Long Range RWD bedoel je? Want de AWD is er al.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:34 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik wacht tot de nieuwe Y leverbaar is als long-range en dan bestel ik m. En zo doen vele anderen dat ook.
Logisch dat de verkoop inzakt als de best verkochte auto een nieuwe uitvoering krijgt.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:34 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik wacht tot de nieuwe Y leverbaar is als long-range en dan bestel ik m. En zo doen vele anderen dat ook.
Logisch dat de verkoop inzakt als de best verkochte auto een nieuwe uitvoering krijgt.
Zou inderdaad kunnen dat het een ontwerpfout is en hetzelfde proces met exact dezelfde lijm is toegepast in de voltallige productie van de Cybertruck. Dat lees ik nu echter nog niet terug, dus het kan ook een verkeerde batch zijn geweest. Dat men leveringen tijdelijk stopzet om dit uit te zoeken is dan ook niet vreemd. Maakt voor de discussie verder ook niet uit.quote:Op woensdag 19 maart 2025 03:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een ontwerpfout dus, bij een productiefout is het bij een batch mis , bij deze verkeerde lijmkeuze is het bij alles wat tot nu toe van de band gerold is fout.
Natuurlijk zijn temperatuurschommelingen in vliegtuigen nog veel groter. Op kruishoogte kan het -50 graden Celsius zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2025 06:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Juist in vliegtuigen kun je flinke temperatuur schommelingen verwachten.
Dan is de term 'montagekit' voor de door Tesla gebruikte lijm niet zo gek.
Ze hebben gewoon de verkeerde gebruikt.
En kennelijk niet goed getest.
Ik vind een verkeerde lijmbatch op zich wel het meest plausibel.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn temperatuurschommelingen in vliegtuigen nog veel groter. Op kruishoogte kan het -50 graden Celsius zijn.
Dan nog slaat de term 'montagekit' nergens op en de bewering dat alle andere fabrikanten plastic klikverbindingen of lasverbindingen gebruiken al helemaal niet. Net zo min als dat vibraties i.c.m. lijm hiervan de oorzaak zijn.
Eens. En dan (gezien de opmerking over de lage temperaturen) waarschijnlijk vooral in bepaalde regio's van de VS zoals Alaska, North Dakota en Minnesota.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind een verkeerde lijmbatch op zich wel het meest plausibel.
Gezien het relatief weinig incidenten.
Het hangt natuurlijk ook sterk af van de weersomstandigheden en het weggebruik van de bestuurders. Op snelwegen in Californië zal het wel blijven zitten.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een batch voor alle uitgeleverde cybertrucks.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies zoals Maga het wil zien.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:15 schreef Jed1Gam het volgende:
https://packaged-media.re(...)73003dbda4a2fd3dad5c
Fikkende autos op de achtergrond, net een dystopische Paul Verhoeven film.
Dan is het inderdaad een ontwerpfout, je hebt helemaal gelijk.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een batch voor alle uitgeleverde cybertrucks.![]()
Elon Musk’s Tesla recalls every single Cybertruck ever delivered to fix stainless steel panels which have been coming loose and falling off
Lol, eerst beweer je dat het om 'montagekit i.c.m. vibraties' ging en dat alle andere fabrikanten een andere methode gebruiken waardoor het daar niet voorkomt. Dan reageer ik daarop dat dat onzin is en het te maken heeft met de temperatuur die de bindingskracht aantast. Vervolgens een discussie waarbij jij doet of je allemaal precies weet hoe het zit maar dat allemaal niet gaat "uitleggen" en nu ga je klakkeloos mee in de argumentie die ik in eerste instantie al op tafel legde.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het hangt natuurlijk ook sterk af van de weersomstandigheden en het weggebruik van de bestuurders. Op snelwegen in Californië zal het wel blijven zitten.
Waarom zou ik je moeten uitleggen hoe montagekit werkt? Dat kun je ook Duckduckgo-en.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
Lol, eerst beweer je dat het om 'montagekit i.c.m. vibraties' ging en dat alle andere fabrikanten een andere methode gebruiken waardoor het daar niet voorkomt. Dan reageer ik daarop dat dat onzin is en het te maken heeft met de temperatuur die de bindingskracht aantast. Vervolgens een discussie waarbij jij doet of je allemaal precies weet hoe het zit maar dat allemaal niet gaat "uitleggen" en nu ga je klakkeloos mee in de argumentie die ik in eerste instantie al op tafel legde.
Dat hoef je ook niet uit te leggen, het is geen montagekit.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Waarom zou ik je moeten uitleggen hoe montagekit werkt? Dat kun je ook Duckduckgo-en.
Hoe weet je dat?quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat hoef je ook niet uit te leggen, het is geen montagekit.
Omdat Tesla eennlijst geeft van gebruikte componenten.quote:
En welke van die dingen hebben ze gebruikt om die panelen vast te lijmen? "Het zou heel goed kunnen" klinkt niet heel overtuigend.quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Omdat Tesla eennlijst geeft van gebruikte componenten.
https://service.tesla.com(...)17-2D7A34C6B09E.html
Het zou heel goed kunnen dat men Betaseal 1580 heeft gebruikt hiervoor, een speciale lijm met snellere uithardingstijd en hogere structurele sterkte dan montagekit.
Hoe weet jij dat er montagekitnis gebruikt?
Jij begint met de bewering dat er 'montagekit' is gebruikt. Ik geef aan dat dat niet zo is en lever ook nog eens een lijst aan met gebruikte componenten in Tesla-modellen, waarvan montagekit er niet een is. Een van de gebruikte lijmen is Betaseal 1580, waarvan het aannemelijk is dat die gebruikt is.quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En welke van die dingen hebben ze gebruikt om die panelen vast te lijmen? "Het zou heel goed kunnen" klinkt niet heel overtuigend.
Vergeet niet, dat ze ook auto's zo hebben uitgeleverd:
[ afbeelding ]
Jij geeft een lijst met mogelijkheden en zegt dat de beste is gebruikt. Ik laat zien, dat ze soms bij de klusmarkt gaan shoppen om hun auto's de deur uit te kunnen duwen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jij begint met de bewering dat er 'montagekit' is gebruikt. Ik geef aan dat dat niet zo is en lever ook nog eens een lijst aan met gebruikte componenten in Tesla-modellen, waarvan montagekit er niet een is. Een van de gebruikte lijmen is Betaseal 1580, waarvan het aannemelijk is dat die gebruikt is.
En nu moet ik exact gaan aangeven welk component het is omdat het anders "niet heel overtuigend klinkt". Misschien kun je eerst je eigen claim eens onderbouwen, want daar begon het mee.
Je laat echt helemaal niks zien, je verzint gewoon zelf iets uit de losse pols.quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij geeft een lijst met mogelijkheden en zegt dat de beste is gebruikt. Ik laat zien, dat ze soms bij de klusmarkt gaan shoppen om hun auto's de deur uit te kunnen duwen.
En montagekit is 1 van de meest gebruikte bevestigingsmiddelen. Misschien niet in de autoindustrie, maar als je daar in die fabriek staat terwijl Musk je in je nek staat te hijgen en uit staat te schelden dat het zo lang duurt, dan ga je niet eerst uitzoeken wat nou de beste optie is. Dan pak je het eerste wat voorhand en is, zodat hij iemand anders lastig gaat vallen.
Enige kennis van zaken is wel handig als je een discussie aan wilt gaanquote:Op donderdag 20 maart 2025 21:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je laat echt helemaal niks zien, je verzint gewoon zelf iets uit de losse pols.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |