Oeh, ik zit nu voor dat mengsel te kijken, dat is zeker een optiequote:Op zondag 6 april 2025 12:15 schreef Phaidra het volgende:
Gras is niet de beste optie voor biodiversiteit, dacht ik. Als ik ooit besluit tegels om te ruilen voor meer begroeiing, zou ik een beloopbaar bloemen/kruidenmengsel kiezen. Hoeft ook niet gemaaid te worden.
Wij zijn nu al maanden ‘bezig’ met een vijvertje. De vijverbak ligt al in de tuin, via marktplaats opgehaald (nog helemaal nieuw). Maar ik zie zo tegen ingraven op. Kleibodem. Ik heb een hovenier gevraagd, maar die hebben geen tijd/zin in zo’n klein klusje.
Ik heb wel een start gemaakt met de tuinmeubels schoonmaken. De houten delen zijn weer fris. Vandaag het stalen frame doen, dan kunnen we weer buiten zitten.
Bloeiend gras = astma aanval bij B. Nou kan ik het steeds maaien voor de bloei maar gewoon geen gras is handigerquote:Op zondag 6 april 2025 15:01 schreef FlyingFish het volgende:
Maar hooikoorts is toch niet vanwege gras? Meestal zijn dat bepaalde pollen waar iemand allergisch voor is. Als je weet welke zou je andere kunnen planten.
Wij hebben net bietjes en rode kool in de tuin geplant. Als we terug zijn van vakantie volgen er nog drie komkommerplantjes (of 2 komkommer en een courgette oid), daarvoor is het nog net te vroeg.
Wat voor bloemen-/kruidenmengsel is dat? Misschien vind ik dat tzt ook wel wat.quote:Op zondag 6 april 2025 12:15 schreef Phaidra het volgende:
Gras is niet de beste optie voor biodiversiteit, dacht ik. Als ik ooit besluit tegels om te ruilen voor meer begroeiing, zou ik een beloopbaar bloemen/kruidenmengsel kiezen. Hoeft ook niet gemaaid te worden.
Wij zijn nu al maanden ‘bezig’ met een vijvertje. De vijverbak ligt al in de tuin, via marktplaats opgehaald (nog helemaal nieuw). Maar ik zie zo tegen ingraven op. Kleibodem. Ik heb een hovenier gevraagd, maar die hebben geen tijd/zin in zo’n klein klusje.
Ik heb wel een start gemaakt met de tuinmeubels schoonmaken. De houten delen zijn weer fris. Vandaag het stalen frame doen, dan kunnen we weer buiten zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet quoten aub, dit haal ik vast straks weg.
[ Bericht 20% gewijzigd door Hupje op 07-04-2025 17:08:11 ]
Nog 6. We spelen drie weekenden vrijdagavond, zatavond en zondagmatinee. Daarna twee vakantie om bij te tankenquote:Op maandag 7 april 2025 13:21 schreef hilliebillie het volgende:
Ah, @:schanu, rustig aan doen en alles op z’n tijd!
Goeie tip denk ik van tink om alles op te schrijven zodat je zeker weet dat je het niet vergeet, maar het voor nu wel los kan laten hopelijk.
En elke keer als je iets bedenkt, schrijf je het er gewoon bij.
@:tink89. Wat gaaf die optredens! Heel gaaf als je ziet dat mensen enthousiast worden van hetgeen je neerzet! Hoeveel optredens nog te gaan?
Schiet bij jullie ook al aardig op zo. Succes met tetrissen met het keukenspul. Geniet van je klusloze dagje.quote:Op maandag 7 april 2025 20:38 schreef exode het volgende:
Mijn hoofd staat ook eindelijk wat meer na inrichten. Dus net kurk op rol besteld voor de werkkamer en verloofde gaat met haar vader een pegboard maken als kapstok, voor in het halleTJE want ja we hebben nu net als normale mensen een halletje voor schoenen, schooltassen en jassen.
Fijn de keuken Nijna! Ik was al vergeten dat donderdag een deel van de Ikea keuken binnenkomt. 1 kast en wat los spul maar moet wel even denken waar ik dat ga opslaan.
Morgen klusloos, geen werkmannen, zelf doe ik ook ff niets. Nou ja, niets, werken, niets fysieks.
Deze week nog even met B naar de Jamin, volgende week gaat ie op schoolkamp en mijnheer wil Warheads etc mee.
Hier kan je een paar voorbeelden zien:quote:Op zondag 6 april 2025 20:53 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wat voor bloemen-/kruidenmengsel is dat? Misschien vind ik dat tzt ook wel wat.
Fijn zo'n klusjesdag in de tuin!
Voor de konijnenren hoef ik er nog amper wat uit te halenquote:Op zondag 6 april 2025 22:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Oh, wow Hillie, dit is echt heel prachtig gedaanGoede oplossing voor zo midden in je woonkamer, zeker als de planten wat breder gaan groeien
![]()
Heerlijk @:Nijna dat je ouders komen helpen poetsenAls ik alleen al aan de stofrotzooi denk die hier van de hal af kwam... Lekker zo, die laatste loodjes.
@:Candaasje, hoe ga jij dat doen met jouw tuin, haal je alles eruit en dan het zaad er in?
Ik neig nu ook meer die kant op ipv gewone graszoden. De eerste jaren is gras prachtig, maar toch, het onderhoud, het sproeien telkens en dan later een mostuin omdat ik gewoon niet kan verticuteren... En bloemetjesMollen zijn dan ook geen probleem meer. Ben sowieso niet van strak en aangeharkt.
Moet me nog verder inlezen, maar las ook ergens dat het éénjarige bloemen zijn. En ik zie het niet zitten om elk jaar opnieuw te zaaien, want vogels. Als ik nu zie wat een bende eksters met het mos hebben gedaan
Nou idd. Anders zit ik me toch maar te vervelen!quote:Op dinsdag 8 april 2025 13:55 schreef oh-oh het volgende:
Mooi dat die moslim vaders jou ook in beweging gezet hebben dus!
Getver. Is de politie ingelicht?quote:Op dinsdag 8 april 2025 15:50 schreef vencodark het volgende:
Iets totaal anders maar wel een discussie/gesprek waard.
Wat en hoe leren jullie je kinderen over ‘stranger danger’?
Er was hier laatst het 1 en ander gebeurd bij een speeltuin rondom een ‘vreemde, vriendelijke’ man.
Heeft o.a bij het spelen/stoeien een 8 jarige opgepakt en in de nek gekust.
Er gaan nu meer verhalen rond.
Mijn kinderen zijn er niet bij betrokken maar wel klasgenoten en leeftijdsgenoten.
De moeder van A’s beste vriend lichtte mij in.
Ik geloof niet echt in stranger danger. Ik geloof meer in het risico van bekenden (buurt, school, sport, hobby). Met reden.quote:Op dinsdag 8 april 2025 15:50 schreef vencodark het volgende:
Iets totaal anders maar wel een discussie/gesprek waard.
Wat en hoe leren jullie je kinderen over ‘stranger danger’?
Er was hier laatst het 1 en ander gebeurd bij een speeltuin rondom een ‘vreemde, vriendelijke’ man.
Heeft o.a bij het spelen/stoeien een 8 jarige opgepakt en in de nek gekust.
Er gaan nu meer verhalen rond.
Mijn kinderen zijn er niet bij betrokken maar wel klasgenoten en leeftijdsgenoten.
De moeder van A’s beste vriend lichtte mij in.
Nee, die term moet je in dit geval niet te letterlijk nemen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 16:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik geloof niet echt in stranger danger. Ik geloof meer in het risico van bekenden (buurt, school, sport, hobby). Met reden.
Dat is ook in aantallen een veel gevaarlijkere groep.
Dus wij leren onze kinderen (waar mogelijk) dat hun lijf van hen is en zij erover beslissen.
Leuke klokhuis over en ook recent een jeugdjournaal maar dat laatste moet ik nog kijken.
Strangersquote:Op dinsdag 8 april 2025 16:40 schreef -Spring het volgende:
Ik vind buurt(genoten) ook wel onder 'strangers' vallen.
Een vriendinnetje van R is tijdens het fietsen door een puberjongen die in de straat bleek te wonen bij dr nek van dr fiets getrokken en seksueel betast en een klasgenootje werd in de speeltuin gedwongen om handelingen te verrichten bij een jochie uit dezelfde wijk als zij.
Beiden kenden ze de jochies niet.
Onder welke categorie vind jij deze ventjes vallen?
Nee, natuurlijk. Dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 8 april 2025 17:50 schreef Vanyel het volgende:
Het is trouwens niet dat ik niet geloof dat onbekenden dit kunnen doen. Het is dat het gevaar bij bekenden vele malen groter is. Het aantal kinderen dat seksueel wordt gewatdanookt door een bekende is vele malen groter dan door een vreemde.
In dat licht vind ik de term stranger danger niet wenselijk omdat die impliceert dat je vooral moet oppassen voor de enige man in de bosjes en voorbij gaat aan het risico van die gezellige buurman waar je kind de hond voor uitlaat.
Ik zag de prijzen...dus je mag dan wel verwachten dat het wat doet. Ben benieuwdquote:Op maandag 7 april 2025 22:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Voor de konijnenren hoef ik er nog amper wat uit te halenIk ben alleen benieuwd of het snel genoeg kan groeien om opgewassen te zijn tegen die twee monsters. Vorig jaar legden we grasmatten en konden ze er pas na twee weken op. Ze hebben er toen wel heel de zomer mee kunnen doen, maar het lange natte najaar/winter heeft wel veel van het gras gevergd.
De rest van de tuin heb ik niet echt een grasveld, (er ligt wel gras, maar het is niet vlak, het is meer bosgrond) maar ik heb wel wat plekken die wat kleurrijker mogen. Daarvoor heb ik meerjarig bijenspul gekocht. Eens zien of dat wil opkomen, tot nu toe komt er ook vanuit zichzelf al vanalles aangewaaid dus ik denk dat het qua bodem wel goed zit.
Ik kocht het graszaadmengels voor de konijnen, en een zakje Blije Bijen Mengsel voor de rest van de tuin (en om nog uit te delen later deze maand.) Rib uit het lijf wel, dus beter slaat het aan![]()
https://shop.bio-ron.com/(...)ngsel-iv/?pcatID=110
Yup.quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:04 schreef LeSage het volgende:
En verder is het vooral ook hopen dat het ze gewoon niet gebeurt. Je hebt er ook maar deels écht controle over helaas
Wat een vervelende conclusie eigenlijkquote:Op dinsdag 8 april 2025 21:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Yup.
Bewust maken en waarschuwen is leuk, maar een kind (of zelfs volwassene) is gewoon niet opgewassen tegen iemand die echt shit wil.
Ik heb me toen mijn kinderen werden geboren al neergelegd bij het feit dat ik ze niet tegen ellende kan beschermen. Dat geldt voor deze ellende maar ook ziek worden, doodgaan, oorlog in Nederland, verlies van naasten, alles. Op dit onderwerp probeer ik ze dus vooral te leren dat ze het mogen delen als er iets vervelends is gebeurd, en dan hoeft dat niet eens perse met mij maar met een vertrouwd persoon. Niet omdat alles goed komt als je het deelt maar wel omdat het dan niet meer geheim is, misschien kan stoppen, je ze kan begeleiden.quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Yup.
Bewust maken en waarschuwen is leuk, maar een kind (of zelfs volwassene) is gewoon niet opgewassen tegen iemand die echt shit wil.
Dat doet echt pijn aan mijn Lego hart, maar goed, ik ben er ook wel erg voorzichtig mee en met tweedehands Lego waar lekker mee gespeeld (en gegooid en op gebeten wordt) zou ik het vast ook doenquote:Op woensdag 9 april 2025 16:44 schreef Mushanga71 het volgende:
Jup, lego in de wasmachine, werkt prima
Das wel fijn, dat je nu een da hebt die wel een goed gevoel geeft. Afwachten dus maar even.
Mijn lego gaat er niet in, maar dit zijn incomplete smerige vieze sets voor gewoon mee te spelen.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:34 schreef exode het volgende:
Lego in de wasmachine? NOU JA. (sorry Lego snob)
Nee, de vaste dierenarts is nog op vakantie maar ik ga nu bij een andere, niet die ene die ik stom vind anders kon ik gisteren al terecht.
Hoe zou je het anders schoon willen krijgen?quote:Op woensdag 9 april 2025 16:49 schreef exode het volgende:
[..]
Dat doet echt pijn aan mijn Lego hart, maar goed, ik ben er ook wel erg voorzichtig mee en met tweedehands Lego waar lekker mee gespeeld (en gegooid en op gebeten wordt) zou ik het vast ook doen![]()
Overigens is er echt nog veel te boeken in de zomervakantie, ik dacht echt veel te laat te zijn. Ik zoek in Oostenrijk, 2 weken, voor ons doen kort, maar voor dit jaar lang genoeg.
Ik was het allemaal met de hand, ook dat van B en Juul maar dat is natuurlijk niet smerig. Dat is wat stoffig en soms wat plakkerig.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
Hoe zou je het anders schoon willen krijgen?
Dit was een kist vol van 60 bij 30 bij 40. Dan ben ik weken bezig.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:56 schreef exode het volgende:
[..]
Ik was het allemaal met de hand, ook dat van B en Juul maar dat is natuurlijk niet smerig. Dat is wat stoffig en soms wat plakkerig.
Het gaat allemaal in bad, laten weken, B en Juul schrobben wat en dan op handdoeken drogen. Het liefste buiten (niet in de zon) en anders verdeeld over de slaapkamers.
Ik ben een enorme Lego snob he, ik kan niet wachten tot de verbouwing klaar is en alle Lego weer van zolder gehaald kan worden
Wel lekker veel Legoquote:Op woensdag 9 april 2025 16:58 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dit was een kist vol van 60 bij 30 bij 40. Dan ben ik weken bezig.
Maar zoals gezegd niet mijn vuil erop en plakkerig etc en t is maar voor mee te spelen.
Mijn hp kasteel word afgeborsteld
Oude lego idd, of duplo én in een kussensloopquote:Op woensdag 9 april 2025 16:49 schreef exode het volgende:
[..]
Dat doet echt pijn aan mijn Lego hart, maar goed, ik ben er ook wel erg voorzichtig mee en met tweedehands Lego waar lekker mee gespeeld (en gegooid en op gebeten wordt) zou ik het vast ook doen![]()
Overigens is er echt nog veel te boeken in de zomervakantie, ik dacht echt veel te laat te zijn. Ik zoek in Oostenrijk, 2 weken, voor ons doen kort, maar voor dit jaar lang genoeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet quoten
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vet is die! Wij hebben die vorig jaar ook gedaan!quote:Op woensdag 9 april 2025 18:18 schreef Pinnenmutske het volgende:
[ afbeelding ]
Big Swing in Graskop, South Africa.
Eerste keer niet gefilmd dus mocht nog eens jumpen.
quote:Op woensdag 9 april 2025 17:00 schreef exode het volgende:
[..]
Wel lekker veel Lego
Wij hebben een stofzuigertje voor onze Lego
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zaterdag kan de dierenarts maar wij eigenlijk niet. B is tot 4 uur weg en daarna hebben we feestje van nichtje.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:08 schreef vencodark het volgende:
Is dit weekend of uiterlijk vrijdag geen optie dan?
Weekend is zeker speciaal tarief of bij noodzaak?
Tot volgende week donderdag lijkt dan best een lang eind.
Ja wij hebben een peuter en het soft close gedeelte is idd kapot.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:19 schreef amaranta het volgende:
Dan effe iets heel anders. We hebben dus zo’n soft close toiletbril. Maar als je dus heel nodig moet. En de deksel is nog omhoog. Dan duurt het best wel lang voordat hij uit zichzelf gezakt is. En als je hem een handje helpt. Dan uiteindelijk maak je het soft close gedeelte dus kapot.
Kan dus ook gewoon zonder peuter. We hebben dus de wc bril vervangen. En hij gaat nu dus weer tergend langzaam.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:21 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja wij hebben een peuter en het soft close gedeelte is idd kapot.
Sure, je kan er altijd nog even over in gesprek gaan.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:18 schreef exode het volgende:
[..]
Zaterdag kan de dierenarts maar wij eigenlijk niet. B is tot 4 uur weg en daarna hebben we feestje van nichtje.
Het klinkt allemaal super egoïstisch, als ik het zo opschrijf. Het heeft geen spoed zei ze maar vervolgens benoemde ze wel die week. Morgen heb ik sowieso een belafspraak met de dierenarts zodat we het eerst konden laten bezinken. Dus dan vraag ik even door. Als zij echt binnen een paar dagen adviseert dan zorgen we dat het kan.
Ik ga je even ongevraagd advies vanuit mijn eigen ervaringen geven. (Ik werk in een verwijs/spoeddierenziekenhuis en ik heb helaas veel ervaring met benauwde dieren. Dat zijn echt de patiënten die diep in je ziel gekerfd blijven staan. )quote:Op woensdag 9 april 2025 20:18 schreef exode het volgende:
[..]
Zaterdag kan de dierenarts maar wij eigenlijk niet. B is tot 4 uur weg en daarna hebben we feestje van nichtje.
Het klinkt allemaal super egoïstisch, als ik het zo opschrijf. Het heeft geen spoed zei ze maar vervolgens benoemde ze wel die week. Morgen heb ik sowieso een belafspraak met de dierenarts zodat we het eerst konden laten bezinken. Dus dan vraag ik even door. Als zij echt binnen een paar dagen adviseert dan zorgen we dat het kan.
quote:Op woensdag 9 april 2025 20:51 schreef exode het volgende:
Net al met B gesproken, hij wil er bij zijn. Dus ik ga morgen vragen of het vrijdag kan. Als het dan alleen overdag kan, slaat ie maar een dagje school over.
quote:Op woensdag 9 april 2025 19:40 schreef exode het volgende:
Wat een lieve dierenarts hadden we.
Maar de uitslag was minder, al zagen we die al van mijlenver aankomen. Het advies is om hem binnen een week te laten inslapen.![]()
Ze heeft me de rontgenfoto's laten zien, ze zei dat ze nu na al die kuren wel kunnen vaststellen dat het tumoren zijn. In zijn longen maar ook onder zijn hart en ook zijn hart is wat vergroot.
Dit samen met mijn uitleg over hoe de dagen van opakat gaan en nog wat extra onderzoek waren wel duidelijk. Beestje is op. Langer wachten is niet eerlijk tegenover het beestje.
Ze vertelde nog dat het 1 van de oudste katten is die ze ooit op consult heeft gehad en dat hij echt een lang en mooi leven heeft gehad. Nooit ziek geweest etc.
En nu het praktisch, B gaat maandag op kamp tot en met donderdag. Dus we gaan in overleg met B, wat hij fijn zou vinden. Volgende week donderdag zou het kunnen, ook al is dat 8 dagen. Het lijkt me zo vreemd en naar voor B om op kamp te gaan en daarvoor nog even afscheid te nemen.Dikke knuffelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Werewolf
Dit is dus wat er met mijn hond gebeurde en dat heb ik al eerder benoemd, dat wil je echt voorkomen...quote:Op woensdag 9 april 2025 20:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ga je even ongevraagd advies vanuit mijn eigen ervaringen geven. (Ik werk in een verwijs/spoeddierenziekenhuis en ik heb helaas veel ervaring met benauwde dieren. Dat zijn echt de patiënten die diep in je ziel gekerfd blijven staan. )
Hoewel ik echt begrijp dat je B liever niet voor maar na zijn kamp afscheid wil laten nemen, denk ik dat een week wachten te lang is. Ik ga natuurlijk puur af op wat je beschrijft, maar opakat zijn gedrag alleen al spreekt echt boekdelen. Hij heeft het op dit moment heel zwaar. Ook een vergroot hart is een teken dat zijn lijf aan het compenseren is.
Het gevaar met dit soort patiënten is dat het hart het best een tijdje kan volhouden, maar het raakt uitgeput en dan kan het zo binnen enkele uren (of minder) helemaal de verkeerde kant op gaan. Of dit binnen 3 dagen gebeurt of 3 weken is niet te voorspellen, en het kan ook 's nachts gebeuren of wanneer je aan het werk bent. Het kan ook gebeuren wanneer B op kamp is; je kunt hem niet beloven dat opakat er straks nog is. Dus misschien is, hoe verdrietig ook, eerder samen afscheid nemen dan een liefdevoller besluit. (En dan zou ik toch echt de verjaardag van nichtje skippen, daar kun je altijd nog een ander keertje langs gaan. )
Dit soort patiënten verdrinken vaak in hun eigen vocht, omdat het hart het bloed niet meer goed kan rondpompen. En het klinkt helaas nog minder naar dan het in werkelijkheid is. (Nee dat was geen foute zinsbouw). De benauwde patiënt is de patiënt waar ALLES voor van tafel gaat. In elkge (spoed)kliniek. En het breekt echt je hart wanneer deze dieren in volle paniek raken (want geen adem) en waneer ze uiteindelijk stikken. Ik schrijf dit niet om eens even lekker te shockeren, maar het is echt de meest afschuwelijke dood waarvan ik meer dan eens getuige ben geweest. Bespaar opakat, maar ook echt jezelf die momenten. Zeker als in het weekend/avond/nacht gebeurt, heb je ook nog eens eerst reis met de auto voor de boeg en zal het afscheid niet vredig zijn, maar zo snel mogelijk. Dat is naar, dat is niet hoe je het wil. Trust me.
Ik las dat je morgen gaat overleggen, maar als zijn longen echt zo vol tumoren zitten, als hij zo weinig energie heeft, zijn hart vergroot is... dan durf ik wel te zeggen dat de kans dat het de komende week toch fout gaat, zeker wel aanwezig is.
Dat was deels de reden dat C een blokjesbeugel kreeg. Die haal je er niet zomaar ff uitquote:Op donderdag 10 april 2025 09:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Deze doos gaat zo een beugel brengenDenk wel dat ik zoon een verklaring laat tekenen dat dit de laatste keer is. In vijfvoud.
Oh, die krijgt hij ook nog. En hoewel die zit vastgeplakt, zal er vast heel vaak een slotje loslaten, daar ben ik van overtuigdquote:Op donderdag 10 april 2025 10:23 schreef Deepfreeze het volgende:
@:exode een wijs, maar verdrietig besluit. Sterkte.
[..]
Dat was deels de reden dat C een blokjesbeugel kreeg. Die haal je er niet zomaar ff uit![]()
Al hadden ze dinsdag maar 3 kwartier nodig om 2 spalkjes te plaatsen en de blokjes te verwijderen. Dus daar is hij mooi vanaf.
Soep, tosti en rauwkostquote:Op donderdag 10 april 2025 10:27 schreef Nijna het volgende:
ik moet voor zaterdag eigenlijk iets wat makkelijk is om te maken en snel klaar.
Oudste zoon vergat vanmorgen zijn kluispasje. Hij is wel teruggegaan, maar twijfelde of hij dan op tijd op school zou zijn. Maar ik zag geen absentiemelding in Magister, het zal dus wel goedgekomen zijnquote:Op donderdag 10 april 2025 10:23 schreef Mushanga71 het volgende:
I know![]()
Hij vergat ook zn rapport en vanmiddag na school is er een rapportbespreking. Maar, dit is de laatste keer...
Hahaha pizza zat ik ook al aan te denken, maar dan haal ik wel bodems die wel zelf beleggen, want de oudste vind pizza alleen lekker als ze hem zelf mag beleggen, nou dat ik niet zo moeilijk te regelen.quote:Op donderdag 10 april 2025 11:27 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oh, die krijgt hij ook nog. En hoewel die zit vastgeplakt, zal er vast heel vaak een slotje loslaten, daar ben ik van overtuigd![]()
@:Nijna, das altijd zo als je een tijdje niet in de dagelijkse kooksleur hebt gezeten: bedenken hoe en wat je ook weer moet kokenSucces iig met bedenken en veel plezier met je nieuwe keuken!
Oh, en makkelijk snel klaar? Diervriespizza, kan je meteen je nieuwe oven inwijden![]()
Mijn kinderen zijn niet zo van de groenten, maar dit klinkt wel als iets wat ik een keer ga uitproberen, tnx!quote:Op donderdag 10 april 2025 11:42 schreef FlyingFish het volgende:
Sterkte Exode! Klinkt als een naar maar goed besluit.
Nijna, mijn snel en makkelijk klaar gerecht zijn roerbaknoodles. Kip bakken in kruiden (mix van kerrie, paprika en een beetje knoflook), zak groente kort meebakken, pak noodles erbij, wat ketjap erbij en een lading water erbij. Laten pruttelen, paar keer omroeren en klaar. Binnen 15 minuten staat het op tafel en maar 1 vieze pan. Gebakken uitjes en kroepoek erbij wordt gewaardeerd door de kinderen.
Maandag, als het goed is, als ze morgen voor de deur staan dan ga ik huilen, want de schilder moet nog. Maar inderdaad wel de hele dag tijd om uit te pakken, MAANDAGquote:Op donderdag 10 april 2025 16:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Heerlijk dat jullie morgen de eerste zijn, heb je gauw weer je spulletjes om je heen. Succes met uitpakken morgen!
Maandag en morgen. Jaa, ik kan niet meer lezenquote:Op donderdag 10 april 2025 18:40 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maandag, als het goed is, als ze morgen voor de deur staan dan ga ik huilen, want de schilder moet nog. Maar inderdaad wel de hele dag tijd om uit te pakken, MAANDAG.
Beetje laat, maar toch nog reageren op het eerste. Ik ben het daar helemaal mee eens, behalve bij opa. Mijn blinde vader heeft niets aan een zwaai, dus daar moeten ze van mij fysiek naartoe om afscheid te nemen. Dat doen ze eigenlijk altijd met een knuffel, dat zou van mij niet hoeven, maar opa geef je een hand of bijvoorbeeld aanraking op de schouder. Grappig wel, want oma slaan ze soms wel over en roepen ze naar, maar bij opa nemen ze altijd de tijdquote:Op woensdag 9 april 2025 16:02 schreef exode het volgende:
Zo ben ik ook heel stellig in dat mijn kinderen geen knuffel of kus hoeven te geven. Hoe vaak ik dat niet zie bij ouders, dat ze een kind ertoe aanzetten iemand een knuffel of kus te geven. Als ze niet willen, willen ze niet. Netjes gedag zeggen uiteraard wel, maar fysiek contact bepalen ze zelf.
En ik ben als ouder blij met Lentekriebels, goed dat er ook op school aandacht aan wordt gegeven.
Het is natuurlijk een net wat engere wereld geworden dan toen wij kind waren. Met B ben ik vooral bezig met online veiligheid.
Ik ben only the lonely thuis, B is de hort op met vrienden, Juul is in de speeltuin. En ik, ga maar even zoeken voor de zomervakantie. De financien van de verbouwing zijn nu toch wel ver bekend, al het meerwerk is ook al gefactueerd en betaald. Dus ik weet het vakantie budget![]()
Qua verbouwing nu weer wachten. Ik heb vanochtend de werkkamer en de wc gesaust. Ik ben sausklaar! Nou ja, ik denk dat een paar muren nog een keer moeten en 1 muur kan niet omdat de stuc nog niet droog is. Maar ik ben voor 90% klaar. Verloofde gaat de wc deur nog helemaal kaal schuren en dan kunnen we gaan lakken.
Net een vaatwasser besteld, alleen de koelkast moet nog, maat we twijfelen nog tussen 2 modellen. Het is toch een losstaande, geen haast.
quote:Op vrijdag 11 april 2025 08:53 schreef exode het volgende:
Opakat heet Freggle, van de FregglesWij adopteerden hem en zijn broer toen ze als kitten van straat zijn gehaald. Bij het vervoeren naar een pleeggezin ontsnapte hij uit het transportmandje en ging onder het rempedaal zitten.
Zij noemden hem daarom Pedals. Maar wij vonden dat geen leuke naam. Dus na een paar weken was de conclusie dat het een Freggle is. Hij doet namelijk enorm stoer maar verstopt zich heel snel in holletjes als hij bang is.
Zijn lievelingsplek is bij mij op schoot en met zijn koppie onder mijn arm.![]()
En als hij niet luistert roepen we Freggletje V.o.s. (de achternaam van verloofde), maar dat heeft geen nut wat A. mijnheer heeft nooit in zijn leven geluisterd en B. hij is al een tijdje doof.
Kinderen zijn naar school, B in PJ want ze hebben een soort feestdag. Morgen heeft B een drukke dag en dat is denk ik goed, even wat afleiding. Zondag hebben we een chilldag met zijn 4en. Tussendoor gaan wij de kozijnen binnen en 2 deuren lakken. Ik wil ook gewoon bezig blijven merk ik.
Aah, dat soort dingen zijn altijd jammer.quote:Op vrijdag 11 april 2025 16:10 schreef Phaidra het volgende:
Hier net een moederfaal. De jongste komt zelf naar huis normaal gesproken. Maar na 20 min was hij nog niet thuis. Dus ik zoeken.. niet te vinden. Uiteindelijk school even ingelopen, bleek er een kijkmiddag die ik totaal vergeten was
. Maar vlak voor ik binnenkwam, was zoon maar naar huis gegaan omdat niemand kwam. Aaaargh. Slapstickwaardig dit hoor. Ik had wel een briefje op de deur gedaan, dat hij naar de buren moest gaan. Dus die konden me bellen. Kwam het toch nog goed
.
Sterktequote:Op vrijdag 11 april 2025 15:54 schreef exode het volgende:
We gaan naar de dierenarts, we worden tussen half 7 en half 9 gebeld.
Toevallig net pootafdrukken in gips gemaakt. Dat was een hele bevalling maar gelukkig is hij voor eten nog te porren. Dus schaal met gips tussen hem en wat snoepjes gelegd.
B wil graag een plukje vacht omdat hij zo zacht is, maar dat knipt de dierenarts nadat hij is overleden.
In het cement in de uitbouw is hij sowieso vereeuwigd, daar staat een afdruk van hem in.
Sterkte zo, voor jullie allemaalquote:Op vrijdag 11 april 2025 15:54 schreef exode het volgende:
We gaan naar de dierenarts, we worden tussen half 7 en half 9 gebeld.
Toevallig net pootafdrukken in gips gemaakt. Dat was een hele bevalling maar gelukkig is hij voor eten nog te porren. Dus schaal met gips tussen hem en wat snoepjes gelegd.
B wil graag een plukje vacht omdat hij zo zacht is, maar dat knipt de dierenarts nadat hij is overleden.
In het cement in de uitbouw is hij sowieso vereeuwigd, daar staat een afdruk van hem in.
wat is een lbd? Een long black dress?quote:Op zaterdag 12 april 2025 10:11 schreef Kyara het volgende:
Sterkte Exode![]()
Veel plezier FF!
Ik heb dinsdag een nogal chique evenement van mijn werk. Ik dacht gewoon een lbd aan te trekken maar al mijn vrouwelijke collega's gaan in het lang (galajurken). Dus nu ben ik ook halsoverkop op zoek naar een galajurk. Maar flinke plussize en eigenlijk geen tijd
Ik gok littlequote:Op zaterdag 12 april 2025 10:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
wat is een lbd? Een long black dress?
quote:Op zaterdag 12 april 2025 09:52 schreef Pinnenmutske het volgende:
[ afbeelding ]
Oh grootmoe wat hebt u grote oren
Ik ken de uitdrukking dus wel. Maar was indd nog niet wakker.quote:Op zaterdag 12 april 2025 12:12 schreef oh-oh het volgende:
Ik kende de uitdrukking ook niet![]()
Ik heb 1 jurk van Miljuschka die ik nooit gedragen heb en nu niet meer pas
Ik ken de term wel maar dat het als afkorting wordt gebruikt, nee.quote:Op zaterdag 12 april 2025 12:12 schreef oh-oh het volgende:
Ik kende de uitdrukking ook niet![]()
Ik heb 1 jurk van Miljuschka die ik nooit gedragen heb en nu niet meer pas
In de binnenstad op t jansplein zit een winkel met galajurken ook in plussize. Maar weet niet of je t red daar langs te gaanquote:Op zaterdag 12 april 2025 10:11 schreef Kyara het volgende:
Sterkte Exode![]()
Veel plezier FF!
Ik heb dinsdag een nogal chique evenement van mijn werk. Ik dacht gewoon een lbd aan te trekken maar al mijn vrouwelijke collega's gaan in het lang (galajurken). Dus nu ben ik ook halsoverkop op zoek naar een galajurk. Maar flinke plussize en eigenlijk geen tijd
Dat heb ik mijn hele leven lang weten te ontwijkenquote:Op zaterdag 12 april 2025 12:32 schreef Kyara het volgende:
Ik kom uit het Tina/Yes/Viva en een vleugje Cosmopolitan tijdperk
Ja, die ken ik. Maar ik heb geen tijd om nog iets te laten vermaken. En net niet is ook maar net niet. Maar thanks voor de tip!quote:Op zaterdag 12 april 2025 12:33 schreef Puala het volgende:
[..]
In de binnenstad op t jansplein zit een winkel met galajurken ook in plussize. Maar weet niet of je t red daar langs te gaan
Ja, same.quote:Op zaterdag 12 april 2025 13:09 schreef Tink89 het volgende:
Lbd'es![]()
Maar net zo lief in gala of in een spijkerjurkje. Of in een harembroek. Ik draag echt alles.
Hier nog één. Jeans, thats it. Wel in huis, in de zomer een jurkje, maar buitenquote:
Lief! Dat wordt wat krap qua tijd denk ik. Volgens mij woon je ook niet echt bij mij in de buurt geloof ik.quote:Op zaterdag 12 april 2025 16:39 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb in 3xl trouwens wel nog een zwarte galajurk hangen. Spaghettibandjes, recht model, met hoge split. Mag je lenen of overnemen. Moet ik 'm wel opsturen.
Joh, anwb heeft echt prima jassen en praktisch kleding spul.quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:04 schreef Schanu het volgende:
Het ging hier laatst over zomerjassen. Die van mij ging dus stuk deze week, de rits deed het niet meer. Dus vandaag ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe, en dat was heel lastig. Maar heb er 1 gevonden.
Bij de ANWB.
Ik voel mij stokoud![]()
We hebben het overwogen, maar zij had geen nieuwe nodigquote:Op zaterdag 12 april 2025 17:39 schreef vencodark het volgende:
[..]
Joh, anwb heeft echt prima jassen en praktisch kleding spul.![]()
Of heeft je partner dezelfde?
quote:Op zaterdag 12 april 2025 18:29 schreef Schanu het volgende:
[..]
We hebben het overwogen, maar zij had geen nieuwe nodig
Wettelijk moeten ze totdat ze 1.35 meter zijn, in een autostoel. Dochter heeft ook tot die lengte in een autostoel gezeten en voor zoon kocht ik later maar een zittingverhoger omdat ik die er niet meer in kreegquote:Op zondag 13 april 2025 07:31 schreef Hupje het volgende:
Vraagje. Tot welke lengte laten jullie je kind in een autostoel (groep III met rugleuning) zitten?
MIjn oudste is nu 122 en past er nog prima in. Ze zou ook echt nog niet los op de zitting kunnen, ze is smal en dan zou de gordel heel rot in haar nek zitten denk ik. De komende jaren zit ze er nog wel in.quote:Op zondag 13 april 2025 07:31 schreef Hupje het volgende:
Vraagje. Tot welke lengte laten jullie je kind in een autostoel (groep III met rugleuning) zitten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Ze hebben je aan het twijfelen gebracht, wat eigenlijk wel jammer is.quote:Op zondag 13 april 2025 19:07 schreef Hupje het volgende:
De reden dat ik het vroeg van de autostoel is dat vriend een gesprek had gehad met vrienden die vonden dat wij (te) beschermend zijn naar ons kind toe omdat die nog in de groep III stoel zit. Hij is nu ongeveer 1,37. Dus ja, het mág zonder, maar de stoel kan nog best een poos qua lengte. Aangezien wij een familielid verloren zijn door een auto ongeluk (zonder schuld van eigen kant) zijn wij wel voorzichtig. Maar zij vonden het hypocriet om wel in een autostoel te zitten en niet (meer) met helm op te fietsen.
Maar als ik het hier zo hoor, zijn die vrienden dus niet helemaal gek![]()
quote:Op zondag 13 april 2025 19:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb geen eigen auto maar mijn zoon is al een tijdje uit de autostoel, inmiddels is hij 1.42 dus dat werkt in zijn voordeel.
Nog 1 week tot vakantie, woensdag paasviering en donderdag koningsspelen en volgens de kinderen hun aftelkalender komt dan zaterdag onze pup Cooper naar huis maaaaar die ga ik woensdag stiekem al halen terwijl zij denken dat ik een afspraak heb, dus als ze dan thuiskomen van de oppas is de pup al thuis...Top verrassing! Veel plezier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nou, dat zei ik dus ook tegen vriend. Sowieso waren we aan het 'afbouwen', dwz dat hij bij vervoer door anderen op een zitverhoger zit ipv in de stoel. Dus ik ga ook niet meteen overstag.quote:Op zondag 13 april 2025 19:46 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ze hebben je aan het twijfelen gebracht, wat eigenlijk wel jammer is.
Natuurlijk kan het als tip/advies/wake-up call bedoeld zijn en wie weet hebben ze wel een punt maar feit blijft ook dat dit jullie keus is en als jullie je hier veilig bij voelen en daar rust in vinden, moeten ze eigenlijk gewoon hun mond houden of je moet hun commentaar naast je neer leggen.
Snap ik, misschien wat ongelukkig uitgedrukt.quote:Op zondag 13 april 2025 19:54 schreef Hupje het volgende:
[..]
Nou, dat zei ik dus ook tegen vriend. Sowieso waren we aan het 'afbouwen', dwz dat hij bij vervoer door anderen op een zitverhoger zit ipv in de stoel. Dus ik ga ook niet meteen overstag.
Maar de woordkeuze 'te beschermend' raakte me wel, eigenlijk. En zette me aan het denken.
Pas als je een kind van +150cm nog in een autostoel probeert te proppen dan ben je wat autostoeltjes betreft TE beschermend bezig zou ik zeggen.quote:Op zondag 13 april 2025 19:54 schreef Hupje het volgende:
Maar de woordkeuze 'te beschermend' raakte me wel, eigenlijk.
Beide. Zonder, met jongere en met oudere kinderen.quote:Op zondag 13 april 2025 21:06 schreef vencodark het volgende:
Zijn het trouwens vrienden zonder kinderen of ervaring met kinderen?
Dat hoeft niet per se wat te zeggen - ik heb me groen en geel geërgerd dat mn nichtje al vanaf 11 maanden vooruit vervoerd werd (ze woog ook nog geen 9kg). Denk dat het meer te maken heeft met individuele verschillen in risico inschatting + risicomijdendheid. Ik schat risico's relatief snel als groot/reëel in en vermijd graag risico's, dus ik vervoer mn nichtje (nu bijna 2) nog steeds achteruit als ze bij mij in de auto zit, of ze dat nou leuk vindt of niet. Mijn broertje ziet dingen veel minder snel als (reëel) risico en heeft ook minder de neiging om alle risico's te willen mijden, dus die maakte daar andere afwegingen in. Ik vind daar wat van, maar hij vindt andersom soms ook wat van mijn afwegingen. En soms vind ik dat ik echt 'gelijk' heb (zoals met het stoeltje, dat mag officieel ook gewoon niet) en soms kan ik achteraf wel zien dat mijn reactie té beschermend is (bv 5 maanden na de enige autobrand in de straat in 7.5 jaar tijd nog steeds niet het ventilatieschuifje in de kamer aan voorkant waar inmiddels mijn katten slapen open durven te laten 's nachts want wat nou als weer autobrand en dan rook in die kamer..).quote:Op zondag 13 april 2025 21:06 schreef vencodark het volgende:
Zijn het trouwens vrienden zonder kinderen of ervaring met kinderen?
Bij ons was dat meestal andersom, mijn zusje corrigeerde die aapjes nooit.quote:Op maandag 14 april 2025 09:42 schreef vencodark het volgende:
Het wel of niet hebben van kinderen zegt zeker niet altijd wat.
Dat weet ik.![]()
Ik ben in dit geval wel benieuwd wat iemand z’n achtergrond of beweegredenen zijn om zulke dingen te zeggen.
Iemand zonder kinderen hoeft zeker niet altijd maar z’n mond te houden, om het zo te zeggen.
Laatst zei mijn zoon iets onaardigs tegen zijn oma.
Dan gaan mijn man en ik hem corrigeren.
Mijn broertje gaat vervolgens zich ermee ‘bemoeien’ door te stellen dat A. het niet zo meende.
Zoiets vind ik ook irritant. Later nog eens met iets anders.
Je hoeft onze opvoeding op die manier niet in twijfel te trekken.
In zo’n geval (broertje kindloos) heb ik wel zoiets van: je begrijpt niets van opvoeden.
Als je zelf niet mee wil, moet je dat zeker niet doen. En de jongste wil vast ook graag mee.quote:Op maandag 14 april 2025 09:43 schreef Tink89 het volgende:
Na mijn auto-ongeluk van begon vorig jaar waarbij een auto zich in mijn rechterachterportier boorde en serieuze schade maakte (gelukkig een laag autootje en die van ons was een ix35 en dus heel hoog, waardoor zoon ongeschonden uit de auto kwam) ben ik nog wat scherper op autostoelen. Die van ons zitten allebei in een groep 2-3 stoel en die gaan niet met anderen mee zonder zitverhoger. Enige uitzondering is bij een van mijn beste vriendinnen. Die heeft een kleine auto met twee kinderstoelen achterin. Als prul daar tussenin moet zitten voor het ritje van school naar hun thuis, past daar echt geen zitverhoger. Maar als ze verder weg zouden gaan, rijd ik nog liever mee dan dat ze zonder verhoger bij iemand instapt.
Viel mij vorig jaar bij een schooluitje op dat bijna geen enkel kind in pruls klas (groep 3) een zitverhoger mee had voor de rit. Voelde me toen wel een beetje een zeikerd.
Hier twijfels over de schoolreis. Groep 1-2-3 gaan naar een dierentuin, 50 minuten rijden verderop. Ik durf mijn kinderen eigenlijk niet zo'n lang stuk mee te geven aan een andere rijdende ouder, zeker niet als ze dan op een zitverhoger zitten. Wrs vallen ze op de terugweg bovendien in slaap, dat lijkt me helemaal niks zonder autostoel. Maar zelf rijden betekent op een onhandige dag proberen vrij te nemen, de benzine op en neer zelf lappen en...zelf m'n entreekaartje betalen. En dan dus de hele dag door dat park sjokken met een groepje.
Dus nu overweeg ik de grootste wel mee te laten gaan met een zitverhoger en met de jongste zelf een andere keer te gaan. Hij zit dan twee maanden op school en ik vind hem nog zo klein...
Wat zouden jullie doen?
Vind ik inderdaad anders.quote:Op maandag 14 april 2025 09:52 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Bij ons was dat meestal andersom, mijn zusje corrigeerde die aapjes nooit.
Maar ze deed ook niet moeilijk als mijn broer en ik dat wel deden
Haha ik vind het wel echt altijd zo een dooddoener dat mensen zonder kinderen er geen mening over mogen hebben!quote:Op maandag 14 april 2025 10:06 schreef vencodark het volgende:
[..]
Vind ik inderdaad anders.![]()
Trouwens, jij hebt bijv. honden en ik niet.
Ga ik mij ook niet bemoeien en ongevraagde adviezen geven.What do I know?
Daarom legde ik het uit.quote:Op maandag 14 april 2025 10:08 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Haha ik vind het wel echt altijd zo een dooddoener dat mensen zonder kinderen er geen mening over mogen hebben!
@:Tink89, ik zou dat ook niet doen als het niet goed voelt.
Ik begrijp wel dat je dat irritant vindt, ja. Of dat dan met kindloos zijn en dus niks van opvoeden begrijpen te maken heeft, weet ik niet. Ik denk dat het je er niet per se om ging dat hij het gevoel had dat je zoon het misschien niet zo bedoelde, maar dat hij zich er in het moment zelf met kind erbij ermee ging bemoeien, klopt dat?quote:Op maandag 14 april 2025 09:42 schreef vencodark het volgende:
Dat weet ik.![]()
Ik ben in dit geval wel benieuwd wat iemand z’n achtergrond of beweegredenen zijn om zulke dingen te zeggen.
Iemand zonder kinderen hoeft zeker niet altijd maar z’n mond te houden, om het zo te zeggen.
Mijn broertje gaat vervolgens zich ermee ‘bemoeien’ door te stellen dat A. het niet zo meende.
In zo’n geval (broertje kindloos) heb ik wel zoiets van: je begrijpt niets van opvoeden.
Ik zou in ieder geval niet zelf gaan. Ik zou net 2 maanden op school wel jong vinden om mee te laten gaan. Maar op die leeftijd was D een ontzettende dwarrel, dus dan moet hij wel bij een ouder die ik vertrouw. Ik ben eerder bang dat hij een leeuwenhok in hinkelt, dan dat er iets in de auto zou gebeurenquote:Op maandag 14 april 2025 09:43 schreef Tink89 het volgende:
Hier twijfels over de schoolreis. Groep 1-2-3 gaan naar een dierentuin, 50 minuten rijden verderop. Ik durf mijn kinderen eigenlijk niet zo'n lang stuk mee te geven aan een andere rijdende ouder, zeker niet als ze dan op een zitverhoger zitten. Wrs vallen ze op de terugweg bovendien in slaap, dat lijkt me helemaal niks zonder autostoel. Maar zelf rijden betekent op een onhandige dag proberen vrij te nemen, de benzine op en neer zelf lappen en...zelf m'n entreekaartje betalen. En dan dus de hele dag door dat park sjokken met een groepje.
Dus nu overweeg ik de grootste wel mee te laten gaan met een zitverhoger en met de jongste zelf een andere keer te gaan. Hij zit dan twee maanden op school en ik vind hem nog zo klein...
Maar je hebt wel gezond verstand..quote:Op maandag 14 april 2025 10:47 schreef oh-oh het volgende:
Mijn zusje ging laatst met mijn ouders en twee kinderen en haar partner met 1 auto uit eten.
Zat haar oudste, die volwassen is, bij haar op schoot voorin de auto.
Stuurde ze lachend een filmpje van.
Ik heb daar serieus vraagtekens bij, maar hey, ik heb geen rijbewijs, en geen kinderen![]()
Is niet van toepassing. Twee jaar geleden was dat wel het geval, maar toen is prul niet meegeweest omdat ik haar toen nog te klein vond en ik zelf uitgeloot was. Ik vind in die touringcars zonder gordel ook niks... Als zo'n ding over de kop gaat. Maar die kans is gevoelsmatig wel echt kleiner dan een 'gewoon' auto-ongeluk.quote:Op maandag 14 april 2025 09:59 schreef amaranta het volgende:
Goeie, wij gaan ivm te hoge buskosten dit jaar ook met auto’s op schoolreisje. Ik zat niet bij de vergadering dus ik weet niet of ze het over zitverhogers hebben gehad.
Zou je ook een zitverhoger meegeven als ze met de bus zouden gaan?
Het is een combinatie van ouder en diens rijgedrag niet kennen, er niet bij zijn als er iets is (mijn jongste zat vorig jaar ook in de auto bij dat ongeluk) en bang zijn dat zoontje bijv. moet plassen en dat ze dan zeggen 'ach we zijn er zo' en dattie dan in z'n broek plast en daar verdrietig van is ofzo. Ik vind loslaten moeilijk, ben ik me van bewust, is niet mijn sterkste kant.quote:@Tink89 is het een optie om jongste wel mee te laten gaan maar dan met autostoel ipv alleen zitverhoger? En waar zit het niet mee durven geven hem in? Dat je die ouder niet kent? Bang bent dat die minder veilig rijdt dan jij? Of dat áls er iets gebeurt, jij er niet bij bent? Of nog wat anders / combinatie van?
Wat betreft in slaap vallen: het kan ook juist zijn dat ze na zo'n uitje zo hyper zijn dat ze helemaal niet slapen, zeker met meerdere kinderen in de auto die elkaar wakker houden. En al zouden ze wel in slaap vallen, en ze liggen een klein uurtje in niet zo heel comfortabele positie, wat is dan het ergste dat daardoor in jouw hoofd kan gebeuren? Wat maakt dat je dat niks lijkt zonder stoel?
quote:Op maandag 14 april 2025 10:53 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Maar je hebt wel gezond verstand..
Ik heb ooit eens geweigerd om een moeder mee te nemen op excursie. De mijne was 2 en netje in een zitje. Zij wilde haar 4 maanden oude kindje bij haar in de gordel proppen. Dat ging me echt te ver. Zowel in of buiten de gordel. Er zit toen door een andere ouder geschoven met haar 2 kinderen, waardoor die kleine wel in een goed stoeltje zat, maar die 2 andere kindje wettelijk gezien een stoeltje te groot zaten. Niet mijn keus, mijn kinderen of in mijn auto..Mijn zus en haar partner zijn beiden ingenieurSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En benoemen dat nog steeds als er iemand ergens iets over zegt, hoe lame is dat dan
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
quote:Op maandag 14 april 2025 10:53 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Maar je hebt wel gezond verstand..
Ik heb ooit eens geweigerd om een moeder mee te nemen op excursie. De mijne was 2 en netje in een zitje. Zij wilde haar 4 maanden oude kindje bij haar in de gordel proppen. Dat ging me echt te ver. Zowel in of buiten de gordel. Er zit toen door een andere ouder geschoven met haar 2 kinderen, waardoor die kleine wel in een goed stoeltje zat, maar die 2 andere kindje wettelijk gezien een stoeltje te groot zaten. Niet mijn keus, mijn kinderen of in mijn auto..Ik denk dat oh-ohs opmerking sarcastisch was in reactie op de posts hierbovenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oef, die situatie zou ik ook bizar vinden.. goed dat je daarin je eigen grenzen aangegeven hebt![]()
Maar elke touringcar heeft gordelsquote:Op maandag 14 april 2025 10:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Is niet van toepassing. Twee jaar geleden was dat wel, maar toen is prul niet meegeweest omdat ik haar toen nog te klein vond en ik zelf uitgeloot was. Ik vind in die touringcars zonder gordel ook niks... Als zo'n ding over de kop gaat. Maar die kans is gevoelsmatig wel echt kleiner dan een 'gewoon' auto-ongeluk.
Nee zij deden dit echt hoor.quote:Op maandag 14 april 2025 11:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik denk dat oh-ohs opmerking sarcastisch was in reactie op de posts hierboven![]()
Oef, die situatie in je spoiler zou ik ook bizar vinden.. goed dat je daarin je eigen grenzen aangegeven hebt
Ooit een schoolreisje gezien waarbij de kinderen die daadwerkelijk om hebben?quote:
Ik bedoelde jouw 'maar hey ik heb geen rijbewijs en geen kinderen' stukjequote:Op maandag 14 april 2025 11:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee zij deden dit echt hoor.
Want het restaurant was maar 25 minuten rijden.
![]()
En ik heb het echt maar laten gaan, want ze leefden nog en het was me de discussie niet waard,
Maar ik was het er natuurlijk niet mee eens.
Uh ja?quote:Op maandag 14 april 2025 11:08 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ooit een schoolreisje gezien waarbij de kinderen die daadwerkelijk om hebben?
Ja, hier verplicht en word op gecontroleerd.quote:Op maandag 14 april 2025 11:08 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ooit een schoolreisje gezien waarbij de kinderen die daadwerkelijk om hebben?
Maar die dooddoener is dan wel waar natuurlijk.quote:Op maandag 14 april 2025 11:18 schreef vencodark het volgende:
Trouwens, ik ben natuurlijk meer getriggerd door een broertje en zus die beide geen kinderen hebben en mij in het verleden vaak genoeg verteld hebben hoe het zou moeten and what not.
Alsof ik op dergelijk advies zat te wachten.
En als ik dan klaagde, kwam mijn zus met de dooddoener: “Tja, daar heb je zelf voor gekozen, haha”.
Fuck you.![]()
Ik heb het niet over elk kinderloos persoon die een mening heeft over kinderen/opvoeding.
Gezond verstand inderdaad.
Ga ik er toch weer op in.![]()
Ik vind het fijn dat je er wel op in gaat. Want ik had best wel moeite erin gestoken om op een respectvolle en genuanceerde manier aan te geven dat ik begrijp dat je het gedrag in die situatie irritant vond, maar ook uit te leggen waarom ik denk dat dat niet per se wat met kinderloosheid te maken heeft, wat ook best kwetsbaar is om uit te leggen. Ik gaf nota bene nog expliciet aan dat het niet persoonlijk op jou gericht is..quote:Op maandag 14 april 2025 11:18 schreef vencodark het volgende:
Trouwens, ik ben natuurlijk meer getriggerd door een broertje en zus die beide geen kinderen hebben en mij in het verleden vaak genoeg verteld hebben hoe het zou moeten and what not.
Alsof ik op dergelijk advies zat te wachten.
En als ik dan klaagde, kwam mijn zus met de dooddoener: “Tja, daar heb je zelf voor gekozen, haha”.
Fuck you.![]()
Ik heb het niet over elk kinderloos persoon die een mening heeft over kinderen/opvoeding.
Gezond verstand inderdaad.
Ga ik er toch weer op in.![]()
Terechte vraag. Dát hebben we afgelopen jaar dus niet gedaan. Wel overwogen, maar omdat de bus weg zou gaan en kind dan dus met de zitverhoger in een pretpark zou lopen, niet gedaan.quote:Op maandag 14 april 2025 09:59 schreef amaranta het volgende:
Zou je ook een zitverhoger meegeven als ze met de bus zouden gaan?
Ja, maar als jij tegen mij klaagt, zeg ik toch ook niet: Zelf voor gekozen?quote:Op maandag 14 april 2025 11:26 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar die dooddoener is dan wel waar natuurlijk.
Fuck you of niet![]()
Ik ga ook niet lopen klagen dat ik zo vaak naar buiten moet, weer of geen weer , en als ik eens klaag, dan weet ik dat ik daar zelf voor heb gekozen!
Maar goed, zo kan je alles wel analyseren en bekijken natuurlijk.quote:Op maandag 14 april 2025 09:42 schreef vencodark het volgende:
Dat weet ik.![]()
Wellicht is dat het.quote:Op maandag 14 april 2025 11:41 schreef oh-oh het volgende:
Ik denk ook echt dat het meer met de manier waarop te maken heeft dan met het feit dat ze kinderloos zijn.
Nou, dat dus. Toen man aan die vrienden vertelde dat J weliswaar 10 is geworden, maar pas net de wettelijke lengte heeft behaald, werd het van hun kant uit wat genuanceerd. Maar goed, toen zat het al in mijn hoofd.quote:Op maandag 14 april 2025 11:40 schreef Amsel het volgende:
Het wordt lastig als je kind al ouder is maar nog steeds klein.
Júist dit: "in zo'n geval (broertje kindloos) heb ik wel zoiets van: je begrijpt niks van opvoeden", dus de toevoeging "broertje kindloos" was waar ik over viel waardoor ik alsnog die lange post plaatste. Want daardoor kwam de nadruk (voor mij) te liggen op relatie kindloos en begrijpt niks van opvoeden. Terwijl volgens mij het gedrag hoe dan ook irritant is, en snap je als je dat gedrag laat zien niets van opvoeden, óók als je wél zelf kinderen hebt. Edit: dus wat oh-oh net zegt tijdens het typen van deze post haha, maar dan korterquote:Op maandag 14 april 2025 11:37 schreef vencodark het volgende:
@:vlindertje89
Ja, ok, natuurlijk kan ik ook weer uitgebreid inhoudelijk reageren op jou inhoudelijk reactie.![]()
Ik wou niet bot overkomen.
Maar het werd allemaal veel uitgebreider dan ik bedoeld heb en daar was ik niet voor in de stemming.
En wat mijn toon betreft over kindloosheid: ik meende dat daarna redelijk gecoverd te hebben met dit:
[..]
Maar goed, zo kan je alles wel analyseren en bekijken natuurlijk.
Ik ben blij dat jij dit zegt, want ik ben het met je eens, maar durfde niet zo goed meer.quote:Op maandag 14 april 2025 12:07 schreef exode het volgende:
Maar eej, ik gooi dan de knuppel wel in het hondenhok
Ik heb genoeg situaties meegemaakt dat ik mijn kinderloze vrienden of kennissen alleen maar met een eyeroll aankeek als ze iets wilden adviseren.
Want er zijn echt wel dingen die je gewoon niet weet als je geen kinderen hebt. De extreme vermoeidheid omdat je kind pas na 1,5 jaar eens 1 nacht doorslaapt. De stress in de Coronatijd omdat je continue handen tekort komt.
Leuk dat je je goed kan inleven maar dat komt niet eens in de buurt.
En dan mag je best zeggen 'Ja, laat haar dan gewoon eens huilen' maar laat het dan opvolgen met 'Zal ik haar eens 1 nachtje meenemen zodat jullie bij kunnen tanken'.
En als ik mijn kind zonder gordel zal vervoeren mag je mij erop aanspreken hoor, met of zonder kinderen.
Dat geloof ik direct!quote:Op maandag 14 april 2025 12:27 schreef oh-oh het volgende:
Geloof me dat je je vaker moet verantwoorden waarom je geen kinderen wil, dan dat je ze hebt
We hebben hier een zusje en schoonzusje die compleet tegenover elkaar staan qua opvoedtechnieken.. Voelt wel dat ik lekker in het veilige midden zitquote:Op maandag 14 april 2025 12:32 schreef exode het volgende:
Ik snap sowieso die bemoeidrang niet, of het nou over kinderen gaat, honden, katten of voor mij part je goudvis. Ik heb die neiging gewoon niet. Als iemand mij om advies vraagt, geef ik dat als het wat toevoegt maar ik hoef nooit op mijn tong te bijten.
In onze sociale kring zijn best wat mensen met kinderen van allerlei leeftijden en pluimage, allemaal met andere opvoedtechnieken. Nooit denk ik 'Ik zal eens even zeggen wat ik ervan vind' maar ik vind er meestal ook gewoon niets van.
Ja, 2 neefjes. 19 en 14 maar die zien ze echt heel weinig. Mijn schoonzus en man hebben helemaal niet zoveel contact.quote:Op maandag 14 april 2025 13:24 schreef oh-oh het volgende:
Ze hebben toch wel neefjes/ nichtjes van de andere kant?
Het enige wat ik me wel eens afgevraagd heb is of mijn zusje ook vrij genomen zou hebben voor kinderen van mij of mijn broertje. Maar goed aangezien ze dat voor haar eigen offspring ook al zelden doet weet ik het antwoord wel 😂.
Vroeger nam ik mijn honden wel eens mee als ik de kinderen haalde of bracht. Utrecht- Maastricht. Die waren daar al niet echt welkom hoor. Ik was altijd zo weer vertrokken!
150cm of 12 jaar, dat red je wel mag ik hopenquote:Op maandag 14 april 2025 11:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik wist trouwens helemaal niet van de autostoel/zitverhoger tot 1m50 in Duitsland. Ik ben 1m58gelukkig mag ik dan net zonder daarheen rijden voor boodschappen, haha!
In NL verplicht tot 135 en vaak geschikt tot 150.quote:Op maandag 14 april 2025 13:44 schreef vencodark het volgende:
Een autozitje is toch maar tot 1.35?
Waar komt die 1.50 vandaan?
Ik vind jouw toon over je zus soms best negatief wel. Het komt over alsof ze weinig goed doet/goed kan doen. Je vindt iets van hoe ze dingen aanpakt, je lacht erom dat ze volgens jou te weinig tijd vrij neemt voor de kinderen...quote:Op maandag 14 april 2025 13:24 schreef oh-oh het volgende:
Het enige wat ik me wel eens afgevraagd heb is of mijn zusje ook vrij genomen zou hebben voor kinderen van mij of mijn broertje. Maar goed aangezien ze dat voor haar eigen offspring ook al zelden doet weet ik het antwoord wel 😂.
Vroeger nam ik mijn honden wel eens mee als ik de kinderen haalde of bracht. Utrecht- Maastricht. Die waren daar al niet echt welkom hoor. Ik was altijd zo weer vertrokken!
Dat eerste: ja, dat snap ik. Maar als je het dan niet zo bedoeld hebt zoals het blijkbaar door méér dan 1 iemand wel wordt gelezen, dan is het toch fijn als iemand dat aangeeft? Juist omdat dat niet je bedoeling was? Dat was mijn enige bedoeling met mijn posts. Die ik volgens mij júist op een verbindende en niét polariserende manier heb geschreven met begrip voor beide kanten.quote:Op maandag 14 april 2025 12:06 schreef vencodark het volgende:
Maar dat is vaak hè. Hoe je het zelf bedoeld, wordt door een ander toch heel anders gelezen.
En als je getriggerd wordt door een oomerking, dan heeft dat vaak ook een persoonlijke reden.
Haha, 12 jaar ben ik inmiddels wel voorbij jaquote:Op maandag 14 april 2025 13:39 schreef Elleska het volgende:
[..]
150cm of 12 jaar, dat red je wel mag ik hopen
De 1.50 is voor Duitsland gaf Elleska aanquote:Op maandag 14 april 2025 13:44 schreef vencodark het volgende:
Een autozitje is toch maar tot 1.35?
Waar komt die 1.50 vandaan?
Ik denk een combinatie van de gevoeligheid die al getriggerd was bij mij, de 'knuppel in het hoenderhok' opmerking (voor mij verwijzend naar het gesprek ervoor) en daarbij de opmerking van tink op jouw post dat ze het niet meer durfde te zeggen na het eerdere gesprek, wat de discussie daarna over kindlozen die van niks weten verbond aan mijn gesprek van vlak ervoor. Ik snap dan weer - zeker met de uitleg in mijn post op vorige pagina - niet hoe het niet duidelijk kan zijn waarom het voor mij wel leek alsof het voortkwam uit mijn posts en daarmee dus gelinkt was aan de inhoud daarvan. Maar dat is natuurlijk omdat we het elk vanuit onze eigen perceptie lezen en die is altijd het meest logisch voor jezelf natuurlijkquote:Op maandag 14 april 2025 14:43 schreef exode het volgende:
Misschien is afstand nemen dan inderdaad even beter.
Mijn post was algemeen en niet naar jou persoonlijk gericht. Als ik het teruglees ontgaat me dat nog steeds volledig.
quote:Op maandag 14 april 2025 14:47 schreef exode het volgende:
Ik heb net een kaart en cadeautje gekocht voor de juf van Juul die na morgen met zwangerschapsverlof gaat omdat ze zwanger is van de 5e. En dat is geen typfout.
5!
Echt, ik vind 2 al behoorlijk veel werk.
Ik zou bij jou natuurlijk niet komen met mijn honden.maar als ik een week lang op je kinderen gepast heb en de moeite neem om ze ook nog met de trein het halve land door naar huis te brengen en ik weet dat niemand allergisch is, is het toch wel een tikkeltje anders. De kinderen van mijn zus zijn alle drie hb en happy,ze maakt keuzes die ik niet zou maken maar het zijn godzijdank niet mijn kinderen en daar blijf ik bij. Maar ik mag er wel iets van vinden.quote:Op maandag 14 april 2025 14:10 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind jouw toon over je zus soms best negatief wel. Het komt over alsof ze weinig goed doet/goed kan doen. Je vindt iets van hoe ze dingen aanpakt, je lacht erom dat ze volgens jou te weinig tijd vrij neemt voor de kinderen...
En hier is niemand met honden welkom btw. Nee, ook niet in de tuin. Prima toch dat mensen dat liever niet hebben?
Ik denk dat je je post begon te typen voor ik de inhoud van die van mij had aangepast. Dus ik ga er verder inhoudelijk niet op reageren, daarvoor verwijs ik naar de aangepaste versiequote:
Ik geloof dat ik niet eens weet wat mom-guilt is, laat staan dat ik er last van heb.quote:Op maandag 14 april 2025 12:20 schreef Tink89 het volgende:
En dat wil niet zeggen dat je over zaken geen mening mag hebben en zelfs advies mag geven, maar wel dat je niet weet hoe het is om kinderen te hebben, 4 jaar lang geen nacht door te slapen, altijd te moeten dealen met mom-guilt en het jongleren van werk, kinderen, relatie, hobby's....
Voor je eigen kinderen vrij nemen voor zomaar is niet altijd makkelijk. Je moet vaak ook al voor duizend 'verplichte' dingen van het gebeurt vrij nemen, zoveel dagen heeft niet iedereen.quote:Op maandag 14 april 2025 13:24 schreef oh-oh het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Oh nee ze zei dat dan ook gewoon 😂.quote:Op maandag 14 april 2025 16:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voor je eigen kinderen vrij nemen voor zomaar is niet altijd makkelijk. Je moet vaak ook al voor duizend 'verplichte' dingen van het gebeurt vrij nemen, zoveel dagen heeft niet iedereen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En @Schanudat is ook echt ronduit onaardig en getuigt van weinig inlevingsvermogen, ja..
Ik denk dat wat dat betreft @Vanyel een goed punt heeft, dat veel echt staat of valt met de manier waarop iets gezegd wordt en de mate van empathie die getoond wordt/daarin voelbaar is.
[ Bericht 7% gewijzigd door vlindertje89 op 14-04-2025 17:27:16 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |