SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, je bent een vrijwilliger. Net als de NLD dipli's die naar Libanon en Joegoslavië zijn gestuurd, die kregen ook allemaal de beroepsstatus (salaris, rechten, plichten etc)quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:50 schreef ExTec het volgende:
Het is een vreemde meta-discussie.
Ja, formeel gezien is een dipli geen dipli meer als die tekent.
Maar in de praktijk ben je dan nog steeds dipli's in de grinder aan het gooien. Ook al hang je er een ander naampje aan.
Omdat Russen. Ze kunnen een hekel hebben aan de lead maar blijven enorm trouw aan Mother Russia.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:26 schreef theunderdog het volgende:
Serieuze vraag: hoe is dat in hemelsnaam mogelijk? gezien de verliezen plus economische situatie waarin Rusland zit.
Je hebt geen ongelijkquote:Op woensdag 14 mei 2025 10:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, je bent een vrijwilliger. Net als de NLD dipli's die naar Libanon en Joegoslavië zijn gestuurd, die kregen ook allemaal de beroepsstatus (salaris, rechten, plichten etc)
Vwb Nederlands-Indië deden we dat anders, gewoon ff een wetswijziging er doorheen drukken.
Ja nee. Dat begrijp ik. Maar dan nog vind ik het bijzonder dat men gezien de verliezen en economie, toch een zodanige oorlogen-capasiteit kunnen opbouwen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat Russen. Ze kunnen een hekel hebben aan de lead maar blijven enorm trouw aan Mother Russia.
Het is gewoon een ander slag volk. Die doen gewoon meer met minder.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:58 schreef theunderdog het volgende:
Ja nee. Dat begrijp ik. Maar dan nog vind ik het bijzonder dat men gezien de verliezen en economie, toch een zodanige oorlogen-capasiteit kunnen opbouwen.
Ik vraag me sowieso af hoe dat werkt, waarom staan niet gewoon alle shaduwvloot boten op de sanctielijst of zijn dit namen die ze hebben weten te verzamelen afgelopen tijd?quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:00 schreef ExTec het volgende:
189 is best veel. Is er dan nog wel wat over van die schaduw vloot.
[ x ]
Daar precies tussen zitten zou eigenlijk het beste zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is gewoon een ander slag volk. Die doen gewoon meer met minder.
Als je een Rus geen salaris geeft pakt hij zijn hengel en geweer en komt met eten thuis en vindt dat verder prima. In het westen verhongert men.
De Russische volksaard kent alleen maar lijden en ontbering en tegelijkertijd een permanent verongelijkte status ten opzichte van anderen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je een Rus geen salaris geeft pakt hij zijn hengel en geweer en komt met eten thuis en vindt dat verder prima. In het westen verhongert men.
Omdat het westen op het koord aan het dansen is, waar we niet willen dat de globale aanbod kant van olie een serieuze knauw krijgt.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:08 schreef skysherrif het volgende:
Ik vraag me sowieso af hoe dat werkt, waarom staan niet gewoon alle shaduwvloot boten op de sanctielijst
Zoals jij zou zeggen " lulkoek "quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
En tekenen werkt in Rusland net wat anders dan hier. Teken je voor een jaar, zit je eraan vast totdat de oorlog afgelopen is...quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:50 schreef ExTec het volgende:
Het is een vreemde meta-discussie.
Ja, formeel gezien is een dipli geen dipli meer als die tekent.
Maar in de praktijk ben je dan nog steeds dipli's in de grinder aan het gooien. Ook al hang je er een ander naampje aan.
Perverse rekruteringsmachine lokt Russen naar het frontquote:Wat de rekruten ook niet weten is dat het jaarcontract dat zij denken te tekenen dankzij een decreet van Poetin uit september 2022 automatisch verlengd wordt tot het einde van de oorlog.
Ja, dat is mij gewoon een te erge trope.quote:
Ik zou van de vis uit onze wateren afblijven. Kan je nog beter omkomen van de honger.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat is mij gewoon een te erge trope.
Iedereen kan 'lijden'. En ook NL'ers zouden heus wel gaan vissen, mocht het zo erg worden.
We vinden het alleen niet een 'sterk punt' van onszelf.
Alsof de Rus ook nooit een revolutie pleegt of in opstand komt.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat is mij gewoon een te erge trope.
Iedereen kan 'lijden'. En ook NL'ers zouden heus wel gaan vissen, mocht het zo erg worden.
We vinden het alleen niet een 'sterk punt' van onszelf.
Dat "vrijwilliger" zijn is een beetje afhankelijk van wat de consequenties zijn als je niet tekend. Ik kan mij voorstellen dat het er wat anders in Rusland aan toe gaat dan in Nederland.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, je bent een vrijwilliger. Net als de NLD dipli's die naar Libanon en Joegoslavië zijn gestuurd, die kregen ook allemaal de beroepsstatus (salaris, rechten, plichten etc)
Vwb Nederlands-Indië deden we dat anders, gewoon ff een wetswijziging er doorheen drukken.
Dat is toch niet zo gek? Natuurlijk is het Russisch leger groter tijdens de oorlog dan voor een oorlog.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Serieuze vraag: hoe is dat in hemelsnaam mogelijk? gezien de verliezen plus economische situatie waarin Rusland zit.
Feit blijft gewoon dat er geen dipli's gedwongen/verplicht ingezet worden in Oekraine en dat Putin nog steeds honderdduizenden militairen achter de hand heeft waar hij nog steeds geen beroep op hoeft te doen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:27 schreef Hugo862 het volgende:
Dat "vrijwilliger" zijn is een beetje afhankelijk van wat de consequenties zijn als je niet tekend. Ik kan mij voorstellen dat het er wat anders in Rusland aan toe gaat dan in Nederland.
Vandaar die verschillende revoluties die er de afgelopen honderd jaar hebben plaatsgevonden.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook jij snapt best dat dit een hyperbool was. Feit is gewoon dat het een compleet ander volk met een totaal andere instelling is.quote:
Russen worden met grote bedragen gelokt (voor Russische begrippen). En als men een contract voor een jaar tekent, kan men niet meer weg.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Feit blijft gewoon dat er geen dipli's gedwongen/verplicht ingezet worden in Oekraine en dat Putin nog steeds honderdduizenden militairen achter de hand heeft waar hij nog steeds geen beroep op hoeft te doen.
Ik denk dat je over het algemeen meer kan stellen dat de gemiddelde Rus veel minder te verliezen zou hebben dan de gemiddelde westerling wat dat betreft en daarom veel makkelijker de keuze maakt om voor veel geld het leger in te gaan. Dat zeker.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook jij snapt best dat dit een hyperbool was. Feit is gewoon dat het een compleet ander volk met een totaal andere instelling is.
Dit. Velen hier begrijpen niet hoe de Russische mentaliteit in elkaar zit en hoe dat totaal afwijkt van wat hier gangbaar is.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat Russen. Ze kunnen een hekel hebben aan de lead maar blijven enorm trouw aan Mother Russia.
Dat is ook zeker weer geen algemeen feit. Er zijn echt heel veel boze moeders. Maar dat haalt verder niets uitquote:Op woensdag 14 mei 2025 11:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit. Velen hier begrijpen niet hoe de Russische mentaliteit in elkaar zit en hoe dat totaal afwijkt van wat hier gangbaar is.
Er is hier hard gelachen om moeders die een zak uien of een of andere gedroogde stokvis kregen van de burgemeester omdat hun zoon was omgekomen. Maar de Russen zijn massaal van mening dat het normaal is dat er in een oorlog nu eenmaal mensen sterven aan het front en vinden het zelfs een eer als het hun zoon overkomt. In Rusland gaat het belang van het collectief (in dit geval de imperialistische ambities van het regime) boven individuele welvaart.
Whatever it takes-mentaliteit.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja nee. Dat begrijp ik. Maar dan nog vind ik het bijzonder dat men gezien de verliezen en economie, toch een zodanige oorlogen-capasiteit kunnen opbouwen.
Maar het is alsnog een minderheid. Ondertussen draait de propagandamachine op volle toeren om het sterven voor het vaderland te verkopen als het hoogste goed dat een rechtgeaarde man kan behalen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat is ook zeker weer geen algemeen feit. Er zijn echt heel veel boze moeders. Maar dat haalt verder niets uit
Maar er is natuurlijk niemand eerlijk met een camera op hun neus.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:06 schreef Spablauw214 het volgende:
Kijk maar naar die filmpjes van 1420. Dat er mensen sterven boeit het gros helemaal geen fluit, het draait allemaal om de status van Rusland als wereldmacht en het doel heiligt de middelen.
1420?quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:06 schreef Spablauw214 het volgende:
Kijk maar naar die filmpjes van 1420. Dat er mensen sterven boeit het gros helemaal geen fluit, het draait allemaal om de status van Rusland als wereldmacht en het doel heiligt de middelen.
Zelfs volgens onafhankelijke peilbureaus staat 70-80% van de Russen achter de oorlog.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar er is natuurlijk niemand eerlijk met een camera op hun neus.
Sowieso een minderheid omdat het vooral de moeders zijn van jongere jongens die enorm boos zijn en de meeste soldaten die sneuvelen zijn over het algemeen wel criminelen, vervreemden, ouderen etc.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar het is alsnog een minderheid. Ondertussen draait de propagandamachine op volle toeren om het sterven voor het vaderland te verkopen als het hoogste goed dat een rechtgeaarde man kan behalen.
Die bestaan niet in rus.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:10 schreef Spablauw214 het volgende:
Zelfs volgens onafhankelijke peilbureaus
Er zijn geen onafhankelijke peilbureaus meer, als je tegen bent is de kans op 15 jaar cel heel groot. voordat de oorlog begon stond slecht 10% er achter of zelfs nog lager. Na die wet, ineens 80 /90%quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zelfs volgens onafhankelijke peilbureaus staat 70-80% van de Russen achter de oorlog.
Dat het voor ons niet te begrijpen is dat hier steun voor is, doet velen in een soort kramp schieten dat “het wel propaganda moet zijn”. De harde realiteit is dat als er vandaag eerlijke verkiezingen zouden zijn, Poetin alsnog met overweldigende meerderheid zou winnen.
Iedereen die niet dood is, is per definitie een overlever. Sommige mensen hebben de pech onder erbarmelijke omstandigheden te moeten overleven.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Russische volksaard kent alleen maar lijden en ontbering en tegelijkertijd een permanent verongelijkte status ten opzichte van anderen.
Wat dat betreft kan de Rus inderdaad tot het absolute gaatje gaan in de meest kutte omstandigheden.
Tijd om los te laten.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:06 schreef Spablauw214 het volgende:
Ben vandaag vrijquote:Op woensdag 14 mei 2025 13:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tijd om los te laten.
Ps moet je niet werken?
Russische bron: https://t.me/severnnyi/4113quote:Kursk Oblast. 20 km from the state border.
This should be deep in the rear. But once again, there was a strike. HIMARS. Already a familiar story.
I don’t believe in mysticism. But a rat? Very much so. Because the accuracy… and this isn’t the first time it’s happened to us. This time, it was fighters from the 2nd Special Forces Brigade. More than two dozen were killed. Highly specialized experts, the elite — you can’t just print replacements like flyers.
Each of these fighters represents years of selection, training, and experience. They can't be replaced in even a year. And now — over twenty lives, gone.
Someone in the command definitely knows everything. And is leaking it. I have no other explanation
zie bijv ook:quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Russische bron: https://t.me/severnnyi/4113
Laatste tijd worden er veel locaties in rusland van Spetsnaz briagdes geraakt en nu blijkbaar weer.
Mogelijk dezelfde of een nieuwe strike op de 2e spetsnaz brigade.quote:From the impact of the enemy at the front, the military priest, Priest Anthony Savchenko, died
After a deep sorrow we inform that on May 12, 2025, in the performance of pastoral duties in the zone, the full -time military priest Anthony Savchenko died his tragically. Father Anthony died as a result of the strike of the HIMARS RSO, the military department of the Russian Orthodox Church reports.
P.S. According to interfax" the deceased shepherd was the rector of the Church of the Holy Prince Demetrius Donskoy at the military unit No. 6404" - which would make this the 2nd Spetsnaz Brigade in the Belgorod area
Dat is de essentie ja. Niet of er in de Oekraïne een verdwaalde dienstplichtige rondloopt die er eigenlijk niet had willen zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Feit blijft gewoon dat er geen dipli's gedwongen/verplicht ingezet worden in Oekraine en dat Putin nog steeds honderdduizenden militairen achter de hand heeft waar hij nog steeds geen beroep op hoeft te doen.
De 2e spetsnaz brigade is mogelijk Ruslands beste / meest elite special forces trouwens.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
zie bijv ook:
[ afbeelding ]
https://t.me/RVvoenkor/91593
[..]
Mogelijk dezelfde of een nieuwe strike op de 2e spetsnaz brigade.
Om te Fokken wel maar hele esays lezen?quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:43 schreef ExTec het volgende:
Geen tijd hebben om te FOKken tijdens je werk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |