Heb je als land (Rusland) wel recht van spreken als jezelf letterlijk en figuurlijk alles wat Oekraïens is of lijkt uit het Russisch (bezet) gebied elimineert?quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze worden juist onderdrukt omdat hun burgerrechten wordt ontnomen.
Ik neem aan dat het Kremlin haar morele plicht serieus neemt om voor die mensen op te komen.
En toch zijn juist alle anderen de oorlogshitsers.quote:Op donderdag 15 mei 2025 14:52 schreef Nielsch het volgende:
Colour me SHOCKED! Hoezo komt de man die geen vrede wil niet naar de vredestop?
Met het huidige veroveringstempo duurt het ook nog 100 jaar tot Rusland Oekraïne in handen heeft, dus we hebben alle tijd in de wereld.quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:25 schreef theunderdog het volgende:
Als je de ontwikkelingen omtrent defensie leest wat betreft EU landen, gaat het nog heeeeeel lang duren tot dat serieus is.
Dussuhhh...
Je obsessie met php begint rare vormen aan te nemen, mijn bestequote:Op donderdag 15 mei 2025 15:51 schreef Parafernalia het volgende:
Php vergeet ook dat het Kremlin zelf ook lak heeft aan de burgerrechten van hun eigen bevolking.
Maar goed, dit leest ie toch niet
Gefaciliteerd.quote:Op donderdag 15 mei 2025 16:04 schreef JellyBelly. het volgende:
[..]
Je obsessie met php begint rare vormen aan te nemen, mijn beste![]()
Hij/zij wordt hier blijkbaar getolereerd en gefacilateerd.
Als ik voor elke keer dat ik gevraagd heb dat niet te doen een euro kreeg had ik mijn eigen smo kunnen opzetten.quote:Op donderdag 15 mei 2025 14:12 schreef Parafernalia het volgende:
Bijzonder hoe één debiel een heel topic bezighoudt. Maar goed, ik mag dat niet zeggen
We weten allemaal dat je het wil dus daarom geven we je die euro niet.quote:Op donderdag 15 mei 2025 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik voor elke keer dat ik gevraagd heb dat niet te doen een euro kreeg had ik mijn eigen smo kunnen opzetten.
nee , dronken Russen zijn overwegend zwaar mesjokke en Soloslof nog wel het meeste , wat een idiootquote:Op woensdag 14 mei 2025 20:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik dacht dat corruptie alleen in het Rusland van Poetin gebeurde. Ik snap de wereld niet meer.
Come on... dat verhaal was na drie dagen al geheel ontkracht.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het Kremlin haar morele plicht serieus neemt om voor die mensen op te komen.
En ik snap die vraag best, maar als ik/we kunnen voorkomen dat ook maar één persoon gaat geloven in die sprookjes van bepaalde users, is mij al genoeg winst.quote:Op donderdag 15 mei 2025 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik voor elke keer dat ik gevraagd heb dat niet te doen een euro kreeg had ik mijn eigen smo kunnen opzetten.
PHP is een vrouw met twee kinderen , woont en werkt in Moscow met een translate app , ze zal nog wel 100 accounts hebben over de hele wereldquote:Op donderdag 15 mei 2025 16:56 schreef The-BFG het volgende:
[..]
En ik snap die vraag best, maar als ik/we kunnen voorkomen dat ook maar één persoon gaat geloven in die sprookjes van bepaalde users, is mij al genoeg winst.
En wss ben ik wat feller op, omdat ik op een ander onderwerp (psychoactieve medicatie) geheel gevallen was voor de sprookjes... Al deed daar de MSM ook een duit in het zakje..
En ik haat PHP maar dat staat los van de user
Maar on-topic, de lafbek durfde dus niet. Hij weet gewoon dat ie moet inleveren en dat kan ie niet verkopen.. Dus tjah dan maar meer zijn eigen volk de hel in jagen.
Zal me niets verbazen dat PHP een betaalde troll is.quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
PHP is een vrouw met twee kinderen , woont en werkt in Moscow met een translate app , ze zal nog wel 100 accounts hebben over de hele wereld
vanavond gaat ze naar huis en thuis nog wat accounts in Azië doen vertellen wat een geweldig mens die Poetin is
Deze verheerlijking van Poetin lijkt direct uit de Russische propaganda te komen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar leiding geven aan zo'n gigantisch land dat momenteel enorme uitdagingen ervaart is niet niks. Maar het kost hem geen enkele rimpel.
Sinds 2008 geregistreerd...quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zal me niets verbazen dat PHP een betaalde troll is.
Neem nu dit:
[..]
Deze verheerlijking van Poetin lijkt direct uit de Russische propaganda te komen.
Bovendien is 'het kost hem geen enkele rimpel' een vreemde zin. Niet iets dat een Nederlander gebruikt, het zou zomaar uit een vertaling kunnen komen.
Haha dat was om opgefokten nog iets meer op te fokken.quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Neem nu dit:
[..]
Deze verheerlijking van Poetin lijkt direct uit de Russische propaganda te komen.
Bovendien is 'het kost hem geen enkele rimpel' een vreemde zin. Niet iets dat een Nederlander gebruikt, het zou zomaar uit een vertaling kunnen komen.
Dat verkleint de kans op een troll. Maar dat PHP pro-Russisch is is duidelijk. En het is ook heel goed mogelijk dat PHP geen Nederlander is.quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_web_brigadesquote:The earliest documented allegations of the existence of "web brigades" appear to be in the April 2003 Vestnik Online article "The Virtual Eye of Big Brother" by French journalist Anna Polyanskaya (a former assistant to assassinated Russian politician Galina Starovoitova[13]) and two other authors, Andrey Krivov and Ivan Lomako. The authors claim that up to 1998, contributions to forums on Russian Internet sites (Runet) predominantly reflected liberal and democratic values, but after 2000, the vast majority of contributions reflected totalitarian values. This sudden change was attributed to the appearance of teams of pro-Russian commenters who appeared to be organized by the Russian state security service.
Natuurlijk het zijn allemaal standaard zinnetjes, ook foto's van Poetin vecht met een tijger en Poetin doet judoquote:Op donderdag 15 mei 2025 17:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Neem nu dit:
[..]
quote:
een standaard account niet door hem / haar geregistreerd, maar door de Trollenfabriekquote:Op donderdag 15 mei 2025 17:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat verkleint de kans op een troll. Maar dat PHP pro-Russisch is is duidelijk. En het is ook heel goed mogelijk dat PHP geen Nederlander is.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_web_brigades
quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dan sturen ze beter Malyuk ipv zelensky.nog zo een idioot TrollSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Je kunt de pagina automatisch vertalen. Maar ik zie het ook, het is vooral zenden wat hij doet.quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:42 schreef michaelmoore het volgende:
Het doet hem / haar geen zier wat jij terug post
dat moet ie weer aan vertalen en antwoord over nadenken , veel teveel moeite
kan heel goed een Zij zijn , met kinderenquote:Op donderdag 15 mei 2025 17:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je kunt de pagina automatisch vertalen. Maar ik zie het ook, het is vooral zenden wat hij doet.
Waarom denk je dat?quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kan heel goed een Zij zijn , met kinderen
waarschijnlijk zelfs
omdat de jongens naar het front zijn en vrouwen ook wel bullshit kunnen verzendenquote:
hier is ie wel geraaktquote:Op donderdag 15 mei 2025 09:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is een wens om een hele bevolkingsgroep te genocideren.
Dat wordt blijkbaar normaal gevonden in dit topic.
allemaal standaard antwoordenquote:Op donderdag 15 mei 2025 09:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Racisme en discriminatie is nooit een goed idee.
Goed als het Kremlin in de bres zou springen voor die mensen die hun stem(recht) wordt ontnomen.
dat denk ik wel , dat zou erg dom zijnquote:Op donderdag 15 mei 2025 17:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Heel goed dat Zelensky dan ook niet komt opdagen op vredesbesprekingen.![]()
Omdat de Russen dat proces vanaf het begin hebben gefrustreerd.quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:38 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)prek-met-russen.html
Waarom ging dit vanaf begin niet normaler, met eerst een delegatie aan tafel en dan later de kopstukken?
Hoe weet je dat zo zeker?quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:43 schreef michaelmoore het volgende:
een standaard account niet door hem / haar geregistreerd, maar door de Trollenfabriek
nog zo een idioot Troll
Dat. En hen het stemrecht ontnemen werkt onnodig polariserend.quote:Op donderdag 15 mei 2025 10:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
De meerderheid van de Russisch taligen heeft de Estse nationaliteit
Ongetwijfeld, maar daar ken ik er wel meer van.quote:Op donderdag 15 mei 2025 18:15 schreef KareldeStoute het volgende:
En sindsdien minstens de helft van de tijd verbannen.
Die Solovyov is een beetje de Hilbrand van de Russische staatstelevisie. Het spreekt mij niet aan.quote:Op donderdag 15 mei 2025 16:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee , dronken Russen zijn overwegend zwaar mesjokke en Soloslof nog wel het meeste , wat een idioot
zou ie niet veel liever die onzin oorlogen van Poetin willen stoppen en lekker weer naar zijn villa in Lago di Como gaan, en in zijn Ferrari rijden met een zonnebril op /
Bekijk deze YouTube-video
Men zou eens moeten lezen wat ik begin 2022 schreef..quote:
Dat is toch logisch , er zal best een soort hiërarchie en registratie zijnquote:
Slim spel. Het grootste land voor wat betreft zowat alle capaciteiten van je wegdrukken en publiekelijk vernederen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 18:52 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Heel goed een beetje ballen, je hoeft niet altijd te buigen voor wat de VS wil.
En circa 50k posts wijden aan zaken die niks met Rusland te maken hebben zodat het niet al te veel opvalt dat ik een Kremlin trol ben.quote:Op donderdag 15 mei 2025 18:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is toch logisch , er zal best een soort hiërarchie en registratie zijn
welke account waar en voor wie
Die man moet ook wel ziek worden van wat ie allemaal uitkraamt,quote:Op donderdag 15 mei 2025 18:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die Solovyov is een beetje de Hilbrand van de Russische staatstelevisie. Het spreekt mij niet aan.
Propaganda voor interne consumptie.
Morgen weer crisisberaad met Wilders?quote:Op donderdag 15 mei 2025 18:52 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ja en als het met Biden te maken had, was het juist weer geweldig geweest.quote:Op donderdag 15 mei 2025 18:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Slim spel. Het grootste land voor wat betreft zowat alle capaciteiten van je wegdrukken en publiekelijk vernederen.
Gewoon uitnodigen vanuit Nederland voor een "parallel bezoek". Is 'ie toevallig in de buurt.quote:Op donderdag 15 mei 2025 18:52 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Waar staat dat Rutte die keuze mag/moet maken dan? En moet daar ook overeenstemming over zijn tussen de lidstaten?quote:Op donderdag 15 mei 2025 18:52 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Rutte werkt zo’n beetje voor de Amerikanen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 19:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waar staat dat Rutte die keuze mag/moet maken dan? En moet daar ook overeenstemming over zijn tussen de lidstaten?
Hij was wel moderator met een ander accountquote:Op donderdag 15 mei 2025 18:53 schreef phpmystyle het volgende:
Bijzonder dat Kareldestoute weet hoelang ik wel of niet gebanned ben geweest, zeker voor een user die sinds 2020 is geregistreerd en geen moderator is
Dat vermoedde ik alquote:Op donderdag 15 mei 2025 19:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hij was wel moderator met een ander account
Niet gekeken. Maar ik geloof wel dat ze een beetje geloven in hun talkingpoints die ze al jaren herhalen. Europa decadent en gay, Oekraiene zitten nazi's. Ik ben daar geen fan van.quote:Op donderdag 15 mei 2025 20:09 schreef michaelmoore het volgende:
Alle landen om Rusland heen zijn bang voor Poetin geworden en kruipen snel in NATO of doen of ze dikke vrienden zijn en denken er het hunne van
De enige echte vriend die Poetin heeft is Kim il Un
hij kan wel veel willen , maar er komt een dag dat men in Ruzzia die idioot spuugzat wordtquote:Op donderdag 15 mei 2025 20:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet gekeken. Maar ik geloof wel dat ze een beetje geloven in hun talkingpoints die ze al jaren herhalen. Europa decadent en gay, Oekraiene zitten nazi's. Ik ben daar geen fan van.
Maar hier in Europa denken mensen dat Poetin Oekraiene wil bezetten zonder enige reden. Sterker nog, hij wil heel europa innemen.
Jij hoopt dat de Russen Poetin spuugzat worden, das wat anders.quote:Op donderdag 15 mei 2025 20:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij kan wel veel willen maar er komt een dag dat men in Ruzzia die idioot spuugzat wordt
Finland en de Baltisch Staten staan hoog op zijn lijstje ,
we moeten wel serieus rekening houden met die dwaas
en de grenzeloze corruptie is zijn grootste vijandquote:Op donderdag 15 mei 2025 20:44 schreef Perrin het volgende:
De Istanbul-gesprekken zijn een grote politieke blunder: Poetin zit vast in zijn eigen val, toont geen interesse in vrede en gebruikt leugens om te vertragen.
Ondanks verliezen blijft hij vechten om zijn macht binnen Rusland te behouden. Oorlog is zijn enige optie zolang hij leeft.
[ x ]
Dat maakt niet uit want Trump gaat hem toch nooit afvallen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 20:44 schreef Perrin het volgende:
De Istanbul-gesprekken zijn een grote politieke blunder: Poetin zit vast in zijn eigen val, toont geen interesse in vrede en gebruikt leugens om te vertragen.
Ondanks verliezen blijft hij vechten om zijn macht binnen Rusland te behouden. Oorlog is zijn enige optie zolang hij leeft.
[ x ]
Mwah, z'n interesse kan verschuiven. Als er zelfs in zijn beslist beperkte belevingswereld geen winst meer aan te behalen is, gaat die wat anders doen. Hij is te opportunistisch om tegen de klippen op z'n vermeende mattie te gaan proberen te redden, ofzo.quote:Op donderdag 15 mei 2025 20:52 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit want Trump gaat hem toch nooit afvallen.
Ik geloof niet dat ie sancties of iets dergelijks gaat afkondigen, of militair gaat steunen. Als ie z'n interesse verliest dan is dat eerder nadelig dan voordelig voor Oekraine uiteindelijk. Daar gokt Poetin ook op.quote:Op donderdag 15 mei 2025 21:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mwah, z'n interesse kan verschuiven. Als er zelfs in zijn beslist beperkte belevingswereld geen winst meer aan te behalen is, gaat die wat anders doen. Hij is te opportunistisch om tegen de klippen op z'n vermeende mattie te gaan proberen te redden, ofzo.
Geen interesse betekent niet dat er geen wapentuig meer aan oekraine geleverd wordt. Dat is gewoon handel.quote:Op donderdag 15 mei 2025 21:42 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ie sancties of iets dergelijks gaat afkondigen, of militair gaat steunen. Als ie z'n interesse verliest dan is dat eerder nadelig dan voordelig voor Oekraine uiteindelijk. Daar gokt Poetin ook op.
Met wapens kopen gaan ze de oorlog niet winnen, dat druppelt dan zo stapsgewijs in dat het voor Poetin niet veel uitmaakt.quote:Op donderdag 15 mei 2025 21:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Geen interesse betekent niet dat er geen wapentuig meer aan oekraine geleverd wordt. Dat is gewoon handel.
Niet 1-2-3, op de langere termijn wel.quote:Op donderdag 15 mei 2025 21:54 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Met wapens kopen gaan ze de oorlog niet winnen, dat druppelt dan zo stapsgewijs in dat het voor Poetin niet veel uitmaakt.
Hey, wacht, het is toch echt Trump zelf die liep te pochen dat hij wel even voor vrede ging zorgen omdat hij en Vladimir zulke grote matties zijn en Putin alleen naar hem luistert. En dat Rusland geen concessie hoefde te doen en Oekraïne van alles moet afstaan voor die vrede....en dat Putin nog steeds geen deal wil. Trump staat enorm voor lul, maar zijn achterban rekent hem er niet op af, want die geloven nog in sprookjes.quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:36 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. En Oekraïne / Europa moet ook stoppen met haar onrealistische verwachting dat Trump / deze VS iets voor Oekraïne kan betekenen. Het ziet er allemaal wanhopig uit.
En dit is gewoon keihard liegen. Er is een duidelijke reden waarom al die ex-sovietlanden niet meer terug willen en dat is niet omdat Rusland zo'n fijne morele plicht heeft of nakomt.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, als dat waar zou zijn, dan zat ie nu aan tafel om die eisen te bespreken.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat Poetin niet zo zeer geïnteresseerd is in het blijven voeren van oorlog, maar gewoon volledig zijn eisen wil behalen, want oorlog voeren om het willen oorlog voeren houdt ook Poetin niet vol.
God komt er ook een uit de krochten met nu.nl-like reacties.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hey, wacht, het is toch echt Trump zelf die liep te pochen dat hij wel even voor vrede ging zorgen omdat hij en Vladimir zulke grote matties zijn en Putin alleen naar hem luistert. En dat Rusland geen concessie hoefde te doen en Oekraïne van alles moet afstaan voor die vrede....en dat Putin nog steeds geen deal wil. Trump staat enorm voor lul, maar zijn achterban rekent hem er niet op af, want die geloven nog in sprookjes.
Waar?quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
God komt er ook een uit de krochten met nu.nl-like reacties.
Tot zover 'tough leader'. Hij is toch een alfaman? Die gaan toch niet dingen niet durven, die zijn toch juist zonder angst en altijd rationeel?quote:Op donderdag 15 mei 2025 20:52 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit want Trump gaat hem toch nooit afvallen.
Ik snap dit soort opmerkingen nooit. Wat maakt het uit wat ie zegt dat ie is? Hij gaat Poetin nooit afvallen en dat is het enige dat telt in deze oorlog.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Tot zover 'tough leader'. Hij is toch een alfaman? Die gaan toch niet dingen niet durven, die zijn toch juist zonder angst en altijd rationeel?
Nee, er is een hoop tijd verspeeld en Trump blijkt dus helemaal geen invloed op Putin te hebben. Dat terwijl hij deed alsof hij dat wel had. Zelfs nog Oekraïne geschoffeerd toen ze hem duidelijk probeerde te maken dat Putin helemaal geen vrede wil.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:35 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik snap dit soort opmerkingen nooit. Wat maakt het uit wat ie zegt dat ie is? Hij gaat Poetin nooit afvallen en dat is het enige dat telt in deze oorlog.
Nee, het gaat er om dat er altijd grappige opmerkingen over Trump gemaakt worden over z'n 24 uur en alfaman en weet ik veel. Het is niet zo omdat Trump voor lul staat in de wereld dat dat opeens voordelig is voor Oekraïne.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, er is een hoop tijd verspeeld en Trump blijkt dus helemaal geen invloed op Putin te hebben. Dat terwijl hij deed alsof hij dat wel had. Zelfs nog Oekraïne geschoffeerd toen ze hem duidelijk probeerde te maken dat Putin helemaal geen vrede wil.
Ook in dit topic genoeg mensen die al langer doen alsof men gewoon moet gaan onderhandelen en mensen die stelde dat Putin geen vrede wilde werden neergezet als mensen die de propaganda van de Nederlandse staat-tv en dat Vladimir wordt gedemoniseerd door onze media. Terwijl dat er na al die tijd weer eens duidelijk is dat hij helemaal geen onderhandelingen wil, maar gewoon met geweld de oude Sovietlanden wil terughalen.
Het maakt dus wel degelijk uit, want veel mensen zijn intussen doodgegaan tijdens deze poppenkast, terwijl we geen reet zijn opgeschoten.
Nee, hij staat voor lul omdat ie voor de zoveelste keer door de mand valt. En het laat zien dat ie een waardeloze 'vriend' is.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:49 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nee, het gaat er om dat er altijd grappige opmerkingen over Trump gemaakt worden over z'n 24 uur en alfaman en weet ik veel. Het is niet zo omdat Trump voor lul staat in de wereld dat dat opeens voordelig is voor Oekraïne.
Dat ligt er een beetje aan hoe Trump daarop gaat reageren. En dat weet je met die man nooit. Hij zou het ook zomaar helemaal zat kunnen worden met Poetin en de andere kant op doorslaan.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:49 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nee, het gaat er om dat er altijd grappige opmerkingen over Trump gemaakt worden over z'n 24 uur en alfaman en weet ik veel. Het is niet zo omdat Trump voor lul staat in de wereld dat dat opeens voordelig is voor Oekraïne.
Nikes op moskouquote:Op donderdag 15 mei 2025 22:57 schreef Perox het volgende:
[..]
Dat ligt er een beetje aan hoe Trump daarop gaat reageren. En dat weet je met die man nooit. Hij zou het ook zomaar helemaal zat kunnen worden met Poetin en de andere kant op doorslaan.
Ik heb het idee dat, als het er op aankomt en dingen écht gevolgen en consequenties kunnen hebben, hij echt helemaal niets durft. Zodra het geen consequenties heeft staat ie weer stoer te doen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:57 schreef Perox het volgende:
[..]
Dat ligt er een beetje aan hoe Trump daarop gaat reageren. En dat weet je met die man nooit. Hij zou het ook zomaar helemaal zat kunnen worden met Poetin en de andere kant op doorslaan.
Nee, hij moet de sancties weer invoeren en opvoeren.quote:
Trump gaat niks doen anders had ie dat al wel gedaan. Niks wijst er op dat ie opeens pro Oekraïne gaat worden.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:57 schreef Perox het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel gaat dit langzaam schuiven. Maar wie weet is Trump alleen gedienstig aan Putin en speelt hij het spel van vertraging mee.quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Trump gaat niks doen anders had ie dat al wel gedaan. Niks wijst er op dat ie opeens pro Oekraïne gaat worden.
Z'n gedrag tot nu toe past beter in de 'conspiracy' dat hij zich opstelt zoals nu omdat zijn imperium is gered door Russisch geld en/of men iets op hem heeft wat hem kapot kan maken.quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Trump gaat niks doen anders had ie dat al wel gedaan. Niks wijst er op dat ie opeens pro Oekraïne gaat worden.
Hopen op een wonder... Een makkelijke oplossing lijkt de Russen te geven wat ze nu hebben. Echter is het dan wachten op de volgende SMO...quote:Op vrijdag 16 mei 2025 07:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Allemaal leuk en aardig, om te zeggen hoe kut Trump is, hoe evil Putin is. Enz.
Maar hoe moet het dan verder met Oekraine?
Vooral een heel slimme oplossing.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 07:33 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Hopen op een wonder... Een makkelijke oplossing lijkt de Russen te geven wat ze nu hebben. Echter is het dan wachten op de volgende SMO...
Met de tariffs zou ik dat niet doen. Kost veel geld man. Tenzij ze direct vanuit Azie gedropt worden…quote:
Een directe oorlog nu lijkt de beste kansen te bieden om later stabiliteit te kweken.. Echter is het track record van het Westen qua dit soort oorlogen slecht.. Zelden of misschien wel nooit zijn die klussen echt afgemaakt.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 07:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vooral een heel slimme oplossing.
Wat je volgens mij moet doen is een lang termijn plan maken met stakeholders (secret) geven we nu iets toe en gaan we dan bepaalde acties uitvoeren die Rusland lamlegt op een termijn van 4 jaar?
Of gaan we een directe confrontatie aan, inschattend op risico en tijd.
Wat wil je met Oekraïne? Laten vallen is ook nog een optie hè?
Zou eerst willen weten wat Rusland nu wil, waar ze willen staan over 10 jaar. En wat het westen daar wil toegeven en wat Rusland daar wil toegeven. Is dat terug naar een mini USSR dan zou je zelfs dat bespreekbaar moeten maken.
Of een directe oorlog starten. En Rusland helemaal militair leegtrekken en kapot maken. Maar dan moet je goed nadenken wat je DAARNA gaat doen. Het in oppervlakte grootste land ter wereld is niet zomaar ff over te nemen, met miljoenen in uithoeken met oud Russisch militair spul wordt dat lastig maar niks is onmogelijk.
Ik denk dat je echt en serieus gaat kijken met de mensen die de Intel en ervaring hebben en een risicoanalyse gaat doen. Dat een directe oorlog niet de logische weg is. Voor de VS misschien wel te doen, de EU zal hier enorm onder gaan leiden.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 07:55 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Een directe oorlog nu lijkt de beste kansen te bieden om later stabiliteit te kweken.. Echter is het track record van het Westen qua dit soort oorlogen slecht.. Zelden of misschien wel nooit zijn die klussen echt afgemaakt.
quote:Analyse: Scenario waarin de VS en EU een directe, grootschalige oorlog tegen Rusland beginnen met als doel militaire vernietiging van Rusland
Door de bril van een militair analist met decennia ervaring
⸻
Inleiding
Een grootschalige militaire confrontatie tussen de NAVO (VS en EU) en Rusland met als doel de militaire vernietiging van Rusland vormt een van de ernstigste geopolitieke scenario’s van de 21e eeuw. We spreken hier niet over een beperkte escalatie in Oekraïne of Baltische staten, maar over een directe conventionele en mogelijk nucleaire oorlog tussen de grootste kernmachten op aarde.
⸻
1. Strategische Uitgangspositie
• NAVO / VS-EU:
• Troepen: circa 3,5 miljoen actieve militairen, 800 militaire bases wereldwijd.
• Technologie: lucht- en ruimteovermacht, cybercapaciteiten, geavanceerde stealth-systemen, wereldwijde logistieke slagkracht.
• Nucleair: ~6.000 kernwapens (grotendeels VS), met veilige tweede aanvalscapaciteit.
• Rusland:
• Troepen: ±1 miljoen actieve militairen, beperkte logistieke capaciteit buiten buurlanden.
• Sterktes: luchtverdediging, raketartillerie, kernwapenpariteit.
• Nucleair: ~6.000 kernwapens, met doctrine waarin inzet van tactische kernwapens als verdedigingsoptie expliciet voorzien is.
⸻
2. Mogelijke Aanloop naar Conflict
• NAVO-troepen worden direct ingezet in Oekraïne of de Baltische staten.
• Russische infrastructuur wordt preventief aangevallen.
• Rusland interpreteert NAVO-optreden als existentiële bedreiging en mobiliseert massaal.
⸻
3. Fases van het Conflict
Fase 1: Conventionele openingsfase
• NAVO vernietigt Russische marine en luchtmacht met overmacht.
• Russische grondtroepen trekken zich terug op diepere verdedigingslinies (Ural).
• Hoge verliezen aan beide zijden, vooral aan NAVO-kant bij landaanvallen op versterkte posities.
Fase 2: Grootschalige escalatie
• Russische inzet van tactische kernwapens in Baltische regio of Oost-Europa als afschrikking.
• NAVO reageert met beperkte nucleaire tegenaanval of strategische bombardementen.
Fase 3: Totale oorlog of ineenstorting
• Twee mogelijkheden:
1. Rusland stort intern in onder druk (staatsgreep, burgeroorlog).
2. Rusland lanceert strategische kernwapens richting Europa en/of VS — scenario van wederzijds verzekerd vernietiging (MAD).
⸻
4. Belangrijkste Risico’s
A. Nucleaire Escalatie (catastrofaal)
• Grootste risico is volledige vernietiging van grote delen van Europa, Rusland en mogelijk de VS.
• Rusland’s doctrine voorziet kernwapeninzet zodra het voortbestaan van de staat bedreigd wordt.
B. Cyberaanvallen en infrastructurele chaos
• Elektriciteitsnetten, financiële systemen, satellietcommunicatie worden doelwit.
• Wereldwijde economische ineenstorting door aanval op kritieke systemen.
C. Instabiliteit in andere regio’s
• China bezet Taiwan, Noord-Korea valt Zuid-Korea aan, Iran gebruikt de chaos voor regionale expansie.
• Geen NAVO-responscapaciteit over in andere regio’s.
D. Interne instabiliteit in EU
• Grootschalige vluchtelingenstromen, hongersnood, opstand tegen regeringen, ineenstorting van democratische structuren.
⸻
5. Strategische Kansen (hypothetisch en afhankelijk van verloop)
A. Eliminatie van Russische militaire dreiging
• Indien Rusland verslagen wordt zonder nucleaire inzet, is een historische kans op lange termijn stabiliteit in Europa mogelijk.
• Splitsing van Russische Federatie in kleinere staten met NAVO-vriendelijke oriëntatie.
B. Hernieuwde unificatie binnen het Westen
• Een oorlog kan (tijdelijk) de EU en VS verenigen in een ongekend blok.
• Grootschalige militaire industrie en technologische innovatie (zoals WWII).
C. Eind aan autoritaire regimes
• Strategisch: China, Iran en Noord-Korea verliezen hun kernmachtige bondgenoot.
• Moreel: Overwinning van democratie over autocratie (symbolisch).
⸻
6. Conclusie
Een oorlog tussen de NAVO en Rusland met het expliciete doel Rusland militair te vernietigen is in theorie mogelijk maar praktisch onhaalbaar zonder catastrofale gevolgen.
• Waarschijnlijkheid van nucleaire escalatie: >70% bij conventionele NAVO-overwinning.
• Economische en maatschappelijke schade: ongekend, wereldwijd.
• Militaire overwinning: mogelijk, maar met hoge prijs en weinig controle over afloop.
Strategisch oordeel:
De risico’s wegen zwaarder dan de mogelijke voordelen. Zelfs bij een “overwinning” zouden de VS en EU waarschijnlijk ten onder gaan aan de gevolgen van diezelfde overwinning. Daarom is dit scenario vooral bruikbaar als denkmodel voor deterrence (afschrikking), maar niet als operationele strategie.
Maar wat komt ervoor terug...quote:Op vrijdag 16 mei 2025 08:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
Putin weg is het eerste wat nodig is.
Ja wie weet een kleptocraat die andere landen binnenvalt in veroveringsoorlogen. Dan liever Poetin!quote:
Just do it! Nikequote:
De stupiditeit die hier voorbij komt blijf mij verbazen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 07:55 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Een directe oorlog nu lijkt de beste kansen te bieden om later stabiliteit te kweken.. Echter is het track record van het Westen qua dit soort oorlogen slecht.. Zelden of misschien wel nooit zijn die klussen echt afgemaakt.
Jij snapt ook niets of wel?quote:Op donderdag 15 mei 2025 18:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat. En hen het stemrecht ontnemen werkt onnodig polariserend.
En het vergroot de tegenstelling tussen Brussel en Moskou.
Ben eerder bang dat het gewoon maatje van Poetin wordt die net zo erg is.. Putin weg een eerlijke verkiezingen en dan hopen dat de Russen een beetje wijs stemmen...quote:Op vrijdag 16 mei 2025 08:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja wie weet een kleptocraat die andere landen binnenvalt in veroveringsoorlogen. Dan liever Poetin!
Eens, vooral de bijdragen van @phpmystyle tonen aan dat user in kwestie ofwel:quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:14 schreef phpmystyle het volgende:
De stupiditeit die hier voorbij komt blijf mij verbazen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |