abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217616489
Boys don't cry.

In onze samenleving groeien veel jongens nog steeds op met het idee dat ze sterk, stoer en onverstoorbaar moeten zijn. Er is nauwelijks ruimte voor kwetsbaarheid. Huilen wordt al snel gezien als een zwakte, praten over gevoelens als zeer ongemakkelijk, en hulp zoeken als falen, schaamte om er als man over te beginnen. En dat is iets levensgevaarlijks.

Ik heb een collega met wie ik niet veel contact heb, maar ik zie hem steeds verder wegglijden. Het is geen midlifecrisis. Ik kan aan alles zien dat hij lijdt in stilte. Ik zie het gewoon in zijn ogen, in zijn houding, in hoe hij zich voortbeweegt. En hoewel ik hem graag zou willen helpen, weet ik niet hoe ik dat moet aanpakken.

Het is nogal schrijnend om te beseffen dat veel mannen in zo'n situatie volledig op zichzelf zijn aangewezen. Ze kunnen hun gevoelens vaak nergens kwijt , soms zelfs niet bij hun partner of kinderen, als die er zijn.
Het gevolg is wel duidelijk: een opeenstapeling van frustratie, depressie, en in het uiterste geval zelfmoord. Ook mannen die denken dat hun problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon als ze een nieuw leven gaan beginnen, maar dat is natuurlijk ook een fabeltje. Naderhand zal het nog veel slechter gaan.

Mijn indruk is dat veel mannen wél hulp willen, maar het simpelweg niet durven te vragen. Omdat het zwak voelt. Omdat ze denken dat ze gefaald hebben als ze het niet alleen aankunnen.
Een soort maatschappelijke verwachting dat je als man gaat gewoon moet doorgaan, en dat je wel sterker bent dan je demonen.
Soms zou het misschien al verschil kunnen maken als iemand gewoon vraagt: "Hoe gaat het écht met je?" Om zich gehoord te voelen. Maar dat wordt zelden aan een man gevraagd, tenminste niet in mijn eigen ervaring en ik moet toegeven dat ik dat zelf ook niet doe.

Zelf kijk ik regelmatig op TikTok, vaak gewoon om te relaxen of tijd te doden, uit verveling . Wat me de laatste tijd opvalt, is dat bij veel video's over mannen of echtgenoten in de reacties steevast staat: "Men..." vaak op een cynische of neerbuigende toon.
Alsof mannen in en in slecht zijn. Zat vieze wijven die ik ken hebben hun man helemaal gesloopt, en voor de buitenwereld wordt de man aangezien als de zwakke, als de schuldige.

Als vrouwen zouden we daar best wat vaker bij stil mogen staan. We zien mannen te vaak alleen als sterk, geverig, en onvermoeibaar. We nemen maar graag vaak aan dat het wel goed met ze gaat — terwijl diezelfde man misschien 's avonds op de bank in stilte zit te huilen, zonder uitweg te zien.
Mannen gaan vaak dingen doen waar ze volledige controle op hebben in vreemde situaties, als een dom voorbeeld, de auto poetsen.

Gisteravond zocht ik op TikTok naar "men’s mental health" en wat ik toen zag, raakte me diep. Mannen die zich daar (vaak wel anoniem) durven uit te spreken over hun mentale gezondheid. En de reacties eronder: andere mannen die hen steun bieden, hun verhaal delen, herkenning tonen. En het aantal reacties en likes zijn ook niet om lacherig over te doen.

Waarom kan dat niet ook in het echte leven?

Vraag eens aan je eigen kerel hoe het echt met hem gaat.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:27:26 #2
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_217616515
Sorry maar het is 2025
meen je dit nu echt serieus

quote:
In onze samenleving groeien veel jongens nog steeds op met het idee dat ze sterk, stoer en onverstoorbaar moeten zijn. Er is nauwelijks ruimte voor kwetsbaarheid. Huilen wordt al snel gezien als een zwakte, praten over gevoelens als zeer ongemakkelijk, en hulp zoeken als falen, schaamte om er als man over te beginnen. En dat is iets levensgevaarlijks.
Ik zie dit echt niet.
Mannen kunnen zich gewoon opstellen
en hun hart luchten

Als ze er zelf voor kiezen om wat voor een reden dan ook, het niet te doen is dat hun keus
Thinking is difficult, that’s why most people judge
pi_217616525
quote:
Gisteravond zocht ik op TikTok naar "men’s mental health"
lol
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:37:08 #4
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_217616610
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:28 schreef Evangelion het volgende:

[..]
lol
Dit dus. Tiktok is het meeste kansloze dat er bestaat.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_217616669
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:27 schreef greysbones het volgende:
Sorry maar het is 2025
[..]
Ik zie dit echt niet.
en hun hart luchten

Als ze er zelf voor kiezen om wat voor een reden dan ook, het niet te doen is dat hun keus
Hier ben ik het als man helemaal mee eens. Toevallig sprak ik er gisteren nog een oudere collega die door een psychisch intense periode gaat gaat. Die gaf letterlijk aan het is 2025, dus ik heb hulp gezocht. En dit is een een team met allemaal mannen waarin ik de jongste ben.

Vrijwel allemaal zijn we niet opgegroeid met over gevoelens praten (mijn vriendin trouwens ook niet, hangt ook van iemands gezinssituatie af), maar ook dat kun je gewoon later in je leven nog leren als je wilt.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:46:13 #6
421867 greysbones
pi_217616697
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:42 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Hier ben ik het als man helemaal mee eens. Toevallig sprak ik er gisteren nog een oudere collega die door een psychisch intense periode gaat gaat. Die gaf letterlijk aan het is 2025, dus ik heb hulp gezocht. En dit is een een team met allemaal mannen waarin ik de jongste ben.

Vrijwel allemaal zijn we niet opgegroeid met over gevoelens praten (mijn vriendin trouwens ook niet, hangt ook van iemands gezinssituatie af), maar ook dat kun je gewoon later in je leven nog leren als je wilt.
precies
Het is een keuze om te blijven leven zoals je leeft, of je doet er wat aan of je blijft doorgaan tot de koek op is.

Hier in huis is er altijd ruimte geweest voor een gesprek en alhoewel mijn ouders heel anders zijn opgevoed hebben ook zij altijd opengestaan voor de mindere zaken.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:46:27 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217616699
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:37 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Niet mee eens.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:48:05 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217616717
Nee, dat herken ik echt niet meer. Misschien dat het 15 jaar geleden wel nog was zoals ts het beschrijft, maar tegenwoordig hoor je toch ook veel mannelijke celebs en influencers en andere mannen in de publieke belangstelling die heel open zijn over hun mentale gezondheid en issues en wat dat met hun doet. En gelukkig maar.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:51:17 #9
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_217616740
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:46 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Niet mee eens.
Jij houdt van dansjes kijken?
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2025 @ 09:51:32 #10
364681 over_hedge
pi_217616745
quote:
Lekker makkelijk _O- Dit kan je van bijna elk probleem zeggen.

Vapen? Ja hey als ze er zelf voor kiezen is het hun keus. Dus geen probleem. Ondertussen lopen er allemaal 12 jarige verslaafde rond. Maar toch hun eigen keuze
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217616754
Ongetwijfeld zijn er nog steeds fragiele mannen die over gevoelens praten 'woke' vinden of zo, maar dat is dan wel iets dat ze zichzelf aandoen.

Mensen die geen gevaar zijn voor zichzelf of anderen kun je niet dwingen om hulp te zoeken.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:54:16 #12
421867 greysbones
pi_217616770
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:51 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Lekker makkelijk _O- Dit kan je van bijna elk probleem zeggen.

Vapen? Ja hey als ze er zelf voor kiezen is het hun keus. Dus geen probleem. Ondertussen lopen er allemaal 12 jarige verslaafde rond. Maar toch hun eigen keuze
dat een 12 jarige uberhaupt het geld heeft om aan een vape te komen is heeeel bijzonder
(maar dat zal dan aan mij liggen :+ )

en ja lekker makkelijk, maar de meeste zaken heb je in je leven een keus
om het wel of niet te doen
ik zeg niet dat het dan wel of geen probleem is
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:54:34 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217616773
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:51 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Jij houdt van dansjes kijken?
Jij zocht op dansjes? :D
  FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2025 @ 10:01:51 #14
364681 over_hedge
pi_217616832
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:54 schreef greysbones het volgende:

[..]
dat een 12 jarige uberhaupt het geld heeft om aan een vape te komen is heeeel bijzonder
(maar dat zal dan aan mij liggen :+ )

en ja lekker makkelijk, maar de meeste zaken heb je in je leven een keus
om het wel of niet te doen
Nou je doet of het geen probleem is. Want jij ziet het niet. En het is hun eigen keuze.
Dat interpreteer ik als: Het is helemaal geen probleem.

Maar dat is dus fout. Wat wil je er dan precies mee zeggen?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:03:42 #15
421867 greysbones
pi_217616849
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:01 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nou je doet of het geen probleem is. Want jij ziet het niet. En het is hun eigen keuze.
Dat interpreteer ik als: Het is helemaal geen probleem.

Maar dat is dus fout. Wat wil je er dan precies mee zeggen?
JIJ bent van de Nivea
ik heb meerdere mannelijke vrienden waarvan 1 met serieuze issues in het verleden
hij weet dat de deur hier altijd voor hem openstaat
en maakt daar ook gebruik van
verder heeft hij ervoor GEKOZEN hulp te zoeken en te werken aan zijn PROBLEEM
  FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2025 @ 10:07:50 #16
364681 over_hedge
pi_217616869
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:03 schreef greysbones het volgende:

[..]
JIJ bent van de Nivea
ik heb meerdere mannelijke vrienden waarvan 1 met serieuze issues in het verleden
JIJ bent van de Nivea. Wat? Ik heb werkelijk geen idee wat dit betekent. Leg eens uit.

Dat je mannelijke vrienden hebt die open kunnen zijn betekent nog niet dat het voor veel (en vooral jongere) weldegelijk een maatschappelijk probleem is.

Maar fijn dat jij een vriend hebt die hulp zoekt. ^O^ Anekdotisch bewijs zegt alleen zo weinig.
Maar klopt dus dat je het geen probleem vind
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:09:53 #17
421867 greysbones
pi_217616875
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:07 schreef over_hedge het volgende:

[..]
JIJ bent van de Nivea. Wat? Ik heb werkelijk geen idee wat dit betekent. Leg eens uit.

Dat je mannelijke vrienden hebben die open kunnen zijn betekent nog niet dat het voor veel (en vooral jongere) weldegelijk een maatschappelijk probleem is.

Maar fijn dat jij een vriend hebt die hulp zoekt. ^O^ Anekdotisch bewijs zegt alleen zo weinig.
Maar klopt dus dat je het geen probleem vind
en waar is jouw bewijs dat het wel zo is ?
dat Jongens/mannen problemen hebben met zich openstellen
omdat de maatschappij van ze verlangd mannelijk te zijn :+

maatschappelijke problemen van de jongeren nu stammen af van hele andere oorzaken
pi_217616901
Stop Calling It A 'Male Epidemic' – Loneliness Is Everywhere

quote:
[...] This week: is the men's loneliness epidemic overblown? There's been a lot more attention on loneliness in the past few years, with special attention on men's loneliness. And some men definitely are lonely: according to a recent Pew survey, 16% of men say they're lonely all or most of the time. But so are 15% of women. So why are we so concerned about men? What launched the narrative about men's particular loneliness? And if the problems men are having don't boil down to loneliness, what do they boil down to? [...]
Bron
  FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2025 @ 10:16:10 #19
364681 over_hedge
pi_217616918
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:09 schreef greysbones het volgende:

[..]
en waar is jouw bewijs dat het wel zo is ?
dat Jongens/mannen problemen hebben met zich openstellen
omdat de maatschappij van ze verlangd mannelijk te zijn :+

maatschappelijke problemen van de jongeren nu stammen af van hele andere oorzaken
quote:
Gaat vervolgens 3 post verdedigen hoe het toch echt geen probleem is.
Wat voel je je aangevallen joh :D

Maar ik ga het hier bij laten want hier gaat toch geen goede discussie uit voortkomen.
Fijne dag nog
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:21:20 #20
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_217616944
Interresant toppa
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:23:46 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217616957
Dus toxische masculiniteit is ook geen ding? Kewl. Had ik even gemist.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217617196
quote:
Sorry maar het is 2025
[..]
Ik zie dit echt niet.
en hun hart luchten

Het probleem is dat mannen dit niet doen, 20 jaar geleden niet, nu niet en over 20 jaar ook niet. En dat komt voornamelijk door onze maatschappij, en door vrouwen met denkwijze zoals jezelf.
"Mannen kunnen zich gewoon opstellen en hun hart luchten". Gewoon.... precies waar mijn topic over gaat eigenlijk. Helaas snap je het niet.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:03:39 #23
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217617201
quote:
Sorry maar het is 2025
[..]
Ik zie dit echt niet.
en hun hart luchten

Het zal tegenwoordig misschien wat minder zijn geworden maar ik denk dat een groot deel van de mannen nog altijd niet openlijk over zijn gevoelens zal praten. Zou dat zelf overigens ook niet zo snel doen aangezien dat later mogelijk tegen je gebruikt kan worden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:07:36 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217617216
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:03 schreef spickel het volgende:

[..]
Het probleem is dat mannen dit niet doen, 20 jaar geleden niet, nu niet en over 20 jaar ook niet. En dat komt voornamelijk door onze maatschappij, en door vrouwen met denkwijze zoals jezelf.
"Mannen kunnen zich gewoon opstellen en hun hart luchten". Gewoon.... precies waar mijn topic over gaat eigenlijk. Helaas snap je het niet.
Waarom pik je nou de vrouwelijke user eruit en niet de mannelijke die dezelfde mening deelt?

Waarom leg je de schuld bij vrouwen?
pi_217617217
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:37 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Dit is klinkklare onzin. Grotendeels zijn het onnozele filmpjes, maar over het mentale deel, wat ik gevonden heb, zijn gewoon hartkreten en uitingen van pure wanhoop. Omdat ze in het echte leven niemand hebben om zich te uiten, en door de harde maatschappij, en het gevoel van de man in het algemeen niet wordt geaccepteerd, en zo voornamelijk anoniem hun hart willen luchten.
pi_217617258
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:52 schreef Stepperoller het volgende:
Ongetwijfeld zijn er nog steeds fragiele mannen die over gevoelens praten 'woke' vinden of zo, maar dat is dan wel iets dat ze zichzelf aandoen.

Mensen die geen gevaar zijn voor zichzelf of anderen kun je niet dwingen om hulp te zoeken.
Niks met woke te maken, wel met de toekomst hoe anderen naar hun zullen kijken, zowel man als vrouw. Ben het er absoluut niet mee eens dat ze zich dit zelf aandoen. De maatschappij doet hun dit aan.
Vroeg of laat ben je als man toch een slappeling (oh, hem daar...die janker....), terwijl in precies hetzelfde geval als vrouw dat totaal niet het geval is.
pi_217617273
Hi! Man hier met (voormalige) psychische problemen (burnout&depressie).

Heb erover gepraat. Het waren twee vrouwen die mij het meest hebben geholpen. Daarnaast een aantal mannelijke vrienden en collega's.

Ja. Het is spannend om je open en kwetsbaar op te stellen. Maar dat is het sowieso, dat maakt niet uit voor man/vrouw. En het is normaal in deze tijd, ik merk totaal niet dat deze maatschappij daar "hard" voor is.
pi_217617276
Misschien eens idee om zelf wat filmpjes te bekijken over dit onderwerp op tiktok. Die sentimentele muziek moet je gewoon negeren, maar luister eens gewoon.
pi_217617292
Ik ga op zoek naar filmpjes die bevestigen wat ik wil zien/horen. Hm, totaal niet objectief of zo :D
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:19:57 #30
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217617301
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:03 schreef spickel het volgende:

[..]
Of misschien klopt het niet wat jij denkt? Misschien moet je dat eens overwegen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:20:37 #31
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217617306
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:16 schreef spickel het volgende:
Misschien eens idee om zelf wat filmpjes te bekijken over dit onderwerp op tiktok. Die sentimentele muziek moet je gewoon negeren, maar luister eens gewoon.
Of jij zoekt eens naar andere filmpjes (en info) dan degene die je mening bevestigen.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:29:42 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217617350
Ik moet zeggen dat ik de mening ‘mannen kunnen wel over hun mentale problemen praten en als ze dat niet doen is het hun fout’ niet zou durven te onderschrijven.

Waarom vervalt dit topic in: als ik het kan, dan kan jij het ook en als het jou niet lukt dan ligt het aan jou.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:39:38 #33
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217617384
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:22 schreef spickel het volgende:
Boys don't cry.

Ik heb een collega met wie ik niet veel contact heb, maar ik zie hem steeds verder wegglijden. Het is geen midlifecrisis. Ik kan aan alles zien dat hij lijdt in stilte. Ik zie het gewoon in zijn ogen, in zijn houding, in hoe hij zich voortbeweegt. En hoewel ik hem graag zou willen helpen, weet ik niet hoe ik dat moet aanpakken.

Het is nogal schrijnend om te beseffen dat veel mannen in zo'n situatie volledig op zichzelf zijn aangewezen. Ze kunnen hun gevoelens vaak nergens kwijt , soms zelfs niet bij hun partner of kinderen, als die er zijn.
Het gevolg is wel duidelijk: een opeenstapeling van frustratie, depressie, en in het uiterste geval zelfmoord. Ook mannen die denken dat hun problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon als ze een nieuw leven gaan beginnen, maar dat is natuurlijk ook een fabeltje. Naderhand zal het nog veel slechter gaan.

Mijn indruk is dat veel mannen wél hulp willen, maar het simpelweg niet durven te vragen. Omdat het zwak voelt. Omdat ze denken dat ze gefaald hebben als ze het niet alleen aankunnen.
Een soort maatschappelijke verwachting dat je als man gaat gewoon moet doorgaan, en dat je wel sterker bent dan je demonen.
Soms zou het misschien al verschil kunnen maken als iemand gewoon vraagt: "Hoe gaat het écht met je?" Om zich gehoord te voelen. Maar dat wordt zelden aan een man gevraagd, tenminste niet in mijn eigen ervaring en ik moet toegeven dat ik dat zelf ook niet doe.

Zelf kijk ik regelmatig op TikTok, vaak gewoon om te relaxen of tijd te doden, uit verveling . Wat me de laatste tijd opvalt, is dat bij veel video's over mannen of echtgenoten in de reacties steevast staat: "Men..." vaak op een cynische of neerbuigende toon.
Alsof mannen in en in slecht zijn. Zat vieze wijven die ik ken hebben hun man helemaal gesloopt, en voor de buitenwereld wordt de man aangezien als de zwakke, als de schuldige.

Als vrouwen zouden we daar best wat vaker bij stil mogen staan. We zien mannen te vaak alleen als sterk, geverig, en onvermoeibaar. We nemen maar graag vaak aan dat het wel goed met ze gaat — terwijl diezelfde man misschien 's avonds op de bank in stilte zit te huilen, zonder uitweg te zien.
Mannen gaan vaak dingen doen waar ze volledige controle op hebben in vreemde situaties, als een dom voorbeeld, de auto poetsen.

Gisteravond zocht ik op TikTok naar "men’s mental health" en wat ik toen zag, raakte me diep. Mannen die zich daar (vaak wel anoniem) durven uit te spreken over hun mentale gezondheid. En de reacties eronder: andere mannen die hen steun bieden, hun verhaal delen, herkenning tonen. En het aantal reacties en likes zijn ook niet om lacherig over te doen.

Waarom kan dat niet ook in het echte leven?

Vraag eens aan je eigen kerel hoe het echt met hem gaat.
Wat minder TikTok kijken en het echte leven gaan leiden. Dit is niet de werkelijkheid.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:42:54 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217617399
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waarom pik je nou de vrouwelijke user eruit en niet de mannelijke die dezelfde mening deelt?

Waarom leg je de schuld bij vrouwen?
@spickel

Is er een reden waarom je niet op mij reageert?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:46:39 #35
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217617423
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:29 schreef Lienekien het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de mening ‘mannen kunnen wel over hun mentale problemen praten en als ze dat niet doen is het hun fout’ niet zou durven te onderschrijven.

Waarom vervalt dit topic in: als ik het kan, dan kan jij het ook en als het jou niet lukt dan ligt het aan jou.
Ik denk dat de meeste reacties over het algemeen/de algemene tendens gaan. Dus of het wel of geen maatschappelijk probleem is anno 2025. Niet over individuele mannen die het wel of niet lukt om over hun problemen te praten.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:48:46 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217617441
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik denk dat de meeste reacties over het algemeen/de algemene tendens gaan. Dus of het wel of geen maatschappelijk probleem is anno 2025. Niet over individuele mannen die het wel of niet lukt om over hun problemen te praten.
Dan vraag ik me af wanneer iets wel of niet gekwalificeerd kan worden als een maatschappelijk probleem.

Ik denk dat er echt wel een punt is. Jammer dat het grotendeels wordt ondergesneeuwd door de merkwaardige aanpak van TS.
pi_217617454
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]
@:spickel

Is er een reden waarom je niet op mij reageert?
Geen reden. Knap als er een man is die hier wel over durft te spreken en actie onderneemt en het op deze manier probeert op te lossen. De andere 99.9% doen dit niet, en lopen er in stilte mee rond, soms tot een point of no return.
Dingen die ik hier lees dat het hun eigen schuld is als ze er niet over spreken is onzin, want de maatschappij is niet ingesteld hierop.
pi_217617466
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:39 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat minder TikTok kijken en het echte leven gaan leiden. Dit is niet de werkelijkheid.
Wat fijn dat jij woordvoerder bent van de gehele mannelijke bevolking.
pi_217617468
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:03 schreef greysbones het volgende:

[..]
JIJ bent van de Nivea
bedoel je met Nivea soms de gehate management afkorting " niet voor een ander invullen "

Oh en wat betreft social media die heb ik niet meer. er staat niks nuttigs op alleen angst haat wedden en het weerbericht.

als ik iets kwijt moet zoek ik het zeker niet online op ik heb gewoon aan mijn vrienden, collega's en familie. aangezien ik erg slecht ben in liegen prikken die er zo doorheen als ik vol blijf houden dat alles goed gaat
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:52:58 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217617473
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:50 schreef spickel het volgende:

[..]
Geen reden. Knap als er een man is die hier wel over durft te spreken en actie onderneemt en het op deze manier probeert op te lossen. De andere 99.9% doen dit niet, en lopen er in stilte mee rond, soms tot een point of no return.
Dingen die ik hier lees dat het hun eigen schuld is als ze er niet over spreken is onzin, want de maatschappij is niet ingesteld hierop.
Jammer dat je met dit soort cijfers gaat strooien, want dit slaat echt nergens op.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:53:37 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217617479
quote:

[..]
Bron?
Lijkt me uiterst onwaarschijnlijk dat jouw 'cijfers' kloppen.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:54:47 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217617490
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:52 schreef spickel het volgende:

[..]
Wat fijn dat jij woordvoerder bent van de gehele mannelijke bevolking.
Kennelijk vind je dat JIJ dat bent.
pi_217617507
quote:

[..]
Waarom ken ik dan genoeg mannen in dezelfde maatschappij die hier niet (meer) mee worstelen dan, omdat er op dat vlak al zoveel vooruitgang is geboekt?

Ongetwijfeld zijn er subculturen waarin dit wel speelt, maar dat is iets anders dan de maatschappij in er in zijn geheel niet op ingesteld zou zijn en dat er geen enkele vooruitgang is.

En eigen schuld heb ik nergens gezegd. Alleen dat je mensen die niet geholpen willen worden niet kan helpen.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:57:26 #44
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217617517
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dan vraag ik me af wanneer iets wel of niet gekwalificeerd kan worden als een maatschappelijk probleem.

Ik denk dat er echt wel een punt is. Jammer dat het grotendeels wordt ondergesneeuwd door de merkwaardige aanpak van TS.
Ik denk zeker dat er mannen zijn die het moeilijk vinden om over problemen te praten. Vrouwen trouwens ook.

En voor de term 'maatschappelijk probleem' zijn definities opgesteld.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:57:53 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217617525
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:56 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Waarom ken ik dan genoeg mannen in dezelfde maatschappij die hier niet mee worstelen dan?

Ongetwijfeld zijn er subculturen waarin dit wel speelt, maar dat is iets anders dan de maatschappij in er in zijn geheel niet op ingesteld zou zijn.

En eigen schuld heb ik nergens gezegd. Alleen dat je mensen die niet geholpen willen worden niet kan helpen.
Ik denk wel dat er een groep die wel geholpen wil worden, maar voor wie die drempel heel erg hoog is.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:59:23 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217617536
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik denk wel dat er een groep die wel geholpen wil worden, maar voor wie die drempel heel erg hoog is.
Uiteraard. Maar dat geldt dus ook voor vrouwen.
pi_217617548
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik denk zeker dat er mannen zijn die het moeilijk vinden om over problemen te praten. Vrouwen trouwens ook.

En voor de term 'maatschappelijk probleem' zijn definities opgesteld.
Precies.

Ik spreek nergens tegen dat er geen mensen zijn die het moeilijk vinden over hun problemen te praten en een hoge drempel ervaren bij hulp zoeken, maar dat kan met zoveel factoren samen dat ik er moeite mee heb om zonder inhoudelijke onderbouwing te doen alsof dat uitsluitend een probleem is voor mannen.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:03:44 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217617565
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Uiteraard. Maar dat geldt dus ook voor vrouwen.
Ik denk dan weer wel dat er bij mannen andere redenen kunnen meespelen die die drempel hoog maken.
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 12:05:45 #49
5428 crew  miss_sly
pi_217617578
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:56 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Waarom ken ik dan genoeg mannen in dezelfde maatschappij die hier niet (meer) mee worstelen dan, omdat er op dat vlak al zoveel vooruitgang is geboekt?

Ongetwijfeld zijn er subculturen waarin dit wel speelt, maar dat is iets anders dan de maatschappij in er in zijn geheel niet op ingesteld zou zijn en dat er geen enkele vooruitgang is.

Ik denk dat er zeker sprake is van een verbetering in dat opzicht. Maar ik denk dat er nog steeds wel een verschil is in de opvoeding van jongens en meisjes, waarbij er nog een grote groep is die jongens opvoedt tot sterke mannen en meisjes tot zorgzame, empatische mensen. En voor zover er een groeiende groep ouders is die dat verschil niet maken en jongens ook zorgzaam en empathisch opvoeden en meisjes ook sterk ondervinden ze dat dat in de maatschappij nog altijd niet even goed wordt ontvangen en opgepakt.

Ik denk dat er op dat punt echt nog wel wat valt te emanciperen, maar ik denk ook dat juist veel andere mannen het voor mannen moeilijk maken om gevoeliger en opener te zijn. Mannen die wat minder sterk en stoer zijn worden door andere mannen watjes genoemd. Als je daar als (jonge) man gevoelig voor bent, zal het alleen maar moeilijker zijn je open op te stellen als je niet voldoende gelijkgestemde mannen in je omgeving hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:06:01 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217617581
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:01 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Precies.

Ik spreek nergens tegen dat er geen mensen zijn die het moeilijk vinden over hun problemen te praten en een hoge drempel ervaren bij hulp zoeken, maar dat kan met zoveel factoren samen dat ik er moeite mee heb om zonder inhoudelijke onderbouwing te doen alsof dat uitsluitend een probleem is voor mannen.

Maar het is toch wel zinvol om te kijken naar wat er specifiek voor mannen kan spelen?

Edit: miss sly verwoordt het imo uitstekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')