abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 maart 2025 @ 15:28:09 #201
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217165896
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Ach, de oorlog koelt qua aandacht sowieso af en blijft voor veel mensen een ver-van-mijn-bed-show (totdat...). Idem voor klimaat en stikstof. Het is net als roken, je weet wel dat het slecht is, maar de echte actiebereidheid komt pas als het zichtbaar (en dus te laat) is.
De oorlog suddert door, maar de publieke belangstelling is nog steeds groot. Hoewel de oorlog hier al heel anders wordt ervaren als in zuid-europa.

Als de oorlog voorbij is moet ik nog maar zien als poltici nog steeds ijveren in defensie exploitatie kosten van 3,5%
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  maandag 24 maart 2025 @ 15:28:54 #202
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217165902
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, Oekraïne bepaalt of en wanneer ze willen praten met Rusland en geen enkel ander land. Denken dat je over en ipv een ander land kunt praten, dat is extreme grootheidswaanzin.
Totdat USA niet meer steunt en Rusland Oekraïne geheel inneemt natuurlijk.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_217165914
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Totdat USA niet meer steunt en Rusland Oekraïne geheel inneemt natuurlijk.
Ook als de steun van de VS weg valt is het aan Oekraïne of ze willen praten, niet aan iemand anders. Als ze liever strijdend ten onder gaan mag dat gewoon en is dat aan hen.
  maandag 24 maart 2025 @ 15:33:40 #204
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217165926
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als ze liever strijdend ten onder gaan mag dat gewoon en is dat aan hen.
Ja, dat mag wel. Maar is moreel nog veel fouter als Oekraïne dwingen om concessies te doen.
Reken maar dat de Russen aansturen op een hele gunstige deal, of zinspelen op een situatie dat USA zich helemaal terugtrekt en niets meer doet.
pi_217165944
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja, dat mag wel. Maar is moreel nog veel fouter als Oekraïne dwingen om concessies te doen.
Reken maar dat de Russen aansturen op een hele gunstige deal, of zinspelen op een situatie dat USA zich helemaal terugtrekt en niets meer doet.
Sinds wanneer is het moreel fout om een land zelf over hun eigen toekomst te laten beslissen? Het is aan de Oekraïners, aan niemand anders. En zeker niet aan enorme windvaan Trump die altijd slechte deals sluit (zie Israël, zie Noord-Korea, enz.).
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 15:41:09 #206
236264 crew  capricia
pi_217165981
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Beetje wanneer die verkiezingen gaan vallen he?
Als de oorlog heter wordt dan gaan de verkiezingen zeker daarover, en zal het publiek openstaan voor geld naar defensie. Als de oorlog afkoelt dan zal de bereidheid onder het publiek om voor extra defensie uitgaven weer minder zijn.

Het is ook een beetje hoe de media hierin zal acteren.
De media doen hun werk. Om grote investeringen in defensie te bewerkstelligen. Inclusief voorbereiding opkomstplicht etc. Dat zie je in NL ook. Dat zijn dusdanig grote investeringen dat klimaat en armoedebestrijding echt op een lager plan komen te staan.

En in DL is het helemaal losgeslagen. Daar spreekt Bild over "De laatste zomer van vrede" voor Navo in Europa. :D

Dus mijn beste POL vrienden, geniet nog maar even van deze zomer. O+
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_217166001
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:27 schreef Hanca het volgende:
Nee, Oekraïne bepaalt of en wanneer ze willen praten met Rusland en geen enkel ander land.
Precies, dus niet Europa.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_217166005
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:41 schreef capricia het volgende:

[..]
De media doen hun werk. Om grote investeringen in defensie te bewerkstelligen. Inclusief voorbereiding opkomstplicht etc. Dat zie je in NL ook. Dat zijn dusdanig grote investeringen dat klimaat en armoedebestrijding echt op een lager plan komen te staan.

En in DL is het helemaal losgeslagen. Daar spreekt Bild over "De laatste zomer van vrede" voor Navo in Europa. :D
Ja, de oorlogshaviken hebben de media volledig overgenomen, helaas. Het verstandige geluid sijpelt nog maar weinig door. Zo heeft de VS bij monde van 2 ministers (BuZa en defensie) vorige week zeer duidelijk aangegeven dat artikel 5 onverminderd van kracht blijft en de VS daar zeker aan zal voldoen, maar hoeveel aandacht daarvoor was er in de media?
Dit gaat tegen het huidige goedverkopende en kijkcijfersverhogende narratief in en dus laten we dat maar niet teveel horen...
pi_217166012
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:43 schreef nostra het volgende:

[..]
Precies, dus niet Europa.
Wat ik zeg is exact het standpunt van Europa: Zelensky bepaalt, Europa handelt naar zijn wensen.
  maandag 24 maart 2025 @ 15:44:59 #210
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217166014
quote:

[..]

Je weet dat ik absoluut geen narratief denker ben, of een groot adept van de "MSM", maar het gaat met net te ver om te zeggen dat de gehele media is gelijkgeschakeld aan wat de politiek wil. We zien stevige oppositie tegen de militarisering, en dan bedoel ik niet Servie of Hongarije, maar ook in Italie en Spanje. Er is meer discussie dan wij denken, maar dan moet je wel voorbij de NRC en Volkskrant kijken.
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 15:45:07 #211
236264 crew  capricia
pi_217166017
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Aangezien de media al weer vol in de fuik zijn gezwommen om het enige echt urgente probleem (klimaat) al weer naar achteren te laten duwen vrees ik idd van niet.

Maar daarom mag ik de echte problemen van het moment voor Nederland, de wereld en de EU wel belangrijker vinden dan defensie. De 3 onderwerpen die ik noem en daarbij ook volkshuisvesting (maar daarin verschillen VVD en PvdA-GL nauwelijks) zijn wat mij betreft de 4 onderwerpen die met kop en schouders boven elk ander onderwerp uitsteken qua belangrijkheid momenteel. Ja, ook boven defensie en buitenlandbeleid.
Ja natuurlijk mag jij dat vinden. Voorlopig is Schoof nog onze premier en zijn er ook helemaal geen verkiezingen.
Maar de discussie startte vanuit de veranderingen in de peilingen. En die veranderingen komen niet door klimaat of armoedebestrijding. Wel door geopolitiek.
- Goethe, “Faust”
  maandag 24 maart 2025 @ 15:45:19 #212
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217166018
quote:

[..]

Stukje carpe diem kan nooit kwaad.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 24 maart 2025 @ 15:46:08 #213
38496 Perrin
pi_217166024
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je weet dat ik absoluut geen narratief denker ben, of een groot adept van de "MSM", maar het gaat met net te ver om te zeggen dat de gehele media is gelijkgeschakeld aan wat de politiek wil. We zien stevige oppositie tegen de militarisering, en dan bedoel ik niet Servie of Hongarije, maar ook in Italie en Spanje. Er is meer discussie dan wij denken, maar dan moet je wel voorbij de NRC en Volkskrant kijken.
Italië en Spanje zijn altijd meer van het gratis meeliften geweest.
  maandag 24 maart 2025 @ 15:46:33 #214
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_217166025
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Jij denkt dat bij een val van dit kabinet de eventueel daaropvolgende verkiezingen daar over zullen gaan? Over klimaat en armoedebeleid?

Ik denk het niet.
Juist wel. Klimaat kunnen we veel aan verdienen en armoedebestrijding is nodig voor draagvlak om defensie te betalen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  maandag 24 maart 2025 @ 15:47:01 #215
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217166036
quote:
9s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Italië en Spanje zijn altijd meer van het gratis meeliften geweest.
Klopt.
Maar zijn samen wel goed voor heel veel BBP.
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 15:47:33 #216
236264 crew  capricia
pi_217166040
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, de oorlogshaviken hebben de media volledig overgenomen, helaas. Het verstandige geluid sijpelt nog maar weinig door. Zo heeft de VS bij monde van 2 ministers (BuZa en defensie) vorige week zeer duidelijk aangegeven dat artikel 5 onverminderd van kracht blijft en de VS daar zeker aan zal voldoen, maar hoeveel aandacht daarvoor was er in de media?
Dit gaat tegen het huidige goedverkopende en kijkcijfersverhogende narratief in en dus laten we dat maar niet teveel horen...
Ik vertrouw die Amerikanen niet op hun blauwe ogen. Dat met Groenland kan ook vervelend worden. En dan is Denemarken dichter bij mijn hart dan de VS.
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 15:47:48 #217
5428 crew  miss_sly
pi_217166042
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind het op zich niet gek dat voor die zogenaamde geruststelling vanuit de VS niet zoveel aandacht is. Ik ben niet bang verder ofzo, maar de VS is op dit moment gewoon onbetrouwbaar. Er is helemaal niet te zeggen of ze op een moment supreme ook inderdaad vinden dat artikel 5 van kracht is, of dat ze toch vinden dat Europa toch een slechte ally is geweest en dus niet geholpen wordt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217166057
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja natuurlijk mag jij dat vinden. Voorlopig is Schoof nog onze premier en zijn er ook helemaal geen verkiezingen.
Maar de discussie startte vanuit de veranderingen in de peilingen. En die veranderingen komen niet door klimaat of armoedebestrijding. Wel door geopolitiek.
Jij noemde een gewenste premier. En dan wens ik liever de partij die heeft laten zien de echte problemen serieus te nemen (GL) dan de partij die alles en altijd puur van wonderen uit innovatie verwacht (VVD). Jij noemde GL radicaal, ik vind ze op de belangrijke dossiers eerder realistisch.

Daar ging mijn reactie over.
  maandag 24 maart 2025 @ 15:49:24 #219
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217166060
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind het op zich niet gek dat voor die zogenaamde geruststelling vanuit de VS niet zoveel aandacht is. Ik ben niet bang verder ofzo, maar de VS is op dit moment gewoon onbetrouwbaar. Er is helemaal niet te zeggen of ze op een moment supreme ook inderdaad vinden dat artikel 5 van kracht is, of dat ze toch vinden dat Europa toch een slechte ally is geweest en dus niet geholpen wordt.
Wat niet meehelpt is dat verschillende landen zich terugtrekken in die programma's voor aanschaf van f-35 en anders usa wapens. Verkoop usa producten lijkt in te storten zoals Tesla, Apple, maar ook digitale diensten.

We zorgen er niet bepaald voor dat de Amerikanen ons gunstig gezind zijn. Ik zeg het maar heel voorzichtig.
  maandag 24 maart 2025 @ 15:50:30 #220
38496 Perrin
pi_217166077
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat niet meehelpt is dat verschillende landen zich terugtrekken in die programma's voor aanschaf van f-35 en anders usa wapens. Verkoop usa producten lijkt in te storten zoals Tesla, Apple, maar ook digitale diensten.

We zorgen er niet bepaald voor dat de Amerikanen ons gunstig gezind zijn. Ik zeg het maar heel voorzichtig.
Daar zorgen die lui voornamelijk helemaal zelf voor. Gedrag heeft gevolgen.
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 15:50:32 #221
236264 crew  capricia
pi_217166079
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij noemde een gewenste premier. En dan wens ik liever de partij die heeft laten zien de echte problemen serieus te nemen (GL) dan de partij die alles en altijd puur van wonderen uit innovatie verwacht (VVD). Jij noemde GL radicaal, ik vind ze op belangrijke dossiers eerder realistisch.

Daar ging mijn reactie over.
Nee. Dat scheef ik niet.
Ik schreef
quote:
ik zit niet op de radicale tak van GL te wachten.
- Goethe, “Faust”
  maandag 24 maart 2025 @ 15:51:16 #222
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217166086
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Daar zorgen die lui voornamelijk helemaal zelf voor.
Ja, en dat zal ook ongeveer hun reactie zijn als het hier huilen is geblazen...
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 15:51:22 #223
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217166090
quote:

[..]

:')

Oorzaak en gevolg worden hier wel op een erg doorzichtige manier door elkaar gehusselt. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 15:52:09 #224
236264 crew  capricia
pi_217166099
quote:

[..]

Misschien kan Trump iets met tarieven doen? :D
- Goethe, “Faust”
  maandag 24 maart 2025 @ 15:52:59 #225
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217166109
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Misschien kan Trump iets met tarieven doen? :D
?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')