SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
De gouden tip: ESF / Docu 'Achter de Schermen bij het Songfestival'
En even voor de duidelijkheid:
Geniet iedereen!Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Brividi was ook niet al te best.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:12 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dit was ook hun minste inzending sinds 2018.
Nu ben ik ook geen fan van Mahmood maar ik begrijp wel wat mensen daarin zagen.
Eens maar het vermoordt de wedstrijd dat ze elke keer 250 punten van de televote inpikkenquote:Op zondag 18 mei 2025 02:11 schreef Strani het volgende: [..] Ik ben op dit moment persoonlijk ook nog niet voor uitsluiting van Israël door het EBU omdat ik vind dat een dergelijke status voor een land door de internationale (politieke) gemeenschap bepaald moet worden. Hoewel ik persoonlijk heel weinig sympathie heb voor Israël, denk ik niet dat het aan het EBU is om hierin het initiatief te nemen.
Ja. Absoluut. Maar op dus het limiteren van het aantal stemmen per persoon na zou ik verder geen andere oplossing zien op dit moment.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eens maar het vermoordt de wedstrijd dat ze elke keer 250 punten van de televote inpikken
dit zegt genoegquote:Op zondag 18 mei 2025 02:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eens maar het vermoordt de wedstrijd dat ze elke keer 250 punten van de televote inpikken
Inderdaad, in de sport kunnen ze niet zodanig op een oneigenlijke manier winnen.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vergelijking gaat mank. Hoeveel ballen je tegen de touwen weet te rammen heeft niks te maken met hoeveel pityvotes je krijgt.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Klopt. De UEFA en FIFA (eigenlijk geen enkele sportbond) doen het ook niet, wel bij Rusland (daar dan weer niet elke sportbond), dus waarom de EBU dan wel.
Ja precies, dat zei ik min of meer.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:10 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik denk dat je het al snapt, maar toch nog even. Italië kan zelf niet oorlog zijn he, mogen ze ook niet meedoen
Was gezellig dat je weer kwam postenquote:Op zondag 18 mei 2025 02:15 schreef Guanabana het volgende:
Snap trouwens ook niet wat dat saaie Griekenland op 6 doet.
Nou trusten.
Eigenlijk weinig bijzonders.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:14 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Even los van Israël. De winnaar van het ESF had in de tweede semi dus 26 punten minder dan Letland.
Griekenland ligt goed in de regio en scoort eigenlijk altijd wel bovengemiddeld.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:15 schreef Guanabana het volgende:
Nou trusten.
Letland kreeg dus in de halve finale dus 88 punten meer dan in de finale. Hoe dan?????quote:Op zondag 18 mei 2025 02:14 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Even los van Israël. De winnaar van het ESF had in de tweede semi dus 26 punten minder dan Letland.
Het is gewoon niet haalbaar. Technisch zou je dan ook alle NAVO-landen uit het ESF moeten halen als ze weer ergens in een gezamenlijke missie zitten.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vergelijking gaat mank. Hoeveel ballen je tegen de touwen weet te rammen heeft niks te maken met hoeveel pityvotes je krijgt.
Ja in beide halve finales zie ik een aantal hele gekke bewegingen in vergelijking met de finale.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:17 schreef Redefine het volgende:
[..]
Letland kreeg dus in de halve finale dus 88 punten meer dan in de finale. Hoe dan?????
Die kan ik ook echt niet plaatsen. Bij de jury nog wel wat verwacht, maar ze kregen zelfs meer punten van het publiek. Daar zal vast wel wat diaspora bij zitten, maar zoveel?quote:Op zondag 18 mei 2025 02:15 schreef Guanabana het volgende:
Nou trusten.
Nana Moeskoeri 2.0quote:Op zondag 18 mei 2025 02:15 schreef Guanabana het volgende:
Nou trusten.
De EBU heeft de afgelopen dagen echt zitten zwetenquote:Op zondag 18 mei 2025 02:14 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Ze wel mee laten doen bij de sport en niet bij het songfestival zou juist meer absurd zijn. 'Ja eigenlijk willen je net zoals bij sport niet uitsluiten hoor, vinden we geen reden voor, maar er stemmen teveel mensen voor, dus doeiquote:Op zondag 18 mei 2025 02:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vergelijking gaat mank. Hoeveel ballen je tegen de touwen weet te rammen heeft niks te maken met hoeveel pityvotes je krijgt.
Vermoedde ik wel, maar voor de zekerheid toch maarquote:Op zondag 18 mei 2025 02:15 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja precies, dat zei ik min of meer.
heb ik een feestdag gemist?quote:Op zondag 18 mei 2025 02:20 schreef Roger_Epiales het volgende:
Belangrijkste is eigenlijk gewoon dat jullie morgen allemaal een bloemetje kopen voor je moeder/vrouw/vriend/vriendin etc.
tja hoe kunnen we voorkomen dat Israel wint!!quote:Op zondag 18 mei 2025 02:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
De EBU heeft de afgelopen dagen echt zitten zweten
Een hele logische zorg.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:21 schreef Thorelf het volgende:
[..]
tja hoe kunnen we voorkomen dat Israel wint!!
De score van Letland is juist vrij opmerkelijk.quote:
Ik vind het wel terecht. Ik vond ze een van beste van deze avond en van de semi.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
De score van Letland is juist vrij opmerkelijk.
Hier beelden van Cyanquote:Op zondag 18 mei 2025 02:21 schreef Strani het volgende:
En hoe was het in het live-topic vanavond trouwens?
Thank god is het toch gelukt, al is het Songfestival wel aardig naar de tyfus zo.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:21 schreef Thorelf het volgende:
[..]
tja hoe kunnen we voorkomen dat Israel wint!!
Ja, dit was echt een enorm verschil. Als de jury de memo niet had begrepen, was dit helemaal fout gegaan.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
De EBU heeft de afgelopen dagen echt zitten zweten
Is het morgen een speciale dag danquote:Op zondag 18 mei 2025 02:20 schreef Roger_Epiales het volgende:
Belangrijkste is eigenlijk gewoon dat jullie morgen allemaal een bloemetje kopen voor je moeder/vrouw/vriend/vriendin etc.
Ze krijgen 88 punten meer van het publiek dan in de finale....quote:Op zondag 18 mei 2025 02:22 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik vind het wel terecht. Ik vond ze een van beste van deze avond en van de semi.
Wellicht moederdag in Leiden. De rest van Nederland doet het een week na Spanje maar Leiden heeft zo'n hekel aan Spanje dat het liever nog een extra weekje wacht.quote:
Echt dit soort mensenquote:
Nu snappen we ook waarom Cyan hier niet was hequote:
Ah volkomen logisch.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Wellicht moederdag in Leiden. De rest van Nederland doet het een week na Spanje maar Leiden heeft zo'n hekel aan Spanje dat het liever nog een extra weekje wacht.
Ja al is het gekke bij de Polen dat die dat dus niet elk jaar doen. Het ene jaar krijgt een een willekeurig nummer heel veel stemmen om het jaar erna de finale niet te halen.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:29 schreef NailQueen het volgende:
Dit is ook een goede reminder dat de Poolse diaspora nog steeds actief is in Nederland.
Nee dan hoop ik toch dat het sowieso al niet de planning was en dat ze niet op het laatste moment een aanval kreeg...quote:Op zondag 18 mei 2025 02:31 schreef NailQueen het volgende:
En Celine Dion hebben we niet eens gezien.
Bedankt Hans.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:31 schreef superniger het volgende:
Het volk heeft een duidelijk signaal afgeven. Zwijgende meerderheid hep gelijk. Internet is maar een bubbel/echokamer.
Gelachen.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:31 schreef superniger het volgende:
Het volk heeft een duidelijk signaal afgeven. Zwijgende meerderheid hep gelijk. Internet is maar een bubbel/echokamer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 18 mei 2025 02:35 schreef chufi het volgende:
Misschien had Spanje voor Metal moeten gaanIk zou al blij zijn met weer eens een inzending die niet gaat over zorras of divas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja en ze zat er ook even flink naast daar.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:37 schreef Redefine het volgende:
Ik heb de show op de achtergrond weer aanstaan. Net Finland. Denk dat die een stuk hoger hadden gescoord bij het publiek als dat laatste stuk er niet bij zat. Zeker door het alleen te horen ontspoort het in dat laatste geheel wel heel erg, vooral een hoop geschreeuw.
quote:Op zondag 18 mei 2025 02:35 schreef chufi het volgende:
Misschien had Spanje voor Metal moeten gaanmss hadden we Floor moeten sturen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laten we hopen dat over een jaar de zaken er zeg maar beter voor staan en dat een aantal conflicten uit de wereld zijn...quote:Op zondag 18 mei 2025 02:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
De zwijgende meerderheid zal het niet veel uitmaken of Israël wel of niet meedoet aan het festival (eventueel iets meer wel of niet), maar vooral niet de noodzaak voelen om Israël het ESF te laten winnenIdem voor Oekraïne in 2022.
Ja. En dat dan ook nog eens in de recap stoppen...quote:Op zondag 18 mei 2025 02:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja en ze zat er ook even flink naast daar.
dat zou heel mooi zijnquote:Op zondag 18 mei 2025 02:39 schreef chufi het volgende:
[..]
Laten we hopen dat over een jaar de zaken er zeg maar beter voor staan en dat een aantal conflicten uit de wereld zijn...
Dat hoop ik ook. Al is dat vooral voor de mensen in die gebieden. Dat wij er ons af en toe druk over maken, ach. Maar je leven niet zeker zijnquote:Op zondag 18 mei 2025 02:39 schreef chufi het volgende:
[..]
Laten we hopen dat over een jaar de zaken er zeg maar beter voor staan en dat een aantal conflicten uit de wereld zijn...
Die heeft solo anders niet heel interessante nummers gemaakt.quote:
dat is waar!! mss samen met epica incl. Simonequote:Op zondag 18 mei 2025 02:41 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die heeft solo anders niet heel interessante nummers gemaakt.
Zou mooi zijn. Mits het geen eftelingmetal is, al is dat meer Nightwish.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:42 schreef Thorelf het volgende:
[..]
dat is waar!! mss samen met epica incl. Simone
Leek net een conflictgebied.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:21 schreef Strani het volgende:
En hoe was het in het live-topic vanavond trouwens?
Mogelijk dat die gekke hoge score t.o.v. de finale van Letland nog een foutje is.quote:Errors in EBU voting data
All the detailed voting and points from Semi-final 2 will be shown here when the EBU fix the voting errors on their homepage.
Idem. Al heb ik dat elk jaar wel als ik de punten aan het analyseren benquote:Op zondag 18 mei 2025 03:16 schreef Cyan9 het volgende:
Ik zit te hoog in m'n energie, nog steeds. Wat een avond was dit.
Ik stuiterde zowat van de bank af met de uitslag. Het ergste scenario kwam veel te dichtbij.quote:Op zondag 18 mei 2025 03:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Idem. Al heb ik dat elk jaar wel als ik de punten aan het analyseren benWat nog eens bovenop de knotsgekke avond komt met bijna alleen maar meh liedjes.
Hoe was in de live topics? Zal wel een uitdaging zijn geweest.quote:Op zondag 18 mei 2025 03:25 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik stuiterde zowat van de bank af met de uitslag. Het ergste scenario kwam veel te dichtbij.
Ik ben vrij vroeg op de avond afgehaakt, ik kon me niet focussen. Maar ik begreep van de anderen dat het goed te doen was.quote:Op zondag 18 mei 2025 03:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hoe was in de live topics? Zal wel een uitdaging zijn geweest.
Dat scheeltquote:Op zondag 18 mei 2025 03:37 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik ben vrij vroeg op de avond afgehaakt, ik kon me niet focussen. Maar ik begreep van de anderen dat het goed te doen was.
Dat zijn allemaal wel redelijk landen die niet echt jury nummers hadden in the first place. In dat opzicht is het wel logisch.quote:Op zondag 18 mei 2025 03:38 schreef Redefine het volgende:
Albanië is zo bij de live show, daarna maar eens slapen![]()
Nu even naar de jury uitslag van Nederland aan het kijken. Bijzonderheden daarbij.
Oostenrijk staat op plaats 4, 8, 1, 1, 1 dus dat is wel vrij normaal
Israël 1, 21, 6, 21, 10, daar wel enorm uiteenlopend met twee leden die punten wilde voorkomen en eentje die ze doodleuk op 1 zetten...
Litouwen 2, 6, 12, 15, 25
Zweden werd vooral door drie juryleden hoog gewaardeerd: 1, 2, 3, 13, 15
Onderste landen bij de Nederlandse jury:
20: Oekraïne
21: Denemarken
22:Malta
23:Armenië
24:San Marino
25: Finland
Ehquote:Op zondag 18 mei 2025 04:04 schreef Thorelf het volgende:
hoe je het ook wendt of keert of je vindt het oke of totaal niet!! het is een feit! take itik doe ook mijn best.
quote:
Hebben jullie echt een speciale feestdag nodig om een leuk bloemetje te kopen voor jullie geliefden?quote:
Dat was vorig jaar alquote:Op zondag 18 mei 2025 02:23 schreef Em31 het volgende:
[..]
Thank god is het toch gelukt, al is het Songfestival wel aardig naar de tyfus zo.
Conchita als host neem ik aanquote:Op zondag 18 mei 2025 08:40 schreef Spablauw214 het volgende:
Nou jongens op naar Oostenrijk. Krijgen we weer een Grote Conchita Show of gaat de EBU daar deze keer voor liggen?
Je dacht gewoon dat het nu moederdag is ge mhequote:Op zondag 18 mei 2025 05:39 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
Hebben jullie echt een speciale feestdag nodig om een leuk bloemetje te kopen voor jullie geliefden?
Sowieso was het niet uitzonderlijk druk hè.quote:Op zondag 18 mei 2025 03:37 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik ben vrij vroeg op de avond afgehaakt, ik kon me niet focussen. Maar ik begreep van de anderen dat het goed te doen was.
Wel duur als ze snuif voor Mans ook hadden moeten regelenquote:Op zondag 18 mei 2025 08:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg
Dan had ik nog liever Lynda Woodruff en Måns
Nemo is altijd al artsy geweest, maar dat optreden snapte ik niet zoveel van nee.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:26 schreef Manusje_v_a het volgende:
Als ik zo terugkijk, dan vond ik het beste van de avond het optreden van Kaarija en Baby Lasagna. Zo’n heerlijke energie! Net Eurodab opgezocht op Spotify en dat is gewoon echt een tof nummer.
Zo jammer dat Cornald niks zei over hun dankwoord aan Joost (met ‘Europapa Thank you!’)
Het optreden van Nemo daarna was wat mij betreft echt een enorme flater
Wat hebben de EBU en Eurovision nou weer te maken met die totaaldebiel?quote:
Ik denk dat ik dit nog het hoogtepunt van de avond vond.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ode aan Joost van Kaarija en Baby Lasgana
De act bij Oostenrijk zal zeker geholpen hebben om het te onthouden. Daarnaast heb je ook wel een publiek in Europa die van dat soort liedjes houdt. Al had ik alsnog veel minder televoting punten verwacht.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:59 schreef Arizona het volgende:
Ik denk dat Oostenrijk zoveel publieksstemmen heeft gehaald omdat demensethuis dit snapten? Het leek kwalitatief aardig en het bootjesgebeuren was gewoon heel herkenbaar en makkelijk te onthouden.
Claude en zijn ronddraaiende violisten en een matig in beeld gebrachte waterval van bloemen blijft je dan toch minder bij.
Dat was wel het beste ja. Eigenlijk vooral dat hun beide inzendingen zo ontzettend veel beter zijn in hun genre dan de meuk van dit jaar.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:04 schreef Arizona het volgende:
Ik zie nu de Eurodab van Baby Lasagna en Kaarija pas terug. Wat een heerlijke energie![]()
Heb gisteravond duidelijk het hoogtepunt van de avond gemist
Nee hoor, ik weet wanneer het moederdag is (ook wanneer dat in Frankrijk of Engeland is)quote:Op zondag 18 mei 2025 09:52 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je dacht gewoon dat het nu moederdag is ge mheIk ben vrijgezel en mijn moeder leeft helaas niet meer, dan is er niets te geven.
Je wilt gewoon zelf heel graag een bloemetje van ons hè?quote:Op zondag 18 mei 2025 11:14 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nee hoor, ik weet wanneer het moederdag is (ook wanneer dat in Frankrijk of Engeland is)![]()
Maar je kan ook gewoon bloemen kopen voor je vader, je broertje/zusje, je buren, of voor jezelf natuurlijk.
Nou ja, het was een beetje kiezen tussen sterven in een vat kokend water of sterven in een vat kokende olie.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:12 schreef Nattekat het volgende:
Ik moet wel even wat rechtzetten.
Vannacht zei ik dat ik blij was dat Oostenrijk won. Ik zei dat voordat ik wist welk liedje daar ook alweer bij hoorde. Ik wil mijn woorden graag terugnemen, achteraf had ik toch liever die enorme shitshow gehad.
Nou dat wordt volgend jaar weer genieten bij Benidorm Fest.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:24 schreef Strani het volgende:
Ik lees veel boosheid in Spanje over de eindpositie van Melody. Haar vader is ook woedend op de EBU.
Nou is er veel om boos over te zijn dit jaar (wederom), maar men begrijpt in Spanje dus écht niet dat dit soort liedjes gewoon totaal niet werken in Eurovisie.
Volgende keer iemand met nóg grotere tieten en nóg minder kleding, misschien werkt het dan!quote:Op zondag 18 mei 2025 11:24 schreef Strani het volgende:
Ik lees veel boosheid in Spanje over de eindpositie van Melody. Haar vader is ook woedend op de EBU.
Nou is er veel om boos over te zijn dit jaar (wederom), maar men begrijpt in Spanje dus écht niet dat dit soort liedjes gewoon totaal niet werken in Eurovisie.
Het was weer standaard liedje met dito act wat Spanje stuurde.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:24 schreef Strani het volgende:
Zelfs de sympatiestemmen kunnen een intens zwakke inzending niet reddenquote:Op zondag 18 mei 2025 11:24 schreef NailQueen het volgende:
Ik vond de sympathy votes voor Oekraïne ook best tegenvallen.
Erika voor Spanje uitkomen.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgende keer iemand met nóg grotere tieten en nóg minder kleding, misschien werkt het dan!
Dat blijkt gelukkig weer. Al hadden ze in 2023 ook een zeer zwakke inzending die ook de top 10 haalden.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs de sympatiestemmen kunnen een intens zwakke inzending niet redden
Volgend jaar sturen ze Jorge Gonzalezquote:Op zondag 18 mei 2025 11:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgende keer iemand met nóg grotere tieten en nóg minder kleding, misschien werkt het dan!
Ja echt erg... In Spanje leeft ook echt het beeld dat Europa een hekel aan Spanje heeft, door dit soort resultaten. Voor zover ik weet is dat (buiten Leiden) echt niet het geval. Spanje denkt gewoon dat het typische Benidorm Fest diva-publiek hetzelfde is als dat van het ESF.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:24 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Nou dat wordt volgend jaar weer genieten bij Benidorm Fest.
Ik vind eigenlijk dat Spanje nog best veel punten had (37) voor zo’n liedje.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:24 schreef Strani het volgende:
Eens. Zwitserland 0 en dan Spanje 37...quote:Op zondag 18 mei 2025 11:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat Spanje nog best veel punten had (37) voor zo’n liedje.
Dit was ook met afstand de meest gebruikte background sound op Tiktok vannachtquote:Op zondag 18 mei 2025 11:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
Sommige in de top10 denk ik: What the hell happened?
Dat denk ik over de hele show.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
Sommige in de top10 denk ik: What the hell happened?
Idd, Er moet drastisch iets veranderen binnen de organisatie van de EBU. Twee jaar achter elkaar een kutshow opvoeren.quote:
De Britten hadden stevige concurrentie in die... ahem... categorie.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Eens. Zwitserland 0 en dan Spanje 37...
Ja en natuurlijk het Britse meesterwerk ook 0. Onbegrijpelijk!
quote:
Nou ja de show zélf was verder toch niet zo slecht? Het stemmen was alleen een freakshow.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Idd, Er moet drastisch iets veranderen binnen de organisatie van de EBU. Twee jaar achter elkaar een kutshow opvoeren.
Is dat zo veel gevraagd?quote:Op zondag 18 mei 2025 11:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Je wilt gewoon zelf heel graag een bloemetje van ons hè?
Hoezo was de show zelf nu kut?quote:Op zondag 18 mei 2025 11:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Idd, Er moet drastisch iets veranderen binnen de organisatie van de EBU. Twee jaar achter elkaar een kutshow opvoeren.
Mag ik je er trouwens op wijzen dat de correcte quote van Michael Masi 'We went car racing' was?quote:Op zondag 18 mei 2025 11:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ome Serhat heeft nog steeds de beste resultaat voor San Marino.![]()
Bekijk deze YouTube-video
Langdradig met teveel pauzes.quote:
Nee. Ook niet bijzonder goed. Denk ergens in de degelijke middenmoot als je naar alle organisaties kijkt.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:32 schreef Strani het volgende:
[..]
[..]
Nou ja de show zélf was verder toch niet zo slecht? Het stemmen was alleen een freakshow.
Daar mag wel iets aan gedaan worden. Het haalde de flow eruit van de show.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nee. Ook niet bijzonder goed. Denk ergens in de degelijke middenmoot als je naar alle organisaties kijkt.
Wel was het tempo erg laag. Al is dat meer de schuld van de vele props op het podium.
Ja, mee eens. De volgende keer graag minder props.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Daar mag wel iets aan gedaan worden. Het haalde de flow eruit van de show.
Beetje hetzelfde probleem als wat de Britten hebben, zonder het Leidse deel dan.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja echt erg... In Spanje leeft ook echt het beeld dat Europa een hekel aan Spanje heeft, door dit soort resultaten. Voor zover ik weet is dat (buiten Leiden) echt niet het geval. Spanje denkt gewoon dat het typische Benidorm Fest diva-publiek hetzelfde is als dat van het ESF.
Het vervangen van de staging zou verplicht binnen de tijd van de postcard moeten vallen. Eventueel dat ze die dan 10 seconden langer maken.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als dat niet lukt binnen de tijd van de postcard, dan de staging aanpassen.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:38 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het vervangen van de staging zou verplicht binnen de tijd van de postcard moeten vallen. Eventueel dat ze die dan 10 seconden langer maken.
Dat ja.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als dat niet lukt binnen de tijd van de postcard, dan de staging aanpassen.
Ik vind het vooral jammer dat de staging de overhand heeft tegenwoordig.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:38 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het vervangen van de staging zou verplicht binnen de tijd van de postcard moeten vallen. Eventueel dat ze die dan 10 seconden langer maken.
Te makkelijk om in te koppen dit.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:31 schreef Strani het volgende:
Wat fijn trouwens dat Israël vandaag de Eredivisie niet eens kán winnen. Dat kijkt toch een stuk meer ontspannen naar het schakelkanaal straks.
Ja, met name naar het einde toe rond Zweden en Frankrijk waren die onderbrekingen tenenkrommend.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Nee, je kon wel merken dat het minder leefde dit jaar.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Sowieso was het niet uitzonderlijk druk hè.
Ik vond de sympathy votes voor óns pas tegenvallenquote:Op zondag 18 mei 2025 11:24 schreef NailQueen het volgende:
Ik vond de sympathy votes voor Oekraïne ook best tegenvallen.
Toch de Duitsers vragen of ze ons land weer eens binnen komen vallen?quote:Op zondag 18 mei 2025 12:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vond de sympathy votes voor óns pas tegenvallen
Maak je ook even het topic voor wie moeten sturen voor de volgende editie?quote:Op zondag 18 mei 2025 12:13 schreef Cyan9 het volgende:
Bijkomen? Daar doen we niet aan: ESF / [2026] Nieuwtjes en geruchten voor het ESF in Oostenrijk #1
Die acr van Frankrijk vond ik ook echt bijzonder saai eigenlijk. Helemaal voor de tijd dat het blijkbaar duurde om op en af te bouwen.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ben ik mee bezig.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Maak je ook even het topic voor wie moeten sturen voor de volgende editie?
Ik vind en vond het nogal een jengelnummer andersquote:Op zondag 18 mei 2025 12:21 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Die acr van Frankrijk vond ik ook echt bijzonder saai eigenlijk. Helemaal voor de tijd dat het blijkbaar duurde om op en af te bouwen.
Het nummer zelf is mooi, maar viel weg tegen de saaie staging. En de zangeres was ook niet bijzonder aantrekkelijk, waardoor je het ook meer van de staging moet hebben.
Nou... Niet één, denk ik eigenlijkquote:Op zondag 18 mei 2025 12:30 schreef NailQueen het volgende:
Om een positieve draai aan te geven: van welke artiest van dit jaar zouden jullie naar een concert willen gaan?
Go-Joquote:Op zondag 18 mei 2025 12:30 schreef NailQueen het volgende:
Om een positieve draai aan te geven: van welke artiest van dit jaar zouden jullie naar een concert willen gaan?
Geen.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:30 schreef NailQueen het volgende:
Ja hier kan ik het toch niet helemaal mee oneens zijn. Maar het liedje zelf was ook gewoon nogal verschrikkelijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:37 schreef Koen66 het volgende:
Meest tenenkommende vonden we hier toch wel de act van Nemo. Prima dat je jezelf wil zijn maar dit ging toch wel wat straten te ver
Erika Vikmanquote:Op zondag 18 mei 2025 12:30 schreef NailQueen het volgende:
KAJ 🇫🇮quote:Op zondag 18 mei 2025 12:30 schreef NailQueen het volgende:
Ja, of de Spanjaarden? Dan mogen jullie niet meer meedoen, blijven ons die stomme Spaanse acts bespaard en winnen wij het ESF weer eens. Win win situatie lijkt mequote:Op zondag 18 mei 2025 12:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Toch de Duitsers vragen of ze ons land weer eens binnen komen vallen?
Half mee eens. Ik had zo'n outfit niet aan gedaan, maar op zich doet Nemo maar aan wat hen aan wil doen.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:37 schreef Koen66 het volgende:
Meest tenenkommende vonden we hier toch wel de act van Nemo. Prima dat je jezelf wil zijn maar dit ging toch wel wat straten te ver
Ja ik ook. Misschien kan er volgend jaar eens iemand een liedje over jou zingen. Of over mij.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:00 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Half mee eens. Ik had zo'n outfit niet aan gedaan, maar op zich doet Nemo maar aan wat hen aan wil doen.
De act en het liedje waren wel heel slecht. En ik vind het ook zonde dat het weer over "jezelf zijn" gaat.
Eensquote:Op zondag 18 mei 2025 13:00 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Half mee eens. Ik had zo'n outfit niet aan gedaan, maar op zich doet Nemo maar aan wat hen aan wil doen.
De act en het liedje waren wel heel slecht. En ik vind het ook zonde dat het weer over "jezelf zijn" gaat.
Terwijl je juist zou denken dat de outfit de aandacht van het nummer en de staging afleidt.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:00 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 18 mei 2025 13:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja ik ook. Misschien kan er volgend jaar eens iemand een liedje over jou zingen. Of over mij.
Wij zijn nog nooit bezongen, voor zover ik weet
quote:Op zondag 18 mei 2025 13:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja ik ook. Misschien kan er volgend jaar eens iemand een liedje over jou zingen. Of over mij.
quote:
Ja!quote:Op zondag 18 mei 2025 13:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 18 mei 2025 13:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
Geeft niet, ik waardeer de moeitequote:
Nee dat wordt wel een erg lastigequote:Op zondag 18 mei 2025 13:12 schreef Strani het volgende:
Voor Koen66 hebben we helaas echt niks, vrees ik.
Neuh, dit vergeten we gewoon. We herinneren ons ook allemaal nog Toy van Netta, maar de act die ze dat jaar erna had (iets met bananen?), zijn we gelukkig allang weer vergetenquote:Op zondag 18 mei 2025 13:06 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Terwijl je juist zou denken dat de outfit de aandacht van het nummer en de staging afleidt.
Gewoon een gemiste kans. Nu blijft hij altijd hieraan herinnerd worden ipv de sterke act van vorig jaar.
'we verwachtten Celine Dion en kregen dit'
Denk ik ook wel ja, en het is niet eens te lang om mee te doen.quote:
Ahja true true dat is waarquote:Op zondag 18 mei 2025 13:20 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Neuh, dit vergeten we gewoon. We herinneren ons ook allemaal nog Toy van Netta, maar de act die ze dat jaar erna had (iets met bananen?), zijn we gelukkig allang weer vergeten
Ik dacht aan de gele kip ipv de banaan.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:20 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Neuh, dit vergeten we gewoon. We herinneren ons ook allemaal nog Toy van Netta, maar de act die ze dat jaar erna had (iets met bananen?), zijn we gelukkig allang weer vergeten
Wat doe je nou man, mijn naam hier postenquote:Op zondag 18 mei 2025 13:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, Chevannoh Elias Harmszn de Derde blijft wat dat betreft een lastige.
Dat treft. Die kan je in september zien in Tivoli Utrecht.quote:
Dan ga je op je vakantie-adres in Praag tóch proberen te kijken en zit je chagrijnig in Praag in plaats van thuis.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:22 schreef Guanabana het volgende:
Denk dat ik voor volgend jaar mei maar een vakantie boek op de ESF-data. Dan weet ik zeker dat ik niet tegen beter weten in weer ga zitten kijken en weer teleurgesteld eindig.![]()
Kan ook ;D Het was in ieder geval iets geelsquote:Op zondag 18 mei 2025 13:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik dacht aan de gele kip ipv de banaan.
Ja, ik heb de notificaties op ticketswap aan staanquote:Op zondag 18 mei 2025 13:24 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Dat treft. Die kan je in september zien in Tivoli Utrecht.
Nah, dan zorg ik er wel voor dat ik iets anders te doen hebquote:Op zondag 18 mei 2025 13:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Dan ga je op je vakantie-adres in Praag tóch proberen te kijken en zit je chagrijnig in Praag in plaats van thuis.
Zou ze dan solo optreden, of gaat er dan iemand met Zoë Më?quote:Op zondag 18 mei 2025 13:29 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja! Als die in Nederland is wil ik daar ook wel heen.
Zoë Më zou ik ook leuk vinden.
En toen was het juist zo'n goede winnaarquote:Op zondag 18 mei 2025 13:29 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nah, dan zorg ik er wel voor dat ik iets anders te doen heb
In 2017 zat ik op een (cruise) schip zonder wifi, toen wisten we pas ver in de dag erna wie er überhaupt gewonnen had.
Cruisenquote:Op zondag 18 mei 2025 13:29 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nah, dan zorg ik er wel voor dat ik iets anders te doen heb
In 2017 zat ik op een (cruise) schip zonder wifi, toen wisten we pas ver in de dag erna wie er überhaupt gewonnen had.
Ja dat was wel jammer achteraf gezienquote:Op zondag 18 mei 2025 13:30 schreef Strani het volgende:
[..]
En toen was het juist zo'n goede winnaar
Ah ja en lekker koud natuurlijkquote:Op zondag 18 mei 2025 13:31 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja dat was wel jammer achteraf gezien
Maar de Noorse fjorden waren het waard.
Noorwegenquote:Op zondag 18 mei 2025 13:31 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja dat was wel jammer achteraf gezien
Maar de Noorse fjorden waren het waard.
Oh ja dat ze na zo'n serieus NSF met zo'n kandidaat komen is toch ook onbegrijpelijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:34 schreef Koen66 het volgende:
Over Noorwegen gesproken, dat was ook wel erg matig gisteren
Mijn Guilty Pleasure dat jaarquote:Op zondag 18 mei 2025 13:37 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Is er ergens een melancholie topic?
Zo niet, wie kent deze nog?
Ik heb het idee dat ik de enige ben, maar dat lied en de stem van Adonxs is eigenlijk echt helemaal mijn dingquote:Op zondag 18 mei 2025 12:30 schreef NailQueen het volgende:
Die jongen had nog even een paar jaar moeten wachten. Hij deed mij een beetje aan Flemming denken.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:34 schreef Koen66 het volgende:
Over Noorwegen gesproken, dat was ook wel erg matig gisteren
Holland-Amerika Lijn. Beetje oubollig, maar qua Noorwegen was het echt een prachtige vakantiequote:
Alleen vorig jaar was een legitieme reden om de boel een keer over te slaan.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:22 schreef Guanabana het volgende:
Denk dat ik voor volgend jaar mei maar een vakantie boek op de ESF-data. Dan weet ik zeker dat ik niet tegen beter weten in weer ga zitten kijken en weer teleurgesteld eindig.![]()
Lijkt me alsnog een verbetering. Praagquote:Op zondag 18 mei 2025 13:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Dan ga je op je vakantie-adres in Praag tóch proberen te kijken en zit je chagrijnig in Praag in plaats van thuis.
"Stomme prachtige stadquote:Op zondag 18 mei 2025 13:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lijkt me alsnog een verbetering. Praag
Ah daarmee nog nooit weg geweest, wel verschillende keren met MSC (afgelopen maart nog maar ook in 2017 en 2019, daarvoor ook met bv Carnival en Costa geweestquote:Op zondag 18 mei 2025 13:43 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Holland-Amerika Lijn. Beetje oubollig, maar qua Noorwegen was het echt een prachtige vakantie
Ja heel slecht gepland natuurlijk tijdens de ontknoping van de Eredivisie.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
O ja, over 3 kwartier melden in het F1 live topic.
Het is nu alweer compleet uit de hand aan het lopen.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja heel slecht gepland natuurlijk tijdens de ontknoping van de Eredivisie.
Rellen in F1 ja?quote:Op zondag 18 mei 2025 14:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het is nu alweer compleet uit de hand aan het lopen.
Ik kan niet eens rustig bijkomen van gisteravond.
Elk raceweekend zijn daar rellen.quote:
FIA is net zo grote corrupte bende als de EBU. @Nattekatquote:
Alle mensen zonder smaak zijn druk bezig met dat, de echte fans blijven gezellig over.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja heel slecht gepland natuurlijk tijdens de ontknoping van de Eredivisie.
Mompelt iets: 77 inch Oled en 4k.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alle mensen zonder smaak zijn druk bezig met dat, de echte fans blijven gezellig over.
Gelachen dat F1 kijkers de mensen met smaak zouden zijn.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alle mensen zonder smaak zijn druk bezig met dat, de echte fans blijven gezellig over.
Ik zie de laatste jaren ook eigelijk heel weinig verschil tussen Eredivisiekijkers en F1-kijkersquote:Op zondag 18 mei 2025 14:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Gelachen dat F1 kijkers de mensen met smaak zouden zijn.
Tel darten erbij op en je hebt grotendeels dezelfde groep te pakkenquote:Op zondag 18 mei 2025 14:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zie de laatste jaren ook eigelijk heel weinig verschil tussen Eredivisiekijkers en F1-kijkers
Komt doordat die eredivisie is gaan lekkenquote:Op zondag 18 mei 2025 14:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zie de laatste jaren ook eigelijk heel weinig verschil tussen Eredivisiekijkers en F1-kijkers
Die gaat sowieso voor twee keer de helft.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Voor een FOK!ker is dat inderdaad flink ondermaats.
Pas bij 450 inch kan je meepraten.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:52 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die gaat sowieso voor twee keer de helft.
Dat is natuurlijk fantastisch.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 33% gewijzigd door Redefine op 18-05-2025 16:05:29 ]Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Hm, Jij bent nog nooit in dezelfde ruimte als Alexander samen gezienquote:Op zondag 18 mei 2025 15:24 schreef Strani het volgende:
Ik wil er graag op wijzen dat de grote Alexander Rybak op Tiktok een post heeft geplaatst waarin hij enthousiast is over What the Hell Just Happened.
Tweede reactie. Altijd al geweten dat hij net zoveel wansmaak heeft als jij.quote:Op zondag 18 mei 2025 15:24 schreef Strani het volgende:
Ik wil er graag op wijzen dat de grote Alexander Rybak op Tiktok een post heeft geplaatst waarin hij enthousiast is over What the Hell Just Happened.
Dit ga je niet goed kunnen praten Redefinequote:Op zondag 18 mei 2025 15:41 schreef Redefine het volgende:
[..]
Tweede reactie. Altijd al geweten dat hij net zoveel wansmaak heeft als jij.
Oh jawel hoorquote:Op zondag 18 mei 2025 15:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit ga je niet goed kunnen praten Redefine
Ik kan er niks aan doen maar de toonprogressie aan het begin van het refrein klinkt echt heel fijn. Voor mij en Alexander.quote:
Maar daar zijn we het nier per over oneens hequote:Op zondag 18 mei 2025 15:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan er echt niks aan doen maar de toonprogressie aan het begin van het refrein klinkt echt heel fijn. Voor mij en Alexander.
Ja het is wel wat chaotisch, dat klopt. Maar het refrein vind ik fijn genoeg om dat goed te makenquote:Op zondag 18 mei 2025 15:47 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar daar zijn we het nier per over oneens he. Er zitten delen in het nummer die ook echt goed zijn, maar het zijn zoveel verschillende stukken dat het een grote chaos wordt. En dat What the hell just happeneeeeeeed vind ik echt heel lelijk klinken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
quote:Op zondag 18 mei 2025 15:48 schreef Redefine het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 18 mei 2025 15:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar ook meteen weer door PSV. Ik had de gelijkmaker van Sparta even gemist door de F1.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Zet mijn reactie ook nog even in spoiler dan als je wilt.quote:Op zondag 18 mei 2025 15:53 schreef Redefine het volgende:
Ik besef mij opeens dat er mogelijk users vanavond met het bord op schoot de ontknoping willen kijken. Dus daarom een aantal reacties in spoiler gezet![]()
Ook speciaal voor Roger natuurlijk
Ik zal wel even een Russiche hacker inschakelen.quote:Op zondag 18 mei 2025 15:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Zet mijn reactie ook nog even in spoiler dan als je wilt.
En wat voor hattricks he,.quote:Op zondag 18 mei 2025 15:58 schreef Strani het volgende:
Ik had niet verwacht dat Luuk de Jong al binnen zestien minuten een dubbele hattrick zou scoren.
Ja, ik zag dat jij het vóór deze week ook leuk vond.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:18 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben alles aan het teruglezen. Lees ik nou goed dat Verenigd Koninkrijk de favoriet van @:Strani is?
Spuit elf.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:18 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben alles aan het teruglezen. Lees ik nou goed dat Verenigd Koninkrijk de favoriet van @:Strani is?
Het was een guilty pleasure.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, ik zag dat jij het vóór deze week ook leuk vond.
Nou ja Roglic rijdt nu wel op achterstand.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:39 schreef Strani het volgende:
Nice van VerstappenZou mooi zijn als Red Bull dit nu door kan zetten.
Oh ja, goeie. Even opzetten.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:40 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nou ja Roglic rijdt nu wel op achterstand.
Het is een erg mooie etappe.quote:
Vanaf hoeveel km moet ik terugkijken? Ben iets te druk met feesten vrees ikquote:
Zou dat even in een spoiler zettenquote:Op zondag 18 mei 2025 16:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vanaf hoeveel km moet ik terugkijken? Ben iets te druk met feesten vrees ik
Bill (Billy) komt toch best vaak voor in titels van liedjes.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:09 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja!Een liedje over jou en mij en iedereen daarbuiten. En dat ik dan kan zingen en dat iedereen dat weet.
Inb4 een stroom aan likes voor iedereenquote:Op zondag 18 mei 2025 17:47 schreef Meke het volgende:
Zo, ik en mijn gigantische bak popcorn gaan maar eens even de afgelopen 24u hier teruglezenZijn jullie een beetje bijgekomen? Is er nog nazorg nodig?
![]()
Redefine had een paar meltdowns maar dat is in principe niet ongebruikelijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:47 schreef Meke het volgende:
Zo, ik en mijn gigantische bak popcorn gaan maar eens even de afgelopen 24u hier teruglezenZijn jullie een beetje bijgekomen? Is er nog nazorg nodig?
![]()
Met mij gaat het primaquote:Op zondag 18 mei 2025 17:47 schreef Meke het volgende:
![]()
Altijd hè, jullie kennen mequote:Op zondag 18 mei 2025 17:51 schreef Redefine het volgende:
[..]
Inb4 een stroom aan likes voor iedereen
Oh nee, was opmerkelijker als hij gewoon rustig was gebleven, inderdaadquote:Op zondag 18 mei 2025 17:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Redefine had een paar meltdowns maar dat is in principe niet ongebruikelijk.
Israël is eigenlijk een beetje de appelknager van de internationale geopolitiek.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:52 schreef Arizona het volgende:
[..]
Met mij gaat het prima
Op naar een nieuw jaar, hopelijk zonder Israël, want hun deelname geeft momenteel teveel ruis. En met een Nederlandse inzending die niet veravrotrost is/wordt, maar gewoon zichzelf blijft.
Dat was toevallig wel elke keer als jij het topic binnenkwamquote:Op zondag 18 mei 2025 17:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Redefine had een paar meltdowns maar dat is in principe niet ongebruikelijk.
Ja, helemaal mee eensquote:Op zondag 18 mei 2025 17:52 schreef Arizona het volgende:
[..]
Met mij gaat het prima
Op naar een nieuw jaar, hopelijk zonder Israël, want hun deelname geeft momenteel teveel ruis. En met een Nederlandse inzending die niet veravrotrost is/wordt, maar gewoon zichzelf blijft.
Iemand moet zorgen voor de reuring he.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:52 schreef Meke het volgende:
[..]
Oh nee, was opmerkelijker als hij gewoon rustig was gebleven, inderdaad
Vooral dat je weet dat dan opeens heel veel mensen die het ESF amper tot niet kijken opeens gaan roepen over morele winnaar en de zwijgende meerderheid is pro Israël etc.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:53 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja, helemaal mee eensIk vond het écht heel kut toen Israel mee in de splitscreen zat, wat een shitjaar was dat geworden
Je mag altijd drie wensen doen toch?quote:Op zondag 18 mei 2025 17:52 schreef Arizona het volgende:
[..]
Met mij gaat het prima
Leukquote:Op zondag 18 mei 2025 17:43 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Bill (Billy) komt toch best vaak voor in titels van liedjes.
Ja, dat vond ik ook heel verdacht.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:57 schreef Redefine het volgende:
Overigens vooral typerend hoe groot het verschil tussen Oost- en West-Europa wat betreft de televoting. Die 10 en 12 punten kwamen op een uitzondering na doodleuk alleen uit het de landen om ons heen.
quote:Weghorst uitte zijn gevoelens op een andere manier. Hij wilde liever niet dat Nederland meekeek en gaf een klap aan de camera. „Dat is emotie. Ik vind het jammer dat die camera altijd op mij moet”, zei Weghorst bij ESPN. „Jullie journalisten vinden dat je die camera opzoekt. Het is juist vaak het tegenovergestelde.”
quote:Op zondag 18 mei 2025 17:58 schreef Arizona het volgende:
Ik denk dat we Wout Weghorst in ieder geval kunnen afschrijven voor volgend jaar
https://www.tubantia.nl/v(...)co-farioli~ad296b8d/
[..]
Verdacht niet. Heeft er meer mee te maken dat West-Europa en Israël altijd al bij elkaar op schoot hebben gezeten. Dat zie je ook wel terug bij het geforceerde 'we hebben hier een Joods-christelijke cultuur'. Dat leeft in die andere landen echt veel minder. Zijn ook landen die zelf steun nodig hebben of lang nodig hadden en/of wel wat andere dingen aan hun hoofd hebben dan Israël-Palestina.quote:
Die zullen ze bij de KNVB dan wel uit het streamoverzicht moeten schrappen.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:58 schreef Arizona het volgende:
Ik denk dat we Wout Weghorst in ieder geval kunnen afschrijven voor volgend jaar
[..]
Waarschijnlijk wel. Je ziet bij steeds meer voetballers dat ze maar al te graag op handen worden gedragen en positieve reacties en vragen krijgen. Om zo hun ego te boosten. Maar zodra er eens wat kritische vragen worden gesteld na slechte prestaties dan zijn ze negen van de tien keer extreem beledigd.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:59 schreef Strani het volgende:
[..]Maar als je wint is zo'n camera wel oké zeker.
Ja in die zin dan ook verdacht. Het toont aan dat de televote niet zo hoog was wegens het liedje zelf.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:02 schreef Redefine het volgende:
[..]
Verdacht niet. Heeft er meer mee te maken dat West-Europa en Israël altijd al bij elkaar op schoot hebben gezeten. Dat zie je ook wel terug bij het geforceerde 'we hebben hier een Joods-christelijke cultuur'. Dat leeft in die andere landen echt veel minder. Zijn ook landen die zelf steun nodig hebben of lang nodig hadden en/of wel wat andere dingen aan hun hoofd hebben dan Israël-Palestina.
Ik was gister tijdens het Songfestival in Borne, komt wel heel dichtbij zoquote:Op zondag 18 mei 2025 17:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn moeder keek gsiteren ook even op X tijdens het ESF, gingen ook allemaal plaatjes rond hoe je op Israël kon stemmen, met de oproep dat 20x te doen, of je nou keek of niet...quote:Op zondag 18 mei 2025 17:57 schreef Redefine het volgende:
Overigens vooral typerend hoe groot het verschil tussen Oost- en West-Europa wat betreft de televoting. Die 10 en 12 punten kwamen op een uitzondering na doodleuk alleen uit het de landen om ons heen.
Oh zo. Nou ja dat wisten we natuurlijk al. Heb al een paar keer de vergelijking met Griekenland gemaakt. Aangezien die qua genre en totaalpakket wel uit hetzelfde vaatje tappen. En die hebben veel minder televote punten gekregen.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja in die zin dan ook verdacht. Het toont aan dat de televote niet zo hoog was wegens het liedje zelf.
quote:Op zondag 18 mei 2025 18:08 schreef Meke het volgende:
[..]
Mijn moeder keek gsiteren ook even op X tijdens het ESF, gingen ook allemaal plaatjes rond hoe je op Israël kon stemmen, met de oproep dat 20x te doen, of je nou keek of niet...
Ze hebben een copy paste gedaan van vorig jaar. Er was ook een moment afgelopen week dat het aantal views van de video om te stemmen hoger lag dan die van het liedje zelf. Dat geeft wel aan hoe Israël dat doet.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:35 schreef Aadrianus het volgende:
https://www.instagram.com/reel/DJi-2ArOscu/?igsh=NG1rMmluOW52cWtr
Ja (ik loop het risico dingen dubbel te bespreken want moet dus nog bijlezenquote:Op zondag 18 mei 2025 18:10 schreef Redefine het volgende:
[..]
Oh zo. Nou ja dat wisten we natuurlijk al. Heb al een paar keer de vergelijking met Griekenland gemaakt. Aangezien die qua genre en totaalpakket wel uit hetzelfde vaatje tappen. En die hebben veel minder televote punten gekregen.
Ja misselijkmakendquote:Op zondag 18 mei 2025 18:13 schreef Redefine het volgende:
[..]
[..]
Ze hebben een copy paste gedaan van vorig jaar. Er was ook een moment afgelopen week dat het aantal views van de video om te stemmen hoger lag dan die van het liedje zelf. Dat geeft wel aan hoe Israël dat doet.
Plus natuurlijk de tweets van ome Geert erbij. Die echt weer hele achterlijke berichten heeft geplaatst. En zijn volgers hebben nog steeds niet door dat hij Israël belangrijker vindt dan Nederland
Ja precies. Als de jury en het publiek normaal hadden gestemd. Dan hadden ze weliswaar meer punten van de jury gekregen, maar dan waren ze uiteindelijk maar zesde ofzo geworden.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:15 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja (ik loop het risico dingen dubbel te bespreken want moet dus nog bijlezen). Maar Samya Hafsaoui had op haar Insta ook kritiek op Lara van nu.nl, die had gezegd dat de jury's politiek hadden gestemd door Israël zo weinig punten te geven
Terwijl het vrij duidelijk andersom is, als je kijkt naar de rest van het patroon van juries en publieksstemmen, oa Griekenland
ja, dit verwacht ik ookquote:Op zondag 18 mei 2025 18:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja precies. Als de jury en het publiek normaal hadden gestemd. Dan hadden ze weliswaar meer punten van de jury gekregen, maar dan waren ze uiteindelijk maar zesde ofzo geworden.
Katertje?quote:
quote:
Ohh stom zegquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |