Was ff weg, wat zei hij?quote:Op woensdag 2 april 2025 17:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wat staat ie voor de rechtstaat het, die Omtzigt
Niks, oorverdovend stil. Dat was het punt.quote:
Ah, okquote:Op woensdag 2 april 2025 17:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Niks, oorverdovend stil. Dat was het punt.
Het gaat erom dat NSC gruwelijk hypocriet is en alles wat ze verkondigd hebben tijdens de campagne met voeten treden.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat heeft ze niet, Kamerleden gaan zelf over hun eigen inbreng.
quote:Op woensdag 2 april 2025 18:00 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat NSC gruwelijk hypocriet is en alles wat ze verkondigd hebben tijdens de campagne met voeten treden.
Tsja, het is wel Dilan..quote:Op woensdag 2 april 2025 18:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Als ik de vvd was zou ik toch gaan twijfelen om Faber niet weg te sturen. Met haar aan de leiding gaan die asielwetten er niet komen. Dan stapt Wilders er misschien uit, maar dat maakt zonder asielwetten toch weinig uit
Ik betaal anders nog steeds Eigen Risico en 130 mag ik ook nog steeds niet. Dus NSC is hierin niet de enige.quote:Op woensdag 2 april 2025 18:00 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat NSC gruwelijk hypocriet is en alles wat ze verkondigd hebben tijdens de campagne met voeten treden.
Haha, not gonna happen..quote:Op woensdag 2 april 2025 18:04 schreef JAM het volgende:
Nou, Van Vroonhoven, trek het stekkertje eruit.
dan gaat de spreidingswet TOCH door en krijgt ieder dorp een AZC en kan iedere vrouw daar nederlandse taalles gaan geven aan de syrische vluchtelingen en een lintje verdienen , hoe mooi is datquote:Op woensdag 2 april 2025 18:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Als ik de vvd was zou ik toch gaan twijfelen om Faber niet weg te sturen. Met haar aan de leiding gaan die asielwetten er niet komen. Dan stapt Wilders er misschien uit, maar dat maakt zonder asielwetten toch weinig uit
Met Faber in de leiding zou ik het intrekken van de spreidingswet ook niet als zekerheid zien. En dat ligt aan 1 persoonquote:Op woensdag 2 april 2025 18:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan gaat de spreidingswet TOCH door en krijgt ieder dorp een AZC en kan iedere vrouw daar nederlandse taalles gaan geven aan de syrische vluchtelingen en een lintje verdienen , hoe mooi is dat
Ga je schamenquote:Op woensdag 2 april 2025 18:07 schreef klaasweetalles het volgende:
nsc wat een kut partij
ja op gestemd...
Waarom dan? Waardoor dacht jij ‘nee, ik stem geen CDA, een partij die bewezen heeft capabele mensen te leveren, ik stem op een afgescheiden CDA’er met een bijeengeraapt zooitje ongeregeld op de lijst’?quote:Op woensdag 2 april 2025 18:07 schreef klaasweetalles het volgende:
nsc wat een kut partij
ja op gestemd...
Right back at ya!quote:Op woensdag 2 april 2025 18:10 schreef klaasweetalles het volgende:
die vroonhoven moet die grijns van der rotkop halen
quote:Broers vragen lintje aan voor hun moeder, maar minister Faber wil niet tekenen: ‘Het voelt alsof mam een landverrader is’
De broers Frank en Jordy dienden een aanvraag in voor een koninklijke onderscheiding voor hun bij het COA werkende moeder. Nu blijkt dat zij een van ‘de vijf van Faber’ is, waarvan de minister de aanvraag niet wil tekenen. Ze doen hun verhaal.
De broers Frank en Jordy* vroegen het zich al jaren af. Zou hun moeder in aanmerking komen voor een lintje? Ze doet immers zo veel vrijwilligerswerk. Ze is mantelzorger, hielp in een welzijnsinstelling en werkt daarnaast al sinds jaar en dag voor het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA). „Iedereen die we spraken met wie ze heeft gewerkt was enthousiast. Sommigen vroegen zich zelfs af waarom ze nog geen koninklijke onderscheiding had.”
Omdat ik er vanuit was gegaan dat omtzigt niet met de pvv in zee zou gaanquote:Op woensdag 2 april 2025 18:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom dan? Waardoor dacht jij ‘nee, ik stem geen CDA, een partij die bewezen heeft capabele mensen te leveren, ik stem op een afgescheiden CDA’er met een bijeengeraapt zooitje ongeregeld op de lijst’?
De gebruikelijke onzinquote:Op woensdag 2 april 2025 18:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat zei Dilan? Was even met iets anders bezig en was heel kort..
Dat ze al de hele tijd benadrukt dat Faber aan het werk moet. Dus ze wast haar handen in onschuld.quote:Op woensdag 2 april 2025 18:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat zei Dilan? Was even met iets anders bezig en was heel kort..
Over 2 bewindsliedenquote:Op woensdag 2 april 2025 18:19 schreef Faraday01 het volgende:
We hebben inmiddels 3 moties van wantrouwen, dat is een beetje overdreven
O vind het nog vrij weinig voor zo’n puinzooiquote:Op woensdag 2 april 2025 18:19 schreef Faraday01 het volgende:
Dank!quote:Op woensdag 2 april 2025 18:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat ze al de hele tijd benadrukt dat Faber aan het werk moet. Dus ze wast haar handen in onschuld.
Dat is geen Nederlands. Dus ik heb geen idee wat je wilt zeggen.quote:Op woensdag 2 april 2025 18:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Van der Plas roept op tot vrijwilligers
Dat heb je wel, doe niet zo flauw.quote:Op woensdag 2 april 2025 18:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is geen Nederlands. Dus ik heb geen idee wat je wilt zeggen.
Nee, dat heb ik niet, want het slaat nergens op. Je kunt oproepen tot een activiteit, je kunt niet oproepen tot personen.quote:
Zucht.quote:
Ik snap niet dat daar geen interruptie op kwam. Hoe kan ze dat serieus denken dat deze hele situatie daaraan bijdraagt? Integendeel.quote:Op woensdag 2 april 2025 18:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Van der Plas roept op tot meer vrijwilligers
Van der Plas roept op tot meer vrijwilligersquote:Op woensdag 2 april 2025 18:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Van der Plas roept op tot meer vrijwilligers
Niet kinkshamen aubquote:Op woensdag 2 april 2025 18:27 schreef Mikeytt het volgende:
Ben er van overtuigt dat Faber een degradation kink heeft...
Goed dat dit ook even benoemd wordt.quote:
Tot ie erachter komt dat het nu zijn beurt is om de piepers te jassen 😱quote:Op woensdag 2 april 2025 18:23 schreef klaasweetalles het volgende:
die schoof staat gewoon keihard te lachen
Zou mooi zijn. Dan doet hij nog eens iets goeds voor zijn medemens.quote:Op woensdag 2 april 2025 18:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Tot ie erachter komt dat het nu zijn beurt is om de piepers te jassen 😱
Van der Plas wordt weinig geïnterrumpeerd, want je krijgt standaard een soort boerenwijsheid terug die helemaal nergens op slaat. Als je hier op had geïnterrumpeerd, was je waarschijnlijk weggezet als iemand die tegen vrijwilligers was oid.quote:Op woensdag 2 april 2025 18:26 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik snap niet dat daar geen interruptie op kwam. Hoe kan ze dat serieus denken dat deze hele situatie daaraan bijdraagt? Integendeel.
quote:Op woensdag 2 april 2025 18:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Van der Plas wordt weinig geïnterrumpeerd, want je krijgt standaard een soort boerenwijsheid terug die helemaal nergens op slaat. Als je hier op had geïnterrumpeerd, was je waarschijnlijk weggezet als iemand die tegen vrijwilligers was oid.
Morgen is ook nooit vandaag... zoiets?quote:
Morgen is vandaag gisteren.quote:Op woensdag 2 april 2025 18:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Morgen is ook nooit vandaag... zoiets?
Ze zei het toch echt!quote:Op woensdag 2 april 2025 18:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Morgen is ook nooit vandaag... zoiets?
quote:Op woensdag 2 april 2025 18:53 schreef Kickinalfa het volgende:
Iedereen die dit debat heeft gevolgd verdient een lintje.
In Utrecht hadden we er een die er maar liefst 8 had.quote:Op woensdag 2 april 2025 18:19 schreef Faraday01 het volgende:
Straks dient een minister een MvW in, ik kijk nergens meer van op bij deze clownshow.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:00 schreef Szura het volgende:
Rest kabinet is klaar met Boer Zoekt Vrouw-minister:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)wiersma-niet-fit-job
Kan jij niet beter gewoon een leuk vriendinnetje zoeken die je positieve aandacht geeft ipv hier de hele dag sneu op zoek te zijn naar negatieve aandacht?quote:Op woensdag 2 april 2025 19:01 schreef phpmystyle het volgende:
Je kan veel van Faber zeggen, maar niet dat ze zich niet mooi kleedt.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 april 2025 19:03 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Kan jij niet beter gewoon een leuk vriendinnetje zoeken die je positieve aandacht geeft ipv hier de hele dag sneu op zoek te zijn naar negatieve aandacht?
Mooie meiden versieren is altijd een goed idee.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:03 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Kan jij niet beter gewoon een leuk vriendinnetje zoeken die je positieve aandacht geeft ipv hier de hele dag sneu op zoek te zijn naar negatieve aandacht?
Uhh, ja. Morgen, 3 april, is vandaag, 2 april, "gisteren" als je erover praat.quote:
quote:Op woensdag 2 april 2025 19:01 schreef phpmystyle het volgende:
Je kan veel van Faber zeggen, maar niet dat ze zich niet mooi kleedt.
[ afbeelding ]
Zelfverzonnen bordjes niet ophangen? Zoiets?quote:Op woensdag 2 april 2025 19:50 schreef StephanL het volgende:
Nu kan ze verder aan beste asielbeleid ooit![]()
Dat, of flyers maken. Haar enige twee wapenfeiten na bijna een jaar ministerschap.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zelfverzonnen bordjes niet ophangen? Zoiets?
Of gewoon zorgen dat er minder binnenkomen en blijven..quote:Op woensdag 2 april 2025 19:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zelfverzonnen bordjes niet ophangen? Zoiets?
Daar heeft ze duidelijk geen interesse in. Als je na 9 maanden nog niks hebt gedaan terwijl er een gigantische meerderheid van PVV, VVD, NSC, BBB, CDA, SGP, FvD en JA21 voor meer maatregelen is, dan heb je duidelijk geen enkele interesse in maatregelen. Zeker omdat het voorwerk bij Rutte IV voor een hoop maatregelen al was gedaan, het was een kwestie van inkoppen.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:00 schreef StephanL het volgende:
[..]
Of gewoon zorgen dat er minder binnenkomen en blijven..
Als Timmermans het voor elkaar krijgt om MP te worden dan heeft ie succces en dan kan Klaver minister van groene groei wordenquote:Op woensdag 2 april 2025 20:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat mij betreft beter als de oppositie minder naar de kamer komt. Beter gewoon campagne gaan voeren.
Op komen draven voor het toneelspel van deze regering is in elk geval weinig verheffend.
Wat triest cynisch toch he?quote:Op woensdag 2 april 2025 20:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar heeft ze duidelijk geen interesse in. Als je na 9 maanden nog niks hebt gedaan terwijl er een gigantische meerderheid van PVV, VVD, NSC, BBB, CDA, SGP, FvD en JA21 voor meer maatregelen is, dan heb je duidelijk geen enkele interesse in maatregelen. Zeker omdat het voorwerk bij Rutte IV voor een hoop maatregelen al was gedaan, het was een kwestie van inkoppen.
Maar de PVV wil geen lagere instroom, ze willen alleen minder AZC's zodat er meer chaos is en het onderwerp asiel de headlines blijft halen. Terwijl afgelopen jaar er een zeer beperkte instroom is geweest, tot hun spijt.
En als er toch één user niet van de cynische beschouwingen is, dan is het Hanca wel. Kun je nagaan.quote:
FvD, BBB en PVV wil dit provinciaal vaak ook niet, in Noord Holland (waar ik woon) zijn het BBB VVD PvdA en GL die dit tegenwerken inderdaad.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
groene groei wil geen woningen in weilanden bouwen, want dat is groen
dus hoe dat moet gaan
Ik vind het op een bepaalde manier wel hoopgevend als zelfs onverbeterlijk constructieve optimisten als hij er cynisch van worden.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En als er toch één user niet van de cynische beschouwingen is, dan is het Hanca wel. Kun je nagaan.
Volgens mij is het wel duidelijk wanneer ik trol en wanneer ik het meen.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:38 schreef aquawoman het volgende:
[..]Ik wilde net in een ander topic op een redelijk kortzichtige post van jou reageren. Maar nu is wel duidelijk dat het puur trollen is. Thanks
niet echt. Of 95% van je post over Oekraïne moeten ook trol post zijnquote:Op woensdag 2 april 2025 21:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij is het wel duidelijk wanneer ik trol en wanneer ik het meen.
95% meen ik natuurlijk.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:14 schreef over_hedge het volgende:
[..]
niet echt. Of 95% van je post over Oekraïne moeten ook trol post zijn
Precies.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En als er toch één user niet van de cynische beschouwingen is, dan is het Hanca wel. Kun je nagaan.
Misschien moet je dat dan niet in serieuze topics doen. Ga lekker naar ONZ ofzo.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
95% meen ik natuurlijk.
Zo'n foto van een grijswit geklede Faber, insinuatie passief kiesrecht af te schaffen is natuurlijk duidelijk met een knipoog bedoeld.
En ik wil helemaal niet zo cynisch zijn, maar dit kabinet doet zo overduidelijk bewust niks dat dat niet te voorkomen is.quote:
Daarom dus, tijd voor nieuwe verkiezingen. Maakt me niet wat voor kabinet het wordt, slechter dan dit gaat het niet worden.quote:Op woensdag 2 april 2025 22:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
En ik wil helemaal niet zo cynisch zijn, maar dit kabinet doet zo overduidelijk bewust niks dat dat niet te voorkomen is.
jij denkt dat een kabinet met Timmermans , waar Groen Links het dus voor het zeggen krijgt in Nederland, het beter zal doen?quote:Op woensdag 2 april 2025 22:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarom dus, tijd voor nieuwe verkiezingen. Maakt me niet wat voor kabinet het wordt, slechter dan dit gaat het niet worden.
Zou het tevens prettig vinden als ik als cynicus weer in de minderheid ben.
Zeker als VVD en CDA daar ook in zit, 100%.quote:Op woensdag 2 april 2025 22:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij denkt dat een kabinet met Timmermans , waar Groen Links het dus voor het zeggen krijgt in Nederland, het beter zal doen?
die hebben dan niet zo veel te zeggenquote:Op woensdag 2 april 2025 22:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeker als VVD en CDA daar ook in zit, 100%.
Als je hier zo aan twijfelt dan heb je vast wel een overzicht van drie succesvolle wetten die dit kabinet nu doorgevoerd hebben?quote:Op woensdag 2 april 2025 22:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij denkt dat een kabinet met Timmermans , waar Groen Links het dus voor het zeggen krijgt in Nederland, het beter zal doen?
Dit heb je gebaseerd op een uitgebreide studie van het partijprogramma neem ik aan? Kun je die passage van die extra natura 2000 gebieden nog even delen, ik kan hem zo snel niet vinden.quote:Op woensdag 2 april 2025 22:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die hebben dan niet zo veel te zeggen
dan amen en sluiten
https://www.telegraaf.nl/(...)nd-binnen-te-dringen
eerst veel biomasssa en heel veel ACZ openen en nog meer natura 2000 gebieden en nog meer stikstof gezeik
schiphol helemaal dicht
alle bedrijven weg
TATA 10 miljard subsidie om te vergroenen , die dan toch failliet gaat
ze zijn net bezigquote:Op woensdag 2 april 2025 22:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je hier zo aan twijfelt dan heb je vast wel een overzicht van drie succesvolle wetten die dit kabinet nu doorgevoerd hebben?
Slechter kan ook niet. Nouja misschien als je NSC of BBB omruilt voor JA21 of FvD maar zelfs dan is het twijfelachtig of dat slechter isquote:Op woensdag 2 april 2025 22:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeker als VVD en CDA daar ook in zit, 100%.
Grote kans dat ze al over de helft zijn. En gelijktijdig hoor je ook van vakministers terug dat ze geen flauw benul hebben waar ze het over hebben. Het is echt vrij treurig…quote:
De eerste kamer mag geen wetten afkeuren omdat ze het er niet mee eens is, dat is niet haar taak, dan zouden de provincies de baas worden in Nederlandquote:Op woensdag 2 april 2025 22:47 schreef KaheemSaid het volgende:
Gelukkig hebben we in het huidige kabinet Faber die er alles aan doet om haar wetgeving niet door de eerste kamer te laten komen.
spreidingswet is het spreiden van de asielzoekers over nederland, met ieder dorp een eigen AZC , dat zal inderdaad tot nog veel meer problemen leiden,quote:Verder zorgt het intrekken van de spreidingswet er natuurlijk voor dat men zich in elke gemeente gesteund voelen om te protesteren.
oplossen van de kindertoeslag schandaal is niet eenvoudigquote:Op woensdag 2 april 2025 23:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Grote kans dat ze al over de helft zijn. En gelijktijdig hoor je ook van vakministers terug dat ze geen flauw benul hebben waar ze het over hebben. Het is echt vrij treurig…
Driedubbel gelul, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
oplossen van de kindertoeslag schandaal is niet eenvoudig
woningbouw zit vast bij de provincies
stikstof zit vast bij RVS
[url=https://ibb.co/spMnq7t5quote:Op woensdag 2 april 2025 23:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze zijn net bezig
maar politici doen niets anders dan elkaars wetten torpederen ook al zijn ze verstandig
Timmermans is teveel geobsedeerd met het idee om minister president te worden
Kom maar op dan, welke goede wetten heeft deze regering al aangenomen om doelen die jij goed vind te halen. Ik vind het prima als je kritiek op GL, PvdA de fusie of wat dan ook hebt en blij bent met deze club, maar doe het dan ook even inhoudelijk.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
oplossen van de kindertoeslag schandaal is niet eenvoudig
woningbouw zit vast bij de provincies
stikstof zit vast bij RVS
waar nederland behoefte aan heeft is opnieuw bouw van de bejaardencentra , zodat de komende bult ouderen weg kan uit hun woningen
niet aan volproppen van de binnensteden overal
het aantal wetten doet me denken aan Trump , die doet er 40 op een dagquote:Op woensdag 2 april 2025 23:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dit is van februari, goed gewerkt Schoof!
Trump maakt geen wetten, dus wat dat aangaat doet Schoof het best goed.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het aantal wetten doet me denken aan Trump , die doet er 40 op een dag
das nog veel beter he
Trump maakt wetten aan de lopende bandquote:Op woensdag 2 april 2025 23:19 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Trump maakt geen wetten, dus wat dat aangaat doet Schoof het best goed.
Een decreet met z’n achterlijke stiftact is niet hetzelfdequote:Op woensdag 2 april 2025 23:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Trump maakt wetten aan de lopende band
Slechter dan dit circus kan niet dusquote:Op woensdag 2 april 2025 22:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat weet je pas over 4 jaarquote:Op woensdag 2 april 2025 23:30 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Slechter dan dit circus kan niet dus
Nee dat is nu al zichtbaar, land staat stil, steeds ruzie onder elkaar om niks en een stel clown ministers waarvan Faber wel de grootste uitschieter isquote:
Als de doelen zo duidelijk zijn, zijn er vast al wat goede wetten op dit gebied?quote:Op woensdag 2 april 2025 23:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
laat men eerst de rommel van vorige kabinetten maar eens opruimen
kinderopvangschadaal en woningbouw stilleggen en sluiten van ouderen huizen en openzetten van migratie
Omroepen afschaffenquote:Op woensdag 2 april 2025 23:35 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als de doelen zo duidelijk zijn, zijn er vast al wat goede wetten op dit gebied?
https://www.telegraaf.nl/(...)-deze-val-te-trappenquote:Op woensdag 2 april 2025 23:33 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee dat is nu al zichtbaar, land staat stil, steeds ruzie onder elkaar om niks en een stel clown ministers waarvan Faber wel de grootste uitschieter is
Dat heeft weinig te maken met wat ik schreefquote:Op donderdag 3 april 2025 00:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-deze-val-te-trappen
nee, dit kabinet moet aan het werk kunnen zonder tegenwerking van timmermans en consortenquote:Op donderdag 3 april 2025 00:17 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat heeft weinig te maken met wat ik schreef
Dit kabinet moet zo snel mogelijk weg, en Faber had al weg moeten zijn
In principe kan Timmermans weinig doen aangezien ze niet van hem afhankelijk zijn. Dat is in theorie een zege. In de praktijk zien we weinig resultaten.quote:Op donderdag 3 april 2025 00:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee, dit kabinet moet aan het werk kunnen zonder tegenwerking van timmermans en consorten
Klopt. Faber heeft nou eenmaal gelijk.quote:Op donderdag 3 april 2025 01:30 schreef Vis1980 het volgende:
Eerlijk is eerlijk, ministers zijn inderdaad geen stempelmachines. Is toch een zeer knappe observatie van mevrouw Faber. Tot nu toe had ik juist het idee dat ze helemaal niets van de politiek afwist, maar je kunt er niet omheen dat ministers geen stempelmachines zijn. Even later geeft ze aan dat ze 'ook maar een mens' is, dus je zou zelfs kunnen concluderen dat een minister 'ook maar een mens' is.
Mooi toch? En nu gewoon eens aan het werk gaan mevrouw Faber, net zoals al die andere mensen die ook geen stempelmachines zijn en verder 'ook maar mensen' zijn. Mensen zijn mensen en geen stempelmachines. Persoonlijke groei kan zo mooi zijn.
Ze heeft dus geen gelijk en denkt dat ze alles op persoonlijke titel even kan beslissen. Misschien dat je mijn comment niet begreep, of niet goed gelezen hebt.quote:Op donderdag 3 april 2025 01:46 schreef Montagui het volgende:
[..]
Klopt. Faber heeft nou eenmaal gelijk.
Is het netjes? Tja, dat is een mening.
Ik vind de manier waarop Faber is aangevallen niet kunnen. Totaal overdreven, getuige ook het verleden waarin een CDA'er ooit ook een lintje geweigerd heeft. En dat in verband met een significant belangrijker iemand dan deze vrijwilligers. Simon Wiesenthal niet zomaar iemand.
Deze 'aanval' moet je dan ook negeren en verder gaan met je beleid.
Ja, iedereen wordt al jaren geschoffeerd, maar met een beetje terechte tegengas gaan ze meteen huilen. Zwak hoor, net zoals het steunen van politici die tegen onze rechtsstaat zijn.quote:
Of misschien was jouw comment niet zo goed als je dacht.quote:Op donderdag 3 april 2025 02:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ze heeft dus geen gelijk en denkt dat ze alles op persoonlijke titel even kan beslissen. Misschien dat je mijn comment niet begreep, of niet goed gelezen hebt.
Oh er mag geen oppositie gevoerd wordenquote:Op donderdag 3 april 2025 00:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee, dit kabinet moet aan het werk kunnen zonder tegenwerking van timmermans en consorten
https://www.nd.nl/varia/v(...)id-met-eigen-zzp-wetquote:De indieners willen dat een aparte commissie helpt bij het bepalen of iemand echt zelfstandige zonder personeel (zzp'er) is, of eigenlijk verkapt in dienst is. De zzp'er moet meerdere opdrachten hebben, uit vrije wil als zelfstandige werken en in grote mate zelf gaan over eigen werktijden. Een dergelijke commissie bestaat al in België.
Verder benadrukken de partijen dat er nog steeds een gelijk speelveld moet bestaan tussen zelfstandigen en werknemers in loondienst: zzp'ers moeten zich verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid en betalen voor hun pensioen.
Momenteel hebben een 3e en 4e ouder geen juridische rechten, krijgen dus ook geen erfenis (of betalen meer belasting) en zo zijn er wel meer dingen. Struycken zegt dat er financiële redenen zijn om het niet in te voeren, maar het gaat om eenmalig 11 tot 50 miljoen en structureel 5 tot 6 miljoen, dat zijn echt druppeltjes voor de rijksoverheid. Dat kan geen reden zijn om een wet tegen te houden.quote:Kinderen kunnen maximaal vier ouders hebben, als voor de conceptie bij de rechter afspraken zijn gemaakt tussen de betrokken volwassenen.
Dat laatste onderwerp zal nooit op geld stranden.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:20 schreef Hanca het volgende:
En vandaag ook het debat over familierecht, wellicht komt dit initiatiefwetsvoorstel dan ook ter sprake: https://www.volkskrant.nl(...)-struycken~b6347a92/
Nav deze onderzoeksresultaten: https://www.tweedekamer.n(...)04293&did=2025D09957
Dit is het idee:
[..]
Momenteel hebben een 3e en 4e ouder geen juridische rechten, krijgen dus ook geen erfenis (of betalen meer belasting) en zo zijn er wel meer dingen. Struycken zegt dat er financiële redenen zijn om het niet in te voeren, maar het gaat om eenmalig 11 tot 50 miljoen en structureel 5 tot 6 miljoen, dat zijn echt druppeltjes voor de rijksoverheid. Dat kan geen reden zijn om een wet tegen te houden.
Het is een initiatiefwet van de VVD. Maar er wordt al heel lang om deze wet geroepen, Ard van der Steur zei al dat hij hem in ging voeren.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat laatste onderwerp zal nooit op geld stranden.
Het past ideologisch vermoedelijk maar matig bij de coalitie. Vier ouders is wel erg woke…
oppositie is iets anders dan tegenwerken in de hoop op een val van het kabinet , ik kan me niet herrineren dat zulks voorheen gebruikelijk wasquote:Op donderdag 3 april 2025 07:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Oh er mag geen oppositie gevoerd worden
Het wordt steeds fraaier
Volgens mij doet de PVV sinds haar oprichting niet anders.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
oppositie is iets anders dan tegenwerken in de hoop op een val van het kabinet , ik kan me niet herrineren dat zulks voorheen gebruikelijk was
Wil je dan ook de algemene heffingskorting en arbeidskorting eraf bij nummer 1?quote:Op woensdag 2 april 2025 23:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omroepen afschaffen
https://www.telegraaf.nl/(...)ledengrens-van-tafel
laat mij maar eens even mijn gang gaan een paar jaar , ik weet er wel een paar
1. Belasting op loon afschaffen tot modaal
2. Toeslagen allemaal afschaffen
3. Alle belasting en bijtellingen, aftrek, subsidies op woningbouw afschaffen , huursector vrijgeven
4. Ecotax afschaffen
5. Openbaar vervoer gratis maken
6 .Schiphol krimpen en Vliegveld Lelystad open
7. 3 grote woningbouw locaties van 100.000 woningen aanwijzen, op weiland grond ja
die mag wel blijven , boven modaal blijft ie wel nuttigquote:Op donderdag 3 april 2025 08:09 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wil je dan ook de algemene heffingskorting en arbeidskorting eraf bij nummer 1?
En waar ga je die tientallen tot honderden miljarden per jaar vandaan halen?quote:Op woensdag 2 april 2025 23:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omroepen afschaffen
https://www.telegraaf.nl/(...)ledengrens-van-tafel
laat mij maar eens even mijn gang gaan een paar jaar , ik weet er wel een paar
3. Alle belasting en bijtellingen, aftrek, subsidies op woningbouw afschaffen , huursector vrijgeven
4. Ecotax afschaffen
7. 3 grote woningbouw locaties van 100.000 woningen aanwijzen, op weiland grond ja
de overhed moet fors minder regeltjesquote:Op donderdag 3 april 2025 08:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
En waar ga je die tientallen tot honderden miljarden per jaar vandaan halen?
Nog los van het feit dat diverse zaken onuitvoerbaar zijn (OV zit nu al vol, laat staan als het gratis is. En je hebt nog nooit gehoord van netcongestie? En dat allerlei mensen bij een directe afschaffing van de HRA op straat komen te staan kan je ook niks schelen?).
Je lijkt op deze manier op de PVV, gewoon wat schreeuwen zonder een seconde na te denken.
Ik had het niet over werkloos, je weet dus zelf niet wat je voorstel is.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de overhed moet fors minder regeltjes
bij overigens gaat de HWF bijtelling en ORZ belasting er dan ook aan he, dat staat er, per saldo levert het op
Als je steden wilt ontdoen van autos dan moet het OV gratis zijn
Maar als mensen werkloos worden door het afschaffen van een subsidie , dan is er wel iets goed fout ja
quote:Op donderdag 3 april 2025 08:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik had het niet over werkloos, je weet dus zelf niet wat je voorstel is.
dit schreef jequote:Op donderdag 3 april 2025 08:21 schreef Hanca het volgende:
En dat allerlei mensen bij een directe afschaffing van de HRA op straat komen te staan kan je ook niks schelen?).
quote:de overhed moet fors minder regeltjes
bij overigens gaat de HWF bijtelling en ORZ belasting er dan ook aan he, dat staat er, per saldo levert het op
OZB gaat naar gemeenten ( ik neem tenminste aan dat je dat met ORZ belasting bedoelt). Hoe gaan zij hun taken financieren als er geen inkomsten zijn?quote:Op donderdag 3 april 2025 08:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de overhed moet fors minder regeltjes
bij overigens gaat de HWF bijtelling en ORZ belasting er dan ook aan he, dat staat er, als je alles over woningbezit afschaft
per saldo levert het op
Als je steden wilt ontdoen van autos dan moet het OV gratis zijn
Maar als mensen werkloos worden door het afschaffen van een subsidie , dan is er wel iets goed fout ja
Dat mensen op straat komen te staan in de zin van hun hypotheek niet meer kunnen betalen en dus uit hun huis moeten. Niet werkloos worden.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
dit schreef je
je bedoelt alleen belastingambtenaren ??
[..]
Mensen hebben hypotheeklasten waarin de HRA is meegenomen, schaf je die per direct af dan kunnen ze hun hypotheek niet meer betalen en zitten ze dus zonder huis.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
dit schreef je
je bedoelt alleen belastingambtenaren ??
[..]
HWF bijtelling gaat naar de overheid, HRA aftrek ookquote:Op donderdag 3 april 2025 08:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OZB gaat naar gemeenten ( ik neem tenminste aan dat je dat met ORZ belasting bedoelt). Hoe gaan zij hun taken financieren als er geen inkomsten zijn?
quote:Op donderdag 3 april 2025 08:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mensen hebben hypotheeklasten waarin de HRA is meegenomen, schaf je die per direct af dan kunnen ze hun hypotheek niet meer betalen en zitten ze dus zonder huis.
De HRA is een bankensubsidie, maar de hypotheeklasten zijn er wel op berekend dat mensen hun HRA doorgeven aan de bank. Als dat deel wegvalt komen echt miljoenen huishoudens in de problemen.
quote:de overhed moet fors minder regeltjes
OZB niet. Dus?quote:Op donderdag 3 april 2025 08:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
HWF bijtelling gaat naar de overheid, HRA aftrek ook
Oké. Dan beginnen we even met rekenen.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die mag wel blijven , boven modaal blijft ie wel nuttig
beter voor ouderen 65+ ook die nog willen werken te stimuleren
https://www.belastingdien(...)-arbeidskorting-2025
De staatschuld is 500 milajrd , latente IB in pensioenpot 600 miljard,quote:Op donderdag 3 april 2025 09:35 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Oké. Dan beginnen we even met rekenen.
Uitgaven
Het mediane inkomen in 2023 is ¤ 39.100 (oftewel 50% verdient meer, 50% verdient minder.)
Omdat dit duidelijke cijfers zijn om mee te rekenen gebruiken we deze even, modaal is hoger dus het bedrag zal hoger uitvallen.
We hadden het eerste kwartaal van 2023 9.703 miljoen werkenden (het werd verderop alleen maar meer, dus ook hier zal het echte bedrag hoger uitpakken).
Belastingkorting groep boven mediaan inkomen:
Belasting tot mediaan inkomen ¤ 8161,-
Aantal met mediaan + inkomen 4.851.500
Totale belastingderving ¤ 39,6 miljard
Voor onder mediaan is dit wat lastiger, maar als je deze gegevens aanhoudt kun je er vanuit gaan dat de gemiddelde werker onder mediaan wel 66% van het mediaan verdient.
Belastingkorting groep onder mediaan inkomen:
Belasting groed onder mediaan inkomen ¤ 4910,-
Aantal met mediaan + inkomen 4.851.500
Totale belastingderving ¤ 23,8 miljard
Oftewel met jou voorstel zijn we al ¤ 63,4 miljard aan belasting inkomsten kwijt.
4. Ecotax afschaffen
Momenteel zijjn deze opbrengsten ongeveer ¤ 5 miljard per jaar.
Momenteel zijn de kaartverkoop opbrengsten ¤ 4 miljard.
Daarnaast zal bij gratis OV de vraag toennemen en moet je hier ook nog kosten voor maken
Vinex koste destijds 1,8 miljard, alleen al gekeken naar inflatiecorrectie zal dit bijna 3 miljard zijn. Hierbij houd ik geen rekening met de hogere infrastructurele kosten die we tegenwoordig hebben.
Totaal
1. Belasting op loon afschaffen tot modaal: ¤ 63,4 miljard
4. Ecotax afschaffen: ¤ 5 miljard per jaar.
5. Openbaar vervoer gratis maken: ¤ 4 miljard.
7. 3 grote woningbouw locaties van 100.000 woningen aanwijzen: ¤ 3 miljard.
Totaal minder belasting: ¤ 75,4 miljard
Kosten neutraal
Inkomsten
Op dit moment geven we ¤ 20 miljard uit aan toeslagen
Op dit moment geven we ¤ 12 miljard uit aan hypotheekrente aftrek en ¤ 3 miljard aan zaken als een starterslening
Als we daar dan het afschaffen van de OZB bijdoen (¤ 14,4 miljard) dan komen we netto op 0,6 miljard besparing.
Totaal
2. Toeslagen allemaal afschaffen: ¤ 20 miljard
3. Alle belasting en bijtellingen, aftrek, subsidies op woningbouw afschaffen: ¤ 0,6 miljard
Totaal minder kosten: ¤ 54,8 miljard
En dit gaan we allemaal terugverdienen met besparing op de uitvoering?
In 2023 bedroeg de totale loonsom voor de gehele overheidssector, inclusief het Rijk, gemeenten, provincies, waterschappen, rechterlijke macht, politie en defensie, ruim ¤39,9 miljard
Conclusie:we hebben geen overheid meer en een begrotingstekort van 15 miljard. Goed plan MichaelMoore.
hangt er van af hoe je de begroting inricht als je begroot met een tijdelijk tekort is er geen probleemquote:Conclusie:we hebben geen overheid meer en een begrotingstekort van 15 miljard. Goed plan MichaelMoore.
berekeningen zijn nooit flauwekulquote:Op donderdag 3 april 2025 09:41 schreef Janneke141 het volgende:
Gaan we nu serieus het topic vullen met reacties op deze flauwekul?
quote:Op woensdag 2 april 2025 23:35 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als de doelen zo duidelijk zijn, zijn er vast al wat goede wetten op dit gebied?
quote:laat mij maar eens even mijn gang gaan een paar jaar , ik weet er wel een paar
3 , pensioenspaaroplicht bij fondsen afschaffen en vrijgeven gelijk met de ZZP regels
4. Alle belasting en bijtellingen, aftrek, subsidies op woningbouw afschaffen , huursector vrijgeven
5. Ecotax afschaffen
6. Openbaar vervoer gratis maken
7 .Schiphol krimpen door vakantievluchten weg en Vliegveld Lelystad open
8. 3 grote woningbouw locaties van 100.000 woningen aanwijzen, op weiland grond ja
Dus de belasting blijft wel bestaan voor loon uit uitkering of pensioen?quote:Op donderdag 3 april 2025 09:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De staatschuld is 500 milajrd , altenete IB in pensioenpot 600 miljard,
nou als we een 200 miljard extra staatschuld hebben dan komen we wat meer bij de andere lidstaten in de buurt
ja , is dat erg ??quote:Op donderdag 3 april 2025 09:45 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus de belasting blijft wel bestaan voor loon uit uitkering of pensioen?
Misschien moet je je verkiesbaar stellen, er is wel weer ruimte voor een nieuwe rechtse, fabelachtige querulant.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja , is dat erg ??
ik had het over arbeid , dat zal zwartwerken aanpakken en het verschil met de ZZP er verkleinen
andere belastingen op kapitaal en niet werken die blijven
daar heb ik mijzelf ook mee ja
misschien moeten we de hele overheid vervangen door AIquote:Op donderdag 3 april 2025 09:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Misschien moet je je verkiesbaar stellen, er is wel weer ruimte voor een nieuwe rechtse, fabelachtige querulant.
Ah jij wilt de oppositie het zwijgen opleggen. Kun jij het niet beter in de Russische politiek zoeken?quote:Op donderdag 3 april 2025 00:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Of de VSquote:Op donderdag 3 april 2025 10:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah jij wilt de oppositie het zwijgen opleggen. Kun jij het niet beter in de Russische politiek zoeken?
Dan wordt meteen Nederland volgebouwd met bejaardentehuizen. BOCs - Bejaarden Opvang Centra. Krijg je het COB Centraal Orgaan Bejaarden.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Misschien moet je je verkiesbaar stellen, er is wel weer ruimte voor een nieuwe rechtse, fabelachtige querulant.
Maar goed ook, want het water loopt ons over de voeten met die tsunami aan bejaarden en het worden er alleen maar meer en meer en meer. Opbergen maar.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan wordt meteen Nederland volgebouwd met bejaardentehuizen. BOCs - Bejaarden Opvang Centra. Krijg je het COB Centraal Orgaan Bejaarden.
Dat zeg ik niet maar men moet wel samenwerken voor nederland ,quote:Op donderdag 3 april 2025 10:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah jij wilt de oppositie het zwijgen opleggen. Kun jij het niet beter in de Russische politiek zoeken?
daar is nog wel wat oppositie he ,quote:
Nee, onmogelijk.quote:Op donderdag 3 april 2025 05:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Of misschien was jouw comment niet zo goed als je dacht.
De oppositie dient ook wetsvoorstellen in, beter opletten. Ik schud ze zo uit mijn mouwquote:Op donderdag 3 april 2025 10:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet maar men moet wel samenwerken voor nederland ,
de oppositie kan ook wetsvoorstellen indienen , daar zie ik ook niets van
GroenLinks-PvdA dient wetsvoorstel in om fossiele subsidies per 2030 af te schaffenquote:Op donderdag 3 april 2025 10:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De oppositie dient ook wetsvoorstellen in, beter opletten. Ik schud ze zo uit mijn mouw
https://nos.nl/artikel/25(...)n-gewonden-strafbaar
https://www.welingelichte(...)en-met-eigen-zzp-wet
https://groenlinkspvda.nl/nieuws/wetsvoorstel-fossiele-subsidies/
De oppoisitie is echter geen stempelmachine van het kabinet. Dus die moeten toch echt zelf draagvlak vinden.
Het vuurwerkverbod is ook gewoon van Groen Linksquote:Op donderdag 3 april 2025 10:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De oppositie dient ook wetsvoorstellen in, beter opletten. Ik schud ze zo uit mijn mouw
De oppoisitie is echter geen stempelmachine van het kabinet. Dus die moeten toch echt zelf draagvlak vinden.
Zou kunnen, ik heb het eerste het beste gepakt wat ik in 1 seconde googlen kon vinden.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:52 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het vuurwerkverbod is ook gewoon van Groen Links
quote:Op donderdag 3 april 2025 10:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik heb het eerste het beste gepakt wat ik in 1 seconde googlen kon vinden.
Het vuurwerkverbod is ook gewoon van Groen Links.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, Faber heeft het gewoon teveel lol met clowntje spelen en negatieve aandacht zoeken.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Het vuurwerkverbod is ook gewoon van Groen Links.
Voor Groen Links geld dat ze haar best moeten doen om dit vuurwerkverbod door de tweede en eerste kamer te loodsen en ditzelfde zou moeten gelden voor het huidige kabinet. Dat Faber, terwijl de meerderheid staat te springen om strengere wetgeving, niet haar best doet om de plannen af te stemmen met de partijen die ze nodig heeft voor deze meerderheid, dat kun je de oppositie niet aanrekenen
een minister voortdurend afbreken dat heeft geen zinquote:Op donderdag 3 april 2025 10:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, Faber heeft het gewoon teveel lol met clowntje spelen en negatieve aandacht zoeken.
Maar ze zoekt ook niet echt die medewerking, ze probeert vooral haar eigen zin erdoor te drukken, zelfs als dat niet haalbaar is. Soms kun je beter compromissen zoeken en kijken wat wel haalbaar is binnen de coalitie. Dat is politiek.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een minister voortdurend afbreken dat heeft geen zin
je moet ervan uitgaan dat ze haar taak probeert uit te voeren zoals het haar juist is, en dat is het aantal asielzoekers terug dringen
het Deense model dat zal hier niet lukken omdat er geen medewerking is,
Dan moet ze dat op een wettelijke manier regelenquote:Op donderdag 3 april 2025 13:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je moet ervan uitgaan dat ze haar taak probeert uit te voeren zoals het haar juist is, en dat is het aantal asielzoekers terug dringen
Nou de manier waarop ze dat probeert zorgt daar vooralsnog niet voor. Door al die clowneske acties is er nog geen enkele asielzoeker minder gekomen. Dus dan krijgt ze kritiek.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Heeft ze het al geprobeerd dan? Ik heb nog geen wet gezien.quote:het Deense model dat zal hier niet lukken omdat er geen medewerking is,
Kunnen die senioren lekker voor zichzelf en elkaar gaan vrijwilligen. En dan hebben ze ook geen lintjes nodig.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan wordt meteen Nederland volgebouwd met bejaardentehuizen. BOCs - Bejaarden Opvang Centra. Krijg je het COB Centraal Orgaan Bejaarden.
Vooralsnog is de kans groter dat een Deens model hier niet ingevoerd gaat worden, omdat Faber niet in staat is om de juiste papieren op tijd naar de ministerraad te sturen.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat doen die echt wel he, tijd genoeg als je niet hoeft te werken en gezond blijvenquote:Op donderdag 3 april 2025 13:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Kunnen die senioren lekker voor zichzelf en elkaar gaan vrijwilligen. En dan hebben ze ook geen lintjes nodig.
Waarom doet rechts het dan niet met hun meerderheid en hun minister?quote:Op donderdag 3 april 2025 13:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar links gaat het hier niet doen
Ik vind de wet echt de goede richting hebben. De controle is hard nodig. Dat er dan wel een vorm van inspectie moet zijn met een redelijke pakkans heb je gelijk in. Voordeel als je met een toelatingsstelsel werkt: men moet vooraf laten zien wat men van plan is, daar kun je op controleren en je kunt de toelating dan ook weer intrekken als er niet aan wordt voldaan.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:41 schreef KaheemSaid het volgende:
Wat vinden jullie van de Wet toelating terbeschikkingstelling van arbeidskrachten, de wet die vind dat ministeries moeten bepalen of uitzendbureau’s de markt mogen betreden?
Volgens commissie Roemer was de staat niet in staat om de uitzendbureau’s te controleren. Waarom zou het ministerie dit wrl zijn vraag ik mij dan af
¤ 20,- erbij, u kunt daar op wachten maar mevrouw kan niet wachten.quote:Op donderdag 3 april 2025 17:04 schreef Hanca het volgende:
PVV'ers nemen Anema onder vuur omdat ze een deel van de verkiezingsbelofte na komt: https://www.ad.nl/politie(...)euro-extra~aa8e671c/
Verlagen eigen risico met 220 zorgt voor een premieverhoging van 200 euro. Dat vertelde iedereen al rond de verkiezingen, maar de PVV kiezer wilde niet luisteren, het PVV programma was niet doorgerekend en nu ziet de PVV kiezer dat de gemiddelde persoon er dik op achteruit gaat. En nu zijn ze boos om iets wat ieder ander allang wist.
je kunt niet ongelimiteerd asielzoekers binnenhalen , en geen woningen voor hen bouwen , men het idee dat ze vanzelf weer weggaan , dat gaat agressie opleveren, men wordt BOOSquote:Op donderdag 3 april 2025 10:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, Faber heeft het gewoon teveel lol met clowntje spelen en negatieve aandacht zoeken.
quote:Komst azc’s leidt in hele land tot woede en frustratie bij burgers, lokale politici geïntimideerd: ’Ik werd bij mijn strot gegrepen’
Koen van Eijk en Marcel Vink
2 min geledenin Binnenland
0
Amsterdam - Boeren, burgers en buitenlui verzetten zich met hand en tand tegen asielzoekerscentra.
In het hele land leidt de komst van vluchtelingen tot angst, woede en spanningen, maar ook tot agressie en bedreigingen. Burgers zijn gefrustreerd, bestuurders geïntimideerd.
Zelf noemen ze zich naar verluidt Marjolein's Angels.quote:Op donderdag 3 april 2025 19:39 schreef Szura het volgende:
Natuurlijk zijn de altijd terroristische boeren weer betrokken bij dat soort verzet, tuig
Zo lang het werkt blijven ze terugkomen, natuurlijk.quote:Op donderdag 3 april 2025 19:39 schreef Szura het volgende:
Natuurlijk zijn de altijd terroristische boeren weer betrokken bij dat soort verzet, tuig
Tsjah dit is toch een keuze? Zorgbehoevende ontzien en de rest maar betalen.quote:Op donderdag 3 april 2025 17:04 schreef Hanca het volgende:
PVV'ers nemen Anema onder vuur omdat ze een deel van de verkiezingsbelofte na komt: https://www.ad.nl/politie(...)euro-extra~aa8e671c/
Verlagen eigen risico met 220 zorgt voor een premieverhoging van 200 euro. Dat vertelde iedereen al rond de verkiezingen, maar de PVV kiezer wilde niet luisteren, het PVV programma was niet doorgerekend en nu ziet de PVV kiezer dat de gemiddelde persoon er dik op achteruit gaat. En nu zijn ze boos om iets wat ieder ander allang wist.
Opkomen voor je eigen dochter?quote:Op donderdag 3 april 2025 19:39 schreef Szura het volgende:
Gaan de toeslagen dan ook weer omhoog?quote:Op donderdag 3 april 2025 20:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tsjah dit is toch een keuze? Zorgbehoevende ontzien en de rest maar betalen.
En met de zorgtoeslag gaat vooral de gezonde jan modaal er op achteruit.
Gaat dat niet automatisch? Ik dacht dat dat hetzelfde in zijn werk ging als huurtoeslag, dus een max betalen en alles daarboven vergoed.quote:Op donderdag 3 april 2025 20:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Gaan de toeslagen dan ook weer omhoog?
Misschien moeten we ze wat meer verspreiden, niet allemaal in grote AZC’s.quote:Op donderdag 3 april 2025 20:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Opkomen voor je eigen dochter?
https://nos.nl/r/615916
Ja waarom zouden alleen Friese 13 jarige meisjes lastig gevallen worden! Ook in Limburg, Zeeland en op de Waddeneilanden verdienen ze overlast.quote:Op donderdag 3 april 2025 20:49 schreef KaheemSaid het volgende:
F
[..]
Misschien moeten we ze wat meer verspreiden, niet allemaal in grote AZC’s.
Wat een simpel gelul weer allemaalquote:Op donderdag 3 april 2025 20:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja waarom zouden alleen Friese 13 jarige meisjes lastig gevallen worden! Ook in Limburg, Zeeland en op de Waddeneilanden verdienen ze overlast.
Mag dat sprookje de wereld uit:quote:Op donderdag 3 april 2025 20:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja waarom zouden alleen Friese 13 jarige meisjes lastig gevallen worden! Ook in Limburg, Zeeland en op de Waddeneilanden verdienen ze overlast.
Ik las het al elders door een zeer gewaardeerde poster hier.quote:Op donderdag 3 april 2025 21:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mag dat sprookje de wereld uit:
https://nos.nl/l/2444296
https://nos.nl/artikel/22(...)ot-onveiligere-buurt
https://www.gelderlander.(...)r-overlast~a649e305/
Dat er in een AZC af en toe een crimineel zit, net als in letterlijk elke wijk, geeft nog steeds niemand het recht om al die mensen over 1 kam te scheren. Overlast door AZC's is zeer, zeer beperkt en omwonenden zijn uiteindelijk vaak enthousiast over een AZC in de buurt. Dat is niet alleen mijn ervaring, ook in de media kun je dat gewoon lezen:
https://www.ad.nl/binnenl(...)en-houding~ad71c4af/
https://www.trouw.nl/binn(...)ielzoekers~b872c0c7/
Ga nou niet mee in dat ongekende slachtoffersnarratief van Wilders.
En hoe meer spreiding, hoe kleiner de AZC's en dus hoe makkelijker het is om activiteiten te verzinnen die verveling voorkomen. Als je bang bent voor overlast door AZC's zou je enorm fan moeten zijn van de spreidingswet.
Linkse partijen hebben dit voorgesteld maar rechts wil dit niet.quote:Op donderdag 3 april 2025 21:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik las het al elders door een zeer gewaardeerde poster hier.
Waarom geen azc's in gemeenten en steden waar er veel op asielzoekers vriendelijke partijen wordt gestemd? Dat lijkt mij serieus een win win win. Win voor de PVV, win voor partijen die voor opvang van asielzoekers zijn, en de asielzoekers zelf worden opgevangen in een omgeving waarin zij het meeste warm welkom worden geheten.
Das raar, dat heb ik niet meegekregen.quote:Op donderdag 3 april 2025 21:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Linkse partijen hebben dit voorgesteld maar rechts wil dit niet.
https://dekanttekening.nl(...)chtelingen-opvangen/quote:Op donderdag 3 april 2025 21:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Das raar, dat heb ik niet meegekregen.
Linkse partijen willen opvangen in gemeenten waar links verhoudingsgewijs het meeste is vertegenwoordigd? Heb je een linkje voor mij?
Ik heb persoonlijk mijn gemeente voorgesteld van de lege school in mijn straat een asielzoekerscentrum te maken, helaas brak 2 maand later de oorlog in Oekraïne uit en sindsdien zitten er Oekraïners in (ook prima).quote:Op donderdag 3 april 2025 21:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik las het al elders door een zeer gewaardeerde poster hier.
Waarom geen azc's in gemeenten en steden waar er veel op asielzoekers vriendelijke partijen wordt gestemd? Dat lijkt mij serieus een win win win. Win voor de PVV, win voor partijen die voor opvang van asielzoekers zijn, en de asielzoekers zelf worden opgevangen in een omgeving waarin zij het meeste warm welkom worden geheten.
in die landen zijn meisjes op die leeftijd rijp om nageslacht te makenquote:Op donderdag 3 april 2025 20:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja waarom zouden alleen Friese 13 jarige meisjes lastig gevallen worden!
Ook in Limburg, Zeeland en op de Waddeneilanden verdienen ze overlast.
Ik kom ook niet met veel asielzoekers in aanraking, tenminste niet fysiek en ook niet verbaal. Sterker nog, ik heb er nog nooit last van gehad of mij bedreigd gevoelt door hun. Hooguit wat schreeuwen.quote:Op donderdag 3 april 2025 22:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk mijn gemeente voorgesteld van de lege school in mijn straat een asielzoekerscentrum te maken, helaas brak 2 maand later de oorlog in Oekraïne uit en sindsdien zitten er Oekraïners in (ook prima).
Maar ik denk juist dat er wat te winnen is in PVV wijken: ik ken niemand die veel met asielzoekers in aanraking komt die PVV stemt. Sterker: de meeste PVVers komen nooit met zogenaamde buitenlanders in aanraking en als ze daar wel mee in aanraking komen zijn dat altijd volgens hen 'uitzonderingen', "want deze valt wel mee". Tot aan ouders van kinderen die met zo'n zogenaamde buitenlander thuis komen aan toe.
quote:Op donderdag 3 april 2025 20:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zelf noemen ze zich naar verluidt Marjolein's Angels.
Ja leuk dat je dat vind, maar dan moet je toch echt bij mevrouw Faber zijn die niet haar best doet om met een strenge wet te komen, ondanks dat ze een meerderheid heeft die dat wel wil.quote:Op donderdag 3 april 2025 19:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je kunt niet ongelimiteerd asielzoekers binnenhalen , en geen woningen voor hen bouwen , men het idee dat ze vanzelf weer weggaan , dat gaat agressie opleveren, men wordt BOOS
Er gaat niemand weg , die mensen hebben ieder 5000 euro geleend voor de overtocht , die kunnen niet terug
voor wat woningbouw aan de rand van het dorp is men 10 jaar aan het soebatten en een AZC op hetzelfde weiland is in twee weken geregeld , dat is niet uit te leggen
[..]
[ afbeelding ]
Tja...quote:Op donderdag 3 april 2025 17:04 schreef Hanca het volgende:
Even anders gevraagd. Wil jij ook strengere wetgeving of vind je het mooi dat Faber faalt?quote:Op donderdag 3 april 2025 23:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja leuk dat je dat vind, maar dan moet je toch echt bij mevrouw Faber zijn die niet haar best doet om met een strenge wet te komen, ondanks dat ze een meerderheid heeft die dat wel wil.
Ik vind het persoonlijk geen heel belangrijk onderwerp dus het laat me onverschillig of er een paar duizend meer of minder zijn. Als Faber een rechtsstatelijk goede wet kan produceren dan mag die van mij slagen.quote:Op donderdag 3 april 2025 23:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Even anders gevraagd. Wil jij ook strengere wetgeving of vind je het mooi dat Faber faalt?
Ik hoorde dat de buurman van mijn vader de 'Buurtvereniging Eikenlaan 18 t/m 22' op wil gaan richten. Zie dat maar eens netjes te ondervangen met wetgeving. Ik vind anderhalf jaar nog ambitieus.quote:Op vrijdag 4 april 2025 08:18 schreef alpeko het volgende:
@:Hanca zoals ik al verwachtte: minimaal 1,5 jaar nodig om het vuurwerkverbod uitgewerkt te krijgen. Komende 2 jaar verandert er dan vermoedelijk nog niks.
Arme Wiersma, ze doet niks en dan krijgt ze ook nog kritiek, ik vind dat echt seksisme. Moet ik dit eigenlijk zien als een oproep voor meer Woke?quote:Minister Femke Wiersma: "Mij koppigheid verwijten is niet vrij van seksisme"
Ze is koppig. En dat zorgt voor ergernis. Landbouwminister Femke Wiersma heeft dat de afgelopen tijd regelmatig gehoord. Ze vindt er ook wat van, liet ze woensdag in de Kamercommissie landbouw blijken.
"Ik sta voor mijn portefeuille. Bij een mannelijke minister wordt dat 'vastberaden' genoemd, maar mij noemen ze koppig. Dat is volgens mij niet vrij van seksisme."
Bron: Omrop Fryslân
Ze is Fries, daarom is ze koppig. Racisme!quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:25 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Arme Wiersma, ze doet niks en dan krijgt ze ook nog kritiek, ik vind dat echt seksisme. Moet ik dit eigenlijk zien als een oproep voor meer Woke?
Ik vind het misogyne termen als ik de waarden en normen toepas die ook golden toen Kaag minister was.quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:25 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Arme Wiersma, ze doet niks en dan krijgt ze ook nog kritiek, ik vind dat echt seksisme. Moet ik dit eigenlijk zien als een oproep voor meer Woke?
Heks is gelijk aan koppig?quote:Op vrijdag 4 april 2025 10:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind het misogyne termen als ik de waarden en normen toepas die ook golden toen Kaag minister was.
De Staatscourant voor je plezier lezen is wel voor de ékten.quote:Op vrijdag 4 april 2025 08:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Van de week 'ns wat debatten gevolgd en mijn God, wat een hufter is Geert Wilders toch. Ontzettend ergerlijk. Ik hou het maar bij het nieuws of de staatscourant voortaan.
Kijk, mij boeien die opmerkingen niet. Maar er wordt met twee maten gemeten.quote:
Heks heeft wel een iets andere lading dan koppig he.quote:Op vrijdag 4 april 2025 10:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kijk, mij boeien die opmerkingen niet. Maar er wordt met twee maten gemeten.
Het Deense model kan sowieso niet want Denemarken heeft een opt out.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Deense_asielmodel
Precies, bedongen in het verdrag van Maastricht in 1992. Als Nederland een opt out wil zullen alle EU lidstaten het er mee eens moeten zijn en dat zie ik niet gebeuren omdat dat tegen hun eigen belang in gaat.quote:Op vrijdag 4 april 2025 11:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het Deense model kan sowieso niet want Denemarken heeft een opt out.
Het is natuurlijk een kwestie van tijd voordat Nederland die opt-out ook in handen heeft, getuige de vuist op tafel en stevige brief van Faber naar Brussel. Je weet wel, dat briefje dat ze stuurde naar de Europese Commissie, terwijl het de Europese Raad is die over dat soort verzoeken en besluiten gaat hahaha.quote:Op vrijdag 4 april 2025 11:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het Deense model kan sowieso niet want Denemarken heeft een opt out.
Dat is wat ik ook steeds zei hoor, dat het per 2 jan 2026 in zou gaan op zijn vroegst. De inkoop is al voor een heel deel gedaan, dat compenseren en vernietigen leek me sterk.quote:Op vrijdag 4 april 2025 08:18 schreef alpeko het volgende:
@:Hanca zoals ik al verwachtte: minimaal 1,5 jaar nodig om het vuurwerkverbod uitgewerkt te krijgen. Komende 2 jaar verandert er dan vermoedelijk nog niks.
Anders: dit was helaas een noodzakelijk debat, waaruit maar weer eens bleek dat deze bewindspersonen het feitelijk nergens over met elkaar eens zijn en de coalitie ook los zand is.quote:
Frans Timmermans ging wel even stevig uit zijn plaat na dat getier van Geert Wilders. Al met al vind ik het maar een hoop tijdverspilling. Die lui treden 100x in herhaling. Doodvermoeiend. Ik zou zo niet kunnen werken.quote:Op vrijdag 4 april 2025 11:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Anders: dit was helaas een noodzakelijk debat, waaruit maar weer eens bleek dat deze bewindspersonen het feitelijk nergens over met elkaar eens zijn en de coalitie ook los zand is.
Partijen als Fvd en PVV, met een delegatie VVD'ers en BBB'ers zijn stiekem groot fan van Maga en Rusland. Als Musk roept dat empathie de grootste vijand is (van de multimiljardairs die aan de touwtjes trekken), dan kunnen we wel ophouden over logica en nuance.quote:Op vrijdag 4 april 2025 10:09 schreef aquawoman het volgende:
Dingen roepen over asielzoekers alsof het een homogene groep is nogal simplistisch. Je hebt net als in alle groepen heel veel verschillende mensen, goede, slechte, jonge, oude, slimme, domme etc. En er is een systeem om dat te beoordelen.
Asielzoekers als een geheel zien en in zijn geheel te criminaliseren, dat is dehumanisatie. En mensen die dat hebben gedaan in het verleden stonden niet per se aan de goede kant van de geschiedenis.
Anders, een nutteloze dag waarbij de uitkomst al vast stond en iedereen zijn eigen talking points nog een keer voor de bühne ging herhalen zonder 1 stap dichterbij elkaar te komen.quote:
Die grote plenaire debatten met veel aandacht in de media zijn ook het minst belangrijke deel van hun werk.quote:Op vrijdag 4 april 2025 12:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Frans Timmermans ging wel even stevig uit zijn plaat na dat getier van Geert Wilders. Al met al vind ik het maar een hoop tijdverspilling. Die lui treden 100x in herhaling. Doodvermoeiend. Ik zou zo niet kunnen werken.
We zijn in tijden dat bepaalde kabinetten en regeringen al lang en breed gevallen hadden moeten zijn, maar men houdt het los zand krampachtig bijelkaar voor de rechts radicale droom. En die ligt niet in bestaanszekerheid van mensen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 12:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die grote plenaire debatten met veel aandacht in de media zijn ook het minst belangrijke deel van hun werk.
Ik zou niet eens zeggen "voor de radicaal-rechtse droom", maar uit omdat ze stilstand en niks doen beter vinden dan een kabinet waar Timmermans invloed heeft.quote:Op vrijdag 4 april 2025 12:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We zijn in tijden dat bepaalde kabinetten en regeringen al lang en breed gevallen hadden moeten zijn, maar men houdt het los zand krampachtig bijelkaar voor de rechts radicale droom. En die ligt niet in bestaanszekerheid van mensen.
Ja maar ze kunnen niks veranderen door links. Die werkt ze de hele tijd tegen, net zo als de rechtstaat en de Raad van State!quote:Op vrijdag 4 april 2025 12:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zou niet eens zeggen "voor de radicaal-rechtse droom", maar uit omdat ze stilstand en niks doen beter vinden dan een kabinet waar Timmermans invloed heeft.
Die trend is niet alleen in Nederland zichtbaar en iets dat rond Timmermans draait. Het is een verschuiving van de moraal dat alles in het midden en links van het midden wordt getorpedeerd en het zwaartepunt van grenzen aan het vervagen zijn.quote:Op vrijdag 4 april 2025 12:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zou niet eens zeggen "voor de radicaal-rechtse droom", maar uit omdat ze stilstand en niks doen beter vinden dan een kabinet waar Timmermans invloed heeft.
Ik bedoelde ook geheel PvdA-GL, met voor de PVV hangers Timmermans als de belichaming van dat kwaad.quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Die trend is niet alleen in Nederland zichtbaar en iets dat rond Timmermans draait.
Dit kabinet zegtquote:Op vrijdag 4 april 2025 15:53 schreef MoreDakka het volgende:
Een kabinet dat vrijwel niets doet lijkt me een uitstekend idee. Politici hebben altijd de 'we moeten wat doen'-ziekte.
Er zijn mensen die vinden dat de overheid beter niks kan doen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 16:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit kabinet zegt
Stikstof - doen we niks aan
Huizenbouw - doen we niks aan
Klimaatproblemen - doen we niks aan
Hoge inflatie (door hoge winsten) - doen we niks aan
Huisvestingsproblemen asiel - doen we niks aan
Jij vindt dat daadwerkelijk goede politiek?
Over dat domme plan hebben we sinds september ook al niks meer gehoordquote:Op vrijdag 4 april 2025 11:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Precies, bedongen in het verdrag van Maastricht in 1992. Als Nederland een opt out wil zullen alle EU lidstaten het er mee eens moeten zijn en dat zie ik niet gebeuren omdat dat tegen hun eigen belang in gaat.
Is gewoon wensdenken zoals zoveel. Ook doen alsof er geen stikstofprobleem is. Lopen er zat rond hier op FOK!quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:18 schreef Szura het volgende:
[..]
Over dat domme plan hebben we sinds september ook al niks meer gehoord
Dat Faber, Wiersma, Rummenie en nog een aantal anderen beter niks kunnen gaan doen: eens. Ik gun ze zelfs hun wachtgeld nog wel, laat ze lekker gaan uitzoeken waar ze wel geschikt voor zijn (ik stel iets voor waarbij je geen leiding geeft, geen beslissingen hoeft te nemen en het liefst ook niet teveel moet nadenken, glazenwasser oid).quote:Op vrijdag 4 april 2025 16:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zijn mensen die vinden dat de overheid beter niks kan doen.
Als je kijkt naar onze overheid en de mensen die daar rondlopen dan begin ik dat een steeds sympathieker standpunt te vinden.
Overal in de wereld zijn de rechtsen een vakantie van de liberale democratie aan het vieren. De VVD zag likkebaardend de kans schoon om aan een vierjarige Rumspringa te beginnen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 12:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We zijn in tijden dat bepaalde kabinetten en regeringen al lang en breed gevallen hadden moeten zijn, maar men houdt het los zand krampachtig bijelkaar voor de rechts radicale droom. En die ligt niet in bestaanszekerheid van mensen.
quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kabinet over heffingen: geen spierballen, maar diplomatiek overleg met Trump - https://nos.nl/l/2562340
Tsja..
Niet helemaal een faire weergave wat mij betreft. De volgorde is: eerst gesprekken nog een kans geven, daarna bereid tot tegenmaatregelen. Precies de route die de Commissie ook heeft geschetst. In plaats van meteen met hagel te schieten eerst de impact goed in kaart brengen en daarop finetunen wat je hebt klaarliggen aan evt tegenacties. Kan ook niet anders, want je hebt hier met 27 lidstaten te maken dus belangrijk om zo veel mogelijk eensgezind te blijven.quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kabinet over heffingen: geen spierballen, maar diplomatiek overleg met Trump - https://nos.nl/l/2562340
Tsja..
Nou ja, zelfs als je richting minarchisme zou willen, zal het kabinet eerst wat moeten doen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:53 schreef MoreDakka het volgende:
Een kabinet dat vrijwel niets doet lijkt me een uitstekend idee. Politici hebben altijd de 'we moeten wat doen'-ziekte.
quote:Op vrijdag 4 april 2025 16:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit kabinet zegt
kloptquote:Op vrijdag 4 april 2025 16:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zijn mensen die vinden dat de overheid beter niks kan doen.
.
Allicht, maar het alternatief van bijvoorbeeld de vorige coalitie vind ik een groter probleem.quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, zelfs als je richting minarchisme zou willen, zal het kabinet eerst wat moeten doen.
Weer volledig fout.quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
klopt
kun je niets aan doen, ligt bij brussel
en huizenbouw valt onder ruimtelijke ordening, dat ligt bij de provincies tegenwoordig ,
daar kan de regering niets mee aan doen
oplossen van de kindertoeslag affaire vind ik wel belangrijk op dit momentquote:Op vrijdag 4 april 2025 17:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Allicht, maar het alternatief van bijvoorbeeld de vorige coalitie vind ik een groter probleem.
Een coalitie die echt wat wil doen, bijvoorbeeld ook aan migratiestromen. Dat is een nachtmerrie voor jou?quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Allicht, maar het alternatief van bijvoorbeeld de vorige coalitie vind ik een groter probleem.
VVD’ers die Ruslandfan zijn? Hoe kom je daar precies bij?quote:Op vrijdag 4 april 2025 12:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Partijen als Fvd en PVV, met een delegatie VVD'ers en BBB'ers zijn stiekem groot fan van Maga en Rusland. Als Musk roept dat empathie de grootste vijand is (van de multimiljardairs die aan de touwtjes trekken), dan kunnen we wel ophouden over logica en nuance.
https://www.ad.nl/politie(...)lein-faber~a3fb761d/quote:Voor de zoveelste keer stonden de schijnwerpers deze week gericht op Marjolein Faber. Terwijl de asielminister haar gezin angstvallig afschermt, blogt haar man vrolijk over hun privéleven.
De vorige coalitie had daar enorm veel last van, wat geleid heeft tot enorme uitgaven en een hardnekkige inflatie die maar niet wil zakken. Nee bedankt.quote:
Kwamen die kortzichtigen van de SP ook maar eens tot inkeerquote:Op vrijdag 4 april 2025 19:03 schreef Hanca het volgende:
Antwoord van Ouwehand aan Thieme: https://www.trouw.nl/poli(...)als-poetin~bbdc80b8/
Uitstekend verhaal van Ouwehandquote:Op vrijdag 4 april 2025 19:03 schreef Hanca het volgende:
Antwoord van Ouwehand aan Thieme: https://www.trouw.nl/poli(...)als-poetin~bbdc80b8/
Ondertussen een bom onder onderwijs-TV ook met het schrappen van de NTR. De Amerikaanse lijn begint hier ook te komen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 16:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit kabinet zegt
ze laten kinderen liever verdrinken......quote:NOS Nieuws
•
vandaag, 19:35
•
Aangepast vandaag, 21:04
Verplicht schoolzwemmen komt niet terug: te duur en te tijdrovend
Deel dit artikel
Het verplichte schoolzwemmen voor kinderen op de basisschool komt niet terug. De herinvoering van het schoolzwemmen kost zo'n 145 miljoen euro en leraren zijn er te veel tijd mee kwijt, vindt het kabinet. "Scholen moeten zich kunnen focussen op de basisvaardigheden lezen, schrijven en rekenen", schrijft staatssecretaris Karremans van Jeugd, Preventie en Sport aan de Tweede Kamer.
De Tweede Kamer wil wel dat het schoolzwemmen terugkomt, omdat steeds meer kinderen geen zwemdiploma hebben. Vooral kinderen uit armere gezinnen of met een migratieachtergrond blijken buiten school niet naar de zwemles te gaan. De kosten van het halen van een A-diploma lopen uiteen van 500 tot 1100 euro per kind. Niet alleen het lesgeld moet betaald worden, maar ook inschrijvings- en afzwemgeld en het vervoer naar het zwembad.
Drukke ouders
Kamerleden lijkt de terugkeer van het schoolzwemmen ook goed om de bezoekerscijfers van het zwembad op te krikken en de al drukke ouders te ontzien.
Het kabinet heeft een onderzoek naar de terugkeer van het schoolzwemmen laten doen, maar is niet overtuigd. Het is niet alleen duur, maar de scholen voelen er ook weinig voor. De heen- en terugreis, het omkleden en de zwemles zelf nemen te veel tijd in beslag, is een breed gedeeld gevoel.
Laten we wat dat betreft eerst het debat afwachten, 14 april. NTR afschaffen en hun programma's stoppen is natuurlijk niet hetzelfde.quote:Op vrijdag 4 april 2025 21:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ondertussen een bom onder onderwijs-TV ook met het schrappen van de NTR. De Amerikaanse lijn begint hier ook te komen.
Het zou belachelijk zijn om met de dalende onderwijs cijfers een heel dagdeel per week aan zwemmen te besteden, terwijl bijna ieder kind al voor het schoolzwemmen vroeger begon A en B heeft (het percentage kinderen zonder zwemdiploma's schommelt rond de 8%). Dan kun je beter gericht werken op de doelgroepen die nu hun zwemdiploma niet halen, in plaats van het onderwijs nog verder af te breken. Of zwemles gratis maken, aangezien de kosten de hoofdreden zijn. Straks moeten ze niet alleen nog leren klokkijken in de brugklas, maar ook nog leren lezen en schrijven door al die extraatjes die er bij het onderwijs geduwd worden.quote:Op vrijdag 4 april 2025 21:08 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ze laten kinderen liever verdrinken......
ouders te druk als smoes gebruiken...
nu moeten die ouders zelf zwemles gaan regelen ...ja dat zal ze meer tijd opleveren
De kleuterklas dan dus, want anders is het echt dubbelop omdat 90% van de kinderen het al hebben geleerd.quote:Op vrijdag 4 april 2025 21:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik vind het een slechte zaak dat het schoolzwemmen niet terugkomt. In een land als Nederland met zoveel water zou zwemmen een basisvaardigheid moeten zijn die iedereen aanleert. Als je het bij het schoolzwemmen niet leert, dan komt het er later meestal nooit meer van.
Behalve dat het schoolzwemmen weer verplicht zou moeten worden, zou het ook op alle basisscholen in dezelfde groep moeten worden aangeboden. Het komt toch best vaak voor dat kinderen, meestal als gevolg van een verhuizing, op een gegeven moment van basisschool wisselen. Als de nieuwe basisschool het schoolzwemmen in een eerdere groep aanbiedt als de oude basisschool, dan kan het dus gebeuren dat een kind het schoolzwemmen mist. Om dat te voorkomen zouden alle basisscholen het schoolzwemmen in dezelfde groep aan moeten bieden.
Volgens mij was dat al alleen nog maar te vinden op YT.quote:Op vrijdag 4 april 2025 21:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ondertussen een bom onder onderwijs-TV ook met het schrappen van de NTR. De Amerikaanse lijn begint hier ook te komen.
Inderdaad ik had zelf al A en B voordat ik schoolzwemmen kreeg destijds. Sommige ouders zijn wat proactiever met dat soort dingenquote:Op vrijdag 4 april 2025 21:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
De kleuterklas dan dus, want anders is het echt dubbelop omdat 90% van de kinderen het al hebben geleerd.
Eens dat leren zwemmen belangrijk is, maar niet ipv lezen, schrijven of rekenen en al helemaal niet in de tijd van een leerkracht. Maak zwemles gratis en men doet het gewoon in eigen tijd.
Onderwijs-TV als in het klokhuis.quote:Op vrijdag 4 april 2025 21:55 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Volgens mij was dat al alleen nog maar te vinden op YT.
Het kost ook enorm veel tijd. Een hele klas in de bus, naar een zwembad te, om te kleden, zwemles, weer omkleden, weer met de bus terug, de klas weer installeren.quote:Op vrijdag 4 april 2025 21:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
De kleuterklas dan dus, want anders is het echt dubbelop omdat 90% van de kinderen het al hebben geleerd.
Eens dat leren zwemmen belangrijk is, maar niet ipv lezen, schrijven of rekenen en al helemaal niet in de tijd van een leerkracht. Maak zwemles gratis en men doet het gewoon in eigen tijd.
subsidieer het dan voor de laagste inkomensgroepen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ook, dan moet het via de gemeente lopen, net als het sportfonds. Maar dan loop je wel het risico dat bepaalde groepen die route niet vinden.quote:Op vrijdag 4 april 2025 22:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
subsidieer het dan voor de laagste inkomensgroepen.
Je hebt in mijn gemeente een regeling voor zodat minder bedeelde gezinnen gratis ABC kunnen halen, deze regeling kost ¤1250,-.quote:Op vrijdag 4 april 2025 23:46 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben inderdaad wel benieuwd wat het kost om zwemles buiten school gewoon gratis voor iedereen te maken.
Daarom is het zo gek nog niet dat kinderen via school in elk geval wat kennismaken met zwemmen. Hier in de gemeente is er een variant op schoolzwemmen en daar doen alle scholen ook graag aan mee.quote:Op zaterdag 5 april 2025 07:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kan ook, dan moet het via de gemeente lopen, net als het sportfonds. Maar dan loop je wel het risico dat bepaalde groepen die route niet vinden.
Dat laatste is wat mij betreft wel een probleem, maar dat heb ik al vaker genoemd. Allerlei verenigingen e.d. bieden vanalles aan wat wel nuttig is en 'het is maar een paar dagen', mijn ervaring is dat steeds meer scholen de neiging hebben aan al die zaken graag mee te doen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 07:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daarom is het zo gek nog niet dat kinderen via school in elk geval wat kennismaken met zwemmen. Hier in de gemeente is er een variant op schoolzwemmen en daar doen alle scholen ook graag aan mee.
B is wel echt nuttig wat mij betreft, daar leer je toch minder snel in paniek te raken als je onder water terecht komt. C hebben mijn kinderen ook niet.quote:Op zaterdag 5 april 2025 08:01 schreef Hexagon het volgende:
Is ABC echt nodig? Ik heb zelf alleen A en B. Kon met A al prima zwemmen en dus had ik geen zin meer in nog meer zwemles (ik speelde liever buiten dan dat soort verplichtingen).
B heb ik alleen wegens opgelegd schoolzwemmen en op gaan voor een diploma me positieve aandacht opleverde.
Ach.quote:Faber had geweigerd koninklijke onderscheidingen toe te kennen aan vijf voormalige vrijwilligers van het COA. Schoof en minister Judith Uitermark (Binnenlandse Zaken, NSC) hadden toen getekend. Schoof en Faber moesten de Kamer uitleggen waarom dat niet in tegenspraak was met de eenheid van het kabinetsbeleid. Het leidde onder meer tot een motie van wantrouwen tegen Faber, die door een groot deel van de oppositie werd gesteund. Kwestie afgedaan. Maar in het kabinet is deze week woede en schaamte te horen over Faber, kritiek op Schoof, en zorgen over de interne verhoudingen. En in het kabinet klinkt het dat de positie van Marjolein Faber onhoudbaar is geworden.
Alleen de artikelen die ik lees is Diploma A meer dan de helft van de lessen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 08:01 schreef Hexagon het volgende:
Is ABC echt nodig? Ik heb zelf alleen A en B. Kon met A al prima zwemmen en dus had ik geen zin meer in nog meer zwemles (ik speelde liever buiten dan dat soort verplichtingen).
B heb ik alleen wegens opgelegd schoolzwemmen en op gaan voor een diploma me positieve aandacht opleverde.
Toch vreemd dan dat ik en schoolzwemmen heb gehad en prima onderwijs heb genoten.quote:Op vrijdag 4 april 2025 21:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het zou belachelijk zijn om met de dalende onderwijs cijfers een heel dagdeel per week aan zwemmen te besteden, terwijl bijna ieder kind al voor het schoolzwemmen vroeger begon A en B heeft (het percentage kinderen zonder zwemdiploma's schommelt rond de 8%). Dan kun je beter gericht werken op de doelgroepen die nu hun zwemdiploma niet halen, in plaats van het onderwijs nog verder af te breken. Of zwemles gratis maken, aangezien de kosten de hoofdreden zijn. Straks moeten ze niet alleen nog leren klokkijken in de brugklas, maar ook nog leren lezen en schrijven door al die extraatjes die er bij het onderwijs geduwd worden.
Gewoon terug naar de basis: elke dag lezen, schrijven en rekenen en 1 uur per dag tijd voor wat anders (geschiedenis, aardrijkskunde, tekenen). Weg met al die uitjes die zogenaamd zo vormend of belangrijk zijn, waardoor geen kind meer een boek leest omdat ze dat niet kunnen. Terwijl lezen pas vormend en belangrijk is.
Een beetje een goed opgeleide leerkracht langs de kant van het zwembad laten kijken hoe een badjuf of meester les geeft, dat is pas verspilling.
Klopt denk ik ook wel. De leercurve wordt minder stijl.quote:Op zaterdag 5 april 2025 08:14 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Alleen de artikelen die ik lees is Diploma A meer dan de helft van de lessen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |