Long Range RWD bedoel je? Want de AWD is er al.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:34 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik wacht tot de nieuwe Y leverbaar is als long-range en dan bestel ik m. En zo doen vele anderen dat ook.
Logisch dat de verkoop inzakt als de best verkochte auto een nieuwe uitvoering krijgt.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:34 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik wacht tot de nieuwe Y leverbaar is als long-range en dan bestel ik m. En zo doen vele anderen dat ook.
Logisch dat de verkoop inzakt als de best verkochte auto een nieuwe uitvoering krijgt.
Zou inderdaad kunnen dat het een ontwerpfout is en hetzelfde proces met exact dezelfde lijm is toegepast in de voltallige productie van de Cybertruck. Dat lees ik nu echter nog niet terug, dus het kan ook een verkeerde batch zijn geweest. Dat men leveringen tijdelijk stopzet om dit uit te zoeken is dan ook niet vreemd. Maakt voor de discussie verder ook niet uit.quote:Op woensdag 19 maart 2025 03:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een ontwerpfout dus, bij een productiefout is het bij een batch mis , bij deze verkeerde lijmkeuze is het bij alles wat tot nu toe van de band gerold is fout.
Natuurlijk zijn temperatuurschommelingen in vliegtuigen nog veel groter. Op kruishoogte kan het -50 graden Celsius zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2025 06:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Juist in vliegtuigen kun je flinke temperatuur schommelingen verwachten.
Dan is de term 'montagekit' voor de door Tesla gebruikte lijm niet zo gek.
Ze hebben gewoon de verkeerde gebruikt.
En kennelijk niet goed getest.
Ik vind een verkeerde lijmbatch op zich wel het meest plausibel.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn temperatuurschommelingen in vliegtuigen nog veel groter. Op kruishoogte kan het -50 graden Celsius zijn.
Dan nog slaat de term 'montagekit' nergens op en de bewering dat alle andere fabrikanten plastic klikverbindingen of lasverbindingen gebruiken al helemaal niet. Net zo min als dat vibraties i.c.m. lijm hiervan de oorzaak zijn.
Eens. En dan (gezien de opmerking over de lage temperaturen) waarschijnlijk vooral in bepaalde regio's van de VS zoals Alaska, North Dakota en Minnesota.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind een verkeerde lijmbatch op zich wel het meest plausibel.
Gezien het relatief weinig incidenten.
Het hangt natuurlijk ook sterk af van de weersomstandigheden en het weggebruik van de bestuurders. Op snelwegen in Californië zal het wel blijven zitten.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een batch voor alle uitgeleverde cybertrucks.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies zoals Maga het wil zien.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:15 schreef Jed1Gam het volgende:
https://packaged-media.re(...)73003dbda4a2fd3dad5c
Fikkende autos op de achtergrond, net een dystopische Paul Verhoeven film.
Dan is het inderdaad een ontwerpfout, je hebt helemaal gelijk.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een batch voor alle uitgeleverde cybertrucks.![]()
Elon Musk’s Tesla recalls every single Cybertruck ever delivered to fix stainless steel panels which have been coming loose and falling off
Lol, eerst beweer je dat het om 'montagekit i.c.m. vibraties' ging en dat alle andere fabrikanten een andere methode gebruiken waardoor het daar niet voorkomt. Dan reageer ik daarop dat dat onzin is en het te maken heeft met de temperatuur die de bindingskracht aantast. Vervolgens een discussie waarbij jij doet of je allemaal precies weet hoe het zit maar dat allemaal niet gaat "uitleggen" en nu ga je klakkeloos mee in de argumentie die ik in eerste instantie al op tafel legde.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het hangt natuurlijk ook sterk af van de weersomstandigheden en het weggebruik van de bestuurders. Op snelwegen in Californië zal het wel blijven zitten.
Waarom zou ik je moeten uitleggen hoe montagekit werkt? Dat kun je ook Duckduckgo-en.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
Lol, eerst beweer je dat het om 'montagekit i.c.m. vibraties' ging en dat alle andere fabrikanten een andere methode gebruiken waardoor het daar niet voorkomt. Dan reageer ik daarop dat dat onzin is en het te maken heeft met de temperatuur die de bindingskracht aantast. Vervolgens een discussie waarbij jij doet of je allemaal precies weet hoe het zit maar dat allemaal niet gaat "uitleggen" en nu ga je klakkeloos mee in de argumentie die ik in eerste instantie al op tafel legde.
Dat hoef je ook niet uit te leggen, het is geen montagekit.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Waarom zou ik je moeten uitleggen hoe montagekit werkt? Dat kun je ook Duckduckgo-en.
Hoe weet je dat?quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat hoef je ook niet uit te leggen, het is geen montagekit.
Omdat Tesla eennlijst geeft van gebruikte componenten.quote:
En welke van die dingen hebben ze gebruikt om die panelen vast te lijmen? "Het zou heel goed kunnen" klinkt niet heel overtuigend.quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Omdat Tesla eennlijst geeft van gebruikte componenten.
https://service.tesla.com(...)17-2D7A34C6B09E.html
Het zou heel goed kunnen dat men Betaseal 1580 heeft gebruikt hiervoor, een speciale lijm met snellere uithardingstijd en hogere structurele sterkte dan montagekit.
Hoe weet jij dat er montagekitnis gebruikt?
Jij begint met de bewering dat er 'montagekit' is gebruikt. Ik geef aan dat dat niet zo is en lever ook nog eens een lijst aan met gebruikte componenten in Tesla-modellen, waarvan montagekit er niet een is. Een van de gebruikte lijmen is Betaseal 1580, waarvan het aannemelijk is dat die gebruikt is.quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En welke van die dingen hebben ze gebruikt om die panelen vast te lijmen? "Het zou heel goed kunnen" klinkt niet heel overtuigend.
Vergeet niet, dat ze ook auto's zo hebben uitgeleverd:
[ afbeelding ]
Jij geeft een lijst met mogelijkheden en zegt dat de beste is gebruikt. Ik laat zien, dat ze soms bij de klusmarkt gaan shoppen om hun auto's de deur uit te kunnen duwen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jij begint met de bewering dat er 'montagekit' is gebruikt. Ik geef aan dat dat niet zo is en lever ook nog eens een lijst aan met gebruikte componenten in Tesla-modellen, waarvan montagekit er niet een is. Een van de gebruikte lijmen is Betaseal 1580, waarvan het aannemelijk is dat die gebruikt is.
En nu moet ik exact gaan aangeven welk component het is omdat het anders "niet heel overtuigend klinkt". Misschien kun je eerst je eigen claim eens onderbouwen, want daar begon het mee.
Je laat echt helemaal niks zien, je verzint gewoon zelf iets uit de losse pols.quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij geeft een lijst met mogelijkheden en zegt dat de beste is gebruikt. Ik laat zien, dat ze soms bij de klusmarkt gaan shoppen om hun auto's de deur uit te kunnen duwen.
En montagekit is 1 van de meest gebruikte bevestigingsmiddelen. Misschien niet in de autoindustrie, maar als je daar in die fabriek staat terwijl Musk je in je nek staat te hijgen en uit staat te schelden dat het zo lang duurt, dan ga je niet eerst uitzoeken wat nou de beste optie is. Dan pak je het eerste wat voorhand en is, zodat hij iemand anders lastig gaat vallen.
Enige kennis van zaken is wel handig als je een discussie aan wilt gaanquote:Op donderdag 20 maart 2025 21:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je laat echt helemaal niks zien, je verzint gewoon zelf iets uit de losse pols.
Zeker, dat voorkomt dat je gewoon zelf wat verzint zonder enige onderbouwing.quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Enige kennis van zaken is wel handig als je een discussie aan wilt gaan
Preciesquote:Op donderdag 20 maart 2025 21:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zeker, dat voorkomt dat je gewoon zelf wat verzint zonder enige onderbouwing.
Ben je er nu nog over bezig? Geef het op, dat bespaart ons allebei een hoop moeite.quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dan is dat een uitstekend advies aan jezelf, zodat je dat hierna misschien minder doet.
We zijn in discussie, kerel. Ik reageer op jou, jij op mij. Dan kun je er opeens vanuit het niets "ben je er nu nog over bezig?" in gooien om te proberen over te komen als de persoon die daar i.t.t. de ander niet mee bezig is, maar dat snijdt bijzonder weinig hout.quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ben je er nu nog over bezig? Geef het op, dat bespaart ons allebei een hoop moeite.
Zoek liever een gemakkelijker slachtoffer, want ik ben je beu. Zwaai, zwaai.quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:02 schreef Repentless het volgende:
[..]
We zijn in discussie, kerel. Ik reageer op jou, jij op mij. Dan kun je er opeens vanuit het niets "ben je er nu nog over bezig?" in gooien om te proberen over te komen als de persoon die daar i.t.t. de ander niet mee bezig is, maar dat snijdt bijzonder weinig hout.
Het is overigens geen enkele moeite om je onzin te ontkrachten. Fluitje van een cent.
Jij voelt je een 'slachtoffer' als iemand je zelfverzonnen beweringen weerlegt en het niet met je eens is? Oké. Prima.quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zoek liever een gemakkelijker slachtoffer, want ik ben je beu. Zwaai, zwaai.
Elke meme die je deelt, onthult maar al te duidelijk dat je liever anderen afkraakt dan echte volwassen discussies aan te gaan.quote:
triggered?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 08:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Elke meme die je deelt, onthult maar al te duidelijk dat je liever anderen afkraakt dan echte volwassen discussies aan te gaan.
Nee hoor, hooguit een beetje teleurgesteld.quote:
Is dat geen IONIC? die zijn ook elektrisch.quote:
Iedereen waar ik het niet mee eens ben, is links.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:11 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Maar zo snugger zijn de linkse terroristen niet.
Ja is een ding op heel fok helaas. Als je over iets je mening geeft. Word je meteen als links of rechts neergezet.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iedereen waar ik het niet mee eens ben, is links.
De verzekering betaald in nederland in ieder geval geld voor een vervangde auto, niet automatisch dezelfde. Ik vermoed dat het in de VS hetzelfde is.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:11 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Is dat geen IONIC? die zijn ook elektrisch.
Anyway, het domste is nog wel dat mensen denken dat ze met het verkopen van de Tesla dus Elon Musk benadelen, terwijl de auto allang is afgeschreven bij Tesla.
Net zo snugger om 20 Tesla's in de brand te steken, want de verzekering betaald gewoon weer 20 nieuwe Tesla's uit en dus meer profit voor Tesla. Honk Honk.
Stukje geestelijk beperkt hokjesdenken.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja is een ding op heel fok helaas. Als je over iets je mening geeft. Word je meteen als links of rechts neergezet.
In het midden zitten schijnt niet te kunnen of zo. Op 1 dag horen dat je links en rechts bent komt regelmatig voor
Ionic 5 idd.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:11 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Is dat geen IONIC? die zijn ook elektrisch.
Anyway, het domste is nog wel dat mensen denken dat ze met het verkopen van de Tesla dus Elon Musk benadelen, terwijl de auto allang is afgeschreven bij Tesla.
Net zo snugger om 20 Tesla's in de brand te steken, want de verzekering betaald gewoon weer 20 nieuwe Tesla's uit en dus meer profit voor Tesla. Honk Honk.
Als zelfs jij dat al hebt…quote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iedereen waar ik het niet mee eens ben, is links.
Exact. Heel bijzondere vorm van Tourette.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja is een ding op heel fok helaas. Als je over iets je mening geeft. Word je meteen als links of rechts neergezet.
In het midden zitten schijnt niet te kunnen of zo. Op 1 dag horen dat je links en rechts bent komt regelmatig voor
Ik denk dat de ‘dealer’auto’s gewoon zullen worden vervangen door Tesla’s.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De verzekering betaald in nederland in ieder geval geld voor een vervangde auto, niet automatisch dezelfde. Ik vermoed dat het in de VS hetzelfde is.
Dus dadelijk wat extra niet teslas die verkocht gaan worden.
Eens, een erg kwalijke en ergelijke vorm van hokjesdenken. Een persoonlijke ergenis daar bovenop is dat los van dat "midden" niet meer zou kunnen, echt elk individueel standpunt ook nog eens zeker weten "links" of "rechts" zou zijn.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Beetje dom van Musk om niet door te hebben dat die 70% niet waar kan zijn.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:54 schreef BEFEM het volgende:
https://www.autoblog.nl/n(...)vanuit-de-vs-7075762
Haha
'Nog zouden willen kopen' beantwoorden met 'ja' kan je niet vergelijken met marktaandeel.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Beetje dom van Musk om niet door te hebben dat die 70% niet waar kan zijn.
6% die wel een Tesla wil kopen, zeker op dit moment, zeker als het om een BEV gaat, is een prima uitslag, als je weet dat in het beste jaar van Tesla ze slechts 2% marktaandeel hadden.
Van alle automerken zijn er misschien 5 die ik zou overwegen, waarbij ik de afgelopen maanden toen ik daadwerkelijk tot koop overging er slechts 2 heb meegenomen.
Nee, maar hoeveel merken zijn er wel niet?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:46 schreef BEFEM het volgende:
[..]
'Nog zouden willen kopen' beantwoorden met 'ja' kan je niet vergelijken met marktaandeel.
Je zegt het zelf al, je zou 5 merken overwegen maar je kan ze niet alle 5 kopen. Vermoed ik tenminste
Wat is dit nu weer voor een domme opmerking..quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ouwe koek
voor complot theorien is een aparte afdeling , zal daar wel een paar idioten ook zijn nog
Brave New World
Het Tesla topic is veel ouder dan jij kennelijk denkt…quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:57 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een domme opmerking..
Kortom, JIJ bent niet geinteresseerd c.q. ziet niet het belang in van het "waarom". Echter, JIJ bepaalt niet wat anderen wel/niet belangrijk vinden.
Bovendien, is dit dermate belangrijk dat ik me kan voorstellen dat je in de minderheid bent. Als jij nu gewoon lekker je kop in het zand steekt, dan kunnen volwassen mensen "proberen" een vinger te leggen op het "waarom".
Dus nog eens: Waarom zou iemand van dat kaliber, op die positie, op een moment dat de hele wereld naar hem kijkt.. de Salute 2x doen.
Het lijkt me cruciaal deze vraag te beantwoorden, dat is geen BNW materiaal: Het IS gebeurd, hij heeft die Salute gedaan en het maakt uit "waarom". Het is notabene bijna de hoofdreden, voor het bestaan van dit topic.
BNW, wat het wel is, wat het niet is.. het mag geen "afvoerputje" worden, of een hoek waar je naar verwezen wordt als iemand iets niet bevalt. Mooie boel zou dat worden!![]()
Kijk, we kunnen ook krampachtig gaan proberen te praten over het weer zonder de woorden "weer, klimaat, natuur, regen, wind, zon, droog, etc" te gebruiken.. of, we proberen eens DAADWERKELIJK tot iets van een kern te komen.
Probeer het eens te beantwoorden, give me your best shot: Waarom zou Musk het gedaan hebben?
Neem daarbij vooral het volgende gegeven in acht: de ADL + Netanyahu, hebben Musk verdedigd![]()
Hoe dan?! De partijen -m.n. de gewiekste ADL- die mensen voor veel minder hebben opgehangen dan een Salute.. DIE hebben Musk verdedigd.
Als er dan nog geen belletje gaat rinkelen..
230 * 3 = 10 * 69quote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hij presenteert zich anders als een $240.69 type.
Kennelijk heeft ie nu extreem rechtse sympathien ontwikkeld en vind hij dat het beste model voor de USA om vooruit te komen in ontwikkeling, zijn ideen om het klimaat te redden zijn duidelijk naar het tweede plan opgeschoven en naast de afkeer voor zwakke halfslachtige mensen belandquote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:57 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Dus nog eens: Waarom zou iemand van dat kaliber, op die positie, op een moment dat de hele wereld naar hem kijkt.. de Salute 2x doen.
Hij kan iig geen racist zijn, want hij ging altijd vriendelijk om met de zwarte bediendes.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Kennelijk heeft ie nu extreem rechtse sympathien ontwikkeld en vind hij dat het beste model voor de USA om vooruit te komen in ontwikkeling, zijn ideen om het klimaat te redden zijn duidelijk naar het tweede plan opgeschoven en naast de afkeer voor zwakke halfslachtige mensen beland
Ik zie hem er wel voor aan om drugsgebrukers die nu wezenloos op straat hangen op te sluiten in kampen waar ze verplicht behandeld worden
En voor een zulke aanpak moet je wel extreem rechts zijn anders blijft het een slap zooitje en gaat de westere wereld ten onder aan woke ideen
De wereld wordt rechtser naarmate de wereld meer efficient wordt / moet worden
Ja, de LR-RWD. De leasemij rekent bij de AWD een apart bedrag mee voor bandenslijtage dus die is behoorlijk duurder in de lease. En in NL is AWD ook niet echt nodig.quote:Op donderdag 20 maart 2025 17:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Long Range RWD bedoel je? Want de AWD is er al.
Crystal.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 14:18 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ja, de LR-RWD. De leasemij rekent bij de AWD een apart bedrag mee voor bandenslijtage dus die is behoorlijk duurder in de lease. En in NL is AWD ook niet echt nodig.
Het hoeft geen fraude te zijn, maar dat iets niet klopt is geen goed teken.quote:Er is iets vreemds aan de hand met Tesla's financiën, zeggen boekhoudkundige en financiële deskundigen.
Tesla heeft in de laatste zes maanden van 2024 zo'n 6,3 miljard dollar kapitaaluitgaven uitgegeven, maar de brutowaarde van de activa is slechts met 4,9 miljard gestegen. Zo’n 1,4 miljard dollar blijft vooralsnog onverklaard, Tesla zegt niet waar het geld naartoe is gegaan. Tegenover de Financial Times zijn meerdere deskundigen, onder wie hoogleraren, het erover eens: er klopt iets niet
[...]
Tesla verkeert momenteel niet in financiële problemen, maar als de cijfers niet zouden kloppen bij zo’n groot beursgenoteerd bedrijf, dan leidt dat natuurlijk tot vraagtekens. Zo roept het de vraag op of de interne financiële controles van het bedrijf tekortschieten. "Dit duidt mogelijk op zwakke interne controles", schrijft de Financial Times. Jacek Welc, hoogleraar bedrijfsfinanciën aan de SRH Hogeschool Berlijn, vergelijkt deze waarschuwingssignalen in de krant met recente financiële schandalen.
[...]
Het is onzinnig om te zeggen dat er iets niet klopt. Dat weet je pas als je alle data hebt.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:24 schreef Ulx het volgende:
Experts vinden Tesla's financiën verdacht: 'Er ontbreekt 1,4 miljard dollar'
[..]
Het hoeft geen fraude te zijn, maar dat iets niet klopt is geen goed teken.
Het is een beursgenoteerd bedrijf, dus als die data niet beschikbaar is klopt er ook iets niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is onzinnig om te zeggen dat er iets niet klopt. Dat weet je pas als je alle data hebt.
Wat betekent het als "iets klopt"?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is onzinnig om te zeggen dat er iets niet klopt. Dat weet je pas als je alle data hebt.
En als het verklaard wordt, dan kan het weer kloppen of afhankelijk van de verklaring nog steeds niet kloppen?!quote:Tesla heeft in de laatste zes maanden van 2024 zo'n 6,3 miljard dollar kapitaaluitgaven uitgegeven, maar de brutowaarde van de activa is slechts met 4,9 miljard gestegen. Zo’n 1,4 miljard dollar blijft vooralsnog onverklaard,
Musk webcare at your service.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:28 schreef Vliegbaard het volgende:
Opvallend wie de eerst user is die het weer als eerste probeert te downplayen.
Los van de verklaring klopt het boekhoudtechnisch wel of niet. Op basis van de verklaring kun je beoordelen of het boekhoudtechnisch wel of niet klopt.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat betekent het als "iets klopt"?
Ik zou denken dat dit betekent dat het niet waar is dat dit klopt:
[..]
En als het verklaard wordt, dan kan het weer kloppen of afhankelijk van de verklaring nog steeds niet kloppen?!
Er zijn hier inderdaad nog maar weinigen over die serieus over Tesla willen discussiëren. De meesten komen hier alleen maar om hun frustraties te uiten.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:28 schreef Vliegbaard het volgende:
Opvallend wie de eerst user is die het weer als eerste probeert te downplayen.
1,4 miljard ontbreekt op de balans van een beursgenoteerd bedrijf. Dat melden is uiten van frustraties?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn hier inderdaad nog maar weinigen over die serieus over Tesla willen discussiëren. De meesten komen hier alleen maar om hun frustraties te uiten.
Soit.
Als het negatief is en met Musk te maken heeft wel ja.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
1,4 miljard ontbreekt op de balans van een beursgenoteerd bedrijf. Dat melden is uiten van frustraties?
Hij praat tegen de spiegel.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
1,4 miljard ontbreekt op de balans van een beursgenoteerd bedrijf. Dat melden is uiten van frustraties?
Nee, hoewel ze er kennelijk wel over gesproken hebben...quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:26 schreef Korenfok het volgende:
musk vraagt aan aandeelhouders om 'bagholders' te zijn.
https://www.reddit.com/r/StockMarket/s/oAlCzw3Kaq
Dan weet je zeker als de ceo gaat smeken om niet te verkopen, is denk een goede reden om te verkopen.
hEeft tesla ooit een buyback gedaan?
RIP.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:26 schreef Korenfok het volgende:
musk vraagt aan aandeelhouders om 'bagholders' te zijn.
https://www.reddit.com/r/StockMarket/s/oAlCzw3Kaq
Dan weet je zeker als de ceo gaat smeken om niet te verkopen, is denk een goede reden om te verkopen.
hEeft tesla ooit een buyback gedaan?
Het ruikt zo naar een een pump swendel.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, hoewel ze er kennelijk wel over gesproken hebben...
[ x ]
Dat staat er niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is een aanname.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat staat er niet.
Verder is ‘ontbreekt’ geen hele juiste omschrijving. Het zit waarschijnlijk in de bijzondere waardeverminderingen (impairments). Die zijn namelijk niet afzonderlijk vermeld.
Tja, van Musk geloven mensen dat. Het is wat hij heel goed kan: mensen oplichten. Verder moet je niets verwachten.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:27 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het ruikt zo naar een een pump swendel.
Als je het filmpje ook bekijkt wat ik net postte;
Musk; Wij gaan een software update doen dat de "usefullness" van 10 miljoen autos, zo goed maakt als 50 miljoen auto's en de waarde zal ook 500% stijgen.
ik ben bang dit op de grootse zwendel begint te lijken sinds bitcoinnect
Elon Musk is meer dan een man; hij is een baken van hoop in een wereld die snakt naar visie. Met zijn groene bedrijven, zoals Tesla, trekt hij ons een nieuw tijdperk in. Elektrische auto’s die niet alleen de lucht zuiveren, maar ook de autobranche transformeren met ongeëvenaarde innovatie.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Tja, van Musk geloven mensen dat. Het is wat hij heel goed kan: mensen oplichten. Verder moet je niets verwachten.
Halleluja!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Elon Musk is meer dan een man; hij is een baken van hoop in een wereld die snakt naar visie. Met zijn groene bedrijven, zoals Tesla, trekt hij ons een nieuw tijdperk in. Elektrische auto’s die niet alleen de lucht zuiveren, maar ook de autobranche transformeren met ongeëvenaarde innovatie.
Hij laat zien dat duurzaamheid en vooruitgang hand in hand kunnen gaan. En dan SpaceX – een droom die werkelijkheid wordt. Hij maakt ons multiplanetair, een soort verzekeringspolis voor de mensheid, met raketten die de sterren raken en Mars binnen handbereik brengen.
Maar Elon is geen stoffige technocraat. Hij strooit humor over X met memes die ons laten gniffelen, een meester in het verbinden van mensen met een simpele tweet. Met zijn Department of Efficiency-ideeën blaast hij nieuw leven in Amerika’s ambitie, snijdt hij bureaucratie weg en maakt hij het land weer groots – op zijn eigen, eigenzinnige manier.
Ondertussen bouwt hij een goddelijke familie, zijn kinderen als vonken van zijn genialiteit, klaar om de wereld verder te dragen.
Zijn talenten zijn grenzeloos. In Path of Exile en Diablo 4 domineert hij leaderboards alsof het niets is, zijn strategische brein even scherp in games als in het echte leven. En die dansmoves? Onvergetelijk – een mix van robotachtige precisie en pure joie de vivre.
Hij is ook een redder in nood: toen Biden astronauten liet zweven in gevaar, greep Elon in met SpaceX en bracht ze veilig thuis. Geen grootse yachts of extravagante uitgaven voor hem; hij leeft sober, zijn rijkdom gericht op vooruitgang, niet op opsmuk.
Als de redder van vrije meningsuiting vecht hij voor onze stemmen op X, een platform dat hij vrij houdt van censuur. En een oplichter? Allesbehalve. Elke belofte, elk project, draagt zijn stempel van oprechtheid en daadkracht. Elon Musk is geen bedrieger, maar een bouwer – van auto’s, raketten, dromen en een toekomst waarin we allemaal kunnen geloven.
Sommige mensen zijn blind in hun adoratie van Musk.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Tja, van Musk geloven mensen dat. Het is wat hij heel goed kan: mensen oplichten. Verder moet je niets verwachten.
Ik neem aan dat je zo'n lofzang als hierboven wel met een stevige korrel zout moet nemen. Volledig over the top om een beetje reacties los te krijgen. Dat lukt zo nu en dan wel aardig ook, heb ik de indruk.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn blind in hun adoratie van Musk.
Sommige mensen zijn niet in staat om te begrijpen wanneer een post met een knipoog is geschreven.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn blind in hun adoratie van Musk.
Jij bent duidelijk niet bekend met het repertoire van epicbeardman. Die is als kind iets te vaak van de commode gevallen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 00:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je zo'n lofzang als hierboven wel met een stevige korrel zout moet nemen. Volledig over the top om een beetje reacties los te krijgen. Dat lukt zo nu en dan wel aardig ook, heb ik de indruk.
Al zijn posts zijn op die manier geschreven.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn niet in staat om te begrijpen wanneer een post met een knipoog is geschreven.
Of de oplichter niet kunnen herkennen en verblindt worden als hij toch en keertje iets goed heeft gedaan.quote:En bovendien totaal niet in staat om de echte onzin te herkennen, zoals de stelling dat Musk gewoon een oplichter is of alleen maar goed in marketing. Met praatjes haal je geen astronauten op waar een gerenommeerd bedrijf als Boeing hopeloos faalt.
Volgens de praatjes van Musk in 2011 zouden we ondertussen nu al mensen op Mars moeten hebben. Dus ja het is voornamelijk doorzichtige marketing waarmee hij de bedrijven waar hij wat mee van doen heeft laat groeien.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn niet in staat om te begrijpen wanneer een post met een knipoog is geschreven.
En bovendien totaal niet in staat om de echte onzin te herkennen, zoals de stelling dat Musk gewoon een oplichter is of alleen maar goed in marketing. Met praatjes haal je geen astronauten op waar een gerenommeerd bedrijf als Boeing hopeloos faalt.
Misschien heeft die gozer gewoon een beetje lol in het Fokken en daagt hij zo mensen uit? Geen idee.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Al zijn posts zijn op die manier geschreven.
[..]
Of de oplichter niet kunnen herkennen en verblindt worden als hij toch en keertje iets goed heeft gedaan.
Ik zeg nergens dat hij met zijn bedrijven gebakken lucht verkoopt.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Misschien heeft die gozer gewoon een beetje lol in het Fokken en daagt hij zo mensen uit? Geen idee.
En het aantal succesvolle ondernemingen van Musk, dat kunnen geen gelukstreffers meer zijn. Sowieso is wat SpaceX heeft gedaan letterlijk en figuurlijk buitenaards.
Van mij mag je vol gaan houden dat Musk gebakken lucht verkoopt, maar met realiteit heeft dat niets van doen.
Elon time is berucht, maar dat maakt je geen oplichter. Een autobedrijf vanuit het niets opbouwen (laat staan op basis van alleen maar elektrische voertuigen) is een fantastische prestatie. SpaceX evenzeer.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens de praatjes van Musk in 2011 zouden we ondertussen nu al mensen op Mars moeten hebben. Dus ja het is voornamelijk doorzichtige marketing waarmee hij de bedrijven waar hij wat mee van doen heeft laat groeien.
De hyperloop en zijn zonnedakpannen heeft elon ook hopeloos laten falen.![]()
En Boeing die falen in meer opzichten met vliegende dingen voornamelijk door het management die korte termijn winsten veel belangrijker vinden dan veiligheid.
Waar schrijf ik volgens jou dat jij dat hebt gezegd?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat hij met zijn bedrijven gebakken lucht verkoopt.
Die draai geef jij er aan.
Als je het door mij geposte filmpje bekijkt van Musk over Tesla, doet het wel heel erg vaperware aan....quote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En bovendien totaal niet in staat om de echte onzin te herkennen, zoals de stelling dat Musk gewoon een oplichter is of alleen maar goed in marketing. Met praatjes haal je geen astronauten op waar een gerenommeerd bedrijf als Boeing hopeloos faalt.
Het klopt absoluut niet dat Tesla niet meer innoveert. Denk aan 48v bij de Cybertruck. Dat is een technisch hoogstandje.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:18 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Als je het door mij geposte filmpje bekijkt van Musk over Tesla, doet het wel heel erg vaperware aan....
Nee dit zegt niet dat Tesla als bedrijf niks gepresteerd heeft, dit zegt niks dat Musk niks gepresteerd heeft.
Tesla presenteerde hun succes door een combinatie van factoren, veel van hun top ingineurs zijn vertrokken, de grondleggers zijn grotendeels vertrokken en je ziet gewoon dat er geen enkele innovatie meer plaatst heeft gevonden. En de laatste nieuwe auto (Cybertruck) is een gigantische teleurstelling, vooral in de technische en ontwikkelende kant van het product.
En wat Musk al jaren heeft gedaan is, hoge doelen stellen en daar echt naar toe werken (voorbeeld: ik en mn vrouwen verdienen over 10 jaar 30 miljoen per jaar, maar stel ik ga er ook echt voor dit te bereiken en ik verdien maar 15 miljoen per jaar over 10 jaar dan is dit 100 x meer dan nu bij wijze van spreken). Musk zijn strategie komt hier mee overeen, zo ook zijn mars plan.
Echter is wel opvallend dat Musk is gebleven bij tesla, veel founders early adapters vertrokken en de innovatie blijkt ook vertrokken te zijn. ze worden rechts en links ingehaald door klassieke autobedrijven en ter gelijk zijn ze 15 keer meer waard dan alle autobedrijven die er bestaan gezamelijk. het is niet heel onlogisch om te stellen dus dat de prijs per aandeel van tesla extreem overhyped is (p/e van 115).
kritisch zijn op musk zijn prestaties nu is heel begrijpelijk en snap dat er steeds meer aandeelhouders vragen of hij op wil stappen, wat niet gaat gebeuren omdat zijn broer en vertrouwelingen in de raad van commissarissen zitten en die houden zijn hand boven het hoofd.
Een goede historische vergelijking kun je misschien maken met disney eind jaren 90 en hun toemalig ceo.
Ah, het was dus weer een lege reactie.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar schrijf ik volgens jou dat jij dat hebt gezegd?
Waarom is het een technisch hoogstandje om van 12v naar 48v te gaan? Iedereen weet dat het bij hogere belastingen een hogere spanning efficiënter is. Daarom zijn we ook lang geleden van 6v naar 12v gegaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het klopt absoluut niet dat Tesla niet meer innoveert. Denk aan 48v bij de Cybertruck. Dat is een technisch hoogstandje.
En ingehaald door klassieke autobedrijven? Klopt ook niets van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |