Ik denk indd niet genoeg grip. Ik kan wel draaien aan de schroevendraaier maar er gebeurt niks.quote:Op maandag 14 april 2025 17:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Soms helpt het om een klein 'propje' aluminiumfolie te maken en in de kop vd schroef te doen, en dan nogmaals te proberen schroevendraaier erin te zetten en draaien. Soms krijg je dan net wel weer grip op de kop. Kan geloof ik ook met een dun elastiekje.
Of bedoelde je niet dat de kop niet meer te draaien is, maar je wel kan draaien maar de schroef er dan alsnog niet uit/in komt/gaat?
Druk zetten hoeft volgens mij ook niet per se? Idee is dat door iets op de kop te leggen er wel weer grip is. Een stukje ducttape over de kop plakken en dan proberen te draaien zoals je 'normaal' ook deed voor 'ie dol was zou ook nog te proberen zijn.quote:Op maandag 14 april 2025 17:47 schreef amaranta het volgende:
Youtoeb zegt een elastiek gebruiken. Maar er is gewoon geen ruimte om druk te zetten op de schroevendraaier.
Ducttape werkt niet. Elastiek niet en aluminium folie ook niet.quote:Op maandag 14 april 2025 17:49 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Druk zetten hoeft volgens mij ook niet per se? Idee is dat door iets op de kop te leggen er wel weer grip is. Een stukje ducttape over de kop plakken en dan proberen te draaien zoals je 'normaal' ook deed voor 'ie dol was zou ook nog te proberen zijn.
Ah zie nu je post. Hopelijk helpt het. En anders kun je hetzelfde dus ook nog proberen met stukje elastiek/rubber, of ducttape. Duimen draaien dat een vd drie werkt![]()
Meh, dat is stom.. en met een tangetje trekken? Als je daar überhaupt genoeg werkruimte voor hebt..quote:Op maandag 14 april 2025 17:58 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ducttape werkt niet. Elastiek niet en aluminium folie ook niet.
Kun je niet het schroefje rechts boven, in t midden en ik gok dan ook links boven losmaken. En dan de plastic cap los krijgen en m zo reinigen?quote:Op maandag 14 april 2025 17:44 schreef amaranta het volgende:
Welnu. De allereerste keer heeft mijn man de hele voet uit elkaar gehaald. De haren verwijderd. Maar kreeg de voet niet meer in elkaar. Dus nieuwe voet besteld.
Daarna ontdekte ik dat je ook gewoon dat schroefje kan verwijderen. Als je de hele kleine handen hebt.
Want als je eenmaal de schroevendraaier bij het schroefje hebt gekregen. Is er geen ruimte meer om te draaien. Want je hand past niet ook nog in het stukje.
Maar goed, een paar keer is me dat gelukt. Maar nu lijkt de schroef dolgedraaid. Dus ik kan nu de schroef niet verwijderen. En dus ook de haren niet.
Gevolg… moet ik nu weer een nieuwe stofzuigervoet kopen? Of is er toch een manier om de schroef te verwijderen?
SubVraag? Is de ontwerper van deze constructie een kale man?
Plaatje bij het praatje:
[ link | afbeelding ]
Het middelste schroefje zit ook vast. Maar ik meen me te herinneren toen mijn man dat probeerde dat je het helemaal los moest halen en ook de bedrading.quote:Op maandag 14 april 2025 18:14 schreef Puala het volgende:
[..]
Kun je niet het schroefje rechts boven, in t midden en ik gok dan ook links boven losmaken. En dan de plastic cap los krijgen en m zo reinigen?
Hmm okay. Ik zou verwachten dat dat in de bovenste kap zit weggewerkt. Maar dan weet ik t ook niet.quote:Op maandag 14 april 2025 18:16 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het middelste schroefje zit ook vast. Maar ik meen me te herinneren toen mijn man dat probeerde dat je het helemaal los moest halen en ook de bedrading.
Maar het zou gewoon niet zo omslachtig moeten zijn.quote:Op maandag 14 april 2025 18:24 schreef Puala het volgende:
[..]
Hmm okay. Ik zou verwachten dat dat in de bovenste kap zit weggewerkt. Maar dan weet ik t ook niet.
Was geen stofzuiger van 20 euro om zomaar weg te doen.quote:Op maandag 14 april 2025 20:17 schreef FlyingFish het volgende:
Amaranta, je hebt ook van die schroevendraaiers die je kunt buigen. Dan zit je wel elke halve draai de schroevendraaier er opnieuw in te steken, maar heb je wel meer ruimte om wat kracht erop te zetten.
En ik zou overigens geen nieuwe stofzuigervoet kopen bij dergelijk slecht design, dan kun je over X tijd wéér een nieuwe voet kopen, als het model dan nog niet uit productie is. Koop gewoon een nieuwe stofzuiger en doneer dit exemplaar aan iemand zonder lang haar (of dergelijke huisgenoten).
Dat is toch zo dat je op gegeven moment met de afstandsbediening in je hand staat en denkt.,. Deze doos is ook prima.quote:Op maandag 14 april 2025 20:01 schreef Nijna het volgende:
Geen idee @:amaranta, wij hebben een aeg en onze borstelkop ziet er heel anders uit.
Vanmorgen om 8 uur kwamen de verhuizers met de hele zooi.
De banken helemaal gestofzogen, nieuwe viltjes onder de poten geplakt.
Al heel wat dozen uitgepakt, keuken ingeruimd.
Zoeken naar een afstandsbediening van de tv, die niet in de doos zat waar afstandsbediening op stond.
Nee, mijn man heeft hem in een doos van de keuken gedaan, tussen het bestek zat 'ie, hoe dan?!
Wist hij zelf ook niet meer.
Maar goed, weer teruggevonden.
Ik heb nog wel een stuk of 14 dozen staan (en dan tel ik de boekendozen niet mee) die nog uitgepakt moeten worden.
Niks meer gehoord van de vloerenman, hopelijk is er niks aan de hand... beetje raar is het wel, maar hij leest zijn apps in elk geval niet.
Vergeten in de juiste doos in te pakken en toen hij nog een doosje had was het gewoon: wollah, gewoon daar.quote:Op maandag 14 april 2025 20:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat is toch zo dat je op gegeven moment met de afstandsbediening in je hand staat en denkt.,. Deze doos is ook prima.
Gewoon weggooien als ie niet functioneel is 😂quote:Op maandag 14 april 2025 20:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Was geen stofzuiger van 20 euro om zomaar weg te doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij is een zitverhoger in een bus niet nodig/relevant omdat je geen 3-puntsgordel om hebt. Er zit alleen een gordel over je benen, niet over je borst. In een gewone auto is het nodig om hoger te zitten, zodat de gordel op de juiste plek over je borst gaat. Als die er niet is, heeft verhogen niet veel zin, toch? Of mis ik iets?quote:Op maandag 14 april 2025 11:32 schreef Hupje het volgende:
[..]
Terechte vraag. Dát hebben we afgelopen jaar dus niet gedaan. Wel overwogen, maar omdat de bus weg zou gaan en kind dan dus met de zitverhoger in een pretpark zou lopen, niet gedaan.
Beetje hypocriet ben ik dus kennelijk wel
Maar als je hem zo vaak met gedoe moet schoonmaken dan is het die tijd en frustratie toch ook niet waard? Tuurlijk is dat een ander verhaal als je goed op je geld moet letten, maar als dat niet direct een issue is kies ik toch echt voor gebruiksgemak. Lijkt me een mooi voorbeeld van de sunk cost fallacy. Dat iets al veel geld/tijd heeft gekost is geen goede reden om er nóg meer tijd/geld tegenaan te gooien om er mee door te gaan. Weggooien zou ik dan weer nooit doen, want hij werkt nog wel, maar ik zou er wel een ander, haarloos, huis voor zoeken.quote:Op maandag 14 april 2025 20:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Was geen stofzuiger van 20 euro om zomaar weg te doen.
Ja, achter dat zwarte ding zit een pinnetje, en dat draait rond. Dus haren draaien daar om en zitten dus helemaal vast.quote:Op maandag 14 april 2025 22:13 schreef vencodark het volgende:
Ok dus de haren die ook tussen dat smalle stuk komen, moeten er ook uit?
Dat is het probleem?
Met een 2e stofzuiger af en toe die kop schoon zuigen?
Of een blazer?
Wat een bagger gedoe.
quote:Op maandag 14 april 2025 21:46 schreef F_r het volgende:
Misschien contact opnemen met de fabrikant. Wellicht is er een andere manier om het schoon te maken.Bah wat eng. Onze hond houdt ook niet van Wolfshonden. Ik loop er dan ook omheen als dat lukt. Herdershonden vindt hij ook eng.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijzonder dat de eigenaars snel doorliepen. Zeiden ze niks
Je zou toch zeggen dat met zoiets ze iedereen aanschrijven die hondenbelasting betaald zodat iedereen op de hoogte is (mits dit netjes betaald wordt, maar dan heb je ook geen excuus als je boete krijgt omdat je het niet weet).quote:Op dinsdag 15 april 2025 07:45 schreef amaranta het volgende:
Hier hebben ze het “hondenbeleid” omgegooid sinds gisteren.
De hondenroutes (poepstroken) worden opgeheven. D.w.z. dat je daar de poep niet meer mag laten liggen. Die werd voorheen dan opgeruimd door de gemeente.
Er komen meerdere omheinde uitlaat terreinen. En prullenbakken om de 500 meter ofzoiets.
Ik weet het nu omdat iemand een screenshot van Facebook doorstuurde, maar ik heb ook geen huis aan huis blad dus ook maar toeval dat ik het nu weet.
Nou dat. Gewoon een brief of mail van de gemeente.quote:Op dinsdag 15 april 2025 08:29 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat met zoiets ze iedereen aanschrijven die hondenbelasting betaald zodat iedereen op de hoogte is (mits dit netjes betaald wordt, maar dan heb je ook geen excuus als je boete krijgt omdat je het niet weet).
Vond dat altijd ook wel iets bijzonders dat je dat gewoon mocht laten liggen, wel eens een wandelingetje gemaakt daar waar echt veel hondenpoep lag. Heb me daar toen over verbaasd dat dat zo mocht. Ik had overigens geen idee en zag pas toen ik dat gebied weer uit liep dat dat daar mocht, anders had ik een andere route genomen.
Maar niet handig dat ze dat zonder aankondiging veranderen.
Hoe gaat het nu met je grote hond tussen de kleine honden in het losloopgebied? Hebben ze nog opmerkingen gemaakt?
Lekker handig weer…quote:Op dinsdag 15 april 2025 09:02 schreef oh-oh het volgende:
Er wordt hier ook nooit iets gecommuniceerd hoor.
Ze zijn bezig aan een mega renovatie van de wandelpaden door de buurt, en nu is er op het eerste stuk een losloopveldje, dat gewoon open is, het grensde aan een kant al aan de rijksweg, en nu loopt er ineens een fietspad dwars doorheen ipv een wandelpad.
Nu laat ik daar mijn honden nooit loslopen, behalve Leo en Stella want die lopen bijna overal los.
Maar er waren wel mensen die dat deden en die zijn nu niet blij.
Is ook niks gecommuniceerd, ze hebben gewoon het voetpadbord een stuk verplaatst.
Maar doordat het eerste stukje nu een fietspad is of lijkt crossen ze nu over dat hele pad.
Ook langs de speeltuin en de voetbalkooi, dus het is wachten op de eerste ongelukken.
Krijg je die er niet achteruit getrokken met een heel dun haaknaaldje of tornmesje?quote:Op dinsdag 15 april 2025 07:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, achter dat zwarte ding zit een pinnetje, en dat draait rond. Dus haren draaien daar om en zitten dus helemaal vast.
Ik weet niet wat zijn gedachtengang is, maar het is in elk geval niet hoe ik denk blijkbaarquote:Op maandag 14 april 2025 20:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat is toch zo dat je op gegeven moment met de afstandsbediening in je hand staat en denkt.,. Deze doos is ook prima.
Wij hebben dat laatst ook gehad, 4,5 uur. Maar school is gewoon door gegaanquote:Op dinsdag 15 april 2025 10:59 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Krijg je die er niet achteruit getrokken met een heel dun haaknaaldje of tornmesje?
Mijn man belt net dat er geen stroom is in het hele dorp. Handig... ben benieuwd of de school dichtgaat als het langer duurt. Niet dat ik dat nodig vind, maar miss vanuit de brandweer ivm brandalarmen die het dan niet meer doen ofzo? Ik heb echt geen idee...
Volgens mij staat hier het antwoord alquote:Op dinsdag 15 april 2025 11:45 schreef Tink89 het volgende:
heb net besloten dat ik donderdagmiddag vrij neem. Nu nog even beslissen of ik de kinderen dan wel of niet de bso laat overslaan. Eigenlijk kan ik die twee uurtjes heel erg goed gebruiken om even mijn zere knie omhoog te gooien en adem te halen.
Thanks, je hebt wrs wel gelijk ja.quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:38 schreef Hupje het volgende:
[..]
Volgens mij staat hier het antwoord al
Top! Inmiddels is er weer stroom, begreep ik net van m'n man.quote:Op dinsdag 15 april 2025 11:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Brandmelders op netstroom hebben ook altijd een back-up batterij @:Tink89!en als die leeg is gaan ze heel irritant piepen, niet te missen, dus daar hoef je ook niet op voorzorg al iets voor te gaan sluiten.
Dus nu moet ze gaan kiezen welke het wordt? Heeft ze een duidelijke voorkeur?quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:47 schreef amaranta het volgende:
Nog meer mama’s van pubers die vandaag de numerusfixus uitslag hebben gekregen?
Mijn dochter is bij beide opleidingen waarvoor ze had aangemeld door. Dus nu de taak om een keuze te maken.
Ja, maar het zijn twee compleet verschillende opleidingen.quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus nu moet ze gaan kiezen welke het wordt? Heeft ze een duidelijke voorkeur?
Dat is dus nog een lastige beslissing. Succes voor haar!quote:Op dinsdag 15 april 2025 13:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, maar het zijn twee compleet verschillende opleidingen.
Ik bedoel, ze heeft dus geen idee nog.
Fijn dat ze naar haar voorkeuren kan! Succes met kiezen.quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:47 schreef amaranta het volgende:
Nog meer mama’s van pubers die vandaag de numerusfixus uitslag hebben gekregen?
Mijn dochter is bij beide opleidingen waarvoor ze had aangemeld door. Dus nu de taak om een keuze te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, wel fijn Amaranta, al moet ze nu dus goed gaan nadenken.
Wat een gedoe allemaal met honden jongens (wij gaan er bijna serieus over nadenken, na de verbouwing)
quote:Op dinsdag 15 april 2025 14:03 schreef amaranta het volgende:
Donkeroranje is ook wel heel mooi Exode.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben bang dat diep van binnen haar hart uit gaat naar dierengeneeskunde waar ze (dit jaar) dus niet voor heeft aangemeld. Zo lang over getwijfeld en niet gedaan. En achteraf heeft ze wel een beetje spijt gehad.quote:Op dinsdag 15 april 2025 13:47 schreef Schanu het volgende:
@:amarante, wat een lastige keuze maar wat fijn dat ze de keuze heeft! Hopelijk lukt het haar om te ontdekken waar haar hart het meest naar uitgaat.
Ik kreeg vandaag de oproep voor de BMR vaccinatie van mijn 8 jarige, die hebben ze kennelijk naar voren getrokken. 6 Mei is ze al aan de beurt, ik denk dat ik haar tot de dag zelf maar in ongewisse ga laten want ik ben bang dat ze tot die tijd anders geen oog meer dicht doet
Verder kregen we vandaag bericht van de garage, daar staat onze auto sinds vorige week omdat het olielampje bleef branden. Auto weg moeten laten slepen op ruim een uur afstand van de garage (bij het werk van vrouwlief), dat zal vast niet gratisz zijnHadden voor volgende week dinsdag sowieso een APK en grote beurt gepland staan, dus ergens kwam het goed uit en kan het nu samen worden opgepakt. Blijkt nu echter dat de distributieriem bijna aan vervanging toe is en de garage is bereid deze nu voor ¤ 800,- te vervangen in plaats van de normale ¤ 1.100,-. Kortom, de totaalprijs zal ben ik bang richting de ¤ 2.000,- gaan en ergens baal ik nu dat we die auto niet gewoon op tijd hebben ingeruild voor een nieuwere. Dat wilden we begin volgend jaar doen omdat wij meenden dan pas richting de nieuwe distributieriem te gaan.
Dan zou het eerder Antwerpen worden. Maar ze wil niet naar Belgiëquote:Op dinsdag 15 april 2025 14:07 schreef oh-oh het volgende:
Is diergeneeskunde in Gent nog een optie net als vroeger? Ik heb echt geen idee hoor.
Poeh wat een extra stress @:exode
Ja we laten hem sowieso maken, inclusief de distributieriem, het is een hele fijne auto en ook niet super oud ofzo. Maar vrouwlief rijdt nu heel veel naar en van haar werk dus dan tellen de kilometers snel op en zit je ook snel aan een nieuwe distributieriem. En dat is vaak zo'n punt waarop wij de auto inwisselen voor een nieuwere, omdat de oude dan nog genoeg opbrengt en we zo geen godsvermogen hoeven in te leggen voor een andere auto. Maar daar zijn we nu dus te laat voor, dus we rijden er sowieso mee verder tot deze distributieriem ook vervangen moet wordenquote:Op dinsdag 15 april 2025 14:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ben bang dat diep van binnen haar hart uit gaat naar dierengeneeskunde waar ze (dit jaar) dus niet voor heeft aangemeld. Zo lang over getwijfeld en niet gedaan. En achteraf heeft ze wel een beetje spijt gehad.
Balen van de kosten met je auto, zeg. Laten repareren en helemaal afrijden en optie?
Ja kom maar doorquote:Op dinsdag 15 april 2025 15:02 schreef exode het volgende:
Ik heb 2 fusies, 1 joint venture en een reorganisatie of 6 meegemaakt bij dit bedrijf. Nu voelt het anders. Voorheen ging ik harder werken, nu denk ik 'Zoek het ff uit allemaal'.
Die keukenman heeft er vooral zelf last van. Hopelijk leert ie er wat van. Onze vloerenman vond ik wel echt irritant. En nog steeds.
Dat je denkt: hoe dan?
Maar de factuur voor het verplaatsen van de zonnepanelen kwam net binnen is 2x zo laag als ik dacht
Echt woon je in de buurt van Utrecht en ga je verbouwen, ik heb een aardig lijstje van goede, handige, aardige, sterke mannen inmiddels. Allemaal toppers.
Ja, Gent is voor een master hoor ik. Ik zat verkeerdquote:Op dinsdag 15 april 2025 14:36 schreef oh-oh het volgende:
Ah vroeger was dat alleen in Gent. Ging iedereen naartoe die uitgeloot was in Utrecht.
Doloris is idd leuk, ik ben een aantal jaar geleden in die in Tilburg geweest met collega's. Gelukkig is de oudste een zeer fitte zestigplusser, want de tunnelglijbaan net na de ingang was wel een verrassingquote:Op dinsdag 15 april 2025 17:10 schreef BE het volgende:
Mag ik even tussendoordenderen met een leuke tip voor de vakantie voor mensen met wat oudere kinderen! Denk ik!![]()
Wij zijn afgelopen weekend naar Doloris Anoma Maze geweest in Utrecht.
Een totale experience maze. We zijn anderhalf uur binnen geweest, ik was totaal gesloopt en eens te meer blij dat ik al die kilo's kwijt ben anders had ik het niet volgehouden, maar wel echt gewoon een ontzettend leuke ervaring. We waren met een groepje vrienden gegaan. Blauwe knieën van het kruipen, spierpijn van trapjes klimmen, glijbanen en whatnot. Maar echt onwijs leuk! https://doloris.nl/anoma-maze/
Leeftijd is 12+ lees ik net en het is niet geschikt voor mensen met fysieke problemen. Met een slechte rug zou ik bijv. ook niet per se gaan.
Wij hadden de hele benedenverdieping ingepakt en de boekenkasten en een grote kast zijn weg, dus ik heb minder ruimte om dezelfde hoeveelheid zooi op te bergenquote:Op dinsdag 15 april 2025 20:28 schreef exode het volgende:
Morgen ga ik het plafond voor de 2e keer sauzen (helaas was 1x niet genoeg). Daarna ben ik bijna klusklaar. Komend weekend alleen nog 1 kozijn en de binnenkant van de achterdeur lakken.
Pffff Nijna, jullie hadden een next level verbouwing. Wij hebben dadelijk amper dozen uit te pakken. Alleen de Lego
Onze keukenspullen staan gewoon in de woonkamer, in 3 kratten. Zo weinig is het. Voordeel van een kleine keuken.
En bijna vakantieeeeee, B komt donderdag uitgeput en stinkend terug van kamp en hoeft dan pas 6 mei weer naar school. Juul morgen nog school, donderdag Koningsspelen en Paasviering en daarna ook vakantie. Ze viel vandaag bijna van haar fiets van vermoeidheid, arm kind.
Bij mij op het werk hebben ze jaren geleden geïnvesteerd in voor elk klas, een krat met plastic IKEA servies. Elke klas een eigen kleur. Ik heb bijvoorbeeld oranje bordjes, bekertjes en bestekjes. Kinderen hoeven niks mee te nemen. Superhandig.quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:30 schreef vencodark het volgende:
Kinderen hebben morgen paasontbijt.
Dus bord, bestek, beker mee met naam.
Waarom heb ik na al die jaren nog steeds geen aparte plastic bestekset voor ze gehaald waar ik gewoon met zwarte stift hun naam op kalk maar sta ik nog steeds elke keer ons gewone bestek te labelen?
Wat leuk, bij mijn dochter op school mogen ze geen examenstunt meer doen. Als ze het wel doen dan wordt het gala afgelast of zoiets.quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:01 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wij hadden de hele benedenverdieping ingepakt en de boekenkasten en een grote kast zijn weg, dus ik heb minder ruimte om dezelfde hoeveelheid zooi op te bergen.
Maar goed, ik heb ook alweer wat weggegooid.
Succes nog met schilderen! Laatste loodjes ook voor jullie!
Heerlijk dat B zo lekker uit kan rusten van kamp. Arme Juul, zo moe.
Hier heeft de oudste morgen om 13.00u vakantie. Donderdag is examenstunt en dan hebben de autisme klassen de hele dag vrij, dus geen last van de onrust.
De jongste heeft donderdag waarschijnlijk 1 uur les, na het 2e uur is de examenstunt, maar ze heeft het 2e een tussenuur. Dus aftellen ook hier.
@:BE, ik zal eens polsen bij mijn jongste of het haar wat lijkt, bedankt voor de tip!
Hier heeft oudste vandaag nog, soort van, gewoon les. Er is uitval, denk 2 of 3 van de 7 uur over omdat zowel de docenten als de leerlingen het serieus werken hebben opgegeven.quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:01 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wij hadden de hele benedenverdieping ingepakt en de boekenkasten en een grote kast zijn weg, dus ik heb minder ruimte om dezelfde hoeveelheid zooi op te bergen.
Maar goed, ik heb ook alweer wat weggegooid.
Succes nog met schilderen! Laatste loodjes ook voor jullie!
Heerlijk dat B zo lekker uit kan rusten van kamp. Arme Juul, zo moe.
Hier heeft de oudste morgen om 13.00u vakantie. Donderdag is examenstunt en dan hebben de autisme klassen de hele dag vrij, dus geen last van de onrust.
De jongste heeft donderdag waarschijnlijk 1 uur les, na het 2e uur is de examenstunt, maar ze heeft het 2e een tussenuur. Dus aftellen ook hier.
@:BE, ik zal eens polsen bij mijn jongste of het haar wat lijkt, bedankt voor de tip!
Dat is inderdaad heel handig.quote:Op woensdag 16 april 2025 07:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
Bij mij op het werk hebben ze jaren geleden geïnvesteerd in voor elk klas, een krat met plastic IKEA servies. Elke klas een eigen kleur. Ik heb bijvoorbeeld oranje bordjes, bekertjes en bestekjes. Kinderen hoeven niks mee te nemen. Superhandig.
Zelfs mijn moeder had al een eindexamenstuntquote:Op woensdag 16 april 2025 09:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Na mijn eindexamen bestond de examenstunt nog niet eens
Serieus?quote:Op woensdag 16 april 2025 10:09 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Zelfs mijn moeder had al een eindexamenstunt
Op oudejaarsavond om 1 uur 's nachts rende er ineens een Amerikaanse stafford hier naar binnen. Zonder riem. Hij was lief, maar ontzettend druk en enthousiast en hij luisterde voor geen meter. Hij was lief voor onze hond, maar die deed lelijk tegen hem.quote:Op dinsdag 15 april 2025 11:48 schreef oh-oh het volgende:
De politie vangt geen honden als je ze belt.
Die vragen serieus waar of jij ze wil vangen, dan laten ze ze ophalen![]()
Ik heb ze eens gebeld toen er een stafford was aangereden door een bus en die hond rende door, ik kon nog net met mijn honden de tuin in springen bij vreemde mensen.
Ze zeiden letterlijk Ja dat is een gevaarlijke hond, wij komen als iemand hem vangt.
Lieve honden neem ik gewoon mee, ik heb een chipreader , bel ik zelf het baasje wel even of laat ik ze ophalen door het asiel.
Nou ja dat zou hier ook niet gaan, zeker niet toen ik nog vogels had.quote:Op woensdag 16 april 2025 10:29 schreef -Spring het volgende:
[..]
Op oudejaarsavond om 1 uur 's nachts rende er ineens een Amerikaanse stafford hier naar binnen. Zonder riem. Hij was lief, maar ontzettend druk en enthousiast en hij luisterde voor geen meter. Hij was lief voor onze hond, maar die deed lelijk tegen hem.
Hij sprong als een malle tegen de glazen (binnen)deuren en onze schuur was net half ingestort dus daar kon ie ook niet in.
We konden m dus echt niet binnenhouden. Ik wist ook niet of iets met mn vogels zou doen.
Alles en iedereen gebeld, dierenambulance nam niet op en politie zei letterlijk: "Hij heeft nu bij u onderdak, dus we komen niet."
Nu ben ik helemaal van het opvangen van dieren in nood, maar niet met gevaar voor m'n eigen dieren.
Ik heb m jankend terug naar buiten moeten doen.
Wel een berichtje op de plaatselijke Facebookpagina gezet en binnen een uur zag ik dat ie door iemand anders was gevonden en dat diegene gelukkig wist waar ie thuishoorde.
Ik geloof niet dat ik me ooit zo schuldig heb gevoeld
Bij de oudste op school mocht het blijkbaar ook niet. Ze deden het toch. Resultaat was dat poederverf niet alleen over mensen heen werd gegooid, maar ook over apparatuur (laptops bijv). School was not amused. Welke sancties er gegeven worden/werden, dat weet ik niet.quote:Op woensdag 16 april 2025 07:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat leuk, bij mijn dochter op school mogen ze geen examenstunt meer doen. Als ze het wel doen dan wordt het gala afgelast of zoiets.
Nu hadden ze vrijdag toch een soort van stunt, de examenklassen hebben massaal “gespijbeld” en ze zijn met z’n allen in het park naast de school gaan zitten. School zei wel dat ze dan niet binnen mochten komen naar de toiletten. Anyway…
Dan is het denk ik wel voorgoed afgelopen voor de andere jaargangenquote:Op woensdag 16 april 2025 10:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Bij de oudste op school mocht het blijkbaar ook niet. Ze deden het toch. Resultaat was dat poederverf niet alleen over mensen heen werd gegooid, maar ook over apparatuur (laptops bijv). School was not amused. Welke sancties er gegeven worden/werden, dat weet ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |