abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 april 2025 @ 17:35:20 #1
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217369806
Met een probleem
  maandag 14 april 2025 @ 17:37:23 #2
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217369833
Situatieschets:
Wij hebben een steelstofzuiger van Flips.
Deze heeft een roterend borsteltje in de voet.
Soms gaan hier haren in zitten. Dan haal je het borsteltje uit de voet. Verwijdert de haren en door.
Echter.

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 14-04-2025 17:45:22 ]
  maandag 14 april 2025 @ 17:38:54 #3
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217369849
Het borsteltje wordt rondgedraaid door een klein dingetje wat met een schroefje vast zit.
Achter dat dingetje zit een beetje ruimte en daar gaan ook haren zitten.
  maandag 14 april 2025 @ 17:44:52 #4
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217369906
Welnu. De allereerste keer heeft mijn man de hele voet uit elkaar gehaald. De haren verwijderd. Maar kreeg de voet niet meer in elkaar. Dus nieuwe voet besteld.
Daarna ontdekte ik dat je ook gewoon dat schroefje kan verwijderen. Als je de hele kleine handen hebt.
Want als je eenmaal de schroevendraaier bij het schroefje hebt gekregen. Is er geen ruimte meer om te draaien. Want je hand past niet ook nog in het stukje.
Maar goed, een paar keer is me dat gelukt. Maar nu lijkt de schroef dolgedraaid. Dus ik kan nu de schroef niet verwijderen. En dus ook de haren niet.
Gevolg… moet ik nu weer een nieuwe stofzuigervoet kopen? Of is er toch een manier om de schroef te verwijderen?

SubVraag? Is de ontwerper van deze constructie een kale man?

Plaatje bij het praatje:
pi_217369926
Soms helpt het om een klein 'propje' aluminiumfolie te maken en in de kop vd schroef te doen, en dan nogmaals te proberen schroevendraaier erin te zetten en draaien. Soms krijg je dan net wel weer grip op de kop. Kan geloof ik ook met een dun elastiekje.

Of bedoelde je niet dat de kop niet meer te draaien is, maar je wel kan draaien maar de schroef er dan alsnog niet uit/in komt/gaat?
  maandag 14 april 2025 @ 17:47:41 #6
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217369931
Youtoeb zegt een elastiek gebruiken. Maar er is gewoon geen ruimte om druk te zetten op de schroevendraaier.
  maandag 14 april 2025 @ 17:49:10 #7
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217369944
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 17:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Soms helpt het om een klein 'propje' aluminiumfolie te maken en in de kop vd schroef te doen, en dan nogmaals te proberen schroevendraaier erin te zetten en draaien. Soms krijg je dan net wel weer grip op de kop. Kan geloof ik ook met een dun elastiekje.

Of bedoelde je niet dat de kop niet meer te draaien is, maar je wel kan draaien maar de schroef er dan alsnog niet uit/in komt/gaat?
Ik denk indd niet genoeg grip. Ik kan wel draaien aan de schroevendraaier maar er gebeurt niks.
En er is geen ruimte om druk uit te oefenen op de schroevendraaier.

Ik ga de aluminium folie proberen
pi_217369948
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 17:47 schreef amaranta het volgende:
Youtoeb zegt een elastiek gebruiken. Maar er is gewoon geen ruimte om druk te zetten op de schroevendraaier.
Druk zetten hoeft volgens mij ook niet per se? Idee is dat door iets op de kop te leggen er wel weer grip is. Een stukje ducttape over de kop plakken en dan proberen te draaien zoals je 'normaal' ook deed voor 'ie dol was zou ook nog te proberen zijn.

Ah zie nu je post. Hopelijk helpt het. En anders kun je hetzelfde dus ook nog proberen met stukje elastiek/rubber, of ducttape. Duimen draaien dat een vd drie werkt ^O^
  maandag 14 april 2025 @ 17:50:16 #9
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217369953
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  maandag 14 april 2025 @ 17:58:41 #10
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217370040
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 17:49 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Druk zetten hoeft volgens mij ook niet per se? Idee is dat door iets op de kop te leggen er wel weer grip is. Een stukje ducttape over de kop plakken en dan proberen te draaien zoals je 'normaal' ook deed voor 'ie dol was zou ook nog te proberen zijn.

Ah zie nu je post. Hopelijk helpt het. En anders kun je hetzelfde dus ook nog proberen met stukje elastiek/rubber, of ducttape. Duimen draaien dat een vd drie werkt ^O^
Ducttape werkt niet. Elastiek niet en aluminium folie ook niet.
pi_217370124
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 17:58 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ducttape werkt niet. Elastiek niet en aluminium folie ook niet.
Meh, dat is stom.. en met een tangetje trekken? Als je daar überhaupt genoeg werkruimte voor hebt..
  maandag 14 april 2025 @ 18:09:03 #12
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217370132
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 17:50 schreef Mikeytt het volgende:
@:ama
Ontwerpt stofzuigervoeten?
pi_217370160
Wie heeft dat bedacht :o heb je misschien een hoekschroevendraaier zodat je meer kracht kan zetten?
pi_217370167
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 17:44 schreef amaranta het volgende:
Welnu. De allereerste keer heeft mijn man de hele voet uit elkaar gehaald. De haren verwijderd. Maar kreeg de voet niet meer in elkaar. Dus nieuwe voet besteld.
Daarna ontdekte ik dat je ook gewoon dat schroefje kan verwijderen. Als je de hele kleine handen hebt.
Want als je eenmaal de schroevendraaier bij het schroefje hebt gekregen. Is er geen ruimte meer om te draaien. Want je hand past niet ook nog in het stukje.
Maar goed, een paar keer is me dat gelukt. Maar nu lijkt de schroef dolgedraaid. Dus ik kan nu de schroef niet verwijderen. En dus ook de haren niet.
Gevolg… moet ik nu weer een nieuwe stofzuigervoet kopen? Of is er toch een manier om de schroef te verwijderen?

SubVraag? Is de ontwerper van deze constructie een kale man?

Plaatje bij het praatje:
[ link | afbeelding ]
Kun je niet het schroefje rechts boven, in t midden en ik gok dan ook links boven losmaken. En dan de plastic cap los krijgen en m zo reinigen?
  maandag 14 april 2025 @ 18:16:48 #15
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217370187
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 18:14 schreef Puala het volgende:

[..]
Kun je niet het schroefje rechts boven, in t midden en ik gok dan ook links boven losmaken. En dan de plastic cap los krijgen en m zo reinigen?
Het middelste schroefje zit ook vast. Maar ik meen me te herinneren toen mijn man dat probeerde dat je het helemaal los moest halen en ook de bedrading.
  maandag 14 april 2025 @ 18:17:44 #16
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217370194
pi_217370246
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 18:16 schreef amaranta het volgende:

[..]
Het middelste schroefje zit ook vast. Maar ik meen me te herinneren toen mijn man dat probeerde dat je het helemaal los moest halen en ook de bedrading.

Hmm okay. Ik zou verwachten dat dat in de bovenste kap zit weggewerkt. Maar dan weet ik t ook niet.
  maandag 14 april 2025 @ 18:29:14 #18
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217370274
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 18:24 schreef Puala het volgende:

[..]
Hmm okay. Ik zou verwachten dat dat in de bovenste kap zit weggewerkt. Maar dan weet ik t ook niet.
Maar het zou gewoon niet zo omslachtig moeten zijn.
  roze maandag 14 april 2025 @ 18:47:40 #19
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217370388
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 17:50 schreef Mikeytt het volgende:
@:ama
Laat mij met rust.
Your beauty never ever scared me.
pi_217370886
Geen idee @amaranta, wij hebben een aeg en onze borstelkop ziet er heel anders uit.

Vanmorgen om 8 uur kwamen de verhuizers met de hele zooi.
De banken helemaal gestofzogen, nieuwe viltjes onder de poten geplakt.
Al heel wat dozen uitgepakt, keuken ingeruimd.
Zoeken naar een afstandsbediening van de tv, die niet in de doos zat waar afstandsbediening op stond.
Nee, mijn man heeft hem in een doos van de keuken gedaan, tussen het bestek zat 'ie, hoe dan?!
Wist hij zelf ook niet meer.
Maar goed, weer teruggevonden.
Ik heb nog wel een stuk of 14 dozen staan (en dan tel ik de boekendozen niet mee) die nog uitgepakt moeten worden.

Niks meer gehoord van de vloerenman, hopelijk is er niks aan de hand... beetje raar is het wel, maar hij leest zijn apps in elk geval niet :{ .
Fake it till you make it...
pi_217370992
Amaranta, je hebt ook van die schroevendraaiers die je kunt buigen. Dan zit je wel elke halve draai de schroevendraaier er opnieuw in te steken, maar heb je wel meer ruimte om wat kracht erop te zetten.

En ik zou overigens geen nieuwe stofzuigervoet kopen bij dergelijk slecht design, dan kun je over X tijd wéér een nieuwe voet kopen, als het model dan nog niet uit productie is. Koop gewoon een nieuwe stofzuiger en doneer dit exemplaar aan iemand zonder lang haar (of dergelijke huisgenoten).
  maandag 14 april 2025 @ 20:33:08 #22
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217371140
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 20:17 schreef FlyingFish het volgende:
Amaranta, je hebt ook van die schroevendraaiers die je kunt buigen. Dan zit je wel elke halve draai de schroevendraaier er opnieuw in te steken, maar heb je wel meer ruimte om wat kracht erop te zetten.

En ik zou overigens geen nieuwe stofzuigervoet kopen bij dergelijk slecht design, dan kun je over X tijd wéér een nieuwe voet kopen, als het model dan nog niet uit productie is. Koop gewoon een nieuwe stofzuiger en doneer dit exemplaar aan iemand zonder lang haar (of dergelijke huisgenoten).
Was geen stofzuiger van 20 euro om zomaar weg te doen.
  maandag 14 april 2025 @ 20:33:48 #23
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217371150
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 20:01 schreef Nijna het volgende:
Geen idee @:amaranta, wij hebben een aeg en onze borstelkop ziet er heel anders uit.

Vanmorgen om 8 uur kwamen de verhuizers met de hele zooi.
De banken helemaal gestofzogen, nieuwe viltjes onder de poten geplakt.
Al heel wat dozen uitgepakt, keuken ingeruimd.
Zoeken naar een afstandsbediening van de tv, die niet in de doos zat waar afstandsbediening op stond.
Nee, mijn man heeft hem in een doos van de keuken gedaan, tussen het bestek zat 'ie, hoe dan?!
Wist hij zelf ook niet meer.
Maar goed, weer teruggevonden.
Ik heb nog wel een stuk of 14 dozen staan (en dan tel ik de boekendozen niet mee) die nog uitgepakt moeten worden.

Niks meer gehoord van de vloerenman, hopelijk is er niks aan de hand... beetje raar is het wel, maar hij leest zijn apps in elk geval niet :{ .
Dat is toch zo dat je op gegeven moment met de afstandsbediening in je hand staat en denkt.,. Deze doos is ook prima.
pi_217371230
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 20:33 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat is toch zo dat je op gegeven moment met de afstandsbediening in je hand staat en denkt.,. Deze doos is ook prima.
Vergeten in de juiste doos in te pakken en toen hij nog een doosje had was het gewoon: wollah, gewoon daar. 8-)
  maandag 14 april 2025 @ 20:51:01 #25
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_217371308
quote:

[..]
Gewoon weggooien als ie niet functioneel is 😂
Ik heb ook een aeg, heel fijn systeem, daar kan dit niet bij gebeuren!

[ Bericht 11% gewijzigd door oh-oh op 15-04-2025 08:19:56 ]
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_217371530
Throw it all away!! *O*
pi_217371802
Misschien contact opnemen met de fabrikant. Wellicht is er een andere manier om het schoon te maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217372026
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 11:32 schreef Hupje het volgende:

[..]
Terechte vraag. Dát hebben we afgelopen jaar dus niet gedaan. Wel overwogen, maar omdat de bus weg zou gaan en kind dan dus met de zitverhoger in een pretpark zou lopen, niet gedaan.
Beetje hypocriet ben ik dus kennelijk wel :')
Volgens mij is een zitverhoger in een bus niet nodig/relevant omdat je geen 3-puntsgordel om hebt. Er zit alleen een gordel over je benen, niet over je borst. In een gewone auto is het nodig om hoger te zitten, zodat de gordel op de juiste plek over je borst gaat. Als die er niet is, heeft verhogen niet veel zin, toch? Of mis ik iets?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217372041
Ok dus de haren die ook tussen dat smalle stuk komen, moeten er ook uit?
Dat is het probleem?
Met een 2e stofzuiger af en toe die kop schoon zuigen?
Of een blazer?

Wat een bagger gedoe.
pi_217372502
quote:

[..]
Maar als je hem zo vaak met gedoe moet schoonmaken dan is het die tijd en frustratie toch ook niet waard? Tuurlijk is dat een ander verhaal als je goed op je geld moet letten, maar als dat niet direct een issue is kies ik toch echt voor gebruiksgemak. Lijkt me een mooi voorbeeld van de sunk cost fallacy. Dat iets al veel geld/tijd heeft gekost is geen goede reden om er nóg meer tijd/geld tegenaan te gooien om er mee door te gaan. Weggooien zou ik dan weer nooit doen, want hij werkt nog wel, maar ik zou er wel een ander, haarloos, huis voor zoeken.
  dinsdag 15 april 2025 @ 07:38:47 #31
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217373040
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 22:13 schreef vencodark het volgende:
Ok dus de haren die ook tussen dat smalle stuk komen, moeten er ook uit?
Dat is het probleem?
Met een 2e stofzuiger af en toe die kop schoon zuigen?
Of een blazer?

Wat een bagger gedoe.
Ja, achter dat zwarte ding zit een pinnetje, en dat draait rond. Dus haren draaien daar om en zitten dus helemaal vast.
  dinsdag 15 april 2025 @ 07:40:57 #32
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217373064
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 21:46 schreef F_r het volgende:
Misschien contact opnemen met de fabrikant. Wellicht is er een andere manier om het schoon te maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bah wat eng. Onze hond houdt ook niet van Wolfshonden. Ik loop er dan ook omheen als dat lukt. Herdershonden vindt hij ook eng.

Bijzonder dat de eigenaars snel doorliepen. Zeiden ze niks
  dinsdag 15 april 2025 @ 07:45:15 #33
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217373088
Hier hebben ze het “hondenbeleid” omgegooid sinds gisteren.
De hondenroutes (poepstroken) worden opgeheven. D.w.z. dat je daar de poep niet meer mag laten liggen. Die werd voorheen dan opgeruimd door de gemeente.
Er komen meerdere omheinde uitlaat terreinen. En prullenbakken om de 500 meter ofzoiets.

Ik weet het nu omdat iemand een screenshot van Facebook doorstuurde, maar ik heb ook geen huis aan huis blad dus ook maar toeval dat ik het nu weet.
  dinsdag 15 april 2025 @ 08:21:30 #34
176471 oh-oh
pi_217373283
Hier moet je ook oprapen op de loslopen, gelukkig!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_217373320
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 07:45 schreef amaranta het volgende:
Hier hebben ze het “hondenbeleid” omgegooid sinds gisteren.
De hondenroutes (poepstroken) worden opgeheven. D.w.z. dat je daar de poep niet meer mag laten liggen. Die werd voorheen dan opgeruimd door de gemeente.
Er komen meerdere omheinde uitlaat terreinen. En prullenbakken om de 500 meter ofzoiets.

Ik weet het nu omdat iemand een screenshot van Facebook doorstuurde, maar ik heb ook geen huis aan huis blad dus ook maar toeval dat ik het nu weet.
Je zou toch zeggen dat met zoiets ze iedereen aanschrijven die hondenbelasting betaald zodat iedereen op de hoogte is (mits dit netjes betaald wordt, maar dan heb je ook geen excuus als je boete krijgt omdat je het niet weet).

Vond dat altijd ook wel iets bijzonders dat je dat gewoon mocht laten liggen, wel eens een wandelingetje gemaakt daar waar echt veel hondenpoep lag. Heb me daar toen over verbaasd dat dat zo mocht. Ik had overigens geen idee en zag pas toen ik dat gebied weer uit liep dat dat daar mocht, anders had ik een andere route genomen.

Maar niet handig dat ze dat zonder aankondiging veranderen.

Hoe gaat het nu met je grote hond tussen de kleine honden in het losloopgebied? Hebben ze nog opmerkingen gemaakt?
  dinsdag 15 april 2025 @ 08:35:01 #36
176471 oh-oh
pi_217373347
Gisteren zat er bij ons op de losloop een man op het bankje.
Ging ie helemaal hysterisch doen dat ik de honden los deed.
Dude, het is een losloop?
Hij was bang voor honden.
:D
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 april 2025 @ 08:40:27 #37
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217373363
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 08:29 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Je zou toch zeggen dat met zoiets ze iedereen aanschrijven die hondenbelasting betaald zodat iedereen op de hoogte is (mits dit netjes betaald wordt, maar dan heb je ook geen excuus als je boete krijgt omdat je het niet weet).

Vond dat altijd ook wel iets bijzonders dat je dat gewoon mocht laten liggen, wel eens een wandelingetje gemaakt daar waar echt veel hondenpoep lag. Heb me daar toen over verbaasd dat dat zo mocht. Ik had overigens geen idee en zag pas toen ik dat gebied weer uit liep dat dat daar mocht, anders had ik een andere route genomen.

Maar niet handig dat ze dat zonder aankondiging veranderen.

Hoe gaat het nu met je grote hond tussen de kleine honden in het losloopgebied? Hebben ze nog opmerkingen gemaakt?
Nou dat. Gewoon een brief of mail van de gemeente.

Wat ik begrijp is dat nu handhavers rond gaan lopen om mensen in te lichten.

Ik ben niet meer op het kleine honden veldje geweest. Ook niet op het grote honden velden overigens.
Ik loop gewoon een rondje en ga dan weer naar huis.
  dinsdag 15 april 2025 @ 09:02:56 #38
176471 oh-oh
pi_217373472
Er wordt hier ook nooit iets gecommuniceerd hoor.
Ze zijn bezig aan een mega renovatie van de wandelpaden door de buurt, en nu is er op het eerste stuk een losloopveldje, dat gewoon open is, het grensde aan een kant al aan de rijksweg, en nu loopt er ineens een fietspad dwars doorheen ipv een wandelpad.
Nu laat ik daar mijn honden nooit loslopen, behalve Leo en Stella want die lopen bijna overal los.
Maar er waren wel mensen die dat deden en die zijn nu niet blij.
Is ook niks gecommuniceerd, ze hebben gewoon het voetpadbord een stuk verplaatst.
Maar doordat het eerste stukje nu een fietspad is of lijkt crossen ze nu over dat hele pad.
Ook langs de speeltuin en de voetbalkooi, dus het is wachten op de eerste ongelukken.
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 april 2025 @ 09:04:15 #39
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217373487
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 09:02 schreef oh-oh het volgende:
Er wordt hier ook nooit iets gecommuniceerd hoor.
Ze zijn bezig aan een mega renovatie van de wandelpaden door de buurt, en nu is er op het eerste stuk een losloopveldje, dat gewoon open is, het grensde aan een kant al aan de rijksweg, en nu loopt er ineens een fietspad dwars doorheen ipv een wandelpad.
Nu laat ik daar mijn honden nooit loslopen, behalve Leo en Stella want die lopen bijna overal los.
Maar er waren wel mensen die dat deden en die zijn nu niet blij.
Is ook niks gecommuniceerd, ze hebben gewoon het voetpadbord een stuk verplaatst.
Maar doordat het eerste stukje nu een fietspad is of lijkt crossen ze nu over dat hele pad.
Ook langs de speeltuin en de voetbalkooi, dus het is wachten op de eerste ongelukken.
Lekker handig weer…
  dinsdag 15 april 2025 @ 09:07:05 #40
176471 oh-oh
pi_217373520
Ja maken ze nieuwe wandelpaden, worden ze meteen overgenomen door scooters fatbikes en fietsen :')
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 april 2025 @ 10:59:47 #41
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217374526
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 07:38 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, achter dat zwarte ding zit een pinnetje, en dat draait rond. Dus haren draaien daar om en zitten dus helemaal vast.
Krijg je die er niet achteruit getrokken met een heel dun haaknaaldje of tornmesje?

Mijn man belt net dat er geen stroom is in het hele dorp. Handig... ben benieuwd of de school dichtgaat als het langer duurt. Niet dat ik dat nodig vind, maar miss vanuit de brandweer ivm brandalarmen die het dan niet meer doen ofzo? Ik heb echt geen idee...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217374646
quote:

[..]
Ik weet niet wat zijn gedachtengang is, maar het is in elk geval niet hoe ik denk blijkbaar :') .
Maar is nog op reis, dus de keuken is ingericht op mijn manier *O* .
Ik heb al 1 doos met kabels en zooi aan de kant kunnen schuiven, dat is zijn terrein.
En ik denk dat we een boekenkast moeten gaan uitzoeken als hij terug is, want ik heb nog wat dozen waar ik de inhoud nog niet echt van kwijt kan (ook omdat het voor de verbouwing in een kast stond die we verkocht hebben en nu weet ik het niet zo goed). Misschien ga ik het op zolder zetten, maar dan moet je naar boven sjokken als je iets moet opzoeken.

Ik heb gisteren voor het eerst in 2 maanden mijn trappendoel (10) niet gehaald, maar ik had er zaterdag genoeg voor de hele week (57).
Kan de rust nog niet zo goed vinden, ook omdat er nog genoeg staat wat uitgepakt kan worden.
Maar ik moet ook een beetje zuiniger zijn op mezelf, dus ze moeten nog maar even blijven staan :') .

@F_r, dat is schrikken.
Wij hebben hier in de buurt een hond die zelf de deuren open kan doen, die had zichzelf gisteren buiten gelaten.
Die hond heeft ons buurhondje al een keer bijna gegrepen en ging gisteren af op een hond die uitgelaten werd hier in de straat. Eigenaar weet het en doet blijkbaar dan niet de voordeur op slot als ze weggaan ofzo.
Niemand thuis, ik had aangebeld, maar de deuren stonden open.
Uiteindelijk hebben we de hond maar naar binnen gedaan en de deur dichtgetrokken, op hoop van zegen...
Kan je hier een melding van maken ergens? Als dat beest nou gewoon rond zou sjokken vind ik tot daar aan toe, maar hij valt andere honden aan. En het gebeurd vaker.
Had de buren nog gesproken, niemand schijnt contact met die mensen te hebben, ze hadden ook geen telefoonnummer ofzo.

[ Bericht 20% gewijzigd door Nijna op 15-04-2025 11:21:13 ]
  dinsdag 15 april 2025 @ 11:34:56 #43
176471 oh-oh
pi_217374813
Oef dat is ook wat!
Hier zitten verder op een mechelaar en een rottie buiten op een terrein bij een oude man.
Die breken vaak uit, en de mechelaar bijt honden, de rottie bijt mensen.
Die maken echt vaak schade, bij honden en mensen, er worden telkens meldingen gedaan, doen ze niks mee :X
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 april 2025 @ 11:39:13 #44
176471 oh-oh
pi_217374842
Inmiddels hebben we wel een goedlopend app systeem, daarin sturen we elkaar waarschuwingen als ze weer eens loslopen, maar het is echt absurd dat er nooit iets wordt gedaan hoor.
Ze hebben de hond van een vriendin van me goed te grazen genomen vorig jaar, die woont twee deuren verder, die hebben met veel pijn en moeite wel de kosten bij hem teruggehaald. Maar een oudere vrouw was heel erg gepakt door die rottweiler, en zelfs daar deden ze niks mee, die kon haar hele vakantie gaan annuleren en zo -O-
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 april 2025 @ 11:45:09 #45
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217374890
Die liet ik bij loslopen door de politie vangen. Laat hen het maar oplossen. Buren waarschuwen en klaar. Krijgen ze vanzelf de rekening van de dierenambulance.

Ik ben pannegaar na de eerste zes voorstellingen, dus heb net besloten dat ik donderdagmiddag vrij neem. Nu nog even beslissen of ik de kinderen dan wel of niet de bso laat overslaan. Eigenlijk kan ik die twee uurtjes heel erg goed gebruiken om even mijn zere knie omhoog te gooien en adem te halen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217374908
Ik gleed laatst nog mooi met m’n voet in een prachtig bruine hondendrol op het pad voor deur van mijn ouders. :r
  dinsdag 15 april 2025 @ 11:48:59 #47
176471 oh-oh
pi_217374909
De politie vangt geen honden als je ze belt.
Die vragen serieus waar of jij ze wil vangen, dan laten ze ze ophalen :')
Ik heb ze eens gebeld toen er een stafford was aangereden door een bus en die hond rende door, ik kon nog net met mijn honden de tuin in springen bij vreemde mensen.
Ze zeiden letterlijk Ja dat is een gevaarlijke hond, wij komen als iemand hem vangt.

Lieve honden neem ik gewoon mee, ik heb een chipreader , bel ik zelf het baasje wel even of laat ik ze ophalen door het asiel.
( Groucho Marx )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 15 april 2025 @ 11:49:49 #48
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_217374914
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 10:59 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Krijg je die er niet achteruit getrokken met een heel dun haaknaaldje of tornmesje?

Mijn man belt net dat er geen stroom is in het hele dorp. Handig... ben benieuwd of de school dichtgaat als het langer duurt. Niet dat ik dat nodig vind, maar miss vanuit de brandweer ivm brandalarmen die het dan niet meer doen ofzo? Ik heb echt geen idee...
Wij hebben dat laatst ook gehad, 4,5 uur. Maar school is gewoon door gegaan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_217374938
Brandmelders op netstroom hebben ook altijd een back-up batterij @Tink89! :) en als die leeg is gaan ze heel irritant piepen, niet te missen, dus daar hoef je ook niet op voorzorg al iets voor te gaan sluiten.
pi_217375188
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 11:45 schreef Tink89 het volgende:
heb net besloten dat ik donderdagmiddag vrij neem. Nu nog even beslissen of ik de kinderen dan wel of niet de bso laat overslaan. Eigenlijk kan ik die twee uurtjes heel erg goed gebruiken om even mijn zere knie omhoog te gooien en adem te halen.
Volgens mij staat hier het antwoord al ;)
  dinsdag 15 april 2025 @ 12:40:39 #51
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217375204
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 12:38 schreef Hupje het volgende:

[..]
Volgens mij staat hier het antwoord al ;)
Thanks, je hebt wrs wel gelijk ja.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 11:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Brandmelders op netstroom hebben ook altijd een back-up batterij @:Tink89! :) en als die leeg is gaan ze heel irritant piepen, niet te missen, dus daar hoef je ook niet op voorzorg al iets voor te gaan sluiten.
Top! Inmiddels is er weer stroom, begreep ik net van m'n man.
  dinsdag 15 april 2025 @ 12:47:38 #52
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217375248
Nog meer mama’s van pubers die vandaag de numerusfixus uitslag hebben gekregen?
Mijn dochter is bij beide opleidingen waarvoor ze had aangemeld door. Dus nu de taak om een keuze te maken.
  Moderator dinsdag 15 april 2025 @ 12:59:53 #53
5428 crew  miss_sly
pi_217375364
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 12:47 schreef amaranta het volgende:
Mijn dochter is bij beide opleidingen waarvoor ze had aangemeld door. Dus nu de taak om een keuze te maken.
Dus nu moet ze gaan kiezen welke het wordt? Heeft ze een duidelijke voorkeur?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 15 april 2025 @ 13:01:37 #54
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217375393
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2025 12:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dus nu moet ze gaan kiezen welke het wordt? Heeft ze een duidelijke voorkeur?
Ja, maar het zijn twee compleet verschillende opleidingen.

Ik bedoel, ze heeft dus geen idee nog.
  dinsdag 15 april 2025 @ 13:06:37 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217375477
Helaas zijn twee van haar vriendinnen niet door bij geneeskunde. Maar daar zijn volgens mij heel veel aanmeldingen voor geweest.

Overigens heeft mijn dochter geen aanmelding gedaan bij geneeskunde. Maar is anders.
  Moderator dinsdag 15 april 2025 @ 13:23:00 #56
5428 crew  miss_sly
pi_217375633
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 13:01 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, maar het zijn twee compleet verschillende opleidingen.

Ik bedoel, ze heeft dus geen idee nog.

Dat is dus nog een lastige beslissing. Succes voor haar!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217375716
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 12:47 schreef amaranta het volgende:
Fijn dat ze naar haar voorkeuren kan! Succes met kiezen.

Een goede vriend van oudste zit ernaast(iets van nr650 voor 500 leerlingen). Maar het is een b-keuze voor veel geneeskunde studenten, dus ze verwachten dat hij nog aangenomen wordt. Het is wel spannend nog even.
pi_217375850
@Amarante, wat een lastige keuze maar wat fijn dat ze de keuze heeft! Hopelijk lukt het haar om te ontdekken waar haar hart het meest naar uitgaat.

Ik kreeg vandaag de oproep voor de BMR vaccinatie van mijn 8 jarige, die hebben ze kennelijk naar voren getrokken. 6 Mei is ze al aan de beurt, ik denk dat ik haar tot de dag zelf maar in ongewisse ga laten want ik ben bang dat ze tot die tijd anders geen oog meer dicht doet :X

Verder kregen we vandaag bericht van de garage, daar staat onze auto sinds vorige week omdat het olielampje bleef branden. Auto weg moeten laten slepen op ruim een uur afstand van de garage (bij het werk van vrouwlief), dat zal vast niet gratisz zijn :') Hadden voor volgende week dinsdag sowieso een APK en grote beurt gepland staan, dus ergens kwam het goed uit en kan het nu samen worden opgepakt. Blijkt nu echter dat de distributieriem bijna aan vervanging toe is en de garage is bereid deze nu voor ¤ 800,- te vervangen in plaats van de normale ¤ 1.100,-. Kortom, de totaalprijs zal ben ik bang richting de ¤ 2.000,- gaan en ergens baal ik nu dat we die auto niet gewoon op tijd hebben ingeruild voor een nieuwere. Dat wilden we begin volgend jaar doen omdat wij meenden dan pas richting de nieuwe distributieriem te gaan. |:(
pi_217375915
Balen @Schanu dat het anders uitpakte dan je gepland had. Ik had laatst ook een 'kleine' vervanging aan de auto die uiteindelijk 700 euro werd omdat er iets kapot bleek. Dan ben je zo veel geld verder en heb je weer wat je al had.
pi_217375934
Ik heb maanden geleden 3 keukenplaats mannen benaderd voor onze keuken. 1 man heeft nooit gereageerd, 1 wel en daar hadden we meteen goed contact mee en 1 die reageerde langzaam, half etc. Die laatste vroeg me op 20 februari om tekeningen van de keuken, die ik al 4 keer had gestuurd naar hem. Dus gevraagd wat hij dan mist. Nooit meer iets van gehoord, geen offerte, geen reactie, complete radiostilte.

Belt hij net op, of het goed als hij morgen al om 8 uur begint.

Uhm.....
Hij was boos dat ik hem niet heb afgezegd, vriend, ik heb niets met je afgesproken. Je hebt niet eens een prijsindicatie gegeven, laat staan een offerte. En een datum, daar zijn we niet eens aan toegekomen. Nu heeft hij 2 lege dagen zei hij, ja, niet mijn schuld, niet mijn probleem.

Belt daarna de vloerenman dat ze zo alle spullen komen brengen. Ze leggen donderdag de vloer. Die was ook al geirriteerd omdat ik zei dat vandaag niet kon. De uitbouw is nog verre van opslagklaar en de woonkamer ligt vanaf vanmiddag vol met alle keukengedoe.
Dus ik vroeg, had ik moeten weten dat je 2 dagen vooraf alles kwam brengen? Nee bleek dus, maar dat kwam hem even goed uit. Nou mij dus niet.

Adem in, adem uit. Nog 1 week.....

SPOILER
Maar goed, wel fijn Amaranta, al moet ze nu dus goed gaan nadenken.

Wat een gedoe allemaal met honden jongens (wij gaan er bijna serieus over nadenken, na de verbouwing :D )
  dinsdag 15 april 2025 @ 14:03:52 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217375955
Donkeroranje is ook wel heel mooi Exode.
pi_217375959
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 14:03 schreef amaranta het volgende:
Donkeroranje is ook wel heel mooi Exode.
SPOILER
  dinsdag 15 april 2025 @ 14:05:01 #63
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217375968
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 13:47 schreef Schanu het volgende:
@:amarante, wat een lastige keuze maar wat fijn dat ze de keuze heeft! Hopelijk lukt het haar om te ontdekken waar haar hart het meest naar uitgaat.

Ik kreeg vandaag de oproep voor de BMR vaccinatie van mijn 8 jarige, die hebben ze kennelijk naar voren getrokken. 6 Mei is ze al aan de beurt, ik denk dat ik haar tot de dag zelf maar in ongewisse ga laten want ik ben bang dat ze tot die tijd anders geen oog meer dicht doet :X

Verder kregen we vandaag bericht van de garage, daar staat onze auto sinds vorige week omdat het olielampje bleef branden. Auto weg moeten laten slepen op ruim een uur afstand van de garage (bij het werk van vrouwlief), dat zal vast niet gratisz zijn :') Hadden voor volgende week dinsdag sowieso een APK en grote beurt gepland staan, dus ergens kwam het goed uit en kan het nu samen worden opgepakt. Blijkt nu echter dat de distributieriem bijna aan vervanging toe is en de garage is bereid deze nu voor ¤ 800,- te vervangen in plaats van de normale ¤ 1.100,-. Kortom, de totaalprijs zal ben ik bang richting de ¤ 2.000,- gaan en ergens baal ik nu dat we die auto niet gewoon op tijd hebben ingeruild voor een nieuwere. Dat wilden we begin volgend jaar doen omdat wij meenden dan pas richting de nieuwe distributieriem te gaan. |:(
Ik ben bang dat diep van binnen haar hart uit gaat naar dierengeneeskunde waar ze (dit jaar) dus niet voor heeft aangemeld. Zo lang over getwijfeld en niet gedaan. En achteraf heeft ze wel een beetje spijt gehad.

Balen van de kosten met je auto, zeg. Laten repareren en helemaal afrijden en optie?
  dinsdag 15 april 2025 @ 14:07:12 #64
176471 oh-oh
pi_217375989
Is diergeneeskunde in Gent nog een optie net als vroeger? Ik heb echt geen idee hoor.
Poeh wat een extra stress @exode
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 april 2025 @ 14:27:39 #65
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217376114
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 14:07 schreef oh-oh het volgende:
Is diergeneeskunde in Gent nog een optie net als vroeger? Ik heb echt geen idee hoor.
Poeh wat een extra stress @:exode
Dan zou het eerder Antwerpen worden. Maar ze wil niet naar België
  dinsdag 15 april 2025 @ 14:36:11 #66
176471 oh-oh
pi_217376146
Ah vroeger was dat alleen in Gent. Ging iedereen naartoe die uitgeloot was in Utrecht.
( Groucho Marx )
pi_217376265
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 14:05 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik ben bang dat diep van binnen haar hart uit gaat naar dierengeneeskunde waar ze (dit jaar) dus niet voor heeft aangemeld. Zo lang over getwijfeld en niet gedaan. En achteraf heeft ze wel een beetje spijt gehad.

Balen van de kosten met je auto, zeg. Laten repareren en helemaal afrijden en optie?
Ja we laten hem sowieso maken, inclusief de distributieriem, het is een hele fijne auto en ook niet super oud ofzo. Maar vrouwlief rijdt nu heel veel naar en van haar werk dus dan tellen de kilometers snel op en zit je ook snel aan een nieuwe distributieriem. En dat is vaak zo'n punt waarop wij de auto inwisselen voor een nieuwere, omdat de oude dan nog genoeg opbrengt en we zo geen godsvermogen hoeven in te leggen voor een andere auto. Maar daar zijn we nu dus te laat voor, dus we rijden er sowieso mee verder tot deze distributieriem ook vervangen moet worden :')

En wat sneu dat je dochter zo heeft getwijfeld over dierengeneeskunde en daar nu zo'n spijt van heeft. Zou een tussenjaar nog een optie voor haar zijn zodat ze zich daar volgend jaar voor aan kan melden?

Wat balen dat het zo krom loopt met de keukenboer en de vloerenman, @exode, wat een slechte communicatie zeg (of totaal gebrek aan, beter gezegd) :o

En pfoe spannend van je werk, hopelijk valt het mee
SPOILER
pi_217376377
Ik heb 2 fusies, 1 joint venture en een reorganisatie of 6 meegemaakt bij dit bedrijf. Nu voelt het anders. Voorheen ging ik harder werken, nu denk ik 'Zoek het ff uit allemaal'.

Die keukenman heeft er vooral zelf last van. Hopelijk leert ie er wat van. Onze vloerenman vond ik wel echt irritant. En nog steeds.
Dat je denkt: hoe dan?

Maar de factuur voor het verplaatsen van de zonnepanelen kwam net binnen is 2x zo laag als ik dacht :)

Echt woon je in de buurt van Utrecht en ga je verbouwen, ik heb een aardig lijstje van goede, handige, aardige, sterke mannen inmiddels. Allemaal toppers.
pi_217376490
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 15:02 schreef exode het volgende:
Ik heb 2 fusies, 1 joint venture en een reorganisatie of 6 meegemaakt bij dit bedrijf. Nu voelt het anders. Voorheen ging ik harder werken, nu denk ik 'Zoek het ff uit allemaal'.

Die keukenman heeft er vooral zelf last van. Hopelijk leert ie er wat van. Onze vloerenman vond ik wel echt irritant. En nog steeds.
Dat je denkt: hoe dan?

Maar de factuur voor het verplaatsen van de zonnepanelen kwam net binnen is 2x zo laag als ik dacht :)

Echt woon je in de buurt van Utrecht en ga je verbouwen, ik heb een aardig lijstje van goede, handige, aardige, sterke mannen inmiddels. Allemaal toppers.
Ja kom maar door
Ik ga nu even niks doen maar dat lijkt hier nooit lang te duren
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 15 april 2025 @ 16:45:40 #70
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217377260
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 14:36 schreef oh-oh het volgende:
Ah vroeger was dat alleen in Gent. Ging iedereen naartoe die uitgeloot was in Utrecht.
Ja, Gent is voor een master hoor ik. Ik zat verkeerd
  dinsdag 15 april 2025 @ 17:10:20 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217377439
Mag ik even tussendoordenderen met een leuke tip voor de vakantie voor mensen met wat oudere kinderen! Denk ik! ;) :D

Wij zijn afgelopen weekend naar Doloris Anoma Maze geweest in Utrecht.
Een totale experience maze. We zijn anderhalf uur binnen geweest, ik was totaal gesloopt en eens te meer blij dat ik al die kilo's kwijt ben anders had ik het niet volgehouden, maar wel echt gewoon een ontzettend leuke ervaring. We waren met een groepje vrienden gegaan. Blauwe knieën van het kruipen, spierpijn van trapjes klimmen, glijbanen en whatnot. Maar echt onwijs leuk! https://doloris.nl/anoma-maze/
Leeftijd is 12+ lees ik net en het is niet geschikt voor mensen met fysieke problemen. Met een slechte rug zou ik bijv. ook niet per se gaan. ;)
pi_217378186
Yay, hier plensde het net en mn auto stond buiten. Dies nu ontstoft :+

Zoon gaat in de vakantie met wat vrienden naar Minecraft, de film. Heb hem wel op het hart gedrukt zn popcorn op te eten :') We gaan het zien.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 15 april 2025 @ 19:55:24 #73
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_217378790
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 17:10 schreef BE het volgende:
Mag ik even tussendoordenderen met een leuke tip voor de vakantie voor mensen met wat oudere kinderen! Denk ik! ;) :D

Wij zijn afgelopen weekend naar Doloris Anoma Maze geweest in Utrecht.
Een totale experience maze. We zijn anderhalf uur binnen geweest, ik was totaal gesloopt en eens te meer blij dat ik al die kilo's kwijt ben anders had ik het niet volgehouden, maar wel echt gewoon een ontzettend leuke ervaring. We waren met een groepje vrienden gegaan. Blauwe knieën van het kruipen, spierpijn van trapjes klimmen, glijbanen en whatnot. Maar echt onwijs leuk! https://doloris.nl/anoma-maze/
Leeftijd is 12+ lees ik net en het is niet geschikt voor mensen met fysieke problemen. Met een slechte rug zou ik bijv. ook niet per se gaan. ;)
Doloris is idd leuk, ik ben een aantal jaar geleden in die in Tilburg geweest met collega's. Gelukkig is de oudste een zeer fitte zestigplusser, want de tunnelglijbaan net na de ingang was wel een verrassing :D
pi_217378949
@amaranta fijn dat ze voor beide opleidingen door is, maar dan nu nog kiezen. Succes!

@Schanu balen van de auto. Ik moest laatst ook de distributieriem en de multiriem (ofzoiets) laten vervangen, duur grapje. Maar als dat ding knapt ben je nog verder van huis.

@exode, wat een gedoe he zo'n verbouwing... wat een vage vent van die keuken, niks afspreken en er dan vanuit gaan dat je wel kunt komen... 8)7
En de vloerenman... als hij nou even gemeld had dat hij zijn spullen wilde komen brengen... maar er maar vanuit gaan dat het kan omdat het hem goed uitkomt...
*O* voor de zonnepanelen, maar -O- voor het werkgedoe.

Herkenbaar dat zo'n verbouwing je niet in de koude kleren gaat zitten. Ik kan af en toe niet eens meer een fatsoenlijke zin formuleren, net zo'n computer die vastloopt. Overbelast brein... remedie: rust.
Die kon ik vanmorgen maar moeilijk vinden, had toch de neiging om weer dozen uit te gaan pakken, maar na 1 doos gestopt omdat ik vastliep omdat ik niet kon bedenken wat waar moest.
Uiteindelijk mn was opgevouwen, gras gemaaid (want toen was het nog droog) en daarna toch maar op de bank gaan hangen en even geslapen.

De vloerenman heeft het (te) druk en wil eind deze week komen, ik hoop het. Want dan is ook dat stukje klaar en dan is mn toiletvloer gelakt en hoef ik me minder zorgen te maken om gespetter de vloer :r .
Voor de keuken ben ik aan het verzamelen wat ik tegenkom (indicatielampje van de vaatwassen schijnt half achter de plint dus is niet goed te zien, moet denk ik nog een stukje uit de plint, mag de keukenman doen. En er zijn 2 plankjes met een wat bobbelig randje waar ze ook nog even naar mogen kijken.
Besteklade-inzet zouden ze bestellen, maar stond niet in de offerte, dus ik ben benieuwd, nog niks van gehoord. Maar daar mag mn wederhelft volgende week achteraan. Kan hij ook gelijk vragen naar de handdoekhaakjes die we ook besproken hadden, maar dus ook niet in de offerte terecht zijn gekomen :? .
Verder helemaal blij met de keuken, koken op inductie went snel. Ben nu al om ten opzichte van gas.
De nieuwe oven is een verademing, weinig geluid, snel warm, stuk groter dan de oude.
Blij me de nieuwe keuken!

@BE, dat klinkt wel cool. Al ben ik niet van het kruipen want daar worden mijn knieën echt niet blij meer van. Als ik het filmpje kijk zie ik vooral veel lichteffecten enzo, is dat hoe het ook in het echt is?
Misschien wel leuk om met mn jongste te doen. De oudste krijg ik niet mee naar zulke dingen.
pi_217379160
Morgen ga ik het plafond voor de 2e keer sauzen (helaas was 1x niet genoeg). Daarna ben ik bijna klusklaar. Komend weekend alleen nog 1 kozijn en de binnenkant van de achterdeur lakken.

Pffff Nijna, jullie hadden een next level verbouwing. Wij hebben dadelijk amper dozen uit te pakken. Alleen de Lego :)

Onze keukenspullen staan gewoon in de woonkamer, in 3 kratten. Zo weinig is het. Voordeel van een kleine keuken.

En bijna vakantieeeeee, B komt donderdag uitgeput en stinkend terug van kamp en hoeft dan pas 6 mei weer naar school. Juul morgen nog school, donderdag Koningsspelen en Paasviering en daarna ook vakantie. Ze viel vandaag bijna van haar fiets van vermoeidheid, arm kind.
pi_217379178
Kinderen hebben morgen paasontbijt.
Dus bord, bestek, beker mee met naam.

Waarom heb ik na al die jaren nog steeds geen aparte plastic bestekset voor ze gehaald waar ik gewoon met zwarte stift hun naam op kalk maar sta ik nog steeds elke keer ons gewone bestek te labelen? :')
  dinsdag 15 april 2025 @ 20:45:34 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217379319
@Nijna er zijn idd lichtobjecten, maar ook wel een pikdonkere gang waar je juist dingen moet voelen enzo.
pi_217379478
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 20:28 schreef exode het volgende:
Morgen ga ik het plafond voor de 2e keer sauzen (helaas was 1x niet genoeg). Daarna ben ik bijna klusklaar. Komend weekend alleen nog 1 kozijn en de binnenkant van de achterdeur lakken.

Pffff Nijna, jullie hadden een next level verbouwing. Wij hebben dadelijk amper dozen uit te pakken. Alleen de Lego :)

Onze keukenspullen staan gewoon in de woonkamer, in 3 kratten. Zo weinig is het. Voordeel van een kleine keuken.

En bijna vakantieeeeee, B komt donderdag uitgeput en stinkend terug van kamp en hoeft dan pas 6 mei weer naar school. Juul morgen nog school, donderdag Koningsspelen en Paasviering en daarna ook vakantie. Ze viel vandaag bijna van haar fiets van vermoeidheid, arm kind.
Wij hadden de hele benedenverdieping ingepakt en de boekenkasten en een grote kast zijn weg, dus ik heb minder ruimte om dezelfde hoeveelheid zooi op te bergen ;).
Maar goed, ik heb ook alweer wat weggegooid.
Succes nog met schilderen! Laatste loodjes ook voor jullie!

Heerlijk dat B zo lekker uit kan rusten van kamp. Arme Juul, zo moe.

Hier heeft de oudste morgen om 13.00u vakantie. Donderdag is examenstunt en dan hebben de autisme klassen de hele dag vrij, dus geen last van de onrust.
De jongste heeft donderdag waarschijnlijk 1 uur les, na het 2e uur is de examenstunt, maar ze heeft het 2e een tussenuur. Dus aftellen ook hier.

@BE, ik zal eens polsen bij mijn jongste of het haar wat lijkt, bedankt voor de tip!
  woensdag 16 april 2025 @ 07:10:22 #79
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217381483
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 20:30 schreef vencodark het volgende:
Kinderen hebben morgen paasontbijt.
Dus bord, bestek, beker mee met naam.

Waarom heb ik na al die jaren nog steeds geen aparte plastic bestekset voor ze gehaald waar ik gewoon met zwarte stift hun naam op kalk maar sta ik nog steeds elke keer ons gewone bestek te labelen? :')
Bij mij op het werk hebben ze jaren geleden geïnvesteerd in voor elk klas, een krat met plastic IKEA servies. Elke klas een eigen kleur. Ik heb bijvoorbeeld oranje bordjes, bekertjes en bestekjes. Kinderen hoeven niks mee te nemen. Superhandig.
  woensdag 16 april 2025 @ 07:13:25 #80
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217381488
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 21:01 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wij hadden de hele benedenverdieping ingepakt en de boekenkasten en een grote kast zijn weg, dus ik heb minder ruimte om dezelfde hoeveelheid zooi op te bergen ;).

Hier heeft de oudste morgen om 13.00u vakantie. Donderdag is examenstunt en dan hebben de autisme klassen de hele dag vrij, dus geen last van de onrust.
De jongste heeft donderdag waarschijnlijk 1 uur les, na het 2e uur is de examenstunt, maar ze heeft het 2e een tussenuur. Dus aftellen ook hier.

@:BE, ik zal eens polsen bij mijn jongste of het haar wat lijkt, bedankt voor de tip!
Wat leuk, bij mijn dochter op school mogen ze geen examenstunt meer doen. Als ze het wel doen dan wordt het gala afgelast of zoiets.
Nu hadden ze vrijdag toch een soort van stunt, de examenklassen hebben massaal “gespijbeld” en ze zijn met z’n allen in het park naast de school gaan zitten. School zei wel dat ze dan niet binnen mochten komen naar de toiletten. Anyway…
pi_217381783
@amaranta, wat jammer dat het blijkbaar dan eerdere jaren zo uit de hand is gelopen dat ze geen stunt meer mogen doen.
Beetje flauw van school dat ze niet naar binnen mochten vrijdag...
pi_217381861
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 21:01 schreef Nijna het volgende:

[..]

@:BE, ik zal eens polsen bij mijn jongste of het haar wat lijkt, bedankt voor de tip!
Hier heeft oudste vandaag nog, soort van, gewoon les. Er is uitval, denk 2 of 3 van de 7 uur over omdat zowel de docenten als de leerlingen het serieus werken hebben opgegeven.
Morgen 8:30 cijferlijst ondertekenen en daarna de examenstunt.

Het thema is onderwater en ze gaan in de aula een schuimparty houden. Vanaf een uur of 3 kunnen de examen leerlingen ergens terecht in een kroeg in de stad.

En dan is het lekker vakantie *O*
pi_217382004
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 07:10 schreef amaranta het volgende:

[..]
Bij mij op het werk hebben ze jaren geleden geïnvesteerd in voor elk klas, een krat met plastic IKEA servies. Elke klas een eigen kleur. Ik heb bijvoorbeeld oranje bordjes, bekertjes en bestekjes. Kinderen hoeven niks mee te nemen. Superhandig.
Dat is inderdaad heel handig.
Voor de oudste is het de moeite niet meer, die gaat straks naar de middelbare school (mijn baby!).
Maar voor Z ga ik voor volgend jaar wel wat halen.
  woensdag 16 april 2025 @ 08:42:27 #84
176471 oh-oh
pi_217382034
Jeetje wat flauw en stom van school dat ze niet eens naar de wc mochten.
Vroeger werd de school echt zowat afgebroken en deden de docenten net zo hard mee, maar tegenwoordig kan echt niks meer -O-
( Groucho Marx )
pi_217382049
Ik heb zelf vroeger om die reden ook geen examenfeest gehad. Het voorgaande jaar hadden ze het echt begaaid (boom gekapt op het schoolplein). Maar dat jaar hebben ze gewoon examenfeest gehad (wellicht met uitsluiting van die groep dat weet ik niet).
Ons hadden ze gewaarschuwd dat we niks mochten doen dat we anders geen feest zouden krijgen. We mochten ook niet binnen.

Wat er uiteindelijk gedaan was weet ik niet eens meer (maar echt niks bijzonders), maar geen examenfeest.

Dus wel echt jammer als ze het voorgaande jaren zo verknallen dat zij nu niks mogen.

Ik ben benieuwd of we er hier iets van merken vrijdag. We wonen nu in de straat (maar niet zodat ze bij ons langs komen in principe).
De oudste is om die reden het eerste uur vrij. Het tweede moet hij wel naar school en het zou tot 10.00 duren blijkbaar.
  woensdag 16 april 2025 @ 08:48:11 #86
176471 oh-oh
pi_217382101
Examenfeest is weer wat anders dan de stunt.
Wij hadden geloof ik alle leraren opgesloten in de lerarenkamer ( wel voorzien van vliaai en zo) en alle klassen vrij gegeven vanaf 13:00 of zo.
Tegenwoordig hebben ze overal eindexamengala's met jurken en mooie auto's en ik weet niet wat.
Dat hadden wij gelukkig ook niet :D
( Groucho Marx )
pi_217382150
Hier is de examenstunt verboden, we kregen er een brief over en er staan sancties op. Maar er gaan geruchten...
Vorig jaar was het zo uit de hand gelopen dat zoon de school niet eens inkwam en weer naar huis werd gestuurd. Vandaar dat ie morgen niet eens meer wil. Maar ik ga hem echt niet ziek melden. Als het weer is, dan is dat maar zo.
De examenstunt van dochter werd niet toegestaan toen. Ze hadden iets gemaakt wat ze wilden ophangen in school, maar kregen er geen toestemming voor :')
If they say
pi_217382199
Ze hebben hier morgen de examenstunt en daarna de kroeg in. De avond van de laatste examens hebben ze 's een gala, in een andere kroeg. En dan nog een BBQ met de NT/NG leerlingen de avond voor de uitslag.

Officieel hebben de andere klassen morgen 1-2-3 les, 4-5 vrij voor de stunt en 6-7-8 weer les. Vorig jaar was dat ook de planning, maar zijn alle klassen na het 5e naar huis gestuurd, lesgeven/krijgen had niemand zin meer in.
pi_217382491
Dat is ook wel heel dom bedacht van school. 4e en 5e uur lol en dan daarna nog gewoon werken… maak er dan tot het 5e uur les van en daarna niet meer.

Volgens mij hebben wij uiteindelijk helemaal geen examenstunt gedaan. Maar ik moet ook zeggen dat ik in de 6e vrij weinig op school was, dus ik kan het ook gemist hebben. Kan ook zijn dat het überhaupt niet mocht vanwege een ongeplande schuimparty een paar jaar eerder.
pi_217382519
Na mijn eindexamen bestond de examenstunt nog niet eens :P
If they say
  woensdag 16 april 2025 @ 10:09:36 #91
176471 oh-oh
pi_217382638
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 09:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Na mijn eindexamen bestond de examenstunt nog niet eens :P
Zelfs mijn moeder had al een eindexamenstunt :D
( Groucho Marx )
pi_217382749
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:09 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Zelfs mijn moeder had al een eindexamenstunt :D
Serieus? :D
Ik heb daar geen actieve herinneringen aan. Of ik was er niet, kan ook :P
If they say
pi_217382753
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 11:48 schreef oh-oh het volgende:
De politie vangt geen honden als je ze belt.
Die vragen serieus waar of jij ze wil vangen, dan laten ze ze ophalen :')
Ik heb ze eens gebeld toen er een stafford was aangereden door een bus en die hond rende door, ik kon nog net met mijn honden de tuin in springen bij vreemde mensen.
Ze zeiden letterlijk Ja dat is een gevaarlijke hond, wij komen als iemand hem vangt.

Lieve honden neem ik gewoon mee, ik heb een chipreader , bel ik zelf het baasje wel even of laat ik ze ophalen door het asiel.
Op oudejaarsavond om 1 uur 's nachts rende er ineens een Amerikaanse stafford hier naar binnen. Zonder riem. Hij was lief, maar ontzettend druk en enthousiast en hij luisterde voor geen meter. Hij was lief voor onze hond, maar die deed lelijk tegen hem.

Hij sprong als een malle tegen de glazen (binnen)deuren en onze schuur was net half ingestort dus daar kon ie ook niet in.

We konden m dus echt niet binnenhouden. Ik wist ook niet of iets met mn vogels zou doen.

Alles en iedereen gebeld, dierenambulance nam niet op en politie zei letterlijk: "Hij heeft nu bij u onderdak, dus we komen niet."

Nu ben ik helemaal van het opvangen van dieren in nood, maar niet met gevaar voor m'n eigen dieren.

Ik heb m jankend terug naar buiten moeten doen.

Wel een berichtje op de plaatselijke Facebookpagina gezet en binnen een uur zag ik dat ie door iemand anders was gevonden en dat diegene gelukkig wist waar ie thuishoorde.

Ik geloof niet dat ik me ooit zo schuldig heb gevoeld
  woensdag 16 april 2025 @ 10:49:34 #94
176471 oh-oh
pi_217382920
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:29 schreef -Spring het volgende:

[..]
Op oudejaarsavond om 1 uur 's nachts rende er ineens een Amerikaanse stafford hier naar binnen. Zonder riem. Hij was lief, maar ontzettend druk en enthousiast en hij luisterde voor geen meter. Hij was lief voor onze hond, maar die deed lelijk tegen hem.

Hij sprong als een malle tegen de glazen (binnen)deuren en onze schuur was net half ingestort dus daar kon ie ook niet in.

We konden m dus echt niet binnenhouden. Ik wist ook niet of iets met mn vogels zou doen.

Alles en iedereen gebeld, dierenambulance nam niet op en politie zei letterlijk: "Hij heeft nu bij u onderdak, dus we komen niet."

Nu ben ik helemaal van het opvangen van dieren in nood, maar niet met gevaar voor m'n eigen dieren.

Ik heb m jankend terug naar buiten moeten doen.

Wel een berichtje op de plaatselijke Facebookpagina gezet en binnen een uur zag ik dat ie door iemand anders was gevonden en dat diegene gelukkig wist waar ie thuishoorde.

Ik geloof niet dat ik me ooit zo schuldig heb gevoeld
Nou ja dat zou hier ook niet gaan, zeker niet toen ik nog vogels had.
Geen ras dat ik zonder voorkennis even binnen houd.
Hoef jij je niet schuldig over te voelen!
Maar de politie en dierenambu komen echt niet zo snel ;(
( Groucho Marx )
pi_217382948
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 07:13 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wat leuk, bij mijn dochter op school mogen ze geen examenstunt meer doen. Als ze het wel doen dan wordt het gala afgelast of zoiets.
Nu hadden ze vrijdag toch een soort van stunt, de examenklassen hebben massaal “gespijbeld” en ze zijn met z’n allen in het park naast de school gaan zitten. School zei wel dat ze dan niet binnen mochten komen naar de toiletten. Anyway…
Bij de oudste op school mocht het blijkbaar ook niet. Ze deden het toch. Resultaat was dat poederverf niet alleen over mensen heen werd gegooid, maar ook over apparatuur (laptops bijv). School was not amused. Welke sancties er gegeven worden/werden, dat weet ik niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 16 april 2025 @ 10:53:39 #96
176471 oh-oh
pi_217382961
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Bij de oudste op school mocht het blijkbaar ook niet. Ze deden het toch. Resultaat was dat poederverf niet alleen over mensen heen werd gegooid, maar ook over apparatuur (laptops bijv). School was not amused. Welke sancties er gegeven worden/werden, dat weet ik niet.
Dan is het denk ik wel voorgoed afgelopen voor de andere jaargangen 8)7
( Groucho Marx )
pi_217383641
Wij mochten toen een examenstunt op voorwaarde dat het netjes bleef. Het jaar ervoor hadden ze ingebroken in school en was er nogal wat schade volgens mij.
Wij hebben toen de docenten 's morgens vroeg thuis opgehaald voor een ontbijt op school. Daarna waren de lessen en later hadden ze nog iets met voetbal ofzo.
Het andere jaar dat ik examen (eerst mavo toen havo) deed heb ik geen idee wat er gedaan is eigenlijk.

Ik weet dat mijn oudste een keer had dat ze stunt hadden en zij wilde weg, maar toen hadden ze alle deuren afgesloten dus ze kon er niet uit, dat vond ze heel naar.
Gelukkig nu andere school en hoeft ze dus morgen helemaal niet.
Jongste ziet het morgen wel, die gaat er vanuit dat ze vrij is na het 1e uur. En gaat met vriendje op pad.

Ik heb denk ik teveel te zwaar lopen tillen de afgelopen dagen, pijn bij mijn schaambot aan 1 kant als ik een beetje een verkeerde beweging maak. Denk de aanhechting van een of andere spier.
Zal de fysio eens vragen, misschien toch maar eens na gaan denken over sportschool om wat spieren te verstevigen.
pi_217383707
Zucht, de cementvloer in de werkkamer is niet droog genoeg. Nu wilden ze morgen de vloer helemaal niet komen leggen. Maar tot een compromis gekomen dat ze alles leggen behalve de werkkamer. Dat klinkt logisch maar door overlappende Jumpax platen als ondervloer is dat nogal bewerkelijk.

En de vloer is niet waterpas (joh). Dus extra onderplaten en puzzelen.

Ze hebben aan mij dan echt een slechte hoor. We zeggen dat al vanaf de eerste ontmoeting in zijn winkel. Alles in ons huis is scheef etc etc. Nu ging hij met een waterpas door de uitbouw, ja had dat ff eerder gedaan als je nu issues ziet.
Ik ben echt heel gezellig en ouwehoer met alle mannen die hier al weken van alles klussen, maar als je zelf te beroerd bent om vooraf dingen te meten en controleren, zeg ik 'Los het gewoon op' in iets meer woorden. ;)

Tussendoor wel het gehele plafond weer gesaust, klaar!

Online werkgedoe daardoor moeten overslaan maar vanmiddag is er nog een sessie.
pi_217383719
Wij hadden wel een eindexamenstunt maar ik deed niet mee als bange poeperd. Het was iets met de A team als ik het me goed herinner.
  woensdag 16 april 2025 @ 13:07:36 #100
176471 oh-oh
pi_217383943
:D Die stunt was een van de weinige dingen in het laatste jaar waar ik buiten de daadwerkelijke examens met plezier aan heb deelgenomen
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')