abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 maart 2025 @ 13:44:17 #176
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_217165181
Gaat de goede kant op: https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/grafiek_trends.html
Het valt ook niet mee om en Nethanyaho-, en Trump-, en Orban- en Putinfan te zijn.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_217165448
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Het valt ook niet mee om en Nethanyaho-, en Trump-, en Orban- en Putinfan te zijn.
Lijkt er niet op, ik zie weer een stijgende lijn bij VVD. We leren ook nooit iets. PvdA/GL lijkt ook comateus aan die grafiek te zien, waar blijft die nieuwe partij.
pi_217165467
Bizar hoeveel (potentiële) kiezers de VVD blijft trekken inderdaad. :')

Maar de PVV vind ik nog steeds verrassend hoog staan hoor. Al zullen die wel verder gaan zakken. Kwestie van tijd.

Hopelijk stijgt GL / PvdA verder door, samen met D66 en het CDA. Wat mij betreft natuurlijk. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 24 maart 2025 @ 14:27:29 #179
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_217165477
Afhakende PVVers moeten ergens heen. Vraag is of ze ook daadwerkelijk komen stemmen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 14:29:30 #180
236264 crew  capricia
pi_217165492
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Met een beetje handigheid wordt Dilan onze volgende premier.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_217165504
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 14:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is niet te hopen. De horror..... wat een walgelijk mens vind ik dat zeg. :r

Nog erger dan Wilders of Eerdmans, die ook allebei in mijn irritatiezone zitten. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_217165550
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 14:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Zijn weinig andere opties en een beetje stabiel rechts anker is natuurlijk prima, al heb ik het idee dat ze qua stressbestendigheid nog wel wat De Baak-cursusjes kan doen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_217165553
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 14:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Afhakende PVVers moeten ergens heen. Vraag is of ze ook daadwerkelijk komen stemmen.
Ik schat echt in dat we het laagterecord van 1998, 73,3%, dik gaan verbreken als er nu verkiezingen komen. Best kans dat er 10-15 zetels van PVV thuis blijven.

Maar inderdaad, er gaat ook echt wel een deel naar de VVD, vooral als ze zien dat dat nodig is om Timmermans uit het torentje te houden. VVD is gewoon nodig voor een coalitie, of we dat nu leuk vinden of niet. Ik hoop nog wel dat PvdA-GL ze voor kan blijven, liever een PvdA-GL + VVD kabinet onder Timmermans dan onder Yeşilgöz, maar ik vrees dat het aantal rechtse stemmers met een hekel aan de PvdA daarvoor te groot is.
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 14:42:35 #184
236264 crew  capricia
pi_217165578
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 14:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik schat echt in dat we het laagterecord van 1998, 73,3%, dik gaan verbreken als er nu verkiezingen komen. Best kans dat er 10-15 zetels van PVV thuis blijven.

Maar inderdaad, er gaat ook echt wel een deel naar de VVD, vooral als ze zien dat dat nodig is om Timmermans uit het torentje te houden. VVD is gewoon nodig voor een coalitie, of we dat nu leuk vinden of niet. Ik hoop nog wel dat PvdA-GL ze voor kan blijven, liever een PvdA-GL + VVD kabinet onder Timmermans dan onder Yeşilgöz, maar ik vrees dat het aantal rechtse stemmers met een hekel aan de PvdA daarvoor te groot is.
Als ze de PVV maar buiten de deur houden.

Frans of Dilan maakt mij niet eens zo heel veel uit. Op de zaken die nu belangrijk zijn, defensie, Europa, Oekraïne, schelen die twee niet zoveel.
Liever de VVD dan nog, want ik zit niet op de radicale tak van GL te wachten.
- Goethe, “Faust”
  maandag 24 maart 2025 @ 14:43:09 #185
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217165581
Kijk daar gaat plucheplakker Wilders.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217165591
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 14:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Als ze de PVV maar buiten de deur houden.

Frans of Dilan maakt mij niet eens zo heel veel uit. Op de zaken die nu belangrijk zijn, defensie, Europa, Oekraïne, schelen die twee niet zoveel.
Liever de VVD dan nog, want ik zit niet op de radicale tak van GL te wachten.
Ik zie klimaat, stikstof en armoedebeleid toch nog altijd als belangrijker dan Europa, Oekraïne en defensie en dan zie ik toch veel liever Timmermans (en de realisten van GL, ipv de innovatiewonderhopers van de VVD).
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 14:46:19 #187
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217165597
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 14:43 schreef Perrin het volgende:
Kijk daar gaat plucheplakker Wilders.

[ afbeelding ]
Wees gerust, Wilders zal heus niet uit de kamer verdwijnen. Die blijft pluchekleven tot hij er letterlijk dood bij neervalt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 24 maart 2025 @ 14:52:53 #188
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217165620
Trump moet snel met een deal komen. De huidige situatie maakt de akkers niet rijp voor een conservatieve lente.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  maandag 24 maart 2025 @ 15:02:43 #189
38496 Perrin
pi_217165695
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 14:52 schreef phpmystyle het volgende:
Trump moet snel met een deal komen. De huidige situatie maakt de akkers niet rijp voor een conservatieve lente.
Dat komt omdat conservatieven er altijd een potje van maken.
pi_217165737
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 14:52 schreef phpmystyle het volgende:
Net zo'n deal als het bestand met Netanyahu?

De enige deal die Trump momenteel kan en wil sluiten is in blinde adoratie aan de voeten van Poetin gaan liggen, gelukkig wil de rest van de wereld daar niet aan mee werken.
  maandag 24 maart 2025 @ 15:08:02 #191
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217165754
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Net zo'n deal als het bestand met Netanyahu?

De enige deal die Trump momenteel kan en wil sluiten is in blinde adoratie aan de voeten van Poetin gaan liggen, gelukkig wil de rest van de wereld daar niet aan mee werken.
Die adoratie is over en weer.
Maar we laten het mooi aan die twee over. Europa komt er niet uit.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_217165768
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die adoratie is over en weer.
Maar we laten het mooi aan die twee over. Europa komt er niet uit.
Europa komt er juist wel uit, Europa heeft namelijk heel goed en duidelijk besloten dat het aan Zelensky is wanneer de gesprekken beginnen en niet aan iemand anders.

Elk ander idee, dat een ander daarover beslist, is volkomen absurd.
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 15:10:07 #193
236264 crew  capricia
pi_217165774
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 14:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zie klimaat, stikstof en armoedebeleid toch nog altijd als belangrijker dan Europa, Oekraïne en defensie en dan zie ik toch veel liever Timmermans (en de realisten van GL, ipv de innovatiewonderhopers van de VVD).
Jij denkt dat bij een val van dit kabinet de eventueel daaropvolgende verkiezingen daar over zullen gaan? Over klimaat en armoedebeleid?

Ik denk het niet.
- Goethe, “Faust”
  maandag 24 maart 2025 @ 15:10:54 #194
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217165788
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Europa komt er juist wel uit, Europa heeft namelijk heel goed en duidelijk besloten dat het aan Zelensky is wanneer de gesprekken beginnen en niet aan iemand anders.

Elk ander idee, dat een ander daarover beslist, is volkomen absurd.
Lachwekkend.
  maandag 24 maart 2025 @ 15:12:28 #195
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217165799
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Jij denkt dat bij een val van dit kabinet de eventueel daaropvolgende verkiezingen daar over zullen gaan? Over klimaat en armoedebeleid?

Ik denk het niet.
Beetje wanneer die verkiezingen gaan vallen he?
Als de oorlog heter wordt dan gaan de verkiezingen zeker daarover, en zal het publiek openstaan voor geld naar defensie. Als de oorlog afkoelt dan zal de bereidheid onder het publiek om voor extra defensie uitgaven weer minder zijn.

Het is ook een beetje hoe de media hierin zal acteren.
pi_217165820
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk het niet.
Aangezien de media al weer vol in de fuik zijn gezwommen om het enige echt urgente probleem (klimaat) al weer naar achteren te laten duwen vrees ik idd van niet.

Maar daarom mag ik de echte problemen van het moment voor Nederland, de wereld en de EU wel belangrijker vinden dan defensie. De 3 onderwerpen die ik noem en daarbij ook volkshuisvesting (maar daarin verschillen VVD en PvdA-GL nauwelijks) zijn wat mij betreft de 4 onderwerpen die met kop en schouders boven elk ander onderwerp uitsteken qua belangrijkheid momenteel. Ja, ook boven defensie en buitenlandbeleid.
pi_217165845
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:09 schreef Hanca het volgende:
Europa heeft namelijk heel goed en duidelijk besloten dat het aan Zelensky is wanneer de gesprekken beginnen en niet aan iemand anders
Dat is wel lichte grootheidswaanzin.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_217165859
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:12 schreef phpmystyle het volgende:
Beetje wanneer die verkiezingen gaan vallen he?
Als de oorlog heter wordt dan gaan de verkiezingen zeker daarover, en zal het publiek openstaan voor geld naar defensie. Als de oorlog afkoelt dan zal de bereidheid onder het publiek om voor extra defensie uitgaven weer minder zijn.
Ach, de oorlog koelt qua aandacht sowieso af en blijft voor veel mensen een ver-van-mijn-bed-show (totdat...). Idem voor klimaat en stikstof. Het is net als roken, je weet wel dat het slecht is, maar de echte actiebereidheid komt pas als het zichtbaar (en dus te laat) is.
  maandag 24 maart 2025 @ 15:23:26 #199
38496 Perrin
pi_217165866
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Ach, de oorlog koelt qua aandacht sowieso af en blijft voor veel mensen een ver-van-mijn-bed-show (totdat...). Idem voor klimaat en stikstof. Het is net als roken, je weet wel dat het slecht is, maar de echte actiebereidheid komt pas als het te laat is.
Wat dat betreft kan AI me niet snel genoeg de boel overnemen, wat een kneuzenbende is de mensheid toch ook.
pi_217165894
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 15:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is wel lichte grootheidswaanzin.
Nee, Oekraïne bepaalt of en wanneer ze willen praten met Rusland en geen enkel ander land. Denken dat je over en ipv een ander land kunt praten, dat is extreme grootheidswaanzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')