abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:37:07 #1
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217616609
Een opmerkelijk nieuwsbericht wat mij betreft, maar zulke mensen zullen vast wel goed passen in die rode staten.
quote:
Eerste Afrikaners 'ontvluchten' Zuid-Afrika en krijgen asiel in de VS

De eerste door de Amerikanen gefinancierde chartervlucht met tientallen witte Zuid-Afrikanen is geland in Washington. Ze worden in Zuid-Afrika gediscrimineerd en verdienen daarom een vluchtelingenstatus, meent president Trump. De Zuid-Afrikaanse regering spreekt dit met kracht tegen.

Een gouden ticket, zo noemt de Zuid-Afrikaanse Anette de kans om nu naar de Verenigde Staten te verhuizen. "Ik hoop dat we worden uitgekozen en straks Trump onze president mogen noemen", vertelt ze aan de telefoon vanaf een boerderij ten oosten van Johannesburg. "We willen naar Dakota, Wisconsin of Illinois."

Vooralsnog zouden zo'n vijftig mensen in de Verenigde Staten de vluchtelingenstatus hebben gekregen. Vandaag meldde de Amerikaanse ambassade in Zuid-Afrika op zijn website dat meer mensen zich kunnen inschrijven voor het programma. Anette hoopt dat het snel ook haar beurt is om te vertrekken.

"We zoeken naar een uitweg", zegt Anette, die alleen bij haar voornaam genoemd wil worden. "Ik wil niet leven in een land waar geen respect is voor ons, witte Zuid-Afrikanen. Mijn man werkt hier op een boerderij en ons inkomen is laag. Als witte Zuid-Afrikaan is het moeilijk om hier werk te vinden. Bovendien is er veel criminaliteit hier. Ik voel me niet veilig."

Slachtoffers van discriminatie

Begin februari tekende Trump een presidentieel decreet waarmee Afrikaners, afstammelingen van voornamelijk Nederlandse kolonisten die meer dan drie eeuwen geleden naar Zuid-Afrika kwamen, voortaan asiel kunnen aanvragen in de VS. Volgens Trump vallen Afrikaners onder het vluchtelingenstatuut omdat ze het slachtoffer zijn van raciale discriminatie in Zuid-Afrika.

Trump nam deze beslissing vlak nadat de Zuid-Afrikaanse overheid een nieuwe landonteigeningswet had aangenomen, die regelt dat de overheid grond onder bepaalde omstandigheden kan afnemen.

De Zuid-Afrikaanse regering wil daarmee de gevolgen van het racistische beleid onder de apartheid tenietdoen. Het overgrote deel van landbouwgrond is in handen van de witte bevolking, terwijl die slechts een kleine minderheid in het land vormt.

Trump wordt in zijn retoriek en keuzes ook gevoed door techbaas Elon Musk, die opgroeide in Zuid-Afrika onder de apartheid. Musk schreef op X dat er een "witte genocide" bezig is in Zuid-Afrika. HIj doelt daarbij op de zogenoemde 'plaasmoorde', waarbij witte boeren het slachtoffer worden van soms zeer gewelddadige aanvallen.

De regering bijt van zich af. Dat witte mensen in zijn land worden vervolgd is een volledig vals narratief, zei de Zuid-Afrikaanse president Ramaphosa een paar weken geleden. Alle Zuid-Afrikanen worden geraakt door hoge misdaadcijfers, zegt hij. Ook onafhankelijke experts stellen dat er geen enkel bewijs voor discriminatie is.

"Absurd", zegt ook de vooraanstaande Afrikaner journalist en schrijver Max du Preez over de vluchtelingenstatus die zijn land- en cultuurgenoten krijgen. "Er is overduidelijk géén sprake van vervolging. We hebben allemaal te maken met misdaad en een regering die deels tekortschiet. Amerika zou dus alle Zuid-Afrikanen asiel moeten geven."

Du Preez wijst erop dat bovendien maar een kleine groep Afrikaners naar de VS wil. "De meerderheid is zich bewust van zijn privileges en we hebben hier een goed leven."

Volgens hem heeft dit ook meer met Amerikaanse politiek te maken dan met Zuid-Afrikaanse. "Trump wil zijn eigen bevolking laten zien dat diversiteit en positieve discriminatie niet werken. De boodschap aan de witte conservatieven in Amerika is dat hen hetzelfde lot te wachten staat als ze niet optreden."

Verdeeldheid

Ook aan de andere kant wringt het, vindt Du Preez. De Afrikaners komen in de VS aan op een moment dat het migratie- en vluchtelingenbeleid zeer is verhard en mensen uit Afrikaanse landen in oorlog, zoals Sudan en de Democratische Republiek Congo, weinig kans hebben om binnen te komen.

De Zuid-Afrikaanse regering waarschuwt dat de Amerikaanse inmenging kan zorgen voor verdeeldheid. Dat gebeurt al. Du Preez krijgt veel reacties op zijn stukken en ook het team achter de website 'Amerikaners', waar Zuid-Afrikanen informatie kunnen krijgen over het vluchtelingenprogramma, krijgt zowel steunbetuigingen als haatmail.

'We zijn echt bang'

Sam Busa, de initiatiefnemer van 'Amerikaners', legt de haat naast zich neer. "Mensen zeggen 'lucky whites', want heel veel Zuid-Afrikanen zijn deze regering zat. Wat een fantastische kans krijgen we om deze falende economie te verlaten. Ik heb drie volwassen zoons en ik denk dat ze in Amerika een betere toekomst tegemoet gaan. We zijn geen geprivilegieerde mensen die een gratis tripje krijgen. We zijn echt bang."

Wat statistieken en onderzoeken ook zeggen, een deel van de Afrikanergemeenschap leeft in angst. En het zijn die verhalen die Amerikanen nu gaan horen van de Afrikaners die aankomen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217616625
Plaats hier uw advertentie
pi_217616630
Waarom geen opvang in de regio?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:41:13 #4
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217616652
quote:
Haha, dit zeker.

Dit is natuurlijk niet het type migrant (vluchteling is hier totaal ongepast) waar zulke mensen op zitten te wachten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:44:41 #5
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217616685
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:39 schreef xpompompomx het volgende:
Het is toch de vermeende morele plicht van het Westen om migranten op te vangen?

Internationale verdragen, mensenrechten, we kunnen niet anders. Dat is het narratief altijd vanuit een bepaalde hoek.
pi_217616693
quote:
Dat zijn gelukzoekers. Zit in hun bloed.
pi_217616705
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is toch de vermeende morele plicht van het Westen om migranten op te vangen?

Internationale verdragen, mensenrechten, we kunnen niet anders. Dat is het narratief altijd vanuit een bepaalde hoek.
Ik hoor vanuit bepaalde hoeken juist altijd dat vluchtelingen/gelukszoekers juist in de regio waar ze vandaan komen opgevangen moeten worden.
pi_217616724
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:45 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Dat zijn gelukzoekers. Zit in hun bloed.
Nederlanders
  Miss 200.000.000! dinsdag 13 mei 2025 @ 09:51:18 #9
367000 roos94
pi_217616741
"We zoeken naar een uitweg", zegt Anette, die alleen bij haar voornaam genoemd wil worden. "Ik wil niet leven in een land waar geen respect is voor ons, witte Zuid-Afrikanen. Mijn man werkt hier op een boerderij en ons inkomen is laag. Als witte Zuid-Afrikaan is het moeilijk om hier werk te vinden. Bovendien is er veel criminaliteit hier. Ik voel me niet veilig."

Gelukkig gaan ze naar Amerika, het veiligste gebied ter wereld waar elke psychopaat zo een wapenwinkel in kan lopen om een mooi speeltje te kopen.
pi_217616755
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Nederlanders
Niet meer, Nederland was te min voor ze.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:53:16 #11
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217616762
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik hoor vanuit bepaalde hoeken juist altijd dat vluchtelingen/gelukszoekers juist in de regio waar ze vandaan komen opgevangen moeten worden.
Dat argument wordt volgens mij altijd gemaakt voor een oorlogssituatie. Daar is hier geen sprake van.

Dit zijn migranten, want vluchtelingen (ondanks alle claims) kun je deze mensen natuurlijk niet noemen, dan ligt het aan land zelf of ze die mensen toelaten en in de VS doet men dat schijnbaar.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Nederlanders
Dit zijn geen Nederlanders. Misschien slechts een deel van hun voorouders.
pi_217616768
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Niet meer, Nederland was te min voor ze.
Nederland heeft alleen interesse in analfabeet en onderontwikkeld paupervolk om asiel te verlenen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_217616769
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat argument wordt volgens mij altijd gemaakt voor een oorlogssituatie. Daar is hier geen sprake van.

Dit zijn migranten, want vluchtelingen (ondanks alle claims) kun je deze mensen natuurlijk niet noemen, dan ligt het aan land zelf of ze die mensen toelaten en in de VS doet men dat schijnbaar.
[..]

Gelukszoekers dus.
pi_217616783
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nederland heeft alleen interesse in analfabeet en onderontwikkeld paupervolk om asiel te verlenen.
Nederland houd ook niet van gelukszoekers en veiligelanders. Daar is het huidige kabinet zelfs op gekozen.
pi_217616792
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:51 schreef roos94 het volgende:

Gelukkig gaan ze naar Amerika, het veiligste gebied ter wereld waar elke psychopaat zo een wapenwinkel in kan lopen om een mooi speeltje te kopen.
In vergelijking met ZA is elk land veilig.
pi_217616808
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nederland houd ook niet van gelukszoekers en veiligelanders. Daar is het huidige kabinet zelfs op gekozen.
Jammer dat ze daar als kabinet niks mee doen...
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:00:52 #17
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217616821
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Gelukszoekers dus.
Zo praat jij toch nooit over migranten? Of komt dit omdat het nu ineens blanke mensen zijn met een achtergrond in het Westen en dan brengt het niet de gewenste diversiteit die men in bepaalde kringen graag nastreeft?
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Hmm.

Nou, daar zitten veel van deze mensen niet ver vandaan volgens mij. Dit zijn niet bepaald kennismigranten zeg maar. Ik zit in elk geval totaal niet te wachten op een influx van allemaal Afrikaners in Nederland.
pi_217616830
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zo praat jij toch nooit over migranten? Of komt dit omdat het nu ineens blanke mensen zijn met een achtergrond in het Westen en dan brengt het niet de gewenste diversiteit die men in bepaalde kringen graag nastreeft?
[..]
Hmm.

Nou, daar zitten veel van deze mensen niet ver vandaan volgens mij. Dit zijn niet bepaald kennismigranten zeg maar. Ik zit in elk geval totaal niet te wachten op een influx van allemaal Afrikaners in Nederland.
Afrikaner immigranten presteren in Nederland zowel op onderwijs als op inkomen beter dan autochtone Nederlanders.

En als ik moest kiezen tussen 1000 Somaliërs of 10000 afrikaners kies ik het laatste.
pi_217616835
Heel goed en erg fijn voor de Zuid Afrikaners.

Schandalig dat de discriminatie en plaasmoorden niet onder de aandacht wordt in het westen.
Ook hier is het geen nieuws omdat ze blank zijn.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:04:08 #20
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217616853
quote:

[..]
Zambia heeft er een aantal opgenomen maar doorgaans is de regio minder veilig voor hen dan bijvoorbeeld Saudi-Arabië voor Syriërs is. Leuk geprobeerd maar je snapt zelf ook wel dat dit anders is.
pi_217616858
quote:

[..]
Gelukszoekers dus.
En nu is dat ineens geen probleem. Hmm hmm opmerkelijk dunkt me
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:05:08 #22
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217616861
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Afrikaner immigranten presteren in Nederland zowel op onderwijs als op inkomen beter dan autochtone Nederlanders.
Ik ben hier wel benieuwd naar een bron?
quote:

[..]
En als ik moest kiezen tussen 1000 Somaliërs of 10000 afrikaners kies ik het laatste.
Beide weigeren is geen optie? En waar wil je zulke Afrikaners gaan huisvesten?
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Vanwaar deze spottende post?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:11:34 #23
37887 Dauthi
Progressive
pi_217616889
quote:

Wat maar weer eens bevestigt dat in vergelijking met Zuid-Afrika de VS een verademing is.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_217616910
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:11 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Wat maar weer eens bevestigt dat in vergelijking met Zuid-Afrika de VS een verademing is.
Bekijk deze YouTube-video

Best wel ja.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:17:01 #25
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217616923
Nou toppie voor ze, hopelijk gouden bergen in hun verschiet.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:18:10 #26
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217616926
Haha lol.
Deze "vluchtelingen" mogen wel, maar de andere niet.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:20:18 #27
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217616935
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:18 schreef ieniminimuis het volgende:
Haha lol.
Dat is natuurlijk ook weer niet waar. Er zijn onder de regering Biden miljoenen migranten toegelaten in de VS.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:21:08 #28
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217616939
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk ook weer niet waar. Er zijn onder de regering Biden miljoenen migranten toegelaten in de VS.
Uhm is Biden nu aan de macht en is het zijn beleid om actief Afrikaners op te halen?
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:21:09 #29
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_217616940
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
[..]
Vanwaar deze spottende post?
Ik heb geen bron, maar op dit moment zijn alle Zuid-Afrikanen in Nederland hier op een werkvisum en niet als vluchtelingen. Logisch dat ze dan relatief hoog opgeleid zijn en netto bijdragen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Redactie Sport dinsdag 13 mei 2025 @ 10:27:37 #30
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217616974
Hypocrisie is overal.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:28:37 #31
37887 Dauthi
Progressive
pi_217616979
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:15 schreef ToT het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

Best wel ja.
Zuid Afrika hoort bij de top wanneer het om moorden, verkrachtingen, carjacking etc gaat. 33 jaar ANC heeft er geen beter land van gemaakt.

De stats moorden per 100.000 inwoners:
Zuid Afrika 42,
De VS 4.2.
72 moorden per dag in Zuid Afrika in 2024.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:29:31 #32
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217616988
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:21 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik heb geen bron, maar op dit moment zijn alle Zuid-Afrikanen in Nederland hier op een werkvisum en niet als vluchtelingen. Logisch dat ze dan relatief hoog opgeleid zijn en netto bijdragen
De kans is aannemelijk dat die echt uit de absolute bovenlaag van het land komen. Dat is dus iets anders dan de Afrikaners waar dit artikel over gaat. Je komt niet maar zo even in het Westen als Zuid-Afrikaan, degenen die dat wel doen komen vaak uit een goede klasse. Schijnbaar heeft ook minder dan 10% van de hele bevolking een achtergrond in het hoger onderwijs.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:21 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Uhm is Biden nu aan de macht en is het zijn beleid om actief Afrikaners op te halen?
Dat is mijn argument niet, maar jij doet alsof alle andere migranten de toegang wordt geweigerd in de VS, dat is niet het geval. Alleen de Trump-regering laat andere mensen binnen dan de Biden-regering.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hypocrisie is overal.
Waarom vind je dit hypocriet?
pi_217617002
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Migratiemagneet Nederland - Dr. Jan van de Beek
quote:

vandaar "als ik moest kiezen"
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 10:32:57 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217617014
Zouden wij ook moeten doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:35:20 #35
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217617030
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
[..]
vandaar "als ik moest kiezen"
Ik snap je punt verder wel, Somaliërs zijn kansarm en die moet je hier gewoon niet willen, maar ik kan toch ook wel wat betere groepen bedenken dan Afrikaners. Neem bijvoorbeeld mensen uit Japan, Zuid-Korea of hoogopgeleide Nigerianen, Ghanezen en Europeanen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:32 schreef sp3c het volgende:
Waarom vind je dat?
pi_217617033
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En miljoenen uitgezet onder Biden.

"Welkom in het land van de vrijheid", zei onderminister van Buitenlandse Zaken Chris Landau bij hun aankomst op Dulles Airport

Maar wat is nou die zogenaamde vrijheid
Als je bang en voorzichtig
Met je mening moet omgaan

Wat is nou die vrijheid als je ontslagen wordt omdat je transgender bent.

Zeg ons wat is-ie waard
Wanneer iemand die afwijkt
Voor gek wordt verklaard.
pi_217617052
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik snap je punt verder wel, Somaliërs zijn kansarm en die moet je hier gewoon niet willen, maar ik kan toch ook wel wat betere groepen bedenken dan Afrikaners. Neem bijvoorbeeld mensen uit Japan, Zuid-Korea of hoogopgeleide Nigerianen, Ghanezen en Europeanen.
[..]
Waarom vind je dat?
Die groepen die je noemt presteren nagenoeg evengoed als afrikaners. Dus waarom zou een zuid koreaan de voorkeur hebben?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:39:42 #38
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217617065
quote:
Asiel aanvragen in de VS?
Huilen dan.
pi_217617066
De uittocht van blanke zuidafrikanen is al meer dan 20 jaar gaande.
Je hoort er weinig van omdat het verhaal niet past in het linkse juichverhaal en omdat de afrikaners moeiteloos en geruisloos opgaan in de samenleving van hun nieuwe thuisland.

Omdat het nu om Trump gaat die het bewust aandikt en daarmee de publiciteit haalt duikt ook deugend nederland er op.
-
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:40:46 #40
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217617069
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

"Welkom in het land van de vrijheid", zei onderminister van Buitenlandse Zaken Chris Landau bij hun aankomst op Dulles Airport

Zeg ons wat is-ie waard
Dat weegt toch niet op tegen de miljoenen die er zijn binnengelaten?

En over het vermeende slachtofferschap van mensen met genderdysforie (die trouwens volledig terecht uit het leger zijn gezet) ga je maar ergens anders jammeren :W, daar gaat dit topic niet over.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Die groepen die je noemt presteren nagenoeg evengoed als afrikaners. Dus waarom zou een zuid koreaan de voorkeur hebben?
Ik zie liever een hoogopgeleide Zuid-Koreaan komen dan een laagopgeleide Afrikaner.
pi_217617102
quote:
Daar heb je een bron van?
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 10:52:05 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217617123
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Asiel aanvragen in de VS?
nee dan kunnen we beter weer op Rutte stemmen
pi_217617128
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik neem aan dat De Beek zich op een studie baseert, simpelweg de titel van een boek noemen is een beetje makkelijk (en voor ons vrij ingewikkeld om uit te checken).
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:55:43 #44
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_217617146
quote:

[..]
Tenzij het roomblanke Nederlandse kolonisten zijn natuurlijk.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_217617163
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik neem aan dat De Beek zich op een studie baseert, simpelweg de titel van een boek noemen is een beetje makkelijk (en voor ons vrij ingewikkeld om uit te checken).
Dan krijg je een hele heldere bronvermelding en dan is het nog niet goed.
Jankbal, ben je lui of gewoon dom?
-
pi_217617181
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:58 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dan krijg je een hele heldere bronvermelding en dan is het nog niet goed.
Jankbal, ben je lui of gewoon dom?
Aangezien ik lui en dom ben, en jij vast slim en actief, vraag ik je om het letterlijke citaat te geven.

Ik vermoed namelijk dat er nog wel een addertje onder het gras zit, dat een specifieke groep (bijvoorbeeld goed opgeleide Afrikaners) beter presteert dan Nederlanders zonder immigratieachtergrond. Maar dat het voor de Afrikaners die graag in Trumpland willen wonen wel tegen zal vallen.
pi_217617188
quote:
Lol het is wel komisch hoor de reacties op X. Ineens zijn de links progressieven anti immigratie wanneer het niet hun soort mensen betreft.

Wat, zijn er nu mensen die een vluchtelingenstatus hebben gekregen omdat ze te maken hebben met raciaal gemotiveerde moorden en straks ook landonteigening?
Dat moeten we natuurlijk niet willen, wederom het zoveelste bewijs dat er een totaal gebrek aan principes is bij de links progressieven.
pi_217617200
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:28 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Zuid Afrika hoort bij de top wanneer het om moorden, verkrachtingen, carjacking etc gaat. 33 jaar ANC heeft er geen beter land van gemaakt.

De stats moorden per 100.000 inwoners:
Zuid Afrika 42,
De VS 4.2.
72 moorden per dag in Zuid Afrika in 2024.
Klopt, alleen hebben Afrikaners statistisch een stuk minder kans daar slachtoffer van te worden dan de rest van de bevolking.

Dan is de vraag dus waarom is de minst bedreigde groep wel vluchteling en de rest niet?

Bovendien ken ik dan ook nog wel een paar Latijs-Amerikaanse landen waar mensen vluchten voor criminaliteit, maar die mogen niet meer. Of mensen uit, zeg, Afghanistan.

De enige reden dat deze groep voorrang krijgt is Musk.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:05:10 #49
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217617207
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zeg ons wat is-ie waard
Oķé, claudia de breij.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Redactie Sport dinsdag 13 mei 2025 @ 11:05:42 #50
pi_217617210
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:29 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom vind je dit hypocriet?
Omdat nu het ineens om een andere groep mensen gaat, groepen ineens elkaars argumenten gaan gebruiken om elkaar terecht te wijzen.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:07:52 #51
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217617218
Het is voor Zuid-Afrika vast prettig dat vooral de grootste randdebielen hierop in zullen gaan.

Wat mij betreft tuigen ze eenzelfde regeling op voor PVV-ers.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:08:14 #52
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217617222
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:55 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Er zijn dus zat mensen (waaronder ik) die opvang in de regio gehanteerd willen zien worden én geen Afrikaners hier willen.

De tegenstrijdigheid zit juist bij degenen die altijd wapperen met mensenrechten, verdragen etc. maar Afrikaners het liefst buiten de deur zouden houden. Dit wekt ook de vraag op waarom zulke mensen zo graag niet-Westerse, niet-blanke mensen naar het Westen zien komen, maar schijnbaar geen blanke mensen met Westerse roots.
pi_217617224
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat weegt toch niet op tegen de miljoenen die er zijn binnengelaten?

Tja de GOP wou geen deal sluiten over grenscontroles dus jammeren :W over wat Biden gedaan heeft ga je dan ook maar ergens anders doen.

quote:
En over het vermeende slachtofferschap van mensen met genderdysforie (die trouwens volledig terecht uit het leger zijn gezet) ga je maar ergens anders jammeren :W, daar gaat dit topic niet over.
[..]

Het topic gaat over vrijheid die mensen in Amerika zouden hebben als ik de minister quote. Bij vrijheid hoort weldegelijk een vrijheid op werken waar je wilt zonder aanzien der persoon. Je wilt toch de beste persoon op de beste plaats bewijs dan dat alle mensen die op dit moment door vooroordelen ontslagen worden niet functioneerden. :)
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:09:38 #54
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217617229
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:55 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat heet dan ook repatriëring.

Ook wel eens fijn dat er mensen welkom zijn die niet de neiging hebben om op iedere hoop rul zand te gaan zitten schijten.

Prima actie van Trump.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_217617230
quote:
Rijk en wit, dan wil Trump ze wel. En Muskusrat komt ook uit Zuid-Afrika.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:11:00 #56
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217617239
quote:
Omdat de zwarte mensen in Zimbabwe de blanke mensen ook niet echt vriendelijk behandelen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_217617246
quote:
Haha lol.
Ja want witte mensen kunnen toch geen vluchteling zijn? :')
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:13:12 #58
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217617256
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:11 schreef HSG het volgende:

[..]
Ja want witte mensen kunnen toch geen vluchteling zijn? :')
Het racisme tiert welig.
pi_217617270
mooi voor ze. zuid afrika is verloren zaak
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:15:54 #60
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217617275
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Tja de GOP wou geen deal sluiten over grenscontroles dus jammeren :W over wat Biden gedaan heeft ga je dan ook maar ergens anders doen.
[..]
Het topic gaat over vrijheid die mensen in Amerika zouden blijkbaar hebben als ik de minister quote. Bij vrijheid hoort weldegelijk een vrijheid op werken waar je wilt zonder aanzien der persoon. Je wilt toch de beste persoon op de beste plaats bewijs dan dat alle mensen die op dit moment door vooroordelen ontslagen worden niet functioneerden. :)
Amerika is ook een plek van vrijheid, maar in het leger zijn de eisen gewoon streng. Zelfs met diabetes wordt je afgewezen.

Maar mensen die zich inbeelden van het andere geslacht te zijn, zware operaties ondergaan om dit na te bootsen en dagelijks allerlei medicatie moeten nemen om de gewenste simulatie in stand te houden, zijn gewoon niet geschikt voor het leger.
pi_217617316
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er zijn dus zat mensen (waaronder ik) die opvang in de regio gehanteerd willen zien worden én geen Afrikaners hier willen.

De tegenstrijdigheid zit juist bij degenen die altijd wapperen met mensenrechten, verdragen etc. maar Afrikaners het liefst buiten de deur zouden houden. Dit wekt ook de vraag op waarom zulke mensen zo graag niet-Westerse, niet-blanke mensen naar het Westen zien komen, maar schijnbaar geen blanke mensen met Westerse roots.
Volgens mij zit de verontwaardiging juist in het feit dat mensen die het hardst roepen dat buitenlanders allemaal moordenaars en verkrachters zijn en die moeten koste wat kost buiten het land gehouden worden, ineens volledig van mening veranderen als het om blanken gaat.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_217617338
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

White Savior Syndrome/Complex.
Linkse racisme.
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 11:27:53 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217617341
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:23 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Volgens mij zit de verontwaardiging juist in het feit dat mensen die het hardst roepen dat buitenlanders allemaal moordenaars en verkrachters zijn en die moeten koste wat kost buiten het land gehouden worden, ineens volledig van mening veranderen als het om blanken gaat.
niet per se blanken maar mensen die willen werken en de taal al beter spreken dan een heleboel mensen die hier geboren zijn
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:28:18 #64
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217617344
Wat zijn Afrikaners nu weer? De witte inwoners van Afrika? En hoe noemen we de oorspronkelijke bewoners? :') :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 11:31:11 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217617356
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat zijn Afrikaners nu weer? De witte inwoners van Afrika? En hoe noemen we de oorspronkelijke bewoners? :') :')
Bantu

maar dat waren ook migranten
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:35:12 #66
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217617370
quote:

[..]
Die mensen hebben te maken met een existentiële dreiging, worden vermoord om hun kleur en achtergrond en komen uit het westen.

Het zijn de eersten die in aanmerking komen wat mij betreft. 1000x liever dan al dat kansloze middeleeuwse moslimschorem uit de bekende asielbelt. En dat heeft op de laatste plaats iets te maken met huidskleur.
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 11:37:46 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217617375
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:35 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Die mensen hebben te maken met een existentiële dreiging, worden vermoord om hun kleur en achtergrond en komen uit het westen.

Het zijn de eersten die in aanmerking komen wat mij betreft. 1000x liever dan al dat kansloze middeleeuwse moslimschorem uit de bekende asielbelt. En dat heeft op de laatste plaats iets te maken met huidskleur.
maar ze komen niet uit het westen, ze komen uit Zuid Afrika
pi_217617379
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_217617419
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Daar heb je een bron van?
ja
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:46:36 #70
319979 Fok-it
All is well
pi_217617422
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hypocrisie is overal.
Vooral bij TS
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:48:07 #71
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217617436
quote:
88s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
Leuke mening.
pi_217617438
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Van de Beek baseert zich op de cbs microdata.

Dat iets voor jou lastig te checken is maakt het niet opeens onzin.
pi_217617439
quote:
88s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
Bantu

maar dat waren ook migranten
En Khoisan.
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 11:49:36 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217617447
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:48 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Leuke mening.
feit, geen mening
pi_217617448
Goed dat ze zijn gered. Ik heb genoeg zieke filmpjes gezien van bendes die blanke families afslachten en hun huizen plunderen. De Zuid-Afrikaanse regering kan lullen wat ze wil, maar dat land is een hel voor die mensen. Amerika is geen paradijs, maar daar word je tenminste niet voor de lol vermoord door lui die alles haten.
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 11:49:54 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217617449
zijn verschillende dingen namelijk
pi_217617458
Toch vindt ik dit een dubbele smaak hebben. De theorie van genocide van blanken gaat al rond sinds de afschaffing van de apartheid, maar leeft alleen in extreem rechtse kringen, en lijkt vooral basis te hebben op Culturele hiërarchie van de apartheid.

Nu lijkt het dat trump alle hooggeplaatste negers heeft laten ontslaan (stoppen van DEI) en ook eist van andere landen (zoals zweden), dat amerikanen niet meer in aanraking komen met wat hun DEI classificeren.

Dus dat hij deze afrikaners binnen haalt past precies in de bubbel van informatie waar hij in zit.

Aan de andere kant, als er systematisch blanke boeren worden onteigend en nu gediscrimineerd op basis van wraak, heel terecht dat deze mensen een beter leven zoeken in Amerika.
pi_217617471
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:28 schreef MissButterflyy het volgende:
De KhoiSan zijn de oorspronkelijke bewoners, die vallen onder de coloured/kleurlingen want ze waren al nooit zwart. De zwarten, de Bantu, zijn ook immigranten van enkele eeuwen voor de Nederlanders en ander VOC-volk. Tegen de oorspronkelijke bewoners wordt ook gediscrimineerd want ze zijn niet zwart genoeg en een politiek onbelangrijke minderheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:52:55 #80
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217617472
quote:
88s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
feit, geen mening
Ja, ik kijk niet alleen naar de plek waar iemand toevallig geboren is.

Net zoals een koe geboren in een varkensstal geen varken is. Semtantics.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:54:10 #81
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217617484
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:51 schreef Korenfok het volgende:
Toch vindt ik dit een dubbele smaak hebben. De theorie van genocide van blanken gaat al rond sinds de afschaffing van de apartheid, maar leeft alleen in extreem rechtse kringen, en lijkt vooral basis te hebben op Culturele hiërarchie van de apartheid.

Nu lijkt het dat trump alle hooggeplaatste negers heeft laten ontslaan (stoppen van DEI) en ook eist van andere landen (zoals zweden), dat amerikanen niet meer in aanraking komen met wat hun DEI classificeren.

Dus dat hij deze afrikaners binnen haalt past precies in de bubbel van informatie waar hij in zit.

Aan de andere kant, als er systematisch blanke boeren worden onteigend en nu gediscrimineerd op basis van wraak, heel terecht dat deze mensen een beter leven zoeken in Amerika.
Ah ding ding ding ding, we hebben een winnaar.

Het is allemaal een ExtReEmReChTS CoMpl0t!1!1!

Ga weg man :')
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 11:56:47 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217617508
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:52 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

dan zeg je het verkeerd

een koe die geboren werd in een varkensstal is een koe die geboren is in een varkensstal, geen koe die geboren werd in een koeienstal want dat zijn twee verschillende koeien
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:56:49 #83
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217617510
quote:

[..]
Zou het ook kunnen dat men zich hier baseert op de problemen die er zijn bij de Mexicaanse grens, waar Zuid-Afrikanen niets mee te maken hebben en tevens legaal in het land komen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:27 schreef Zoddie het volgende:

[..]
White Savior Syndrome/Complex.
Linkse racisme.
Links is inderdaad wel de kant waar je het meeste racisme terug zult vinden, dat wordt uit dit topic ook weer duidelijk. Er is een oneindige pathologische empathie voor mensen van kleur en een diepe haat en antipathie jegens blanke mensen, dit terwijl de meesten voor wie dit geldt, zelf blank zijn.

Kansarme mensen uit niet-Westerse landen moeten in het Westen tot in treurnis worden opgevangen en als hier beperkingen aan worden gesteld staat men meteen te jammeren over 'Ja, maar internationale verdragen! :'(' .. 'Ja, maar de rechtstaat! :'(' of 'Dit is onze verplichting! :'('.

Maar als de Amerikaanse regering vervolgens allemaal Afrikaners gaat uitnodigen die stellen last te hebben van discriminatie (ik vind dit een nogal twijfelachtig claim, maar soit), dan raakt men al vrij snel geïrriteerd, want één of andere blanke tokkie uit Limpopo heeft niet het gewenste niveau aan melanine in de huid.
pi_217617550
quote:
88s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
"Uit het Westen komen" lijkt ook niet echt een heel relevant criterium bij al die mensen uit Zuid- en Midden-Amerika.
Maar goed, het is vooral wat lachwekkend selectief beleid en de hondenfluitjes vliegen je om de oren.
Met gewoon een generiek asielbeleid waarin op individuele basis wordt beoordeeld of iemand in eigen land gevaar loopt ondervang je de vermeende slachtoffers van genocide ook, maar daar gaat het hier helemaal niet om natuurlijk. Men wil een bepaald signaal sturen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 13-05-2025 12:08:08 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217617559
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:52 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Als je het zo bekijkt zijn er ook vrijwel geen Nederlanders, op een paar inteelt Friezen na. Sterker nog: als je maar ver genoeg teruggaat zijn we allemaal gelukzoekers uit Afrika! :o
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_217617576
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:54 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ah ding ding ding ding, we hebben een winnaar.

Het is allemaal een ExtReEmReChTS CoMpl0t!1!1!

Ga weg man :')
Dat zeg ik toch niet. ik zeg dat het alleen onderwerp speelt in extreem rechtse kringen.
en dat het heel opvallend is dat dit nu ineens asiel krijgt onder trump. Terwijl die wet hoe oud is en wat gebeurd er dn precies?
pi_217617582
quote:
Haha lol.
In de praktijk komen alleen de andere, of het nu mag of niet.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_217617592
Nu het om blanken gaat is het bij de NOS ineens ontvluchten tussen aanhalingstekens.
pi_217617609
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:09:21 #90
37887 Dauthi
Progressive
pi_217617616
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:03 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Klopt, alleen hebben Afrikaners statistisch een stuk minder kans daar slachtoffer van te worden dan de rest van de bevolking.

Dan is de vraag dus waarom is de minst bedreigde groep wel vluchteling en de rest niet?

Bovendien ken ik dan ook nog wel een paar Latijs-Amerikaanse landen waar mensen vluchten voor criminaliteit, maar die mogen niet meer. Of mensen uit, zeg, Afghanistan.

De enige reden dat deze groep voorrang krijgt is Musk.
Ik kan me een veel betere reden bedenken.
Afrikaners komen uit dezelfde ethnisch-religieuze groep en hebben een zelfde soort koloniaal verleden als Amerikaanse protestanten. Ze hebben dezelfde cultuur, dezelfde religie, dezelfde normen en waarden, dezelfde ambities, werkethiek en ondernemingsdrang als de blanke protestanten in de VS.

En dat zijn zwarte Afrikanen, de meerderheid van de Latijns-Amerikanen en zeker de Afghanen niet.
pi_217617629
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:07 schreef RotatoR het volgende:
Nu het om blanken gaat is het bij de NOS ineens ontvluchten tussen aanhalingstekens.
Waarschijnlijk vooral ook omdat ze op hun dooie gemak op voorhand een vliegticket konden kopen, naar een vliegveld konden rijden en netjes aan boord konden gaan in plaats van halsoverkop vertrokken zijn terwijl de kogels hen om de oren vlogen, het gros van hun bezittingen achter moesten laten en ga zo maar door.
pi_217617642
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:10 schreef Monolith het volgende:

[..]
Waarschijnlijk vooral ook omdat ze op hun dooie gemak op voorhand een vliegticket konden kopen, naar een vliegveld konden rijden en netjes aan boord konden gaan in plaats van halsoverkop vertrokken zijn terwijl de kogels hen om de oren vlogen, het gros van hun bezittingen achter moesten laten en ga zo maar door.
Dat is niet veel anders dan de gemiddelde Syriër die vanuit het veilige Libanon of Turkije besluit om hierheen te komen.
pi_217617661
quote:

[..]

In Soedan zijn ook Afrikanen die veel meer gevaar lopen dan de Afrikaners. Die mogen niet komen. Zou het wellicht komen doordat die zwart zijn?

Dit is gewoon een rode lap voor liberalen om boos te worden en voor racisten om hun onderbuik te legen en slachtoffer te kunnen spelen. Met als enige uitkomst dat de blanke Tokkie classe nu makkelijk naar de VS zal kunnen emigreren. Succes met al die kanslozen!
pi_217617666
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:12 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat is niet veel anders dan de gemiddelde Syriër die vanuit het veilige Libanon of Turkije besluit om hierheen te komen.
Nou nee, het equivalent zou zijn dat men vanuit Z-A halsoverkop gevlucht is naar Congo of Zimbambwe en vanaf daar het vliegtuig heeft gepakt.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:16:25 #95
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217617670
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:07 schreef RotatoR het volgende:
Ik vond het hilarischer wie er wordt aangehaald als 'expert', ene man genaamd Max du Preez.
quote:
Max du Preez (born 10 March 1951) is a South African author, columnist and documentary filmmaker and was the founding editor of Vrye Weekblad. Vrye Weekblad Online or Vrye Weekblad II was launched on 5 April 2019 again with Max du Preez as editor.

Bron
quote:
Vrye Weekblad is a progressive Afrikaans national weekly newspaper that was launched in November 1988 and forced to close in 28 May 1994, then relaunched as an online newspaper in 2019.

Bron
pi_217617679
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:09 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Ik kan me een veel betere reden bedenken.
Afrikaners komen uit dezelfde ethnisch-religieuze groep en hebben een zelfde soort koloniaal verleden als Amerikaanse protestanten. Ze hebben dezelfde cultuur, dezelfde religie, dezelfde normen en waarden, dezelfde ambities, werkethiek en ondernemingsdrang als de blanke protestanten in de VS.

En dat zijn zwarte Afrikanen, de meerderheid van de Latijns-Amerikanen en zeker de Afghanen niet.
Zijn vaak Nederlanders van oorsprong.
pi_217617684
quote:

[..]
Het NOS artikel was zo tenenkrommend geschreven dat Wilders er een stijfje van kreeg.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 mei 2025 @ 12:18:42 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217617686
quote:
Ja, leuk gozer, maar dit werkt dus precies andersom.

Je zit die Trump al maanden toe te juichen wegens z'n strenge immigratieregels, en nu op eens is het prima. Wat is er anders voor jou? Ik weet het al, maar ik ben benieuwd of je het zelf ook door hebt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:19:15 #99
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217617693
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In Soedan zijn ook Afrikanen die veel meer gevaar lopen dan de Afrikaners. Die mogen niet komen. Zou het wellicht komen doordat die zwart zijn?

Dit is gewoon een rode lap voor liberalen om boos te worden en voor racisten om hun onderbuik te legen en slachtoffer te kunnen spelen. Met als enige uitkomst dat de blanke Tokkie classe nu makkelijk naar de VS zal kunnen emigreren. Succes met al die kanslozen!
Nee, doordat ze een niet-Westerse cultuur hebben maar een Islamitische en zich aantoonbaar disproportioneel misdragen als ze hier zijn. Dat heeft dus niets met huidskleur te maken. Roomblanke Tsjetsjenen moet je hier ook niet willen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 mei 2025 @ 12:20:55 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217617700
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:15 schreef Glazenmaker het volgende:
Met als enige uitkomst dat de blanke Tokkie classe nu makkelijk naar de VS zal kunnen emigreren. Succes met al die kanslozen!
Dat is nog het mooiste van dit alles :P

Beide kansloze kanten vallen door de mand, en die lui lachen zich rot.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_217617714
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, doordat ze een niet-Westerse cultuur hebben maar een Islamitische en zich aantoonbaar disproportioneel misdragen als ze hier zijn. Dat heeft dus niets met huidskleur te maken. Roomblanke Tsjetsjenen moet je hier ook niet willen.
Zwart Ethiopië is welkom!
pi_217617728
quote:

[..]
Waarschijnlijk vooral ook omdat ze op hun dooie gemak op voorhand een vliegticket konden kopen,
Hebben ze wel een ticket moeten kopen het was toch een door Amerika speciaal gecharterde vlucht?
pi_217617732
Antiracisten laten ware gezicht zien c_/

twitter
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:28:54 #104
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217617738
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zwart Ethiopië is welkom!
Op welke manier is die cultuur Westers te noemen? Een derde van Ethiopië is trouwens ook Islamitisch en ook zijn Ethiopiërs zodra men hier is al snel oververtegenwoordigd in de criminaliteit.
pi_217617743
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:27 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Karen doet precies wat Trump wil.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 mei 2025 @ 12:30:40 #106
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217617754
quote:

[ x ]
Ohhh, zo gaan ze het draaien :')

Dat apartheid 180 graden is gedraaid vergeten ze voor het gemak even.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:31:24 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217617757
Bizar hoe voor zowel rechts als links ras nog steeds zo'n issue is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:32:34 #108
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217617764
quote:

[ x ]
Opvallend dat ze de claim maakt dat Trump 'white racists' het land inhaalt, puur op basis van de blanke huidskleur van die mensen, zijn het dus al racisten volgens deze linkse Karen. Eigenlijk alles waar zulke mensen de politieke tegenstander van beschuldigen, is men zelf schuldig aan. Heerlijke projectie altijd.
pi_217617770
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat apartheid 180 graden is gedraaid
vergeten ze voor het gemak even.
Dat gaat wel wat ver hoor.
pi_217617785
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op welke manier is die cultuur Westers te noemen? Een derde van Ethiopië is trouwens ook Islamitisch en ook zijn Ethiopiërs zodra men hier is al snel oververtegenwoordigd in de criminaliteit.
Ik hoor al 20 jaar hoe onze cultuur joods/christelijk is. Nou Ethiopië is van oudsher....
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:38:43 #111
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_217617816
quote:

[ x ]
Apartheid werd destijds ingevoerd door de Britten die het een Nederlandse naam gaven. Slim, want nu worden de Afrikaners nog altijd geassocieerd met de apartheid, terwijl ze zelf ook ontzettend veel hebben geleden onder de Britten.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:38:51 #112
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217617818
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik hoor al 20 jaar hoe onze cultuur joods/christelijk is. Nou Ethiopië is van oudsher....
Onze cultuur is vooral humanistisch.

Daarom maakt het mij geen zak uit waar iemand vandaan komt, als hij maar de humanistische, seculiere en Verlichte waarden van het Westen aanhangt.

Zo niet? Blank of zwart: toedeledokie, ga ergens anders je heil zoeken i.p.v. proberen hier de samenleving weer terug de middeleeuwen in te rollen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 mei 2025 @ 12:39:03 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217617821
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat gaat wel wat ver hoor.
Ok, 170 dan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_217617838
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Onze cultuur is vooral humanistisch.

Daarom maakt het mij geen zak uit waar iemand vandaan komt, als hij maar de humanistische, seculiere en Verlichte waarden van het Westen aanhangt.

Zo niet? Blank of zwart: toedeledokie, ga ergens anders je heil zoeken i.p.v. proberen hier de samenleving weer terug de middeleeuwen in te rollen.
Wat je vooral aan het doen bent is je heel erg opwindenden zoals onze oranje fascist het bedoeld heeft.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:41:03 #115
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217617841
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat apartheid 180 graden is gedraaid vergeten ze voor het gemak even.
Onderbouw dit eens. Hoe is Apartheid 180 graden gedraaid?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:41:08 #116
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217617844
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:02 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Als je het zo bekijkt zijn er ook vrijwel geen Nederlanders, op een paar inteelt Friezen na. Sterker nog: als je maar ver genoeg teruggaat zijn we allemaal gelukzoekers uit Afrika! :o
In mijn definitie speelt de bijdrage aan kolonisatie en ontginning van Nederland ook een rol. Net als de wil om te integreren en bij te dragen aan de opgebouwde welvaartsstaat.

Zo zal eenieder er een eigen beeld bij hebben.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:41:22 #117
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217617849
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat je vooral aan het doen bent is je heel erg opwindenden zoals onze oranje fascist het bedoeld heeft.
Ik wind me op?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:41:49 #118
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217617857
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:05 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch niet. ik zeg dat het alleen onderwerp speelt in extreem rechtse kringen.
en dat het heel opvallend is dat dit nu ineens asiel krijgt onder trump. Terwijl die wet hoe oud is en wat gebeurd er dn precies?
Jij bent niet bekend met de jacht en moorden op bijv. plantagehouders?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:43:33 #119
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217617870
quote:

[ x ]
Dat vrouwtje is meer van long dong Silver.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:49:37 #120
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217617905
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ethiopië is wisselend Christelijk-Islamitisch. De Ethiopisch-Joodse minderheid, die decennialang ernstig werden onderdrukt, is grotendeels begin jaren 1990 door de Israëlische overheid met 'Operation Solomon' naar Israël gehaald. Je weet wel, het land dat door velen als een vermeende blanke apartheidsstaat wordt weggezet.

twitter
pi_217617909
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:41 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
In mijn definitie speelt de bijdrage aan kolonisatie en ontginning van Nederland ook een rol. Net als de wil om te integreren en bij te dragen aan de opgebouwde welvaartsstaat.

Zo zal eenieder er een eigen beeld bij hebben.
Volgens die definitie zijn de Afrikaners toch vooral Afrikaners, lijkt me
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  Forum Admin dinsdag 13 mei 2025 @ 12:50:21 #122
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217617911
Zuid Afrika is een shithole, geen wonder dat je daar niet meer wil wonen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217617921
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Als zelfs de VS beter is, is het wel heel erg!
pi_217617936
twitter

Progressief Amerika is boos want blanken zijn het ultieme kwaad.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:54:24 #125
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217617938
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Mja, het is wel een erg mooi land met prima eten. Als je veilig zit in die een van die duizenden gated communities, zal het vast prima vertoeven zijn.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:59:30 #126
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217617972
Zelf volkerenmoord uitvoeren op basis van racistische gronden maar een ander land beschuldigen van genocide.

Wat zij oppernazi Goebbels daar ook alweer over?
Accuse the other of that you are guilty
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217618375
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:53 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Progressief Amerika is boos want blanken zijn het ultieme kwaad.
De voormalige NSB krant geeft weer eens halve waarheden en het slimme zelfdenkde volk kan weer lekker boos zijn.
pi_217618423
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De voormalige NSB krant geeft weer eens halve waarheden en het slimme zelfdenkde volk kan weer lekker boos zijn.
Gelukkig is het geen islamitische krant. Werd het er alleen maar erger van.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 13:45:57 #129
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217618430
quote:

[..]
Werken daar nog voormalige nsb'ers eigenlijk?
Zo te zien weet je meer.
1947-2016
pi_217618518
quote:

[..]
Vanwaar die NSB associatie? Zou jij het fijn vinden als je de voormalige NSB familie Glazenmaker wordt genoemd?
pi_217618524
quote:

[..]
Welk zelfdenkende volk :?
pi_217618554
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:51 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Vanwaar die NSB associatie? Zou jij het fijn vinden als je de voormalige NSB familie Glazenmaker wordt genoemd?
Er zijn mensen die zichzelf superieur vinden tegenover anderen en iedereen met kritiek daarop of ander emening wordt als "NSB" of "Nazi" bestempeld.
pi_217618589
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:52 schreef HSG het volgende:

[..]
Er zijn mensen die zichzelf superieur vinden tegenover anderen en iedereen met kritiek daarop of ander emening wordt als "NSB" of "Nazi" bestempeld.
Dat NSB verleden ligt overigens een stuk genuanceerder. Dat zou het superieure volk toch moeten weten.
pi_217618602
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:56 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat NSB verleden ligt overigens een stuk genuanceerder. Dat zou het superieure volk toch moeten weten.
Doel je op het volk dat een paar per dag naar het oosten bid?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:09:18 #135
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217618683
Als ze daadwerkelijk gevaar lopen (wat me sterk lijkt) dan is het goed dat ze opgevangen worden.

Wel weer erg typisch dat er niet met allerlei mensonterende termen gegooid is geworden zoals elke keer in dit soort topics gebeurt wanneer het een ander soort vluchtelingen betreft. En dat komt waarschijnlijk omdat deze mensen wit zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:12:36 #136
37887 Dauthi
Progressive
pi_217618703
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:17 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Zijn vaak Nederlanders van oorsprong.
Nederlanders, Duitsers, Engelsen en Huguenoten.
pi_217618787
quote:
In Amerika roepen politici niet op om de boer te vermoorden.

Je zou kunnen zeggen dat ze het daar zelf naar gemaakt hebben vanwege de apartheid en ze dus best uitgemoord mogen worden. Zou jij dan blijven of niet?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 mei 2025 @ 14:24:18 #138
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217618819
Het is best grappig om de welbekende figuren nu de tegengestelde rol te zien vervullen in een discussie tov wat ze normaal neerpleuren.

Beide kanten, voordat iemand gekke ideeën krijgt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:27:33 #139
396550 Richestorags
pi_217618845
quote:

[..]
De hele waarheid is dat ze ten minste nog het correcte woord blank gebruiken.
pi_217619034
twitter

Dit is hilarisch, zelfs op ON zouden ze hier niet mee wegkomen als het zou gaan om asielzoekers in Nederland.
Ashley Allison zegt gewoon “als Zuid Afrika ze niet bevalt dan kunnen ze ook gewoon vertrekken naar Nederland of Duitsland, er is geen reden om de opvang van deze mensen in de VS te faciliteren.”

https://iop.harvard.edu/fellows/ashley-allison
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 mei 2025 @ 14:59:10 #141
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217619063
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:55 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Dit is hilarisch, zelfs op ON zouden ze hier niet mee wegkomen als het zou gaan om asielzoekers in Nederland.
Ashley Allison zegt gewoon “als Zuid Afrika ze niet bevalt dan kunnen ze ook gewoon vertrekken naar Nederland of Duitsland, er is geen reden om de opvang van deze mensen in de VS te faciliteren.”

Het is een blijft een racistisch kutland. Van links tot rechts.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_217619072
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Werken daar nog voormalige nsb'ers eigenlijk?
Zo te zien weet je meer.
Nee die zijn met de VUT vertrokken toen ze 25 waren.
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:51 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ik kom niet verder dan de inleiding en die is zo verwoord om blanke mensen het idee te geven dat er een complot tegen ze gaande is. Zie daar de NSB connectie.
pi_217619076
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:51 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Welk zelfdenkende volk :?
De krant voor wakker Nederland was het toch?
pi_217619077
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:55 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Stel je voor dat alle niet-oorspronkelijke Amerikanen teruggaan naar het land van hun voorouders, dat zou pas een zootje worden! Maar dan wordt het in de V.S. wel lekker rustig, denk ik ;)
  dinsdag 13 mei 2025 @ 15:03:36 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217619100
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee die zijn met de VUT vertrokken toen ze 25 waren.
[..]

Namen en rugnummers. Blijkbaar weet je meer.
1947-2016
pi_217619109
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Namen en rugnummers. Blijkbaar weet je meer.
U roept hier op tot doxing en dat is strafbaar.
pi_217619123
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hebben ze wel een ticket moeten kopen het was toch een door Amerika speciaal gecharterde vlucht?
Dat is natuurlijk nog extra ironisch omdat men meestal stampvoetend stelt dat vluchtelingen actief naar Nederland of Europa wordt gehaald, terwijl toch echt niet het geval is.
pi_217619169
An sich niks mis met Zuid Afrikanen/Afrikaners die naar de VS vertrekken. Waar het misgaat is dat de VS op dit moment een extreem anti-immigranten beleid voert maar juist een uitzondering maakt voor deze witte immigranten. Racistischer kan haast niet. Dáár is terechte kritiek op.

Nog even los van de vraag of de situatie voor Afrikaners in Zuid Afrika nou echt zo nijpend is of dat het grotendeels verzonnen/overdreven is. De Afrikaners zijn wel heel graag slachtoffer terwijl ze het overgrote deel van het landbouwgrond en de welvaart bezitten daar. Incidenten daargelaten lijkt er geen structurele onderdrukking te zijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 15:53:00 #149
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217619530
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
U roept hier op tot doxing en dat is strafbaar.
Stevige stelling = onderbouwen.
Als je dat niet kan/wil moet je gewoon je muil houden.
1947-2016
  dinsdag 13 mei 2025 @ 15:53:22 #150
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217619535
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
An sich niks mis met Zuid Afrikanen/Afrikaners die naar de VS vertrekken. Waar het misgaat is dat de VS op dit moment een extreem anti-immigranten beleid voert maar juist een uitzondering maakt voor deze witte immigranten. Racistischer kan haast niet. Dáár is terechte kritiek op.

Nog even los van de vraag of de situatie voor Afrikaners in Zuid Afrika nou echt zo nijpend is of dat het grotendeels verzonnen/overdreven is. De Afrikaners zijn wel heel graag slachtoffer terwijl ze het overgrote deel van het landbouwgrond en de welvaart bezitten daar. Incidenten daargelaten lijkt er geen structurele onderdrukking te zijn.
Blanke, racist.
1947-2016
pi_217619550
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stevige stelling = onderbouwen.
Als je dat niet kan/wil moet je gewoon je muil houden.
Zouden NSB leden in je jaren 70 nog 25 zijn geweest denk je?
pi_217619570
quote:

Extreemrechts is nu letterlijk gelukszoekers aan het invliegen om de libs te ownen. En als je er wat van zegt:
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Blanke, racist.
Ik kan mij niet herinneren dat zoveel mensen zo teringdom waren voor corona.
pi_217619686
Tja, heeft toch een beetje iets weg van untermenschen eruit, herrenvolk erin dat migratiebeleid van Trump.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 16:15:38 #154
396550 Richestorags
pi_217619748
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 16:10 schreef Hugo862 het volgende:
Tja, heeft toch een beetje iets weg van untermenschen eruit, herrenvolk erin dat migratiebeleid van Trump.
:')

Meid, het is wat.
pi_217619795
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:41 schreef VoMy het volgende:

[..]
Onderbouw dit eens. Hoe is Apartheid 180 graden gedraaid?
Heel makkelijk, in Zuid Afrika mogen maar 1 op de zoveel werknemers blank zijn.
Dus als jij alle papieren hebt, heb je groot kans dat je niet wordt aangenomen omdat je niet de juiste kleur hebt.
pi_217619949
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 16:19 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]
Heel makkelijk, in Zuid Afrika mogen maar 1 op de zoveel werknemers blank zijn.
Dus als jij alle papieren hebt, heb je groot kans dat je niet wordt aangenomen omdat je niet de juiste kleur hebt.
Ik schrik hier van.

Snel even de werkloosheidscijfers erbij gepakt:

quote:
The unemployment rate for Black South Africans in the fourth quarter of 2024 was 35.8 per cent, compared to 6.7 per cent for white South Africans, and 14 per cent for those demographically considered Indian or Asian. https://www.cbc.ca/news/w(...)Indian%20or%20Asian.
Oh wacht, misschien moet ik nog iets verder terug om de discriminatie op de arbeidsmarkt te zien:

https://www.statista.com/(...)oup-in-south-africa/

Ook niet. Hmmm.... apartheid 180 graden gedraaid zei je?

Hoe meer ik lees en hoe meer ik er in duik hoe meer die witte Afrikaners beginnen te lijken op jankerds. Passen wat dat betreft wel bij de VS.
pi_217620834
quote:
Trump: "It's a genocide that's taking place that you people don't want to write about... White farmers are being brutally killed, and their land is being confiscated... And the newspapers, and the media doesn't even talk about it."
twitter

https://x.com/DOGE__news/status/1922319676379484549
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:00:37 #158
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217621439
Pak hem beet 10 jaar DEI-beleid in Nederland werpt ook zijn vruchten af.

Als blanke kun je niet lijden, geen pijn hebben en niet onderdrukt worden. En als dat wel gebeurt, is het nog altijd minder erg dan wat niet-blanken allemaal moeten doorstaan.

Frappant, dat de grootste racisten van deze tijd op de progressieve flank gezocht moeten worden.

Thanks, Di'Angelo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217622203
Als ik in de witte onderklasse in SA zat zou ik deze kans ook zeker aangrijpen. Want volledig los van alle politieke implicaties is het gewoon een goede optie om je kansen serieus te verbeteren.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:21:16 #160
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217622226
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:18 schreef HiZ het volgende:
Als ik in de witte onderklasse in SA zat zou ik deze kans ook zeker aangrijpen. Want volledig los van alle politieke implicaties is het gewoon een goede optie om je kansen serieus te verbeteren.
Gelukszoekers / economische vluchtelingen dus.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217622374
quote:

Er bestaat hier het rare idee dat alle Afrikaners een boerderij hebben. Er zijn wel nog altijd Afrikaners die geen enkele stap terug hoefden te doen door de afschaffing van de Apartheid.

Er is daarnaast ook een middenklasse waarvoor het allemaal minder leuk is geworden. Maar als die SA verlaten gaat het vaak om ergens anders net iets beter maar vooral veiliger te wonen.

Voor de Afrikaanse onderklasse ligt het weer anders. Tijdens het Apartheidsregime hadden die een veiligheidsnet dat ze opving als het moeilijk werd. Voor die mensen doet het huidige Zuid-Afrika nu nagenoeg niets. Net zoals voor alle andere burgers. Voor hun is leven in Zuid-Afrika gewoon volkomen uitzichtloos. Ze hebben niks, zelfs geen hoop op verbetering.

Voor deze mensen is verkassen naar de VS hoe dan ook een verbetering.
pi_217622378
quote:
18s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Gelukszoekers / economische vluchtelingen dus.
Ja.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:35:16 #163
437160 Fietsenrek
Ondertitel
pi_217622393
Toch vind ik het mooi dat, ondanks daar gewoon keiharde discriminatie gaande is jegens de blanke man, ken ook meerdere Zuid-Afrikanen die wegens die reden ook hierheen zijn gevlucht, het gewoon weer op extreemrechts wordt weggezet en puntje bij paaltje de blanke man de racist is. Hoe ongelooflijk is dat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fietsenrek op 13-05-2025 22:42:03 ]
pi_217622431
Racisme tegen blanken bestaat niet aldus links.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:51:31 #165
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217622593
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 16:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik schrik hier van.

Snel even de werkloosheidscijfers erbij gepakt:
[..]
Oh wacht, misschien moet ik nog iets verder terug om de discriminatie op de arbeidsmarkt te zien:

https://www.statista.com/(...)oup-in-south-africa/

Ook niet. Hmmm.... apartheid 180 graden gedraaid zei je?

Hoe meer ik lees en hoe meer ik er in duik hoe meer die witte Afrikaners beginnen te lijken op jankerds. Passen wat dat betreft wel bij de VS.
Je denkt dus dat je naar werkeloosheid langs de lijn van etniciteit kunt kijken en op basis daarvan concluderen dat er sprake is van racisme? Zou opleidingsniveau, keuzes en gedrag hier ook nog een rol in kunnen spelen of is dat onmogelijk?
pi_217622662
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je denkt dus dat je naar werkeloosheid langs de lijn van etniciteit kunt kijken en op basis daarvan concluderen dat er sprake is van racisme? Zou opleidingsniveau, keuzes en gedrag hier ook nog een rol in kunnen spelen of is dat onmogelijk?
Respect dat je nog serieus kunt reageren op zo'n vooringenomen cijfergoochelaar.
-
pi_217622694
quote:

[..]
Gelukszoekers dus.
Dan horen ze dus eigenlijk helemaal geen asiel te krijgen.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:59:15 #168
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217622714
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:56 schreef quo_ het volgende:

[..]
Respect dat je nog serieus kunt reageren op zo'n vooringenomen cijfergoochelaar.
Nou, de user Ronald-Koeman is politiek gezien van radicaal links en progressieve signatuur. Daarom zou het mij niet verbazen als hij oprecht denkt dat verschillen in uitkomst betekenen dat er racisme is, alleen dit is feitelijk natuurlijk niet juist.
pi_217622717
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Racisme tegen blanken bestaat niet aldus links.
Dat is typisch domme borrel praat. Van verongelijkt rechts
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:01:14 #170
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217622760
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Def is typisch domme borrel praat. Van verongelijkt rechts
Kun jij trouwens nog onderbouwen wat je bedoelde met de onderstaande post?
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
pi_217622796
twitter

Doodeng dit, wat een malloot (weggehaald want ik wil ts niet voor de neus stoten want deze Afrikaanse man is inderdaad toch democratisch gekozen)
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:06:51 #172
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217622901
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:02 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]

Doodeng dit, wat een malloot (weggehaald want ik wil ts niet voor de neus stoten want deze Afrikaanse man is inderdaad toch democratisch gekozen)
Ja, die zag ik ook net, hele schrikbarende teksten. Wellicht dat deze Afrikaners die naar de VS trekken dan toch ergens wel een punt hebben.
pi_217623021
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ga jij daarover?
  woensdag 14 mei 2025 @ 01:20:54 #174
396550 Richestorags
pi_217628001
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat bepaal jij niet maar Amerika.
pi_217628040
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De KhoiSan zijn de oorspronkelijke bewoners, die vallen onder de coloured/kleurlingen want ze waren al nooit zwart.
Onzin. Kleurlingen zijn altijd de afstammelingen van blanken gemengd met zwarten geweest en tijdens de apartheid vielen hier ook nog de groepen Aziaten onder. De khoi en de san werden en worden gerekend tot de zwarte bevolking.
pi_217628348
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Extreemrechts is nu letterlijk gelukszoekers aan het invliegen om de libs te ownen. En als je er wat van zegt:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat zoveel mensen zo teringdom waren voor corona.
Ah dus als je blanken als asielzoekers binnenhaalt ben je extreemrechts. Daarnaast zijn blanken dan geen asielzoeker maar gelukszoeker.

Hypocriet gezwam van Glazenmaker.
pi_217628367
quote:
Als ze gevaar lopen in hun land kunnen ze gewoon een asielprocedure in. Wat moet er meer gebeuren dan dat?

Er komen trouwens best wat Afrikaners naar Nederland via werkvisums.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 07:40:39 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217628368
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 07:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Als ze gevaar lopen in hun land kunnen ze gewoon een asielprocedure in. Wat moet er meer gebeuren dan dat?

Er komen trouwens best wat Afrikaners naar Nederland via werkvisums.
ook actief gaan ronselen daar
pi_217628413
quote:
88s.gif Op woensdag 14 mei 2025 07:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
ook actief gaan ronselen daar
Waarom?

Overigens zijn er bedrijven die dat doen, maar dan heb je het over werkvisums.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 07:56:57 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217628431
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 07:53 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Waarom?

Overigens zijn er bedrijven die dat doen, maar dan heb je het over werkvisums.
omdat het mensen zijn die gevaar lopen daar en wij ze kunnen gebruiken
pi_217628453
quote:
88s.gif Op woensdag 14 mei 2025 07:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
omdat het mensen zijn die gevaar lopen daar en wij ze kunnen gebruiken
Maar als we ze kunnen gebruiken komen ze al in aanmerking voor een werkvisum waar bedrijven al voor ‘ronselen’ en als ze gevaar lopen kunnen ze een asielprocedure in. Waarom moet de overheid in dit specifieke geval ineens gaan ronselen?!
  woensdag 14 mei 2025 @ 08:00:55 #182
66444 Lord_Vetinari
pi_217628460
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 07:59 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Maar als we ze kunnen gebruiken komen ze al in aanmerking voor een werkvisum waar bedrijven al voor ‘ronselen’ en als ze gevaar lopen kunnen ze een asielprocedure in. Waarom moet de overheid in dit specifieke geval ineens gaan ronselen?!
Bingokaart gereed.
pi_217628462
quote:

[..]
En wat vind je zelf?
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 08:04:05 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217628485
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 07:59 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
omdat ze anders naar de vs gaan
pi_217628505
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2025 07:33 schreef HSG het volgende:

[..]
Ah dus als je blanken als asielzoekers binnenhaalt ben je extreemrechts. Daarnaast zijn blanken dan geen asielzoeker maar gelukszoeker.

Hypocriet gezwam van Glazenmaker.
Nee dat zeg ik niet.

Je mag best de taal van de ander overnemen om een punt te maken.

Hoezo?
  woensdag 14 mei 2025 @ 08:14:12 #186
117098 Hathor
Effe niet
pi_217628566
Ik zou trouwens als Afrikaner liever uitwijken naar Australie. Vergelijkbaar klimaat met Z-A, en stukken veiliger dan de VS.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217628874
quote:

[..]
Ja goed idee. Als je als blanke je leven niet zeker bent in zuid afrika is bijvoorbeeld zimbabwe een uitstekende veilige haven.
-
pi_217628885
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 09:07 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ja goed idee. Als je als blanke je leven niet zeker bent in zuid afrika is bijvoorbeeld zimbabwe een uitstekende veilige haven.
Ze kunnen ook nog naar Namibië, Botswana of Mozambique.
pi_217628922
quote:
6s.gif Op woensdag 14 mei 2025 09:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Of Lesotho of Eswatini of als dobberblanke - zoals sommigen op dit forum ze zouden noemen - naar Madagascar.
pi_217628946
quote:

[..]

Moslims zijn het grote kwaad en mag je nooit ergens binnen laten.
Sterker nog, afknallen!

Volgens het narratief van een bepaalde hoek.
  woensdag 14 mei 2025 @ 09:24:55 #191
396550 Richestorags
pi_217628984
quote:
6s.gif Op woensdag 14 mei 2025 09:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat zijn geen soortgelijke culturen voor hen. Een blanke in Zuid-Afrika staat veel verder van de cultuur in Mozambique af dan in, zeg, het platteland van Alabama. Ook spreken ze de taal niet.

Opvang in de regio maakt voor deze groep geen sense zoals dat wel voor Syriërs in Libanon maakt.
pi_217629030
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 09:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat zijn geen soortgelijke culturen voor hen. Een blanke in Zuid-Afrika staat veel verder van de cultuur in Mozambique af dan in, zeg, het platteland van Alabama. Ook spreken ze de taal niet.

Opvang in de regio maakt voor deze groep geen sense zoals dat wel voor Syriërs in Libanon maakt.
Namibië is dan een prima optie. Is zelfs onderdeel van ZA geweest vanaf WO1 tot aan het einde van de koude oorlog.
  woensdag 14 mei 2025 @ 09:34:29 #193
396550 Richestorags
pi_217629041
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 09:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Namibië is dan een prima optie. Is zelfs onderdeel van ZA geweest vanaf WO1 tot aan het einde van de koude oorlog.
Namibië zou een optie kunnen zijn ja. Zambia zou ook nog kunnen, dat is zo slim geweest destijds een aantal Rhodesiaanse boeren verdreven door Mugabe met open armen te ontvangen.

Echter, als Amerika besluit dat ze ze willen hebben, prima toch? Zuid-Afrikaanse boeren hebben veel kennis en zullen hun handje niet gaan ophouden. Qua normen en waarden sluiten ze ook goed aan bij het platteland van de VS.
pi_217629290
Wat een projecties en aannames toch weer dat mensen omdat ze dezelfde kleur hebben maar toch in 2 totaal verschillende culturen leven alsnog dezelfde normen en waarden zullen hebben.. 8)7
pi_217629492
Overigens hebben wij ooit eens een Amerikaan asiel verleent: https://womensenews.org/2(...)ace-trial-cede-kids/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217629507
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 09:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Namibië zou een optie kunnen zijn ja. Zambia zou ook nog kunnen, dat is zo slim geweest destijds een aantal Rhodesiaanse boeren verdreven door Mugabe met open armen te ontvangen.

Echter, als Amerika besluit dat ze ze willen hebben, prima toch? Zuid-Afrikaanse boeren hebben veel kennis en zullen hun handje niet gaan ophouden. Qua normen en waarden sluiten ze ook goed aan bij het platteland van de VS.
Er zijn er al heel vertrokken naar Australië.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 14 mei 2025 @ 11:01:50 #197
396550 Richestorags
pi_217629561
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 10:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Er zijn er al heel vertrokken naar Australië.
Klopt ja. Ook Australië is een goede optie voor ze.
pi_217629573
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 02:16 schreef Atlas18 het volgende:

[..]
Onzin. Kleurlingen zijn altijd de afstammelingen van blanken gemengd met zwarten geweest en tijdens de apartheid vielen hier ook nog de groepen Aziaten onder. De khoi en de san werden en worden gerekend tot de zwarte bevolking.
Ze waren al nooit erg zwart en ze zijn al eeuwen vermengd zowel qua DNA als qua klasse met Aziaten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 mei 2025 @ 11:10:27 #199
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217629614
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 10:18 schreef Basp1 het volgende:
Wat een projecties en aannames toch weer dat mensen omdat ze dezelfde kleur hebben maar toch in 2 totaal verschillende culturen leven alsnog dezelfde normen en waarden zullen hebben.. 8)7
Ik ben nog niet eens bekomen van het feit dat CNN fel tegen deze migratie is en Fox voor.

Ik zoek nog naar een logische verklaring, want dit kan nooit racistisch van aard zijn, onmogelijk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_217629630
quote:
Dit legt wel een beetje een bom onder je liberale waarden vind je niet Bas? Zijn alle mensen nu ineens niet meer gelijk en hetzelfde? Ben je nu ineens veranderd in een extreem rechtse fascist?
pi_217629669
Koekoek :B

twitter
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 mei 2025 @ 11:23:59 #202
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217629672
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:23 schreef Ali_boo het volgende:
Koekoek :B

[ x ]
En zie hier het resultaat van het woord genocide te pas en te onpas misbruiken :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_217629673
Random twitteraar zegt wat is zo'n leuke rubriek.
  woensdag 14 mei 2025 @ 11:25:48 #204
396550 Richestorags
pi_217629681
quote:
Een Zuid-Afrikaanse Afrikaner deelt meer waarden met een WASP van het platteland van Amerika dan met een Zimbabwaan. Gek he?
  woensdag 14 mei 2025 @ 11:28:05 #205
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217629692
Zozo tientallen nog wel. Wat vreemd dat tientallen asielzoekers ineens wereldnieuws zijn.
  woensdag 14 mei 2025 @ 11:29:44 #206
396550 Richestorags
pi_217629703
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:28 schreef Twiitch het volgende:
Zozo tientallen nog wel. Wat vreemd dat tientallen asielzoekers ineens wereldnieuws zijn.
Heel progressief schiet in de kramp omdat ze niet de juiste kleurstalen hebben. Het is allang weer duidelijk waar het racisme zit.
pi_217629755
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Heel progressief schiet in de kramp omdat ze niet de juiste kleurstalen hebben. Het is allang weer duidelijk waar het racisme zit.
Het lijkt me toch vrij lastig te ontkennen dat het op z'n minst uiterst opmerkelijk is dat een regering die op alle fronten wil uitstralen dat ze een enorm vijandig asielbeleid voeren opeens asielzoekers actief gaat importeren?
pi_217629761
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:37 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het lijkt me toch vrij lastig te ontkennen dat het op z'n minst uiterst opmerkelijk is dat een regering die op alle fronten wil uitstralen dat ze een enorm vijandig asielbeleid voeren opeens asielzoekers actief gaat importeren?
Is er in de VS een algehele asielstop?
pi_217629765
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Is er in de VS een algehele asielstop?
Kun jij begrijpend lezen?
pi_217629776
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit legt wel een beetje een bom onder je liberale waarden vind je niet Bas? Zijn alle mensen nu ineens niet meer gelijk en hetzelfde? Ben je nu ineens veranderd in een extreem rechtse fascist?
Liberale waarden: Liberalen streven naar een samenleving waarin burgers grote vrijheden genieten, zoals de burgerrechten die het individu beschermen en de macht van de staat en de kerk beperken.

Waarmee het benoemen van een verschillend cultuur per land niets fascistisch is.

Het napraten van leugens van een sterke leider waarbij groepen tegen elkaar opgezet worden zoals we dat hier bij maga adapten zien schuurt nogal tegen fascisme aan.

Fascisme:
Het fascisme streeft naar een totalitaire staat – de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties. Het fascisme is extreem nationalistisch.
  Redactie Sport woensdag 14 mei 2025 @ 11:43:38 #211
pi_217629786
Projecties, projecties, projecties.
  woensdag 14 mei 2025 @ 11:43:42 #212
396550 Richestorags
pi_217629788
quote:

[..]
Nee. De aantallen zijn nihil en het is ook niet vreemd dat landen selecteren op asielzoekers waarvan ze denken dat die beter aansluiten bij de lokale cultuur, zie ook Polen.
pi_217629790
ik mag wel hopen dat het niet enkel blanke mensen uit Zuid-Afrika betreft. veel zwarte mensen worden daar ook gewoon aangevallen door andere zwarte mensen. ja het is lastig daar voor de blanken, ik snap het, maar het is niet alsof de zwarte mensen allemaal een groot blok vormen, veel van hen ervaren ook last van het geweld. dat is iets wat ik vaak zag in extreemrechtse propaganda, de blanken zouden de enige slachtoffers zijn, maar dat is niet zo
pi_217629812
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
Kun jij begrijpend lezen?
Ik stel je een vraag, ik probeer de logica van je reactie te begrijpen.
pi_217629820
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee. De aantallen zijn nihil en het is ook niet vreemd dat landen selecteren op asielzoekers waarvan ze denken dat die beter aansluiten bij de lokale cultuur, zie ook Polen.
Wat moet er gezien worden aan Polen?
En voor het importeren van relevante mensen heb je gewoon reguliere migratie. Vraag een green card aan als je wat toevoegt.
pi_217629826
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
oh ik dacht dat we een spelletje 'stel een retorische vraag' aan het spelen waren.
pi_217629838
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het was waarschijnlijk retorisch bedoelt.

Aangezien jij niet zo goed bent in moeilijke woordjes: Een retorische vraag is een stijlfiguur waarbij iemand een vraag stelt zonder een antwoord te verwachten
:W
pi_217629842
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:47 schreef Monolith het volgende:

[..]
oh ik dacht dat we een spelletje 'stel een retorische vraag' aan het spelen waren.
Je hebt het over een tegenstrijdigheid terwijl er zover ik weet nooit is gezegd dat asielzoekers per definitie niet welkom waren.
pi_217629847
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je hebt het over een tegenstrijdigheid terwijl er zover ik weet nooit is gezegd dat asielzoekers per definitie niet welkom waren.
Dat is ook niet hetzelfde als een vijandig asielbeleid voeren. Maar goed, dan kom ik weer terug op mijn punt over begrijpend lezen.
pi_217629850
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Liberale waarden: Liberalen streven naar een samenleving waarin burgers grote vrijheden genieten, zoals de burgerrechten die het individu beschermen en de macht van de staat en de kerk beperken.

Waarmee het benoemen van een verschillend cultuur per land niets fascistisch is.

Het napraten van leugens van een sterke leider waarbij groepen tegen elkaar opgezet worden zoals we dat hier bij maga adapten zien schuurt nogal tegen fascisme aan.

Fascisme:
Het fascisme streeft naar een totalitaire staat – de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties. Het fascisme is extreem nationalistisch.
Wauw Bas, dus je aanvallen dat mensen illegalen als onwenselijk ervaren vanwege culturele verschillen zijn dus behoorlijk misplaatst.
pi_217629853
quote:

[..]
Dat stralen ze helemaal niet uit en dat wil men ook helemaal niet uitstralen. Complete nonsens.
pi_217629858
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:51 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat is ook niet hetzelfde als een vijandig asielbeleid voeren. Maar goed, dan kom ik weer terug op mijn punt over begrijpend lezen.
Ik begrijp je post heel goed, alleen strookt het niet met de werkelijkheid. Je benadert het met opzet erg zwart wit om zo goedkoop te willen scoren.
pi_217629864
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:51 schreef Monolith het volgende:

[..]
Misschien moet je je advies zelf ter harte nemen en je wat meer oefenen in begrijpend lezen.

De regering Trump is vijandig naar illegale immigratie. Via de legale weg asiel krijgen is legale immigratie.

Kortom je vergelijkt appels met peren.
pi_217629878
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wauw Bas, dus je aanvallen dat mensen illegalen als onwenselijk ervaren vanwege culturele verschillen zijn dus behoorlijk misplaatst.
Kun je mij dan eens qouten waar ik zo'n bizarre uitspraak zou doen? Of ben je gewoon zoals het in extreem rechts conservatieve kringen hoort iemand zwart aan het maken? :')
pi_217629887
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat stralen ze helemaal niet uit en dat wil men ook helemaal niet uitstralen. Complete nonsens.
Hardop gelachen.
Voorbeeldje:
pi_217629888
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
over begrijpend lezen.
Misschien moet je je advies zelf ter harte nemen en je wat meer oefenen in begrijpend lezen.

De regering Trump is vijandig naar illegale immigratie. Via de legale weg asiel krijgen is legale immigratie.

Kortom je vergelijkt appels met peren.
Je hebt door dat er ook mensen naar de terroristen vleugel van een gevangenis gestuurd zijn terwijl ze in een asielprocedure zaten?
pi_217629893
quote:
2s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hardop gelachen.
Voorbeeldje:
[ afbeelding ]
Die mensen zijn illegale criminele indringers. Dat heeft dus NIETS met asiel te maken.

Oftewel, je snapt er niks van en haalt alles door elkaar.
pi_217629896
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:56 schreef kipknots het volgende:

[..]
Je hebt door dat er ook mensen naar de terroristen vleugel van een gevangenis gestuurd zijn terwijl ze in een asielprocedure zaten?
Terroristen krijgen niet opeens vrijstelling van strafvervolging op het moment dat ze een asielverzoek indienen..

Dat kan je zelf denk ik ook wel bedenken.

In de rest van de wereld zijn mensen niet zo naïef als in Nederland waar zelfs verkrachting geen belemmering vormt voor je asielprocedure.
pi_217629898
Team alternate reality is ook gearriveerd hoor.
pi_217629906
quote:

Legale immigratie waarbij studenten visa ingetrokken worden omdat mensen gebruik maakten van hun recht op vrijheid van meningsuiting. Vijandig naar meningen die hem niet aanstaan.

Het fascisme streeft naar een totalitaire staat – de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties.
pi_217629925
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 12:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Legale immigratie waarbij studenten visa ingetrokken worden omdat mensen gebruik maakten van hun recht op vrijheid van meningsuiting. Vijandig naar meningen die hem niet aanstaan.

Zoals gebruikelijk sla je de plank weer mis omdat je maar half geïnformeerd bent.

De mensen van wie hun studentenvisum is ingetrokken hebben zich of schuldig gemaakt aan antisemitisme en criminele activiteiten of hebben de terroristische organisatie Hamas verheerlijkt. Beiden zijn zaken waarvoor je visum kan worden ingetrokken. Dat wisten die studenten vooraf.

En dat zouden ze hier ook moeten doen. Wanneer jij hier universiteiten sloopt of Hamas verheerlijkt zou je direct het land moeten verlaten.
  woensdag 14 mei 2025 @ 12:03:12 #232
66444 Lord_Vetinari
pi_217629926
quote:

[..]

Ja ja. En als je dan legaal geïmmigreerd bent, papieren hebt en zelfs een uitspraak van een rechter dat je niet uitgezet mag worden, eindig je in een Salvadoraans concentratiekamp tussen allerlei bende gespuis.
pi_217629936
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:59 schreef Monolith het volgende:
Team alternate reality is ook gearriveerd hoor.
Je hebt het nu over jijzelf en je slecht geïnformeerde vriendjes die illegale criminele immigranten niet kunnen onderscheiden van legale asielmigranten?

Dan heb je echt een onderontwikkeld begrijpertje hoor, Sorry dat ik het zeg.
pi_217629941
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Terroristen krijgen niet opeens vrijstelling van strafvervolging op het moment dat ze een asielverzoek indienen..

Dat kan je zelf denk ik ook wel bedenken.

In de rest van de wereld zijn mensen niet zo naïef als in Nederland waar zelfs verkrachting geen belemmering vormt voor je asielprocedure.
Het ging niet om terroristen... iemand met een generieke voetbal gerelateerde tattoeage bv.

Verder is de eerste actie die Trump ongeveer nam in zijn nieuwe presidentschap een asielstop.
pi_217629942
quote:
18s.gif Op woensdag 14 mei 2025 12:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja ja. En als je dan legaal geïmmigreerd bent, papieren hebt en zelfs een uitspraak van een rechter dat je niet uitgezet mag worden, eindig je in een Salvadoraans concentratiekamp tussen allerlei bende gespuis.
Over wie heb jij het nu?
pi_217629947
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 12:04 schreef kipknots het volgende:

[..]
Het ging niet om terroristen... iemand met een generieke voetbal gerelateerde tattoeage bv.

Verder is de eerste actie die Trump ongeveer nam in zijn nieuwe presidentschap een asielstop.
Feit is dat die mensen illegaal het land zijn binnengedrongen en dus geen enkel recht hebben om daar te zijn. Het zijn gewoon mensen die de wet al overtreden hebben op het moment dat ze de grens overstaken. Dit in tegenstelling tot een legale asielmigrant.
pi_217629962
quote:
18s.gif Op woensdag 14 mei 2025 12:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Met 'legaal' bedoelen de niet al te snuggeren doorgaans ook meer 'wat deze regering wenselijk vindt' en niet 'wat volgens de wet toegestaan is'. Maar goed, dat is ook het hele punt hier natuurlijk.
  woensdag 14 mei 2025 @ 12:10:28 #238
396550 Richestorags
pi_217629971
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:47 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat moet er gezien worden aan Polen?
En voor het importeren van relevante mensen heb je gewoon reguliere migratie. Vraag een green card aan als je wat toevoegt.
Polen neemt wel Oekraïners op maar geen moslims.
pi_217629999
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Feit is dat die mensen illegaal het land zijn binnengedrongen en dus geen enkel recht hebben om daar te zijn. Het zijn gewoon mensen die de wet al overtreden hebben op het moment dat ze de grens overstaken. Dit in tegenstelling tot een legale asielmigrant.
Nee dus. Een voorbeeld waarover ik het nu heb is een voetbalspeler die claimt door het regime in Venezuela te zijn gemarteld (omdat hij tegen de overheid aan het demonstreren was) en vervolgens vanuit Mexico een asielaanvraag heeft gedaan in de VS. Hij kwam pas de VS in toen hij een uitnodiging had.

En zoals gezegd, Trump startte zijn termijn met een asielstop. Hoe wil je dat rijmen met niet vijandig hiernaar?
pi_217630005
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 12:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat laatste doen ze ook wel degelijk. En bij Oekraïners is het toch meer tijdelijk verblijf naar verwachting. Doen we hier in Nederland ook gewoon met speciale regelingen waarbij wel verbleven en gewerkt mag worden, maar waarbij niet direct een procedure hoort tot naturalisatie.
pi_217630006
De wetten van het progressieve denken in volle glorie in dit topic :')
pi_217630014
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 12:09 schreef Monolith het volgende:

[..]
Met 'legaal' bedoelen de niet al te snuggeren doorgaans ook meer 'wat deze regering wenselijk vindt' en niet 'wat volgens de wet toegestaan is'. Maar goed, dat is ook het hele punt hier natuurlijk.
Wat een zwaktebod om toch nog je gelijk proberen te behalen.

Volgens mij ben je zelf niet al te snugger, dat heb je inmiddels ruimschoots bewezen.

Een land binnendringen door snachts onder een hek door te kruipen ipv je met je paspoort te melden bij een grenspost is illegaal. En dat is inderdaad onwenselijk.

Raar he, dat mensen illegale immigratie onwenselijk vinden? Het woord "illegaal" geeft dat natuurlijk al een beetje weg, maar zo snugger ben je kennelijk niet.
pi_217630020
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 12:14 schreef kipknots het volgende:

[..]
Nee dus. Een voorbeeld waarover ik het nu heb is een voetbalspeler die claimt door het regime in Venezuela te zijn gemarteld (omdat hij tegen de overheid aan het demonstreren was) en vervolgens vanuit Mexico een asielaanvraag heeft gedaan in de VS. Hij kwam pas de VS in toen hij een uitnodiging had.

En zoals gezegd, Trump startte zijn termijn met een asielstop. Hoe wil je dat rijmen met niet vijandig hiernaar?
Ja ik vraag me soms ook af of het oprechte onwetendheid is over de situatie in de VS of gewoon moedwillig getroll. Bij sommige users weet je inmiddels wel dat dit het tweede is.
pi_217630025
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 12:14 schreef kipknots het volgende:

[..]

Namen en rugnummers graag ipv de "mysterieuze naamloze legale onvindbare immigrant".

Over wie gaat het of komt dit verhaal uit je duim? Wat is je bron?
pi_217630031
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 12:16 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja ik vraag me soms ook af of het oprechte onwetendheid is over de situatie in de VS of gewoon moedwillig getroll. Bij sommige users weet je inmiddels wel dat dit het tweede is.
Geef de naam of de bron maar van de legale immigrant die is uitgezet naar el Salvador.

Ik durf de weddenschap wel aan dat je die of niet geeft, of dat als je die wel geeft dat je wederom verkeerd geïnformeerd blijkt.
pi_217630104
Verassend toch telkens.

Hoog van de toren blazen dat je zo goed geïnformeerd bent. Een mysterieuze immigrant die op uitnodiging legaal naar de vs is gekomen en vervolgens is gedeporteerd naar El Salvador.

Maar als je dan vraagt om namen, rugnummers en bronnen dan is men opeens niet thuis.

Dan weet je natuurlijk wel hoe laat het is. Deze mensen zijn waarschijnlijk half geïnformeerd door het NOS journaal en doelen op Kilmar Abrego, maar mensen die echt geïnformeerd zijn en verder kijken dan het NOS journaal weten natuurlijk dat Kilmar Abrego weliswaar per abuis is gedeporteerd, maar wel degelijk een ILLEGALE immigrant is.

ik vraag me soms ook af of het oprechte onwetendheid is over de situatie in de VS of gewoon moedwillig getroll. Bij sommige users weet je inmiddels wel dat dit het tweede is.
pi_217630108
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 12:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Namen en rugnummers graag ipv de "mysterieuze naamloze legale onvindbare immigrant".

Jerce Reyes Barrios misschien ?
-
pi_217630137
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[.

De mensen van wie hun studentenvisum is ingetrokken hebben zich of schuldig gemaakt aan antisemitisme en criminele activiteiten of hebben de terroristische organisatie Hamas verheerlijkt. Beiden zijn zaken waarvoor je visum kan worden ingetrokken. Dat wisten die studenten vooraf.

Zo zo heb je namen en rugnummers er bij en de rechtzaken waarbij deze overtredingen objectief door een rechtbank getoetst zijn zoals dat zou moeten werken in een democratisch systeem waar elke bewoner van dat land recht op heeft. ^O^
pi_217630336
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 12:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hier een van de vele bronnen:

https://abcnews.go.com/Po(...)y/story?id=119983892

En nog een andere asielzoeker, naar die gevangenis gestuurd vanwege een autism awareness tattoeage (met verwijzing naar zijn broertje): https://www.nbcnews.com/n(...)too-famil-rcna201720
  woensdag 14 mei 2025 @ 13:14:49 #250
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217630387
We wensen Cheyenne veel plezier en succes in the land of the free and the home of the brave ( :') )
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  woensdag 14 mei 2025 @ 13:39:41 #251
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217630546
Goh, even bij gelezen. Het blijkt dat het voor bepaalde mensen erg lastig te accepteren is als er een keer geen miljoenen niet-Westerse mensen in Westerse landen worden toegelaten, maar Westerse mensen naar een Westers land worden gehaald.

Migratie, binnen bepaalde contreien, wordt immers bekeken als iets waarbij kansarme mensen uit Afrika, het Midden-Oosten of Latijns-Amerika naar Westerse landen komen en wij hier dan blij moeten zijn met de culturele diversiteit die deze mensen meebrengen. Maar blanke Afrikaners naar de VS, dat kan niet hoor. Bah, dat moet wel racisme zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:59 schreef Monolith het volgende:
alternate reality
Het is inderdaad merkbaar dat er een bepaalde kliek aan mensen de weg van POL naar NWS heeft weten te vinden. Dan krijg je nogal merkwaardige alternatieve denkbeelden die worden tentoongespreid.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:24 schreef Monolith het volgende:
Random twitteraar zegt wat is zo'n leuke rubriek.
Met de vele twitterdumps in AMV heb je ook nooit problemen, waarom is een random tweet dan nu ineens wél een probleem?
pi_217630705
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 12:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Verassend toch telkens.

Hoog van de toren blazen dat je zo goed geïnformeerd bent. Een mysterieuze immigrant die op uitnodiging legaal naar de vs is gekomen en vervolgens is gedeporteerd naar El Salvador.

Maar als je dan vraagt om namen, rugnummers en bronnen dan is men opeens niet thuis.

Dan weet je natuurlijk wel hoe laat het is. Deze mensen zijn waarschijnlijk half geïnformeerd door het NOS journaal en doelen op Kilmar Abrego, maar mensen die echt geïnformeerd zijn en verder kijken dan het NOS journaal weten natuurlijk dat Kilmar Abrego weliswaar per abuis is gedeporteerd, maar wel degelijk een ILLEGALE immigrant is.

ik vraag me soms ook af of het oprechte onwetendheid is over de situatie in de VS of gewoon moedwillig getroll. Bij sommige users weet je inmiddels wel dat dit het tweede is.
Gast, letterlijk de 2e alinea op Wikipedia:

quote:
Abrego Garcia grew up in El Salvador and then illegally immigrated to the United States in 2011 at the age of 16 to escape gang threats. In 2019, an immigration judge granted him withholding of removal status due to the danger he faced from gang violence if he returned to El Salvador. This status allowed him to live and work legally in the United States. At the time of his deportation in 2025, he lived in Maryland along with his wife and children, all American citizens, and was complying with annual check-ins with U.S. Immigration and Customs Enforcement (ICE).[16]

https://en.wikipedia.org/wiki/Deportation_of_Kilmar_Abrego_Garcia
Wie is hier nou half geinformeerd?

Elon Musk is ook illegaal binnengkomen in de VS maar niemand die Elon Musk nu nog een illegale immigrant noemt.
  woensdag 14 mei 2025 @ 14:24:05 #253
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217630866
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 12:15 schreef ReplaR het volgende:
De wetten van het progressieve denken in volle glorie in dit topic :')
Weer zo'n heerlijke peilstok inderdaad om te zien hoe mensen in de wedstrijd staan ja.
1947-2016
  woensdag 14 mei 2025 @ 14:35:30 #254
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217630928
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 13:39 schreef HowardRoark het volgende:
bepaalde mensen
binnen bepaalde contreien
een bepaalde kliek
Goed verhaal joh.
Huilen dan.
  woensdag 14 mei 2025 @ 14:41:27 #255
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217630957
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2025 14:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Goed verhaal joh.
Had jij maar eens een goed verhaal, een sterk onderbouwde post die on-topic is bijvoorbeeld.
pi_217631029
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 14:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Gast, letterlijk de 2e alinea op Wikipedia:
[..]
Wie is hier nou half geinformeerd?

Elon Musk is ook illegaal binnengkomen in de VS maar niemand die Elon Musk nu nog een illegale immigrant noemt.
Hij moest vrezen voor bendegeweld in el Salvador, zou het misschien komen omdat hij lid is van een rivaliserende bende? En als dat niet het geval is, zou hij dan nu niet ontzettend veilig zijn in El Salvador gezien het feit dat ze alle bendeleden achter slot en grendel hebben zitten?
  woensdag 14 mei 2025 @ 15:05:19 #257
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217631092
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 14:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Had jij maar eens een goed verhaal, een sterk onderbouwde post die on-topic is bijvoorbeeld.
Daarvoor weet ik te weinig van de situatie in Zuid-Afrika.
Huilen dan.
  woensdag 14 mei 2025 @ 15:09:32 #258
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217631114
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2025 15:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Daarvoor weet ik te weinig van de situatie in Zuid-Afrika.
Je hebt dus geen mening over deze Afrikaners die onderdak krijgen in de VS?
  woensdag 14 mei 2025 @ 15:15:50 #259
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217631148
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 15:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je hebt dus geen mening over deze Afrikaners die onderdak krijgen in de VS?
Er zijn een aantal zaken die mijn wenkbrauwen doen fronsen, maar ik heb me er niet genoeg in verdiept om een weloverwogen standpunt over deze kwestie in te nemen.

Ik denk dat ik eventjes wacht tot bepaalde kringen (lees: de links- en progressieve goegemeente) zich hierover uitlaten en dat ik dat vervolgens overneem :7 .
Huilen dan.
pi_217631262
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 14:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hij moest vrezen voor bendegeweld in el Salvador, zou het misschien komen omdat hij lid is van een rivaliserende bende? En als dat niet het geval is, zou hij dan nu niet ontzettend veilig zijn in El Salvador gezien het feit dat ze alle bendeleden achter slot en grendel hebben zitten?
Het achtergrondverhaal van hem is gewoon te vinden, he. En getoetst door een rechter.
pi_217631268
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 14:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hij moest vrezen voor bendegeweld in el Salvador, zou het misschien komen omdat hij lid is van een rivaliserende bende?
Hier alles over de bedreiging:

quote:
Kilmar Abrego Garcia was born in the Los Nogales neighborhood of San Salvador, El Salvador, in July 1995.[2][26] In El Salvador, the Barrio 18 criminal gang extorted his mother's pupusa business for money and threatened that if she did not pay the money, they would force her eldest son, Cesar, to join the gang; the gang later threatened to kill him.[2][27] As a result, the family paid the money and hid Cesar, eventually sending him to the United States.[2][28] Barrio 18 then turned its attention to Kilmar, who was around 12 years old. The gang followed Kilmar and continued to threaten his family.[2] Eventually, when Kilmar was 16 years old,[28][29] his family sent him to the U.S. as well.[2] Court documents indicate that around 2011 or 2012,[30][d] he illegally crossed the Mexico–U.S. border near McAllen, Texas.[26] In other court documents, the government stated that he entered the U.S. "at or near an unknown place on or about an unknown date".[36]

https://en.wikipedia.org/(...)Kilmar_Abrego_Garcia
quote:
En als dat niet het geval is, zou hij dan nu niet ontzettend veilig zijn in El Salvador gezien het feit dat ze alle bendeleden achter slot en grendel hebben zitten?
Hoezo denk je dat? Barrio 18 is gewoon nog actief en de gang crackdown in El Salvador loopt ook nog steeds door.
  woensdag 14 mei 2025 @ 15:35:07 #262
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217631272
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2025 15:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Er zijn een aantal zaken die mijn wenkbrauwen doen fronsen, maar ik heb me er niet genoeg in verdiept om een weloverwogen standpunt over deze kwestie in te nemen.

Ik denk dat ik eventjes wacht tot bepaalde kringen (lees: de links- en progressieve goegemeente) zich hierover uitlaten en dat ik dat vervolgens overneem :7 .
Goed idee, het blind napapegaaien van elkaar (of bepaalde media) is immers de standaard modus operandi in die kringen
pi_217631580
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2025 15:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Goed idee, het blind napapegaaien van elkaar (of bepaalde media) is immers de standaard modus operandi in die kringen
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 14:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als de eerste qoute een goed verhaal met onderbouwing moet voorstellen geeft dit dan een goed voorbeeld voor rechts extreem conservatieve manier van discussiëren?
  woensdag 14 mei 2025 @ 16:24:51 #264
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217631602
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
[..]
Als de eerste qoute een goed verhaal met onderbouwing moet voorstellen geeft dit dan een goed voorbeeld voor rechts extreem conservatieve manier van discussiëren?
Ik zou het niet weten, wat is een 'rechts extreem conservatieve manier van discussiëren'?
  woensdag 14 mei 2025 @ 16:25:24 #265
396550 Richestorags
pi_217631610
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 12:15 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat laatste doen ze ook wel degelijk. En bij Oekraïners is het toch meer tijdelijk verblijf naar verwachting. Doen we hier in Nederland ook gewoon met speciale regelingen waarbij wel verbleven en gewerkt mag worden, maar waarbij niet direct een procedure hoort tot naturalisatie.
Aldus Google AI. Ga je je ongelijk toegeven? Van de minder dan 0,1% van de Poolse moslimbevolking (wat heerlijk trouwens) is het grootste deel Lipka Tatar en dus native. Het aantal moslimvluchtelingen is dus hooguit 10.000. Hooguit. Dit tegenover 1,8 miljoen opgenomen Oekraïners.

quote:
It's difficult to pinpoint an exact number, but estimates for the Muslim population in Poland typically range from 25,000 to 50,000, representing less than 0.1% of the total population. This includes Polish Lipka Tatars, recent immigrants, and Polish converts to Islam.

Lipka Tatars:
A significant portion of the Muslim population in Poland are Lipka Tatars, an ethnic minority with a long history in the region.
quote:
At least 2.5 million Ukrainians are estimated to live in Poland, making up nearly 7% of the country's population. This includes both Ukrainian war refugees who crossed the border after February 2022 and Ukrainian citizens who were already living in Poland before the war. A significant portion of this population, around 1.8 million, are war refugees.
pi_217631618
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Aldus Google AI. Ga je je ongelijk toegeven? Van de minder dan 0,1% van de Poolse moslimbevolking (wat heerlijk trouwens) is het grootste deel Lipka Tatar en dus native. Het aantal moslimvluchtelingen is dus hooguit 10.000. Hooguit. Dit tegenover 1,8 miljoen opgenomen Oekraïners.
[..]
[..]

Geen idee waarom je denkt dat random AI antwoord op het aantal immigranten met een bepaalde achtergrond in een land iets zou zeggen over officieel beleid om specifieke vluchtelingen te weigeren.
  woensdag 14 mei 2025 @ 16:29:21 #267
396550 Richestorags
pi_217631637
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 12:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het fascisme streeft naar een totalitaire staat – de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties.
Je bedoelt betrokken waren bij antisemitisme en Hamasverheerlijking? Die mogen blij zijn dat alleen hun visum is ingetrokken.
  woensdag 14 mei 2025 @ 16:30:55 #268
396550 Richestorags
pi_217631656
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:27 schreef Monolith het volgende:

[..]
Geen idee waarom je denkt dat random AI antwoord op het aantal immigranten met een bepaalde achtergrond in een land iets zou zeggen over officieel beleid om specifieke vluchtelingen te weigeren.
Want Polen staat erom bekend dat ze erom springen om meer Islamitische vluchtelingen op te nemen en ze steken hun handen net zo uit de mouwen als voor hun buren uit Oekraïne. Mijn God, je kunt niet echt zo dom zijn. Dit is gewoon bewust traineren wat jij en je vriendjes hier komen doen.

Schaakmat :W

quote:
EU Resettlement Quotas:
Poland has historically resisted accepting refugees from other EU countries, arguing that it doesn't want to be "forced" to take large numbers of Muslims or other religious minorities.

Ukraine Refugee Crisis:
Following Russia's invasion of Ukraine in 2022, Poland opened its borders to millions of Ukrainian refugees, offering them support and integration. This demonstrates a willingness to provide humanitarian aid, even to those who may not be Muslim, but also highlights a possible discrepancy in how refugees from different countries are treated.
pi_217631679
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je bedoelt betrokken waren bij antisemitisme en Hamasverheerlijking?
Dat zou, in de VS, gewoon onder het 1e amendement moeten vallen.
  woensdag 14 mei 2025 @ 16:39:44 #270
396550 Richestorags
pi_217631732
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat zou, in de VS, gewoon onder het 1e amendement moeten vallen.
Onzin. Die is niet absoluut in de VS.
pi_217631758
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Onzin. Die is niet absoluut in de VS.
Iets als holocaustontkenning is ook niet strafbaar in de VS, dus waarom zouden antisemitisme en Hamasverheerlijking dat dan wel zijn?
  woensdag 14 mei 2025 @ 16:50:10 #272
396550 Richestorags
pi_217631838
quote:
2s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Iets als holocaustontkenning is ook niet strafbaar in de VS, dus waarom zouden antisemitisme en Hamasverheerlijking dat dan wel zijn?
Het gaat ook om de gedragingen eromheen. Met name de dikgedrukte zaken vallen onder de limitering van freedom of speech in deze context. Het gaat erom dat de protesters ook soms verder gaan dan alleen verheerlijken (wat ook al een enkeltje het land uit verdient natuurlijk).

quote:
Incitement to violence: Speech that is intended and likely to incite imminent lawless action is not protected. For example, telling a crowd to riot would likely be unprotected.

Defamation: False statements that harm someone's reputation are not protected and can lead to legal action.

Obscenity: Material that is considered indecent and sexually explicit is not protected.

True threats: Statements that are intended to communicate a serious expression of intent to commit an act of unlawful violence are not protected.

Copyright infringement: Using copyrighted material without permission can be restricted.

Fraud: False statements made with the intent to deceive are not protected.

Fighting words: Speech that is likely to provoke an immediate violent reaction is not protected.

Child pornography: This is a specific type of obscenity that is not protected.

Speech integral to illegal conduct: Speech that is part of an illegal activity is not protected.

Commercial speech: While generally protected, commercial speech can be restricted in certain ways, such as advertising that promotes illegal products or services.
  woensdag 14 mei 2025 @ 18:06:29 #273
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217632445
quote:
Dit, smerige ratten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_217632521
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het gaat ook om de gedragingen eromheen. Met name de dikgedrukte zaken vallen onder de limitering van freedom of speech in deze context. Het gaat erom dat de protesters ook soms verder gaan dan alleen verheerlijken (wat ook al een enkeltje het land uit verdient natuurlijk).
[..]

Fighting words: Speech that is likely to provoke an immediate violent reaction is not protected.

https://firstamendment.mtsu.edu/article/snyder-v-phelps/

Volgens het hoogsgerechthof mag dat prima.
pi_217632671
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Want Polen staat erom bekend dat ze erom springen om meer Islamitische vluchtelingen op te nemen en ze steken hun handen net zo uit de mouwen als voor hun buren uit Oekraïne. Mijn God, je kunt niet echt zo dom zijn. Dit is gewoon bewust traineren wat jij en je vriendjes hier komen doen.

Schaakmat :W
[..]

Eh nee hoor. Jij beweert dat Polen geen moslims opneemt. Dat is bezijden de waarheid, zowel qua asielmigratie als arbeidsmigratie. Dat ze een stuk makkelijker Oekraïners opnemen betwist ik niet. Sterker nog, ik gaf in mijn eerste post nota bene aan dat Nederland dat ook doet. Je discussieert vooral met jezelf, lijkt het.
pi_217633332
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ethiopië is wisselend Christelijk-Islamitisch. De Ethiopisch-Joodse minderheid, die decennialang ernstig werden onderdrukt, is grotendeels begin jaren 1990 door de Israëlische overheid met 'Operation Solomon' naar Israël gehaald. Je weet wel, het land dat door velen als een vermeende blanke apartheidsstaat wordt weggezet.

[ twitter ]
Ja, echter ook in je heilige Israël lopen ze tegen zeer heftige vormen van racisme en discriminatie aan.

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-32813056

https://www.theguardian.c(...)ontraceptives-israel

https://www.dw.com/en/eth(...)-citizens/a-45687623

Joden die andere Joden niet als echte Jood zien..
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 14 mei 2025 @ 19:42:54 #277
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217633428
quote:
2s.gif Op woensdag 14 mei 2025 19:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ja, echter ook in je heilige Israël lopen ze tegen zeer heftige vormen van racisme en discriminatie aan.

Heb al eerder de cijfers gegeven (croft ze), maar het gros van de Israëliers is seculier, gevolgd door liberalen, daarna de conservatieve en uiteindelijk de orthodoxe Joden (die dan weer vaak anti-Israël zijn).

Daarom zijn vrouwen in Israël geen 2erangs burgers zoals in die islamitische zee eromheen, en kun je als LGBTQ gewoon over straat in Tel Aviv.

[ Bericht 12% gewijzigd door EttovanBelgie op 14-05-2025 19:53:24 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 mei 2025 @ 19:56:06 #278
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217633651
quote:
2s.gif Op woensdag 14 mei 2025 19:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Haha, sure Jan.

Israël is zo racistisch tegen Ethiopische Joden, dat ze in de begin jaren 1990 er eigenhandig tienduizenden hebben gered van onderdrukking en vervolging in Ethiopië via 'Operation Solomon'. Dat getuigt echt van racisme ja, poeh hé.

Oh en dat tweede bericht van The Guardian is een regelrechte leugen die ze hebben overgenomen van Haaretz. Die hebben er ook openlijk excuses voor moeten maken.
quote:
Haaretz issued corrections for its 2013 article claiming that Israeli officials admitted to such a policy. While it initially reported that then-Health Ministry director-general Prof. Roni Gamzu had halted the prescriptions of the injection to Ethiopian women who didn’t understand the treatment, the outlet clarified that when 35 women made allegations in 2012 about forced or coercive practices for birth control, without admission of any policy, Gamzu took the precaution to order a halt to the prescriptions if there was doubt that women of any background did not understand the implication of the treatment.

“The original version failed to state that this instruction was issued ‘without taking a stand or determining facts about allegations that had been made,’” Haaretz said of its article.

Haaretz reported in 2016 that a three-year state comptroller investigation determined that there was no evidence that the state had administered the shots in any improper policy.

Bron
No Evidence That Ethiopian-Israeli Women Were Forced to Take Birth-control Shot, Comptroller Says

Als je je daadwerkelijk zo drukmaakt over racisme, zou ik eens een blik werpen op de Arabische en Islamitische landen. Waarom wordt er bijvoorbeeld in het Arabisch nog geregeld met het woord 'abeed' (wat letterlijk vertaald als 'slaaf') naar zwarte mensen verwezen?
pi_217633732
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Heb al eerder de cijfers gegeven (croft ze), maar het gros van de Israëliers is seculier, gevolgd door liberalen, daarna de conservatieve en uiteindelijk de orthodoxe Joden (die dan weer vaak anti-Israël zijn).
Compleet oninteressant voor hetgeen de Joodse Ethiopiërs ervaren natuurlijk.

quote:
Daarom zijn vrouwen in Israël geen 2erangs burgers zoals in die islamitische zee eromheen, en kun je als LGBTQ gewoon over straat in Tel Aviv.
Net als Orthodoxe Joden. Wel wat strijdig met je eigen visie op hoe een samenleving eruit zou moeten zien. Woke, verstrekt subsidie aan conservatief religieuze instituten, een beetje een nachtmerrie voor mensen zoals jij.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 14 mei 2025 @ 20:01:54 #280
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217633768
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 19:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Compleet oninteressant voor hetgeen de Joodse Ethiopiërs ervaren natuurlijk.
[..]
Net als Orthodoxe Joden. Wel wat strijdig met je eigen visie op hoe een samenleving eruit zou moeten zien. Woke, verstrekt subsidie aan conservatief religieuze instituten, een beetje een nachtmerrie voor mensen zoals jij.
Die een absolute minderheid vormen.

In tegenstelling tot de haatbaarden, al dan niet door allerlei ranzige golfstaten gesubsidieerd.

Op sekse gescheiden gebedsruimten aan de VU, wat vind je daar van?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217633897
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 19:56 schreef HowardRoark het volgende:
Israël is zo racistisch tegen Ethiopische Joden, dat ze in de begin jaren 1990 er eigenhandig tienduizenden hebben gered van onderdrukking en vervolging in Ethiopië via 'Operation Solomon'. Dat getuigt echt van racisme ja, poeh hé.
Dus de Ethiopiërs liegen?

quote:
Oh en dat tweede bericht van The Guardian is een regelrechte leugen die ze hebben overgenomen van Haaretz. Die hebben er ook openlijk excuses voor moeten maken.
[..]
No Evidence That Ethiopian-Israeli Women Were Forced to Take Birth-control Shot, Comptroller Says
Uhm, Israël heeft toegegeven dat het werd toegediend. Na publicatie zijn ze ermee gestopt.

quote:
Als je je daadwerkelijk zo drukmaakt over racisme, zou ik eens een blik werpen op de Arabische en Islamitische landen. Waarom wordt er bijvoorbeeld in het Arabisch nog geregeld met het woord 'abeed' (wat letterlijk vertaald als 'slaaf') naar zwarte mensen verwezen?
Er zullen in de honderdmiljoenen mensen tellende Arabische wereld zeker mensen zijn die racistisch zijn. Dat lijkt me evident. En dat is uiterst kwalijk. Overigens geldt dat niet alleen voor zwarte mensen, ook blanke mensen werden er tot voor kort nog gediscrimineerd - zie Kabylie of elders de Imazighen.

Ik maak me er net zo druk om als over het leed van deze Ethiopiërs.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217634044
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die een absolute minderheid vormen.

In tegenstelling tot de haatbaarden, al dan niet door allerlei ranzige golfstaten gesubsidieerd.

Op sekse gescheiden gebedsruimten aan de VU, wat vind je daar van?
Absolutie minderheid, met behoorlijke macht. Hand in hand met conservatieven. Joodse kolonisten, om maar een dwarsstraat te noemen.

Haatbaarden die door golfstaten gesubsidieerd worden- datmogen ze flink aanpakken - daar heb ik geen enkel probleem mee. Wat de VU doet met gebedsruimten moeten ze vooral zelf weten (doen ze op sommige Israëlische scholen ook! :') ).
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 14 mei 2025 @ 20:15:42 #283
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217634062
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2025 20:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Absolutie minderheid, met behoorlijke macht. Hand in hand met conservatieven. Joodse kolonisten, om maar een dwarsstraat te noemen.

Haatbaarden die door golfstaten gesubsidieerd worden- datmogen ze flink aanpakken - daar heb ik geen enkel probleem mee. Wat de VU doet met gebedsruimten moeten ze vooral zelf weten (doen ze op sommige Israëlische scholen ook! :') ).

:') :')

Lastig hè?

The fires of gehenna...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 15 mei 2025 @ 01:24:56 #284
396550 Richestorags
pi_217637496
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:30 schreef Monolith het volgende:

[..]
Eh nee hoor. Jij beweert dat Polen geen moslims opneemt. Dat is bezijden de waarheid, zowel qua asielmigratie als arbeidsmigratie. Dat ze een stuk makkelijker Oekraïners opnemen betwist ik niet. Sterker nog, ik gaf in mijn eerste post nota bene aan dat Nederland dat ook doet. Je discussieert vooral met jezelf, lijkt het.
Jij fixeert je vooral op het feit dat er anderhalve man en een paardenkop is opgenomen terwijl dat zo in het niet valt vergeleken bij alle Oekraïners dat je gewoon kunt spreken van dat Polen geen moslims wenst en wel Oekraïners. Zo gefixeerd op het behalen van je gelijk.

Zodra er dit soort topics zijn vliegen users zoals jij en andere bekende namen eropaf om wel eens even aan te tonen wat er allemaal niet klopt. Behoorlijk vermoeiend maar ook behoorlijk doorzichtig.
  donderdag 15 mei 2025 @ 11:53:21 #285
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217640332
Typisch dat deze zuid afrikaanse vluchtelingen nu bedreigd worden door zwarte amerikanen puur op basis van hun huidskleur.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_217640576
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 01:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Jij fixeert je vooral op het feit dat er anderhalve man en een paardenkop is opgenomen terwijl dat zo in het niet valt vergeleken bij alle Oekraïners dat je gewoon kunt spreken van dat Polen geen moslims wenst en wel Oekraïners. Zo gefixeerd op het behalen van je gelijk.

Zodra er dit soort topics zijn vliegen users zoals jij en andere bekende namen eropaf om wel eens even aan te tonen wat er allemaal niet klopt. Behoorlijk vermoeiend maar ook behoorlijk doorzichtig.
Nee, ik fixeer me op de bewering dat moslims het land niet in zouden mogen of dat er wetten zouden zijn die asiel voor iemand op religieuze gronden a priori afwijzen. Dat was namelijk wat je stelde.

Er zijn vrij simpele redenen voor het feit dat er in Polen geen massa's Afrikanen, Aziaten, moslims of hindoes verblijven. Het land heeft geen koloniale geschiedenis zoals Frankrijk, het VK of Nederland die kent met bijbehorende migratie tot gevolg. Het kent in tegenstelling tot dat soort landen geen recente arbeidsmigratiegolven. Tot 1989 was het een communistische vazalstaat en pas recentelijk wordt het economisch ook een stuk welvarender. Daarom vind je allereerst in historisch opzicht al veel minder van dergelijke migranten in Polen dan in West-Europa. Dat werkt vervolgens ook weer door in de aanzuigende werking.

Dat Oekraïners gezien de vriendelijk Oosterbuur westwaarts trekken en daarbij initieel in Polen aankomen lijkt me vrij logisch. De meesten zitten in Duitsland en er trekken er ook nog wel de nodigen verder door, maar er blijven er best wat in Polen. Zowel in Polen als de rest van de EU staat men redelijk open voor tijdelijke opvang van Oekraïeners. Deels ook wel vanwege een 'the enemy of my enemy' houding in mijn optiek. Polen en Oekraïners zijn op z'n zachtst gezegd niet altijd de beste buren geweest namelijk.

Kortom met beleid heeft het allemaal vrij weinig van doen.
  donderdag 15 mei 2025 @ 13:20:27 #287
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217641002
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:19 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nee, ik fixeer me op de bewering dat moslims het land niet in zouden mogen of dat er wetten zouden zijn die asiel voor iemand op religieuze gronden a priori afwijzen. Dat was namelijk wat je stelde.

Er zijn vrij simpele redenen voor het feit dat er in Polen geen massa's Afrikanen, Aziaten, moslims of hindoes verblijven. Het land heeft geen koloniale geschiedenis zoals Frankrijk, het VK of Nederland die kent met bijbehorende migratie tot gevolg. Het kent in tegenstelling tot dat soort landen geen recente arbeidsmigratiegolven. Tot 1989 was het een communistische vazalstaat en pas recentelijk wordt het economisch ook een stuk welvarender. Daarom vind je allereerst in historisch opzicht al veel minder van dergelijke migranten in Polen dan in West-Europa. Dat werkt vervolgens ook weer door in de aanzuigende werking.

Dat Oekraïners gezien de vriendelijk Oosterbuur westwaarts trekken en daarbij initieel in Polen aankomen lijkt me vrij logisch. De meesten zitten in Duitsland en er trekken er ook nog wel de nodigen verder door, maar er blijven er best wat in Polen. Zowel in Polen als de rest van de EU staat men redelijk open voor tijdelijke opvang van Oekraïeners. Deels ook wel vanwege een 'the enemy of my enemy' houding in mijn optiek. Polen en Oekraïners zijn op z'n zachtst gezegd niet altijd de beste buren geweest namelijk.

Nee, dat er in Polen niet veel niet-Westerse migranten zijn komt omdat Polen de grenzen potdicht houdt en daarbij allerlei vermeende verdragen gewoon negeert. Hetzelfde geldt voor Hongarije en Slowakije.

Een koloniaal verleden heeft dan ook niet per se iets te maken met migratie. Nederland heeft namelijk ook geen koloniale geschiedenis in landen zoals Marokko en Turkije en toch zijn Marokkanen en Turken de grootste migrantengroepen hier.

Uiteindelijk is het aan Westerse landen zelf om mensen toe te laten of niet. Dat pakweg Frankrijk een koloniale geschiedenis kent in Algerije, wil niet zeggen dat het land nu verplicht is om miljoenen Algerijnen op te vangen. Helaas heeft het toch die fout gemaakt, daardoor zijn steden zoals Marseille en Parijs er niet beter op geworden.

In het Westen heerst(e) er namelijk het idee dat wij de morele verplichting zouden hebben kansarme gelukzoekers van over de hele wereld (en vooral uit Afrika en het Midden-Oosten) op te vangen en een graantje te laten meepikken van onze welvaart omdat deze is bewerkstelligt ten koste van de landen waar die mensen vandaan komen (wat niet klopt).

En dan laat ik hier nog maar even buiten beschouwing dat er een groep mensen in het Westen is die het ook heel leuk vinden dat Westerse landen een stuk 'inclusiever' en 'diverser' worden door de influx van migranten. Want ook dat speelt natuurlijk nog een rol.
pi_217641068
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat er in Polen niet veel niet-Westerse migranten zijn komt omdat Polen de grenzen potdicht houdt en daarbij allerlei vermeende verdragen gewoon negeert. Hetzelfde geldt voor Hongarije en Slowakije.

Een koloniaal verleden heeft dan ook niet per se iets te maken met migratie. Nederland heeft namelijk ook geen koloniale geschiedenis in landen zoals Marokko en Turkije en toch zijn Marokkanen en Turken de grootste migrantengroepen hier.

Uiteindelijk is het aan Westerse landen zelf om mensen toe te laten of niet. Dat pakweg Frankrijk een koloniale geschiedenis kent in Algerije, wil niet zeggen dat het land nu verplicht is om miljoenen Algerijnen op te vangen. Helaas heeft het toch die fout gemaakt, daardoor zijn steden zoals Marseille en Parijs er niet beter op geworden.

In het Westen heerst(e) er namelijk het idee dat wij de morele verplichting zouden hebben kansarme gelukzoekers van over de hele wereld (en vooral uit Afrika en het Midden-Oosten) op te vangen en een graantje te laten meepikken van onze welvaart omdat deze is bewerkstelligt ten koste van de landen waar die mensen vandaan komen (wat niet klopt).

En dan laat ik hier nog maar even buiten beschouwing dat er een groep mensen in het Westen is die het ook heel leuk vinden dat Westerse landen een stuk 'inclusiever' en 'diverser' worden door de influx van migranten. Want ook dat speelt natuurlijk nog een rol.
Doe je nou je best om een post niet te begrijpen?
'Recente arbeidsmigratiegolven' -> Marokkanen en Turken.
'Koloniale geschiedenis' -> Indonesiërs, Surinamers en Antillianen.
pi_217641077
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

In het Westen heerst(e) er namelijk het idee dat wij de morele verplichting zouden hebben kansarme gelukzoekers van over de hele wereld (en vooral uit Afrika en het Midden-Oosten) op te vangen en een graantje te laten meepikken van onze welvaart omdat deze is bewerkstelligt over de ruggen van de landen van die mensen (wat niet klopt).
Algerije was indertijd een onderdeel van Frankrijk (wat ze zelf zo gewild hadden, en waar ze volgens mij als land behoorlijk aan verdiend hebben), en die mensen waren dus toen gewoon Fransen en hadden, net voordat Algerije weer zelfstandig werd, het recht om in Frankrijk te gaan wonen. Dat is als land gewoon je eigen politiek die tegen je werkt, helaas pindakaas. Datzelfde geldt ook voor de voormalig Surinamers en Antilianen in Nederland.

Verder wel eens met het feit dat "wij" als westen wat minder superioriteitsgevoel t.o.v. andere landen moeten hebben en het idee moeten hebben dat we ze allemaal moeten "helpen" of opvangen.
  donderdag 15 mei 2025 @ 14:17:33 #290
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 15 mei 2025 @ 14:41:38 #291
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217641653
Ik gun ze een fijne toekomst in de VS dan.
  donderdag 15 mei 2025 @ 15:48:32 #292
396550 Richestorags
pi_217642209
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig maar Polen heeft er als land voor gekozen om niet mee te doen met de door de EU gewenste verspreiding van asielzoekers, geeft niet hun huizenvoorraad en sociale systeem weg zoals Nederland etc. etc. Dit is conform hun wens om bepaalde groepen niet in hun land te hebben.

Toen Oekraïners gingen vluchten waren ze welwillender.
pi_217642245
Dit hele topic is een groot bewijs dat “multi culti” ofwel meerdere afkomsten en stammen bij elkaar zetten, uiteindelijk niet werkt.
pi_217642265
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Allemaal leuk en aardig maar Polen heeft er als land voor gekozen om niet mee te doen met de door de EU gewenste verspreiding van asielzoekers, geeft niet hun huizenvoorraad en sociale systeem weg zoals Nederland etc. etc. Dit is conform hun wens om bepaalde groepen niet in hun land te hebben.

Toen Oekraïners gingen vluchten waren ze welwillender.
Ja leuk, maar in Nederland zijn we ook veel soepeler voor Oekraïners. Sterker nog, daar is een speciale regeling voor. De crux zit hem in mijn ogen ook vooral in 'tijdelijk'.
  donderdag 15 mei 2025 @ 16:01:05 #295
396550 Richestorags
pi_217642295
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:56 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja leuk, maar in Nederland zijn we ook veel soepeler voor Oekraïners. Sterker nog, daar is een speciale regeling voor. De crux zit hem in mijn ogen ook vooral in 'tijdelijk'.
Dat weerspreekt niet wat ik over Polen zeg. Ook in Nederland zijn Oekraïners meer gewenst.
pi_217642331
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:17 schreef AchJa het volgende:
Dan weet ik er ook nog wel een paar...

[ x ]
Oeiiii.
Een afro-amerikaanse mevrouw die er op CNN voor pleit dat blanke afrikaners terug gaan naar het land van hun voorouders omdat ze niet oorspronkelijk uit zuid afrika stammen.
Stel je eens voor dat een blanke amerikaan hetzelfde gaat bepleiten voor de zwarte amerikanen, dan heb je de poppen aan het dansen.
-
pi_217642334
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat weerspreekt niet wat ik over Polen zeg. Ook in Nederland zijn Oekraïners meer gewenst.
Nee, maar je had het niet over 'meer gewenst'. Je had het over het feit dat ze daar gewoon botweg geweigerd zouden worden.
Kijk je b.v. naar recente cijfers dan zie je dat er gewoon heel weinig asielzoekers uit b.v. Afrika of het Midden-Oosten überhaupt naar Polen willen:
https://asylumineurope.org/reports/country/poland/statistics/

Zijn natuurlijk lage absolute aantallen, maar Afghanen en Syriërs mogen gewoon grotendeels blijven.
  donderdag 15 mei 2025 @ 16:08:26 #298
396550 Richestorags
pi_217642349
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:06 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nee, maar je had het niet over 'meer gewenst'. Je had het over het feit dat ze daar gewoon botweg geweigerd zouden worden.
Kijk je b.v. naar recente cijfers dan zie je dat er gewoon heel weinig asielzoekers uit b.v. Afrika of het Midden-Oosten überhaupt naar Polen willen:
https://asylumineurope.org/reports/country/poland/statistics/

Zijn natuurlijk lage absolute aantallen, maar Afghanen en Syriërs mogen gewoon grotendeels blijven.
Quote dat ik zeg dat ze botweg geweigerd worden?

Geef nou eens gewoon toe dat je ongelijk hebt. Is echt niet zo erg hoor.
pi_217642368
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Quote dat ik zeg dat ze botweg geweigerd worden?

Geef nou eens gewoon toe dat je ongelijk hebt. Is echt niet zo erg hoor.
quote:
Kortom. onwaar.
Ze nemen wel degelijk moslims op, maar er komen er maar bar weinig naar Polen. Geldt natuurlijk niet enkel voor moslims. Polen is niet zo'n populaire migratiebestemming. Hooguit voor direct vluchten uit buurlanden als Oekraïne en Wit-Rusland.
  donderdag 15 mei 2025 @ 20:25:45 #300
396550 Richestorags
pi_217644486
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:12 schreef Monolith het volgende:

[..]
[..]
Kortom. onwaar.
Ze nemen wel degelijk moslims op, maar er komen er maar bar weinig naar Polen. Geldt natuurlijk niet enkel voor moslims. Polen is niet zo'n populaire migratiebestemming. Hooguit voor direct vluchten uit buurlanden als Oekraïne en Wit-Rusland.
Ik zeg daar niet dat moslims "botweg geweigerd" worden maar dat ze simpelweg niet worden opgenomen. Dat er een enorm klein aantal is opgenomen doet geen afbreuk aan die stelling, het is namelijk verwaarloosbaar. Polen doet namelijk niet mee aan de door de EU gewenste spreiding.

Polen is ook om andere redenen niet populair en dat is wel bewust.
pi_217659884
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')