SPOILER: Lijst met User ID´sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 61% gewijzigd door Notorious_Roy op 04-04-2025 13:01:58 ]The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
Ken je klassiekersquote:
"Met nieuwe oude games".quote:
Is alleen Remake, Rebirth noemen ze niet....quote:
Was andere streamquote:Op woensdag 2 april 2025 15:52 schreef GGMM het volgende:
"we hebben je al heel wat games laten zien"
Dat zal ik gemist hebben
In september zullen die wel aangekondigd worden in een Nintendo Direct.quote:Op woensdag 2 april 2025 15:51 schreef FlyingFish het volgende:
Als je het afgelopen half uur kijkt heb je echt medelijden met alle mensen die al een Switch hadden. Blijkbaar kunnen die straks pas spellen spelen die allang uit waren voor andere platformen…
Mario kart is voor ons al een reden om hem te kopen, maar voorlopig hebben we weinig andere kosten voor Switch 2 spellen lijkt het.
Dat niet maar een From game die onthuld wordt bij Nintendo is op zich best groots.quote:
Het is ook geen Tetrisquote:
Lijkt op Crocquote:
We hebben al 8 jaar geen nieuwe 3D-Mario gehadquote:Op woensdag 2 april 2025 16:03 schreef FlyingFish het volgende:
Donkey Kong ziet er wel tof uit! Ook weer eens wat nieuws! Mooie afsluiting!
En 11 jaar geen nieuwe Mario Kartquote:Op woensdag 2 april 2025 16:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
We hebben al 8 jaar geen nieuwe 3D-Mario gehad
Ik had zelf ook liever Mario gehad, maar ik verwacht wel dat die op korte termijn sowieso aangekondigd gaat worden, misschien voor een release dit najaar. Maar ik hou wel van wat verrassends/nieuws.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
We hebben al 8 jaar geen nieuwe 3D-Mario gehad
HD Rumble, en die 12 Switch game! Gelukkig hebben we nu een andere Tech demo op launch day! Letterlijk een Tech demo.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
+
Metroid krijgt Switch 2 versie
Donkey Kong
Mario Kart
Enkele interessante third party die ik nog niet heb komen ook over
Gamecube naar NSO
Gamecube controller
-
Geen prijs
Geen Mario
Betalen voor upgrade versies
7
Vergeet niet dat we bij Switch 1 een kwartier hebben gekeken hoe Koizumi ijsblokjes aan het schudden was met 1 2 Switch. Die presentatie had wel Mario en Zelda.
Yup.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:11 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
HD Rumble, en die 12 Switch game! Gelukkig hebben we nu een andere Tech demo op launch day! Letterlijk een Tech demo.
De duurdere is met spel?quote:
Voor wat?quote:Op woensdag 2 april 2025 16:28 schreef Aether het volgende:
43000 wachtenden voor me Nintendo's website.
Vergeet niet dat Nintendo games hoog blijven qua retail prijs. Je ziet nu nog Mario Odyssey in de winkel voor 60, 8 jaar na dato.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:21 schreef WAvanBuren het volgende:
[ afbeelding ]
.
Mario Kart ¤90 fysiek.
Verder nauwelijks games. Ik was tot vandaag overtuigd dat ik hem day 1 wilde… maar nu…
Mijn NSO is 21 maart afgelopenquote:Op woensdag 2 april 2025 16:28 schreef Aether het volgende:
43000 wachtenden voor me Nintendo's website.
Yes, net zoals ze destijds hebben gedaan met een digitale versie voor de Switch 1.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De duurdere is met spel?
Gamecube spellen naar NSO
Online webshop.quote:
Je vergeet Holow Knight: Silksong!quote:Op woensdag 2 april 2025 16:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
+
Metroid krijgt Switch 2 versie
Donkey Kong
Mario Kart
Enkele interessante third party die ik nog niet heb komen ook over
Gamecube naar NSO
Gamecube controller
-
Geen prijs
Geen Mario
Betalen voor upgrade versies
7
Vergeet niet dat we bij Switch 1 een kwartier hebben gekeken hoe Koizumi ijsblokjes aan het schudden was met 1 2 Switch. Die presentatie had wel Mario en Zelda.
Nooit van gehoord. Die game bestaat niet.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je vergeet Holow Knight: Silksong!
Was meer benieuwd naar de adviesprijs van Nintendo.quote:
Wel de prijzen die ik had verwacht, zeker gezien de inflatie van de laatste jaren.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Switch 2 - ¤ 469,99
Switch 2 + Mario Kart World (digitaal) - ¤ 509,99
Mario Kart World (digitaal) - ¤ 79,99
Mario kart World (fysiek) - ¤ 89,99
Donkey Kong Bananza (digitaal) - ¤ 69,99
Donkey Kong Bananza (fysiek) - ¤ 79,99
MicroSD Express-kaart 256gb - ¤ 59,99
Nintendo Switch 2-camera - ¤ 59,99
Nintendo GameCube (GCN) Controller - Nintendo Classics - ¤ 69,99
Nintendo Switch 2-Pro-controller - ¤ 89,99
Dat is echt een van de redenen dat ik de switch toch weer weggedaan hadquote:Op woensdag 2 april 2025 16:33 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Nintendo games hoog blijven qua retail prijs. Je ziet nu nog Mario Odyssey in de winkel voor 60, 8 jaar na dato.
Kwaliteit kost nou eenmaal geld. Een goede game in 2017 is een goede game in 2025. Mario Odyssey is de 60 echt wel waard (en is gewoon regelmatig voor 40-45 te vinden).quote:Op woensdag 2 april 2025 17:10 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Dat is echt een van de redenen dat ik de switch toch weer weggedaan had
Ja, dat is omdat sommige games waarschijnlijk iets geks gebruiken op de Switch wat de Switch 2 niet heeft. Je kan ervan uitgaan dat het gros gewoon speelbaar is.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:10 schreef Friday12 het volgende:
En dan select titels backwards compatible op de switch 2? Dat is ook ruk
Niet 8 jaar later.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Kwaliteit kost nou eenmaal geld. Een goede game in 2017 is een goede game in 2025. Mario Odyssey is de 60 echt wel waard (en is gewoon regelmatig voor 40-45 te vinden).
Ja sorry hoor maar 10 jaar oude games full retail is gewoon kutquote:Op woensdag 2 april 2025 17:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Kwaliteit kost nou eenmaal geld. Een goede game in 2017 is een goede game in 2025. Mario Odyssey is de 60 echt wel waard (en is gewoon regelmatig voor 40-45 te vinden).
Je kan het ook omdraaien. Je kan Nintendo games gewoon op release kopen, ze blijven toch wel even duur. Bij Ubisoft weet je dat je genaaid wordt omdat het twee maanden later 20 euro goedkoper is. En dan weer een maand later nog goedkoper.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:13 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ja sorry hoor maar 10 jaar oude games full retail is gewoon kut
Same, ik ben om die reden ook altijd voor fysiek gegaan, voelt nu alsof ik gestraft wordt dat ik fysieke edities aanschaf ook omdat ze nu weer duurder zijn voor de Switch 2..quote:Op woensdag 2 april 2025 17:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
[ afbeelding ]
Fysieke 'switch 2-versies' zijn gewoon switch 1-versie met upgrade codeDat vind ik dan wel weer triest. Oh, en additionele download vereist voor grotere games zoals je overal wel ziet tegenwoordig.
Dit botst wel met m'n principes, want als ik iets koop wil ik ook wel echt iets fysieks. En ja, ik weet dat ik nog nooit een probleem heb gehad met niet beschikbare games door internetstoring (behalve dan tijdens de PSN hack jaren terug).
Viel wel mee, ik heb nooit meer dan ¤50,- voor een nieuwe Switch game betaald.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:23 schreef MMaRsu het volgende:
Ik heb geen enkele fysieke Switch game. Ga geen woekerprijzen betalen.
De games zijn nu hetzelfde als 8 jaar geleden qua prijs. Ik ben jantje koekoek niet.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Viel wel mee, ik heb nooit meer dan ¤50,- voor een nieuwe Switch game betaald.
Tja, ik koop ze ook niet meer 8 jaar na dato.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:25 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
De games zijn nu hetzelfde als 8 jaar geleden qua prijs. Ik ben jantje koekoek niet.
Ik wel, want ik heb later pas een Switch gekocht. Dan kom je in de winkel denk je ik pik wel ff een paar titels op. Nee hoorquote:Op woensdag 2 april 2025 17:27 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Tja, ik koop ze ook niet meer 8 jaar na dato.
quote:A new type of cartridge has been revealed: "game-key cards".
These cartridges do not have any data on them, and you will need to download the game from the Internet like a digital version. In addition, the cartridge must be inserted to play.
Ja dat had ik dus ookquote:Op woensdag 2 april 2025 17:29 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik wel, want ik heb later pas een Switch gekocht. Dan kom je in de winkel denk je ik pik wel ff een paar titels op. Nee hoor.
[ x ]
Ook mooi, die extra DRM voor de Switch 2
[..]
https://www.nintendo.com/(...)switch-2/tech-specs/quote:Battery life
Approx. 2 – 6.5 hours
*These are rough estimates. The battery life will depend on the games you play.
kort ja, maar wel normaal toch als je het vergelijkt met de meeste handhelds tegenwoordigquote:Op woensdag 2 april 2025 18:04 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
https://www.nintendo.com/(...)switch-2/tech-specs/
2 uur!?!?!?!?!
ik kan me bijna niet voorstellen dat ze de oude controllers niet ondersteunen. De originele Gamecube controller was nog op de Switch te gebruiken voor de Super Smash Bros Ultimate Toernooien, middels een adapter. Plus nintendo wil toch dat iedereen samen op de bank met elkaar gaat lopen gamen? Ze hebben meer dan 125 miljoen switches verkocht, no way dat iedereen day one overgaat en alle hardware er maar bij koopt meteen..quote:Op woensdag 2 april 2025 18:16 schreef Aether het volgende:
Iemand gevonden of de Switch 1 Pro Controller werkt?
Ene bron zegt ja en de andere nee(?)
Dus. De volle prijs blijven betalen- jaar na jaar - is níet genaaid worden…quote:Op woensdag 2 april 2025 17:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien. Je kan Nintendo games gewoon op release kopen, ze blijven toch wel even duur. Bij Ubisoft weet je dat je genaaid wordt omdat het twee maanden later 20 euro goedkoper is. En dan weer een maand later nog goedkoper.
Misschien een van de weinige games die ik die prijs waard vind, mits online niet té duur is.quote:
Klaarblijkelijk zien veel Nintendo fans dat zo. Iniedergeval Roy.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:14 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dus. De volle prijs blijven betalen- jaar na jaar - is níet genaaid worden…
Nintendo first party games vind ik persoonlijk kwalitatief beter dan de games die EA, Ubisoft en Bethesda bijvoorbeeld uitbrengen. Die games hebben een veel hogere replay-waarde (meerdere jaren) in mijn ogen en het is maar zeer zelden dat ze buggy zijn day one bij release. Ondanks dat Mario Kart al 11 jaar oud is, ik speel het nog steeds regelmatig met vrienden en familie. Tuurlijk ze zijn duur, maar genaaid voelen vind ik wat anders, Ik voelde me meer genaaid door CD-Project Red met de Day One pre-order versie te plaatsen en een ervaring krijgen te zoals Cyberpunk 2077 op XBox One/PS4 op launch day. Die sindsdien zelfs met patches ook nog onspeelbaar is op die consoles.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:14 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dus. De volle prijs blijven betalen- jaar na jaar - is níet genaaid worden…
Daarom waarom pre-orderen? Gewoon wachten op reviews, zoals altijd.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nintendo first party games vind ik persoonlijk kwalitatief beter dan de games die EA, Ubisoft en Bethesda bijvoorbeeld uitbrengen. Die games hebben een veel hogere replay-waarde (meerdere jaren) in mijn ogen en het is maar zeer zelden dat ze buggy zijn day one bij release. Ondanks dat Mario Kart al 11 jaar oud is, ik speel het nog steeds regelmatig met vrienden en familie. Tuurlijk ze zijn duur, maar genaaid voelen vind ik wat anders, Ik voelde me meer genaaid door CD-Project Red met de Day One pre-order versie te plaatsen en een ervaring krijgen te zoals Cyberpunk 2077 op XBox One/PS4 op launch day. Die sindsdien zelfs met patches ook nog onspeelbaar is op die consoles.
Ik vergeef die lui dat nooit meer..
De Pre-order was destijds gedaan vanwege CD Project-Red goede trackrecord met The Witcher series. Maar na Cyberpunk 2077 debacle sindsdien nooit meer een pre-order gedaan.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:29 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Daarom waarom pre-orderen? Gewoon wachten op reviews, zoals altijd.
Ben het met je eens dat Nintendo games zwaar polished zijn, en altijd leuk qua gameplay.
Maar dat neemt niet weg dat het vasthouden aan prijzen totaal belachelijk is.
Ook het creeeren van een schaarste, waar ze ook een handje van hebben.
Die limited edition Switch game met 3 ports van Mario. Flikker een eind op man. Zo consument onvriendelijk.
Deze Mario Kart pack is ook maar een Limited Edition oplage.
Nu weten we waarom Nintendo Vouchers niet voor Switch 2 games gebruikt kunnen wordenquote:Op woensdag 2 april 2025 19:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
Desalniettemin ¤90,- voor een fysieke editie van Mario Kart World is mij ook te gortig..
FINAL FANTASY SQUARE ENIX This issue is being investigated.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:05 schreef Aether het volgende:
Games die niet 100% compatible zijn met Switch 2.
https://media.nintendo.co(...)bility_issues_EN.pdf
Nothing to worry about dusquote:Op woensdag 2 april 2025 20:05 schreef Aether het volgende:
Games die niet 100% compatible zijn met Switch 2.
https://media.nintendo.co(...)bility_issues_EN.pdf
Nee, gewoon de eerste...quote:Op woensdag 2 april 2025 20:10 schreef Evangelion het volgende:
[..]
FINAL FANTASY SQUARE ENIX This issue is being investigated.
Welke? Allemaal?
Voor een Zelda game niet.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:20 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk zien veel Nintendo fans dat zo. Iniedergeval Roy.
Tokyo Xanadu is wel opvallend.quote:
Dat is een bundel toch, waarin je los de games speelt. Naja, zal verder weinig mensen echt raken.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:32 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Dacht dat die alleen speelbaar zou zijn als pixel remaster.
Voor een film bij Pathe ben je meer geld per uur tijd dan met de gemiddelde game voor 80 euro.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:25 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
De games zijn nu hetzelfde als 8 jaar geleden qua prijs. Ik ben jantje koekoek niet.
Je praat tegen een muurquote:Op woensdag 2 april 2025 20:52 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Voor een film bij Pathe ben je meer geld per uur tijd dan met de gemiddelde game voor 80 euro.
Anders moet je het eens vergelijken met een dagje Efteling of eeen vakantie.
Zo duur is gamen echt niet als je het eerlijk bekijkt.
Is 1 a 2 euro per uur echt veel geld voor vermaak?
Als je naar de hoeren gaat ook jaquote:Op woensdag 2 april 2025 20:52 schreef Redbullkid het volgende:
Voor een film bij Pathe ben je meer geld per uur tijd dan met de gemiddelde game voor 80 euro.
Bij de hoeren heb je maar 5 minuten pret.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:12 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als je naar de hoeren gaat ook ja
Goeie vergelijking
Ik heb m bij Nedgame geplaatst zojuist.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:27 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee kon het nog niet vinden kijk morgen nog even
quote:Op woensdag 2 april 2025 21:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb m bij Nedgame geplaatst zojuist.
1600 in shieldquote:Op woensdag 2 april 2025 21:27 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Bij de hoeren heb je maar 5 minuten pret.
Kan je beter een Switch game kopen.
Zal waarschijnlijk hetzelfde kosten als een spel tegenwoordig.
Ik snap je wel verder hoor. Maar bijna alle leuke dingen kosten nou eenmaal geld.
Persoonlijk ben ik blij dat de Switch weer een goede upgrade gehad heeft. Kan ik lekker gamen onderweg en natuurlijk ook thuis op de tv.
Ik betaal liever 470 euro voor kwaliteit dan 300 euro voor troep, eerlijk is eerlijk.
1080p handheld scherm en 4k op tv is ruim voldoende toch?
Voor Pokemon Shield heb ik 80-90 euro betaald ofzo met de dlc's erbij. Dik 1600 uur erin zitten.
Als ik alleen dat spel met de aankoop van de Switch meereken heb ik een kwartje per uur betaald ofzo.
Daarvoor kan ik geeneens pissen zonder consumptie bij een restaurant of winkel. En dan heb ik nog andere spellen ook waar ik veel uur in heb zitten.
Tuurlijk had ik ook liever gehad dat deze Switch 350 euro was en de A games 60 euro. Maar dat is gewoon niet meer mogelijk in deze tijd.
De concurrenten vragen ook gewoon 80 euro voor hun A games. Vaak zelfs meer mrt dlc's e.d.
Waarom zou je die bundel niet kopen?quote:Op woensdag 2 april 2025 21:32 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Alleen de versie met Mario Kart hebben ze daar toch?
Dynamax Adventures was echt heel tof.quote:
De enige versie die relevant is, jaquote:Op woensdag 2 april 2025 21:32 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Alleen de versie met Mario Kart hebben ze daar toch?
Waarom allemaal van die kromme vergelijkingen met andere zaken?quote:Op woensdag 2 april 2025 20:52 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Anders moet je het eens vergelijken met een dagje Efteling of eeen vakantie.
Zo duur is gamen echt niet als je het eerlijk bekijkt.
Is 1 a 2 euro per uur echt veel geld voor vermaak?
Hahahaha wat een absolute onzin, sorry hoor. Maar alle bedrijven zijn letterlijk miljarden winst aan het maken, inclusief Nintendo.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:27 schreef Redbullkid het volgende:
Tuurlijk had ik ook liever gehad dat deze Switch 350 euro was en de A games 60 euro. Maar dat is gewoon niet meer mogelijk in deze tijd.
Nja dat is met PS en Xbox toch ook?quote:Op woensdag 2 april 2025 21:42 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Hahahaha wat een absolute onzin, sorry hoor. Maar alle bedrijven zijn letterlijk miljarden winst aan het maken, inclusief Nintendo.
Dus dat kan prima, in deze tijd. Probleem is dat je ze een vinger geeft en ze pakken je hand.
Als dit allemaal oke wordt bevonden en het verkoopt als zoete broodjes, dan zijn de Sony games binnenkort ook 90 euro.
Komt gta 6 voor 100 euro uit (wat ik niet zag gebeuren tot dit Mario Kart debacle van 90 euro) dan zijn straks alle games 100 euro.
Terwijl dat op de PC dus totaal niet zo is. je word gewoon in je kont genomen waar je bij staat door de console makers.
En ook nog betalen voor online, terwijl het allemaal peer 2 peer shit is en niet eens servers zijn die van het bedrijf zelf zijn. Het is triest. Betalen voor voice chat ook echt.
Ik vergelijk het met andere hobbies.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:39 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Waarom allemaal van die kromme vergelijkingen met andere zaken?
Vergelijk het gewoon met letterlijk fysieke games van andere platform houders.
Ongeacht of het, de beste game ooit is, slaat het nergens op om daar 100 euro voor te vragen.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:47 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Nja dat is met PS en Xbox toch ook?
Voor de rest heb je wel gelijk hoor ze pakken genoeg winst.
Maar als je kijkt hoeveel tijd ze in GTA6 hebben zitten en dat het wss de beste game ooit word is 100 eu echt niet veel.
PS5 games betaal ik altijd 60-70 voorquote:Op woensdag 2 april 2025 22:00 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik vergelijk het met andere hobbies.
Naar de kinderboerderij is gratis dus dat kan je doen als je geen geld voor hobbies wil betalen.
Maar ik zal de vergelijking voor je maken.
De ps5 disc versie kost 500 - 530 euro.
A games kosten meestal 80 - 90 euro.
Dan heb je nog ultimate editions etc waar je snel 110 euro voor neerlegd.
Je kan het alleen thuis spelen. Of je moet een portable kopen waar je doordat het stream veel lag hebt.
Online is een stuk duurder dan dat je bij de Switch 2 betaald.
De Switch 2 kost 470 euro. Heeft 4k mogelijkheden net als de ps5. En je kan het ook in handheld modus spelen op 1080p.
A games kosten 70 - 80 euro digitaal Mario Kart is dan wat duurder (echter in combinatie met de Switch 2 is het spel maar 50 euro)
Online is goedkoper en je kan overal spelen.
Pc spellen zijn inderdaad goedkoper. Maarja een goede pc kost erg veel geld en dat moet je blijven bijhouden.
Plus is lekker op de bank gamen een stuk chiller dan achter een bureau vind ik. En je kan je pc niet makkelijk meenemen in de trein, vliegtuig of vakantie e.d.
Uiteindelijk hoef je het niet te kopen als je het je geld niet waard vind.
Ik moet wel zeggen dat ik die muis en camera feature wel minder vind. De games buiten Pokemon loop ik ook niet echt warm voor. Maarja die hoef ik niet perse te hebben.
Als die game upgrades (BOTW, TOTK o.a.) schappelijk zijn koop ik die wel.
Niet alleen box art, maar zelfs nog 5 seconden aan gameplay in de sizzle reel en een 2025 release aankondiging.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:42 schreef GGMM het volgende:
Oh Silksong heeft wel iets van een boxart, dus dat biedt hoop
[ afbeelding ]
[poll=8739]
2e hands / in de sale?quote:Op woensdag 2 april 2025 22:19 schreef Friday12 het volgende:
[..]
PS5 games betaal ik altijd 60-70 voor
Het is gewoon afhankelijk van voorkeuren en wat je belangrijk vind.quote:Op woensdag 2 april 2025 22:11 schreef MMaRsu het volgende:
"Pc spellen zijn inderdaad goedkoper. Maarja een goede pc kost erg veel geld en dat moet je blijven bijhouden. "
Dit is ook niet waar. Ik heb een 3070 gekocht toen Cyberpunk 2077 uitkwam, en daar draai ik nu Assassins Creed Shadows nog op met 90fps op 1440p en de settings op High. Goed ik had natuurlijk al die PC en ja een moederbord,cpu, geheugen kost ook wat.
Maar een PC kan je niet vergelijken met een portable console.
Die limited editions op consoles die koop ik sowieso niet. Ik koop meestal uberhaupt geen spellen meer nieuw. Na een paar maanden is alles afgeprijsd.
Persoonlijk gebruik ik het portable functie niet, hij zit al een hele lange tijd in mijn dock stof te happen (de Switch). Maar dat is wel een fijne functie idd.
Nieuw. 2e hands is sowieso veel lager.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:29 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
2e hands / in de sale?
Ik koop ze digitaal dus ik heb geen idee.
Willekeurige greep:quote:Op woensdag 2 april 2025 23:29 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
2e hands / in de sale?
Ik koop ze digitaal dus ik heb geen idee.
Okay.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:11 schreef Q. het volgende:
Ik hou het nog wel even bij m'n SteamDeck als portable.
Op Playstation betaal je 10 euro voor een upgrade van prev gen naar next gen, dat is nog net acceptabel. Als het meer wordt dan gaan mensen dat echt niet betalen. Ik denk ook dat Nintendo een grote fout maakt met de games zo duur maken, zeker nu de economie stil begint te vallen, de nieuwe tarieven gaan vast ook niet helpen.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:58 schreef FlyingFish het volgende:
Ik denk ook dat Nintendo zichzelf in de vingers snijd met deze prijzen, vooral omdat ze hoog blijven. Een twijfelspel zullen we nu niet zo snel meer kopen, en ook voor een sint/verjaardagscadeau worden ze nu te duur, en bij andere games zal het afhankelijk zijn van de speelduur. Bij Mariokart voor de switch zitten we op nog geen ¤1 per gespeeld uur (inclusief expansion). Zelfs al wordt dat ¤2 dan nog is het een prima deal.
Alleen die betaalde patches zijn oplichtingspraktijken imo. En èchte verbeteringen die de moeite waard zijn, zijn er ook niet echt tov de reguliere Switch voor het grote publiek. Wij kopen hem wel, genoeg gamers hier in huis en we kunnen het betalen, maar ik betwijfel of ouders voor ¤500 ook zo’n upgrade-apparaat gaan kopen voor hun kind, en dan nog ¤80/90 per spel gaan neerleggen. En ¤100 duurder is ook bijna een jaar langer sparen voor kinderen.
Kortom, ik voorzie ook Wii U praktijken, deels vanwege de kosten, en deels vanwege ‘geen verschil tov switch’. Het lijkt een beetje op het verschil tussen de Switch en Switch OLED versie, die upgrade was voor 90% van de mensen ook niet nodig, en pas als de oude kapot is of je nog geen Switch had koop je die (tenzij je een echte gamer bent).
Nintendo just shot themselves in the foot!quote:Op donderdag 3 april 2025 08:58 schreef FlyingFish het volgende:
Ik denk ook dat Nintendo zichzelf in de vingers snijd met deze prijzen, vooral omdat ze hoog blijven. Een twijfelspel zullen we nu niet zo snel meer kopen, en ook voor een sint/verjaardagscadeau worden ze nu te duur, en bij andere games zal het afhankelijk zijn van de speelduur. Bij Mariokart voor de switch zitten we op nog geen ¤1 per gespeeld uur (inclusief expansion). Zelfs al wordt dat ¤2 dan nog is het een prima deal.
Alleen die betaalde patches zijn oplichtingspraktijken imo. En èchte verbeteringen die de moeite waard zijn, zijn er ook niet echt tov de reguliere Switch voor het grote publiek. Wij kopen hem wel, genoeg gamers hier in huis en we kunnen het betalen, maar ik betwijfel of ouders voor ¤500 ook zo’n upgrade-apparaat gaan kopen voor hun kind, en dan nog ¤80/90 per spel gaan neerleggen. En ¤100 duurder is ook bijna een jaar langer sparen voor kinderen.
Kortom, ik voorzie ook Wii U praktijken, deels vanwege de kosten, en deels vanwege ‘geen verschil tov switch’. Het lijkt een beetje op het verschil tussen de Switch en Switch OLED versie, die upgrade was voor 90% van de mensen ook niet nodig, en pas als de oude kapot is of je nog geen Switch had koop je die (tenzij je een echte gamer bent).
Ja we weten het je bent een die hard Nintendo fanboiquote:Op donderdag 3 april 2025 05:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat een verhalen weer. Misschien een baantje nemen?
Lief.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:31 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ja we weten het je bent een die hard Nintendo fanboi
Daarna stoppen ze de nieuwe Mario erbijquote:Op donderdag 3 april 2025 10:17 schreef Aether het volgende:
Mario Kart bundel blijkbaar tijdelijk.
[ x ]
'US Version' vind ik niet positief, regio locking lijkt weer helemaal terug...quote:
Ben niet zo kapot van het hele idee met de camera.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
[ afbeelding ]
Hori komt met een eigen webcam
Er zal ook wel een lite versie komen op zijn tijd voor de armoedzaaiers.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:58 schreef FlyingFish het volgende:
Het is gewoon schofterig en mensen zouden het niet moeten kopen.quote:Op donderdag 3 april 2025 05:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat een verhalen weer. Misschien een baantje nemen?
Je denkt dat hij games zal draaien op 4k?quote:Op donderdag 3 april 2025 08:58 schreef Aether het volgende:
Ik wacht tot december, alleen Mario Kart is me te beperkt.
Ook benieuwd naar de technische specs van de Switch 2 en hoe 4K zal zijn. De Switch 2 werd vaak met de PS4 Pro vergeleken en die had/heeft vaak moeite met stabiele fps op 4K.
Een lite versie van het spel?quote:Op donderdag 3 april 2025 10:51 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Er zal ook wel een lite versie komen op zijn tijd voor de armoedzaaiers.
Dat ga ik niet meer kijken, wil gewoon racenquote:
Kawamoto: There were a lot of ideas for the name, and we really struggled to find the right one.quote:
Nee van de Switch 2 zal vast een lite versie komen.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:20 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Een lite versie van het spel?
De hardware is echt het probleem niet.
Games van 90 euro wel
Wel een van de beste games ooit imo.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:49 schreef MMaRsu het volgende:
Ik vind het helemaal triest dat ze ook de volle mep vragen voor fucking breath of the wild.
Is dat spel inmiddels niet al 10 jaar oud en dit de derde console versie?
Ik denk dat de nieuwe hardwareprijs wel ook een probleem gaat zijn. Voor vrijwel hetzelfde/minder geld kun je ook een PS5 kopen, met een veel breder game-aanbod. Voor volwassenen maakt dat weinig uit, maar ik schat dat voor Nintendo ruim de helft van de mensen die een switch hebben gekocht dat primair voor hun kind hebben gedaan. En als GTA 6 straks alleen voor PS en Xbox verschijnt is die keuze voor ouders helemaal makkelijk, want vanaf 10+ gaan kinderen om dat spel zeuren, en de vaders zien dat ook wel zitten.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:20 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Een lite versie van het spel?
De hardware is echt het probleem niet.
Games van 90 euro wel
Denk dat het wel meevalt. Er zijn bij iedere generatie klachten over de prijs. Alleen bij de Gamecube en 3DS heeft Nintendo daar wat mee gedaan.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:06 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik denk dat de nieuwe hardwareprijs wel ook een probleem gaat zijn. Voor vrijwel hetzelfde/minder geld kun je ook een PS5 kopen, met een veel breder game-aanbod. Voor volwassenen maakt dat weinig uit, maar ik schat dat voor Nintendo ruim de helft van de mensen die een switch hebben gekocht dat primair voor hun kind hebben gedaan. En als GTA 6 straks alleen voor PS en Xbox verschijnt is die keuze voor ouders helemaal makkelijk, want vanaf 10+ gaan kinderen om dat spel zeuren, en de vaders zien dat ook wel zitten.
Ambassadeursprogramma ftwquote:Op donderdag 3 april 2025 13:31 schreef Aether het volgende:
[..]
Denk dat het wel meevalt. Er zijn bij iedere generatie klachten over de prijs. Alleen bij de Gamecube en 3DS heeft Nintendo daar wat mee gedaan.
Ja, maar men klaagde ook over de 70 euro voor Zelda Tears of the Kingdom in 2023.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:32 schreef Bananenpap het volgende:
Prijzen van de games en accessoires zijn absurd.
O.a. en de 3DS daalde 80 euro in prijs na een half jaar.quote:
Hoezo staat deze online?quote:Op donderdag 3 april 2025 14:13 schreef Aether het volgende:
SNES games 199 (gulden in 1992).
https://folder.intertoys.nl/intertoys-speelboek-1992-1993/page/6
Nostalgie?quote:
Resident Evil ook al bijna 70 euro toenquote:Op donderdag 3 april 2025 14:18 schreef Aether het volgende:
[..]
Nostalgie?
Hier N64 Zelda Ocarina of Time voor 10 euro: https://folder.intertoys.nl/intertoys-speelboek-2002-2003/page/15
10 a 15 uur TOTK? Hoe dan?quote:Op donderdag 3 april 2025 13:42 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, maar men klaagde ook over de 70 euro voor Zelda Tears of the Kingdom in 2023.
Voor een game van 10 à 15 uur vind ik 90 euro zelf te hoog.
Maar een PS4 controller kost tegenwoordig ook 79 euro.
[..]
O.a. en de 3DS daalde 80 euro in prijs na een half jaar.
Bij het 25-jarig jubileum van Zelda kon iedereen een gratis game downloaden. Nu moet je 10 euro voor een introductie betalen.
Sorry, gaat om twee aparte games (dat ik er niet heb bijgezet zie ik nu).quote:Op donderdag 3 april 2025 14:33 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
10 a 15 uur TOTK? Hoe dan?
De 1e tempel is niet de eindbaas he.
Die introductie game is wel belachelijk idd. Dat zou ik gratis geeneens spelen
90 Euro is de prijs van Nintendo hun eigen website.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:21 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Nee van de Switch 2 zal vast een lite versie komen.
Bij Nedgame is MKW 85 euro. Met de Switch bundel is het spel 40 euro.
De andere spellen zie ik maximaal voor 75 euro staan.
Dus waar komt die 90 euro vandaan?
Het spel is 10 jaar oud. En daar de volle mep voor vragen is gewoon een naaistreek.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:23 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Wel een van de beste games ooit imo.
Daar heb ik ook wel echt veel uur in zitten.
Zit er aan te denken om de upgrade te kopen en het weer opnieuw te spelen.
Sure, maar die cartridges waren erg duur om te produceren, je kreeg een prachtig doosje erbij met een mooi boekje.quote:Op donderdag 3 april 2025 14:13 schreef Aether het volgende:
Kwam deze van de week nog tegen tijdens het opruimenquote:Op donderdag 3 april 2025 14:13 schreef Aether het volgende:
Goeie game wel! En ja ik destijds ook allemaal bijbaantjes moeten nemen om GoldenEye, Zelda Ocarina en Majora’s Mask ervan op cartridge te kopen. Maar godzijdank, hadden we nog een videotheek destijds die die games verhuurde..quote:Op donderdag 3 april 2025 14:51 schreef 2dope het volgende:
[..]
Kwam deze van de week nog tegen tijdens het opruimen
[ afbeelding ]
Voor een deel ook kunstmatig hoge prijzen.quote:Op donderdag 3 april 2025 14:43 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Sure, maar die cartridges waren erg duur om te produceren, je kreeg een prachtig doosje erbij met een mooi boekje.
quote:Op donderdag 3 april 2025 15:11 schreef Aether het volgende:
First Impressions: Nintendo Switch 2 'Wows' Most When You Go Back To Your Old Switch
https://www.nintendolife.(...)k-to-your-old-switch
quote:Probably the highlight of the whole thing for me. It's not even primarily a Switch 2 game. But with 4K output and 120fps on full display at the event, my jaw was on the floor. Not a single frame dropped throughout the opening stage of Prime 4, with rain and neon visors and explosions eating away at the environments. If this is what Nintendo Switch 2 Edition means, then my goodness. - Alana
Klinkt allemaal wel goed.quote:Essentially, the new screen is fantastic — the colours are so much brighter than the standard Switch, and they might even rival an OLED thanks to that bigger screen. It turns out that .9 inches makes a huge difference. I also didn't really notice the bezel around the screen; it wasn't intrusive and because of how bright the screen actually is, my eyes were never drawn to the black outline. - Alana
Die 120 fps had ik niet verwacht aangezien Nintendo soms op kleine zaken bezuinigen.quote:Op donderdag 3 april 2025 15:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
[..]
[..]
Klinkt allemaal wel goed.
SteamDeck heeft ook geen 120hz display enkel 90hz met de OLED. Rog Ally X heeft wel een 120hz display, maar wordt in de praktijk weinig gebruikt door games.quote:Op donderdag 3 april 2025 15:35 schreef Aether het volgende:
[..]
Die 120 fps had ik niet verwacht aangezien Nintendo soms op kleine zaken bezuinigen.
(Misschien toch "druk" van Steamdeck e.d.?)
DK nuquote:Op donderdag 3 april 2025 16:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Mario Kart World live gameplay
Naja, als Gamecube game he. Zonder enige optimalisatie.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:01 schreef Cici het volgende:
Waardeloos dit.
Al lang gehoopt dat Zelda the windwaker naar de switch zou komen, komt die op de switch 2. Die ik niet ga halen...
Klopt, maar wel fijn als handheld dan.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Naja, als Gamecube game he. Zonder enige optimalisatie.
Ik word er ook een beetje moe van dat ik voor iederr nieuwe console weer een aparte pro controller moet kopen. Kan die van de switch 1 niet gewoon op dat ding werken....quote:Op donderdag 3 april 2025 13:32 schreef Bananenpap het volgende:
Overigens vind ik de prijs voor de console niet heel gek, of althans verrassend. Een Switch Oled is ook rond de 330. Ik verwacht nog wel een prijsdaling. Prijzen van de games en accessoires zijn absurd.
90 euro voor een fysieke Mario Kart en een geüpdate pro-controller. Als liefhebber van fysieke games ben ik straks 650 euro kwijt om Mario Kart op een fatsoenlijke manier te spelen.
En dan dat cameraatje voor 60 euro... Had dat gewoon gebouwd in die Switch joh, net zoals bij de 3DS. Ik zie mijzelf nog niet voor zo'n ding zitten.
Jawel, doet ie ookquote:Op donderdag 3 april 2025 18:11 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik word er ook een beetje moe van dat ik voor iederr nieuwe console weer een aparte pro controller moet kopen. Kan die van de switch 1 niet gewoon op dat ding werken....
Had ik al met de Wii U Pro controller die niet op de Switch werktequote:Op donderdag 3 april 2025 18:11 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik word er ook een beetje moe van dat ik voor iederr nieuwe console weer een aparte pro controller moet kopen. Kan die van de switch 1 niet gewoon op dat ding werken....
Ja ik dus ook, al gebruik in mn Wii U nog voor twilight princess en bayonettaquote:Op donderdag 3 april 2025 18:22 schreef Aether het volgende:
[..]
Had ik al met de Wii U Pro controller die niet op de Switch werkte
Wat ook wel stom is, gezien Dolphin op een mobiel volgens mij al krachtig genoeg is om x2 resolutie ofzo te doenquote:Op donderdag 3 april 2025 18:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Naja, als Gamecube game he. Zonder enige optimalisatie.
Jup, dat dan gelukkig weer wel. Mis je alleen die C-knop.quote:
Ze zeiden zelf enhanced resolution. Dat ding draaide ook duidelijk op 2- of 3x native (of 4 zelfs? Switch 2 moet Gamecube best makkelijk op 1440x1080 aankunnen met een beetje custom emulator).quote:Op donderdag 3 april 2025 19:24 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Wat ook wel stom is, gezien Dolphin op een mobiel volgens mij al krachtig genoeg is om x2 resolutie ofzo te doen
Vond het vrij laggy ogen met framedrops terwijl mijn internet stabiel was. Hopelijk in het echt wel gewoon vloeiend.quote:Op donderdag 3 april 2025 20:42 schreef Bananenpap het volgende:
Damn die gameplaybeelden van Mario Kart en Donkey Kong. Dit is wel echt nextlevel.
Ik heb hier nog voor 100 euro aan bonnen liggen van bolquote:
Meer is er ook niet momenteelquote:
Ik heb mijn Bol bon ingezet voor de Switch 2 case! Daarmee ben ik ook zeker content.quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:37 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik heb hier nog voor 100 euro aan bonnen liggen van bol
Jij snapt denk ik wel dat ik een heel gelukkig mens ben
20-25 uurquote:Op vrijdag 4 april 2025 10:14 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Hoeveel uur gametime verwachten jullie van de nieuwe Donkey Kong? De vorige games waren allemaal niet zo lang..
Zo drie hele secondesquote:
Uh, 8 secondenquote:Op vrijdag 4 april 2025 11:27 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Zo drie hele secondes
Dat is de 80 euro wel waard
Luigi showoffquote:Op donderdag 3 april 2025 16:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
Mario Kart World live gameplay
Houdt er rekening mee dat die games na 5 jaar nog steeds 90¤ zullen zijn!quote:Op vrijdag 4 april 2025 12:14 schreef cherrycoke het volgende:
ik ga een jaartje wachten sorry, ik vind het de prijs nu gewoon niet waard. zeker geen 90 euro voor games betalen.
quote:Op vrijdag 4 april 2025 13:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Is iets later geworden, maar done.
[ afbeelding ]
OK, 85 euroquote:
Keuzes maken he, buiten ons twee kent niemand die serie. En ik heb nog geen enkel deel gespeeldquote:Op vrijdag 4 april 2025 13:18 schreef Aether het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(Geen Trails in the Sky? Misschien maak in een apart topic)
Minder als je als gamer even rondkijkt. Deo koop je toch ook in de 1+1 bij de Etosquote:
Dat ligt aan het genre, de makers, welke franchise, etc. Voor Donkey Kong tik ik in juli 75 euro af, maar voor een port van bijvoorbeeld Cyberpunk zou ik niet meer dan 25 over hebben omdat die op andere platformen ook voor die prijs gaat.quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:08 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Hoeveel hebben jullie maximaal over voor een game bij release?ik verwacht dat de tweedehands markt games door Switch 2 exclusive games voorlopig niet onder de 50 euro blijft (inclusief verzending).
Ging dat om de console en/of de games?quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
De volgende Drop The Price-Livestream start om 16:00
Voornamelijk de games (en voor sommigen ook de consoleprijs)quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:49 schreef Aether het volgende:
[..]
Ging dat om de console en/of de games?
Ik heb al een paar games: https://www.dekudeals.com/search?q=aetherquote:Op vrijdag 4 april 2025 15:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
@:Aether: Bekijk deze YouTube-video
Misschien komt deze ook nog wel op de Switch uit..
quote:De Nintendo Switch 2 vereist het gebruik van MicroSD Express-kaarten, die veel sneller zijn dan de oudere UHS-I microSD-kaarten, maar ook aanzienlijk duurder. Deze nieuwe standaard maakt gebruik van dezelfde snelle interface als interne SSD’s, wat zorgt voor betere prestaties bij het laden van complexe games. Hoewel de technische voordelen duidelijk zijn, is de overstap prijzig en kunnen veelgebruikte microSD-kaarten uit de originele Switch niet meer gebruikt worden.
Lijkt me inderdaad alleen een probleem als je al je digitale games (en foto's/video's) per se wil overzetten.quote:Op zaterdag 5 april 2025 14:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Met 256 intern is het ook niet nodig, zeker niet het eerste jaar.
Het liefste heb ik dat games een tientje kosten, maar met de huidige ontwikkelingen in de wereld en de inflatie is het niet gek dat ook games duurder worden. De prijsverhoging op games heeft de afgelopen vijf jaar best wel lang geduurd.quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:08 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Hoeveel hebben jullie maximaal over voor een game bij release?ik verwacht dat de tweedehands markt games voor Switch 2 exclusive games voorlopig niet onder de 50 euro blijft (inclusief verzending).
quote:Digital Foundry's Pixel Counts/resolution findings of some games from the direct
Metroid Prime 4: is 4k 60fps in quality mode and 1080p 120fps in performance mode
Breath of the wild/Tears of the kingdom: is 1440p 60fps
Mario Kart World: is 1440p 60fps
Donkey Kong Banaza: is 1080p 60fps
DuskBlood: is 1080p 30fps
Elden Ring: is 1080p 30fps
CyberPunk 2077: is 1080p 30fps with pixel counts as low as 540p but that 540p count is most likely handheld
Final Fantasy 7: is 1080p 30fps
NONE of these games appear to be using DLSS at all as it all seems to be native but that could change.
https://redd.it/1jqs4rt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |