SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, je bent een vrijwilliger. Net als de NLD dipli's die naar Libanon en Joegoslavi zijn gestuurd, die kregen ook allemaal de beroepsstatus (salaris, rechten, plichten etc)quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:50 schreef ExTec het volgende:
Het is een vreemde meta-discussie.
Ja, formeel gezien is een dipli geen dipli meer als die tekent.
Maar in de praktijk ben je dan nog steeds dipli's in de grinder aan het gooien. Ook al hang je er een ander naampje aan.
Omdat Russen. Ze kunnen een hekel hebben aan de lead maar blijven enorm trouw aan Mother Russia.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:26 schreef theunderdog het volgende:
Serieuze vraag: hoe is dat in hemelsnaam mogelijk? gezien de verliezen plus economische situatie waarin Rusland zit.
Je hebt geen ongelijkquote:Op woensdag 14 mei 2025 10:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, je bent een vrijwilliger. Net als de NLD dipli's die naar Libanon en Joegoslavi zijn gestuurd, die kregen ook allemaal de beroepsstatus (salaris, rechten, plichten etc)
Vwb Nederlands-Indi deden we dat anders, gewoon ff een wetswijziging er doorheen drukken.
Ja nee. Dat begrijp ik. Maar dan nog vind ik het bijzonder dat men gezien de verliezen en economie, toch een zodanige oorlogen-capasiteit kunnen opbouwen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat Russen. Ze kunnen een hekel hebben aan de lead maar blijven enorm trouw aan Mother Russia.
Het is gewoon een ander slag volk. Die doen gewoon meer met minder.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:58 schreef theunderdog het volgende:
Ja nee. Dat begrijp ik. Maar dan nog vind ik het bijzonder dat men gezien de verliezen en economie, toch een zodanige oorlogen-capasiteit kunnen opbouwen.
Ik vraag me sowieso af hoe dat werkt, waarom staan niet gewoon alle shaduwvloot boten op de sanctielijst of zijn dit namen die ze hebben weten te verzamelen afgelopen tijd?quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:00 schreef ExTec het volgende:
189 is best veel. Is er dan nog wel wat over van die schaduw vloot.
[ x ]
Daar precies tussen zitten zou eigenlijk het beste zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is gewoon een ander slag volk. Die doen gewoon meer met minder.
Als je een Rus geen salaris geeft pakt hij zijn hengel en geweer en komt met eten thuis en vindt dat verder prima. In het westen verhongert men.
De Russische volksaard kent alleen maar lijden en ontbering en tegelijkertijd een permanent verongelijkte status ten opzichte van anderen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je een Rus geen salaris geeft pakt hij zijn hengel en geweer en komt met eten thuis en vindt dat verder prima. In het westen verhongert men.
Omdat het westen op het koord aan het dansen is, waar we niet willen dat de globale aanbod kant van olie een serieuze knauw krijgt.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:08 schreef skysherrif het volgende:
Ik vraag me sowieso af hoe dat werkt, waarom staan niet gewoon alle shaduwvloot boten op de sanctielijst
Zoals jij zou zeggen " lulkoek "quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
En tekenen werkt in Rusland net wat anders dan hier. Teken je voor een jaar, zit je eraan vast totdat de oorlog afgelopen is...quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:50 schreef ExTec het volgende:
Het is een vreemde meta-discussie.
Ja, formeel gezien is een dipli geen dipli meer als die tekent.
Maar in de praktijk ben je dan nog steeds dipli's in de grinder aan het gooien. Ook al hang je er een ander naampje aan.
Perverse rekruteringsmachine lokt Russen naar het frontquote:Wat de rekruten ook niet weten is dat het jaarcontract dat zij denken te tekenen dankzij een decreet van Poetin uit september 2022 automatisch verlengd wordt tot het einde van de oorlog.
Ja, dat is mij gewoon een te erge trope.quote:
Ik zou van de vis uit onze wateren afblijven. Kan je nog beter omkomen van de honger.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat is mij gewoon een te erge trope.
Iedereen kan 'lijden'. En ook NL'ers zouden heus wel gaan vissen, mocht het zo erg worden.
We vinden het alleen niet een 'sterk punt' van onszelf.
Alsof de Rus ook nooit een revolutie pleegt of in opstand komt.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat is mij gewoon een te erge trope.
Iedereen kan 'lijden'. En ook NL'ers zouden heus wel gaan vissen, mocht het zo erg worden.
We vinden het alleen niet een 'sterk punt' van onszelf.
Dat "vrijwilliger" zijn is een beetje afhankelijk van wat de consequenties zijn als je niet tekend. Ik kan mij voorstellen dat het er wat anders in Rusland aan toe gaat dan in Nederland.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, je bent een vrijwilliger. Net als de NLD dipli's die naar Libanon en Joegoslavi zijn gestuurd, die kregen ook allemaal de beroepsstatus (salaris, rechten, plichten etc)
Vwb Nederlands-Indi deden we dat anders, gewoon ff een wetswijziging er doorheen drukken.
Dat is toch niet zo gek? Natuurlijk is het Russisch leger groter tijdens de oorlog dan voor een oorlog.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Serieuze vraag: hoe is dat in hemelsnaam mogelijk? gezien de verliezen plus economische situatie waarin Rusland zit.
Feit blijft gewoon dat er geen dipli's gedwongen/verplicht ingezet worden in Oekraine en dat Putin nog steeds honderdduizenden militairen achter de hand heeft waar hij nog steeds geen beroep op hoeft te doen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:27 schreef Hugo862 het volgende:
Dat "vrijwilliger" zijn is een beetje afhankelijk van wat de consequenties zijn als je niet tekend. Ik kan mij voorstellen dat het er wat anders in Rusland aan toe gaat dan in Nederland.
Vandaar die verschillende revoluties die er de afgelopen honderd jaar hebben plaatsgevonden.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook jij snapt best dat dit een hyperbool was. Feit is gewoon dat het een compleet ander volk met een totaal andere instelling is.quote:
Russen worden met grote bedragen gelokt (voor Russische begrippen). En als men een contract voor een jaar tekent, kan men niet meer weg.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Feit blijft gewoon dat er geen dipli's gedwongen/verplicht ingezet worden in Oekraine en dat Putin nog steeds honderdduizenden militairen achter de hand heeft waar hij nog steeds geen beroep op hoeft te doen.
Ik denk dat je over het algemeen meer kan stellen dat de gemiddelde Rus veel minder te verliezen zou hebben dan de gemiddelde westerling wat dat betreft en daarom veel makkelijker de keuze maakt om voor veel geld het leger in te gaan. Dat zeker.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook jij snapt best dat dit een hyperbool was. Feit is gewoon dat het een compleet ander volk met een totaal andere instelling is.
Dit. Velen hier begrijpen niet hoe de Russische mentaliteit in elkaar zit en hoe dat totaal afwijkt van wat hier gangbaar is.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat Russen. Ze kunnen een hekel hebben aan de lead maar blijven enorm trouw aan Mother Russia.
Dat is ook zeker weer geen algemeen feit. Er zijn echt heel veel boze moeders. Maar dat haalt verder niets uitquote:Op woensdag 14 mei 2025 11:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit. Velen hier begrijpen niet hoe de Russische mentaliteit in elkaar zit en hoe dat totaal afwijkt van wat hier gangbaar is.
Er is hier hard gelachen om moeders die een zak uien of een of andere gedroogde stokvis kregen van de burgemeester omdat hun zoon was omgekomen. Maar de Russen zijn massaal van mening dat het normaal is dat er in een oorlog nu eenmaal mensen sterven aan het front en vinden het zelfs een eer als het hun zoon overkomt. In Rusland gaat het belang van het collectief (in dit geval de imperialistische ambities van het regime) boven individuele welvaart.
Whatever it takes-mentaliteit.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja nee. Dat begrijp ik. Maar dan nog vind ik het bijzonder dat men gezien de verliezen en economie, toch een zodanige oorlogen-capasiteit kunnen opbouwen.
Maar het is alsnog een minderheid. Ondertussen draait de propagandamachine op volle toeren om het sterven voor het vaderland te verkopen als het hoogste goed dat een rechtgeaarde man kan behalen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat is ook zeker weer geen algemeen feit. Er zijn echt heel veel boze moeders. Maar dat haalt verder niets uit
Maar er is natuurlijk niemand eerlijk met een camera op hun neus.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:06 schreef Spablauw214 het volgende:
Kijk maar naar die filmpjes van 1420. Dat er mensen sterven boeit het gros helemaal geen fluit, het draait allemaal om de status van Rusland als wereldmacht en het doel heiligt de middelen.
1420?quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:06 schreef Spablauw214 het volgende:
Kijk maar naar die filmpjes van 1420. Dat er mensen sterven boeit het gros helemaal geen fluit, het draait allemaal om de status van Rusland als wereldmacht en het doel heiligt de middelen.
Zelfs volgens onafhankelijke peilbureaus staat 70-80% van de Russen achter de oorlog.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar er is natuurlijk niemand eerlijk met een camera op hun neus.
Sowieso een minderheid omdat het vooral de moeders zijn van jongere jongens die enorm boos zijn en de meeste soldaten die sneuvelen zijn over het algemeen wel criminelen, vervreemden, ouderen etc.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar het is alsnog een minderheid. Ondertussen draait de propagandamachine op volle toeren om het sterven voor het vaderland te verkopen als het hoogste goed dat een rechtgeaarde man kan behalen.
Die bestaan niet in rus.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:10 schreef Spablauw214 het volgende:
Zelfs volgens onafhankelijke peilbureaus
Er zijn geen onafhankelijke peilbureaus meer, als je tegen bent is de kans op 15 jaar cel heel groot. voordat de oorlog begon stond slecht 10% er achter of zelfs nog lager. Na die wet, ineens 80 /90%quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zelfs volgens onafhankelijke peilbureaus staat 70-80% van de Russen achter de oorlog.
Dat het voor ons niet te begrijpen is dat hier steun voor is, doet velen in een soort kramp schieten dat “het wel propaganda moet zijn”. De harde realiteit is dat als er vandaag eerlijke verkiezingen zouden zijn, Poetin alsnog met overweldigende meerderheid zou winnen.
Iedereen die niet dood is, is per definitie een overlever. Sommige mensen hebben de pech onder erbarmelijke omstandigheden te moeten overleven.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Russische volksaard kent alleen maar lijden en ontbering en tegelijkertijd een permanent verongelijkte status ten opzichte van anderen.
Wat dat betreft kan de Rus inderdaad tot het absolute gaatje gaan in de meest kutte omstandigheden.
Tijd om los te laten.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:06 schreef Spablauw214 het volgende:
Ben vandaag vrijquote:Op woensdag 14 mei 2025 13:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tijd om los te laten.
Ps moet je niet werken?
Russische bron: https://t.me/severnnyi/4113quote:Kursk Oblast. 20 km from the state border.
This should be deep in the rear. But once again, there was a strike. HIMARS. Already a familiar story.
I don’t believe in mysticism. But a rat? Very much so. Because the accuracy… and this isn’t the first time it’s happened to us. This time, it was fighters from the 2nd Special Forces Brigade. More than two dozen were killed. Highly specialized experts, the elite — you can’t just print replacements like flyers.
Each of these fighters represents years of selection, training, and experience. They can't be replaced in even a year. And now — over twenty lives, gone.
Someone in the command definitely knows everything. And is leaking it. I have no other explanation
zie bijv ook:quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Russische bron: https://t.me/severnnyi/4113
Laatste tijd worden er veel locaties in rusland van Spetsnaz briagdes geraakt en nu blijkbaar weer.
Mogelijk dezelfde of een nieuwe strike op de 2e spetsnaz brigade.quote:From the impact of the enemy at the front, the military priest, Priest Anthony Savchenko, died
After a deep sorrow we inform that on May 12, 2025, in the performance of pastoral duties in the zone, the full -time military priest Anthony Savchenko died his tragically. Father Anthony died as a result of the strike of the HIMARS RSO, the military department of the Russian Orthodox Church reports.
P.S. According to interfax" the deceased shepherd was the rector of the Church of the Holy Prince Demetrius Donskoy at the military unit No. 6404" - which would make this the 2nd Spetsnaz Brigade in the Belgorod area
Dat is de essentie ja. Niet of er in de Oekrane een verdwaalde dienstplichtige rondloopt die er eigenlijk niet had willen zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Feit blijft gewoon dat er geen dipli's gedwongen/verplicht ingezet worden in Oekraine en dat Putin nog steeds honderdduizenden militairen achter de hand heeft waar hij nog steeds geen beroep op hoeft te doen.
De 2e spetsnaz brigade is mogelijk Ruslands beste / meest elite special forces trouwens.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
zie bijv ook:
[ afbeelding ]
https://t.me/RVvoenkor/91593
[..]
Mogelijk dezelfde of een nieuwe strike op de 2e spetsnaz brigade.
Om te Fokken wel maar hele esays lezen?quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:43 schreef ExTec het volgende:
Geen tijd hebben om te FOKken tijdens je werk
Maar van de andere kant ook weer:quote:
https://nos.nl/artikel/25(...)t-welkom-in-den-haagquote:NAVO-bronnen melden dat de VS bezwaar maakt tegen de komst van Zelensky naar de top van volgende maand. De regering van president Trump zou er weinig voor voelen, mede door de moeizame relatie tussen de twee leiders. Op de vorige NAVO-toppen was Zelensky nog eregast.
"Het weren van Zelensky zou een diplomatieke ramp zijn voor Nederland die geen enkele woordvoerder kan goedpraten", zegt een betrokkene, die benadrukt dat het nog te vroeg is voor conclusies. De top is over zes weken, waarin alles nog kan gebeuren. "We sturen nu op vraagtekens", aldus diplomaten.
Mwa die NAVO top is sowieso een aanfluiting aan het worden. Moet allemaal zo kort mogelijk want Trump heeft een hekel aan lange vergaderingen aldus de NOS, dus ze hebben al een hoop ingekort en afgeslankt in de hoop dat Trump wel komt want het is nog niet zeker of hij er is.quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar van de andere kant ook weer:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)t-welkom-in-den-haag
Waar zijn die Amerikanen in hemelsnaam toch mee bezig? Weten ze dat eigenlijk zelf wel?
Sinds wanneer gaat de VS over de gastenlijst.quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Waar zijn die Amerikanen in hemelsnaam toch mee bezig? Weten ze dat eigenlijk zelf wel?
Noeks!quote:
geloof ik niks van.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zelfs volgens onafhankelijke peilbureaus staat 70-80% van de Russen achter de oorlog.
Dat het voor ons niet te begrijpen is dat hier steun voor is, doet velen in een soort kramp schieten dat “het wel propaganda moet zijn”. De harde realiteit is dat als er vandaag eerlijke verkiezingen zouden zijn, Poetin alsnog met overweldigende meerderheid zou winnen.
Dat vind ik dan wel weer logisch.quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Wie zegt dat Nl dat betaalt?quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:43 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Mwa die NAVO top is sowieso een aanfluiting aan het worden. Moet allemaal zo kort mogelijk want Trump heeft een hekel aan lange vergaderingen aldus de NOS, dus ze hebben al een hoop ingekort en afgeslankt in de hoop dat Trump wel komt want het is nog niet zeker of hij er is.
Ben ik even blij dat we daar 183 miljoen voor neerleggen.
Poetin verkoopt naast desinfo ook gewoon een ideologie die vele Russen wel aanstaat. Het zou me dus ook niets verbazen dat ie met eerlijke verkiezingen alsnog wint.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:05 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
geloof ik niks van.
Eerlijke verkiezingen zijn leuk, maar dan ook zonder fake nieuws, propaganda etc?
Onafhankelijk peilbureaus? Bestaan die? En dan nog, waarom zouden mensen daar wel echt hun mening geven als ze doodsbang zijn voor een paar jaar werkkamp
Het verschil is dat een Rus die in Siberie is opgegroeid zonder stromend water en die nog buiten bij -20 graden naar het schijthuisje moest gewoon zich gemakkelijker kan aanpassen aan de omstandigheden aan het front dan een Nederlander die in een comfortabele 2-kapper in Amsterdam woont.quote:
Onzin. Je went er snel genoeg aan. En het is maar een klein probleem als er granaten op je worden afgevuurd.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het verschil is dat een Rus die in Siberie is opgegroeid zonder stromend water en die nog buiten bij -20 graden naar het schijthuisje moest gewoon zich gemakkelijker kan aanpassen aan de omstandigheden aan het front dan een Nederlander die in een comfortabele 2-kapper in Amsterdam woont.
Dat ligt niet aan die Rus, maar aan de omstandigheden waarin hij opgegroeid is.
Zijn daardoor wel goede soldaten gewoon.
Aan de kou ongetwijfeld.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het verschil is dat een Rus die in Siberie is opgegroeid zonder stromend water en die nog buiten bij -20 graden naar het schijthuisje moest gewoon zich gemakkelijker kan aanpassen aan de omstandigheden aan het front dan een Nederlander die in een comfortabele 2-kapper in Amsterdam woont.
Dat ligt niet aan die Rus, maar aan de omstandigheden waarin hij opgegroeid is.
Zijn daardoor wel goede soldaten gewoon.
De Spetsnaz in het algemeen was al bijzonder weinig van over, dit gaat dus niet heel veel verschil maken.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
De 2e spetsnaz brigade is mogelijk Ruslands beste / meest elite special forces trouwens.
Interessant detail: een oud officier van deze brigade was Dimitry Utkin. ja die.
Klopt maar een aantal elementen waren nog altijd wel als goed functionerend gezien waaronder deze ,maar bijv ook het 45e.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Spetsnaz in het algemeen was al bijzonder weinig van over, dit gaat dus niet heel veel verschil maken.
Beide lijnen openhouden? Feit is dat Rusland en de EU beiden zich gedragen als kinderen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Het zijn alleen geen frontsoldaten.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Klopt maar een aantal elementen waren nog altijd wel als goed functionerend gezien waaronder deze ,maar bijv ook het 45e.
De mentale weerbaarheid is simpelweg een stuk hoger. Denk je nou echt dat daar geen verschil in zit?quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:36 schreef Ulx het volgende:
Onzin. Je went er snel genoeg aan. En het is maar een klein probleem als er granaten op je worden afgevuurd.
Een analfabete boer uit de toendra die nog nooit een WC heeft gezien is mentaal niet weerbaarder tegen tientallen drones die rond zijn positie vliegen dan een gemiddelde stadsbewoner. Waarom zou dat ook?quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
De mentale weerbaarheid is simpelweg een stuk hoger. Denk je nou echt dat daar geen verschil in zit?
Dan niet.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een analfabete boer uit de toendra die nog nooit een WC heeft gezien is mentaal niet weerbaarder tegen tientallen drones die rond zijn positie vliegen dan een gemiddelde stadsbewoner. Waarom zou dat ook?
De nosquote:Op woensdag 14 mei 2025 16:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wie zegt dat Nl dat betaalt?
Correctie, 77 miljoen wordt internationaal bijgedragen de rest betaalt nederland.
Dat er snel aan wennen valt nog tegen. En er komen historisch meer soldaten om door ontbering en ziektes dan door granaten. Het is dus zeker geen klein probleemquote:Op woensdag 14 mei 2025 16:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Onzin. Je went er snel genoeg aan. En het is maar een klein probleem als er granaten op je worden afgevuurd.
quote:
quote:'Russische minister van Buitenlandse Zaken gaat niet naar Istanboel voor vredesoverleg'
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov zal niet naar Turkije reizen voor vredesoverleg met de Oekraense president Volodimir Zelenski. Dat schrijft de Russische krant Kommersant woensdag.
Het is nog onduidelijk of de Russische president Vladimir Poetin donderdag naar Istanboel gaat. Het Kremlin blijft vaag over wie zal deelnemen. Amerikaans president Donald Trump zegt op zijn beurt enkel op te dagen als ook Poetin komt.
https://www.telegraaf.nl/(...)l-voor-vredesoverleg
Waarschijnlijk te snel om nog in zijn drinkschema te passen.quote:
Ik heb wel eens een analyse gelezen dat slechts een derde op Verenigd Rusland stemt. Waarbij de opkomst ook nog tegenvalt.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:25 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Poetin verkoopt naast desinfo ook gewoon een ideologie die vele Russen wel aanstaat. Het zou me dus ook niets verbazen dat ie met eerlijke verkiezingen alsnog wint.
Ze worden een beetje deels gebruikt. Van wat ik weet is die specifieke 2e spetsnaz eenheid onlangs gebruikt in Vovchansk voor meer urban combat waar ze best zware verliezen hebben geleden uiteraard. Daarnaast zijn ze veel in de eerste dagen van kursk gebruikt toen er nog niet echt sprake was van een duidelijk front en zowel oekraiense SOF als Russische achter elkaars linie opereerden. Maar vooral worden ze ingezet op kleine raids over de grens heen. Ik geloof ook dat zon spetsnaz eenheid voor een deel bestaat uit "echte spetsnaz" maar ook wordt aangevuld met vlees voor sommige operaties.quote:
Ik neem aan dat je uit ervaring spreekt.quote:
quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waarschijnlijk te snel om nog in zijn drinkschema te passen.
quote:16:58
Braziliaanse president roept Poetin op om naar Istanboel te gaan voor vredesoverleg: 'Ga onderhandelen, verdomme'
De Braziliaanse president Lula Da Silva wil Poetin overtuigen om donderdag persoonlijk deel te nemen aan de vredesgesprekken met Oekrane in Istanboel. "Het kost me niks om tegen hem te zeggen: 'H kameraad, ga onderhandelen, verdomme'", verklaarde Lula in een persconferentie in Peking, voor hij koers zet naar Moskou.
De gesprekken van donderdag zijn de eerste directe onderhandelingen tussen Oekrane en Rusland sinds het begin van de oorlog in 2022.
Of Poetin zelf komt, blijft nog onzeker, Rusland bevestigde enkel dat er een delegatie aanwezig zal zijn.
China en Brazili riepen in een gezamenlijke verklaring op tot een direct dialoog als enige uitweg voor het conflict.
Poetin moet stoppen met deze zinloze oorlog die alle Russische jongens de dood in jaagtquote:Op woensdag 14 mei 2025 17:55 schreef skysherrif het volgende:
D
Verder ook veel brazilianen en chilenen etc, sindskort is er ook een speciale latijns amerikaanse azov eenheid.
quote:16:58
Braziliaanse president roept Poetin op om naar Istanboel te gaan voor vredesoverleg: 'Ga onderhandelen, verdomme'
De Braziliaanse president Lula Da Silva wil Poetin overtuigen om donderdag persoonlijk deel te nemen aan de vredesgesprekken met Oekrane in Istanboel. "
Het kost me niks om tegen hem te zeggen: 'H kameraad, ga onderhandelen, verdomme'", verklaarde Lula in een persconferentie in Peking, voor hij koers zet naar Moskou.
De gesprekken van donderdag zijn de eerste directe onderhandelingen tussen Oekrane en Rusland sinds het begin van de oorlog in 2022. Of Poetin zelf komt, blijft nog onzeker,
Rusland bevestigde enkel dat er een delegatie aanwezig zal zijn. China en Brazili riepen in een gezamenlijke verklaring op tot een direct dialoog als enige uitweg voor het conflict.
quote:Trump vol lof over Syrische president al-Sharaa: 'Jonge, aantrekkelijke man'
2 uur geledenin Buitenland
DOHA - Donald Trump is onder de indruk van de nieuwe Syrische leider Ahmed al-Sharaa, heeft hij kort na een ontmoeting gezegd tegen journalisten.
Hij omschreef de voormalige guerrillaleider als een ,,jonge, aantrekkelijke man" met een hele sterke achtergrond. De ontmoeting was volgens hem ,,geweldig."
Deze: https://en.wikipedia.org/wiki/2nd_Guards_Spetsnaz_Brigade ?quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
De 2e spetsnaz brigade is mogelijk Ruslands beste / meest elite special forces trouwens.
Interessant detail: een oud officier van deze brigade was Dimitry Utkin. ja die.
Klopt jaquote:Op woensdag 14 mei 2025 18:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Deze: https://en.wikipedia.org/wiki/2nd_Guards_Spetsnaz_Brigade ?
Die zullen de seksmeisjes ter ontspanning ook wel leveren.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:55 schreef skysherrif het volgende:
De meeste buitenlandse troepen die momenteel vechten voor Oekraine komen trouwens uit Colombia. Grappig feitje, zeker ook omdat Colombia erg neutraal is in deze oorlog.
Verder ook veel brazilianen en chilenen etc, sindskort is er ook een speciale latijns amerikaanse azov eenheid.
Maar je hebt echt heel veel Spetnaz groepen. Van de GROe, van de marine, van de FSB, van de Rosgvardya of van de landmacht of de strategische raketstrijdkrachten.quote:
Zware verliezen geleden destijds in een poging om de urban combat te winnen in Vovchansk, maar alsnog erg kundig want oekraine had daar destijds ook de meeste van hun special forces zoals Lyut en Tymur.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Deze: https://en.wikipedia.org/wiki/2nd_Guards_Spetsnaz_Brigade ?
Wat wil je er precies mee zeggenquote:Op woensdag 14 mei 2025 18:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar je hebt echt heel veel Spetnaz groepen. Van de GROe, van de marine, van de FSB, van de Rosgvardya of van de landmacht of de strategische raketstrijdkrachten.
Ik begin mij steeds meer te irriteren aan de mateloos arrogante opstelling van Estland en haar continue bijdrage tot escalatie en provocatie.quote:
Dat heel veel Spetznaz genoemd wordt en dat die onderling ook van elkaar verschillen.quote:
Oja, daarom noemde ik dus ook de specifieke eenheid :pquote:Op woensdag 14 mei 2025 19:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat heel veel Spetznaz genoemd wordt en dat die onderling ook van elkaar verschillen.
ja wat een escalatie weer man!quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik begin mij steeds meer te irriteren aan de mateloos arrogante opstelling van Estland en haar continue bijdrage tot escalatie en provocatie.
Weten zij wel dat ze helemaal niet geholpen worden als de beer uit het oosten eens flink uithaalt?
Wat een sneue, bange jankerd is die bunkerboy.quote:
Dan sturen ze beter Malyuk ipv zelensky.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |