5 hele seconden beeld en iemand schiet uit zijn pantyquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:24 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Zo hé een hele scene aan een pride vlag
Verder gaat de hele serie over 2 dames die verliefd op elkaar worden maar daar hoor je dan niemand overquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:24 schreef DrMarten het volgende:
[..]
5 hele seconden beeld en iemand schiet uit zijn panty
Ik snap dat gezeik op 'Woke' in zulke situaties nooit. Alsof iemand wordt verplicht te kijken.
Daar gaat de hele serie niet over.quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Verder gaat de hele serie over 2 dames die verliefd op elkaar worden maar daar hoor je dan niemand over
Klopt daar draait echt de hele serie al om (lol)quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Verder gaat de hele serie over 2 dames die verliefd op elkaar worden maar daar hoor je dan niemand over
Dat is dan weer een belangrijk onderdeel van het verhaal. Het is lastig dat te begrijpen hequote:Op donderdag 8 mei 2025 16:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ook niet.quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:40 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oke niet de hele serie maar wel een groot deel
Ik ben niet degene die overstuur raakt van een paar kleurtjes op de muurquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:53 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Dat is dan weer een belangrijk onderdeel van het verhaal. Het is lastig dat te begrijpen he
Ik ook niet maar je maakt iedereen met een andere mening belachelijk of niet?quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:57 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die overstuur raakt van een paar kleurtjes op de muur
Dan zou ik aan de gang blijven hierquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:58 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik ook niet maar je maakt iedereen met een andere mening belachelijk of niet?
Mischien was het een andersquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:59 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dan zou ik aan de gang blijven hier
quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Maar het is dus niet gewoon een character an sich. Het is een sociaal politiek statement in een post apocalyptisch verhaal, net als de pride vlaggen van afgelopen aflevering, of het jank verhaaltje van Dina over haar moeder, of het feit dat seksuele oriëntatie opvallend vaak aanwezig is onder de main cast. De aflevering over Bill en Frank pakte dat fantastisch aan. Dat was een geweldige aflevering die een mooi verhaal vertelde over twee personages die toevallig homo zijn. Dat is ver verwijderd van wat er afgelopen aflevering gebeurde waarbij we prominent een hele scene gewijd krijgen aan een fucking pride vlag in een zombie post apocalypse verhaal. Ik hoop dat Lev dezelfde elegante aanpak krijgt als bij Bill en Frank, maar gezien de richting waarin deze aflevering op ging heb ik er sterk m'n twijfels bij.
In dit geval past het ook gewoon in het verhaal maar zo niet boeit het me ook niet, het is letterlijk 1 seconde in beeld.quote:Op donderdag 8 mei 2025 17:03 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Mischien was het een anders
Als iets nut heeft voor een verhaal boeit het mij niet. Als het alleen een nutteloze politieke statement is dan
Voor mij voelde het dus helemaal niet als knipoog naar de lhbtiq+-gemeenschap, maar ik begrijp wel dat je het zo ziet. Als Dina een MAGA petje vindt en hem opzet, zou ik daar ook erg om kunnen lachen, gewoon omdat zij nooit de associatie heeft die wij ermee hebben. Zij vindt het een gewoon petje, net als dat ze bij de regenboogvlag ook niet aan lhbtiq+ denkt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:01 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Klopt, maar niet bij het publiek, en dat is het hele punt. Die elementen zijn bedoeld als een 'hey jullie in de echte wereld, we zien jullie en we steunen jullie' knipoog naar die gemeenschap. Net als heel veel andere elementen in het verhaal overigens. Prima dat je dat wil steunen, maar waarom moet dat hier? Waarom moet dat in een serie over zombies die zich bijna 30 jaar na de val van de maatschappij afspeelt? Het breekt opzettelijk de 4e muur voor een paar seconden sociaal politiek activisme en daar heb ik echt zo'n godgruwelijke hekel aan.
[..]
Zou dat ook je reactie zijn als Dina volgende aflevering een MAGA petje op straat vindt en daar een mooie closeup van gemaakt wordt? Mijn reactie zou hetzelfde zijn namelijk, maar ik betwijfel of die van jou dat ook is.
Helemaal eens. Daarom hoor je mij ook niet over het feit dat Ellie al sinds 2013 lesbisch is. Of dat Bill en Frank al sinds 2013 homo zijn. Daarom prijs ik een aflevering die een homokoppel gewoon als normale mensen neerzet in een ijzersterke aflevering zonder dat Bill een pride vlag op z'n huis heeft hangen of een monoloog houdt over hoe moeilijk zijn leven als homo was voor de uitbraak.quote:Op donderdag 8 mei 2025 17:19 schreef BillDauterive het volgende:
Ik denk dat veel mensen die klagen over dat dit een politiek statement is, niet beseffen hoeveel heteronormativiteit in elke serie zit en dat dat - ten opzichte van de samenleving - zelfs oververtegenwoordigd is. En dat is echt niet erg, want veel schrijvers zijn gewoon hetero of durven het niet aan om iets anders in de serie te stoppen, omdat ze dan veel kritiek krijgen. Maar als het dan wel een keer gebeurt, zou het wel een wereld van verschil maken als het niet voor zoveel gedoe zorgt.
Mijn kritiek gaat over een toekomstige personagequote:Op donderdag 8 mei 2025 17:06 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
In dit geval past het ook gewoon in het verhaal maar zo niet boeit het me ook niet, het is letterlijk 1 seconde in beeld.
En in plaats van maar stante pede aannemen dat die wrijving dan wel gerechtvaardigd moet zijn zou je je ook kunnen afvragen waarom een hoop mensen die wrijving niet voelen. En dan kom je vast wel tot iets genuanceerders dan dat die mensen wel woke moeten zijnquote:Op donderdag 8 mei 2025 17:37 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Zeker als het gaat om acceptatie dan zorgt de aanpak van seizoen 2 echt alleen maar voor meer wrijving
Oh ik moet eerlijk zeggen dat ik dat in de game gemist heb, waarschijnlijk omdat ze het 1 keer benoemen en daarna verder geen rol meer speelt. Lekker belangrijk danquote:Op donderdag 8 mei 2025 17:55 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Mijn kritiek gaat over een toekomstige personage
Wutquote:Op donderdag 8 mei 2025 18:06 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oh ik moet eerlijk zeggen dat ik dat in de game gemist heb,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
Mooie cliffhanger ja, maar het moet in z'n geheel wel een beetje closure gaan krijgen en ik ben bang dat dat niet gebeurd.quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog maar 3 afleveringen dit seizoen, ik hoop dat het nu wel een beetje een extra versnelling gaat krijgen richting een mooie cliffhanger (die hoogstwaarschijnlijk wel redelijk vastligt nu als je de game hebt gespeeld).
quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:47 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Met andere dingen bezig zijn tijdens die cutscenes
Dat is een hele lange discussie die ik niet hier ga voeren. Ik wil gewoon niet dat entertainment gebruikt wordt als zeepkist (tenzij dat expliciet het punt van de serie is, en dat is het hier niet). Dat is niet waarvoor ik 's avonds op de bank plof om een serie te kijken, en velen met mij.quote:Op donderdag 8 mei 2025 17:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En in plaats van maar stante pede aannemen dat die wrijving dan wel gerechtvaardigd moet zijn zou je je ook kunnen afvragen waarom een hoop mensen die wrijving niet voelen. En dan kom je vast wel tot iets genuanceerders dan dat die mensen wel woke moeten zijn
En velen niet. Maar je bent een vastlopende langspeelplaat dus laten we die discussie maar hierbij laten inderdaadquote:
quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:06 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oh ik moet eerlijk zeggen dat ik dat in de game gemist heb, waarschijnlijk omdat ze het 1 keer benoemen en daarna verder geen rol meer speelt. Lekker belangrijk dan
Dan ga je toch lekker kabouter plop binge watchen ofzo. Wat een strontvervelend gezeik zeg.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:57 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat is een hele lange discussie die ik niet hier ga voeren. Ik wil gewoon niet dat entertainment gebruikt wordt als zeepkist (tenzij dat expliciet het punt van de serie is, en dat is het hier niet). Dat is niet waarvoor ik 's avonds op de bank plof om een serie te kijken, en velen met mij.
Mensen als jij verpesten het dan ook vooral voor zichzelf. Pfff, je zou je mood maar zo laten beïnvloeden door zoiets. Dan ben je emotioneel niet helemaal jofel hoor.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:57 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat is een hele lange discussie die ik niet hier ga voeren. Ik wil gewoon niet dat entertainment gebruikt wordt als zeepkist (tenzij dat expliciet het punt van de serie is, en dat is het hier niet). Dat is niet waarvoor ik 's avonds op de bank plof om een serie te kijken, en velen met mij.
Als het eens een keer voor komt zou het niet zo erg zijn. De laatste jaren is het gewoon overdaad aan zeepkisten, en vooral uit één specifieke hoek. Dat frustreert.quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mensen als jij verpesten het dan ook vooral voor zichzelf. Pfff, je zou je mood maar zo laten beïnvloeden door zoiets. Dan ben je emotioneel niet helemaal jofel hoor.
Altijd maar dan kijk je lekker niet is ook strontvervelendquote:Op donderdag 8 mei 2025 19:59 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker kabouter plop binge watchen ofzo. Wat een strontvervelend gezeik zeg.
Ik kijk vaker oude serieus waar het gewoon om entertainment ging en niet policor shitquote:Op donderdag 8 mei 2025 20:24 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Als het eens een keer voor komt zou het niet zo erg zijn. De laatste jaren is het gewoon overdaad aan zeepkisten, en vooral uit één specifieke hoek. Dat frustreert.
Daarbij heeft The Last of Us een speciaal plekje in mijn hart en vind ik het nog frustrerender dat uitgerekend dat speciale plekje wordt gebruikt als zeepkist.
Dus ja, roept emoties op. Ben ook maar een mens
De acteurs pesten enzo is gewoon echt zielig gedrag. Verder hoe horen ze er niet bij als er geen regenboog vlag in zit? Dat soort shitquote:Op donderdag 8 mei 2025 20:35 schreef GGMM het volgende:
Bij mij roept het geen emotie op ik vind het ook nog wel iets liefs hebben als die actrice blijkbaar gepest wordt op Instragram oid omdat ze trans/pan/whatever is dat ze dit erin stoppen, maar hopelijk blijft het hierbij.
Waar ik wel moe van word is dat geouwehoer dat mensen van de LGBTQ -community zo vreselijk blij zijn dat ze het gevoel krijgen erbij te horen omdat er een vlaggetje in een zombie-serie voorkomt. hoe zielig en onzeker is dat zeg.
Deze aflevering krijgt van mij een 7, maar vanaf nu zal ik een punt in aftrek brengen per regenboogvlag per aflevering.
Wat anders? Moeten makers van series zich gaan verantwoorden en zich aanpassen aan oppervlakkige eikeltjes die boos en onzeker worden omdat er een klein beetje maatschappelijke inhoud in hun entertainment zit?quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:53 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Altijd maar dan kijk je lekker niet is ook strontvervelend
Of ja je zou het niet denken... Maken ze gewoon vette verhalen zonder politieke correcte zooi. Of in iedergeval zo de nadruk op shit te leggen. Vroeger waren er zat vette films en series en niemand boeide het wat iemand wasquote:Op donderdag 8 mei 2025 21:31 schreef Farenji het volgende:
[..]
Wat anders? Moeten makers van series zich gaan verantwoorden en zich aanpassen aan oppervlakkige eikeltjes die boos en onzeker worden omdat er een klein beetje maatschappelijke inhoud in hun entertainment zit?
Ben je de financier, de producent, schrijver, de zenderbaas? Waar haal je het misplaatste idee vandaan dat jij iets te zeggen hebt over waar de serie wel en niet over mag gaan? Maak anders lekker je eigen serie met alleen maar gespierde behaarde alfamannen die het de hele tijd over tieten en bier hebben en wijven in hun kont knijpen en dan een keiharde scheet laten. Veel plezier.quote:Op donderdag 8 mei 2025 21:33 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Of ja je zou het niet denken... Maken ze gewoon vette verhalen zonder politieke correcte zooi. Of in iedergeval zo de nadruk op shit te leggen. Vroeger waren er zat vette films en series en niemand boeide het wat iemand was
Tevens hetzelfde als BLM en Covid in tv series toen dat een groot drama was. Je wil toch ff uit die sleur van al die dingen en gewoon een leuk verhaal hebben.
Lekker weer overdrijven he tering. En dan zeg je dat mensen die dit niets vinden intolerant zijnquote:Op donderdag 8 mei 2025 21:47 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ben je de financier, de producent, schrijver, de zenderbaas? Waar haal je het misplaatste idee vandaan dat jij iets te zeggen hebt over waar de serie wel en niet over mag gaan? Maak anders lekker je eigen serie met alleen maar gespierde behaarde alfamannen die het de hele tijd over tieten en bier hebben en wijven in hun kont knijpen en dan een keiharde scheet laten. Veel plezier.
Open er een topic over.quote:Op donderdag 8 mei 2025 21:54 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Lekker weer overdrijven he tering. En dan zeg je dat mensen die dit niets vinden intolerant zijn
quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Nou, dit voelt een beetje als een persoonlijke aanval op mij, GMMM. Want dit is wat ik zei in mijn vorige post. Hoe is dat zielig en onzeker als ik blij ben met een beetje representatie? Ik vind het zieliger als mensen moeilijk doen om een fucking vlagquote:Op donderdag 8 mei 2025 20:35 schreef GGMM het volgende:
Waar ik wel moe van word is dat geouwehoer dat mensen van de LGBTQ -community zo vreselijk blij zijn dat ze het gevoel krijgen erbij te horen omdat er een vlaggetje in een zombie-serie voorkomt. hoe zielig en onzeker is dat zeg.
Het gaat niet om de letterlijke vlag. Het gaat nooit om de fucking vlag. Het is ook nooit gegaan om die motherfucking vlag. En dat men dat nog steeds niet snapt (of wil snappen) is echt gewoon...quote:Op donderdag 8 mei 2025 23:05 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nou, dit voelt een beetje als een persoonlijke aanval op mij, GMMM. Want dit is wat ik zei in mijn vorige post. Hoe is dat zielig en onzeker als ik blij ben met een beetje representatie? Ik vind het zieliger als mensen moeilijk doen om een fucking vlag
Je moet negatieve zeikmensen niet laten wijsmaken dat je er niet bij hoort, maar ik vind dit eigenlijk een beetje de andere kant van diezelfde munt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 23:05 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nou, dit voelt een beetje als een persoonlijke aanval op mij, GMMM. Want dit is wat ik zei in mijn vorige post. Hoe is dat zielig en onzeker als ik blij ben met een beetje representatie?
Mee eens, de aflevering van Bill en Frank was zo prachtigquote:Op donderdag 8 mei 2025 17:37 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Helemaal eens. Daarom hoor je mij ook niet over het feit dat Ellie al sinds 2013 lesbisch is. Of dat Bill en Frank al sinds 2013 homo zijn. Daarom prijs ik een aflevering die een homokoppel gewoon als normale mensen neerzet in een ijzersterke aflevering zonder dat Bill een pride vlag op z'n huis heeft hangen of een monoloog houdt over hoe moeilijk zijn leven als homo was voor de uitbraak.
Ik 'schiet pas uit m'n panty' wanneer dat soort dingen keihard en zonder nadenken in het verhaal worden geforceerd en actief ten kosten gaan van het verhaal en de personages op wie het betrekking heeft. Er is een goede manier om dat aan te pakken en een slechte manier. TLOU Part I en seizoen 1 pakken het goed aan. TLOU part 2 en seizoen 2 pakken het slecht aan.
Zeker als het gaat om acceptatie dan zorgt de aanpak van seizoen 2 echt alleen maar voor meer wrijving, in plaats van dat het ook maar iets positiefs bijdraagt aan acceptatie en emancipatie. Als dat het doel is dan moet je sterke personages in een sterk verhaal schrijven. Seizoen 2 heeft op dit moment geen van beide.
Ha, in dit geval welquote:Op donderdag 8 mei 2025 23:11 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het gaat niet om de letterlijke vlag. Het gaat nooit om de fucking vlag. Het is ook nooit gegaan om die motherfucking vlag. En dat men dat nog steeds niet snapt (of wil snappen) is echt gewoon...
Zon vlag is toch veel minder een statement dan dat de man die iets zei van Ellie en Dina's kus op zijn bek wordt geslagen voor een opmerking die hij maakt. Ik vind dat altijd zo krampachtig zeuren over politiek statements in de kleinste dingen. Mij leek het gewoon een voorbeeld van iets waarvan je verwacht dat ze het kennen omdat je tegenwoordig onder een steen zou moeten leven om dat niet te doen. Dat voegt wat mij betreft iets toe aan het post-apocalyptische zonder dat ik er een statement in zie. Een statement zou eerder zijn als een van de twee de ander uitlegt hoe die vlag symbool is voor LGBTQ+ en hoe geweldig ze op weg waren voor de zombies ofzo.quote:Op donderdag 8 mei 2025 23:43 schreef over_hedge het volgende:
Van mij hoeven dat soort politieke statements ook niet in een post apocalyptisch serie. Of het nou die vlag is of een ander hedendaags politieks iets. Dus nee gaat niet om de vlag. Maar om het politieke statement door te willen drammen wat niet in de tijd van het verhaal past
Zo hoef ik ook geen hedendaagse problemen te zien in een star wars film.
Maar zo erg is het ook weer niet. Vind de serie er niet minder goed door. Ben erg benieuwd waar het heen gaat! Vanaf nu heb ik eigenlijk geen idee. Tot aan nu wist ik wat er ging gebeuren, omdat er zo veel te doen was om deel 2 van het spel. Maar zelf nooit gespeeld. Dus volgens mij ben ik vanaf nu redelijk spoiler vrij
Hoezo zeuren? Ik zeg dat het er van mij niet in hoeft. Maar van de rest het er niet minder goed door vind en benieuwd naar de rest benquote:Op vrijdag 9 mei 2025 01:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zon vlag is toch veel minder een statement dan dat de man die iets zei van Ellie en Dina's kus op zijn bek wordt geslagen voor een opmerking die hij maakt. Ik vind dat altijd zo krampachtig zeuren over politiek statements in de kleinste dingen. Mij leek het gewoon een voorbeeld van iets waarvan je verwacht dat ze het kennen omdat je tegenwoordig onder een steen zou moeten leven om dat niet te doen. Dat voegt wat mij betreft iets toe aan het post-apocalyptische zonder dat ik er een statement in zie. Een statement zou eerder zijn als een van de twee de ander uitlegt hoe die vlag symbool is voor LGBTQ+ en hoe geweldig ze op weg waren voor de zombies ofzo.
Het lijkt me eerder je eigen invulling die van het zien van zon vlaggetje een statement maakt.
Die aflevering paste voor mijn gevoel totaal niet in de serie/verhaallijn van hoe die, tot dan toe, verliep. Ik ken de game zelf niet en heb die aflevering met verbazing zitten kijken, alsof ik een totaal andere serie zat te kijken. Het had voor mij niet te maken met dat die aflevering "woke" was of met "LGBTQ" te maken had, maar het paste voor mijn gevoel totaal niet in de verhaallijn zoals die verliep. Het is alsof je Game of Thrones zit te kijken en dan een aflevering van South Park krijgt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 23:38 schreef BillDauterive het volgende:
Mee eens, de aflevering van Bill en Frank was zo prachtig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |