SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Ze hebben je aan het twijfelen gebracht, wat eigenlijk wel jammer is.quote:Op zondag 13 april 2025 19:07 schreef Hupje het volgende:
De reden dat ik het vroeg van de autostoel is dat vriend een gesprek had gehad met vrienden die vonden dat wij (te) beschermend zijn naar ons kind toe omdat die nog in de groep III stoel zit. Hij is nu ongeveer 1,37. Dus ja, het mág zonder, maar de stoel kan nog best een poos qua lengte. Aangezien wij een familielid verloren zijn door een auto ongeluk (zonder schuld van eigen kant) zijn wij wel voorzichtig. Maar zij vonden het hypocriet om wel in een autostoel te zitten en niet (meer) met helm op te fietsen.
Maar als ik het hier zo hoor, zijn die vrienden dus niet helemaal gek![]()
quote:Op zondag 13 april 2025 19:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb geen eigen auto maar mijn zoon is al een tijdje uit de autostoel, inmiddels is hij 1.42 dus dat werkt in zijn voordeel.
Nog 1 week tot vakantie, woensdag paasviering en donderdag koningsspelen en volgens de kinderen hun aftelkalender komt dan zaterdag onze pup Cooper naar huis maaaaar die ga ik woensdag stiekem al halen terwijl zij denken dat ik een afspraak heb, dus als ze dan thuiskomen van de oppas is de pup al thuis...Top verrassing! Veel plezier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nou, dat zei ik dus ook tegen vriend. Sowieso waren we aan het 'afbouwen', dwz dat hij bij vervoer door anderen op een zitverhoger zit ipv in de stoel. Dus ik ga ook niet meteen overstag.quote:Op zondag 13 april 2025 19:46 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ze hebben je aan het twijfelen gebracht, wat eigenlijk wel jammer is.
Natuurlijk kan het als tip/advies/wake-up call bedoeld zijn en wie weet hebben ze wel een punt maar feit blijft ook dat dit jullie keus is en als jullie je hier veilig bij voelen en daar rust in vinden, moeten ze eigenlijk gewoon hun mond houden of je moet hun commentaar naast je neer leggen.
Snap ik, misschien wat ongelukkig uitgedrukt.quote:Op zondag 13 april 2025 19:54 schreef Hupje het volgende:
[..]
Nou, dat zei ik dus ook tegen vriend. Sowieso waren we aan het 'afbouwen', dwz dat hij bij vervoer door anderen op een zitverhoger zit ipv in de stoel. Dus ik ga ook niet meteen overstag.
Maar de woordkeuze 'te beschermend' raakte me wel, eigenlijk. En zette me aan het denken.
Pas als je een kind van +150cm nog in een autostoel probeert te proppen dan ben je wat autostoeltjes betreft TE beschermend bezig zou ik zeggen.quote:Op zondag 13 april 2025 19:54 schreef Hupje het volgende:
Maar de woordkeuze 'te beschermend' raakte me wel, eigenlijk.
Beide. Zonder, met jongere en met oudere kinderen.quote:Op zondag 13 april 2025 21:06 schreef vencodark het volgende:
Zijn het trouwens vrienden zonder kinderen of ervaring met kinderen?
Dat hoeft niet per se wat te zeggen - ik heb me groen en geel geërgerd dat mn nichtje al vanaf 11 maanden vooruit vervoerd werd (ze woog ook nog geen 9kg). Denk dat het meer te maken heeft met individuele verschillen in risico inschatting + risicomijdendheid. Ik schat risico's relatief snel als groot/reëel in en vermijd graag risico's, dus ik vervoer mn nichtje (nu bijna 2) nog steeds achteruit als ze bij mij in de auto zit, of ze dat nou leuk vindt of niet. Mijn broertje ziet dingen veel minder snel als (reëel) risico en heeft ook minder de neiging om alle risico's te willen mijden, dus die maakte daar andere afwegingen in. Ik vind daar wat van, maar hij vindt andersom soms ook wat van mijn afwegingen. En soms vind ik dat ik echt 'gelijk' heb (zoals met het stoeltje, dat mag officieel ook gewoon niet) en soms kan ik achteraf wel zien dat mijn reactie té beschermend is (bv 5 maanden na de enige autobrand in de straat in 7.5 jaar tijd nog steeds niet het ventilatieschuifje in de kamer aan voorkant waar inmiddels mijn katten slapen open durven te laten 's nachts want wat nou als weer autobrand en dan rook in die kamer..).quote:Op zondag 13 april 2025 21:06 schreef vencodark het volgende:
Zijn het trouwens vrienden zonder kinderen of ervaring met kinderen?
Bij ons was dat meestal andersom, mijn zusje corrigeerde die aapjes nooit.quote:Op maandag 14 april 2025 09:42 schreef vencodark het volgende:
Het wel of niet hebben van kinderen zegt zeker niet altijd wat.
Dat weet ik.![]()
Ik ben in dit geval wel benieuwd wat iemand z’n achtergrond of beweegredenen zijn om zulke dingen te zeggen.
Iemand zonder kinderen hoeft zeker niet altijd maar z’n mond te houden, om het zo te zeggen.
Laatst zei mijn zoon iets onaardigs tegen zijn oma.
Dan gaan mijn man en ik hem corrigeren.
Mijn broertje gaat vervolgens zich ermee ‘bemoeien’ door te stellen dat A. het niet zo meende.
Zoiets vind ik ook irritant. Later nog eens met iets anders.
Je hoeft onze opvoeding op die manier niet in twijfel te trekken.
In zo’n geval (broertje kindloos) heb ik wel zoiets van: je begrijpt niets van opvoeden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |