Kan nog wel even.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zolang je niet grondig onderbouwt waarom je S1 dan beter vindt, is het ook geen opbouwende kritiek maar enkel een mening waar niemand verder iets mee kan.
Ik zou zeggen rond 30%quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:01 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe veel materiaal is er eigenlijk nog? Zijn we al bij iets van 70% van het hele verhaal of nog lang niet? Hangt er natuurlijk ook van af hoe veel je wilt uitspreiden over de tijd.
En nog een paar flashbacks.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:23 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Nog niet eens. Je heb 2x day 1-3 en dan nog alles dat er daarna gebeurt. 20-25% max
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A mind with a heart of it's own
Dus 1/3 van het hele verhaal?quote:
bij buurvrouw Jansenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:24 schreef Friday12 het volgende:
Het is was lafjes. Zoals waar is het paard?
Op deze Gameplay van ongeveer 25 uur zit het zwangerschap announcement op iets voor 07:00:00 uur.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:23 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Nog niet eens. Je heb 2x day 1-3 en dan nog alles dat er daarna gebeurt. 20-25% max
Kan wel kloppen ja, maar het gaat er ook vanaf hangen in hoeverre ze verhaallijnen door elkaar gaan laten lopen en welke delen ze eventueel overslaan.quote:Op woensdag 7 mei 2025 12:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Op deze Gameplay van ongeveer 25 uur zit het zwangerschap announcement op iets voor 07:00:00 uur.
Bekijk deze YouTube-video
Dat zou dus 28% ongeveer zijn.
Lijkt meer op een kwart inderdaad. Er mist echt nog te veel nu. Helemaal omdat er nog maar drie afleveringen dit seizoen zijn. Verwacht dat ze dag 3 het begin net halen, hoewel er nog vermoedelijk flashbacks komen na het zien van de trailer.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:23 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk ranziger dat ze hun vieze "morning breath" gingen "oplossen" door op oude beef jerky te kauwen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:52 schreef xzaz het volgende:
Lekker zo'n gebeten arm langs je buik laten gaan en ondertussen gevingerd worden door een net gebeten iemand.
100% IQ.
Ja je kunt wel uittekenen wat voor hysterisch gejank we hier gaan krijgen wanneer Lev zijn intrede doet.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:41 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik was al een beetje bang dat het na vorige aflevering langzaam bergafwaarts zou gaan, want dat is dezelfde curve die het verhaal in het spel ook volgt. De toevoegingen en veranderingen zijn zeer welkom, maar uiteindelijk kun je maar zoveel doen als je bij het bronmateriaal in de buurt wil blijven.
Dina's reactie op Ellie's 'infectie' was echt veeeeel beter en veel geloofwaardiger dan 'oh, als jij het zegt. Oh trouwens ik ben zwanger.'
Van 'ik ben zwanger' naar vol gas liggen vingeren 1 minuut later was misschien weer een beetje het andere extreemJe kan het gooien op stress ontlading en spanning die eruit moet maar ik vond het een uitermate vreemd gekozen moment voor de seks scene tussen Ellie en Dina.
Sowieso te veel nadruk op LHBTI bullshit in deze aflevering wat echt niet nodig was, zelfs Dina kreeg een 'boehoe mijn moeder accepteerde mijn seksualiteit niet' verhaaltje. Niet geheel onverwacht gezien Rukmann's invloed. Gezien de laatste twee afleveringen door hem geschreven zijn zal dat nog wel erger worden helaas.
Tot nu toe volgt de serie (helaas?) dezelfde trend als het spel en krijgt dezelfde kritieken. Sterk en emotioneel begin, waarna het verhaal langzaam vervalt in woke onzin en onnodig character drama. De serie is tot op heden wel veel sterker geschreven dan het spel, en ja dat zegt een hoop over het spel voor de gene die dat nog nooit gespeeld hebben.
Die gaan precies hetzelfde zijn als met de game. 1 kamp vol usual suspects vindt het geweldige vertegenwoordiging, andere kamp usual suspects zit al schuimbekkend naar de TV te hate watchen. En ik zit hier me vooral te ergeren aan het feit dat het 0,0 toevoegt aan een al uitermate slecht verhaal.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja je kunt wel uittekenen wat voor hysterisch gejank we hier gaan krijgen wanneer Lev zijn intrede doet.
Of sommige mensen kijken niet naar 'vertegenwoordiging' maar gewoon naar een character an sich? Vond Lev een van de leukere complexere personages (zeker in combinatie met Abby)quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:02 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Die gaan precies hetzelfde zijn als met de game. 1 kamp vol usual suspects vindt het geweldige vertegenwoordiging
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder moeten mensen lekker doen wat ze zelf willen alleen het altijd onnodig toevoegen als een moment van character building vind ik zwak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het is dus niet gewoon een character an sich. Het is een sociaal politiek statement in een post apocalyptisch verhaal, net als de pride vlaggen van afgelopen aflevering, of het jank verhaaltje van Dina over haar moeder, of het feit dat seksuele oriëntatie opvallend vaak aanwezig is onder de main cast. De aflevering over Bill en Frank pakte dat fantastisch aan. Dat was een geweldige aflevering die een mooi verhaal vertelde over twee personages die toevallig homo zijn. Dat is ver verwijderd van wat er afgelopen aflevering gebeurde waarbij we prominent een hele scene gewijd krijgen aan een fucking pride vlag in een zombie post apocalypse verhaal. Ik hoop dat Lev dezelfde elegante aanpak krijgt als bij Bill en Frank, maar gezien de richting waarin deze aflevering op ging heb ik er sterk m'n twijfels bij.quote:
quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:18 schreef Friday12 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder moeten mensen lekker doen wat ze zelf willen alleen het altijd onnodig toevoegen als een moment van character building vind ik zwak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No amount of money ever bought a second of time.
Endor doet het ook veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beterquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Maar het is dus niet gewoon een character an sich. Het is een sociaal politiek statement in een post apocalyptisch verhaal, net als de pride vlaggen van afgelopen aflevering, of het jank verhaaltje van Dina over haar moeder, of het feit dat seksuele oriëntatie opvallend vaak aanwezig is onder de main cast. De aflevering over Bill en Frank pakte dat fantastisch aan. Dat was een geweldige aflevering die een mooi verhaal vertelde over twee personages die toevallig homo zijn. Dat is ver verwijderd van wat er afgelopen aflevering gebeurde waarbij we prominent een hele scene gewijd krijgen aan een fucking pride vlag in een zombie post apocalypse verhaal. Ik hoop dat Lev dezelfde elegante aanpak krijgt als bij Bill en Frank, maar gezien de richting waarin deze aflevering op ging heb ik er sterk m'n twijfels bij.
Dat maakt een bepaald deel van de kijkers er vooral van. Hetzelfde deel die werkelijk en letterlijk alles wat niet hetero-normatief is als politiek statement ziet. Lijkt me doodvermoeiend om zo een serie of film te kijken maargoed.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Maar het is dus niet gewoon een character an sich. Het is een sociaal politiek statement
Zo hé een hele scene aan een pride vlagquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Maar het is dus niet gewoon een character an sich. Het is een sociaal politiek statement in een post apocalyptisch verhaal, net als de pride vlaggen van afgelopen aflevering, of het jank verhaaltje van Dina over haar moeder, of het feit dat seksuele oriëntatie opvallend vaak aanwezig is onder de main cast. De aflevering over Bill en Frank pakte dat fantastisch aan. Dat was een geweldige aflevering die een mooi verhaal vertelde over twee personages die toevallig homo zijn. Dat is ver verwijderd van wat er afgelopen aflevering gebeurde waarbij we prominent een hele scene gewijd krijgen aan een fucking pride vlag in een zombie post apocalypse verhaal. Ik hoop dat Lev dezelfde elegante aanpak krijgt als bij Bill en Frank, maar gezien de richting waarin deze aflevering op ging heb ik er sterk m'n twijfels bij.
Ja, dat plus die regenboogvlaggen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:24 schreef Fok-it het volgende:
Enige cringe momentje was dat Ellie zei 'Im gonna be a dad'
Hohoquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:26 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, dat plus die regenboogvlaggen.
We snappen het de actrice is trans/genderfluid/whatever Dat vinden we heel normaal! Mogen we nu weer zombies zien ofzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |