Vorig jaar was het op dagen dat het niet regende vooral heel benauwd door de vochtigheid en de zompige grond.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Weet je het zeker?
Vorig jaar had ik op deze dag de bezichtiging van m’n huidige huis en was het haast te warm.En de dagen erna strandweer.
De foto’s heb ik er even bij gepakt.
Ik kreeg filmpjes van extreme regenval toegestuurdquote:Op donderdag 15 mei 2025 12:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Weet je het zeker?
Vorig jaar had ik op deze dag de bezichtiging van m’n huidige huis en was het haast te warm.En de dagen erna strandweer.
De foto’s heb ik er even bij gepakt.
Ik ben een genereus mens. Ik geef graagquote:Op donderdag 15 mei 2025 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Volgens mij kun je voor 1 vrouw best een aantal kamelen krijgen.
Blijven weinig plekken over als toevluchtsoord zoquote:Op donderdag 15 mei 2025 18:45 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
IJsland heeft wel een dramatische kleurenschaal. Het werd er 23°C.
En hier is een vooruitzicht voor een plaats ergens in het oosten van IJsland:
[ afbeelding ]
We mogen zeker niet klagen nee. Nouja, soms dan bij 25+ ging hier toch echt ff de klaagmodus aan hierquote:Op donderdag 15 mei 2025 17:42 schreef INViCTuS het volgende:
Dit is denk ik wel de beste en mooiste lente ooit. Voor herhaling vatbaar
Misschien zondag of maandag heel lokaal ergens een bui, maar anders waarschijnlijk pas volgende week vrijdag of zaterdag op z'n vroegst weer verhoogde kans. Rondtollend hoogte laagje. Die zijn wel vaker onvoorspelbaarquote:Op donderdag 15 mei 2025 19:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Voelt vandaag warmer aan dan gedacht!
Het is weer prachtig.
Waar blijft de regen? De droogte begint wel erg lang te duren.
Ik heb je nog nooit gezien in dit topic, maar jij bent een man van waarheid. Gestage regen moet er komen, en snel ook. Zoveel beter voor de natuur. We kunnen gieteren wat we willen, maar dat zal nooit op kunnen tegen een gestage regenbui die 12 uur duurt of zo. Dat dringt zoveel beter de grond in, dan een plens water uit een gieter of tuinslang.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het issue met regen is ook dat die eigenlijk het beste gestaag kan vallen om goed te infiltreren. We hebben steeds meer te maken met korte piekbuien die vanwege de grote hoeveelheid die in korte tijd valt niet goed kan infiltreren en grotendeels afgevoerd wordt naar het oppervlaktewater.
Daarom valt het vaak tegen hoeveel een flinke bui helpt tegen de droogte.
Ik heb werkelijk geen idee wel maar wel een klein rasquote:Op donderdag 15 mei 2025 12:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik begin voor mijn thuismoestuin al in januari met de tomaten.
Wel met lampen erbij etc.
Voor de grote moestuin half februari ongeveer. Maar ligt ook aan de soort. Welke heb je?
Kleine plant of kleine tomaatjes?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:14 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee wel maar wel een klein ras
Cherrytomaatjesquote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:14 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee wel maar wel een klein ras
Het laatse en geen cherry @INViCTuSquote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kleine plant of kleine tomaatjes?
Wat een ellende en drama allemaal.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:42 schreef PzKpfw het volgende:
Het waait ook al echt dagenlang vrij hard.. In combinatie met deze temperaturen droogt dat gigantisch af. Sproeien is ook niet te doen met die wind. Normaalgesproken wordt het dan in de avonduren wel minder met de wind maar zelfs dat is nu niet het geval.
Ga dat even doen met een gazon van 400m2quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wat een ellende en drama allemaal.
Alles komt altijd wel weer goed.
Gietertje pakken
Dan denk ik het is maar gras. Gras is best sterk en wordt wel weer groen na regen. In tegenstelling tot sommige bloemen/planten/struiken die het loodje kunnen leggen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:45 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ga dat even doen met een gazon van 400m2
Normaal wel eens hoor maar ik heb het pas geleden doorgezaaid. Naast dat graszaad niet goedkoop is zou het ook nog eens zonde zijn van al het werk want als ik niet sproei gaat het nieuwe gras dood.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dan denk ik het is maar gras. Gras is best sterk en wordt wel weer groen na regen. In tegenstelling tot sommige bloemen/planten/struiken die het loodje kunnen leggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |