Ik zie dit echt niet.quote:In onze samenleving groeien veel jongens nog steeds op met het idee dat ze sterk, stoer en onverstoorbaar moeten zijn. Er is nauwelijks ruimte voor kwetsbaarheid. Huilen wordt al snel gezien als een zwakte, praten over gevoelens als zeer ongemakkelijk, en hulp zoeken als falen, schaamte om er als man over te beginnen. En dat is iets levensgevaarlijks.
Dit dus. Tiktok is het meeste kansloze dat er bestaat.quote:
Hier ben ik het als man helemaal mee eens. Toevallig sprak ik er gisteren nog een oudere collega die door een psychisch intense periode gaat gaat. Die gaf letterlijk aan het is 2025, dus ik heb hulp gezocht. En dit is een een team met allemaal mannen waarin ik de jongste ben.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:27 schreef greysbones het volgende:
Sorry maar het is 2025
meen je dit nu echt serieus
[..]
Ik zie dit echt niet.
Mannen kunnen zich gewoon opstellen
en hun hart luchten
Als ze er zelf voor kiezen om wat voor een reden dan ook, het niet te doen is dat hun keus
preciesquote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:42 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Hier ben ik het als man helemaal mee eens. Toevallig sprak ik er gisteren nog een oudere collega die door een psychisch intense periode gaat gaat. Die gaf letterlijk aan het is 2025, dus ik heb hulp gezocht. En dit is een een team met allemaal mannen waarin ik de jongste ben.
Vrijwel allemaal zijn we niet opgegroeid met over gevoelens praten (mijn vriendin trouwens ook niet, hangt ook van iemands gezinssituatie af), maar ook dat kun je gewoon later in je leven nog leren als je wilt.
Niet mee eens.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:37 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Dit dus. Tiktok is het meeste kansloze dat er bestaat.
Jij houdt van dansjes kijken?quote:
Lekker makkelijkquote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:27 schreef greysbones het volgende:
Als ze er zelf voor kiezen om wat voor een reden dan ook, het niet te doen is dat hun keus
dat een 12 jarige uberhaupt het geld heeft om aan een vape te komen is heeeel bijzonderquote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Lekker makkelijkDit kan je van bijna elk probleem zeggen.
Vapen? Ja hey als ze er zelf voor kiezen is het hun keus. Dus geen probleem. Ondertussen lopen er allemaal 12 jarige verslaafde rond. Maar toch hun eigen keuze
Nou je doet of het geen probleem is. Want jij ziet het niet. En het is hun eigen keuze.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:54 schreef greysbones het volgende:
[..]
dat een 12 jarige uberhaupt het geld heeft om aan een vape te komen is heeeel bijzonder
(maar dat zal dan aan mij liggen)
en ja lekker makkelijk, maar de meeste zaken heb je in je leven een keus
om het wel of niet te doen
ik zeg niet dat het dan wel of geen probleem is
JIJ bent van de Niveaquote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:01 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou je doet of het geen probleem is. Want jij ziet het niet. En het is hun eigen keuze.
Dat interpreteer ik als: Het is helemaal geen probleem.
Maar dat is dus fout. Wat wil je er dan precies mee zeggen?
JIJ bent van de Nivea. Wat? Ik heb werkelijk geen idee wat dit betekent. Leg eens uit.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:03 schreef greysbones het volgende:
[..]
JIJ bent van de Nivea
ik heb meerdere mannelijke vrienden waarvan 1 met serieuze issues in het verleden
hij weet dat de deur hier altijd voor hem openstaat
en maakt daar ook gebruik van
verder heeft hij ervoor GEKOZEN hulp te zoeken en te werken aan zijn PROBLEEM
en waar is jouw bewijs dat het wel zo is ?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:07 schreef over_hedge het volgende:
[..]
JIJ bent van de Nivea. Wat? Ik heb werkelijk geen idee wat dit betekent. Leg eens uit.
Dat je mannelijke vrienden hebben die open kunnen zijn betekent nog niet dat het voor veel (en vooral jongere) weldegelijk een maatschappelijk probleem is.
Maar fijn dat jij een vriend hebt die hulp zoekt.Anekdotisch bewijs zegt alleen zo weinig.
Maar klopt dus dat je het geen probleem vind
Bronquote:[...] This week: is the men's loneliness epidemic overblown? There's been a lot more attention on loneliness in the past few years, with special attention on men's loneliness. And some men definitely are lonely: according to a recent Pew survey, 16% of men say they're lonely all or most of the time. But so are 15% of women. So why are we so concerned about men? What launched the narrative about men's particular loneliness? And if the problems men are having don't boil down to loneliness, what do they boil down to? [...]
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:09 schreef greysbones het volgende:
[..]
en waar is jouw bewijs dat het wel zo is ?
dat Jongens/mannen problemen hebben met zich openstellen
omdat de maatschappij van ze verlangd mannelijk te zijn![]()
maatschappelijke problemen van de jongeren nu stammen af van hele andere oorzaken
Gaat vervolgens 3 post verdedigen hoe het toch echt geen probleem is.quote:ik zeg niet dat het dan wel of geen probleem is
Het probleem is dat mannen dit niet doen, 20 jaar geleden niet, nu niet en over 20 jaar ook niet. En dat komt voornamelijk door onze maatschappij, en door vrouwen met denkwijze zoals jezelf.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:27 schreef greysbones het volgende:
Sorry maar het is 2025
[..]
Ik zie dit echt niet.
en hun hart luchten
Het zal tegenwoordig misschien wat minder zijn geworden maar ik denk dat een groot deel van de mannen nog altijd niet openlijk over zijn gevoelens zal praten. Zou dat zelf overigens ook niet zo snel doen aangezien dat later mogelijk tegen je gebruikt kan worden.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:27 schreef greysbones het volgende:
Sorry maar het is 2025
[..]
Ik zie dit echt niet.
en hun hart luchten
Waarom pik je nou de vrouwelijke user eruit en niet de mannelijke die dezelfde mening deelt?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:03 schreef spickel het volgende:
[..]
Het probleem is dat mannen dit niet doen, 20 jaar geleden niet, nu niet en over 20 jaar ook niet. En dat komt voornamelijk door onze maatschappij, en door vrouwen met denkwijze zoals jezelf.
"Mannen kunnen zich gewoon opstellen en hun hart luchten". Gewoon.... precies waar mijn topic over gaat eigenlijk. Helaas snap je het niet.
Dit is klinkklare onzin. Grotendeels zijn het onnozele filmpjes, maar over het mentale deel, wat ik gevonden heb, zijn gewoon hartkreten en uitingen van pure wanhoop. Omdat ze in het echte leven niemand hebben om zich te uiten, en door de harde maatschappij, en het gevoel van de man in het algemeen niet wordt geaccepteerd, en zo voornamelijk anoniem hun hart willen luchten.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:37 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Dit dus. Tiktok is het meeste kansloze dat er bestaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |