Dan maak je er een communistische vlag van. Of een hakenkruis. Het boeit ook geen fuck wat het is, mijn punt vliegt echt volledig over je heenquote:Op donderdag 8 mei 2025 15:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Lol wat een vergelijking ook. Op pride worden er al tientallen jaren regenboogvlaggen vertoond. Een Maga pet is van de laatste jaren en dus totaal ridicuul in deze serie
Wel als die mening niet inhoudelijk is maar alleen maar even kotsen op ‘woke’quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:43 schreef GGMM het volgende:
[..]
Klopt mensen met een mening kunnen beter wegwezen hier!
Ook zo'n heerlijke dooddoener dit. Als mensen gewoon geen sociaal politiek activisme in hun entertainment willen zien dan zijn ze meteen anti-woke, en daarmee is elke discussie gewoon meteen morsdood gemaakt. Gaat echt altijd hetzelfdequote:Op donderdag 8 mei 2025 15:08 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Wel als die mening niet inhoudelijk is maar alleen maar even kotsen op ‘woke’
Hadden ze kunnen doen ja. Vind een regenboogvlag een betere en luchtige keus dan een hakenkruis in een dystopische wereld maar had daar weinig politiek statement in gezienquote:Op donderdag 8 mei 2025 15:07 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dan maak je er een communistische vlag van. Of een hakenkruis. Het boeit ook geen fuck wat het is, mijn punt vliegt echt volledig over je heen
Haha grappig he.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:10 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ook zo'n heerlijke dooddoener dit. Als mensen gewoon geen sociaal politiek activisme in hun entertainment willen zien dan zijn ze meteen anti-woke, en daarmee is elke discussie gewoon meteen morsdood gemaakt. Gaat echt altijd hetzelfde
Je hebt de rest van de serie wel gezien? Dat je niet schrikt als die meiden straks lesbisch/bi blijken te zijn en het daarom best grappig is dat zij de betekenis van de pride vlag niet kennen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:01 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Klopt, maar niet bij het publiek, en dat is het hele punt. Die elementen zijn bedoeld als een 'hey jullie in de echte wereld, we zien jullie en we steunen jullie' knipoog naar die gemeenschap. Net als heel veel andere elementen in het verhaal overigens. Prima dat je dat wil steunen, maar waarom moet dat hier? Waarom moet dat in een serie over zombies die zich bijna 30 jaar na de val van de maatschappij afspeelt? Het breekt opzettelijk de 4e muur voor een paar seconden sociaal politiek activisme en daar heb ik echt zo'n godgruwelijke hekel aan.
[..]
Zou dat ook je reactie zijn als Dina volgende aflevering een MAGA petje op straat vindt en daar een mooie closeup van gemaakt wordt? Mijn reactie zou hetzelfde zijn namelijk, maar ik betwijfel of die van jou dat ook is.
Op zich een grappig moment.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:43 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Je hebt de rest van de serie wel gezien? Dat je niet schrikt als die meiden straks lesbisch/bi blijken te zijn en het daarom best grappig is dat zij de betekenis van de pride vlag niet kennen.
5 hele seconden beeld en iemand schiet uit zijn pantyquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:24 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Zo hé een hele scene aan een pride vlag
Verder gaat de hele serie over 2 dames die verliefd op elkaar worden maar daar hoor je dan niemand overquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:24 schreef DrMarten het volgende:
[..]
5 hele seconden beeld en iemand schiet uit zijn panty
Ik snap dat gezeik op 'Woke' in zulke situaties nooit. Alsof iemand wordt verplicht te kijken.
Daar gaat de hele serie niet over.quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Verder gaat de hele serie over 2 dames die verliefd op elkaar worden maar daar hoor je dan niemand over
Klopt daar draait echt de hele serie al om (lol)quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Verder gaat de hele serie over 2 dames die verliefd op elkaar worden maar daar hoor je dan niemand over
Dat is dan weer een belangrijk onderdeel van het verhaal. Het is lastig dat te begrijpen hequote:Op donderdag 8 mei 2025 16:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ook niet.quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:40 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oke niet de hele serie maar wel een groot deel
Ik ben niet degene die overstuur raakt van een paar kleurtjes op de muurquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:53 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Dat is dan weer een belangrijk onderdeel van het verhaal. Het is lastig dat te begrijpen he
Ik ook niet maar je maakt iedereen met een andere mening belachelijk of niet?quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:57 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die overstuur raakt van een paar kleurtjes op de muur
Dan zou ik aan de gang blijven hierquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:58 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik ook niet maar je maakt iedereen met een andere mening belachelijk of niet?
Mischien was het een andersquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:59 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dan zou ik aan de gang blijven hier
quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Maar het is dus niet gewoon een character an sich. Het is een sociaal politiek statement in een post apocalyptisch verhaal, net als de pride vlaggen van afgelopen aflevering, of het jank verhaaltje van Dina over haar moeder, of het feit dat seksuele oriëntatie opvallend vaak aanwezig is onder de main cast. De aflevering over Bill en Frank pakte dat fantastisch aan. Dat was een geweldige aflevering die een mooi verhaal vertelde over twee personages die toevallig homo zijn. Dat is ver verwijderd van wat er afgelopen aflevering gebeurde waarbij we prominent een hele scene gewijd krijgen aan een fucking pride vlag in een zombie post apocalypse verhaal. Ik hoop dat Lev dezelfde elegante aanpak krijgt als bij Bill en Frank, maar gezien de richting waarin deze aflevering op ging heb ik er sterk m'n twijfels bij.
In dit geval past het ook gewoon in het verhaal maar zo niet boeit het me ook niet, het is letterlijk 1 seconde in beeld.quote:Op donderdag 8 mei 2025 17:03 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Mischien was het een anders
Als iets nut heeft voor een verhaal boeit het mij niet. Als het alleen een nutteloze politieke statement is dan
Voor mij voelde het dus helemaal niet als knipoog naar de lhbtiq+-gemeenschap, maar ik begrijp wel dat je het zo ziet. Als Dina een MAGA petje vindt en hem opzet, zou ik daar ook erg om kunnen lachen, gewoon omdat zij nooit de associatie heeft die wij ermee hebben. Zij vindt het een gewoon petje, net als dat ze bij de regenboogvlag ook niet aan lhbtiq+ denkt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:01 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Klopt, maar niet bij het publiek, en dat is het hele punt. Die elementen zijn bedoeld als een 'hey jullie in de echte wereld, we zien jullie en we steunen jullie' knipoog naar die gemeenschap. Net als heel veel andere elementen in het verhaal overigens. Prima dat je dat wil steunen, maar waarom moet dat hier? Waarom moet dat in een serie over zombies die zich bijna 30 jaar na de val van de maatschappij afspeelt? Het breekt opzettelijk de 4e muur voor een paar seconden sociaal politiek activisme en daar heb ik echt zo'n godgruwelijke hekel aan.
[..]
Zou dat ook je reactie zijn als Dina volgende aflevering een MAGA petje op straat vindt en daar een mooie closeup van gemaakt wordt? Mijn reactie zou hetzelfde zijn namelijk, maar ik betwijfel of die van jou dat ook is.
Helemaal eens. Daarom hoor je mij ook niet over het feit dat Ellie al sinds 2013 lesbisch is. Of dat Bill en Frank al sinds 2013 homo zijn. Daarom prijs ik een aflevering die een homokoppel gewoon als normale mensen neerzet in een ijzersterke aflevering zonder dat Bill een pride vlag op z'n huis heeft hangen of een monoloog houdt over hoe moeilijk zijn leven als homo was voor de uitbraak.quote:Op donderdag 8 mei 2025 17:19 schreef BillDauterive het volgende:
Ik denk dat veel mensen die klagen over dat dit een politiek statement is, niet beseffen hoeveel heteronormativiteit in elke serie zit en dat dat - ten opzichte van de samenleving - zelfs oververtegenwoordigd is. En dat is echt niet erg, want veel schrijvers zijn gewoon hetero of durven het niet aan om iets anders in de serie te stoppen, omdat ze dan veel kritiek krijgen. Maar als het dan wel een keer gebeurt, zou het wel een wereld van verschil maken als het niet voor zoveel gedoe zorgt.
Mijn kritiek gaat over een toekomstige personagequote:Op donderdag 8 mei 2025 17:06 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
In dit geval past het ook gewoon in het verhaal maar zo niet boeit het me ook niet, het is letterlijk 1 seconde in beeld.
En in plaats van maar stante pede aannemen dat die wrijving dan wel gerechtvaardigd moet zijn zou je je ook kunnen afvragen waarom een hoop mensen die wrijving niet voelen. En dan kom je vast wel tot iets genuanceerders dan dat die mensen wel woke moeten zijnquote:Op donderdag 8 mei 2025 17:37 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Zeker als het gaat om acceptatie dan zorgt de aanpak van seizoen 2 echt alleen maar voor meer wrijving
Oh ik moet eerlijk zeggen dat ik dat in de game gemist heb, waarschijnlijk omdat ze het 1 keer benoemen en daarna verder geen rol meer speelt. Lekker belangrijk danquote:Op donderdag 8 mei 2025 17:55 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Mijn kritiek gaat over een toekomstige personage
Wutquote:Op donderdag 8 mei 2025 18:06 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oh ik moet eerlijk zeggen dat ik dat in de game gemist heb,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |