negeren/ontkennen/bagataliseren*quote:Op zaterdag 29 maart 2025 00:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laat ik maar weer eens tegen beter weten in een moedige poging doen om tot serieuze discussie te komen.
Disclaimer: we leven in een tijd dat bijna elke overheid wel aan een vorm doet van preferente informatievoorziening doet naar haar burgers. Rusland, zowat heel west-europa, en bronnen in China schrijven over dit onderwerp maar weinig. Goed om te weten dat ik niet elke bron kan controleren, dus ik doe het veelal met Chatgpt.
Wat ik ook wil benoemen: we zien vaak in oorlogen dat kinderen inzet worden van een strijd om de morele superioriteit en om acties te kunnen legitimeren. We zien dat ook in het Gaza conflict.
Om te voorkomen dat we in een semantische discussie terechtkomen is het belangrijk om te weten of de kinderen wees zijn of in een onveilige situatie verkeerden ten tijde van de deportatie dan wel het opnemen van kinderen die op wat voor manier in een onveilige situatie verkeerden. Enkele bronnen die een en ander vertellen over de omstandigheden van die kinderen ten tijde van de inval/oorlog:
https://www.soskinderdorp(...)m_source=chatgpt.com
bron meldt dat kinderen soms alleen kwamen te staan door het oprukken van het Russische leger
Overigens nemen ook Europese landen --> om juiste en morele redenen <-- Oekrainse kinderen op die blijkbaar geen ouders/verzorgers meer hebben. Dat zou je ook kunnen uitleggen --> ben ik het niet mee eens <-- als kindnapping/deportatie/ whatever you like. En dat doen de Russen ongetwijfeld ook.
https://www.theportugalne(...)m_source=chatgpt.com
Bron meldt dat Rusland het westen hiervan verdenkt. Goed om op te merken: ik moest behoorlijk porren bij chatgpt om een bron te krijgen. Deze bronnen geeft ie niet zelf zomaar. Ik verdenk Chatgpt ervan een informatie bias te hebben.
Deze post is al weer te lang. Mijn afdronk is dat Rusland echt geen kinderen gaat "stelen" om hun populatie op te krikken. Bovendien kun je kinderen helemaal niet Russificeren. Als ze volwassen zijn weten ze hun weg terug naar Oekrane en/of de EU wel te vinden. Maar ik weet niks zeker natuurlijk. Ik denk dat we over 5 jaar wij meer met zekerheid weten. Maar ik zie werkelijk geen reden waarom Rusland -anders dan morele overwegingen- kinderen opneemt om daarvoor te moeten zorgen.
Mocht een en ander blijken anders te zijn t.o.v. mijn verhaal, dan zal ik dat t.z.t ook wijzigen.
Het is dus andermaal bewezen dat je een clown bent die Russische oorlogsmisdaden ontkent omdat het niet in je straatje past.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 00:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laat ik maar weer eens tegen beter weten in een moedige poging doen om tot serieuze discussie te komen.
Disclaimer: we leven in een tijd dat bijna elke overheid wel aan een vorm doet van preferente informatievoorziening doet naar haar burgers. Rusland, zowat heel west-europa, en bronnen in China schrijven over dit onderwerp maar weinig. Goed om te weten dat ik niet elke bron kan controleren, dus ik doe het veelal met Chatgpt.
Wat ik ook wil benoemen: we zien vaak in oorlogen dat kinderen inzet worden van een strijd om de morele superioriteit en om acties te kunnen legitimeren. We zien dat ook in het Gaza conflict.
Om te voorkomen dat we in een semantische discussie terechtkomen is het belangrijk om te weten of de kinderen wees zijn of in een onveilige situatie verkeerden ten tijde van de deportatie dan wel het opnemen van kinderen die op wat voor manier in een onveilige situatie verkeerden. Enkele bronnen die een en ander vertellen over de omstandigheden van die kinderen ten tijde van de inval/oorlog:
bron meldt dat kinderen soms alleen kwamen te staan door het oprukken van het Russische leger
Overigens nemen ook Europese landen --> om juiste en morele redenen <-- Oekrainse kinderen op die blijkbaar geen ouders/verzorgers meer hebben. Dat zou je ook kunnen uitleggen --> ben ik het niet mee eens <-- als kindnapping/deportatie/ whatever you like. En dat doen de Russen ongetwijfeld ook.
Bron meldt dat Rusland het westen hiervan verdenkt. Goed om op te merken: ik moest behoorlijk porren bij chatgpt om een bron te krijgen. Deze bronnen geeft ie niet zelf zomaar. Ik verdenk Chatgpt ervan een informatie bias te hebben.
Deze post is al weer te lang. Mijn afdronk is dat Rusland echt geen kinderen gaat "stelen" om hun populatie op te krikken. Bovendien kun je kinderen helemaal niet Russificeren. Als ze volwassen zijn weten ze hun weg terug naar Oekrane en/of de EU wel te vinden. Maar ik weet niks zeker natuurlijk. Ik denk dat we over 5 jaar wij meer met zekerheid weten. Maar ik zie werkelijk geen reden waarom Rusland -anders dan morele overwegingen- kinderen opneemt om daarvoor te moeten zorgen.
Mocht een en ander blijken anders te zijn t.o.v. mijn verhaal, dan zal ik dat t.z.t ook wijzigen.
Gepaste reactie als je inderdaad geen inhoudelijk verweer hebt.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 07:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is dus andermaal bewezen dat je een clown bent die Russische oorlogsmisdaden ontkent omdat het niet in je straatje past.
Wordt al 20 jaar naar toe gewerkt. Ook dat zou trouwens de EU al wakker hebben moeten schudden 10 jaar geleden.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bereid je maar vast voor dan want dat gaat in enige vorm of gedaante gebeuren
Wordt al 20 jaar naar toe gewerkt. Ook dat zou trouwens de EU al wakker hebben moeten schudden 10 jaar geleden.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bereid je maar vast voor dan want dat gaat in enige vorm of gedaante gebeuren
poep.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 00:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
noem dat maar een wereldtoneel ,quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:39 schreef Scjvb het volgende:
> Oekranse inlichtingendienst:
Rusland zou volgens Oekranse ingewijden duidelijk belang hebben bij het volgende, zo ook Oekrane zelf.
En een eind aan deze ellende in de regio blijft te allen tijde welkom, mits vruchtbare ontwikkelingen voor betrokkenen zich daadwerkelijk zullen uitbreiden na deze oorlog wanneer duurzame vrede een feit geworden is.
Rusland wil in 2026 einde aan oorlog met Oekrane om sterk te staan tegen China en VS, zegt Oekraense inlichtingendienst
https://www.msn.com/nl-nl(...)6f8d3a817237363&ei=7
[..]
Nee, je bent een troll die oorlogsmisdaden ontkent en goedpraat. Er loopt nota bene een arrestatiebevel tegen Poetin vanwege die ontvoeringen. Je moet je de ogen uit je kop schamen. Je doet nog net niet alsof het eigenlijk liefdadigheid is.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gepaste reactie als je inderdaad geen inhoudelijk verweer hebt.
Maar dat is prima.
Haha, ik had wel verwacht dat je niet helemaal zou toegeven maar het ontvoeren van kinderen door het Russische leger ook nog eens moreel noemen dan ben je wel echt laag hoor.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 00:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Totaal onzinnig dat Rusland serieus zou denken met de VS en China te kunnen concurreren op het gebied van innovatie en economie.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:39 schreef Scjvb het volgende:
> Oekranse inlichtingendienst:
Rusland zou volgens Oekranse ingewijden duidelijk belang hebben bij het volgende, zo ook Oekrane zelf.
En een eind aan deze ellende in de regio blijft te allen tijde welkom, mits vruchtbare ontwikkelingen voor betrokkenen zich daadwerkelijk zullen uitbreiden na deze oorlog wanneer duurzame vrede een feit geworden is.
Rusland wil in 2026 einde aan oorlog met Oekrane om sterk te staan tegen China en VS, zegt Oekraense inlichtingendienst
https://www.msn.com/nl-nl(...)6f8d3a817237363&ei=7
[..]
Dat laatste is nu juist het probleem: Poetin lijkt dat wel te denken. En nu Trump zo meewerkt voedt dat zijn visie alleen maar.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 09:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Totaal onzinnig dat Rusland serieus zou denken met de VS en China te kunnen concurreren op het gebied van innovatie en economie.
Het is nu al een regionale supermacht , geen globale, en ze weten dat ze dat ook niet meer gaan worden.
Ik denk dat de Russen dit niet met je eens zijn. Dit hele conflict draait juist om het feit dat ze dat niet kunnen verkroppen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 09:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is nu al een regionale supermacht , geen globale, en ze weten dat ze dat ook niet meer gaan worden.
Ik denk dat ze eerder fantaseren om met China op oorlogspad te gaan en landje pik te gaan doen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 09:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Totaal onzinnig dat Rusland serieus zou denken met de VS en China te kunnen concurreren op het gebied van innovatie en economie.
Black Sabbath - War Pigs.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
noem dat maar een wereldtoneel ,
Het is een grof schandaal dat oude mannen als een soort hobby wereldveroveraar spelen met duizenden dode jonge mannen uit hun land en het dan ook nog toneel noemen
Dat jij dat niet ziet verbaast me niks.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 00:07 schreef phpmystyle het volgende:
Maar ik zie werkelijk geen reden waarom Rusland -anders dan morele overwegingen- kinderen opneemt om daarvoor te moeten zorgen.
Rusland heeft ook slechts 140.000.000 inwoners.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 09:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Lees nu eerst even de bronnen door van o.a SOS kinderdorp.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat jij dat niet ziet verbaast me niks.
Wie is hier nu gek, die oude mannen die hun landgenoten de gehaktmolen insturen of de jongemannen die gewillig gaan?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
noem dat maar een wereldtoneel ,
Het is een grof schandaal dat oude mannen als een soort hobby wereldveroveraar spelen met duizenden dode jonge mannen uit hun land en het dan ook nog toneel noemen
Net als de Britten.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 09:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat de Russen dit niet met je eens zijn. Dit hele conflict draait juist om het feit dat ze dat niet kunnen verkroppen.
Er is weinig tot niets dramatisch aan mijn uitspraak. De coalitie van de welwillende kan niet zonder Amerika, en Amerika wil enkel Oekraine steunen, als Oekraine akkoord gaat met een wurgcontract. Dat zijn de feiten nuquote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:14 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Nou nou wat een uitspraak op basis van een kleine tegenvaller.
Ondertussen zijn de speciale troepen van Oekrane weer grotendeels in Oekrane zelf om het te verdedigen tegen Rusland wat ze nog steeds goed afgaat waar ze het grootste gedeelte van Oekrane nog steeds in eigen bezit hebben.
Ofwel, vanwaar je dramatische uitspraak?
De Wijk is een hele slechte bron. Zijn redeneringen zijn in causaal verband met zijn fysieke gesteldheid en wallen onder de ogen. Kortom: veel defaitisme, weinig tot geen daadkracht en hoop. Het is allemaal negatief en vanuit een: 'het wordt niets'.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:33 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.bnr.nl/podcas(...)nationaal-onder-vuur
(vanaf 6 minuten ongeveer)
De wijk: komen hooguit 20k tot 30k aan Franse en Britse troepen achter de linies. En hij adviseert om zsm weg te gaan als er wederom oorlog uitbreekt.
Tot zover de militaire kaart van europa.
Zelfs ik vind dit nog mager.
Eens. Ik geloof ook niet dat hij bronnen heeft bij diensten of hoge navo piefen. Ik luister ernaar omdat ik wil weten hoe het andere kamp denkt en omdat hij een temperatuurmeter is voor het gemiddelde sentiment.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De Wijk is een hele slechte bron. Zijn redeneringen zijn in causaal verband met zijn fysieke gesteldheid en wallen onder de ogen. Kortom: veel defaitisme, weinig tot geen daadkracht en hoop. Het is allemaal negatief en vanuit een: 'het wordt niets'.
Ook merk je heel erg dat zijn informatiekader het niet meer doet.
Uit je eigen bron:quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lees nu eerst even de bronnen door van o.a SOS kinderdorp.
-->LEZEN<--
🤡quote:Meer dan 19.000 kinderen uit Oekrane zijn door de oorlog van hun ouders gescheiden en door het Russische leger naar Rusland gebracht. Volgens Serhii Lukashov, de directeur van SOS Kinderdorpen in Oekrane, is dit een oorlogsmisdaad en een vorm van genocide.
[…]
In Rusland worden de kinderen ondergebracht in tehuizen, ziekenhuizen of pleeggezinnen. Velen krijgen al na korte tijd een Russisch paspoort. “De kinderen vertellen ons over heropvoeding en hersenspoeling: ze krijgen te horen dat hun ouders en Oekrane hen hebben verstoten.
De kruif heeft vrij objectief meer assertiviteit en daadkracht dan De Wijk. Komt veel gezonder voor de dag.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens. Ik geloof ook niet dat hij bronnen heeft bij diensten of hoge navo piefen. Ik luister ernaar omdat ik wil weten hoe het andere kamp denkt en omdat hij een temperatuurmeter is voor het gemiddelde sentiment.
Hetzelfde geldt voor De Kruif en andere figuren die we veelvuldig voorbij zien komen.
"Hoe het andere kamp denkt"... Goed dat je erkent waar je staat.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens. Ik geloof ook niet dat hij bronnen heeft bij diensten of hoge navo piefen. Ik luister ernaar omdat ik wil weten hoe het andere kamp denkt en omdat hij een temperatuurmeter is voor het gemiddelde sentiment.
Hetzelfde geldt voor De Kruif en andere figuren die we veelvuldig voorbij zien komen.
De Kruif heeft dan ook daadwerkelijk wat gepresteerd in zijn leven (en gezien met zn eigen ogen) itt. De Wijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De kruif heeft vrij objectief meer assertiviteit en daadkracht dan De Wijk. Komt veel gezonder voor de dag.
Ik kan je van harte aanbevelen zelf hetgeen te doen jij mij verzoekt. Dan zie je bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lees nu eerst even de bronnen door van o.a SOS kinderdorp.
-->LEZEN<--
Heb ik gelezen. Ik ga ook niet selectief quoten of bronnen zoeken die ik passend vind.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Uit je eigen bron:
[..]
🤡
Misschien eens lezen wat je post in plaats van de output van een bot hier neerplakken. Ik hoor graag hoe je je hier weer uit lult.
Anyway. Ik neem aan dat die kinderen die daar verblijven op enig moment weer terugkeren naar hun ouders of dat Oekrane de opvang/voogdij gaat regelen.quote:Tijdens de oorlog in Oekrane zijn kinderen op verschillende manieren van hun ouders gescheiden. Serhii zegt: “In het begin werden veel kinderen en jongeren gescheiden van hun families door het snel oprukkende Russische leger. Velen bevonden zich plotseling alleen, zonder familie, in bezet gebied. Deze kinderen werden vaak naar Rusland gebracht.
Onzin. Niet gezegd.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik kan je van harte aanbevelen zelf hetgeen te doen jij mij verzoekt. Dan zie je bijvoorbeeld:
De kinderen vertellen ons over heropvoeding en hersenspoeling: ze krijgen te horen dat hun ouders en Oekrane hen hebben verstoten. En dat ze problemen krijgen met de wet als ze teruggaan. Sommige kinderen worden met grote beloften gelokt, anderen worden onder druk gezet.
Ondertusen @:phpmystyle op de foks: rUsLanDt neEmt KiNdErEn oP oM vOoR zE Te ZoRGeN111!!111
Ik beoordeel ze niet op hun uiterlijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De kruif heeft vrij objectief meer assertiviteit en daadkracht dan De Wijk. Komt veel gezonder voor de dag.
quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Onzin. Niet gezegd.
Veeg anders het schuim even van je mond af.
Lijd je aan het syndroom van Rutte? Wellicht beter bekend als 'selectief geheugenverlies'.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 00:07 schreef phpmystyle het volgende:
Maar ik zie werkelijk geen reden waarom Rusland -anders dan morele overwegingen- kinderen opneemt om daarvoor te moeten zorgen.
Het gaat niet om uiterlijk. Maar om voorkomen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik beoordeel ze niet op hun uiterlijk.
Vind het altijd wel vermakelijk dat De Wijk het woord voert, en dat die Boekestijn als een soort van onder kneusje soms ook wat mag zeggen en dat De Wijk dan reageert met: ja zo is het Arendjan.
Weet je wat ook een komische gezelschap is? Die Stefan de Vries en Helga Salemon.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat niet om uiterlijk. Maar om voorkomen.
ik denk dat men geleidelijk weer terug zal keren naar oekraine , mits men de ouderlijke achternaam en de woonplaats heeft onthoudenquote:Op zaterdag 29 maart 2025 00:07 schreef phpmystyle het volgende:
[
Deze post is al weer te lang. Mijn afdronk is dat Rusland echt geen kinderen gaat "stelen" om hun populatie op te krikken. Bovendien kun je kinderen helemaal niet Russificeren.
Als ze volwassen zijn weten ze hun weg terug naar Oekrane en/of de EU wel te vinden.
Maar ik weet niks zeker natuurlijk. Ik denk dat we over 5 jaar wij meer met zekerheid weten.
Ik bewonder je naviteit.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb ik gelezen. Ik ga ook niet selectief quoten of bronnen zoeken die ik passend vind.
Het zijn allemaal testimonials en verhalen. Ik ga niet beoordelen of het waar is.
Ik vind het alleen onwaarschijnlijk. Men heeft er geen enkel belang bij, en het werkt toch niet.
[..]
Anyway. Ik neem aan dat die kinderen die daar verblijven op enig moment weer terugkeren naar hun ouders of dat Oekrane de opvang/voogdij gaat regelen.
die oude mannen hebben hun kinderen in een wereldstad in londen of Los Angeles of St petersburgquote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie is hier nu gek, die oude mannen die hun landgenoten de gehaktmolen insturen of de jongemannen die gewillig gaan?
Nee Hansworst, als je de verhalen leest van de ontsnapte kinderen, ze moeten het Russische volkslied zingen, een Z pakje aandoen en krijgen constant te horen dat Rusland gelijk had Oekraine binnen te vallen want het is toch een Nazi land.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Anyway. Ik neem aan dat die kinderen die daar verblijven op enig moment weer terugkeren naar hun ouders of dat Oekrane de opvang/voogdij gaat regelen.
quote:First, Russia has forcibly transferred children through coercive acts without grounds permitted under international law. According to the ICC’s Elements of Crimes, forcible transfer includes both physical force and the “threat of force or coercion, such as that caused by fear of violence, duress, detention, psychological oppression or abuse of power against such person or persons or another person, or by taking advantage of a coercive environment.” The report details 314 children, the majority of which have been taken from institutions in occupied regions and put into Russia’s foster and adoption system. It also reveals how, through coercion and duress, Russia has encouraged and orchestrated the movement of hundreds of Ukrainian children to Russia or Russian-occupied territory. As explained above, despite Russian posturingas a benevolent actor promoting child welfare, there are no grounds under international law that permit Russia’s coerced transfer of Ukrainian children to Russia.
The second and third elements of the crime against humanity of forced population transfer require that the Ukrainian children were lawfully present in the area from which they were deported or transferred; and that the Russian actors involved were aware that their presence was lawful. According to the report, the 314 children deported were Ukrainian citizens and lawfully residing within Ukraine. The Humanitarian Research Lab assessed to a high degree of confidence that these children were from Ukraine and that Russian federal government officials were aware of their Ukrainian origin by reviewing official statements and documents, including public records from Russian adoption databases. Other public actions confirm that those who orchestrated the transfer acted knowingly, including Putin’s decree to expedite and simplify the naturalization of Ukrainian children after government officials identified naturalization as the biggest barrier to adoption by Russian families.
The fourth and fifth elements of the crime require that Russia’s conduct was committed – and that Russian officials knew it was committed – as part of a widespread or systematic attack directed against a civilian population. The transfer of the children took place during the full-scale invasion of Ukraine, which began in February 2022, and it was part of a program of widespread or systematic attacks directed against Ukrainian civilians. The program of coerced transfer of children was also itself widespread or systematic, as documented in the report. An extensive Russian bureaucracy created and carried out a program that transferred Ukrainian children to Russia for adoption and fostering with citizens of Russia. That program was facilitated by Russian legal and policy changes designed to enable and expedite the program.
Ja hl goed gevonden bronnen hoor maar in tegenstelling tot jij gaat hij dan echtquote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee Hansworst, als je de verhalen leest van de ontsnapte kinderen, ze moeten het Russische volkslied zingen, een Z pakje aandoen en krijgen constant te horen dat Rusland gelijk had Oekraine binnen te vallen want het is toch een Nazi land.
Hier een raport van Yale:
https://www.justsecurity.org/105372/hrl-report-ukraine-children/
https://www.justsecurity.(...)kraines_Children.pdf
Hier van Yale waar ze 314 kinderen hebben gevolgd; alle 5 tekenen van crime against humanity worden overtreden.
[..]
Heus waar!quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:41 schreef phpmystyle het volgende:
niet selectief quoten of bronnen zoeken
We hadden het initieel over kidnappen van kinderen, nu heb je het over testimonials waarin kinderen Russische volksliederen zingen met zo'n Z-speldje waar ik overigens geen voorstander van ben.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee Hansworst, als je de verhalen leest van de ontsnapte kinderen, ze moeten het Russische volkslied zingen, een Z pakje aandoen en krijgen constant te horen dat Rusland gelijk had Oekraine binnen te vallen want het is toch een Nazi land.
Hier een raport van Yale:
https://www.justsecurity.org/105372/hrl-report-ukraine-children/
https://www.justsecurity.(...)kraines_Children.pdf
Hier van Yale waar ze 314 kinderen hebben gevolgd; alle 5 tekenen van crime against humanity worden overtreden.
[..]
Oefquote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:21 schreef polderturk het volgende:
Moet je die vieze poepslet zien. Het hoertje van Poetin.
Ze vermeldt er niet bij dat de persoon uit de door Rusland bezette gebieden komt en mogelijk een etnische Rus is.
[ x ]
die is door poetin hierheen gestuurdquote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:21 schreef polderturk het volgende:
Ze vermeldt er niet bij dat de persoon uit de door Rusland bezette gebieden komt en mogelijk een etnische Rus is.
[ x ]
We hebben nog steeds over kidnappen van kinderen en daar gaat het in het rapport nog over, zelfs het stukje dat ik je quote gaat het daar over "forcibly transferred". Een academisch stuk. Maar goed blijf vooral Russische propaganda als enige geloven en quoten.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We hadden het initieel over kidnappen van kinderen, nu heb je het over testimonials waarin kinderen Russische volksliederen zingen met zo'n Z-speldje waar ik overigens geen voorstander van ben.
Er zijn bronnen die aangeven dat Rusland die kinderen heeft opgenomen omdat die kinderen waren achtergebleven in oorlogsgebieden. Tevens zijn er bronnen dat Rusland plannen heeft om bewust kinderen naar Oekraine te halen.
Tjah, wat is waar. Wat heeft Rusland aan kinderen die hen niet goed gezind zijn? Dat gaat aan elke ratio voorbij.
Kinderen zijn vrij eenvoudig te hersenspoelen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We hadden het initieel over kidnappen van kinderen, nu heb je het over testimonials waarin kinderen Russische volksliederen zingen met zo'n Z-speldje waar ik overigens geen voorstander van ben.
Er zijn bronnen die aangeven dat Rusland die kinderen heeft opgenomen omdat die kinderen waren achtergebleven in oorlogsgebieden. Tevens zijn er bronnen dat Rusland plannen heeft om bewust kinderen naar Oekraine te halen.
Tjah, wat is waar. Wat heeft Rusland aan kinderen die hen niet goed gezind zijn? Dat gaat aan elke ratio voorbij.
Maar we mogen het niet uitsluiten. Ik laat het hierbij.
Eerst even afwachten wat motief is en hoe die zich in het verleden heeft uitgelaten over politieke zaken.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die is door poetin hierheen gestuurd
nou ga maar naar amsterdam en ga daar maar mensen steken en zeg maar dat je een oekrainsche vluchteling bent ., ok nou ga maar gauw,
Dan kan FVD daarmee veel bombarie gaan maken
Toen al eerder het gerucht ging dat het een Oekraner was op die dag. Waren allemaal bot accounts dat ook druk aan het delen. Komt Rusland natuurlijk wel heel goed uit zo. Maar goed laat ze maar eerst verder onderzoek naar doen naar de motivatie want daar weten ze nu schijnbaar nog niks van bij de politie.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:21 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
ja ze zal niet zeggen dat ze een door poetin gestuurde russin is hequote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eerst even afwachten wat motief is en hoe die zich in het verleden heeft uitgelaten over politieke zaken.
Eerst feiten boven water, tot 10 tellen, en dan richting voorlopige conclusie gaan.
We weten alleen dat het een Oekraner is.
Het is een man.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja ze zal niet zeggen dat ze een door poetin gestuurde russin is he
dan krijgt ze geen geld
Gelukkig hebben we de experts van het fokforum nog!quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De Wijk is een hele slechte bron. Zijn redeneringen zijn in causaal verband met zijn fysieke gesteldheid en wallen onder de ogen. Kortom: veel defaitisme, weinig tot geen daadkracht en hoop. Het is allemaal negatief en vanuit een: 'het wordt niets'.
Ook merk je heel erg dat zijn informatiekader het niet meer doet.
Ja precies, want met een achtergrond bij de defensie, een wetenschappelijke carrire, het opzetten en leiden van een gerenommeerd onderzoeksinstituut op het gebied van internationale betrekkingen en het nog altijd regelmatig aansluiten bij topconferenties over dit onderwerp heb je inderdaad geen ene flikker gepresteerd. Daarom zit hij ook overal bij, omdat ze op dat soort plekken altijd graag iemand hebben die van niks weet.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
De Kruif heeft dan ook daadwerkelijk wat gepresteerd in zijn leven (en gezien met zn eigen ogen) itt. De Wijk.
Kun jij wat namen noemen van (geopolitieke) experts die zich in dit debat mengen die neutraal zijn?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we de experts van het fokforum nog!
Rob de Wijk wordt hier ook regelmatig verkeerd begrepen heb ik het idee.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:21 schreef Discombobulate het volgende:
Ik kijk weer eens en het gaat gelijk weer over Rob de Wijk...![]()
Die man heeft een prima staat van dienst. Is niet voor niets expert. Het lijken wel de corona wappies over Marion Koopmans, maar dan in de internationale betrekkingen.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die is door poetin hierheen gestuurd
nou ga maar naar amsterdam en ga daar maar mensen steken en zeg maar dat je een oekrainsche vluchteling bent ., ok nou ga maar gauw,
Dan kan FVD daarmee veel bombarie gaan maken
Heeft die man geen pak?quote:
Ja die vance kan geen pak betalen hequote:Op zaterdag 29 maart 2025 13:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heeft die man geen pak?
En heeft hij groenland al bedankt voor die militaire basis die de VS daar aanhoud?
De EU is uiteindelijk veel sterker dan Rusland maar maakt geen enkele kans tegen usa. Dat is het verschilquote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:26 schreef polderturk het volgende:
Wat is het verschil tussen een Poetin die de Baltische staten wil inpikken en een Trump die Groenland wil inpikken?
In beide gevallen gaat het om EU grondgebieden.
Groenland is geen EU grondgebied.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:26 schreef polderturk het volgende:
Wat is het verschil tussen een Poetin die de Baltische staten wil inpikken en een Trump die Groenland wil inpikken?
In beide gevallen gaat het om EU grondgebieden.
Misschien kunnen de EU en Rusland samenwerken tegen de USA.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
De EU is uiteindelijk veel sterker dan Rusland maar maakt geen enkele kans tegen usa. Dat is het verschil
"Uiteindelijk" is de EU ook sterker dan de VS. Als we daar werkt van maken. En maken we daar werk van, zijn we dus niet alleen sterker dan rus.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
De EU is uiteindelijk veel sterker dan Rusland maar maakt geen enkele kans tegen usa. Dat is het verschil
APquote:Ukrainians expect Russia to launch a fresh offensive to strengthen its negotiating position
KYIV, Ukraine (AP) — Russian forces are preparing to launch a fresh military offensive in the coming weeks to maximize the pressure on Ukraine and strengthen the Kremlin’s negotiating position in ceasefire talks, Ukrainian government and military analysts said.
The move could give Russian President Vladimir Putin every reason to delay discussions about pausing the fighting in favor of seeking more land, the Ukrainian officials said, renewing their country’s repeated arguments that Russia has no intention of engaging in meaningful dialogue to end the war.
With the spring fighting season drawing near, the Kremlin is eyeing a multi-pronged push across the 1,000-kilometer (621-mile) front line, according to the analysts and military commanders.
Citing intelligence reports, Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy said Russia is getting ready for new offensives in the northeast Sumy, Kharkiv and Zaporizizhia regions.
“They’re dragging out the talks and trying to get the U.S. stuck in endless and pointless discussions about fake ‘conditions’ just to buy time and then try to grab more land,” Zelenskyy said Thursday in a visit to Paris. “Putin wants to negotiate over territory from a stronger position.”
Two G7 diplomatic officials in Kyiv agreed with that assessment. They spoke on condition of anonymity because they were not authorized to brief the press.
Russia has effectively rejected a U.S. proposal for an immediate and full 30-day halt in the fighting, and the feasibility of a partial ceasefire on the Black Sea was thrown into doubt after Kremlin negotiators imposed far-reaching conditions.
Ukraine’s emergency service said four people died and 21 were injured Friday evening after Russian drones struck Dnipro in the country’s east. At least seven more people were injured when a Russian ballistic missile struck Kryvyi Rih, Zelenskyy’s hometown, according to local Gov. Serhii Lysak.
Battlefield success is clearly in Putin’s mind.
“On the entire front line, the strategic initiative is completely in the hands of the Russian armed forces,” Putin said Thursday at a forum in the Arctic port of Murmansk. “Our troops, our guys are moving forward and liberating one territory after another, one settlement after another, every day.”
Kremlin forces keep pressing forward
Ukrainian military commanders said Russia recently stepped up attacks to improve its tactical positions ahead of the expected broader offensive.
“They need time until May, that’s all,” said Ukrainian military analyst Pavlo Narozhnyi, who works with soldiers and learns about intelligence from them.
In the north, Russian and North Korean soldiers have nearly deprived Kyiv of an essential bargaining chip by retaking most of Russia’s Kursk region, where Ukrainian soldiers staged a daring incursion last year. Battles have also escalated along the eastern front in Donetsk and Zaporizhzhia.
A concern among some commanders is whether Russia might divert battle-hardened forces from Kursk to other parts of the east.
“It will be hard. The forces from Kursk will come on a high from their wins there,” said a Ukrainian battalion commander in the Donetsk region, who spoke on condition of anonymity to describe his concerns.
“They are preparing offensive actions on the front that should last from six to nine months, almost all of 2025,” said Ukrainian military analyst Oleksii Hetman, who has connections to the military’s general staff.
Fighting intensifies on parts of the front line
Russia entered negotiations with a clear advantage in the war. Now, after recapturing 80% of its territory in the Kursk region ahead of talks, its forces have intensified their fighting across other parts of the front line.
“The number of clashes on the front line is not decreasing,” Hetman said. “If they wanted to stop the war, their actions certainly don’t show it.”
Russia ramped up reconnaissance missions to find and destroy firing positions, drone systems and other capabilities that could impede a future onslaught, two Ukrainian commanders said.
“These can be all signs that an attack is being prepared in the near future,” Hetman said.
Fighting also intensified in the eastern city of Pokrovsk, one of Ukraine’s main defensive strongholds and a key logistics hub in the Donetsk region. Its capture would bring Russia closer to its stated aim of capturing the entire region.
“The Russians were significantly exhausted over the past two months. During 10 days of March, they took a sort of pause,” military spokesman Maj. Viktor Trehubov said of the situation in Pokrovsk. In mid-March, the attack resumed. “This means the Russians have simply recovered.”
Russia increases reconnaissance missions
A Ukrainian soldier with the call sign “Italian” said Russia was conducting intensive reconnaissance in his area of responsibility in the Pokrovsk region. Radio intercepts and intelligence show a buildup of forces in the area around Selidove, a city in the Pokrovsk region, and the creation of ammunition reserves, he said.
The buildup includes large armored vehicles, and the many new call signs overheard in radio transmissions suggest that fresh forces are coming in, he said.
Farther south, a military blog run by Mikhail Zvinchuk, a former officer of the Russian Defense Ministry’s press section, noted last week that Russian troops recently unleashed a new offensive west of Orikhiv in the Zaporizhzhia region.
The offensive will allow Russian forces to move toward the city of Zaporizhzhia and “force the enemy to redeploy its troops from other sectors, leaving Robotyne and Mala Tokmachka badly protected,” the blog known as Rybar said, adding that the new offensive “could be the first step toward the liberation of the Zaporizhzhia region.”
On Friday, Vladyslav Voloshyn, a spokesman for the Southern Defense Forces of Ukraine, said the situation in the region is fraught after Russia amassed more forces to conduct assaults with small groups of infantry.
“The tactic of using these small groups brings results to Russia” in other parts of the front line, he said.
Russian analysts project optimism that a future offensive will succeed.
“Both sides are actively preparing for the spring-summer campaign,” Sergey Poletaev, a Moscow-based military analyst, wrote in a recent commentary. “There’s a growing sense that the Ukrainian forces may be struggling to prepare for it adequately. Despite being worn down from combat, the Russian army has a real chance of achieving decisive success in the next six months to a year. This could lead to the collapse of Ukrainian defenses.”
Little progress reported at negotiating table
Meanwhile at the negotiating table, Russian demands have curtailed the results of much-anticipated negotiations brokered by the U.S.
Earlier this month, after Russia effectively turned down the U.S. proposal for a complete, monthlong halt in the fighting, Moscow tentatively agreed to a partial ceasefire on Black Sea shipping routes.
But that agreement was quickly cast into doubt by Russia’s insistence on far-reaching conditions that its state bank be reconnected to the SWIFT international payment system, something Kyiv and the EU rejected outright.
Along the front line, the reported ups and downs of the talks fuel frustration and worry.
“No one believes in them,” said the Ukrainian soldier known as Italian, who spoke on the condition that he be identified only by his call sign in keeping with military protocol. “But there is still hope that the conflict will move in another direction. Everyone is waiting for some changes in the combat zone because it is not good for us now. We really don’t want to admit that.”
Dat zou een mooi stukje peripetie zijn.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Misschien kunnen de EU en Rusland samenwerken tegen de USA.
Dat gaat wel heel ver. Maar wat meer toenadering zoeken tot China lijkt mij strategisch slim.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 15:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zou een mooi stukje peripetie zijn.
Als ik een Groenlander was dan zou ik me met een referendum willen aansluiten bij de EU. In de EU hebben alle staten alle vrijheid. Beter dan een dictatuur zoals in de VS.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Groenland is geen EU grondgebied.
In 1982 hadden de inwoners van Groenland in een referendum aangegeven dat ze niet langer lid wilden zijn van de EG. Het verdrag trad in werking op 1 januari 1985 en Groenland trok zich op 1 februari van dat jaar terug uit alle instellingen van de EG
Dus een deens probleem. Valt wel onder de NAVO, maar goed als een Navo lid het inpikt is een bijzondere situatie. Vraag me oprecht af of dit ooit politieke steun zou krijgen in de VS, behalve onder de poetinpijpers rondom trump.
Sowieso natuurlijk wel vaag verhaal.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 16:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als ik een Groenlander was dan zou ik me met een referendum willen aansluiten bij de EU. In de EU hebben alle staten alle vrijheid. Beter dan een dictatuur zoals in de VS.
Vitamine A en klysma's.quote:
Ehm, alleen maar ''vervelend'' en dat is alles?quote:
Lekker voor ze.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 16:31 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ehm, alleen maar ''vervelend'' en dat is alles?
Zou het anders noemen. Dit wenst men toch niemand toe!![]()
Ik wens het Putin en de machthebbers in Moskou wel toe. De soldaten die gewoon hun bevel moeten uitvoeren wens ik het niet toe.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 16:31 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Je weet dat op dit punt het merendeel gewoon het leger in gaat voor de knaken he?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 16:36 schreef LethalNinja het volgende:
De soldaten die gewoon hun bevel moeten uitvoeren wens ik het niet toe.
Is iig zeker wel pech/tegenslag hebben.quote:
De Temu versie van Zelensky.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja due vance kan geen pak betalen he
hij lijkt op iemand , moet ff denken
[ afbeelding ]
Dat onderscheid klinkt redelijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 16:36 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik wens het Putin en de machthebbers in Moskou wel toe. De soldaten die gewoon hun bevel moeten uitvoeren wens ik het niet toe.
Maar een invasie is dan zeker minder vervelend?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 16:31 schreef Scjvb het volgende:
[..]
InB4 het weer "heel ingewikkeld" is.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 16:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar een invasie is dan zeker minder vervelend?
quote:
een botsing tussen pipo Trump en testosteron mannetje Poetin is onvermijdelijk , als de een gaat graven op het toekomstige eigendom van de anderquote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Misschien kunnen de EU en Rusland samenwerken tegen de USA.
Rob de Wijk wordt na het vertellen van diverse leugens echt niet meer serieus genomen in het wetenschappelijke wereldje.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:52 schreef AgLarrr het volgende:
Ja precies, want met een achtergrond bij de defensie, een wetenschappelijke carrire, het opzetten en leiden van een gerenommeerd onderzoeksinstituut op het gebied van internationale betrekkingen en het nog altijd regelmatig aansluiten bij topconferenties over dit onderwerp heb je inderdaad geen ene flikker gepresteerd. Daarom zit hij ook overal bij, omdat ze op dat soort plekken altijd graag iemand hebben die van niks weet.
quote:Verdachte Damsteker die vijf mensen ernstig verwondde, is Roman D. (30) uit oosten van Oekrane
Gerda Frankenhuis en John van den Heuvel
AMSTERDAM - De recherche heeft de identiteit achterhaald van de verdachte Oost-Europeaan, die donderdag in Amsterdam vijf mensen met messen ernstig verwondde. Het gaat om de 30-jarige Roman D., afkomstig uit het oosten van Oekrane.
Het kostte geen moeite, de fabricage kostte gewoon tijd. Er zit bij het maken van explosieven iets van zes maanden stabilisatietijd. Toen die tijd voorbij was ging men van ~850k in november naar 1 miljoen geleverd rond de feestdagen. En de productie gaat nu alleen maar snellerquote:Op zaterdag 29 maart 2025 16:22 schreef cosmosis het volgende:
Das toch een flinke sprong voorwaards, van met moeite 1mil kunnen leveren vorig jaar naar 3.5mil dit jaar.
[ x ]
Ik wens ze nog wat ernstigere ziektes toe dan een beetje hoesten.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 16:31 schreef Scjvb het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 29 maart 2025 16:31 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Een invasie uiteraard wel!quote:Op zaterdag 29 maart 2025 16:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar een invasie is dan zeker minder vervelend?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |