Mijn opmerking is net zo valide als jouw opmerking, maar dan anders geformuleerd.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:55 schreef HSG het volgende:
[..]
Jouw opmerking heeft niks met deze topic te maken.
Leg uit.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:56 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Mijn opmerking is net zo valide als jouw opmerking, maar dan anders geformuleerd.
Nou, we zijn eigenlijk al wel in oorlog met veel landen. Het aanvallen via internet op allerlei manieren wordt door veel landen gedaan maar soort van gedoogd. We zeggen dan van 'Rusland zit volgens on achter de aanval maar we doen niks, behalve het te melden'. Een cyberoorlog is wel degelijk gaande (niet alleen met Rusland), daarom wordt ook geadviseerd om water thuis als reserve te hebben etc.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:38 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Maar ja het is hier geen oorlog dus je voorbeeld is niet van toepassing
Jij komt met een stelling: een echte man toont zijn emoties. Dat breng je als een aanname zonder onderbouwing. Ik doe niet anders. Inhoudelijk gezien komen onze stellingen in zoverre overeen dat wij een geslacht (m/v) een kenmerk toedichten (beiden zonder onderbouwing).quote:
quote:
Wat bepaalt dat een echte man zijn emoties toont. SemperLibertas heeft in dit geval gelijk. Het is subjectief wat een echte man is. Jij probeert het te stellen als een feit, als je hieraan voldoet ben je een man. Dat is flauwekul.quote:
quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:02 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Jij komt met een stelling: een echte man toont zijn emoties. Dat breng je als een aanname zonder onderbouwing. Ik doe niet anders. Inhoudelijk gezien komen onze stellingen in zoverre overeen dat wij een geslacht (m/v) een kenmerk toedichten (beiden zonder onderbouwing).
Dus nogmaals...een echte man toont zijn emoties. Die durf heeft hij.quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:03 schreef Masberum het volgende:
[..]
[..]
Wat bepaalt dat een echte man zijn emoties toont. SemperLibertas heeft in dit geval gelijk. Het is subjectief wat een echte man is. Jij probeert het te stellen als een feit, als je hieraan voldoet ben je een man. Dat is flauwekul.
Misschien met een penis en ballen. Maar om emoties aan te kaarten alsof je een man bent is gewoon gelul
En jouw reactie eerder is gewoon een herhaling van wat je zegt zonder het te onderbouwen. SemperLibertas geeft aan dat je reactie nergens op slaat.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:55 schreef HSG het volgende:
[..]
Jouw opmerking heeft niks met deze topic te maken.
Het nogal intrigerend om te zien hoe sommige "mannen" zo heftig reageren op mijn opmerking.quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:28 schreef Masberum het volgende:
[..]
En jouw reactie eerder is gewoon een herhaling van wat je zegt zonder het te onderbouwen. SemperLibertas geeft aan dat je reactie nergens op slaat.
Je mag je eigen mening hebben hoor, maar presenteer het dan niet als feit.. wat je doet is niet goed om het zo maar te zeggen en ik denk dat je dat ook wel weet..
Dus nogmaals: wie bepaalt dat en welke argumenten heeft hij/zij daarvoor?quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:26 schreef HSG het volgende:
[..]
[..]
Dus nogmaals...een echte man toont zijn emoties. Die durf heeft hij.
Wat zijn jouw emoties nu?quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:26 schreef HSG het volgende:
[..]
[..]
Dus nogmaals...een echte man toont zijn emoties. Die durf heeft hij.
Dit vind je heftig? Reageer eens gewoon op wat gezegd wordt, in plaats van dit soort reacties. Waarom reageer je niet inhoudelijk als ik vragen mag meneer?quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Het nogal intrigerend om te zien hoe sommige "mannen" zo heftig reageren op mijn opmerking.
Dat gebeurt al genoeg zonder mij hoor. Een huilende man wordt meteen al uitgelachen zonder dat men weet waarom hij huilt.quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:31 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Dus nogmaals: wie bepaalt dat en welke argumenten heeft hij/zij daarvoor?
Je kunt niet zomaar iets stellen en er dan vervolgens niks mee doen behalve herkauwen.
Ontspannen, voel me geïntrigeerdquote:
Ik geloof er niks van. Volgens mij heb je jeugdproblemen gehad en uiten die zich op dit moment door gewoon niet toe te kunnen geven aan de meest simpele vragenquote:Op donderdag 15 mei 2025 23:34 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat gebeurt al genoeg zonder mij hoor. Een huilende man wordt meteen al uitgelachen zonder dat men weet waarom hij huilt.
[..]
Ontspannen, voel me geïntrigeerd
Mag jij vinden.quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:35 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Volgens mij heb je jeugdproblemen gehad en uiten die zich op dit moment door gewoon niet toe te kunnen geven aan de meest simpele vragen
In de opleiding tot miltair wordt ze geleerd dat je emoties ook kunt uitschakelen. Mannen zijn geboren soldaten. Althans, dit was altijd wel de bedoeling maar dit wordt jongens niet meer aangeleerd. Ik denk dat de oorzaak mede komt door de single-moeder epidemie en de 'soyciety'.quote:Op maandag 19 mei 2025 15:10 schreef TAmaru het volgende:
Voor mannen werkt het meestal gewoon het beste om maar stug door te gaan in plaats van te gaan janken of te diep over hun gevoelens na te denken. Bij vrouwen is dit vrijwel onmogelijk vanwege de enorme hoeveelheid gevoelens die altijd op de voorgrond staan. Bij mannen gaan gevoelens dieper maar zitten ze minder op de voorgrond.
Ik ben ook echt tot rust gekomen sinds ik minder tijd en aandacht aan mijn gevoel besteed.
Emoties kan ik persoonlijk heel makkelijk uitschakelen. Zelfs extreme pijn kan ik gewoon negeren.quote:Op maandag 19 mei 2025 18:14 schreef InzolVC het volgende:
In de opleiding tot miltair wordt ze geleerd dat je emoties ook kunt uitschakelen. Mannen zijn geboren soldaten. Althans, dit was altijd wel de bedoeling maar dit wordt jongens niet meer aangeleerd. Ik denk dat de oorzaak mede komt door de single-moeder epidemie en de 'soyciety'.
Hm...quote:Op maandag 19 mei 2025 19:28 schreef miss_sly het volgende:
Arjen Lubach had er wel een interessante uitzending over afgelopen woensdag.
Bekijk deze YouTube-video
Kijk als mens hebben we het allemaal in ons. De mannelijke en vrouwelijke kant, de emotionele en harde kant ... dat is gewoon menselijk. Wel hebben we neigingen. Vrouwen en homo's neigen meer naar emoties, gevoel; mannen en lesbo's neigen over het algemeen meer naar hardheid, minder gevoel. Maar de meeste mensen bevinden zich ergens op dat spectrum. Sommigen zitten extreem aan de ene of andere kant van het spectrum.quote:Op maandag 19 mei 2025 18:14 schreef InzolVC het volgende:
[..]
In de opleiding tot miltair wordt ze geleerd dat je emoties ook kunt uitschakelen. Mannen zijn geboren soldaten. Althans, dit was altijd wel de bedoeling maar dit wordt jongens niet meer aangeleerd. Ik denk dat de oorzaak mede komt door de single-moeder epidemie en de 'soyciety'.
Ik ga nuanceren. Wantja vrouwen zijn emotionele mensen. Dus het lijkt me logisch dat alleenstaande vrouwen hun kinderen ook (onbedoeld) alles leren via emotie op te lossen. Wat voor jongens niet helemaal de bedoeling is.
Ja, dit. Bovendien is bovenstaande ontwikkeling een ontwikkeling die bovendien leidt tot kwetsbare samenlevingen waarin typisch vrouwelijke waarden en/of eigenschappen de boventoon voeren en mannelijke waarden en/of eigenschappen worden gezien als, op zijn best, als conservatief, en, op zijn slechts als verwerpelijk.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:18 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Kijk als mens hebben we het allemaal in ons. De mannelijke en vrouwelijke kant, de emotionele en harde kant ... dat is gewoon menselijk. Wel hebben we neigingen. Vrouwen en homo's neigen meer naar emoties, gevoel; mannen en lesbo's neigen over het algemeen meer naar hardheid, minder gevoel. Maar de meeste mensen bevinden zich ergens op dat spectrum. Sommigen zitten extreem aan de ene of andere kant van het spectrum.
Ik vind het jammer dat in de laatste 40 jaar de man toch wel flink is ontmannelijkt en dat nu wordt gedaan alsof elke man maar in contact met zijn emoties moet komen, zijn gevoel moet opzoeken, etc. Uiteraard kan dat en dan ga je ook zeker emoties vinden, maar de vraag is of dat voor een man het beste functioneert. En vaak denk ik van niet.
Als ik naar mezelf kijk, was ik vroeger helemaal into die spiri bullshit; yoga, ademhalingsoefeningen, noem maar op. Dichter bij mezelf komen, mijn gevoelens voelen ... en eerlijk gezegd was ik de helft van de tijd hartstikke depressief en de andere helft hartstikke uitgelaten. Nu ik weinig aandacht meer aan mijn gevoel besteed, ben ik veel stabieler en het gaat alsnog prima met me. Uiteindelijk had ik helemaal geen baat bij al dat gevoelige gedoe.
Betekent overigens niet dat je een soort Andrew Tate moet worden of dat je vrouwen moet gaan slaan of slecht behandelen ofzo.
Mijn pa is beroepsmilitair geweest.quote:Op maandag 19 mei 2025 18:14 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Ik ga nuanceren. Wantja vrouwen zijn emotionele mensen. Dus het lijkt me logisch dat alleenstaande vrouwen hun kinderen ook (onbedoeld) alles leren via emotie op te lossen. Wat voor jongens niet helemaal de bedoeling is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |