abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 15:55:14 #226
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217166125
Als de winkel waar je normaal als vaste klant je boodschappen doet, je voor rotte vis begint uit te maken, dan ga je naar een andere winkel. Iedereen doet dat behalve php, die bukt onderdanig en laat zich liever nog meer uitschelden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 15:57:44 #227
236264 crew  capricia
pi_217166156
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
?
25% tarieven toch. Niet echt lief. Daar kan hij vast wel wat aan verbeteren.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 24 maart 2025 @ 15:58:39 #228
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217166165
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:57 schreef capricia het volgende:

[..]
25% tarieven toch. Niet echt lief. Daar kan hij vast wel wat aan verbeteren.
Ja.
Maar wij gaan echt hun producten boycotten, pensioenfondsen voeren ideologisch beleid.
Los van wie begint en andere morele oordelen. De Trump administratie krijg je hiermee niet gunstig gezind.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 15:59:55 #229
5428 crew  miss_sly
pi_217166180
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat niet meehelpt is dat verschillende landen zich terugtrekken in die programma's voor aanschaf van f-35 en anders usa wapens. Verkoop usa producten lijkt in te storten zoals Tesla, Apple, maar ook digitale diensten.

We zorgen er niet bepaald voor dat de Amerikanen ons gunstig gezind zijn. Ik zeg het maar heel voorzichtig.
Dat gebeurt door de onbetrouwbare houding van de VS, niet omgekeerd. Dat zullen de VS vast proberen anders voor te stellen, maar niets is minder waar. Er was niets aan de hand, tot Trump zich idioot en onbetrouwbaar begon te gedragen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 24 maart 2025 @ 16:00:03 #230
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217166182
Fascisten hoef ik ook helemaal niet gunstig gezind te hebben, die moeten in hun bek getuft worden.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217166192
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee. Dat scheef ik niet.
Ik schreef
[..]

Ok, laat ik het zo zeggen dat ik de radicale tak van GL realistischer vind dan de VVD die alleen innovatie kan roepen op de meest belangrijke dossiers.
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 16:01:07 #232
5428 crew  miss_sly
pi_217166194
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja.
Maar wij gaan echt hun producten boycotten, pensioenfondsen voeren ideologisch beleid.
Los van wie begint en andere morele oordelen. De Trump administratie krijg je hiermee niet gunstig gezind.
De Trump administratie zou eens kunnen proberen te zorgen dat de rest van de wereld hen gunstig gezind zou kunnen worden door op te houden over Canada, Groenland, in Putins aars te kruipen, etc. Wij hoeven hen niet gunstig te stemmen.
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 16:05:22 #233
236264 crew  capricia
pi_217166232
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ok, laat ik het zo zeggen dat ik de radicale tak van GL realistischer vind dan de VVD die alleen innovatie kan roepen op de meest belangrijke dossiers.
Ik vind zowel radicaal links als radicaal rechts niet echt te pruimen.
Doe mij maar wat gematigders.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_217166289
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind zowel radicaal links als radicaal rechts niet echt te pruimen.
Doe mij maar wat gematigders.
Mij ook voor een regering, maar zo radicaal vind ik GL dus helemaal niet. De radicale tak zit bij de PvdD. Die ik trouwens zeer waardeer als klokkenluiders.

De VVD heeft trouwens ook een tak die tegen het libertarisme aan zit, die zijn nog radicaler dan alles wat we op links in de Kamer hebben (SP heeft afscheid genomen van de communisten in met name de jongerenpartij).

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2025 16:14:21 ]
  maandag 24 maart 2025 @ 16:15:18 #235
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217166332
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De Trump administratie zou eens kunnen proberen te zorgen dat de rest van de wereld hen gunstig gezind zou kunnen worden door op te houden over Canada, Groenland, in Putins aars te kruipen, etc. Wij hoeven hen niet gunstig te stemmen.
Jaja, vast.
We hebben niet zoveel te kiezen als Europeanen momenteel.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  maandag 24 maart 2025 @ 16:16:11 #236
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217166340
twitter
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 16:21:37 #237
5428 crew  miss_sly
pi_217166417
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jaja, vast.
We hebben niet zoveel te kiezen als Europeanen momenteel.
We moeten er dus voor zorgen dat er wel wat te kiezen is. En de VS laten weten dat we niet aan hun leiband wensen te lopen.
pi_217166477
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:16 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Het gebrek aan algemene kennis van deze groep nietsnutten is echt stuitend...
  maandag 24 maart 2025 @ 16:24:43 #239
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217166497
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
We moeten er dus voor zorgen dat er wel wat te kiezen is. En de VS laten weten dat we niet aan hun leiband wensen te lopen.
Eens hoor. Strategische autonomie. Maar dat is niet iets binairs dat van de ene dag op de andere dag geregeld is.
  maandag 24 maart 2025 @ 16:26:34 #240
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_217166529
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De steun voor Trump kan heel snel omslaan als de inflatie daar toeslaat. Misschien nog een capitoolbestorming.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 16:27:43 #241
5428 crew  miss_sly
pi_217166548
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Eens hoor. Strategische autonomie. Maar dat is niet iets binairs dat van de ene dag op de andere dag geregeld is.
Dat zegt dan ook niemand. Maar we kunnen wel van de ene op de andere dag Trump en de VS als onbetrouwbaar gaan beschouwen en daarop gaan handelen.
  maandag 24 maart 2025 @ 16:38:11 #242
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217166673
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat zegt dan ook niemand. Maar we kunnen wel van de ene op de andere dag Trump en de VS als onbetrouwbaar gaan beschouwen en daarop gaan handelen.
Ja en daar verschillen wij dus van mening.
EU heeft Trump voorlopig nog nodig. Poetin zit Trump's kontgat te likken, en onze politici schelden Trump uit. Dat is echt oliedom.
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 16:40:42 #243
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217166701
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
EU heeft Trump voorlopig nog nodig. Poetin zit Trump's kontgat te likken, en onze politici schelden Trump uit. Die is echt oliedom.
Je verdraait hier weer van alles Hans. Zal wel weer niet per ongeluk zijn hè?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217166815
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
EU heeft Trump voorlopig nog nodig. Poetin zit Trump's kontgat te likken, en onze politici schelden Trump uit. Dat is echt oliedom.
Nee Hans, Poetin laat Trump op hem wachten, lacht hem in zijn gezicht uit. Wij daarentegen likken zijn kontgat met 0 resultaat. We hebben hem niet nodig en met de huidige strategie is hij onbruikbaar. We moeten hem benaderen als vijand en clown dat zal meer effect sorteren.
Wat oliedom is dat Trump's regime Europa constant uitscheld. Onze politici daarentegen hebben nog altijd meel in de mond want ik hoor bijna niemand de feitelijkheid poneren dat Trump een dictator is.
pi_217167617
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee Hans, Poetin laat Trump op hem wachten, lacht hem in zijn gezicht uit. Wij daarentegen likken zijn kontgat met 0 resultaat. We hebben hem niet nodig en met de huidige strategie is hij onbruikbaar. We moeten hem benaderen als vijand en clown dat zal meer effect sorteren.
Wat oliedom is dat Trump's regime Europa constant uitscheld. Onze politici daarentegen hebben nog altijd meel in de mond want ik hoor bijna niemand de feitelijkheid poneren dat Trump een dictator is.
Bewust de VS als vijand benaderen is natuurlijk ook gewoon niet nodig. Zij hebben ons nodig, wij hebben hen nodig. Als ik moet kiezen tussen meer samenwerken met Xi, Poetin, Erdogan (wiens militaire macht we nodig hebben als we de VS zouden dumpen) of Trump kies ik momenteel toch nog steeds voor de laatste. Ondanks dat Trump een enorm wispelturige eikel is die alleen aan zichzelf denkt. Maar dat is juist ook iets wat je kunt gebruiken als je het goed speelt. Trump is daarvan ook de enige verkozen leider die ook nog iets in toom wordt gehouden door de rechtsstaat, al is die rechtsstaat in de VS altijd al teveel verweven met de politiek.

En nee, met alle 4 tegelijk ruzie maken kunnen we als EU niet aan.

De NAVO top wordt een mooi moment voor een enorme pot stroop richting Trump, terwijl we ondertussen bezig zijn meer onafhankelijkheid te krijgen. Dat gaat trouwens nog wel jaren duren, dus ruzie maken met het land dat we echt nog wel even nodig hebben is ook gewoon niet handig.
pi_217167786
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:45 schreef Perrin het volgende:
En in DL is het helemaal losgeslagen. Daar spreekt Bild over "De laatste zomer van vrede" voor Navo in Europa.
Zoals Die Artze al zingen: "Die meisten leute haben ihre meinung aus Der Bild. Und die besteht wie ihr alle wisst aus Angst Hass Tippen und dem Wetterbericht"
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_217168257
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Aangezien de media al weer vol in de fuik zijn gezwommen om het enige echt urgente probleem (klimaat) al weer naar achteren te laten duwen vrees ik idd van niet.

Maar daarom mag ik de echte problemen van het moment voor Nederland, de wereld en de EU wel belangrijker vinden dan defensie. De 3 onderwerpen die ik noem en daarbij ook volkshuisvesting (maar daarin verschillen VVD en PvdA-GL nauwelijks) zijn wat mij betreft de 4 onderwerpen die met kop en schouders boven elk ander onderwerp uitsteken qua belangrijkheid momenteel. Ja, ook boven defensie en buitenlandbeleid.
De Baltische staten leveren met liefde een stukje klimaat in voor nog een periode onder Russische (of Duitse) heerschappij.

Maar los van dat, in voor het verdere Westen ben je er met wat investeringen waarvoor Nederland niet eens een significante schulden voor hoeft aan te gaan. Het is helemaal niet zo dat defensie dus klimaat zou wegdrukken. Dat klimaat naar de achtergrond schuift kent meer oorzaken dan Rusland.
pi_217168297
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Joh, als het hem uitkomt zegt hij op willekeurig moment dat x dus y aan het uitlachen is en andersom. Net wat dan uitkomt om verdeeldheid te zaaien. Heeft geen zin om feiten aan te dragen of consistentie te verwachten
pi_217168391
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 19:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
De Baltische staten leveren met liefde een stukje klimaat in voor nog een periode onder Russische (of Duitse) heerschappij.

Maar los van dat, in voor het verdere Westen ben je er met wat investeringen waarvoor Nederland niet eens een significante schulden voor hoeft aan te gaan. Het is helemaal niet zo dat defensie dus klimaat zou wegdrukken. Dat klimaat naar de achtergrond schuift kent meer oorzaken dan Rusland.
De Baltische staten lopen meer risico door klimaatverandering dan door Putin.
pi_217168426
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 19:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
De Baltische staten lopen meer risico door klimaatverandering dan door Putin.
Is dit van dezelfde categorie als dat cafe mes geen cafe mes meer mag heten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')