abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 april 2025 @ 17:35:20 #1
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217369806
Met een probleem
  maandag 14 april 2025 @ 17:37:23 #2
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217369833
Situatieschets:
Wij hebben een steelstofzuiger van Flips.
Deze heeft een roterend borsteltje in de voet.
Soms gaan hier haren in zitten. Dan haal je het borsteltje uit de voet. Verwijdert de haren en door.
Echter.

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 14-04-2025 17:45:22 ]
  maandag 14 april 2025 @ 17:38:54 #3
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217369849
Het borsteltje wordt rondgedraaid door een klein dingetje wat met een schroefje vast zit.
Achter dat dingetje zit een beetje ruimte en daar gaan ook haren zitten.
  maandag 14 april 2025 @ 17:44:52 #4
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217369906
Welnu. De allereerste keer heeft mijn man de hele voet uit elkaar gehaald. De haren verwijderd. Maar kreeg de voet niet meer in elkaar. Dus nieuwe voet besteld.
Daarna ontdekte ik dat je ook gewoon dat schroefje kan verwijderen. Als je de hele kleine handen hebt.
Want als je eenmaal de schroevendraaier bij het schroefje hebt gekregen. Is er geen ruimte meer om te draaien. Want je hand past niet ook nog in het stukje.
Maar goed, een paar keer is me dat gelukt. Maar nu lijkt de schroef dolgedraaid. Dus ik kan nu de schroef niet verwijderen. En dus ook de haren niet.
Gevolg… moet ik nu weer een nieuwe stofzuigervoet kopen? Of is er toch een manier om de schroef te verwijderen?

SubVraag? Is de ontwerper van deze constructie een kale man?

Plaatje bij het praatje:
pi_217369926
Soms helpt het om een klein 'propje' aluminiumfolie te maken en in de kop vd schroef te doen, en dan nogmaals te proberen schroevendraaier erin te zetten en draaien. Soms krijg je dan net wel weer grip op de kop. Kan geloof ik ook met een dun elastiekje.

Of bedoelde je niet dat de kop niet meer te draaien is, maar je wel kan draaien maar de schroef er dan alsnog niet uit/in komt/gaat?
  maandag 14 april 2025 @ 17:47:41 #6
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217369931
Youtoeb zegt een elastiek gebruiken. Maar er is gewoon geen ruimte om druk te zetten op de schroevendraaier.
  maandag 14 april 2025 @ 17:49:10 #7
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217369944
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 17:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Soms helpt het om een klein 'propje' aluminiumfolie te maken en in de kop vd schroef te doen, en dan nogmaals te proberen schroevendraaier erin te zetten en draaien. Soms krijg je dan net wel weer grip op de kop. Kan geloof ik ook met een dun elastiekje.

Of bedoelde je niet dat de kop niet meer te draaien is, maar je wel kan draaien maar de schroef er dan alsnog niet uit/in komt/gaat?
Ik denk indd niet genoeg grip. Ik kan wel draaien aan de schroevendraaier maar er gebeurt niks.
En er is geen ruimte om druk uit te oefenen op de schroevendraaier.

Ik ga de aluminium folie proberen
pi_217369948
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 17:47 schreef amaranta het volgende:
Youtoeb zegt een elastiek gebruiken. Maar er is gewoon geen ruimte om druk te zetten op de schroevendraaier.
Druk zetten hoeft volgens mij ook niet per se? Idee is dat door iets op de kop te leggen er wel weer grip is. Een stukje ducttape over de kop plakken en dan proberen te draaien zoals je 'normaal' ook deed voor 'ie dol was zou ook nog te proberen zijn.

Ah zie nu je post. Hopelijk helpt het. En anders kun je hetzelfde dus ook nog proberen met stukje elastiek/rubber, of ducttape. Duimen draaien dat een vd drie werkt ^O^
  maandag 14 april 2025 @ 17:50:16 #9
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217369953
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  maandag 14 april 2025 @ 17:58:41 #10
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217370040
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 17:49 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Druk zetten hoeft volgens mij ook niet per se? Idee is dat door iets op de kop te leggen er wel weer grip is. Een stukje ducttape over de kop plakken en dan proberen te draaien zoals je 'normaal' ook deed voor 'ie dol was zou ook nog te proberen zijn.

Ah zie nu je post. Hopelijk helpt het. En anders kun je hetzelfde dus ook nog proberen met stukje elastiek/rubber, of ducttape. Duimen draaien dat een vd drie werkt ^O^
Ducttape werkt niet. Elastiek niet en aluminium folie ook niet.
pi_217370124
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 17:58 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ducttape werkt niet. Elastiek niet en aluminium folie ook niet.
Meh, dat is stom.. en met een tangetje trekken? Als je daar überhaupt genoeg werkruimte voor hebt..
  maandag 14 april 2025 @ 18:09:03 #12
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217370132
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 17:50 schreef Mikeytt het volgende:
@:ama
Ontwerpt stofzuigervoeten?
pi_217370160
Wie heeft dat bedacht :o heb je misschien een hoekschroevendraaier zodat je meer kracht kan zetten?
pi_217370167
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 17:44 schreef amaranta het volgende:
Welnu. De allereerste keer heeft mijn man de hele voet uit elkaar gehaald. De haren verwijderd. Maar kreeg de voet niet meer in elkaar. Dus nieuwe voet besteld.
Daarna ontdekte ik dat je ook gewoon dat schroefje kan verwijderen. Als je de hele kleine handen hebt.
Want als je eenmaal de schroevendraaier bij het schroefje hebt gekregen. Is er geen ruimte meer om te draaien. Want je hand past niet ook nog in het stukje.
Maar goed, een paar keer is me dat gelukt. Maar nu lijkt de schroef dolgedraaid. Dus ik kan nu de schroef niet verwijderen. En dus ook de haren niet.
Gevolg… moet ik nu weer een nieuwe stofzuigervoet kopen? Of is er toch een manier om de schroef te verwijderen?

SubVraag? Is de ontwerper van deze constructie een kale man?

Plaatje bij het praatje:
[ link | afbeelding ]
Kun je niet het schroefje rechts boven, in t midden en ik gok dan ook links boven losmaken. En dan de plastic cap los krijgen en m zo reinigen?
  maandag 14 april 2025 @ 18:16:48 #15
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217370187
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 18:14 schreef Puala het volgende:

[..]
Kun je niet het schroefje rechts boven, in t midden en ik gok dan ook links boven losmaken. En dan de plastic cap los krijgen en m zo reinigen?
Het middelste schroefje zit ook vast. Maar ik meen me te herinneren toen mijn man dat probeerde dat je het helemaal los moest halen en ook de bedrading.
  maandag 14 april 2025 @ 18:17:44 #16
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217370194
pi_217370246
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 18:16 schreef amaranta het volgende:

[..]
Het middelste schroefje zit ook vast. Maar ik meen me te herinneren toen mijn man dat probeerde dat je het helemaal los moest halen en ook de bedrading.

Hmm okay. Ik zou verwachten dat dat in de bovenste kap zit weggewerkt. Maar dan weet ik t ook niet.
  maandag 14 april 2025 @ 18:29:14 #18
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217370274
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 18:24 schreef Puala het volgende:

[..]
Hmm okay. Ik zou verwachten dat dat in de bovenste kap zit weggewerkt. Maar dan weet ik t ook niet.
Maar het zou gewoon niet zo omslachtig moeten zijn.
  roze maandag 14 april 2025 @ 18:47:40 #19
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217370388
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 17:50 schreef Mikeytt het volgende:
@:ama
Laat mij met rust.
Your beauty never ever scared me.
pi_217370886
Geen idee @amaranta, wij hebben een aeg en onze borstelkop ziet er heel anders uit.

Vanmorgen om 8 uur kwamen de verhuizers met de hele zooi.
De banken helemaal gestofzogen, nieuwe viltjes onder de poten geplakt.
Al heel wat dozen uitgepakt, keuken ingeruimd.
Zoeken naar een afstandsbediening van de tv, die niet in de doos zat waar afstandsbediening op stond.
Nee, mijn man heeft hem in een doos van de keuken gedaan, tussen het bestek zat 'ie, hoe dan?!
Wist hij zelf ook niet meer.
Maar goed, weer teruggevonden.
Ik heb nog wel een stuk of 14 dozen staan (en dan tel ik de boekendozen niet mee) die nog uitgepakt moeten worden.

Niks meer gehoord van de vloerenman, hopelijk is er niks aan de hand... beetje raar is het wel, maar hij leest zijn apps in elk geval niet :{ .
Fake it till you make it...
pi_217370992
Amaranta, je hebt ook van die schroevendraaiers die je kunt buigen. Dan zit je wel elke halve draai de schroevendraaier er opnieuw in te steken, maar heb je wel meer ruimte om wat kracht erop te zetten.

En ik zou overigens geen nieuwe stofzuigervoet kopen bij dergelijk slecht design, dan kun je over X tijd wéér een nieuwe voet kopen, als het model dan nog niet uit productie is. Koop gewoon een nieuwe stofzuiger en doneer dit exemplaar aan iemand zonder lang haar (of dergelijke huisgenoten).
  maandag 14 april 2025 @ 20:33:08 #22
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217371140
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 20:17 schreef FlyingFish het volgende:
Amaranta, je hebt ook van die schroevendraaiers die je kunt buigen. Dan zit je wel elke halve draai de schroevendraaier er opnieuw in te steken, maar heb je wel meer ruimte om wat kracht erop te zetten.

En ik zou overigens geen nieuwe stofzuigervoet kopen bij dergelijk slecht design, dan kun je over X tijd wéér een nieuwe voet kopen, als het model dan nog niet uit productie is. Koop gewoon een nieuwe stofzuiger en doneer dit exemplaar aan iemand zonder lang haar (of dergelijke huisgenoten).
Was geen stofzuiger van 20 euro om zomaar weg te doen.
  maandag 14 april 2025 @ 20:33:48 #23
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217371150
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 20:01 schreef Nijna het volgende:
Geen idee @:amaranta, wij hebben een aeg en onze borstelkop ziet er heel anders uit.

Vanmorgen om 8 uur kwamen de verhuizers met de hele zooi.
De banken helemaal gestofzogen, nieuwe viltjes onder de poten geplakt.
Al heel wat dozen uitgepakt, keuken ingeruimd.
Zoeken naar een afstandsbediening van de tv, die niet in de doos zat waar afstandsbediening op stond.
Nee, mijn man heeft hem in een doos van de keuken gedaan, tussen het bestek zat 'ie, hoe dan?!
Wist hij zelf ook niet meer.
Maar goed, weer teruggevonden.
Ik heb nog wel een stuk of 14 dozen staan (en dan tel ik de boekendozen niet mee) die nog uitgepakt moeten worden.

Niks meer gehoord van de vloerenman, hopelijk is er niks aan de hand... beetje raar is het wel, maar hij leest zijn apps in elk geval niet :{ .
Dat is toch zo dat je op gegeven moment met de afstandsbediening in je hand staat en denkt.,. Deze doos is ook prima.
pi_217371230
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 20:33 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat is toch zo dat je op gegeven moment met de afstandsbediening in je hand staat en denkt.,. Deze doos is ook prima.
Vergeten in de juiste doos in te pakken en toen hij nog een doosje had was het gewoon: wollah, gewoon daar. 8-)
  maandag 14 april 2025 @ 20:51:01 #25
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_217371308
quote:

[..]
Gewoon weggooien als ie niet functioneel is 😂
Ik heb ook een aeg, heel fijn systeem, daar kan dit niet bij gebeuren!

[ Bericht 11% gewijzigd door oh-oh op 15-04-2025 08:19:56 ]
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_217371530
Throw it all away!! *O*
pi_217371802
Misschien contact opnemen met de fabrikant. Wellicht is er een andere manier om het schoon te maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217372026
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 11:32 schreef Hupje het volgende:

[..]
Terechte vraag. Dát hebben we afgelopen jaar dus niet gedaan. Wel overwogen, maar omdat de bus weg zou gaan en kind dan dus met de zitverhoger in een pretpark zou lopen, niet gedaan.
Beetje hypocriet ben ik dus kennelijk wel :')
Volgens mij is een zitverhoger in een bus niet nodig/relevant omdat je geen 3-puntsgordel om hebt. Er zit alleen een gordel over je benen, niet over je borst. In een gewone auto is het nodig om hoger te zitten, zodat de gordel op de juiste plek over je borst gaat. Als die er niet is, heeft verhogen niet veel zin, toch? Of mis ik iets?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217372041
Ok dus de haren die ook tussen dat smalle stuk komen, moeten er ook uit?
Dat is het probleem?
Met een 2e stofzuiger af en toe die kop schoon zuigen?
Of een blazer?

Wat een bagger gedoe.
pi_217372502
quote:

[..]
Maar als je hem zo vaak met gedoe moet schoonmaken dan is het die tijd en frustratie toch ook niet waard? Tuurlijk is dat een ander verhaal als je goed op je geld moet letten, maar als dat niet direct een issue is kies ik toch echt voor gebruiksgemak. Lijkt me een mooi voorbeeld van de sunk cost fallacy. Dat iets al veel geld/tijd heeft gekost is geen goede reden om er nóg meer tijd/geld tegenaan te gooien om er mee door te gaan. Weggooien zou ik dan weer nooit doen, want hij werkt nog wel, maar ik zou er wel een ander, haarloos, huis voor zoeken.
  dinsdag 15 april 2025 @ 07:38:47 #31
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217373040
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 22:13 schreef vencodark het volgende:
Ok dus de haren die ook tussen dat smalle stuk komen, moeten er ook uit?
Dat is het probleem?
Met een 2e stofzuiger af en toe die kop schoon zuigen?
Of een blazer?

Wat een bagger gedoe.
Ja, achter dat zwarte ding zit een pinnetje, en dat draait rond. Dus haren draaien daar om en zitten dus helemaal vast.
  dinsdag 15 april 2025 @ 07:40:57 #32
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217373064
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 21:46 schreef F_r het volgende:
Misschien contact opnemen met de fabrikant. Wellicht is er een andere manier om het schoon te maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bah wat eng. Onze hond houdt ook niet van Wolfshonden. Ik loop er dan ook omheen als dat lukt. Herdershonden vindt hij ook eng.

Bijzonder dat de eigenaars snel doorliepen. Zeiden ze niks
  dinsdag 15 april 2025 @ 07:45:15 #33
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217373088
Hier hebben ze het “hondenbeleid” omgegooid sinds gisteren.
De hondenroutes (poepstroken) worden opgeheven. D.w.z. dat je daar de poep niet meer mag laten liggen. Die werd voorheen dan opgeruimd door de gemeente.
Er komen meerdere omheinde uitlaat terreinen. En prullenbakken om de 500 meter ofzoiets.

Ik weet het nu omdat iemand een screenshot van Facebook doorstuurde, maar ik heb ook geen huis aan huis blad dus ook maar toeval dat ik het nu weet.
  dinsdag 15 april 2025 @ 08:21:30 #34
176471 oh-oh
pi_217373283
Hier moet je ook oprapen op de loslopen, gelukkig!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_217373320
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 07:45 schreef amaranta het volgende:
Hier hebben ze het “hondenbeleid” omgegooid sinds gisteren.
De hondenroutes (poepstroken) worden opgeheven. D.w.z. dat je daar de poep niet meer mag laten liggen. Die werd voorheen dan opgeruimd door de gemeente.
Er komen meerdere omheinde uitlaat terreinen. En prullenbakken om de 500 meter ofzoiets.

Ik weet het nu omdat iemand een screenshot van Facebook doorstuurde, maar ik heb ook geen huis aan huis blad dus ook maar toeval dat ik het nu weet.
Je zou toch zeggen dat met zoiets ze iedereen aanschrijven die hondenbelasting betaald zodat iedereen op de hoogte is (mits dit netjes betaald wordt, maar dan heb je ook geen excuus als je boete krijgt omdat je het niet weet).

Vond dat altijd ook wel iets bijzonders dat je dat gewoon mocht laten liggen, wel eens een wandelingetje gemaakt daar waar echt veel hondenpoep lag. Heb me daar toen over verbaasd dat dat zo mocht. Ik had overigens geen idee en zag pas toen ik dat gebied weer uit liep dat dat daar mocht, anders had ik een andere route genomen.

Maar niet handig dat ze dat zonder aankondiging veranderen.

Hoe gaat het nu met je grote hond tussen de kleine honden in het losloopgebied? Hebben ze nog opmerkingen gemaakt?
  dinsdag 15 april 2025 @ 08:35:01 #36
176471 oh-oh
pi_217373347
Gisteren zat er bij ons op de losloop een man op het bankje.
Ging ie helemaal hysterisch doen dat ik de honden los deed.
Dude, het is een losloop?
Hij was bang voor honden.
:D
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 april 2025 @ 08:40:27 #37
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217373363
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 08:29 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Je zou toch zeggen dat met zoiets ze iedereen aanschrijven die hondenbelasting betaald zodat iedereen op de hoogte is (mits dit netjes betaald wordt, maar dan heb je ook geen excuus als je boete krijgt omdat je het niet weet).

Vond dat altijd ook wel iets bijzonders dat je dat gewoon mocht laten liggen, wel eens een wandelingetje gemaakt daar waar echt veel hondenpoep lag. Heb me daar toen over verbaasd dat dat zo mocht. Ik had overigens geen idee en zag pas toen ik dat gebied weer uit liep dat dat daar mocht, anders had ik een andere route genomen.

Maar niet handig dat ze dat zonder aankondiging veranderen.

Hoe gaat het nu met je grote hond tussen de kleine honden in het losloopgebied? Hebben ze nog opmerkingen gemaakt?
Nou dat. Gewoon een brief of mail van de gemeente.

Wat ik begrijp is dat nu handhavers rond gaan lopen om mensen in te lichten.

Ik ben niet meer op het kleine honden veldje geweest. Ook niet op het grote honden velden overigens.
Ik loop gewoon een rondje en ga dan weer naar huis.
  dinsdag 15 april 2025 @ 09:02:56 #38
176471 oh-oh
pi_217373472
Er wordt hier ook nooit iets gecommuniceerd hoor.
Ze zijn bezig aan een mega renovatie van de wandelpaden door de buurt, en nu is er op het eerste stuk een losloopveldje, dat gewoon open is, het grensde aan een kant al aan de rijksweg, en nu loopt er ineens een fietspad dwars doorheen ipv een wandelpad.
Nu laat ik daar mijn honden nooit loslopen, behalve Leo en Stella want die lopen bijna overal los.
Maar er waren wel mensen die dat deden en die zijn nu niet blij.
Is ook niks gecommuniceerd, ze hebben gewoon het voetpadbord een stuk verplaatst.
Maar doordat het eerste stukje nu een fietspad is of lijkt crossen ze nu over dat hele pad.
Ook langs de speeltuin en de voetbalkooi, dus het is wachten op de eerste ongelukken.
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 april 2025 @ 09:04:15 #39
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217373487
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 09:02 schreef oh-oh het volgende:
Er wordt hier ook nooit iets gecommuniceerd hoor.
Ze zijn bezig aan een mega renovatie van de wandelpaden door de buurt, en nu is er op het eerste stuk een losloopveldje, dat gewoon open is, het grensde aan een kant al aan de rijksweg, en nu loopt er ineens een fietspad dwars doorheen ipv een wandelpad.
Nu laat ik daar mijn honden nooit loslopen, behalve Leo en Stella want die lopen bijna overal los.
Maar er waren wel mensen die dat deden en die zijn nu niet blij.
Is ook niks gecommuniceerd, ze hebben gewoon het voetpadbord een stuk verplaatst.
Maar doordat het eerste stukje nu een fietspad is of lijkt crossen ze nu over dat hele pad.
Ook langs de speeltuin en de voetbalkooi, dus het is wachten op de eerste ongelukken.
Lekker handig weer…
  dinsdag 15 april 2025 @ 09:07:05 #40
176471 oh-oh
pi_217373520
Ja maken ze nieuwe wandelpaden, worden ze meteen overgenomen door scooters fatbikes en fietsen :')
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 april 2025 @ 10:59:47 #41
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217374526
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 07:38 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, achter dat zwarte ding zit een pinnetje, en dat draait rond. Dus haren draaien daar om en zitten dus helemaal vast.
Krijg je die er niet achteruit getrokken met een heel dun haaknaaldje of tornmesje?

Mijn man belt net dat er geen stroom is in het hele dorp. Handig... ben benieuwd of de school dichtgaat als het langer duurt. Niet dat ik dat nodig vind, maar miss vanuit de brandweer ivm brandalarmen die het dan niet meer doen ofzo? Ik heb echt geen idee...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217374646
quote:

[..]
Ik weet niet wat zijn gedachtengang is, maar het is in elk geval niet hoe ik denk blijkbaar :') .
Maar is nog op reis, dus de keuken is ingericht op mijn manier *O* .
Ik heb al 1 doos met kabels en zooi aan de kant kunnen schuiven, dat is zijn terrein.
En ik denk dat we een boekenkast moeten gaan uitzoeken als hij terug is, want ik heb nog wat dozen waar ik de inhoud nog niet echt van kwijt kan (ook omdat het voor de verbouwing in een kast stond die we verkocht hebben en nu weet ik het niet zo goed). Misschien ga ik het op zolder zetten, maar dan moet je naar boven sjokken als je iets moet opzoeken.

Ik heb gisteren voor het eerst in 2 maanden mijn trappendoel (10) niet gehaald, maar ik had er zaterdag genoeg voor de hele week (57).
Kan de rust nog niet zo goed vinden, ook omdat er nog genoeg staat wat uitgepakt kan worden.
Maar ik moet ook een beetje zuiniger zijn op mezelf, dus ze moeten nog maar even blijven staan :') .

@F_r, dat is schrikken.
Wij hebben hier in de buurt een hond die zelf de deuren open kan doen, die had zichzelf gisteren buiten gelaten.
Die hond heeft ons buurhondje al een keer bijna gegrepen en ging gisteren af op een hond die uitgelaten werd hier in de straat. Eigenaar weet het en doet blijkbaar dan niet de voordeur op slot als ze weggaan ofzo.
Niemand thuis, ik had aangebeld, maar de deuren stonden open.
Uiteindelijk hebben we de hond maar naar binnen gedaan en de deur dichtgetrokken, op hoop van zegen...
Kan je hier een melding van maken ergens? Als dat beest nou gewoon rond zou sjokken vind ik tot daar aan toe, maar hij valt andere honden aan. En het gebeurd vaker.
Had de buren nog gesproken, niemand schijnt contact met die mensen te hebben, ze hadden ook geen telefoonnummer ofzo.

[ Bericht 20% gewijzigd door Nijna op 15-04-2025 11:21:13 ]
  dinsdag 15 april 2025 @ 11:34:56 #43
176471 oh-oh
pi_217374813
Oef dat is ook wat!
Hier zitten verder op een mechelaar en een rottie buiten op een terrein bij een oude man.
Die breken vaak uit, en de mechelaar bijt honden, de rottie bijt mensen.
Die maken echt vaak schade, bij honden en mensen, er worden telkens meldingen gedaan, doen ze niks mee :X
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 april 2025 @ 11:39:13 #44
176471 oh-oh
pi_217374842
Inmiddels hebben we wel een goedlopend app systeem, daarin sturen we elkaar waarschuwingen als ze weer eens loslopen, maar het is echt absurd dat er nooit iets wordt gedaan hoor.
Ze hebben de hond van een vriendin van me goed te grazen genomen vorig jaar, die woont twee deuren verder, die hebben met veel pijn en moeite wel de kosten bij hem teruggehaald. Maar een oudere vrouw was heel erg gepakt door die rottweiler, en zelfs daar deden ze niks mee, die kon haar hele vakantie gaan annuleren en zo -O-
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 april 2025 @ 11:45:09 #45
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217374890
Die liet ik bij loslopen door de politie vangen. Laat hen het maar oplossen. Buren waarschuwen en klaar. Krijgen ze vanzelf de rekening van de dierenambulance.

Ik ben pannegaar na de eerste zes voorstellingen, dus heb net besloten dat ik donderdagmiddag vrij neem. Nu nog even beslissen of ik de kinderen dan wel of niet de bso laat overslaan. Eigenlijk kan ik die twee uurtjes heel erg goed gebruiken om even mijn zere knie omhoog te gooien en adem te halen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217374908
Ik gleed laatst nog mooi met m’n voet in een prachtig bruine hondendrol op het pad voor deur van mijn ouders. :r
  dinsdag 15 april 2025 @ 11:48:59 #47
176471 oh-oh
pi_217374909
De politie vangt geen honden als je ze belt.
Die vragen serieus waar of jij ze wil vangen, dan laten ze ze ophalen :')
Ik heb ze eens gebeld toen er een stafford was aangereden door een bus en die hond rende door, ik kon nog net met mijn honden de tuin in springen bij vreemde mensen.
Ze zeiden letterlijk Ja dat is een gevaarlijke hond, wij komen als iemand hem vangt.

Lieve honden neem ik gewoon mee, ik heb een chipreader , bel ik zelf het baasje wel even of laat ik ze ophalen door het asiel.
( Groucho Marx )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 15 april 2025 @ 11:49:49 #48
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_217374914
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 10:59 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Krijg je die er niet achteruit getrokken met een heel dun haaknaaldje of tornmesje?

Mijn man belt net dat er geen stroom is in het hele dorp. Handig... ben benieuwd of de school dichtgaat als het langer duurt. Niet dat ik dat nodig vind, maar miss vanuit de brandweer ivm brandalarmen die het dan niet meer doen ofzo? Ik heb echt geen idee...
Wij hebben dat laatst ook gehad, 4,5 uur. Maar school is gewoon door gegaan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_217374938
Brandmelders op netstroom hebben ook altijd een back-up batterij @Tink89! :) en als die leeg is gaan ze heel irritant piepen, niet te missen, dus daar hoef je ook niet op voorzorg al iets voor te gaan sluiten.
pi_217375188
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 11:45 schreef Tink89 het volgende:
heb net besloten dat ik donderdagmiddag vrij neem. Nu nog even beslissen of ik de kinderen dan wel of niet de bso laat overslaan. Eigenlijk kan ik die twee uurtjes heel erg goed gebruiken om even mijn zere knie omhoog te gooien en adem te halen.
Volgens mij staat hier het antwoord al ;)
  dinsdag 15 april 2025 @ 12:40:39 #51
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217375204
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 12:38 schreef Hupje het volgende:

[..]
Volgens mij staat hier het antwoord al ;)
Thanks, je hebt wrs wel gelijk ja.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 11:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Brandmelders op netstroom hebben ook altijd een back-up batterij @:Tink89! :) en als die leeg is gaan ze heel irritant piepen, niet te missen, dus daar hoef je ook niet op voorzorg al iets voor te gaan sluiten.
Top! Inmiddels is er weer stroom, begreep ik net van m'n man.
  dinsdag 15 april 2025 @ 12:47:38 #52
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217375248
Nog meer mama’s van pubers die vandaag de numerusfixus uitslag hebben gekregen?
Mijn dochter is bij beide opleidingen waarvoor ze had aangemeld door. Dus nu de taak om een keuze te maken.
  Moderator dinsdag 15 april 2025 @ 12:59:53 #53
5428 crew  miss_sly
pi_217375364
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 12:47 schreef amaranta het volgende:
Mijn dochter is bij beide opleidingen waarvoor ze had aangemeld door. Dus nu de taak om een keuze te maken.
Dus nu moet ze gaan kiezen welke het wordt? Heeft ze een duidelijke voorkeur?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 15 april 2025 @ 13:01:37 #54
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217375393
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2025 12:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dus nu moet ze gaan kiezen welke het wordt? Heeft ze een duidelijke voorkeur?
Ja, maar het zijn twee compleet verschillende opleidingen.

Ik bedoel, ze heeft dus geen idee nog.
  dinsdag 15 april 2025 @ 13:06:37 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217375477
Helaas zijn twee van haar vriendinnen niet door bij geneeskunde. Maar daar zijn volgens mij heel veel aanmeldingen voor geweest.

Overigens heeft mijn dochter geen aanmelding gedaan bij geneeskunde. Maar is anders.
  Moderator dinsdag 15 april 2025 @ 13:23:00 #56
5428 crew  miss_sly
pi_217375633
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 13:01 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, maar het zijn twee compleet verschillende opleidingen.

Ik bedoel, ze heeft dus geen idee nog.

Dat is dus nog een lastige beslissing. Succes voor haar!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217375716
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 12:47 schreef amaranta het volgende:
Fijn dat ze naar haar voorkeuren kan! Succes met kiezen.

Een goede vriend van oudste zit ernaast(iets van nr650 voor 500 leerlingen). Maar het is een b-keuze voor veel geneeskunde studenten, dus ze verwachten dat hij nog aangenomen wordt. Het is wel spannend nog even.
pi_217375850
@Amarante, wat een lastige keuze maar wat fijn dat ze de keuze heeft! Hopelijk lukt het haar om te ontdekken waar haar hart het meest naar uitgaat.

Ik kreeg vandaag de oproep voor de BMR vaccinatie van mijn 8 jarige, die hebben ze kennelijk naar voren getrokken. 6 Mei is ze al aan de beurt, ik denk dat ik haar tot de dag zelf maar in ongewisse ga laten want ik ben bang dat ze tot die tijd anders geen oog meer dicht doet :X

Verder kregen we vandaag bericht van de garage, daar staat onze auto sinds vorige week omdat het olielampje bleef branden. Auto weg moeten laten slepen op ruim een uur afstand van de garage (bij het werk van vrouwlief), dat zal vast niet gratisz zijn :') Hadden voor volgende week dinsdag sowieso een APK en grote beurt gepland staan, dus ergens kwam het goed uit en kan het nu samen worden opgepakt. Blijkt nu echter dat de distributieriem bijna aan vervanging toe is en de garage is bereid deze nu voor ¤ 800,- te vervangen in plaats van de normale ¤ 1.100,-. Kortom, de totaalprijs zal ben ik bang richting de ¤ 2.000,- gaan en ergens baal ik nu dat we die auto niet gewoon op tijd hebben ingeruild voor een nieuwere. Dat wilden we begin volgend jaar doen omdat wij meenden dan pas richting de nieuwe distributieriem te gaan. |:(
pi_217375915
Balen @Schanu dat het anders uitpakte dan je gepland had. Ik had laatst ook een 'kleine' vervanging aan de auto die uiteindelijk 700 euro werd omdat er iets kapot bleek. Dan ben je zo veel geld verder en heb je weer wat je al had.
pi_217375934
Ik heb maanden geleden 3 keukenplaats mannen benaderd voor onze keuken. 1 man heeft nooit gereageerd, 1 wel en daar hadden we meteen goed contact mee en 1 die reageerde langzaam, half etc. Die laatste vroeg me op 20 februari om tekeningen van de keuken, die ik al 4 keer had gestuurd naar hem. Dus gevraagd wat hij dan mist. Nooit meer iets van gehoord, geen offerte, geen reactie, complete radiostilte.

Belt hij net op, of het goed als hij morgen al om 8 uur begint.

Uhm.....
Hij was boos dat ik hem niet heb afgezegd, vriend, ik heb niets met je afgesproken. Je hebt niet eens een prijsindicatie gegeven, laat staan een offerte. En een datum, daar zijn we niet eens aan toegekomen. Nu heeft hij 2 lege dagen zei hij, ja, niet mijn schuld, niet mijn probleem.

Belt daarna de vloerenman dat ze zo alle spullen komen brengen. Ze leggen donderdag de vloer. Die was ook al geirriteerd omdat ik zei dat vandaag niet kon. De uitbouw is nog verre van opslagklaar en de woonkamer ligt vanaf vanmiddag vol met alle keukengedoe.
Dus ik vroeg, had ik moeten weten dat je 2 dagen vooraf alles kwam brengen? Nee bleek dus, maar dat kwam hem even goed uit. Nou mij dus niet.

Adem in, adem uit. Nog 1 week.....

SPOILER
Maar goed, wel fijn Amaranta, al moet ze nu dus goed gaan nadenken.

Wat een gedoe allemaal met honden jongens (wij gaan er bijna serieus over nadenken, na de verbouwing :D )
  dinsdag 15 april 2025 @ 14:03:52 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217375955
Donkeroranje is ook wel heel mooi Exode.
pi_217375959
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 14:03 schreef amaranta het volgende:
Donkeroranje is ook wel heel mooi Exode.
SPOILER
  dinsdag 15 april 2025 @ 14:05:01 #63
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217375968
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 13:47 schreef Schanu het volgende:
@:amarante, wat een lastige keuze maar wat fijn dat ze de keuze heeft! Hopelijk lukt het haar om te ontdekken waar haar hart het meest naar uitgaat.

Ik kreeg vandaag de oproep voor de BMR vaccinatie van mijn 8 jarige, die hebben ze kennelijk naar voren getrokken. 6 Mei is ze al aan de beurt, ik denk dat ik haar tot de dag zelf maar in ongewisse ga laten want ik ben bang dat ze tot die tijd anders geen oog meer dicht doet :X

Verder kregen we vandaag bericht van de garage, daar staat onze auto sinds vorige week omdat het olielampje bleef branden. Auto weg moeten laten slepen op ruim een uur afstand van de garage (bij het werk van vrouwlief), dat zal vast niet gratisz zijn :') Hadden voor volgende week dinsdag sowieso een APK en grote beurt gepland staan, dus ergens kwam het goed uit en kan het nu samen worden opgepakt. Blijkt nu echter dat de distributieriem bijna aan vervanging toe is en de garage is bereid deze nu voor ¤ 800,- te vervangen in plaats van de normale ¤ 1.100,-. Kortom, de totaalprijs zal ben ik bang richting de ¤ 2.000,- gaan en ergens baal ik nu dat we die auto niet gewoon op tijd hebben ingeruild voor een nieuwere. Dat wilden we begin volgend jaar doen omdat wij meenden dan pas richting de nieuwe distributieriem te gaan. |:(
Ik ben bang dat diep van binnen haar hart uit gaat naar dierengeneeskunde waar ze (dit jaar) dus niet voor heeft aangemeld. Zo lang over getwijfeld en niet gedaan. En achteraf heeft ze wel een beetje spijt gehad.

Balen van de kosten met je auto, zeg. Laten repareren en helemaal afrijden en optie?
  dinsdag 15 april 2025 @ 14:07:12 #64
176471 oh-oh
pi_217375989
Is diergeneeskunde in Gent nog een optie net als vroeger? Ik heb echt geen idee hoor.
Poeh wat een extra stress @exode
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 april 2025 @ 14:27:39 #65
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217376114
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 14:07 schreef oh-oh het volgende:
Is diergeneeskunde in Gent nog een optie net als vroeger? Ik heb echt geen idee hoor.
Poeh wat een extra stress @:exode
Dan zou het eerder Antwerpen worden. Maar ze wil niet naar België
  dinsdag 15 april 2025 @ 14:36:11 #66
176471 oh-oh
pi_217376146
Ah vroeger was dat alleen in Gent. Ging iedereen naartoe die uitgeloot was in Utrecht.
( Groucho Marx )
pi_217376265
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 14:05 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik ben bang dat diep van binnen haar hart uit gaat naar dierengeneeskunde waar ze (dit jaar) dus niet voor heeft aangemeld. Zo lang over getwijfeld en niet gedaan. En achteraf heeft ze wel een beetje spijt gehad.

Balen van de kosten met je auto, zeg. Laten repareren en helemaal afrijden en optie?
Ja we laten hem sowieso maken, inclusief de distributieriem, het is een hele fijne auto en ook niet super oud ofzo. Maar vrouwlief rijdt nu heel veel naar en van haar werk dus dan tellen de kilometers snel op en zit je ook snel aan een nieuwe distributieriem. En dat is vaak zo'n punt waarop wij de auto inwisselen voor een nieuwere, omdat de oude dan nog genoeg opbrengt en we zo geen godsvermogen hoeven in te leggen voor een andere auto. Maar daar zijn we nu dus te laat voor, dus we rijden er sowieso mee verder tot deze distributieriem ook vervangen moet worden :')

En wat sneu dat je dochter zo heeft getwijfeld over dierengeneeskunde en daar nu zo'n spijt van heeft. Zou een tussenjaar nog een optie voor haar zijn zodat ze zich daar volgend jaar voor aan kan melden?

Wat balen dat het zo krom loopt met de keukenboer en de vloerenman, @exode, wat een slechte communicatie zeg (of totaal gebrek aan, beter gezegd) :o

En pfoe spannend van je werk, hopelijk valt het mee
SPOILER
pi_217376377
Ik heb 2 fusies, 1 joint venture en een reorganisatie of 6 meegemaakt bij dit bedrijf. Nu voelt het anders. Voorheen ging ik harder werken, nu denk ik 'Zoek het ff uit allemaal'.

Die keukenman heeft er vooral zelf last van. Hopelijk leert ie er wat van. Onze vloerenman vond ik wel echt irritant. En nog steeds.
Dat je denkt: hoe dan?

Maar de factuur voor het verplaatsen van de zonnepanelen kwam net binnen is 2x zo laag als ik dacht :)

Echt woon je in de buurt van Utrecht en ga je verbouwen, ik heb een aardig lijstje van goede, handige, aardige, sterke mannen inmiddels. Allemaal toppers.
pi_217376490
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 15:02 schreef exode het volgende:
Ik heb 2 fusies, 1 joint venture en een reorganisatie of 6 meegemaakt bij dit bedrijf. Nu voelt het anders. Voorheen ging ik harder werken, nu denk ik 'Zoek het ff uit allemaal'.

Die keukenman heeft er vooral zelf last van. Hopelijk leert ie er wat van. Onze vloerenman vond ik wel echt irritant. En nog steeds.
Dat je denkt: hoe dan?

Maar de factuur voor het verplaatsen van de zonnepanelen kwam net binnen is 2x zo laag als ik dacht :)

Echt woon je in de buurt van Utrecht en ga je verbouwen, ik heb een aardig lijstje van goede, handige, aardige, sterke mannen inmiddels. Allemaal toppers.
Ja kom maar door
Ik ga nu even niks doen maar dat lijkt hier nooit lang te duren
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 15 april 2025 @ 16:45:40 #70
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217377260
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 14:36 schreef oh-oh het volgende:
Ah vroeger was dat alleen in Gent. Ging iedereen naartoe die uitgeloot was in Utrecht.
Ja, Gent is voor een master hoor ik. Ik zat verkeerd
  dinsdag 15 april 2025 @ 17:10:20 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217377439
Mag ik even tussendoordenderen met een leuke tip voor de vakantie voor mensen met wat oudere kinderen! Denk ik! ;) :D

Wij zijn afgelopen weekend naar Doloris Anoma Maze geweest in Utrecht.
Een totale experience maze. We zijn anderhalf uur binnen geweest, ik was totaal gesloopt en eens te meer blij dat ik al die kilo's kwijt ben anders had ik het niet volgehouden, maar wel echt gewoon een ontzettend leuke ervaring. We waren met een groepje vrienden gegaan. Blauwe knieën van het kruipen, spierpijn van trapjes klimmen, glijbanen en whatnot. Maar echt onwijs leuk! https://doloris.nl/anoma-maze/
Leeftijd is 12+ lees ik net en het is niet geschikt voor mensen met fysieke problemen. Met een slechte rug zou ik bijv. ook niet per se gaan. ;)
pi_217378186
Yay, hier plensde het net en mn auto stond buiten. Dies nu ontstoft :+

Zoon gaat in de vakantie met wat vrienden naar Minecraft, de film. Heb hem wel op het hart gedrukt zn popcorn op te eten :') We gaan het zien.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 15 april 2025 @ 19:55:24 #73
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_217378790
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 17:10 schreef BE het volgende:
Mag ik even tussendoordenderen met een leuke tip voor de vakantie voor mensen met wat oudere kinderen! Denk ik! ;) :D

Wij zijn afgelopen weekend naar Doloris Anoma Maze geweest in Utrecht.
Een totale experience maze. We zijn anderhalf uur binnen geweest, ik was totaal gesloopt en eens te meer blij dat ik al die kilo's kwijt ben anders had ik het niet volgehouden, maar wel echt gewoon een ontzettend leuke ervaring. We waren met een groepje vrienden gegaan. Blauwe knieën van het kruipen, spierpijn van trapjes klimmen, glijbanen en whatnot. Maar echt onwijs leuk! https://doloris.nl/anoma-maze/
Leeftijd is 12+ lees ik net en het is niet geschikt voor mensen met fysieke problemen. Met een slechte rug zou ik bijv. ook niet per se gaan. ;)
Doloris is idd leuk, ik ben een aantal jaar geleden in die in Tilburg geweest met collega's. Gelukkig is de oudste een zeer fitte zestigplusser, want de tunnelglijbaan net na de ingang was wel een verrassing :D
pi_217378949
@amaranta fijn dat ze voor beide opleidingen door is, maar dan nu nog kiezen. Succes!

@Schanu balen van de auto. Ik moest laatst ook de distributieriem en de multiriem (ofzoiets) laten vervangen, duur grapje. Maar als dat ding knapt ben je nog verder van huis.

@exode, wat een gedoe he zo'n verbouwing... wat een vage vent van die keuken, niks afspreken en er dan vanuit gaan dat je wel kunt komen... 8)7
En de vloerenman... als hij nou even gemeld had dat hij zijn spullen wilde komen brengen... maar er maar vanuit gaan dat het kan omdat het hem goed uitkomt...
*O* voor de zonnepanelen, maar -O- voor het werkgedoe.

Herkenbaar dat zo'n verbouwing je niet in de koude kleren gaat zitten. Ik kan af en toe niet eens meer een fatsoenlijke zin formuleren, net zo'n computer die vastloopt. Overbelast brein... remedie: rust.
Die kon ik vanmorgen maar moeilijk vinden, had toch de neiging om weer dozen uit te gaan pakken, maar na 1 doos gestopt omdat ik vastliep omdat ik niet kon bedenken wat waar moest.
Uiteindelijk mn was opgevouwen, gras gemaaid (want toen was het nog droog) en daarna toch maar op de bank gaan hangen en even geslapen.

De vloerenman heeft het (te) druk en wil eind deze week komen, ik hoop het. Want dan is ook dat stukje klaar en dan is mn toiletvloer gelakt en hoef ik me minder zorgen te maken om gespetter de vloer :r .
Voor de keuken ben ik aan het verzamelen wat ik tegenkom (indicatielampje van de vaatwassen schijnt half achter de plint dus is niet goed te zien, moet denk ik nog een stukje uit de plint, mag de keukenman doen. En er zijn 2 plankjes met een wat bobbelig randje waar ze ook nog even naar mogen kijken.
Besteklade-inzet zouden ze bestellen, maar stond niet in de offerte, dus ik ben benieuwd, nog niks van gehoord. Maar daar mag mn wederhelft volgende week achteraan. Kan hij ook gelijk vragen naar de handdoekhaakjes die we ook besproken hadden, maar dus ook niet in de offerte terecht zijn gekomen :? .
Verder helemaal blij met de keuken, koken op inductie went snel. Ben nu al om ten opzichte van gas.
De nieuwe oven is een verademing, weinig geluid, snel warm, stuk groter dan de oude.
Blij me de nieuwe keuken!

@BE, dat klinkt wel cool. Al ben ik niet van het kruipen want daar worden mijn knieën echt niet blij meer van. Als ik het filmpje kijk zie ik vooral veel lichteffecten enzo, is dat hoe het ook in het echt is?
Misschien wel leuk om met mn jongste te doen. De oudste krijg ik niet mee naar zulke dingen.
pi_217379160
Morgen ga ik het plafond voor de 2e keer sauzen (helaas was 1x niet genoeg). Daarna ben ik bijna klusklaar. Komend weekend alleen nog 1 kozijn en de binnenkant van de achterdeur lakken.

Pffff Nijna, jullie hadden een next level verbouwing. Wij hebben dadelijk amper dozen uit te pakken. Alleen de Lego :)

Onze keukenspullen staan gewoon in de woonkamer, in 3 kratten. Zo weinig is het. Voordeel van een kleine keuken.

En bijna vakantieeeeee, B komt donderdag uitgeput en stinkend terug van kamp en hoeft dan pas 6 mei weer naar school. Juul morgen nog school, donderdag Koningsspelen en Paasviering en daarna ook vakantie. Ze viel vandaag bijna van haar fiets van vermoeidheid, arm kind.
pi_217379178
Kinderen hebben morgen paasontbijt.
Dus bord, bestek, beker mee met naam.

Waarom heb ik na al die jaren nog steeds geen aparte plastic bestekset voor ze gehaald waar ik gewoon met zwarte stift hun naam op kalk maar sta ik nog steeds elke keer ons gewone bestek te labelen? :')
  dinsdag 15 april 2025 @ 20:45:34 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217379319
@Nijna er zijn idd lichtobjecten, maar ook wel een pikdonkere gang waar je juist dingen moet voelen enzo.
pi_217379478
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 20:28 schreef exode het volgende:
Morgen ga ik het plafond voor de 2e keer sauzen (helaas was 1x niet genoeg). Daarna ben ik bijna klusklaar. Komend weekend alleen nog 1 kozijn en de binnenkant van de achterdeur lakken.

Pffff Nijna, jullie hadden een next level verbouwing. Wij hebben dadelijk amper dozen uit te pakken. Alleen de Lego :)

Onze keukenspullen staan gewoon in de woonkamer, in 3 kratten. Zo weinig is het. Voordeel van een kleine keuken.

En bijna vakantieeeeee, B komt donderdag uitgeput en stinkend terug van kamp en hoeft dan pas 6 mei weer naar school. Juul morgen nog school, donderdag Koningsspelen en Paasviering en daarna ook vakantie. Ze viel vandaag bijna van haar fiets van vermoeidheid, arm kind.
Wij hadden de hele benedenverdieping ingepakt en de boekenkasten en een grote kast zijn weg, dus ik heb minder ruimte om dezelfde hoeveelheid zooi op te bergen ;).
Maar goed, ik heb ook alweer wat weggegooid.
Succes nog met schilderen! Laatste loodjes ook voor jullie!

Heerlijk dat B zo lekker uit kan rusten van kamp. Arme Juul, zo moe.

Hier heeft de oudste morgen om 13.00u vakantie. Donderdag is examenstunt en dan hebben de autisme klassen de hele dag vrij, dus geen last van de onrust.
De jongste heeft donderdag waarschijnlijk 1 uur les, na het 2e uur is de examenstunt, maar ze heeft het 2e een tussenuur. Dus aftellen ook hier.

@BE, ik zal eens polsen bij mijn jongste of het haar wat lijkt, bedankt voor de tip!
  woensdag 16 april 2025 @ 07:10:22 #79
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217381483
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 20:30 schreef vencodark het volgende:
Kinderen hebben morgen paasontbijt.
Dus bord, bestek, beker mee met naam.

Waarom heb ik na al die jaren nog steeds geen aparte plastic bestekset voor ze gehaald waar ik gewoon met zwarte stift hun naam op kalk maar sta ik nog steeds elke keer ons gewone bestek te labelen? :')
Bij mij op het werk hebben ze jaren geleden geïnvesteerd in voor elk klas, een krat met plastic IKEA servies. Elke klas een eigen kleur. Ik heb bijvoorbeeld oranje bordjes, bekertjes en bestekjes. Kinderen hoeven niks mee te nemen. Superhandig.
  woensdag 16 april 2025 @ 07:13:25 #80
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217381488
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 21:01 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wij hadden de hele benedenverdieping ingepakt en de boekenkasten en een grote kast zijn weg, dus ik heb minder ruimte om dezelfde hoeveelheid zooi op te bergen ;).

Hier heeft de oudste morgen om 13.00u vakantie. Donderdag is examenstunt en dan hebben de autisme klassen de hele dag vrij, dus geen last van de onrust.
De jongste heeft donderdag waarschijnlijk 1 uur les, na het 2e uur is de examenstunt, maar ze heeft het 2e een tussenuur. Dus aftellen ook hier.

@:BE, ik zal eens polsen bij mijn jongste of het haar wat lijkt, bedankt voor de tip!
Wat leuk, bij mijn dochter op school mogen ze geen examenstunt meer doen. Als ze het wel doen dan wordt het gala afgelast of zoiets.
Nu hadden ze vrijdag toch een soort van stunt, de examenklassen hebben massaal “gespijbeld” en ze zijn met z’n allen in het park naast de school gaan zitten. School zei wel dat ze dan niet binnen mochten komen naar de toiletten. Anyway…
pi_217381783
@amaranta, wat jammer dat het blijkbaar dan eerdere jaren zo uit de hand is gelopen dat ze geen stunt meer mogen doen.
Beetje flauw van school dat ze niet naar binnen mochten vrijdag...
pi_217381861
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 21:01 schreef Nijna het volgende:

[..]

@:BE, ik zal eens polsen bij mijn jongste of het haar wat lijkt, bedankt voor de tip!
Hier heeft oudste vandaag nog, soort van, gewoon les. Er is uitval, denk 2 of 3 van de 7 uur over omdat zowel de docenten als de leerlingen het serieus werken hebben opgegeven.
Morgen 8:30 cijferlijst ondertekenen en daarna de examenstunt.

Het thema is onderwater en ze gaan in de aula een schuimparty houden. Vanaf een uur of 3 kunnen de examen leerlingen ergens terecht in een kroeg in de stad.

En dan is het lekker vakantie *O*
pi_217382004
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 07:10 schreef amaranta het volgende:

[..]
Bij mij op het werk hebben ze jaren geleden geïnvesteerd in voor elk klas, een krat met plastic IKEA servies. Elke klas een eigen kleur. Ik heb bijvoorbeeld oranje bordjes, bekertjes en bestekjes. Kinderen hoeven niks mee te nemen. Superhandig.
Dat is inderdaad heel handig.
Voor de oudste is het de moeite niet meer, die gaat straks naar de middelbare school (mijn baby!).
Maar voor Z ga ik voor volgend jaar wel wat halen.
  woensdag 16 april 2025 @ 08:42:27 #84
176471 oh-oh
pi_217382034
Jeetje wat flauw en stom van school dat ze niet eens naar de wc mochten.
Vroeger werd de school echt zowat afgebroken en deden de docenten net zo hard mee, maar tegenwoordig kan echt niks meer -O-
( Groucho Marx )
pi_217382049
Ik heb zelf vroeger om die reden ook geen examenfeest gehad. Het voorgaande jaar hadden ze het echt begaaid (boom gekapt op het schoolplein). Maar dat jaar hebben ze gewoon examenfeest gehad (wellicht met uitsluiting van die groep dat weet ik niet).
Ons hadden ze gewaarschuwd dat we niks mochten doen dat we anders geen feest zouden krijgen. We mochten ook niet binnen.

Wat er uiteindelijk gedaan was weet ik niet eens meer (maar echt niks bijzonders), maar geen examenfeest.

Dus wel echt jammer als ze het voorgaande jaren zo verknallen dat zij nu niks mogen.

Ik ben benieuwd of we er hier iets van merken vrijdag. We wonen nu in de straat (maar niet zodat ze bij ons langs komen in principe).
De oudste is om die reden het eerste uur vrij. Het tweede moet hij wel naar school en het zou tot 10.00 duren blijkbaar.
  woensdag 16 april 2025 @ 08:48:11 #86
176471 oh-oh
pi_217382101
Examenfeest is weer wat anders dan de stunt.
Wij hadden geloof ik alle leraren opgesloten in de lerarenkamer ( wel voorzien van vliaai en zo) en alle klassen vrij gegeven vanaf 13:00 of zo.
Tegenwoordig hebben ze overal eindexamengala's met jurken en mooie auto's en ik weet niet wat.
Dat hadden wij gelukkig ook niet :D
( Groucho Marx )
pi_217382150
Hier is de examenstunt verboden, we kregen er een brief over en er staan sancties op. Maar er gaan geruchten...
Vorig jaar was het zo uit de hand gelopen dat zoon de school niet eens inkwam en weer naar huis werd gestuurd. Vandaar dat ie morgen niet eens meer wil. Maar ik ga hem echt niet ziek melden. Als het weer is, dan is dat maar zo.
De examenstunt van dochter werd niet toegestaan toen. Ze hadden iets gemaakt wat ze wilden ophangen in school, maar kregen er geen toestemming voor :')
If they say
pi_217382199
Ze hebben hier morgen de examenstunt en daarna de kroeg in. De avond van de laatste examens hebben ze 's een gala, in een andere kroeg. En dan nog een BBQ met de NT/NG leerlingen de avond voor de uitslag.

Officieel hebben de andere klassen morgen 1-2-3 les, 4-5 vrij voor de stunt en 6-7-8 weer les. Vorig jaar was dat ook de planning, maar zijn alle klassen na het 5e naar huis gestuurd, lesgeven/krijgen had niemand zin meer in.
pi_217382491
Dat is ook wel heel dom bedacht van school. 4e en 5e uur lol en dan daarna nog gewoon werken… maak er dan tot het 5e uur les van en daarna niet meer.

Volgens mij hebben wij uiteindelijk helemaal geen examenstunt gedaan. Maar ik moet ook zeggen dat ik in de 6e vrij weinig op school was, dus ik kan het ook gemist hebben. Kan ook zijn dat het überhaupt niet mocht vanwege een ongeplande schuimparty een paar jaar eerder.
pi_217382519
Na mijn eindexamen bestond de examenstunt nog niet eens :P
If they say
  woensdag 16 april 2025 @ 10:09:36 #91
176471 oh-oh
pi_217382638
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 09:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Na mijn eindexamen bestond de examenstunt nog niet eens :P
Zelfs mijn moeder had al een eindexamenstunt :D
( Groucho Marx )
pi_217382749
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:09 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Zelfs mijn moeder had al een eindexamenstunt :D
Serieus? :D
Ik heb daar geen actieve herinneringen aan. Of ik was er niet, kan ook :P
If they say
pi_217382753
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 11:48 schreef oh-oh het volgende:
De politie vangt geen honden als je ze belt.
Die vragen serieus waar of jij ze wil vangen, dan laten ze ze ophalen :')
Ik heb ze eens gebeld toen er een stafford was aangereden door een bus en die hond rende door, ik kon nog net met mijn honden de tuin in springen bij vreemde mensen.
Ze zeiden letterlijk Ja dat is een gevaarlijke hond, wij komen als iemand hem vangt.

Lieve honden neem ik gewoon mee, ik heb een chipreader , bel ik zelf het baasje wel even of laat ik ze ophalen door het asiel.
Op oudejaarsavond om 1 uur 's nachts rende er ineens een Amerikaanse stafford hier naar binnen. Zonder riem. Hij was lief, maar ontzettend druk en enthousiast en hij luisterde voor geen meter. Hij was lief voor onze hond, maar die deed lelijk tegen hem.

Hij sprong als een malle tegen de glazen (binnen)deuren en onze schuur was net half ingestort dus daar kon ie ook niet in.

We konden m dus echt niet binnenhouden. Ik wist ook niet of iets met mn vogels zou doen.

Alles en iedereen gebeld, dierenambulance nam niet op en politie zei letterlijk: "Hij heeft nu bij u onderdak, dus we komen niet."

Nu ben ik helemaal van het opvangen van dieren in nood, maar niet met gevaar voor m'n eigen dieren.

Ik heb m jankend terug naar buiten moeten doen.

Wel een berichtje op de plaatselijke Facebookpagina gezet en binnen een uur zag ik dat ie door iemand anders was gevonden en dat diegene gelukkig wist waar ie thuishoorde.

Ik geloof niet dat ik me ooit zo schuldig heb gevoeld
  woensdag 16 april 2025 @ 10:49:34 #94
176471 oh-oh
pi_217382920
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:29 schreef -Spring het volgende:

[..]
Op oudejaarsavond om 1 uur 's nachts rende er ineens een Amerikaanse stafford hier naar binnen. Zonder riem. Hij was lief, maar ontzettend druk en enthousiast en hij luisterde voor geen meter. Hij was lief voor onze hond, maar die deed lelijk tegen hem.

Hij sprong als een malle tegen de glazen (binnen)deuren en onze schuur was net half ingestort dus daar kon ie ook niet in.

We konden m dus echt niet binnenhouden. Ik wist ook niet of iets met mn vogels zou doen.

Alles en iedereen gebeld, dierenambulance nam niet op en politie zei letterlijk: "Hij heeft nu bij u onderdak, dus we komen niet."

Nu ben ik helemaal van het opvangen van dieren in nood, maar niet met gevaar voor m'n eigen dieren.

Ik heb m jankend terug naar buiten moeten doen.

Wel een berichtje op de plaatselijke Facebookpagina gezet en binnen een uur zag ik dat ie door iemand anders was gevonden en dat diegene gelukkig wist waar ie thuishoorde.

Ik geloof niet dat ik me ooit zo schuldig heb gevoeld
Nou ja dat zou hier ook niet gaan, zeker niet toen ik nog vogels had.
Geen ras dat ik zonder voorkennis even binnen houd.
Hoef jij je niet schuldig over te voelen!
Maar de politie en dierenambu komen echt niet zo snel ;(
( Groucho Marx )
pi_217382948
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 07:13 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wat leuk, bij mijn dochter op school mogen ze geen examenstunt meer doen. Als ze het wel doen dan wordt het gala afgelast of zoiets.
Nu hadden ze vrijdag toch een soort van stunt, de examenklassen hebben massaal “gespijbeld” en ze zijn met z’n allen in het park naast de school gaan zitten. School zei wel dat ze dan niet binnen mochten komen naar de toiletten. Anyway…
Bij de oudste op school mocht het blijkbaar ook niet. Ze deden het toch. Resultaat was dat poederverf niet alleen over mensen heen werd gegooid, maar ook over apparatuur (laptops bijv). School was not amused. Welke sancties er gegeven worden/werden, dat weet ik niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 16 april 2025 @ 10:53:39 #96
176471 oh-oh
pi_217382961
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Bij de oudste op school mocht het blijkbaar ook niet. Ze deden het toch. Resultaat was dat poederverf niet alleen over mensen heen werd gegooid, maar ook over apparatuur (laptops bijv). School was not amused. Welke sancties er gegeven worden/werden, dat weet ik niet.
Dan is het denk ik wel voorgoed afgelopen voor de andere jaargangen 8)7
( Groucho Marx )
pi_217383641
Wij mochten toen een examenstunt op voorwaarde dat het netjes bleef. Het jaar ervoor hadden ze ingebroken in school en was er nogal wat schade volgens mij.
Wij hebben toen de docenten 's morgens vroeg thuis opgehaald voor een ontbijt op school. Daarna waren de lessen en later hadden ze nog iets met voetbal ofzo.
Het andere jaar dat ik examen (eerst mavo toen havo) deed heb ik geen idee wat er gedaan is eigenlijk.

Ik weet dat mijn oudste een keer had dat ze stunt hadden en zij wilde weg, maar toen hadden ze alle deuren afgesloten dus ze kon er niet uit, dat vond ze heel naar.
Gelukkig nu andere school en hoeft ze dus morgen helemaal niet.
Jongste ziet het morgen wel, die gaat er vanuit dat ze vrij is na het 1e uur. En gaat met vriendje op pad.

Ik heb denk ik teveel te zwaar lopen tillen de afgelopen dagen, pijn bij mijn schaambot aan 1 kant als ik een beetje een verkeerde beweging maak. Denk de aanhechting van een of andere spier.
Zal de fysio eens vragen, misschien toch maar eens na gaan denken over sportschool om wat spieren te verstevigen.
pi_217383707
Zucht, de cementvloer in de werkkamer is niet droog genoeg. Nu wilden ze morgen de vloer helemaal niet komen leggen. Maar tot een compromis gekomen dat ze alles leggen behalve de werkkamer. Dat klinkt logisch maar door overlappende Jumpax platen als ondervloer is dat nogal bewerkelijk.

En de vloer is niet waterpas (joh). Dus extra onderplaten en puzzelen.

Ze hebben aan mij dan echt een slechte hoor. We zeggen dat al vanaf de eerste ontmoeting in zijn winkel. Alles in ons huis is scheef etc etc. Nu ging hij met een waterpas door de uitbouw, ja had dat ff eerder gedaan als je nu issues ziet.
Ik ben echt heel gezellig en ouwehoer met alle mannen die hier al weken van alles klussen, maar als je zelf te beroerd bent om vooraf dingen te meten en controleren, zeg ik 'Los het gewoon op' in iets meer woorden. ;)

Tussendoor wel het gehele plafond weer gesaust, klaar!

Online werkgedoe daardoor moeten overslaan maar vanmiddag is er nog een sessie.
pi_217383719
Wij hadden wel een eindexamenstunt maar ik deed niet mee als bange poeperd. Het was iets met de A team als ik het me goed herinner.
  woensdag 16 april 2025 @ 13:07:36 #100
176471 oh-oh
pi_217383943
:D Die stunt was een van de weinige dingen in het laatste jaar waar ik buiten de daadwerkelijke examens met plezier aan heb deelgenomen
( Groucho Marx )
pi_217383964
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:53 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Dan is het denk ik wel voorgoed afgelopen voor de andere jaargangen 8)7
Ja erg jammer... Ik vind het verbieden ook superstom, er mag al zoveel niet meer tegenwoordig. Maar op deze manier snap ik het wel. Hoe moeilijk is het om iets ludieks te verzinnen zonder dat er spullen stuk gaan?
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 16 april 2025 @ 13:13:49 #102
176471 oh-oh
pi_217383984
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 13:10 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja erg jammer... Ik vind het verbieden ook superstom, er mag al zoveel niet meer tegenwoordig. Maar op deze manier snap ik het wel. Hoe moeilijk is het om iets ludieks te verzinnen zonder dat er spullen stuk gaan?
Ik heb dat echt nooit begrepen hoor.
En heb je er nou echt lol aan, aan dat slopen?
( Groucho Marx )
  woensdag 16 april 2025 @ 13:14:20 #103
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217383987
Ik weet nog vooral dat de leuke leraren weg sneakten en de "stomme/strenge" juist heel tof mee gingen in wat we dan ook bedacht hadden. O+
pi_217383995
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 12:34 schreef exode het volgende:
Zucht, de cementvloer in de werkkamer is niet droog genoeg. Nu wilden ze morgen de vloer helemaal niet komen leggen. Maar tot een compromis gekomen dat ze alles leggen behalve de werkkamer. Dat klinkt logisch maar door overlappende Jumpax platen als ondervloer is dat nogal bewerkelijk.

Ze hebben aan mij dan echt een slechte hoor. We zeggen dat al vanaf de eerste ontmoeting in zijn winkel. Alles in ons huis is scheef etc etc. Nu ging hij met een waterpas door de uitbouw, ja had dat ff eerder gedaan als je nu issues ziet.
Ik ben echt heel gezellig en ouwehoer met alle mannen die hier al weken van alles klussen, maar als je zelf te beroerd bent om vooraf dingen te meten en controleren, zeg ik 'Los het gewoon op' in iets meer woorden. ;)

Irritant is dat! Wij hadden het ook bij onze verbouwing. 10x iets duidelijk aangeven van tevoren en dan alsnog iemand die zegt verrast te zijn. Ja doei he.

Succes vanmiddag :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217384004
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 12:34 schreef exode het volgende:

Wat een eigenwijze drol... dag tevoren meten en dan problemen zien, dat is wel kort dag zeg maar...

Goed dat je het plafond wel gesaust hebt tussendoor :* succes!
pi_217384011
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 13:13 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ik heb dat echt nooit begrepen hoor.
En heb je er nou echt lol aan, aan dat slopen?
Een nieuwe episode van: "Hoe laten net-volwassenen nog even zien dat ze eigenlijk nog totaal niet volwassen zijn" -O- |:(

Onze eigen examenstunt was iets met honderden ballonnen in de gangen. Er was ook gedoe, maar ik weet mijn god niet meer waarom eigenlijk. Vaak loopt iets met een groep uitgelaten jongeren uit de hand als het te lang duurt ofzo.

Of misschien kwam het omdat we alle klassen de laatste 2 uur vrij hadden gegeven en dat niet had gemogen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 16 april 2025 @ 13:28:32 #107
176471 oh-oh
pi_217384067
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 13:18 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Een nieuwe episode van: "Hoe laten net-volwassenen nog even zien dat ze eigenlijk nog totaal niet volwassen zijn" -O- |:(

Onze eigen examenstunt was iets met honderden ballonnen in de gangen. Er was ook gedoe, maar ik weet mijn god niet meer waarom eigenlijk. Vaak loopt iets met een groep uitgelaten jongeren uit de hand als het te lang duurt ofzo.

Of misschien kwam het omdat we alle klassen de laatste 2 uur vrij hadden gegeven en dat niet had gemogen.
Maar dat zijn dingen die wel vervelend zijn maar geen schade aanrichten, vind ik van een hele andere orde nog.
Wij hadden ook de rest van de school vrij gegeven, maar volgens mij calculeerden ze dat er al bij in hoor.
( Groucho Marx )
pi_217384204
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 13:16 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wat een eigenwijze drol... dag tevoren meten en dan problemen zien, dat is wel kort dag zeg maar...

Goed dat je het plafond wel gesaust hebt tussendoor :* succes!
Het was ook de wijze waarop, alleen maar problemen zien en geen oplossingen. Ik moest met de oplossingen komen. Een typisch geval van vooraf alles mooi praten en alles komt goed en 1 dag vantevoren alleen maar issues zien. Niet bij mij, ga een ander irriteren, ik zie je morgen om 7 uur, fix het gewoon.
pi_217384238
Hij zei ook nog 'Als we een andere x terug moeten komen voor de werkkamer, komen er wel extra kosten bij'.

Nou die kosten wegen niet op tegen het uitstellen van de keuken plaatsen terwijl de hele keuken al in de woonkamer staat in dozen, het uitstellen van meerdere leveringen zoals van de koelkast en het opnieuw plannen van het plaatsen van het werkblad.

En weet je wat zo leuk is, de werkkamer is de enige ruimte die waterpas en volledig strak is. Dus daar kunnen wij makkelijk zelf een vloer leggen. Dus als ie moeilijk blijft doen, leggen we hem zelf wel in dat deel. Toedeledokie!

/Einde klaagzang

Als alles klaar is, post ik wel voor en na foto's zodat jullie in ieder geval ook al het positieve meekrijgen. :P
pi_217384314
Toen onze keuken 15 jaar geledden geplaatst werd, moesten er leidingen gefreesd worden in een keiharde (buiten)muur. Wij hadden al aangegeven: die muur is echt hard. Hun reactie: ja, komt wel goed. Puntje bij paaltje moesten zij extra apparatuur huren omdat ze er niet doorheen kwamen met eigen spullen. Wilden ze dat doorberekenen aan ons. Nou echt niet, vriend. :')

Als ze nou al gelijk hadden aangegeven dat ze daar meerkosten voor moesten rekenen ivm andere apparatuur, prima. Maar eerst wegwuiven en dan toch willen doorberekenen, dat gaan we mooi niet doen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217384568
Ik heb de afgelopen weken meerdere meerwerkfacturen betaald en dat was allemaal prima. Vooraf was heel duidelijk wat er wel en niet bij de offerte zat, alles werd ook besproken en steeds werd aangegeven wat meerwerk zou zijn.

Prima.

Maar inderdaad als je vooraf alles goed vindt en nergens issues in ziet moet je niet ineens moeilijk gaan doen, zeker niet 1 dag vooraf.

Hij was ook geirriteerd omdat ik 1 pak pvc opentrok om de kleur te controleren. Of ik twijfelde, nou mijnheer je hebt ook plinten meegenomen die we niet besteld hebben. Dus ja....ik controleer even.
pi_217384746
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 14:27 schreef exode het volgende:
Ik heb de afgelopen weken meerdere meerwerkfacturen betaald en dat was allemaal prima. Vooraf was heel duidelijk wat er wel en niet bij de offerte zat, alles werd ook besproken en steeds werd aangegeven wat meerwerk zou zijn.

Prima.

Maar inderdaad als je vooraf alles goed vindt en nergens issues in ziet moet je niet ineens moeilijk gaan doen, zeker niet 1 dag vooraf.

Hij was ook geirriteerd omdat ik 1 pak pvc opentrok om de kleur te controleren. Of ik twijfelde, nou mijnheer je hebt ook plinten meegenomen die we niet besteld hebben. Dus ja....ik controleer even.
Groot gelijk dat je het pak hebt opengetrokken!
pi_217385092
Ik was net even aan het videobellen met verloofde, ik loop dus al een paar uur vol met witte spetters op mijn gezicht rond _O- _O- _O-

'Schat, je zit onder de verf!'
Nou, dat zei verder niemand die me heeft gezien vandaag, niet de buren, niet de moeders op het schoolplein, niet de juf van Juul, niet Juul, niemand. :+
  woensdag 16 april 2025 @ 16:42:49 #114
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217385695
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 15:19 schreef exode het volgende:
Ik was net even aan het videobellen met verloofde, ik loop dus al een paar uur vol met witte spetters op mijn gezicht rond _O- _O- _O-

Nou, dat zei verder niemand die me heeft gezien vandaag, niet de buren, niet de moeders op het schoolplein, niet de juf van Juul, niet Juul, niemand. :+
Meeste mensen gaan er waarschijnlijk vanuit dat je dat zelf wel weet. Ik zou ook niet iemand aanspreken
pi_217385947
quote:

Dan hebben ze goed kunnen zien dat je aan het werk bent geweest vandaag ;) . Ik zou wel vragen: goh druk aan het schilderen geweest? ;)
pi_217385977
quote:

Zo had mijn pa pas hun muur aubergine geverfd.
Die liep ook met een aubergine lok rond. :D
pi_217386009
:( :( :( :( :(

De vloer wordt morgen niet gelegd. Een heel verhaal maar ze moeten dus een deel ophogen met extra ondervloer en daar had ie niet op gerekend (kom dan ook niet 1 dag vooraf voor controle) en dat is nu niet op voorraad.

ECHT.

Dus ik moet nu de keukenman bellen om te vragen of hij het zonder vloer kan plaatsen (lijkt me wel) en de winkel van de koelkast dat ze vrijdag de koelkast niet kunnen bezorgen want ik heb geen plek. Hopelijk kunnen ze hem voor ons opslaan......
Beide nemen niet op nu, dus morgenochtend weer een poging.

Ik heb wel een soort van geeist dat de vloer dan 6 mei gelegd wordt. (levertijd is 2 a 3 weken) Dat ging ie regelen.....we shall see.

Dus ik ben sjago en we eten friet :9 en ik trek een (alcoholvrij) biertje open. :7
  woensdag 16 april 2025 @ 17:26:39 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217386054
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:20 schreef exode het volgende:

De vloer wordt morgen niet gelegd. Een heel verhaal maar ze moeten dus een deel ophogen met extra ondervloer en daar had ie niet op gerekend (kom dan ook niet 1 dag vooraf voor controle) en dat is nu niet op voorraad.

ECHT.

Dus ik moet nu de keukenman bellen om te vragen of hij het zonder vloer kan plaatsen (lijkt me wel) en de winkel van de koelkast dat ze vrijdag de koelkast niet kunnen bezorgen want ik heb geen plek. Hopelijk kunnen ze hem voor ons opslaan......

Ik heb wel een soort van geeist dat de vloer dan 6 mei gelegd wordt. (levertijd is 2 a 3 weken) Dat ging ie regelen.....we shall see.

Dus ik ben sjago en we eten friet :9 en ik trek een (alcoholvrij) biertje open. :7
Dan ligt dus de vloer niet onder de keuken door?
Ik begrijp dat nooit dat dat hier vaak gedaan wordt.
pi_217386084
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:26 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dan ligt dus de vloer niet onder de keuken door?
Ik begrijp dat nooit dat dat hier vaak gedaan wordt.
Klopt, nou is dat geen harde eis voor ons, maar het was wel gewenst zeg maar. Zeker in de nis.
  woensdag 16 april 2025 @ 17:34:46 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217386114
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:29 schreef exode het volgende:

[..]
Klopt, nou is dat geen harde eis voor ons, maar het was wel gewenst zeg maar. Zeker in de nis.
Als het geen harde eis is… dan zou ik ook akkoord gaan.
Maar mooier is. En ook stabieler lijkt me.
In ons vorige huis had de vloerlegger dat zelf besloten.
Nu hadden we het niet met zoveel woorden gezegd. Maar gezien het ontbreken van de volledige keuken leek me dat wel duidelijk.
We hadden ook tegels besteld voorde gehele benedenverdieping.
Vervolgens was er dus hoogteverschil en moesten we alsnog stukken tegel onder de pootjes leggen.
Je zag er uiteraard niks van door de plint. Maar toch.
pi_217386122
Hier was het twijfel, het is plak pvc maar op een zwevende ondervloer. Vanwege de nis en een drempel in de keuken werd eerst vloer en dan keuken toch net wat handiger beoordeeld.
pi_217386136
Ze waren echt onwijs verrast. Een hij is zo vreselijk leuk.

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_217386238
Oooooooooh GM! Wat een poepie!! En wat leuk dat de verrassing gelukt is.
  woensdag 16 april 2025 @ 18:08:42 #124
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217386398
❤ gm87
pi_217386791
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:20 schreef exode het volgende:

ECHT.

Neeeeeeee :{ kutterdekut -O-

@amaranta, hier ligt de vloer wel helemaal onder de keuken. Is handig als je ooit de keuken zou willen veranderen (al is er wellicht tegen die tijd ook wel weer een andere vloer nodig)
Was een van de redenen dat we alles in 1 keer hebben gedaan, de oude keuken had een L vorm en nu is het recht. Dan hadden we een stuk vloer gemist. En het zag er onder dat pootje van de L ook zo hobbelig en bobbelig uit, dat we dan nog van alles hadden moeten doen om het vlak te krijgen.

@gewoonmezelf87, wat een dotje O+
  woensdag 16 april 2025 @ 19:07:54 #126
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217386903
Nou, ik zie al heel wat berichten over examens stunts die uit de hand zijn verlopen. Jammer dat het zo moet. Kan ook heel leuk zijn, namelijk.
Je school vernielen lijkt me daar niet een van
pi_217387195
@gewoonmezelf87 Wat een snoepje! O+

Ik kan me herinneren dat onze examenstunt heel leuk was, maar ook dat ik toen onder schooltijd heel dronken was, dus ik weet het allemaal niet zo goed meer :+ En het is natuurlijk hartstikke goed dat die pubers nu nog geen alcohol mogen enzo, maar ik heb toch echt wel mooie herinneringen aan het drinken van mij eerste biertje op een schoolfeest en het bietsen van een sigaretje bij m'n leraar biologie :D
pi_217387202
En als ik lees over al die verbouwingsperikelen weet ik weer waarom we in een huis wonen waar nog enorm veel aan moet gebeuren - ik durf er gewoon niet aan te beginnen :')
  woensdag 16 april 2025 @ 20:02:44 #129
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217387389
Waarom honderden euro's uitgeven voor vloer onder een keuken? Hier ligt de pvc tot tegen de keukenpoten en de plint zit tegen die poten met een clipje, dus keurig paar cm overlap.

Als je je hele keukenindeling aanpast, moet je dan idd een stukje vloer oplossen, maar da's in ons huis echt op geen enkele andere logische manier te doen...
  woensdag 16 april 2025 @ 20:07:59 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217387454
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 19:44 schreef Amsel het volgende:
En als ik lees over al die verbouwingsperikelen weet ik weer waarom we in een huis wonen waar nog enorm veel aan moet gebeuren - ik durf er gewoon niet aan te beginnen :')
Same here!
pi_217387467
Wat een prachtige pup, @gewoonmezelf87 O+

En wat een gedoe bij jullie verbouwing @exode, het zit ook gewoon echt niet mee :{

Hier loopt de vloer niet onder de keuken door, zie je niks van door de keukenplinten. En tegen de tijd dat de keuken vernieuwd moet worden, zal de vloer ook wel toe zijn aan vervanging :+
pi_217387479
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 20:02 schreef Tink89 het volgende:
Waarom honderden euro's uitgeven voor vloer onder een keuken? Hier ligt de pvc tot tegen de keukenpoten en de plint zit tegen die poten met een clipje, dus keurig paar cm overlap.

Als je je hele keukenindeling aanpast, moet je dan idd een stukje vloer oplossen, maar da's in ons huis echt op geen enkele andere logische manier te doen...
Onze keuken is niet zo groot, zeker geen honderden Euro's extra :)

Maar goed, nu besparen we iets.
pi_217387533
Onze verbouwing zit juist mee, behalve dus de vloer. Voordeel van zoveel uitbesteden.
Het is gewoon veel gedoe met alle beslissingen. Normaal schud ik die zo uit mijn mouw maar nu niet.

Maar ik weet hoe het was en wordt :) Het wordt zo mooi. (En niet meer ijskoud, geen lekkages meer, geen zakkend dak, logischer ingedeeld).

Ik zet gewoon mijn tijdmachine in en spoel door naar uhm uhm uhm midden mei denk ik.

En jongens nog 1 dag 'werken' en dan vakantie. Misschien wel een heeeeeele lange vakantie. (I still know nothing)
pi_217389122
Wij hebben 7 weken boven gewoond en op 2 plaatjes gekookt in de tuin/schuur. Was me toen echt enorm meegevallen.

Oopsie.. daar stond 7 jaar... 🤣🤣🤣

[ Bericht 28% gewijzigd door Vicky op 16-04-2025 22:30:41 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_217389344
Wat een gedoe met de vloer zeg. Daar zou ik ook nog amused over zijn.
En je zou toch zeggen dat die materialen ergens wel op voorraad zouden zijn.

Ook spannend dat je wat betreft je werk ook nog niks weet!

Gewoonmezelf wat een schatje! En leuk dat je de kinderen hebt kunnen verrassen door hem eerder op te halen!
pi_217389404
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 21:58 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben 7 jaar boven gewoond en op 2 plaatjes gekookt in de tuin/schuur. Was me toen echt enorm meegevallen.
Oh my, ik heb dat ooit drie maanden gedaan en dat was oké. Maar 7 jaar..

Toen man aan gaf te willen verhuizen heb ik ook gezegd dat dat prima was, maar wel iets relatiefs kan en klaars. Nu zijn we nog wel enkele maanden bezig geweest maar anders als bij vrienden die eerst jaren in een schuur/garage wonen omdat ze veel zelf doen. Dat wilde ik pertinent niet.
En nu hebben we relatief veel gedaan (laten doen) in relatief korte tijd en ben blij dat we het op deze manier hebben gedaan/kunnen doen.
pi_217389470
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 22:22 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Oh my, ik heb dat ooit drie maanden gedaan en dat was oké. Maar 7 jaar..

Toen man aan gaf te willen verhuizen heb ik ook gezegd dat dat prima was, maar wel iets relatiefs kan en klaars. Nu zijn we nog wel enkele maanden bezig geweest maar anders als bij vrienden die eerst jaren in een schuur/garage wonen omdat ze veel zelf doen. Dat wilde ik pertinent niet.
En nu hebben we relatief veel gedaan (laten doen) in relatief korte tijd en ben blij dat we het op deze manier hebben gedaan/kunnen doen.
Oh whahaha 7 weken 🤣🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_217389538
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 22:30 schreef Vicky het volgende:

[..]
Oh whahaha 7 weken 🤣🤣🤣
🤣🤣
Iets in me zei wel dat het een foutje was. Dacht misschien 7 maanden. Maar 7 weken is goed te doen. Zeker als je je daar op instelt.
pi_217389745
Het voelde vast als 7 jaar. :P
pi_217389841
Het 'kamperen' in eigen huis is mij ook reuze meegevallen. De hele verbouwing gaat voor ons eigenlijk voortvarend. Maar zo vaak zoveel mensen over de vloer en de hoeveelheid beslissingen zijn wel echt tegengevallen. Terwijl we vooraf al zoveel op papier hadden staan.

SPOILER
pi_217390192
SPOILER
pi_217390423
T.i.
Als je een werkgever hebt, betaalt die gewoonlijk je loon door als je ziek bent. Dan ben je dus wel ziek, maar heb je geen recht op een Ziektewetuitkering. Die krijg als je in dienst bent alleen als je ziek bent door zwangerschap of orgaandonatie of een arbeidsbeperking hebt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_217390424
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 00:42 schreef FlyingFish het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_217390466
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 23:25 schreef exode het volgende:
Het 'kamperen' in eigen huis is mij ook reuze meegevallen. De hele verbouwing gaat voor ons eigenlijk voortvarend. Maar zo vaak zoveel mensen over de vloer en de hoeveelheid beslissingen zijn wel echt tegengevallen. Terwijl we vooraf al zoveel op papier hadden staan.

SPOILER
SPOILER
pi_217390469
Ik ben niet ziekgemeld, ik werk 100% alleen volledig vanuit thuis.

Ik ga haar een mail sturen dat ik vanwege omstandigheden inbel en dat ik het graag 1 op 1 toelicht indien gewenst.
pi_217390510
Ah excuses. Dacht dat het met een deels ziekmelding te maken had. Maar goede keuze denk ik om het op die manier te doen
pi_217390529
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 14:05 schreef amaranta het volgende:

[..]

Jaartje toegepaste biologie doen (hbo, oa Den Bosch geloof ik) en dan met p op zak alsnog naar diergeneeskunde? Die route is de logische voor studenten met een diploma paraveterinair die uiteindelijk dierenarts willen worden (dan moet je wel echt serieus lang studeren 4 jaar mbo, 1 hbo en dan diergeneeskunde (6 jaar toch?).

Hopelijk gaat het haar sowieso bevallen, wat ze ook kiest.

Oudste hoort pas de week voor de zomervakantie of hij van school kan switchen. Die verlaat de binnenstad en gaat naar een dorp verderop als het aan hem ligt. Maar voor havo 4 weten ze dus dan pas of er plek is. Zo niet wordt het helaas gewoon weer de binnenstad.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 17 april 2025 @ 07:40:03 #148
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217390645
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 06:25 schreef exode het volgende:

Ik ga haar een mail sturen dat ik vanwege omstandigheden inbel en dat ik het graag 1 op 1 toelicht indien gewenst.
Lijkt me een prima beslissing om het zo te doen. Succes vandaag!
pi_217390834
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 06:25 schreef exode het volgende:

Ja joh. Dan heb je je netjes afgemeld en hou je de toelichting privé met elkaar.
Succes vandaag. :)
  donderdag 17 april 2025 @ 08:30:46 #150
176471 oh-oh
pi_217390850
Hoe was de eerste nacht met Cooper GM?
( Groucho Marx )
pi_217390979
Ach ja, die Cooper, hoe ging dat?

Positieve start van de dag: Baboon stond kwart voor 8 voor de deur met de fronten etc. De bezorger was een topper.

Koelkast wordt 3 weken in de opslag gezet totdat de vloer er ligt.

SPOILER
En nu hou ik erover op, de kans is reëel dat ik niets mag melden na vandaag. Dus on to veel leukere dingen zoals Cooper en dat het bijna vakantie is!
  donderdag 17 april 2025 @ 09:29:50 #152
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217391139
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 08:53 schreef exode het volgende:
Ach ja, die Cooper, hoe ging dat?

Positieve start van de dag: Baboon stond kwart voor 8 voor de deur met de fronten etc. De bezorger was een topper.

Koelkast wordt 3 weken in de opslag gezet totdat de vloer er ligt.

SPOILER
En nu hou ik erover op, de kans is reëel dat ik niets mag melden na vandaag. Dus on to veel leukere dingen zoals Cooper en dat het bijna vakantie is!
Hoe dan ook sterkte en succes! En laat je arbeidsrechtelijk heel goed adviseren als het kutnieuws is.

Ik heb nog één dagje werk voor de boeg en dan VAKANTIE. De kinderen hebben morgen oranjeridderspelen, maar de jongste wil niet. En dat vind ik prima, hij is nog geen maand op school en normaal heeft hij op vrijdag vrij. Blijftie dus mooi thuis, lekker chillen en een beetje bijtanken.

De oudste is ook moe. Terwijl dit eigenlijk maar een kort blokje was tussen carnaval en nu. Maar met twee dagen bso, Senzai en afzwemmen en dit idiote geschommel qua weer de hele tijd, ben ik toch blij dat ze nu even kan bijtanken.

En dus zit ik onder kantoortijd naar last-minutes te kijken voor als we dinsdag weg willen. Maar blijkbaar nog niet last-minute genoeg, want de prijzen vallen me nog tegen. Desnoods boek ik maandag pas, eerst nog even m'n laatste drie voorstellingen spelen. Misschien wel de laatste drie met de Echter Revue ooit trouwens, we moeten onze locatie uit en het loopt nog niet echt lekker met het vinden van een nieuwe....

https://www.vmlnieuws.nl/(...)evue-blijft-bestaan/
  donderdag 17 april 2025 @ 09:35:36 #153
176471 oh-oh
pi_217391178
Oh is dat he! Wat grappig,een van de deelnemers komt daar de hele tijd op mijn facebook mee voorbij!
( Groucho Marx )
  donderdag 17 april 2025 @ 10:05:19 #154
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217391317
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2025 09:35 schreef oh-oh het volgende:
Oh is dat he! Wat grappig,een van de deelnemers komt daar de hele tijd op mijn facebook mee voorbij!
Grappig, jij zit helemaal niet in onze regio, toch?

En voor de mensen die wél in de regio zitten, er zijn nog wat kaartjes voor dit weekend. Ik ben bevooroordeeld, maar het is echt een heel leuke voorstelling. En het weer is toch kut ;-) dus wat let je om drie uurtjes (incl pauze) binnen in het theater te genieten?
pi_217391324
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 08:30 schreef oh-oh het volgende:
Hoe was de eerste nacht met Cooper GM?
Hij heeft het top gedaan, half 1 nog even buiten geweest (om daarna binnen te plassen :') ) en daarna tot 6:10 geslapen.

Het is een heerlijk manneke, lopen aan een riem vind hij nog een mijnenveld dus veel oefenen. Moet hem wel leren lezen want hij piept soms en dan ga ik het rijtje af maar kom er niet achter waarom.. net een baby he.

Ligt graag onder de bank/onder bed of in de salontafel.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 17 april 2025 @ 10:21:30 #156
176471 oh-oh
pi_217391488
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 10:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Grappig, jij zit helemaal niet in onze regio, toch?

En voor de mensen die wél in de regio zitten, er zijn nog wat kaartjes voor dit weekend. Ik ben bevooroordeeld, maar het is echt een heel leuke voorstelling. En het weer is toch kut ;-) dus wat let je om drie uurtjes (incl pauze) binnen in het theater te genieten?
Maastricht is niet echt ver he!
( Groucho Marx )
pi_217391652
Nou

SPOILER
Het geeft me iig rust, op termijn wil ik echt wel wat anders, maar nu is gewoon niet het moment.
pi_217391660
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 10:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Hij heeft het top gedaan, half 1 nog even buiten geweest (om daarna binnen te plassen :') ) en daarna tot 6:10 geslapen.

Het is een heerlijk manneke, lopen aan een riem vind hij nog een mijnenveld dus veel oefenen. Moet hem wel leren lezen want hij piept soms en dan ga ik het rijtje af maar kom er niet achter waarom.. net een baby he.

Ach het klinkt wel superzoet hoor.
pi_217391729
Fijn @exode!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 17 april 2025 @ 11:08:13 #160
176471 oh-oh
pi_217391857
Fijn @exode, toch weer even geen gedoe voor je!
( Groucho Marx )
pi_217391868
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 11:08 schreef oh-oh het volgende:
Fijn @:exode, toch weer even geen gedoe voor je!
Precies!
pi_217391915
B is over een half uurtje weer thuis, mijn stinkende beer :D Ik zet in op al 4 dagen in hetzelfde shirt, maar wel een schone onderbroek en sokken aan.
Thuis doucht ie het liefste elke dag, maar op kamp is dat niet stoer he.

Ze hadden een bomvol programma dus hij zal uitgeput zijn.
  donderdag 17 april 2025 @ 11:37:03 #163
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217392105
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 10:21 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Maastricht is niet echt ver he!
Oh joh, ik dacht dat jij ergens anders zat. En veel Maastrichtenaren zul je niet zien bij de Echter Revue denk ik ;-)

Exode: wat fijn! Nog meer onrust kun je nu echt niet gebruiken.
pi_217392158
@exode, fijn dat je wat meer duidelijkheid hebt qua werk! Kan me voorstellen dat dat rust geeft.
Heerlijk B zometeen weer thuis O+

@gewoonmezelf87 klinkt als een best goede eerste nacht :)
  donderdag 17 april 2025 @ 11:46:34 #165
176471 oh-oh
pi_217392176
Ik kom uit Sittard, en heb ook familie in Susteren wonen zelfs.
Maar goed, het is dialect toch? Dat moet je ding zijn natuurlijk.
Ik spreek het wel maar nog maar met heel weinig mensen.
( Groucho Marx )
pi_217393215
De vloerenman is wel van me geschrokken. 30 april komen ze alsnog, maar dan zijn wij op vakantie. Verloofde zet haar broer in als controlleur, die is aannemer en kent de vloerenman persoonlijk.

Vloerenman komt vooraf nog even langs om alles goed door te spreken.

Gaat dan echt alles goedkomen? (sowieso).

Stinkende B stinkt niet meer, ik heb hem linea recta onder de douche gezet. En de gehele inhoud van zijn tas in de wasmachine gegooid. Hij had schone kleren aan maar zich 0 keer gewassen.
En ik heb hem uiteraard platgeknuffeld, stinkend en al. 'Maaaaaam!' maar mijnheer was te moe om me tegen te houden ^O^ Juul was aan het buitenspelen met haar klas toen ze aan kwamen rijden. Die was door het dolle om haar grote broer weer te zien.
pi_217393353
Yay, zoon gaat als een speer met zn beugel. Net bij de ortho geweest en zn overbeet is al 4mm minder in 4 weken tijd :) Hij draagt hem alleen tijdens het sporten en eten (duh) niet dus als ie zo doorgaat...

Aaahh, @gewoonmezelf87 wat een lieverd O+ Veel plezier met jullie gezinsuitbreiding!
If they say
pi_217394087
Fijn exode dat het toch wat sneller geregeld gaat worden!

Hier beginnen nu een klein beetje de zenuwen op te spelen. De jongste gaat dinsdag met een vriendinnetje naar Spanje voor ruim een week. Wel ook met de ouders. Maar ik ben nog nooit zo lang zonder een van de kinderen geweest 😅

Gaat vast goed komen en ze zal vooral veel plezier hebben daar, maar toch..
pi_217394331
@hilliebillie, spannend, maar ook leuk voor je jongste :*
  donderdag 17 april 2025 @ 17:58:25 #170
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217394356
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 10:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik zou beginnen met aanbieden van avi start. Dat is voor zo’n pup al moeilijk genoeg
pi_217394768
Oeh, spannend Hillie, voor haar maar zeker ook voor jou :* Gaat ze vliegen of met de auto?

Ik ben moe, val bijna om en heb inmiddels kaakkramp van het gapen :O
If they say
pi_217394956
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:44 schreef Mushanga71 het volgende:
Oeh, spannend Hillie, voor haar maar zeker ook voor jou :* Gaat ze vliegen of met de auto?

Ik ben moe, val bijna om en heb inmiddels kaakkramp van het gapen :O
Ze gaan vliegen (gelukkig). Ze zitten bij alicante in de buurt. Ze hebben daar wel een auto te gebruiken omdat ze bij de opa en oma van het vriendinnetje in huis zitten.

Gelukkig hebben ze wifi en kunnen we facetimen ☺ als ze daar tijd voor heeft tenminste 😉

Bijna bedtijd dan 🥱 of tijd voor een dutje op de bank. Om 19.00 kan dat
pi_217395253
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:02 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ze gaan vliegen (gelukkig). Ze zitten bij alicante in de buurt. Ze hebben daar wel een auto te gebruiken omdat ze bij de opa en oma van het vriendinnetje in huis zitten.

Gelukkig hebben ze wifi en kunnen we facetimen ☺ als ze daar tijd voor heeft tenminste 😉

Bijna bedtijd dan 🥱 of tijd voor een dutje op de bank. Om 19.00 kan dat
Ooh, das niet lang vliegen dan. Heerlijk voor je dochter hoor :)
Nouja, mocht je amper wat horen dan weet je iig dat ze het naar dr zin heeft en zich niet verveelt ;)

Als ik nu ga tukken, slaap ik straks niet meer ;) Zo even douchen en mn haar wassen, dan een kopje thee, wat zoon voor me gaat maken en dan denk ik dat ik het wel gehad heb en mn nest induik.
If they say
pi_217400101
Wat fijn dat het nieuws meeviel @exode, voelt het voor jou nu rustiger?

Wat leuk voor je dochter dat ze op vakantie gaat @hilliebillie, maar ik snap dat het voor jou heel spannend is. Hopelijk hebben jullie lekker veel contact tijdens haar vakantie en geeft dat jou wat meer vertrouwen en rust.

@gewoonmezelf87, wat fijn dat het zo goed gaat met de pup O+

Ik heb stress om alles en niets. Dochterlief ingeschreven bij een nieuwe psycholoog, normaliter wordt die aanmelding binnen 5 werkdagen verwerkt maar we zitten al op werkdag 10. Vanmorgen belde vrouwlief er achteraan, maar meer informatie dan 'we zijn ermee bezig, ja het duurt langer dan normaal en als jullie niets horen dan hoort de huisarts van ons' kreeg ze er niet uit. Dus nu vreet ik mijzelf op van de spanning, omdat ik bang ben dat ze de aanmelding niet accepteren (waarom zou het anders zo lang duren en geven ze aan dat misschien niet wij maar de huisarts de terugkoppeling krijgt) en dan zijn we echt heel ver van huis.

Saillant detail is dat de wachttijd vorige week maandag, toen we haar inschreven, nog 4 weken was. Nu is de wachttijd 12 weken. Verdrievoudigd dus in minder dan 2 weken tijd. Dus ook als de aanmelding wel wordt aangenomen is de wachttijd tegen die tijd misschien wel nog verder opgelopen en echt, ik heb zin om een potje te janken, maar ik zit op mijn werk dus dat kan niet.
  vrijdag 18 april 2025 @ 10:43:05 #175
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217400806
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:19 schreef Schanu het volgende:
Wat fijn dat het nieuws meeviel @:exode, voelt het voor jou nu rustiger?

Wat leuk voor je dochter dat ze op vakantie gaat @:hilliebillie, maar ik snap dat het voor jou heel spannend is. Hopelijk hebben jullie lekker veel contact tijdens haar vakantie en geeft dat jou wat meer vertrouwen en rust.

@:gewoonmezelf87, wat fijn dat het zo goed gaat met de pup O+

Ik heb stress om alles en niets. Dochterlief ingeschreven bij een nieuwe psycholoog, normaliter wordt die aanmelding binnen 5 werkdagen verwerkt maar we zitten al op werkdag 10. Vanmorgen belde vrouwlief er achteraan, maar meer informatie dan 'we zijn ermee bezig, ja het duurt langer dan normaal en als jullie niets horen dan hoort de huisarts van ons' kreeg ze er niet uit. Dus nu vreet ik mijzelf op van de spanning, omdat ik bang ben dat ze de aanmelding niet accepteren (waarom zou het anders zo lang duren en geven ze aan dat misschien niet wij maar de huisarts de terugkoppeling krijgt) en dan zijn we echt heel ver van huis.

Saillant detail is dat de wachttijd vorige week maandag, toen we haar inschreven, nog 4 weken was. Nu is de wachttijd 12 weken. Verdrievoudigd dus in minder dan 2 weken tijd. Dus ook als de aanmelding wel wordt aangenomen is de wachttijd tegen die tijd misschien wel nog verder opgelopen en echt, ik heb zin om een potje te janken, maar ik zit op mijn werk dus dat kan niet.
Waarom zouden ze de aanmelding niet accepteren? Het duurt gewoon wat langer. Komt goed!
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:14:44 #176
176471 oh-oh
pi_217401033
Als de wachttijd zo oploopt is het ook logisch dat ze het druk hebben met aanmeldingen!
( Groucho Marx )
pi_217401175
Dat hou ik mijzelf ook voor inderdaad. Maar vrouwlief gaf aan dat het een vaag telefoongesprek was en dat de dame die ze sprak raar en vaag deed. Ook dat ze benadrukte dat misschien de huisarts een terugkoppeling krijgt en niet wij, maar waarom zouden ze dat doen?

En wij zijn bang voor een afwijzing omdat dochterlief nu bij een psychiaterpraktijk loopt, alleen daar zijn we ons vertrouwen in verloren dus we hebben haar daar laten uitschrijven. Wellicht kan dat een reden zijn om ons nu te weigeren, geen idee. Ik ben misschien gewoon een beetje gestresst en overbezorgd :')
pi_217401268
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:29 schreef Schanu het volgende:
Dat hou ik mijzelf ook voor inderdaad. Maar vrouwlief gaf aan dat het een vaag telefoongesprek was en dat de dame die ze sprak raar en vaag deed. Ook dat ze benadrukte dat misschien de huisarts een terugkoppeling krijgt en niet wij, maar waarom zouden ze dat doen?

En wij zijn bang voor een afwijzing omdat dochterlief nu bij een psychiaterpraktijk loopt, alleen daar zijn we ons vertrouwen in verloren dus we hebben haar daar laten uitschrijven. Wellicht kan dat een reden zijn om ons nu te weigeren, geen idee. Ik ben misschien gewoon een beetje gestresst en overbezorgd :')
Omdat de huisarts de juiste aanvraag moet doen en als die verkeerd geformuleerd is de gemeente kan gaan eikelen over vergoeding, dus als ze de huisarts dan vragen dat aan te passen vóór ze je aanmelding in behandeling nemen, voorkomen ze een boel gezeik.

Dit is het bij mij geweest alle keren (denk al wel 3 inmiddels) dat er terug werd gecommuniceerd naar huisarts en niet ons bij zoiets.
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:43:50 #179
176471 oh-oh
pi_217401301
Dat wilde ik net zeggen, dat wil niet zeggen dat er een afwijzing komt hoor!
( Groucho Marx )
pi_217401552
Bedankt voor jullie geruststelling, dan ga ik het proberen naast mij neer te leggen en af te wachten.
  vrijdag 18 april 2025 @ 12:25:17 #181
176471 oh-oh
pi_217401650
Ik heb wat spullen voor mijn aquaria besteld en wacht op de bezorger, altijd spannend :')
Gaat ie aanbellen of had ik beter gewoon naar de dierenwinkel kunnen gaan?
( Groucho Marx )
pi_217401673
Ik wacht op de nieuwe vaatwasser maar het bedrijf waar ik hem besteld heb, kunnen de track and trace ook niet vinden....Dus de vraag is of hij wel vandaag binnen komt.
  vrijdag 18 april 2025 @ 12:48:57 #183
176471 oh-oh
pi_217401795
Hier is alles al netjes geleverd dus ik ga fijn met de aquaria aan de slag :D
( Groucho Marx )
pi_217402391
Hier moet het toch echt wel bezorgd worden, het is ook vooraf afgesproken dat de vaatwasser dus vandaag geleverd zou worden. Dinsdag wordt de keuken geplaatst.....

Ik ben niet echt gerust want het eerste wat ze meldden toen ze het bestelnummer opzochten was 'de order staat nog open omdat u nog moet betalen'
Nou nee, ik heb 1,5 week geleden al betaald. 'Oh dan wordt de vaatwasser vandaag bezorgd'.

Ze zouden me terugbellen nadat ze met het transportbedrijf hadden gebeld.......nog niet gebeurd.

Dus duimen dat ze zich aan de afspraak houden.
  vrijdag 18 april 2025 @ 14:24:55 #185
176471 oh-oh
pi_217402666
Ik hoop het ook voor jullie!
Ik was een beetje gedemotiveerd wat betreft mijn aquarium want ik had een slakkenexplosie.
Bracht mijn broertje vorig weekend een dweg kogelvisje mee voor me, die heeft zich in een week tijd door de hele slakkenpopulatie heen gevreten :D
Nu heb ik wat nieuwe assecoires erin gegooid, en ik heb een goede slakkenvoorraad vanuit mijn andere aquarium en het is meteen weer leuk :7
( Groucho Marx )
pi_217402717
Ah dat klinkt wel leuk oh oh!

Die vaatwasser komt niet, ze zijn hem vergeten....echt serieus? Hij staat al sinds woensdag bij het transportbedrijf en daar staat ie dus nog steeds. Bedrijf waar wij de vaatwasser hebben besteld gaat ze nu dringend verzoeken om morgen te bezorgen, maar ze weten niet of ze op zaterdag rijden. :'(
Dinsdag zou kunnen, maar dan moeten ze wel echt in de ochtend komen anders wordt het een keuken zonder vaatwasser plaatsen.
  vrijdag 18 april 2025 @ 14:44:33 #187
176471 oh-oh
pi_217402809
Kakzooi zeg, ze zorgen maar dat hij er morgen komt toch?
En anders dat jullie dinsdag de eersten op de lijst zijn...
De lucht is weer mooi blauw hier, ik ga aan de wandel.
Anderhalve dag regen voelde alweer als een eeuwigheid , maar het was goed te doen hoor.

SPOILER
( Groucho Marx )
pi_217403169
Ze komen morgen *O*

Echt ik ben zo opgelucht als de keuken is geplaatst en de vloer is gelegd. Dan ga ik pas echt juichen.

Morgen een muur in de woonkamer sauzen, daar komt een deel van de keuken voor en daarna sauzen wil ik echt niet meer met alles afplakken. Uiteindelijk gaan we een keer de hele woonkamer opnieuw sauzen (en de overloop boven) maar echt, dat komt wel na de zomer of zo.
pi_217403249
Kijk wat leuk. Bij R op school combineerden ze het paasontbijt met de week van de lentekriebels

Grapje.
pi_217403930
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 15:44 schreef -Spring het volgende:
Kijk wat leuk. Bij R op school combineerden ze het paasontbijt met de week van de lentekriebels

[ afbeelding ]

Grapje.
Als je je verveeld, plaats je dit met een serieus bericht op Facebook. Kunnen de Gerda’s weer even los. :P
pi_217403965
Gisteren kwam iemand op werk een broodje halen en daarna even zeggen dat het een lekker broodje was.
Dus ik wil reageren met: “Heel fijn” en tegelijk zegt mijn brein ook: “Oh gelukkig”!

De uiteindelijke respons was: “Heel gelukkig”! :')
pi_217405609
@exode wat spannend met die vaatwasser... pfff. Kan me voorstellen dat je pas gaat juichen als alles af is.

Onze vloerenman is denk ik omgevallen intussen, zou vandaag komen, maar niet geweest.
En op zich vind ik dat niet zo erg, maar laat dan even weten dat het niet lukt...
pi_217405634
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 16:45 schreef vencodark het volgende:

[..]
Als je je verveeld, plaats je dit met een serieus bericht op Facebook. Kunnen de Gerda’s weer even los. :P
Jaaaah op powermommy ofzo :D
S. 2014
J. 2016
pi_217415047
Cooper O+
  zaterdag 19 april 2025 @ 22:17:57 #195
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217415333
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 16:49 schreef vencodark het volgende:
Gisteren kwam iemand op werk een broodje halen en daarna even zeggen dat het een lekker broodje was.
Dus ik wil reageren met: “Heel fijn” en tegelijk zegt mijn brein ook: “Oh gelukkig”!

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_217417000
Yay, ik snap nu waarom er een tweede paasdag is. Die is er voor als je vergeet de paaseieren te verstoppen. Morgen dus maar 8-)

Nog gelukt met de vaatwasser @exode?
If they say
pi_217417087
Hahaha Mush, zou dat het zijn?
pi_217417710
Echt hoor! En daar kom ik dan na 53 jaar achter :+
If they say
pi_217418006
De vaatwassers is bezorgd *O*

Om 21 uur ipv tussen 14:30 en 17:30 en 1 van de 2 bezorgers wilde even van het toilet gebruikmaken en kwam er letterlijk 10 minuten later pas vanaf.....en toen ik even ging checken hoe hij het achter had gelaten zag ik dat het wc papier op was :o Dus hopelijk had hij genoeg O-) Wij gaan nog steeds boven naar de wc omdat er nog geverfd wordt etc in het beneden toilet dus ik had het niet in de gaten >:)

Nu op naar Brabant voor de Paaslunch bij mijn familie. Zalige Pasen allemaal.
pi_217418134
Hij zat gewoon te wachten op de plee tot je pleepapier kwam brengen, exode :P
Maar superfijn dat de vaatwasser toch nog op tijd is gebracht :)

Ohja, pasen, zonder paaseieren :') Fijne pasen allemaal!
If they say
pi_217418254
Ja, dat denk ik ook, deur kon niet eens dicht. Gelukkig is het ver weg van de woonkamer.
pi_217418361
Das trouwens het eerste waar ik naar kijk als ik ergens naar de plee moet (liever niet, maar soms...) of er wel pleepapier hangt :D
If they say
pi_217420424
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 16:49 schreef vencodark het volgende:

Herkenbaar. :D

Net als "Jij ook!" antwoorden aan de pizzabezorger als ie "eet smakelijk" zegt
  zondag 20 april 2025 @ 14:30:20 #204
176471 oh-oh
pi_217420730
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 14:04 schreef -Spring het volgende:

[..]
Herkenbaar. :D

Net als "Jij ook!" antwoorden aan de pizzabezorger als ie "eet smakelijk" zegt
Of tot ziens aan de telefoon :') :D
( Groucho Marx )
pi_217425728
Wij vonden vanavond een verzwakt egeltje tijdens het hond uitlaten in het losloopbos naast ons huis. Egelopvang gebeld en we mochten hem komen brengen. Daar bleek hij zwaar ondervoed te zijn en een gezwel te hebben. Ze hopen dat hij opknapt en als dat lukt bellen ze ons en mogen we hem zelf weer ophalen om vrij te laten op dezelfde plek als waar we hem vonden O+ zou volgens die dame echt wel een paar weken duren, als hij het überhaupt overleeft. Duimen dus maar op een goede afloop. Het was een waar avontuur voor de meiden, die hadden hem het liefst als huisdier gehouden :')
  maandag 21 april 2025 @ 08:14:20 #206
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217427877
Dat was 'm dan. De laatste voorstelling. Wat is dit ongelooflijk dubbel... Blij dat het voorbij is en verdrietig dat het voorbij is.

Maar m'n benen voelen als lood, m'n gezicht als schuurpapier en m'n hoofd alsof ik te veel bier gedronken heb gisteren. Dus misschien is het wel goed zo ;-)

Vrolijk Pasen!
  maandag 21 april 2025 @ 09:28:13 #207
37150 livelink
pi_217428197
Hoeveel voorstellingen heb je gedaan, Tink?
  maandag 21 april 2025 @ 09:29:25 #208
37150 livelink
pi_217428208
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 21:11 schreef Schanu het volgende:
Wij vonden vanavond een verzwakt egeltje tijdens het hond uitlaten in het losloopbos naast ons huis. Egelopvang gebeld en we mochten hem komen brengen. Daar bleek hij zwaar ondervoed te zijn en een gezwel te hebben. Ze hopen dat hij opknapt en als dat lukt bellen ze ons en mogen we hem zelf weer ophalen om vrij te laten op dezelfde plek als waar we hem vonden O+ zou volgens die dame echt wel een paar weken duren, als hij het überhaupt overleeft. Duimen dus maar op een goede afloop. Het was een waar avontuur voor de meiden, die hadden hem het liefst als huisdier gehouden :')
Op basis van jouw post de wildcamera maar weer eens buiten gezet. Had ik zo'n 2 weken geleden ook al gedaan, maar zonder succes. Maar vannacht verscheen er inderdaad een egel voor de camera O+
  maandag 21 april 2025 @ 10:40:46 #209
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217428805
Wij waren gisteren in een pretpark net over de grens in België. En ik hoor nu bij de mensen die kan zeggen dat ze uit een stilstaande attractie zijn gehaald. 😂
Wat een avontuur weer 🤣

Ik was onder andere met een vriendin en haar gezin. En haar jongste van vijf wilde per se in de monorail. Dus wij in de monorail en ik vraag nog aan haar zoontje: “hoe lang denk je dat deze rit gaat duren, blijven we lang hier in zitten?”
En we zijn net bij het station weg we gaan de bocht om en ineens stopt de monorail.
Personeel op de grond erbij, want wij zaten natuurlijk wat hoger in de lucht. De zus van mijn vriendin nog grappen dat ze er maar even een laddertje bij moest pakken.
Komt er even later een man met een ladder ons wagentje binnen.
“Uh ja ik heb slecht nieuws, deze trein is stuk”
Nou konden we dus via de ladder de monorail verlaten. Nou was het niet zo hoog (schat een meter of 3) en vond ik het niet zo eng. Het eerste stapje is even spannend, maar de zus van mijn vriendin was echt compleet in paniek. Vervolgens wordt door het personeel gezegd dat mensen niet mogen blijven staan. En zij vond het gewoon ook vervelend dat iedereen aan het kijken was.
Nou had het karretje twee ingangen dus ik opperde dat ze de ladder naar de andere kant konden verplaatsen. Daar liepen namelijk geen mensen langs, dus dat hebben ze gedaan. Maar alsnog bleven er mensen staan. Dus ik sprak ze erop aan dat het personeel had gevraagd of ze door wilden lopen. Kijkt de vrouw me aan, zegt ze mmja. En blijft ze gewoon staan. Onvoorstelbaar.
Maar goed, we zijn er uit gekomen en hebben weer een goed verhaal voor de kringverjaardagen.
pi_217429087
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 14:30 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Of tot ziens aan de telefoon :') :D
Nu vind ik “Tot horens” ook voor geen meter klinken. :P
pi_217433341
Mijn man is weer thuis na zijn reis.
De tv staat zo hard dat ik mezelf amper kan horen nadenken, dat had ik niet gemist eigenlijk :') .
Maar ik kreeg voor onze trouwdag wel een mooi boeket!
pi_217434038
Ik had allemaal rare dingen vandaag. Eerst vind ik gekke plasticjes op het dak van de aanbouw. Dat lijken drone onderdelen te zijn? Verder niks te zien.
Daarna vindt kind een telefoonhouder op de stoep voor ons huis. Hoe komt zo'n ding daar?
En toen we een rondje gingen wandelen vingen we een ontsnapte hond. Die onze schoenen onder plaste voor we hem aan de baas konden overhandigen :')
  maandag 21 april 2025 @ 21:13:00 #213
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217434960
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 09:28 schreef livelink het volgende:
Hoeveel voorstellingen heb je gedaan, Tink?
9. Beetje veel, maar wel echt heel fijn ook.
pi_217436418
Wat een avontuur amaranta!

Ik heb heel wat achtbaan ritjes gedaan in mijn leven en ook 1 keer in zo'n monorail ding vastgezeten. In Legoland Duitsland tijdens een wolkbreuk.....Dat was erg bijzonder zeg maar.

De man van de keuken is voortvarened begonnen, ik heb alleen via de mail en telefoon gesproken dus het was even afwachten. Hij werd aangeraden door het bedrijf die onze keuken heeft ontworpen en alle fronten etc heeft gefabriceerd.
Het begin is goed, kijken wat het eindresultaat wordt :D

En jongens die regen, onze hele tuin ruikt naar sauna O+ De gehele buitenkant is van Red cedar hout en dat gebruiken ze ook in sauna's. Wordt er helemaal zen van ;)
  dinsdag 22 april 2025 @ 08:46:54 #215
176471 oh-oh
pi_217436803
Ik vind de wereld echt heerlijk ruiken na die regen O+
Vanavond komt er hier een hondje, bij wss.
10 jaar oud, baasje overleden, zit nu bij een buurman, chihuahua, bruin.
Zijn naam is Choco. Dat is niks ik zoek iets beters, maar liefst gewoon een mensennaam.
Weet iemand nog iets leuks?
( Groucho Marx )
pi_217436857
Nou hier ruikt het helemaal niet lekker. De branderige lucht van de paasvuren is blijkbaar nogal blijven hangen door de regen.
  dinsdag 22 april 2025 @ 09:06:13 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217436886
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 08:46 schreef oh-oh het volgende:
Zijn naam is Choco. Dat is niks ik zoek iets beters, maar liefst gewoon een mensennaam.
Koos! Kobus?
Mss wat herkenning v d klank voor het arme beesje!
  dinsdag 22 april 2025 @ 09:06:39 #218
176471 oh-oh
pi_217436889
Oh die hebben we hier niet.
( Groucho Marx )
pi_217436971
Mijn peuter van ruim 2,5 heeft (voor het eerst ooit) van half 9 tot kwart voor 7 doorgeslapen in haar eigen kamer. Ik wist niet wat me overkwam dus lag vanaf kwart over 6 wakker. :')
pi_217436984
Meetfout van 5 cm gemaakt in de keuken door moi, myself en ikke.

Gevolg: afzuigkap steekt 5 cm uit boven de hoge kast. Praktisch geen probleem maar is wel een beetje zonde voor het zicht. En de afzuigkap kon niet verder opgeschoven worden anders hadden ze de hele draagbalkenconstructie aan moeten passen. Dus nou ja, so be it.

De mijnheer maakte een meetfout, niet ik >:) Dus ik ben nog meetfoutvrij 8-) Gelukkig stond nog niets vast dus hij kan het opschuiven.

Maar eej, als dat het is. De gehele verbouwing zelf gemeten, bemeten, ontworpen, bedacht. Ergens moest er een foutje zitten.

[ Bericht 28% gewijzigd door exode op 22-04-2025 09:25:48 ]
pi_217437022
Amaranta wat een avontuur. Wij hebben het zelf in dat pretpark net een keer ontlopen. Bij de achtbaan rechts achter in de hoek. Wij waren er uit en het werd ineens rustiger qua geluid en snel daarna ineens drukker met praten/roepen. Denk dat het twee karretjes na ons was dat het stil stond.

Wat fijn dat het voortvarend lijkt te gaan met de keuken exode!

Zo, dochter is hier op vakantie en zoon is afgelopen weekend fanatiek begonnen om de trampoline dieper uit te graven. Hij raakte regelmatig de grond. De vorige bewoners hadden peuters, wij pubers. Denk dat dat wel scheelt qua diepte 😉 al had ik voordat ik de nieuwe trampoline er in zette ook al wat extra uitgegraven.

Beetje jammer dat de zandhoop op het pas ingezaaide gras terecht kwam, maar goed. Kudo’s voor z’n fanatisme!
pi_217437199
@oh-oh Rosso (van Rossopomodoro, pizzeria in Londen :9 )

Je bent ook in aan avonturenpark @amaranta, wat had je dan verwacht? :P

Ooh @Bami! Gek is dat ja, ga je liggen wachten tot ze wakker is, snap ik wel :D

Spannend Hillie, hopelijk heeft je dochter mooier weer dan hier ;) Zoon op de trampoline, dochter in Spanje, geniet van je relatieve rust :)

Past de afzuigkap nu wel, @exode?

Net de ortho gebeld. Er zit een aft of pukkeltje aan de onderbinnenkant van zn kaak en daar schuurt die beugel overheen. En hij ging zo goed... Donderdag even langskomen alst nog niet over is.
Gaat ie vanmiddag met een paar vrienden naar Minecraft, de film en uiteraard uberen de moeders en gaan wij daarna ergens koffieleuten. Zin in!

Oh, en regen, ja, lekker! Alleen heb ik de verwarming al uitgezet en is de luchtvochtigheid in huis nu 62% :')
If they say
pi_217437241
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 08:46 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind Paco een leuke naam. Spaanse mannennaam, lijkt nog een beetje op z'n oude naam. O+
Krijgen we een foto als hij er is? O+
pi_217437281
Geloof dat het voor zo’n hond niet uitmaakt of de nieuwe naam op de oude lijkt.
Choco kan prima Gerard, Alex, Piet, Joep, John, Joris, Bernard, Vincent, Michiel, Patrick, Stefan, Wouter, Dirk, Ruud, Sam, Oscar, Bastiaan, Thijs of wat dan ook heten. :P
  dinsdag 22 april 2025 @ 10:00:09 #225
176471 oh-oh
pi_217437291
Jeroen heette Paco , dat vind ik echt helemaal niks, en het hoeft totaal niet op de naam Choco te lijken hoor, ze wennen er zo wel aan :D
( Groucho Marx )
  dinsdag 22 april 2025 @ 10:02:16 #226
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217437307
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:54 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik vind Paco een leuke naam. Spaanse mannennaam, lijkt nog een beetje op z'n oude naam. O+
Krijgen we een foto als hij er is? O+
Zo heet mijn vader. Maar vind ik in het Nederlands zeker een leuke hondennaam.

Mijn vader kent overigens maar 1 mop. Hij had vroeger een hond en die heette net zoals jij.
Hij vertelt de mop altijd in het Spaans. Tenía un perro que se llamaba como tu.

Reactie: huh, jouw hond heette Susan?
Nee, hij heette net zoals jij.
  dinsdag 22 april 2025 @ 10:02:50 #227
176471 oh-oh
pi_217437311
Het moet alleen niet klinken als Sjon Leo Ruben Stella Jeroen Otis Sasha Frenkie Abel of Barry want die heb ik al :')
( Groucho Marx )
  dinsdag 22 april 2025 @ 10:04:08 #228
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217437326
Bij het kleine honden uitlaatveld waar wij zijn verbannen komt een “hebbes”
  dinsdag 22 april 2025 @ 10:07:55 #229
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217437356
2 lettergrepen max dus.
Milo, Peter, Joris, Doris, rufo (op z’n Spaans met oe klank en korte o)
pi_217437362
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:02 schreef oh-oh het volgende:
Het moet alleen niet klinken als Sjon Leo Ruben Stella Jeroen Otis Sasha Frenkie Abel of Barry want die heb ik al :')
Rogier. :')

Iets wat bruin klinkt.
Lukas.
Bernard (hoewel teveel op Barry).
pi_217437394
Mush, yes, hij paste al, want hij zit in het plafond en de kast heeft nog 20 cm lege ruimte erboven. Maar nu komt de kast echt naast de afzuigkap, zoals ik had berekend.....
En dat was een gedoe want het raam werd erop berekend, de kasten, de afzuigkap, de draagbalken, de spotjes in het plafond. Dus het was best veel werk.

Als er ooit echt een hond komt, heet ie Kick of Kik. Aldus de kinderen.
pi_217437411
Winston!
  dinsdag 22 april 2025 @ 10:18:56 #233
176471 oh-oh
pi_217437415
Oh Kick vind ik een leuke naam!
( Groucho Marx )
pi_217437542
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:18 schreef oh-oh het volgende:
Oh Kick vind ik een leuke naam!
Je mag hem hebben :D

Toen verloofde zwanger was van Juul en we dat aan B vertelden

'B, je krijgt een broertje of zusje.'
'Ik wil een puppie!'
'Ik denk niet dat er een puppie in mama's buik zit, het is een meisje of jongentje'
'Ik wil geen meisje of jongentje, ik wil een puppie!'
'Je wordt groet broer B!'
'Dan wil ik een broertje! En die moet Kick heten'

De teleurstelling toen het geen puppie en geen jongen werd....we hebben het gefilmd, echt. Hij heeft Juul de eerste weken ook steeds Kick genoemd _O-
Dus nou ja, het werd een soort van beloofd destijds dat als we ooit een pup zouden krijgen, die Kick zou heten.
  dinsdag 22 april 2025 @ 10:36:41 #235
176471 oh-oh
pi_217437549
:D Hahaha !!
( Groucho Marx )
pi_217437557
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 20:26 schreef Hupje het volgende:
Ik had allemaal rare dingen vandaag. Eerst vind ik gekke plasticjes op het dak van de aanbouw. Dat lijken drone onderdelen te zijn? Verder niks te zien.
Daarna vindt kind een telefoonhouder op de stoep voor ons huis. Hoe komt zo'n ding daar?
En toen we een rondje gingen wandelen vingen we een ontsnapte hond. Die onze schoenen onder plaste voor we hem aan de baas konden overhandigen :')
Bijzondere dag qua dingen/beesten vinden. Vandaag maar een normale dag hopelijk!

@exode, lekker zo'n geur in tuin waar je zen van wordt! En fijn dat ze bezig zijn met de keuken *O* .Ik duim dat het allemaal zo voortvarend blijft gaan :* .

Het rook hier ook wat rokerig vanmorgen @Elleska, maar volgens mij hebben ze de meeste paasvuren hier de eerste paasdag aangestoken en dit jaar stond de wind gunstig voor ons gelukkig.

@Bai, dat zijn altijd fijne dingen als ze zo'n lange slaap maken. Maar voor je daar op ingesteld bent kost ook even tijd, hopelijk vaak op herhaling!

@hilliebillie, lekker zo'n fanatieke puber die aan het graven is, lekker buiten!

Koffieleut ze @Mushanga71

@oh-oh succes met de nieuwe hond en naam!
pi_217437658
Dank @Nijna!

@oh-oh, ik moet van zoon Gerrit doorgeven, bij deze dus :D

Ah, helemaal prima dus @exode, is wel het mooiste om het aan te laten sluiten. Heb ik hier niet, kasten waren niet breed genoeg en dat ding steekt ook nog es uit. Voor mij geen probleem, zoon kan wel zn kop ertegenaan stoten.
If they say
  FOK!fotograaf dinsdag 22 april 2025 @ 11:00:56 #238
148247 taxibabe
pi_217437727
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:54 schreef Mushanga71 het volgende:
Dank @:Nijna!

@:oh-oh, ik moet van zoon Gerrit doorgeven, bij deze dus :D

Ah, helemaal prima dus @:exode, is wel het mooiste om het aan te laten sluiten. Heb ik hier niet, kasten waren niet breed genoeg en dat ding steekt ook nog es uit. Voor mij geen probleem, zoon kan wel zn kop ertegenaan stoten.
Gerrit kan toch niet! Gerrit is een slak die miauwt! :P
  dinsdag 22 april 2025 @ 11:09:38 #239
176471 oh-oh
pi_217437799
:D Gerrrit vind ik ook niks, sorry!
( Groucho Marx )
pi_217437879
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 11:00 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Gerrit kan toch niet! Gerrit is een slak die miauwt! :P
Wij hadden vroeger een garnaal en die heette Gerrit :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 11:09 schreef oh-oh het volgende:
:D Gerrrit vind ik ook niks, sorry!
Danniettoch :P

Nou wil zoon een nieuwe hamster. 3x raden wat zn naam gaat zijn. Jammer alleen want er komt geen nieuwe hamster :')
If they say
pi_217437929
Victor (Verhulst). :+
pi_217437960
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 11:27 schreef vencodark het volgende:
Victor (Verhulst). :+
Naaaaaah :D
If they say
  dinsdag 22 april 2025 @ 11:45:32 #243
176471 oh-oh
pi_217438056
:D Ik ken een hele erge kuthond die zo heet, maar Viktor Verhulst is wel een snoepje :P
( Groucho Marx )
pi_217438173
@oh-oh, wat leuk een hondje erbij O+ Onze hond heet Nikki, dat vind ik wel een leuke hondennaam maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld :+ Mijn ouders hadden vroeger een hond en die heette Coco, vond ik heel leuk want dat was afgeleid van de televisieserie Fame. Tegenwoordig doet het meer denken aan Coco Chanel en zeker met zo'n klein hondje is dat misschien niet de meest leuke combinatie. Ben die naam echter altijd leuk blijven vinden. Mac vind ik ook een leuke naam, of Kensi.
  dinsdag 22 april 2025 @ 12:07:11 #245
176471 oh-oh
pi_217438183
Ik wil juist geen hondennaam, Sasha heette eerst Coco, en Kees ( inmiddels dood ) ook :D
( Groucho Marx )
pi_217438280
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 12:07 schreef oh-oh het volgende:
Ik wil juist geen hondennaam, Sasha heette eerst Coco, en Kees ( inmiddels dood ) ook :D
Jesper?

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:48 schreef Mushanga71 het volgende:

Net de ortho gebeld. Er zit een aft of pukkeltje aan de onderbinnenkant van zn kaak en daar schuurt die beugel overheen. En hij ging zo goed... Donderdag even langskomen alst nog niet over is.
Gaat ie vanmiddag met een paar vrienden naar Minecraft, de film en uiteraard uberen de moeders en gaan wij daarna ergens koffieleuten. Zin in!
Heeft hij geen wax meegekregen? C kreeg een etuitje met allerlei spul mee, raggers, tandpasta, maar ook wax die je op de beugel kunt plakken. Dan is het alleen nog de druk, maar niet meer het scherpe van de beugel dat dwars zit..
  dinsdag 22 april 2025 @ 12:30:12 #247
176471 oh-oh
pi_217438334
Jasper stond al op de groene lijst, Jesper is ook leuk!
( Groucho Marx )
pi_217438397
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 12:18 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Jesper?
[..]
Heeft hij geen wax meegekregen? C kreeg een etuitje met allerlei spul mee, raggers, tandpasta, maar ook wax die je op de beugel kunt plakken. Dan is het alleen nog de druk, maar niet meer het scherpe van de beugel dat dwars zit..
Hij kreeg alleen een paar schoonmaaktabletten en een tandenborstel mee. Ik ga zo even naar de apotheek om te kijken of ze er iets voor hebben.
Die wax, is dat ook voor een blokbeugel?

Coco, zo heette een eendje wat ik vroeger had O+
Als ik nu Coco hoor, moet ik denken aan Coco de clown, uit één van de dagboeken van Adrian Mole :+
If they say
pi_217438450
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 12:40 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Hij kreeg alleen een paar schoonmaaktabletten en een tandenborstel mee. Ik ga zo even naar de apotheek om te kijken of ze er iets voor hebben.
Die wax, is dat ook voor een blokbeugel?

Coco, zo heette een eendje wat ik vroeger had O+
Als ik nu Coco hoor, moet ik denken aan Coco de clown, uit één van de dagboeken van Adrian Mole :+
C had alleen een blokjesbeugel. Dat kun je mooi op die blokjes doen, wat dat kan heel irritant zijn. Het gaat niet over, maar scheelt een hoop voor je humeur. Voor mij ook 30 jaar geleden :P

Zoiets https://www.kruidvat.nl/gum-ortho-wax/p/4647721
pi_217438488
Was kregen ze hier pas mee bij de plaatjesbeugel. Bij de blokbeugel niet. Geen idee of het daarbij ook blijft zitten (bij de plaatjesbeugel al niet heel goed).

Coco wordt de naam van een van de kittens hier. Heeft zoon uitgekozen (naar de hond van een vriendje :') maar goed). De andere gaat Milo heten.
SPOILER
Het hondje bij de dierenspeciaalzaak hier heet koos(je) en het hondje van een vriendin van mij heette Bert.
  dinsdag 22 april 2025 @ 12:56:10 #251
176471 oh-oh
pi_217438493
Ik heb die boeken van Adrian Mole stukgelezen, staan hier allemaal in de kast ook maar kan me geen Coco the Clown herinneren :') ;(
( Groucho Marx )
pi_217438595
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 12:50 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
C had alleen een blokjesbeugel. Dat kun je mooi op die blokjes doen, wat dat kan heel irritant zijn. Het gaat niet over, maar scheelt een hoop voor je humeur. Voor mij ook 30 jaar geleden :P

Zoiets https://www.kruidvat.nl/gum-ortho-wax/p/4647721
Ah, das voor een slotjesbeugel. Die krijgr hij hierna dus wel handig om te weten :)

Wat een lieverds Hillie! O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 12:56 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb die boeken van Adrian Mole stukgelezen, staan hier allemaal in de kast ook maar kan me geen Coco the Clown herinneren :') ;(
Whaaa, jij ookal! Ze zijn echt hilarisch _O-
Was dat dagboek dat Adrian met Marigold zou gaan trouwen, weet alleen niet meer welk boek dat was.
If they say
  dinsdag 22 april 2025 @ 13:26:55 #253
176471 oh-oh
pi_217438706
Oh dat zijn die latere, die heb ik 1 keer gelezen.
Die boeken over het koningshuis van haar zijn ook hilarisch, die heb ik ook.
( Groucho Marx )
pi_217438952
Die boeken heb ik dan weer niet.
Maar het is allemaal zo herkenbaar, de eerste dagboeken in de jaren tachtig O+
De laatste delen, from minor to major en the prostrate years, zijn nooit vertaald. Was in shock toen Sue Townsend overleed, nooit meer een vervolg en het had gewoon verder kunnen gaan.
Heb ook de serie op dvd en zowaar, die Adrian lijkt op zoals ik hem altijd voor me heb gezien :D
If they say
pi_217438996
@hillibillie, wat een scheetjes O+

Wij krijgen morgen ein-de-lijk onze auto terug, duimen jullie mee voor meevallende kosten? :X :+

Ps. ik had het hier vorige week over onze angst dat de nieuwe psychologiepraktijk waar wij onze 8 jarige probeerden aan te melden deze aanmelding niet zou accepteren. Vanmorgen ontvingen wij eindelijk bericht dat de aanmelding is geaccepteerd en kregen wij toegang tot een portaal, onze zorgen waren dus inderdaad onterecht en ik ben echt vreselijk opgelucht O+
pi_217439026
Wat fijn! @Schanu
  dinsdag 22 april 2025 @ 14:15:40 #257
176471 oh-oh
pi_217439057
Fijn @Schanu !
Ik heb die boeken vroeger al gewoon in het Engels gelezen en gekocht, ik lees geen vertalingen, en dit was denk ik begin middelbare al hoor.
( Groucho Marx )
pi_217439103
Ik ook op de middelbare :Y maar toen ik ze later in een winkel zag, waren ze in het Nederlands dus daar maar mee verder gegaan, op de laatste twee na dan.

Opluchting @Schanu!
If they say
  dinsdag 22 april 2025 @ 14:28:15 #259
176471 oh-oh
pi_217439131
Wil je die andere hebben? Ik moet mijn boeken nog weg doen, stuur ze zo op hoor :')
( Groucho Marx )
pi_217439410
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:28 schreef oh-oh het volgende:
Wil je die andere hebben? Ik moet mijn boeken nog weg doen, stuur ze zo op hoor :')
Oh, kak ja :{
Als je ze toch wegdoet... Ik kom in de zomervakantie toch jouw kant op 8-) Dat zou ook kunnen :Y
If they say
  dinsdag 22 april 2025 @ 15:22:01 #261
176471 oh-oh
pi_217439433
Oh ja , dan kom ik ze wel even naar de stad brengen!
Ik haat het om boeken weg te gooien en dit is geen spul wat bij de weggeefwinkel meegenomen wordt vrees ik.
( Groucho Marx )
pi_217439674
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 12:05 schreef Schanu het volgende:
@:oh-oh, wat leuk een hondje erbij O+ Onze hond heet Nikki, dat vind ik wel een leuke hondennaam maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld :+ Mijn ouders hadden vroeger een hond en die heette Coco, vond ik heel leuk want dat was afgeleid van de televisieserie Fame. Tegenwoordig doet het meer denken aan Coco Chanel en zeker met zo'n klein hondje is dat misschien niet de meest leuke combinatie. Ben die naam echter altijd leuk blijven vinden. Mac vind ik ook een leuke naam, of Kensi.
Onze fictieve pup die ooit in de toekomst gaat komen gaat Mack heten (naar de vrachtwagens & McDonalds)

Mijn hond heette Paddy O+ (naar die langharige van the kelly family)

Goed nieuws voor jullie @Schanu
  dinsdag 22 april 2025 @ 16:20:14 #263
176471 oh-oh
pi_217439761
Paddy vind ik ook leuk, maar niet handig met Sjonnie en Barry :D
( Groucho Marx )
  dinsdag 22 april 2025 @ 16:26:56 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217439791
Fijn @Schanu
pi_217440110
Zelf zou ik voor een hond voor Joey of Phoebe kiezen. Dus als de discussie ooit beslecht wordt of er überhaupt een hond komt is dat de volgende discussie ;)

Wij gingen vandaag naar Oerrr voor een speurtocht (aardkistjes), lunchen en speeltuin voor de kinderen. Heerlijk! En we kwamen thuis en de keuken is heel ver klaar :)
Het keukendeel (klinkt gek, maar de keuken wordt doorgetrokken de woonkamer in) is klaar inclusief oven, vaatwasser, alle lades etc. Morgen het deel in de woonkamer en dan hebben we weer een keuken. (Zonder werkblad, kraan, gootsteen en kookplaat maar toch).

En de kleur (blueberry en multiplex) is zoooo mooi :) :)
  dinsdag 22 april 2025 @ 17:27:30 #266
176471 oh-oh
pi_217440136
Ik twijfel tussen Kick en James.
James Brown ( ik heb al Otis Redding en Barry White ),
maar werk is te druk voor het nemen van beslissingen :D
( Groucho Marx )
pi_217440173
James is ook leuk! (ik maak het daarmee niet makkelijker, I know)
  dinsdag 22 april 2025 @ 17:42:59 #268
176471 oh-oh
pi_217440235
:D Ja nou ja hopelijk weet ik het als ik hem zie _O-
( Groucho Marx )
pi_217440261
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 17:42 schreef oh-oh het volgende:
:D Ja nou ja hopelijk weet ik het als ik hem zie _O-
Allebei de namen roepen en kijken waar hij op reageert.
pi_217440264
Zo heet een vriend van ons al 26 jaar Sjakie, niet omdat ie zo heet maar omdat hij op die naam reageerde op dag 1 van onze studie. En we hadden al 10 namen geroepen he.
Ik moet vaak diep nadenken hoe hij echt heet.
  dinsdag 22 april 2025 @ 17:49:08 #271
176471 oh-oh
pi_217440271
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 17:46 schreef exode het volgende:

[..]
Allebei de namen roepen en kijken waar hij op reageert.
Het klinkt beiden niet als Choco.
Oos vind ik ook een leuke naam trouwens, maar dat lijkt te veel op Otis.
( Groucho Marx )
pi_217440368
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 17:47 schreef exode het volgende:
Zo heet een vriend van ons al 26 jaar Sjakie, niet omdat ie zo heet maar omdat hij op die naam reageerde op dag 1 van onze studie. En we hadden al 10 namen geroepen he.
Ik moet vaak diep nadenken hoe hij echt heet.
Zo heeft mijn broer bij zijn schoonfamilie en vrienden ook een andere naam. Alleen mijn familie noemt hem nog bij zn echte naam, op zn werk heeft hij ook die andere naam aangenomen.

Ik verwacht overigens nu wel foto’s van de keuken hier als hij klaar is hè ;)

En fijn Schanu *O*

Ik stem op James!
pi_217440657
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 18:05 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Zo heeft mijn broer bij zijn schoonfamilie en vrienden ook een andere naam. Alleen mijn familie noemt hem nog bij zn echte naam, op zn werk heeft hij ook die andere naam aangenomen.

Ik verwacht overigens nu wel foto’s van de keuken hier als hij klaar is hè ;)

En fijn Schanu *O*

Ik stem op James!
Ik zal voor en na foto's van alles delen :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 22 april 2025 @ 19:18:30 #274
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_217440783
James!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_217441324
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 15:22 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja , dan kom ik ze wel even naar de stad brengen!
Ik haat het om boeken weg te gooien en dit is geen spul wat bij de weggeefwinkel meegenomen wordt vrees ik.
Jaa, gezellig! Spreken we tzt wel ergens af :Y
Heb nog nooit in mijn leven een boek weggegooid, ben ook zeer gehecht aan de boeken die ik heb.

Onze laatste dwerghamster heette Floki (van Vikings) *)
Dan hebben we gehad een Pukka en een Garu, Diamond en een Pearl :+ , Pichu, Stormy, Gizmo, een Jimmy, een Buster en de allereerste van mijn dochter heette Sammy. Dat was eigenlijk de allerleukste :) En ik vergeet vast nog wel een naam. Er liggen er sowieso een stuk of 10 in deze tuin begraven al heb ik geen idee meer waar precies.

Oh, en een cavia met de naam Cookie. Was winter en de tuin was bevroren dus die mikte ik in de kliko :@
If they say
  dinsdag 22 april 2025 @ 20:37:45 #276
176471 oh-oh
pi_217441626
Kick is het geworden 💜
( Groucho Marx )
pi_217441751
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 20:37 schreef oh-oh het volgende:
Kick is het geworden 💜
Jaaaaaaa!
  dinsdag 22 april 2025 @ 21:19:56 #278
176471 oh-oh
pi_217442124
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 20:48 schreef exode het volgende:

[..]
Jaaaaaaa!
Thnx voor de naam! Had ik zelf nooit bedacht en echt een topnaam! Het is een piepklein spicy hondje, de kleinste van het stel.
( Groucho Marx )
pi_217442206
Het past echt bij hem. O+
pi_217442395
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 21:19 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Thnx voor de naam! Had ik zelf nooit bedacht en echt een topnaam! Het is een piepklein spicy hondje, de kleinste van het stel.
Ik vertel het morgen aan B :)
  dinsdag 22 april 2025 @ 22:02:53 #281
176471 oh-oh
pi_217442618
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 21:42 schreef exode het volgende:

[..]
Ik vertel het morgen aan B :)
Ja ik ben benieuwd hoe hij dat vindt!
( Groucho Marx )
  dinsdag 22 april 2025 @ 22:57:02 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217443171
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 12:07 schreef oh-oh het volgende:
Grappig, hier hebben we een Sasha en een Coco! :D _O- Alleen is de een een jongeman O+ en de andere een witte kater. ;)
pi_217443979
Gisteren gingen we dus een speurtocht/boswandeling doen en ik hou thuis al een tijdje mijn mond over een hond. Ik zou dat namelijk ook rete irritant vinden als ik verloofde was. Maar ze zei uit het niets 'Dit is een uitje die ook gewoon met hond kan'

Zij ziet vooral de praktische bezwaren namelijk. Ik bedoel ik ga 99% van de tijd voor het beestje zorgen dus die zorgen heeft ze niet. Het zijn de uitjes en vakanties.

Dus B en ik keken allebei met open mond naar haar :D Wat zei je nou? _O-

En de belangrijkste vraag: hoe gaat het met Cooper?
Ik wil wel een foto van Kick zien hoor! Het klinkt als een klein pittig ding.
  woensdag 23 april 2025 @ 09:01:46 #284
176471 oh-oh
pi_217444154
Kick is echt fantastisch, denk kilo of 2, doet alles mee, sliep vannacht naast mijn kussen, sprong zef in bed.
2 juli wordt hij 10 jaar.
( Groucho Marx )
pi_217444335
Is hij nou je jongste telg? Scheelt niet veel, toch?
pi_217444387
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 17:27 schreef oh-oh het volgende:
Ik twijfel tussen Kick en James.
James Brown ( ik heb al Otis Redding en Barry White ),
maar werk is te druk voor het nemen van beslissingen :D
James is natuurlijk supertof maar voor een hond vind ik kick net nog leuker.
S. 2014
J. 2016
pi_217444432
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 08:24 schreef exode het volgende:
Gisteren gingen we dus een speurtocht/boswandeling doen en ik hou thuis al een tijdje mijn mond over een hond. Ik zou dat namelijk ook rete irritant vinden als ik verloofde was. Maar ze zei uit het niets 'Dit is een uitje die ook gewoon met hond kan'

Zij ziet vooral de praktische bezwaren namelijk. Ik bedoel ik ga 99% van de tijd voor het beestje zorgen dus die zorgen heeft ze niet. Het zijn de uitjes en vakanties.

Dus B en ik keken allebei met open mond naar haar :D Wat zei je nou? _O-

En de belangrijkste vraag: hoe gaat het met Cooper?
Ik wil wel een foto van Kick zien hoor! Het klinkt als een klein pittig ding.
Cooper doet het echt fantastisch! Ik heb nog nooit zo'n relaxte pup gezien, in de winkel, in de bus, en van de week in de omgeving van drukke kinderen, hij gaat gewoon onder mijn stoel of tussen mijn benen liggen slapen.
Gek op kauwbotjes en snoepjes en vooral die laatste werken fantastisch mee aan zijn training. Als hij plast of poept komt ie daarna ook aangehuppeld met zo'n koppie van, dat was goed he? Koekje?
Zindelijk worden gaat wisselend maar de meeste ongelukjes gebeuren omdat wij te laat zijn, hij geeft het zelf wel aan.
Hij is gek op de kinderen, fantastisch om zijn reactie te zien als ze binnen komen. Cooper is echt ons cadeautje O+

SPOILER
S. 2014
J. 2016
  woensdag 23 april 2025 @ 10:03:54 #288
176471 oh-oh
pi_217444531
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:27 schreef vencodark het volgende:
Is hij nou je jongste telg? Scheelt niet veel, toch?
Ruben wordt 11 juni 9 en Leo wordt 24-6 10, Stella is 6, de rest is ouder :')

Ooh Coopertje O+
( Groucho Marx )
pi_217444626
Mijn zoon is vandaag 12 geworden! *O*
Hij slaapt nog. :P
Man en ik zijn deze week vrij en de kinderen volgende week ook nog.

Afgelopen zondag waren we met 5 vrienden van A. naar de Efteling geweest.
Laatste ‘kinderfeestje’, dus even extra speciaal.
Super gezellig, stuk voor stuk lieve, leuke jongens.
Ze waren van te voren wel een beetje zenuwachtig, wat ik heel goed begrijp, maar eenmaal in de auto en op weg kwam dat helemaal goed.
Naar mate de dag verliep werden we allemaal steeds relaxter.
Allemaal echt een top dag gehad, we zijn tot sluiting gebleven. *O*
  woensdag 23 april 2025 @ 10:20:18 #290
176471 oh-oh
pi_217444633
:D Lekker laten slapen, gefeliciteerd!
Wat leuk een Efteling feestje!
Mocht Z niet mee?
( Groucho Marx )
pi_217444691
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:20 schreef oh-oh het volgende:
:D Lekker laten slapen, gefeliciteerd!
Wat leuk een Efteling feestje!
Mocht Z niet mee?
Nee, Z. heeft bij mijn pa en ma gelogeerd.
Ze zou echt mega druk zijn met de jongens en dan is het toch vooral de grote Z-show. :P
Is voor A. ook niet leuk. Gewoon lekker met z’n vrienden. :)
Z. Krijgt een Efteling nog wel tegoed!
pi_217444700
Wat een leuk feestje Venco en gefeliciteerd! *O*
  woensdag 23 april 2025 @ 10:32:02 #293
176471 oh-oh
pi_217444712
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:29 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nee, Z. heeft bij mijn pa en ma gelogeerd.
Ze zou echt mega druk zijn met de jongens en dan is het toch vooral de grote Z-show. :P
Is voor A. ook niet leuk. Gewoon lekker met z’n vrienden. :)
Z. Krijgt een Efteling nog wel tegoed!
Nee supergoed juist hoor, ik snap dat wel!
( Groucho Marx )
pi_217444751
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:32 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Nee supergoed juist hoor, ik snap dat wel!
Ja, ik zei het gelijk al.
Man vond dat wel heel jammer want dan is Z. zijn gezelschap als hij geen wilde attracties gaat doen en de rest wel maar we hadden 1 jongen die ook geen wilde dingen doet dus die hebben het samen gezellig genoeg gehad.
We hebben genoeg afgewisseld en het was verder niet eens zo druk!
pi_217444895
Gefeliciteerd met zoon, Venco!

Mijnes gaat vandaag werken dus, hallo Poldark 8-)
If they say
pi_217445060
Onze keukenman is onmogelijke dingen aan het doen. Hij is nu de kastenwand in de woonkamer aan het plaatsen en ken je van die muren die scheef zijn? Doe dat x100 en dat is onze muur.
Hij is nu aan het bellen om een extra zijpaneel te bestellen die hij schuin gaat afzagen _O-

Maar hij blijft vrolijk ondanks dat zijn waterpas overuren draait en hij steeds kasten plaatst en weer moet verstellen en daarna nog een keer.
  woensdag 23 april 2025 @ 11:22:29 #297
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217445105
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:18 schreef vencodark het volgende:
Mijn zoon is vandaag 12 geworden! *O*
Hij slaapt nog. :P
Man en ik zijn deze week vrij en de kinderen volgende week ook nog.

Afgelopen zondag waren we met 5 vrienden van A. naar de Efteling geweest.
Laatste ‘kinderfeestje’, dus even extra speciaal.
Super gezellig, stuk voor stuk lieve, leuke jongens.
Ze waren van te voren wel een beetje zenuwachtig, wat ik heel goed begrijp, maar eenmaal in de auto en op weg kwam dat helemaal goed.
Naar mate de dag verliep werden we allemaal steeds relaxter.
Allemaal echt een top dag gehad, we zijn tot sluiting gebleven. *O*
Gefeliciteerd
  FOK!fotograaf woensdag 23 april 2025 @ 11:23:20 #298
148247 taxibabe
pi_217445110
Succes met de keukenman!

Wij gaan vandaag voor het eerst met de kleuter naar de bioscoop, naar Paddington in Peru! Kind is flink aan het stuiteren, 'het wordt vandaag een leuke dag, we gaan naar de telescoop!' _O-
  woensdag 23 april 2025 @ 11:36:19 #299
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217445221
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 11:23 schreef taxibabe het volgende:
Succes met de keukenman!

Wij gaan vandaag voor het eerst met de kleuter naar de bioscoop, naar Paddington in Peru! Kind is flink aan het stuiteren, 'het wordt vandaag een leuke dag, we gaan naar de telescoop!' _O-
Yay! Ik weet nog goed mijn eerste telescoop. De reddertjes
  woensdag 23 april 2025 @ 11:37:38 #300
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217445236
Ons avontuur haalde trouwens Looopings
https://www.looopings.nl/(...)rijd-met-ladder.html
  FOK!fotograaf woensdag 23 april 2025 @ 11:43:41 #301
148247 taxibabe
pi_217445272
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2025 11:36 schreef amaranta het volgende: