Bekijk deze YouTube-videoquote:Seizoen 1 (2023) (9 afleveringen)
Twintig jaar nadat de moderne beschaving is verwoest wordt Joel ingehuurd om de veertienjarige Ellie uit een quarantainegebied weg te smokkelen. Deze ogenschijnlijk gemakkelijke taak verwordt vlug tot een ongelooflijk zware reis, aangezien ze beiden de gehele post-pandemische Verenigde Staten door moeten trekken, en op elkaar aangewezen zijn teneinde dit te kunnen overleven.
quote:Seizoen 2 (2025) (7 afleveringen)
Het tweede seizoen speelt zich vijf jaar na de dramatische climax af. Joel en Ellie wonen inmiddels in de relatief veilige nederzetting Jackson, Wyoming. Er is rust, structuur, zelfs ruimte voor romantiek en dorpsfeesten - maar onder het oppervlak rommelt het. Joel worstelt met schuldgevoelens over zijn verleden en leugens tegen Ellie, terwijl Ellie steeds meer wantrouwen koestert jegens haar vaderfiguur. De afstand tussen hen is groter dan ooit. Joel bezoekt zelfs een therapeut om hun moeizame relatie te verwerken.
We gaan Abby niet meer zo vaak zien. Dit wordt Ellie haar seizoen.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:41 schreef The_Playmaker het volgende:
Ben wel benieuwd wat ze nu gaan doen met Abby. Gaan ze switchen zoals in de game of gaan we nu vooral focussen op Ellie, Dina en Tommy? De flashbacks zullen nu ook wel gaan komen. In de trailer zaten al fragmenten van twee flashbacks en we gaan ook nog Eugene/Joel krijgen (wat waarschijnlijk een hele aflevering zal zijn).
Ja ik vraag t me ook heel erg af.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:41 schreef The_Playmaker het volgende:
Ben wel benieuwd wat ze nu gaan doen met Abby. Gaan ze switchen zoals in de game of gaan we nu vooral focussen op Ellie, Dina en Tommy? De flashbacks zullen nu ook wel gaan komen. In de trailer zaten al fragmenten van twee flashbacks en we gaan ook nog Eugene/Joel krijgen (wat waarschijnlijk een hele aflevering zal zijn).
Ja dat gaan ze nu doen. Nu haat iedereen haar dus zou ik lekker minimaal één Abby aflevering doen. Eentje met haar vader.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja ik vraag t me ook heel erg af.
Op zich zag je wel wat van de beweegredenen van Abby, maar echt sympathie heb je in de serie nog niet op kunnen bouwen. Dat is in het spel wel, en ik vraag me af hoe ze dat willen doen in de serie.
We hebben maar 7 afleveringen. Ik hoef niet één aflevering van Abby te zien eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 23 april 2025 16:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja dat gaan ze nu doen. Nu haat iedereen haar dus zou ik lekker minimaal één Abby aflevering doen. Eentje met haar vader.
Stop je dan met kijken?quote:Op woensdag 23 april 2025 17:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We hebben maar 7 afleveringen. Ik hoef niet één aflevering van Abby te zien eerlijk gezegd.
Nee, met zeven afleveringen hoef ik niet één over Abby te zien nee. Denk niet dat het zou scoren, omdat we haar amper kennen. Ik zou dat gewoon tussen scenes van andere dingen doen.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:58 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Je zegt net letterlijk dat je het dan niet hoeft te zien
quote:Op woensdag 23 april 2025 14:43 schreef Zipportal het volgende:
[..]
We gaan Abby niet meer zo vaak zien. Dit wordt Ellie haar seizoen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No amount of money ever bought a second of time.
Vorig seizoen hebben we een hele aflevering gezien over twee mannen. Dat was een van de beste afleveringen. Dat kan nu weer.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We hebben maar 7 afleveringen. Ik hoef niet één aflevering van Abby te zien eerlijk gezegd.
Vond ik de minste eerlijk gezegd. Is ook de één na laagste bij de reviews. Left Behind was de laagste, maar ook dat was een standalone aflevering. Hoe dan ook, vond Left Behind wel beter dan twee.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Vorig seizoen hebben we een hele aflevering gezien over twee mannen. Dat was een van de beste afleveringen. Dat kan nu weer.
quote:Op woensdag 23 april 2025 18:21 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]Even gelezen, game niet gespeelt, maar dat ben ik helemaal met je eens. Zo raak je kijkers kwijt. Het is niet voor niets dat aflevering 2 en 7 van seizoen 1 het laagst gescoord hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SOONY
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No amount of money ever bought a second of time.
quote:Op woensdag 23 april 2025 20:16 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]KloptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SOONY
Ik denk dat we hem nu vaker zien dan toen hij nog leefdequote:Op woensdag 23 april 2025 20:41 schreef GGMM het volgende:
Ik hoop dat we Joel nog als spook terugzien
Het concept 'good man' wordt natuurlijk een beetje troebel in een post-apocalypse. Joel heeft naar eigen zeggen een hoop nare shit moeten doen om te overleven, Tommy te beschermen, en later om Ellie te beschermen. Als de wereld naar de tering gaat dan ga je simpelweg niet overleven met je goede bedoelingen, normen en waarden. De scene met de auto in Kansas City is daar een goed voorbeeld van.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:17 schreef The_Playmaker het volgende:
Had de meeste reacties van kijkers wel verwacht maar dat het argument “Joel was a good man” gebruikt word slaat echt nergens op. Dan heb je als kijker een hoop gemist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A mind with a heart of it's own
Dat wat hij deed om Ellie te redden daar heb ik eigenlijk niet veel moeite mee. Vooral ook omdat je in de game non-stop aangevallen werd door Fireflies. In de serie lieten ze hem ook Fireflies doden die zich overgaven of wilden wegrennen. Ik denk dat ze dat bewust gedaan hebben om het verhaal van Abby toch te onderbouwen dat hij koos om ze allemaal te doden. Ik ben dan ook benieuwd naar de aflevering met Eugene. Volgens mij gaan we daarin ook de andere kant van Joel zien. Ja, hij had waarschijnlijk geen andere keuze dan om Eugene te doden maar de manier waarop was wel een bewuste keuze. Daarom haat Eugene’s weduwe hem zo veel.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:36 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het concept 'good man' wordt natuurlijk een beetje troebel in een post-apocalypse. Joel heeft naar eigen zeggen een hoop nare shit moeten doen om te overleven, Tommy te beschermen, en later om Ellie te beschermen. Als de wereld naar de tering gaat dan ga je simpelweg niet overleven met je goede bedoelingen, normen en waarden. De scene met de auto in Kansas City is daar een goed voorbeeld van.
En goed, het doden van alle Fireflies om Ellie te redden... gemiddelde vader zou waarschijnlijk hetzelfde doen voor z'n dochter, toch? En let wel, het was allerminst zeker of die operatie iets op zou leveren of dat er überhaupt een vaccine gemaakt kon worden. Ik heb dat stuk van het verhaal altijd een beetje zwak gevonden, maar met de informatie die Joel op dat moment had zou ik hetzelfde gedaan hebben.
Ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Vorig seizoen hebben we een hele aflevering gezien over twee mannen. Dat was een van de beste afleveringen. Dat kan nu weer.
Dat is om hele andere redenen. Murrica.quote:Op woensdag 23 april 2025 19:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vond ik de minste eerlijk gezegd. Is ook de één na laagste bij de reviews. Left Behind was de laagste, maar ook dat was een standalone aflevering. Hoe dan ook, vond Left Behind wel beter dan twee.
Dit soort gesprekken over wat goed en wat slecht is, geien de omstandigheden, is waar voor mij het spel om draait. Die "zombies" zijn echt bijzaak.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:36 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het concept 'good man' wordt natuurlijk een beetje troebel in een post-apocalypse. Joel heeft naar eigen zeggen een hoop nare shit moeten doen om te overleven, Tommy te beschermen, en later om Ellie te beschermen. Als de wereld naar de tering gaat dan ga je simpelweg niet overleven met je goede bedoelingen, normen en waarden. De scene met de auto in Kansas City is daar een goed voorbeeld van.
En goed, het doden van alle Fireflies om Ellie te redden... gemiddelde vader zou waarschijnlijk hetzelfde doen voor z'n dochter, toch? En let wel, het was allerminst zeker of die operatie iets op zou leveren of dat er überhaupt een vaccine gemaakt kon worden. Ik heb dat stuk van het verhaal altijd een beetje zwak gevonden, maar met de informatie die Joel op dat moment had zou ik hetzelfde gedaan hebben.
Eens. Het is een verhaal over perspectief.quote:Op donderdag 24 april 2025 09:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dit soort gesprekken over wat goed en wat slecht is, geien de omstandigheden, is waar voor mij het spel om draait. Die "zombies" zijn echt bijzaak.
Ik vond dat echt de meest nutteloze aflevering van dat seizoen.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 april 2025 23:01 schreef DrMarten het volgende:
Ik zit nu de 2e aflevering te kijken en ik kan snappen dat als je het spel niet hebt gespeeld, je het echt tof vindt. Maar ik stoor me mateloos aan wat wijzigingen t.o.v. het spel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lekker faxen heel de dag echt genot
quote:Op donderdag 24 april 2025 10:44 schreef wolfrolf het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 24 april 2025 10:47 schreef Zipportal het volgende:
[..]oh ja!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lekker faxen heel de dag echt genot
Adolescence wordt door sommigen aanbevolen als lesmateriaal. The Last of Us zou ook mooi lesmateriaal zijn voor al die mensen met een nogal simplistisch zwart-wit beeld van de wereld. (waar ze zélf natuurlijk ook tot de goeie behoren.quote:Op donderdag 24 april 2025 09:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dit soort gesprekken over wat goed en wat slecht is, geien de omstandigheden, is waar voor mij het spel om draait. Die "zombies" zijn echt bijzaak.
Qua voortgang van de verhaallijn van Joel en Ellie was het inderdaad vrij nutteloos, maar als stand alone aflevering waarin er een breder beeld werd geschetst over wat er in de weken en maanden na de uitbraak is gebeurd en hoe burgers daar op hun eigen manier mee omgingen was het prachtig.quote:Op donderdag 24 april 2025 10:28 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik vond dat echt de meest nutteloze aflevering van dat seizoen.
Dat ja maar met de vergelijking met sat stuk in de game.. had ik liever half half gezien.quote:Op donderdag 24 april 2025 12:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Qua voortgang van de verhaallijn van Joel en Ellie was het inderdaad vrij nutteloos, maar als stand alone aflevering waarin er een breder beeld werd geschetst over wat er in de weken en maanden na de uitbraak is gebeurd en hoe burgers daar op hun eigen manier mee omgingen was het prachtig.
Hou eens op met die domme opmerkingen.quote:Op donderdag 24 april 2025 11:56 schreef thedeedster het volgende:
The Last of Us zou ook mooi lesmateriaal zijn voor al die mensen met een nogal simplistisch zwart-wit beeld van de wereld. (waar ze zélf natuurlijk ook tot de goeie behoren. )
Dit was volgens mij helemaal geen kritiek op serie kijkers.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hou eens op met die domme opmerkingen.
Kritiek is juist goed. En die kritiek opvatten als waar jij het onder verstaat is zo simplistisch, want ik weet precies waar je op doelt.
En het gaat eindelijk eens dieper dan 'WE ARE NOT SO DIFFERENT YOU AND I' in de scene voor een boss fightquote:Op vrijdag 25 april 2025 09:58 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dit was volgens mij helemaal geen kritiek op serie kijkers.
Maar kritiek op mensen die de wereld wart wit zien, goed of fout.
Het gaat er om dat mensen er meestal vanuit gaan dat ZIJ het goede doen. En dat maakt een interessante bad guy. Niks zo saai als een evil guy die evil dingen doet vanwege evil. Een kotief, overtuiging, een reden, DAT maakt het interessant.
Is Joel een bad guy? Hij deed slechte dingen vanuit de overtuiging dat het het goed was.
Zelfde geldt voor Abby. Of Ellie.
Ik ben toneelspeler en de regisseurs zeggen voor "evil rollen" ook altijd dat je moet kunnen spelen vanuit een sympathie voor je karakter, OOK als het de "bad guy" is.
Ik vind het altijd heel fijn en herkenbaar als twee mensen de hele film ruzie hebben maar er dan achterkomen dat hun beide moeders Martha heten. Dat geeft zo'n verbroedering!quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
En het gaat eindelijk eens dieper dan 'WE ARE NOT SO DIFFERENT YOU AND I' in de scene voor een boss fight
Precies.quote:Op vrijdag 25 april 2025 09:58 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dit was volgens mij helemaal geen kritiek op serie kijkers.
Maar kritiek op mensen die de wereld wart wit zien, goed of fout.
Het gaat er om dat mensen er meestal vanuit gaan dat ZIJ het goede doen. En dat maakt een interessante bad guy. Niks zo saai als een evil guy die evil dingen doet vanwege evil. Een kotief, overtuiging, een reden, DAT maakt het interessant.
Is Joel een bad guy? Hij deed slechte dingen vanuit de overtuiging dat het het goed was.
Zelfde geldt voor Abby. Of Ellie.
Ik ben toneelspeler en de regisseurs zeggen voor "evil rollen" ook altijd dat je moet kunnen spelen vanuit een sympathie voor je karakter, OOK als het de "bad guy" is.
Waarom? In de serie interesseert me die hele gast en die Abby niet?quote:Op donderdag 24 april 2025 18:06 schreef jigggy het volgende:
Wist wat er ging gebeuren en moest alsnog bijna huilen
Pedro Pascal speelt joel perfect en de vader dochter band was erg mooiquote:Op vrijdag 25 april 2025 22:18 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom? In de serie interesseert me die hele gast en die Abby niet?
Mehquote:Op vrijdag 25 april 2025 22:39 schreef jigggy het volgende:
[..]
Pedro Pascal speelt joel perfect en de vader dochter band was erg mooi
Zondag op maandagquote:Op zaterdag 26 april 2025 01:21 schreef Vlinder het volgende:
Op welke dag komt er eigenlijk een nieuwe?
Zo ging het niet helemaal precies.quote:Op vrijdag 25 april 2025 23:43 schreef xzaz het volgende:
Vooral dat hele ...
Er is een zombie uitbraak laten we wanneer er een sneeuwstorm is lekker naar buiten gaan om wat precies te doen? LEKKER rondkijken?
Serieus?
Ik heb de reden gemist dat ze naar buiten moesten?quote:Op zaterdag 26 april 2025 21:22 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Zo ging het niet helemaal precies.
Gewoon verkenningspatrouille. Dat je in ieder geval weet wat er aan komt. Maar niet zo succesvol deze episode.quote:Op zondag 27 april 2025 11:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik heb de reden gemist dat ze naar buiten moesten?
De uitleg in het spel is dat ze de regio verkennen. Waar zijn de infected? Waar is er voedsel te vinden? In de wereld laat je boodschappen achter in bijvoorbeeld registers.quote:Op zondag 27 april 2025 11:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik heb de reden gemist dat ze naar buiten moesten?
Social media is pure aidsquote:Op zondag 27 april 2025 18:45 schreef Momo het volgende:
Jammer dat Bella Ramsey social media heeft moeten deactiveren door alle nare incel "Jij bent lelijk" posts. Wat heeft het internet toch veel losers die daar schijnbaar plezier uit halen.
Waarom negeer je dat niet gewoon.quote:Op zondag 27 april 2025 18:45 schreef Momo het volgende:
Jammer dat Bella Ramsey social media heeft moeten deactiveren door alle nare incel "Jij bent lelijk" posts. Wat heeft het internet toch veel losers die daar schijnbaar plezier uit halen.
Ga jij het lekker negeren als je je Twitter feed bekijkt en letterlijk een paar honderd mensen noemen je lelijk of lopen op je te haten. We zijn ook maar mensen met z'n allen he.quote:Op zondag 27 april 2025 20:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waarom negeer je dat niet gewoon.
Ja, zij is het probleemquote:Op zondag 27 april 2025 20:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoezo, we hebben nu ongeveer de eerste 3 uur game in 3 uur serie gehad van de game. En wat in de preview zit lijkt ook vooralquote:Op maandag 28 april 2025 13:14 schreef Fok-it het volgende:
Ze lijken best snel te gaan vergeleken met de game ook als je de preview voor aflevering 4 ziet. Wel benieuwd hoe ze daar dan 2 seizoenen van gaan maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 28 april 2025 13:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoezo, we hebben nu ongeveer de eerste 3 uur game in 3 uur serie gehad van de game. En wat in de preview zit lijkt ook vooralHmm, misschien lijkt het maar zo danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vind het verder niet negatief hoor want denk niet dat ze veel meer Jackson-filler hadden kunnen toevoegen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
Als ik kijk naar de trailers dan denk ik dat ze het seizoen eindigen metquote:Op maandag 28 april 2025 14:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hmm, misschien lijkt het maar zo danVind het verder niet negatief hoor want denk niet dat ze veel meer Jackson-filler hadden kunnen toevoegen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Qua timing zit dat in het spelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind Dina wel een alfamannetje in deze aflevering, is zij een waardig vervangster voor Joel?quote:Op zondag 27 april 2025 20:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ze trekt zich er toch niets van aan door het blijkbaar te negeren. Echt niemand heeft zulke sterke schoenen dat als je duizenden beledigingen aan je adres leest dat het niks met je doet. Zelfs als stoere keyboard warrior die hard roept dat het je niks doet zul je het wel merken als je zeg 1000 beledigingen aan je adres leest. Misschien zeg je dan alsnog dat het je niks doet maar een gezond iemand zou zich niet focussen op die opmerkingen.quote:Op maandag 28 april 2025 13:12 schreef GGMM het volgende:
Je iets aantrekken wat een stel anonieme internetsukkels vinden. Dan sta je ook niet echt sterk in je schoenen zeg.
Dan kan ze wel goed acteren
Tuurlijk, leg t probleem bij het slachtoffer ipv de dader.quote:Op zondag 27 april 2025 20:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 28 april 2025 19:05 schreef Momo het volgende:
In de gameZoals ze hem vadaag lieten praten zou je denken dat hij lekker thuis blijft. Maar misschien dat hij wel een reddingsmissie wil doen als hem ter ore komt dat deze twee misschien levend terugkomen met zijn hulp.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een wel. 6,5 / 7 zoiets. Beetje traagquote:Op maandag 28 april 2025 19:40 schreef GGMM het volgende:
TLOS
Season 2, episode 3.
7/10 (mijn zelfgeschreven review, niet van het internet gehaald)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A mind with a heart of it's own
Nee, had liever Tommy mee.quote:Op maandag 28 april 2025 14:57 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Ik vind Dina wel een alfamannetje in deze aflevering, is zij een waardig vervangster voor Joel?
Haha ik wacht ook steeds tot de cutscene klaar is en ik mijn controller moet pakkenquote:Op maandag 28 april 2025 22:47 schreef The_Playmaker het volgende:
Was de hele tijd aan het wachten tot “Seattle Day 1” op het scherm zou verschijnen.
Seraphitesquote:Op maandag 28 april 2025 22:54 schreef Vlinder het volgende:
Kijken jullie ook de making of na elke uitzending?
Daar vertellen ze hoe die groep gelovigen heet die werd uitgemoord. Ben het alleen nu alweer vergetenMaar ik vind het altijd heel tof om er nog een extra verdieping van te krijgen
Ja die jaquote:Op maandag 28 april 2025 23:05 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Seraphites
De podcast is ook aan te raden, dat gaat een uur lang de diepte in met de makers
Nee ik vind dat bijna altijd eindeloos geneuzel. Herkauwen wat je al gezien hebt, beetje dat retro idee dat je TV aan het kijken bent en ze na de reclame recappen wat je voor de reclame gezien hebt.quote:Op maandag 28 april 2025 22:54 schreef Vlinder het volgende:
Daar vertellen ze hoe die groep gelovigen heet die werd uitgemoord. Ben het alleen nu alweer vergetenMaar ik vind het altijd heel tof om er nog een extra verdieping van te krijgen
Nee, die making of verneukt echt enorm de illusie wat mij betreft.quote:Op maandag 28 april 2025 22:54 schreef Vlinder het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laatste shot van de WLF en even benadrukken hoe compleet fucked Ellie en Dina zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No amount of money ever bought a second of time.
quote:Op dinsdag 29 april 2025 23:35 schreef TigerXtrm het volgende:
Game Dina![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Serie Dina![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn god wat een verbetering is dat zeg. Van irritant kutkind met 0 persoonlijkheid naar badass personage die daadwerkelijk iets toevoegt.
Interessante aflevering wel. De argumenten voor en tegen tijdens de council meeting gaven interessante extra context. Als kijker weten we immers waarom Abby Joel heeft vermoord, maar niemand in Jackson weet dat. Alleen Dina, Ellie en mogelijk Tommy weten dat. Hadden de inwoners van Jackson het wel geweten dan was er waarschijnlijk unaniem nee gestemd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laatste shot van de WLF en even benadrukken hoe compleet fucked Ellie en Dina zijnWeet Dina het wel, was ze toen niet al knockout? Ze weet ook niet dat Ellie immuun isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of hij is toch al eerder dan Ellie en Dina vertrokken omdat hij het toch niet kan verkroppen allemaal en om Ellie te beschermen. Al met al wijken ze met Tommy wel sterk af van de game, maar het moet blijken in hoeverre dat echt negatief of positief wordt richting einde van dit seizoen en volgend seizoen.quote:Op maandag 28 april 2025 19:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zoals ze hem vadaag lieten praten zou je denken dat hij lekker thuis blijft. Maar misschien dat hij wel een reddingsmissie wil doen als hem ter ore komt dat deze twee misschien levend terugkomen met zijn hulp.
Ik heb de game niet gespeeld maar in de serie lijkt het me sterk dat hij al eerder is vertrokken. Hij zei dat hij zich zorgen maakt om Ellies wraaklust en dat het Joel niks bracht. Lijkt me zeer out of character als hij dan opeens voor de troepen uitloopt. Ook in het vorige seizoen was hij helemaal al settled in Jackson toch?quote:Op woensdag 30 april 2025 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Of hij is toch al eerder dan Ellie en Dina vertrokken omdat hij het toch niet kan verkroppen allemaal en om Ellie te beschermen. Al met al wijken ze met Tommy wel sterk af van de game, maar het moet blijken in hoeverre dat echt negatief of positief wordt richting einde van dit seizoen en volgend seizoen.
Klopt, is ook totaal niet logisch. En toch...quote:Op woensdag 30 april 2025 17:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik heb de game niet gespeeld maar in de serie lijkt het me sterk dat hij al eerder is vertrokken. Hij zei dat hij zich zorgen maakt om Ellies wraaklust en dat het Joel niks bracht.
quote:Op maandag 21 april 2025 19:07 schreef ejtleeditnA het volgende:
Joel kwam in deze aflevering niet voor. Alleen twee grietjes op een paard die met elkaar zaten te flikflooien. Maar de hoofdrolspeler Joel heb ik niet gezien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sommige users vermoeden dat hij dood is, maar dat kan niet, want hoe kan hij in één ronde 18 geharde, gespierde, bebaarde fireflies strijders uitschakelen, maar 5 snotneuzen niet? Dat klopt dus niet. Joel leeft nog. De vraag is: Waar is hij dan? Dat zien we vast in de volgende aflevering.
Kloptquote:Op woensdag 30 april 2025 22:01 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Joel kwam in deze aflevering niet voor. Alleen twee grietjes op een paard die met elkaar zaten te flikflooien. Maar de hoofdrolspeler Joel heb ik niet gezien.
Sommige users vermoeden dat hij dood is, maar dat kan niet, want hoe kan hij in één ronde 18 geharde, gespierde, bebaarde fireflies strijders uitschakelen, maar 5 snotneuzen niet? Dat klopt dus niet. Joel leeft nog. De vraag is: Waar is hij dan? Dat zien we vast in de volgende aflevering.
Dat klopt.quote:Op woensdag 30 april 2025 22:28 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Klopt
Ze hadden vier paarden bij zich bij de skihut maar toen ze teruggingen waren er opeens nog maar twee. Dus in die lijkzak die ze achter zich aandroegen zaten twee in stukken gehakte paarden. Joel leeft nog.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 30 april 2025 22:01 schreef ejtleeditnA het volgende:
hoe kan hij in één ronde 18 geharde, gespierde, bebaarde fireflies strijders uitschakelen, maar 5 snotneuzen niet?
quote:Op woensdag 30 april 2025 23:14 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Dat klopt.
De lijkzak had niet het formaat van Joel en Ellie zou het lijk van Joel nooit zo respectloos over de grond laten denderen. Ik dacht daar zit hooi in voor de paarden. Joel leeft nog.
quote:Op maandag 28 april 2025 19:05 schreef Momo het volgende:
In de gameToch mooi dat met alle spoilers die ik van jullie gelezen heb nooit heb doorgekregen dat Joel dood zou gaan. Oprecht bedankt daarvoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Nee, niet weer die beeldenquote:Op woensdag 30 april 2025 23:22 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Eerste paar seconden heb je je antwoord
Achteraf zie je nu wel alle golf grapjesquote:Op woensdag 30 april 2025 23:33 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Toch mooi dat met alle spoilers die ik van jullie gelezen heb nooit heb doorgekregen dat Joel dood zou gaan. Oprecht bedankt daarvoor
quote:Op donderdag 1 mei 2025 15:17 schreef Momo het volgende:
Dina uit de game kijkt ook de afleveringen op YouTube, let op wel game spoilers.
Er zijn twee acteurs uit de game die ook de rol hebben gekregen in de serie (Marlene en iemand die jullie in aflevering 4 gaan zien). Maar voor de rest is iedereen gerecast.
quote:Op donderdag 1 mei 2025 15:20 schreef Aberkullie het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
46k views. kijkend naar iemand die op een bank zit. Ik snap de wereld niet meerquote:Op donderdag 1 mei 2025 15:17 schreef Momo het volgende:
Dina uit de game kijkt ook de afleveringen op YouTube, let op wel game spoilers.
Er zijn twee acteurs uit de game die ook de rol hebben gekregen in de serie (Marlene en iemand die jullie in aflevering 4 gaan zien). Maar voor de rest is iedereen gerecast.
Zo moeilijk is dat niet hoor. Kijken naar iemand anders die iets kijkt is een klein beetje alsof je zelf met iemand kijkt. Daarbij wat valt er niet te snappen aan andere mensen dingen zien doen. Kijk je nooit sport? Ga je nooit naar een concert?quote:Op donderdag 1 mei 2025 15:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
46k views. kijkend naar iemand die op een bank zit. Ik snap de wereld niet meer
Oh reacties kanalen heb je heel veel. Maar die hebben dan beelden van waar ze naar kijken. Zodat je enige context hebt. Hier zie je niks. Super kut geluid. Dus nee snap het idd nietquote:Op donderdag 1 mei 2025 15:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat niet hoor. Kijken naar iemand anders die iets kijkt is een klein beetje alsof je zelf met iemand kijkt. Daarbij wat valt er niet te snappen aan andere mensen dingen zien doen. Kijk je nooit sport? Ga je nooit naar een concert?
Oh ja, ik heb het niet gezien. Ik dacht dat het om reacties ging, ik vroeg me al af hoe je een HBO serie op die manier kan kijken op youtube.quote:Op donderdag 1 mei 2025 15:57 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oh reacties kanalen heb je heel veel. Maar die hebben dan beelden van waar ze naar kijken. Zodat je enige context hebt. Hier zie je niks. Super kut geluid. Dus nee snap het idd niet
Daar zijn een hoop van die reactors op YouTube flink welvarend mee geworden ja. Allemaal tijdens corona daarop ingesprongen. En dat voor zulke makkelijke content. Hebben ze toch slim gedaanquote:Op donderdag 1 mei 2025 16:34 schreef aquawoman het volgende:
Ik kijk altijd graag naar de reactie video's van Blind Wave op series. Ze doen nu ook weer The Last of Us.
Ik ben benieuwd hoe aquawoman hier bovenop gaat komenquote:Op donderdag 1 mei 2025 16:37 schreef GGMM het volgende:
Alleen het putje van de samenleving kijkt naar reactionvideos
Er is weinig hogere cultuur dan een reactie video op een reactie video op een reactie video.quote:Op donderdag 1 mei 2025 16:37 schreef GGMM het volgende:
Alleen het putje van de samenleving kijkt naar reactionvideos
Net gekeken mag ik jouw review elders delen? Kan het niet beter verwoorden dan dit.quote:Op maandag 28 april 2025 19:40 schreef GGMM het volgende:
TLOS
Season 2, episode 3.
7/10 (mijn zelfgeschreven review, niet van het internet gehaald)
Dat mag, als je je eigen toevoeging achterwege laat.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 19:31 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Net gekeken mag ik jouw review elders delen? Kan het niet beter verwoorden dan dit.
Gewoon een wat rustigere tussen aflevering na de actie van ervoor.
Ik heb de hele week huilend in een hoekje gelegenquote:Op donderdag 1 mei 2025 16:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe aquawoman hier bovenop gaat komen
Maar ook opbouw van de WLFquote:Op maandag 5 mei 2025 14:33 schreef Momo het volgende:
In vergelijking met de game schrappen ze veel tussen de muziekwinkel en het TV gebouw. Denk zo 3 uur. Al zit daar ook wel veel tutorial dingen in en dingen die optioneel zijn.
quote:Op maandag 5 mei 2025 12:26 schreef Friday12 het volgende:
Wel jammer vind ik wat missende dingenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door The_Playmaker op 05-05-2025 17:09:51 ]
Alleen ik vraag mij af hoe het zonder tommy gaat. Die is best wat oorzaak van chaosquote:Op maandag 5 mei 2025 16:55 schreef The_Playmaker het volgende:
Dit is de eerste aflevering dit seizoen die me echt weer aan het spel deed denken. Jeffrey Wright als Isaac, Seattle Day One, de gitaarscène, het TV gebouw, de ondergrondse scène. Heb nu ook net als in het spel het gevoel dat het allemaal nu pas echt gaat beginnen. Eindelijk zijn we in Seattle.
Ik heb overigens weinig moeite met de dingen die ze voor deze aflevering veranderd hebben of weggelaten hebben.
Ik neem aan dat we Jessie en Tommy nog wel snel gaan zien.quote:Op maandag 5 mei 2025 17:37 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Alleen ik vraag mij af hoe het zonder tommy gaat. Die is best wat oorzaak van chaos
quote:Op maandag 5 mei 2025 17:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat we Jessie en Tommy nog wel snel gaan zien.
Het mag van mij wel wraakbeluster, krijg echt zoete tienerfilmvibes van deze Ellie en Dina. In het spel reageerde Ellie ook veel heftiger op Dina's zwangerschap, nu was het alleen jeej ik word vader. Het contrast met Isaac is nu wel erg groot, wat ik overigens wel een sterk deel van deze aflevering vondquote:Op maandag 5 mei 2025 12:46 schreef GGMM het volgende:
Ondanks dat ze een kind krijgen gaan ze toch verder met hun gevaarlijke behoefte aan wraak.
Wat een topouders
Scharen nog welquote:Op maandag 5 mei 2025 21:49 schreef Discombobulate het volgende:
"Ellie, I'm pregnant"
Wat is het voor raar iets om dan gelijk maar even te gaan scharen.
Reactie in de game was beter. Ook wat Dina doet na de metro zeg maar.quote:Op maandag 5 mei 2025 21:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Scharen nog wel
Jij bent ook wel echt by far de allergrootste incel van dit forum he mijn hemel
Mwah weet niet. Vond Ellie in de game wel iets te fel. Haar een burden noemen enzo.quote:Op maandag 5 mei 2025 21:56 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Reactie in de game was beter. Ook zeg maar wat Dina doet na de metro zeg maar.
geef nou maar gewoon toe dat jij met een kloppende paarsgepunte lans zat en jij zelf je vette oranje paprikachips handje in Dina's broek wilde stekenquote:Op maandag 5 mei 2025 21:49 schreef Discombobulate het volgende:
"Ellie, I'm pregnant"
Wat is het voor raar iets om dan gelijk maar even te gaan scharen.
Ik vond het echt jammer dat ze in dit stukje niet spores hadden gebruiktquote:Op maandag 5 mei 2025 21:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mwah weet niet. Vond Ellie in de game wel iets te fel. Haar een burden noemen enzo.
De aanloop met de spores is wel beter dan nu ja
In de game stond ze ook echt op instorten voor ze het theater bereiktequote:
Beetje raar niet om dan gelijk seks te gaan hebben?quote:Op maandag 5 mei 2025 21:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Scharen nog wel
Jij bent ook wel echt by far de allergrootste incel van dit forum he mijn hemel
Staan behoorlijk onder stress nadat ze net beide bijna vermoord zijn door infected en omdat Dina op het punt stond Ellie te vermoorden. Vind het niet zo heel vreemd eigenlijk dat dat hun uitlaatklep isquote:Op maandag 5 mei 2025 22:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Beetje raar niet om dan gelijk seks te gaan hebben?
quote:Op maandag 5 mei 2025 22:06 schreef Discombobulate het volgende:
Je had dus in seizoen één FEDRA en nu in seizoen twee WLF? En Isaac is daar een onderdeel van, maar waarom liep hij dan over in het begin uit z'n eigen clubje?
Game plot spoilers aub even in een spoilertag. Ik hoefde niet te lezen dat een ander personage ook naar Seattle gaat komen wellicht later dit seizoen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
Dat kan, in ben denk ik wat minder lichamelijk ingesteld.quote:Op maandag 5 mei 2025 22:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Staan behoorlijk onder stress nadat ze net beide bijna vermoord zijn door infected en omdat Dina op het punt stond Ellie te vermoorden. Vind het niet zo heel vreemd eigenlijk dat dat hun uitlaatklep is
Ja dat gaf echt veel meer lading aan alles op dat moment. Dit voelde zo veilig aan.quote:Op maandag 5 mei 2025 22:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
In de game stond ze ook echt op instorten voor ze het theater bereikte
quote:Op maandag 5 mei 2025 22:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]Nja over zijn achtergrond was vrij weinig bekend. Mischien dat ze dat in de serie wat aanpakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens. Maar anders had je wellicht uit hoeken weer kritiek gekregen dat het letterlijk een of een gekopieerd is van de game. Dat vond ik bij de dialogen eigenlijk al wel opvallenquote:Op maandag 5 mei 2025 22:14 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ja dat gaf echt veel meer lading aan alles op dat moment. Dit voelde zo veilig aan.
Sommige momenten moeten ook gewoon op de game lijken. Althans dat vind ikquote:Op maandag 5 mei 2025 22:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Eens. Maar anders had je wellicht uit hoeken weer kritiek gekregen dat het letterlijk een of een gekopieerd is van de game. Dat vond ik bij de dialogen eigenlijk al wel opvallen
Day One in het spel was ook wel enorm lang vergeleken met wat er in de serie gebeurd. Volgens mij had je in het spel al flink wat WLF’s en clickers vermoord tegen de tijd dat we eindelijk bij het theater zijn.quote:Op maandag 5 mei 2025 22:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
In de game stond ze ook echt op instorten voor ze het theater bereikte
Ja ben ik met je eens hoor. Vond Take on me-scene tofquote:Op maandag 5 mei 2025 22:18 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Sommige momenten moeten ook gewoon op de game lijken. Althans dat vind ik
quote:Op maandag 5 mei 2025 22:21 schreef Momo het volgende:
Game dingenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
Ga er maar wel van uit.quote:Op maandag 5 mei 2025 22:23 schreef GGMM het volgende:
Als ik weer 2 jaar moet wachten voor het volgende seizoen om te zien hoe dit verhaal afloopt word ik pislink.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
quote:Op maandag 5 mei 2025 22:27 schreef The_Playmaker het volgende:
Ben wel benieuwd wat ze met de laatste drie afleveringen gaan doen en hoe dit seizoen gaat eindigen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
Vond het wel toffer dat de scène in het TV gebouw zich afspeelde na zonsondergang. In het spel voelde het minder heftig aan omdat het op klaarlichte dag gebeurde.quote:Op maandag 5 mei 2025 22:18 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Sommige momenten moeten ook gewoon op de game lijken. Althans dat vind ik
Inderdaad, ze hebben al gezegd dat seizoen drie aanzienlijk langer wordt dan dit seizoen. En dat er mogelijk zelfs een vierde seizoen nodig is.quote:
Zou ik opzich niet vervelend vindenquote:Op maandag 5 mei 2025 22:45 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
En tegen die tijd is er misschien alweer een nieuw spel uit,
Alleen de Red Dead Redemption reeks is wat mij betreft nog beter.quote:Op maandag 5 mei 2025 22:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zou ik opzich niet vervelend vinden![]()
Met afstand de beste game franchise die er ooit is gemaakt wat mij betreft
Nadeel is alleen dat ik er geen reet van zie als ik het overdag in de woonkamer kijkquote:Op maandag 5 mei 2025 22:31 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Vond het wel toffer dat de scène in het TV gebouw zich afspeelde na zonsondergang. In het spel voelde het minder heftig aan omdat het op klaarlichte dag gebeurde.
Eens. Ik was heel laat en heb beide spellen afgelopen december pas voor het eerst gespeeld, dus eerst seizoen één van de serie gezien. Maar echt geweldig, voelde me weer zoals ik me als kind voelde tijdens het gamenquote:Op maandag 5 mei 2025 22:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zou ik opzich niet vervelend vinden![]()
je kan ook overdrijven hoorquote:Op maandag 5 mei 2025 22:49 schreef Fok-it het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Seizoen 4 zie ik ook nog wel gebeuren in dit tempo….. Anders moeten er wel echt meer afleveringen gebeuren in een seizoen.SOONY
Ik hou van story-based games dus verhaal gooit ook wel meer gewicht in de schaalquote:Op maandag 5 mei 2025 22:57 schreef over_hedge het volgende:
[..]
je kan ook overdrijven hoorgeweldig verhaal. matige gameplay.
Nee, dit kan niet.quote:Op maandag 5 mei 2025 22:49 schreef Fok-it het volgende:
quote:Op maandag 5 mei 2025 22:58 schreef DKUp het volgende:
Ze eindigen dit seizoen dus niet wat de verwachting was.Dat gaan ze echt niet meer halen. Ze zullen veel materiaal hebben voor seizoen 3 met alles wat er nog moet gebeuren en dan ook nog hun eigen verhaallijnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk kan dat welquote:
Ellie Day 1-3 seizoen 2quote:Op maandag 5 mei 2025 22:45 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Inderdaad, ze hebben al gezegd dat seizoen drie aanzienlijk langer wordt dan dit seizoen. En dat er mogelijk zelfs een vierde seizoen nodig is.
En tegen die tijd is er misschien alweer een nieuw spel uit, dus dan is er ook een vijfde en zesde seizoen nodig
Dit seizoen word Ellie Day 1 en 2. Day 3 gaan ze niet meer redden.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 00:31 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ellie Day 1-3 seizoen 2
Abby Day 1-3 seizoen 3
Alles daarna seizoen 4
quote:Op maandag 5 mei 2025 22:28 schreef Fok-it het volgende:
quote:Op maandag 5 mei 2025 17:41 schreef Zipportal het volgende:
ik zal het even appen naar craig en neilquote:Op maandag 5 mei 2025 22:23 schreef GGMM het volgende:
Als ik weer 2 jaar moet wachten voor het volgende seizoen om te zien hoe dit verhaal afloopt word ik pislink.
Dit is geen opbouwende kritiek.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 11:12 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind seizoen één tot nu toe wel beter. Voordat mensen weer beginnen te zeuren. Nee, is gewoon opbouwende kritiek. Ik zeg nergens dat het slecht is.
Zolang je niet grondig onderbouwt waarom je S1 dan beter vindt, is het ook geen opbouwende kritiek maar enkel een mening waar niemand verder iets mee kan.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 11:12 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind seizoen één tot nu toe wel beter. Voordat mensen weer beginnen te zeuren. Nee, is gewoon opbouwende kritiek. Ik zeg nergens dat het slecht is.
Nee, het is simpelweg je mening zonder argumenten.quote:
In de muziekwinkelquote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:24 schreef Friday12 het volgende:
Het is was lafjes. Zoals waar is het paard?
Let jij wel op?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:24 schreef Friday12 het volgende:
Korte spin-off als ze het spel een beetje volgenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:55 schreef GGMM het volgende:
Hopelijk komt er een spinoff show over het paard
quote:Op dinsdag 6 mei 2025 14:05 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Korte spin-off als ze het spel een beetje volgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
quote:Op dinsdag 6 mei 2025 14:07 schreef Felagund het volgende:
[..]Niet echt het was in dit punt van het verhaal al gebeurd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan nog wel even.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zolang je niet grondig onderbouwt waarom je S1 dan beter vindt, is het ook geen opbouwende kritiek maar enkel een mening waar niemand verder iets mee kan.
Ik zou zeggen rond 30%quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:01 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe veel materiaal is er eigenlijk nog? Zijn we al bij iets van 70% van het hele verhaal of nog lang niet? Hangt er natuurlijk ook van af hoe veel je wilt uitspreiden over de tijd.
En nog een paar flashbacks.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:23 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Nog niet eens. Je heb 2x day 1-3 en dan nog alles dat er daarna gebeurt. 20-25% max
Dus 1/3 van het hele verhaal?quote:
bij buurvrouw Jansenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:24 schreef Friday12 het volgende:
Op deze Gameplay van ongeveer 25 uur zit het zwangerschap announcement op iets voor 07:00:00 uur.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:23 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Nog niet eens. Je heb 2x day 1-3 en dan nog alles dat er daarna gebeurt. 20-25% max
Kan wel kloppen ja, maar het gaat er ook vanaf hangen in hoeverre ze verhaallijnen door elkaar gaan laten lopen en welke delen ze eventueel overslaan.quote:Op woensdag 7 mei 2025 12:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Op deze Gameplay van ongeveer 25 uur zit het zwangerschap announcement op iets voor 07:00:00 uur.
Dat zou dus 28% ongeveer zijn.
Lijkt meer op een kwart inderdaad. Er mist echt nog te veel nu. Helemaal omdat er nog maar drie afleveringen dit seizoen zijn. Verwacht dat ze dag 3 het begin net halen, hoewel er nog vermoedelijk flashbacks komen na het zien van de trailer.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:23 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk ranziger dat ze hun vieze "morning breath" gingen "oplossen" door op oude beef jerky te kauwen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:52 schreef xzaz het volgende:
Lekker zo'n gebeten arm langs je buik laten gaan en ondertussen gevingerd worden door een net gebeten iemand.
100% IQ.
Ja je kunt wel uittekenen wat voor hysterisch gejank we hier gaan krijgen wanneer Lev zijn intrede doet.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:41 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik was al een beetje bang dat het na vorige aflevering langzaam bergafwaarts zou gaan, want dat is dezelfde curve die het verhaal in het spel ook volgt. De toevoegingen en veranderingen zijn zeer welkom, maar uiteindelijk kun je maar zoveel doen als je bij het bronmateriaal in de buurt wil blijven.
Dina's reactie op Ellie's 'infectie' was echt veeeeel beter en veel geloofwaardiger dan 'oh, als jij het zegt. Oh trouwens ik ben zwanger.'
Van 'ik ben zwanger' naar vol gas liggen vingeren 1 minuut later was misschien weer een beetje het andere extreemJe kan het gooien op stress ontlading en spanning die eruit moet maar ik vond het een uitermate vreemd gekozen moment voor de seks scene tussen Ellie en Dina.
Sowieso te veel nadruk op LHBTI bullshit in deze aflevering wat echt niet nodig was, zelfs Dina kreeg een 'boehoe mijn moeder accepteerde mijn seksualiteit niet' verhaaltje. Niet geheel onverwacht gezien Rukmann's invloed. Gezien de laatste twee afleveringen door hem geschreven zijn zal dat nog wel erger worden helaas.
Tot nu toe volgt de serie (helaas?) dezelfde trend als het spel en krijgt dezelfde kritieken. Sterk en emotioneel begin, waarna het verhaal langzaam vervalt in woke onzin en onnodig character drama. De serie is tot op heden wel veel sterker geschreven dan het spel, en ja dat zegt een hoop over het spel voor de gene die dat nog nooit gespeeld hebben.
Die gaan precies hetzelfde zijn als met de game. 1 kamp vol usual suspects vindt het geweldige vertegenwoordiging, andere kamp usual suspects zit al schuimbekkend naar de TV te hate watchen. En ik zit hier me vooral te ergeren aan het feit dat het 0,0 toevoegt aan een al uitermate slecht verhaal.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja je kunt wel uittekenen wat voor hysterisch gejank we hier gaan krijgen wanneer Lev zijn intrede doet.
Of sommige mensen kijken niet naar 'vertegenwoordiging' maar gewoon naar een character an sich? Vond Lev een van de leukere complexere personages (zeker in combinatie met Abby)quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:02 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Die gaan precies hetzelfde zijn als met de game. 1 kamp vol usual suspects vindt het geweldige vertegenwoordiging
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder moeten mensen lekker doen wat ze zelf willen alleen het altijd onnodig toevoegen als een moment van character building vind ik zwak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het is dus niet gewoon een character an sich. Het is een sociaal politiek statement in een post apocalyptisch verhaal, net als de pride vlaggen van afgelopen aflevering, of het jank verhaaltje van Dina over haar moeder, of het feit dat seksuele oriëntatie opvallend vaak aanwezig is onder de main cast. De aflevering over Bill en Frank pakte dat fantastisch aan. Dat was een geweldige aflevering die een mooi verhaal vertelde over twee personages die toevallig homo zijn. Dat is ver verwijderd van wat er afgelopen aflevering gebeurde waarbij we prominent een hele scene gewijd krijgen aan een fucking pride vlag in een zombie post apocalypse verhaal. Ik hoop dat Lev dezelfde elegante aanpak krijgt als bij Bill en Frank, maar gezien de richting waarin deze aflevering op ging heb ik er sterk m'n twijfels bij.quote:
quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:18 schreef Friday12 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder moeten mensen lekker doen wat ze zelf willen alleen het altijd onnodig toevoegen als een moment van character building vind ik zwak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No amount of money ever bought a second of time.
Endor doet het ook veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beterquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Maar het is dus niet gewoon een character an sich. Het is een sociaal politiek statement in een post apocalyptisch verhaal, net als de pride vlaggen van afgelopen aflevering, of het jank verhaaltje van Dina over haar moeder, of het feit dat seksuele oriëntatie opvallend vaak aanwezig is onder de main cast. De aflevering over Bill en Frank pakte dat fantastisch aan. Dat was een geweldige aflevering die een mooi verhaal vertelde over twee personages die toevallig homo zijn. Dat is ver verwijderd van wat er afgelopen aflevering gebeurde waarbij we prominent een hele scene gewijd krijgen aan een fucking pride vlag in een zombie post apocalypse verhaal. Ik hoop dat Lev dezelfde elegante aanpak krijgt als bij Bill en Frank, maar gezien de richting waarin deze aflevering op ging heb ik er sterk m'n twijfels bij.
Dat maakt een bepaald deel van de kijkers er vooral van. Hetzelfde deel die werkelijk en letterlijk alles wat niet hetero-normatief is als politiek statement ziet. Lijkt me doodvermoeiend om zo een serie of film te kijken maargoed.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Maar het is dus niet gewoon een character an sich. Het is een sociaal politiek statement
Zo hé een hele scene aan een pride vlagquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Maar het is dus niet gewoon een character an sich. Het is een sociaal politiek statement in een post apocalyptisch verhaal, net als de pride vlaggen van afgelopen aflevering, of het jank verhaaltje van Dina over haar moeder, of het feit dat seksuele oriëntatie opvallend vaak aanwezig is onder de main cast. De aflevering over Bill en Frank pakte dat fantastisch aan. Dat was een geweldige aflevering die een mooi verhaal vertelde over twee personages die toevallig homo zijn. Dat is ver verwijderd van wat er afgelopen aflevering gebeurde waarbij we prominent een hele scene gewijd krijgen aan een fucking pride vlag in een zombie post apocalypse verhaal. Ik hoop dat Lev dezelfde elegante aanpak krijgt als bij Bill en Frank, maar gezien de richting waarin deze aflevering op ging heb ik er sterk m'n twijfels bij.
Ja, dat plus die regenboogvlaggen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:24 schreef Fok-it het volgende:
Enige cringe momentje was dat Ellie zei 'Im gonna be a dad'
Hohoquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:26 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, dat plus die regenboogvlaggen.
We snappen het de actrice is trans/genderfluid/whatever Dat vinden we heel normaal! Mogen we nu weer zombies zien ofzo
Ook niemand in die wereld maakt zich zorgen als ze ergens lopen lmao en dan wanneer er zombies zijn "Hoe kon dat nou gebeuren"quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:26 schreef GGMM het volgende:
We snappen het de actrice is trans/genderfluid/whatever Dat vinden we heel normaal! Mogen we nu weer zombies zien ofzo
quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als in zonder trans was het verhaal hier hetzelfde in gebleven en dus onnodig.
Klopt mensen met een mening kunnen beter wegwezen hier!quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:30 schreef Aberkullie het volgende:
Alle snowflakes die woke niet aan kunnen zien zonder te schuimbekken kunnen beter nu stoppen met kijken dan. Scheelt ook weer gezeik in dit topic
quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:39 schreef Friday12 het volgende:
[..]Ja, zoals tientallen toevoegingen die ook 'onnodig' zijn. Als Ellie in een muziekwinkel niet op een gitaar een liedje speelt verandert er ook niks aan het verhaal, maar he iets met creatieve vrijheid enzo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als in zonder trans was het verhaal hier hetzelfde in gebleven en dus onnodig.
Maar veel sterkte de komende weken dan. Het zal allemaal niet meevallen“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
Dina?quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:48 schreef GGMM het volgende:
Dat met die gitaar was vanwege haar band met Joel en dat andere meisje wiens naam ik vergeten ben. dat was wel degelijk relevant
Zeker. Vond het ook een scene die je er niet uit kon knippen. Maar ging me meer erom dat beide gewoon simpelweg een keus van de maker is geweest en dat die het dus niet onnodig vond om toe te voegenquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:52 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja.
Het emotioneerde haar en het hielp hun relatie vooruit
ja als ze zonder gitaar zou gitaarspelen heb je dezelfde vergelijkingquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, zoals tientallen toevoegingen die ook 'onnodig' zijn. Als Ellie in een muziekwinkel niet op een gitaar een liedje speelt verandert er ook niks aan het verhaal, maar he iets met creatieve vrijheid enzo.
Maar veel sterkte de komende weken dan. Het zal allemaal niet meevallen
Ohquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zeker. Vond het ook een scene die je er niet uit kon knippen. Maar ging me meer erom dat beide gewoon simpelweg een keus van de maker is geweest en dat die het dus niet onnodig vond om toe te voegen
Klopt, maar niet bij het publiek, en dat is het hele punt. Die elementen zijn bedoeld als een 'hey jullie in de echte wereld, we zien jullie en we steunen julliequote:Op donderdag 8 mei 2025 14:35 schreef BillDauterive het volgende:
Ik vond die pride vlaggen juist wel mooi, vooral omdat Ellie en Dina niet wisten waar die vlaggen voor stonden. Na 20 jaar post-apocalyptisch is er veel kennis weg en dat zie je straks ook bij Lev.
Zou dat ook je reactie zijn als Dina volgende aflevering een MAGA petje op straat vindt en daar een mooie closeup van gemaakt wordt? Mijn reactie zou hetzelfde zijn namelijk, maar ik betwijfel of die van jou dat ook is.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:24 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Zo hé een hele scene aan een pride vlag
Lol wat een vergelijking ook. Op pride worden er al tientallen jaren regenboogvlaggen vertoond. Een Maga pet is van de laatste jaren en dus totaal ridicuul in deze seriequote:Op donderdag 8 mei 2025 15:01 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Klopt, maar niet bij het publiek, en dat is het hele punt. Die elementen zijn bedoeld als een 'hey jullie in de echte wereld, we zien jullie en we steunen jullie' knipoog naar die gemeenschap. Net als heel veel andere elementen in het verhaal overigens. Prima dat je dat wil steunen, maar waarom moet dat hier? Waarom moet dat in een serie over zombies die zich bijna 30 jaar na de val van de maatschappij afspeelt? Het breekt opzettelijk de 4e muur voor een paar seconden sociaal politiek activisme en daar heb ik echt zo'n godgruwelijke hekel aan.
[..]
Zou dat ook je reactie zijn als Dina volgende aflevering een MAGA petje op straat vindt en daar een mooie closeup van gemaakt wordt? Mijn reactie zou hetzelfde zijn namelijk, maar ik betwijfel of die van jou dat ook is.
Dan maak je er een communistische vlag van. Of een hakenkruis. Het boeit ook geen fuck wat het is, mijn punt vliegt echt volledig over je heenquote:Op donderdag 8 mei 2025 15:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Lol wat een vergelijking ook. Op pride worden er al tientallen jaren regenboogvlaggen vertoond. Een Maga pet is van de laatste jaren en dus totaal ridicuul in deze serie
Wel als die mening niet inhoudelijk is maar alleen maar even kotsen op ‘woke’quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:43 schreef GGMM het volgende:
[..]
Klopt mensen met een mening kunnen beter wegwezen hier!
Ook zo'n heerlijke dooddoener dit. Als mensen gewoon geen sociaal politiek activisme in hun entertainment willen zien dan zijn ze meteen anti-woke, en daarmee is elke discussie gewoon meteen morsdood gemaakt. Gaat echt altijd hetzelfdequote:Op donderdag 8 mei 2025 15:08 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Wel als die mening niet inhoudelijk is maar alleen maar even kotsen op ‘woke’
Hadden ze kunnen doen ja. Vind een regenboogvlag een betere en luchtige keus dan een hakenkruis in een dystopische wereld maar had daar weinig politiek statement in gezienquote:Op donderdag 8 mei 2025 15:07 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dan maak je er een communistische vlag van. Of een hakenkruis. Het boeit ook geen fuck wat het is, mijn punt vliegt echt volledig over je heen
Haha grappig he.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:10 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ook zo'n heerlijke dooddoener dit. Als mensen gewoon geen sociaal politiek activisme in hun entertainment willen zien dan zijn ze meteen anti-woke, en daarmee is elke discussie gewoon meteen morsdood gemaakt. Gaat echt altijd hetzelfde
Je hebt de rest van de serie wel gezien? Dat je niet schrikt als die meiden straks lesbisch/bi blijken te zijn en het daarom best grappig is dat zij de betekenis van de pride vlag niet kennen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:01 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Klopt, maar niet bij het publiek, en dat is het hele punt. Die elementen zijn bedoeld als een 'hey jullie in de echte wereld, we zien jullie en we steunen jullie' knipoog naar die gemeenschap. Net als heel veel andere elementen in het verhaal overigens. Prima dat je dat wil steunen, maar waarom moet dat hier? Waarom moet dat in een serie over zombies die zich bijna 30 jaar na de val van de maatschappij afspeelt? Het breekt opzettelijk de 4e muur voor een paar seconden sociaal politiek activisme en daar heb ik echt zo'n godgruwelijke hekel aan.
[..]
Zou dat ook je reactie zijn als Dina volgende aflevering een MAGA petje op straat vindt en daar een mooie closeup van gemaakt wordt? Mijn reactie zou hetzelfde zijn namelijk, maar ik betwijfel of die van jou dat ook is.
Op zich een grappig moment.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:43 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Je hebt de rest van de serie wel gezien? Dat je niet schrikt als die meiden straks lesbisch/bi blijken te zijn en het daarom best grappig is dat zij de betekenis van de pride vlag niet kennen.
5 hele seconden beeld en iemand schiet uit zijn pantyquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:24 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Zo hé een hele scene aan een pride vlag
Verder gaat de hele serie over 2 dames die verliefd op elkaar worden maar daar hoor je dan niemand overquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:24 schreef DrMarten het volgende:
[..]
5 hele seconden beeld en iemand schiet uit zijn panty
Ik snap dat gezeik op 'Woke' in zulke situaties nooit. Alsof iemand wordt verplicht te kijken.
Daar gaat de hele serie niet over.quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Verder gaat de hele serie over 2 dames die verliefd op elkaar worden maar daar hoor je dan niemand over
Klopt daar draait echt de hele serie al om (lol)quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Verder gaat de hele serie over 2 dames die verliefd op elkaar worden maar daar hoor je dan niemand over
Dat is dan weer een belangrijk onderdeel van het verhaal. Het is lastig dat te begrijpen hequote:Op donderdag 8 mei 2025 16:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ook niet.quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:40 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oke niet de hele serie maar wel een groot deel
Ik ben niet degene die overstuur raakt van een paar kleurtjes op de muurquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:53 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Dat is dan weer een belangrijk onderdeel van het verhaal. Het is lastig dat te begrijpen he
Ik ook niet maar je maakt iedereen met een andere mening belachelijk of niet?quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:57 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die overstuur raakt van een paar kleurtjes op de muur
Dan zou ik aan de gang blijven hierquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:58 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik ook niet maar je maakt iedereen met een andere mening belachelijk of niet?
Mischien was het een andersquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:59 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dan zou ik aan de gang blijven hier
quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
In dit geval past het ook gewoon in het verhaal maar zo niet boeit het me ook niet, het is letterlijk 1 seconde in beeld.quote:Op donderdag 8 mei 2025 17:03 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Mischien was het een anders
Als iets nut heeft voor een verhaal boeit het mij niet. Als het alleen een nutteloze politieke statement is dan
Voor mij voelde het dus helemaal niet als knipoog naar de lhbtiq+-gemeenschap, maar ik begrijp wel dat je het zo ziet. Als Dina een MAGA petje vindt en hem opzet, zou ik daar ook erg om kunnen lachen, gewoon omdat zij nooit de associatie heeft die wij ermee hebben. Zij vindt het een gewoon petje, net als dat ze bij de regenboogvlag ook niet aan lhbtiq+ denkt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:01 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
[..]
Helemaal eens. Daarom hoor je mij ook niet over het feit dat Ellie al sinds 2013 lesbisch is. Of dat Bill en Frank al sinds 2013 homo zijn. Daarom prijs ik een aflevering die een homokoppel gewoon als normale mensen neerzet in een ijzersterke aflevering zonder dat Bill een pride vlag op z'n huis heeft hangen of een monoloog houdt over hoe moeilijk zijn leven als homo was voor de uitbraak.quote:Op donderdag 8 mei 2025 17:19 schreef BillDauterive het volgende:
Ik denk dat veel mensen die klagen over dat dit een politiek statement is, niet beseffen hoeveel heteronormativiteit in elke serie zit en dat dat - ten opzichte van de samenleving - zelfs oververtegenwoordigd is. En dat is echt niet erg, want veel schrijvers zijn gewoon hetero of durven het niet aan om iets anders in de serie te stoppen, omdat ze dan veel kritiek krijgen. Maar als het dan wel een keer gebeurt, zou het wel een wereld van verschil maken als het niet voor zoveel gedoe zorgt.
Mijn kritiek gaat over een toekomstige personagequote:Op donderdag 8 mei 2025 17:06 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
In dit geval past het ook gewoon in het verhaal maar zo niet boeit het me ook niet, het is letterlijk 1 seconde in beeld.
En in plaats van maar stante pede aannemen dat die wrijving dan wel gerechtvaardigd moet zijn zou je je ook kunnen afvragen waarom een hoop mensen die wrijving niet voelen. En dan kom je vast wel tot iets genuanceerders dan dat die mensen wel woke moeten zijnquote:Op donderdag 8 mei 2025 17:37 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Zeker als het gaat om acceptatie dan zorgt de aanpak van seizoen 2 echt alleen maar voor meer wrijving
Oh ik moet eerlijk zeggen dat ik dat in de game gemist heb, waarschijnlijk omdat ze het 1 keer benoemen en daarna verder geen rol meer speelt. Lekker belangrijk danquote:Op donderdag 8 mei 2025 17:55 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Mijn kritiek gaat over een toekomstige personage
Wutquote:Op donderdag 8 mei 2025 18:06 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oh ik moet eerlijk zeggen dat ik dat in de game gemist heb,
Mooie cliffhanger ja, maar het moet in z'n geheel wel een beetje closure gaan krijgen en ik ben bang dat dat niet gebeurd.quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog maar 3 afleveringen dit seizoen, ik hoop dat het nu wel een beetje een extra versnelling gaat krijgen richting een mooie cliffhanger (die hoogstwaarschijnlijk wel redelijk vastligt nu als je de game hebt gespeeld).
quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:47 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Met andere dingen bezig zijn tijdens die cutscenes
Dat is een hele lange discussie die ik niet hier ga voeren. Ik wil gewoon niet dat entertainment gebruikt wordt als zeepkist (tenzij dat expliciet het punt van de serie is, en dat is het hier niet). Dat is niet waarvoor ik 's avonds op de bank plof om een serie te kijken, en velen met mij.quote:Op donderdag 8 mei 2025 17:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En in plaats van maar stante pede aannemen dat die wrijving dan wel gerechtvaardigd moet zijn zou je je ook kunnen afvragen waarom een hoop mensen die wrijving niet voelen. En dan kom je vast wel tot iets genuanceerders dan dat die mensen wel woke moeten zijn
En velen niet. Maar je bent een vastlopende langspeelplaat dus laten we die discussie maar hierbij laten inderdaadquote:
quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:06 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oh ik moet eerlijk zeggen dat ik dat in de game gemist heb, waarschijnlijk omdat ze het 1 keer benoemen en daarna verder geen rol meer speelt. Lekker belangrijk dan
Dan ga je toch lekker kabouter plop binge watchen ofzo. Wat een strontvervelend gezeik zeg.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:57 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat is een hele lange discussie die ik niet hier ga voeren. Ik wil gewoon niet dat entertainment gebruikt wordt als zeepkist (tenzij dat expliciet het punt van de serie is, en dat is het hier niet). Dat is niet waarvoor ik 's avonds op de bank plof om een serie te kijken, en velen met mij.
Mensen als jij verpesten het dan ook vooral voor zichzelf. Pfff, je zou je mood maar zo laten beïnvloeden door zoiets. Dan ben je emotioneel niet helemaal jofel hoor.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:57 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat is een hele lange discussie die ik niet hier ga voeren. Ik wil gewoon niet dat entertainment gebruikt wordt als zeepkist (tenzij dat expliciet het punt van de serie is, en dat is het hier niet). Dat is niet waarvoor ik 's avonds op de bank plof om een serie te kijken, en velen met mij.
Als het eens een keer voor komt zou het niet zo erg zijn. De laatste jaren is het gewoon overdaad aan zeepkisten, en vooral uit één specifieke hoek. Dat frustreert.quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mensen als jij verpesten het dan ook vooral voor zichzelf. Pfff, je zou je mood maar zo laten beïnvloeden door zoiets. Dan ben je emotioneel niet helemaal jofel hoor.
Altijd maar dan kijk je lekker niet is ook strontvervelendquote:Op donderdag 8 mei 2025 19:59 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker kabouter plop binge watchen ofzo. Wat een strontvervelend gezeik zeg.
Ik kijk vaker oude serieus waar het gewoon om entertainment ging en niet policor shitquote:Op donderdag 8 mei 2025 20:24 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Als het eens een keer voor komt zou het niet zo erg zijn. De laatste jaren is het gewoon overdaad aan zeepkisten, en vooral uit één specifieke hoek. Dat frustreert.
Daarbij heeft The Last of Us een speciaal plekje in mijn hart en vind ik het nog frustrerender dat uitgerekend dat speciale plekje wordt gebruikt als zeepkist.
Dus ja, roept emoties op. Ben ook maar een mens
De acteurs pesten enzo is gewoon echt zielig gedrag. Verder hoe horen ze er niet bij als er geen regenboog vlag in zit? Dat soort shitquote:Op donderdag 8 mei 2025 20:35 schreef GGMM het volgende:
Bij mij roept het geen emotie op ik vind het ook nog wel iets liefs hebben als die actrice blijkbaar gepest wordt op Instragram oid omdat ze trans/pan/whatever is dat ze dit erin stoppen, maar hopelijk blijft het hierbij.
Waar ik wel moe van word is dat geouwehoer dat mensen van de LGBTQ -community zo vreselijk blij zijn dat ze het gevoel krijgen erbij te horen omdat er een vlaggetje in een zombie-serie voorkomt. hoe zielig en onzeker is dat zeg.
Deze aflevering krijgt van mij een 7, maar vanaf nu zal ik een punt in aftrek brengen per regenboogvlag per aflevering.
Wat anders? Moeten makers van series zich gaan verantwoorden en zich aanpassen aan oppervlakkige eikeltjes die boos en onzeker worden omdat er een klein beetje maatschappelijke inhoud in hun entertainment zit?quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:53 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Altijd maar dan kijk je lekker niet is ook strontvervelend
Of ja je zou het niet denken... Maken ze gewoon vette verhalen zonder politieke correcte zooi. Of in iedergeval zo de nadruk op shit te leggen. Vroeger waren er zat vette films en series en niemand boeide het wat iemand wasquote:Op donderdag 8 mei 2025 21:31 schreef Farenji het volgende:
[..]
Wat anders? Moeten makers van series zich gaan verantwoorden en zich aanpassen aan oppervlakkige eikeltjes die boos en onzeker worden omdat er een klein beetje maatschappelijke inhoud in hun entertainment zit?
Ben je de financier, de producent, schrijver, de zenderbaas? Waar haal je het misplaatste idee vandaan dat jij iets te zeggen hebt over waar de serie wel en niet over mag gaan? Maak anders lekker je eigen serie met alleen maar gespierde behaarde alfamannen die het de hele tijd over tieten en bier hebben en wijven in hun kont knijpen en dan een keiharde scheet laten. Veel plezier.quote:Op donderdag 8 mei 2025 21:33 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Of ja je zou het niet denken... Maken ze gewoon vette verhalen zonder politieke correcte zooi. Of in iedergeval zo de nadruk op shit te leggen. Vroeger waren er zat vette films en series en niemand boeide het wat iemand was
Tevens hetzelfde als BLM en Covid in tv series toen dat een groot drama was. Je wil toch ff uit die sleur van al die dingen en gewoon een leuk verhaal hebben.
Lekker weer overdrijven he tering. En dan zeg je dat mensen die dit niets vinden intolerant zijnquote:Op donderdag 8 mei 2025 21:47 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ben je de financier, de producent, schrijver, de zenderbaas? Waar haal je het misplaatste idee vandaan dat jij iets te zeggen hebt over waar de serie wel en niet over mag gaan? Maak anders lekker je eigen serie met alleen maar gespierde behaarde alfamannen die het de hele tijd over tieten en bier hebben en wijven in hun kont knijpen en dan een keiharde scheet laten. Veel plezier.
Open er een topic over.quote:Op donderdag 8 mei 2025 21:54 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Lekker weer overdrijven he tering. En dan zeg je dat mensen die dit niets vinden intolerant zijn
quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Nou, dit voelt een beetje als een persoonlijke aanval op mij, GMMM. Want dit is wat ik zei in mijn vorige post. Hoe is dat zielig en onzeker als ik blij ben met een beetje representatie? Ik vind het zieliger als mensen moeilijk doen om een fucking vlagquote:Op donderdag 8 mei 2025 20:35 schreef GGMM het volgende:
Waar ik wel moe van word is dat geouwehoer dat mensen van de LGBTQ -community zo vreselijk blij zijn dat ze het gevoel krijgen erbij te horen omdat er een vlaggetje in een zombie-serie voorkomt. hoe zielig en onzeker is dat zeg.
Het gaat niet om de letterlijke vlag. Het gaat nooit om de fucking vlag. Het is ook nooit gegaan om die motherfucking vlag. En dat men dat nog steeds niet snapt (of wil snappen) is echt gewoon...quote:Op donderdag 8 mei 2025 23:05 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nou, dit voelt een beetje als een persoonlijke aanval op mij, GMMM. Want dit is wat ik zei in mijn vorige post. Hoe is dat zielig en onzeker als ik blij ben met een beetje representatie? Ik vind het zieliger als mensen moeilijk doen om een fucking vlag
Je moet negatieve zeikmensen niet laten wijsmaken dat je er niet bij hoort, maar ik vind dit eigenlijk een beetje de andere kant van diezelfde munt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 23:05 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nou, dit voelt een beetje als een persoonlijke aanval op mij, GMMM. Want dit is wat ik zei in mijn vorige post. Hoe is dat zielig en onzeker als ik blij ben met een beetje representatie?
Mee eens, de aflevering van Bill en Frank was zo prachtigquote:Op donderdag 8 mei 2025 17:37 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Helemaal eens. Daarom hoor je mij ook niet over het feit dat Ellie al sinds 2013 lesbisch is. Of dat Bill en Frank al sinds 2013 homo zijn. Daarom prijs ik een aflevering die een homokoppel gewoon als normale mensen neerzet in een ijzersterke aflevering zonder dat Bill een pride vlag op z'n huis heeft hangen of een monoloog houdt over hoe moeilijk zijn leven als homo was voor de uitbraak.
Ik 'schiet pas uit m'n panty' wanneer dat soort dingen keihard en zonder nadenken in het verhaal worden geforceerd en actief ten kosten gaan van het verhaal en de personages op wie het betrekking heeft. Er is een goede manier om dat aan te pakken en een slechte manier. TLOU Part I en seizoen 1 pakken het goed aan. TLOU part 2 en seizoen 2 pakken het slecht aan.
Zeker als het gaat om acceptatie dan zorgt de aanpak van seizoen 2 echt alleen maar voor meer wrijving, in plaats van dat het ook maar iets positiefs bijdraagt aan acceptatie en emancipatie. Als dat het doel is dan moet je sterke personages in een sterk verhaal schrijven. Seizoen 2 heeft op dit moment geen van beide.
Ha, in dit geval welquote:Op donderdag 8 mei 2025 23:11 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het gaat niet om de letterlijke vlag. Het gaat nooit om de fucking vlag. Het is ook nooit gegaan om die motherfucking vlag. En dat men dat nog steeds niet snapt (of wil snappen) is echt gewoon...
Zon vlag is toch veel minder een statement dan dat de man die iets zei van Ellie en Dina's kus op zijn bek wordt geslagen voor een opmerking die hij maakt. Ik vind dat altijd zo krampachtig zeuren over politiek statements in de kleinste dingen. Mij leek het gewoon een voorbeeld van iets waarvan je verwacht dat ze het kennen omdat je tegenwoordig onder een steen zou moeten leven om dat niet te doen. Dat voegt wat mij betreft iets toe aan het post-apocalyptische zonder dat ik er een statement in zie. Een statement zou eerder zijn als een van de twee de ander uitlegt hoe die vlag symbool is voor LGBTQ+ en hoe geweldig ze op weg waren voor de zombies ofzo.quote:Op donderdag 8 mei 2025 23:43 schreef over_hedge het volgende:
Van mij hoeven dat soort politieke statements ook niet in een post apocalyptisch serie. Of het nou die vlag is of een ander hedendaags politieks iets. Dus nee gaat niet om de vlag. Maar om het politieke statement door te willen drammen wat niet in de tijd van het verhaal past
Zo hoef ik ook geen hedendaagse problemen te zien in een star wars film.
Maar zo erg is het ook weer niet. Vind de serie er niet minder goed door. Ben erg benieuwd waar het heen gaat! Vanaf nu heb ik eigenlijk geen idee. Tot aan nu wist ik wat er ging gebeuren, omdat er zo veel te doen was om deel 2 van het spel. Maar zelf nooit gespeeld. Dus volgens mij ben ik vanaf nu redelijk spoiler vrij
Hoezo zeuren? Ik zeg dat het er van mij niet in hoeft. Maar van de rest het er niet minder goed door vind en benieuwd naar de rest benquote:Op vrijdag 9 mei 2025 01:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zon vlag is toch veel minder een statement dan dat de man die iets zei van Ellie en Dina's kus op zijn bek wordt geslagen voor een opmerking die hij maakt. Ik vind dat altijd zo krampachtig zeuren over politiek statements in de kleinste dingen. Mij leek het gewoon een voorbeeld van iets waarvan je verwacht dat ze het kennen omdat je tegenwoordig onder een steen zou moeten leven om dat niet te doen. Dat voegt wat mij betreft iets toe aan het post-apocalyptische zonder dat ik er een statement in zie. Een statement zou eerder zijn als een van de twee de ander uitlegt hoe die vlag symbool is voor LGBTQ+ en hoe geweldig ze op weg waren voor de zombies ofzo.
Het lijkt me eerder je eigen invulling die van het zien van zon vlaggetje een statement maakt.
Die aflevering paste voor mijn gevoel totaal niet in de serie/verhaallijn van hoe die, tot dan toe, verliep. Ik ken de game zelf niet en heb die aflevering met verbazing zitten kijken, alsof ik een totaal andere serie zat te kijken. Het had voor mij niet te maken met dat die aflevering "woke" was of met "LGBTQ" te maken had, maar het paste voor mijn gevoel totaal niet in de verhaallijn zoals die verliep. Het is alsof je Game of Thrones zit te kijken en dan een aflevering van South Park krijgt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 23:38 schreef BillDauterive het volgende:
Mee eens, de aflevering van Bill en Frank was zo prachtig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |