Ah ik zie het nu, mijn excuses.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:06 schreef greysbones het volgende:
[..]
Omdat TS het zelf heeft over 99, 9 procent
Je moet helemaal niksquote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:07 schreef SemperLibertas het volgende:
Waarom zou je in godsnaam altijd maar emoties/gevoelens moeten delen als man? Omdat dat 'modern' is en omdat de meeste wijven dit ook doen? Of omdat dit 'progressief' is? Laat ons mannen toch gewoon; we willen af en toe een potje neuken en verder vinden we het allemaal wel best
Maar men heeft de mond vol over "jezelf zijn", dus als je beetje kwetsbaar bent dan is toch niks mee om jezelf te zijn? Je kan ook een lulverhaal ophangen natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, een date is een eerste kennismaking. Ik denk dat mannen noch vrouwen zitten te wachten op een overemotionele date. Een date lijkt me ook niet het geschikte moment om je kwetsbaar op te stellen. Wel kun je dan laten zien dat je niet zo'n macho man bent, en daar zullen best vrouwen op afknappen, maar genoeg ook niet. Zoals met alles is er zoiets als persoonlijke voorkeuren.
Ik denk dat er hopen mensen zijn met psychische problemenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ah ik zie het nu, mijn excuses.
Die 99,9% slaat inderdaad nergens op.
Maar dat neemt niet weg dat het aantal niet gebagatelliseerd hoeft te worden.
Je kunt natuurlijk prima jezelf zijn op een eerste date zonder direct kwetsbaar op te stellen en je hele ziel en zaligheid op tafel te leggen. Ik denk dat veel mannen en vrouwen daar niet op zitten te wachten en na die date wel klaar zijn met die persoon. En van een 'beetje kwetsbaar' loopt de gemiddelde andere persoon niet weg. Als diegene dat wel doet, is het niet de juiste persoon voor je.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar men heeft de mond vol over "jezelf zijn", dus als je beetje kwetsbaar bent dan is toch niks mee om jezelf te zijn? Je kan ook een lulverhaal ophangen natuurlijk.
De hypocrisie is zo groot bij dit soort discussies.
Wijven??quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:07 schreef SemperLibertas het volgende:
Waarom zou je in godsnaam altijd maar emoties/gevoelens moeten delen als man? Omdat dat 'modern' is en omdat de meeste wijven dit ook doen? Of omdat dit 'progressief' is? Laat ons mannen toch gewoon; we willen af en toe een potje neuken en verder vinden we het allemaal wel best
Volgens mij gaat dit topic er over dat een deel van de mannen (en ik denk stiekem dat dit er flink meer zijn dan wij met zijn alle denken) met problemen rond loopt omdat ze hun gevoelens niet weten/durven/willen/mogen/kunnen <<insert reden>> uiten. Deels omdat dit door de maatschappij van hun verwacht wordt. Tenminste, dat beeld hebben zij. Of hebben dit niet vanuit huis meegekregen, of noem een reden.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:12 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik denk dat er hopen mensen zijn met psychische problemen
En deze niet allemaal de hulp krijgen die ze nodig hebben
Maar dat heeft wat mij betreft veel te maken met ons huidige zorgstelsel
En een klein deel met het belachelijk maken van het idee dat je naar een psych zou willen.
In mijn optiek valt er veel te winnen met makkelijker/sneller praten over wat er in je omgaat, voordat het echt een probleem wordt.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit topic er over dat een deel van de mannen (en ik denk stiekem dat dit er flink meer zijn dan wij met zijn alle denken) met problemen rond loopt omdat ze hun gevoelens niet weten/durven/willen/mogen/kunnen <<insert reden>> uiten. Deels omdat dit door de maatschappij van hun verwacht wordt. Tenminste, dat beeld hebben zij. Of hebben dit niet vanuit huis meegekregen, of noem een reden.
Dat staat wat mij betreft los van wat jij hier schetst. Ja er lopen genoeg mensen rond met problemen waarbij zij geen adequate hulp bij krijgen. Maar daar gaat dit topic niet over.
Ga eens een keer koffie drinken met die collega. Zeg tegen hem dat je ziet dat het niet goed met hem gaat. Luister eens naar zijn verhaal.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:35 schreef spickel het volgende:
Frappant dat vrouwen hier het hoogste woord hebben, ze weten het allemaal zo goed voor het mannelijk geslacht. Mooi om te zien dat een topic als dit uitmondt in een deel van het probleem. Omdat jullie precies denken te weten hoe mannen in elkaar zitten, durven mannen ook geen hulp te vragen, omdat ze zich toch ongehoord voelen.
Mannen worden vanaf kinds af aan "afgericht" om stil te blijven, je problemen voor jezelf te houden, anders zijn ze zwak. Mannen blijven stil, maar verdwijnen.
Grote probleem is dat als je maar oppervlakkig kijkt, je het niet ziet. En dat doen de meeste vrouwen, want het zijn mannen. Sterk, zelfverzekerd, alles gaat prima, ze moeten zorgen voor de vrouwen. Ik pleit mezelf ook niet onschuldig, want ik zou mijn collega graag helpen , maar ik weet niet hoe ik dat moet aanvangen.
Oh sorry hoor meid, ik wilde niemand kwetsen natuurlijkquote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wijven??
En je praat hier niet voor alle mannen, dat jij zo bent is jouw keus
Dat eerste daar ben ik het zo erg mee eens. Ik vraag me af waar die rancune bij meeste vrouwen vandaan komt. Ze hebben zelf veel voordelen in dit leven. Ze krijgen overal aandacht, intimiteit, financiële steun en andere hulp. Overal wordt de deur voor ze opengehouden, terwijl mannen vaker zelf moeten sprokkelen voor wat ze nodig hebben. En dit zijn vaak niet de minste zaken. Voor mannen is de realiteit naar mijn mening dus anders en zwaarder. Een van de redenen dus om je problemen maar voor je te houden. Je bent namelijk geen vrouw. De wereld behandeld je anders. Niemand wil je problemen horen want niemand wilt wat met je. Je bent maar de zoveelste man. Je hebt niet veel waarde. Dus krijg je geen gratis of goede hulp. Maar dat is verder ok.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:35 schreef spickel het volgende:
Frappant dat vrouwen hier het hoogste woord hebben, ze weten het allemaal zo goed voor het mannelijk geslacht. Mooi om te zien dat een topic als dit uitmondt in een deel van het probleem. Omdat jullie precies denken te weten hoe mannen in elkaar zitten, durven mannen ook geen hulp te vragen, omdat ze zich toch ongehoord voelen.
Mannen worden vanaf kinds af aan "afgericht" om stil te blijven, je problemen voor jezelf te houden, anders zijn ze zwak. Mannen blijven stil, maar verdwijnen.
Grote probleem is dat als je maar oppervlakkig kijkt, je het niet ziet. En dat doen de meeste vrouwen, want het zijn mannen. Sterk, zelfverzekerd, alles gaat prima, ze moeten zorgen voor de vrouwen. Ik pleit mezelf ook niet onschuldig, want ik zou mijn collega graag helpen , maar ik weet niet hoe ik dat moet aanvangen.
Dat is makkelijk gezegd als vrouw. Maar in de praktijk is dat helaas vaak niet zo. Als je als man je emoties overdadig toont op de werkvloer, kun je zomaar je geloofwaardigheid verliezen. Je kan het als man wel vergeten als je huilt bij je werkgever.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:27 schreef greysbones het volgende:
Mannen kunnen zich gewoon opstellen
en hun hart luchten
Jij beschrijft een situatie waarin je als man geen enkele optie zou hebben anders dan je problemen voor je houden en stug doorgaan.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:48 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Dat eerste daar ben ik het zo erg mee eens. Ik vraag me af waar die rancune bij meeste vrouwen vandaan komt. Ze hebben zelf veel voordelen in dit leven. Ze k4ijgen overal aandacht, intimiteit, financiële steun en andere hulp. Overal wordt de deur voor ze opengehouden, terwijl mannen vaker zelf moeten sprokkelen voor wat ze nodig hebben. En dit zijn vaak niet de minste zaken. Voor mannen is de realiteit naar mijn mening dus anders en zwaarder. Een van de redenen om dus je problemen maar voor je te houden. Je bent geen vrouw. De wereld behandeld een man anders.
Bij dat tweede, voor veel mannenproblemen is gewoon geen oplossing. Hier loop ik ook tegenaan. En veel mannen zijn van nature geen echte praters. Dit is ook deel van de natuur. Ik weet zo niet of dit perse door opvoeding komt. Het heeft namelijk geen zin om je problemen overal aan op te hangen. Dit neemt niet weg dat problemen voor mannen ontzettend zwaar kunnen zijn. Als man heb je namelijk niemand waar je op kan steunen die je helpt met geld als dit nodig is. Of hulp met klussen whatever. Als vrouw hoef je maar te vragen en je hoeft er vrijwel nooit voor te betalen. Als man hou je dus je problemen voor je.
Vast weer onsamenhangend.
Dat is beredeneerd vanuit jouw vrouw zijn meen ik. Ik kreeg zelf nooit goede hulp of mensen die tijd voor me konden maken. Alles moest vlug of je neemt maar de eerste de beste aannemelijke remedie. Zelfs bij de huisarts. Ik denk dat dit een van de redenen kan zijn dat mannen op een gegeven moment denken ok laat maar, ik zie wel. Want het heeft toch allemaal geen zin.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij beschrijft een situatie waarin je als man geen enkele optie zou hebben anders dan je problemen voor je houden en stug doorgaan.
Dat geloof ik niet. Je zou de stap eens moeten zetten om om hulp te vragen. Als alle mannen in deze situatie zitten, dan zouden op zijn minst mannen elkaar ook kunnen helpen.
Dat is heel jammer dat je die ervaringen hebt.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:59 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Dat is beredenerd vanuit je vrouw zijn. Ik kreeg zelf nooit goede hulp of mensen die tijd voor je maken. Zelfs bij de huisarts. Ik denk dat dit een van de redenen kan zijn dat mannen op een gegeven moment denken ok laat maar, ik zie wel. Want het heeft toch geen zin.
Ja natuurlijk heb je opties. Iedereen heeft opties. Dat als oplossing geven is alleen het zelfde als tegen een alcoholist zeggen: Gewoon stoppen met drinken.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij beschrijft een situatie waarin je als man geen enkele optie zou hebben anders dan je problemen voor je houden en stug doorgaan.
Dat geloof ik niet. Je zou de stap eens moeten zetten om om hulp te vragen. Als alle mannen in deze situatie zitten, dan zouden op zijn minst mannen elkaar ook kunnen helpen.
Volgens mij begrijp je mij nou echt helemaal verkeerd.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja natuurlijk heb je opties. Iedereen heeft opties. Dat als oplossing geven is alleen het zelfde als tegen een alcoholist zeggen: Gewoon stoppen met drinken.
Of tegen een vrouw die zich niet veilig voelt op straat zeggen dat ze dan maar niet over straat moet lopen. Want daar kies je zelf voor.
of welk ander probleem dan ook waar technisch gezien hele simpele oplossingen voor te vinden zijn.
Problemen op je werk? Zoek je toch gewoon ander werk.
Relatie problemen? Zoek je gewoon een andere partner
Geld problemen? Werk je toch gewoon meer.
Is precies het zelfde als waar dit topic nu over gaat.
Dat zou kunnen. Was ook meer een algemene opmerking dan perse op jouw post gericht. Had je misschien niet moeten quoten. Maar gaat al paar pagina's over dat het allemaal wel zal meevallen want je kan er zo makkelijk wat aan doen. En dat is gewoon bagatelliseren van het probleem.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je mij nou echt helemaal verkeerd.
Waar leid je nou uit af dat ik zou denken: je moet gewoon dit of dat doen en dan is het wel opgelost? Heb je de rest van het topic ook gelezen?quote:
Dat komt door de eerste reacties van sommige users vrouwen in het topic — niet per se die van jou — waarin het stigma wordt gereduceerd tot een kwestie van keuzevrijheid. Daarmee wordt voorbijgegaan aan de nuance en de vele tussenopties die in werkelijkheid een rol spelen. Het over-simplificeren en wegwuiven ('is gewoon niet nodig') valt wel op.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je mij nou echt helemaal verkeerd.
Ja, dat zie ik ook. (Overigens niet alleen reacties van vrouwen.) Volgens mij ging ik daar tegenin.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:15 schreef Justinn het volgende:
[..]
Dat komt door de eerste reacties van sommige vrouwen in het topic — niet per se die van jou — waarin het stigma wordt gereduceerd tot een kwestie van keuzevrijheid. Daarmee wordt voorbijgegaan aan de nuance en de vele tussenopties die in werkelijkheid een rol spelen. Het over-simplificeren en wegwuiven ('is gewoon niet nodig') valt wel op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |