Nee van de Switch 2 zal vast een lite versie komen.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:20 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Een lite versie van het spel?
De hardware is echt het probleem niet.
Games van 90 euro wel
Wel een van de beste games ooit imo.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:49 schreef MMaRsu het volgende:
Ik vind het helemaal triest dat ze ook de volle mep vragen voor fucking breath of the wild.
Is dat spel inmiddels niet al 10 jaar oud en dit de derde console versie?
Ik denk dat de nieuwe hardwareprijs wel ook een probleem gaat zijn. Voor vrijwel hetzelfde/minder geld kun je ook een PS5 kopen, met een veel breder game-aanbod. Voor volwassenen maakt dat weinig uit, maar ik schat dat voor Nintendo ruim de helft van de mensen die een switch hebben gekocht dat primair voor hun kind hebben gedaan. En als GTA 6 straks alleen voor PS en Xbox verschijnt is die keuze voor ouders helemaal makkelijk, want vanaf 10+ gaan kinderen om dat spel zeuren, en de vaders zien dat ook wel zitten.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:20 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Een lite versie van het spel?
De hardware is echt het probleem niet.
Games van 90 euro wel
Denk dat het wel meevalt. Er zijn bij iedere generatie klachten over de prijs. Alleen bij de Gamecube en 3DS heeft Nintendo daar wat mee gedaan.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:06 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik denk dat de nieuwe hardwareprijs wel ook een probleem gaat zijn. Voor vrijwel hetzelfde/minder geld kun je ook een PS5 kopen, met een veel breder game-aanbod. Voor volwassenen maakt dat weinig uit, maar ik schat dat voor Nintendo ruim de helft van de mensen die een switch hebben gekocht dat primair voor hun kind hebben gedaan. En als GTA 6 straks alleen voor PS en Xbox verschijnt is die keuze voor ouders helemaal makkelijk, want vanaf 10+ gaan kinderen om dat spel zeuren, en de vaders zien dat ook wel zitten.
Ambassadeursprogramma ftwquote:Op donderdag 3 april 2025 13:31 schreef Aether het volgende:
[..]
Denk dat het wel meevalt. Er zijn bij iedere generatie klachten over de prijs. Alleen bij de Gamecube en 3DS heeft Nintendo daar wat mee gedaan.
Ja, maar men klaagde ook over de 70 euro voor Zelda Tears of the Kingdom in 2023.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:32 schreef Bananenpap het volgende:
Prijzen van de games en accessoires zijn absurd.
O.a. en de 3DS daalde 80 euro in prijs na een half jaar.quote:
Hoezo staat deze online?quote:Op donderdag 3 april 2025 14:13 schreef Aether het volgende:
SNES games 199 (gulden in 1992).
https://folder.intertoys.nl/intertoys-speelboek-1992-1993/page/6
Nostalgie?quote:
Resident Evil ook al bijna 70 euro toenquote:Op donderdag 3 april 2025 14:18 schreef Aether het volgende:
[..]
Nostalgie?
Hier N64 Zelda Ocarina of Time voor 10 euro: https://folder.intertoys.nl/intertoys-speelboek-2002-2003/page/15
10 a 15 uur TOTK? Hoe dan?quote:Op donderdag 3 april 2025 13:42 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, maar men klaagde ook over de 70 euro voor Zelda Tears of the Kingdom in 2023.
Voor een game van 10 à 15 uur vind ik 90 euro zelf te hoog.
Maar een PS4 controller kost tegenwoordig ook 79 euro.
[..]
O.a. en de 3DS daalde 80 euro in prijs na een half jaar.
Bij het 25-jarig jubileum van Zelda kon iedereen een gratis game downloaden. Nu moet je 10 euro voor een introductie betalen.
Sorry, gaat om twee aparte games (dat ik er niet heb bijgezet zie ik nu).quote:Op donderdag 3 april 2025 14:33 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
10 a 15 uur TOTK? Hoe dan?
De 1e tempel is niet de eindbaas he.
Die introductie game is wel belachelijk idd. Dat zou ik gratis geeneens spelen
90 Euro is de prijs van Nintendo hun eigen website.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:21 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Nee van de Switch 2 zal vast een lite versie komen.
Bij Nedgame is MKW 85 euro. Met de Switch bundel is het spel 40 euro.
De andere spellen zie ik maximaal voor 75 euro staan.
Dus waar komt die 90 euro vandaan?
Het spel is 10 jaar oud. En daar de volle mep voor vragen is gewoon een naaistreek.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:23 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Wel een van de beste games ooit imo.
Daar heb ik ook wel echt veel uur in zitten.
Zit er aan te denken om de upgrade te kopen en het weer opnieuw te spelen.
Sure, maar die cartridges waren erg duur om te produceren, je kreeg een prachtig doosje erbij met een mooi boekje.quote:Op donderdag 3 april 2025 14:13 schreef Aether het volgende:
Kwam deze van de week nog tegen tijdens het opruimenquote:Op donderdag 3 april 2025 14:13 schreef Aether het volgende:
Goeie game wel! En ja ik destijds ook allemaal bijbaantjes moeten nemen om GoldenEye, Zelda Ocarina en Majora’s Mask ervan op cartridge te kopen. Maar godzijdank, hadden we nog een videotheek destijds die die games verhuurde..quote:Op donderdag 3 april 2025 14:51 schreef 2dope het volgende:
[..]
Kwam deze van de week nog tegen tijdens het opruimen
[ afbeelding ]
Voor een deel ook kunstmatig hoge prijzen.quote:Op donderdag 3 april 2025 14:43 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Sure, maar die cartridges waren erg duur om te produceren, je kreeg een prachtig doosje erbij met een mooi boekje.
quote:Op donderdag 3 april 2025 15:11 schreef Aether het volgende:
First Impressions: Nintendo Switch 2 'Wows' Most When You Go Back To Your Old Switch
https://www.nintendolife.(...)k-to-your-old-switch
quote:Probably the highlight of the whole thing for me. It's not even primarily a Switch 2 game. But with 4K output and 120fps on full display at the event, my jaw was on the floor. Not a single frame dropped throughout the opening stage of Prime 4, with rain and neon visors and explosions eating away at the environments. If this is what Nintendo Switch 2 Edition means, then my goodness. - Alana
Klinkt allemaal wel goed.quote:Essentially, the new screen is fantastic — the colours are so much brighter than the standard Switch, and they might even rival an OLED thanks to that bigger screen. It turns out that .9 inches makes a huge difference. I also didn't really notice the bezel around the screen; it wasn't intrusive and because of how bright the screen actually is, my eyes were never drawn to the black outline. - Alana
Die 120 fps had ik niet verwacht aangezien Nintendo soms op kleine zaken bezuinigen.quote:Op donderdag 3 april 2025 15:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
[..]
[..]
Klinkt allemaal wel goed.
SteamDeck heeft ook geen 120hz display enkel 90hz met de OLED. Rog Ally X heeft wel een 120hz display, maar wordt in de praktijk weinig gebruikt door games.quote:Op donderdag 3 april 2025 15:35 schreef Aether het volgende:
[..]
Die 120 fps had ik niet verwacht aangezien Nintendo soms op kleine zaken bezuinigen.
(Misschien toch "druk" van Steamdeck e.d.?)
DK nuquote:Op donderdag 3 april 2025 16:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Mario Kart World live gameplay
Naja, als Gamecube game he. Zonder enige optimalisatie.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:01 schreef Cici het volgende:
Waardeloos dit.
Al lang gehoopt dat Zelda the windwaker naar de switch zou komen, komt die op de switch 2. Die ik niet ga halen...
Klopt, maar wel fijn als handheld dan.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Naja, als Gamecube game he. Zonder enige optimalisatie.
Ik word er ook een beetje moe van dat ik voor iederr nieuwe console weer een aparte pro controller moet kopen. Kan die van de switch 1 niet gewoon op dat ding werken....quote:Op donderdag 3 april 2025 13:32 schreef Bananenpap het volgende:
Overigens vind ik de prijs voor de console niet heel gek, of althans verrassend. Een Switch Oled is ook rond de 330. Ik verwacht nog wel een prijsdaling. Prijzen van de games en accessoires zijn absurd.
90 euro voor een fysieke Mario Kart en een geüpdate pro-controller. Als liefhebber van fysieke games ben ik straks 650 euro kwijt om Mario Kart op een fatsoenlijke manier te spelen.
En dan dat cameraatje voor 60 euro... Had dat gewoon gebouwd in die Switch joh, net zoals bij de 3DS. Ik zie mijzelf nog niet voor zo'n ding zitten.
Jawel, doet ie ookquote:Op donderdag 3 april 2025 18:11 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik word er ook een beetje moe van dat ik voor iederr nieuwe console weer een aparte pro controller moet kopen. Kan die van de switch 1 niet gewoon op dat ding werken....
Had ik al met de Wii U Pro controller die niet op de Switch werktequote:Op donderdag 3 april 2025 18:11 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik word er ook een beetje moe van dat ik voor iederr nieuwe console weer een aparte pro controller moet kopen. Kan die van de switch 1 niet gewoon op dat ding werken....
Ja ik dus ook, al gebruik in mn Wii U nog voor twilight princess en bayonettaquote:Op donderdag 3 april 2025 18:22 schreef Aether het volgende:
[..]
Had ik al met de Wii U Pro controller die niet op de Switch werkte
Wat ook wel stom is, gezien Dolphin op een mobiel volgens mij al krachtig genoeg is om x2 resolutie ofzo te doenquote:Op donderdag 3 april 2025 18:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Naja, als Gamecube game he. Zonder enige optimalisatie.
Jup, dat dan gelukkig weer wel. Mis je alleen die C-knop.quote:
Ze zeiden zelf enhanced resolution. Dat ding draaide ook duidelijk op 2- of 3x native (of 4 zelfs? Switch 2 moet Gamecube best makkelijk op 1440x1080 aankunnen met een beetje custom emulator).quote:Op donderdag 3 april 2025 19:24 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Wat ook wel stom is, gezien Dolphin op een mobiel volgens mij al krachtig genoeg is om x2 resolutie ofzo te doen
Vond het vrij laggy ogen met framedrops terwijl mijn internet stabiel was. Hopelijk in het echt wel gewoon vloeiend.quote:Op donderdag 3 april 2025 20:42 schreef Bananenpap het volgende:
Damn die gameplaybeelden van Mario Kart en Donkey Kong. Dit is wel echt nextlevel.
Ik heb hier nog voor 100 euro aan bonnen liggen van bolquote:
Meer is er ook niet momenteelquote:
Ik heb mijn Bol bon ingezet voor de Switch 2 case! Daarmee ben ik ook zeker content.quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:37 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik heb hier nog voor 100 euro aan bonnen liggen van bol
Jij snapt denk ik wel dat ik een heel gelukkig mens ben
20-25 uurquote:Op vrijdag 4 april 2025 10:14 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Hoeveel uur gametime verwachten jullie van de nieuwe Donkey Kong? De vorige games waren allemaal niet zo lang..
Zo drie hele secondesquote:
Uh, 8 secondenquote:Op vrijdag 4 april 2025 11:27 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Zo drie hele secondes
Dat is de 80 euro wel waard
Luigi showoffquote:Op donderdag 3 april 2025 16:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
Mario Kart World live gameplay
Houdt er rekening mee dat die games na 5 jaar nog steeds 90¤ zullen zijn!quote:Op vrijdag 4 april 2025 12:14 schreef cherrycoke het volgende:
ik ga een jaartje wachten sorry, ik vind het de prijs nu gewoon niet waard. zeker geen 90 euro voor games betalen.
quote:Op vrijdag 4 april 2025 13:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Is iets later geworden, maar done.
[ afbeelding ]
OK, 85 euroquote:
Keuzes maken he, buiten ons twee kent niemand die serie. En ik heb nog geen enkel deel gespeeldquote:Op vrijdag 4 april 2025 13:18 schreef Aether het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(Geen Trails in the Sky? Misschien maak in een apart topic)
Minder als je als gamer even rondkijkt. Deo koop je toch ook in de 1+1 bij de Etosquote:
Dat ligt aan het genre, de makers, welke franchise, etc. Voor Donkey Kong tik ik in juli 75 euro af, maar voor een port van bijvoorbeeld Cyberpunk zou ik niet meer dan 25 over hebben omdat die op andere platformen ook voor die prijs gaat.quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:08 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Hoeveel hebben jullie maximaal over voor een game bij release?ik verwacht dat de tweedehands markt games door Switch 2 exclusive games voorlopig niet onder de 50 euro blijft (inclusief verzending).
Ging dat om de console en/of de games?quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
De volgende Drop The Price-Livestream start om 16:00
Voornamelijk de games (en voor sommigen ook de consoleprijs)quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:49 schreef Aether het volgende:
[..]
Ging dat om de console en/of de games?
Ik heb al een paar games: https://www.dekudeals.com/search?q=aetherquote:Op vrijdag 4 april 2025 15:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
@:Aether: Bekijk deze YouTube-video
Misschien komt deze ook nog wel op de Switch uit..
quote:De Nintendo Switch 2 vereist het gebruik van MicroSD Express-kaarten, die veel sneller zijn dan de oudere UHS-I microSD-kaarten, maar ook aanzienlijk duurder. Deze nieuwe standaard maakt gebruik van dezelfde snelle interface als interne SSD’s, wat zorgt voor betere prestaties bij het laden van complexe games. Hoewel de technische voordelen duidelijk zijn, is de overstap prijzig en kunnen veelgebruikte microSD-kaarten uit de originele Switch niet meer gebruikt worden.
Lijkt me inderdaad alleen een probleem als je al je digitale games (en foto's/video's) per se wil overzetten.quote:Op zaterdag 5 april 2025 14:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Met 256 intern is het ook niet nodig, zeker niet het eerste jaar.
Het liefste heb ik dat games een tientje kosten, maar met de huidige ontwikkelingen in de wereld en de inflatie is het niet gek dat ook games duurder worden. De prijsverhoging op games heeft de afgelopen vijf jaar best wel lang geduurd.quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:08 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Hoeveel hebben jullie maximaal over voor een game bij release?ik verwacht dat de tweedehands markt games voor Switch 2 exclusive games voorlopig niet onder de 50 euro blijft (inclusief verzending).
quote:Digital Foundry's Pixel Counts/resolution findings of some games from the direct
Metroid Prime 4: is 4k 60fps in quality mode and 1080p 120fps in performance mode
Breath of the wild/Tears of the kingdom: is 1440p 60fps
Mario Kart World: is 1440p 60fps
Donkey Kong Banaza: is 1080p 60fps
DuskBlood: is 1080p 30fps
Elden Ring: is 1080p 30fps
CyberPunk 2077: is 1080p 30fps with pixel counts as low as 540p but that 540p count is most likely handheld
Final Fantasy 7: is 1080p 30fps
NONE of these games appear to be using DLSS at all as it all seems to be native but that could change.
https://redd.it/1jqs4rt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |