Ja erg jammer... Ik vind het verbieden ook superstom, er mag al zoveel niet meer tegenwoordig. Maar op deze manier snap ik het wel. Hoe moeilijk is het om iets ludieks te verzinnen zonder dat er spullen stuk gaan?quote:Op woensdag 16 april 2025 10:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dan is het denk ik wel voorgoed afgelopen voor de andere jaargangen
Ik heb dat echt nooit begrepen hoor.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:10 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja erg jammer... Ik vind het verbieden ook superstom, er mag al zoveel niet meer tegenwoordig. Maar op deze manier snap ik het wel. Hoe moeilijk is het om iets ludieks te verzinnen zonder dat er spullen stuk gaan?
Irritant is dat! Wij hadden het ook bij onze verbouwing. 10x iets duidelijk aangeven van tevoren en dan alsnog iemand die zegt verrast te zijn. Ja doei he.quote:Op woensdag 16 april 2025 12:34 schreef exode het volgende:
Zucht, de cementvloer in de werkkamer is niet droog genoeg. Nu wilden ze morgen de vloer helemaal niet komen leggen. Maar tot een compromis gekomen dat ze alles leggen behalve de werkkamer. Dat klinkt logisch maar door overlappende Jumpax platen als ondervloer is dat nogal bewerkelijk.
En de vloer is niet waterpas (joh). Dus extra onderplaten en puzzelen.
Ze hebben aan mij dan echt een slechte hoor. We zeggen dat al vanaf de eerste ontmoeting in zijn winkel. Alles in ons huis is scheef etc etc. Nu ging hij met een waterpas door de uitbouw, ja had dat ff eerder gedaan als je nu issues ziet.
Ik ben echt heel gezellig en ouwehoer met alle mannen die hier al weken van alles klussen, maar als je zelf te beroerd bent om vooraf dingen te meten en controleren, zeg ik 'Los het gewoon op' in iets meer woorden.
Tussendoor wel het gehele plafond weer gesaust, klaar!
Online werkgedoe daardoor moeten overslaan maar vanmiddag is er nog een sessie.
Wat een eigenwijze drol... dag tevoren meten en dan problemen zien, dat is wel kort dag zeg maar...quote:Op woensdag 16 april 2025 12:34 schreef exode het volgende:
Zucht, de cementvloer in de werkkamer is niet droog genoeg. Nu wilden ze morgen de vloer helemaal niet komen leggen. Maar tot een compromis gekomen dat ze alles leggen behalve de werkkamer. Dat klinkt logisch maar door overlappende Jumpax platen als ondervloer is dat nogal bewerkelijk.
En de vloer is niet waterpas (joh). Dus extra onderplaten en puzzelen.
Ze hebben aan mij dan echt een slechte hoor. We zeggen dat al vanaf de eerste ontmoeting in zijn winkel. Alles in ons huis is scheef etc etc. Nu ging hij met een waterpas door de uitbouw, ja had dat ff eerder gedaan als je nu issues ziet.
Ik ben echt heel gezellig en ouwehoer met alle mannen die hier al weken van alles klussen, maar als je zelf te beroerd bent om vooraf dingen te meten en controleren, zeg ik 'Los het gewoon op' in iets meer woorden.
Tussendoor wel het gehele plafond weer gesaust, klaar!
Online werkgedoe daardoor moeten overslaan maar vanmiddag is er nog een sessie.
Een nieuwe episode van: "Hoe laten net-volwassenen nog even zien dat ze eigenlijk nog totaal niet volwassen zijn"quote:Op woensdag 16 april 2025 13:13 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb dat echt nooit begrepen hoor.
En heb je er nou echt lol aan, aan dat slopen?
Maar dat zijn dingen die wel vervelend zijn maar geen schade aanrichten, vind ik van een hele andere orde nog.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:18 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Een nieuwe episode van: "Hoe laten net-volwassenen nog even zien dat ze eigenlijk nog totaal niet volwassen zijn"![]()
Onze eigen examenstunt was iets met honderden ballonnen in de gangen. Er was ook gedoe, maar ik weet mijn god niet meer waarom eigenlijk. Vaak loopt iets met een groep uitgelaten jongeren uit de hand als het te lang duurt ofzo.
Of misschien kwam het omdat we alle klassen de laatste 2 uur vrij hadden gegeven en dat niet had gemogen.
Het was ook de wijze waarop, alleen maar problemen zien en geen oplossingen. Ik moest met de oplossingen komen. Een typisch geval van vooraf alles mooi praten en alles komt goed en 1 dag vantevoren alleen maar issues zien. Niet bij mij, ga een ander irriteren, ik zie je morgen om 7 uur, fix het gewoon.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:16 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wat een eigenwijze drol... dag tevoren meten en dan problemen zien, dat is wel kort dag zeg maar...
Goed dat je het plafond wel gesaust hebt tussendoorsucces!
Groot gelijk dat je het pak hebt opengetrokken!quote:Op woensdag 16 april 2025 14:27 schreef exode het volgende:
Ik heb de afgelopen weken meerdere meerwerkfacturen betaald en dat was allemaal prima. Vooraf was heel duidelijk wat er wel en niet bij de offerte zat, alles werd ook besproken en steeds werd aangegeven wat meerwerk zou zijn.
Prima.
Maar inderdaad als je vooraf alles goed vindt en nergens issues in ziet moet je niet ineens moeilijk gaan doen, zeker niet 1 dag vooraf.
Hij was ook geirriteerd omdat ik 1 pak pvc opentrok om de kleur te controleren. Of ik twijfelde, nou mijnheer je hebt ook plinten meegenomen die we niet besteld hebben. Dus ja....ik controleer even.
Meeste mensen gaan er waarschijnlijk vanuit dat je dat zelf wel weet. Ik zou ook niet iemand aansprekenquote:Op woensdag 16 april 2025 15:19 schreef exode het volgende:
Ik was net even aan het videobellen met verloofde, ik loop dus al een paar uur vol met witte spetters op mijn gezicht rond![]()
![]()
![]()
'Schat, je zit onder de verf!'
Nou, dat zei verder niemand die me heeft gezien vandaag, niet de buren, niet de moeders op het schoolplein, niet de juf van Juul, niet Juul, niemand.
Dan hebben ze goed kunnen zien dat je aan het werk bent geweest vandaagquote:Op woensdag 16 april 2025 15:19 schreef exode het volgende:
Ik was net even aan het videobellen met verloofde, ik loop dus al een paar uur vol met witte spetters op mijn gezicht rond![]()
![]()
![]()
Nou, dat zei verder niemand die me heeft gezien vandaag, niet de buren, niet de moeders op het schoolplein, niet de juf van Juul, niet Juul, niemand.
Zo had mijn pa pas hun muur aubergine geverfd.quote:Op woensdag 16 april 2025 15:19 schreef exode het volgende:
![]()
![]()
Dan ligt dus de vloer niet onder de keuken door?quote:Op woensdag 16 april 2025 17:20 schreef exode het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De vloer wordt morgen niet gelegd. Een heel verhaal maar ze moeten dus een deel ophogen met extra ondervloer en daar had ie niet op gerekend (kom dan ook niet 1 dag vooraf voor controle) en dat is nu niet op voorraad.
ECHT.
Dus ik moet nu de keukenman bellen om te vragen of hij het zonder vloer kan plaatsen (lijkt me wel) en de winkel van de koelkast dat ze vrijdag de koelkast niet kunnen bezorgen want ik heb geen plek. Hopelijk kunnen ze hem voor ons opslaan......
Beide nemen niet op nu, dus morgenochtend weer een poging.
Ik heb wel een soort van geeist dat de vloer dan 6 mei gelegd wordt. (levertijd is 2 a 3 weken) Dat ging ie regelen.....we shall see.
Dus ik ben sjago en we eten frieten ik trek een (alcoholvrij) biertje open.
Klopt, nou is dat geen harde eis voor ons, maar het was wel gewenst zeg maar. Zeker in de nis.quote:Op woensdag 16 april 2025 17:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan ligt dus de vloer niet onder de keuken door?
Ik begrijp dat nooit dat dat hier vaak gedaan wordt.
Als het geen harde eis is… dan zou ik ook akkoord gaan.quote:Op woensdag 16 april 2025 17:29 schreef exode het volgende:
[..]
Klopt, nou is dat geen harde eis voor ons, maar het was wel gewenst zeg maar. Zeker in de nis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Neeeeeeeequote:Op woensdag 16 april 2025 17:20 schreef exode het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De vloer wordt morgen niet gelegd. Een heel verhaal maar ze moeten dus een deel ophogen met extra ondervloer en daar had ie niet op gerekend (kom dan ook niet 1 dag vooraf voor controle) en dat is nu niet op voorraad.
ECHT.
Dus ik moet nu de keukenman bellen om te vragen of hij het zonder vloer kan plaatsen (lijkt me wel) en de winkel van de koelkast dat ze vrijdag de koelkast niet kunnen bezorgen want ik heb geen plek. Hopelijk kunnen ze hem voor ons opslaan......
Beide nemen niet op nu, dus morgenochtend weer een poging.
Ik heb wel een soort van geeist dat de vloer dan 6 mei gelegd wordt. (levertijd is 2 a 3 weken) Dat ging ie regelen.....we shall see.
Dus ik ben sjago en we eten frieten ik trek een (alcoholvrij) biertje open.
Same here!quote:Op woensdag 16 april 2025 19:44 schreef Amsel het volgende:
En als ik lees over al die verbouwingsperikelen weet ik weer waarom we in een huis wonen waar nog enorm veel aan moet gebeuren - ik durf er gewoon niet aan te beginnen
Onze keuken is niet zo groot, zeker geen honderden Euro's extraquote:Op woensdag 16 april 2025 20:02 schreef Tink89 het volgende:
Waarom honderden euro's uitgeven voor vloer onder een keuken? Hier ligt de pvc tot tegen de keukenpoten en de plint zit tegen die poten met een clipje, dus keurig paar cm overlap.
Als je je hele keukenindeling aanpast, moet je dan idd een stukje vloer oplossen, maar da's in ons huis echt op geen enkele andere logische manier te doen...
Oh my, ik heb dat ooit drie maanden gedaan en dat was oké. Maar 7 jaar..quote:Op woensdag 16 april 2025 21:58 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben 7 jaar boven gewoond en op 2 plaatjes gekookt in de tuin/schuur. Was me toen echt enorm meegevallen.
Oh whahaha 7 weken 🤣🤣🤣quote:Op woensdag 16 april 2025 22:22 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Oh my, ik heb dat ooit drie maanden gedaan en dat was oké. Maar 7 jaar..
Toen man aan gaf te willen verhuizen heb ik ook gezegd dat dat prima was, maar wel iets relatiefs kan en klaars. Nu zijn we nog wel enkele maanden bezig geweest maar anders als bij vrienden die eerst jaren in een schuur/garage wonen omdat ze veel zelf doen. Dat wilde ik pertinent niet.
En nu hebben we relatief veel gedaan (laten doen) in relatief korte tijd en ben blij dat we het op deze manier hebben gedaan/kunnen doen.
🤣🤣quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 april 2025 00:42 schreef FlyingFish het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op woensdag 16 april 2025 23:25 schreef exode het volgende:
Het 'kamperen' in eigen huis is mij ook reuze meegevallen. De hele verbouwing gaat voor ons eigenlijk voortvarend. Maar zo vaak zoveel mensen over de vloer en de hoeveelheid beslissingen zijn wel echt tegengevallen. Terwijl we vooraf al zoveel op papier hadden staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaartje toegepaste biologie doen (hbo, oa Den Bosch geloof ik) en dan met p op zak alsnog naar diergeneeskunde? Die route is de logische voor studenten met een diploma paraveterinair die uiteindelijk dierenarts willen worden (dan moet je wel echt serieus lang studeren 4 jaar mbo, 1 hbo en dan diergeneeskunde (6 jaar toch?).quote:Op dinsdag 15 april 2025 14:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ben bang dat diep van binnen haar hart uit gaat naar dierengeneeskunde waar ze (dit jaar) dus niet voor heeft aangemeld. Zo lang over getwijfeld en niet gedaan. En achteraf heeft ze wel een beetje spijt gehad.
Lijkt me een prima beslissing om het zo te doen. Succes vandaag!quote:Op donderdag 17 april 2025 06:25 schreef exode het volgende:
Ik ben niet ziekgemeld, ik werk 100% alleen volledig vanuit thuis.
Ik ga haar een mail sturen dat ik vanwege omstandigheden inbel en dat ik het graag 1 op 1 toelicht indien gewenst.
Ja joh. Dan heb je je netjes afgemeld en hou je de toelichting privé met elkaar.quote:Op donderdag 17 april 2025 06:25 schreef exode het volgende:
Ik ben niet ziekgemeld, ik werk 100% alleen volledig vanuit thuis.
Ik ga haar een mail sturen dat ik vanwege omstandigheden inbel en dat ik het graag 1 op 1 toelicht indien gewenst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |