abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 mei 2025 @ 13:32:23 #101
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_217534229
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 12:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nee hoor, die beginnen zometeen met een betoog dat de Baltische Staten eigenlijk ook gewoon Russisch zijn en dat de zorgen van Rusland legitiem zijn.
Die propaganda is al een tijdje bezig hier.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_217534237
quote:
7s.gif Op zondag 4 mei 2025 12:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Probleem is dat bij Poetin deze sentimenten worden aangewakkerd door de Rusland haat die vooral in de baltics de kop opsteekt.
Waar zou die haat toch vandaan komen? Als Putin het echt een probleem vind, moet die lafbek maar eens gaan inzien dat hijzelf en bijvoorbeeld n van zijn vorige werkgevers; zelf verantwoordelijk zijn voor deze haat.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_217534240
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:10 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Reuters

En volgens mij is die Jinping nog nooit aanwezig geweest op 9 mei.
Ben benieuwd of Xi wel op het Rode Plein staat terwijl Putin in zijn rukbunker zit.
  zondag 4 mei 2025 @ 13:43:52 #104
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217534318
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:33 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ben benieuwd of Xi wel op het Rode Plein staat terwijl Putin in zijn rukbunker zit.
Stukje sitting duck.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217534493
twitter

Achtung achtung! Der Putler jugend
Zonder wrijving geen glans
pi_217534543
Poetin loopt weer met nukes te dreigen zie ik. Niemand neemt hem nog serieus. Zou het besef ingedaald zijn dat de oorlog niet op conventionele wijze te winnen is?
pi_217534779
Hier is meer informatie van Suchomimus. Voor korte afstand worden FPV drones gebruikt.

Bekijk deze YouTube-video
  Overall beste user 2022 zondag 4 mei 2025 @ 14:41:08 #108
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_217534878
Goed stuk over Poetin's grote fout deze week. Hij had alles kunnen hebben, maar hij lijkt vastbesloten meer te pikken. Dat is een enorme fout. Ik zie net als de auteur alleen maar nadelen.

quote:
Vladimir Putin is both a catastrophe as a war leader but also a frightening success. He has mostly been a disaster for Russia (and certainly for Ukraine) unleashing a war that he did not understand, inflicting and taking massive losses that have erased almost all of Russia’s pre-2022 land forces, militarizing his economy in such a way that it is utterly dependent on China, and leaving him isolated in Europe. Had the USA remained firm in support for Ukraine, he would be on his way to a major defeat and he would be viewed as one of the worst war leaders in history.

However he has been a notable success in perverting or co-opting the political leaderships of countries that should be his enemies. In Europe he has helped implant Viktor Orban and Robert Fico as Russian stalking horses in Hungary and Slovakia. And he might be about to have another great success in putting a candidate in charge of Rumania and possibly Bulgaria. People are not talking about this enough, if you have pro-Putin governments in Rumania and Bulgaria, the situation for Ukraine in the Black Sea becomes really unsettled. Right now merchant ships leaving Odesa make a run to Rumanian and Bulgarian waters, where the Russians wont attack them. If the Rumanians and Bulgarians (even just the Rumanians) close their waters to ships from Ukraine—that is a major problem.

And of course he has helped put Donald Trump in charge of the USA—which is the most stupendous Russian strategic victory of the last 150 years.

So as a war leader he is a contrast of extremes. This week might have been another. Basically, Donald Trump and his team handed Putin on a plate a close-to-ideal ceasefire plan for Putin—and the Russian leader did not say yes. In doing so Putin might very well have miscalculated about Russian strength, how far the US will go to help him, and the state of Ukraine. It could be a fateful error.

The elements of the Trump plan for Russia were so generous to Putin, that its slightly baffling that the Russian dictator did not take them up immediately—particularly as the one thing he seemed to have to agree to get all these goodies was a cease-fire for 30 days or so (which the Russian military needs btw). What Trump was offering him was extraordinary when you consider it as a package:

• US de jure recognition of the illegal Russian annexation of Crimea.
• US de facto recognition of all other Russian conquests
• A plan to quickly relax or even end sanctions on the Russian economy
• The return of seized Russian assets (at least those under US control)
• A pledge that Ukraine will not join NATO
• No other substantial US security commitment for Ukraine.

The Crimea point alone was a massive concession to Putin. If the USA recognizes Russian legal control of Crimea, you can be sure that much of the rest of the world outside of Europe (and that includes China) would do so as well. It would legalize in much of the world changing borders in Europe through invasion.

And to get this great deal, arguably Putin only had to agree to something that the Russian military needs, a ceasefire for an extended period. A strategic war leaders would, one would have thought, jumped at the plan. Indeed, the sanctions relaxation alone along with a ceasefire would have been a medium-term win for Russia.

However, Putin rejected the deal—foolishly. In doing so, he has thrown away the chance to legalize and consolidate his seizures and rebuild (and cement his close relationship with Trump). Why he did this is not something that I am expert enough a Russianist to say. It seems profoundly stupid to me. My only guess is that he thinks his military is stronger than it is, thinks Ukraine is weaker than it is, believes that European states will not fully aid Ukraine, and, crucially, thought the USA was now so close to him that he could count on US support regardless of what he decided.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_217534915
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:14 schreef Spablauw214 het volgende:
Poetin loopt weer met nukes te dreigen zie ik. Niemand neemt hem nog serieus. Zou het besef ingedaald zijn dat de oorlog niet op conventionele wijze te winnen is?
Waar?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Overall beste user 2022 zondag 4 mei 2025 @ 14:58:12 #111
3928 Ulx
pi_217535068
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lodv42fy5s2c

A spectacular strike by a Ukrainian FPV drone destroyed a Russian T-80BVM tank marked with “For Brother Lemon” and “Learn Russian ZOV” near the village of Huevo, Kursk Oblast.
Goede fik.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:59:41 #112
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217535082
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:08 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Achtung achtung! Der Putler jugend
Het marcheren gebeurt nog ongedisciplineerd, dat ziet iedereen toch.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 4 mei 2025 @ 15:00:54 #113
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217535101
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:14 schreef Spablauw214 het volgende:
Kunt u hiervan een bron overleggen?

Alvast dank.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zondag 4 mei 2025 @ 15:02:49 #114
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217535145
Zou Poetin serieus nadenken over zijn opvolging? Wordt Rusland klaargemaakt voor een tijdperk na Poetin?
https://www.telegraaf.nl/(...)-keuze-voor-het-volk
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_217535447
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:41 schreef Ulx het volgende:
Goed stuk over Poetin's grote fout deze week. Hij had alles kunnen hebben, maar hij lijkt vastbesloten meer te pikken. Dat is een enorme fout. Ik zie net als de auteur alleen maar nadelen.
[..]

Vaak het begin van het einde voor dit soort leiders.

Ze willen meer en meer waardoor ze uiteindelijk hun hand overspelen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_217535448
quote:
15s.gif Op zondag 4 mei 2025 15:00 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Kunt u hiervan een bron overleggen?

Alvast dank.
Zie hierboven.
pi_217535456
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 15:30 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Vaak het begin van het einde voor dit soort leiders.

Ze willen meer en meer waardoor ze uiteindelijk hun hand overspelen.
“Als je altijd het onderste uit de kan wil, krijg je het deksel op je neus”.
pi_217535460
quote:
7s.gif Op zondag 4 mei 2025 15:02 schreef phpmystyle het volgende:
Zou Poetin serieus nadenken over zijn opvolging? Wordt Rusland klaargemaakt voor een tijdperk na Poetin?
quote:
"Uiteindelijk is het een keuze voor het volk, het Russische volk", aldus Poetin. "Ik denk dat er een persoon moet zijn, of liever gezegd meerdere personen, zodat het volk een keuze heeft."
_O- _O- _O-
pi_217535470
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 15:31 schreef The-BFG het volgende:

[..]
[..]
_O- _O- _O-
Lol. Zelfs al zouden de Russen een keus hebben, dan helpen ze alsnog eigenhandig de volgende imperialistische, genocidale gek in het zadel.
pi_217535525
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 15:33 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Lol. Zelfs al zouden de Russen een keus hebben, dan helpen ze alsnog eigenhandig de volgende imperialistische, genocidale gek in het zadel.
Het is idd een vrij sadomasochistisch volkje
  zondag 4 mei 2025 @ 15:56:46 #121
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217535815
quote:
7s.gif Op zondag 4 mei 2025 15:02 schreef phpmystyle het volgende:
Dat zou een goede zaak zijn .

Hup oprotten

Het is wel de snelste manier om de sancties weg te krijgen

quote:
Poetin denkt na over zijn opvolging: 'Uiteindelijk is het een keuze voor het volk'

De Russische president Vladimir Poetin zegt dat hij veel nadenkt over zijn opvolging. Hij stelt in een film over zijn kwart eeuw aan de macht dat de Russen daarover moeten beslissen.

"Uiteindelijk is het een keuze voor het volk, het Russische volk", aldus Poetin. "Ik denk dat er een persoon moet zijn, of liever gezegd meerdere personen, zodat het volk een keuze heeft."

Poetin deed de uitspraak in een film van de staatstelevisie, die "Rusland, Kremlin, Poetin, 25 jaar" heet. De president domineert de Russische politiek sinds hij eind 1999 Boris Jeltsin opvolgde.

De inmiddels 72-jarige leider was president tot 2008 en daarna enkele jaren premier, om beperkingen op het maximale aantal ambtsperiodes te omzeilen. In 2012 trad hij weer aan als president. Hij had eerder een hoge rang bij de KGB.

Poetin heeft momenteel geen duidelijke opvolger. In de grondwet staat dat de premier het moet overnemen als hij zijn taken niet meer kan vervullen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 4 mei 2025 @ 16:15:58 #122
323876 michaelmoore
pi_217536075
https://nos.nl/artikel/25(...)ne-geen-andere-keuze
quote:
Geen piloot meer nodig
Gewone drones volstaan niet meer. In reactie op het toenemende gebruik van drones zijn de tegenmaatregelen geavanceerder geworden.
Het besturen van drones vereist een radioverbinding, maar deze verbinding wordt geregeld verstoord door zogeheten jammers.

AI-drones hebben geen radioverbinding nodig, en kunnen daardoor hun kamikaze-aanval zelfstandig uitvoeren.
quote:
Kunstmatige intelligentie heeft zijn intrede gedaan op het slagveld. In Isral en Oekrane gebruiken legers AI bij het vinden, selecteren en uitschakelen van doelwitten.

De snelheid van oorlogsvoering is daardoor razendsnel toegenomen, maar de technische mogelijkheden brengen een ernstig dilemma met zich mee.
quote:
Kunstmatige intelligentie op het slagveld Oekrane
Het blijkt vergeefse moeite in dit geval.

De drone laat zich niet tegenhouden door het tegensignaal, vliegt kaarsrecht op de Zhitel af en boort zich in de zijkant waarna een springlading ontploft. In een gebouw tientallen kilometers verderop klinkt gejuich.

Voor de Oekraense ploeg die de drones prepareert en lanceert, betekent dit jackpot.

Nadat het toestel dat ze volgden via de monitor was opgestegen, hebben ze niets meer hoeven doen.

De drone wist zelf zijn doelwit te vinden, bevestigde dat het om een vijandelijk doel ging en nam autonoom het besluit zich erop te storten.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Overall beste user 2022 zondag 4 mei 2025 @ 16:24:24 #123
3928 Ulx
pi_217536173
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 15:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Hup oprotten

[..]

Nee, die sancties verdwijnen pas nadat Rusland oprot uit Oekrane, de ontvoerde mensen vrijlaat en ze de schade betalen. Als het zo simpel zou zijn was Poetin allang gewipt.
  zondag 4 mei 2025 @ 16:25:40 #124
323876 michaelmoore
pi_217536195
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 16:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, die sancties verdwijnen pas nadat Rusland oprot uit Oekrane, de ontvoerde mensen vrijlaat en ze de schade betalen. Als het zo simpel zou zijn was Poetin allang gewipt.
nou daar twijfel ik aan

als er weer vrede komt dan moet er iets substantieels tegen overstaan
  Overall beste user 2022 zondag 4 mei 2025 @ 16:27:36 #125
3928 Ulx
pi_217536210
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 16:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou daar twijfel ik aan

als er weer vrede komt dan moet er iets substantieels tegen overstaan
Er kan geen vrede zijn zolang Rusland stukken Oekrane bezet houdt.
  zondag 4 mei 2025 @ 16:28:01 #126
323876 michaelmoore
pi_217536213
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 16:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
nee zo werkt dat niet
  Overall beste user 2022 zondag 4 mei 2025 @ 16:34:56 #127
3928 Ulx
pi_217536268
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 16:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee zo werkt dat niet
Nee? Rusland verdient een beloning voor de agressie?
pi_217536410
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:25 schreef Ulx het volgende:

[..]
Niet vergeten het na afloop weer te verbieden.
Boehoe andere landen willen niet meewerken terwijl ik ze verraad. Wat mij het meeste tegenstaat aan populistisch rechts is dat eindeloze slachtoffergejank.
  zondag 4 mei 2025 @ 17:19:57 #129
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217536611
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 15:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Hup oprotten

[..]

De heer Poetin als huidig president van het grote Rusland is best vrij stellig te noemen aangaande meest russische belangen.

En al zou hij -hoe dan ook- binnen niet al te lange tijd van het presidentile toneel verdwijnen, dan nog staat er wellicht straks een nieuwe leider daar op het bordes. Wellicht iemand die nog stelliger is, dan wel als zeer gevaarlijk wordt gezien bij het behartigen van russische belangen, waar niemand in het westen om staat te springen waaronder ikzelf.

Sancties zullen dan evengoed niet in dank worden afgenomen, verre van zelfs, en dat is dan misschien een understatement.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zondag 4 mei 2025 @ 17:21:56 #130
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217536623
quote:
7s.gif Op zondag 4 mei 2025 17:19 schreef Scjvb het volgende:

[..]
De heer Poetin als huidig president van het grote Rusland is best vrij stellig te noemen aangaande meest russische belangen.

En al zou hij -hoe dan ook- binnen niet al te lange tijd van het presidentiele toneel verdwijnen, dan nog staat er wellicht straks een nieuwe leider daar op het bordes. Wellicht iemand die nog stelliger is, dan wel als gevaarlijk wordt gezien bij het behartigen van russische belangen, waar niemand in het westen om staat te springen waaronder ikzelf.

Sancties zullen dan evengoed niet in dank worden afgenomen, verre van zelfs, en dat is dan misschien een understatement.
Laat ze maar kapot creperen die kutrussen. Dat zouden meer mensen moeten vinden. Dat oeverloze naar de mond praten mag wel eens stoppen.
pi_217536638
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 16:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
er zal nooit geen vrede zijn voor buren van rusland, zolang rusland denkt 'recht' te hebben op een sphere of influance.
  Overall beste user 2022 zondag 4 mei 2025 @ 17:27:20 #132
3928 Ulx
pi_217536652
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 16:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Boehoe andere landen willen niet meewerken terwijl ik ze verraad. Wat mij het meeste tegenstaat aan populistisch rechts is dat eindeloze slachtoffergejank.
Dat gejengel is inderdaad stomvervelend. Ook de idiotie daarvan: "Huuuu huur, wij superieuren worden onderdrukt door interieuren!"

Grow a pair.
pi_217536713
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 16:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee? Rusland verdient een beloning voor de agressie?
Rusland verdient een pak slaag uit de catagorie wat we met nazi duitsland hebben gedaan. Echter is niemand bereid om dat pak slaag uit te gaan delen. Misschien Oekraine maar die is niet bij machte om dat te doen.

Ik zie het front niet echt veranderen de komende paar jaar. Als er in de komende paar jaar een definitieve vrede komt of permanente staak het vuren dat verwacht ik dat Rusland in deze scenario's gewoon een deel van Oekraine bezet blijft houden.
pi_217536846
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 17:33 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Rusland verdient een pak slaag uit de catagorie wat we met nazi duitsland hebben gedaan. Echter is niemand bereid om dat pak slaag uit te gaan delen. Misschien Oekraine maar die is niet bij machte om dat te doen.

Ik zie het front niet echt veranderen de komende paar jaar. Als er in de komende paar jaar een definitieve vrede komt of permanente staak het vuren dat verwacht ik dat Rusland in deze scenario's gewoon een deel van Oekraine bezet blijft houden.
Volgens diverse economen is een totale implosie van de Russische economie niet ver weg. Mogelijk eind dit jaar al flikkert het hele kaartenhuis in elkaar.

Daarna zien we wel weer verder. Maar die bezetting kost geld en dat moet er dan wel zijn.
  zondag 4 mei 2025 @ 17:46:13 #135
323876 michaelmoore
pi_217536855
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 17:33 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Rusland verdient een pak slaag uit de catagorie wat we met nazi duitsland hebben gedaan. Echter is niemand bereid om dat pak slaag uit te gaan delen.
Misschien Oekraine maar die is niet bij machte om dat te doen.

Als men de Baltische Staten gaat aanvallen dan verwacht ik dat Polen daar als verreweg het sterkste mede NAVO lid niet mee akkoord gaat

En dan zijn wij ook in oorlog met Ruzzia
  zondag 4 mei 2025 @ 17:51:30 #136
38496 Perrin
pi_217536879
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 17:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als men de Baltische Staten gaat aanvallen dan verwacht ik dat Polen daar als verreweg het sterkste mede NAVO lid niet mee akkoord gaat

En dan zijn wij ook in oorlog met Ruzzia
We verzinnen vast wel een smoesje om de Balten voor de leeuwen te gooien.
  zondag 4 mei 2025 @ 17:52:08 #137
323876 michaelmoore
pi_217536890
quote:
15s.gif Op zondag 4 mei 2025 17:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
We verzinnen vast wel een smoesje om de Balten voor de leeuwen te gooien.
De Polen niet
  zondag 4 mei 2025 @ 17:52:59 #138
38496 Perrin
pi_217536897
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 17:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De Polen niet
Ahja kunnen we ons daar weer heldhaftig achter verschuilen.
  zondag 4 mei 2025 @ 17:53:55 #139
323876 michaelmoore
pi_217536902
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 17:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ahja kunnen we ons daar weer heldhaftig achter verschuilen.
Nederlandse troepen zijn in Litouwen nu he
https://magazines.defensi(...)ie14-efp-litouwen_29

pi_217536903
  zondag 4 mei 2025 @ 17:54:49 #141
38496 Perrin
pi_217536914
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 17:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nederlandse troepen zijn in Litouwen nu he
Die zullen wel een Karremansje doen dan.

Overall beste user 2022 zondag 4 mei 2025 @ 18:02:14 #142
3928 Ulx
pi_217536988
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 17:25 schreef Korenfok het volgende:

[..]
er zal nooit geen vrede zijn voor buren van rusland, zolang rusland denkt 'recht' te hebben op een sphere of influance.
En zolang je toegeeft aan dat waanidee blijven ze dat denken.
pi_217537305
twitter

Dat betekent waarschijnlijk dat andere militaire doelwitten nu onbeschermd zijn.
pi_217537373
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 18:26 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Dat betekent waarschijnlijk dat andere militaire doelwitten nu onbeschermd zijn.
Heeft Oekrane ballistische raketten die Moskou kunnen raken? Want dat zou het enige zijn wat er door kan komen, drones enzo gaan toch niet werken.
pi_217537390
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 18:31 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Heeft Oekrane ballistische raketten die Moskou kunnen raken? Want dat zou het enige zijn wat er door kan komen, drones enzo gaan toch niet werken.
Long Neptune's kunnen Moskou bereiken geloof ik.
pi_217537404
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 18:33 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Long Neptune's kunnen Moskou bereiken geloof ik.
Maar dat is toch een kruisraket? Die schieten ze ook de lucht uit.
pi_217537540
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 18:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
En zolang je toegeeft aan dat waanidee blijven ze dat denken.
Dit het gaat echt tijd worden dat die lui heel duidelijk gemaakt gaat worden dat zo'n beetje de rest van de hele wereld; helemaal klaar is met dat gedonder elke keer.

Ze kunnen zo'n fucking mooi land hebben, maar zijn zo achterlijk dat ze het zelf niet op orde krijgen.
pi_217537584
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 18:31 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als je er een paar duizend tegelijk stuurt overweldig je de luchtverdediging en komt er genoeg door om schade aan te richten. Dat is namelijk precies wat Rusland ook bij Oekrane doet.
pi_217537687
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 18:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als je er een paar duizend tegelijk stuurt overweldig je de luchtverdediging en komt er genoeg door om schade aan te richten. Dat is namelijk precies wat Rusland ook bij Oekrane doet.
Maar die hebben ze dus niet.
  Overall beste user 2022 zondag 4 mei 2025 @ 19:14:54 #150
3928 Ulx
pi_217537796
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 19:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar die hebben ze dus niet.
Ze hebben enkele honderden langeafstandsdrones opgespaard denk ik. De productie was opgeschaald en ze hebben minder aanvallen gedaan.
pi_217537826
Weer een briljante zet van Oek om naar 9 mei te hinten, Rus verplaatst veel luchtverdediging naar Moskou waardoor nu veel andere doelwitten minder luchtverdediging hebben
pi_217537839
Als Oekrane al een aanval op de parade gaat doen, dan zal dat eerder met een verborgen bom of iets dergelijks zijn dan met drones of ballistische raketten. De verdediging voor die laatste 2 is gewoon te goed. En Oekrane wist al ruim van tevoren welke route de parade zal zijn en op welke dag..Of anders iets doen met het eten
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217538423
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 19:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze hebben enkele honderden langeafstandsdrones opgespaard denk ik. De productie was opgeschaald en ze hebben minder aanvallen gedaan.
Als je raak wil schieten heb je ballistische raketten nodig.
pi_217538514
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 19:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zeg dat maar tegen die platgebrande olie-installaties door rusland.

Vanwaar toch die constante drang om alles wat russisch is te verdedigen ook al slaat het helemaal nergens op. Russisch bloed? Of gewoon achterlijk?
pi_217538563
Met zoveel afweergeschut in rusland die paar dagen hoef je trouwens zelf niet eens raak te schieten. Kies slimme aanvlieg routes en die russen schieten hun eigen flatgebouwen wel plat of schieten achteloos zonder na te denken over brokstukken.
pi_217538781
quote:
19s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:04 schreef TwenteFC het volgende:
Vanwaar toch die constante drang om alles wat russisch is te verdedigen ook al slaat het helemaal nergens op. Russisch bloed? Of gewoon achterlijk?
Ze denken (maatschappij) kritisch te zijn en doen eigen onderzoek..
pi_217538900
quote:
19s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:04 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Zeg dat maar tegen die platgebrande olie-installaties door rusland.

Huh, waar heb jij het nou weer over? Ik zeg dat ballistische raketten het makkelijkst door de luchtverdediging komen, dus als je die parade wil raken moet je dat doen, want het zit zo stampvol met luchtverdediging dat drones niet zo veel uithalen. We zien dat ook bij de Russen die die Noord Koreaanse BMs gebruiken.

Je wil toch die parade zo goed mogelijk verstoren?
pi_217538960
En Oekrane is bezig om BMs te maken, dus het zou mooi zijn als die eventueel al klaar zijn straks.
  zondag 4 mei 2025 @ 22:54:21 #159
323876 michaelmoore
pi_217541434
Kijk nou , Lavrov die gaat bemiddelen over een conflict
het moet niet gekker worden

Die Poetin is doodsbang voor kernwapens , want dan gaat ie zelf dood ,

https://www.telegraaf.nl/(...)-pakistaans-conflict
quote:
Rusland biedt aan te bemiddelen in Indiaas-Pakistaans conflict

Rusland is bereid India en Pakistan te helpen bij het oplossen van de spanningen over Kasjmir. Buitenlandminister Sergej Lavrov besprak dit zondag met zijn Pakistaanse ambtgenoot Ishaq Dar, aldus het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken.

Vrijdag sprak Lavrov ook al met de Indiase minister van Buitenlandse Zaken, Subrahmanyam Jaishankar.

India heeft Pakistan in verband gebracht met een terreuraanval van vorige maand.
Daarbij werden 26 burgers gedood in de betwiste regio Kasjmir, die tussen de twee kernmachten ligt.
Pakistan zegt niets met de aanval te maken te hebben.

Kasjmir, een gebied met een moslimmeerderheid, wordt door beide landen opgeist.

Rusland is al decennialang India's grootste wapenleverancier en New Delhi en Moskou onderhouden al sinds de Sovjettijd nauwe banden.
pi_217541737
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 19:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Oekraine gaat echt geen BMs schieten op moskou als er wereldleiders aanwezig zijn en doet dat sowieso eigenlijk niet op een centra van een stad.
Oekraine heeft ook niet echt genoeg BMs om Moskous luchtverdediging te overspoelen (denk ik!)
Ik vind die parade geen geschikt doel voor BMs.

Een fabriek, rafinaderij, oorlogsschip oid raken met een BM is veel meer waard dan een paar tanks en gepantserde voertuigen raken op die straat daar? Daar gaan er elke dag tientallen van stuk, why the fuck zou je daar een BM op gooien in centrum moskou.

Tenslotte, drones zijn eigenljk heel geschikt voor een stad op moskou. Je kan ze extreem laag laten vliegen en als ze eenmaal de stad hebben bereikt is het heel lastig om ze zonder collateral damage neer t halen.
  zondag 4 mei 2025 @ 23:57:47 #161
323876 michaelmoore
pi_217542247
quote:
Zo machtig is Polen
  maandag 5 mei 2025 @ 08:04:49 #162
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217543268
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:25 schreef Ulx het volgende:

[..]
Niet vergeten het na afloop weer te verbieden.
Ik mag niet naar de propaganda show van onze gezamenlijke vijand.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217543484
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 08:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik mag niet naar de propaganda show van onze gezamenlijke vijand.
Het is bij de beesten af dat er berhaupt EU-regeringsleiders afreizen om de “bevrijding” te herdenken.

De USSR heeft niemand bevrijd, ze hebben de bezetting overgenomen. 2 different things. Zeker zo’n Slowaak zou dat moeten beseffen.
pi_217543556
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 08:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is bij de beesten af dat er berhaupt EU-regeringsleiders afreizen om de “bevrijding” te herdenken.

De USSR heeft niemand bevrijd, ze hebben de bezetting overgenomen. 2 different things. Zeker zo’n Slowaak zou dat moeten beseffen.
Waarbij zo'n beetje alles voormalig Sovjet staten nog steeds last hebben van toen. Het is dus alles behalve vreemd dat de bevolking aansluiting met het Westen wil.
pi_217543764
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 08:48 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Waarbij zo'n beetje alles voormalig Sovjet staten nog steeds last hebben van toen. Het is dus alles behalve vreemd dat de bevolking aansluiting met het Westen wil.
Maar daarom is het ook hallucinant dat er, ondanks decennialange bezetting en onderdrukking, in sommige ex-Warschaupactlanden nog steeds een wezenlijk aantal mensen op de hand van Rusland is. Niet alleen die Fico, maar ook Orban en Roemeni waar nu de volgende engnek in het zadel geholpen wordt.
  maandag 5 mei 2025 @ 09:37:18 #166
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217543845
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar daarom is het ook hallucinant dat er, ondanks decennialange bezetting en onderdrukking, in sommige ex-Warschaupactlanden nog steeds een wezenlijk aantal mensen op de hand van Rusland is. Niet alleen die Fico, maar ook Orban en Roemeni waar nu de volgende engnek in het zadel geholpen wordt.
Ik vraag mij af wie die mensen zijn, boomers die verlangen naar vroeger want toen was alles beter of is het juist de jonge generaties die voor TikTokjes vallen?
  maandag 5 mei 2025 @ 09:39:24 #167
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217543874
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 09:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik vraag mij af wie die mensen zijn, boomers die verlangen naar vroeger want toen was alles beter of is het juist de jonge generaties die voor TikTokjes vallen?
Kijk om je heen wie er PVV stemt, dan heb je het antwoord.
pi_217544087
quote:

[..]
In Slowakije ging het schijnbaar vooral om bejaarden, en kwam de jongere bevolking massaal niet opdagen vanwege gebrek aan vertrouwen in de politiek of ze zitten in het buitenland voor werk.

Roemeni is een ander verhaal, na het wippen van Ceausescu is de communistische partij feitelijk gewoon van naam veranderd naar sociaal-democratische partij en hebben dezelfde politici nog decennialang de dienst uitgemaakt. Wat wij “de Roemeense Revolutie” noemen, wordt door de Roemenen helemaal niet als revolutie gezien. Nu voelt de bevolking op het platteland zich vergeten en achtergesteld en dat denken ze op te lossen door op een populistische clown te stemmen.
pi_217544109
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 09:39 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Kijk om je heen wie er PVV stemt, dan heb je het antwoord.
Dat zijn tegenwoordig ook allang geen “alle Marokkanen terug naar Istanbul” en andere kampernellies meer h. Diverse van mijn vrienden hebben ook op Wilders gestemd omdat “hij het tenminste op zou lossen”. Zijn ze inmiddels wel weer van genezen, dat wel.
pi_217544679
quote:

[..]
Niet iedereen had het slecht onder het communisme.
De partijleden, de verraders en verklikkers, die hadden toen meer macht en/of geld.
En ook mensen die ziekelijk jaloers zijn als een ander succes heeft, hebben liever communisme.

Enfin, de rus kranten van vandaag voorspellen een russische economische ramp.
pi_217544717
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 10:30 schreef oheng het volgende:

[..]
De partijleden, de verraders en verklikkers, die hadden toen meer macht en/of geld.
En ook mensen die ziekelijk jaloers zijn als een ander succes heeft, hebben liever communisme.

Als je de oorlog in sturend wil houden ten koste van andere zaken, moet je daar niet gek van opkijken.
Ik denk dat ze daar de komende 20 jaar zoet mee zijn.
pi_217544941
quote:

[..]

Zelfs de kremlingezinde media kunnen niet meer verhullen dat de economie op de rand van totale ineenstorting staat.
pi_217545145
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 10:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zelfs de kremlingezinde media kunnen niet meer verhullen dat de economie op de rand van totale ineenstorting staat.
Zou toch wel het beste nieuws zijn als het zodanig kut gaat dat de oorlogsmachine niet meer kan blijven doorgaan door economische problemen :Y
hardcoholic
pi_217545177
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 09:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat zijn tegenwoordig ook allang geen “alle Marokkanen terug naar Istanbul” en andere kampernellies meer h. Diverse van mijn vrienden hebben ook op Wilders gestemd omdat “hij het tenminste op zou lossen”. Zijn ze inmiddels wel weer van genezen, dat wel.
Vooral mensen die het linkse theetjes drinken/hoop lullen geen actie zat zijn stemmen op wilders.
hardcoholic
  maandag 5 mei 2025 @ 11:01:58 #175
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217545191
quote:

[..]

Ik denk dat de vredebrigadiers dit afdoen als Russische propaganda
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 5 mei 2025 @ 11:02:13 #176
38496 Perrin
pi_217545195
Binnenkort.
pi_217545203
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
In Roemeni sprak ik een uber chaffeur die verlangde naar Hitler.. Want Russen en Joden waren het gevaar.. Probleem is daar vooral de armoede doordat de overheid liever geld in een mega kerk steekt.

In Bulgarij vertelde een collega me, dat het communisme vandaag de dag nog steeds een grote invloed heeft. De machthebbers van toen mogen wel m langzaam uitsterven, maar hun familie niet.
pi_217545204
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 11:00 schreef Ferdii het volgende:

[..]
Vooral mensen die het linkse theetjes drinken/hoop lullen geen actie zat zijn stemmen op wilders.
Je bedoelt de linkse partijen die eigenlijk nooit aan de macht zijn hier maar die in de hoofden van rechtse slachtofferdenkers op een magische wijze toch altijd aan de macht zijn? :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217545230
quote:

[..]
Je bedoelt mensen die zelf niets willen bijdragen aan oplossingen? En denken dat wat v Wilders roept ook echt mogelijk is.
pi_217545259
quote:

[..]
En welke stappen heeft Wilders nu concreet gezet om het probleem op te lossen?

Dat we hier met een integratieprobleem zitten daar ben ik het wel mee eens en dat linkse partijen en D66 alleen het benoemen daarvan al racisme noemen draagt niets bij, maar Wilders gaat dit echt niet verhelpen hoor.

Het integratieprobleem is voor een belangrijk deel onze eigen schuld aangezien we nooit serieuze kaders hebben gesteld en alles op z’n beloop lieten, niet eens per se die migranten.
  maandag 5 mei 2025 @ 11:10:39 #181
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_217545293
quote:
5s.gif Op maandag 5 mei 2025 11:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je bedoelt de linkse partijen die eigenlijk nooit aan de macht zijn hier maar die in de hoofden van rechtse slachtofferdenkers op een magische wijze toch altijd aan de macht zijn? :')
Zelfs nu de PVV als grootste in de regering zit zonder vervelende linkse partijen, is alles wat misgaat nog altijd de schuld van links…
Het zijn gewoon niet de scherpste mesjes in de lade.
  maandag 5 mei 2025 @ 11:15:24 #182
38496 Perrin
pi_217545333
quote:
10s.gif Op maandag 5 mei 2025 11:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zelfs nu de PVV als grootste in de regering zit zonder vervelende linkse partijen, is alles wat misgaat nog altijd de schuld van links…
Liegende populisten die domme mensen vertellen wat ze willen horen.
pi_217545402
quote:

[..]
Alle input komt uit de lokale politiek of overheids instanties waar veelal linkse bolwerken elkaar in stand houden :P
ik zeg niet dat het kloppend is, ik duid alleen maar :+

hoewel berichten dat het COA reltuig meeneemt naar de efteling zeker niet bijdragen om dit soort ideen weg te nemen
hardcoholic
  maandag 5 mei 2025 @ 11:26:14 #184
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217545468
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 11:22 schreef Ferdii het volgende:

[..]
Alle input komt uit de lokale politiek of overheids instanties waar veelal linkse bolwerken elkaar in stand houden :P
ik zeg niet dat het kloppend is, ik duid alleen maar :+

hoewel berichten dat het COA reltuig meeneemt naar de efteling zeker niet bijdragen om dit soort ideen weg te nemen
Lokale politiek waar ook vooral VVD en BBB nu overal in zit, is dat ook een links complot?
pi_217545728
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 11:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Lokale politiek waar ook vooral VVD en BBB nu overal in zit, is dat ook een links complot?
quote:

[..]
er is niet zozeer sprake van eigen wetgeving die misgaat, maar gewoon simpelweg niet kunnen omdat de in het verleden gemaakte (europese) wetgeving dit in de wegzit. leuke erfenis dus

Nederland is gewoon een regeltjes ziek land geworden waardoor veranderingen zeer stroperig gaan. In europa zie je dit ook met de militaire beslissingen. iedere lidstaat heeft ineens zijn eigen regeltjes om rekening mee te houden. alles wordt dan politiek ipv doorpakken.

/draai naar ontopic :P
hardcoholic
  maandag 5 mei 2025 @ 11:43:30 #186
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_217545819
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 11:38 schreef Ferdii het volgende:

[..]
[..]
er is niet zozeer sprake van eigen wetgeving die misgaat, maar gewoon simpelweg niet kunnen omdat de in het verleden gemaakte (europese) wetgeving dit in de wegzit. leuke erfenis dus

Nederland is gewoon een regeltjes ziek land geworden waardoor veranderingen zeer stroperig gaan. In europa zie je dit ook met de militaire beslissingen. iedere lidstaat heeft ineens zijn eigen regeltjes om rekening mee te houden. alles wordt dan politiek ipv doorpakken.

/draai naar ontopic :P
Europa als grote boeman wegzetten is Poetin ook goed in :P
  maandag 5 mei 2025 @ 11:50:36 #187
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217545891
Donald Tusk Poolse premier geeft speech bij 5 mei viering Wageningen.
https://nos.nl/livestream(...)e-viering-wageningen
Vergelijkt nazi Duitsland met het Rusland van nu.
  maandag 5 mei 2025 @ 11:57:24 #188
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_217545952
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 11:50 schreef Momo het volgende:
Ja, daar kan je een goede sneer naar de Russen wel aan overlaten.
pi_217545997
quote:
Geen woord aan gelogen.
  maandag 5 mei 2025 @ 12:12:39 #190
323876 michaelmoore
pi_217546233
quote:

[..]
quote:

[..]
de linkse bovenlaag in de ministeries hebben het voor het zeggen in alles, de partijen dat is meer voor de bhne, er is ook totaal geen verschil te ontdekken in beslissingen in de voorjaarsnota
  maandag 5 mei 2025 @ 12:56:39 #191
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_217546719
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 12:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
de linkse bovenlaag in de ministeries hebben het voor het zeggen in alles, de partijen dat is meer voor de bhne, er is ook totaal geen verschil te ontdekken in beslissingen in de voorjaarsnota
Dat is je reinste onzin. Maar men heeft zich wel aan de (grond)wet te houden, ook als ministers vinden van niet - ondanks dat sommigen dat maar lastig vinden.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 5 mei 2025 @ 13:23:05 #192
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217546855
:')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_217546881
quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum

Vroeg of laat is er altijd wel iemand die een Hilter vergelijking maakt.
pi_217546892
Goed punt inderdaad. Oekrane doet heel erg alsof ze Moskou gaan aanvallen op 9 mei, dus daar is heel veel verdediging heen getrokken. Houdt dus in dat op andere plekken in het land beduidend minder (lucht)verdediging is, wat ze een goede kans geeft andere doelen te raken.

twitter

quote:
Oekrane heeft Rusland strategisch schaakmat gezet wat betreft de militaire parade in Moskou op 9 mei. Rusland moet een keuze maken tussen OF Moskou tot de tand uitrusten met luchtverdedigingssystemen zodat ze niet voor lul staan voor andere landen, wat de rest van het land kwetsbaar maakt. OF voor lul staan voor de hele wereld, maar luchtverdedigingssystemen meer verspreiden.

Gezien er meerdere meldingen zijn van zo'n 280 luchtverdedigingssystemen die vanuit het land naar Moskou zijn verplaatst en het feit dat om veiligheidsredenen de parade in Sevastopol op 9 mei is afgelast, heeft Putin gekozen voor het eerste. Dat betekent voor Oekrane dat de parade verstoren wellicht onmogelijk wordt gemaakt, maar ook dat de rest van Rusland een stuk kwetsbaarder is.

Oekrane doet waar het goed in is. Psychologische oorlogsvoering. Laat iedereen maar denken dat ze Moskou gaan aanvallen. Ondertussen zullen ze militaire doelen door heel Rusland uitschakelen.

Het laat zien dat Rusland, ondanks dat ze dagelijks zeggen dat ze de oorlog gaan winnen, de dreiging van Oekrane serieus nemen en bang zijn voor drone aanvallen.

Rusland zal heel trots op 10 mei zeggen dat het een succes was en dat Oekrane niet in staat was om de parade te verstoren. Ondertussen zullen meerdere militaire doelen in de rest van het land in vuur en vlam staan.
  Overall beste user 2022 maandag 5 mei 2025 @ 13:38:12 #195
3928 Ulx
pi_217546919
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Hitler wilden de Sudetenduitsers beschermen vond dat Polen eigenlijk een stuk Duitsland was. Ik zie een overeenkomst met Poetin's gelul over het beschermen van Russische minderheden en Oekrane dat eigenlijk Rusland is.
  maandag 5 mei 2025 @ 13:40:13 #196
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217546927
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:31 schreef MaxMark het volgende:
Goed punt inderdaad. Oekrane doet heel erg alsof ze Moskou gaan aanvallen op 9 mei, dus daar is heel veel verdediging heen getrokken. Houdt dus in dat op andere plekken in het land beduidend minder (lucht)verdediging is, wat ze een goede kans geeft andere doelen te raken.

[ x ]
[..]

Er is niet "heel veel verdediging" naar Moskou getrokken, ik weet niet waar dat vandaan komt. Ja, hier en daar wat (V)SHORAD om wat gaten te dichten. Deze types hebben geen idee van de standaard luchtverdedigingsring die om Moskou heen staat.
pi_217546939
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Poetin en Hitler zijn heel goed vergelijkbaar, al vind ik persoonlijk Mussolini nog beter.
pi_217547039
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hitler wilden de Sudetenduitsers beschermen vond dat Polen eigenlijk een stuk Duitsland was. Ik zie een overeenkomst met Poetin's gelul over het beschermen van Russische minderheden en Oekrane dat eigenlijk Rusland is.
Poetin <<< Hitler, Hitler was de personificatie van het kwaad.

Ik zie Poetin meer als iemand zoals Assad of een Miloević.
  Overall beste user 2022 maandag 5 mei 2025 @ 13:53:40 #199
3928 Ulx
pi_217547138
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Er is niet "heel veel verdediging" naar Moskou getrokken, ik weet niet waar dat vandaan komt. Ja, hier en daar wat (V)SHORAD om wat gaten te dichten. Deze types hebben geen idee van de standaard luchtverdedigingsring die om Moskou heen staat.
Het lijkt me niet heel handig om in een enorme metropool als Moskou met zulke dingen te gaan schieten. Zeker niet als er veel mensen op straat zijn. Iets met zwaartekracht.

En verder is de opzet van Oekrane al geslaagd: Het Kremlin zweet peentjes want het enige wat Oekrane hoeft te doen is het luchtalarm laten afgaan om Poetin voor lul te zetten.
  Overall beste user 2022 maandag 5 mei 2025 @ 13:54:27 #200
3928 Ulx
pi_217547143
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Poetin <<< Hitler, Hitler was de personificatie van het kwaad.

Ik zie Poetin meer als iemand zoals Assad of een Miloević.
Assad en Milosevic waren eigenlijk wel prima? Zoiets?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')