abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 maart 2025 @ 18:40:30 #276
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217132502
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 18:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
1,4 miljard ontbreekt op de balans van een beursgenoteerd bedrijf. Dat melden is uiten van frustraties?
Als het negatief is en met Musk te maken heeft wel ja.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217132541
quote:

[..]
1,4 miljard ontbreekt op de balans van een beursgenoteerd bedrijf. Dat melden is uiten van frustraties?
Hij praat tegen de spiegel.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217133105
musk vraagt aan aandeelhouders om 'bagholders' te zijn.

https://www.reddit.com/r/StockMarket/s/oAlCzw3Kaq

Dan weet je zeker als de ceo gaat smeken om niet te verkopen, is denk een goede reden om te verkopen.

hEeft tesla ooit een buyback gedaan?
pi_217133189
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 19:26 schreef Korenfok het volgende:

Dan weet je zeker als de ceo gaat smeken om niet te verkopen, is denk een goede reden om te verkopen.

Nee, hoewel ze er kennelijk wel over gesproken hebben...

twitter
pi_217133215
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 19:26 schreef Korenfok het volgende:

RIP.
pi_217135020
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 19:29 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nee, hoewel ze er kennelijk wel over gesproken hebben...

[ x ]
Het ruikt zo naar een een pump swendel.

Als je het filmpje ook bekijkt wat ik net postte;

Musk; Wij gaan een software update doen dat de "usefullness" van 10 miljoen autos, zo goed maakt als 50 miljoen auto's en de waarde zal ook 500% stijgen.

ik ben bang dit op de grootse zwendel begint te lijken sinds bitcoinnect
pi_217135127
quote:

[..]
Dat staat er niet.

Verder is ‘ontbreekt’ geen hele juiste omschrijving. Het zit waarschijnlijk in de bijzondere waardeverminderingen (impairments). Die zijn namelijk niet afzonderlijk vermeld.
pi_217135325
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 21:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat staat er niet.

Verder is ‘ontbreekt’ geen hele juiste omschrijving. Het zit waarschijnlijk in de bijzondere waardeverminderingen (impairments). Die zijn namelijk niet afzonderlijk vermeld.
Dat is een aanname.
pi_217135353
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 21:27 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Het ruikt zo naar een een pump swendel.

Als je het filmpje ook bekijkt wat ik net postte;

Musk; Wij gaan een software update doen dat de "usefullness" van 10 miljoen autos, zo goed maakt als 50 miljoen auto's en de waarde zal ook 500% stijgen.

ik ben bang dit op de grootse zwendel begint te lijken sinds bitcoinnect
Tja, van Musk geloven mensen dat. Het is wat hij heel goed kan: mensen oplichten. Verder moet je niets verwachten.
pi_217135510
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 21:44 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Tja, van Musk geloven mensen dat. Het is wat hij heel goed kan: mensen oplichten. Verder moet je niets verwachten.
Elon Musk is meer dan een man; hij is een baken van hoop in een wereld die snakt naar visie. Met zijn groene bedrijven, zoals Tesla, trekt hij ons een nieuw tijdperk in. Elektrische auto’s die niet alleen de lucht zuiveren, maar ook de autobranche transformeren met ongeëvenaarde innovatie.

Hij laat zien dat duurzaamheid en vooruitgang hand in hand kunnen gaan. En dan SpaceX – een droom die werkelijkheid wordt. Hij maakt ons multiplanetair, een soort verzekeringspolis voor de mensheid, met raketten die de sterren raken en Mars binnen handbereik brengen.

Maar Elon is geen stoffige technocraat. Hij strooit humor over X met memes die ons laten gniffelen, een meester in het verbinden van mensen met een simpele tweet. Met zijn Department of Efficiency-ideeën blaast hij nieuw leven in Amerika’s ambitie, snijdt hij bureaucratie weg en maakt hij het land weer groots – op zijn eigen, eigenzinnige manier.

Ondertussen bouwt hij een goddelijke familie, zijn kinderen als vonken van zijn genialiteit, klaar om de wereld verder te dragen.

Zijn talenten zijn grenzeloos. In Path of Exile en Diablo 4 domineert hij leaderboards alsof het niets is, zijn strategische brein even scherp in games als in het echte leven. En die dansmoves? Onvergetelijk – een mix van robotachtige precisie en pure joie de vivre.

Hij is ook een redder in nood: toen Biden astronauten liet zweven in gevaar, greep Elon in met SpaceX en bracht ze veilig thuis. Geen grootse yachts of extravagante uitgaven voor hem; hij leeft sober, zijn rijkdom gericht op vooruitgang, niet op opsmuk.

Als de redder van vrije meningsuiting vecht hij voor onze stemmen op X, een platform dat hij vrij houdt van censuur. En een oplichter? Allesbehalve. Elke belofte, elk project, draagt zijn stempel van oprechtheid en daadkracht. Elon Musk is geen bedrieger, maar een bouwer – van auto’s, raketten, dromen en een toekomst waarin we allemaal kunnen geloven.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217135550
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 21:52 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Elon Musk is meer dan een man; hij is een baken van hoop in een wereld die snakt naar visie. Met zijn groene bedrijven, zoals Tesla, trekt hij ons een nieuw tijdperk in. Elektrische auto’s die niet alleen de lucht zuiveren, maar ook de autobranche transformeren met ongeëvenaarde innovatie.

Hij laat zien dat duurzaamheid en vooruitgang hand in hand kunnen gaan. En dan SpaceX – een droom die werkelijkheid wordt. Hij maakt ons multiplanetair, een soort verzekeringspolis voor de mensheid, met raketten die de sterren raken en Mars binnen handbereik brengen.

Maar Elon is geen stoffige technocraat. Hij strooit humor over X met memes die ons laten gniffelen, een meester in het verbinden van mensen met een simpele tweet. Met zijn Department of Efficiency-ideeën blaast hij nieuw leven in Amerika’s ambitie, snijdt hij bureaucratie weg en maakt hij het land weer groots – op zijn eigen, eigenzinnige manier.

Ondertussen bouwt hij een goddelijke familie, zijn kinderen als vonken van zijn genialiteit, klaar om de wereld verder te dragen.

Zijn talenten zijn grenzeloos. In Path of Exile en Diablo 4 domineert hij leaderboards alsof het niets is, zijn strategische brein even scherp in games als in het echte leven. En die dansmoves? Onvergetelijk – een mix van robotachtige precisie en pure joie de vivre.

Hij is ook een redder in nood: toen Biden astronauten liet zweven in gevaar, greep Elon in met SpaceX en bracht ze veilig thuis. Geen grootse yachts of extravagante uitgaven voor hem; hij leeft sober, zijn rijkdom gericht op vooruitgang, niet op opsmuk.

Als de redder van vrije meningsuiting vecht hij voor onze stemmen op X, een platform dat hij vrij houdt van censuur. En een oplichter? Allesbehalve. Elke belofte, elk project, draagt zijn stempel van oprechtheid en daadkracht. Elon Musk is geen bedrieger, maar een bouwer – van auto’s, raketten, dromen en een toekomst waarin we allemaal kunnen geloven.
Halleluja! _O_

Bid jij naar het westen als je uit je bed komt?
pi_217136219
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 21:44 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Sommige mensen zijn blind in hun adoratie van Musk.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 00:36:51 #288
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217137158
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 22:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je zo'n lofzang als hierboven wel met een stevige korrel zout moet nemen. Volledig over the top om een beetje reacties los te krijgen. Dat lukt zo nu en dan wel aardig ook, heb ik de indruk. :)

Het andere uiterste vind ik dan weer dat wanneer een persoon uit de gratie raakt of 'controversieel' wordt, er soms een beeld wordt neergezet dat de man niets kan, nooit iets heeft gekund en zo goed als niets heeft gepresteerd. Ik zeg overigens niet dat jij dat doet, maar net als jij het hebt over sommige mensen die blind zijn in hun adoratie voor Musk, bedoel ik dit ook meer in algemene zin.

Dat iemand een grote antipathie tegen hem heeft (of die nu recentelijk is ontstaan of er altijd al is geweest), heb ik alle begrip voor. Ik heb die zelf niet, maar ik kan me voorstellen dat hij grote weerstand kan oproepen bij mensen. Het is ieders goed recht om hem drie keer niks te vinden als persoon, vrijwel geen mens ter wereld wordt door iedereen aardig gevonden of gewaardeerd.

Het is totaal niet noodzakelijk om bewondering of respect te hebben voor wat de man uit de grond heeft gestampt, maar het zo goed als ontkennen van ook maar enige prestatie vind ik ook verre van realistisch.
pi_217138641
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 22:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Sommige mensen zijn niet in staat om te begrijpen wanneer een post met een knipoog is geschreven.

En bovendien totaal niet in staat om de echte onzin te herkennen, zoals de stelling dat Musk gewoon een oplichter is of alleen maar goed in marketing. Met praatjes haal je geen astronauten op waar een gerenommeerd bedrijf als Boeing hopeloos faalt.
pi_217138737
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 00:36 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je zo'n lofzang als hierboven wel met een stevige korrel zout moet nemen. Volledig over the top om een beetje reacties los te krijgen. Dat lukt zo nu en dan wel aardig ook, heb ik de indruk. :)
Jij bent duidelijk niet bekend met het repertoire van epicbeardman. Die is als kind iets te vaak van de commode gevallen.
pi_217138739
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 08:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Sommige mensen zijn niet in staat om te begrijpen wanneer een post met een knipoog is geschreven.
Al zijn posts zijn op die manier geschreven.

quote:
En bovendien totaal niet in staat om de echte onzin te herkennen, zoals de stelling dat Musk gewoon een oplichter is of alleen maar goed in marketing. Met praatjes haal je geen astronauten op waar een gerenommeerd bedrijf als Boeing hopeloos faalt.
Of de oplichter niet kunnen herkennen en verblindt worden als hij toch en keertje iets goed heeft gedaan.
pi_217138762
quote:

[..]

Volgens de praatjes van Musk in 2011 zouden we ondertussen nu al mensen op Mars moeten hebben. Dus ja het is voornamelijk doorzichtige marketing waarmee hij de bedrijven waar hij wat mee van doen heeft laat groeien.

De hyperloop en zijn zonnedakpannen heeft elon ook hopeloos laten falen. ;)

En Boeing die falen in meer opzichten met vliegende dingen voornamelijk door het management die korte termijn winsten veel belangrijker vinden dan veiligheid.
pi_217139706
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 08:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Al zijn posts zijn op die manier geschreven.
[..]
Of de oplichter niet kunnen herkennen en verblindt worden als hij toch en keertje iets goed heeft gedaan.
Misschien heeft die gozer gewoon een beetje lol in het Fokken en daagt hij zo mensen uit? Geen idee.

En het aantal succesvolle ondernemingen van Musk, dat kunnen geen gelukstreffers meer zijn. Sowieso is wat SpaceX heeft gedaan letterlijk en figuurlijk buitenaards.

Van mij mag je vol gaan houden dat Musk gebakken lucht verkoopt, maar met realiteit heeft dat niets van doen.
pi_217139746
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 10:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Misschien heeft die gozer gewoon een beetje lol in het Fokken en daagt hij zo mensen uit? Geen idee.

En het aantal succesvolle ondernemingen van Musk, dat kunnen geen gelukstreffers meer zijn. Sowieso is wat SpaceX heeft gedaan letterlijk en figuurlijk buitenaards.

Van mij mag je vol gaan houden dat Musk gebakken lucht verkoopt, maar met realiteit heeft dat niets van doen.
Ik zeg nergens dat hij met zijn bedrijven gebakken lucht verkoopt.
Die draai geef jij er aan.
pi_217139749
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 08:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Volgens de praatjes van Musk in 2011 zouden we ondertussen nu al mensen op Mars moeten hebben. Dus ja het is voornamelijk doorzichtige marketing waarmee hij de bedrijven waar hij wat mee van doen heeft laat groeien.

De hyperloop en zijn zonnedakpannen heeft elon ook hopeloos laten falen. ;)

En Boeing die falen in meer opzichten met vliegende dingen voornamelijk door het management die korte termijn winsten veel belangrijker vinden dan veiligheid.
Elon time is berucht, maar dat maakt je geen oplichter. Een autobedrijf vanuit het niets opbouwen (laat staan op basis van alleen maar elektrische voertuigen) is een fantastische prestatie. SpaceX evenzeer.

En wat te denken van X. Dat zou volgens de progressieven in een paar maanden failliet zijn. Inmiddels weer waard voor waar hij het aangekocht heeft en daar is een gezonde groei.

Dat er tussen zijn plannen ook missers hebben gezeten is niet zo gek als je ziet hoeveel plannen hij heeft. Alsof andere ondernemers nooit de plank misslaan.

Dat maakt je geen oplichter, of alleen maar goed in marketing.

Dat is domme praat.
pi_217139831
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 10:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat hij met zijn bedrijven gebakken lucht verkoopt.
Die draai geef jij er aan.
Waar schrijf ik volgens jou dat jij dat hebt gezegd?
pi_217139854
quote:

[..]

Als je het door mij geposte filmpje bekijkt van Musk over Tesla, doet het wel heel erg vaperware aan....

Nee dit zegt niet dat Tesla als bedrijf niks gepresteerd heeft, dit zegt niks dat Musk niks gepresteerd heeft.

Tesla presenteerde hun succes door een combinatie van factoren, veel van hun top ingineurs zijn vertrokken, de grondleggers zijn grotendeels vertrokken en je ziet gewoon dat er geen enkele innovatie meer plaatst heeft gevonden. En de laatste nieuwe auto (Cybertruck) is een gigantische teleurstelling, vooral in de technische en ontwikkelende kant van het product.

En wat Musk al jaren heeft gedaan is, hoge doelen stellen en daar echt naar toe werken (voorbeeld: ik en mn vrouwen verdienen over 10 jaar 30 miljoen per jaar, maar stel ik ga er ook echt voor dit te bereiken en ik verdien maar 15 miljoen per jaar over 10 jaar dan is dit 100 x meer dan nu bij wijze van spreken). Musk zijn strategie komt hier mee overeen, zo ook zijn mars plan.

Echter is wel opvallend dat Musk is gebleven bij tesla, veel founders early adapters vertrokken en de innovatie blijkt ook vertrokken te zijn. ze worden rechts en links ingehaald door klassieke autobedrijven en ter gelijk zijn ze 15 keer meer waard dan alle autobedrijven die er bestaan gezamelijk. het is niet heel onlogisch om te stellen dus dat de prijs per aandeel van tesla extreem overhyped is (p/e van 115).

kritisch zijn op musk zijn prestaties nu is heel begrijpelijk en snap dat er steeds meer aandeelhouders vragen of hij op wil stappen, wat niet gaat gebeuren omdat zijn broer en vertrouwelingen in de raad van commissarissen zitten en die houden zijn hand boven het hoofd.

Een goede historische vergelijking kun je misschien maken met disney eind jaren 90 en hun toemalig ceo.
pi_217139886
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 10:18 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Als je het door mij geposte filmpje bekijkt van Musk over Tesla, doet het wel heel erg vaperware aan....

Nee dit zegt niet dat Tesla als bedrijf niks gepresteerd heeft, dit zegt niks dat Musk niks gepresteerd heeft.

Tesla presenteerde hun succes door een combinatie van factoren, veel van hun top ingineurs zijn vertrokken, de grondleggers zijn grotendeels vertrokken en je ziet gewoon dat er geen enkele innovatie meer plaatst heeft gevonden. En de laatste nieuwe auto (Cybertruck) is een gigantische teleurstelling, vooral in de technische en ontwikkelende kant van het product.

En wat Musk al jaren heeft gedaan is, hoge doelen stellen en daar echt naar toe werken (voorbeeld: ik en mn vrouwen verdienen over 10 jaar 30 miljoen per jaar, maar stel ik ga er ook echt voor dit te bereiken en ik verdien maar 15 miljoen per jaar over 10 jaar dan is dit 100 x meer dan nu bij wijze van spreken). Musk zijn strategie komt hier mee overeen, zo ook zijn mars plan.

Echter is wel opvallend dat Musk is gebleven bij tesla, veel founders early adapters vertrokken en de innovatie blijkt ook vertrokken te zijn. ze worden rechts en links ingehaald door klassieke autobedrijven en ter gelijk zijn ze 15 keer meer waard dan alle autobedrijven die er bestaan gezamelijk. het is niet heel onlogisch om te stellen dus dat de prijs per aandeel van tesla extreem overhyped is (p/e van 115).

kritisch zijn op musk zijn prestaties nu is heel begrijpelijk en snap dat er steeds meer aandeelhouders vragen of hij op wil stappen, wat niet gaat gebeuren omdat zijn broer en vertrouwelingen in de raad van commissarissen zitten en die houden zijn hand boven het hoofd.

Een goede historische vergelijking kun je misschien maken met disney eind jaren 90 en hun toemalig ceo.
Het klopt absoluut niet dat Tesla niet meer innoveert. Denk aan 48v bij de Cybertruck. Dat is een technisch hoogstandje.

En ingehaald door klassieke autobedrijven? Klopt ook niets van.
pi_217140136
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 10:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waar schrijf ik volgens jou dat jij dat hebt gezegd?
Ah, het was dus weer een lege reactie.
pi_217140495
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 10:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het klopt absoluut niet dat Tesla niet meer innoveert. Denk aan 48v bij de Cybertruck. Dat is een technisch hoogstandje.

En ingehaald door klassieke autobedrijven? Klopt ook niets van.
Waarom is het een technisch hoogstandje om van 12v naar 48v te gaan? Iedereen weet dat het bij hogere belastingen een hogere spanning efficiënter is. Daarom zijn we ook lang geleden van 6v naar 12v gegaan.
Maar het is vooral een logistiek drama, omdat alle bestaande leveranciers nu nog 12v onderdelen maken. Dus je moet of alle leveranciers overtuigen, of je moet al je spul zelf maken.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')