abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217616489
Boys don't cry.

In onze samenleving groeien veel jongens nog steeds op met het idee dat ze sterk, stoer en onverstoorbaar moeten zijn. Er is nauwelijks ruimte voor kwetsbaarheid. Huilen wordt al snel gezien als een zwakte, praten over gevoelens als zeer ongemakkelijk, en hulp zoeken als falen, schaamte om er als man over te beginnen. En dat is iets levensgevaarlijks.

Ik heb een collega met wie ik niet veel contact heb, maar ik zie hem steeds verder wegglijden. Het is geen midlifecrisis. Ik kan aan alles zien dat hij lijdt in stilte. Ik zie het gewoon in zijn ogen, in zijn houding, in hoe hij zich voortbeweegt. En hoewel ik hem graag zou willen helpen, weet ik niet hoe ik dat moet aanpakken.

Het is nogal schrijnend om te beseffen dat veel mannen in zo'n situatie volledig op zichzelf zijn aangewezen. Ze kunnen hun gevoelens vaak nergens kwijt , soms zelfs niet bij hun partner of kinderen, als die er zijn.
Het gevolg is wel duidelijk: een opeenstapeling van frustratie, depressie, en in het uiterste geval zelfmoord. Ook mannen die denken dat hun problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon als ze een nieuw leven gaan beginnen, maar dat is natuurlijk ook een fabeltje. Naderhand zal het nog veel slechter gaan.

Mijn indruk is dat veel mannen wél hulp willen, maar het simpelweg niet durven te vragen. Omdat het zwak voelt. Omdat ze denken dat ze gefaald hebben als ze het niet alleen aankunnen.
Een soort maatschappelijke verwachting dat je als man gaat gewoon moet doorgaan, en dat je wel sterker bent dan je demonen.
Soms zou het misschien al verschil kunnen maken als iemand gewoon vraagt: "Hoe gaat het écht met je?" Om zich gehoord te voelen. Maar dat wordt zelden aan een man gevraagd, tenminste niet in mijn eigen ervaring en ik moet toegeven dat ik dat zelf ook niet doe.

Zelf kijk ik regelmatig op TikTok, vaak gewoon om te relaxen of tijd te doden, uit verveling . Wat me de laatste tijd opvalt, is dat bij veel video's over mannen of echtgenoten in de reacties steevast staat: "Men..." vaak op een cynische of neerbuigende toon.
Alsof mannen in en in slecht zijn. Zat vieze wijven die ik ken hebben hun man helemaal gesloopt, en voor de buitenwereld wordt de man aangezien als de zwakke, als de schuldige.

Als vrouwen zouden we daar best wat vaker bij stil mogen staan. We zien mannen te vaak alleen als sterk, geverig, en onvermoeibaar. We nemen maar graag vaak aan dat het wel goed met ze gaat — terwijl diezelfde man misschien 's avonds op de bank in stilte zit te huilen, zonder uitweg te zien.
Mannen gaan vaak dingen doen waar ze volledige controle op hebben in vreemde situaties, als een dom voorbeeld, de auto poetsen.

Gisteravond zocht ik op TikTok naar "men’s mental health" en wat ik toen zag, raakte me diep. Mannen die zich daar (vaak wel anoniem) durven uit te spreken over hun mentale gezondheid. En de reacties eronder: andere mannen die hen steun bieden, hun verhaal delen, herkenning tonen. En het aantal reacties en likes zijn ook niet om lacherig over te doen.

Waarom kan dat niet ook in het echte leven?

Vraag eens aan je eigen kerel hoe het echt met hem gaat.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:27:26 #2
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_217616515
Sorry maar het is 2025
meen je dit nu echt serieus

quote:
In onze samenleving groeien veel jongens nog steeds op met het idee dat ze sterk, stoer en onverstoorbaar moeten zijn. Er is nauwelijks ruimte voor kwetsbaarheid. Huilen wordt al snel gezien als een zwakte, praten over gevoelens als zeer ongemakkelijk, en hulp zoeken als falen, schaamte om er als man over te beginnen. En dat is iets levensgevaarlijks.
Ik zie dit echt niet.
Mannen kunnen zich gewoon opstellen
en hun hart luchten

Als ze er zelf voor kiezen om wat voor een reden dan ook, het niet te doen is dat hun keus
Thinking is difficult, that’s why most people judge
pi_217616525
quote:
Gisteravond zocht ik op TikTok naar "men’s mental health"
lol
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:37:08 #4
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_217616610
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:28 schreef Evangelion het volgende:

[..]
lol
Dit dus. Tiktok is het meeste kansloze dat er bestaat.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_217616669
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:27 schreef greysbones het volgende:
Sorry maar het is 2025
[..]
Ik zie dit echt niet.
en hun hart luchten

Als ze er zelf voor kiezen om wat voor een reden dan ook, het niet te doen is dat hun keus
Hier ben ik het als man helemaal mee eens. Toevallig sprak ik er gisteren nog een oudere collega die door een psychisch intense periode gaat gaat. Die gaf letterlijk aan het is 2025, dus ik heb hulp gezocht. En dit is een een team met allemaal mannen waarin ik de jongste ben.

Vrijwel allemaal zijn we niet opgegroeid met over gevoelens praten (mijn vriendin trouwens ook niet, hangt ook van iemands gezinssituatie af), maar ook dat kun je gewoon later in je leven nog leren als je wilt.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:46:13 #6
421867 greysbones
pi_217616697
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:42 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Hier ben ik het als man helemaal mee eens. Toevallig sprak ik er gisteren nog een oudere collega die door een psychisch intense periode gaat gaat. Die gaf letterlijk aan het is 2025, dus ik heb hulp gezocht. En dit is een een team met allemaal mannen waarin ik de jongste ben.

Vrijwel allemaal zijn we niet opgegroeid met over gevoelens praten (mijn vriendin trouwens ook niet, hangt ook van iemands gezinssituatie af), maar ook dat kun je gewoon later in je leven nog leren als je wilt.
precies
Het is een keuze om te blijven leven zoals je leeft, of je doet er wat aan of je blijft doorgaan tot de koek op is.

Hier in huis is er altijd ruimte geweest voor een gesprek en alhoewel mijn ouders heel anders zijn opgevoed hebben ook zij altijd opengestaan voor de mindere zaken.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:46:27 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217616699
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:37 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Niet mee eens.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:48:05 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217616717
Nee, dat herken ik echt niet meer. Misschien dat het 15 jaar geleden wel nog was zoals ts het beschrijft, maar tegenwoordig hoor je toch ook veel mannelijke celebs en influencers en andere mannen in de publieke belangstelling die heel open zijn over hun mentale gezondheid en issues en wat dat met hun doet. En gelukkig maar.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:51:17 #9
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_217616740
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:46 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Niet mee eens.
Jij houdt van dansjes kijken?
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2025 @ 09:51:32 #10
364681 over_hedge
pi_217616745
quote:
Lekker makkelijk _O- Dit kan je van bijna elk probleem zeggen.

Vapen? Ja hey als ze er zelf voor kiezen is het hun keus. Dus geen probleem. Ondertussen lopen er allemaal 12 jarige verslaafde rond. Maar toch hun eigen keuze
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217616754
Ongetwijfeld zijn er nog steeds fragiele mannen die over gevoelens praten 'woke' vinden of zo, maar dat is dan wel iets dat ze zichzelf aandoen.

Mensen die geen gevaar zijn voor zichzelf of anderen kun je niet dwingen om hulp te zoeken.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:54:16 #12
421867 greysbones
pi_217616770
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:51 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Lekker makkelijk _O- Dit kan je van bijna elk probleem zeggen.

Vapen? Ja hey als ze er zelf voor kiezen is het hun keus. Dus geen probleem. Ondertussen lopen er allemaal 12 jarige verslaafde rond. Maar toch hun eigen keuze
dat een 12 jarige uberhaupt het geld heeft om aan een vape te komen is heeeel bijzonder
(maar dat zal dan aan mij liggen :+ )

en ja lekker makkelijk, maar de meeste zaken heb je in je leven een keus
om het wel of niet te doen
ik zeg niet dat het dan wel of geen probleem is
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:54:34 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217616773
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:51 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Jij houdt van dansjes kijken?
Jij zocht op dansjes? :D
  FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2025 @ 10:01:51 #14
364681 over_hedge
pi_217616832
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:54 schreef greysbones het volgende:

[..]
dat een 12 jarige uberhaupt het geld heeft om aan een vape te komen is heeeel bijzonder
(maar dat zal dan aan mij liggen :+ )

en ja lekker makkelijk, maar de meeste zaken heb je in je leven een keus
om het wel of niet te doen
Nou je doet of het geen probleem is. Want jij ziet het niet. En het is hun eigen keuze.
Dat interpreteer ik als: Het is helemaal geen probleem.

Maar dat is dus fout. Wat wil je er dan precies mee zeggen?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:03:42 #15
421867 greysbones
pi_217616849
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:01 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nou je doet of het geen probleem is. Want jij ziet het niet. En het is hun eigen keuze.
Dat interpreteer ik als: Het is helemaal geen probleem.

Maar dat is dus fout. Wat wil je er dan precies mee zeggen?
JIJ bent van de Nivea
ik heb meerdere mannelijke vrienden waarvan 1 met serieuze issues in het verleden
hij weet dat de deur hier altijd voor hem openstaat
en maakt daar ook gebruik van
verder heeft hij ervoor GEKOZEN hulp te zoeken en te werken aan zijn PROBLEEM
  FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2025 @ 10:07:50 #16
364681 over_hedge
pi_217616869
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:03 schreef greysbones het volgende:

[..]
JIJ bent van de Nivea
ik heb meerdere mannelijke vrienden waarvan 1 met serieuze issues in het verleden
JIJ bent van de Nivea. Wat? Ik heb werkelijk geen idee wat dit betekent. Leg eens uit.

Dat je mannelijke vrienden hebt die open kunnen zijn betekent nog niet dat het voor veel (en vooral jongere) weldegelijk een maatschappelijk probleem is.

Maar fijn dat jij een vriend hebt die hulp zoekt. ^O^ Anekdotisch bewijs zegt alleen zo weinig.
Maar klopt dus dat je het geen probleem vind
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:09:53 #17
421867 greysbones
pi_217616875
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:07 schreef over_hedge het volgende:

[..]
JIJ bent van de Nivea. Wat? Ik heb werkelijk geen idee wat dit betekent. Leg eens uit.

Dat je mannelijke vrienden hebben die open kunnen zijn betekent nog niet dat het voor veel (en vooral jongere) weldegelijk een maatschappelijk probleem is.

Maar fijn dat jij een vriend hebt die hulp zoekt. ^O^ Anekdotisch bewijs zegt alleen zo weinig.
Maar klopt dus dat je het geen probleem vind
en waar is jouw bewijs dat het wel zo is ?
dat Jongens/mannen problemen hebben met zich openstellen
omdat de maatschappij van ze verlangd mannelijk te zijn :+

maatschappelijke problemen van de jongeren nu stammen af van hele andere oorzaken
pi_217616901
Stop Calling It A 'Male Epidemic' – Loneliness Is Everywhere

quote:
[...] This week: is the men's loneliness epidemic overblown? There's been a lot more attention on loneliness in the past few years, with special attention on men's loneliness. And some men definitely are lonely: according to a recent Pew survey, 16% of men say they're lonely all or most of the time. But so are 15% of women. So why are we so concerned about men? What launched the narrative about men's particular loneliness? And if the problems men are having don't boil down to loneliness, what do they boil down to? [...]
Bron
  FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2025 @ 10:16:10 #19
364681 over_hedge
pi_217616918
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:09 schreef greysbones het volgende:

[..]
en waar is jouw bewijs dat het wel zo is ?
dat Jongens/mannen problemen hebben met zich openstellen
omdat de maatschappij van ze verlangd mannelijk te zijn :+

maatschappelijke problemen van de jongeren nu stammen af van hele andere oorzaken
quote:
Gaat vervolgens 3 post verdedigen hoe het toch echt geen probleem is.
Wat voel je je aangevallen joh :D

Maar ik ga het hier bij laten want hier gaat toch geen goede discussie uit voortkomen.
Fijne dag nog
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:21:20 #20
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_217616944
Interresant toppa
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:23:46 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217616957
Dus toxische masculiniteit is ook geen ding? Kewl. Had ik even gemist.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217617196
quote:
Sorry maar het is 2025
[..]
Ik zie dit echt niet.
en hun hart luchten

Het probleem is dat mannen dit niet doen, 20 jaar geleden niet, nu niet en over 20 jaar ook niet. En dat komt voornamelijk door onze maatschappij, en door vrouwen met denkwijze zoals jezelf.
"Mannen kunnen zich gewoon opstellen en hun hart luchten". Gewoon.... precies waar mijn topic over gaat eigenlijk. Helaas snap je het niet.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:03:39 #23
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217617201
quote:
Sorry maar het is 2025
[..]
Ik zie dit echt niet.
en hun hart luchten

Het zal tegenwoordig misschien wat minder zijn geworden maar ik denk dat een groot deel van de mannen nog altijd niet openlijk over zijn gevoelens zal praten. Zou dat zelf overigens ook niet zo snel doen aangezien dat later mogelijk tegen je gebruikt kan worden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:07:36 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217617216
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:03 schreef spickel het volgende:

[..]
Het probleem is dat mannen dit niet doen, 20 jaar geleden niet, nu niet en over 20 jaar ook niet. En dat komt voornamelijk door onze maatschappij, en door vrouwen met denkwijze zoals jezelf.
"Mannen kunnen zich gewoon opstellen en hun hart luchten". Gewoon.... precies waar mijn topic over gaat eigenlijk. Helaas snap je het niet.
Waarom pik je nou de vrouwelijke user eruit en niet de mannelijke die dezelfde mening deelt?

Waarom leg je de schuld bij vrouwen?
pi_217617217
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:37 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Dit is klinkklare onzin. Grotendeels zijn het onnozele filmpjes, maar over het mentale deel, wat ik gevonden heb, zijn gewoon hartkreten en uitingen van pure wanhoop. Omdat ze in het echte leven niemand hebben om zich te uiten, en door de harde maatschappij, en het gevoel van de man in het algemeen niet wordt geaccepteerd, en zo voornamelijk anoniem hun hart willen luchten.
pi_217617258
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:52 schreef Stepperoller het volgende:
Ongetwijfeld zijn er nog steeds fragiele mannen die over gevoelens praten 'woke' vinden of zo, maar dat is dan wel iets dat ze zichzelf aandoen.

Mensen die geen gevaar zijn voor zichzelf of anderen kun je niet dwingen om hulp te zoeken.
Niks met woke te maken, wel met de toekomst hoe anderen naar hun zullen kijken, zowel man als vrouw. Ben het er absoluut niet mee eens dat ze zich dit zelf aandoen. De maatschappij doet hun dit aan.
Vroeg of laat ben je als man toch een slappeling (oh, hem daar...die janker....), terwijl in precies hetzelfde geval als vrouw dat totaal niet het geval is.
pi_217617273
Hi! Man hier met (voormalige) psychische problemen (burnout&depressie).

Heb erover gepraat. Het waren twee vrouwen die mij het meest hebben geholpen. Daarnaast een aantal mannelijke vrienden en collega's.

Ja. Het is spannend om je open en kwetsbaar op te stellen. Maar dat is het sowieso, dat maakt niet uit voor man/vrouw. En het is normaal in deze tijd, ik merk totaal niet dat deze maatschappij daar "hard" voor is.
pi_217617276
Misschien eens idee om zelf wat filmpjes te bekijken over dit onderwerp op tiktok. Die sentimentele muziek moet je gewoon negeren, maar luister eens gewoon.
pi_217617292
Ik ga op zoek naar filmpjes die bevestigen wat ik wil zien/horen. Hm, totaal niet objectief of zo :D
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:19:57 #30
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217617301
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:03 schreef spickel het volgende:

[..]
Of misschien klopt het niet wat jij denkt? Misschien moet je dat eens overwegen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:20:37 #31
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217617306
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:16 schreef spickel het volgende:
Misschien eens idee om zelf wat filmpjes te bekijken over dit onderwerp op tiktok. Die sentimentele muziek moet je gewoon negeren, maar luister eens gewoon.
Of jij zoekt eens naar andere filmpjes (en info) dan degene die je mening bevestigen.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:29:42 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217617350
Ik moet zeggen dat ik de mening ‘mannen kunnen wel over hun mentale problemen praten en als ze dat niet doen is het hun fout’ niet zou durven te onderschrijven.

Waarom vervalt dit topic in: als ik het kan, dan kan jij het ook en als het jou niet lukt dan ligt het aan jou.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:39:38 #33
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217617384
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:22 schreef spickel het volgende:
Boys don't cry.

Ik heb een collega met wie ik niet veel contact heb, maar ik zie hem steeds verder wegglijden. Het is geen midlifecrisis. Ik kan aan alles zien dat hij lijdt in stilte. Ik zie het gewoon in zijn ogen, in zijn houding, in hoe hij zich voortbeweegt. En hoewel ik hem graag zou willen helpen, weet ik niet hoe ik dat moet aanpakken.

Het is nogal schrijnend om te beseffen dat veel mannen in zo'n situatie volledig op zichzelf zijn aangewezen. Ze kunnen hun gevoelens vaak nergens kwijt , soms zelfs niet bij hun partner of kinderen, als die er zijn.
Het gevolg is wel duidelijk: een opeenstapeling van frustratie, depressie, en in het uiterste geval zelfmoord. Ook mannen die denken dat hun problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon als ze een nieuw leven gaan beginnen, maar dat is natuurlijk ook een fabeltje. Naderhand zal het nog veel slechter gaan.

Mijn indruk is dat veel mannen wél hulp willen, maar het simpelweg niet durven te vragen. Omdat het zwak voelt. Omdat ze denken dat ze gefaald hebben als ze het niet alleen aankunnen.
Een soort maatschappelijke verwachting dat je als man gaat gewoon moet doorgaan, en dat je wel sterker bent dan je demonen.
Soms zou het misschien al verschil kunnen maken als iemand gewoon vraagt: "Hoe gaat het écht met je?" Om zich gehoord te voelen. Maar dat wordt zelden aan een man gevraagd, tenminste niet in mijn eigen ervaring en ik moet toegeven dat ik dat zelf ook niet doe.

Zelf kijk ik regelmatig op TikTok, vaak gewoon om te relaxen of tijd te doden, uit verveling . Wat me de laatste tijd opvalt, is dat bij veel video's over mannen of echtgenoten in de reacties steevast staat: "Men..." vaak op een cynische of neerbuigende toon.
Alsof mannen in en in slecht zijn. Zat vieze wijven die ik ken hebben hun man helemaal gesloopt, en voor de buitenwereld wordt de man aangezien als de zwakke, als de schuldige.

Als vrouwen zouden we daar best wat vaker bij stil mogen staan. We zien mannen te vaak alleen als sterk, geverig, en onvermoeibaar. We nemen maar graag vaak aan dat het wel goed met ze gaat — terwijl diezelfde man misschien 's avonds op de bank in stilte zit te huilen, zonder uitweg te zien.
Mannen gaan vaak dingen doen waar ze volledige controle op hebben in vreemde situaties, als een dom voorbeeld, de auto poetsen.

Gisteravond zocht ik op TikTok naar "men’s mental health" en wat ik toen zag, raakte me diep. Mannen die zich daar (vaak wel anoniem) durven uit te spreken over hun mentale gezondheid. En de reacties eronder: andere mannen die hen steun bieden, hun verhaal delen, herkenning tonen. En het aantal reacties en likes zijn ook niet om lacherig over te doen.

Waarom kan dat niet ook in het echte leven?

Vraag eens aan je eigen kerel hoe het echt met hem gaat.
Wat minder TikTok kijken en het echte leven gaan leiden. Dit is niet de werkelijkheid.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:42:54 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217617399
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waarom pik je nou de vrouwelijke user eruit en niet de mannelijke die dezelfde mening deelt?

Waarom leg je de schuld bij vrouwen?
@spickel

Is er een reden waarom je niet op mij reageert?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:46:39 #35
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217617423
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:29 schreef Lienekien het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de mening ‘mannen kunnen wel over hun mentale problemen praten en als ze dat niet doen is het hun fout’ niet zou durven te onderschrijven.

Waarom vervalt dit topic in: als ik het kan, dan kan jij het ook en als het jou niet lukt dan ligt het aan jou.
Ik denk dat de meeste reacties over het algemeen/de algemene tendens gaan. Dus of het wel of geen maatschappelijk probleem is anno 2025. Niet over individuele mannen die het wel of niet lukt om over hun problemen te praten.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:48:46 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217617441
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik denk dat de meeste reacties over het algemeen/de algemene tendens gaan. Dus of het wel of geen maatschappelijk probleem is anno 2025. Niet over individuele mannen die het wel of niet lukt om over hun problemen te praten.
Dan vraag ik me af wanneer iets wel of niet gekwalificeerd kan worden als een maatschappelijk probleem.

Ik denk dat er echt wel een punt is. Jammer dat het grotendeels wordt ondergesneeuwd door de merkwaardige aanpak van TS.
pi_217617454
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]
@:spickel

Is er een reden waarom je niet op mij reageert?
Geen reden. Knap als er een man is die hier wel over durft te spreken en actie onderneemt en het op deze manier probeert op te lossen. De andere 99.9% doen dit niet, en lopen er in stilte mee rond, soms tot een point of no return.
Dingen die ik hier lees dat het hun eigen schuld is als ze er niet over spreken is onzin, want de maatschappij is niet ingesteld hierop.
pi_217617466
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:39 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat minder TikTok kijken en het echte leven gaan leiden. Dit is niet de werkelijkheid.
Wat fijn dat jij woordvoerder bent van de gehele mannelijke bevolking.
pi_217617468
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:03 schreef greysbones het volgende:

[..]
JIJ bent van de Nivea
bedoel je met Nivea soms de gehate management afkorting " niet voor een ander invullen "

Oh en wat betreft social media die heb ik niet meer. er staat niks nuttigs op alleen angst haat wedden en het weerbericht.

als ik iets kwijt moet zoek ik het zeker niet online op ik heb gewoon aan mijn vrienden, collega's en familie. aangezien ik erg slecht ben in liegen prikken die er zo doorheen als ik vol blijf houden dat alles goed gaat
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:52:58 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217617473
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:50 schreef spickel het volgende:

[..]
Geen reden. Knap als er een man is die hier wel over durft te spreken en actie onderneemt en het op deze manier probeert op te lossen. De andere 99.9% doen dit niet, en lopen er in stilte mee rond, soms tot een point of no return.
Dingen die ik hier lees dat het hun eigen schuld is als ze er niet over spreken is onzin, want de maatschappij is niet ingesteld hierop.
Jammer dat je met dit soort cijfers gaat strooien, want dit slaat echt nergens op.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:53:37 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217617479
quote:

[..]
Bron?
Lijkt me uiterst onwaarschijnlijk dat jouw 'cijfers' kloppen.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:54:47 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217617490
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:52 schreef spickel het volgende:

[..]
Kennelijk vind je dat JIJ dat bent.
pi_217617507
quote:

[..]
Waarom ken ik dan genoeg mannen in dezelfde maatschappij die hier niet (meer) mee worstelen dan, omdat er op dat vlak al zoveel vooruitgang is geboekt?

Ongetwijfeld zijn er subculturen waarin dit wel speelt, maar dat is iets anders dan de maatschappij in er in zijn geheel niet op ingesteld zou zijn en dat er geen enkele vooruitgang is.

En eigen schuld heb ik nergens gezegd. Alleen dat je mensen die niet geholpen willen worden niet kan helpen.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:57:26 #44
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217617517
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dan vraag ik me af wanneer iets wel of niet gekwalificeerd kan worden als een maatschappelijk probleem.

Ik denk dat er echt wel een punt is. Jammer dat het grotendeels wordt ondergesneeuwd door de merkwaardige aanpak van TS.
Ik denk zeker dat er mannen zijn die het moeilijk vinden om over problemen te praten. Vrouwen trouwens ook.

En voor de term 'maatschappelijk probleem' zijn definities opgesteld.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:57:53 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217617525
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:56 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Waarom ken ik dan genoeg mannen in dezelfde maatschappij die hier niet mee worstelen dan?

Ongetwijfeld zijn er subculturen waarin dit wel speelt, maar dat is iets anders dan de maatschappij in er in zijn geheel niet op ingesteld zou zijn.

En eigen schuld heb ik nergens gezegd. Alleen dat je mensen die niet geholpen willen worden niet kan helpen.
Ik denk wel dat er een groep die wel geholpen wil worden, maar voor wie die drempel heel erg hoog is.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:59:23 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217617536
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik denk wel dat er een groep die wel geholpen wil worden, maar voor wie die drempel heel erg hoog is.
Uiteraard. Maar dat geldt dus ook voor vrouwen.
pi_217617548
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik denk zeker dat er mannen zijn die het moeilijk vinden om over problemen te praten. Vrouwen trouwens ook.

En voor de term 'maatschappelijk probleem' zijn definities opgesteld.
Precies.

Ik spreek nergens tegen dat er geen mensen zijn die het moeilijk vinden over hun problemen te praten en een hoge drempel ervaren bij hulp zoeken, maar dat kan met zoveel factoren samen dat ik er moeite mee heb om zonder inhoudelijke onderbouwing te doen alsof dat uitsluitend een probleem is voor mannen.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:03:44 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217617565
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Uiteraard. Maar dat geldt dus ook voor vrouwen.
Ik denk dan weer wel dat er bij mannen andere redenen kunnen meespelen die die drempel hoog maken.
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 12:05:45 #49
5428 crew  miss_sly
pi_217617578
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:56 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Waarom ken ik dan genoeg mannen in dezelfde maatschappij die hier niet (meer) mee worstelen dan, omdat er op dat vlak al zoveel vooruitgang is geboekt?

Ongetwijfeld zijn er subculturen waarin dit wel speelt, maar dat is iets anders dan de maatschappij in er in zijn geheel niet op ingesteld zou zijn en dat er geen enkele vooruitgang is.

Ik denk dat er zeker sprake is van een verbetering in dat opzicht. Maar ik denk dat er nog steeds wel een verschil is in de opvoeding van jongens en meisjes, waarbij er nog een grote groep is die jongens opvoedt tot sterke mannen en meisjes tot zorgzame, empatische mensen. En voor zover er een groeiende groep ouders is die dat verschil niet maken en jongens ook zorgzaam en empathisch opvoeden en meisjes ook sterk ondervinden ze dat dat in de maatschappij nog altijd niet even goed wordt ontvangen en opgepakt.

Ik denk dat er op dat punt echt nog wel wat valt te emanciperen, maar ik denk ook dat juist veel andere mannen het voor mannen moeilijk maken om gevoeliger en opener te zijn. Mannen die wat minder sterk en stoer zijn worden door andere mannen watjes genoemd. Als je daar als (jonge) man gevoelig voor bent, zal het alleen maar moeilijker zijn je open op te stellen als je niet voldoende gelijkgestemde mannen in je omgeving hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:06:01 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217617581
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:01 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Precies.

Ik spreek nergens tegen dat er geen mensen zijn die het moeilijk vinden over hun problemen te praten en een hoge drempel ervaren bij hulp zoeken, maar dat kan met zoveel factoren samen dat ik er moeite mee heb om zonder inhoudelijke onderbouwing te doen alsof dat uitsluitend een probleem is voor mannen.

Maar het is toch wel zinvol om te kijken naar wat er specifiek voor mannen kan spelen?

Edit: miss sly verwoordt het imo uitstekend.
pi_217617603
Op de man af, op Spotify, is wel een mooie podcast over dit onderwerp.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:09:32 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217617621
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Op de man af is wel een mooie podcast over dit onderwerp op Spotify.
Ken ik niet. Ben benieuwd. Bedankt voor de tip.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:09:37 #53
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_217617622
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:01 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Precies.

En alsof die mensen alleen op Tiktok videos maken
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_217617645
Ik zal wel zo'n afgestompte man zijn, maar ik vind het wel vermoeiend dat sommige mensen denken dat iedereen die niet of weinig over zijn problemen/emoties praat per definitie slecht bezig is.

Ik verwerk dingen beter door in stilte hard te lopen of te puzzelen dan door erover te praten. Heb niet het idee dat ik iets mis of ongelukkig ben. Natuurlijk praat ik wel eens over, omdat het ook nodig is om diepere connecties met mensen op te bouwen, maar dat is altijd nadat ik het zelf al verwerkt heb. En dan nog zeg ik niet alles.
pi_217617651
Tering jantje TS, kom eens achter je beeldschermpje vandaan en stap het echte leven in... :')

Zelden zoveel onzin gelezen, gelijk ook typerend voor de huidige maatschappij.
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 12:14:53 #56
5428 crew  miss_sly
pi_217617656
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Op de man af, op Spotify, is wel een mooie podcast over dit onderwerp.
Die zal ik eens luisteren.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:16:29 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217617671
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:12 schreef Evangelion het volgende:
Ik zal wel zo'n afgestompte man zijn, maar ik vind het wel vermoeiend dat sommige mensen denken dat iedereen die niet of weinig over zijn problemen/emoties praat per definitie slecht bezig is.

Ik verwerk dingen beter door in stilte hard te lopen of te puzzelen dan door erover te praten. Heb niet het idee dat ik iets mis of ongelukkig ben. Natuurlijk praat ik wel eens over, omdat het ook nodig is om diepere connecties met mensen op te bouwen, maar dat is altijd nadat ik het zelf al verwerkt heb.
Dat klinkt niet afgestompt. Ik vind het ook wel vrij herkenbaar.

Ik denk dat het eerder gaat over mensen (mannen) die er niet zelf uitkomen, bij wie het maar blijft opstapelen.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:23:26 #58
421867 greysbones
pi_217617716
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:12 schreef Evangelion het volgende:

Ik verwerk dingen beter door in stilte hard te lopen of te puzzelen dan door erover te praten. Heb niet het idee dat ik iets mis of ongelukkig ben. Natuurlijk praat ik wel eens over, omdat het ook nodig is om diepere connecties met mensen op te bouwen, maar dat is altijd nadat ik het zelf al verwerkt heb. En dan nog zeg ik niet alles.
Zolang dit voor jou werkt is daar toch ook niets mis mee, hard lopen kun je ook als een vorm van therapie zien ( lichaam in beweging , brein voorwaarts)
pi_217617794
Frappant dat vrouwen hier het hoogste woord hebben, ze weten het allemaal zo goed voor het mannelijk geslacht. Mooi om te zien dat een topic als dit uitmondt in een deel van het probleem. Omdat jullie precies denken te weten hoe mannen in elkaar zitten, durven mannen ook geen hulp te vragen, omdat ze zich toch ongehoord voelen.

Mannen worden vanaf kinds af aan "afgericht" om stil te blijven, je problemen voor jezelf te houden, anders zijn ze zwak. Mannen blijven stil, maar verdwijnen.

Grote probleem is dat als je maar oppervlakkig kijkt, je het niet ziet. En dat doen de meeste vrouwen, want het zijn mannen. Sterk, zelfverzekerd, alles gaat prima, ze moeten zorgen voor de vrouwen. Ik pleit mezelf ook niet onschuldig, want ik zou mijn collega graag helpen , maar ik weet niet hoe ik dat moet aanvangen.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:44:04 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217617873
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:35 schreef spickel het volgende:
Frappant dat vrouwen hier het hoogste woord hebben, ze weten het allemaal zo goed voor het mannelijk geslacht. Mooi om te zien dat een topic als dit uitmondt in een deel van het probleem. Omdat jullie precies denken te weten hoe mannen in elkaar zitten, durven mannen ook geen hulp te vragen, omdat ze zich toch ongehoord voelen.

Mannen worden vanaf kinds af aan "afgericht" om stil te blijven, je problemen voor jezelf te houden, anders zijn ze zwak. Mannen blijven stil, maar verdwijnen.

Grote probleem is dat als je maar oppervlakkig kijkt, je het niet ziet. En dat doen de meeste vrouwen, want het zijn mannen. Sterk, zelfverzekerd, alles gaat prima, ze moeten zorgen voor de vrouwen. Ik pleit mezelf ook niet onschuldig, want ik zou mijn collega graag helpen , maar ik weet niet hoe ik dat moet aanvangen.
Je begint me nu echt de keel uit te hangen.
pi_217617883
Ga maar eens tijdens een date je kwetsbaar opstellen, dan kun je gelijk weer naar huis want daar knappen ze gigantisch op af. Moet de eerste nog vinden bij wie dat niet zo is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:48:05 #62
438527 MissButterflyy
pi_217617889
quote:

[..]
Ehm, dat denk jij toch te zijn?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:50:37 #63
438527 MissButterflyy
pi_217617915
quote:

Wat een gezwets. Ik heb twee zonen, tieners. En het werd ze echt geleerd, vooral op de basisschool, om ook aan te geven hoe ze zich voelen. En ook hier thuis trouwens, in de opvoeding.
Anders knallen die emoties er op een verkeerde manier uit.
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 12:52:03 #64
5428 crew  miss_sly
pi_217617929
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:46 schreef Discombobulate het volgende:
Ga maar eens tijdens een date je kwetsbaar opstellen, dan kun je gelijk weer naar huis want daar knappen ze gigantisch op af. Moet de eerste nog vinden bij wie dat niet zo is.
Nou ja, een date is een eerste kennismaking. Ik denk dat mannen noch vrouwen zitten te wachten op een overemotionele date. Een date lijkt me ook niet het geschikte moment om je kwetsbaar op te stellen. Wel kun je dan laten zien dat je niet zo'n macho man bent, en daar zullen best vrouwen op afknappen, maar genoeg ook niet. Zoals met alles is er zoiets als persoonlijke voorkeuren.
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 13:03:36 #65
441859 crew  Lenny77
pi_217618003
Zou ts stiekem een man zijn?
Lezen gaat sowieso selectief want genoeg mannen hier hebben ook antwoord gegeven dit niet zo te herkennen.
En natuurlijk zal het nog bestaan maar ik denk net dat in deze tijd het meer dan ooit aangemoedigd wordt om te praten en je problemen niet op te stapelen.
Ik denk dat de leeftijdscategorie van 40/50+ bij de mannen een groter risico loopt dan de jongere generatie.
Tenslotte hoor je tegenwoordig vooral dat de maatschappij veel te feminien is geworden, alleen juffen op school, jongens mogen niet meer vechten maar moeten over hun gevoelens praten, jongens moeten ook met poppen spelen enz enz..
Dus nee, het gaat op dat gebied beter dan ooit.
Zijn we er? Nee bijlange niet.. maar ik denk dat het tegenwoordig niet meer echt een klassiek mannen probleem is maar een algemeen probleem.
En dat kunnen we terug draaien naar jouw social media en de fuik waarin je vast kan komen te zitten: alles is mooi en hip en spannend en intens gelukkig! En het is allemaal NEP... OF alles is triest en zwaar en depressief.
Denk dat daar meer te winnen valt op het gebied van ongelukkig wezen en onmogelijke verwachtingen hebben..

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 13-05-2025 13:11:57 ]
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_217618024
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat er zeker sprake is van een verbetering in dat opzicht. Maar ik denk dat er nog steeds wel een verschil is in de opvoeding van jongens en meisjes, waarbij er nog een grote groep is die jongens opvoedt tot sterke mannen en meisjes tot zorgzame, empatische mensen. En voor zover er een groeiende groep ouders is die dat verschil niet maken en jongens ook zorgzaam en empathisch opvoeden en meisjes ook sterk ondervinden ze dat dat in de maatschappij nog altijd niet even goed wordt ontvangen en opgepakt.

Ik denk dat er op dat punt echt nog wel wat valt te emanciperen, maar ik denk ook dat juist veel andere mannen het voor mannen moeilijk maken om gevoeliger en opener te zijn. Mannen die wat minder sterk en stoer zijn worden door andere mannen watjes genoemd. Als je daar als (jonge) man gevoelig voor bent, zal het alleen maar moeilijker zijn je open op te stellen als je niet voldoende gelijkgestemde mannen in je omgeving hebt.
Ik denk dat er zowel in de opvoeding van jongens als meisjes valkuilen kunnen zitten die het moeilijk maakt over eigen gevoelens te praten.

Mijn vriendin heeft bijvoorbeeld moeten leren wat ze zelf voelt en dat niet altijd ondergeschikt maken aan anderen. En heeft ook heel lang een torenhoge drempel ervaren om hulp te zoeken. Maar wij praten daar onderling wel over, dus met mijn steun lukt het nu af en toe wel.

quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Maar het is toch wel zinvol om te kijken naar wat er specifiek voor mannen kan spelen?

Edit: miss sly verwoordt het imo uitstekend.
Prima zo lang dat maar niet betekent dat er niet wordt gekeken naar wat er specifiek voor vrouwen kan spelen. Want dat is tot nu toe wel de algemene tendens in onderzoek naar geestelijke gezondheid.

ADHD en autisme icm de enorme onderdiagnose bij vrouwen zijn daar concrete voorbeelden van.
pi_217618031
quote:

Ik ben een man hoor. En jij bent volgens je profiel een vrouw?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 13:15:01 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217618100
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:06 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ik denk dat er zowel in de opvoeding van jongens als meisjes valkuilen kunnen zitten die het moeilijk maakt over eigen gevoelens te praten.

Mijn vriendin heeft bijvoorbeeld moeten leren wat ze zelf voelt en dat niet altijd ondergeschikt maken aan anderen. En heeft ook heel lang een torenhoge drempel ervaren om hulp te zoeken. Maar wij praten daar onderling wel over, dus met mijn steun lukt het nu af en toe wel.
[..]
Prima zo lang dat maar niet betekent dat er niet wordt gekeken naar wat er specifiek voor vrouwen kan spelen. Want dat is tot nu toe wel de algemene tendens in onderzoek naar geestelijke gezondheid.

ADHD en autisme icm de enorme onderdiagnose bij vrouwen zijn daar concrete voorbeelden van.
Ik vind het wel opvallend dat ik praat vanuit de gedachte dat mannen mogelijk tegen bepaalde problemen aanlopen in de aanpak van hun mentale problemen omdat ze man zijn (waar volgens mij dit topic over gaat). En dat jij daar dan steeds bij wilt noemen dat vrouwen ook hun problemen hebben en dat we de mentale problemen van vrouwen niet moeten onderschatten of vergeten.

Ehhhh. WTF. _O-
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 13:16:49 #69
441859 crew  Lenny77
pi_217618113
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik vind het wel opvallend dat ik praat vanuit de gedachte dat mannen mogelijk tegen bepaalde problemen aanlopen in de aanpak van hun mentale problemen omdat ze man zijn (waar volgens mij dit topic over gaat). En dat jij daar dan steeds bij wilt noemen dat vrouwen ook hun problemen hebben en dat we de mentale problemen van vrouwen niet moeten onderschatten of vergeten.

Ehhhh. WTF. _O-
Eigenlijk is dit toch mooi?
Geeft aan dat jullie beiden verder kijken dan het eigen geslacht ^O^
  dinsdag 13 mei 2025 @ 13:17:55 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217618122
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Eigenlijk is dit toch mooi?
Geeft aan dat jullie beiden verder kijken dan het eigen geslacht ^O^
Maar kunnen we het niet gewoon over specifiek mannen hebben?
pi_217618158
quote:

[..]

Ehhhh. WTF. _O-
Eigenlijk is dat wel mooi passend bij de TT inderdaad.

Ik herken mij overigens wel grotendeels in het beeld wat TS schetst.
En ik ben een man.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 13:25:40 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217618196
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Eigenlijk is dat wel mooi passend bij de TT inderdaad.

Ik herken mij overigens wel grotendeels in het beeld wat TS schetst.
En ik ben een man.
Herken je je ook in dit gedeelte:

quote:
Zat vieze wijven die ik ken hebben hun man helemaal gesloopt, en voor de buitenwereld wordt de man aangezien als de zwakke, als de schuldige.

pi_217618222
,
quote:

Sorry maar dit is echt onzin, ik ervaar meer waardering als ik me kwetsbaar en open opstel in plaats van dat ik de stoere man ga uithangen die ik niet ben en het dus enorm nep overkomt en mezelf dus belachelijk maak, het enige gevaar van kwetsbaar opstellen is dat de kans bestaat dat mensen er misbruik van maken maar dat telt even goed voor vrouwen
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 13:29:16 #74
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_217618232
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:28 schreef Evangelion het volgende:

[..]
lol
_O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 13 mei 2025 @ 13:29:21 #75
421867 greysbones
pi_217618233
quote:

[..]

Ehhhh. WTF. _O-
Misschien moet je het zo zien dat beide geslachten tegen issues aanlopen
En dat je het niet specifiek op 1 geslacht hoeft te betrekken
  dinsdag 13 mei 2025 @ 13:30:59 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217618250
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:29 schreef greysbones het volgende:

[..]
Misschien moet je het zo zien dat beide geslachten tegen issues aanlopen
En dat je het niet specifiek op 1 geslacht hoeft te betrekken
Maar de problemen waar mannen specifiek tegen aanlopen dan? Waarom zou je het daar niet specifiek over kunnen hebben?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 13:31:26 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217618257
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:27 schreef Cupfighter het volgende:
,
[..]
Sorry maar dit is echt onzin, ik ervaar meer waardering als ik me kwetsbaar en open opstel in plaats van dat ik de stoere man ga uithangen die ik niet ben en het dus enorm nep overkomt en mezelf dus belachelijk maak, het enige gevaar van kwetsbaar opstellen is dat de kans bestaat dat mensen er misbruik van maken maar dat telt even goed voor vrouwen
Kon je dat altijd wel, je kwetsbaar opstellen?
pi_217618276
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Kon je dat altijd wel, je kwetsbaar opstellen?
Nee, als puber zeker niet, is later beter gaan ontwikkelen
  dinsdag 13 mei 2025 @ 13:35:52 #79
421867 greysbones
pi_217618309
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Maar de problemen waar mannen specifiek tegen aanlopen dan? Waarom zou je het daar niet specifiek over kunnen hebben?
Tuurlijk kan dat
pi_217618365
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je begint me nu echt de keel uit te hangen.
Waarom doe je zo agressief? Wat heb ik jou misdaan?
pi_217618405
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:40 schreef spickel het volgende:

[..]
Waarom doe je zo agressief? Wat heb ik jou misdaan?
Identificeer jij nou je als man, vrouw of iets anders? Want als vrouw andere vrouwen beschuldigen van het hoogste woord voeren terwijl jij dat net zo goed doet vind ik nogal frappant
pi_217618406
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:07 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ik ben een man hoor. En jij bent volgens je profiel een vrouw?
Uurtje geleden moeten plassen, toen nog wel. Maar je kan niet voor alle mannen invullen hoe makkelijk en gewoontjes het is, als jij dat wel kan. Knap hoor, daar niet van. Maar velen kunnen dat niet, door de maatschappij, door hun ego, door hun familiare leven en noem maar op. Voor sommigen is daar gewoon geen ruimte voor, en daar kom je pijnlijk achter bij die filmpjes allemaal.

Volg totaal niet waarom sommigen zo hatelijk uit de hoek komen, hebben jullie wel de openingspost goed gelezen?
pi_217618431
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Herken je je ook in dit gedeelte:
[..]

Het eerste deel over de vieze wijven ( :? ) niet

Dat andere deel zeker wel. Maar dan niet specifiek alleen voor vrouwen maar ook mannen onderling.
pi_217618436
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:44 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Identificeer jij nou je als man, vrouw of iets anders? Want als vrouw andere vrouwen beschuldigen van het hoogste woord voeren terwijl jij dat net zo goed doet vind ik nogal frappant
Ik heb dit topic gemaakt, omdat ik mijn collega zie afglijden, heb me er verder in verdiept, op tiktok gezocht, en tot mijn schrik is het echt dramatisch.

Het is echt een ondergeschoven kindje dit onderwerp. Vind het heel jammer dat andere vrouwen zeer agressief reageren.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 13:49:13 #85
421867 greysbones
pi_217618482
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:46 schreef spickel het volgende:

[..]
Ik heb dit topic gemaakt, omdat ik mijn collega zie afglijden, heb me er verder in verdiept, op tiktok gezocht, en tot mijn schrik is het echt dramatisch.

Het is echt een ondergeschoven kindje dit onderwerp. Vind het heel jammer dat andere vrouwen zeer agressief reageren.
En wat heeft je collega hier precies aan?
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 13:49:31 #86
5428 crew  miss_sly
pi_217618491
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Op zich met je eens, maar ik denk dat we allemaal weg moeten bewegen van 'mannen' en 'vrouwen', maar meer moeten richting 'sommige mannen' vs 'sommige vrouwen'.

Het nadeel van TS is dat ze het brengt alsof alle mannen hier last van hebben en alle vrouwen daar debet aan zijn, en de mannen zelf nauwelijks.

Ik denk dat er wel degelijk systematische zaken aan ten grondslag liggen, maar dat het dan alsnog gaat over sommige of bepaalde mannen en dat je dus niet voor de hele groep kunt spreken.
  Admin dinsdag 13 mei 2025 @ 13:50:10 #87
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217618499
quote:
Sorry maar het is 2025
[..]
Ik zie dit echt niet.
en hun hart luchten

Makkelijk lullen.

Homo's die niet uit de kast durven komen:
Sorry maar het is 2025
Ik zie dit echt niet.
Homo's kunnen gewoon uit de kast komen
en hun hart luchten

Vrouwen die niet 's avonds door een donker steegje durven lopen als er een groepje mannen staat:
Sorry maar het is 2025
Ik zie dit echt niet.
Vrouwen kunnen gewoon 's nachts veilig door donkere steegjes tussen dronken mannen doorlopen

Maar goed, dit gaat over mannen en dus moeten ze niet zo janken. Mannen hebben het veel te makkelijk en zijn de bron van alle kwaad. Aanstellers, stuk voor stuk. Toch?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 13 mei 2025 @ 13:50:19 #88
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_217618503
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:07 schreef spickel het volgende:

[..]
Dit is klinkklare onzin. Grotendeels zijn het onnozele filmpjes, maar over het mentale deel, wat ik gevonden heb, zijn gewoon hartkreten en uitingen van pure wanhoop. Omdat ze in het echte leven niemand hebben om zich te uiten, en door de harde maatschappij, en het gevoel van de man in het algemeen niet wordt geaccepteerd, en zo voornamelijk anoniem hun hart willen luchten.
Dan moeten ze eens hulp bij professionals gaan zoeken en geen rare filmpjes maken.
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 13:50:37 #89
5428 crew  miss_sly
pi_217618505
O ja, en TikTok en andere social media zijn geen goede bron om conclusies te trekken.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 13:51:40 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217618526
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:46 schreef spickel het volgende:

[..]

Ik lees toch best reacties van vrouwen die wel erkennen dat mannen hier problemen in ondervinden. Zie je die reacties ook?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 13:53:37 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217618562
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op zich met je eens, maar ik denk dat we allemaal weg moeten bewegen van 'mannen' en 'vrouwen', maar meer moeten richting 'sommige mannen' vs 'sommige vrouwen'.

Het nadeel van TS is dat ze het brengt alsof alle mannen hier last van hebben en alle vrouwen daar debet aan zijn, en de mannen zelf nauwelijks.

Ik denk dat er wel degelijk systematische zaken aan ten grondslag liggen, maar dat het dan alsnog gaat over sommige of bepaalde mannen en dat je dus niet voor de hele groep kunt spreken.
Het zou me echt een lief ding waard zijn als we al die overbodige discussies niet zouden hebben maar het gewoon wel konden hebben over die specifieke groep mannen met best heftige mentale problematiek.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 13:56:30 #92
421867 greysbones
pi_217618586
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:50 schreef Danny het volgende:

[..]
Makkelijk lullen.

Homo's die niet uit de kast durven komen:
Sorry maar het is 2025
Ik zie dit echt niet.
Homo's kunnen gewoon uit de kast komen
en hun hart luchten

Vrouwen die niet 's avonds door een donker steegje durven lopen als er een groepje mannen staat:
Sorry maar het is 2025
Ik zie dit echt niet.
Vrouwen kunnen gewoon 's nachts veilig door donkere steegjes tussen dronken mannen doorlopen

Maar goed, dit gaat over mannen en dus moeten ze niet zo janken. Mannen hebben het veel te makkelijk en zijn de bron van alle kwaad. Aanstellers, stuk voor stuk. Toch?
Er zullen altijd mannen zijn die niet uit de kast durven komen om welke reden dan ook
Maar daar ging het niet over
Wel dat volgens TS 99,9 procent van de mannen zich niet durft te uiten omdat ze man zijn en mannelijk moeten zijn
  dinsdag 13 mei 2025 @ 13:57:44 #93
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_217618605
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:54 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Jij zocht op dansjes? :D
Whehehe, daar heb je mij wel. :D Nee, ik zie ze weleens op fb voorbij komen en dan zit ik al met mijn wenkbrauwen te fronsen. :P
  dinsdag 13 mei 2025 @ 13:59:29 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217618619
Echt.

Aan de ene kant een TS die n paar idiote uitspraken doet, maar in de kern wel aankaart dat er een groep mannen is met mentale problemen waar ze slecht raad mee weten.

En aan de andere kant users die maar blijven focussen op die idiote uitspraken van TS en verder niet op het onderwerp ingaan.

Dit is slecht voor mijn mental health.
pi_217618620
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:56 schreef greysbones het volgende:

[..]
Er zullen altijd mannen zijn die niet uit de kast durven komen om welke reden dan ook
Maar daar ging het niet over
Wel dat volgens TS 99,9 procent van de mannen zich niet durft te uiten omdat ze man zijn
Nee, heb ik niet gezegd. Het topic gaat over mannen met (zichtbare en onzichtbare) mentale problemen. Een schild en masker is zo opgegooid als je hierin een beetje ervaring hebt. Degene zonder problemen zullen zich sowieso niet snel uiten, want alles gaat gewoon goed, niks aan het handje.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:00:13 #96
421867 greysbones
pi_217618621
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:57 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Whehehe, daar heb je mij wel. :D Nee, ik zie ze weleens op fb voorbij komen en dan zit ik al met mijn wenkbrauwen te fronsen. :P
Er zijn best zaken te vinden op TikTok die wel enig niveau hebben
Maar net zoals insta en FB is het algoritme zo ingesteld dat als je eenmaal op iets zoekt ( of teveel filmpjes kijkt over 1 onderwerp) je vooral dat krijgt te zien dat voor jou het meest toepasselijk is

En dus niet filmpjes die het tegendeel beweren
pi_217618631
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:56 schreef greysbones het volgende:

Wel dat volgens TS 99,9 procent van de mannen zich niet durft te uiten omdat ze man zijn en mannelijk moeten zijn
Veel =/= 99,9%
Jij lijkt hier zaken nogal erg uit hun verband te trekken.
Waarom maak je die keuze?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:03:00 #98
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_217618646
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:00 schreef greysbones het volgende:

[..]
Er zijn best zaken te vinden op TikTok die wel enig niveau hebben
Maar net zoals insta en FB is het algoritme zo ingesteld dat als je eenmaal op iets zoekt ( of teveel filmpjes kijkt over 1 onderwerp) je vooral dat krijgt te zien dat voor jou het meest toepasselijk is

En dus niet filmpjes die het tegendeel beweren
Ze verschijnen bij mij ook niet door die irritante reels, maar door volk die ze posten.
pi_217618656
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:50 schreef miss_sly het volgende:
O ja, en TikTok en andere social media zijn geen goede bron om conclusies te trekken.
De conclusies komen niet van Tiktok, daarin is het zichtbaar en bijna tastbaar zo'n extreme hartenkreten staan daarop. En dat is echt niet fake. Geloof ik niet.
Verdere onderzoeken etcetera bewijzen dat hier nog veel te behalen valt. Elke nieuwssite heeft er wel eens een artikel aan gewijd, men's health, universiteiten, er zijn speciale teksten op zelfmoordhulplijn pagina's voor mannen.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:06:08 #100
421867 greysbones
pi_217618665
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Veel =/= 99,9%
Jij lijkt hier zaken nogal erg uit hun verband te trekken.
Waarom maak je die keuze?
Omdat TS het zelf heeft over 99, 9 procent
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:07:10 #101
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217618671
Waarom zou je in godsnaam altijd maar emoties/gevoelens moeten delen als man? Omdat dat 'modern' is en omdat de meeste wijven dit ook doen? Of omdat dit 'progressief' is? Laat ons mannen toch gewoon; we willen af en toe een potje neuken en verder vinden we het allemaal wel best
Le Diable
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:08:46 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217618680
Nou, de guru is weer gearriveerd. :')
pi_217618686
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:06 schreef greysbones het volgende:

[..]
Omdat TS het zelf heeft over 99, 9 procent
Ah ik zie het nu, mijn excuses.
Die 99,9% slaat inderdaad nergens op.

Maar dat neemt niet weg dat het aantal niet gebagatelliseerd hoeft te worden.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:10:12 #104
421867 greysbones
pi_217618693
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:07 schreef SemperLibertas het volgende:
Waarom zou je in godsnaam altijd maar emoties/gevoelens moeten delen als man? Omdat dat 'modern' is en omdat de meeste wijven dit ook doen? Of omdat dit 'progressief' is? Laat ons mannen toch gewoon; we willen af en toe een potje neuken en verder vinden we het allemaal wel best
Je moet helemaal niks
Maar als je wilt kan dit
Of heb jij het idee dat je dit niet kunt omdat je man bent en de sterkste moet zijn ..
pi_217618696
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nou ja, een date is een eerste kennismaking. Ik denk dat mannen noch vrouwen zitten te wachten op een overemotionele date. Een date lijkt me ook niet het geschikte moment om je kwetsbaar op te stellen. Wel kun je dan laten zien dat je niet zo'n macho man bent, en daar zullen best vrouwen op afknappen, maar genoeg ook niet. Zoals met alles is er zoiets als persoonlijke voorkeuren.
Maar men heeft de mond vol over "jezelf zijn", dus als je beetje kwetsbaar bent dan is toch niks mee om jezelf te zijn? Je kan ook een lulverhaal ophangen natuurlijk.

De hypocrisie is zo groot bij dit soort discussies.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:12:27 #106
421867 greysbones
pi_217618702
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Ah ik zie het nu, mijn excuses.
Die 99,9% slaat inderdaad nergens op.

Maar dat neemt niet weg dat het aantal niet gebagatelliseerd hoeft te worden.
Ik denk dat er hopen mensen zijn met psychische problemen
En deze niet allemaal de hulp krijgen die ze nodig hebben

Maar dat heeft wat mij betreft veel te maken met ons huidige zorgstelsel
En een klein deel met het belachelijk maken van het idee dat je naar een psych zou willen.
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 14:12:39 #107
5428 crew  miss_sly
pi_217618705
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar men heeft de mond vol over "jezelf zijn", dus als je beetje kwetsbaar bent dan is toch niks mee om jezelf te zijn? Je kan ook een lulverhaal ophangen natuurlijk.

De hypocrisie is zo groot bij dit soort discussies.
Je kunt natuurlijk prima jezelf zijn op een eerste date zonder direct kwetsbaar op te stellen en je hele ziel en zaligheid op tafel te leggen. Ik denk dat veel mannen en vrouwen daar niet op zitten te wachten en na die date wel klaar zijn met die persoon. En van een 'beetje kwetsbaar' loopt de gemiddelde andere persoon niet weg. Als diegene dat wel doet, is het niet de juiste persoon voor je.
pi_217618715
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:07 schreef SemperLibertas het volgende:
Wijven??
En je praat hier niet voor alle mannen, dat jij zo bent is jouw keus

[ Bericht 0% gewijzigd door Cupfighter op 13-05-2025 14:18:36 ]
pi_217618741
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:12 schreef greysbones het volgende:

[..]
Ik denk dat er hopen mensen zijn met psychische problemen
En deze niet allemaal de hulp krijgen die ze nodig hebben

Maar dat heeft wat mij betreft veel te maken met ons huidige zorgstelsel
En een klein deel met het belachelijk maken van het idee dat je naar een psych zou willen.
Volgens mij gaat dit topic er over dat een deel van de mannen (en ik denk stiekem dat dit er flink meer zijn dan wij met zijn alle denken) met problemen rond loopt omdat ze hun gevoelens niet weten/durven/willen/mogen/kunnen <<insert reden>> uiten. Deels omdat dit door de maatschappij van hun verwacht wordt. Tenminste, dat beeld hebben zij. Of hebben dit niet vanuit huis meegekregen, of noem een reden.

Dat staat wat mij betreft los van wat jij hier schetst. Ja er lopen genoeg mensen rond met problemen waarbij zij geen adequate hulp bij krijgen. Maar daar gaat dit topic niet over.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:22:21 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217618790
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Volgens mij gaat dit topic er over dat een deel van de mannen (en ik denk stiekem dat dit er flink meer zijn dan wij met zijn alle denken) met problemen rond loopt omdat ze hun gevoelens niet weten/durven/willen/mogen/kunnen <<insert reden>> uiten. Deels omdat dit door de maatschappij van hun verwacht wordt. Tenminste, dat beeld hebben zij. Of hebben dit niet vanuit huis meegekregen, of noem een reden.

Dat staat wat mij betreft los van wat jij hier schetst. Ja er lopen genoeg mensen rond met problemen waarbij zij geen adequate hulp bij krijgen. Maar daar gaat dit topic niet over.
In mijn optiek valt er veel te winnen met makkelijker/sneller praten over wat er in je omgaat, voordat het echt een probleem wordt.

Problemen ontstaan imo ook door te lang in je eentje rondlopen met iets, waardoor dit maar groter en groter wordt. Een keer hardop uitspreken tegen iemand die naar je luistert, kan zo opluchten. Daar is niet direct een gesprek met een psycholoog voor nodig.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:25:04 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217618826
quote:

Ga eens een keer koffie drinken met die collega. Zeg tegen hem dat je ziet dat het niet goed met hem gaat. Luister eens naar zijn verhaal.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:31:57 #112
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217618867
Spuit elf :@
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:38:19 #113
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217618905
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:13 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Wijven??
En je praat hier niet voor alle mannen, dat jij zo bent is jouw keus
Oh sorry hoor meid, ik wilde niemand kwetsen natuurlijk
Le Diable
pi_217618961
Antwoorden zoals bovenstaand zeggen alweer genoeg, diep triest dit soort figuren
pi_217618962
quote:

Dat eerste daar ben ik het zo erg mee eens. Ik vraag me af waar die rancune bij meeste vrouwen vandaan komt. Ze hebben zelf veel voordelen in dit leven. Ze krijgen overal aandacht, intimiteit, financiële steun en andere hulp. Overal wordt de deur voor ze opengehouden, terwijl mannen vaker zelf moeten sprokkelen voor wat ze nodig hebben. En dit zijn vaak niet de minste zaken. Voor mannen is de realiteit naar mijn mening dus anders en zwaarder. Een van de redenen dus om je problemen maar voor je te houden. Je bent namelijk geen vrouw. De wereld behandeld je anders. Niemand wil je problemen horen want niemand wilt wat met je. Je bent maar de zoveelste man. Je hebt niet veel waarde. Dus krijg je geen gratis of goede hulp. Maar dat is verder ok.

Bij dat tweede, voor veel mannenproblemen is gewoon geen oplossing. Hier loop ik ook tegenaan. En veel mannen zijn van nature geen echte praters. Dit is deel van de natuur. Ik weet zo niet of dit perse door opvoeding komt. Het heeft namelijk verder geen zin om zeer moeilijke problemen overal aan op te hangen. Dit neemt niet weg dat problemen voor mannen ontzettend zwaar kunnen zijn. Als man heb je namelijk niemand waar je op kan steunen die je helpt met geld als dit nodig is. Of hulp met klussen whatever. Als vrouw hoef je maar te vragen en je hoeft er vrijwel nooit voor te betalen. Als man hou je dus liever je problemen voor je.

Vast weer onsamenhangende babbel.

[ Bericht 2% gewijzigd door InzolVC op 13-05-2025 14:55:13 ]
pi_217618990
Ik herken het ergens wel. Niet zozeer het stigma dat TS schetst (‘sterk, stoer, etc.’), maar vooral het idee dat van mannen wordt verwacht dat ze te allen tijde controle houden over hun emoties. Welke man is níet opgegroeid met het idee dat emoties tonen of kwetsbaarheid laten zien een teken van zwakte is?

Toch merk ik wel dat dit stigma langzaam aan het veranderen is, gelukkig in positieve zin. Maar we zijn er echt nog lang niet.

quote:
en hun hart luchten
Dat is makkelijk gezegd als vrouw. Maar in de praktijk is dat helaas vaak niet zo. Als je als man je emoties overdadig toont op de werkvloer, kun je zomaar je geloofwaardigheid verliezen. Je kan het als man wel vergeten als je huilt bij je werkgever.

Ook op vrouwen rust een stigma – namelijk dat ze bij een potentiële partner ‘geborgenheid en veiligheid’ zoeken. Drie keer raden bij wie die verantwoordelijkheid om te voldoen aan deze verwachting dan automatisch wordt neergelegd en hoe het stigma op mannen levend wordt gehouden?

[ Bericht 4% gewijzigd door Justinn op 13-05-2025 15:18:37 ]
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:53:15 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217619002
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:48 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Dat eerste daar ben ik het zo erg mee eens. Ik vraag me af waar die rancune bij meeste vrouwen vandaan komt. Ze hebben zelf veel voordelen in dit leven. Ze k4ijgen overal aandacht, intimiteit, financiële steun en andere hulp. Overal wordt de deur voor ze opengehouden, terwijl mannen vaker zelf moeten sprokkelen voor wat ze nodig hebben. En dit zijn vaak niet de minste zaken. Voor mannen is de realiteit naar mijn mening dus anders en zwaarder. Een van de redenen om dus je problemen maar voor je te houden. Je bent geen vrouw. De wereld behandeld een man anders.

Bij dat tweede, voor veel mannenproblemen is gewoon geen oplossing. Hier loop ik ook tegenaan. En veel mannen zijn van nature geen echte praters. Dit is ook deel van de natuur. Ik weet zo niet of dit perse door opvoeding komt. Het heeft namelijk geen zin om je problemen overal aan op te hangen. Dit neemt niet weg dat problemen voor mannen ontzettend zwaar kunnen zijn. Als man heb je namelijk niemand waar je op kan steunen die je helpt met geld als dit nodig is. Of hulp met klussen whatever. Als vrouw hoef je maar te vragen en je hoeft er vrijwel nooit voor te betalen. Als man hou je dus je problemen voor je.

Vast weer onsamenhangend.
Jij beschrijft een situatie waarin je als man geen enkele optie zou hebben anders dan je problemen voor je houden en stug doorgaan.

Dat geloof ik niet. Je zou de stap eens moeten zetten om om hulp te vragen. Als alle mannen in deze situatie zitten, dan zouden op zijn minst mannen elkaar ook kunnen helpen.
pi_217619064
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Jij beschrijft een situatie waarin je als man geen enkele optie zou hebben anders dan je problemen voor je houden en stug doorgaan.

Dat geloof ik niet. Je zou de stap eens moeten zetten om om hulp te vragen. Als alle mannen in deze situatie zitten, dan zouden op zijn minst mannen elkaar ook kunnen helpen.
Dat is beredeneerd vanuit jouw vrouw zijn meen ik. Ik kreeg zelf nooit goede hulp of mensen die tijd voor me konden maken. Alles moest vlug of je neemt maar de eerste de beste aannemelijke remedie. Zelfs bij de huisarts. Ik denk dat dit een van de redenen kan zijn dat mannen op een gegeven moment denken ok laat maar, ik zie wel. Want het heeft toch allemaal geen zin.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 15:01:30 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217619084
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:59 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Dat is beredenerd vanuit je vrouw zijn. Ik kreeg zelf nooit goede hulp of mensen die tijd voor je maken. Zelfs bij de huisarts. Ik denk dat dit een van de redenen kan zijn dat mannen op een gegeven moment denken ok laat maar, ik zie wel. Want het heeft toch geen zin.
Dat is heel jammer dat je die ervaringen hebt.

En ook jammer dat je mijn reactie direct wegzet, omdat ik een vrouw ben.

Zou je dezelfde boodschap wel aannemen van een man?
  FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2025 @ 15:09:28 #120
364681 over_hedge
pi_217619148
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja natuurlijk heb je opties. Iedereen heeft opties. Dat als oplossing geven is alleen het zelfde als tegen een alcoholist zeggen: Gewoon stoppen met drinken.

Of tegen een vrouw die zich niet veilig voelt op straat zeggen dat ze dan maar niet over straat moet lopen. Want daar kies je zelf voor.

of welk ander probleem dan ook waar technisch gezien hele simpele oplossingen voor te vinden zijn.
Problemen op je werk? Zoek je toch gewoon ander werk.
Relatie problemen? Zoek je gewoon een andere partner
Geld problemen? Werk je toch gewoon meer.

Is precies het zelfde als waar dit topic nu over gaat.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 15:12:14 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217619179
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:09 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja natuurlijk heb je opties. Iedereen heeft opties. Dat als oplossing geven is alleen het zelfde als tegen een alcoholist zeggen: Gewoon stoppen met drinken.

Of tegen een vrouw die zich niet veilig voelt op straat zeggen dat ze dan maar niet over straat moet lopen. Want daar kies je zelf voor.

of welk ander probleem dan ook waar technisch gezien hele simpele oplossingen voor te vinden zijn.
Problemen op je werk? Zoek je toch gewoon ander werk.
Relatie problemen? Zoek je gewoon een andere partner
Geld problemen? Werk je toch gewoon meer.

Is precies het zelfde als waar dit topic nu over gaat.
Volgens mij begrijp je mij nou echt helemaal verkeerd. :{
  FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2025 @ 15:12:43 #122
364681 over_hedge
pi_217619185
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat zou kunnen. Was ook meer een algemene opmerking dan perse op jouw post gericht. Had je misschien niet moeten quoten. Maar gaat al paar pagina's over dat het allemaal wel zal meevallen want je kan er zo makkelijk wat aan doen. En dat is gewoon bagatelliseren van het probleem.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 15:14:57 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217619197
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:12 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat zou kunnen.
Waar leid je nou uit af dat ik zou denken: je moet gewoon dit of dat doen en dan is het wel opgelost? Heb je de rest van het topic ook gelezen?

Wat zou jij dan zeggen tegen iemand die zegt: als man heb je geen andere keus dan in je eentje dealen met je problemen?
pi_217619210
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat komt door de eerste reacties van sommige users vrouwen in het topic — niet per se die van jou — waarin het stigma wordt gereduceerd tot een kwestie van keuzevrijheid. Daarmee wordt voorbijgegaan aan de nuance en de vele tussenopties die in werkelijkheid een rol spelen. Het over-simplificeren en wegwuiven ('is gewoon niet nodig') valt wel op.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 15:17:15 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217619236
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:15 schreef Justinn het volgende:

[..]
Dat komt door de eerste reacties van sommige vrouwen in het topic — niet per se die van jou — waarin het stigma wordt gereduceerd tot een kwestie van keuzevrijheid. Daarmee wordt voorbijgegaan aan de nuance en de vele tussenopties die in werkelijkheid een rol spelen. Het over-simplificeren en wegwuiven ('is gewoon niet nodig') valt wel op.
Ja, dat zie ik ook. (Overigens niet alleen reacties van vrouwen.) Volgens mij ging ik daar tegenin.
pi_217619266
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ga eens een keer koffie drinken met die collega. Zeg tegen hem dat je ziet dat het niet goed met hem gaat. Luister eens naar zijn verhaal.
Ik ga dit eens proberen inderdaad, kan wel wat verzinnen dat ik even alleen met hem ben. Ik heb echt geen behoefte om moeder Theresa te spelen, maar ik zie en voel aan dat hij het nodig heeft dat iemand echt vraagt hoe het gaat.

Gelukkig is het topic weer een beetje fatsoenlijk aan het worden, het is namelijk geen aanval op zowel mannen als vrouwen. Het is echt een groot probleem, en velen eindigen hiermee.

De twee geslachten zitten geheel anders in elkaar, ook met deze kwesties. Zo ging mijn buurman gras maaien en de heg scheren vlak nadat zijn vrouw overleed. Waarom? Omdat hij daarmee de volledige controle heeft met wat hij doet, en dat houdt hem op de been. Een vrouw zal eerder jankend op de bank zitten.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 15:20:57 #127
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217619278
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:48 schreef Cupfighter het volgende:
Antwoorden zoals bovenstaand zeggen alweer genoeg, diep triest dit soort figuren
Waarom diep triest? Je moet ook wel een beetje kunnen incasseren hoor
Le Diable
  dinsdag 13 mei 2025 @ 15:21:15 #128
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217619281
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:12 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat zou kunnen. Was ook meer een algemene opmerking dan perse op jouw post gericht. Had je misschien niet moeten quoten. Maar gaat al paar pagina's over dat het allemaal wel zal meevallen want je kan er zo makkelijk wat aan doen. En dat is gewoon bagatelliseren van het probleem.
Ik wil het juist niet bagatelliseren.

Maar er is gewoon iets raars aan de hand in dit topic. TS krijgt imo negatieve reacties door hoe ze a. de schuld van het probleem bij vrouwen probeert te leggen en b. een overdreven percentage noemt van mannen die hiermee zouden kampen (99,9%). Logisch dat ze daar felle reacties op krijgt (niet alleen van vrouwen). Waarop zij dan weer fel van leer trekt en de vrouwen in dit topic aanvalt: zie je wel!
  FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2025 @ 15:23:21 #129
364681 over_hedge
pi_217619292
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik wil het juist niet bagatelliseren.

Maar er is gewoon iets raars aan de hand in dit topic. TS krijgt imo negatieve reacties door hoe ze a. de schuld van het probleem bij vrouwen probeert te leggen en b. een overdreven percentage noemt van mannen die hiermee zouden kampen (99,9%). Logisch dat ze daar felle reacties op krijgt (niet alleen van vrouwen). Waarop zij dan weer fel van leer trekt en de vrouwen in dit topic aanvalt: zie je wel!
Ja had jou niet moeten quoten. Want zag idd dat jij het juist opnam voor het probleem.
Op andere mensen had de reactie beter geweest.

Inhoud van mijn reactie blijft wel staan. Want dat is dus wat dit topic geworden is :P
pi_217619293
Ik zie veel stress rond het getal 99.9% dat ik in de rondte heb gestrooid. Dit was geen percentage uit een onderzoek maar om aan te geven dat weinigen die met mentale problemen kampen ook echt aan de bel trekken, bij iets of iemand.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 15:23:50 #131
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217619298
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:19 schreef spickel het volgende:

[..]
Ik ga dit eens proberen inderdaad, kan wel wat verzinnen dat ik even alleen met hem ben. Ik heb echt geen behoefte om moeder Theresa te spelen, maar ik zie en voel aan dat hij het nodig heeft dat iemand echt vraagt hoe het gaat.

Gelukkig is het topic weer een beetje fatsoenlijk aan het worden, het is namelijk geen aanval op zowel mannen als vrouwen. Het is echt een groot probleem, en velen eindigen hiermee.

De twee geslachten zitten geheel anders in elkaar, ook met deze kwesties. Zo ging mijn buurman gras maaien en de heg scheren vlak nadat zijn vrouw overleed. Waarom? Omdat hij daarmee de volledige controle heeft met wat hij doet, en dat houdt hem op de been. Een vrouw zal eerder jankend op de bank zitten.
Ik hoop dat je zo’n stap kunt zetten.

Maar ik vind het weer helemaal niet kloppen dat de twee geslachten geheel anders in elkaar zouden zitten. Die grasmaaiende buurman staat misschien wel te janken in de keuken als jij het niet ziet. En die vrouw die jankend op de bank zit, zal op enig moment ook de vloer weer dweilen.
pi_217619318
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:20 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Je doet precies waar het punt ligt, als iemand zich kwetsbaar op stelt te reageren met meid, dat heeft niks met incasseren te maken maar het wegzetten van iemand die zich kwetsbaar op stelt
Maar fijn dat jij het stoere mannetje bent en je daar prima bij voelt en anderen kan wegzetten als meid,, gewoon diep triest en zielig ook
  dinsdag 13 mei 2025 @ 15:26:06 #133
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217619325
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:23 schreef spickel het volgende:
Ik zie veel stress rond het getal 99.9% dat ik in de rondte heb gestrooid. Dit was geen percentage uit een onderzoek maar om aan te geven dat weinigen die met mentale problemen kampen ook echt aan de bel trekken, bij iets of iemand.
Ja, jouw aanname dat bijna niemand dat zou doen. Dat zijn echter de cijfers niet. De groep mannen die niet (of laat) aan de bel trekt zal groter zijn dan de groep vrouwen die dat niet of laat doet, maar de meerderheid van de mannen kan/doet het wel.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 15:29:24 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217619348
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:25 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Je doet precies waar het punt ligt, als iemand zich kwetsbaar op stelt te reageren met meid, dat heeft niks met incasseren te maken maar het wegzetten van iemand die zich kwetsbaar op stelt
Maar fijn dat jij het stoere mannetje bent en je daar prima bij voelt en anderen kan wegzetten als meid,, gewoon diep triest en zielig ook
Als er toch iemand een kwetsbare man is, dan is het SemperLibertas. Hij is telkens zo druk met laten zien wat voor man hij wel niet is met zijn wijven neuk je en verder zijn ze nergens goed voor, dat het inmiddels wel heel obvious is dat we bij hem alleen een masker te zien krijgen.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 15:36:41 #135
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217619401
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Als er toch iemand een kwetsbare man is, dan is het SemperLibertas. Hij is telkens zo druk met laten zien wat voor man hij wel niet is met zijn wijven neuk je en verder zijn ze nergens goed voor, dat het inmiddels wel heel obvious is dat we bij hem alleen een masker te zien krijgen.
Ik zeg toch nergens dat jullie nergens goed voor zijn. Ik denk alleen dat mannen niet zijn geholpen met dat oeverloze geleuter of 'je kwetsbaar opstellen'

Het is hier toch geen Viva forum?
Le Diable
  dinsdag 13 mei 2025 @ 15:42:35 #136
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217619441
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:36 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ik zeg toch nergens dat jullie nergens goed voor zijn. Ik denk alleen dat mannen niet zijn geholpen met dat oeverloze geleuter of 'je kwetsbaar opstellen'

Heb ik iets gemist? Heb je je ook een keer positief uitgelaten over wijven?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 15:47:05 #137
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217619482
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Heb ik iets gemist? Heb je je ook een keer positief uitgelaten over wijven?
Jazeker, Kate Winslet is het lekkerste wijf ooit en ze wordt alleen maar mooier
Le Diable
  dinsdag 13 mei 2025 @ 15:47:49 #138
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217619489
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:47 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Jazeker, Kate Winslet is het lekkerste wijf ooit en ze wordt alleen maar mooier
Wat ik al zei.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 15:48:07 #139
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217619491
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:25 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dus wijf mag niet en meid ook al niet

Nou lekker dan
Le Diable
  dinsdag 13 mei 2025 @ 15:49:01 #140
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217619498
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:48 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]

Nou lekker dan
Ja, stoere kerel.
pi_217619503
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:36 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]

Nee met het stoere ik mag niet kwetsbaar zijn want ik ben een man schiet je veel op, lekker stoer doen terwijl je je diep van binnen ellendig voelt maar het niet laat zien want ik moet stoer zijn en niet te vergeten de kwetsbare wegzetten als meid want dat staat zo stoer tegenover de wijven toch
pi_217619521
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:48 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]

Nou lekker dan
Wijf kun je gewoon vrouw noemen is fatsoen
En een man die zich kwetsbaar opstelt een meid noemen is eigenlijk gewoon treiteren
  dinsdag 13 mei 2025 @ 16:06:16 #143
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_217619643
Gewoon maar even serieus ontopic: ik herken dat wel dat mannen zich kwetsbaar open stellen letterlijk moeilijker vinden en doen.

Ik heb zelf een zware depressie gehad. Ik heb dat ook eerst maanden op afstand gehouden voor mijn groep naaste vrienden van een man of acht. Niet eens zozeer omdat ik zelf niet over mijn gevoel kon praten, maar omdat ik wist dat het overgrote deel van die groep het heel lastig vond om er mee om te gaan, en ook die gesprekken te voeren. Mijn beste vriend heeft het nu zelf zwaar omdat hij op het punt staat om zijn moeder te verliezen en zijn vader al doorgaat met zijn leven, dat zie ik aan alles aan hem, maar hij kropt het op tot de emmer vol is. We hadden het er een spaarzame keer over en toen kon hij wel feilloos uitleggen waardoor zijn vader waarschijnlijk niet over zijn emoties begint of er ook niet even naar vraagt bij anderen. Maar dan eruit gooien hoe het voor hem voelt, nee.

TS, ik denk dat het nooit kwaad kan om gewoon te vragen hoe het gaat. Dat is wat je kunt doen, meer hoeft ook niet in beginsel, een opening bieden. Vervolgens moeten mensen toch hun eigen tempo en weg kiezen hoe ze er mee omgaan, heb ik ook zelf ervaren. Forceren en opleggen brengt niet wat je de ander gunt.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 16:29:18 #144
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217619878
quote:

[..]
Dat eerste daar ben ik het zo erg mee eens. Ik vraag me af waar die rancune bij meeste vrouwen vandaan komt. Ze hebben zelf veel voordelen in dit leven. Ze krijgen overal aandacht, intimiteit, financiële steun en andere hulp. Overal wordt de deur voor ze opengehouden, terwijl mannen vaker zelf moeten sprokkelen voor wat ze nodig hebben. En dit zijn vaak niet de minste zaken. Voor mannen is de realiteit naar mijn mening dus anders en zwaarder. Een van de redenen dus om je problemen maar voor je te houden. Je bent namelijk geen vrouw. De wereld behandeld je anders. Niemand wil je problemen horen want niemand wilt wat met je. Je bent maar de zoveelste man. Je hebt niet veel waarde. Dus krijg je geen gratis of goede hulp. Maar dat is verder ok.

Bij dat tweede, voor veel mannenproblemen is gewoon geen oplossing. Hier loop ik ook tegenaan. En veel mannen zijn van nature geen echte praters. Dit is deel van de natuur. Ik weet zo niet of dit perse door opvoeding komt. Het heeft namelijk verder geen zin om zeer moeilijke problemen overal aan op te hangen. Dit neemt niet weg dat problemen voor mannen ontzettend zwaar kunnen zijn. Als man heb je namelijk niemand waar je op kan steunen die je helpt met geld als dit nodig is. Of hulp met klussen whatever. Als vrouw hoef je maar te vragen en je hoeft er vrijwel nooit voor te betalen. Als man hou je dus liever je problemen voor je.

Hoe kom je bij die onzin?

PS. De bizarste stukken even bold gemaakt.
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 16:38:44 #145
441859 crew  Lenny77
pi_217619937
quote:

[..]

Hier geen rancune hoor. Ik hoop dat we ooit op het punt komen dat mannen vanuit hun natuur sneller om hulp gaan. Ik denk dat de omgeving er op zich wel klaar voor is en dat ze niet meer als zwak worden bekeken, maar als jij niet (voor welke reden dan ook) aan de bel trekt dan gebeurt er ook niets.
En je zegt: vrouwen krijgen overal hulp en geld en intimiteit.. euh... Waar dan? De overheidsinstelling houdt geen rekening met het geslacht? Intimiteit en hulp zal je ook zelf achter aan moeten gaan (er staan geen mannen aan je deur te wachten om je gras te maaien of je een paar honderd euro te geven). Let op, hiermee wil ik niet zeggen dat we het niet makkelijker zouden krijgen, maar het wordt ons niet zo geboden. Dan moeten we er toch ook nog steeds zelf over beginnen. Ik kan mij voorstellen dat het ons wel wat makkelijker lukt?

Ik weet gewoon niet of het nog aan de algemene opvoeding ligt want jongens worden niet meer afgekapt op het uiten hun gevoel.
Alles is sowieso wel harder geworden. En ik denk ergens, maar dit zal wel een zeer onpopulair ballonnetje zijn, dat onze verwachtingen en dromen veel te groot zijn. Ook kunnen jongere mensen moeilijker relativeren omdat hun hersenen nog niet uitgegroeid zijn. Dus het verbreken van een relatie kan als het einde van je wereld aanvoelen terwijl je als volwassene wel weet dat je uiteindelijk wel op je pootjes terecht komt.
Ik weet verder niet hoe we dit probleem kunnen verhelpen want als iemand niet laat merken dat het slecht gaat, dan is het wel heel moeilijk om te kunnen helpen.
Nog meer op school aangeven dat er gepraat moet worden als je je slecht voelt? Nog meer van thuis uit? Ik heb een idee dat deze zaken wel al redelijk goed zitten?
Meer vragen hoe het met iemand gaat?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 17:11:06 #146
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217620263
@Lenny77

Meer (oprecht) vragen hoe het met iemand gaat. En dan niet te bang zijn voor het antwoord. TS wil geen moeder Theresa spelen, zegt ze. Maar gewoon iemands verhaal aanhoren kan ook al wat betekenen. En niet te bang zijn dat iemand een groot beroep op je gaat doen en om die reden zo’n gesprek uit de weg gaan.
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 17:20:57 #147
5428 crew  miss_sly
pi_217620416
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:19 schreef spickel het volgende:

[..]

Ik denk dat de tegenstelling die je hier plaatst niet zozeer een genderding is, maar een karakterding. Ik denk dat je juist mannen en vrouwen geen plezier doet door dingen zo op een geslacht te pinnen.

En verder wat @Lienekien hier ook al over zei.
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 17:22:01 #148
5428 crew  miss_sly
pi_217620432
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:38 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Oh sorry hoor meid, ik wilde niemand kwetsen natuurlijk
Joh, doe niet zo hysterisch.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 17:25:31 #149
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217620476
Een hoop BS in dit topic.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 17:29:57 #150
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217620533
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 16:38 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Hier geen rancune hoor. Ik hoop dat we ooit op het punt komen dat mannen vanuit hun natuur sneller om hulp gaan. Ik denk dat de omgeving er op zich wel klaar voor is en dat ze niet meer als zwak worden bekeken, maar als jij niet (voor welke reden dan ook) aan de bel trekt dan gebeurt er ook niets.
En je zegt: vrouwen krijgen overal hulp en geld en intimiteit.. euh... Waar dan? De overheidsinstelling houdt geen rekening met het geslacht? Intimiteit en hulp zal je ook zelf achter aan moeten gaan (er staan geen mannen aan je deur te wachten om je gras te maaien of je een paar honderd euro te geven). Let op, hiermee wil ik niet zeggen dat we het niet makkelijker zouden krijgen, maar het wordt ons niet zo geboden. Dan moeten we er toch ook nog steeds zelf over beginnen. Ik kan mij voorstellen dat het ons wel wat makkelijker lukt?

Ik weet gewoon niet of het nog aan de algemene opvoeding ligt want jongens worden niet meer afgekapt op het uiten hun gevoel.
Alles is sowieso wel harder geworden. En ik denk ergens, maar dit zal wel een zeer onpopulair ballonnetje zijn, dat onze verwachtingen en dromen veel te groot zijn. Ook kunnen jongere mensen moeilijker relativeren omdat hun hersenen nog niet uitgegroeid zijn. Dus het verbreken van een relatie kan als het einde van je wereld aanvoelen terwijl je als volwassene wel weet dat je uiteindelijk wel op je pootjes terecht komt.
Ik weet verder niet hoe we dit probleem kunnen verhelpen want als iemand niet laat merken dat het slecht gaat, dan is het wel heel moeilijk om te kunnen helpen.
Nog meer op school aangeven dat er gepraat moet worden als je je slecht voelt? Nog meer van thuis uit? Ik heb een idee dat deze zaken wel al redelijk goed zitten?
Meer vragen hoe het met iemand gaat?
quote:
Ik hoop dat we ooit op het punt komen dat mannen vanuit hun natuur sneller om hulp gaan.
Dit vind ik dan weer typisch. Het klinkt alsof mannen en vrouwen met betrekking tot het uiten van emoties cq. het niet tonen van zwaktes wel naar elkaar toe moeten groeien. Alsof dit dé weg is die we moeten gaan en de uitkomst is dan? Waarom zou iedereen hier bij gebaat zijn, als mannen net als vrouwen omgaan met pijn en emoties? Totaal nutteloos. En dan ook; is het dan conservatief te denken dat er nu eenmaal verschillen zijn die biologisch zijn bepaald? Niet alles is maakbaar. Verder: hoe interessant is het leven wanneer man en vrouw op alle punten gelijkwaardig zijn?

Ik neem aan dat de zelfverklaarde progressieven hier ook meer mannen in de kraamzorg willen en meer mannen als nagelstyliste of kapper? Of meer mannen die gezellig een dagje gaan shoppen met elkaar en aansluitend een prosecco'tje gaan drinken op het terras terwijl ze de laatste modetrends uitwisselen?
Le Diable
  dinsdag 13 mei 2025 @ 17:41:07 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217620663
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 17:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Een hoop BS in dit topic.
Toelichting?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 17:47:57 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217620737
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 17:29 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
[..]
Dit vind ik dan weer typisch. Het klinkt alsof mannen en vrouwen met betrekking tot het uiten van emoties cq. het niet tonen van zwaktes wel naar elkaar toe moeten groeien. Alsof dit dé weg is die we moeten gaan en de uitkomst is dan? Waarom zou iedereen hier bij gebaat zijn, als mannen net als vrouwen omgaan met pijn en emoties? Totaal nutteloos. En dan ook; is het dan conservatief te denken dat er nu eenmaal verschillen zijn die biologisch zijn bepaald? Niet alles is maakbaar. Verder: hoe interessant is het leven wanneer man en vrouw op alle punten gelijkwaardig zijn?

Ik neem aan dat de zelfverklaarde progressieven hier ook meer mannen in de kraamzorg willen en meer mannen als nagelstyliste of kapper? Of meer mannen die gezellig een dagje gaan shoppen met elkaar en aansluitend een prosecco'tje gaan drinken op het terras terwijl ze de laatste modetrends uitwisselen?
Is het biologisch bepaald dat mannen soms moeilijker om hulp vragen?

Of zou het een cultureel ding zijn?

Wat heb je erop tegen dat mannen die hulp nodig hebben op gebied van hun mentale gezondheid die hulp zoeken, bij vrienden, familie, collega’s, studiegenoten of hulpverleners?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 17:51:38 #153
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217620779
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 17:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Toelichting?
Er zijn users die alle-mannen-dit en alle-vrouwen-dat beweren. Zo is dat toch helemaal niet.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 18:38:37 #154
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217621254
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 17:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Is het biologisch bepaald dat mannen soms moeilijker om hulp vragen?

Of zou het een cultureel ding zijn?

Wat heb je erop tegen dat mannen die hulp nodig hebben op gebied van hun mentale gezondheid die hulp zoeken, bij vrienden, familie, collega’s, studiegenoten of hulpverleners?
Ja, dat is biologisch bepaald aangezien mannen vroeger op jacht in hoge mate zelfredzaam moesten zijn om te overleven en dat is nooit veranderd in ons DNA.

Een cultureel ding? Tot op zekere hoogte. In Nederland zijn we helemaal doorgeschoten met de man die maar moet leren praten en uiten tot hij erbij neervalt terwijl dit in een land als Nigeria dit minder aan de orde zal zijn omdat mannen - meer dan in Nederland - letterlijk moeten overleven. En dan heb je geen tijd voor het delen van allerhande geestelijke ongemakken (die in Nederland overigens grotendeels te danken zijn aan de decadentie die gepaard gaat met ongebreidelde gelijkheid, keuzestress, emotionele leegte etc. etc.).

Nu lijkt het alsof we koste wat koste deze 'trend' moeten breken. En voor wat? Welk doel is hiermee gediend?
Le Diable
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 19:01:42 #155
441859 crew  Lenny77
pi_217621450
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 17:29 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
[..]

Oh nee, mannen moeten dit niet. Ze moeten ook niet op ons lijken.
Het gaat er hier gewoon over dat mannen niet snel genoeg hulp zoeken.
Hoe zij dat willen, mogen ze zelf invullen natuurlijk.
pi_217621724
Volgens mij is de machocultuur behoorlijk wat afgenomen en wordt het steeds normaler, ook voor de man, om zich kwetsbaar op te stellen en zijn gevoelens te delen zonder daar direct op afgerekend te worden. Toch zijn nog veel generaties die voortkomen uit de babyboomer generatie, die dat niet geleerd is om zich te kunnen uiten. Betekent niet per se dat je overal met iedereen erover moet praten of constant tranen hoeft te laten vloeien, maar het tijdig kunnen uiten/delen en het gevoel hebben dat dat mag, en dat je je niet hoeft te schamen om hulp te vragen, lijkt mij een goede ontwikkeling.

Als problemen vroegtijdig gedeeld/geuit worden, hoeft het overigens helemaal niet tot jankbuien of depressies te komen. Dat zijn eerder de gevolgen van opkroppen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Cockwhale op 13-05-2025 19:38:10 ]
pi_217621745
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:20 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Het is altijd slechts "een beetje" in een anders ogen. Wanneer wordt de grens van 'een beetje' gepasseerd, volgens jou?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:11:19 #158
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217622117
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:34 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Het is altijd slechts "een beetje" in een anders ogen. Wanneer wordt de grens van 'een beetje' gepasseerd, volgens jou?
Ik gaf hooguit een plaagstootje met een vleugje cynisme, meer niet
Le Diable
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:13:41 #159
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217622143
quote:

Wat een kinderachtige post :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217629125
Ik heb niet alle reacties gelezen. Dat zijn er teveel.
Ik ben ook vrij niet-emotioneel. Kan me herinneren dat ik x jaar geleden toen ik een keer moest huilen herinneren dat die minstens 10 jaar geleden was.

Los van of dit klopt, bij het lezen van de OP werd ik wel direct verdrietig. Pijnlijk gevoel.
Dus ik denk dat er wel wat in zit. Op een of andere manier triggert het mij.
Eerst denken, dan typen
  woensdag 14 mei 2025 @ 14:22:02 #161
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217630853
quote:

[..]
Dat geldt ook voor jou haha
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 15 mei 2025 @ 13:10:00 #162
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217640941
Het enige wat ik me afvraag is waarom TS zich onuitgenodigd met andermans zaken bemoeit die daarbij ook eens op flinke afstand van hem staat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Joopklepzeiker op 15-05-2025 16:38:09 ]
  donderdag 15 mei 2025 @ 13:11:46 #163
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217640953
quote:

Vroeger te veel de A-team gekeken zonder verder buiten te komen?
  donderdag 15 mei 2025 @ 13:24:19 #164
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217641044
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:32 schreef Cockwhale het volgende:
Volgens mij is de machocultuur behoorlijk wat afgenomen en wordt het steeds normaler, ook voor de man, om zich kwetsbaar op te stellen en zijn gevoelens te delen zonder daar direct op afgerekend te worden. Toch zijn nog veel generaties die voortkomen uit de babyboomer generatie, die dat niet geleerd is om zich te kunnen uiten. Betekent niet per se dat je overal met iedereen erover moet praten of constant tranen hoeft te laten vloeien, maar het tijdig kunnen uiten/delen en het gevoel hebben dat dat mag, en dat je je niet hoeft te schamen om hulp te vragen, lijkt mij een goede ontwikkeling.

Als problemen vroegtijdig gedeeld/geuit worden, hoeft het overigens helemaal niet tot jankbuien of depressies te komen. Dat zijn eerder de gevolgen van opkroppen.
Ik vind het prima als een bodybuilder met een doos tissues GTST wil kijken, maar wat mij steekt is de ongevraagde bemoeienis van TS. Als het überhaupt al iemand z'n zaak is op de werkplaats is het de werkgever die indien nodig kan uitnodigen tot een gesprek.
pi_217645572
quote:
Boys don't cry.

In onze samenleving groeien veel jongens nog steeds op met het idee dat ze sterk, stoer en onverstoorbaar moeten zijn. Er is nauwelijks ruimte voor kwetsbaarheid.
Grappig, ik heb juist het tegenovergestelde idee. Als ik bijvoorbeeld Youtube shorts zie met de reacties erbij.. elke reactie is dat een echte man juist huilt, dat ze zijn emoties begrijpen etc. Tot in het extreme van hoe ik ernaar kijk.. Echte mannen zijn mannen die juist de hele tijd huilen etc. is een beetje het idee dat die reacties opwekken.

Hier een voorbeeld waarvoor ik moeite heb gedaan om het terug te zoeken:

Bekijk deze YouTube-video

Die man zit te huilen over een stuk draad en dat dat aangeeft dat zoveel van zijn leven voorbij is. Ieder persoon daar zit bijna met hem mee te huilen... vinden hem zo zielig... willen hem knuffelen etc.

Volgens mij zijn mensen juist doorgeschoten wat dat betreft. Net als de inclusiviteit met 100 genderidentiteiten bijvoorbeeld.

Ik heb geen enkel idee waarom je denkt dat mannen juist geen kwetsbaarheid mogen tonen terwijl dat juist het nieuwe cool/stoer/mannelijk lijkt te zijn tegenwoordig...

Ik wou dat ik wat gemakkelijk kon janken, gemakkelijk punten scoren tegenwoordig en dan ben ik ook nog extra mannelijk
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:59:50 #166
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217646880
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:22 schreef Masberum het volgende:

[..]
Grappig, ik heb juist het tegenovergestelde idee. Als ik bijvoorbeeld Youtube shorts zie met de reacties erbij.. elke reactie is dat een echte man juist huilt, dat ze zijn emoties begrijpen etc. Tot in het extreme van hoe ik ernaar kijk.. Echte mannen zijn mannen die juist de hele tijd huilen etc. is een beetje het idee dat die reacties opwekken.

Hier een voorbeeld waarvoor ik moeite heb gedaan om het terug te zoeken:

Die man zit te huilen over een stuk draad en dat dat aangeeft dat zoveel van zijn leven voorbij is. Ieder persoon daar zit bijna met hem mee te huilen... vinden hem zo zielig... willen hem knuffelen etc.

Volgens mij zijn mensen juist doorgeschoten wat dat betreft. Net als de inclusiviteit met 100 genderidentiteiten bijvoorbeeld.

Ik heb geen enkel idee waarom je denkt dat mannen juist geen kwetsbaarheid mogen tonen terwijl dat juist het nieuwe cool/stoer/mannelijk lijkt te zijn tegenwoordig...

Ik wou dat ik wat gemakkelijk kon janken, gemakkelijk punten scoren tegenwoordig en dan ben ik ook nog extra mannelijk
Ik denk dat de werkelijke kern van de discussie moet zijn: wat heeft de wereld - die van nature vijandig is - aan meer kwetsbaarheid, in dit geval van het mannelijk deel van de bevolking?

Ik denk bijvoorbeeld niet dat de mannen in Oekraïne er momenteel veel aan hebben om zich emotioneel kwetsbaar op te stellen en hun gevoelens te pas en te onpas te uiten.
Le Diable
pi_217647225
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:59 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ik denk dat de werkelijke kern van de discussie moet zijn: wat heeft de wereld - die van nature vijandig is - aan meer kwetsbaarheid, in dit geval van het mannelijk deel van de bevolking?

Ik denk bijvoorbeeld niet dat de mannen in Oekraïne er momenteel veel aan hebben om zich emotioneel kwetsbaar op te stellen en hun gevoelens te pas en te onpas te uiten.
Goed voorbeeld zeg want iedereen is in oorlog
En in oorlog zijn er dus blijkbaar geen emoties
  donderdag 15 mei 2025 @ 22:17:53 #168
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217647434
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:11 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Goed voorbeeld zeg want iedereen is in oorlog
En in oorlog zijn er dus blijkbaar geen emoties
In tijden van oorlog is het niet handig wanneer de krijgsmacht progressieve kringgesprekken gaat voeren
Le Diable
pi_217647592
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:17 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
In tijden van oorlog is het niet handig wanneer de krijgsmacht progressieve kringgesprekken gaat voeren
Meld je dan om mee te vechten met de Oekraïne dan stoere jongen
  donderdag 15 mei 2025 @ 22:26:55 #170
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217647760
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:21 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Meld je dan om mee te vechten met de Oekraïne dan stoere jongen
Waarom zou ik? Het is niet mijn land. En al zou het hier oorlog worden; of ik me dan geroepen zou voelen om de wapens op te pakken? Nee, want daar ben ik te lui voor en heeft dat niets met kwetsbaarheid te maken.

Maar mocht je als soldaat in een levensbedreigende situatie komen dan lijkt het me niet voordelig wanneer je je dan kwetsbaar opstelt. Dat doen dieren ook niet.
Le Diable
pi_217648210
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:26 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Waarom zou ik? Het is niet mijn land. En al zou het hier oorlog worden; of ik me dan geroepen zou voelen om de wapens op te pakken? Nee, want daar ben ik te lui voor en heeft dat niets met kwetsbaarheid te maken.

Maar mocht je als soldaat in een levensbedreigende situatie komen dan lijkt het me niet voordelig wanneer je je dan kwetsbaar opstelt. Dat doen dieren ook niet.
Maar ja het is hier geen oorlog dus je voorbeeld is niet van toepassing
  donderdag 15 mei 2025 @ 22:52:15 #172
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217648519
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:38 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik zal het even breder trekken dan voor je. Sinds de mensheid bestaat, zijn er oorlogen. Op kleine schaal (burgeroorlogen) en op grote schaal (wereldoorlogen). En dat gebeurt niet alleen in verre oorden. Sterker nog: de laatste twee wereldoorlogen zijn begonnen op Europese bodem (waarna de hele wereld hierin werd meegezogen).

Wat ik me afvraag: is een wereld die van nature vijandig is en waar conflicten meer regel dan uitzondering zijn, beter af met generaties mannen die worden gefeminiseerd enkel en alleen omdat dit progressief zou zijn? Dat het vooruitstrevend is om als man net als vrouwen emoties te uiten en te reguleren.

Hoeveel zin heeft dat in de bredere traditie van conflicten waarin volken toch echt moeten vertrouwen op de primaire impulsen van hoofdzakelijke mannen, namelijk vechten voor je territorium?
Le Diable
pi_217648528
Een echte man toont zijn emoties.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 15 mei 2025 @ 22:55:08 #174
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217648572
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:52 schreef HSG het volgende:
Een echte vrouw is houthakker.
Le Diable
pi_217648588
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:55 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Een echte vrouw is houthakker.
Jouw opmerking heeft niks met deze topic te maken.
  donderdag 15 mei 2025 @ 22:56:35 #176
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217648605
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:55 schreef HSG het volgende:

[..]
Mijn opmerking is net zo valide als jouw opmerking, maar dan anders geformuleerd.
Le Diable
pi_217648636
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:56 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Mijn opmerking is net zo valide als jouw opmerking, maar dan anders geformuleerd.
Leg uit.
pi_217648676
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:38 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nou, we zijn eigenlijk al wel in oorlog met veel landen. Het aanvallen via internet op allerlei manieren wordt door veel landen gedaan maar soort van gedoogd. We zeggen dan van 'Rusland zit volgens on achter de aanval maar we doen niks, behalve het te melden'. Een cyberoorlog is wel degelijk gaande (niet alleen met Rusland), daarom wordt ook geadviseerd om water thuis als reserve te hebben etc.

Het is niet de traditionele oorlog zoals je je voorstelt, maar het is wel degelijk oorlog. Het is alleen dat geen landen die oorlogsdaad zover willen voeren tot het aanvallen van landen. Net als de afslachtingen in Oekraine. Maar het is wel degelijk oorlog en hoe eerder mensen dat inzien hoe beter het is. In plaats van maar te geloven dat het allemaal wel meevalt.
  donderdag 15 mei 2025 @ 23:02:49 #179
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217648751
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:58 schreef HSG het volgende:

[..]
Leg uit.
Jij komt met een stelling: een echte man toont zijn emoties. Dat breng je als een aanname zonder onderbouwing. Ik doe niet anders. Inhoudelijk gezien komen onze stellingen in zoverre overeen dat wij een geslacht (m/v) een kenmerk toedichten (beiden zonder onderbouwing).
Le Diable
pi_217648771
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:58 schreef HSG het volgende:

[..]
Leg uit.
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:52 schreef HSG het volgende:
Wat bepaalt dat een echte man zijn emoties toont. SemperLibertas heeft in dit geval gelijk. Het is subjectief wat een echte man is. Jij probeert het te stellen als een feit, als je hieraan voldoet ben je een man. Dat is flauwekul.

Misschien met een penis en ballen. Maar om emoties aan te kaarten alsof je een man bent is gewoon gelul
pi_217649487
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 23:02 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Jij komt met een stelling: een echte man toont zijn emoties. Dat breng je als een aanname zonder onderbouwing. Ik doe niet anders. Inhoudelijk gezien komen onze stellingen in zoverre overeen dat wij een geslacht (m/v) een kenmerk toedichten (beiden zonder onderbouwing).
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 23:03 schreef Masberum het volgende:

[..]
[..]
Wat bepaalt dat een echte man zijn emoties toont. SemperLibertas heeft in dit geval gelijk. Het is subjectief wat een echte man is. Jij probeert het te stellen als een feit, als je hieraan voldoet ben je een man. Dat is flauwekul.

Misschien met een penis en ballen. Maar om emoties aan te kaarten alsof je een man bent is gewoon gelul
Dus nogmaals...een echte man toont zijn emoties. Die durf heeft hij.
pi_217649556
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:55 schreef HSG het volgende:

[..]
En jouw reactie eerder is gewoon een herhaling van wat je zegt zonder het te onderbouwen. SemperLibertas geeft aan dat je reactie nergens op slaat.

Je mag je eigen mening hebben hoor, maar presenteer het dan niet als feit.. wat je doet is niet goed om het zo maar te zeggen en ik denk dat je dat ook wel weet..
pi_217649575
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 23:28 schreef Masberum het volgende:

[..]
En jouw reactie eerder is gewoon een herhaling van wat je zegt zonder het te onderbouwen. SemperLibertas geeft aan dat je reactie nergens op slaat.

Je mag je eigen mening hebben hoor, maar presenteer het dan niet als feit.. wat je doet is niet goed om het zo maar te zeggen en ik denk dat je dat ook wel weet..
Het nogal intrigerend om te zien hoe sommige "mannen" zo heftig reageren op mijn opmerking.
  donderdag 15 mei 2025 @ 23:31:26 #184
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217649593
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2025 23:26 schreef HSG het volgende:

[..]
[..]
Dus nogmaals: wie bepaalt dat en welke argumenten heeft hij/zij daarvoor?

Je kunt niet zomaar iets stellen en er dan vervolgens niks mee doen behalve herkauwen.
Le Diable
pi_217649595
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2025 23:26 schreef HSG het volgende:

[..]
[..]
Wat zijn jouw emoties nu?
pi_217649612
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2025 23:29 schreef HSG het volgende:

[..]
Het nogal intrigerend om te zien hoe sommige "mannen" zo heftig reageren op mijn opmerking.
Dit vind je heftig? Reageer eens gewoon op wat gezegd wordt, in plaats van dit soort reacties. Waarom reageer je niet inhoudelijk als ik vragen mag meneer?
pi_217649620
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 23:31 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Dus nogmaals: wie bepaalt dat en welke argumenten heeft hij/zij daarvoor?

Je kunt niet zomaar iets stellen en er dan vervolgens niks mee doen behalve herkauwen.
Dat gebeurt al genoeg zonder mij hoor. Een huilende man wordt meteen al uitgelachen zonder dat men weet waarom hij huilt.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 23:31 schreef Masberum het volgende:

[..]
Wat zijn jouw emoties nu?
Ontspannen, voel me geïntrigeerd
pi_217649635
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2025 23:34 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat gebeurt al genoeg zonder mij hoor. Een huilende man wordt meteen al uitgelachen zonder dat men weet waarom hij huilt.
[..]
Ontspannen, voel me geïntrigeerd
Ik geloof er niks van. Volgens mij heb je jeugdproblemen gehad en uiten die zich op dit moment door gewoon niet toe te kunnen geven aan de meest simpele vragen
pi_217649646
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 23:35 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik geloof er niks van. Volgens mij heb je jeugdproblemen gehad en uiten die zich op dit moment door gewoon niet toe te kunnen geven aan de meest simpele vragen
Mag jij vinden.
pi_217649652
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2025 23:36 schreef HSG het volgende:

[..]
Mag jij vinden.
Klopt en ook weten dat het zo is
pi_217649662
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 23:37 schreef Masberum het volgende:

[..]
Klopt en ook weten dat het zo is
Mag jij vinden.
pi_217688726
Voor mannen werkt het meestal gewoon het beste om maar stug door te gaan in plaats van te gaan janken of te diep over hun gevoelens na te denken. Bij vrouwen is dit vrijwel onmogelijk vanwege de enorme hoeveelheid gevoelens die altijd op de voorgrond staan. Bij mannen gaan gevoelens dieper maar zitten ze minder op de voorgrond.

Ik ben ook echt tot rust gekomen sinds ik minder tijd en aandacht aan mijn gevoel besteed. _O_
Mja
pi_217690861
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 15:10 schreef TAmaru het volgende:
Voor mannen werkt het meestal gewoon het beste om maar stug door te gaan in plaats van te gaan janken of te diep over hun gevoelens na te denken. Bij vrouwen is dit vrijwel onmogelijk vanwege de enorme hoeveelheid gevoelens die altijd op de voorgrond staan. Bij mannen gaan gevoelens dieper maar zitten ze minder op de voorgrond.

Ik ben ook echt tot rust gekomen sinds ik minder tijd en aandacht aan mijn gevoel besteed. _O_
In de opleiding tot miltair wordt ze geleerd dat je emoties ook kunt uitschakelen. Mannen zijn geboren soldaten. Althans, dit was altijd wel de bedoeling maar dit wordt jongens niet meer aangeleerd. Ik denk dat de oorzaak mede komt door de single-moeder epidemie en de 'soyciety'.

Ik ga nuanceren. Wantja vrouwen zijn emotionele mensen. Dus het lijkt me logisch dat alleenstaande vrouwen hun kinderen ook (onbedoeld) alles leren via emotie op te lossen. Wat voor jongens niet helemaal de bedoeling is.

[ Bericht 3% gewijzigd door InzolVC op 19-05-2025 18:21:19 ]
pi_217691351
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 18:14 schreef InzolVC het volgende:
In de opleiding tot miltair wordt ze geleerd dat je emoties ook kunt uitschakelen. Mannen zijn geboren soldaten. Althans, dit was altijd wel de bedoeling maar dit wordt jongens niet meer aangeleerd. Ik denk dat de oorzaak mede komt door de single-moeder epidemie en de 'soyciety'.

Emoties kan ik persoonlijk heel makkelijk uitschakelen. Zelfs extreme pijn kan ik gewoon negeren. :')

Maar... dat betekend niet dat je ze ook verwerkt. Dat is het belangrijkste.
  Moderator maandag 19 mei 2025 @ 19:28:48 #195
5428 crew  miss_sly
pi_217691444
Arjen Lubach had er wel een interessante uitzending over afgelopen woensdag.

Moderator maandag 19 mei 2025 @ 21:48:12 #196
441859 crew  Lenny77
pi_217693201
quote:
7s.gif Op maandag 19 mei 2025 19:28 schreef miss_sly het volgende:
Arjen Lubach had er wel een interessante uitzending over afgelopen woensdag.

Hm...
Ik weet het ook allemaal niet.
Sowieso is in een fuik terecht komen al niet gezond. Als ik mij morgen ga concentreren op filmpjes over gewelddadige mannen en daar steeds meer over lees en zie dan zal ik na een tijd waarschijnlijk ook mannenhaat uitbrullen.. Tegenwoordig kom je helaas heel snel in een fuik. Als ik zoek naar een lamp voor op mijn bureau dan zie ik dagen aan een stuk reclame over lampen. Ik kan mij voorstellen dat jonge mannen (nee, dit is fout, jonge mensen) nog minder bewapend zijn tegen deze fuik en er hopeloos in verstrikt raken.
Dan het stukje daten: het sleepnetten door mannen geeft vrouwen een eindeloze stroom aan keuzes. Daar zit dan misschien een stukje oplossing in: stop met sleepnetten! Geef de vrouwen niet die keuzes! Vroeger moest je je ook maar tevreden stellen met Henk en Ingrid uit hetzelfde dorp en had je geen toegang tot duizenden anderen. Nu denk ik eerlijk gezegd dat als het andersom was dat de mannen ook alleen de mooiste of leukste meisjes zouden kiezen en niet Gerda met haar kantklosgroepje.
Leerkrachten: ik zat in de jaren 80 op het lager onderwijs en toen hadden wij twee mannelijke leerkrachten, de rest waren ook al vrouwen. Toch leken de jongens toen niet dezelfde problemen te hebben? En als zij de klas afbraken dan werden ze er ook uit geflikkerd. De wereld was wel een stuk simpeler denk ik.

Ik blijf erbij dat heel die datingapps, social media enz het gif van deze tijd is (zal vast wel weer een boomer zijn nu). Elke scheet die vroeger alleen de dorpsgek eens uitriep wordt vergroot, verdiept en je raakt helemaal verstrikt in alle ellende van de wereld en je gaat je er alleen nog maar slechter door voelen.

Maar moeten we meer oog hebben voor de jonge mannen? Ja dat lijkt mij wel, zij zijn ook de toekomst en ze doen het niet goed, of ze voelen zich niet goed.
Alleen.. hoe?
Oprecht geen idee.. verbieden van alle apps en social media? Denk dat dat al een serieus goede stap zou zijn, ga maar terug de kroeg of de disco in, in je eigen regio en praat ECHT terug met elkaar, leer ECHT te flirten als jonge mensen. Maar ok, ik denk niet dat dat een optie is.

Ik ben maar wat aan het ratelen..
pi_217693458
quote:

[..]

Ik ga nuanceren. Wantja vrouwen zijn emotionele mensen. Dus het lijkt me logisch dat alleenstaande vrouwen hun kinderen ook (onbedoeld) alles leren via emotie op te lossen. Wat voor jongens niet helemaal de bedoeling is.
Kijk als mens hebben we het allemaal in ons. De mannelijke en vrouwelijke kant, de emotionele en harde kant ... dat is gewoon menselijk. Wel hebben we neigingen. Vrouwen en homo's neigen meer naar emoties, gevoel; mannen en lesbo's neigen over het algemeen meer naar hardheid, minder gevoel. Maar de meeste mensen bevinden zich ergens op dat spectrum. Sommigen zitten extreem aan de ene of andere kant van het spectrum.

Ik vind het jammer dat in de laatste 40 jaar de man toch wel flink is ontmannelijkt en dat nu wordt gedaan alsof elke man maar in contact met zijn emoties moet komen, zijn gevoel moet opzoeken, etc. Uiteraard kan dat en dan ga je ook zeker emoties vinden, maar de vraag is of dat voor een man het beste functioneert. En vaak denk ik van niet.

Als ik naar mezelf kijk, was ik vroeger helemaal into die spiri bullshit; yoga, ademhalingsoefeningen, noem maar op. Dichter bij mezelf komen, mijn gevoelens voelen ... en eerlijk gezegd was ik de helft van de tijd hartstikke depressief en de andere helft hartstikke uitgelaten. Nu ik weinig aandacht meer aan mijn gevoel besteed, ben ik veel stabieler en het gaat alsnog prima met me. Uiteindelijk had ik helemaal geen baat bij al dat gevoelige gedoe.

Betekent overigens niet dat je een soort Andrew Tate moet worden of dat je vrouwen moet gaan slaan of slecht behandelen ofzo.
Mja
  maandag 19 mei 2025 @ 23:34:08 #198
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217693971
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 22:18 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Kijk als mens hebben we het allemaal in ons. De mannelijke en vrouwelijke kant, de emotionele en harde kant ... dat is gewoon menselijk. Wel hebben we neigingen. Vrouwen en homo's neigen meer naar emoties, gevoel; mannen en lesbo's neigen over het algemeen meer naar hardheid, minder gevoel. Maar de meeste mensen bevinden zich ergens op dat spectrum. Sommigen zitten extreem aan de ene of andere kant van het spectrum.

Ik vind het jammer dat in de laatste 40 jaar de man toch wel flink is ontmannelijkt en dat nu wordt gedaan alsof elke man maar in contact met zijn emoties moet komen, zijn gevoel moet opzoeken, etc. Uiteraard kan dat en dan ga je ook zeker emoties vinden, maar de vraag is of dat voor een man het beste functioneert. En vaak denk ik van niet.

Als ik naar mezelf kijk, was ik vroeger helemaal into die spiri bullshit; yoga, ademhalingsoefeningen, noem maar op. Dichter bij mezelf komen, mijn gevoelens voelen ... en eerlijk gezegd was ik de helft van de tijd hartstikke depressief en de andere helft hartstikke uitgelaten. Nu ik weinig aandacht meer aan mijn gevoel besteed, ben ik veel stabieler en het gaat alsnog prima met me. Uiteindelijk had ik helemaal geen baat bij al dat gevoelige gedoe.

Betekent overigens niet dat je een soort Andrew Tate moet worden of dat je vrouwen moet gaan slaan of slecht behandelen ofzo.
Ja, dit. Bovendien is bovenstaande ontwikkeling een ontwikkeling die bovendien leidt tot kwetsbare samenlevingen waarin typisch vrouwelijke waarden en/of eigenschappen de boventoon voeren en mannelijke waarden en/of eigenschappen worden gezien als, op zijn best, als conservatief, en, op zijn slechts als verwerpelijk.

Dat betekent dat je in het geval van conflicten/oorlogen een probleem hebt, hoe hard je ook wil beweren dat een leger van een miljoen vrouwen meer overwicht heeft op het slagveld. Kun je dan zeggen dat fysieke strijd in het mannelijk DNA zit en dat daarmee mannen voordeel hebben op het slagveld? Ja, dat denk ik wel. We zien het toch al in Nederland dat wordt overspoelt door hypermasculiene culturen en wij willen hier met z'n allen vooral 'de dialoog aangaan' want dat is zo lekker 'beschaafd'.
Le Diable
pi_217725412
Ik denk dat er veel verwarring is.

Enerzijds is er mannelijke trots: mannen willen zich geen mietje voelen.

Anderzijds sinds de emancipatie van vrouwen, is het ook logisch dat er werd gedacht: "Waarom moeten mannen zich altijd groot houden en stoer doen? Mannen zijn nog steeds mensen die ook verdriet kunnen hebben en behoefte hebben aan steun."

Echter stigma is er nog steeds en mensen oordelen vaak als het hen iets oplevert. Zodoende ontstaan er opvattingen in de samenleving die heel tegenstrijdig zijn. En dat kan verwarrend zijn voor de persoonlijke ontwikkeling voor mensen.
pi_217725572
quote:

[..]

Mijn pa is beroepsmilitair geweest.

Heeft dochters gekregen. Emotioneel gezien konden wij met alles over hem praten. Was geen afgeflakte emotioloze man. Heeft zelf een vreselijke jeugd gehad waarin hij door zijn narcistische vader mishandeld is op mentaal en fysiek vlak.

Mannen ook al zijn ze getraind, zijn ook mensen met emoties.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 14:11:20 #201
441859 crew  Lenny77
pi_217726015
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 23:34 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ja, dit. Bovendien is bovenstaande ontwikkeling een ontwikkeling die bovendien leidt tot kwetsbare samenlevingen waarin typisch vrouwelijke waarden en/of eigenschappen de boventoon voeren en mannelijke waarden en/of eigenschappen worden gezien als, op zijn best, als conservatief, en, op zijn slechts als verwerpelijk.

Dat betekent dat je in het geval van conflicten/oorlogen een probleem hebt, hoe hard je ook wil beweren dat een leger van een miljoen vrouwen meer overwicht heeft op het slagveld. Kun je dan zeggen dat fysieke strijd in het mannelijk DNA zit en dat daarmee mannen voordeel hebben op het slagveld? Ja, dat denk ik wel. We zien het toch al in Nederland dat wordt overspoelt door hypermasculiene culturen en wij willen hier met z'n allen vooral 'de dialoog aangaan' want dat is zo lekker 'beschaafd'.
Even chargeren: zou er nog oorlog nodig zijn als de wereld verzacht?
En er zijn toch genoeg (zelfs oude) verhalen over de jongens op het slagveld die daar echt niet willen zijn? Hoezo strijder en vechter in het DNA?
Er zijn geen massale aanmeldingen bij het leger..
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 14:24:40 #202
5428 crew  miss_sly
pi_217726139
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 14:11 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
En er zijn toch genoeg (zelfs oude) verhalen over de jongens op het slagveld die daar echt niet willen zijn? Hoezo strijder en vechter in het DNA?
Hoeveel van die mannelijke mannen die vrouwen zwak vinden en waar 'strijder en vechter'in het DNA zitten denk je dat er zelf bij Defensie werken en uitgezonden (willen) worden naar oorlogsgebied?
pi_217726238
Tiktok is voor meisjes en gays
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 15:03:20 #204
441859 crew  Lenny77
pi_217726404
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 14:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoeveel van die mannelijke mannen die vrouwen zwak vinden en waar 'strijder en vechter'in het DNA zitten denk je dat er zelf bij Defensie werken en uitgezonden (willen) worden naar oorlogsgebied?
Ik denk geen één.

Het zijn de mannen aan de top die een oorlog uitroepen voor macht en geld (of wegens een te klein pietje), die dan veilig in hun toren blijven zitten en zo andere jongens onvrijwillig de dood in jagen.
pi_217731476
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 15:03 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk geen één.

Het zijn de mannen aan de top die een oorlog uitroepen voor macht en geld (of wegens een te klein pietje), die dan veilig in hun toren blijven zitten en zo andere jongens onvrijwillig de dood in jagen.
Nou ja altijd wel 1 niet waar. Geen één is onlogisch. Er is altijd wel 1 die wel zoiets wil meemaken.

En ja ook wel meer dan 1 maar ik wou alleen ingaan op jouw idee dat het geen enkeling is, wat niet logisch is om te denken.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 05:44:07 #206
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217731827
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 14:11 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
In het begin nog wel. Een te zachte maatschappij houdt geen stand tegen intoleranten.

De vraag is verder in hoeverre de aard van het leven het mogelijk maakt dat een maatschappij blijvend verzacht, wat is de ondergrens? Dat vind ik een interessante. Zoals 50 Cent het ooit mooi verwoordde :P "Death gotta be easy, cause life is hard. It will leave you physically, mentally and emotionally scarred".

En oorlog, tsja. Een andere mooie quote daarover blijft toch wel de "war is when old men who know each other but hate each other make young men who don't know each other and don't hate each other kill each other". Ikzelf denk dat "krijger" een onderdeel van onze psyche is. Gooi ons in een Maslow 1 omgeving met weinig resources, de State of Nature van Hobbes en we gaan coalities vormen en moorden. Dit verklaart ook waarom soldaten een hekel hebben aan oorlog want die condities zijn niet per se geactiveerd tijdens oorlog. Die zie je meer terug in kleine omgevingen: gevangenissen, straatblokken (turf wars) en vroeger natuurlijk groepjes jager verzamelaars.

[ Bericht 11% gewijzigd door Richestorags op 24-05-2025 05:51:58 ]
pi_217822188
Veel misinformatie over mentale gezondheid op TikTok
https://nos.nl/artikel/25(...)gezondheid-op-tiktok
(no shit sherlock)

Ik moest meteen aan dit topic denken.
quote:
Gisteravond zocht ik op TikTok naar "men’s mental health" en wat ik toen zag, raakte me diep.
pi_218018098
quote:
Sorry maar het is 2025
[..]
Ik zie dit echt niet.
en hun hart luchten

Tegenwoordig is het vaker zo dat jongens en mannen geen doel meer voor ogen hebben. Vroegah trouwde je met je dorpsgenoot en bleef je werken tot je dood ging.

Tegenwoordig verdienen vrouwen net zoveel geld als mannen en is het niet vanzelfsprekend meer om te gaan trouwen en kinderen te krijgen.

Ik zie in mijn omgeving de meeste relaties spaak lopen omdat zowel de man als de vrouw beide moeten werken maar eenmaal thuis de vrouw het meest in het huishouden doet. En dan komt al snel de scheiding.

De 'Boy crisis' is makkelijk op te lossen als mannen meer in zichzelf gaan investeren en een grote rol binnen het huishouden en het gezin aan gaan nemen.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 11:02:39 #209
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218029943
Mental health :') Laat me gewoon mijn gevoelens opkroppen en deze sporadisch laten ontploffen in een orgie van geweld aub. Zo heeft de natuur het immers bedoeld.
pi_218041305
Is het ook niet een beetje afhankelijk van de regio waar je woont? Ik werk zelf in de Randstad en heb het idee dat het daar steeds minder een taboe is. Sterker nog, ik heb persoonlijk het idee dat het tegenwoordig in de Randstad een vorm van profileren of identificeren is. Maar dan sla ik het misschien ook een beetje plat, want zal ook niet voor iedereen gelden.

In tegenstelling tot de 'plattelands' regio's waar ik vandaan kom. Daar merk ik zelfs bij mede millennials een taboe op praten over mentale gezondheid. Ik zit zelf een beetje in het midden. Ik word ook wel eens moe van de mate waarin tegenwoordig alles maar gedeeld wordt.
pi_218046384
quote:
Sorry maar het is 2025
[..]
Ik zie dit echt niet.
en hun hart luchten

Klopt het is 2025,
Vrouwen kunnen gewoon net zoveel verdienen als mannen, als ze er zelf voor kiezen om wat voor reden dan ook, het niet te doen, is dat hun keus.
Vrouwen kunnen gewoon net zo serieus genomen worden als mannem, als ze er zelf voor kiezen om wat voor reden dan ook, het niet te doen, is dat hun keus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')