Bekijk deze YouTube-videoquote:Seizoen 1 (2023) (9 afleveringen)
Twintig jaar nadat de moderne beschaving is verwoest wordt Joel ingehuurd om de veertienjarige Ellie uit een quarantainegebied weg te smokkelen. Deze ogenschijnlijk gemakkelijke taak verwordt vlug tot een ongelooflijk zware reis, aangezien ze beiden de gehele post-pandemische Verenigde Staten door moeten trekken, en op elkaar aangewezen zijn teneinde dit te kunnen overleven.
quote:Seizoen 2 (2025) (7 afleveringen)
Het tweede seizoen speelt zich vijf jaar na de dramatische climax af. Joel en Ellie wonen inmiddels in de relatief veilige nederzetting Jackson, Wyoming. Er is rust, structuur, zelfs ruimte voor romantiek en dorpsfeesten - maar onder het oppervlak rommelt het. Joel worstelt met schuldgevoelens over zijn verleden en leugens tegen Ellie, terwijl Ellie steeds meer wantrouwen koestert jegens haar vaderfiguur. De afstand tussen hen is groter dan ooit. Joel bezoekt zelfs een therapeut om hun moeizame relatie te verwerken.
We gaan Abby niet meer zo vaak zien. Dit wordt Ellie haar seizoen.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:41 schreef The_Playmaker het volgende:
Ben wel benieuwd wat ze nu gaan doen met Abby. Gaan ze switchen zoals in de game of gaan we nu vooral focussen op Ellie, Dina en Tommy? De flashbacks zullen nu ook wel gaan komen. In de trailer zaten al fragmenten van twee flashbacks en we gaan ook nog Eugene/Joel krijgen (wat waarschijnlijk een hele aflevering zal zijn).
Ja ik vraag t me ook heel erg af.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:41 schreef The_Playmaker het volgende:
Ben wel benieuwd wat ze nu gaan doen met Abby. Gaan ze switchen zoals in de game of gaan we nu vooral focussen op Ellie, Dina en Tommy? De flashbacks zullen nu ook wel gaan komen. In de trailer zaten al fragmenten van twee flashbacks en we gaan ook nog Eugene/Joel krijgen (wat waarschijnlijk een hele aflevering zal zijn).
Ja dat gaan ze nu doen. Nu haat iedereen haar dus zou ik lekker minimaal één Abby aflevering doen. Eentje met haar vader.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja ik vraag t me ook heel erg af.
Op zich zag je wel wat van de beweegredenen van Abby, maar echt sympathie heb je in de serie nog niet op kunnen bouwen. Dat is in het spel wel, en ik vraag me af hoe ze dat willen doen in de serie.
We hebben maar 7 afleveringen. Ik hoef niet één aflevering van Abby te zien eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 23 april 2025 16:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja dat gaan ze nu doen. Nu haat iedereen haar dus zou ik lekker minimaal één Abby aflevering doen. Eentje met haar vader.
Stop je dan met kijken?quote:Op woensdag 23 april 2025 17:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We hebben maar 7 afleveringen. Ik hoef niet één aflevering van Abby te zien eerlijk gezegd.
Je zegt net letterlijk dat je het dan niet hoeft te zienquote:
Nee, met zeven afleveringen hoef ik niet één over Abby te zien nee. Denk niet dat het zou scoren, omdat we haar amper kennen. Ik zou dat gewoon tussen scenes van andere dingen doen.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:58 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Je zegt net letterlijk dat je het dan niet hoeft te zien
quote:Op woensdag 23 april 2025 14:43 schreef Zipportal het volgende:
[..]
We gaan Abby niet meer zo vaak zien. Dit wordt Ellie haar seizoen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No amount of money ever bought a second of time.
Vorig seizoen hebben we een hele aflevering gezien over twee mannen. Dat was een van de beste afleveringen. Dat kan nu weer.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We hebben maar 7 afleveringen. Ik hoef niet één aflevering van Abby te zien eerlijk gezegd.
Vond ik de minste eerlijk gezegd. Is ook de één na laagste bij de reviews. Left Behind was de laagste, maar ook dat was een standalone aflevering. Hoe dan ook, vond Left Behind wel beter dan twee.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Vorig seizoen hebben we een hele aflevering gezien over twee mannen. Dat was een van de beste afleveringen. Dat kan nu weer.
quote:Op woensdag 23 april 2025 18:21 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]Even gelezen, game niet gespeelt, maar dat ben ik helemaal met je eens. Zo raak je kijkers kwijt. Het is niet voor niets dat aflevering 2 en 7 van seizoen 1 het laagst gescoord hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SOONY
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No amount of money ever bought a second of time.
quote:Op woensdag 23 april 2025 20:16 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]KloptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SOONY
Ik denk dat we hem nu vaker zien dan toen hij nog leefdequote:Op woensdag 23 april 2025 20:41 schreef GGMM het volgende:
Ik hoop dat we Joel nog als spook terugzien
Het concept 'good man' wordt natuurlijk een beetje troebel in een post-apocalypse. Joel heeft naar eigen zeggen een hoop nare shit moeten doen om te overleven, Tommy te beschermen, en later om Ellie te beschermen. Als de wereld naar de tering gaat dan ga je simpelweg niet overleven met je goede bedoelingen, normen en waarden. De scene met de auto in Kansas City is daar een goed voorbeeld van.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:17 schreef The_Playmaker het volgende:
Had de meeste reacties van kijkers wel verwacht maar dat het argument “Joel was a good man” gebruikt word slaat echt nergens op. Dan heb je als kijker een hoop gemist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A mind with a heart of it's own
Dat wat hij deed om Ellie te redden daar heb ik eigenlijk niet veel moeite mee. Vooral ook omdat je in de game non-stop aangevallen werd door Fireflies. In de serie lieten ze hem ook Fireflies doden die zich overgaven of wilden wegrennen. Ik denk dat ze dat bewust gedaan hebben om het verhaal van Abby toch te onderbouwen dat hij koos om ze allemaal te doden. Ik ben dan ook benieuwd naar de aflevering met Eugene. Volgens mij gaan we daarin ook de andere kant van Joel zien. Ja, hij had waarschijnlijk geen andere keuze dan om Eugene te doden maar de manier waarop was wel een bewuste keuze. Daarom haat Eugene’s weduwe hem zo veel.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:36 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het concept 'good man' wordt natuurlijk een beetje troebel in een post-apocalypse. Joel heeft naar eigen zeggen een hoop nare shit moeten doen om te overleven, Tommy te beschermen, en later om Ellie te beschermen. Als de wereld naar de tering gaat dan ga je simpelweg niet overleven met je goede bedoelingen, normen en waarden. De scene met de auto in Kansas City is daar een goed voorbeeld van.
En goed, het doden van alle Fireflies om Ellie te redden... gemiddelde vader zou waarschijnlijk hetzelfde doen voor z'n dochter, toch? En let wel, het was allerminst zeker of die operatie iets op zou leveren of dat er überhaupt een vaccine gemaakt kon worden. Ik heb dat stuk van het verhaal altijd een beetje zwak gevonden, maar met de informatie die Joel op dat moment had zou ik hetzelfde gedaan hebben.
Ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Vorig seizoen hebben we een hele aflevering gezien over twee mannen. Dat was een van de beste afleveringen. Dat kan nu weer.
Dat is om hele andere redenen. Murrica.quote:Op woensdag 23 april 2025 19:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vond ik de minste eerlijk gezegd. Is ook de één na laagste bij de reviews. Left Behind was de laagste, maar ook dat was een standalone aflevering. Hoe dan ook, vond Left Behind wel beter dan twee.
Dit soort gesprekken over wat goed en wat slecht is, geien de omstandigheden, is waar voor mij het spel om draait. Die "zombies" zijn echt bijzaak.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:36 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het concept 'good man' wordt natuurlijk een beetje troebel in een post-apocalypse. Joel heeft naar eigen zeggen een hoop nare shit moeten doen om te overleven, Tommy te beschermen, en later om Ellie te beschermen. Als de wereld naar de tering gaat dan ga je simpelweg niet overleven met je goede bedoelingen, normen en waarden. De scene met de auto in Kansas City is daar een goed voorbeeld van.
En goed, het doden van alle Fireflies om Ellie te redden... gemiddelde vader zou waarschijnlijk hetzelfde doen voor z'n dochter, toch? En let wel, het was allerminst zeker of die operatie iets op zou leveren of dat er überhaupt een vaccine gemaakt kon worden. Ik heb dat stuk van het verhaal altijd een beetje zwak gevonden, maar met de informatie die Joel op dat moment had zou ik hetzelfde gedaan hebben.
Eens. Het is een verhaal over perspectief.quote:Op donderdag 24 april 2025 09:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dit soort gesprekken over wat goed en wat slecht is, geien de omstandigheden, is waar voor mij het spel om draait. Die "zombies" zijn echt bijzaak.
Ik vond dat echt de meest nutteloze aflevering van dat seizoen.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 april 2025 23:01 schreef DrMarten het volgende:
Ik zit nu de 2e aflevering te kijken en ik kan snappen dat als je het spel niet hebt gespeeld, je het echt tof vindt. Maar ik stoor me mateloos aan wat wijzigingen t.o.v. het spel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lekker faxen heel de dag echt genot
quote:Op donderdag 24 april 2025 10:44 schreef wolfrolf het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 24 april 2025 10:47 schreef Zipportal het volgende:
[..]oh ja!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lekker faxen heel de dag echt genot
Adolescence wordt door sommigen aanbevolen als lesmateriaal. The Last of Us zou ook mooi lesmateriaal zijn voor al die mensen met een nogal simplistisch zwart-wit beeld van de wereld. (waar ze zélf natuurlijk ook tot de goeie behoren.quote:Op donderdag 24 april 2025 09:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dit soort gesprekken over wat goed en wat slecht is, geien de omstandigheden, is waar voor mij het spel om draait. Die "zombies" zijn echt bijzaak.
Qua voortgang van de verhaallijn van Joel en Ellie was het inderdaad vrij nutteloos, maar als stand alone aflevering waarin er een breder beeld werd geschetst over wat er in de weken en maanden na de uitbraak is gebeurd en hoe burgers daar op hun eigen manier mee omgingen was het prachtig.quote:Op donderdag 24 april 2025 10:28 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik vond dat echt de meest nutteloze aflevering van dat seizoen.
Dat ja maar met de vergelijking met sat stuk in de game.. had ik liever half half gezien.quote:Op donderdag 24 april 2025 12:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Qua voortgang van de verhaallijn van Joel en Ellie was het inderdaad vrij nutteloos, maar als stand alone aflevering waarin er een breder beeld werd geschetst over wat er in de weken en maanden na de uitbraak is gebeurd en hoe burgers daar op hun eigen manier mee omgingen was het prachtig.
Hou eens op met die domme opmerkingen.quote:Op donderdag 24 april 2025 11:56 schreef thedeedster het volgende:
The Last of Us zou ook mooi lesmateriaal zijn voor al die mensen met een nogal simplistisch zwart-wit beeld van de wereld. (waar ze zélf natuurlijk ook tot de goeie behoren. )
Dit was volgens mij helemaal geen kritiek op serie kijkers.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hou eens op met die domme opmerkingen.
Kritiek is juist goed. En die kritiek opvatten als waar jij het onder verstaat is zo simplistisch, want ik weet precies waar je op doelt.
En het gaat eindelijk eens dieper dan 'WE ARE NOT SO DIFFERENT YOU AND I' in de scene voor een boss fightquote:Op vrijdag 25 april 2025 09:58 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dit was volgens mij helemaal geen kritiek op serie kijkers.
Maar kritiek op mensen die de wereld wart wit zien, goed of fout.
Het gaat er om dat mensen er meestal vanuit gaan dat ZIJ het goede doen. En dat maakt een interessante bad guy. Niks zo saai als een evil guy die evil dingen doet vanwege evil. Een kotief, overtuiging, een reden, DAT maakt het interessant.
Is Joel een bad guy? Hij deed slechte dingen vanuit de overtuiging dat het het goed was.
Zelfde geldt voor Abby. Of Ellie.
Ik ben toneelspeler en de regisseurs zeggen voor "evil rollen" ook altijd dat je moet kunnen spelen vanuit een sympathie voor je karakter, OOK als het de "bad guy" is.
Ik vind het altijd heel fijn en herkenbaar als twee mensen de hele film ruzie hebben maar er dan achterkomen dat hun beide moeders Martha heten. Dat geeft zo'n verbroedering!quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
En het gaat eindelijk eens dieper dan 'WE ARE NOT SO DIFFERENT YOU AND I' in de scene voor een boss fight
Precies.quote:Op vrijdag 25 april 2025 09:58 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dit was volgens mij helemaal geen kritiek op serie kijkers.
Maar kritiek op mensen die de wereld wart wit zien, goed of fout.
Het gaat er om dat mensen er meestal vanuit gaan dat ZIJ het goede doen. En dat maakt een interessante bad guy. Niks zo saai als een evil guy die evil dingen doet vanwege evil. Een kotief, overtuiging, een reden, DAT maakt het interessant.
Is Joel een bad guy? Hij deed slechte dingen vanuit de overtuiging dat het het goed was.
Zelfde geldt voor Abby. Of Ellie.
Ik ben toneelspeler en de regisseurs zeggen voor "evil rollen" ook altijd dat je moet kunnen spelen vanuit een sympathie voor je karakter, OOK als het de "bad guy" is.
Waarom? In de serie interesseert me die hele gast en die Abby niet?quote:Op donderdag 24 april 2025 18:06 schreef jigggy het volgende:
Wist wat er ging gebeuren en moest alsnog bijna huilen
Pedro Pascal speelt joel perfect en de vader dochter band was erg mooiquote:Op vrijdag 25 april 2025 22:18 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom? In de serie interesseert me die hele gast en die Abby niet?
Mehquote:Op vrijdag 25 april 2025 22:39 schreef jigggy het volgende:
[..]
Pedro Pascal speelt joel perfect en de vader dochter band was erg mooi
Zondag op maandagquote:Op zaterdag 26 april 2025 01:21 schreef Vlinder het volgende:
Op welke dag komt er eigenlijk een nieuwe?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |