Oeh, ik zit nu voor dat mengsel te kijken, dat is zeker een optiequote:Op zondag 6 april 2025 12:15 schreef Phaidra het volgende:
Gras is niet de beste optie voor biodiversiteit, dacht ik. Als ik ooit besluit tegels om te ruilen voor meer begroeiing, zou ik een beloopbaar bloemen/kruidenmengsel kiezen. Hoeft ook niet gemaaid te worden.
Wij zijn nu al maanden ‘bezig’ met een vijvertje. De vijverbak ligt al in de tuin, via marktplaats opgehaald (nog helemaal nieuw). Maar ik zie zo tegen ingraven op. Kleibodem. Ik heb een hovenier gevraagd, maar die hebben geen tijd/zin in zo’n klein klusje.
Ik heb wel een start gemaakt met de tuinmeubels schoonmaken. De houten delen zijn weer fris. Vandaag het stalen frame doen, dan kunnen we weer buiten zitten.
Bloeiend gras = astma aanval bij B. Nou kan ik het steeds maaien voor de bloei maar gewoon geen gras is handigerquote:Op zondag 6 april 2025 15:01 schreef FlyingFish het volgende:
Maar hooikoorts is toch niet vanwege gras? Meestal zijn dat bepaalde pollen waar iemand allergisch voor is. Als je weet welke zou je andere kunnen planten.
Wij hebben net bietjes en rode kool in de tuin geplant. Als we terug zijn van vakantie volgen er nog drie komkommerplantjes (of 2 komkommer en een courgette oid), daarvoor is het nog net te vroeg.
Wat voor bloemen-/kruidenmengsel is dat? Misschien vind ik dat tzt ook wel wat.quote:Op zondag 6 april 2025 12:15 schreef Phaidra het volgende:
Gras is niet de beste optie voor biodiversiteit, dacht ik. Als ik ooit besluit tegels om te ruilen voor meer begroeiing, zou ik een beloopbaar bloemen/kruidenmengsel kiezen. Hoeft ook niet gemaaid te worden.
Wij zijn nu al maanden ‘bezig’ met een vijvertje. De vijverbak ligt al in de tuin, via marktplaats opgehaald (nog helemaal nieuw). Maar ik zie zo tegen ingraven op. Kleibodem. Ik heb een hovenier gevraagd, maar die hebben geen tijd/zin in zo’n klein klusje.
Ik heb wel een start gemaakt met de tuinmeubels schoonmaken. De houten delen zijn weer fris. Vandaag het stalen frame doen, dan kunnen we weer buiten zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet quoten aub, dit haal ik vast straks weg.
[ Bericht 20% gewijzigd door Hupje op 07-04-2025 17:08:11 ]
Nog 6. We spelen drie weekenden vrijdagavond, zatavond en zondagmatinee. Daarna twee vakantie om bij te tankenquote:Op maandag 7 april 2025 13:21 schreef hilliebillie het volgende:
Ah, @:schanu, rustig aan doen en alles op z’n tijd!
Goeie tip denk ik van tink om alles op te schrijven zodat je zeker weet dat je het niet vergeet, maar het voor nu wel los kan laten hopelijk.
En elke keer als je iets bedenkt, schrijf je het er gewoon bij.
@:tink89. Wat gaaf die optredens! Heel gaaf als je ziet dat mensen enthousiast worden van hetgeen je neerzet! Hoeveel optredens nog te gaan?
Schiet bij jullie ook al aardig op zo. Succes met tetrissen met het keukenspul. Geniet van je klusloze dagje.quote:Op maandag 7 april 2025 20:38 schreef exode het volgende:
Mijn hoofd staat ook eindelijk wat meer na inrichten. Dus net kurk op rol besteld voor de werkkamer en verloofde gaat met haar vader een pegboard maken als kapstok, voor in het halleTJE want ja we hebben nu net als normale mensen een halletje voor schoenen, schooltassen en jassen.
Fijn de keuken Nijna! Ik was al vergeten dat donderdag een deel van de Ikea keuken binnenkomt. 1 kast en wat los spul maar moet wel even denken waar ik dat ga opslaan.
Morgen klusloos, geen werkmannen, zelf doe ik ook ff niets. Nou ja, niets, werken, niets fysieks.
Deze week nog even met B naar de Jamin, volgende week gaat ie op schoolkamp en mijnheer wil Warheads etc mee.
Hier kan je een paar voorbeelden zien:quote:Op zondag 6 april 2025 20:53 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wat voor bloemen-/kruidenmengsel is dat? Misschien vind ik dat tzt ook wel wat.
Fijn zo'n klusjesdag in de tuin!
Voor de konijnenren hoef ik er nog amper wat uit te halenquote:Op zondag 6 april 2025 22:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Oh, wow Hillie, dit is echt heel prachtig gedaanGoede oplossing voor zo midden in je woonkamer, zeker als de planten wat breder gaan groeien
![]()
Heerlijk @:Nijna dat je ouders komen helpen poetsenAls ik alleen al aan de stofrotzooi denk die hier van de hal af kwam... Lekker zo, die laatste loodjes.
@:Candaasje, hoe ga jij dat doen met jouw tuin, haal je alles eruit en dan het zaad er in?
Ik neig nu ook meer die kant op ipv gewone graszoden. De eerste jaren is gras prachtig, maar toch, het onderhoud, het sproeien telkens en dan later een mostuin omdat ik gewoon niet kan verticuteren... En bloemetjesMollen zijn dan ook geen probleem meer. Ben sowieso niet van strak en aangeharkt.
Moet me nog verder inlezen, maar las ook ergens dat het éénjarige bloemen zijn. En ik zie het niet zitten om elk jaar opnieuw te zaaien, want vogels. Als ik nu zie wat een bende eksters met het mos hebben gedaan
Nou idd. Anders zit ik me toch maar te vervelen!quote:Op dinsdag 8 april 2025 13:55 schreef oh-oh het volgende:
Mooi dat die moslim vaders jou ook in beweging gezet hebben dus!
Getver. Is de politie ingelicht?quote:Op dinsdag 8 april 2025 15:50 schreef vencodark het volgende:
Iets totaal anders maar wel een discussie/gesprek waard.
Wat en hoe leren jullie je kinderen over ‘stranger danger’?
Er was hier laatst het 1 en ander gebeurd bij een speeltuin rondom een ‘vreemde, vriendelijke’ man.
Heeft o.a bij het spelen/stoeien een 8 jarige opgepakt en in de nek gekust.
Er gaan nu meer verhalen rond.
Mijn kinderen zijn er niet bij betrokken maar wel klasgenoten en leeftijdsgenoten.
De moeder van A’s beste vriend lichtte mij in.
Ik geloof niet echt in stranger danger. Ik geloof meer in het risico van bekenden (buurt, school, sport, hobby). Met reden.quote:Op dinsdag 8 april 2025 15:50 schreef vencodark het volgende:
Iets totaal anders maar wel een discussie/gesprek waard.
Wat en hoe leren jullie je kinderen over ‘stranger danger’?
Er was hier laatst het 1 en ander gebeurd bij een speeltuin rondom een ‘vreemde, vriendelijke’ man.
Heeft o.a bij het spelen/stoeien een 8 jarige opgepakt en in de nek gekust.
Er gaan nu meer verhalen rond.
Mijn kinderen zijn er niet bij betrokken maar wel klasgenoten en leeftijdsgenoten.
De moeder van A’s beste vriend lichtte mij in.
Nee, die term moet je in dit geval niet te letterlijk nemen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 16:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik geloof niet echt in stranger danger. Ik geloof meer in het risico van bekenden (buurt, school, sport, hobby). Met reden.
Dat is ook in aantallen een veel gevaarlijkere groep.
Dus wij leren onze kinderen (waar mogelijk) dat hun lijf van hen is en zij erover beslissen.
Leuke klokhuis over en ook recent een jeugdjournaal maar dat laatste moet ik nog kijken.
Strangersquote:Op dinsdag 8 april 2025 16:40 schreef -Spring het volgende:
Ik vind buurt(genoten) ook wel onder 'strangers' vallen.
Een vriendinnetje van R is tijdens het fietsen door een puberjongen die in de straat bleek te wonen bij dr nek van dr fiets getrokken en seksueel betast en een klasgenootje werd in de speeltuin gedwongen om handelingen te verrichten bij een jochie uit dezelfde wijk als zij.
Beiden kenden ze de jochies niet.
Onder welke categorie vind jij deze ventjes vallen?
Nee, natuurlijk. Dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 8 april 2025 17:50 schreef Vanyel het volgende:
Het is trouwens niet dat ik niet geloof dat onbekenden dit kunnen doen. Het is dat het gevaar bij bekenden vele malen groter is. Het aantal kinderen dat seksueel wordt gewatdanookt door een bekende is vele malen groter dan door een vreemde.
In dat licht vind ik de term stranger danger niet wenselijk omdat die impliceert dat je vooral moet oppassen voor de enige man in de bosjes en voorbij gaat aan het risico van die gezellige buurman waar je kind de hond voor uitlaat.
Ik zag de prijzen...dus je mag dan wel verwachten dat het wat doet. Ben benieuwdquote:Op maandag 7 april 2025 22:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Voor de konijnenren hoef ik er nog amper wat uit te halenIk ben alleen benieuwd of het snel genoeg kan groeien om opgewassen te zijn tegen die twee monsters. Vorig jaar legden we grasmatten en konden ze er pas na twee weken op. Ze hebben er toen wel heel de zomer mee kunnen doen, maar het lange natte najaar/winter heeft wel veel van het gras gevergd.
De rest van de tuin heb ik niet echt een grasveld, (er ligt wel gras, maar het is niet vlak, het is meer bosgrond) maar ik heb wel wat plekken die wat kleurrijker mogen. Daarvoor heb ik meerjarig bijenspul gekocht. Eens zien of dat wil opkomen, tot nu toe komt er ook vanuit zichzelf al vanalles aangewaaid dus ik denk dat het qua bodem wel goed zit.
Ik kocht het graszaadmengels voor de konijnen, en een zakje Blije Bijen Mengsel voor de rest van de tuin (en om nog uit te delen later deze maand.) Rib uit het lijf wel, dus beter slaat het aan![]()
https://shop.bio-ron.com/(...)ngsel-iv/?pcatID=110
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |