SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
De gouden tip: ESF / Docu 'Achter de Schermen bij het Songfestival'
En even voor de duidelijkheid:
Geniet iedereen!Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Brividi was ook niet al te best.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:12 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dit was ook hun minste inzending sinds 2018.
Nu ben ik ook geen fan van Mahmood maar ik begrijp wel wat mensen daarin zagen.
Eens maar het vermoordt de wedstrijd dat ze elke keer 250 punten van de televote inpikkenquote:Op zondag 18 mei 2025 02:11 schreef Strani het volgende: [..] Ik ben op dit moment persoonlijk ook nog niet voor uitsluiting van Israël door het EBU omdat ik vind dat een dergelijke status voor een land door de internationale (politieke) gemeenschap bepaald moet worden. Hoewel ik persoonlijk heel weinig sympathie heb voor Israël, denk ik niet dat het aan het EBU is om hierin het initiatief te nemen.
Ja. Absoluut. Maar op dus het limiteren van het aantal stemmen per persoon na zou ik verder geen andere oplossing zien op dit moment.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eens maar het vermoordt de wedstrijd dat ze elke keer 250 punten van de televote inpikken
dit zegt genoegquote:Op zondag 18 mei 2025 02:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eens maar het vermoordt de wedstrijd dat ze elke keer 250 punten van de televote inpikken
Inderdaad, in de sport kunnen ze niet zodanig op een oneigenlijke manier winnen.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vergelijking gaat mank. Hoeveel ballen je tegen de touwen weet te rammen heeft niks te maken met hoeveel pityvotes je krijgt.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Klopt. De UEFA en FIFA (eigenlijk geen enkele sportbond) doen het ook niet, wel bij Rusland (daar dan weer niet elke sportbond), dus waarom de EBU dan wel.
Ja precies, dat zei ik min of meer.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:10 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik denk dat je het al snapt, maar toch nog even. Italië kan zelf niet oorlog zijn he, mogen ze ook niet meedoen
Was gezellig dat je weer kwam postenquote:Op zondag 18 mei 2025 02:15 schreef Guanabana het volgende:
Snap trouwens ook niet wat dat saaie Griekenland op 6 doet.
Nou trusten.
Eigenlijk weinig bijzonders.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:14 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Even los van Israël. De winnaar van het ESF had in de tweede semi dus 26 punten minder dan Letland.
Griekenland ligt goed in de regio en scoort eigenlijk altijd wel bovengemiddeld.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:15 schreef Guanabana het volgende:
Nou trusten.
Letland kreeg dus in de halve finale dus 88 punten meer dan in de finale. Hoe dan?????quote:Op zondag 18 mei 2025 02:14 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Even los van Israël. De winnaar van het ESF had in de tweede semi dus 26 punten minder dan Letland.
Het is gewoon niet haalbaar. Technisch zou je dan ook alle NAVO-landen uit het ESF moeten halen als ze weer ergens in een gezamenlijke missie zitten.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vergelijking gaat mank. Hoeveel ballen je tegen de touwen weet te rammen heeft niks te maken met hoeveel pityvotes je krijgt.
Ja in beide halve finales zie ik een aantal hele gekke bewegingen in vergelijking met de finale.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:17 schreef Redefine het volgende:
[..]
Letland kreeg dus in de halve finale dus 88 punten meer dan in de finale. Hoe dan?????
Die kan ik ook echt niet plaatsen. Bij de jury nog wel wat verwacht, maar ze kregen zelfs meer punten van het publiek. Daar zal vast wel wat diaspora bij zitten, maar zoveel?quote:Op zondag 18 mei 2025 02:15 schreef Guanabana het volgende:
Nou trusten.
Nana Moeskoeri 2.0quote:Op zondag 18 mei 2025 02:15 schreef Guanabana het volgende:
Nou trusten.
De EBU heeft de afgelopen dagen echt zitten zwetenquote:Op zondag 18 mei 2025 02:14 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Ze wel mee laten doen bij de sport en niet bij het songfestival zou juist meer absurd zijn. 'Ja eigenlijk willen je net zoals bij sport niet uitsluiten hoor, vinden we geen reden voor, maar er stemmen teveel mensen voor, dus doeiquote:Op zondag 18 mei 2025 02:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vergelijking gaat mank. Hoeveel ballen je tegen de touwen weet te rammen heeft niks te maken met hoeveel pityvotes je krijgt.
Vermoedde ik wel, maar voor de zekerheid toch maarquote:Op zondag 18 mei 2025 02:15 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja precies, dat zei ik min of meer.
heb ik een feestdag gemist?quote:Op zondag 18 mei 2025 02:20 schreef Roger_Epiales het volgende:
Belangrijkste is eigenlijk gewoon dat jullie morgen allemaal een bloemetje kopen voor je moeder/vrouw/vriend/vriendin etc.
tja hoe kunnen we voorkomen dat Israel wint!!quote:Op zondag 18 mei 2025 02:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
De EBU heeft de afgelopen dagen echt zitten zweten
Een hele logische zorg.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:21 schreef Thorelf het volgende:
[..]
tja hoe kunnen we voorkomen dat Israel wint!!
De score van Letland is juist vrij opmerkelijk.quote:
Ik vind het wel terecht. Ik vond ze een van beste van deze avond en van de semi.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
De score van Letland is juist vrij opmerkelijk.
Hier beelden van Cyanquote:Op zondag 18 mei 2025 02:21 schreef Strani het volgende:
En hoe was het in het live-topic vanavond trouwens?
Thank god is het toch gelukt, al is het Songfestival wel aardig naar de tyfus zo.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:21 schreef Thorelf het volgende:
[..]
tja hoe kunnen we voorkomen dat Israel wint!!
Ja, dit was echt een enorm verschil. Als de jury de memo niet had begrepen, was dit helemaal fout gegaan.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
De EBU heeft de afgelopen dagen echt zitten zweten
Is het morgen een speciale dag danquote:Op zondag 18 mei 2025 02:20 schreef Roger_Epiales het volgende:
Belangrijkste is eigenlijk gewoon dat jullie morgen allemaal een bloemetje kopen voor je moeder/vrouw/vriend/vriendin etc.
Ze krijgen 88 punten meer van het publiek dan in de finale....quote:Op zondag 18 mei 2025 02:22 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik vind het wel terecht. Ik vond ze een van beste van deze avond en van de semi.
Wellicht moederdag in Leiden. De rest van Nederland doet het een week na Spanje maar Leiden heeft zo'n hekel aan Spanje dat het liever nog een extra weekje wacht.quote:
Echt dit soort mensenquote:
Nu snappen we ook waarom Cyan hier niet was hequote:
Ah volkomen logisch.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Wellicht moederdag in Leiden. De rest van Nederland doet het een week na Spanje maar Leiden heeft zo'n hekel aan Spanje dat het liever nog een extra weekje wacht.
Ja al is het gekke bij de Polen dat die dat dus niet elk jaar doen. Het ene jaar krijgt een een willekeurig nummer heel veel stemmen om het jaar erna de finale niet te halen.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:29 schreef NailQueen het volgende:
Dit is ook een goede reminder dat de Poolse diaspora nog steeds actief is in Nederland.
Nee dan hoop ik toch dat het sowieso al niet de planning was en dat ze niet op het laatste moment een aanval kreeg...quote:Op zondag 18 mei 2025 02:31 schreef NailQueen het volgende:
En Celine Dion hebben we niet eens gezien.
Bedankt Hans.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:31 schreef superniger het volgende:
Het volk heeft een duidelijk signaal afgeven. Zwijgende meerderheid hep gelijk. Internet is maar een bubbel/echokamer.
Gelachen.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:31 schreef superniger het volgende:
Het volk heeft een duidelijk signaal afgeven. Zwijgende meerderheid hep gelijk. Internet is maar een bubbel/echokamer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 18 mei 2025 02:35 schreef chufi het volgende:
Misschien had Spanje voor Metal moeten gaanIk zou al blij zijn met weer eens een inzending die niet gaat over zorras of divas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja en ze zat er ook even flink naast daar.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:37 schreef Redefine het volgende:
Ik heb de show op de achtergrond weer aanstaan. Net Finland. Denk dat die een stuk hoger hadden gescoord bij het publiek als dat laatste stuk er niet bij zat. Zeker door het alleen te horen ontspoort het in dat laatste geheel wel heel erg, vooral een hoop geschreeuw.
quote:Op zondag 18 mei 2025 02:35 schreef chufi het volgende:
Misschien had Spanje voor Metal moeten gaanmss hadden we Floor moeten sturen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laten we hopen dat over een jaar de zaken er zeg maar beter voor staan en dat een aantal conflicten uit de wereld zijn...quote:Op zondag 18 mei 2025 02:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
De zwijgende meerderheid zal het niet veel uitmaken of Israël wel of niet meedoet aan het festival (eventueel iets meer wel of niet), maar vooral niet de noodzaak voelen om Israël het ESF te laten winnenIdem voor Oekraïne in 2022.
Ja. En dat dan ook nog eens in de recap stoppen...quote:Op zondag 18 mei 2025 02:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja en ze zat er ook even flink naast daar.
dat zou heel mooi zijnquote:Op zondag 18 mei 2025 02:39 schreef chufi het volgende:
[..]
Laten we hopen dat over een jaar de zaken er zeg maar beter voor staan en dat een aantal conflicten uit de wereld zijn...
Dat hoop ik ook. Al is dat vooral voor de mensen in die gebieden. Dat wij er ons af en toe druk over maken, ach. Maar je leven niet zeker zijnquote:Op zondag 18 mei 2025 02:39 schreef chufi het volgende:
[..]
Laten we hopen dat over een jaar de zaken er zeg maar beter voor staan en dat een aantal conflicten uit de wereld zijn...
Die heeft solo anders niet heel interessante nummers gemaakt.quote:
dat is waar!! mss samen met epica incl. Simonequote:Op zondag 18 mei 2025 02:41 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die heeft solo anders niet heel interessante nummers gemaakt.
Zou mooi zijn. Mits het geen eftelingmetal is, al is dat meer Nightwish.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:42 schreef Thorelf het volgende:
[..]
dat is waar!! mss samen met epica incl. Simone
Leek net een conflictgebied.quote:Op zondag 18 mei 2025 02:21 schreef Strani het volgende:
En hoe was het in het live-topic vanavond trouwens?
Mogelijk dat die gekke hoge score t.o.v. de finale van Letland nog een foutje is.quote:Errors in EBU voting data
All the detailed voting and points from Semi-final 2 will be shown here when the EBU fix the voting errors on their homepage.
Idem. Al heb ik dat elk jaar wel als ik de punten aan het analyseren benquote:Op zondag 18 mei 2025 03:16 schreef Cyan9 het volgende:
Ik zit te hoog in m'n energie, nog steeds. Wat een avond was dit.
Ik stuiterde zowat van de bank af met de uitslag. Het ergste scenario kwam veel te dichtbij.quote:Op zondag 18 mei 2025 03:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Idem. Al heb ik dat elk jaar wel als ik de punten aan het analyseren benWat nog eens bovenop de knotsgekke avond komt met bijna alleen maar meh liedjes.
Hoe was in de live topics? Zal wel een uitdaging zijn geweest.quote:Op zondag 18 mei 2025 03:25 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik stuiterde zowat van de bank af met de uitslag. Het ergste scenario kwam veel te dichtbij.
Ik ben vrij vroeg op de avond afgehaakt, ik kon me niet focussen. Maar ik begreep van de anderen dat het goed te doen was.quote:Op zondag 18 mei 2025 03:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hoe was in de live topics? Zal wel een uitdaging zijn geweest.
Dat scheeltquote:Op zondag 18 mei 2025 03:37 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik ben vrij vroeg op de avond afgehaakt, ik kon me niet focussen. Maar ik begreep van de anderen dat het goed te doen was.
Dat zijn allemaal wel redelijk landen die niet echt jury nummers hadden in the first place. In dat opzicht is het wel logisch.quote:Op zondag 18 mei 2025 03:38 schreef Redefine het volgende:
Albanië is zo bij de live show, daarna maar eens slapen![]()
Nu even naar de jury uitslag van Nederland aan het kijken. Bijzonderheden daarbij.
Oostenrijk staat op plaats 4, 8, 1, 1, 1 dus dat is wel vrij normaal
Israël 1, 21, 6, 21, 10, daar wel enorm uiteenlopend met twee leden die punten wilde voorkomen en eentje die ze doodleuk op 1 zetten...
Litouwen 2, 6, 12, 15, 25
Zweden werd vooral door drie juryleden hoog gewaardeerd: 1, 2, 3, 13, 15
Onderste landen bij de Nederlandse jury:
20: Oekraïne
21: Denemarken
22:Malta
23:Armenië
24:San Marino
25: Finland
Ehquote:Op zondag 18 mei 2025 04:04 schreef Thorelf het volgende:
hoe je het ook wendt of keert of je vindt het oke of totaal niet!! het is een feit! take itik doe ook mijn best.
quote:
Hebben jullie echt een speciale feestdag nodig om een leuk bloemetje te kopen voor jullie geliefden?quote:
Dat was vorig jaar alquote:Op zondag 18 mei 2025 02:23 schreef Em31 het volgende:
[..]
Thank god is het toch gelukt, al is het Songfestival wel aardig naar de tyfus zo.
Conchita als host neem ik aanquote:Op zondag 18 mei 2025 08:40 schreef Spablauw214 het volgende:
Nou jongens op naar Oostenrijk. Krijgen we weer een Grote Conchita Show of gaat de EBU daar deze keer voor liggen?
Je dacht gewoon dat het nu moederdag is ge mhequote:Op zondag 18 mei 2025 05:39 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
Hebben jullie echt een speciale feestdag nodig om een leuk bloemetje te kopen voor jullie geliefden?
Sowieso was het niet uitzonderlijk druk hè.quote:Op zondag 18 mei 2025 03:37 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik ben vrij vroeg op de avond afgehaakt, ik kon me niet focussen. Maar ik begreep van de anderen dat het goed te doen was.
Wel duur als ze snuif voor Mans ook hadden moeten regelenquote:Op zondag 18 mei 2025 08:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg
Dan had ik nog liever Lynda Woodruff en Måns
Nemo is altijd al artsy geweest, maar dat optreden snapte ik niet zoveel van nee.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:26 schreef Manusje_v_a het volgende:
Als ik zo terugkijk, dan vond ik het beste van de avond het optreden van Kaarija en Baby Lasagna. Zo’n heerlijke energie! Net Eurodab opgezocht op Spotify en dat is gewoon echt een tof nummer.
Zo jammer dat Cornald niks zei over hun dankwoord aan Joost (met ‘Europapa Thank you!’)
Het optreden van Nemo daarna was wat mij betreft echt een enorme flater
Wat hebben de EBU en Eurovision nou weer te maken met die totaaldebiel?quote:
Ik denk dat ik dit nog het hoogtepunt van de avond vond.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ode aan Joost van Kaarija en Baby Lasgana
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |