abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:37:07 #1
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217616609
Een opmerkelijk nieuwsbericht wat mij betreft, maar zulke mensen zullen vast wel goed passen in die rode staten.
quote:
Eerste Afrikaners 'ontvluchten' Zuid-Afrika en krijgen asiel in de VS

De eerste door de Amerikanen gefinancierde chartervlucht met tientallen witte Zuid-Afrikanen is geland in Washington. Ze worden in Zuid-Afrika gediscrimineerd en verdienen daarom een vluchtelingenstatus, meent president Trump. De Zuid-Afrikaanse regering spreekt dit met kracht tegen.

Een gouden ticket, zo noemt de Zuid-Afrikaanse Anette de kans om nu naar de Verenigde Staten te verhuizen. "Ik hoop dat we worden uitgekozen en straks Trump onze president mogen noemen", vertelt ze aan de telefoon vanaf een boerderij ten oosten van Johannesburg. "We willen naar Dakota, Wisconsin of Illinois."

Vooralsnog zouden zo'n vijftig mensen in de Verenigde Staten de vluchtelingenstatus hebben gekregen. Vandaag meldde de Amerikaanse ambassade in Zuid-Afrika op zijn website dat meer mensen zich kunnen inschrijven voor het programma. Anette hoopt dat het snel ook haar beurt is om te vertrekken.

"We zoeken naar een uitweg", zegt Anette, die alleen bij haar voornaam genoemd wil worden. "Ik wil niet leven in een land waar geen respect is voor ons, witte Zuid-Afrikanen. Mijn man werkt hier op een boerderij en ons inkomen is laag. Als witte Zuid-Afrikaan is het moeilijk om hier werk te vinden. Bovendien is er veel criminaliteit hier. Ik voel me niet veilig."

Slachtoffers van discriminatie

Begin februari tekende Trump een presidentieel decreet waarmee Afrikaners, afstammelingen van voornamelijk Nederlandse kolonisten die meer dan drie eeuwen geleden naar Zuid-Afrika kwamen, voortaan asiel kunnen aanvragen in de VS. Volgens Trump vallen Afrikaners onder het vluchtelingenstatuut omdat ze het slachtoffer zijn van raciale discriminatie in Zuid-Afrika.

Trump nam deze beslissing vlak nadat de Zuid-Afrikaanse overheid een nieuwe landonteigeningswet had aangenomen, die regelt dat de overheid grond onder bepaalde omstandigheden kan afnemen.

De Zuid-Afrikaanse regering wil daarmee de gevolgen van het racistische beleid onder de apartheid tenietdoen. Het overgrote deel van landbouwgrond is in handen van de witte bevolking, terwijl die slechts een kleine minderheid in het land vormt.

Trump wordt in zijn retoriek en keuzes ook gevoed door techbaas Elon Musk, die opgroeide in Zuid-Afrika onder de apartheid. Musk schreef op X dat er een "witte genocide" bezig is in Zuid-Afrika. HIj doelt daarbij op de zogenoemde 'plaasmoorde', waarbij witte boeren het slachtoffer worden van soms zeer gewelddadige aanvallen.

De regering bijt van zich af. Dat witte mensen in zijn land worden vervolgd is een volledig vals narratief, zei de Zuid-Afrikaanse president Ramaphosa een paar weken geleden. Alle Zuid-Afrikanen worden geraakt door hoge misdaadcijfers, zegt hij. Ook onafhankelijke experts stellen dat er geen enkel bewijs voor discriminatie is.

"Absurd", zegt ook de vooraanstaande Afrikaner journalist en schrijver Max du Preez over de vluchtelingenstatus die zijn land- en cultuurgenoten krijgen. "Er is overduidelijk géén sprake van vervolging. We hebben allemaal te maken met misdaad en een regering die deels tekortschiet. Amerika zou dus alle Zuid-Afrikanen asiel moeten geven."

Du Preez wijst erop dat bovendien maar een kleine groep Afrikaners naar de VS wil. "De meerderheid is zich bewust van zijn privileges en we hebben hier een goed leven."

Volgens hem heeft dit ook meer met Amerikaanse politiek te maken dan met Zuid-Afrikaanse. "Trump wil zijn eigen bevolking laten zien dat diversiteit en positieve discriminatie niet werken. De boodschap aan de witte conservatieven in Amerika is dat hen hetzelfde lot te wachten staat als ze niet optreden."

Verdeeldheid

Ook aan de andere kant wringt het, vindt Du Preez. De Afrikaners komen in de VS aan op een moment dat het migratie- en vluchtelingenbeleid zeer is verhard en mensen uit Afrikaanse landen in oorlog, zoals Sudan en de Democratische Republiek Congo, weinig kans hebben om binnen te komen.

De Zuid-Afrikaanse regering waarschuwt dat de Amerikaanse inmenging kan zorgen voor verdeeldheid. Dat gebeurt al. Du Preez krijgt veel reacties op zijn stukken en ook het team achter de website 'Amerikaners', waar Zuid-Afrikanen informatie kunnen krijgen over het vluchtelingenprogramma, krijgt zowel steunbetuigingen als haatmail.

'We zijn echt bang'

Sam Busa, de initiatiefnemer van 'Amerikaners', legt de haat naast zich neer. "Mensen zeggen 'lucky whites', want heel veel Zuid-Afrikanen zijn deze regering zat. Wat een fantastische kans krijgen we om deze falende economie te verlaten. Ik heb drie volwassen zoons en ik denk dat ze in Amerika een betere toekomst tegemoet gaan. We zijn geen geprivilegieerde mensen die een gratis tripje krijgen. We zijn echt bang."

Wat statistieken en onderzoeken ook zeggen, een deel van de Afrikanergemeenschap leeft in angst. En het zijn die verhalen die Amerikanen nu gaan horen van de Afrikaners die aankomen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217616625
Plaats hier uw advertentie
pi_217616630
Waarom geen opvang in de regio?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:41:13 #4
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217616652
quote:
Haha, dit zeker.

Dit is natuurlijk niet het type migrant (vluchteling is hier totaal ongepast) waar zulke mensen op zitten te wachten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:44:41 #5
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217616685
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:39 schreef xpompompomx het volgende:
Waarom geen opvang in de regio?
Het is toch de vermeende morele plicht van het Westen om migranten op te vangen?

Internationale verdragen, mensenrechten, we kunnen niet anders. Dat is het narratief altijd vanuit een bepaalde hoek.
pi_217616693
quote:
Dat zijn gelukzoekers. Zit in hun bloed.
pi_217616705
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is toch de vermeende morele plicht van het Westen om migranten op te vangen?

Internationale verdragen, mensenrechten, we kunnen niet anders. Dat is het narratief altijd vanuit een bepaalde hoek.
Ik hoor vanuit bepaalde hoeken juist altijd dat vluchtelingen/gelukszoekers juist in de regio waar ze vandaan komen opgevangen moeten worden.
pi_217616724
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:45 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Dat zijn gelukzoekers. Zit in hun bloed.
Nederlanders
  Miss 200.000.000! dinsdag 13 mei 2025 @ 09:51:18 #9
367000 roos94
pi_217616741
"We zoeken naar een uitweg", zegt Anette, die alleen bij haar voornaam genoemd wil worden. "Ik wil niet leven in een land waar geen respect is voor ons, witte Zuid-Afrikanen. Mijn man werkt hier op een boerderij en ons inkomen is laag. Als witte Zuid-Afrikaan is het moeilijk om hier werk te vinden. Bovendien is er veel criminaliteit hier. Ik voel me niet veilig."

Gelukkig gaan ze naar Amerika, het veiligste gebied ter wereld waar elke psychopaat zo een wapenwinkel in kan lopen om een mooi speeltje te kopen.
pi_217616755
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Nederlanders
Niet meer, Nederland was te min voor ze.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:53:16 #11
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217616762
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik hoor vanuit bepaalde hoeken juist altijd dat vluchtelingen/gelukszoekers juist in de regio waar ze vandaan komen opgevangen moeten worden.
Dat argument wordt volgens mij altijd gemaakt voor een oorlogssituatie. Daar is hier geen sprake van.

Dit zijn migranten, want vluchtelingen (ondanks alle claims) kun je deze mensen natuurlijk niet noemen, dan ligt het aan land zelf of ze die mensen toelaten en in de VS doet men dat schijnbaar.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Nederlanders
Dit zijn geen Nederlanders. Misschien slechts een deel van hun voorouders.
pi_217616768
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Niet meer, Nederland was te min voor ze.
Nederland heeft alleen interesse in analfabeet en onderontwikkeld paupervolk om asiel te verlenen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_217616769
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat argument wordt volgens mij altijd gemaakt voor een oorlogssituatie. Daar is hier geen sprake van.

Dit zijn migranten, want vluchtelingen (ondanks alle claims) kun je deze mensen natuurlijk niet noemen, dan ligt het aan land zelf of ze die mensen toelaten en in de VS doet men dat schijnbaar.
[..]

Gelukszoekers dus.
pi_217616783
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nederland heeft alleen interesse in analfabeet en onderontwikkeld paupervolk om asiel te verlenen.
Nederland houd ook niet van gelukszoekers en veiligelanders. Daar is het huidige kabinet zelfs op gekozen.
pi_217616792
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:51 schreef roos94 het volgende:

Gelukkig gaan ze naar Amerika, het veiligste gebied ter wereld waar elke psychopaat zo een wapenwinkel in kan lopen om een mooi speeltje te kopen.
In vergelijking met ZA is elk land veilig.
pi_217616808
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nederland houd ook niet van gelukszoekers en veiligelanders. Daar is het huidige kabinet zelfs op gekozen.
Jammer dat ze daar als kabinet niks mee doen...
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:00:52 #17
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217616821
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Gelukszoekers dus.
Zo praat jij toch nooit over migranten? Of komt dit omdat het nu ineens blanke mensen zijn met een achtergrond in het Westen en dan brengt het niet de gewenste diversiteit die men in bepaalde kringen graag nastreeft?
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Hmm.

Nou, daar zitten veel van deze mensen niet ver vandaan volgens mij. Dit zijn niet bepaald kennismigranten zeg maar. Ik zit in elk geval totaal niet te wachten op een influx van allemaal Afrikaners in Nederland.
pi_217616830
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zo praat jij toch nooit over migranten? Of komt dit omdat het nu ineens blanke mensen zijn met een achtergrond in het Westen en dan brengt het niet de gewenste diversiteit die men in bepaalde kringen graag nastreeft?
[..]
Hmm.

Nou, daar zitten veel van deze mensen niet ver vandaan volgens mij. Dit zijn niet bepaald kennismigranten zeg maar. Ik zit in elk geval totaal niet te wachten op een influx van allemaal Afrikaners in Nederland.
Afrikaner immigranten presteren in Nederland zowel op onderwijs als op inkomen beter dan autochtone Nederlanders.

En als ik moest kiezen tussen 1000 Somaliërs of 10000 afrikaners kies ik het laatste.
pi_217616835
Heel goed en erg fijn voor de Zuid Afrikaners.

Schandalig dat de discriminatie en plaasmoorden niet onder de aandacht wordt in het westen.
Ook hier is het geen nieuws omdat ze blank zijn.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:04:08 #20
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217616853
quote:

[..]
Zambia heeft er een aantal opgenomen maar doorgaans is de regio minder veilig voor hen dan bijvoorbeeld Saudi-Arabië voor Syriërs is. Leuk geprobeerd maar je snapt zelf ook wel dat dit anders is.
pi_217616858
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Gelukszoekers dus.
En nu is dat ineens geen probleem. Hmm hmm opmerkelijk dunkt me
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:05:08 #22
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217616861
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Afrikaner immigranten presteren in Nederland zowel op onderwijs als op inkomen beter dan autochtone Nederlanders.
Ik ben hier wel benieuwd naar een bron?
quote:

[..]
En als ik moest kiezen tussen 1000 Somaliërs of 10000 afrikaners kies ik het laatste.
Beide weigeren is geen optie? En waar wil je zulke Afrikaners gaan huisvesten?
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En nu is dat ineens geen probleem. Hmm hmm opmerkelijk dunkt me
Vanwaar deze spottende post?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:11:34 #23
37887 Dauthi
Progressive
pi_217616889
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:51 schreef roos94 het volgende:

Wat maar weer eens bevestigt dat in vergelijking met Zuid-Afrika de VS een verademing is.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_217616910
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:11 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Wat maar weer eens bevestigt dat in vergelijking met Zuid-Afrika de VS een verademing is.
Bekijk deze YouTube-video

Best wel ja.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:17:01 #25
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217616923
Nou toppie voor ze, hopelijk gouden bergen in hun verschiet.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:18:10 #26
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217616926
Haha lol.
Deze "vluchtelingen" mogen wel, maar de andere niet.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:20:18 #27
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217616935
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:18 schreef ieniminimuis het volgende:
Haha lol.
Deze "vluchtelingen" mogen wel, maar de andere niet.
Dat is natuurlijk ook weer niet waar. Er zijn onder de regering Biden miljoenen migranten toegelaten in de VS.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:21:08 #28
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217616939
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk ook weer niet waar. Er zijn onder de regering Biden miljoenen migranten toegelaten in de VS.
Uhm is Biden nu aan de macht en is het zijn beleid om actief Afrikaners op te halen?
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:21:09 #29
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_217616940
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
[..]
Vanwaar deze spottende post?
Ik heb geen bron, maar op dit moment zijn alle Zuid-Afrikanen in Nederland hier op een werkvisum en niet als vluchtelingen. Logisch dat ze dan relatief hoog opgeleid zijn en netto bijdragen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Redactie Sport dinsdag 13 mei 2025 @ 10:27:37 #30
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217616974
Hypocrisie is overal.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:28:37 #31
37887 Dauthi
Progressive
pi_217616979
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:15 schreef ToT het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

Best wel ja.
Zuid Afrika hoort bij de top wanneer het om moorden, verkrachtingen, carjacking etc gaat. 33 jaar ANC heeft er geen beter land van gemaakt.

De stats moorden per 100.000 inwoners:
Zuid Afrika 42,
De VS 4.2.
72 moorden per dag in Zuid Afrika in 2024.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:29:31 #32
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217616988
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:21 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik heb geen bron, maar op dit moment zijn alle Zuid-Afrikanen in Nederland hier op een werkvisum en niet als vluchtelingen. Logisch dat ze dan relatief hoog opgeleid zijn en netto bijdragen
De kans is aannemelijk dat die echt uit de absolute bovenlaag van het land komen. Dat is dus iets anders dan de Afrikaners waar dit artikel over gaat. Je komt niet maar zo even in het Westen als Zuid-Afrikaan, degenen die dat wel doen komen vaak uit een goede klasse. Schijnbaar heeft ook minder dan 10% van de hele bevolking een achtergrond in het hoger onderwijs.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:21 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Uhm is Biden nu aan de macht en is het zijn beleid om actief Afrikaners op te halen?
Dat is mijn argument niet, maar jij doet alsof alle andere migranten de toegang wordt geweigerd in de VS, dat is niet het geval. Alleen de Trump-regering laat andere mensen binnen dan de Biden-regering.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hypocrisie is overal.
Waarom vind je dit hypocriet?
pi_217617002
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Migratiemagneet Nederland - Dr. Jan van de Beek
quote:

vandaar "als ik moest kiezen"
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 10:32:57 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217617014
Zouden wij ook moeten doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:35:20 #35
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217617030
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
[..]
vandaar "als ik moest kiezen"
Ik snap je punt verder wel, Somaliërs zijn kansarm en die moet je hier gewoon niet willen, maar ik kan toch ook wel wat betere groepen bedenken dan Afrikaners. Neem bijvoorbeeld mensen uit Japan, Zuid-Korea of hoogopgeleide Nigerianen, Ghanezen en Europeanen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:32 schreef sp3c het volgende:
Waarom vind je dat?
pi_217617033
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En miljoenen uitgezet onder Biden.

"Welkom in het land van de vrijheid", zei onderminister van Buitenlandse Zaken Chris Landau bij hun aankomst op Dulles Airport

Maar wat is nou die zogenaamde vrijheid
Als je bang en voorzichtig
Met je mening moet omgaan

Wat is nou die vrijheid als je ontslagen wordt omdat je transgender bent.

Zeg ons wat is-ie waard
Wanneer iemand die afwijkt
Voor gek wordt verklaard.
pi_217617052
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik snap je punt verder wel, Somaliërs zijn kansarm en die moet je hier gewoon niet willen, maar ik kan toch ook wel wat betere groepen bedenken dan Afrikaners. Neem bijvoorbeeld mensen uit Japan, Zuid-Korea of hoogopgeleide Nigerianen, Ghanezen en Europeanen.
[..]
Waarom vind je dat?
Die groepen die je noemt presteren nagenoeg evengoed als afrikaners. Dus waarom zou een zuid koreaan de voorkeur hebben?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:39:42 #38
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217617065
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:32 schreef sp3c het volgende:
Asiel aanvragen in de VS?
Huilen dan.
pi_217617066
De uittocht van blanke zuidafrikanen is al meer dan 20 jaar gaande.
Je hoort er weinig van omdat het verhaal niet past in het linkse juichverhaal en omdat de afrikaners moeiteloos en geruisloos opgaan in de samenleving van hun nieuwe thuisland.

Omdat het nu om Trump gaat die het bewust aandikt en daarmee de publiciteit haalt duikt ook deugend nederland er op.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:40:46 #40
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217617069
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

"Welkom in het land van de vrijheid", zei onderminister van Buitenlandse Zaken Chris Landau bij hun aankomst op Dulles Airport

Zeg ons wat is-ie waard
Dat weegt toch niet op tegen de miljoenen die er zijn binnengelaten?

En over het vermeende slachtofferschap van mensen met genderdysforie (die trouwens volledig terecht uit het leger zijn gezet) ga je maar ergens anders jammeren :W, daar gaat dit topic niet over.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Die groepen die je noemt presteren nagenoeg evengoed als afrikaners. Dus waarom zou een zuid koreaan de voorkeur hebben?
Ik zie liever een hoogopgeleide Zuid-Koreaan komen dan een laagopgeleide Afrikaner.
pi_217617102
quote:
Daar heb je een bron van?
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 10:52:05 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217617123
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Asiel aanvragen in de VS?
nee dan kunnen we beter weer op Rutte stemmen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217617128
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik neem aan dat De Beek zich op een studie baseert, simpelweg de titel van een boek noemen is een beetje makkelijk (en voor ons vrij ingewikkeld om uit te checken).
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:55:43 #44
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_217617146
quote:

[..]
Tenzij het roomblanke Nederlandse kolonisten zijn natuurlijk.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_217617163
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik neem aan dat De Beek zich op een studie baseert, simpelweg de titel van een boek noemen is een beetje makkelijk (en voor ons vrij ingewikkeld om uit te checken).
Dan krijg je een hele heldere bronvermelding en dan is het nog niet goed.
Jankbal, ben je lui of gewoon dom?
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_217617181
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:58 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dan krijg je een hele heldere bronvermelding en dan is het nog niet goed.
Jankbal, ben je lui of gewoon dom?
Aangezien ik lui en dom ben, en jij vast slim en actief, vraag ik je om het letterlijke citaat te geven.

Ik vermoed namelijk dat er nog wel een addertje onder het gras zit, dat een specifieke groep (bijvoorbeeld goed opgeleide Afrikaners) beter presteert dan Nederlanders zonder immigratieachtergrond. Maar dat het voor de Afrikaners die graag in Trumpland willen wonen wel tegen zal vallen.
pi_217617188
quote:
Lol het is wel komisch hoor de reacties op X. Ineens zijn de links progressieven anti immigratie wanneer het niet hun soort mensen betreft.

Wat, zijn er nu mensen die een vluchtelingenstatus hebben gekregen omdat ze te maken hebben met raciaal gemotiveerde moorden en straks ook landonteigening?
Dat moeten we natuurlijk niet willen, wederom het zoveelste bewijs dat er een totaal gebrek aan principes is bij de links progressieven.
pi_217617200
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:28 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Zuid Afrika hoort bij de top wanneer het om moorden, verkrachtingen, carjacking etc gaat. 33 jaar ANC heeft er geen beter land van gemaakt.

De stats moorden per 100.000 inwoners:
Zuid Afrika 42,
De VS 4.2.
72 moorden per dag in Zuid Afrika in 2024.
Klopt, alleen hebben Afrikaners statistisch een stuk minder kans daar slachtoffer van te worden dan de rest van de bevolking.

Dan is de vraag dus waarom is de minst bedreigde groep wel vluchteling en de rest niet?

Bovendien ken ik dan ook nog wel een paar Latijs-Amerikaanse landen waar mensen vluchten voor criminaliteit, maar die mogen niet meer. Of mensen uit, zeg, Afghanistan.

De enige reden dat deze groep voorrang krijgt is Musk.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:05:10 #49
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217617207
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zeg ons wat is-ie waard
Oķé, claudia de breij.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Redactie Sport dinsdag 13 mei 2025 @ 11:05:42 #50
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217617210
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:29 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom vind je dit hypocriet?
Omdat nu het ineens om een andere groep mensen gaat, groepen ineens elkaars argumenten gaan gebruiken om elkaar terecht te wijzen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')