Hoeveel flats zitten er in het gebouw?quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:56 schreef borisz het volgende:
Dat was de VVE.
Als we de hele flat energiezuinig willen maken zitten we op 4mln euro. Prijspeil nu. Maar eerst nog wat rapporten onderzoeken. Zal nog wel wat jaren duren voordat er een definitief besluit genomen wordt.![]()
Was verder niet zo spannend vanavond. Geen grote uitgaven. Geen verhogingen.
Schaatsen alleen de 3000 gezien en TS mannen. De rest kijk ik niet terug, maar weet de uitslagen wel.![]()
Morgen verder in het spoor van de Marskramers.
Oef, hoe oud is het gebouw? En hoe is jullie kas?quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:56 schreef borisz het volgende:
Dat was de VVE.
Als we de hele flat energiezuinig willen maken zitten we op 4mln euro. Prijspeil nu. Maar eerst nog wat rapporten onderzoeken. Zal nog wel wat jaren duren voordat er een definitief besluit genomen wordt.![]()
Was verder niet zo spannend vanavond. Geen grote uitgaven. Geen verhogingen.
Schaatsen alleen de 3000 gezien en TS mannen. De rest kijk ik niet terug, maar weet de uitslagen wel.![]()
Morgen verder in het spoor van de Marskramers.
1964.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oef, hoe oud is het gebouw? En hoe is jullie kas?
Nounja zeg, hoe kan dat nouquote:Op donderdag 13 maart 2025 23:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja! En er was ook ineens een nieuwe pan
En dan moet je wel betalen, anders pakken ze je op voor diefstal en zetten ze je het land misschien wel uit 😂quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja die was zomaar ineens ook bij de kassa
Hier ook de eerste uren van de nacht. Als een led lamp zó fel.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:45 schreef Blues het volgende:
Kijk omhoog buiten!
Ik zag dit![]()
[ link | afbeelding ]
Grappige beesten met mooie kleur, kunnen niet vliegenquote:Op vrijdag 14 maart 2025 05:46 schreef sigme het volgende:
Vandaag zagen we weka’s!
https://www.nzbirdsonline.org.nz/species/weka
Brutaaltjesquote:Op vrijdag 14 maart 2025 05:46 schreef sigme het volgende:
Vandaag zagen we weka’s!
Fijne vakantie @Lonaa na al dat sjouwen en bouwvakken van afgelopen weken.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 07:50 schreef Lonaa het volgende:
Lekker slapen is gelukt hoor @:Bues![]()
Vandaag het huis "vakantieklaar" maken, laatste pakketten op de bus, koffer pakken, shampoo in mn nieuwe siliconen verpakkingen drukken, dat soort dingen.
Wel mild treurig dat het nu op Malta 26 graden is en vanaf zondag "maar" 17, maar akkoord.
quote:Op vrijdag 14 maart 2025 05:46 schreef sigme het volgende:
Vandaag zagen we weka’s!
Het is een soort ma-ah. Maar Elin slaapt gewoon doorquote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:35 schreef Blues het volgende:
Welk geluid?
Ik ben gister ook nog ff doorgegaan van binnen toen glazenwasser was geweest
Nog 1 groot raam, die doe ik morgen + het gordijn weer eens een keer na 2/3 jaar
Die twee vooraan zijn zondag om zeven uur snachts aangekomenquote:
En hoe smaken die?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 05:46 schreef sigme het volgende:
Vandaag zagen we weka’s!
ik keek van de week de film "dont look up" een comedy, die nu nog best wat links met de huidise situatie in de US heeftquote:
Uitstekende film is dat inderdaad.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:13 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik keek van de week de film "dont look up" een comedy, die nu nog best wat links met de huidise situatie in de US heeft
Interessante filmquote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:13 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik keek van de week de film "dont look up" een comedy, die nu nog best wat links met de huidise situatie in de US heeft
Van binnenuit gezien, links zonnig, rechts zwarte lucht. Denk dt de laatste het gaat winnenquote:
Geen idee waar jij nu bent.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 13:32 schreef Tele6 het volgende:
Nu sneeuw.
Ik wilde lekker tussen het thuiswerken door naar buiten, maar nu niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 14 maart 2025 18:24 schreef AnneX het volgende:
Dat scheelt Kaat!
Hoe vaak hoort een e-bike voor een beurt te gaan? Om zoveel km? Of om 2/3 maanden?
En weer uit eten met bezoek van oudste zwager.
Er zijn 3 biedingen op het huis.
Ook alle drie een brief erbij.
Denkwerk en gunnen aan wie?
Lucht in de polder:Mooi plaatjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kreeg een lijstje mee, bij …km of … maanden en dat 3x, bij mij was dat in de eerste anderhalf jaar. En nu geeft hij aan “service”. Maar na een winter met veel sneeuw ging ik altijd extra om even na te laten kijken wat het zout met de fiets had gedaan.We have far more in common than that which devides us..
En een hele blije blues en gquote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:41 schreef Blues het volgende:
Aussiebrief metfoto's
van Zoon Q met baby P en peuter A.
quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:23 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lucky_Strike schaatsen aan het kijken? Of morgen terugkijken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere kant van de rivier maakt volgens mij best wel uit. Zit ik toch in het koude noorden hier met mn sneeuwquote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Geen idee waar jij nu bent.
Maar werklocatie was alleen een donker lucht en nu tuis ligt bewolkt. Beide locaties droog.
Volgend jaar naar de Olympische Spelen?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Gister was tof! Vandaag ook! Morgen ook! Zondag ook! Want schaatsen altijd tof![]()
![]()
Ik heb nog gekeken of ik erheen zou gaan. Maar teveel beren op de weg dit keer. Redelijk tricky met afgelopen ma-wo colleges, om dan do-zo te gaan als ik ma 9u en di dan weer colleges moet geven. Daarnaast waren ook alle accommodaties enigszins dichtbij de schaatsbaan al uitverkocht toen ik bedacht eens te gaan kijken, dus tja. Ga volgend seizoen wel proberen een keer een weekend Thialf te doen![]()
🥰 wat fijn! ‘Lijken’ de baby en peuter op Q uit die tijd?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:41 schreef Blues het volgende:
Aussiebrief metfoto's
Tja, met al die bezichtigingen had makelaar meer of 5 biedingen verwacht.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat fijn @:Blues!![]()
En spannend @:AnneX, succes met nadenken! Hopelijk liggen jullie op één lijn. Zijn de biedingen in elk geval wel qua prijs richting wat jullie wilden/hoopten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tis weekend. Maandag meer.
@Lucky_Strike vanavond had ik de avocado burger![]()
Heb ik over nagedacht, maar ik denk het niet. Had me wel ingeschreven voor de loting, maar geen kaarten gekocht nog. Dus als ik ga, zal het last minute zijn. Ik vond de kosten voor vliegtickets nog te onzeker (was nog niet bekend bij mijn timeslot van kaarten kopen) en voor accomodatie ook prijzig, en het programma van schaatsen is ook niet ideaal voor de afstanden die ik het liefst zou zien (500mv-1000mv-1500m en evt ploegenachtervolging, maar die zitten behoorlijk verspreid over de week). Daarnaast die kaarten ook vrij duur, en steeds maar 1 wedstrijd dan te zien. Maar vorig jaar waren in Parijs last minute behoorlijke dalingen in accomodatie kosten enzo, dus wie weet besluit ik tegen die tijd toch anders. Qua onderwijs zou het iig wel kunnen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgend jaar naar de Olympische Spelen?
Mengelmoes van Q en F zie ik.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:33 schreef AnneX het volgende:
🥰 wat fijn! ‘Lijken’ de baby en peuter op Q uit die tijd?
Het sfeertje lijkt me ook zo geweldig, bij elk schaatstournooi.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:39 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heb ik over nagedacht, maar ik denk het niet. Had me wel ingeschreven voor de loting, maar geen kaarten gekocht nog. Dus als ik ga, zal het last minute zijn. Ik vond de kosten voor vliegtickets nog te onzeker (was nog niet bekend bij mijn timeslot van kaarten kopen) en voor accomodatie ook prijzig, en het programma van schaatsen is ook niet ideaal voor de afstanden die ik het liefst zou zien (500mv-1000mv-1500m, maar die zitten behoorlijk verspreid over de week). Daarnaast die kaarten ook vrij duur, en steeds maar 1 wedstrijd dan te zien. Maar vorig jaar waren in Parijs last minute behoorlijke dalingen in accomodatie kosten enzo, dus wie weet besluit ik tegen die tijd toch anders. Qua onderwijs zou het iig wel kunnen.
Gisteren was zeker tof! We beginnen nu net aan de 500 V en liggen dus nauwelijks achter.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Gister was tof! Vandaag ook! Morgen ook! Zondag ook! Want schaatsen altijd tof![]()
![]()
Ik heb nog gekeken of ik erheen zou gaan. Maar teveel beren op de weg dit keer. Redelijk tricky met afgelopen ma-wo colleges, om dan do-zo te gaan als ik ma 9u en di dan weer colleges moet geven. Daarnaast waren ook alle accommodaties enigszins dichtbij de schaatsbaan al uitverkocht toen ik bedacht eens te gaan kijken, dus tja. Ga volgend seizoen wel proberen een keer een weekend Thialf te doen![]()
quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:41 schreef Blues het volgende:
Aussiebrief metfoto's
Oh, dat klinkt tof!quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gisteren was zeker tof! We beginnen nu net aan de 500 V en liggen dus nauwelijks achter.
Wij gaan volgend jaar weer naar Thialf in het weekend na de Spelen. Dat was vorige keer heel tof met de huldigingen en het afscheid van Sven en Ireen.
@:annex, het aantal biedingen is niet zo heel belangrijk toch? Als het maar goede biedingen zijn. Was de burger lekker?
Meestal is de laatste wereldbeker in Thialf. Maar officieel is het nog niet inderdaadquote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:46 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oh, dat klinkt tof!
Ik was net even zoeken naar het programma, maar kan die nog niet vinden. Ook deze niet. Jij al wel ergens gevonden, of komt dat ook pas later maar ga je er vanuit dat het er wel weer zal zijn?
Wat gek dan, een wereldbeker nog zo vlak na de OS. Maar je hoort mij niet klagen. Volgens mij klopt het ook volgend jaar wel, Sabliko zei iets over afscheid nemen in Thialf volgend jaar geloof ik (of ging dat over een WK iets? Klok klepel haha).quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Meestal is de laatste wereldbeker in Thialf. Maar officieel is het nog niet inderdaadErgens na de zomer wordt dat bekend geloof ik.
FTFYquote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Andere kant van de rivier evenaar maakt volgens mij best wel uit. Zit ik toch in het koude noorden hier met mn sneeuw
Zijn dat allemaal bestellingen? En komen ze die bij jullie halen?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
17 desem broden, 4 baguettes en 5 pizzas aan deeg klaar staan. Eerste broden zitten al in de oven
Een gedeelte, en we rijden straks een rondjequote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zijn dat allemaal bestellingen? En komen ze die bij jullie halen?
Mijn vrouw stootte me wakker toen ik de VT3 aan het kijken wasquote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:29 schreef Barreltje het volgende:
Vandaag te vroeg op voor kwalificatie..
quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:19 schreef flipsen het volgende:
[..]
Mijn vrouw stootte me wakker toen ik de VT3 aan het kijken wasToen toch maar gaan slapen (kwali begon hier om 02:00) en vanochtend de samenvatting gekeken. Vroeger... toen keek ik alles live. Maar ik word ook een dagje ouder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke? Ik had gezocht eerder maar kon niks vinden! Wel super fijn want ik vond het ontbreken daarvan altijd niet zo'n fijn vooruitzichtquote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:06 schreef Sarabi het volgende:
@:vlindertje89 er bestaat al hypoallergeen nierdieet
Royal Canin Renal Hypoallergenicquote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:09 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Welke? Ik had gezocht eerder maar kon niks vinden! Wel super fijn want ik vond het ontbreken daarvan altijd niet zo'n fijn vooruitzicht
Goed om te horen!quote:Op zaterdag 15 maart 2025 10:42 schreef AnneX het volgende:
Oh ja F1.
Voor LHO voorzie ik een kleine broodfabriek in de toekomst. 🇪🇸
Vanmorgen vroeg al een electricein in huis om een draadje trekken.
Gelijk ook de huurbaas gevraagd om een kraan met een hogere uitloop.
Op eigen kosten de kraan en zijn man sluit het aan. Logisch.
Ik krijg kramp in mijn handen als er 1-2 liter water in de waterkan loopt terwijl ik die vasthoud.
@:Whiskers2009 de voorheen keukentrolley voldoet uitstekend![]()
Dank voor de tip.
@:Clubsoda Feli met wiens verjaardag? 🎂 in een feestweekend 🍰
En straks ‘soepdag’ met de oude - nog steeds - buren.
Er zijn nu mensen, die dit lezen over ramen lappen met/zonder strepen, die zitten te gniffelen. Lekker belangrijk 😉quote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Tussen de Nederlandse schaatsers door een beetje huishouden. Balkondeur open was wat te enthousiast.
Kan nu wel goed zien dat het ramen lappen een groot succes was, geen strepen meer om me aan te ergeren
Er zijn veel belangrijkere dingen (zoals jullie draadje) dan streeploze ramen, maar t kijk wel lekkerderquote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Er zijn nu mensen, die dit lezen over ramen lappen met/zonder strepen, die zitten te gniffelen. Lekker belangrijk 😉
Het ís lekker belangrijk.😉
Draadje trekken vanochtend heeft nu effect: de man, die het deed, lukte het niet.
MnX fikste het wèl: nu is er een vaste lijn. Voor de digibete schoonfamilie. 😎
Dat is wel fijn vooruitzicht voor je, mocht het nodig gaan zijn (hopelijk niet!).quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:09 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Welke? Ik had gezocht eerder maar kon niks vinden! Wel super fijn want ik vond het ontbreken daarvan altijd niet zo'n fijn vooruitzicht
Edit: oh ik zie het, in elk geval van Royal Canin. Wat fijn![]()
Hoop inderdaad ook van niet, maar gezien de pechvogel historie van deze kat stel ik me maar in op wel, dan kan het alleen maar meevallenquote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat is wel fijn vooruitzicht voor je, mocht het nodig gaan zijn (hopelijk niet!).
Ik ben blij dat kater nu iets eet. Als niks lekker bleek zou ik mooi weer zijn teruggegaan naar vers. Houd ik nu ook in mijn achterhoofd. Liever leuk en wat korter leven, dan een langer leven lang vies voer.
Jammer van je uitslaap
Waarom?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 20:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Duimen jullie met me mee dat het vannacht hier toch niet gaat vriezen en het morgen om 7u al gewoon 5 graden is ofzo?
Omdat ik dan niet om 7u allerlei teams hoef te gaan appen dat hun wedstrijd niet doorgaat, en omdat ik dan om 8.30 niet op de hockeyclub hoef te staan om onze velden te keuren, en omdat ik dan niet onze wedstrijden van 10:30/10:45 hoef af te lasten die dan weer een keer moeten worden ingehaald (wat ik dan ook weer moet inplannen) en waarover ik dan onze teams en de tegenstanders moet inlichten. Scheelt me dus een hoop gedoe plus dat ik lekker rustig in bed kan liggen tot ik zin heb om eruit te komen (of nouja tot de katten besluiten dat het ochtend is, who am I kidding, maar dan kan ik erna iig nog terugquote:Op zaterdag 15 maart 2025 20:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom?
Vind het opzich wel frappant overigens, dat hier soms wel blij wordt gereageerd wordt op avondmaal weer, maar dat deze mensen wel vanwege klimaat op bepaalde partijen stemmen. Niet persoon hoor @:vlindertje89 maar zag het een aantal keer hier. Ook toen het 2 week terug ofzo 16°C was.
Nieuwzeelands geelborstje 😇quote:Op zondag 16 maart 2025 01:48 schreef sigme het volgende:
On topic: maan!
[ afbeelding ]
Ik kan dit Nieuw Zeelands vogeltje niet determineren met het boekje dat ik bij me heb, kan een van jullie ‘m vinden?
Filmpjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mogge! Hier is het 12u later.quote:
Ze hebben hier een Robin. Zonder rode borstquote:
Ik vraag me altijd af of ik me aangesproken moet voelen door dit soort berichtenquote:Op zaterdag 15 maart 2025 20:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom?
Vind het opzich wel frappant overigens, dat hier soms wel blij wordt gereageerd wordt op avondmaal weer, maar dat deze mensen wel vanwege klimaat op bepaalde partijen stemmen. Niet persoon hoor @:vlindertje89 maar zag het een aantal keer hier. Ook toen het 2 week terug ofzo 16°C was.
Nee hoor, doe ik ook niet. Probeer zo goed mogelijk te leven en rekening houden met natuur etc. Dat lukt momenteel helaas financieel niet goed (biologisch is vaak echt te duur) maar dan mag ik best blij zijn wanneer het vrij vroeg in het jaar een paar dagen lekker weer is (zo’n 30 jaar geleden was er ook wel eens zo’n dag in februari) maar wanneer we over 5 jaar in file richting het strand staan in februari is het best verontrustendquote:Op zondag 16 maart 2025 08:58 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af of ik me aangesproken moet voelen door dit soort berichten![]()
Ik stemde altijd wel voor een "klimaat"-partij, maar niet vanwege de klimaat standpunten.
Daarnaast doen we het hier in de SC volgens mij verder best goed qua "overige" klimaat maatregelen, vegetaris h eten, geen kinderen, biologische groenten tuinen etc..een beetje pick your battle denk ik dan
Oef, hopelijk geen slachtoffersquote:Op zondag 16 maart 2025 09:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Zomaar. Poefhttps://nos.nl/artikel/25(...)urg-oorzaak-onbekend
Wilhelminatoren in Valkenburg ingestort
[ afbeelding ]
Jeetjuh.quote:Op zondag 16 maart 2025 09:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Zomaar. Poefhttps://nos.nl/artikel/25(...)urg-oorzaak-onbekend
Wilhelminatoren in Valkenburg ingestort
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is weer een prachtige kouwe zonnige dag.
Veel plezier op de hockeyvelden. Welke club speel je eigenlijk @vlindertje89 ?
Vast eens eerder gevraagd en weggezakt. Dm maar.![]()
Dankjewel! Onze badkamer is nog de originele dus uit '97. De indeling blijft hetzelfde, maar alles wordt vernieuwd. En aansluitend de wc beneden. Het zal een hele vooruitgang zijn, maar ik kijk niet echt uit naar 3 of 3,5e week rotzooi en soort van kamperen in eigen huisquote:Op zondag 16 maart 2025 09:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Goede reis @:lonaa Was wel vroeg maar voor een goed doel.
Wat een leuke vogeltjes @:sigme minder van de bril. Heb je een reserve bij je?
Succes vandaag (en de komende dagen) @:morgane89 Wat gaat er allemaal gebeuren?
Benieuwd waar @:vlindertje89 nu is
Bio laat is liggen. Het is voornamelijk opgeblazen lucht dat voor veel geld verkocht wordt.quote:Op zondag 16 maart 2025 09:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee hoor, doe ik ook niet. Probeer zo goed mogelijk te leven en rekening houden met natuur etc. Dat lukt momenteel helaas financieel niet goed (biologisch is vaak echt te duur) maar dan mag ik best blij zijn wanneer het vrij vroeg in het jaar een paar dagen lekker weer is (zo’n 30 jaar geleden was er ook wel eens zo’n dag in februari) maar wanneer we over 5 jaar in file richting het strand staan in februari is het best verontrustend
Ik kocht voorheen vaak bio op de markt (zowel vlees als groenten) maar het prijsverschil is enorm helaas.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:18 schreef z80 het volgende:
[..]
Bio laat is liggen. Het is voornamelijk opgeblazen lucht dat voor veel geld verkocht wordt.
Het is niet beter of slechter dan de rest van de massa productie voor de wereld. Wel voor de portemonnee van de fabrikant.
Eigenlijk is het van de zotte wat er nu aan groente en fruit te koop is.
Een heleboel producten van ver weg aangezien het in deze regio nu niet de tijd is dat deze producten beschikbaar zijn.
Ook de eerste reclame voor asperges langs zien komen. Die komen uit Griekenland of verder weg. Over een paar weken zijn ze vers van het land uit eigen regio beschikbaar. Kopen wat er lokaal van het land komt levert veel meer op voor het milieu.
Restwarmte uit mestvergisters wordt daar nog wel eens voor gebruikt.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik kocht voorheen vaak bio op de markt (zowel vlees als groenten) maar het prijsverschil is enorm helaas.
Las laatst ook iets over verwarmde aspergebedden, dus wel uit Nederland maar sneller op de markt. Nou vind in asperges erg lekker maar voor mij is het ook een voorjaars iets
Dat snap ik. Maar aardbeien in de winter vind ik ook niet echt passen/lekker. En oliebollen (appelflappen) wil ik ook niet midden in de zomerquote:Op zondag 16 maart 2025 10:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Restwarmte uit mestvergisters wordt daar nog wel eens voor gebruikt.
Mooi he al die landbouwinnovatiesquote:Op zondag 16 maart 2025 10:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Restwarmte uit mestvergisters wordt daar nog wel eens voor gebruikt.
Wat een leukerd!quote:Op zondag 16 maart 2025 01:48 schreef sigme het volgende:
On topic: maan!
[ afbeelding ]
Ik kan dit Nieuw Zeelands vogeltje niet determineren met het boekje dat ik bij me heb, kan een van jullie ‘m vinden?
Filmpjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh ik miste een hele paginaquote:Op zondag 16 maart 2025 05:44 schreef sigme het volgende:
Verdomd. Dankzij @:annex gevonden:
Zuidereilandvliegenvanger
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zuidereilandvliegenvanger
Leukquote:Op zondag 16 maart 2025 12:14 schreef flipsen het volgende:
Het beste nieuws van de dag: 6 nieuwe afleveringen van Black Mirror op Netflix
quote:Op zondag 16 maart 2025 12:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Misschien handig om het “aan” knopje van de wasmachine in te drukken. Dan doet die het tenminste
quote:Op zondag 16 maart 2025 12:14 schreef flipsen het volgende:
Het beste nieuws van de dag: 6 nieuwe afleveringen van Black Mirror op Netflix
De recente kurzgesagt was spot on qua bio & wappie-dynamisch.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:18 schreef z80 het volgende:
[..]
Bio laat is liggen. Het is voornamelijk opgeblazen lucht dat voor veel geld verkocht wordt.
Het is niet beter of slechter dan de rest van de massa productie voor de wereld. Wel voor de portemonnee van de fabrikant.
Eigenlijk is het van de zotte wat er nu aan groente en fruit te koop is.
Een heleboel producten van ver weg aangezien het in deze regio nu niet de tijd is dat deze producten beschikbaar zijn.
Ook de eerste reclame voor asperges langs zien komen. Die komen uit Griekenland of verder weg. Over een paar weken zijn ze vers van het land uit eigen regio beschikbaar. Kopen wat er lokaal van het land komt levert veel meer op voor het milieu.
Ik las serieus "heel dik geworden"quote:
Bij deze had wel een link gemogen.quote:Op zondag 16 maart 2025 19:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De recente kurzgesagt was spot on qua bio & wappie-dynamisch.
Vogeltjes zijn vaak toeval. En het deprimerende is dat ze kunnen (weg-) vliegenquote:Op zondag 16 maart 2025 19:41 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Eindelijk lekker geslapen in de tent, het scheelt een slok op een borrel als de mat niet lek is
@:blues dank voor het vinden van het vogeltje, dat ik ‘m toch vond was totaal toeval.
Gister geen nieuwe vogels gezien, wel een egeltje.
@:kaatje1, nee, geen reservebril mee. Wel zonnebril op sterkte. Maar de bril-met-pleister doet het wel goed genoeg.
Vandaag zeevaren!
Nou zeg lucky-niet zo lucky dit is ook wel veel zegquote:Op zondag 16 maart 2025 20:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dan nog even een update over minder leuke dingen. Dan zijn jullie ook weer op de hoogte.
Het is momenteel zwaar hier. Deels vanwege mijn handen, dat gaat maar niet over. De basics van het leven red ik net. Werken, persoonlijke verzorging, koken, boodschappen. Veel meer dan dat gebeurt er niet. J neemt heel veel over. Het is voor allebei erg vermoeiend.
Mijn moeder is laatst een week opgenomen in het ziekenhuis. Inmiddels weer, ze heeft een stoma gekregen. Ingewikkeld.
Het verbreken van die lange intense vriendschap laatst hakt er ook enorm in.
Schildklier doet weer stom, de maand april ga ik weer medicatie aanpassen. Nu dus druk met extra op mijn tenen lopen zodat ik vanaf april rust kan nemen.
En afgelopen week is onze hagelnieuwe barbecue uit de tuin gestolen. We zijn er goed ziek van. We zijn bezig met politie en er is een kleine kans dat de verzekering vergoedt. Maar een nieuwe kopen gaan we voorlopig niet doen want die kunnen ze ook weer stelen. Eerst moeten we diverse maatregelen treffen om dat tegen te gaan.
We zijn hier allebei al dagen flink aangeslagen en verdrietig van. We kunnen er eigenlijk nauwelijks over praten. Dit was ons liefste bezit. We hebben zo lang naar de aanschaf toegeleefd.
quote:Op zondag 16 maart 2025 20:18 schreef z80 het volgende:
[..]
Bij deze had wel een link gemogen.
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op woensdag 26 februari 2025 00:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Kurzgesagt is spot on (zoals gebruikelijk)
Sterkte met al het gedoe…quote:Op zondag 16 maart 2025 20:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dan nog even een update over minder leuke dingen. Dan zijn jullie ook weer op de hoogte.
…
Men kan ook een bordje ophangen als waarschuwing.quote:Op zondag 16 maart 2025 20:55 schreef derLudolf het volgende:
Camera heb je helemaal niets aan, tenminste qua bewijs. Enkel als je ze zelf te pakken wilt nemen, middels melding op telefoon oid.
Mwoah ik heb meerdere gevallen gehoord waarbij politie uiteindelijk niets met de beelden kan.quote:Op zondag 16 maart 2025 21:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar met een camera (meerderen) kan je misschien zien wie het doet, en hopelijk ook de auto. Zo’n ding neem je vast niet achterop de fiets mee.
Ze hebben anders hier in Arnhem de drie brandstichters nav camerabeelden snel gevondenquote:Op zondag 16 maart 2025 21:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mwoah ik heb meerdere gevallen gehoord waarbij politie uiteindelijk niets met de beelden kan.
quote:
Oh ja, jou moet ik nog hebben.quote:
Gecondoleerdquote:Op zondag 16 maart 2025 22:06 schreef Sarabi het volgende:
Ow Luckynare dingen
Ik kwam ook net wat 'slecht' nieuws brengen. Oma is eerder vandaag overleden. De laatste dagen is het dan toch nog snel gegaan, maar ergens is dat natuurlijk ook wel een goed iets.
Heb ik je dit ook opgedrongen?quote:Op zondag 16 maart 2025 22:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, jou moet ik nog hebben.
Ik heb Mormon no More gezien. Verschrikkelijk Amerikaans en overdreven gescript. Maar als je daar omheen kijkt, belangrijke en interessante informatie.
quote:Ik ben bezig met boek 1, oude narrator. Ik heb zeker weten de eerste 6 ofzo hoofdstukken eerder gehoord. Maar het pakt me nu enorm en is echt in mijn straatje. Ik snap echt totaal niet wat ik er de eerste keer mis mee vond
Ik heb wel de voorleessnelheid langzamer gezet (ook voor het eerst). Op normale snelheid klinkt het monotoon en opsommerig. Dat is eigenlijk niet om aan te horen, mogelijk vond ik dat destijds het probleem.
Anyway, bedankt voor het blijven opdringen
Daar heb ik ook een bestelling lopen. Na bijna 9 jaar leek het ons toch eens tijd worden.quote:Op zondag 16 maart 2025 22:46 schreef derLudolf het volgende:
Vorig weekend plinten besteld bij plinten fabriek.nl - die werden afgelopen woensdag geleverd.
Ik heb ze niet geteld maar er stonden 19 op de pakbon en ik heb er ook 19 besteld. Ben benieuwd of er morgen nog meer plinten worden geleverdIn principe dat ik alleen nog maar voor beneden besteld, dus extra plint is altijd welkom
Gecondoleerd en sterktequote:Op zondag 16 maart 2025 22:06 schreef Sarabi het volgende:
Ow Luckynare dingen
Ik kwam ook net wat 'slecht' nieuws brengen. Oma is eerder vandaag overleden. De laatste dagen is het dan toch nog snel gegaan, maar ergens is dat natuurlijk ook wel een goed iets.
Had m'n bericht nog aangepast, want kreeg gisteren bericht dat ze er morgen zouden zijn om te leveren. Ben benieuwd.quote:Op zondag 16 maart 2025 22:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daar heb ik ook een bestelling lopen. Na bijna 9 jaar leek het ons toch eens tijd worden.
Jeetje, een kogel zelfsquote:Op maandag 17 maart 2025 01:13 schreef flipsen het volgende:
Wat sigme hierboven 2x zegt...
Diefstal van je eigendom, daar kan je ZO VERSCHRIKKELIJK BOOS om wordenIk had het vroeger in Amsterdam al, als je van je werk kwam en je fiets was weer eens gejat. Ik ben echt de rust zelve normaal gesproken, maar op zo´n moment zou ik, als ik net die teringjunk op mijn fiets zou zien, hem ervan af schoppen.
Zo, dat moest ik kennelijk even kwijtHier hebben ze 6 jaar geleden ingebroken, gelukkig waren we net uit eten voor mijn verjaardag. Wel 3 honden thuis, Tarka heeft ze het kennelijk moeilijk gemaakt, want die had een kogel in d´r rug. Daar kwamen we pas 2 weken later achter, toen hij er vanzelf uit werd gewerkt door haar lichaam. Heel bizar (ze bloedde wel toen we aankwamen, maar we dachten dat ze een mep met iets had gehad). Enniewee, toen camara´s en alarm geinstalleerd, slaap je (na een paar weken) toch een stuk rustiger. Als ik zelf in BUE ben en vrouwlief is alleen thuis, meldt ze me ook altijd dat ze de (hotel)honden gaat uitlaten ´s avonds laat, dan kijk ik via de camara´s mee voor het geval dat. Geeft beiden een gerust gevoel.
Maar goed, wellicht is dat binnenkort niet meer nodig. Omdat we waarschijnlijk over een maand of 2-3 gaan verhuizenWe hebben een leuk huis gezien, dichtbij (als in een uurtje rijden zonder file) Buenos Aires. In een toffe buurt waar alleen maar "casas quinta" staan, zeg maar weekendhuizen maar waar mensen ook wel vast wonen. Allemaal met een flink stuk grond erom heen. Huur valt héél erg mee, ik ben een paar weken geleden gaan kijken en het klikte met de eigenaresse. Vrouwlief is gisteren gaan kijken en ook met haar klikte het, ze heeft het huis al van de markt gehaald en wil alleen aan ons verhuren
Met eventueel de mogelijkheid om het te kopen. Aangezien er sinds de nieuwe president weer "normale" hypotheken worden aangeboden, is dat een optie voor ons. Spannend wel allemaal. Vrouwlief is al een tijd bezig met online (maar ook thuis) cursussen geven en dat loopt erg goed, dus het hondenhotel wilden we toch al gaan sluiten. En ik kan uiteraard werken waar ik wil, als er maar internet is. En dichtbij Buenos Aires is voor allebei fijn, voor mij makkelijker om met klanten te gaan eten zonder daarvoor heen en weer te moeten vliegen, voor vrouwlief makkelijker ivm de agility competities.
Hm, ik zat kennelijk op mijn praatschrijf-stoel. Sorry
Wij laten ze ook niet aflakken. Ik wil geen hoogglans en je moet hoe dan ook de snijranden en hoeken nog bijwerken dus een extra laag is toch geen probleem.quote:Op maandag 17 maart 2025 05:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Had m'n bericht nog aangepast, want kreeg gisteren bericht dat ze er morgen zouden zijn om te leveren. Ben benieuwd.
Ik dacht ik doe de plinten direc, tenminste in de woonkamer. Gisteren geverfd (verschil tussen gegrond en afgelakt vond ik groot en de verf heb ik toch al) en dinsdag ben ik vrij dus dan beginnen met monteren.
Mèt wijnglazen 🍷 🍷quote:Op maandag 17 maart 2025 08:47 schreef sigme het volgende:
Dit land heeft andere normen dan ik gewend ben. Dit is in een motelkamer ZONDER kitchenette
[ afbeelding ]
Gecondoleerdquote:Op zondag 16 maart 2025 22:06 schreef Sarabi het volgende:
quote:Op zondag 16 maart 2025 20:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is momenteel zwaar hier. Deels vanwege mijn handen, dat gaat maar niet over. De basics van het leven red ik net. Werken, persoonlijke verzorging, koken, boodschappen. Veel meer dan dat gebeurt er niet. J neemt heel veel over. Het is voor allebei erg vermoeiend.
Mijn moeder is laatst een week opgenomen in het ziekenhuis. Inmiddels weer, ze heeft een stoma gekregen. Ingewikkeld.
Het verbreken van die lange intense vriendschap laatst hakt er ook enorm in.
Schildklier doet weer stom, de maand april ga ik weer medicatie aanpassen. Nu dus druk met extra op mijn tenen lopen zodat ik vanaf april rust kan nemen.
En afgelopen week is onze hagelnieuwe barbecue uit de tuin gestolen. We zijn er goed ziek van. We zijn bezig met politie en er is een kleine kans dat de verzekering vergoedt. Maar een nieuwe kopen gaan we voorlopig niet doen want die kunnen ze ook weer stelen. Eerst moeten we diverse maatregelen treffen om dat tegen te gaan.
We zijn hier allebei al dagen flink aangeslagen en verdrietig van. We kunnen er eigenlijk nauwelijks over praten. Dit was ons liefste bezit. We hebben zo lang naar de aanschaf toegeleefd.
Jeetje wat kut allemaal zegquote:Op zondag 16 maart 2025 20:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zachtjes tikt de regen …RIP Rob.quote:Op maandag 17 maart 2025 14:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Rob de Nijs overleden![]()
Het was natuurlijk te verwachten, maar toch, hij hoorde er zo bij.
Aagjequote:Op maandag 17 maart 2025 14:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zachtjes tikt de regen …RIP Rob.
En de kogel is door de kerk…wij hebben beslist.
@:Lucky_Strike https://archive.ph/Ehp6C
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op maandag 17 maart 2025 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Aagjewat hebben jullie beslist?
Moet even wat anders doen. Ben met wat schrijnende dossiers binnen.Wij hebben beslist wie ons huis kan/mag/gaat kopen 😇SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een nare verhalen krijg je te horen en te lezen, kaatje!
Het is voor te stellen dat je af en toe eens wat anders gaat doen.
Ah, hele opluchting voor jullie natuurlijk, weer een stapje verder.quote:Op maandag 17 maart 2025 15:12 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wij hebben beslist wie ons huis kan/mag/gaat kopen 😇
Wat een nare verhalen krijg je te horen en te lezen, kaatje!
Het is voor te stellen dat je af en toe eens wat anders gaat doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Idem, hier staan mensen gewoon op het erf te roepen, al dan niet met een hond die een keer WOEF doet.quote:
Wij wel, maar die doet het nietquote:
Sterkte ermee, en condoleancesquote:Op zondag 16 maart 2025 22:06 schreef Sarabi het volgende:
Ow Luckynare dingen
Ideaal zou natuurlijk zijn wanneer camera's een actie triggeren als iets aan het gebeuren is, en niet achteraf. Dan is het vaak zoiets van gelukkig hebben we de beelden nog.quote:Op zondag 16 maart 2025 21:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ze hebben anders hier in Arnhem de drie brandstichters nav camerabeelden snel gevonden
Kooihouding van legkippenwaar men het hier over heeft is verboden in de EU afaik. Maar goed, ik koop Bioeieren, dan weet ik dat ze buiten kunnen lopen,quote:
Het lijkt mij tijdens het NK. De rest van de (schaats) wereld zal niet zoveel interesse hebben in de huldiging van Nederlandse sporters tijdens een WK.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:vlindertje89, de Thialf schaatskalender van volgend seizoen lag vandaag in de mail.
Wij krijgen niet beredeneerd of afscheid en huldiging tijdens het een na laatste of het laatste weekend gaat zijn
Dan maar naar allebei!quote:Op maandag 17 maart 2025 18:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:vlindertje89, de Thialf schaatskalender van volgend seizoen lag vandaag in de mail.
Wij krijgen niet beredeneerd of afscheid en huldiging tijdens het een na laatste of het laatste weekend gaat zijn
Legbatterijen en ook verrijkte kooi zijn al erg lang verboden.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kooihouding van legkippenwaar men het hier over heeft is verboden in de EU afaik. Maar goed, ik koop Bioeieren, dan weet ik dat ze buiten kunnen lopen,
Scharreleieren zegt gewoon dat ze massaal in een stal staan.
Varkensvlees uit intensieve houding geeft zulk beroerd vlees, ik koop het niet. Ik neem buitenscharrel of biovarken.
Vind het erg opvallend dat in UK en D Bioproducten in iedere supermarkten ligt, in D is de Aldi zelfs heel groot in Bioproducten.
Qua legbatterijen ligt het er aan waar je je definitie legt, 'verrijkte kooi' mag nog wel, en de regels zijn in NL strenger dan soms elders in de eu. Daarnaast mag voor bewerkte & kant en klare producten (inclusief pakjes eiwitten en dooiers) ei van buiten de eu gebruikt worden uit batterijen.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kooihouding van legkippenwaar men het hier over heeft is verboden in de EU afaik. Maar goed, ik koop Bioeieren, dan weet ik dat ze buiten kunnen lopen,
Scharreleieren zegt gewoon dat ze massaal in een stal staan.
Varkensvlees uit intensieve houding geeft zulk beroerd vlees, ik koop het niet. Ik neem buitenscharrel of biovarken.
Vind het erg opvallend dat in UK en D Bioproducten in iedere supermarkten ligt, in D is de Aldi zelfs heel groot in Bioproducten.
In Frankrijk ook.quote:Op maandag 17 maart 2025 19:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vlees hier in ES kwalitatief stukken beter.
quote:Op maandag 17 maart 2025 19:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vlees hier in ES kwalitatief stukken beter.
Ik denk dat ik winquote:
Kiwi's!quote:Op maandag 17 maart 2025 20:28 schreef sigme het volgende:
Vandaag gaan we naar een groot natuurreservaat: www.visitzealandia.com
De weersvoorspelling is nogal nattig, dus regenjasje en paraplu mee.
In het reservaat heerst als het goed is de situatie zoals deze was in NZ vóór de komst van de Europese kolonisatoren: zonder roofdieren.
Ik zag al foto’s van 11 dollar voor 12.quote:Op maandag 17 maart 2025 21:56 schreef derLudolf het volgende:
We hadden het over eieren. Trump loopt nu overal de schooien om eieren, een dozijn eieren kost inmiddels $8 in Yankeestan.
Dacht dat ze daar wel de meest geweldige leghennen ter wereld zouden hebben
Wat was het afgelopen zomer, 15 usd voor één little gem?quote:Op maandag 17 maart 2025 22:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zag al foto’s van 11 dollar voor 12.
Toen ik vanochtend vertrok van de boten werd er net keukenvoorraad geleverd. Liepen 3 mannen met enorme dozen met eieren. We bedachten dat ze er in Amerika waarschijnlijk net zoveel moesten betalen voor 1 zo’n doos als wij in Nederland voor de 3 samen.
quote:
Valt volgens mij erg mee. Als ik door de pampa´s naar Buenos Aires rijd zie ik toch voornamelijk koeien in de graslanden kuieren.quote:
Er was eerder een eiertekort en idiote prijzen.quote:Op maandag 17 maart 2025 21:56 schreef derLudolf het volgende:
We hadden het over eieren. Trump loopt nu overal de schooien om eieren, een dozijn eieren kost inmiddels $8 in Yankeestan.
quote:Op maandag 17 maart 2025 20:28 schreef sigme het volgende:
Vandaag gaan we naar een groot natuurreservaat: www.visitzealandia.com
De weersvoorspelling is nogal nattig, dus regenjasje en paraplu mee.
In het reservaat heerst als het goed is de situatie zoals deze was in NZ vóór de komst van de Europese kolonisatoren: zonder roofdieren.
is alweer bijna de helft gezakt in prijsquote:Op maandag 17 maart 2025 21:56 schreef derLudolf het volgende:
*ei in de grond stopt*quote:
Ik las onlangs dat eggplant de Amerikaanse naam is dat je dus ook gewoon aubergine kunt zeggenquote:
Ja maar dan is de grap weg.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik las onlangs dat eggplant de Amerikaanse naam is dat je dus ook gewoon aubergine kunt zeggen
Oh dat is een 'feest' zo'n uitvaart.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:18 schreef MadMaster het volgende:
Zo meteen een 3 uur lange uitvaart van een Surinaamse collega die vorige week is overleden.
Ik ben benieuwd wat er gedurende die 3 uur allemaal op het programma staat…
Ik wil nog steeds een keer die leverworst proberen. Kan ze alleen nergens vinden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 07:50 schreef derLudolf het volgende:
Kesbeke verkoopt of verkocht ze in het zuur
Ik ken de uitbundige Surinaamse verjaardag- en bruiloftsfeesten, maar een Surinaamse uitvaart heb ik nog niet meegemaakt. Haar familie was wel nauw verbonden aan de Keti Koti-beweging, dus ik verwacht wel wat authentieke Surinaamse gebruiken…quote:
Op de mobiel hoorde ik 'm wel. Al stond het wel eerst op "geen geluid". Op laptop kreeg ik 'm ook niet aan het fluiten.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Dit! En ik hoor de vogel niet. Niet op laptop en niet op mobiel
Dat klinkt interessant. Ik lees graag een verslagjequote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:18 schreef MadMaster het volgende:
Zo meteen een 3 uur lange uitvaart van een Surinaamse collega die vorige week is overleden.
Ik ben benieuwd wat er gedurende die 3 uur allemaal op het programma staat…
Hier ook. Net als Poes Hansje trouwens. Die playbackt ook regelmatigquote:
Dat doet Elin ook regelmatig. Alleen (helaas) niet 's morgens om 6 uur. Dan is de boodschap luid en duidelijk, HONGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt interessant. Ik lees graag een verslagjeHad je een goede relatie met de collega?
[..]
Hier ook. Net als Poes Hansje trouwens. Die playbackt ook regelmatig
Pff da's prijzig. Hoe lang zou hij er mee kunnen doen?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb voor zo’n 200 euro dieetvoer besteld. Nu wachten tot het moment dat kater het niet meer eet
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Net als Poes Hansje trouwens. Die playbackt ook regelmatig
In dat kader is het absurd dat kinderen niet altijd voor waterpokken gevaccineerd worden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Over veel geld gesproken. Net een afspraak gemaakt voor een intakegesprek voor een gordelroos vaccinatie. Kleine 600 euro kost dat geintje. Maar ooit een keer gehad, heel licht, maar mijn hemel wat een pijn. 3 weken lang nauwelijks geslapen.
Denk niet dat in mijn tijd er een vaccinatie voor was. Weet vrijwel zeker dat ik het gehad heb, maar helaas niet meer na te vragen ;-)quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In dat kader is het absurd dat kinderen niet altijd voor waterpokken gevaccineerd worden.
En je kan er ook -als het als gordelroos terug komt- permanent letsel aan overhouden of aan doodgaan.
Als je gordelroos hebt gehad, dan heb je waterpokken gehad :-)quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Denk niet dat in mijn tijd er een vaccinatie voor was. Weet vrijwel zeker dat ik het gehad heb, maar helaas niet meer na te vragen ;-)
En "men" praat er wel over om het te gaan vergoeden voor boven de 60 maar ik wil er liever niet op wachten, zo snel zijn ze hier niet in de politiek.
Dus ik heb een bestemming voor mijn vakantiegeld
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:13 schreef AnneX het volgende:
Over vliegschaamte:Uit dat artikel:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat gaat ongetwijfeld op voor korte vluchten binnen Europa, maar zeker niet voor intercontinentale vluchten. Vóór corona kon je nog een ticket Amsterdam - Buenos Aires voor ¤ 900 of soms zelfs nog minder boeken. Vandaag de dag lukt het je niet om onder de ¤1500 iets te vinden bij KLeM. Mij maak je niet wijs dat ze niet veel meer verdienen per passagierquote:Volgens Iata, de International Aviation and Transport Association, was de gemiddelde winst in 2023 twee euro per passagier. En ondertussen blijven tickets spotgoedkoop want er is een moordende concurrentie.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:13 schreef AnneX het volgende:
Nare verhalen gelezen over gordelroos. Dat ik waterpokken heb gehad is zeker.
Die jeukende blazen herinner ik mij wel.
Wat een geld zeg! voor een vaccinatie. Is één afdoende.
Over vliegschaamte:Het zijn 2 vaccinaties en deze prijs is voor samen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Ik heb ongeveer 35 jaar in meer en mindere mate met mijn collega samengewerkt. Ze was mijn back-up in het verleden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt interessant. Ik lees graag een verslagjeHad je een goede relatie met de collega?
Ik weet niet of je het filmpje hebt gezien, maar ik heb wel gezegd dat ze het bij mijn uitvaart iets rustiger aan mogen doen met die kist…quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:48 schreef Blues het volgende:
Geweldig zeg![]()
Wat een saaiige bedoening dan he, bij ons NL-ers over het algemeen.
Wat een feest kan men maken van het beleven en ervaren van verdriet.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:04 schreef MadMaster het volgende:
Via onderstaande link nog een korte impressie van de muziek- en dansceremonie…
https://imgur.com/a/v7UhvkZ.mp4
Ditquote:
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ditheel mooi om te zien
Hier zitten we nog steeds in de regelmodus, ik wist niet dat er zo veel op je af kwam.Bedenk dat je het sowieso niet fout kan doen, wat jullie beslissing ook wordt…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ditheel mooi om te zien
Hier zitten we nog steeds in de regelmodus, ik wist niet dat er zo veel op je af kwam.T klinkt onaardig maar wanneer jullie niet weten wat ze wilde had ze er blijkbaar geen hele sterke mening over. Dus alles wat je doet is goed. En waren er geen liedjes die ze vroeger graag zong samen met je moeder?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Wat een bijzondere klankenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:00 schreef sigme het volgende:
Voor wie de fluiters niet hoorde, misschien wil het via de link wel? Het is wel demoeite waard(vind ik).
https://i.imgur.com/SuT0YtI.mp4
Of misschien
https://imgur.com/a/EGaeeuZ
Ook met het waterpokkenvaccin kun je nog waterpokken krijgen. En ook met het waterpokkenvaccin kun je nog gordelroos krijgen. De kans lijkt inderdaad wel kleiner - bij een grote studie naar gordelroos bij kinderen in US ging het om 170 vs 38 per 100.000 in kinderen boven de 2 per jaar zonder / met vaccin. Getallen voor gordelroos in volwassenheid na vaccinatie als kind zijn nog niet bekend, want de eerste groep kinderen daar die gevaccineerd is, is nu in de 20. Bron: https://www.scientificame(...)es-risk-in-children/quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als je gordelroos hebt gehad, dan heb je waterpokken gehad :-)
Maar ook nu wordt er in nederland nog steeds niet gevaccineerd tegen waterpokken (en daarmee indirect dus niet tegen gordelroos bij volwassenen).
Euh neen. MnX heeft nog een taak: de schuur 9 x 5 moet leeg.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Ha, nou heel nuttig dan toch dat je het had opgeslagen @:AnneX!![]()
Gaat snel met huis! Is de overdracht ook al snel?
De veel kleinere kans op waterpokken (en daarmee dus een nóg veel kleinere kans op gordelroos) lijkt mij een prima reden om juist jonge kinderen te vaccineren. minder hersenschade, blindheid, en hartfalen op late leeftijd is meer beter dacht ik zoquote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:30 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ook met het waterpokkenvaccin kun je nog waterpokken krijgen. En ook met het waterpokkenvaccin kun je nog gordelroos krijgen. De kans lijkt inderdaad wel kleiner - bij een grote studie naar gordelroos bij kinderen in US ging het om 170 vs 38 per 100.000 in kinderen boven de 2 per jaar zonder / met vaccin. Getallen voor gordelroos in volwassenheid na vaccinatie als kind zijn nog niet bekend, want de eerste groep kinderen daar die gevaccineerd is, is nu in de 20. Bron: https://www.scientificame(...)es-risk-in-children/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn zusje![]()
Is vandaag 50 geworden![]()
Maar ja ligt lastig in de familie dus ik zit eigenlijk een beetje tussen drama en drama heen en weer geslingerd te worden en dat is totaal niet nodig. Dus ja. Ik heb toch een beetje een kutdag.M.a.w. kan je niet gaan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja we zouden eigenlijk weer eens moeten afspreken jaquote:
Doen, je hebt maar één zusje. Weet natuurlijk niet wat er speelt en dat hoeft ook niet, maar het lijkt erop dat je haar mist.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja we zouden eigenlijk weer eens moeten afspreken ja
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja ik spreek haar wel via FB en zoquote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Doen, je hebt maar één zusje. Weet natuurlijk niet wat er speelt en dat hoeft ook niet, maar het lijkt erop dat je haar mist.
Nog meer reden om eens af te spreken. Contact komt in ieder geval niet plots wanneer je elkaar wel spreektquote:Op dinsdag 18 maart 2025 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja ik spreek haar wel via FB en zo
Maar ja, ik heb niet veel mensen. Eigenlijk vrijwel niemand.
Ga met haar lunchen voor haar 50e.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is wat ik ook probeer te doen. Ik bekijk het gewoon per taak/afspraak en denk zo mijn mogelijk aan de volgende of aan de hoeveelheid. Het is nu even strak gepland maar wel allemaal goed mogelijk omdat er weinig dingen zijn die kunnen uitlopen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:59 schreef Blues het volgende:
Druk wij maken ons niet druk, wel veel te doen als je er zin in hebt, en prima
Het is een stel van verder weg.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |