SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
De gouden tip: ESF / Docu 'Achter de Schermen bij het Songfestival'
Geniet iedereen!Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
De RAI lacht om deze opmerking.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:49 schreef Spablauw214 het volgende:
Dit is echt de meest matige show in jaren.
Bedankt Richard.quote:
Sterker nog, ik ga naar bed.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:50 schreef Roger_Epiales het volgende:
Gezien de TT voel ik me geroepen te vermelden dat ik mij hier niet aan het verzamelen ben.
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:50 schreef Roger_Epiales het volgende:
Gezien de TT voel ik me geroepen te vermelden dat ik mij hier niet aan het verzamelen ben.
Als die wekker zo alweer gaat, kun je juist net zo goed opblijven.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:52 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Sterker nog, ik ga naar bed.
Wekker gaat zo weer.
Die vond ik beter dan 2022.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, dat was ook kut. En die grote Conchita show in 2015.
Conchita was toen het enige nadeel, verder wel een prima show. Je had nog Portugal wat heel erg matig was. En uiteraard eerder nog Azerbeidzjan...quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, dat was ook kut. En die grote Conchita show in 2015.
Bedankt Wilders daarvoorquote:
Ik denk niet dat mijn baas het eens is met deze redenering.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:52 schreef Redefine het volgende:
[..]
Als die wekker zo alweer gaat, kun je juist net zo goed opblijven.
niet gezapt maar nu wel pissigquote:
Jan is nog steeds mad.quote:
quote:
Conchita kaapte de hele show, en ik herinner me ook nog dat het camerawerk heel slecht was.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:53 schreef Redefine het volgende:
[..]
Conchita was toen het enige nadeel, verder wel een prima show. Je had nog Portugal wat heel erg matig was. En uiteraard eerder nog Azerbeidzjan...
Die opening was wel sterk ja. En de visueels en staging is wel mooi, maar de rest tja.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:57 schreef molloot200 het volgende:
Ik vond de opening best leuk trouwens met die Zwitserse traditionele muzikanten.
De rest is wel heel Zweeds allemaal ja.
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:57 schreef molloot200 het volgende:
Ik vond de opening best leuk trouwens met die Zwitserse traditionele muzikanten.
De rest is wel heel Zweeds allemaal ja.
Trusten, leuk dat je er weer bij wasquote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:52 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Sterker nog, ik ga naar bed.
Wekker gaat zo weer.
In de hoge notenparade.quote:
Ook geen Duncanquote:
Dat is inderdaad wel erg treurig jaquote:
Als de EBU de ballen had, hadden ze gewoon joost tussen gezet. Hij heeft gewoon deelgenomen aan de wedstrijd.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:00 schreef Fred_B het volgende:
Op de Belg wordt Joost in elk geval genoemd.
Vooral van Mahmood na Soldi.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat was ook een mooie flop ja. Die was ik eigenlijk alweer vergeten.
Ik ook, moequote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:02 schreef koffieleuk het volgende:
Kijk de uitslag wel in bed, was leuk even
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Oud deelnemers.quote:
Deelnemers die vorig jaar het ESF wilden verlaten doordat het zo’n puinhoop was.quote:
Had dan niet iedereen het podium op gemogen?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:04 schreef Momo het volgende:
Gepest door Keren Peles dus dan mochten ze nog een keer
Nou ik zet liever de wat swingende versie van 1988 op inderdaadquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:03 schreef Fred_B het volgende:
Alle dynamiek van het origineel is wel weg zo
Oekraïne en Litouwen herkende ik nog wel.quote:
Postzegels zijn duurder geworden in Zwitserland.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:07 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik wilde zeggen jas die enveloppen maar open. Maar ik hoorde vandaag dat die ook zijn gecanceld.
Ze gaan zo slippers openmaken.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:07 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik wilde zeggen jas die enveloppen maar open. Maar ik hoorde vandaag dat die ook zijn gecanceld.
Ja, was op tv.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:10 schreef NailQueen het volgende:
Heeft Nederland de boodschap van Celine gezien?
Ja toen was de reclame afgelopen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:10 schreef NailQueen het volgende:
Heeft Nederland de boodschap van Celine gezien?
Niet dat ik mij kan herinneren.quote:
Dan komt ie aan in Rotterdam.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:13 schreef Spablauw214 het volgende:
Martin Osterdahl is met betonnen schoenen in de Rijn afgezonken ofzo?
Gelukkig maar, er is veel slechterquote:
Om het nog vervelender te maken voor de deelnemers.quote:
Ja iedereen op het podium halen ook de afvallers.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:18 schreef Redefine het volgende:
Het kon overigens nog erger. Ze hadden toch iets met een trap bedacht waar alle kandidaten op stonden bij het opnoemen van de finalisten?
Ja. Logischquote:
Wordt als laatste genoemd, want traditiesquote:
Dat is toch niet heel onverwacht deze avond?quote:
Dat was vorig jaar ook niet zoquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
Er wordt gebroken met traditie om NL als laatste te noemen.
Al een paar jaar niet meer.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
Er wordt gebroken met traditie om NL als laatste te noemen.
Zou terecht zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:21 schreef Guanabana het volgende:
Als België niet doorgaat ben ik ziedend.
Ja hoe dan.quote:
Het beeld loopt achterquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:20 schreef Nattekat het volgende:
Commentaar dat voor loopt is echt irritant
2 vd 3 zelfsquote:
Cyprus is toch geen verrassing?quote:
Die is nu viesmad?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Goede keuze om naar de Belg te zappen hahaha
Zienerquote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:54 schreef Pino112 het volgende:
Waarom heeft België ook vaak van die gare acts?
Die zitten wel in de hoek waar de klappen vallen. Wout uit vorm en nu dit.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Goede keuze om naar de Belg te zappen hahaha
Heeft net als NL niet echt veel traditionele wij-gaan-op-België stemmersquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
Belgie al 2x op rijd de shock Non-qualifier.
Valt wel mee.quote:
Ah ok. Gezien het optreden had het mij verbaasd als het door was gegaan.quote:
Hard gelachen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat Kroatië niet door is, is natuurlijk een grove schande
Idd, gruwelijk irritant.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:26 schreef Sally het volgende:
Ik breek maar even hier in...
Wat vonden jullie ervan dat Cornald Maas al net voordat het tv-beeld / de presentatrice het zei, wist - en hardop zei - de winnaar van de 'ronde' bekend maakte?
Gruwelijk irritant.
Ik snap hem wel met gegil en geluid geweld.quote:
Gepruts van onse centuhquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:26 schreef Sally het volgende:
Wat vonden jullie ervan dat Cornald Maas al net voordat het tv-beeld / de presentatrice het zei, wist - en hardop zei - de winnaar van de 'ronde' bekend maakte?
Gruwelijk irritant.
Die hadden dan wel weer voordeel dat Zwitserland mocht stemmen.quote:
Ze begonnen wel met 25-30 punten van Spanje, België, Zwitserland, Nederland en Italiëquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Portugal door zonder jury en zonder echte vrienden. Ten koste van Slovenië.
Ja. Zeker geen slecht liedje. Maar je zou toch denken dat iedereen het wel weer vergeten is.quote:
Het is de favoriet van mijn vader omdat het een oase van rust is. Een normaal bandje met een normaal liedje.quote:
Fair enough. Slovenië heeft ook de pech dat de meeste ex-Joegoslavië-landen niet meedoen of in de andere semi zitten.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ze begonnen wel met 25-30 punten van Spanje, België, Zwitserland, Nederland en Italië
Zo wisten de Olsen Brothers ooit zelfs te winnen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:29 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Het is de favoriet van mijn vader omdat het een oase van rust is. Een normaal bandje met een normaal liedje.
Dus ik sluitte het niet uit.
Dat stond hoog bij de bookmakers? Waren ze dronken ofzo?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:29 schreef NailQueen het volgende:
Belgie: Van nummer 1 bij de bookies naar een shocking NQ
Spanje snap ik. Maar krijgen ze van deze landen ook zo’n startpremie?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ze begonnen wel met 25-30 punten van Spanje, België, Zwitserland, Nederland en Italië
Seppe kan wel in therapie met Mustiquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:29 schreef NailQueen het volgende:
Belgie: Van nummer 1 bij de bookies naar een shocking NQ
Ook al doen die wel mee, dan krijgen ze alsnog amper punten van die landen. Slovenië is altijd een beetje het buitenbeentje van voormalig Joegoslavië.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Fair enough. Slovenië heeft ook de pech dat de meeste ex-Joegoslavië-landen niet meedoen of in de andere semi zitten.
Het was eerst wel beter.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat stond hoog bij de bookmakers? Waren ze dronken ofzo?
Ik snap het ook niet. Los van de zang vond ik het ook geen nummer wat heel erg bleef hangen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat stond hoog bij de bookmakers? Waren ze dronken ofzo?
In Zwitserland wonen heel veel Portugezen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:30 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Spanje snap ik. Maar krijgen ze van deze landen ook zo’n startpremie?
Nooit geweten
De laatste jaren stemmen de Portugezen over de grens vrij fanatiek. Al was de algemene verwachting dat er daarbuiten weinig meer bij zou komen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:30 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Spanje snap ik. Maar krijgen ze van deze landen ook zo’n startpremie?
Nooit geweten
Ja, dat was gruwelijk irritant inderdaad.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:26 schreef Sally het volgende:
Gruwelijk irritant.
Vooral door het gebruik van autotune.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:30 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Zo wisten de Olsen Brothers ooit zelfs te winnen.
In Wallonië ook. En Nederland stemt ook vrijwel altijd op Portugal, al weet ik niet of dat een minderheid is of dat we dat zelf doen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
In Zwitserland wonen heel veel Portugezen.
Best kans dat je voor plek 10 (en misschien ook 9) niet heel veel punten nodig hebt. Wat dan best weleens het verschil kan zijn voor Cyprus dat Griekenland niet in deze semi zit.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De laatste jaren stemmen de Portugezen over de grens vrij fanatiek. Al was de algemene verwachting dat er daarbuiten weinig meer bij zou komen.
Kan ik niet over oordelen. Na de reclame ben ik niet meer terug gezapt.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:26 schreef Sally het volgende:
Gruwelijk irritant.
Klopt, daardoor zijn ze vaak ook ondergewaardeerd en blijven ze niet zelden steken in de semi met een nummer waarmee Zweden, Oekraïne of de Grieken op hun sloffen de finale zouden halen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ook al doen die wel mee, dan krijgen ze alsnog amper punten van die landen. Slovenië is altijd een beetje het buitenbeentje van voormalig Joegoslavië.
Ja, tegenwoordig is alles geoorloofd wegens de (vrij beperkte) bezuinigingen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:35 schreef Redefine het volgende:
Wel de ultieme treurnis hoor als niet-commerciële zender naar de reclame gaan. Lijkt de NOS wel tijdens de Olympische Spelen.
Ja, maar bij velen heerst nog de hardnekkige gedachte dat heel voormalig Joegoslavië op elkaar stemt.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Klopt, daardoor zijn ze vaak ook ondergewaardeerd en blijven ze niet zelden steken in de semi met een nummer waarmee Zweden, Oekraïne of de Grieken op hun sloffen de finale zouden halen.
Je zou bijna denken dat die daar een financieel belang bij zou hebbenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:37 schreef Fred_B het volgende:
Cornald begint over Sara Kroos.
Bedankt Hans
Eva Boto was vooraf favoriet voor de winst maar werd 16e ofzo in de semi.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:36 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja, maar bij velen heerst nog de hardnekkige gedachte dat heel voormalig Joegoslavië op elkaar stemt.
Ze zijn ook nog eens twee keer veel te laag geëindigd met hele sterke inzendingen. Zowel Maja Keuc als Maraaya niet eens top tien
Dag geloof ik dan weer niet. Dit is wel echt Cornaldquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:38 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat die daar een financieel belang bij zou hebben
Oh ja die ook nog. Je hebt van die landen die echt met een extreem aansprekend nummer moeten komen om top vijf te halen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Eva Boto was vooraf favoriet voor de winst maar werd 16e ofzo in de semi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |