SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Tot 1 oktober, dus we moeten nog ff. Ongetwijfeld slaat het wel weer een keer om. Records zijn er wel om te brekenquote:Op woensdag 7 mei 2025 13:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
We lopen wel op schema, maar Parijs is nog ver.
De helft van de lentes verloopt zo. De andere helft is gruwelijk nat, net als vorig jaar. Die twee helften gecombineerd geven een gematigd beeldquote:Op woensdag 7 mei 2025 13:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
We lopen wel op schema, maar Parijs is nog ver.
Daarom. Erg droge start, maar de zomer kan ook gruwelijk nat worden. Zegt nog niet veel nu nee.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tot 1 oktober, dus we moeten nog ff. Ongetwijfeld slaat het wel weer een keer om. Records zijn er wel om te breken
Hier nog een best zonnige dag gewordenquote:Op woensdag 7 mei 2025 16:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Weer grote verschillen in NL vandaag. Gelukkig zit ik aan de goede kant.
Na die regen 2 weken geleden is bij mij de helft opgevreten door slakken. Slakken dood gestrooid. Knake beestenquote:
Minder is dat..quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Na die regen 2 weken geleden is bij mij de helft opgevreten door slakken. Slakken dood gestrooid. Knake beesten
Wat liefquote:Op donderdag 8 mei 2025 12:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
Net wel ff een paar extra plekjes gemaakt waar insecten en vogels kunnen drinken. Tegelijk maar ff een gat gemaakt voor een klein vijvertje extra erbij. Ook goed voor allerlei diertjes..
Puike pluimquote:Op donderdag 8 mei 2025 13:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Die vooruitzichten zijn wel echt(ondanks de oplopende droogte).
We gaan in kleine stapjes omhoogquote:
Dat is min of meer dezelfde pluim die wij hier hebben.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Puike pluim
https://x.com/weermanrobe(...)3kaB13KbcDUFsjg&s=19
Dat is slecht nieuws. Ik ga eraan als dit het opwarmertje (haha pun intendedquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat is min of meer dezelfde pluim die wij hier hebben.
[ afbeelding ]
En anders altijd nog de optie tot je eigen pis zuipen. Bear Grylls gaat er ook altijd wel goed op lijkt het.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:08 schreef Elan het volgende:
Ik ga vast water hamsteren volgens mij gaat dat wel een probleem worden op deze manier.
Over pis drinken gesproken. Weet nog een jaar dat het zo droog was er op een gegeven bruin water uit de kraan kwam volgens mij 2018? Mochten mensen ook geen badjes meer opzetten.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En anders altijd nog de optie tot je eigen pis zuipen. Bear Grylls gaat er ook altijd wel goed op lijkt het.
[ afbeelding ]
Check die zon erbijquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat is min of meer dezelfde pluim die wij hier hebben.
[ afbeelding ]
Inb4: Bij OnS iN hEt OoStEn Is HeT eChT nIeT dRoOg!!11quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:37 schreef Perrin het volgende:
Gelukkig wordt dit toch nog een horrorjaar dankzij de droogte.
Heb net een meikever weer rechtop gezet die lag te spartelen op zijn rugquote:
quote:Op donderdag 8 mei 2025 17:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hopelijk wordt juni een koude maand![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet je wat rampzalig voetballen is..een wk in quatarquote:Op donderdag 8 mei 2025 18:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Veel te heet om te sporten. Zondag weer een rampzalige voetbalmiddag
Dat was in december schat.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:40 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Weet je wat rampzalig voetballen is..een wk in quatar![]()
![]()
![]()
Je bent een goed mens.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:39 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Heb net een meikever weer rechtop gezet die lag te spartelen op zijn rug
Ik zei zoiets, maar hier is het serieus echt nog niet zo droog. 2 weken geleden viel er nog bijna 50mm. Profiteer daar nog wel van. Gister en vandaag nog wezen planten en het oude wat eruit kwam was aan de onderkant nog best vochtig. Die regen was dan ook wel nuttig. 2018 was droog in de hoogzomer, maar nu echt nog niet. Destijds stonden veel beken en sloten waar nu nog water in staat helemaal droog.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Inb4: Bij OnS iN hEt OoStEn Is HeT eChT nIeT dRoOg!!11
quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]Ja dat zit er natuurlijk niet in neeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Goedzo, mooie dieren zijn datquote:Op donderdag 8 mei 2025 18:39 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Heb net een meikever weer rechtop gezet die lag te spartelen op zijn rug
Vorige week vrijdag vlogen er hier een halfuur lang wel tientallen rond. Best grote dingen zijn dat.quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Goedzo, mooie dieren zijn dat
Maar gelukkig hebben we er hier niet zoveel. Vooral de larven zijn wel echt klote om (in grote aantallen) in je (moes)tuin te hebben.
Weet ik. Maar zo is het niet overal.quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zei zoiets, maar hier is het serieus echt nog niet zo droog. 2 weken geleden viel er nog bijna 50mm. Profiteer daar nog wel van. Gister en vandaag nog wezen planten en het oude wat eruit kwam was aan de onderkant nog best vochtig. Die regen was dan ook wel nuttig. 2018 was droog in de hoogzomer, maar nu echt nog niet. Destijds stonden veel beken en sloten waar nu nog water in staat helemaal droog.
Hoe groot zijn ze ongeveer?quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vorige week vrijdag vlogen er hier een halfuur lang wel tientallen rond. Best grote dingen zijn dat.
Qua lente zo een centimeter of 4, volgens mij. Die vallen wel op hoor.quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoe groot zijn ze ongeveer?Ik zie ze nooit. Zal er eens extra op letten.
Ja met een beetje pech vreten ze zo het plezier van een moestuintje kapot. Jaren terug had de voetbalclub ook veel last van de larven. Uiteindelijk een heel veld afgegraven en opnieuw aangelegd (was sowieso niet overbodig, maar dit gaf wel het laatste zetje)quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vorige week vrijdag vlogen er hier een halfuur lang wel tientallen rond. Best grote dingen zijn dat.
Max 3 cm, de larven kunnen max 5 cm worden. Middelgrote soort, ze vallen wel op als je ze ziet. Maar komen niet zo veel voor in het westen (daar woon jij toch?). En zitten veel bij eikenbomen icm gras/weiland volgens mij.quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoe groot zijn ze ongeveer?Ik zie ze nooit. Zal er eens extra op letten.
Kill it with fire.quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[ afbeelding ]
Deze zat tussen wat potten verstopt in een tunnelkasje
Wow, wat een mooie.quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[ afbeelding ]
Deze zat tussen wat potten verstopt in een tunnelkasje
De traditionele schaapsscheerderskou zal er vast wel weer komen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 17:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hopelijk wordt juni een koude maand![]()
Klein vliegend hert. Zie je niet zoveel meer.quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wow, wat een mooie.![]()
Aldus de natuurnerd.
Ja die vreten alles kapot. Hier een heuse invasie van de meikeversquote:Op donderdag 8 mei 2025 20:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Goedzo, mooie dieren zijn dat
Maar gelukkig hebben we er hier niet zoveel. Vooral de larven zijn wel echt klote om (in grote aantallen) in je (moes)tuin te hebben.
Bij mij iets meer hoorquote:
Oosten en Zuiden ongetwijfeld meer. Hier ook vast wel een enkele dagquote:Op vrijdag 9 mei 2025 07:44 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Bij mij iets meer hoor![]()
Dag begint alweer prachtig! Zon, blauw en lekker ochtend fris![]()
Egypte incomingquote:Op vrijdag 9 mei 2025 08:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oosten en Zuiden ongetwijfeld meer. Hier ook vast wel een enkele dag
Jaaaaaaaaaaaaaa. Wat een genot.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 9 mei 2025 09:40 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaaaaa. Wat een genot.
@:Pisces29 tijd voor een rokjeStond ik gister al in op de tennisbaan, makker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar idd, straks de hele week
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
Strakblauw, uiteraard. Heerlijke ochtend. Vanmiddag ff zwemmen in de tuinquote:Op vrijdag 9 mei 2025 09:48 schreef dick_laurent het volgende:
Waar blijft @:geschiedkundige nou met zijn dagelijkse post:
- "prima weertje"
- "bohh wat een weertje"
- "strakblauw weer"
Kan ik een paar weken boeken?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Strakblauw, uiteraard. Heerlijke ochtend. Vanmiddag ff zwemmen in de tuin
Wat een leven
Moet je wel helpen in de moestuinquote:
Ohhquote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als je die meikevers maar niet allemaal meeneemt dan
Meteorologisch voorjaar nu al bij de zonnigste 10!quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wel bizar, van de (midden)junidragers (hun 2e jaar) hebben we nu al de eerste bakjes met aardbeien geoogst.
De planten die dit jaar hun 1e jaar hebben, krijgen pas net bloemetjes.
Voorjaar is écht bizar mooi, zonnig en met een juiste temperatuur. Merk je ook aan zulke dingen.
Schrijf je dit nu eigenlijk zelf?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 15:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Meteorologisch voorjaar nu al bij de zonnigste 10!
Met nog meer dan 20 dagen mei te gaan staat het meteorologisch voorjaar, met betrekking tot het aantal uren zonneschijn, nu al in de top 10. Van 1 maart t/m 8 mei scheen de zon op het KNMI in De Bilt 590 uur. Dat zijn er net zoveel als in 2018, maar toen van 1 maart t/m 31 mei. Nemen we de start van deze zonnige vrijdag mee (circa 2 uur tot 9 uur) dan staat de teller op 592 en daarmee laten we de stralende lente van 2018 dus achter ons. Het langjarig gemiddelde voor het meteorologisch voorjaar is trouwens 546 uur. Over 2018 gesproken: we beleefden toen de warmste zomer in de vanaf het begin van de 20ste eeuw daterende meetreeks.
De komende dagen rukt 2025 verder op. Medio volgende week staat het voorjaar waarschijnlijk al in de top 5.
Ow, shit. Vergeet de bronquote:
Ik lees dit dus elke keer alsof jij het bent.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ow, shit. Vergeet de bron![]()
Nee, ik lees vaak de "verhalen" van Jan Visser. Heeft altijd mooie en informatieve stukken
Vind het altijd wel leuk en nuttig. Sommige stukken deel ik dan die het wel waard zijn. Meestal niet alles. Aan mij geen eerquote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:06 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik lees dit dus elke keer alsof jij het bent.Tot ik bij de laatste zin denk: oh wacht.
Heb je de eerste al open? Proficiat 🎉🍻🥳quote:Op zaterdag 10 mei 2025 06:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat een heerlijk weertje nu weer buiten
Verjaardagsfeestje van de kleine vandaag. Maandag wordt hij 3 jaar
Ik drink nietquote:Op zaterdag 10 mei 2025 07:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heb je de eerste al open? Proficiat 🎉🍻🥳
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 10 mei 2025 06:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat een heerlijk weertje nu weer buiten
Verjaardagsfeestje van de kleine vandaag. Maandag wordt hij 3 jaar
Motie om Limburg te ontruimen en artificiele bergen te creëren.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:21 schreef INViCTuS het volgende:
Enige wat nog ontbreekt zijn bergen in ons landschap. Die mis ik hier echt
Ontruim het westen maar en hoog dat op.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:27 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Motie om Limburg te ontruimen en artificiele bergen te creëren.
Wel goddelijk met zulk weer door de bergen lopen/klimmen en schitterende uitzichten als beloning te krijgen.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:21 schreef INViCTuS het volgende:
Enige wat nog ontbreekt zijn bergen in ons landschap. Die mis ik hier echt
Wat had ik die bergen hier graag gehad. Elke zaterdagochtend loop ik wel door de uiterwaarden/langs de IJssel, maar er gaat niks boven bergen. De hoogte, de stilte, de robuustheid van de ongerepte natuur, het weer, de uitdagendheid, de schoonheid, maar eigenlijk dus het totaalplaatjequote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wel goddelijk met zulk weer door de bergen lopen/klimmen en schitterende uitzichten als beloning te krijgen.
Ja precies dat gevoel..quote:Op zaterdag 10 mei 2025 11:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wat had ik die bergen hier graag gehad. Elke zaterdagochtend loop ik wel door de uiterwaarden/langs de IJssel, maar er gaat niks boven bergen. De hoogte, de stilte, de robuustheid van de ongerepte natuur, het weer, de uitdagendheid, de schoonheid, maar eigenlijk dus het totaalplaatje.
Vriend van me liep vorige week de Innsbruck alpine trail 110 en had 'm graag even support. Wellicht over 5 weken Zugspitze e.d. Anders in juli.
Zo'n voorjaar als 2025 volgens mij nog nooit meegemaakt. Lijken wel Spaanse taferelen, @:Dick_Laurent
Oppassen voor stofduivels.quote:Op zondag 11 mei 2025 10:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
Klote weer om te voetballen
Worden weer oneindig veel liters vocht aanvullen
Even gezandstraald, nu weer verder.quote:Op zondag 11 mei 2025 10:31 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Oppassen voor stofduivels.
Bekijk deze YouTube-video
Het begint wel een ding te worden die droogte...quote:Op zondag 11 mei 2025 10:11 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Tot +273 uur in de berekeningen van GPS wordt Nederland nog vakkundig ontweken door de neerslag.
Wie van regen houdt kan nu beter op vakantie gaan naar de Middellandse zee.
Het moet wel zo langzamerhand gaan regenen. Ik geniet er van, zeker de schitterende zonsondergangen die we al weken hebben.quote:Op zondag 11 mei 2025 15:44 schreef INViCTuS het volgende:
Dit weer gewoon doortrekken tot half oktober. 24-26 graden is warm zat. Klein briesje erbij en nog relatief koele nachten. Tussendoor een paar buien en het plaatje is compleet
quote:Op zondag 11 mei 2025 10:11 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Tot +273 uur in de berekeningen van GPS wordt Nederland nog vakkundig ontweken door de neerslag.
Hoax, gewoon 25 graden en volle bak zon hier praktisch iedere dag.quote:Op zondag 11 mei 2025 10:11 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon ff twee nachten gestage regen, liefst iedere week. Dat kunnen we wel gebruiken. Deze woestijn is ook niet zo tof.quote:Op zondag 11 mei 2025 18:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom wil iedereen nu ineens regen? Genoeg gehad de afgelopen twee jaar.
Af en toe een bui is prima. Niet te veel want dan gaat de luchtvochtigheid alleen maar omhoog. Krijg je weer van die vieze klamme warmtequote:Op zondag 11 mei 2025 19:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gewoon ff twee nachten gestage regen, liefst iedere week. Dat kunnen we wel gebruiken. Deze woestijn is ook niet zo tof.
Harde regen heb je niet zoveel aan.quote:Op zondag 11 mei 2025 19:57 schreef MissButterflyy het volgende:
Het heeft 2,5 week geleden nog uren hard geregend hier.
QFT!quote:Op zondag 11 mei 2025 18:17 schreef bloodymary1 het volgende:
We hebben zoiets als natuur.quote:Op zondag 11 mei 2025 18:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Heb je een specifieke tip? Ik zoek een mooie spot voor in juli.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 15:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Die bekijk ik altijd graag op de heenweg naar Italië vanaf een heerlijk terras met avondeten in Lermoos.
Voor overnachting bedoel je? Wij hebben al een paar keer Hotel Grieserhof gehad in Lermoos. Auto voor de deur parkeren. Lekker eten op het terras. Goed bedje en de volgende dag weer verder.quote:Op maandag 12 mei 2025 08:54 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Heb je een specifieke tip? Ik zoek een mooie spot voor in juli.
Dat is die toch aan de doorgaande weg richting Ehrwald net voor het tankstation?quote:Op maandag 12 mei 2025 09:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Voor overnachting bedoel je? Wij hebben al een paar keer Hotel Grieserhof gehad in Lermoos. Auto voor de deur parkeren. Lekker eten op het terras. Goed bedje en de volgende dag weer verder.
Yep! Richting Italië kom je er praktisch langs. Ga je daar wel eens eten als je daar bent?quote:Op maandag 12 mei 2025 09:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar warmt ook rap op
[..]
Dat is die toch aan de doorgaande weg richting Ehrwald net voor het tankstation?
We hebben daar ooit twee nachten geslapen toen we wat aan het verbouwen waren. Leuk ding, valt ook wel op vanaf de weg.quote:Op maandag 12 mei 2025 09:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Yep! Richting Italië kom je er praktisch langs. Ga je daar wel eens eten als je daar bent?
Ik hou 'm in gedachten. We hebben eigenlijk voorkeur voor Gotthard-route, maar moet daar ook nog goede stop vinden.quote:Op maandag 12 mei 2025 09:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Yep! Richting Italië kom je er praktisch langs. Ga je daar wel eens eten als je daar bent?
Bries? Vandaag de meeste wind van de week.quote:Op maandag 12 mei 2025 08:38 schreef Pisces29 het volgende:
Zon, een lichte bries. Wat een TOP maandag. Dat wel.
Als we via Zwitserland gaan overnachten we meestal in Como. Dat is al wel net Italië, maar we rijden vaak echt ver naar het zuiden, en Como is goed in 1 dag te doen (vanuit Limburg dan, Groningen is een ander verhaal natuurlijk). Leuk stadje voor de eerste nacht.quote:Op maandag 12 mei 2025 09:36 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ik hou 'm in gedachten. We hebben eigenlijk voorkeur voor Gotthard-route, maar moet daar ook nog goede stop vinden.
Ja, vind Como wel erg prijzig. Laatste keer zijn we iets verder gereden, naar Saronno. Daar best wat aanbod.quote:Op maandag 12 mei 2025 10:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als we via Zwitserland gaan overnachten we meestal in Como. Dat is al wel net Italië, maar we rijden vaak echt ver naar het zuiden, en Como is goed in 1 dag te doen (vanuit Limburg dan, Groningen is een ander verhaal natuurlijk). Leuk stadje voor de eerste nacht.
Ook niet goed voor alle zonweringen.quote:Op maandag 12 mei 2025 09:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel vervelend dat het steeds zo waait. Niet goed voor bosbranden. Of wel goed daarvoor, maar niet voor het bos.
28 graden gaan we niet halen, hoor..quote:Op maandag 12 mei 2025 13:34 schreef PzKpfw het volgende:
Gaat wel dubbelop nu met die droogte zon en die wind tegelijk. Komende 14 dagen nog steeds geen regen in de verwachting, wel 28-ers..
Maar wel lekker voorjaar zo.
Lekker toch met een beetje wind.quote:Op maandag 12 mei 2025 09:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Bries? Vandaag de meeste wind van de week.
De wind is best vervelend helaas waardoir het toch weer wat onaangenamer maakt.
Mokerheetquote:Op maandag 12 mei 2025 15:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Lekker toch met een beetje wind.
Zonder die wind zouden genoeg mensen dit snel te warm vinden.
Klopt maar overdreven veel wind is natuurlijk ook niet lekker, vooral niet als ze bezig zijn geweest met verbouwing en bestrating waardoor alles door de lucht heen vliegtquote:Op maandag 12 mei 2025 15:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Lekker toch met een beetje wind.
Zonder die wind zouden genoeg mensen dit snel te warm vinden.
Staat gewoon in de berichten voor nu.. Maar jij zult het wel beter weten dan de weermodellen.quote:
Voor nu? Als in vandaag? Dan hebben we dat alsnog nergens gehaald. Iets meer dan 26 tot nu toe. Komende week halen we dat ook niet meerquote:Op maandag 12 mei 2025 16:39 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Staat gewoon in de berichten voor nu.. Maar jij zult het wel beter weten dan de weermodellen.
Die neerslag is morgen weer verdwenen als sneeuw voor de zon.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:56 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Wat ik van vanaf de 24e zie: dikke neerslagpieken, dauwpunt een stuk hoger, temperatuur nog steeds boven de 20°C... kortweg: dat moet wel onweer zijn!
Daar ben ik ook bang voor.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Die neerslag is morgen weer verdwenen als sneeuw voor de zon.
Dat dauwpunt hopelijk ookquote:Op maandag 12 mei 2025 18:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Zag ze op weerwoord al hinten op een dergelijke scenario met een meer zuidelijke aanvoer en instabielere lucht dan heb ik toch liever dit weertype waar het droog is en lekker afkoelt gedurende de nachten.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:56 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Wat ik van vanaf de 24e zie: dikke neerslagpieken, dauwpunt een stuk hoger, temperatuur nog steeds boven de 20°C... kortweg: dat moet wel onweer zijn!
Dat is nog wel ver weg.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:56 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoop voor je dat je niet echt zo achterlijk bent.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voor nu? Als in vandaag? Dan hebben we dat alsnog nergens gehaald. Iets meer dan 26 tot nu toe. Komende week halen we dat ook niet meer
Zuidwest aanvoer is wel gelijk hogere luchtvochtigheid. Enige nadeel. Wel kans op buien, dus natuur blijquote:Op maandag 12 mei 2025 18:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Zag ze op weerwoord al hinten op een dergelijke scenario met een meer zuidelijke aanvoer en instabielere lucht dan heb ik toch liever dit weertype waar het droog is en lekker afkoelt gedurende de nachten.
Beetje oefenen nog.quote:Op maandag 12 mei 2025 10:48 schreef RamboDirk het volgende:
Als je een bietje lang bent leup je zo de maas euver, zo laog dat ie stoat. Ongeleuvelijk.
Echt al een poos droog ja en weinig zicht op neerslag onder deze omstandigheden.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zuidwest aanvoer is wel gelijk hogere luchtvochtigheid. Enige nadeel. Wel kans op buien, dus natuur blij
Als er wat knetterend onweer komt (bij voorkeur in de late avond of nacht) dan * DemonRage blij *quote:Op maandag 12 mei 2025 18:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zuidwest aanvoer is wel gelijk hogere luchtvochtigheid. Enige nadeel. Wel kans op buien, dus natuur blij
SAD.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:01 schreef Haags het volgende:
[..]
er staat wel al een paar runs neerslag in de kaarten. wel pas volgende weekquote:
Als het donker is misschien wel sprites.quote:Op maandag 12 mei 2025 20:57 schreef zakjapannertje het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien ook kans op weerlicht in de avond?
Eens hoor.quote:Op maandag 12 mei 2025 13:45 schreef ondeugend het volgende:
Afgezien van de droogte en de problemen die het geeft vind ik dit toch een heerlijke lente!
We hebben het verdiendquote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:29 schreef INViCTuS het volgende:
Wel lang geleden dat we zo'n lange periode geboft hebben met het weer
Jaartje of 5 geleden bij de eerste lockdownquote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:29 schreef INViCTuS het volgende:
Wel lang geleden dat we zo'n lange periode geboft hebben met het weer
Oh ja dat was echt top. Hadden we vroeg mooi weer terwijl we thuis waren.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Jaartje of 5 geleden bij de eerste lockdown
Ik had 38 graden gister nou dat was moker heetquote:
@bloodymary1 is begonnen met paardenracesquote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik krijg zoveel energie van dit weer. Ben niet te stoppen!
Bizar wel... omgekeerde wereld dit. Hier nog steeds een graadje of 22.5 binnen, bij lange na nog geen airco waardige temperaturenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:54 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk dat ik zo de airco uit de kast ga trekken.
RIP mijn liefdevolle gezin.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:41 schreef INViCTuS het volgende:
UV-Index 5
De zonkracht is de komende dagen midden op de dag ruim UV-Index 5. Vooral in Zuid-Nederland is zelfs tussen 13:00 en 14:00 uur afgerond UV-Index 6 mogelijk. De zonkracht is niet afhankelijk van de temperatuur. Je kan bij 15 graden op het strand van Scheveningen net zo snel verbranden als bij 22 graden in Eindhoven. Het is misschien wel extra opletten als het wat koeler is. Bij een frisse noordenwind en 15 graden heb je het veel minder snel in de gaten dat je aan het verbranden bent.
26.8 graden, hoe danquote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:44 schreef vPlien het volgende:
Dat het huis hier nu al flink opwarmt geeft wel een beetje een domper op het weer, gister tikte het op het warmste punt de 26.8 graden aan en vannacht werd de slaapkamer ondanks balkondeur open niet koeler dan 23 gradenBegin dus wel een beetje zenuwachtig te worden voor de zomer
![]()
En ik zie de laatste paar dagen het gras overal vergelen, zelfs langs de grachten en meertjes. Maar alles wat de wortels wat dieper heeft doet het gelukkig nog primaIk heb laatst de lente en zomer afleveringen van de KNMI podcast over de klimaat scenario’s eindelijk eens geluisterd, was wel interessant en gaf een beetje context.
Hier is het nu ook 22,5. Het probleem is dat mijn aanwezigheid straks warmte uitstraalt dat nergens heen kan.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bizar wel... omgekeerde wereld dit. Hier nog steeds een graadje of 22.5 binnen, bij lange na nog geen airco waardige temperaturen
Mijn slaapkamer wordt met gemak 27-28 gradenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:54 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk dat ik zo de airco uit de kast ga trekken.
Ik had misschien iets duidelijker moeten maken dat dat ding nu vooral voor de ventilatie gebruikt wordtquote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:48 schreef INViCTuS het volgende:
Er komen nog genoeg frisse nachten aan onder de 10 graden om het binnen koeler te krijgen, hoor
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:58 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
GFS heeft herfst in de kaarten.
GFS godenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:58 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
GFS heeft herfst in de kaarten.
doe dat in november maar weer, die 10 gradenquote:
10 gradengenotquote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
doe dat in november maar weer, die 10 graden
Met het huidige weer is precies niks mis. Frisse nachten, lage luchtvochtigheid en overdag niet te heet.
Dat er een bui mag vallen is prima, maar staat daar los van.
Heb de komkommers er buiten al aan zittenquote:
Ja alles loopt voor. Kan nu iedere dag al wat bakken aardbeien plukken. Normaal echt wel eind mei/begin juni pas. Tomaten gaan ook vroeger komen, komkommers idem. Maar eigenlijk is alles erg goed aan het groeien..quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heb de komkommers er buiten al aan zitten.
Hier ook niet hoor. Nog lang niet. Maar je hebt er ooit bij...quote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bizar wel... omgekeerde wereld dit. Hier nog steeds een graadje of 22.5 binnen, bij lange na nog geen airco waardige temperaturen
Ohh dat schept hoop voor mijn last minute actie tomaatjesquote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja alles loopt voor. Kan nu iedere dag al wat bakken aardbeien plukken. Normaal echt wel eind mei/begin juni pas. Tomaten gaan ook vroeger komen, komkommers idem. Maar eigenlijk is alles erg goed aan het groeien..
Dat is wel fijn, vroege 'seizoenstart'. Was wel wat gepuzzel met de geplande ruimte maar ach.
Can confirm. Ook eerste aardbeitje geoogst en de tomaten zijn wildenthousiast in de volle grond.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja alles loopt voor. Kan nu iedere dag al wat bakken aardbeien plukken. Normaal echt wel eind mei/begin juni pas. Tomaten gaan ook vroeger komen, komkommers idem. Maar eigenlijk is alles erg goed aan het groeien..
Dat is wel fijn, vroege 'seizoenstart'. Was wel wat gepuzzel met de geplande ruimte maar ach.
Gezaaid of plantje gekocht?quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:09 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohh dat schept hoop voor mijn last minute actie tomaatjes
Gezaaid dag of 7 geleden, buuf houdt het vochtig en er komt al vanalles op ( courgette, tomaat, basilicum en dille ) dat is het dit jaarquote:
Oei, wel wat aan de late kant ja voor tomaten. Ach, heb je laat in het seizoen nog een leuke oogst daarvanquote:Op woensdag 14 mei 2025 10:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Gezaaid dag of 7 geleden, buuf houdt het vochtig en er komt al vanalles op ( courgette, tomaat, basilicum en dille ) dat is het dit jaar
Komt door Anneloos zeker?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:32 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Mijn slaapkamer wordt met gemak 27-28 graden
Blijft hier gewoon 20 of hoger, zo te zien. Voor eind mei acceptabel.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:35 schreef Elan het volgende:
Waar zien jullie herfst? GFS komt in de laatste run gewoon met een graad of 15-20 op lange en korte termijn
Lekker man.quote:
Behoorlijk fris windje idd.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:40 schreef Pisces29 het volgende:
@:speedygj Heb je de wind mijn kant op gestuurd? Ik waai bijna uit m’n panty.Even de zomerjas aangetrokken.
Yups!quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:40 schreef Pisces29 het volgende:
@:speedygj Heb je de wind mijn kant op gestuurd? Ik waai bijna uit m’n panty.Even de zomerjas aangetrokken.
Ik stond net in de tuin te gieteren en dacht nog “já, dit is de frisse temperatuur waarbij @Geschiedkundige buiten gaat eten”.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:41 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Behoorlijk fris windje idd.
5/10 voor Piets BBQ weer @:rambodirk
Lekker fris, tuin bewateren. Dat zijn natuurlijk ideale omstandigheden om aan mij te denkenquote:Op woensdag 14 mei 2025 19:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik stond net in de tuin te gieteren en dacht nog “já, dit is de frisse temperatuur waarbij @:geschiedkundige buiten gaat eten”.
Ja ik dacht laat ik het toch doen, weer trok ineens zo goed bij qua temp.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Oei, wel wat aan de late kant ja voor tomaten. Ach, heb je laat in het seizoen nog een leuke oogst daarvan
Haha, mooi woord "gieteren". Die houd ik er in.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik stond net in de tuin te gieteren en dacht nog “já, dit is de frisse temperatuur waarbij @:geschiedkundige buiten gaat eten”.
Voorlopig ziet mijn tuin met dank aan een regenton er gelukkig nog niet zo uitquote:
2018 genot.quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Voorlopig ziet mijn tuin met dank aan een regenton er gelukkig nog niet zo uit
Het neerslagtekort is wel flink op aan het lopen voor deze periode:
[ afbeelding ]
Vorig jaar rond deze tijd een paar schamele lente dagen gehad en begon het nu pas echt goed door te zetten. Zoals dit jaar mag elk jaar wel. Bui regen extra is goed. Vorig jaar was tamelijk sneu tot begin meiquote:Op donderdag 15 mei 2025 12:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2018 genot.
Wat een contrast met vorig jaar dit
Vul je die ton soms met kraanwater bij?quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Voorlopig ziet mijn tuin met dank aan een regenton er gelukkig nog niet zo uit
Het neerslagtekort is wel flink op aan het lopen voor deze periode:
[ afbeelding ]
Ik begin voor mijn thuismoestuin al in januari met de tomaten.quote:Op donderdag 15 mei 2025 08:55 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja ik dacht laat ik het toch doen, weer trok ineens zo goed bij qua temp.
Vorig jaar ging ik op deze dag op vakantie. Ik kan je met 100% zekerheid vertellen dat het bijna alleen maar kutweer in Nederland is geweest die twee weken.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vorig jaar rond deze tijd een paar schamele lente dagen gehad en begon het nu pas echt goed door te zetten. Zoals dit jaar mag elk jaar wel. Bui regen extra is goed. Vorig jaar was tamelijk sneu tot begin mei
Ik ga toch maar in op het aanbod om mijn vrouw in te ruilen voor die kameel. Begint steeds meer op een uitstekende deal te lijken.quote:
Mijn tuin is niet zo heel erg groot en er staan relatief veel diepwortelende planten in die ik eigenlijk nooit water geef. Het zijn maar een paar plantvakken die ik een handje help dus dan gaat de inhoud van de regenton ook wat langer meequote:Op donderdag 15 mei 2025 12:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vul je die ton soms met kraanwater bij?
Hier zijn de tonnen al voor de tweede keer helemaal leeg. En al een tijdje.
Nu toch maar de sproeiers en druppelsysteem aan. En natuurlijk 'gieteren' ().
Ik trek de waterleiding helemaal leeg
Ah ja, dat verklaart wel eea. Hier helpt ook niet mee dat mijn zoontje graag met de gieter in de weer is.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Mijn tuin is niet zo heel erg groot en er staan relatief veel diepwortelende planten in die ik eigenlijk nooit water geef. Het zijn maar een paar plantvakken die ik een handje help dus dan gaat de inhoud van de regenton ook wat langer mee
Het issue met regen is ook dat die eigenlijk het beste gestaag kan vallen om goed te infiltreren. We hebben steeds meer te maken met korte piekbuien die vanwege de grote hoeveelheid die in korte tijd valt niet goed kan infiltreren en grotendeels afgevoerd wordt naar het oppervlaktewater.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vorig jaar rond deze tijd een paar schamele lente dagen gehad en begon het nu pas echt goed door te zetten. Zoals dit jaar mag elk jaar wel. Bui regen extra is goed. Vorig jaar was tamelijk sneu tot begin mei
Als je een grote tuin hebt, kunnen een paar regentonnen je wat helpen maar heb je meer aan een systeem waarbij je het water van het dak laat infiltreren in de bodem. Of dat haalbaar is hangt helemaal af van de ligging en de bodemsamenstelling maar dat kan als de situatie zich er voor leent wel veel meer zoden aan de dijk zetten.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah ja, dat verklaart wel eea. Hier helpt ook niet mee dat mijn zoontje graag met de gieter in de weer is.En niet genoeg regentonnen, maar om er nu 10 op een rij te zetten vind ik ook weer niks
Dikke tomaten kweek pro hierquote:Op donderdag 15 mei 2025 12:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik begin voor mijn thuismoestuin al in januari met de tomaten.
Wel met lampen erbij etc.
Voor de grote moestuin half februari ongeveer. Maar ligt ook aan de soort. Welke heb je?
Weet je het zeker?quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorig jaar ging ik op deze dag op vakantie. Ik kan je met 100% zekerheid vertellen dat het bijna alleen maar kutweer in Nederland is geweest die twee weken.
Volgens mij kun je voor 1 vrouw best een aantal kamelen krijgen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik ga toch maar in op het aanbod om mijn vrouw in te ruilen voor die kameel. Begint steeds meer op een uitstekende deal te lijken.
Vorig jaar was het op dagen dat het niet regende vooral heel benauwd door de vochtigheid en de zompige grond.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Weet je het zeker?
Vorig jaar had ik op deze dag de bezichtiging van m’n huidige huis en was het haast te warm.En de dagen erna strandweer.
De foto’s heb ik er even bij gepakt.
Ik kreeg filmpjes van extreme regenval toegestuurdquote:Op donderdag 15 mei 2025 12:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Weet je het zeker?
Vorig jaar had ik op deze dag de bezichtiging van m’n huidige huis en was het haast te warm.En de dagen erna strandweer.
De foto’s heb ik er even bij gepakt.
Ik ben een genereus mens. Ik geef graagquote:Op donderdag 15 mei 2025 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Volgens mij kun je voor 1 vrouw best een aantal kamelen krijgen.
Blijven weinig plekken over als toevluchtsoord zoquote:Op donderdag 15 mei 2025 18:45 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
IJsland heeft wel een dramatische kleurenschaal. Het werd er 23°C.
En hier is een vooruitzicht voor een plaats ergens in het oosten van IJsland:
[ afbeelding ]
We mogen zeker niet klagen nee. Nouja, soms dan bij 25+ ging hier toch echt ff de klaagmodus aan hierquote:Op donderdag 15 mei 2025 17:42 schreef INViCTuS het volgende:
Dit is denk ik wel de beste en mooiste lente ooit. Voor herhaling vatbaar
Misschien zondag of maandag heel lokaal ergens een bui, maar anders waarschijnlijk pas volgende week vrijdag of zaterdag op z'n vroegst weer verhoogde kans. Rondtollend hoogte laagje. Die zijn wel vaker onvoorspelbaarquote:Op donderdag 15 mei 2025 19:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Voelt vandaag warmer aan dan gedacht!
Het is weer prachtig.
Waar blijft de regen? De droogte begint wel erg lang te duren.
Ik heb je nog nooit gezien in dit topic, maar jij bent een man van waarheid. Gestage regen moet er komen, en snel ook. Zoveel beter voor de natuur. We kunnen gieteren wat we willen, maar dat zal nooit op kunnen tegen een gestage regenbui die 12 uur duurt of zo. Dat dringt zoveel beter de grond in, dan een plens water uit een gieter of tuinslang.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het issue met regen is ook dat die eigenlijk het beste gestaag kan vallen om goed te infiltreren. We hebben steeds meer te maken met korte piekbuien die vanwege de grote hoeveelheid die in korte tijd valt niet goed kan infiltreren en grotendeels afgevoerd wordt naar het oppervlaktewater.
Daarom valt het vaak tegen hoeveel een flinke bui helpt tegen de droogte.
Ik heb werkelijk geen idee wel maar wel een klein rasquote:Op donderdag 15 mei 2025 12:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik begin voor mijn thuismoestuin al in januari met de tomaten.
Wel met lampen erbij etc.
Voor de grote moestuin half februari ongeveer. Maar ligt ook aan de soort. Welke heb je?
Kleine plant of kleine tomaatjes?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:14 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee wel maar wel een klein ras
Cherrytomaatjesquote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:14 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee wel maar wel een klein ras
Het laatse en geen cherry @INViCTuSquote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kleine plant of kleine tomaatjes?
Wat een ellende en drama allemaal.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:42 schreef PzKpfw het volgende:
Het waait ook al echt dagenlang vrij hard.. In combinatie met deze temperaturen droogt dat gigantisch af. Sproeien is ook niet te doen met die wind. Normaalgesproken wordt het dan in de avonduren wel minder met de wind maar zelfs dat is nu niet het geval.
Ga dat even doen met een gazon van 400m2quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wat een ellende en drama allemaal.
Alles komt altijd wel weer goed.
Gietertje pakken
Dan denk ik het is maar gras. Gras is best sterk en wordt wel weer groen na regen. In tegenstelling tot sommige bloemen/planten/struiken die het loodje kunnen leggen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:45 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ga dat even doen met een gazon van 400m2
Normaal wel eens hoor maar ik heb het pas geleden doorgezaaid. Naast dat graszaad niet goedkoop is zou het ook nog eens zonde zijn van al het werk want als ik niet sproei gaat het nieuwe gras dood.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dan denk ik het is maar gras. Gras is best sterk en wordt wel weer groen na regen. In tegenstelling tot sommige bloemen/planten/struiken die het loodje kunnen leggen.
Sowieso is 400m2 gazon minimaal 300m2 verloren (mooie) tuin.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dan denk ik het is maar gras. Gras is best sterk en wordt wel weer groen na regen. In tegenstelling tot sommige bloemen/planten/struiken die het loodje kunnen leggen.
Hoe sproei je?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:59 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Normaal wel eens hoor maar ik heb het pas geleden doorgezaaid. Naast dat graszaad niet goedkoop is zou het ook nog eens zonde zijn van al het werk want als ik niet sproei gaat het nieuwe gras dood.
Als we dan maar aan de oostzijde van dat laag komen. Dan wordt het iig niet fris/koud. Bui regen mag bestquote:
Ik zou er ook veel meer mooie bloemen, planten, struiken of siergrassen in zetten. Mits mogelijk. Ken zijn tuin natuurlijk nietquote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Sowieso is 400m2 gazon minimaal 300m2 verloren (mooie) tuin.
quote:
Ohquote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jongens, het is hier 19 graden in de woonkamer. Ik heb het ijskoud.
Ja klopt, ik heb zelf denk ik rond de 100-150m2 gras. Maar niet aaneengesloten. Rest is veel planten/struiken met paadjes als tuin. En stukje 'bos'. Ik heb niet veel met gras in de tuin eigenlijk. Is me te 'dood'.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zou er ook veel meer mooie bloemen, planten, struiken of siergrassen in zetten. Mits mogelijk. Ken zijn tuin natuurlijk niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |