abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217214957
quote:
Reporter: Iranian drones are attacking and killing Ukrainians every day. Why aren't you doing anything about it?

Trump: Well, we'll see what happens. I'm getting reports about it [Iranian drones], we're studying those reports.
What, you're telling me they use Iranian drones?!

pi_217214972
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 00:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Laat ik maar weer eens tegen beter weten in een moedige poging doen om tot serieuze discussie te komen.

Disclaimer: we leven in een tijd dat bijna elke overheid wel aan een vorm doet van preferente informatievoorziening doet naar haar burgers. Rusland, zowat heel west-europa, en bronnen in China schrijven over dit onderwerp maar weinig. Goed om te weten dat ik niet elke bron kan controleren, dus ik doe het veelal met Chatgpt.

Wat ik ook wil benoemen: we zien vaak in oorlogen dat kinderen inzet worden van een strijd om de morele superioriteit en om acties te kunnen legitimeren. We zien dat ook in het Gaza conflict.

Om te voorkomen dat we in een semantische discussie terechtkomen is het belangrijk om te weten of de kinderen wees zijn of in een onveilige situatie verkeerden ten tijde van de deportatie dan wel het opnemen van kinderen die op wat voor manier in een onveilige situatie verkeerden. Enkele bronnen die een en ander vertellen over de omstandigheden van die kinderen ten tijde van de inval/oorlog:

https://www.soskinderdorp(...)m_source=chatgpt.com

bron meldt dat kinderen soms alleen kwamen te staan door het oprukken van het Russische leger

Overigens nemen ook Europese landen --> om juiste en morele redenen <-- Oekrainse kinderen op die blijkbaar geen ouders/verzorgers meer hebben. Dat zou je ook kunnen uitleggen --> ben ik het niet mee eens <-- als kindnapping/deportatie/ whatever you like. En dat doen de Russen ongetwijfeld ook.

https://www.theportugalne(...)m_source=chatgpt.com

Bron meldt dat Rusland het westen hiervan verdenkt. Goed om op te merken: ik moest behoorlijk porren bij chatgpt om een bron te krijgen. Deze bronnen geeft ie niet zelf zomaar. Ik verdenk Chatgpt ervan een informatie bias te hebben.

Deze post is al weer te lang. Mijn afdronk is dat Rusland echt geen kinderen gaat "stelen" om hun populatie op te krikken. Bovendien kun je kinderen helemaal niet Russificeren. Als ze volwassen zijn weten ze hun weg terug naar Oekraïne en/of de EU wel te vinden. Maar ik weet niks zeker natuurlijk. Ik denk dat we over 5 jaar wij meer met zekerheid weten. Maar ik zie werkelijk geen reden waarom Rusland -anders dan morele overwegingen- kinderen opneemt om daarvoor te moeten zorgen.

Mocht een en ander blijken anders te zijn t.o.v. mijn verhaal, dan zal ik dat t.z.t ook wijzigen.
negeren/ontkennen/bagataliseren*
pi_217215663
quote:

[..]
Laat ik maar weer eens tegen beter weten in een moedige poging doen om tot serieuze discussie te komen.

Disclaimer: we leven in een tijd dat bijna elke overheid wel aan een vorm doet van preferente informatievoorziening doet naar haar burgers. Rusland, zowat heel west-europa, en bronnen in China schrijven over dit onderwerp maar weinig. Goed om te weten dat ik niet elke bron kan controleren, dus ik doe het veelal met Chatgpt.

Wat ik ook wil benoemen: we zien vaak in oorlogen dat kinderen inzet worden van een strijd om de morele superioriteit en om acties te kunnen legitimeren. We zien dat ook in het Gaza conflict.

Om te voorkomen dat we in een semantische discussie terechtkomen is het belangrijk om te weten of de kinderen wees zijn of in een onveilige situatie verkeerden ten tijde van de deportatie dan wel het opnemen van kinderen die op wat voor manier in een onveilige situatie verkeerden. Enkele bronnen die een en ander vertellen over de omstandigheden van die kinderen ten tijde van de inval/oorlog:

bron meldt dat kinderen soms alleen kwamen te staan door het oprukken van het Russische leger

Overigens nemen ook Europese landen --> om juiste en morele redenen <-- Oekrainse kinderen op die blijkbaar geen ouders/verzorgers meer hebben. Dat zou je ook kunnen uitleggen --> ben ik het niet mee eens <-- als kindnapping/deportatie/ whatever you like. En dat doen de Russen ongetwijfeld ook.

Bron meldt dat Rusland het westen hiervan verdenkt. Goed om op te merken: ik moest behoorlijk porren bij chatgpt om een bron te krijgen. Deze bronnen geeft ie niet zelf zomaar. Ik verdenk Chatgpt ervan een informatie bias te hebben.

Deze post is al weer te lang. Mijn afdronk is dat Rusland echt geen kinderen gaat "stelen" om hun populatie op te krikken. Bovendien kun je kinderen helemaal niet Russificeren. Als ze volwassen zijn weten ze hun weg terug naar Oekraïne en/of de EU wel te vinden. Maar ik weet niks zeker natuurlijk. Ik denk dat we over 5 jaar wij meer met zekerheid weten. Maar ik zie werkelijk geen reden waarom Rusland -anders dan morele overwegingen- kinderen opneemt om daarvoor te moeten zorgen.

Mocht een en ander blijken anders te zijn t.o.v. mijn verhaal, dan zal ik dat t.z.t ook wijzigen.
Het is dus andermaal bewezen dat je een clown bent die Russische oorlogsmisdaden ontkent omdat het niet in je straatje past.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 08:11:56 #104
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217215776
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 07:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is dus andermaal bewezen dat je een clown bent die Russische oorlogsmisdaden ontkent omdat het niet in je straatje past.
Gepaste reactie als je inderdaad geen inhoudelijk verweer hebt.
Maar dat is prima.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_217215785
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Bereid je maar vast voor dan want dat gaat in enige vorm of gedaante gebeuren
Wordt al 20 jaar naar toe gewerkt. Ook dat zou trouwens de EU al wakker hebben moeten schudden 10 jaar geleden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217215810
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Bereid je maar vast voor dan want dat gaat in enige vorm of gedaante gebeuren
Wordt al 20 jaar naar toe gewerkt. Ook dat zou trouwens de EU al wakker hebben moeten schudden 10 jaar geleden.
quote:

[..]

poep.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 29 maart 2025 @ 08:19:23 #107
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217215812
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 16:39 schreef Scjvb het volgende:
> Oekraïnse inlichtingendienst:

Rusland zou volgens Oekraïnse ingewijden duidelijk belang hebben bij het volgende, zo ook Oekraïne zelf.

En een eind aan deze ellende in de regio blijft te allen tijde welkom, mits vruchtbare ontwikkelingen voor betrokkenen zich daadwerkelijk zullen uitbreiden na deze oorlog wanneer duurzame vrede een feit geworden is.

Rusland wil in 2026 einde aan oorlog met Oekraïne om sterk te staan tegen China en VS, zegt Oekraïense inlichtingendienst
https://www.msn.com/nl-nl(...)6f8d3a817237363&ei=7
[..]

noem dat maar een wereldtoneel ,
Het is een grof schandaal dat oude mannen als een soort hobby wereldveroveraar spelen met duizenden dode jonge mannen uit hun land en het dan ook nog toneel noemen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217215822
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 08:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gepaste reactie als je inderdaad geen inhoudelijk verweer hebt.
Maar dat is prima.
Nee, je bent een troll die oorlogsmisdaden ontkent en goedpraat. Er loopt nota bene een arrestatiebevel tegen Poetin vanwege die ontvoeringen. Je moet je de ogen uit je kop schamen. Je doet nog net niet alsof het eigenlijk liefdadigheid is.

In 1943 had je het bestaan van concentratiekampen ook nog ontkend omdat er zogenaamd geen bewijs was en het de reputatie van de Duitsers maar zou schaden.

:')

[ Bericht 0% gewijzigd door Spablauw214 op 29-03-2025 08:27:29 ]
  zaterdag 29 maart 2025 @ 08:22:41 #109
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217215828
quote:

[..]

Haha, ik had wel verwacht dat je niet helemaal zou toegeven maar het ontvoeren van kinderen door het Russische leger ook nog eens moreel noemen dan ben je wel echt laag hoor.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)or-rusland-ik-wilde/
Kinderen die letterlijk tegen hun wil ontvoert werden, en gedwongen werden het Russische volkslied te zingen en Z pakjes te dragen.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 09:22:04 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217216162
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 16:39 schreef Scjvb het volgende:
> Oekraïnse inlichtingendienst:

Rusland zou volgens Oekraïnse ingewijden duidelijk belang hebben bij het volgende, zo ook Oekraïne zelf.

En een eind aan deze ellende in de regio blijft te allen tijde welkom, mits vruchtbare ontwikkelingen voor betrokkenen zich daadwerkelijk zullen uitbreiden na deze oorlog wanneer duurzame vrede een feit geworden is.

Rusland wil in 2026 einde aan oorlog met Oekraïne om sterk te staan tegen China en VS, zegt Oekraïense inlichtingendienst
https://www.msn.com/nl-nl(...)6f8d3a817237363&ei=7
[..]

Totaal onzinnig dat Rusland serieus zou denken met de VS en China te kunnen concurreren op het gebied van innovatie en economie.
Het is nu al een regionale supermacht , geen globale, en ze weten dat ze dat ook niet meer gaan worden.
The End Times are wild
pi_217216393
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 09:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Totaal onzinnig dat Rusland serieus zou denken met de VS en China te kunnen concurreren op het gebied van innovatie en economie.
Het is nu al een regionale supermacht , geen globale, en ze weten dat ze dat ook niet meer gaan worden.
Dat laatste is nu juist het probleem: Poetin lijkt dat wel te denken. En nu Trump zo meewerkt voedt dat zijn visie alleen maar.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_217216411
quote:

[..]
Ik denk dat de Russen dit niet met je eens zijn. Dit hele conflict draait juist om het feit dat ze dat niet kunnen verkroppen.
pi_217216504
quote:

[..]
Ik denk dat ze eerder fantaseren om met China op oorlogspad te gaan en landje pik te gaan doen.
Verder is Rusland een land van de grondstoffen en landbouw, geen innovatie (meer) .
Met recht dus een kansloze actie.
Die Russen moeten de bek houden en gewoon graan verbouwen
Vakman pur sang
  zaterdag 29 maart 2025 @ 09:56:38 #114
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217216590
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 08:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het is een grof schandaal dat oude mannen als een soort hobby wereldveroveraar spelen met duizenden dode jonge mannen uit hun land en het dan ook nog toneel noemen
Black Sabbath - War Pigs.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 29 maart 2025 @ 10:07:09 #115
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217216648
quote:

Maar ik zie werkelijk geen reden waarom Rusland -anders dan morele overwegingen- kinderen opneemt om daarvoor te moeten zorgen.

Dat jij dat niet ziet verbaast me niks.
Huilen dan.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 10:11:54 #116
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217216697
quote:

[..]
Rusland heeft ook slechts 140.000.000 inwoners.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 10:12:35 #117
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217216703
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 10:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat jij dat niet ziet verbaast me niks.
Lees nu eerst even de bronnen door van o.a SOS kinderdorp.

-->LEZEN<--
  zaterdag 29 maart 2025 @ 10:12:43 #118
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217216704
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 08:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Wie is hier nu gek, die oude mannen die hun landgenoten de gehaktmolen insturen of de jongemannen die gewillig gaan?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 29 maart 2025 @ 10:20:32 #119
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217216789
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 09:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk dat de Russen dit niet met je eens zijn. Dit hele conflict draait juist om het feit dat ze dat niet kunnen verkroppen.
Net als de Britten.
pi_217216791
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 09:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Black Sabbath - War Pigs.
Bekijk deze YouTube-video
Vakman pur sang
  zaterdag 29 maart 2025 @ 10:21:18 #121
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217216794
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 10:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wie is hier nu gek,

Mensen die zich als nuttige idioten voor Putin gedragen.
pi_217216832
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 16:14 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Nou nou wat een uitspraak op basis van een kleine tegenvaller.

Ondertussen zijn de speciale troepen van Oekraïne weer grotendeels in Oekraïne zelf om het te verdedigen tegen Rusland wat ze nog steeds goed afgaat waar ze het grootste gedeelte van Oekraïne nog steeds in eigen bezit hebben.

Ofwel, vanwaar je dramatische uitspraak?
Er is weinig tot niets dramatisch aan mijn uitspraak. De coalitie van de welwillende kan niet zonder Amerika, en Amerika wil enkel Oekraine steunen, als Oekraine akkoord gaat met een wurgcontract. Dat zijn de feiten nu
pi_217216910
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 18:33 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.bnr.nl/podcas(...)nationaal-onder-vuur

(vanaf 6 minuten ongeveer)

De wijk: komen hooguit 20k tot 30k aan Franse en Britse troepen achter de linies. En hij adviseert om zsm weg te gaan als er wederom oorlog uitbreekt.

Tot zover de militaire kaart van europa.
Zelfs ik vind dit nog mager.
De Wijk is een hele slechte bron. Zijn redeneringen zijn in causaal verband met zijn fysieke gesteldheid en wallen onder de ogen. Kortom: veel defaitisme, weinig tot geen daadkracht en hoop. Het is allemaal negatief en vanuit een: 'het wordt niets'.

Ook merk je heel erg dat zijn informatiekader het niet meer doet.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 10:35:00 #124
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217216957
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 10:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De Wijk is een hele slechte bron. Zijn redeneringen zijn in causaal verband met zijn fysieke gesteldheid en wallen onder de ogen. Kortom: veel defaitisme, weinig tot geen daadkracht en hoop. Het is allemaal negatief en vanuit een: 'het wordt niets'.

Ook merk je heel erg dat zijn informatiekader het niet meer doet.
Eens. Ik geloof ook niet dat hij bronnen heeft bij diensten of hoge navo piefen. Ik luister ernaar omdat ik wil weten hoe het andere kamp denkt en omdat hij een temperatuurmeter is voor het gemiddelde sentiment.

Hetzelfde geldt voor De Kruif en andere figuren die we veelvuldig voorbij zien komen.
pi_217216972
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 10:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Lees nu eerst even de bronnen door van o.a SOS kinderdorp.

-->LEZEN<--
Uit je eigen bron:
quote:
Meer dan 19.000 kinderen uit Oekraïne zijn door de oorlog van hun ouders gescheiden en door het Russische leger naar Rusland gebracht. Volgens Serhii Lukashov, de directeur van SOS Kinderdorpen in Oekraïne, is dit een oorlogsmisdaad en een vorm van genocide.
[…]
In Rusland worden de kinderen ondergebracht in tehuizen, ziekenhuizen of pleeggezinnen. Velen krijgen al na korte tijd een Russisch paspoort. “De kinderen vertellen ons over heropvoeding en hersenspoeling: ze krijgen te horen dat hun ouders en Oekraïne hen hebben verstoten.
🤡
Misschien eens lezen wat je post in plaats van de output van een bot hier neerplakken. Ik hoor graag hoe je je hier weer uit lult.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')