abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217614388
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 21:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als het onderzoek nog loopt, welke rechter heeft geoordeeld dat er wel degelijk sprake van fraude is?
Dat is uiteraard een formaliteit, haar handtekening staat immers onder het document dat stelt dat haar vaste verblijfplaats in dat huis in Norfolk is en niet in New York.
  maandag 12 mei 2025 @ 21:56:51 #182
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217614414
Nou, meteen naar El Salvador ermee!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_217614436
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 21:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kijk, hier is wel door de rechter geoordeeld dat er sprake is van fraude..

https://nos.nl/artikel/25(...)miljoen-dollar-boete
[..]

Ik blijf dit soort dingen toch leuk vinden, hij bespaart rentebetalingen die voldaan moet worden aan de bank die zelf akkoord was gegaan met die leningen die ze zelf hebben gecontroleerd.
Zoiets noemen we lawfare, doodnormaal in een bananenrepubliek en bij de progressieven uiteraard die het niet kunnen verkroppen dat de gemene oranje man president kan worden ondanks zoveel superieure linkse kandidaten.
Hoe ironisch is het dan ook dat deze corrupte dikke trol leatitia James nu zelf in dat zwaard valt.
Het is bijna poëtisch te noemen wat zich hier afspeelt.
pi_217614448
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 21:56 schreef Vis1980 het volgende:
Nou, meteen naar El Salvador ermee!
Nah dat hoeft ook weer niet, rikers island is goed genoeg voor haar. Je wil toch niet dat ze er nog een mooie vakantie aan over houd.
pi_217614463
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 21:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik blijf dit soort dingen toch leuk vinden, hij bespaart rentebetalingen die voldaan moet worden aan de bank die zelf akkoord was gegaan met die leningen die ze zelf hebben gecontroleerd.
Zoiets noemen we lawfare, doodnormaal in een bananenrepubliek en bij de progressieven uiteraard die het niet kunnen verkroppen dat de gemene oranje man president kan worden ondanks zoveel superieure linkse kandidaten.
Hoe ironisch is het dan ook dat deze corrupte dikke trol leatitia James nu zelf in dat zwaard valt.
Het is bijna poëtisch te noemen wat zich hier afspeelt.
Hij is veroordeeld voor fraude.

En jij beweert dat dat onwettig is _O-

Anyway, waarom is geldt dat dan niet voor James?

Je meet met 2 maten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217614486
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 21:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat is uiteraard een formaliteit, haar handtekening staat immers onder het document dat stelt dat haar vaste verblijfplaats in dat huis in Norfolk is en niet in New York.
Kortom geen veroordeling.

Je stelt je hypocriet op, zoals werd geconstateerd aan het begin van deze thread en ook door jou werd toegegeven.
Met 'touche '

Oftewel, betrapt.
pi_217614568
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 22:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij is veroordeeld voor fraude.

En jij beweert dat dat onwettig is _O-

Anyway, waarom is geldt dat dan niet voor James?

Je meet met 2 maten.
Ik beweer niet dat het onwettig is, ik beweer dat de aanklacht vergezocht is. Niet zo gek ook als je campagne voert als doel om Donald Trump aan te pakken. Dan moet je flink graven en zoeken om uiteindelijk tot zo’n belachelijke aanklacht te komen.
Vind je het niet een beetje vreemd dat de bank geen aangifte heeft gedaan? Uiteindelijk is de bank toch het slachtoffer van deze zaak?
Je hoeft overigens geen antwoord te geven hoor ik weet immers dat het niet gaat om recht maar om het aanpakken van Trump en het totale gebrek aan principes zorgt ervoor dat je het helemaal prima vind dat de rechterlijke macht hier voor word misbruikt.

Dit is een van de redenen dat ik ben gaan nadenken over het hebben van principes en of het wel wenselijk is om die principes te dragen als ze niet breed gedragen worden.
Je zet jezelf dan eigenlijk altijd op achterstand, je speelt immers het spel niet met dezelfde regels of een totaal gebrek aan regels.
Wat er dan overblijft is puur tribalisme en dat is dus wat ik eigenlijk al die jaren zie in dit topic.
  maandag 12 mei 2025 @ 22:13:22 #188
323401 Kijkertje
met filter
pi_217614621
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 21:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zoals gewoonlijk trek je weer veel te snel je conclusie.

De advocaat van James:

quote:
Lowell’s letter said Pulte had “cherry-picked” one mistake in an application package that, he said, included other documents in which James stated multiple times that she would not be residing in the Norfolk home.

Director Pulte ... absolutely ignored her very clear and all caps statement two weeks earlier to the mortgage loan broker that ‘[t]his property WILL NOT be my primary residence[.] It will be Shamice’s primary residence,’” Lowell wrote, adding that James was only trying to help her niece make a down payment. “In the hundreds of pages that comprise the Norfolk loan application and other mortgage documents, Director Pulte points to a two-page power of attorney that was clearly mistaken and failed to reference Ms. James’ clear and repeated accurate statements.”

Bron
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_217614673
quote:
82s.gif Op maandag 12 mei 2025 22:13 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Zoals gewoonlijk trek je weer veel te snel je conclusie.

De advocaat van James:
[..]

Stel je voor dat de advocaat haar niet probeert te verdedigen lol.
  maandag 12 mei 2025 @ 22:20:52 #190
323401 Kijkertje
met filter
pi_217614707
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 22:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Stel je voor dat de advocaat haar niet probeert te verdedigen lol.
Stel je voor dat het werkelijk een (administratieve) vergissing is en dat er meerdere documenten zijn die de beschuldiging tegenspreken en waar ook haar handtekeningen onder staan..
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_217614797
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 22:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik beweer niet dat het onwettig is, ik beweer dat de aanklacht vergezocht is. Niet zo gek ook als je campagne voert als doel om Donald Trump aan te pakken. Dan moet je flink graven en zoeken om uiteindelijk tot zo’n belachelijke aanklacht te komen.
Vind je het niet een beetje vreemd dat de bank geen aangifte heeft gedaan? Uiteindelijk is de bank toch het slachtoffer van deze zaak?
Je hoeft overigens geen antwoord te geven hoor ik weet immers dat het niet gaat om recht maar om het aanpakken van Trump en het totale gebrek aan principes zorgt ervoor dat je het helemaal prima vind dat de rechterlijke macht hier voor word misbruikt.

Dit is een van de redenen dat ik ben gaan nadenken over het hebben van principes en of het wel wenselijk is om die principes te dragen als ze niet breed gedragen worden.
Je zet jezelf dan eigenlijk altijd op achterstand, je speelt immers het spel niet met dezelfde regels of een totaal gebrek aan regels.
Wat er dan overblijft is puur tribalisme en dat is dus wat ik eigenlijk al die jaren zie in dit topic.
Jij ziet kennelijk zelfs tribalisme in de rechtspraak.

Ik niet. Trump is veroordeeld voor fraude.

Jij probeert dat uit alle macht te downplayen.

Ik vind dat best bijzonder.
  maandag 12 mei 2025 @ 22:31:48 #192
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217614830
quote:

[..]

Vergezocht _O-

Die hele soap loopt al sinds 2007 toen Bush nog president was en lang voordat Trump ooit president is geweest.
  maandag 12 mei 2025 @ 22:32:28 #193
323401 Kijkertje
met filter
pi_217614837
Het is ook wel een vreemd argument dat fraude geen fraude is zolang de bank er maar mee instemt. Zoals de rechter opmerkte: "The mere fact that the lenders were happy doesn't mean the statute wasn't violated."

Je mag volgens de wet onroerend goed niet stelselmatig overwaarderen om een gunstiger lening te krijgen en je mag datzelfde onroerend goed ook niet stelselmatig onderwaarderen om minder belasting te hoeven betalen.

Zo moeilijk is het niet.

[ Bericht 11% gewijzigd door Kijkertje op 12-05-2025 23:49:13 ]
  dinsdag 13 mei 2025 @ 00:59:59 #194
323401 Kijkertje
met filter
pi_217615494
Trump heeft een nieuw woord bedacht ...

EQUALIZING!

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3loy6cl642c2q

Is dat niet veel te WOKE :?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 01:08:22 #195
323401 Kijkertje
met filter
pi_217615509
pi_217615589
pi_217615602
Arme blanke Zuid-Afrikaanse vluchtelingen ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217615630
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 02:36 schreef TLC het volgende:
Arme blanke Zuid-Afrikaanse vluchtelingen ;(
Zet dan minstens een link in je post!
Toevallig lees ik dit: https://www.nu.nl/buitenl(...)elkomd-in-de-vs.html
  dinsdag 13 mei 2025 @ 05:40:13 #199
323401 Kijkertje
met filter
pi_217615708
Zo begaan met die vluchtelingen!

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3loy7tumn2w2e

Krijgen vast gratis land!
pi_217615775
quote:

In deze zaak heeft toch ook niemand aangifte gedaan?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_217616495
Iedereen die Trump niet (of wel) de hemel in prijst en met die willekeurige ICE acties nu het risico nog neemt om naar het WK '26 voor wedstrijden in de VS te vliegen is knettergek.

Ik vraag me ook af of het Nederlands elftal dit moet willen.

Huffpost: JD Vance Jokes About Deporting Tourists Attending 2026 World Cup

Ik volg de kwalificaties totaal niet, maar trap er maar een paar in eigen doel.

Misschien een goed idee om dit met tweede kamerleden te delen ook.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:38:33 #203
136 V.
Like tears in rain...
pi_217616622
quote:

[..]
Nee, je draait het om. Trump was een bekende fraudeur, zij vond het voor New York belangrijk om dat aan te pakken. Dit gebeurt niet in een vacuüm, hè? Iedereen die campagne voert doet dat. Sterker nog, jouw geliefde Trump deed tijdens zijn campagne zelf niet anders: "ik ga die aanpakken, ik ga die vervolgen, ik ga die uitzetten" Hij vervolgde nog net niet het tapijt en de prullenbak. Ik hoor jou daar niet kritisch over. Het verschil met James is, dat zij een punt had, zoals gezegd, Trump is een bekende fraudeur. Heel veel types die Trump wil aanpakken worden buitenrechtelijk gepakt.
quote:
Dat is niet gek. Punt een: de regels zijn ernstig geschonden om hogere leningen te krijgen tegen betere voorwaarden. Bezit overwaarderen om hoger te lenen, en af te waarderen als je belasting moet betalen. Als Pietje Puk dat doet op een kleinere schaal wordt die ook aangepakt. Plus, het is oneerlijke concurrentie. Anderen krijgen geen leningen op dezelfde voorwaarden omdat zij gewoon eerlijk zijn.
quote:
Doe niet zo slachtofferig.
quote:
Het enige principe dat jij lijkt te hanteren is: 'mensen mogen dikke criminelen zijn, als ik het maar met ze eens ben.'
quote:
Jij bent een bijzonder sterk voorbeeld van dat tribalisme, alleen dan zonder de feiten.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:42:08 #204
136 V.
Like tears in rain...
pi_217616662
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 00:59 schreef Kijkertje het volgende:

EQUALIZING!

Was zijn favoriete woord tot voor kort niet " tariffs"?
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:52:40 #205
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217616757
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:23 schreef Beathoven het volgende:
Iedereen die Trump niet (of wel) de hemel in prijst en met die willekeurige ICE acties nu het risico nog neemt om naar het WK '26 voor wedstrijden in de VS te vliegen is knettergek.

Ik vraag me ook af of het Nederlands elftal dit moet willen.

Misschien een goed idee om dit met tweede kamerleden te delen ook.
Is dit wel zo'n groot issue? Dit gaat om mensen die na het verstrijken van hun visa niet vertrekken. Ik vraag me af hoeveel westerse voetbalfans dit zullen doen. Niet om mensen die gewoon de regels volgen.
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:01:40 #206
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217616829
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 00:59 schreef Kijkertje het volgende:

EQUALIZING!

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3loy6cl642c2q

[ afbeelding ]

Is dat niet veel te WOKE :?
Nee hoor. Dat woord bestaat al 90 jaar in het Duits. Gleichschaltung.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217616868
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nee hoor. Dat woord bestaat al 90 jaar in het Duits. Gleichschaltung.
In het Nederlands: gelijkmaken.

De verfilming:

Bekijk deze YouTube-video
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:10:56 #208
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217616887
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
In het Nederlands: gelijkmaken.

De verfilming:

Gelijktrekken. Egaliseren. Gelijkschakelen (wat natuurlijk gewoon een Germanisme is).
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217616890
Dat was alleen maar de remake, de originele serie is uit 1980, met leuke muziek van de drummer van The Police

"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_217616902
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:23 schreef Beathoven het volgende:

Hmmm tja, dit deed een Colombiaanse verdediger dus ooit al eens per ongeluk. Tijdens het WK nog wel.
Liep niet zo goed af met die knul helaas.

Dus weet niet of dit nu zo'n goed idee is.

Een keer raden waar dat WK destijds gehouden werd trouwens. :P _O-

quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:52 schreef Gunner het volgende:

[..]
Is dit wel zo'n groot issue? Dit gaat om mensen die na het verstrijken van hun visa niet vertrekken. Ik vraag me af hoeveel westerse voetbalfans dit zullen doen. Niet om mensen die gewoon de regels volgen.
Eh ja, dit is wel een beetje een issue hé. Vance ziet in iedere bezoeker een potentiële blijver en toekomstig illegaal/crimineel. Lekker schofferend dus. Of wacht, het was een 'onhandig' grapje. Awkward.

Ik neem aan dat jij het ook niet prettig zal vinden als je elke keer dat je naar de supermarkt gaat wordt aangesproken door de beveiliger met 'zeg jongeman, je mag hier best winkelen, zolang je maar niets gratis meeneemt hé!'.

Daar komt het een beetje op neer m.i.

Wat mij betreft mogen de WK26 en OS28 op een dikke vette flop uitlopen als dit zo blijft. Nu al geen zin meer in.

[ Bericht 33% gewijzigd door Salina op 13-05-2025 10:19:55 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')