Ken ik niet. Ben benieuwd. Bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Op de man af is wel een mooie podcast over dit onderwerp op Spotify.
En alsof die mensen alleen op Tiktok videos makenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:01 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Precies.
Ik spreek nergens tegen dat er geen mensen zijn die het moeilijk vinden over hun problemen te praten en een hoge drempel ervaren bij hulp zoeken, maar dat kan met zoveel factoren samen dat ik er moeite mee heb om zonder inhoudelijke onderbouwing te doen alsof dat uitsluitend een probleem is voor mannen.
Die zal ik eens luisteren.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Op de man af, op Spotify, is wel een mooie podcast over dit onderwerp.
Dat klinkt niet afgestompt. Ik vind het ook wel vrij herkenbaar.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:12 schreef Evangelion het volgende:
Ik zal wel zo'n afgestompte man zijn, maar ik vind het wel vermoeiend dat sommige mensen denken dat iedereen die niet of weinig over zijn problemen/emoties praat per definitie slecht bezig is.
Ik verwerk dingen beter door in stilte hard te lopen of te puzzelen dan door erover te praten. Heb niet het idee dat ik iets mis of ongelukkig ben. Natuurlijk praat ik wel eens over, omdat het ook nodig is om diepere connecties met mensen op te bouwen, maar dat is altijd nadat ik het zelf al verwerkt heb.
Zolang dit voor jou werkt is daar toch ook niets mis mee, hard lopen kun je ook als een vorm van therapie zien ( lichaam in beweging , brein voorwaarts)quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:12 schreef Evangelion het volgende:
Ik zal wel zo'n afgestompte man zijn, maar ik vind het wel vermoeiend dat sommige mensen denken dat iedereen die niet of weinig over zijn problemen/emoties praat per definitie slecht bezig is.
Ik verwerk dingen beter door in stilte hard te lopen of te puzzelen dan door erover te praten. Heb niet het idee dat ik iets mis of ongelukkig ben. Natuurlijk praat ik wel eens over, omdat het ook nodig is om diepere connecties met mensen op te bouwen, maar dat is altijd nadat ik het zelf al verwerkt heb. En dan nog zeg ik niet alles.
Je begint me nu echt de keel uit te hangen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:35 schreef spickel het volgende:
Frappant dat vrouwen hier het hoogste woord hebben, ze weten het allemaal zo goed voor het mannelijk geslacht. Mooi om te zien dat een topic als dit uitmondt in een deel van het probleem. Omdat jullie precies denken te weten hoe mannen in elkaar zitten, durven mannen ook geen hulp te vragen, omdat ze zich toch ongehoord voelen.
Mannen worden vanaf kinds af aan "afgericht" om stil te blijven, je problemen voor jezelf te houden, anders zijn ze zwak. Mannen blijven stil, maar verdwijnen.
Grote probleem is dat als je maar oppervlakkig kijkt, je het niet ziet. En dat doen de meeste vrouwen, want het zijn mannen. Sterk, zelfverzekerd, alles gaat prima, ze moeten zorgen voor de vrouwen. Ik pleit mezelf ook niet onschuldig, want ik zou mijn collega graag helpen , maar ik weet niet hoe ik dat moet aanvangen.
Ehm, dat denk jij toch te zijn?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:52 schreef spickel het volgende:
[..]
Wat fijn dat jij woordvoerder bent van de gehele mannelijke bevolking.
Wat een gezwets. Ik heb twee zonen, tieners. En het werd ze echt geleerd, vooral op de basisschool, om ook aan te geven hoe ze zich voelen. En ook hier thuis trouwens, in de opvoeding.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:35 schreef spickel het volgende:
Frappant dat vrouwen hier het hoogste woord hebben, ze weten het allemaal zo goed voor het mannelijk geslacht. Mooi om te zien dat een topic als dit uitmondt in een deel van het probleem. Omdat jullie precies denken te weten hoe mannen in elkaar zitten, durven mannen ook geen hulp te vragen, omdat ze zich toch ongehoord voelen.
Mannen worden vanaf kinds af aan "afgericht" om stil te blijven, je problemen voor jezelf te houden, anders zijn ze zwak. Mannen blijven stil, maar verdwijnen.
Grote probleem is dat als je maar oppervlakkig kijkt, je het niet ziet. En dat doen de meeste vrouwen, want het zijn mannen. Sterk, zelfverzekerd, alles gaat prima, ze moeten zorgen voor de vrouwen. Ik pleit mezelf ook niet onschuldig, want ik zou mijn collega graag helpen , maar ik weet niet hoe ik dat moet aanvangen.
Nou ja, een date is een eerste kennismaking. Ik denk dat mannen noch vrouwen zitten te wachten op een overemotionele date. Een date lijkt me ook niet het geschikte moment om je kwetsbaar op te stellen. Wel kun je dan laten zien dat je niet zo'n macho man bent, en daar zullen best vrouwen op afknappen, maar genoeg ook niet. Zoals met alles is er zoiets als persoonlijke voorkeuren.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:46 schreef Discombobulate het volgende:
Ga maar eens tijdens een date je kwetsbaar opstellen, dan kun je gelijk weer naar huis want daar knappen ze gigantisch op af. Moet de eerste nog vinden bij wie dat niet zo is.
Ik denk dat er zowel in de opvoeding van jongens als meisjes valkuilen kunnen zitten die het moeilijk maakt over eigen gevoelens te praten.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat er zeker sprake is van een verbetering in dat opzicht. Maar ik denk dat er nog steeds wel een verschil is in de opvoeding van jongens en meisjes, waarbij er nog een grote groep is die jongens opvoedt tot sterke mannen en meisjes tot zorgzame, empatische mensen. En voor zover er een groeiende groep ouders is die dat verschil niet maken en jongens ook zorgzaam en empathisch opvoeden en meisjes ook sterk ondervinden ze dat dat in de maatschappij nog altijd niet even goed wordt ontvangen en opgepakt.
Ik denk dat er op dat punt echt nog wel wat valt te emanciperen, maar ik denk ook dat juist veel andere mannen het voor mannen moeilijk maken om gevoeliger en opener te zijn. Mannen die wat minder sterk en stoer zijn worden door andere mannen watjes genoemd. Als je daar als (jonge) man gevoelig voor bent, zal het alleen maar moeilijker zijn je open op te stellen als je niet voldoende gelijkgestemde mannen in je omgeving hebt.
Prima zo lang dat maar niet betekent dat er niet wordt gekeken naar wat er specifiek voor vrouwen kan spelen. Want dat is tot nu toe wel de algemene tendens in onderzoek naar geestelijke gezondheid.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar het is toch wel zinvol om te kijken naar wat er specifiek voor mannen kan spelen?
Edit: miss sly verwoordt het imo uitstekend.
Ik ben een man hoor. En jij bent volgens je profiel een vrouw?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:35 schreef spickel het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat ik praat vanuit de gedachte dat mannen mogelijk tegen bepaalde problemen aanlopen in de aanpak van hun mentale problemen omdat ze man zijn (waar volgens mij dit topic over gaat). En dat jij daar dan steeds bij wilt noemen dat vrouwen ook hun problemen hebben en dat we de mentale problemen van vrouwen niet moeten onderschatten of vergeten.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:06 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik denk dat er zowel in de opvoeding van jongens als meisjes valkuilen kunnen zitten die het moeilijk maakt over eigen gevoelens te praten.
Mijn vriendin heeft bijvoorbeeld moeten leren wat ze zelf voelt en dat niet altijd ondergeschikt maken aan anderen. En heeft ook heel lang een torenhoge drempel ervaren om hulp te zoeken. Maar wij praten daar onderling wel over, dus met mijn steun lukt het nu af en toe wel.
[..]
Prima zo lang dat maar niet betekent dat er niet wordt gekeken naar wat er specifiek voor vrouwen kan spelen. Want dat is tot nu toe wel de algemene tendens in onderzoek naar geestelijke gezondheid.
ADHD en autisme icm de enorme onderdiagnose bij vrouwen zijn daar concrete voorbeelden van.
Eigenlijk is dit toch mooi?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het wel opvallend dat ik praat vanuit de gedachte dat mannen mogelijk tegen bepaalde problemen aanlopen in de aanpak van hun mentale problemen omdat ze man zijn (waar volgens mij dit topic over gaat). En dat jij daar dan steeds bij wilt noemen dat vrouwen ook hun problemen hebben en dat we de mentale problemen van vrouwen niet moeten onderschatten of vergeten.
Ehhhh. WTF.
Maar kunnen we het niet gewoon over specifiek mannen hebben?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit toch mooi?
Geeft aan dat jullie beiden verder kijken dan het eigen geslacht
Eigenlijk is dat wel mooi passend bij de TT inderdaad.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het wel opvallend dat ik praat vanuit de gedachte dat mannen mogelijk tegen bepaalde problemen aanlopen in de aanpak van hun mentale problemen omdat ze man zijn (waar volgens mij dit topic over gaat). En dat jij daar dan steeds bij wilt noemen dat vrouwen ook hun problemen hebben en dat we de mentale problemen van vrouwen niet moeten onderschatten of vergeten.
Ehhhh. WTF.
Herken je je ook in dit gedeelte:quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat wel mooi passend bij de TT inderdaad.
Ik herken mij overigens wel grotendeels in het beeld wat TS schetst.
En ik ben een man.
quote:Zat vieze wijven die ik ken hebben hun man helemaal gesloopt, en voor de buitenwereld wordt de man aangezien als de zwakke, als de schuldige.
Als vrouwen zouden we daar best wat vaker bij stil mogen staan. We zien mannen te vaak alleen als sterk, geverig, en onvermoeibaar. We nemen maar graag vaak aan dat het wel goed met ze gaat — terwijl diezelfde man misschien 's avonds op de bank in stilte zit te huilen, zonder uitweg te zien.
Sorry maar dit is echt onzin, ik ervaar meer waardering als ik me kwetsbaar en open opstel in plaats van dat ik de stoere man ga uithangen die ik niet ben en het dus enorm nep overkomt en mezelf dus belachelijk maak, het enige gevaar van kwetsbaar opstellen is dat de kans bestaat dat mensen er misbruik van maken maar dat telt even goed voor vrouwenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:35 schreef spickel het volgende:
Misschien moet je het zo zien dat beide geslachten tegen issues aanlopenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ehhhh. WTF.
Maar de problemen waar mannen specifiek tegen aanlopen dan? Waarom zou je het daar niet specifiek over kunnen hebben?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:29 schreef greysbones het volgende:
[..]
Misschien moet je het zo zien dat beide geslachten tegen issues aanlopen
En dat je het niet specifiek op 1 geslacht hoeft te betrekken
Kon je dat altijd wel, je kwetsbaar opstellen?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:27 schreef Cupfighter het volgende:
,
[..]
Sorry maar dit is echt onzin, ik ervaar meer waardering als ik me kwetsbaar en open opstel in plaats van dat ik de stoere man ga uithangen die ik niet ben en het dus enorm nep overkomt en mezelf dus belachelijk maak, het enige gevaar van kwetsbaar opstellen is dat de kans bestaat dat mensen er misbruik van maken maar dat telt even goed voor vrouwen
Nee, als puber zeker niet, is later beter gaan ontwikkelenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kon je dat altijd wel, je kwetsbaar opstellen?
Tuurlijk kan datquote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar de problemen waar mannen specifiek tegen aanlopen dan? Waarom zou je het daar niet specifiek over kunnen hebben?
Waarom doe je zo agressief? Wat heb ik jou misdaan?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je begint me nu echt de keel uit te hangen.
Identificeer jij nou je als man, vrouw of iets anders? Want als vrouw andere vrouwen beschuldigen van het hoogste woord voeren terwijl jij dat net zo goed doet vind ik nogal frappantquote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:40 schreef spickel het volgende:
[..]
Waarom doe je zo agressief? Wat heb ik jou misdaan?
Uurtje geleden moeten plassen, toen nog wel. Maar je kan niet voor alle mannen invullen hoe makkelijk en gewoontjes het is, als jij dat wel kan. Knap hoor, daar niet van. Maar velen kunnen dat niet, door de maatschappij, door hun ego, door hun familiare leven en noem maar op. Voor sommigen is daar gewoon geen ruimte voor, en daar kom je pijnlijk achter bij die filmpjes allemaal.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:07 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik ben een man hoor. En jij bent volgens je profiel een vrouw?
Het eerste deel over de vieze wijven (quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Herken je je ook in dit gedeelte:
[..]
Ik heb dit topic gemaakt, omdat ik mijn collega zie afglijden, heb me er verder in verdiept, op tiktok gezocht, en tot mijn schrik is het echt dramatisch.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:44 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Identificeer jij nou je als man, vrouw of iets anders? Want als vrouw andere vrouwen beschuldigen van het hoogste woord voeren terwijl jij dat net zo goed doet vind ik nogal frappant
En wat heeft je collega hier precies aan?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:46 schreef spickel het volgende:
[..]
Ik heb dit topic gemaakt, omdat ik mijn collega zie afglijden, heb me er verder in verdiept, op tiktok gezocht, en tot mijn schrik is het echt dramatisch.
Het is echt een ondergeschoven kindje dit onderwerp. Vind het heel jammer dat andere vrouwen zeer agressief reageren.
Op zich met je eens, maar ik denk dat we allemaal weg moeten bewegen van 'mannen' en 'vrouwen', maar meer moeten richting 'sommige mannen' vs 'sommige vrouwen'.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar de problemen waar mannen specifiek tegen aanlopen dan? Waarom zou je het daar niet specifiek over kunnen hebben?
Makkelijk lullen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:27 schreef greysbones het volgende:
Sorry maar het is 2025
meen je dit nu echt serieus
[..]
Ik zie dit echt niet.
Mannen kunnen zich gewoon opstellen
en hun hart luchten
Als ze er zelf voor kiezen om wat voor een reden dan ook, het niet te doen is dat hun keus
Dan moeten ze eens hulp bij professionals gaan zoeken en geen rare filmpjes maken.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:07 schreef spickel het volgende:
[..]
Dit is klinkklare onzin. Grotendeels zijn het onnozele filmpjes, maar over het mentale deel, wat ik gevonden heb, zijn gewoon hartkreten en uitingen van pure wanhoop. Omdat ze in het echte leven niemand hebben om zich te uiten, en door de harde maatschappij, en het gevoel van de man in het algemeen niet wordt geaccepteerd, en zo voornamelijk anoniem hun hart willen luchten.
Ik lees toch best reacties van vrouwen die wel erkennen dat mannen hier problemen in ondervinden. Zie je die reacties ook?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:46 schreef spickel het volgende:
[..]
Ik heb dit topic gemaakt, omdat ik mijn collega zie afglijden, heb me er verder in verdiept, op tiktok gezocht, en tot mijn schrik is het echt dramatisch.
Het is echt een ondergeschoven kindje dit onderwerp. Vind het heel jammer dat andere vrouwen zeer agressief reageren.
Het zou me echt een lief ding waard zijn als we al die overbodige discussies niet zouden hebben maar het gewoon wel konden hebben over die specifieke groep mannen met best heftige mentale problematiek.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zich met je eens, maar ik denk dat we allemaal weg moeten bewegen van 'mannen' en 'vrouwen', maar meer moeten richting 'sommige mannen' vs 'sommige vrouwen'.
Het nadeel van TS is dat ze het brengt alsof alle mannen hier last van hebben en alle vrouwen daar debet aan zijn, en de mannen zelf nauwelijks.
Ik denk dat er wel degelijk systematische zaken aan ten grondslag liggen, maar dat het dan alsnog gaat over sommige of bepaalde mannen en dat je dus niet voor de hele groep kunt spreken.
Er zullen altijd mannen zijn die niet uit de kast durven komen om welke reden dan ookquote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:50 schreef Danny het volgende:
[..]
Makkelijk lullen.
Homo's die niet uit de kast durven komen:
Sorry maar het is 2025
Ik zie dit echt niet.
Homo's kunnen gewoon uit de kast komen
en hun hart luchten
Als ze er zelf voor kiezen om wat voor een reden dan ook, het niet te doen is dat hun keus
Vrouwen die niet 's avonds door een donker steegje durven lopen als er een groepje mannen staat:
Sorry maar het is 2025
Ik zie dit echt niet.
Vrouwen kunnen gewoon 's nachts veilig door donkere steegjes tussen dronken mannen doorlopen
Maar goed, dit gaat over mannen en dus moeten ze niet zo janken. Mannen hebben het veel te makkelijk en zijn de bron van alle kwaad. Aanstellers, stuk voor stuk. Toch?
Whehehe, daar heb je mij wel.quote:
Nee, heb ik niet gezegd. Het topic gaat over mannen met (zichtbare en onzichtbare) mentale problemen. Een schild en masker is zo opgegooid als je hierin een beetje ervaring hebt. Degene zonder problemen zullen zich sowieso niet snel uiten, want alles gaat gewoon goed, niks aan het handje.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:56 schreef greysbones het volgende:
[..]
Er zullen altijd mannen zijn die niet uit de kast durven komen om welke reden dan ook
Maar daar ging het niet over
Wel dat volgens TS 99,9 procent van de mannen zich niet durft te uiten omdat ze man zijn
Er zijn best zaken te vinden op TikTok die wel enig niveau hebbenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:57 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Whehehe, daar heb je mij wel.Nee, ik zie ze weleens op fb voorbij komen en dan zit ik al met mijn wenkbrauwen te fronsen.
Veel =/= 99,9%quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:56 schreef greysbones het volgende:
Wel dat volgens TS 99,9 procent van de mannen zich niet durft te uiten omdat ze man zijn en mannelijk moeten zijn
Ze verschijnen bij mij ook niet door die irritante reels, maar door volk die ze posten.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:00 schreef greysbones het volgende:
[..]
Er zijn best zaken te vinden op TikTok die wel enig niveau hebben
Maar net zoals insta en FB is het algoritme zo ingesteld dat als je eenmaal op iets zoekt ( of teveel filmpjes kijkt over 1 onderwerp) je vooral dat krijgt te zien dat voor jou het meest toepasselijk is
En dus niet filmpjes die het tegendeel beweren
De conclusies komen niet van Tiktok, daarin is het zichtbaar en bijna tastbaar zo'n extreme hartenkreten staan daarop. En dat is echt niet fake. Geloof ik niet.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:50 schreef miss_sly het volgende:
O ja, en TikTok en andere social media zijn geen goede bron om conclusies te trekken.
Omdat TS het zelf heeft over 99, 9 procentquote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Veel =/= 99,9%
Jij lijkt hier zaken nogal erg uit hun verband te trekken.
Waarom maak je die keuze?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |