abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 maart 2025 @ 10:36:20 #251
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_217127886
Er is zoveel raars gaande achter de schermen. Aandeel daalt. Vervolgens hebben we een reclame voor het witte huis en roepen opeens allerlei lui op (in de overheid notabene) om tesla aandelen te kopen.

Heb zo'n idee dat veel mensen met behoorlijk dikke verliezen rondlopen omdat ze gekocht hebben rond 400 dollar per aandeel, denkende dat Trump het nog wel veel verder ging oppompen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 21 maart 2025 @ 10:41:04 #252
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217127928
Gelukkig verdedigt Musk de 230.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217128017
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 10:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Beetje dom van Musk om niet door te hebben dat die 70% niet waar kan zijn.

6% die wel een Tesla wil kopen, zeker op dit moment, zeker als het om een BEV gaat, is een prima uitslag, als je weet dat in het beste jaar van Tesla ze slechts 2% marktaandeel hadden.

Van alle automerken zijn er misschien 5 die ik zou overwegen, waarbij ik de afgelopen maanden toen ik daadwerkelijk tot koop overging er slechts 2 heb meegenomen.
'Nog zouden willen kopen' beantwoorden met 'ja' kan je niet vergelijken met marktaandeel.

Je zegt het zelf al, je zou 5, of 2, merken overwegen maar je kan ze niet alle 5, of 2,kopen. Vermoed ik tenminste :+
pi_217128106
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 10:46 schreef BEFEM het volgende:

[..]
'Nog zouden willen kopen' beantwoorden met 'ja' kan je niet vergelijken met marktaandeel.

Je zegt het zelf al, je zou 5 merken overwegen maar je kan ze niet alle 5 kopen. Vermoed ik tenminste :+
Nee, maar hoeveel merken zijn er wel niet?

Bedenk ook dat nog heel veel mensen sowieso geen BEV overwegen. En er is momenteel een hetze gaande. Waarbij mensen die nu bozig zitten te doen over Musk en Trump veel sneller overwegen om (negatief) te reageren.

Veel interessanter wordt het als je gaat vragen welke merken men zou overwegen en daar een nulmeting van zeg minimaal 6 maanden geleden tegenover kan zetten.

Mij zegt dit cijfer erg weinig.

En geen enkel merk wordt door 70% overwogen lijkt mij zo, dus Musk was hoe dan ook een sukkel met het retweeten.
pi_217128155
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 17:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ouwe koek

voor complot theorien is een aparte afdeling , zal daar wel een paar idioten ook zijn nog
Brave New World

Wat is dit nu weer voor een domme opmerking..

Kortom, JIJ bent niet geinteresseerd c.q. ziet niet het belang in van het "waarom". Echter, JIJ bepaalt niet wat anderen wel/niet belangrijk vinden.

Bovendien, is dit dermate belangrijk dat ik me kan voorstellen dat je in de minderheid bent. Als jij nu gewoon lekker je kop in het zand steekt, dan kunnen volwassen mensen "proberen" een vinger te leggen op het "waarom".

Dus nog eens: Waarom zou iemand van dat kaliber, op die positie, op een moment dat de hele wereld naar hem kijkt.. de Salute 2x doen.

Het lijkt me cruciaal deze vraag te beantwoorden, dat is geen BNW materiaal: Het IS gebeurd, hij heeft die Salute gedaan en het maakt uit "waarom". Het is notabene bijna de hoofdreden, voor het bestaan van dit topic.

BNW, wat het wel is, wat het niet is.. het mag geen "afvoerputje" worden, of een hoek waar je naar verwezen wordt als iemand iets niet bevalt. Mooie boel zou dat worden! :)

Kijk, we kunnen ook krampachtig gaan proberen te praten over het weer zonder de woorden "weer, klimaat, natuur, regen, wind, zon, droog, etc" te gebruiken.. of, we proberen eens DAADWERKELIJK tot iets van een kern te komen.

Probeer het eens te beantwoorden, give me your best shot: Waarom zou Musk het gedaan hebben?

Neem daarbij vooral het volgende gegeven in acht: de ADL + Netanyahu, hebben Musk verdedigd :D :D

Hoe dan?! De partijen -m.n. de gewiekste ADL- die mensen voor veel minder hebben opgehangen dan een Salute.. DIE hebben Musk verdedigd.

Als er dan nog geen belletje gaat rinkelen..

[ Bericht 8% gewijzigd door Buikbrein op 21-03-2025 11:03:04 ]
pi_217128217
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 10:57 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Wat is dit nu weer voor een domme opmerking..

Kortom, JIJ bent niet geinteresseerd c.q. ziet niet het belang in van het "waarom". Echter, JIJ bepaalt niet wat anderen wel/niet belangrijk vinden.

Bovendien, is dit dermate belangrijk dat ik me kan voorstellen dat je in de minderheid bent. Als jij nu gewoon lekker je kop in het zand steekt, dan kunnen volwassen mensen "proberen" een vinger te leggen op het "waarom".

Dus nog eens: Waarom zou iemand van dat kaliber, op die positie, op een moment dat de hele wereld naar hem kijkt.. de Salute 2x doen.

Het lijkt me cruciaal deze vraag te beantwoorden, dat is geen BNW materiaal: Het IS gebeurd, hij heeft die Salute gedaan en het maakt uit "waarom". Het is notabene bijna de hoofdreden, voor het bestaan van dit topic.

BNW, wat het wel is, wat het niet is.. het mag geen "afvoerputje" worden, of een hoek waar je naar verwezen wordt als iemand iets niet bevalt. Mooie boel zou dat worden! :)

Kijk, we kunnen ook krampachtig gaan proberen te praten over het weer zonder de woorden "weer, klimaat, natuur, regen, wind, zon, droog, etc" te gebruiken.. of, we proberen eens DAADWERKELIJK tot iets van een kern te komen.

Probeer het eens te beantwoorden, give me your best shot: Waarom zou Musk het gedaan hebben?

Neem daarbij vooral het volgende gegeven in acht: de ADL + Netanyahu, hebben Musk verdedigd :D :D

Hoe dan?! De partijen -m.n. de gewiekste ADL- die mensen voor veel minder hebben opgehangen dan een Salute.. DIE hebben Musk verdedigd.

Als er dan nog geen belletje gaat rinkelen..
Het Tesla topic is veel ouder dan jij kennelijk denkt…
pi_217128221

[ Bericht 100% gewijzigd door SnertMetChoco op 21-03-2025 11:05:00 ]
  vrijdag 21 maart 2025 @ 11:05:18 #258
38496 Perrin
pi_217128236
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 11:04 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hij presenteert zich anders als een $240.69 type.
230 * 3 = 10 * 69
  vrijdag 21 maart 2025 @ 11:09:51 #259
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217128306
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 10:57 schreef Buikbrein het volgende:

[..]

Kennelijk heeft ie nu extreem rechtse sympathien ontwikkeld en vind hij dat het beste model voor de USA om vooruit te komen in ontwikkeling, zijn ideen om het klimaat te redden zijn duidelijk naar het tweede plan opgeschoven en naast de afkeer voor zwakke halfslachtige mensen beland

Ik zie hem er wel voor aan om drugsgebrukers die nu wezenloos op straat hangen op te sluiten in kampen waar ze verplicht behandeld worden
En voor een zulke aanpak moet je wel extreem rechts zijn anders blijft het een slap zooitje en gaat de westere wereld ten onder aan woke ideen

De wereld wordt rechtser naarmate de wereld meer efficient wordt / moet worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217128333
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 11:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
230 * 3 = 10 * 69
Mja, mijn hele garpje werkte sowieso al niet, want het is 420, niet 240.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 12:12:59 #261
38496 Perrin
pi_217128863
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 11:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Kennelijk heeft ie nu extreem rechtse sympathien ontwikkeld en vind hij dat het beste model voor de USA om vooruit te komen in ontwikkeling, zijn ideen om het klimaat te redden zijn duidelijk naar het tweede plan opgeschoven en naast de afkeer voor zwakke halfslachtige mensen beland

Ik zie hem er wel voor aan om drugsgebrukers die nu wezenloos op straat hangen op te sluiten in kampen waar ze verplicht behandeld worden
En voor een zulke aanpak moet je wel extreem rechts zijn anders blijft het een slap zooitje en gaat de westere wereld ten onder aan woke ideen

De wereld wordt rechtser naarmate de wereld meer efficient wordt / moet worden
Hij kan iig geen racist zijn, want hij ging altijd vriendelijk om met de zwarte bediendes.
twitter
pi_217128917
Musk heeft een groot deel van zijn aandelen in onderpand gegeven aan de banken. Nou is het maar de vraag hoeveel hij daarvoor geleend heeft, maar als de prijs per aandeel te laag wordt, wil de bank meer aandelen.

Ook heeft hij de laatste jaren ongeveer de helft van zijn aandelen verkocht, onder andere om Twitter te kunnen kopen. Hij zou er meer kunnen verkopen, maar hij hoopt dan waarschijnlijk dat de prijs eerst weer omhoog gaat. En als hij dat doet heeft hij dus ook minder zeggenschap over Tesla.

Ook is het niet waarschijnlijk dat het geld wat hij voor die aandelen moet kopen ergens op een bankrekening staat, want dan moet je daar belasting over betalen. Hij heeft dat dus in zijn bedrijven geïnvesteerd.

Kortom, hij is misschien wel de rijkste man ter wereld, maar hij heeft een veel kleiner besteedbaar vermogen dan je zou denken. En als de prijs van de aandelen verder blijft dalen, staat op een gegeven moment de bank aan de deur.

Ik ben dan ook benieuwd hoeveel van die 300 miljoen extra aandelen die hij mocht kopen, hij ondertussen ook gekocht heeft.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 14:18:24 #264
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_217129982
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 17:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Long Range RWD bedoel je? Want de AWD is er al.
Ja, de LR-RWD. De leasemij rekent bij de AWD een apart bedrag mee voor bandenslijtage dus die is behoorlijk duurder in de lease. En in NL is AWD ook niet echt nodig.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_217130017
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 14:18 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]
Ja, de LR-RWD. De leasemij rekent bij de AWD een apart bedrag mee voor bandenslijtage dus die is behoorlijk duurder in de lease. En in NL is AWD ook niet echt nodig.
Crystal.
pi_217130536
Experts vinden Tesla's financiën verdacht: 'Er ontbreekt 1,4 miljard dollar'

quote:
Er is iets vreemds aan de hand met Tesla's financiën, zeggen boekhoudkundige en financiële deskundigen.

Tesla heeft in de laatste zes maanden van 2024 zo'n 6,3 miljard dollar kapitaaluitgaven uitgegeven, maar de brutowaarde van de activa is slechts met 4,9 miljard gestegen. Zo’n 1,4 miljard dollar blijft vooralsnog onverklaard, Tesla zegt niet waar het geld naartoe is gegaan. Tegenover de Financial Times zijn meerdere deskundigen, onder wie hoogleraren, het erover eens: er klopt iets niet

[...]

Tesla verkeert momenteel niet in financiële problemen, maar als de cijfers niet zouden kloppen bij zo’n groot beursgenoteerd bedrijf, dan leidt dat natuurlijk tot vraagtekens. Zo roept het de vraag op of de interne financiële controles van het bedrijf tekortschieten. "Dit duidt mogelijk op zwakke interne controles", schrijft de Financial Times. Jacek Welc, hoogleraar bedrijfsfinanciën aan de SRH Hogeschool Berlijn, vergelijkt deze waarschuwingssignalen in de krant met recente financiële schandalen.

[...]
Het hoeft geen fraude te zijn, maar dat iets niet klopt is geen goed teken.
pi_217130659
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 15:24 schreef Ulx het volgende:
Experts vinden Tesla's financiën verdacht: 'Er ontbreekt 1,4 miljard dollar'
[..]
Het hoeft geen fraude te zijn, maar dat iets niet klopt is geen goed teken.
Het is onzinnig om te zeggen dat er iets niet klopt. Dat weet je pas als je alle data hebt.
  FOK!Fotograaf vrijdag 21 maart 2025 @ 15:51:21 #268
364681 over_hedge
pi_217130949
whoops verkeerd topic
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217131176
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 15:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is onzinnig om te zeggen dat er iets niet klopt. Dat weet je pas als je alle data hebt.
Het is een beursgenoteerd bedrijf, dus als die data niet beschikbaar is klopt er ook iets niet.
pi_217131339
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 15:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat betekent het als "iets klopt"?

Ik zou denken dat dit betekent dat het niet waar is dat dit klopt:
quote:
Tesla heeft in de laatste zes maanden van 2024 zo'n 6,3 miljard dollar kapitaaluitgaven uitgegeven, maar de brutowaarde van de activa is slechts met 4,9 miljard gestegen. Zo’n 1,4 miljard dollar blijft vooralsnog onverklaard,
En als het verklaard wordt, dan kan het weer kloppen of afhankelijk van de verklaring nog steeds niet kloppen?!
pi_217131363
Opvallend wie de eerst user is die het weer als eerste probeert te downplayen.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 16:57:26 #272
38496 Perrin
pi_217131630
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:28 schreef Vliegbaard het volgende:
Musk webcare at your service.
pi_217132426
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat betekent het als "iets klopt"?

Ik zou denken dat dit betekent dat het niet waar is dat dit klopt:
[..]
En als het verklaard wordt, dan kan het weer kloppen of afhankelijk van de verklaring nog steeds niet kloppen?!
Los van de verklaring klopt het boekhoudtechnisch wel of niet. Op basis van de verklaring kun je beoordelen of het boekhoudtechnisch wel of niet klopt.
pi_217132434
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:28 schreef Vliegbaard het volgende:
Er zijn hier inderdaad nog maar weinigen over die serieus over Tesla willen discussiëren. De meesten komen hier alleen maar om hun frustraties te uiten.

Soit.
pi_217132473
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 18:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er zijn hier inderdaad nog maar weinigen over die serieus over Tesla willen discussiëren. De meesten komen hier alleen maar om hun frustraties te uiten.

Soit.
1,4 miljard ontbreekt op de balans van een beursgenoteerd bedrijf. Dat melden is uiten van frustraties?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')