abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 mei 2025 @ 15:04:10 #241
319979 Fok-it
All is well
pi_217575667
The first versions of the rainbow flag were flown on June 25, 1978, for the San Francisco Gay Freedom Day parade
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217575692
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:03 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Lol wat een vergelijking ook. Op pride worden er al tientallen jaren regenboogvlaggen vertoond. Een Maga pet is van de laatste jaren en dus totaal ridicuul in deze serie
Dan maak je er een communistische vlag van. Of een hakenkruis. Het boeit ook geen fuck wat het is, mijn punt vliegt echt volledig over je heen :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_217575694
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 14:43 schreef GGMM het volgende:

[..]
Klopt mensen met een mening kunnen beter wegwezen hier!
Wel als die mening niet inhoudelijk is maar alleen maar even kotsen op ‘woke’
pi_217575710
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:08 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Wel als die mening niet inhoudelijk is maar alleen maar even kotsen op ‘woke’
Ook zo'n heerlijke dooddoener dit. Als mensen gewoon geen sociaal politiek activisme in hun entertainment willen zien dan zijn ze meteen anti-woke, en daarmee is elke discussie gewoon meteen morsdood gemaakt. Gaat echt altijd hetzelfde :{w
  donderdag 8 mei 2025 @ 15:12:13 #245
319979 Fok-it
All is well
pi_217575726
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:07 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Dan maak je er een communistische vlag van. Of een hakenkruis. Het boeit ook geen fuck wat het is, mijn punt vliegt echt volledig over je heen :')
Hadden ze kunnen doen ja. Vind een regenboogvlag een betere en luchtige keus dan een hakenkruis in een dystopische wereld maar had daar weinig politiek statement in gezien
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 8 mei 2025 @ 15:18:18 #246
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217575766
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:10 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Ook zo'n heerlijke dooddoener dit. Als mensen gewoon geen sociaal politiek activisme in hun entertainment willen zien dan zijn ze meteen anti-woke, en daarmee is elke discussie gewoon meteen morsdood gemaakt. Gaat echt altijd hetzelfde :{w
Haha grappig he.
  donderdag 8 mei 2025 @ 15:24:24 #247
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_217575821
Wel fijn dat de discussie van het PlayStation topic nu hier naartoe is verplaatst. Misschien maken ze nog wel een serie over Dragon Age.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_217576002
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:01 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Klopt, maar niet bij het publiek, en dat is het hele punt. Die elementen zijn bedoeld als een 'hey jullie in de echte wereld, we zien jullie en we steunen jullie O+ ' knipoog naar die gemeenschap. Net als heel veel andere elementen in het verhaal overigens. Prima dat je dat wil steunen, maar waarom moet dat hier? Waarom moet dat in een serie over zombies die zich bijna 30 jaar na de val van de maatschappij afspeelt? Het breekt opzettelijk de 4e muur voor een paar seconden sociaal politiek activisme en daar heb ik echt zo'n godgruwelijke hekel aan.
[..]
Zou dat ook je reactie zijn als Dina volgende aflevering een MAGA petje op straat vindt en daar een mooie closeup van gemaakt wordt? Mijn reactie zou hetzelfde zijn namelijk, maar ik betwijfel of die van jou dat ook is.
Je hebt de rest van de serie wel gezien? Dat je niet schrikt als die meiden straks lesbisch/bi blijken te zijn en het daarom best grappig is dat zij de betekenis van de pride vlag niet kennen.
  donderdag 8 mei 2025 @ 15:58:43 #249
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217576128
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:43 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Je hebt de rest van de serie wel gezien? Dat je niet schrikt als die meiden straks lesbisch/bi blijken te zijn en het daarom best grappig is dat zij de betekenis van de pride vlag niet kennen.
Op zich een grappig moment.
pi_217576385
Nog maar 3 afleveringen dit seizoen, ik hoop dat het nu wel een beetje een extra versnelling gaat krijgen richting een mooie cliffhanger (die hoogstwaarschijnlijk wel redelijk vastligt nu als je de game hebt gespeeld).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_217576398
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 14:24 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Zo hé een hele scene aan een pride vlag

:')
5 hele seconden beeld en iemand schiet uit zijn panty :')

Ik snap dat gezeik op 'Woke' in zulke situaties nooit. Alsof iemand wordt verplicht te kijken.
A mind with a heart of it's own
pi_217576502
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:24 schreef DrMarten het volgende:

[..]
5 hele seconden beeld en iemand schiet uit zijn panty :')

Ik snap dat gezeik op 'Woke' in zulke situaties nooit. Alsof iemand wordt verplicht te kijken.
Verder gaat de hele serie over 2 dames die verliefd op elkaar worden maar daar hoor je dan niemand over
  donderdag 8 mei 2025 @ 16:38:29 #253
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_217576516
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:36 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Verder gaat de hele serie over 2 dames die verliefd op elkaar worden maar daar hoor je dan niemand over
Daar gaat de hele serie niet over.
pi_217576538
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:38 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Daar gaat de hele serie niet over.
Oke niet de hele serie maar wel een groot deel
  Forum Admin donderdag 8 mei 2025 @ 16:43:01 #255
35723 crew  GGMM
pi_217576561
quote:

[..]
Klopt daar draait echt de hele serie al om (lol)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 8 mei 2025 @ 16:53:26 #256
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217576657
quote:

[..]
Dat is dan weer een belangrijk onderdeel van het verhaal. Het is lastig dat te begrijpen he :')
pi_217576680
quote:
82s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:40 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Oke niet de hele serie maar wel een groot deel
Ook niet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_217576696
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:53 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Dat is dan weer een belangrijk onderdeel van het verhaal. Het is lastig dat te begrijpen he :')
Ik ben niet degene die overstuur raakt van een paar kleurtjes op de muur
  donderdag 8 mei 2025 @ 16:58:36 #259
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217576703
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:57 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ik ben niet degene die overstuur raakt van een paar kleurtjes op de muur
Ik ook niet maar je maakt iedereen met een andere mening belachelijk of niet?
pi_217576712
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:58 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ik ook niet maar je maakt iedereen met een andere mening belachelijk of niet?
Dan zou ik aan de gang blijven hier
  donderdag 8 mei 2025 @ 17:03:57 #261
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217576731
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:59 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dan zou ik aan de gang blijven hier
Mischien was het een anders :')

Als iets nut heeft voor een verhaal boeit het mij niet. Als het alleen een nutteloze politieke statement is dan :')
pi_217576741
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 14:19 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Maar het is dus niet gewoon een character an sich. Het is een sociaal politiek statement in een post apocalyptisch verhaal, net als de pride vlaggen van afgelopen aflevering, of het jank verhaaltje van Dina over haar moeder, of het feit dat seksuele oriëntatie opvallend vaak aanwezig is onder de main cast. De aflevering over Bill en Frank pakte dat fantastisch aan. Dat was een geweldige aflevering die een mooi verhaal vertelde over twee personages die toevallig homo zijn. Dat is ver verwijderd van wat er afgelopen aflevering gebeurde waarbij we prominent een hele scene gewijd krijgen aan een fucking pride vlag in een zombie post apocalypse verhaal. Ik hoop dat Lev dezelfde elegante aanpak krijgt als bij Bill en Frank, maar gezien de richting waarin deze aflevering op ging heb ik er sterk m'n twijfels bij.
^O^
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217576777
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 17:03 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Mischien was het een anders :')

Als iets nut heeft voor een verhaal boeit het mij niet. Als het alleen een nutteloze politieke statement is dan :')
In dit geval past het ook gewoon in het verhaal maar zo niet boeit het me ook niet, het is letterlijk 1 seconde in beeld.
pi_217577046
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:01 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Klopt, maar niet bij het publiek, en dat is het hele punt. Die elementen zijn bedoeld als een 'hey jullie in de echte wereld, we zien jullie en we steunen jullie O+ ' knipoog naar die gemeenschap. Net als heel veel andere elementen in het verhaal overigens. Prima dat je dat wil steunen, maar waarom moet dat hier? Waarom moet dat in een serie over zombies die zich bijna 30 jaar na de val van de maatschappij afspeelt? Het breekt opzettelijk de 4e muur voor een paar seconden sociaal politiek activisme en daar heb ik echt zo'n godgruwelijke hekel aan.
[..]
Zou dat ook je reactie zijn als Dina volgende aflevering een MAGA petje op straat vindt en daar een mooie closeup van gemaakt wordt? Mijn reactie zou hetzelfde zijn namelijk, maar ik betwijfel of die van jou dat ook is.
Voor mij voelde het dus helemaal niet als knipoog naar de lhbtiq+-gemeenschap, maar ik begrijp wel dat je het zo ziet. Als Dina een MAGA petje vindt en hem opzet, zou ik daar ook erg om kunnen lachen, gewoon omdat zij nooit de associatie heeft die wij ermee hebben. Zij vindt het een gewoon petje, net als dat ze bij de regenboogvlag ook niet aan lhbtiq+ denkt.
Toen ik ze langs de regenboogvlag zag rijden, dacht ik zelfs nog: "Goh, hoe fijn moet het zijn als een regenboogvlag gewoon een vlag is en er niemand over gaat zeiken."

Ik denk dat veel mensen die klagen over dat dit een politiek statement is, niet beseffen hoeveel heteronormativiteit in elke serie zit en dat dat - ten opzichte van de samenleving - zelfs oververtegenwoordigd is. En dat is echt niet erg, want veel schrijvers zijn gewoon hetero of durven het niet aan om iets anders in de serie te stoppen, omdat ze dan veel kritiek krijgen. Maar als het dan wel een keer gebeurt, zou het wel een wereld van verschil maken als het niet voor zoveel gedoe zorgt.

Als queer persoon ben ik erg blij met de lhbtiq+ representatie, maar zie ik ook op tegen alle gezeik die er komt, als Lev straks in de serie komt.
pi_217577315
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 17:19 schreef BillDauterive het volgende:
Ik denk dat veel mensen die klagen over dat dit een politiek statement is, niet beseffen hoeveel heteronormativiteit in elke serie zit en dat dat - ten opzichte van de samenleving - zelfs oververtegenwoordigd is. En dat is echt niet erg, want veel schrijvers zijn gewoon hetero of durven het niet aan om iets anders in de serie te stoppen, omdat ze dan veel kritiek krijgen. Maar als het dan wel een keer gebeurt, zou het wel een wereld van verschil maken als het niet voor zoveel gedoe zorgt.
Helemaal eens. Daarom hoor je mij ook niet over het feit dat Ellie al sinds 2013 lesbisch is. Of dat Bill en Frank al sinds 2013 homo zijn. Daarom prijs ik een aflevering die een homokoppel gewoon als normale mensen neerzet in een ijzersterke aflevering zonder dat Bill een pride vlag op z'n huis heeft hangen of een monoloog houdt over hoe moeilijk zijn leven als homo was voor de uitbraak.

Ik 'schiet pas uit m'n panty' wanneer dat soort dingen keihard en zonder nadenken in het verhaal worden geforceerd en actief ten kosten gaan van het verhaal en de personages op wie het betrekking heeft. Er is een goede manier om dat aan te pakken en een slechte manier. TLOU Part I en seizoen 1 pakken het goed aan. TLOU part 2 en seizoen 2 pakken het slecht aan.

Zeker als het gaat om acceptatie dan zorgt de aanpak van seizoen 2 echt alleen maar voor meer wrijving, in plaats van dat het ook maar iets positiefs bijdraagt aan acceptatie en emancipatie. Als dat het doel is dan moet je sterke personages in een sterk verhaal schrijven. Seizoen 2 heeft op dit moment geen van beide.
  donderdag 8 mei 2025 @ 17:55:07 #266
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217577540
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 17:06 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
In dit geval past het ook gewoon in het verhaal maar zo niet boeit het me ook niet, het is letterlijk 1 seconde in beeld.
Mijn kritiek gaat over een toekomstige personage
  donderdag 8 mei 2025 @ 17:57:55 #267
319979 Fok-it
All is well
pi_217577559
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 17:37 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Zeker als het gaat om acceptatie dan zorgt de aanpak van seizoen 2 echt alleen maar voor meer wrijving
En in plaats van maar stante pede aannemen dat die wrijving dan wel gerechtvaardigd moet zijn zou je je ook kunnen afvragen waarom een hoop mensen die wrijving niet voelen. En dan kom je vast wel tot iets genuanceerders dan dat die mensen wel woke moeten zijn
pi_217577634
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 17:55 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Mijn kritiek gaat over een toekomstige personage
Oh ik moet eerlijk zeggen dat ik dat in de game gemist heb, waarschijnlijk omdat ze het 1 keer benoemen en daarna verder geen rol meer speelt. Lekker belangrijk dan

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2025 18:07:03 ]
  donderdag 8 mei 2025 @ 18:08:50 #269
319979 Fok-it
All is well
pi_217577658
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 18:06 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Oh ik moet eerlijk zeggen dat ik dat in de game gemist heb,
Wut

Hoe kan je dat missen
  donderdag 8 mei 2025 @ 18:13:15 #270
319979 Fok-it
All is well
pi_217577723
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')