SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Tot 1 oktober, dus we moeten nog ff. Ongetwijfeld slaat het wel weer een keer om. Records zijn er wel om te brekenquote:Op woensdag 7 mei 2025 13:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
We lopen wel op schema, maar Parijs is nog ver.
De helft van de lentes verloopt zo. De andere helft is gruwelijk nat, net als vorig jaar. Die twee helften gecombineerd geven een gematigd beeldquote:Op woensdag 7 mei 2025 13:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
We lopen wel op schema, maar Parijs is nog ver.
Daarom. Erg droge start, maar de zomer kan ook gruwelijk nat worden. Zegt nog niet veel nu nee.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tot 1 oktober, dus we moeten nog ff. Ongetwijfeld slaat het wel weer een keer om. Records zijn er wel om te breken
Hier nog een best zonnige dag gewordenquote:Op woensdag 7 mei 2025 16:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Weer grote verschillen in NL vandaag. Gelukkig zit ik aan de goede kant.
Na die regen 2 weken geleden is bij mij de helft opgevreten door slakken. Slakken dood gestrooid. Knake beestenquote:
Minder is dat..quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Na die regen 2 weken geleden is bij mij de helft opgevreten door slakken. Slakken dood gestrooid. Knake beesten
Wat liefquote:Op donderdag 8 mei 2025 12:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
Net wel ff een paar extra plekjes gemaakt waar insecten en vogels kunnen drinken. Tegelijk maar ff een gat gemaakt voor een klein vijvertje extra erbij. Ook goed voor allerlei diertjes..
Puike pluimquote:Op donderdag 8 mei 2025 13:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Die vooruitzichten zijn wel echt(ondanks de oplopende droogte).
We gaan in kleine stapjes omhoogquote:
Dat is min of meer dezelfde pluim die wij hier hebben.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Puike pluim
https://x.com/weermanrobe(...)3kaB13KbcDUFsjg&s=19
Dat is slecht nieuws. Ik ga eraan als dit het opwarmertje (haha pun intendedquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat is min of meer dezelfde pluim die wij hier hebben.
[ afbeelding ]
En anders altijd nog de optie tot je eigen pis zuipen. Bear Grylls gaat er ook altijd wel goed op lijkt het.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:08 schreef Elan het volgende:
Ik ga vast water hamsteren volgens mij gaat dat wel een probleem worden op deze manier.
Over pis drinken gesproken. Weet nog een jaar dat het zo droog was er op een gegeven bruin water uit de kraan kwam volgens mij 2018? Mochten mensen ook geen badjes meer opzetten.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En anders altijd nog de optie tot je eigen pis zuipen. Bear Grylls gaat er ook altijd wel goed op lijkt het.
[ afbeelding ]
Check die zon erbijquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat is min of meer dezelfde pluim die wij hier hebben.
[ afbeelding ]
Inb4: Bij OnS iN hEt OoStEn Is HeT eChT nIeT dRoOg!!11quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:37 schreef Perrin het volgende:
Gelukkig wordt dit toch nog een horrorjaar dankzij de droogte.
Heb net een meikever weer rechtop gezet die lag te spartelen op zijn rugquote:
quote:Op donderdag 8 mei 2025 17:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hopelijk wordt juni een koude maand![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet je wat rampzalig voetballen is..een wk in quatarquote:Op donderdag 8 mei 2025 18:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Veel te heet om te sporten. Zondag weer een rampzalige voetbalmiddag
Dat was in december schat.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:40 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Weet je wat rampzalig voetballen is..een wk in quatar![]()
![]()
![]()
Je bent een goed mens.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:39 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Heb net een meikever weer rechtop gezet die lag te spartelen op zijn rug
Ik zei zoiets, maar hier is het serieus echt nog niet zo droog. 2 weken geleden viel er nog bijna 50mm. Profiteer daar nog wel van. Gister en vandaag nog wezen planten en het oude wat eruit kwam was aan de onderkant nog best vochtig. Die regen was dan ook wel nuttig. 2018 was droog in de hoogzomer, maar nu echt nog niet. Destijds stonden veel beken en sloten waar nu nog water in staat helemaal droog.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Inb4: Bij OnS iN hEt OoStEn Is HeT eChT nIeT dRoOg!!11
quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]Ja dat zit er natuurlijk niet in neeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Goedzo, mooie dieren zijn datquote:Op donderdag 8 mei 2025 18:39 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Heb net een meikever weer rechtop gezet die lag te spartelen op zijn rug
Vorige week vrijdag vlogen er hier een halfuur lang wel tientallen rond. Best grote dingen zijn dat.quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Goedzo, mooie dieren zijn dat
Maar gelukkig hebben we er hier niet zoveel. Vooral de larven zijn wel echt klote om (in grote aantallen) in je (moes)tuin te hebben.
Weet ik. Maar zo is het niet overal.quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zei zoiets, maar hier is het serieus echt nog niet zo droog. 2 weken geleden viel er nog bijna 50mm. Profiteer daar nog wel van. Gister en vandaag nog wezen planten en het oude wat eruit kwam was aan de onderkant nog best vochtig. Die regen was dan ook wel nuttig. 2018 was droog in de hoogzomer, maar nu echt nog niet. Destijds stonden veel beken en sloten waar nu nog water in staat helemaal droog.
Hoe groot zijn ze ongeveer?quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vorige week vrijdag vlogen er hier een halfuur lang wel tientallen rond. Best grote dingen zijn dat.
Qua lente zo een centimeter of 4, volgens mij. Die vallen wel op hoor.quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoe groot zijn ze ongeveer?Ik zie ze nooit. Zal er eens extra op letten.
Ja met een beetje pech vreten ze zo het plezier van een moestuintje kapot. Jaren terug had de voetbalclub ook veel last van de larven. Uiteindelijk een heel veld afgegraven en opnieuw aangelegd (was sowieso niet overbodig, maar dit gaf wel het laatste zetje)quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vorige week vrijdag vlogen er hier een halfuur lang wel tientallen rond. Best grote dingen zijn dat.
Max 3 cm, de larven kunnen max 5 cm worden. Middelgrote soort, ze vallen wel op als je ze ziet. Maar komen niet zo veel voor in het westen (daar woon jij toch?). En zitten veel bij eikenbomen icm gras/weiland volgens mij.quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoe groot zijn ze ongeveer?Ik zie ze nooit. Zal er eens extra op letten.
Kill it with fire.quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[ afbeelding ]
Deze zat tussen wat potten verstopt in een tunnelkasje
Wow, wat een mooie.quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[ afbeelding ]
Deze zat tussen wat potten verstopt in een tunnelkasje
De traditionele schaapsscheerderskou zal er vast wel weer komen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 17:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hopelijk wordt juni een koude maand![]()
Klein vliegend hert. Zie je niet zoveel meer.quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wow, wat een mooie.![]()
Aldus de natuurnerd.
Ja die vreten alles kapot. Hier een heuse invasie van de meikeversquote:Op donderdag 8 mei 2025 20:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Goedzo, mooie dieren zijn dat
Maar gelukkig hebben we er hier niet zoveel. Vooral de larven zijn wel echt klote om (in grote aantallen) in je (moes)tuin te hebben.
Bij mij iets meer hoorquote:
Oosten en Zuiden ongetwijfeld meer. Hier ook vast wel een enkele dagquote:Op vrijdag 9 mei 2025 07:44 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Bij mij iets meer hoor![]()
Dag begint alweer prachtig! Zon, blauw en lekker ochtend fris![]()
Egypte incomingquote:Op vrijdag 9 mei 2025 08:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oosten en Zuiden ongetwijfeld meer. Hier ook vast wel een enkele dag
Jaaaaaaaaaaaaaa. Wat een genot.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |