Ook als de steun van de VS weg valt is het aan Oekrane of ze willen praten, niet aan iemand anders. Als ze liever strijdend ten onder gaan mag dat gewoon en is dat aan hen.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Totdat USA niet meer steunt en Rusland Oekrane geheel inneemt natuurlijk.
Ja, dat mag wel. Maar is moreel nog veel fouter als Oekrane dwingen om concessies te doen.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als ze liever strijdend ten onder gaan mag dat gewoon en is dat aan hen.
Sinds wanneer is het moreel fout om een land zelf over hun eigen toekomst te laten beslissen? Het is aan de Oekraners, aan niemand anders. En zeker niet aan enorme windvaan Trump die altijd slechte deals sluit (zie Isral, zie Noord-Korea, enz.).quote:Op maandag 24 maart 2025 15:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, dat mag wel. Maar is moreel nog veel fouter als Oekrane dwingen om concessies te doen.
Reken maar dat de Russen aansturen op een hele gunstige deal, of zinspelen op een situatie dat USA zich helemaal terugtrekt en niets meer doet.
De media doen hun werk. Om grote investeringen in defensie te bewerkstelligen. Inclusief voorbereiding opkomstplicht etc. Dat zie je in NL ook. Dat zijn dusdanig grote investeringen dat klimaat en armoedebestrijding echt op een lager plan komen te staan.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beetje wanneer die verkiezingen gaan vallen he?
Als de oorlog heter wordt dan gaan de verkiezingen zeker daarover, en zal het publiek openstaan voor geld naar defensie. Als de oorlog afkoelt dan zal de bereidheid onder het publiek om voor extra defensie uitgaven weer minder zijn.
Het is ook een beetje hoe de media hierin zal acteren.
Precies, dus niet Europa.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:27 schreef Hanca het volgende:
Nee, Oekrane bepaalt of en wanneer ze willen praten met Rusland en geen enkel ander land.
Ja, de oorlogshaviken hebben de media volledig overgenomen, helaas. Het verstandige geluid sijpelt nog maar weinig door. Zo heeft de VS bij monde van 2 ministers (BuZa en defensie) vorige week zeer duidelijk aangegeven dat artikel 5 onverminderd van kracht blijft en de VS daar zeker aan zal voldoen, maar hoeveel aandacht daarvoor was er in de media?quote:Op maandag 24 maart 2025 15:41 schreef capricia het volgende:
[..]
De media doen hun werk. Om grote investeringen in defensie te bewerkstelligen. Inclusief voorbereiding opkomstplicht etc. Dat zie je in NL ook. Dat zijn dusdanig grote investeringen dat klimaat en armoedebestrijding echt op een lager plan komen te staan.
En in DL is het helemaal losgeslagen. Daar spreekt Bild over "De laatste zomer van vrede" voor Navo in Europa.
Wat ik zeg is exact het standpunt van Europa: Zelensky bepaalt, Europa handelt naar zijn wensen.quote:
Je weet dat ik absoluut geen narratief denker ben, of een groot adept van de "MSM", maar het gaat met net te ver om te zeggen dat de gehele media is gelijkgeschakeld aan wat de politiek wil. We zien stevige oppositie tegen de militarisering, en dan bedoel ik niet Servie of Hongarije, maar ook in Italie en Spanje. Er is meer discussie dan wij denken, maar dan moet je wel voorbij de NRC en Volkskrant kijken.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:41 schreef capricia het volgende:
[..]
De media doen hun werk. Om grote investeringen in defensie te bewerkstelligen. Inclusief voorbereiding opkomstplicht etc. Dat zie je in NL ook. Dat zijn dusdanig grote investeringen dat klimaat en armoedebestrijding echt op een lager plan komen te staan.
En in DL is het helemaal losgeslagen. Daar spreekt Bild over "De laatste zomer van vrede" voor Navo in Europa.
Dus mijn beste POL vrienden, geniet nog maar even van deze zomer.![]()
Ja natuurlijk mag jij dat vinden. Voorlopig is Schoof nog onze premier en zijn er ook helemaal geen verkiezingen.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Aangezien de media al weer vol in de fuik zijn gezwommen om het enige echt urgente probleem (klimaat) al weer naar achteren te laten duwen vrees ik idd van niet.
Maar daarom mag ik de echte problemen van het moment voor Nederland, de wereld en de EU wel belangrijker vinden dan defensie. De 3 onderwerpen die ik noem en daarbij ook volkshuisvesting (maar daarin verschillen VVD en PvdA-GL nauwelijks) zijn wat mij betreft de 4 onderwerpen die met kop en schouders boven elk ander onderwerp uitsteken qua belangrijkheid momenteel. Ja, ook boven defensie en buitenlandbeleid.
Stukje carpe diem kan nooit kwaad.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus mijn beste POL vrienden, geniet nog maar even van deze zomer.![]()
Itali en Spanje zijn altijd meer van het gratis meeliften geweest.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je weet dat ik absoluut geen narratief denker ben, of een groot adept van de "MSM", maar het gaat met net te ver om te zeggen dat de gehele media is gelijkgeschakeld aan wat de politiek wil. We zien stevige oppositie tegen de militarisering, en dan bedoel ik niet Servie of Hongarije, maar ook in Italie en Spanje. Er is meer discussie dan wij denken, maar dan moet je wel voorbij de NRC en Volkskrant kijken.
Juist wel. Klimaat kunnen we veel aan verdienen en armoedebestrijding is nodig voor draagvlak om defensie te betalen.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij denkt dat bij een val van dit kabinet de eventueel daaropvolgende verkiezingen daar over zullen gaan? Over klimaat en armoedebeleid?
Ik denk het niet.
Klopt.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Itali en Spanje zijn altijd meer van het gratis meeliften geweest.
Ik vertrouw die Amerikanen niet op hun blauwe ogen. Dat met Groenland kan ook vervelend worden. En dan is Denemarken dichter bij mijn hart dan de VS.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de oorlogshaviken hebben de media volledig overgenomen, helaas. Het verstandige geluid sijpelt nog maar weinig door. Zo heeft de VS bij monde van 2 ministers (BuZa en defensie) vorige week zeer duidelijk aangegeven dat artikel 5 onverminderd van kracht blijft en de VS daar zeker aan zal voldoen, maar hoeveel aandacht daarvoor was er in de media?
Dit gaat tegen het huidige goedverkopende en kijkcijfersverhogende narratief in en dus laten we dat maar niet teveel horen...
Ik vind het op zich niet gek dat voor die zogenaamde geruststelling vanuit de VS niet zoveel aandacht is. Ik ben niet bang verder ofzo, maar de VS is op dit moment gewoon onbetrouwbaar. Er is helemaal niet te zeggen of ze op een moment supreme ook inderdaad vinden dat artikel 5 van kracht is, of dat ze toch vinden dat Europa toch een slechte ally is geweest en dus niet geholpen wordt.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de oorlogshaviken hebben de media volledig overgenomen, helaas. Het verstandige geluid sijpelt nog maar weinig door. Zo heeft de VS bij monde van 2 ministers (BuZa en defensie) vorige week zeer duidelijk aangegeven dat artikel 5 onverminderd van kracht blijft en de VS daar zeker aan zal voldoen, maar hoeveel aandacht daarvoor was er in de media?
Dit gaat tegen het huidige goedverkopende en kijkcijfersverhogende narratief in en dus laten we dat maar niet teveel horen...
Jij noemde een gewenste premier. En dan wens ik liever de partij die heeft laten zien de echte problemen serieus te nemen (GL) dan de partij die alles en altijd puur van wonderen uit innovatie verwacht (VVD). Jij noemde GL radicaal, ik vind ze op de belangrijke dossiers eerder realistisch.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja natuurlijk mag jij dat vinden. Voorlopig is Schoof nog onze premier en zijn er ook helemaal geen verkiezingen.
Maar de discussie startte vanuit de veranderingen in de peilingen. En die veranderingen komen niet door klimaat of armoedebestrijding. Wel door geopolitiek.
Wat niet meehelpt is dat verschillende landen zich terugtrekken in die programma's voor aanschaf van f-35 en anders usa wapens. Verkoop usa producten lijkt in te storten zoals Tesla, Apple, maar ook digitale diensten.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het op zich niet gek dat voor die zogenaamde geruststelling vanuit de VS niet zoveel aandacht is. Ik ben niet bang verder ofzo, maar de VS is op dit moment gewoon onbetrouwbaar. Er is helemaal niet te zeggen of ze op een moment supreme ook inderdaad vinden dat artikel 5 van kracht is, of dat ze toch vinden dat Europa toch een slechte ally is geweest en dus niet geholpen wordt.
Daar zorgen die lui voornamelijk helemaal zelf voor. Gedrag heeft gevolgen.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat niet meehelpt is dat verschillende landen zich terugtrekken in die programma's voor aanschaf van f-35 en anders usa wapens. Verkoop usa producten lijkt in te storten zoals Tesla, Apple, maar ook digitale diensten.
We zorgen er niet bepaald voor dat de Amerikanen ons gunstig gezind zijn. Ik zeg het maar heel voorzichtig.
Nee. Dat scheef ik niet.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij noemde een gewenste premier. En dan wens ik liever de partij die heeft laten zien de echte problemen serieus te nemen (GL) dan de partij die alles en altijd puur van wonderen uit innovatie verwacht (VVD). Jij noemde GL radicaal, ik vind ze op belangrijke dossiers eerder realistisch.
Daar ging mijn reactie over.
quote:ik zit niet op de radicale tak van GL te wachten.
Ja, en dat zal ook ongeveer hun reactie zijn als het hier huilen is geblazen...quote:Op maandag 24 maart 2025 15:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar zorgen die lui voornamelijk helemaal zelf voor.
quote:Op maandag 24 maart 2025 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat niet meehelpt is dat verschillende landen zich terugtrekken in die programma's voor aanschaf van f-35 en anders usa wapens. Verkoop usa producten lijkt in te storten zoals Tesla, Apple, maar ook digitale diensten.
We zorgen er niet bepaald voor dat de Amerikanen ons gunstig gezind zijn. Ik zeg het maar heel voorzichtig.
Misschien kan Trump iets met tarieven doen?quote:Op maandag 24 maart 2025 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
?quote:Op maandag 24 maart 2025 15:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien kan Trump iets met tarieven doen?
25% tarieven toch. Niet echt lief. Daar kan hij vast wel wat aan verbeteren.quote:
Ja.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:57 schreef capricia het volgende:
[..]
25% tarieven toch. Niet echt lief. Daar kan hij vast wel wat aan verbeteren.
Dat gebeurt door de onbetrouwbare houding van de VS, niet omgekeerd. Dat zullen de VS vast proberen anders voor te stellen, maar niets is minder waar. Er was niets aan de hand, tot Trump zich idioot en onbetrouwbaar begon te gedragen.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok, laat ik het zo zeggen dat ik de radicale tak van GL realistischer vind dan de VVD die alleen innovatie kan roepen op de meest belangrijke dossiers.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Dat scheef ik niet.
Ik schreef
[..]
De Trump administratie zou eens kunnen proberen te zorgen dat de rest van de wereld hen gunstig gezind zou kunnen worden door op te houden over Canada, Groenland, in Putins aars te kruipen, etc. Wij hoeven hen niet gunstig te stemmen.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja.
Maar wij gaan echt hun producten boycotten, pensioenfondsen voeren ideologisch beleid.
Los van wie begint en andere morele oordelen. De Trump administratie krijg je hiermee niet gunstig gezind.
Ik vind zowel radicaal links als radicaal rechts niet echt te pruimen.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ok, laat ik het zo zeggen dat ik de radicale tak van GL realistischer vind dan de VVD die alleen innovatie kan roepen op de meest belangrijke dossiers.
Mij ook voor een regering, maar zo radicaal vind ik GL dus helemaal niet. De radicale tak zit bij de PvdD. Die ik trouwens zeer waardeer als klokkenluiders.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind zowel radicaal links als radicaal rechts niet echt te pruimen.
Doe mij maar wat gematigders.
Jaja, vast.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De Trump administratie zou eens kunnen proberen te zorgen dat de rest van de wereld hen gunstig gezind zou kunnen worden door op te houden over Canada, Groenland, in Putins aars te kruipen, etc. Wij hoeven hen niet gunstig te stemmen.
We moeten er dus voor zorgen dat er wel wat te kiezen is. En de VS laten weten dat we niet aan hun leiband wensen te lopen.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jaja, vast.
We hebben niet zoveel te kiezen als Europeanen momenteel.
Eens hoor. Strategische autonomie. Maar dat is niet iets binairs dat van de ene dag op de andere dag geregeld is.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We moeten er dus voor zorgen dat er wel wat te kiezen is. En de VS laten weten dat we niet aan hun leiband wensen te lopen.
De steun voor Trump kan heel snel omslaan als de inflatie daar toeslaat. Misschien nog een capitoolbestorming.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We moeten er dus voor zorgen dat er wel wat te kiezen is. En de VS laten weten dat we niet aan hun leiband wensen te lopen.
Dat zegt dan ook niemand. Maar we kunnen wel van de ene op de andere dag Trump en de VS als onbetrouwbaar gaan beschouwen en daarop gaan handelen.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens hoor. Strategische autonomie. Maar dat is niet iets binairs dat van de ene dag op de andere dag geregeld is.
Ja en daar verschillen wij dus van mening.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zegt dan ook niemand. Maar we kunnen wel van de ene op de andere dag Trump en de VS als onbetrouwbaar gaan beschouwen en daarop gaan handelen.
Je verdraait hier weer van alles Hans. Zal wel weer niet per ongeluk zijn h?quote:Op maandag 24 maart 2025 16:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en daar verschillen wij dus van mening.
EU heeft Trump voorlopig nog nodig. Poetin zit Trump's kontgat te likken, en onze politici schelden Trump uit. Die is echt oliedom.
Nee Hans, Poetin laat Trump op hem wachten, lacht hem in zijn gezicht uit. Wij daarentegen likken zijn kontgat met 0 resultaat. We hebben hem niet nodig en met de huidige strategie is hij onbruikbaar. We moeten hem benaderen als vijand en clown dat zal meer effect sorteren.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en daar verschillen wij dus van mening.
EU heeft Trump voorlopig nog nodig. Poetin zit Trump's kontgat te likken, en onze politici schelden Trump uit. Dat is echt oliedom.
Bewust de VS als vijand benaderen is natuurlijk ook gewoon niet nodig. Zij hebben ons nodig, wij hebben hen nodig. Als ik moet kiezen tussen meer samenwerken met Xi, Poetin, Erdogan (wiens militaire macht we nodig hebben als we de VS zouden dumpen) of Trump kies ik momenteel toch nog steeds voor de laatste. Ondanks dat Trump een enorm wispelturige eikel is die alleen aan zichzelf denkt. Maar dat is juist ook iets wat je kunt gebruiken als je het goed speelt. Trump is daarvan ook de enige verkozen leider die ook nog iets in toom wordt gehouden door de rechtsstaat, al is die rechtsstaat in de VS altijd al teveel verweven met de politiek.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee Hans, Poetin laat Trump op hem wachten, lacht hem in zijn gezicht uit. Wij daarentegen likken zijn kontgat met 0 resultaat. We hebben hem niet nodig en met de huidige strategie is hij onbruikbaar. We moeten hem benaderen als vijand en clown dat zal meer effect sorteren.
Wat oliedom is dat Trump's regime Europa constant uitscheld. Onze politici daarentegen hebben nog altijd meel in de mond want ik hoor bijna niemand de feitelijkheid poneren dat Trump een dictator is.
Zoals Die Artze al zingen: "Die meisten leute haben ihre meinung aus Der Bild. Und die besteht wie ihr alle wisst aus Angst Hass Tippen und dem Wetterbericht"quote:Op maandag 24 maart 2025 15:45 schreef Perrin het volgende:
De Baltische staten leveren met liefde een stukje klimaat in voor nog een periode onder Russische (of Duitse) heerschappij.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Aangezien de media al weer vol in de fuik zijn gezwommen om het enige echt urgente probleem (klimaat) al weer naar achteren te laten duwen vrees ik idd van niet.
Maar daarom mag ik de echte problemen van het moment voor Nederland, de wereld en de EU wel belangrijker vinden dan defensie. De 3 onderwerpen die ik noem en daarbij ook volkshuisvesting (maar daarin verschillen VVD en PvdA-GL nauwelijks) zijn wat mij betreft de 4 onderwerpen die met kop en schouders boven elk ander onderwerp uitsteken qua belangrijkheid momenteel. Ja, ook boven defensie en buitenlandbeleid.
Joh, als het hem uitkomt zegt hij op willekeurig moment dat x dus y aan het uitlachen is en andersom. Net wat dan uitkomt om verdeeldheid te zaaien. Heeft geen zin om feiten aan te dragen of consistentie te verwachtenquote:Op maandag 24 maart 2025 16:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee Hans, Poetin laat Trump op hem wachten, lacht hem in zijn gezicht uit. Wij daarentegen likken zijn kontgat met 0 resultaat. We hebben hem niet nodig en met de huidige strategie is hij onbruikbaar. We moeten hem benaderen als vijand en clown dat zal meer effect sorteren.
Wat oliedom is dat Trump's regime Europa constant uitscheld. Onze politici daarentegen hebben nog altijd meel in de mond want ik hoor bijna niemand de feitelijkheid poneren dat Trump een dictator is.
De Baltische staten lopen meer risico door klimaatverandering dan door Putin.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De Baltische staten leveren met liefde een stukje klimaat in voor nog een periode onder Russische (of Duitse) heerschappij.
Maar los van dat, in voor het verdere Westen ben je er met wat investeringen waarvoor Nederland niet eens een significante schulden voor hoeft aan te gaan. Het is helemaal niet zo dat defensie dus klimaat zou wegdrukken. Dat klimaat naar de achtergrond schuift kent meer oorzaken dan Rusland.
Is dit van dezelfde categorie als dat cafe mes geen cafe mes meer mag heten?quote:Op maandag 24 maart 2025 19:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Baltische staten lopen meer risico door klimaatverandering dan door Putin.
Denk vooral dat de ambtenaren van die ministeries met een onmogelijke politieke opdracht zitten om tot een pakket te komen die de landbouw ontzien, maar wel genoeg is om niet voor de rechter te worden gesleept. Alles met dank aan de BBB.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gebrek aan algemene kennis van deze groep nietsnutten is echt stuitend...
De Baltische Zee is momenteel n van de snelst opwarmende zeen en hardst stijgende zeen ter wereld.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Is dit van dezelfde categorie als dat cafe mes geen cafe mes meer mag heten?
Zou wel prachtig zijn als ze straks tot de conclusie komen dat ze nog 21 miljard euro nodig hebben voor een evenwichtig stikstofbeleid.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:39 schreef Fokfluencer het volgende:
[..]
Denk vooral dat de ambtenaren van die ministeries met een onmogelijke politieke opdracht zitten om tot een pakket te komen die de landbouw ontzien, maar wel genoeg is om niet voor de rechter te worden gesleept. Alles met dank aan de BBB.
En daar is heel goed mee te leven, helemaal met een beetje investeringen de komende 80 jaar. Heel wat anders wat de russen de afgelopen 100 jaar al hebben laten zien. 1 april is vroeg dit jaarquote:Op maandag 24 maart 2025 19:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Baltische Zee is momenteel n van de snelst opwarmende zeen en hardst stijgende zeen ter wereld.
Eens dat het niet makkelijk is, maar dat volgens Schoof een deel van de ministers de ernst van de situatie nog niet door hadden vind ik echt onbegrijpelijk.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:39 schreef Fokfluencer het volgende:
[..]
Denk vooral dat de ambtenaren van die ministeries met een onmogelijke politieke opdracht zitten om tot een pakket te komen die de landbouw ontzien, maar wel genoeg is om niet voor de rechter te worden gesleept. Alles met dank aan de BBB.
De Russen (en letterlijk alle machthebbers ter wereld) hebben de laatste 100 jaar laten zien dat ze pas een oorlog starten als ze zeker zijn van 2 dingen: de kans dat ze winnen is groter dan dat ze verliezen en het is vrijwel zeker dat ook bij een nederlaag hun macht in eigen land niet af neemt. Bij beide is voor Poetin momenteel het antwoord nee: een aanval op de Baltische Staten of een ander NAVO land kan hij niet winnen en als hij zo'n aanval doet en verliest is hij zeer waarschijnlijk zijn presidentschap kwijt.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
En daar is heel goed mee te leven, helemaal met een beetje investeringen de komende 80 jaar. Heel wat anders wat de russen de afgelopen 100 jaar al hebben laten zien. 1 april is vroeg dit jaar
Ik vraag mij echt af wat de inlichtingendiensten opvangen. Ik had een verhoging van het budget naar 3% verwacht met vooral veel geld naar nieuwe spullen. Niet een verdubbeling van het budget en een verdrievoudiging van het aantal militairen.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:45 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)aar-nieuwkomers.html
Dit is wel heel erg wishful thinking, er zijn al personeelstekorten in defensie en dan drie keer zoveel mensen proberen te krijgen?
Defensie kan iets dat geen enkele andere werkgever kan.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:45 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)aar-nieuwkomers.html
Dit is wel heel erg wishful thinking, er zijn al personeelstekorten in defensie en dan drie keer zoveel mensen proberen te krijgen?
De IND zelf is nu meer positief, maar dit soort 'adviezen' slaan sowieso nergens op. Ja, natuurlijk moet je migratie internationaal op Europees niveau regelen. Maar je moet het k landelijk regelen. Het is en/en, die twee dingen bijten elkaar niet. Net doen alsof dat wel zo is om maar een 'advies' uit te brengen is zeer matig.quote:Op maandag 24 maart 2025 20:55 schreef Hanca het volgende:
Weer een negatief advies over de wetten van Faber: https://www.nd.nl/varia/v(...)en-problemen-niet-op
Is er al iemand met enige kennis positief geweest?
Monique Kremer heeft zich jarenlang ingezet voor een ruimhartiger asielbeleid. Kleine quote over haar mensbeeld:quote:Op maandag 24 maart 2025 20:55 schreef Hanca het volgende:
Weer een negatief advies over de wetten van Faber: https://www.nd.nl/varia/v(...)en-problemen-niet-op
Is er al iemand met enige kennis positief geweest?
Het leuke is dat we er nog voor betalen ook. Een wet uit 2000 zegt dat dit orgaan moet bestaan. Blijft toch een geweldige rubriek, die hele schil van mensen die met belastinggeld lekker de hele dag in de ruimte kunnen lullen.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:11 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Monique Kremer heeft zich jarenlang ingezet voor een ruimhartiger asielbeleid. Kleine quote over haar mensbeeld:
Over de dag van morgen: ik hoor de tegengeluiden, maar ik zie tegelijkertijd het hartverwarmende welkom dat Syrische en Oekraense vluchtelingen kregen en de velen die zich spontaan aanmelden om voor het Centraal Orgaan Asielzoekers te werken. Een menswaardig asielbeleid hoeft geen utopie te blijven. Ik ben optimistisch over wat we met ons allen voor elkaar kunnen krijgen.’
Als ik een beetje kijk naar de leden van de Adviesraad voor Migratie delen de overige leden grofweg dezelfde mening. Dat is ook prima, maar ik kan ze niet heel serieus meer nemen als ze beweren vooral tegen dit beleid van Faber te zijn vanwege uitvoeringsproblemen. Ze hebben gewoon inhoudelijk grote problemen met een (te) streng asielbeleid.
https://www.ad.nl/rotterd(...)rasmusbrug~a40dab4a/quote:Voorstel van GroenLinks en PvdA: zet Black Lives Matter in grote letters op Erasmusbrug
GroenLinks en PvdA in Rotterdam willen dat de tekst ‘Black Lives Matter’ op een prominente plek in Rotterdam zichtbaar wordt gemaakt. Liefst in grote letters op de Erasmusbrug.
,,Het zou een krachtig signaal zijn dat onze stad pal staat voor gelijkwaardigheid en tegen discriminatie", zegt Amy de Bruijn (PvdA). ,,De Black Lives Matter-beweging staat symbool voor de strijd tegen racisme en ongelijkheid.” De Erasmusbrug zou volgens de fracties de meest geschikte locatie zijn omdat daar vijf jaar geleden de Rotterdamse Black Lives Matter-demonstratie plaatsvond.
Aanleiding voor het verzoek is de situatie in Washington. Daar is onlangs op last van president Donald Trump de tekst, die in enorme letters op straat was geschilderd, juist weggehaald. De Bruijn: ,,We moeten de wereldproblematiek niet altijd naar Rotterdam willen halen, maar dit speelt ook hier. Het is onze plicht om niet weg te kijken van de ontwikkelingen in de wereld. Rotterdam moet een krachtig signaal afgeven.”
Ze willen geen verandering, dat is wel duidelijk toch?quote:Op maandag 24 maart 2025 21:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De IND zelf is nu meer positief, maar dit soort 'adviezen' slaan sowieso nergens op. Ja, natuurlijk moet je migratie internationaal op Europees niveau regelen. Maar je moet het k landelijk regelen. Het is en/en, die twee dingen bijten elkaar niet. Net doen alsof dat wel zo is om maar een 'advies' uit te brengen is zeer matig.
Neuh, dat is niet het geval. Ze willen niet halsoverkop ondoordacht (want de dubbele status is in het verleden niet voor niets afgeschaft) beleid doorvoeren. Dat is echt iets anders.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 06:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze willen geen verandering, dat is wel duidelijk toch?
Als er meer werk komt door de wetgeving dan kan het budget tussen 2025 en 2029 wel met 60% verlaagd worden neem ik aan? De wachttijden nemen nu niet toe toch?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 07:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Neuh, dat is niet het geval. Ze willen niet halsoverkop ondoordacht (want de dubbele status is in het verleden niet voor niets afgeschaft) beleid doorvoeren. Dat is echt iets anders.
Maar als dat de politieke wens blijft, zal men het proberen zo goed mogelijk uit te voeren.
Met 'ze' doel je neem ik aan op de PVV en op Faber? Die zijn idd doodsbang dat er iets gaat veranderen en dat problemen worden opgelost, dat willen ze absoluut niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 06:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze willen geen verandering, dat is wel duidelijk toch?
Haha, blijft toch leuk om zomaar wat te verzinnen uit reflexquote:Op dinsdag 25 maart 2025 07:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Neuh, dat is niet het geval. Ze willen niet halsoverkop ondoordacht (want de dubbele status is in het verleden niet voor niets afgeschaft) beleid doorvoeren. Dat is echt iets anders.
Idd. Hun verdienmodel is niet gebaat bij oplossingen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met 'ze' doel je neem ik aan op de PVV en op Faber? Die zijn idd doodsbang dat er iets gaat veranderen en dat problemen worden opgelost, dat willen ze absoluut niet.
Je stopt met de spreidingswet, zodat structurele huisvesting niet mogelijk wordt en je moet blijven schipperen met dure noodoplossingen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met 'ze' doel je neem ik aan op de PVV en op Faber? Die zijn idd doodsbang dat er iets gaat veranderen en dat problemen worden opgelost, dat willen ze absoluut niet.
Ze willen niks ten goede veranderen, bedoelde ik natuurlijk. Het vergroten van problemen en overlast zodat er meer media-aandacht naar dit op zich vrij simpel oplosbare non-probleem gaat, dat willen ze natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Je stopt met de spreidingswet, zodat structurele huisvesting niet mogelijk wordt en je moet blijven schipperen met dure noodoplossingen.
Je verbied voorrang voor statushouders, zodat deze de AZC’s niet kunnen verlaten.
Ondanks dat er geen uitstroom danwel structurele opvang komt, bezuinig je 70% op de COA per 2027
Je maakt wetten waardoor de IND het drukker krijgt en bezuinigt ondertussen 60% op de IND.
Hoezo wil dit kabinet, vooral bij monde van Keijzer en Faber, niks veranderen. Op zijn allerpositiefst willen ze er voor Omtzigt voor zorgen dat de ramingen kloppen, deze bezuinigingen zijn namelijk 0 realistisch.
Haha, het staat gewoon in de krant https://www.volkskrant.nl(...)n-b-status~b0cd5604/quote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Haha, blijft toch leuk om zomaar wat te verzinnen uit reflex
Ja maar dat is een linkse krantquote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Haha, het staat gewoon in de krant https://www.volkskrant.nl(...)n-b-status~b0cd5604/
Feiten zijn ook maar een lastige linkse hobby.quote:
Dat zegt toch niks. Je moet gewoon de anti-immigratie crowd geloven. Die hebben geen last van bias.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Haha, het staat gewoon in de krant https://www.volkskrant.nl(...)n-b-status~b0cd5604/
De stemmer herkent in Nederland meestal redelijk snel haar ongelijk, helaas zijn er dan vaak eerst wel verkiezingen geweet.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 15:51 schreef Faraday01 het volgende:
Er is net een motie aangenomen waarmee het parlement een behandelvoorbehoud wil voor Europese leningen in het kader van ReArm Europe. Schoof nog verder aan de leibandwe maken ons totaal belachelijk.
Coalitietroepquote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:22 schreef Faraday01 het volgende:
74-74 de stemmen staken
Als iedereen er is zou het volgende week 75-75 kunnen worden
Als de stemmen volgende week weer staken is de motie verworpen. En dan kan iedereen blijven roepen dat het belachelijk is en gaat Coenradie gewoon door. Iedereen tevredenquote:
Zulke dingen worden letterlijk altijd eerst behandeld voor de minister-president mag instemmen, het enige belachelijke is dus de overbodige motie. Voor elke Europese Raad, waar dit terecht gaat komen, is er een debat inclusief stemmingen. En de minister-president heeft zich in principe dan altijd aan het mandaat van de Kamer te houden, zeker als het over financile zaken gaat want het budgetrecht ligt volledig bij de Kamer.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 15:51 schreef Faraday01 het volgende:
Er is net een motie aangenomen waarmee het parlement een behandelvoorbehoud wil voor Europese leningen in het kader van ReArm Europe. Schoof nog verder aan de leibandwe maken ons totaal belachelijk.
Het volk wil gewoon genaaid wordenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:21 schreef Bassie48 het volgende:
VVD gaat lekker in de peilingen.![]()
https://eenvandaag.avrotr(...)litiek/zetelpeiling/
Dit ondersteunt mijn claim, maar leuk geprobeerdquote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het belachelijke is dat dit enorm mosterd na de maaltijd is. Als Nederland dit wilde tegenhouden, hadden ze dat veel eerder moeten doen. Dus dit is voor de bhne terwijl het in Europa besloten wordt met gekwalificeerde meerderheid. Belangrijker is het dat onze politieke positie hiermee naar de knoppen gaat waardoor onze invloed straks compleet weg is en we als een Orban genegeerd worden.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zulke dingen worden letterlijk altijd eerst behandeld voor de minister-president mag instemmen, het enige belachelijke is dus de overbodige motie. Voor elke Europese Raad, waar dit terecht gaat komen, is er een debat inclusief stemmingen. En de minister-president heeft zich in principe dan altijd aan het mandaat van de Kamer te houden, zeker als het over financile zaken gaat want het budgetrecht ligt volledig bij de Kamer.
Als je dit belachelijk vindt, dan doet Nederland dit al meer dan 30 jaar op een belachelijke manier.
Ja, Van der Plas heeft hier lang om gevraagd, maar met Graus op oorlogspad, die veel en veel meer kennis heeft over dieren dan wie dan ook bij BBB, is het wel een vergiftigd cadeau.quote:
Dit klopt dus niet. Er zijn hooguit intenties uitgesproken, meer niet. Het uiteindelijke besluit wordt genomen in de Raad en voor die Raad komt er gewoon een debat, zoals altijd. En ook zoals in vrijwel alle landen in de EU.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:15 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het belachelijke is dat dit enorm mosterd na de maaltijd is. Als Nederland dit wilde tegenhouden, hadden ze dat veel eerder moeten doen. Dus dit is voor de bhne terwijl het in Europa besloten wordt met gekwalificeerde meerderheid. Belangrijker is het dat onze politieke positie hiermee naar de knoppen gaat waardoor onze invloed straks compleet weg is en we als een Orban genegeerd worden.
Dat klopt, alleen was dat eerste debat dus het moment om te zeggen dat je iets echt niet wil. En dat heeft Nederland niet gedaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit klopt dus niet. Er zijn hooguit intenties uitgesproken, meer niet. Het uiteindelijke besluit wordt genomen in de Raad en voor die Raad komt er gewoon een debat, zoals altijd. En ook zoals in vrijwel alle landen in de EU.
Nee, het moment om te zeggen of je iets wil is als er een plan ligt, dat ligt er nog niet. Von der Leyen bracht het zelfs als 'zo zou de verdeling kunnen zijn, maar ook totaal anders'.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat klopt, alleen was dat eerste debat dus het moment om te zeggen dat je iets echt niet wil. En dat heeft Nederland niet gedaan.
Bovendien: die gekwalificeerde meerderheid komt er gewoon, of wij dat leuk vinden of niet.
Maar dit gaat natuurlijk allemaal om gezamenlijke leningen, kijk maar in de achterliggende brief van de vaste kamercommissie en dat is politiek een gepasseerd station. Of wij nu voor of tegen stemmen, na nog heel veel gedoe in de coalitie. Dit gaat veel meer om onze positie aan tafel en Schoof zit daar met geen enkele positie en wordt straks links en rechts gepasseerd en genegeerd als we niet oppassen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, het moment om te zeggen of je iets wil is als er een plan ligt, dat ligt er nog niet. Von der Leyen bracht het zelfs als 'zo zou de verdeling kunnen zijn, maar ook totaal anders'.
Wat is dat problematisch aan? Als wij met die houding maar voorstellen kunnen tegenhouden die ons benadelen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:31 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Maar dit gaat natuurlijk allemaal om gezamenlijke leningen, kijk maar in de achterliggende brief van de vaste kamercommissie en dat is politiek een gepasseerd station. Of wij nu voor of tegen stemmen, na nog heel veel gedoe in de coalitie. Dit gaat veel meer om onze positie aan tafel en Schoof zit daar met geen enkele positie en wordt straks links en rechts gepasseerd en genegeerd als we niet oppassen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |