quote:Eerste Afrikaners 'ontvluchten' Zuid-Afrika en krijgen asiel in de VS
De eerste door de Amerikanen gefinancierde chartervlucht met tientallen witte Zuid-Afrikanen is geland in Washington. Ze worden in Zuid-Afrika gediscrimineerd en verdienen daarom een vluchtelingenstatus, meent president Trump. De Zuid-Afrikaanse regering spreekt dit met kracht tegen.
Een gouden ticket, zo noemt de Zuid-Afrikaanse Anette de kans om nu naar de Verenigde Staten te verhuizen. "Ik hoop dat we worden uitgekozen en straks Trump onze president mogen noemen", vertelt ze aan de telefoon vanaf een boerderij ten oosten van Johannesburg. "We willen naar Dakota, Wisconsin of Illinois."
Vooralsnog zouden zo'n vijftig mensen in de Verenigde Staten de vluchtelingenstatus hebben gekregen. Vandaag meldde de Amerikaanse ambassade in Zuid-Afrika op zijn website dat meer mensen zich kunnen inschrijven voor het programma. Anette hoopt dat het snel ook haar beurt is om te vertrekken.
"We zoeken naar een uitweg", zegt Anette, die alleen bij haar voornaam genoemd wil worden. "Ik wil niet leven in een land waar geen respect is voor ons, witte Zuid-Afrikanen. Mijn man werkt hier op een boerderij en ons inkomen is laag. Als witte Zuid-Afrikaan is het moeilijk om hier werk te vinden. Bovendien is er veel criminaliteit hier. Ik voel me niet veilig."
Slachtoffers van discriminatie
Begin februari tekende Trump een presidentieel decreet waarmee Afrikaners, afstammelingen van voornamelijk Nederlandse kolonisten die meer dan drie eeuwen geleden naar Zuid-Afrika kwamen, voortaan asiel kunnen aanvragen in de VS. Volgens Trump vallen Afrikaners onder het vluchtelingenstatuut omdat ze het slachtoffer zijn van raciale discriminatie in Zuid-Afrika.
Trump nam deze beslissing vlak nadat de Zuid-Afrikaanse overheid een nieuwe landonteigeningswet had aangenomen, die regelt dat de overheid grond onder bepaalde omstandigheden kan afnemen.
De Zuid-Afrikaanse regering wil daarmee de gevolgen van het racistische beleid onder de apartheid tenietdoen. Het overgrote deel van landbouwgrond is in handen van de witte bevolking, terwijl die slechts een kleine minderheid in het land vormt.
Trump wordt in zijn retoriek en keuzes ook gevoed door techbaas Elon Musk, die opgroeide in Zuid-Afrika onder de apartheid. Musk schreef op X dat er een "witte genocide" bezig is in Zuid-Afrika. HIj doelt daarbij op de zogenoemde 'plaasmoorde', waarbij witte boeren het slachtoffer worden van soms zeer gewelddadige aanvallen.
De regering bijt van zich af. Dat witte mensen in zijn land worden vervolgd is een volledig vals narratief, zei de Zuid-Afrikaanse president Ramaphosa een paar weken geleden. Alle Zuid-Afrikanen worden geraakt door hoge misdaadcijfers, zegt hij. Ook onafhankelijke experts stellen dat er geen enkel bewijs voor discriminatie is.
"Absurd", zegt ook de vooraanstaande Afrikaner journalist en schrijver Max du Preez over de vluchtelingenstatus die zijn land- en cultuurgenoten krijgen. "Er is overduidelijk géén sprake van vervolging. We hebben allemaal te maken met misdaad en een regering die deels tekortschiet. Amerika zou dus alle Zuid-Afrikanen asiel moeten geven."
Du Preez wijst erop dat bovendien maar een kleine groep Afrikaners naar de VS wil. "De meerderheid is zich bewust van zijn privileges en we hebben hier een goed leven."
Volgens hem heeft dit ook meer met Amerikaanse politiek te maken dan met Zuid-Afrikaanse. "Trump wil zijn eigen bevolking laten zien dat diversiteit en positieve discriminatie niet werken. De boodschap aan de witte conservatieven in Amerika is dat hen hetzelfde lot te wachten staat als ze niet optreden."
Verdeeldheid
Ook aan de andere kant wringt het, vindt Du Preez. De Afrikaners komen in de VS aan op een moment dat het migratie- en vluchtelingenbeleid zeer is verhard en mensen uit Afrikaanse landen in oorlog, zoals Sudan en de Democratische Republiek Congo, weinig kans hebben om binnen te komen.
De Zuid-Afrikaanse regering waarschuwt dat de Amerikaanse inmenging kan zorgen voor verdeeldheid. Dat gebeurt al. Du Preez krijgt veel reacties op zijn stukken en ook het team achter de website 'Amerikaners', waar Zuid-Afrikanen informatie kunnen krijgen over het vluchtelingenprogramma, krijgt zowel steunbetuigingen als haatmail.
'We zijn echt bang'
Sam Busa, de initiatiefnemer van 'Amerikaners', legt de haat naast zich neer. "Mensen zeggen 'lucky whites', want heel veel Zuid-Afrikanen zijn deze regering zat. Wat een fantastische kans krijgen we om deze falende economie te verlaten. Ik heb drie volwassen zoons en ik denk dat ze in Amerika een betere toekomst tegemoet gaan. We zijn geen geprivilegieerde mensen die een gratis tripje krijgen. We zijn echt bang."
Wat statistieken en onderzoeken ook zeggen, een deel van de Afrikanergemeenschap leeft in angst. En het zijn die verhalen die Amerikanen nu gaan horen van de Afrikaners die aankomen.
Haha, dit zeker.quote:
Het is toch de vermeende morele plicht van het Westen om migranten op te vangen?quote:
Ik hoor vanuit bepaalde hoeken juist altijd dat vluchtelingen/gelukszoekers juist in de regio waar ze vandaan komen opgevangen moeten worden.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is toch de vermeende morele plicht van het Westen om migranten op te vangen?
Internationale verdragen, mensenrechten, we kunnen niet anders. Dat is het narratief altijd vanuit een bepaalde hoek.
Nederlandersquote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:45 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat zijn gelukzoekers. Zit in hun bloed.
Dat argument wordt volgens mij altijd gemaakt voor een oorlogssituatie. Daar is hier geen sprake van.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik hoor vanuit bepaalde hoeken juist altijd dat vluchtelingen/gelukszoekers juist in de regio waar ze vandaan komen opgevangen moeten worden.
Dit zijn geen Nederlanders. Misschien slechts een deel van hun voorouders.quote:
Nederland heeft alleen interesse in analfabeet en onderontwikkeld paupervolk om asiel te verlenen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niet meer, Nederland was te min voor ze.
Gelukszoekers dus.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat argument wordt volgens mij altijd gemaakt voor een oorlogssituatie. Daar is hier geen sprake van.
Dit zijn migranten, want vluchtelingen (ondanks alle claims) kun je deze mensen natuurlijk niet noemen, dan ligt het aan land zelf of ze die mensen toelaten en in de VS doet men dat schijnbaar.
[..]
Nederland houd ook niet van gelukszoekers en veiligelanders. Daar is het huidige kabinet zelfs op gekozen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nederland heeft alleen interesse in analfabeet en onderontwikkeld paupervolk om asiel te verlenen.
In vergelijking met ZA is elk land veilig.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:51 schreef roos94 het volgende:
"We zoeken naar een uitweg", zegt Anette, die alleen bij haar voornaam genoemd wil worden. "Ik wil niet leven in een land waar geen respect is voor ons, witte Zuid-Afrikanen. Mijn man werkt hier op een boerderij en ons inkomen is laag. Als witte Zuid-Afrikaan is het moeilijk om hier werk te vinden. Bovendien is er veel criminaliteit hier. Ik voel me niet veilig."
Gelukkig gaan ze naar Amerika, het veiligste gebied ter wereld waar elke psychopaat zo een wapenwinkel in kan lopen om een mooi speeltje te kopen.
Jammer dat ze daar als kabinet niks mee doen...quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nederland houd ook niet van gelukszoekers en veiligelanders. Daar is het huidige kabinet zelfs op gekozen.
Zo praat jij toch nooit over migranten? Of komt dit omdat het nu ineens blanke mensen zijn met een achtergrond in het Westen en dan brengt het niet de gewenste diversiteit die men in bepaalde kringen graag nastreeft?quote:
Hmm.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nederland heeft alleen interesse in analfabeet en onderontwikkeld paupervolk om asiel te verlenen.
Afrikaner immigranten presteren in Nederland zowel op onderwijs als op inkomen beter dan autochtone Nederlanders.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zo praat jij toch nooit over migranten? Of komt dit omdat het nu ineens blanke mensen zijn met een achtergrond in het Westen en dan brengt het niet de gewenste diversiteit die men in bepaalde kringen graag nastreeft?
[..]
Hmm.
Nou, daar zitten veel van deze mensen niet ver vandaan volgens mij. Dit zijn niet bepaald kennismigranten zeg maar. Ik zit in elk geval totaal niet te wachten op een influx van allemaal Afrikaners in Nederland.
Zambia heeft er een aantal opgenomen maar doorgaans is de regio minder veilig voor hen dan bijvoorbeeld Saudi-Arabië voor Syriërs is. Leuk geprobeerd maar je snapt zelf ook wel dat dit anders is.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik hoor vanuit bepaalde hoeken juist altijd dat vluchtelingen/gelukszoekers juist in de regio waar ze vandaan komen opgevangen moeten worden.
Ik ben hier wel benieuwd naar een bron?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Afrikaner immigranten presteren in Nederland zowel op onderwijs als op inkomen beter dan autochtone Nederlanders.
Beide weigeren is geen optie? En waar wil je zulke Afrikaners gaan huisvesten?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En als ik moest kiezen tussen 1000 Somaliërs of 10000 afrikaners kies ik het laatste.
Vanwaar deze spottende post?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En nu is dat ineens geen probleem. Hmm hmm opmerkelijk dunkt me
Wat maar weer eens bevestigt dat in vergelijking met Zuid-Afrika de VS een verademing is.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:51 schreef roos94 het volgende:
Gelukkig gaan ze naar Amerika, het veiligste gebied ter wereld waar elke psychopaat zo een wapenwinkel in kan lopen om een mooi speeltje te kopen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:11 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Wat maar weer eens bevestigt dat in vergelijking met Zuid-Afrika de VS een verademing is.
Dat is natuurlijk ook weer niet waar. Er zijn onder de regering Biden miljoenen migranten toegelaten in de VS.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:18 schreef ieniminimuis het volgende:
Haha lol.
Deze "vluchtelingen" mogen wel, maar de andere niet.
Uhm is Biden nu aan de macht en is het zijn beleid om actief Afrikaners op te halen?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook weer niet waar. Er zijn onder de regering Biden miljoenen migranten toegelaten in de VS.
Ik heb geen bron, maar op dit moment zijn alle Zuid-Afrikanen in Nederland hier op een werkvisum en niet als vluchtelingen. Logisch dat ze dan relatief hoog opgeleid zijn en netto bijdragenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben hier wel benieuwd naar een bron?
[..]
Beide weigeren is geen optie? En waar wil je zulke Afrikaners gaan huisvesten?
[..]
Vanwaar deze spottende post?
Zuid Afrika hoort bij de top wanneer het om moorden, verkrachtingen, carjacking etc gaat. 33 jaar ANC heeft er geen beter land van gemaakt.quote:
De kans is aannemelijk dat die echt uit de absolute bovenlaag van het land komen. Dat is dus iets anders dan de Afrikaners waar dit artikel over gaat. Je komt niet maar zo even in het Westen als Zuid-Afrikaan, degenen die dat wel doen komen vaak uit een goede klasse. Schijnbaar heeft ook minder dan 10% van de hele bevolking een achtergrond in het hoger onderwijs.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:21 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik heb geen bron, maar op dit moment zijn alle Zuid-Afrikanen in Nederland hier op een werkvisum en niet als vluchtelingen. Logisch dat ze dan relatief hoog opgeleid zijn en netto bijdragen
Dat is mijn argument niet, maar jij doet alsof alle andere migranten de toegang wordt geweigerd in de VS, dat is niet het geval. Alleen de Trump-regering laat andere mensen binnen dan de Biden-regering.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:21 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Uhm is Biden nu aan de macht en is het zijn beleid om actief Afrikaners op te halen?
Waarom vind je dit hypocriet?quote:
Migratiemagneet Nederland - Dr. Jan van de Beekquote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben hier wel benieuwd naar een bron?
[..]
vandaar "als ik moest kiezen"quote:Beide weigeren is geen optie? En waar wil je zulke Afrikaners gaan huisvesten?
Ik snap je punt verder wel, Somaliërs zijn kansarm en die moet je hier gewoon niet willen, maar ik kan toch ook wel wat betere groepen bedenken dan Afrikaners. Neem bijvoorbeeld mensen uit Japan, Zuid-Korea of hoogopgeleide Nigerianen, Ghanezen en Europeanen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Migratiemagneet Nederland - Dr. Jan van de Beek
[..]
vandaar "als ik moest kiezen"
Waarom vind je dat?quote:
En miljoenen uitgezet onder Biden.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook weer niet waar. Er zijn onder de regering Biden miljoenen migranten toegelaten in de VS.
Die groepen die je noemt presteren nagenoeg evengoed als afrikaners. Dus waarom zou een zuid koreaan de voorkeur hebben?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik snap je punt verder wel, Somaliërs zijn kansarm en die moet je hier gewoon niet willen, maar ik kan toch ook wel wat betere groepen bedenken dan Afrikaners. Neem bijvoorbeeld mensen uit Japan, Zuid-Korea of hoogopgeleide Nigerianen, Ghanezen en Europeanen.
[..]
Waarom vind je dat?
Dat weegt toch niet op tegen de miljoenen die er zijn binnengelaten?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En miljoenen uitgezet onder Biden.
"Welkom in het land van de vrijheid", zei onderminister van Buitenlandse Zaken Chris Landau bij hun aankomst op Dulles Airport
Maar wat is nou die zogenaamde vrijheid
Als je bang en voorzichtig
Met je mening moet omgaan
Wat is nou die vrijheid als je ontslagen wordt omdat je transgender bent.
Zeg ons wat is-ie waard
Wanneer iemand die afwijkt
Voor gek wordt verklaard.
Ik zie liever een hoogopgeleide Zuid-Koreaan komen dan een laagopgeleide Afrikaner.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Die groepen die je noemt presteren nagenoeg evengoed als afrikaners. Dus waarom zou een zuid koreaan de voorkeur hebben?
Daar heb je een bron van?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Afrikaner immigranten presteren in Nederland zowel op onderwijs als op inkomen beter dan autochtone Nederlanders.
nee dan kunnen we beter weer op Rutte stemmenquote:
Ik neem aan dat De Beek zich op een studie baseert, simpelweg de titel van een boek noemen is een beetje makkelijk (en voor ons vrij ingewikkeld om uit te checken).quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Migratiemagneet Nederland - Dr. Jan van de Beek
Tenzij het roomblanke Nederlandse kolonisten zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan krijg je een hele heldere bronvermelding en dan is het nog niet goed.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik neem aan dat De Beek zich op een studie baseert, simpelweg de titel van een boek noemen is een beetje makkelijk (en voor ons vrij ingewikkeld om uit te checken).
Aangezien ik lui en dom ben, en jij vast slim en actief, vraag ik je om het letterlijke citaat te geven.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:58 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dan krijg je een hele heldere bronvermelding en dan is het nog niet goed.
Jankbal, ben je lui of gewoon dom?
Lol het is wel komisch hoor de reacties op X. Ineens zijn de links progressieven anti immigratie wanneer het niet hun soort mensen betreft.quote:
Klopt, alleen hebben Afrikaners statistisch een stuk minder kans daar slachtoffer van te worden dan de rest van de bevolking.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:28 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Zuid Afrika hoort bij de top wanneer het om moorden, verkrachtingen, carjacking etc gaat. 33 jaar ANC heeft er geen beter land van gemaakt.
De stats moorden per 100.000 inwoners:
Zuid Afrika 42,
De VS 4.2.
72 moorden per dag in Zuid Afrika in 2024.
Oķé, claudia de breij.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En miljoenen uitgezet onder Biden.
"Welkom in het land van de vrijheid", zei onderminister van Buitenlandse Zaken Chris Landau bij hun aankomst op Dulles Airport
Maar wat is nou die zogenaamde vrijheid
Als je bang en voorzichtig
Met je mening moet omgaan
Wat is nou die vrijheid als je ontslagen wordt omdat je transgender bent.
Zeg ons wat is-ie waard
Wanneer iemand die afwijkt
Voor gek wordt verklaard.
Omdat nu het ineens om een andere groep mensen gaat, groepen ineens elkaars argumenten gaan gebruiken om elkaar terecht te wijzen.quote:
Er zijn dus zat mensen (waaronder ik) die opvang in de regio gehanteerd willen zien worden én geen Afrikaners hier willen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:55 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tenzij het roomblanke Nederlandse kolonisten zijn natuurlijk.
Tja de GOP wou geen deal sluiten over grenscontroles dus jammerenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat weegt toch niet op tegen de miljoenen die er zijn binnengelaten?
Het topic gaat over vrijheid die mensen in Amerika zouden hebben als ik de minister quote. Bij vrijheid hoort weldegelijk een vrijheid op werken waar je wilt zonder aanzien der persoon. Je wilt toch de beste persoon op de beste plaats bewijs dan dat alle mensen die op dit moment door vooroordelen ontslagen worden niet functioneerden.quote:En over het vermeende slachtofferschap van mensen met genderdysforie (die trouwens volledig terecht uit het leger zijn gezet) ga je maar ergens anders jammeren, daar gaat dit topic niet over.
[..]
Dat heet dan ook repatriëring.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:55 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tenzij het roomblanke Nederlandse kolonisten zijn natuurlijk.
Omdat de zwarte mensen in Zimbabwe de blanke mensen ook niet echt vriendelijk behandelen.quote:
Ja want witte mensen kunnen toch geen vluchteling zijn?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:18 schreef ieniminimuis het volgende:
Haha lol.
Het racisme tiert welig.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:11 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja want witte mensen kunnen toch geen vluchteling zijn?
Amerika is ook een plek van vrijheid, maar in het leger zijn de eisen gewoon streng. Zelfs met diabetes wordt je afgewezen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tja de GOP wou geen deal sluiten over grenscontroles dus jammerenover wat Biden gedaan heeft ga je dan ook maar ergens anders doen.
[..]
Het topic gaat over vrijheid die mensen in Amerika zouden blijkbaar hebben als ik de minister quote. Bij vrijheid hoort weldegelijk een vrijheid op werken waar je wilt zonder aanzien der persoon. Je wilt toch de beste persoon op de beste plaats bewijs dan dat alle mensen die op dit moment door vooroordelen ontslagen worden niet functioneerden.
Volgens mij zit de verontwaardiging juist in het feit dat mensen die het hardst roepen dat buitenlanders allemaal moordenaars en verkrachters zijn en die moeten koste wat kost buiten het land gehouden worden, ineens volledig van mening veranderen als het om blanken gaat.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn dus zat mensen (waaronder ik) die opvang in de regio gehanteerd willen zien worden én geen Afrikaners hier willen.
De tegenstrijdigheid zit juist bij degenen die altijd wapperen met mensenrechten, verdragen etc. maar Afrikaners het liefst buiten de deur zouden houden. Dit wekt ook de vraag op waarom zulke mensen zo graag niet-Westerse, niet-blanke mensen naar het Westen zien komen, maar schijnbaar geen blanke mensen met Westerse roots.
White Savior Syndrome/Complex.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn dus zat mensen (waaronder ik) die opvang in de regio gehanteerd willen zien worden én geen Afrikaners hier willen.
De tegenstrijdigheid zit juist bij degenen die altijd wapperen met mensenrechten, verdragen etc. maar Afrikaners het liefst buiten de deur zouden houden. Dit wekt ook de vraag op waarom zulke mensen zo graag niet-Westerse, niet-blanke mensen naar het Westen zien komen, maar schijnbaar geen blanke mensen met Westerse roots.
niet per se blanken maar mensen die willen werken en de taal al beter spreken dan een heleboel mensen die hier geboren zijnquote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:23 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Volgens mij zit de verontwaardiging juist in het feit dat mensen die het hardst roepen dat buitenlanders allemaal moordenaars en verkrachters zijn en die moeten koste wat kost buiten het land gehouden worden, ineens volledig van mening veranderen als het om blanken gaat.
Bantuquote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat zijn Afrikaners nu weer? De witte inwoners van Afrika? En hoe noemen we de oorspronkelijke bewoners?![]()
Die mensen hebben te maken met een existentiële dreiging, worden vermoord om hun kleur en achtergrond en komen uit het westen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:23 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Volgens mij zit de verontwaardiging juist in het feit dat mensen die het hardst roepen dat buitenlanders allemaal moordenaars en verkrachters zijn en die moeten koste wat kost buiten het land gehouden worden, ineens volledig van mening veranderen als het om blanken gaat.
maar ze komen niet uit het westen, ze komen uit Zuid Afrikaquote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die mensen hebben te maken met een existentiële dreiging, worden vermoord om hun kleur en achtergrond en komen uit het westen.
Het zijn de eersten die in aanmerking komen wat mij betreft. 1000x liever dan al dat kansloze middeleeuwse moslimschorem uit de bekende asielbelt. En dat heeft op de laatste plaats iets te maken met huidskleur.
jaquote:
Vooral bij TSquote:
Leuke mening.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar ze komen niet uit het westen, ze komen uit Zuid Afrika
Van de Beek baseert zich op de cbs microdata.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik neem aan dat De Beek zich op een studie baseert, simpelweg de titel van een boek noemen is een beetje makkelijk (en voor ons vrij ingewikkeld om uit te checken).
feit, geen meningquote:
De KhoiSan zijn de oorspronkelijke bewoners, die vallen onder de coloured/kleurlingen want ze waren al nooit zwart. De zwarten, de Bantu, zijn ook immigranten van enkele eeuwen voor de Nederlanders en ander VOC-volk. Tegen de oorspronkelijke bewoners wordt ook gediscrimineerd want ze zijn niet zwart genoeg en een politiek onbelangrijke minderheid.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat zijn Afrikaners nu weer? De witte inwoners van Afrika? En hoe noemen we de oorspronkelijke bewoners?![]()
Ja, ik kijk niet alleen naar de plek waar iemand toevallig geboren is.quote:
Ah ding ding ding ding, we hebben een winnaar.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:51 schreef Korenfok het volgende:
Toch vindt ik dit een dubbele smaak hebben. De theorie van genocide van blanken gaat al rond sinds de afschaffing van de apartheid, maar leeft alleen in extreem rechtse kringen, en lijkt vooral basis te hebben op Culturele hiërarchie van de apartheid.
Nu lijkt het dat trump alle hooggeplaatste negers heeft laten ontslaan (stoppen van DEI) en ook eist van andere landen (zoals zweden), dat amerikanen niet meer in aanraking komen met wat hun DEI classificeren.
Dus dat hij deze afrikaners binnen haalt past precies in de bubbel van informatie waar hij in zit.
Aan de andere kant, als er systematisch blanke boeren worden onteigend en nu gediscrimineerd op basis van wraak, heel terecht dat deze mensen een beter leven zoeken in Amerika.
dan zeg je het verkeerdquote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, ik kijk niet alleen naar de plek waar iemand toevallig geboren is.
Net zoals een koe geboren in een varkensstal geen varken is. Semtantics.
Zou het ook kunnen dat men zich hier baseert op de problemen die er zijn bij de Mexicaanse grens, waar Zuid-Afrikanen niets mee te maken hebben en tevens legaal in het land komen?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:23 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Links is inderdaad wel de kant waar je het meeste racisme terug zult vinden, dat wordt uit dit topic ook weer duidelijk. Er is een oneindige pathologische empathie voor mensen van kleur en een diepe haat en antipathie jegens blanke mensen, dit terwijl de meesten voor wie dit geldt, zelf blank zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:27 schreef Zoddie het volgende:
[..]
White Savior Syndrome/Complex.
Linkse racisme.
"Uit het Westen komen" lijkt ook niet echt een heel relevant criterium bij al die mensen uit Zuid- en Midden-Amerika.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar ze komen niet uit het westen, ze komen uit Zuid Afrika
Als je het zo bekijkt zijn er ook vrijwel geen Nederlanders, op een paar inteelt Friezen na. Sterker nog: als je maar ver genoeg teruggaat zijn we allemaal gelukzoekers uit Afrika!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, ik kijk niet alleen naar de plek waar iemand toevallig geboren is.
Net zoals een koe geboren in een varkensstal geen varken is. Semtantics.
Dat zeg ik toch niet. ik zeg dat het alleen onderwerp speelt in extreem rechtse kringen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ah ding ding ding ding, we hebben een winnaar.
Het is allemaal een ExtReEmReChTS CoMpl0t!1!1!
Ga weg man
In de praktijk komen alleen de andere, of het nu mag of niet.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:18 schreef ieniminimuis het volgende:
Haha lol.
Ik kan me een veel betere reden bedenken.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:03 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Klopt, alleen hebben Afrikaners statistisch een stuk minder kans daar slachtoffer van te worden dan de rest van de bevolking.
Dan is de vraag dus waarom is de minst bedreigde groep wel vluchteling en de rest niet?
Bovendien ken ik dan ook nog wel een paar Latijs-Amerikaanse landen waar mensen vluchten voor criminaliteit, maar die mogen niet meer. Of mensen uit, zeg, Afghanistan.
De enige reden dat deze groep voorrang krijgt is Musk.
Waarschijnlijk vooral ook omdat ze op hun dooie gemak op voorhand een vliegticket konden kopen, naar een vliegveld konden rijden en netjes aan boord konden gaan in plaats van halsoverkop vertrokken zijn terwijl de kogels hen om de oren vlogen, het gros van hun bezittingen achter moesten laten en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:07 schreef RotatoR het volgende:
Nu het om blanken gaat is het bij de NOS ineens ontvluchten tussen aanhalingstekens.
Dat is niet veel anders dan de gemiddelde Syriër die vanuit het veilige Libanon of Turkije besluit om hierheen te komen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vooral ook omdat ze op hun dooie gemak op voorhand een vliegticket konden kopen, naar een vliegveld konden rijden en netjes aan boord konden gaan in plaats van halsoverkop vertrokken zijn terwijl de kogels hen om de oren vlogen, het gros van hun bezittingen achter moesten laten en ga zo maar door.
In Soedan zijn ook Afrikanen die veel meer gevaar lopen dan de Afrikaners. Die mogen niet komen. Zou het wellicht komen doordat die zwart zijn?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is toch de vermeende morele plicht van het Westen om migranten op te vangen?
Internationale verdragen, mensenrechten, we kunnen niet anders. Dat is het narratief altijd vanuit een bepaalde hoek.
Nou nee, het equivalent zou zijn dat men vanuit Z-A halsoverkop gevlucht is naar Congo of Zimbambwe en vanaf daar het vliegtuig heeft gepakt.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:12 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat is niet veel anders dan de gemiddelde Syriër die vanuit het veilige Libanon of Turkije besluit om hierheen te komen.
Ik vond het hilarischer wie er wordt aangehaald als 'expert', ene man genaamd Max du Preez.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:07 schreef RotatoR het volgende:
Nu het om blanken gaat is het bij de NOS ineens ontvluchten tussen aanhalingstekens.
quote:Max du Preez (born 10 March 1951) is a South African author, columnist and documentary filmmaker and was the founding editor of Vrye Weekblad. Vrye Weekblad Online or Vrye Weekblad II was launched on 5 April 2019 again with Max du Preez as editor.
Bron
quote:Vrye Weekblad is a progressive Afrikaans national weekly newspaper that was launched in November 1988 and forced to close in 28 May 1994, then relaunched as an online newspaper in 2019.
Bron
Zijn vaak Nederlanders van oorsprong.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:09 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ik kan me een veel betere reden bedenken.
Afrikaners komen uit dezelfde ethnisch-religieuze groep en hebben een zelfde soort koloniaal verleden als Amerikaanse protestanten. Ze hebben dezelfde cultuur, dezelfde religie, dezelfde normen en waarden, dezelfde ambities, werkethiek en ondernemingsdrang als de blanke protestanten in de VS.
En dat zijn zwarte Afrikanen, de meerderheid van de Latijns-Amerikanen en zeker de Afghanen niet.
Het NOS artikel was zo tenenkrommend geschreven dat Wilders er een stijfje van kreeg.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vooral ook omdat ze op hun dooie gemak op voorhand een vliegticket konden kopen, naar een vliegveld konden rijden en netjes aan boord konden gaan in plaats van halsoverkop vertrokken zijn terwijl de kogels hen om de oren vlogen, het gros van hun bezittingen achter moesten laten en ga zo maar door.
Ja, leuk gozer, maar dit werkt dus precies andersom.quote:
Nee, doordat ze een niet-Westerse cultuur hebben maar een Islamitische en zich aantoonbaar disproportioneel misdragen als ze hier zijn. Dat heeft dus niets met huidskleur te maken. Roomblanke Tsjetsjenen moet je hier ook niet willen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In Soedan zijn ook Afrikanen die veel meer gevaar lopen dan de Afrikaners. Die mogen niet komen. Zou het wellicht komen doordat die zwart zijn?
Dit is gewoon een rode lap voor liberalen om boos te worden en voor racisten om hun onderbuik te legen en slachtoffer te kunnen spelen. Met als enige uitkomst dat de blanke Tokkie classe nu makkelijk naar de VS zal kunnen emigreren. Succes met al die kanslozen!
Dat is nog het mooiste van dit allesquote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:15 schreef Glazenmaker het volgende:
Met als enige uitkomst dat de blanke Tokkie classe nu makkelijk naar de VS zal kunnen emigreren. Succes met al die kanslozen!
Zwart Ethiopië is welkom!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, doordat ze een niet-Westerse cultuur hebben maar een Islamitische en zich aantoonbaar disproportioneel misdragen als ze hier zijn. Dat heeft dus niets met huidskleur te maken. Roomblanke Tsjetsjenen moet je hier ook niet willen.
Hebben ze wel een ticket moeten kopen het was toch een door Amerika speciaal gecharterde vlucht?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vooral ook omdat ze op hun dooie gemak op voorhand een vliegticket konden kopen,
Op welke manier is die cultuur Westers te noemen? Een derde van Ethiopië is trouwens ook Islamitisch en ook zijn Ethiopiërs zodra men hier is al snel oververtegenwoordigd in de criminaliteit.quote:
Karen doet precies wat Trump wil.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:27 schreef Ali_boo het volgende:
Antiracisten laten ware gezicht zien![]()
[ x ]
Ohhh, zo gaan ze het draaienquote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:27 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Opvallend dat ze de claim maakt dat Trump 'white racists' het land inhaalt, puur op basis van de blanke huidskleur van die mensen, zijn het dus al racisten volgens deze linkse Karen. Eigenlijk alles waar zulke mensen de politieke tegenstander van beschuldigen, is men zelf schuldig aan. Heerlijke projectie altijd.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:27 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Dat gaat wel wat ver hoor.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ohhh, zo gaan ze het draaien
Dat apartheid 180 graden is gedraaid vergeten ze voor het gemak even.
Ik hoor al 20 jaar hoe onze cultuur joods/christelijk is. Nou Ethiopië is van oudsher....quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op welke manier is die cultuur Westers te noemen? Een derde van Ethiopië is trouwens ook Islamitisch en ook zijn Ethiopiërs zodra men hier is al snel oververtegenwoordigd in de criminaliteit.
Apartheid werd destijds ingevoerd door de Britten die het een Nederlandse naam gaven. Slim, want nu worden de Afrikaners nog altijd geassocieerd met de apartheid, terwijl ze zelf ook ontzettend veel hebben geleden onder de Britten.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:27 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Onze cultuur is vooral humanistisch.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik hoor al 20 jaar hoe onze cultuur joods/christelijk is. Nou Ethiopië is van oudsher....
Wat je vooral aan het doen bent is je heel erg opwindenden zoals onze oranje fascist het bedoeld heeft.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Onze cultuur is vooral humanistisch.
Daarom maakt het mij geen zak uit waar iemand vandaan komt, als hij maar de humanistische, seculiere en Verlichte waarden van het Westen aanhangt.
Zo niet? Blank of zwart: toedeledokie, ga ergens anders je heil zoeken i.p.v. proberen hier de samenleving weer terug de middeleeuwen in te rollen.
Onderbouw dit eens. Hoe is Apartheid 180 graden gedraaid?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ohhh, zo gaan ze het draaien
Dat apartheid 180 graden is gedraaid vergeten ze voor het gemak even.
In mijn definitie speelt de bijdrage aan kolonisatie en ontginning van Nederland ook een rol. Net als de wil om te integreren en bij te dragen aan de opgebouwde welvaartsstaat.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:02 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt zijn er ook vrijwel geen Nederlanders, op een paar inteelt Friezen na. Sterker nog: als je maar ver genoeg teruggaat zijn we allemaal gelukzoekers uit Afrika!
Ik wind me op?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat je vooral aan het doen bent is je heel erg opwindenden zoals onze oranje fascist het bedoeld heeft.
Jij bent niet bekend met de jacht en moorden op bijv. plantagehouders?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:05 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet. ik zeg dat het alleen onderwerp speelt in extreem rechtse kringen.
en dat het heel opvallend is dat dit nu ineens asiel krijgt onder trump. Terwijl die wet hoe oud is en wat gebeurd er dn precies?
Dat vrouwtje is meer van long dong Silver.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:27 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Ethiopië is wisselend Christelijk-Islamitisch. De Ethiopisch-Joodse minderheid, die decennialang ernstig werden onderdrukt, is grotendeels begin jaren 1990 door de Israëlische overheid met 'Operation Solomon' naar Israël gehaald. Je weet wel, het land dat door velen als een vermeende blanke apartheidsstaat wordt weggezet.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik hoor al 20 jaar hoe onze cultuur joods/christelijk is. Nou Ethiopië is van oudsher....
Volgens die definitie zijn de Afrikaners toch vooral Afrikaners, lijkt mequote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In mijn definitie speelt de bijdrage aan kolonisatie en ontginning van Nederland ook een rol. Net als de wil om te integreren en bij te dragen aan de opgebouwde welvaartsstaat.
Zo zal eenieder er een eigen beeld bij hebben.
Als zelfs de VS beter is, is het wel heel erg!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Zuid Afrika is een shithole, geen wonder dat je daar niet meer wil wonen
Mja, het is wel een erg mooi land met prima eten. Als je veilig zit in die een van die duizenden gated communities, zal het vast prima vertoeven zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Zuid Afrika is een shithole, geen wonder dat je daar niet meer wil wonen
De voormalige NSB krant geeft weer eens halve waarheden en het slimme zelfdenkde volk kan weer lekker boos zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:53 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Progressief Amerika is boos want blanken zijn het ultieme kwaad.
Gelukkig is het geen islamitische krant. Werd het er alleen maar erger van.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De voormalige NSB krant geeft weer eens halve waarheden en het slimme zelfdenkde volk kan weer lekker boos zijn.
Werken daar nog voormalige nsb'ers eigenlijk?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De voormalige NSB krant geeft weer eens halve waarheden en het slimme zelfdenkde volk kan weer lekker boos zijn.
Vanwaar die NSB associatie? Zou jij het fijn vinden als je de voormalige NSB familie Glazenmaker wordt genoemd?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Welk zelfdenkende volkquote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er zijn mensen die zichzelf superieur vinden tegenover anderen en iedereen met kritiek daarop of ander emening wordt als "NSB" of "Nazi" bestempeld.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:51 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Vanwaar die NSB associatie? Zou jij het fijn vinden als je de voormalige NSB familie Glazenmaker wordt genoemd?
Dat NSB verleden ligt overigens een stuk genuanceerder. Dat zou het superieure volk toch moeten weten.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Er zijn mensen die zichzelf superieur vinden tegenover anderen en iedereen met kritiek daarop of ander emening wordt als "NSB" of "Nazi" bestempeld.
Doel je op het volk dat een paar per dag naar het oosten bid?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:56 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat NSB verleden ligt overigens een stuk genuanceerder. Dat zou het superieure volk toch moeten weten.
Nederlanders, Duitsers, Engelsen en Huguenoten.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:17 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Zijn vaak Nederlanders van oorsprong.
In Amerika roepen politici niet op om de boer te vermoorden.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:51 schreef roos94 het volgende:
De hele waarheid is dat ze ten minste nog het correcte woord blank gebruiken.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is een blijft een racistisch kutland. Van links tot rechts.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:55 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit is hilarisch, zelfs op ON zouden ze hier niet mee wegkomen als het zou gaan om asielzoekers in Nederland.
Ashley Allison zegt gewoon “als Zuid Afrika ze niet bevalt dan kunnen ze ook gewoon vertrekken naar Nederland of Duitsland, er is geen reden om de opvang van deze mensen in de VS te faciliteren.”
https://iop.harvard.edu/fellows/ashley-allison
Nee die zijn met de VUT vertrokken toen ze 25 waren.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Werken daar nog voormalige nsb'ers eigenlijk?
Zo te zien weet je meer.
Ik kom niet verder dan de inleiding en die is zo verwoord om blanke mensen het idee te geven dat er een complot tegen ze gaande is. Zie daar de NSB connectie.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:51 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Vanwaar die NSB associatie? Zou jij het fijn vinden als je de voormalige NSB familie Glazenmaker wordt genoemd?
Stel je voor dat alle niet-oorspronkelijke Amerikanen teruggaan naar het land van hun voorouders, dat zou pas een zootje worden! Maar dan wordt het in de V.S. wel lekker rustig, denk ikquote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:55 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit is hilarisch, zelfs op ON zouden ze hier niet mee wegkomen als het zou gaan om asielzoekers in Nederland.
Ashley Allison zegt gewoon “als Zuid Afrika ze niet bevalt dan kunnen ze ook gewoon vertrekken naar Nederland of Duitsland, er is geen reden om de opvang van deze mensen in de VS te faciliteren.”
https://iop.harvard.edu/fellows/ashley-allison
Namen en rugnummers. Blijkbaar weet je meer.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee die zijn met de VUT vertrokken toen ze 25 waren.
[..]
U roept hier op tot doxing en dat is strafbaar.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Namen en rugnummers. Blijkbaar weet je meer.
Dat is natuurlijk nog extra ironisch omdat men meestal stampvoetend stelt dat vluchtelingen actief naar Nederland of Europa wordt gehaald, terwijl toch echt niet het geval is.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hebben ze wel een ticket moeten kopen het was toch een door Amerika speciaal gecharterde vlucht?
Stevige stelling = onderbouwen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
U roept hier op tot doxing en dat is strafbaar.
Blanke, racist.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
An sich niks mis met Zuid Afrikanen/Afrikaners die naar de VS vertrekken. Waar het misgaat is dat de VS op dit moment een extreem anti-immigranten beleid voert maar juist een uitzondering maakt voor deze witte immigranten. Racistischer kan haast niet. Dáár is terechte kritiek op.
Nog even los van de vraag of de situatie voor Afrikaners in Zuid Afrika nou echt zo nijpend is of dat het grotendeels verzonnen/overdreven is. De Afrikaners zijn wel heel graag slachtoffer terwijl ze het overgrote deel van het landbouwgrond en de welvaart bezitten daar. Incidenten daargelaten lijkt er geen structurele onderdrukking te zijn.
Zouden NSB leden in je jaren 70 nog 25 zijn geweest denk je?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Stevige stelling = onderbouwen.
Als je dat niet kan/wil moet je gewoon je muil houden.
Extreemrechts is nu letterlijk gelukszoekers aan het invliegen om de libs te ownen. En als je er wat van zegt:quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
An sich niks mis met Zuid Afrikanen/Afrikaners die naar de VS vertrekken. Waar het misgaat is dat de VS op dit moment een extreem anti-immigranten beleid voert maar juist een uitzondering maakt voor deze witte immigranten. Racistischer kan haast niet. Dáár is terechte kritiek op.
Nog even los van de vraag of de situatie voor Afrikaners in Zuid Afrika nou echt zo nijpend is of dat het grotendeels verzonnen/overdreven is. De Afrikaners zijn wel heel graag slachtoffer terwijl ze het overgrote deel van het landbouwgrond en de welvaart bezitten daar. Incidenten daargelaten lijkt er geen structurele onderdrukking te zijn.
Ik kan mij niet herinneren dat zoveel mensen zo teringdom waren voor corona.quote:
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:10 schreef Hugo862 het volgende:
Tja, heeft toch een beetje iets weg van untermenschen eruit, herrenvolk erin dat migratiebeleid van Trump.
Heel makkelijk, in Zuid Afrika mogen maar 1 op de zoveel werknemers blank zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Onderbouw dit eens. Hoe is Apartheid 180 graden gedraaid?
Ik schrik hier van.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:19 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Heel makkelijk, in Zuid Afrika mogen maar 1 op de zoveel werknemers blank zijn.
Dus als jij alle papieren hebt, heb je groot kans dat je niet wordt aangenomen omdat je niet de juiste kleur hebt.
Oh wacht, misschien moet ik nog iets verder terug om de discriminatie op de arbeidsmarkt te zien:quote:The unemployment rate for Black South Africans in the fourth quarter of 2024 was 35.8 per cent, compared to 6.7 per cent for white South Africans, and 14 per cent for those demographically considered Indian or Asian. https://www.cbc.ca/news/w(...)Indian%20or%20Asian.
quote:Trump: "It's a genocide that's taking place that you people don't want to write about... White farmers are being brutally killed, and their land is being confiscated... And the newspapers, and the media doesn't even talk about it."
Gelukszoekers / economische vluchtelingen dus.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:18 schreef HiZ het volgende:
Als ik in de witte onderklasse in SA zat zou ik deze kans ook zeker aangrijpen. Want volledig los van alle politieke implicaties is het gewoon een goede optie om je kansen serieus te verbeteren.
Er bestaat hier het rare idee dat alle Afrikaners een boerderij hebben. Er zijn wel nog altijd Afrikaners die geen enkele stap terug hoefden te doen door de afschaffing van de Apartheid.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ja.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gelukszoekers / economische vluchtelingen dus.
Je denkt dus dat je naar werkeloosheid langs de lijn van etniciteit kunt kijken en op basis daarvan concluderen dat er sprake is van racisme? Zou opleidingsniveau, keuzes en gedrag hier ook nog een rol in kunnen spelen of is dat onmogelijk?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik schrik hier van.
Snel even de werkloosheidscijfers erbij gepakt:
[..]
Oh wacht, misschien moet ik nog iets verder terug om de discriminatie op de arbeidsmarkt te zien:
https://www.statista.com/(...)oup-in-south-africa/
Ook niet. Hmmm.... apartheid 180 graden gedraaid zei je?
Hoe meer ik lees en hoe meer ik er in duik hoe meer die witte Afrikaners beginnen te lijken op jankerds. Passen wat dat betreft wel bij de VS.
Respect dat je nog serieus kunt reageren op zo'n vooringenomen cijfergoochelaar.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je denkt dus dat je naar werkeloosheid langs de lijn van etniciteit kunt kijken en op basis daarvan concluderen dat er sprake is van racisme? Zou opleidingsniveau, keuzes en gedrag hier ook nog een rol in kunnen spelen of is dat onmogelijk?
Nou, de user Ronald-Koeman is politiek gezien van radicaal links en progressieve signatuur. Daarom zou het mij niet verbazen als hij oprecht denkt dat verschillen in uitkomst betekenen dat er racisme is, alleen dit is feitelijk natuurlijk niet juist.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:56 schreef quo_ het volgende:
[..]
Respect dat je nog serieus kunt reageren op zo'n vooringenomen cijfergoochelaar.
Dat is typisch domme borrel praat. Van verongelijkt rechtsquote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Racisme tegen blanken bestaat niet aldus links.
Kun jij trouwens nog onderbouwen wat je bedoelde met de onderstaande post?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Def is typisch domme borrel praat. Van verongelijkt rechts
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En nu is dat ineens geen probleem. Hmm hmm opmerkelijk dunkt me
Ja, die zag ik ook net, hele schrikbarende teksten. Wellicht dat deze Afrikaners die naar de VS trekken dan toch ergens wel een punt hebben.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:02 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Doodeng dit, wat een malloot (weggehaald want ik wil ts niet voor de neus stoten want deze Afrikaanse man is inderdaad toch democratisch gekozen)
Ga jij daarover?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan horen ze dus eigenlijk helemaal geen asiel te krijgen.
Dat bepaal jij niet maar Amerika.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan horen ze dus eigenlijk helemaal geen asiel te krijgen.
Onzin. Kleurlingen zijn altijd de afstammelingen van blanken gemengd met zwarten geweest en tijdens de apartheid vielen hier ook nog de groepen Aziaten onder. De khoi en de san werden en worden gerekend tot de zwarte bevolking.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De KhoiSan zijn de oorspronkelijke bewoners, die vallen onder de coloured/kleurlingen want ze waren al nooit zwart.
Ah dus als je blanken als asielzoekers binnenhaalt ben je extreemrechts. Daarnaast zijn blanken dan geen asielzoeker maar gelukszoeker.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Extreemrechts is nu letterlijk gelukszoekers aan het invliegen om de libs te ownen. En als je er wat van zegt:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat zoveel mensen zo teringdom waren voor corona.
Als ze gevaar lopen in hun land kunnen ze gewoon een asielprocedure in. Wat moet er meer gebeuren dan dat?quote:
ook actief gaan ronselen daarquote:Op woensdag 14 mei 2025 07:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als ze gevaar lopen in hun land kunnen ze gewoon een asielprocedure in. Wat moet er meer gebeuren dan dat?
Er komen trouwens best wat Afrikaners naar Nederland via werkvisums.
Waarom?quote:
omdat het mensen zijn die gevaar lopen daar en wij ze kunnen gebruikenquote:Op woensdag 14 mei 2025 07:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waarom?
Overigens zijn er bedrijven die dat doen, maar dan heb je het over werkvisums.
Maar als we ze kunnen gebruiken komen ze al in aanmerking voor een werkvisum waar bedrijven al voor ‘ronselen’ en als ze gevaar lopen kunnen ze een asielprocedure in. Waarom moet de overheid in dit specifieke geval ineens gaan ronselen?!quote:Op woensdag 14 mei 2025 07:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat het mensen zijn die gevaar lopen daar en wij ze kunnen gebruiken
Bingokaart gereed.quote:Op woensdag 14 mei 2025 07:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar als we ze kunnen gebruiken komen ze al in aanmerking voor een werkvisum waar bedrijven al voor ‘ronselen’ en als ze gevaar lopen kunnen ze een asielprocedure in. Waarom moet de overheid in dit specifieke geval ineens gaan ronselen?!
En wat vind je zelf?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
omdat ze anders naar de vs gaanquote:Op woensdag 14 mei 2025 07:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar als we ze kunnen gebruiken komen ze al in aanmerking voor een werkvisum waar bedrijven al voor ‘ronselen’ en als ze gevaar lopen kunnen ze een asielprocedure in. Waarom moet de overheid in dit specifieke geval ineens gaan ronselen?!
Nee dat zeg ik niet.quote:Op woensdag 14 mei 2025 07:33 schreef HSG het volgende:
[..]
Ah dus als je blanken als asielzoekers binnenhaalt ben je extreemrechts. Daarnaast zijn blanken dan geen asielzoeker maar gelukszoeker.
Hypocriet gezwam van Glazenmaker.
Ja goed idee. Als je als blanke je leven niet zeker bent in zuid afrika is bijvoorbeeld zimbabwe een uitstekende veilige haven.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze kunnen ook nog naar Namibië, Botswana of Mozambique.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:07 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ja goed idee. Als je als blanke je leven niet zeker bent in zuid afrika is bijvoorbeeld zimbabwe een uitstekende veilige haven.
Of Lesotho of Eswatini of als dobberblanke - zoals sommigen op dit forum ze zouden noemen - naar Madagascar.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze kunnen ook nog naar Namibië, Botswana of Mozambique.
Moslims zijn het grote kwaad en mag je nooit ergens binnen laten.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zijn geen soortgelijke culturen voor hen. Een blanke in Zuid-Afrika staat veel verder van de cultuur in Mozambique af dan in, zeg, het platteland van Alabama. Ook spreken ze de taal niet.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze kunnen ook nog naar Namibië, Botswana of Mozambique.
Namibië is dan een prima optie. Is zelfs onderdeel van ZA geweest vanaf WO1 tot aan het einde van de koude oorlog.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat zijn geen soortgelijke culturen voor hen. Een blanke in Zuid-Afrika staat veel verder van de cultuur in Mozambique af dan in, zeg, het platteland van Alabama. Ook spreken ze de taal niet.
Opvang in de regio maakt voor deze groep geen sense zoals dat wel voor Syriërs in Libanon maakt.
Namibië zou een optie kunnen zijn ja. Zambia zou ook nog kunnen, dat is zo slim geweest destijds een aantal Rhodesiaanse boeren verdreven door Mugabe met open armen te ontvangen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Namibië is dan een prima optie. Is zelfs onderdeel van ZA geweest vanaf WO1 tot aan het einde van de koude oorlog.
Er zijn er al heel vertrokken naar Australië.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Namibië zou een optie kunnen zijn ja. Zambia zou ook nog kunnen, dat is zo slim geweest destijds een aantal Rhodesiaanse boeren verdreven door Mugabe met open armen te ontvangen.
Echter, als Amerika besluit dat ze ze willen hebben, prima toch? Zuid-Afrikaanse boeren hebben veel kennis en zullen hun handje niet gaan ophouden. Qua normen en waarden sluiten ze ook goed aan bij het platteland van de VS.
Klopt ja. Ook Australië is een goede optie voor ze.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zijn er al heel vertrokken naar Australië.
Ze waren al nooit erg zwart en ze zijn al eeuwen vermengd zowel qua DNA als qua klasse met Aziaten.quote:Op woensdag 14 mei 2025 02:16 schreef Atlas18 het volgende:
[..]
Onzin. Kleurlingen zijn altijd de afstammelingen van blanken gemengd met zwarten geweest en tijdens de apartheid vielen hier ook nog de groepen Aziaten onder. De khoi en de san werden en worden gerekend tot de zwarte bevolking.
Ik ben nog niet eens bekomen van het feit dat CNN fel tegen deze migratie is en Fox voor.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:18 schreef Basp1 het volgende:
Wat een projecties en aannames toch weer dat mensen omdat ze dezelfde kleur hebben maar toch in 2 totaal verschillende culturen leven alsnog dezelfde normen en waarden zullen hebben..
Dit legt wel een beetje een bom onder je liberale waarden vind je niet Bas? Zijn alle mensen nu ineens niet meer gelijk en hetzelfde? Ben je nu ineens veranderd in een extreem rechtse fascist?quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:18 schreef Basp1 het volgende:
Wat een projecties en aannames toch weer dat mensen omdat ze dezelfde kleur hebben maar toch in 2 totaal verschillende culturen leven alsnog dezelfde normen en waarden zullen hebben..
En zie hier het resultaat van het woord genocide te pas en te onpas misbruikenquote:
Een Zuid-Afrikaanse Afrikaner deelt meer waarden met een WASP van het platteland van Amerika dan met een Zimbabwaan. Gek he?quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:18 schreef Basp1 het volgende:
Heel progressief schiet in de kramp omdat ze niet de juiste kleurstalen hebben. Het is allang weer duidelijk waar het racisme zit.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:28 schreef Twiitch het volgende:
Zozo tientallen nog wel. Wat vreemd dat tientallen asielzoekers ineens wereldnieuws zijn.
Het lijkt me toch vrij lastig te ontkennen dat het op z'n minst uiterst opmerkelijk is dat een regering die op alle fronten wil uitstralen dat ze een enorm vijandig asielbeleid voeren opeens asielzoekers actief gaat importeren?quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heel progressief schiet in de kramp omdat ze niet de juiste kleurstalen hebben. Het is allang weer duidelijk waar het racisme zit.
Is er in de VS een algehele asielstop?quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het lijkt me toch vrij lastig te ontkennen dat het op z'n minst uiterst opmerkelijk is dat een regering die op alle fronten wil uitstralen dat ze een enorm vijandig asielbeleid voeren opeens asielzoekers actief gaat importeren?
Kun jij begrijpend lezen?quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is er in de VS een algehele asielstop?
Liberale waarden: Liberalen streven naar een samenleving waarin burgers grote vrijheden genieten, zoals de burgerrechten die het individu beschermen en de macht van de staat en de kerk beperken.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit legt wel een beetje een bom onder je liberale waarden vind je niet Bas? Zijn alle mensen nu ineens niet meer gelijk en hetzelfde? Ben je nu ineens veranderd in een extreem rechtse fascist?
Nee. De aantallen zijn nihil en het is ook niet vreemd dat landen selecteren op asielzoekers waarvan ze denken dat die beter aansluiten bij de lokale cultuur, zie ook Polen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het lijkt me toch vrij lastig te ontkennen dat het op z'n minst uiterst opmerkelijk is dat een regering die op alle fronten wil uitstralen dat ze een enorm vijandig asielbeleid voeren opeens asielzoekers actief gaat importeren?
Wat moet er gezien worden aan Polen?quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee. De aantallen zijn nihil en het is ook niet vreemd dat landen selecteren op asielzoekers waarvan ze denken dat die beter aansluiten bij de lokale cultuur, zie ook Polen.
oh ik dacht dat we een spelletje 'stel een retorische vraag' aan het spelen waren.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik stel je een vraag, ik probeer de logica van je reactie te begrijpen.
Het was waarschijnlijk retorisch bedoelt.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik stel je een vraag, ik probeer de logica van je reactie te begrijpen.
Je hebt het over een tegenstrijdigheid terwijl er zover ik weet nooit is gezegd dat asielzoekers per definitie niet welkom waren.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
oh ik dacht dat we een spelletje 'stel een retorische vraag' aan het spelen waren.
Dat is ook niet hetzelfde als een vijandig asielbeleid voeren. Maar goed, dan kom ik weer terug op mijn punt over begrijpend lezen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je hebt het over een tegenstrijdigheid terwijl er zover ik weet nooit is gezegd dat asielzoekers per definitie niet welkom waren.
Wauw Bas, dus je aanvallen dat mensen illegalen als onwenselijk ervaren vanwege culturele verschillen zijn dus behoorlijk misplaatst.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Liberale waarden: Liberalen streven naar een samenleving waarin burgers grote vrijheden genieten, zoals de burgerrechten die het individu beschermen en de macht van de staat en de kerk beperken.
Waarmee het benoemen van een verschillend cultuur per land niets fascistisch is.
Het napraten van leugens van een sterke leider waarbij groepen tegen elkaar opgezet worden zoals we dat hier bij maga adapten zien schuurt nogal tegen fascisme aan.
Fascisme:
Het fascisme streeft naar een totalitaire staat – de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties. Het fascisme is extreem nationalistisch.
Dat stralen ze helemaal niet uit en dat wil men ook helemaal niet uitstralen. Complete nonsens.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik begrijp je post heel goed, alleen strookt het niet met de werkelijkheid. Je benadert het met opzet erg zwart wit om zo goedkoop te willen scoren.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is ook niet hetzelfde als een vijandig asielbeleid voeren. Maar goed, dan kom ik weer terug op mijn punt over begrijpend lezen.
Misschien moet je je advies zelf ter harte nemen en je wat meer oefenen in begrijpend lezen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is ook niet hetzelfde als een vijandig asielbeleid voeren. Maar goed, dan kom ik weer terug op mijn punt over begrijpend lezen.
Kun je mij dan eens qouten waar ik zo'n bizarre uitspraak zou doen? Of ben je gewoon zoals het in extreem rechts conservatieve kringen hoort iemand zwart aan het maken?quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wauw Bas, dus je aanvallen dat mensen illegalen als onwenselijk ervaren vanwege culturele verschillen zijn dus behoorlijk misplaatst.
Hardop gelachen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat stralen ze helemaal niet uit en dat wil men ook helemaal niet uitstralen. Complete nonsens.
Je hebt door dat er ook mensen naar de terroristen vleugel van een gevangenis gestuurd zijn terwijl ze in een asielprocedure zaten?quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
over begrijpend lezen.
Misschien moet je je advies zelf ter harte nemen en je wat meer oefenen in begrijpend lezen.
De regering Trump is vijandig naar illegale immigratie. Via de legale weg asiel krijgen is legale immigratie.
Kortom je vergelijkt appels met peren.
Die mensen zijn illegale criminele indringers. Dat heeft dus NIETS met asiel te maken.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hardop gelachen.
Voorbeeldje:
[ afbeelding ]
Terroristen krijgen niet opeens vrijstelling van strafvervolging op het moment dat ze een asielverzoek indienen..quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:56 schreef kipknots het volgende:
[..]
Je hebt door dat er ook mensen naar de terroristen vleugel van een gevangenis gestuurd zijn terwijl ze in een asielprocedure zaten?
Legale immigratie waarbij studenten visa ingetrokken worden omdat mensen gebruik maakten van hun recht op vrijheid van meningsuiting. Vijandig naar meningen die hem niet aanstaan.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De regering Trump is vijandig naar illegale immigratie. Via de legale weg asiel krijgen is legale immigratie.
Zoals gebruikelijk sla je de plank weer mis omdat je maar half geïnformeerd bent.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Legale immigratie waarbij studenten visa ingetrokken worden omdat mensen gebruik maakten van hun recht op vrijheid van meningsuiting. Vijandig naar meningen die hem niet aanstaan.
Ja ja. En als je dan legaal geïmmigreerd bent, papieren hebt en zelfs een uitspraak van een rechter dat je niet uitgezet mag worden, eindig je in een Salvadoraans concentratiekamp tussen allerlei bende gespuis.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je hebt het nu over jijzelf en je slecht geïnformeerde vriendjes die illegale criminele immigranten niet kunnen onderscheiden van legale asielmigranten?quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:59 schreef Monolith het volgende:
Team alternate reality is ook gearriveerd hoor.
Het ging niet om terroristen... iemand met een generieke voetbal gerelateerde tattoeage bv.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Terroristen krijgen niet opeens vrijstelling van strafvervolging op het moment dat ze een asielverzoek indienen..
Dat kan je zelf denk ik ook wel bedenken.
In de rest van de wereld zijn mensen niet zo naïef als in Nederland waar zelfs verkrachting geen belemmering vormt voor je asielprocedure.
Over wie heb jij het nu?quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja ja. En als je dan legaal geïmmigreerd bent, papieren hebt en zelfs een uitspraak van een rechter dat je niet uitgezet mag worden, eindig je in een Salvadoraans concentratiekamp tussen allerlei bende gespuis.
Feit is dat die mensen illegaal het land zijn binnengedrongen en dus geen enkel recht hebben om daar te zijn. Het zijn gewoon mensen die de wet al overtreden hebben op het moment dat ze de grens overstaken. Dit in tegenstelling tot een legale asielmigrant.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:04 schreef kipknots het volgende:
[..]
Het ging niet om terroristen... iemand met een generieke voetbal gerelateerde tattoeage bv.
Verder is de eerste actie die Trump ongeveer nam in zijn nieuwe presidentschap een asielstop.
Met 'legaal' bedoelen de niet al te snuggeren doorgaans ook meer 'wat deze regering wenselijk vindt' en niet 'wat volgens de wet toegestaan is'. Maar goed, dat is ook het hele punt hier natuurlijk.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja ja. En als je dan legaal geïmmigreerd bent, papieren hebt en zelfs een uitspraak van een rechter dat je niet uitgezet mag worden, eindig je in een Salvadoraans concentratiekamp tussen allerlei bende gespuis.
Polen neemt wel Oekraïners op maar geen moslims.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat moet er gezien worden aan Polen?
En voor het importeren van relevante mensen heb je gewoon reguliere migratie. Vraag een green card aan als je wat toevoegt.
Nee dus. Een voorbeeld waarover ik het nu heb is een voetbalspeler die claimt door het regime in Venezuela te zijn gemarteld (omdat hij tegen de overheid aan het demonstreren was) en vervolgens vanuit Mexico een asielaanvraag heeft gedaan in de VS. Hij kwam pas de VS in toen hij een uitnodiging had.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Feit is dat die mensen illegaal het land zijn binnengedrongen en dus geen enkel recht hebben om daar te zijn. Het zijn gewoon mensen die de wet al overtreden hebben op het moment dat ze de grens overstaken. Dit in tegenstelling tot een legale asielmigrant.
Dat laatste doen ze ook wel degelijk. En bij Oekraïners is het toch meer tijdelijk verblijf naar verwachting. Doen we hier in Nederland ook gewoon met speciale regelingen waarbij wel verbleven en gewerkt mag worden, maar waarbij niet direct een procedure hoort tot naturalisatie.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Polen neemt wel Oekraïners op maar geen moslims.
Wat een zwaktebod om toch nog je gelijk proberen te behalen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Met 'legaal' bedoelen de niet al te snuggeren doorgaans ook meer 'wat deze regering wenselijk vindt' en niet 'wat volgens de wet toegestaan is'. Maar goed, dat is ook het hele punt hier natuurlijk.
Ja ik vraag me soms ook af of het oprechte onwetendheid is over de situatie in de VS of gewoon moedwillig getroll. Bij sommige users weet je inmiddels wel dat dit het tweede is.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:14 schreef kipknots het volgende:
[..]
Nee dus. Een voorbeeld waarover ik het nu heb is een voetbalspeler die claimt door het regime in Venezuela te zijn gemarteld (omdat hij tegen de overheid aan het demonstreren was) en vervolgens vanuit Mexico een asielaanvraag heeft gedaan in de VS. Hij kwam pas de VS in toen hij een uitnodiging had.
En zoals gezegd, Trump startte zijn termijn met een asielstop. Hoe wil je dat rijmen met niet vijandig hiernaar?
Namen en rugnummers graag ipv de "mysterieuze naamloze legale onvindbare immigrant".quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:14 schreef kipknots het volgende:
[..]
Nee dus. Een voorbeeld waarover ik het nu heb is een voetbalspeler die claimt door het regime in Venezuela te zijn gemarteld (omdat hij tegen de overheid aan het demonstreren was) en vervolgens vanuit Mexico een asielaanvraag heeft gedaan in de VS. Hij kwam pas de VS in toen hij een uitnodiging had.
En zoals gezegd, Trump startte zijn termijn met een asielstop. Hoe wil je dat rijmen met niet vijandig hiernaar?
Geef de naam of de bron maar van de legale immigrant die is uitgezet naar el Salvador.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja ik vraag me soms ook af of het oprechte onwetendheid is over de situatie in de VS of gewoon moedwillig getroll. Bij sommige users weet je inmiddels wel dat dit het tweede is.
Jerce Reyes Barrios misschien ?quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Namen en rugnummers graag ipv de "mysterieuze naamloze legale onvindbare immigrant".
Over wie gaat het of komt dit verhaal uit je duim? Wat is je bron?
Zo zo heb je namen en rugnummers er bij en de rechtzaken waarbij deze overtredingen objectief door een rechtbank getoetst zijn zoals dat zou moeten werken in een democratisch systeem waar elke bewoner van dat land recht op heeft.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[.
De mensen van wie hun studentenvisum is ingetrokken hebben zich of schuldig gemaakt aan antisemitisme en criminele activiteiten of hebben de terroristische organisatie Hamas verheerlijkt. Beiden zijn zaken waarvoor je visum kan worden ingetrokken. Dat wisten die studenten vooraf.
Hier een van de vele bronnen:quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Namen en rugnummers graag ipv de "mysterieuze naamloze legale onvindbare immigrant".
Over wie gaat het of komt dit verhaal uit je duim? Wat is je bron?
Het is inderdaad merkbaar dat er een bepaalde kliek aan mensen de weg van POL naar NWS heeft weten te vinden. Dan krijg je nogal merkwaardige alternatieve denkbeelden die worden tentoongespreid.quote:
Met de vele twitterdumps in AMV heb je ook nooit problemen, waarom is een random tweet dan nu ineens wél een probleem?quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:24 schreef Monolith het volgende:
Random twitteraar zegt wat is zo'n leuke rubriek.
Gast, letterlijk de 2e alinea op Wikipedia:quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Verassend toch telkens.
Hoog van de toren blazen dat je zo goed geïnformeerd bent. Een mysterieuze immigrant die op uitnodiging legaal naar de vs is gekomen en vervolgens is gedeporteerd naar El Salvador.
Maar als je dan vraagt om namen, rugnummers en bronnen dan is men opeens niet thuis.
Dan weet je natuurlijk wel hoe laat het is. Deze mensen zijn waarschijnlijk half geïnformeerd door het NOS journaal en doelen op Kilmar Abrego, maar mensen die echt geïnformeerd zijn en verder kijken dan het NOS journaal weten natuurlijk dat Kilmar Abrego weliswaar per abuis is gedeporteerd, maar wel degelijk een ILLEGALE immigrant is.
ik vraag me soms ook af of het oprechte onwetendheid is over de situatie in de VS of gewoon moedwillig getroll. Bij sommige users weet je inmiddels wel dat dit het tweede is.
Wie is hier nou half geinformeerd?quote:Abrego Garcia grew up in El Salvador and then illegally immigrated to the United States in 2011 at the age of 16 to escape gang threats. In 2019, an immigration judge granted him withholding of removal status due to the danger he faced from gang violence if he returned to El Salvador. This status allowed him to live and work legally in the United States. At the time of his deportation in 2025, he lived in Maryland along with his wife and children, all American citizens, and was complying with annual check-ins with U.S. Immigration and Customs Enforcement (ICE).[16]
https://en.wikipedia.org/wiki/Deportation_of_Kilmar_Abrego_Garcia
Weer zo'n heerlijke peilstok inderdaad om te zien hoe mensen in de wedstrijd staan ja.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:15 schreef ReplaR het volgende:
De wetten van het progressieve denken in volle glorie in dit topic
Goed verhaal joh.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:39 schreef HowardRoark het volgende:
bepaalde mensen
binnen bepaalde contreien
een bepaalde kliek
Had jij maar eens een goed verhaal, een sterk onderbouwde post die on-topic is bijvoorbeeld.quote:
Hij moest vrezen voor bendegeweld in el Salvador, zou het misschien komen omdat hij lid is van een rivaliserende bende? En als dat niet het geval is, zou hij dan nu niet ontzettend veilig zijn in El Salvador gezien het feit dat ze alle bendeleden achter slot en grendel hebben zitten?quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Gast, letterlijk de 2e alinea op Wikipedia:
[..]
Wie is hier nou half geinformeerd?
Elon Musk is ook illegaal binnengkomen in de VS maar niemand die Elon Musk nu nog een illegale immigrant noemt.
Daarvoor weet ik te weinig van de situatie in Zuid-Afrika.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Had jij maar eens een goed verhaal, een sterk onderbouwde post die on-topic is bijvoorbeeld.
Je hebt dus geen mening over deze Afrikaners die onderdak krijgen in de VS?quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daarvoor weet ik te weinig van de situatie in Zuid-Afrika.
Er zijn een aantal zaken die mijn wenkbrauwen doen fronsen, maar ik heb me er niet genoeg in verdiept om een weloverwogen standpunt over deze kwestie in te nemen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je hebt dus geen mening over deze Afrikaners die onderdak krijgen in de VS?
Het achtergrondverhaal van hem is gewoon te vinden, he. En getoetst door een rechter.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hij moest vrezen voor bendegeweld in el Salvador, zou het misschien komen omdat hij lid is van een rivaliserende bende? En als dat niet het geval is, zou hij dan nu niet ontzettend veilig zijn in El Salvador gezien het feit dat ze alle bendeleden achter slot en grendel hebben zitten?
Hier alles over de bedreiging:quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hij moest vrezen voor bendegeweld in el Salvador, zou het misschien komen omdat hij lid is van een rivaliserende bende?
quote:Kilmar Abrego Garcia was born in the Los Nogales neighborhood of San Salvador, El Salvador, in July 1995.[2][26] In El Salvador, the Barrio 18 criminal gang extorted his mother's pupusa business for money and threatened that if she did not pay the money, they would force her eldest son, Cesar, to join the gang; the gang later threatened to kill him.[2][27] As a result, the family paid the money and hid Cesar, eventually sending him to the United States.[2][28] Barrio 18 then turned its attention to Kilmar, who was around 12 years old. The gang followed Kilmar and continued to threaten his family.[2] Eventually, when Kilmar was 16 years old,[28][29] his family sent him to the U.S. as well.[2] Court documents indicate that around 2011 or 2012,[30][d] he illegally crossed the Mexico–U.S. border near McAllen, Texas.[26] In other court documents, the government stated that he entered the U.S. "at or near an unknown place on or about an unknown date".[36]
https://en.wikipedia.org/(...)Kilmar_Abrego_Garcia
Hoezo denk je dat? Barrio 18 is gewoon nog actief en de gang crackdown in El Salvador loopt ook nog steeds door.quote:En als dat niet het geval is, zou hij dan nu niet ontzettend veilig zijn in El Salvador gezien het feit dat ze alle bendeleden achter slot en grendel hebben zitten?
Goed idee, het blind napapegaaien van elkaar (of bepaalde media) is immers de standaard modus operandi in die kringenquote:Op woensdag 14 mei 2025 15:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Er zijn een aantal zaken die mijn wenkbrauwen doen fronsen, maar ik heb me er niet genoeg in verdiept om een weloverwogen standpunt over deze kwestie in te nemen.
Ik denk dat ik eventjes wacht tot bepaalde kringen (lees: de links- en progressieve goegemeente) zich hierover uitlaten en dat ik dat vervolgens overneem.
quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Goed idee, het blind napapegaaien van elkaar (of bepaalde media) is immers de standaard modus operandi in die kringen
Als de eerste qoute een goed verhaal met onderbouwing moet voorstellen geeft dit dan een goed voorbeeld voor rechts extreem conservatieve manier van discussiëren?quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Had jij maar eens een goed verhaal, een sterk onderbouwde post die on-topic is bijvoorbeeld.
Ik zou het niet weten, wat is een 'rechts extreem conservatieve manier van discussiëren'?quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Als de eerste qoute een goed verhaal met onderbouwing moet voorstellen geeft dit dan een goed voorbeeld voor rechts extreem conservatieve manier van discussiëren?
Aldus Google AI. Ga je je ongelijk toegeven? Van de minder dan 0,1% van de Poolse moslimbevolking (wat heerlijk trouwens) is het grootste deel Lipka Tatar en dus native. Het aantal moslimvluchtelingen is dus hooguit 10.000. Hooguit. Dit tegenover 1,8 miljoen opgenomen Oekraïners.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat laatste doen ze ook wel degelijk. En bij Oekraïners is het toch meer tijdelijk verblijf naar verwachting. Doen we hier in Nederland ook gewoon met speciale regelingen waarbij wel verbleven en gewerkt mag worden, maar waarbij niet direct een procedure hoort tot naturalisatie.
quote:It's difficult to pinpoint an exact number, but estimates for the Muslim population in Poland typically range from 25,000 to 50,000, representing less than 0.1% of the total population. This includes Polish Lipka Tatars, recent immigrants, and Polish converts to Islam.
Lipka Tatars:
A significant portion of the Muslim population in Poland are Lipka Tatars, an ethnic minority with a long history in the region.
quote:At least 2.5 million Ukrainians are estimated to live in Poland, making up nearly 7% of the country's population. This includes both Ukrainian war refugees who crossed the border after February 2022 and Ukrainian citizens who were already living in Poland before the war. A significant portion of this population, around 1.8 million, are war refugees.
Geen idee waarom je denkt dat random AI antwoord op het aantal immigranten met een bepaalde achtergrond in een land iets zou zeggen over officieel beleid om specifieke vluchtelingen te weigeren.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Aldus Google AI. Ga je je ongelijk toegeven? Van de minder dan 0,1% van de Poolse moslimbevolking (wat heerlijk trouwens) is het grootste deel Lipka Tatar en dus native. Het aantal moslimvluchtelingen is dus hooguit 10.000. Hooguit. Dit tegenover 1,8 miljoen opgenomen Oekraïners.
[..]
[..]
Je bedoelt betrokken waren bij antisemitisme en Hamasverheerlijking? Die mogen blij zijn dat alleen hun visum is ingetrokken.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Legale immigratie waarbij studenten visa ingetrokken worden omdat mensen gebruik maakten van hun recht op vrijheid van meningsuiting. Vijandig naar meningen die hem niet aanstaan.
Het fascisme streeft naar een totalitaire staat – de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties.
Want Polen staat erom bekend dat ze erom springen om meer Islamitische vluchtelingen op te nemen en ze steken hun handen net zo uit de mouwen als voor hun buren uit Oekraïne. Mijn God, je kunt niet echt zo dom zijn. Dit is gewoon bewust traineren wat jij en je vriendjes hier komen doen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Geen idee waarom je denkt dat random AI antwoord op het aantal immigranten met een bepaalde achtergrond in een land iets zou zeggen over officieel beleid om specifieke vluchtelingen te weigeren.
quote:EU Resettlement Quotas:
Poland has historically resisted accepting refugees from other EU countries, arguing that it doesn't want to be "forced" to take large numbers of Muslims or other religious minorities.
Ukraine Refugee Crisis:
Following Russia's invasion of Ukraine in 2022, Poland opened its borders to millions of Ukrainian refugees, offering them support and integration. This demonstrates a willingness to provide humanitarian aid, even to those who may not be Muslim, but also highlights a possible discrepancy in how refugees from different countries are treated.
Dat zou, in de VS, gewoon onder het 1e amendement moeten vallen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je bedoelt betrokken waren bij antisemitisme en Hamasverheerlijking?
Onzin. Die is niet absoluut in de VS.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat zou, in de VS, gewoon onder het 1e amendement moeten vallen.
Iets als holocaustontkenning is ook niet strafbaar in de VS, dus waarom zouden antisemitisme en Hamasverheerlijking dat dan wel zijn?quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Onzin. Die is niet absoluut in de VS.
Het gaat ook om de gedragingen eromheen. Met name de dikgedrukte zaken vallen onder de limitering van freedom of speech in deze context. Het gaat erom dat de protesters ook soms verder gaan dan alleen verheerlijken (wat ook al een enkeltje het land uit verdient natuurlijk).quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Iets als holocaustontkenning is ook niet strafbaar in de VS, dus waarom zouden antisemitisme en Hamasverheerlijking dat dan wel zijn?
quote:Incitement to violence: Speech that is intended and likely to incite imminent lawless action is not protected. For example, telling a crowd to riot would likely be unprotected.
Defamation: False statements that harm someone's reputation are not protected and can lead to legal action.
Obscenity: Material that is considered indecent and sexually explicit is not protected.
True threats: Statements that are intended to communicate a serious expression of intent to commit an act of unlawful violence are not protected.
Copyright infringement: Using copyrighted material without permission can be restricted.
Fraud: False statements made with the intent to deceive are not protected.
Fighting words: Speech that is likely to provoke an immediate violent reaction is not protected.
Child pornography: This is a specific type of obscenity that is not protected.
Speech integral to illegal conduct: Speech that is part of an illegal activity is not protected.
Commercial speech: While generally protected, commercial speech can be restricted in certain ways, such as advertising that promotes illegal products or services.
Dit, smerige ratten.quote:
Fighting words: Speech that is likely to provoke an immediate violent reaction is not protected.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het gaat ook om de gedragingen eromheen. Met name de dikgedrukte zaken vallen onder de limitering van freedom of speech in deze context. Het gaat erom dat de protesters ook soms verder gaan dan alleen verheerlijken (wat ook al een enkeltje het land uit verdient natuurlijk).
[..]
Eh nee hoor. Jij beweert dat Polen geen moslims opneemt. Dat is bezijden de waarheid, zowel qua asielmigratie als arbeidsmigratie. Dat ze een stuk makkelijker Oekraïners opnemen betwist ik niet. Sterker nog, ik gaf in mijn eerste post nota bene aan dat Nederland dat ook doet. Je discussieert vooral met jezelf, lijkt het.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Want Polen staat erom bekend dat ze erom springen om meer Islamitische vluchtelingen op te nemen en ze steken hun handen net zo uit de mouwen als voor hun buren uit Oekraïne. Mijn God, je kunt niet echt zo dom zijn. Dit is gewoon bewust traineren wat jij en je vriendjes hier komen doen.
Schaakmat
[..]
Ja, echter ook in je heilige Israël lopen ze tegen zeer heftige vormen van racisme en discriminatie aan.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ethiopië is wisselend Christelijk-Islamitisch. De Ethiopisch-Joodse minderheid, die decennialang ernstig werden onderdrukt, is grotendeels begin jaren 1990 door de Israëlische overheid met 'Operation Solomon' naar Israël gehaald. Je weet wel, het land dat door velen als een vermeende blanke apartheidsstaat wordt weggezet.
[ twitter ]
quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, echter ook in je heilige Israël lopen ze tegen zeer heftige vormen van racisme en discriminatie aan.
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-32813056
https://www.theguardian.c(...)ontraceptives-israel
https://www.dw.com/en/eth(...)-citizens/a-45687623
Joden die andere Joden niet als echte Jood zien..
Haha, sure Jan.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, echter ook in je heilige Israël lopen ze tegen zeer heftige vormen van racisme en discriminatie aan.
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-32813056
https://www.theguardian.c(...)ontraceptives-israel
https://www.dw.com/en/eth(...)-citizens/a-45687623
Joden die andere Joden niet als echte Jood zien..
No Evidence That Ethiopian-Israeli Women Were Forced to Take Birth-control Shot, Comptroller Saysquote:Haaretz issued corrections for its 2013 article claiming that Israeli officials admitted to such a policy. While it initially reported that then-Health Ministry director-general Prof. Roni Gamzu had halted the prescriptions of the injection to Ethiopian women who didn’t understand the treatment, the outlet clarified that when 35 women made allegations in 2012 about forced or coercive practices for birth control, without admission of any policy, Gamzu took the precaution to order a halt to the prescriptions if there was doubt that women of any background did not understand the implication of the treatment.
“The original version failed to state that this instruction was issued ‘without taking a stand or determining facts about allegations that had been made,’” Haaretz said of its article.
Haaretz reported in 2016 that a three-year state comptroller investigation determined that there was no evidence that the state had administered the shots in any improper policy.
Bron
Compleet oninteressant voor hetgeen de Joodse Ethiopiërs ervaren natuurlijk.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb al eerder de cijfers gegeven (croft ze), maar het gros van de Israëliers is seculier, gevolgd door liberalen, daarna de conservatieve en uiteindelijk de orthodoxe Joden (die dan weer vaak anti-Israël zijn).
Net als Orthodoxe Joden. Wel wat strijdig met je eigen visie op hoe een samenleving eruit zou moeten zien. Woke, verstrekt subsidie aan conservatief religieuze instituten, een beetje een nachtmerrie voor mensen zoals jij.quote:Daarom zijn vrouwen in Israël geen 2erangs burgers zoals in die islamitische zee eromheen, en kun je als LGBTQ gewoon over straat in Tel Aviv.
Die een absolute minderheid vormen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Compleet oninteressant voor hetgeen de Joodse Ethiopiërs ervaren natuurlijk.
[..]
Net als Orthodoxe Joden. Wel wat strijdig met je eigen visie op hoe een samenleving eruit zou moeten zien. Woke, verstrekt subsidie aan conservatief religieuze instituten, een beetje een nachtmerrie voor mensen zoals jij.
Dus de Ethiopiërs liegen?quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:56 schreef HowardRoark het volgende:
Israël is zo racistisch tegen Ethiopische Joden, dat ze in de begin jaren 1990 er eigenhandig tienduizenden hebben gered van onderdrukking en vervolging in Ethiopië via 'Operation Solomon'. Dat getuigt echt van racisme ja, poeh hé.
Uhm, Israël heeft toegegeven dat het werd toegediend. Na publicatie zijn ze ermee gestopt.quote:Oh en dat tweede bericht van The Guardian is een regelrechte leugen die ze hebben overgenomen van Haaretz. Die hebben er ook openlijk excuses voor moeten maken.
[..]
No Evidence That Ethiopian-Israeli Women Were Forced to Take Birth-control Shot, Comptroller Says
Er zullen in de honderdmiljoenen mensen tellende Arabische wereld zeker mensen zijn die racistisch zijn. Dat lijkt me evident. En dat is uiterst kwalijk. Overigens geldt dat niet alleen voor zwarte mensen, ook blanke mensen werden er tot voor kort nog gediscrimineerd - zie Kabylie of elders de Imazighen.quote:Als je je daadwerkelijk zo drukmaakt over racisme, zou ik eens een blik werpen op de Arabische en Islamitische landen. Waarom wordt er bijvoorbeeld in het Arabisch nog geregeld met het woord 'abeed' (wat letterlijk vertaald als 'slaaf') naar zwarte mensen verwezen?
Absolutie minderheid, met behoorlijke macht. Hand in hand met conservatieven. Joodse kolonisten, om maar een dwarsstraat te noemen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die een absolute minderheid vormen.
In tegenstelling tot de haatbaarden, al dan niet door allerlei ranzige golfstaten gesubsidieerd.
Op sekse gescheiden gebedsruimten aan de VU, wat vind je daar van?
quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Absolutie minderheid, met behoorlijke macht. Hand in hand met conservatieven. Joodse kolonisten, om maar een dwarsstraat te noemen.
Haatbaarden die door golfstaten gesubsidieerd worden- datmogen ze flink aanpakken - daar heb ik geen enkel probleem mee. Wat de VU doet met gebedsruimten moeten ze vooral zelf weten (doen ze op sommige Israëlische scholen ook!).
Jij fixeert je vooral op het feit dat er anderhalve man en een paardenkop is opgenomen terwijl dat zo in het niet valt vergeleken bij alle Oekraïners dat je gewoon kunt spreken van dat Polen geen moslims wenst en wel Oekraïners. Zo gefixeerd op het behalen van je gelijk.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eh nee hoor. Jij beweert dat Polen geen moslims opneemt. Dat is bezijden de waarheid, zowel qua asielmigratie als arbeidsmigratie. Dat ze een stuk makkelijker Oekraïners opnemen betwist ik niet. Sterker nog, ik gaf in mijn eerste post nota bene aan dat Nederland dat ook doet. Je discussieert vooral met jezelf, lijkt het.
Nee, ik fixeer me op de bewering dat moslims het land niet in zouden mogen of dat er wetten zouden zijn die asiel voor iemand op religieuze gronden a priori afwijzen. Dat was namelijk wat je stelde.quote:Op donderdag 15 mei 2025 01:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij fixeert je vooral op het feit dat er anderhalve man en een paardenkop is opgenomen terwijl dat zo in het niet valt vergeleken bij alle Oekraïners dat je gewoon kunt spreken van dat Polen geen moslims wenst en wel Oekraïners. Zo gefixeerd op het behalen van je gelijk.
Zodra er dit soort topics zijn vliegen users zoals jij en andere bekende namen eropaf om wel eens even aan te tonen wat er allemaal niet klopt. Behoorlijk vermoeiend maar ook behoorlijk doorzichtig.
Nee, dat er in Polen niet veel niet-Westerse migranten zijn komt omdat Polen de grenzen potdicht houdt en daarbij allerlei vermeende verdragen gewoon negeert. Hetzelfde geldt voor Hongarije en Slowakije.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, ik fixeer me op de bewering dat moslims het land niet in zouden mogen of dat er wetten zouden zijn die asiel voor iemand op religieuze gronden a priori afwijzen. Dat was namelijk wat je stelde.
Er zijn vrij simpele redenen voor het feit dat er in Polen geen massa's Afrikanen, Aziaten, moslims of hindoes verblijven. Het land heeft geen koloniale geschiedenis zoals Frankrijk, het VK of Nederland die kent met bijbehorende migratie tot gevolg. Het kent in tegenstelling tot dat soort landen geen recente arbeidsmigratiegolven. Tot 1989 was het een communistische vazalstaat en pas recentelijk wordt het economisch ook een stuk welvarender. Daarom vind je allereerst in historisch opzicht al veel minder van dergelijke migranten in Polen dan in West-Europa. Dat werkt vervolgens ook weer door in de aanzuigende werking.
Dat Oekraïners gezien de vriendelijk Oosterbuur westwaarts trekken en daarbij initieel in Polen aankomen lijkt me vrij logisch. De meesten zitten in Duitsland en er trekken er ook nog wel de nodigen verder door, maar er blijven er best wat in Polen. Zowel in Polen als de rest van de EU staat men redelijk open voor tijdelijke opvang van Oekraïeners. Deels ook wel vanwege een 'the enemy of my enemy' houding in mijn optiek. Polen en Oekraïners zijn op z'n zachtst gezegd niet altijd de beste buren geweest namelijk.
Kortom met beleid heeft het allemaal vrij weinig van doen.
Doe je nou je best om een post niet te begrijpen?quote:Op donderdag 15 mei 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat er in Polen niet veel niet-Westerse migranten zijn komt omdat Polen de grenzen potdicht houdt en daarbij allerlei vermeende verdragen gewoon negeert. Hetzelfde geldt voor Hongarije en Slowakije.
Een koloniaal verleden heeft dan ook niet per se iets te maken met migratie. Nederland heeft namelijk ook geen koloniale geschiedenis in landen zoals Marokko en Turkije en toch zijn Marokkanen en Turken de grootste migrantengroepen hier.
Uiteindelijk is het aan Westerse landen zelf om mensen toe te laten of niet. Dat pakweg Frankrijk een koloniale geschiedenis kent in Algerije, wil niet zeggen dat het land nu verplicht is om miljoenen Algerijnen op te vangen. Helaas heeft het toch die fout gemaakt, daardoor zijn steden zoals Marseille en Parijs er niet beter op geworden.
In het Westen heerst(e) er namelijk het idee dat wij de morele verplichting zouden hebben kansarme gelukzoekers van over de hele wereld (en vooral uit Afrika en het Midden-Oosten) op te vangen en een graantje te laten meepikken van onze welvaart omdat deze is bewerkstelligt ten koste van de landen waar die mensen vandaan komen (wat niet klopt).
En dan laat ik hier nog maar even buiten beschouwing dat er een groep mensen in het Westen is die het ook heel leuk vinden dat Westerse landen een stuk 'inclusiever' en 'diverser' worden door de influx van migranten. Want ook dat speelt natuurlijk nog een rol.
Algerije was indertijd een onderdeel van Frankrijk (wat ze zelf zo gewild hadden, en waar ze volgens mij als land behoorlijk aan verdiend hebben), en die mensen waren dus toen gewoon Fransen en hadden, net voordat Algerije weer zelfstandig werd, het recht om in Frankrijk te gaan wonen. Dat is als land gewoon je eigen politiek die tegen je werkt, helaas pindakaas. Datzelfde geldt ook voor de voormalig Surinamers en Antilianen in Nederland.quote:Op donderdag 15 mei 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat er in Polen niet veel niet-Westerse migranten zijn komt omdat Polen de grenzen potdicht houdt en daarbij allerlei vermeende verdragen gewoon negeert. Hetzelfde geldt voor Hongarije en Slowakije.
Een koloniaal verleden heeft dan ook niet per se iets te maken met migratie. Nederland heeft namelijk ook geen koloniale geschiedenis in landen zoals Marokko en Turkije en toch zijn Marokkanen en Turken de grootste migrantengroepen hier.
Uiteindelijk is het aan Westerse landen zelf om mensen toe te laten of niet. Dat pakweg Frankrijk een koloniale geschiedenis kent in Algerije, wil niet zeggen dat het land nu verplicht is om miljoenen Algerijnen op te vangen. Helaas heeft het toch die fout gemaakt, daardoor zijn steden zoals Marseille en Parijs er niet beter op geworden.
In het Westen heerst(e) er namelijk het idee dat wij de morele verplichting zouden hebben kansarme gelukzoekers van over de hele wereld (en vooral uit Afrika en het Midden-Oosten) op te vangen en een graantje te laten meepikken van onze welvaart omdat deze is bewerkstelligt over de ruggen van de landen van die mensen (wat niet klopt).
Allemaal leuk en aardig maar Polen heeft er als land voor gekozen om niet mee te doen met de door de EU gewenste verspreiding van asielzoekers, geeft niet hun huizenvoorraad en sociale systeem weg zoals Nederland etc. etc. Dit is conform hun wens om bepaalde groepen niet in hun land te hebben.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, ik fixeer me op de bewering dat moslims het land niet in zouden mogen of dat er wetten zouden zijn die asiel voor iemand op religieuze gronden a priori afwijzen. Dat was namelijk wat je stelde.
Er zijn vrij simpele redenen voor het feit dat er in Polen geen massa's Afrikanen, Aziaten, moslims of hindoes verblijven. Het land heeft geen koloniale geschiedenis zoals Frankrijk, het VK of Nederland die kent met bijbehorende migratie tot gevolg. Het kent in tegenstelling tot dat soort landen geen recente arbeidsmigratiegolven. Tot 1989 was het een communistische vazalstaat en pas recentelijk wordt het economisch ook een stuk welvarender. Daarom vind je allereerst in historisch opzicht al veel minder van dergelijke migranten in Polen dan in West-Europa. Dat werkt vervolgens ook weer door in de aanzuigende werking.
Dat Oekraïners gezien de vriendelijk Oosterbuur westwaarts trekken en daarbij initieel in Polen aankomen lijkt me vrij logisch. De meesten zitten in Duitsland en er trekken er ook nog wel de nodigen verder door, maar er blijven er best wat in Polen. Zowel in Polen als de rest van de EU staat men redelijk open voor tijdelijke opvang van Oekraïeners. Deels ook wel vanwege een 'the enemy of my enemy' houding in mijn optiek. Polen en Oekraïners zijn op z'n zachtst gezegd niet altijd de beste buren geweest namelijk.
Kortom met beleid heeft het allemaal vrij weinig van doen.
Ja leuk, maar in Nederland zijn we ook veel soepeler voor Oekraïners. Sterker nog, daar is een speciale regeling voor. De crux zit hem in mijn ogen ook vooral in 'tijdelijk'.quote:Op donderdag 15 mei 2025 15:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar Polen heeft er als land voor gekozen om niet mee te doen met de door de EU gewenste verspreiding van asielzoekers, geeft niet hun huizenvoorraad en sociale systeem weg zoals Nederland etc. etc. Dit is conform hun wens om bepaalde groepen niet in hun land te hebben.
Toen Oekraïners gingen vluchten waren ze welwillender.
Dat weerspreekt niet wat ik over Polen zeg. Ook in Nederland zijn Oekraïners meer gewenst.quote:Op donderdag 15 mei 2025 15:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja leuk, maar in Nederland zijn we ook veel soepeler voor Oekraïners. Sterker nog, daar is een speciale regeling voor. De crux zit hem in mijn ogen ook vooral in 'tijdelijk'.
Oeiiii.quote:Op donderdag 15 mei 2025 14:17 schreef AchJa het volgende:
Dan weet ik er ook nog wel een paar...
[ x ]
Nee, maar je had het niet over 'meer gewenst'. Je had het over het feit dat ze daar gewoon botweg geweigerd zouden worden.quote:Op donderdag 15 mei 2025 16:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat weerspreekt niet wat ik over Polen zeg. Ook in Nederland zijn Oekraïners meer gewenst.
Quote dat ik zeg dat ze botweg geweigerd worden?quote:Op donderdag 15 mei 2025 16:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, maar je had het niet over 'meer gewenst'. Je had het over het feit dat ze daar gewoon botweg geweigerd zouden worden.
Kijk je b.v. naar recente cijfers dan zie je dat er gewoon heel weinig asielzoekers uit b.v. Afrika of het Midden-Oosten überhaupt naar Polen willen:
https://asylumineurope.org/reports/country/poland/statistics/
Zijn natuurlijk lage absolute aantallen, maar Afghanen en Syriërs mogen gewoon grotendeels blijven.
quote:Op donderdag 15 mei 2025 16:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Quote dat ik zeg dat ze botweg geweigerd worden?
Geef nou eens gewoon toe dat je ongelijk hebt. Is echt niet zo erg hoor.
Kortom. onwaar.quote:Polen neemt wel Oekraïners op maar geen moslims.
Ik zeg daar niet dat moslims "botweg geweigerd" worden maar dat ze simpelweg niet worden opgenomen. Dat er een enorm klein aantal is opgenomen doet geen afbreuk aan die stelling, het is namelijk verwaarloosbaar. Polen doet namelijk niet mee aan de door de EU gewenste spreiding.quote:Op donderdag 15 mei 2025 16:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
[..]
Kortom. onwaar.
Ze nemen wel degelijk moslims op, maar er komen er maar bar weinig naar Polen. Geldt natuurlijk niet enkel voor moslims. Polen is niet zo'n populaire migratiebestemming. Hooguit voor direct vluchten uit buurlanden als Oekraïne en Wit-Rusland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |