Als het negatief is en met Musk te maken heeft wel ja.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
1,4 miljard ontbreekt op de balans van een beursgenoteerd bedrijf. Dat melden is uiten van frustraties?
Hij praat tegen de spiegel.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
1,4 miljard ontbreekt op de balans van een beursgenoteerd bedrijf. Dat melden is uiten van frustraties?
Nee, hoewel ze er kennelijk wel over gesproken hebben...quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:26 schreef Korenfok het volgende:
musk vraagt aan aandeelhouders om 'bagholders' te zijn.
https://www.reddit.com/r/StockMarket/s/oAlCzw3Kaq
Dan weet je zeker als de ceo gaat smeken om niet te verkopen, is denk een goede reden om te verkopen.
hEeft tesla ooit een buyback gedaan?
RIP.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:26 schreef Korenfok het volgende:
musk vraagt aan aandeelhouders om 'bagholders' te zijn.
https://www.reddit.com/r/StockMarket/s/oAlCzw3Kaq
Dan weet je zeker als de ceo gaat smeken om niet te verkopen, is denk een goede reden om te verkopen.
hEeft tesla ooit een buyback gedaan?
Het ruikt zo naar een een pump swendel.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, hoewel ze er kennelijk wel over gesproken hebben...
[ x ]
Dat staat er niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is een aanname.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat staat er niet.
Verder is ‘ontbreekt’ geen hele juiste omschrijving. Het zit waarschijnlijk in de bijzondere waardeverminderingen (impairments). Die zijn namelijk niet afzonderlijk vermeld.
Tja, van Musk geloven mensen dat. Het is wat hij heel goed kan: mensen oplichten. Verder moet je niets verwachten.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:27 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het ruikt zo naar een een pump swendel.
Als je het filmpje ook bekijkt wat ik net postte;
Musk; Wij gaan een software update doen dat de "usefullness" van 10 miljoen autos, zo goed maakt als 50 miljoen auto's en de waarde zal ook 500% stijgen.
ik ben bang dit op de grootse zwendel begint te lijken sinds bitcoinnect
Elon Musk is meer dan een man; hij is een baken van hoop in een wereld die snakt naar visie. Met zijn groene bedrijven, zoals Tesla, trekt hij ons een nieuw tijdperk in. Elektrische auto’s die niet alleen de lucht zuiveren, maar ook de autobranche transformeren met ongeëvenaarde innovatie.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Tja, van Musk geloven mensen dat. Het is wat hij heel goed kan: mensen oplichten. Verder moet je niets verwachten.
Halleluja!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Elon Musk is meer dan een man; hij is een baken van hoop in een wereld die snakt naar visie. Met zijn groene bedrijven, zoals Tesla, trekt hij ons een nieuw tijdperk in. Elektrische auto’s die niet alleen de lucht zuiveren, maar ook de autobranche transformeren met ongeëvenaarde innovatie.
Hij laat zien dat duurzaamheid en vooruitgang hand in hand kunnen gaan. En dan SpaceX – een droom die werkelijkheid wordt. Hij maakt ons multiplanetair, een soort verzekeringspolis voor de mensheid, met raketten die de sterren raken en Mars binnen handbereik brengen.
Maar Elon is geen stoffige technocraat. Hij strooit humor over X met memes die ons laten gniffelen, een meester in het verbinden van mensen met een simpele tweet. Met zijn Department of Efficiency-ideeën blaast hij nieuw leven in Amerika’s ambitie, snijdt hij bureaucratie weg en maakt hij het land weer groots – op zijn eigen, eigenzinnige manier.
Ondertussen bouwt hij een goddelijke familie, zijn kinderen als vonken van zijn genialiteit, klaar om de wereld verder te dragen.
Zijn talenten zijn grenzeloos. In Path of Exile en Diablo 4 domineert hij leaderboards alsof het niets is, zijn strategische brein even scherp in games als in het echte leven. En die dansmoves? Onvergetelijk – een mix van robotachtige precisie en pure joie de vivre.
Hij is ook een redder in nood: toen Biden astronauten liet zweven in gevaar, greep Elon in met SpaceX en bracht ze veilig thuis. Geen grootse yachts of extravagante uitgaven voor hem; hij leeft sober, zijn rijkdom gericht op vooruitgang, niet op opsmuk.
Als de redder van vrije meningsuiting vecht hij voor onze stemmen op X, een platform dat hij vrij houdt van censuur. En een oplichter? Allesbehalve. Elke belofte, elk project, draagt zijn stempel van oprechtheid en daadkracht. Elon Musk is geen bedrieger, maar een bouwer – van auto’s, raketten, dromen en een toekomst waarin we allemaal kunnen geloven.
Sommige mensen zijn blind in hun adoratie van Musk.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Tja, van Musk geloven mensen dat. Het is wat hij heel goed kan: mensen oplichten. Verder moet je niets verwachten.
Ik neem aan dat je zo'n lofzang als hierboven wel met een stevige korrel zout moet nemen. Volledig over the top om een beetje reacties los te krijgen. Dat lukt zo nu en dan wel aardig ook, heb ik de indruk.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn blind in hun adoratie van Musk.
Sommige mensen zijn niet in staat om te begrijpen wanneer een post met een knipoog is geschreven.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn blind in hun adoratie van Musk.
Jij bent duidelijk niet bekend met het repertoire van epicbeardman. Die is als kind iets te vaak van de commode gevallen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 00:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je zo'n lofzang als hierboven wel met een stevige korrel zout moet nemen. Volledig over the top om een beetje reacties los te krijgen. Dat lukt zo nu en dan wel aardig ook, heb ik de indruk.
Al zijn posts zijn op die manier geschreven.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn niet in staat om te begrijpen wanneer een post met een knipoog is geschreven.
Of de oplichter niet kunnen herkennen en verblindt worden als hij toch en keertje iets goed heeft gedaan.quote:En bovendien totaal niet in staat om de echte onzin te herkennen, zoals de stelling dat Musk gewoon een oplichter is of alleen maar goed in marketing. Met praatjes haal je geen astronauten op waar een gerenommeerd bedrijf als Boeing hopeloos faalt.
Volgens de praatjes van Musk in 2011 zouden we ondertussen nu al mensen op Mars moeten hebben. Dus ja het is voornamelijk doorzichtige marketing waarmee hij de bedrijven waar hij wat mee van doen heeft laat groeien.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn niet in staat om te begrijpen wanneer een post met een knipoog is geschreven.
En bovendien totaal niet in staat om de echte onzin te herkennen, zoals de stelling dat Musk gewoon een oplichter is of alleen maar goed in marketing. Met praatjes haal je geen astronauten op waar een gerenommeerd bedrijf als Boeing hopeloos faalt.
Misschien heeft die gozer gewoon een beetje lol in het Fokken en daagt hij zo mensen uit? Geen idee.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Al zijn posts zijn op die manier geschreven.
[..]
Of de oplichter niet kunnen herkennen en verblindt worden als hij toch en keertje iets goed heeft gedaan.
Ik zeg nergens dat hij met zijn bedrijven gebakken lucht verkoopt.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Misschien heeft die gozer gewoon een beetje lol in het Fokken en daagt hij zo mensen uit? Geen idee.
En het aantal succesvolle ondernemingen van Musk, dat kunnen geen gelukstreffers meer zijn. Sowieso is wat SpaceX heeft gedaan letterlijk en figuurlijk buitenaards.
Van mij mag je vol gaan houden dat Musk gebakken lucht verkoopt, maar met realiteit heeft dat niets van doen.
Elon time is berucht, maar dat maakt je geen oplichter. Een autobedrijf vanuit het niets opbouwen (laat staan op basis van alleen maar elektrische voertuigen) is een fantastische prestatie. SpaceX evenzeer.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens de praatjes van Musk in 2011 zouden we ondertussen nu al mensen op Mars moeten hebben. Dus ja het is voornamelijk doorzichtige marketing waarmee hij de bedrijven waar hij wat mee van doen heeft laat groeien.
De hyperloop en zijn zonnedakpannen heeft elon ook hopeloos laten falen.![]()
En Boeing die falen in meer opzichten met vliegende dingen voornamelijk door het management die korte termijn winsten veel belangrijker vinden dan veiligheid.
Waar schrijf ik volgens jou dat jij dat hebt gezegd?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat hij met zijn bedrijven gebakken lucht verkoopt.
Die draai geef jij er aan.
Als je het door mij geposte filmpje bekijkt van Musk over Tesla, doet het wel heel erg vaperware aan....quote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En bovendien totaal niet in staat om de echte onzin te herkennen, zoals de stelling dat Musk gewoon een oplichter is of alleen maar goed in marketing. Met praatjes haal je geen astronauten op waar een gerenommeerd bedrijf als Boeing hopeloos faalt.
Het klopt absoluut niet dat Tesla niet meer innoveert. Denk aan 48v bij de Cybertruck. Dat is een technisch hoogstandje.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:18 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Als je het door mij geposte filmpje bekijkt van Musk over Tesla, doet het wel heel erg vaperware aan....
Nee dit zegt niet dat Tesla als bedrijf niks gepresteerd heeft, dit zegt niks dat Musk niks gepresteerd heeft.
Tesla presenteerde hun succes door een combinatie van factoren, veel van hun top ingineurs zijn vertrokken, de grondleggers zijn grotendeels vertrokken en je ziet gewoon dat er geen enkele innovatie meer plaatst heeft gevonden. En de laatste nieuwe auto (Cybertruck) is een gigantische teleurstelling, vooral in de technische en ontwikkelende kant van het product.
En wat Musk al jaren heeft gedaan is, hoge doelen stellen en daar echt naar toe werken (voorbeeld: ik en mn vrouwen verdienen over 10 jaar 30 miljoen per jaar, maar stel ik ga er ook echt voor dit te bereiken en ik verdien maar 15 miljoen per jaar over 10 jaar dan is dit 100 x meer dan nu bij wijze van spreken). Musk zijn strategie komt hier mee overeen, zo ook zijn mars plan.
Echter is wel opvallend dat Musk is gebleven bij tesla, veel founders early adapters vertrokken en de innovatie blijkt ook vertrokken te zijn. ze worden rechts en links ingehaald door klassieke autobedrijven en ter gelijk zijn ze 15 keer meer waard dan alle autobedrijven die er bestaan gezamelijk. het is niet heel onlogisch om te stellen dus dat de prijs per aandeel van tesla extreem overhyped is (p/e van 115).
kritisch zijn op musk zijn prestaties nu is heel begrijpelijk en snap dat er steeds meer aandeelhouders vragen of hij op wil stappen, wat niet gaat gebeuren omdat zijn broer en vertrouwelingen in de raad van commissarissen zitten en die houden zijn hand boven het hoofd.
Een goede historische vergelijking kun je misschien maken met disney eind jaren 90 en hun toemalig ceo.
Ah, het was dus weer een lege reactie.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar schrijf ik volgens jou dat jij dat hebt gezegd?
Waarom is het een technisch hoogstandje om van 12v naar 48v te gaan? Iedereen weet dat het bij hogere belastingen een hogere spanning efficiënter is. Daarom zijn we ook lang geleden van 6v naar 12v gegaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het klopt absoluut niet dat Tesla niet meer innoveert. Denk aan 48v bij de Cybertruck. Dat is een technisch hoogstandje.
En ingehaald door klassieke autobedrijven? Klopt ook niets van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |