Dat is uiteraard een formaliteit, haar handtekening staat immers onder het document dat stelt dat haar vaste verblijfplaats in dat huis in Norfolk is en niet in New York.quote:Op maandag 12 mei 2025 21:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als het onderzoek nog loopt, welke rechter heeft geoordeeld dat er wel degelijk sprake van fraude is?
Ik blijf dit soort dingen toch leuk vinden, hij bespaart rentebetalingen die voldaan moet worden aan de bank die zelf akkoord was gegaan met die leningen die ze zelf hebben gecontroleerd.quote:Op maandag 12 mei 2025 21:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kijk, hier is wel door de rechter geoordeeld dat er sprake is van fraude..
https://nos.nl/artikel/25(...)miljoen-dollar-boete
[..]
Nah dat hoeft ook weer niet, rikers island is goed genoeg voor haar. Je wil toch niet dat ze er nog een mooie vakantie aan over houd.quote:
Hij is veroordeeld voor fraude.quote:Op maandag 12 mei 2025 21:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik blijf dit soort dingen toch leuk vinden, hij bespaart rentebetalingen die voldaan moet worden aan de bank die zelf akkoord was gegaan met die leningen die ze zelf hebben gecontroleerd.
Zoiets noemen we lawfare, doodnormaal in een bananenrepubliek en bij de progressieven uiteraard die het niet kunnen verkroppen dat de gemene oranje man president kan worden ondanks zoveel superieure linkse kandidaten.
Hoe ironisch is het dan ook dat deze corrupte dikke trol leatitia James nu zelf in dat zwaard valt.
Het is bijna poëtisch te noemen wat zich hier afspeelt.
Kortom geen veroordeling.quote:Op maandag 12 mei 2025 21:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is uiteraard een formaliteit, haar handtekening staat immers onder het document dat stelt dat haar vaste verblijfplaats in dat huis in Norfolk is en niet in New York.
Ik beweer niet dat het onwettig is, ik beweer dat de aanklacht vergezocht is. Niet zo gek ook als je campagne voert als doel om Donald Trump aan te pakken. Dan moet je flink graven en zoeken om uiteindelijk tot zo’n belachelijke aanklacht te komen.quote:Op maandag 12 mei 2025 22:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij is veroordeeld voor fraude.
En jij beweert dat dat onwettig is![]()
Anyway, waarom is geldt dat dan niet voor James?
Je meet met 2 maten.
Zoals gewoonlijk trek je weer veel te snel je conclusie.quote:Op maandag 12 mei 2025 21:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is uiteraard een formaliteit, haar handtekening staat immers onder het document dat stelt dat haar vaste verblijfplaats in dat huis in Norfolk is en niet in New York.
quote:Lowell’s letter said Pulte had “cherry-picked” one mistake in an application package that, he said, included other documents in which James stated multiple times that she would not be residing in the Norfolk home.
“Director Pulte ... absolutely ignored her very clear and all caps statement two weeks earlier to the mortgage loan broker that ‘[t]his property WILL NOT be my primary residence[.] It will be Shamice’s primary residence,’” Lowell wrote, adding that James was only trying to help her niece make a down payment. “In the hundreds of pages that comprise the Norfolk loan application and other mortgage documents, Director Pulte points to a two-page power of attorney that was clearly mistaken and failed to reference Ms. James’ clear and repeated accurate statements.”
Bron
Stel je voor dat de advocaat haar niet probeert te verdedigen lol.quote:Op maandag 12 mei 2025 22:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zoals gewoonlijk trek je weer veel te snel je conclusie.
De advocaat van James:
[..]
Stel je voor dat het werkelijk een (administratieve) vergissing is en dat er meerdere documenten zijn die de beschuldiging tegenspreken en waar ook haar handtekeningen onder staan..quote:Op maandag 12 mei 2025 22:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Stel je voor dat de advocaat haar niet probeert te verdedigen lol.
Jij ziet kennelijk zelfs tribalisme in de rechtspraak.quote:Op maandag 12 mei 2025 22:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat het onwettig is, ik beweer dat de aanklacht vergezocht is. Niet zo gek ook als je campagne voert als doel om Donald Trump aan te pakken. Dan moet je flink graven en zoeken om uiteindelijk tot zo’n belachelijke aanklacht te komen.
Vind je het niet een beetje vreemd dat de bank geen aangifte heeft gedaan? Uiteindelijk is de bank toch het slachtoffer van deze zaak?
Je hoeft overigens geen antwoord te geven hoor ik weet immers dat het niet gaat om recht maar om het aanpakken van Trump en het totale gebrek aan principes zorgt ervoor dat je het helemaal prima vind dat de rechterlijke macht hier voor word misbruikt.
Dit is een van de redenen dat ik ben gaan nadenken over het hebben van principes en of het wel wenselijk is om die principes te dragen als ze niet breed gedragen worden.
Je zet jezelf dan eigenlijk altijd op achterstand, je speelt immers het spel niet met dezelfde regels of een totaal gebrek aan regels.
Wat er dan overblijft is puur tribalisme en dat is dus wat ik eigenlijk al die jaren zie in dit topic.
Vergezochtquote:Op maandag 12 mei 2025 22:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat het onwettig is, ik beweer dat de aanklacht vergezocht is. Niet zo gek ook als je campagne voert als doel om Donald Trump aan te pakken. Dan moet je flink graven en zoeken om uiteindelijk tot zo’n belachelijke aanklacht te komen.
Vind je het niet een beetje vreemd dat de bank geen aangifte heeft gedaan? Uiteindelijk is de bank toch het slachtoffer van deze zaak?
Je hoeft overigens geen antwoord te geven hoor ik weet immers dat het niet gaat om recht maar om het aanpakken van Trump en het totale gebrek aan principes zorgt ervoor dat je het helemaal prima vind dat de rechterlijke macht hier voor word misbruikt.
Dit is een van de redenen dat ik ben gaan nadenken over het hebben van principes en of het wel wenselijk is om die principes te dragen als ze niet breed gedragen worden.
Je zet jezelf dan eigenlijk altijd op achterstand, je speelt immers het spel niet met dezelfde regels of een totaal gebrek aan regels.
Wat er dan overblijft is puur tribalisme en dat is dus wat ik eigenlijk al die jaren zie in dit topic.
Ja, schaamteloos.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 01:08 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3loyk7cf5ac22
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zet dan minstens een link in je post!quote:
Trump liegt natuurlijk weer over die grote kans dat blanke boeren vermoord worden.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 05:40 schreef Kijkertje het volgende:
Zo begaan met die vluchtelingen!
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3loy7tumn2w2e
[ afbeelding ]
Krijgen vast gratis land!
In deze zaak heeft toch ook niemand aangifte gedaan?quote:Op maandag 12 mei 2025 22:08 schreef Chivaz het volgende:
Nee, je draait het om. Trump was een bekende fraudeur, zij vond het voor New York belangrijk om dat aan te pakken. Dit gebeurt niet in een vacuüm, hè? Iedereen die campagne voert doet dat. Sterker nog, jouw geliefde Trump deed tijdens zijn campagne zelf niet anders: "ik ga die aanpakken, ik ga die vervolgen, ik ga die uitzetten" Hij vervolgde nog net niet het tapijt en de prullenbak. Ik hoor jou daar niet kritisch over. Het verschil met James is, dat zij een punt had, zoals gezegd, Trump is een bekende fraudeur. Heel veel types die Trump wil aanpakken worden buitenrechtelijk gepakt.quote:Op maandag 12 mei 2025 22:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is niet gek. Punt een: de regels zijn ernstig geschonden om hogere leningen te krijgen tegen betere voorwaarden. Bezit overwaarderen om hoger te lenen, en af te waarderen als je belasting moet betalen. Als Pietje Puk dat doet op een kleinere schaal wordt die ook aangepakt. Plus, het is oneerlijke concurrentie. Anderen krijgen geen leningen op dezelfde voorwaarden omdat zij gewoon eerlijk zijn.quote:Vind je het niet een beetje vreemd dat de bank geen aangifte heeft gedaan? Uiteindelijk is de bank toch het slachtoffer van deze zaak?
Doe niet zo slachtofferig.quote:Je hoeft overigens geen antwoord te geven hoor ik weet immers dat het niet gaat om recht maar om het aanpakken van Trump en het totale gebrek aan principes zorgt ervoor dat je het helemaal prima vind dat de rechterlijke macht hier voor word misbruikt.
Het enige principe dat jij lijkt te hanteren is: 'mensen mogen dikke criminelen zijn, als ik het maar met ze eens ben.'quote:Dit is een van de redenen dat ik ben gaan nadenken over het hebben van principes en of het wel wenselijk is om die principes te dragen als ze niet breed gedragen worden.
Jij bent een bijzonder sterk voorbeeld van dat tribalisme, alleen dan zonder de feiten.quote:Wat er dan overblijft is puur tribalisme en dat is dus wat ik eigenlijk al die jaren zie in dit topic.
Was zijn favoriete woord tot voor kort niet " tariffs"?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 00:59 schreef Kijkertje het volgende:
Trump heeft een nieuw woord bedacht ...
EQUALIZING!
Is dit wel zo'n groot issue? Dit gaat om mensen die na het verstrijken van hun visa niet vertrekken. Ik vraag me af hoeveel westerse voetbalfans dit zullen doen. Niet om mensen die gewoon de regels volgen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:23 schreef Beathoven het volgende:
Iedereen die Trump niet (of wel) de hemel in prijst en met die willekeurige ICE acties nu het risico nog neemt om naar het WK '26 voor wedstrijden in de VS te vliegen is knettergek.
Ik vraag me ook af of het Nederlands elftal dit moet willen.
Huffpost: JD Vance Jokes About Deporting Tourists Attending 2026 World Cup
Ik volg de kwalificaties totaal niet, maar trap er maar een paar in eigen doel.
Misschien een goed idee om dit met tweede kamerleden te delen ook.
Nee hoor. Dat woord bestaat al 90 jaar in het Duits. Gleichschaltung.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 00:59 schreef Kijkertje het volgende:
Trump heeft een nieuw woord bedacht ...
EQUALIZING!
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3loy6cl642c2q
[ afbeelding ]
Is dat niet veel te WOKE
In het Nederlands: gelijkmaken.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat woord bestaat al 90 jaar in het Duits. Gleichschaltung.
Gelijktrekken. Egaliseren. Gelijkschakelen (wat natuurlijk gewoon een Germanisme is).quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
In het Nederlands: gelijkmaken.
De verfilming:
Bekijk deze YouTube-video
Hmmm tja, dit deed een Colombiaanse verdediger dus ooit al eens per ongeluk. Tijdens het WK nog wel.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:23 schreef Beathoven het volgende:
Huffpost: JD Vance Jokes About Deporting Tourists Attending 2026 World Cup
Ik volg de kwalificaties totaal niet, maar trap er maar een paar in eigen doel.
Eh ja, dit is wel een beetje een issue hé. Vance ziet in iedere bezoeker een potentiële blijver en toekomstig illegaal/crimineel. Lekker schofferend dus. Of wacht, het was een 'onhandig' grapje. Awkward.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Is dit wel zo'n groot issue? Dit gaat om mensen die na het verstrijken van hun visa niet vertrekken. Ik vraag me af hoeveel westerse voetbalfans dit zullen doen. Niet om mensen die gewoon de regels volgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |