Denk vooral dat de ambtenaren van die ministeries met een onmogelijke politieke opdracht zitten om tot een pakket te komen die de landbouw ontzien, maar wel genoeg is om niet voor de rechter te worden gesleept. Alles met dank aan de BBB.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gebrek aan algemene kennis van deze groep nietsnutten is echt stuitend...
De Baltische Zee is momenteel één van de snelst opwarmende zeeën en hardst stijgende zeeën ter wereld.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Is dit van dezelfde categorie als dat cafe mes geen cafe mes meer mag heten?
Zou wel prachtig zijn als ze straks tot de conclusie komen dat ze nog 21 miljard euro nodig hebben voor een evenwichtig stikstofbeleid.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:39 schreef Fokfluencer het volgende:
[..]
Denk vooral dat de ambtenaren van die ministeries met een onmogelijke politieke opdracht zitten om tot een pakket te komen die de landbouw ontzien, maar wel genoeg is om niet voor de rechter te worden gesleept. Alles met dank aan de BBB.
En daar is heel goed mee te leven, helemaal met een beetje investeringen de komende 80 jaar. Heel wat anders wat de russen de afgelopen 100 jaar al hebben laten zien. 1 april is vroeg dit jaarquote:Op maandag 24 maart 2025 19:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Baltische Zee is momenteel één van de snelst opwarmende zeeën en hardst stijgende zeeën ter wereld.
Eens dat het niet makkelijk is, maar dat volgens Schoof een deel van de ministers de ernst van de situatie nog niet door hadden vind ik echt onbegrijpelijk.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:39 schreef Fokfluencer het volgende:
[..]
Denk vooral dat de ambtenaren van die ministeries met een onmogelijke politieke opdracht zitten om tot een pakket te komen die de landbouw ontzien, maar wel genoeg is om niet voor de rechter te worden gesleept. Alles met dank aan de BBB.
De Russen (en letterlijk alle machthebbers ter wereld) hebben de laatste 100 jaar laten zien dat ze pas een oorlog starten als ze zeker zijn van 2 dingen: de kans dat ze winnen is groter dan dat ze verliezen en het is vrijwel zeker dat ook bij een nederlaag hun macht in eigen land niet af neemt. Bij beide is voor Poetin momenteel het antwoord nee: een aanval op de Baltische Staten of een ander NAVO land kan hij niet winnen en als hij zo'n aanval doet en verliest is hij zeer waarschijnlijk zijn presidentschap kwijt.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
En daar is heel goed mee te leven, helemaal met een beetje investeringen de komende 80 jaar. Heel wat anders wat de russen de afgelopen 100 jaar al hebben laten zien. 1 april is vroeg dit jaar
Ik vraag mij echt af wat de inlichtingendiensten opvangen. Ik had een verhoging van het budget naar 3% verwacht met vooral veel geld naar nieuwe spullen. Niet een verdubbeling van het budget en een verdrievoudiging van het aantal militairen.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:45 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)aar-nieuwkomers.html
Dit is wel heel erg wishful thinking, er zijn al personeelstekorten in defensie en dan drie keer zoveel mensen proberen te krijgen?
Defensie kan iets dat geen enkele andere werkgever kan.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:45 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)aar-nieuwkomers.html
Dit is wel heel erg wishful thinking, er zijn al personeelstekorten in defensie en dan drie keer zoveel mensen proberen te krijgen?
De IND zelf is nu meer positief, maar dit soort 'adviezen' slaan sowieso nergens op. Ja, natuurlijk moet je migratie internationaal op Europees niveau regelen. Maar je moet het óók landelijk regelen. Het is en/en, die twee dingen bijten elkaar niet. Net doen alsof dat wel zo is om maar een 'advies' uit te brengen is zeer matig.quote:Op maandag 24 maart 2025 20:55 schreef Hanca het volgende:
Weer een negatief advies over de wetten van Faber: https://www.nd.nl/varia/v(...)en-problemen-niet-op
Is er al iemand met enige kennis positief geweest?
Monique Kremer heeft zich jarenlang ingezet voor een ruimhartiger asielbeleid. Kleine quote over haar mensbeeld:quote:Op maandag 24 maart 2025 20:55 schreef Hanca het volgende:
Weer een negatief advies over de wetten van Faber: https://www.nd.nl/varia/v(...)en-problemen-niet-op
Is er al iemand met enige kennis positief geweest?
Het leuke is dat we er nog voor betalen ook. Een wet uit 2000 zegt dat dit orgaan moet bestaan. Blijft toch een geweldige rubriek, die hele schil van mensen die met belastinggeld lekker de hele dag in de ruimte kunnen lullen.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:11 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Monique Kremer heeft zich jarenlang ingezet voor een ruimhartiger asielbeleid. Kleine quote over haar mensbeeld:
Over de dag van morgen: ik hoor de tegengeluiden, maar ik zie tegelijkertijd het hartverwarmende welkom dat Syrische en Oekraïense vluchtelingen kregen en de velen die zich spontaan aanmelden om voor het Centraal Orgaan Asielzoekers te werken. Een menswaardig asielbeleid hoeft geen utopie te blijven. Ik ben optimistisch over wat we met ons allen voor elkaar kunnen krijgen.’
Als ik een beetje kijk naar de leden van de Adviesraad voor Migratie delen de overige leden grofweg dezelfde mening. Dat is ook prima, maar ik kan ze niet heel serieus meer nemen als ze beweren vooral tegen dit beleid van Faber te zijn vanwege uitvoeringsproblemen. Ze hebben gewoon inhoudelijk grote problemen met een (te) streng asielbeleid.
https://www.ad.nl/rotterd(...)rasmusbrug~a40dab4a/quote:Voorstel van GroenLinks en PvdA: zet Black Lives Matter in grote letters op Erasmusbrug
GroenLinks en PvdA in Rotterdam willen dat de tekst ‘Black Lives Matter’ op een prominente plek in Rotterdam zichtbaar wordt gemaakt. Liefst in grote letters op de Erasmusbrug.
,,Het zou een krachtig signaal zijn dat onze stad pal staat voor gelijkwaardigheid en tegen discriminatie", zegt Amy de Bruijn (PvdA). ,,De Black Lives Matter-beweging staat symbool voor de strijd tegen racisme en ongelijkheid.” De Erasmusbrug zou volgens de fracties de meest geschikte locatie zijn omdat daar vijf jaar geleden de Rotterdamse Black Lives Matter-demonstratie plaatsvond.
Aanleiding voor het verzoek is de situatie in Washington. Daar is onlangs op last van president Donald Trump de tekst, die in enorme letters op straat was geschilderd, juist weggehaald. De Bruijn: ,,We moeten de wereldproblematiek niet altijd naar Rotterdam willen halen, maar dit speelt ook hier. Het is onze plicht om niet weg te kijken van de ontwikkelingen in de wereld. Rotterdam moet een krachtig signaal afgeven.”
Ze willen geen verandering, dat is wel duidelijk toch?quote:Op maandag 24 maart 2025 21:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De IND zelf is nu meer positief, maar dit soort 'adviezen' slaan sowieso nergens op. Ja, natuurlijk moet je migratie internationaal op Europees niveau regelen. Maar je moet het óók landelijk regelen. Het is en/en, die twee dingen bijten elkaar niet. Net doen alsof dat wel zo is om maar een 'advies' uit te brengen is zeer matig.
Neuh, dat is niet het geval. Ze willen niet halsoverkop ondoordacht (want de dubbele status is in het verleden niet voor niets afgeschaft) beleid doorvoeren. Dat is echt iets anders.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 06:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze willen geen verandering, dat is wel duidelijk toch?
Als er meer werk komt door de wetgeving dan kan het budget tussen 2025 en 2029 wel met 60% verlaagd worden neem ik aan? De wachttijden nemen nu niet toe toch?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 07:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Neuh, dat is niet het geval. Ze willen niet halsoverkop ondoordacht (want de dubbele status is in het verleden niet voor niets afgeschaft) beleid doorvoeren. Dat is echt iets anders.
Maar als dat de politieke wens blijft, zal men het proberen zo goed mogelijk uit te voeren.
Met 'ze' doel je neem ik aan op de PVV en op Faber? Die zijn idd doodsbang dat er iets gaat veranderen en dat problemen worden opgelost, dat willen ze absoluut niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 06:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze willen geen verandering, dat is wel duidelijk toch?
Haha, blijft toch leuk om zomaar wat te verzinnen uit reflexquote:Op dinsdag 25 maart 2025 07:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Neuh, dat is niet het geval. Ze willen niet halsoverkop ondoordacht (want de dubbele status is in het verleden niet voor niets afgeschaft) beleid doorvoeren. Dat is echt iets anders.
Idd. Hun verdienmodel is niet gebaat bij oplossingen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met 'ze' doel je neem ik aan op de PVV en op Faber? Die zijn idd doodsbang dat er iets gaat veranderen en dat problemen worden opgelost, dat willen ze absoluut niet.
Je stopt met de spreidingswet, zodat structurele huisvesting niet mogelijk wordt en je moet blijven schipperen met dure noodoplossingen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met 'ze' doel je neem ik aan op de PVV en op Faber? Die zijn idd doodsbang dat er iets gaat veranderen en dat problemen worden opgelost, dat willen ze absoluut niet.
Ze willen niks ten goede veranderen, bedoelde ik natuurlijk. Het vergroten van problemen en overlast zodat er meer media-aandacht naar dit op zich vrij simpel oplosbare non-probleem gaat, dat willen ze natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Je stopt met de spreidingswet, zodat structurele huisvesting niet mogelijk wordt en je moet blijven schipperen met dure noodoplossingen.
Je verbied voorrang voor statushouders, zodat deze de AZC’s niet kunnen verlaten.
Ondanks dat er geen uitstroom danwel structurele opvang komt, bezuinig je 70% op de COA per 2027
Je maakt wetten waardoor de IND het drukker krijgt en bezuinigt ondertussen 60% op de IND.
Hoezo wil dit kabinet, vooral bij monde van Keijzer en Faber, niks veranderen. Op zijn allerpositiefst willen ze er voor Omtzigt voor zorgen dat de ramingen kloppen, deze bezuinigingen zijn namelijk 0 realistisch.
Haha, het staat gewoon in de krant https://www.volkskrant.nl(...)n-b-status~b0cd5604/quote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Haha, blijft toch leuk om zomaar wat te verzinnen uit reflex
Ja maar dat is een linkse krantquote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Haha, het staat gewoon in de krant https://www.volkskrant.nl(...)n-b-status~b0cd5604/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |