In dat kader is het absurd dat kinderen niet altijd voor waterpokken gevaccineerd worden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Over veel geld gesproken. Net een afspraak gemaakt voor een intakegesprek voor een gordelroos vaccinatie. Kleine 600 euro kost dat geintje. Maar ooit een keer gehad, heel licht, maar mijn hemel wat een pijn. 3 weken lang nauwelijks geslapen.
Denk niet dat in mijn tijd er een vaccinatie voor was. Weet vrijwel zeker dat ik het gehad heb, maar helaas niet meer na te vragen ;-)quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In dat kader is het absurd dat kinderen niet altijd voor waterpokken gevaccineerd worden.
En je kan er ook -als het als gordelroos terug komt- permanent letsel aan overhouden of aan doodgaan.
Als je gordelroos hebt gehad, dan heb je waterpokken gehad :-)quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Denk niet dat in mijn tijd er een vaccinatie voor was. Weet vrijwel zeker dat ik het gehad heb, maar helaas niet meer na te vragen ;-)
En "men" praat er wel over om het te gaan vergoeden voor boven de 60 maar ik wil er liever niet op wachten, zo snel zijn ze hier niet in de politiek.
Dus ik heb een bestemming voor mijn vakantiegeld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:13 schreef AnneX het volgende:
Over vliegschaamte:Uit dat artikel:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat gaat ongetwijfeld op voor korte vluchten binnen Europa, maar zeker niet voor intercontinentale vluchten. Vóór corona kon je nog een ticket Amsterdam - Buenos Aires voor ¤ 900 of soms zelfs nog minder boeken. Vandaag de dag lukt het je niet om onder de ¤1500 iets te vinden bij KLeM. Mij maak je niet wijs dat ze niet veel meer verdienen per passagierquote:Volgens Iata, de International Aviation and Transport Association, was de gemiddelde winst in 2023 twee euro per passagier. En ondertussen blijven tickets spotgoedkoop want er is een moordende concurrentie.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:13 schreef AnneX het volgende:
Nare verhalen gelezen over gordelroos. Dat ik waterpokken heb gehad is zeker.
Die jeukende blazen herinner ik mij wel.
Wat een geld zeg! voor een vaccinatie. Is één afdoende.
Over vliegschaamte:Het zijn 2 vaccinaties en deze prijs is voor samen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Ik heb ongeveer 35 jaar in meer en mindere mate met mijn collega samengewerkt. Ze was mijn back-up in het verleden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt interessant. Ik lees graag een verslagjeHad je een goede relatie met de collega?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet of je het filmpje hebt gezien, maar ik heb wel gezegd dat ze het bij mijn uitvaart iets rustiger aan mogen doen met die kist…quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:48 schreef Blues het volgende:
Geweldig zeg![]()
Wat een saaiige bedoening dan he, bij ons NL-ers over het algemeen.
Wat een feest kan men maken van het beleven en ervaren van verdriet.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:04 schreef MadMaster het volgende:
Via onderstaande link nog een korte impressie van de muziek- en dansceremonie…
https://imgur.com/a/v7UhvkZ.mp4
Ditquote:
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ditheel mooi om te zien
Hier zitten we nog steeds in de regelmodus, ik wist niet dat er zo veel op je af kwam.Bedenk dat je het sowieso niet fout kan doen, wat jullie beslissing ook wordt…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ditheel mooi om te zien
Hier zitten we nog steeds in de regelmodus, ik wist niet dat er zo veel op je af kwam.T klinkt onaardig maar wanneer jullie niet weten wat ze wilde had ze er blijkbaar geen hele sterke mening over. Dus alles wat je doet is goed. En waren er geen liedjes die ze vroeger graag zong samen met je moeder?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Wat een bijzondere klankenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:00 schreef sigme het volgende:
Voor wie de fluiters niet hoorde, misschien wil het via de link wel? Het is wel demoeite waard(vind ik).
https://i.imgur.com/SuT0YtI.mp4
Of misschien
https://imgur.com/a/EGaeeuZ
Ook met het waterpokkenvaccin kun je nog waterpokken krijgen. En ook met het waterpokkenvaccin kun je nog gordelroos krijgen. De kans lijkt inderdaad wel kleiner - bij een grote studie naar gordelroos bij kinderen in US ging het om 170 vs 38 per 100.000 in kinderen boven de 2 per jaar zonder / met vaccin. Getallen voor gordelroos in volwassenheid na vaccinatie als kind zijn nog niet bekend, want de eerste groep kinderen daar die gevaccineerd is, is nu in de 20. Bron: https://www.scientificame(...)es-risk-in-children/quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als je gordelroos hebt gehad, dan heb je waterpokken gehad :-)
Maar ook nu wordt er in nederland nog steeds niet gevaccineerd tegen waterpokken (en daarmee indirect dus niet tegen gordelroos bij volwassenen).
Euh neen. MnX heeft nog een taak: de schuur 9 x 5 moet leeg.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Ha, nou heel nuttig dan toch dat je het had opgeslagen @:AnneX!![]()
Gaat snel met huis! Is de overdracht ook al snel?
De veel kleinere kans op waterpokken (en daarmee dus een nóg veel kleinere kans op gordelroos) lijkt mij een prima reden om juist jonge kinderen te vaccineren. minder hersenschade, blindheid, en hartfalen op late leeftijd is meer beter dacht ik zoquote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:30 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ook met het waterpokkenvaccin kun je nog waterpokken krijgen. En ook met het waterpokkenvaccin kun je nog gordelroos krijgen. De kans lijkt inderdaad wel kleiner - bij een grote studie naar gordelroos bij kinderen in US ging het om 170 vs 38 per 100.000 in kinderen boven de 2 per jaar zonder / met vaccin. Getallen voor gordelroos in volwassenheid na vaccinatie als kind zijn nog niet bekend, want de eerste groep kinderen daar die gevaccineerd is, is nu in de 20. Bron: https://www.scientificame(...)es-risk-in-children/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn zusje![]()
Is vandaag 50 geworden![]()
Maar ja ligt lastig in de familie dus ik zit eigenlijk een beetje tussen drama en drama heen en weer geslingerd te worden en dat is totaal niet nodig. Dus ja. Ik heb toch een beetje een kutdag.M.a.w. kan je niet gaan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja we zouden eigenlijk weer eens moeten afspreken jaquote:
Doen, je hebt maar één zusje. Weet natuurlijk niet wat er speelt en dat hoeft ook niet, maar het lijkt erop dat je haar mist.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja we zouden eigenlijk weer eens moeten afspreken ja
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja ik spreek haar wel via FB en zoquote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Doen, je hebt maar één zusje. Weet natuurlijk niet wat er speelt en dat hoeft ook niet, maar het lijkt erop dat je haar mist.
Nog meer reden om eens af te spreken. Contact komt in ieder geval niet plots wanneer je elkaar wel spreektquote:Op dinsdag 18 maart 2025 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja ik spreek haar wel via FB en zo
Maar ja, ik heb niet veel mensen. Eigenlijk vrijwel niemand.
Ga met haar lunchen voor haar 50e.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is wat ik ook probeer te doen. Ik bekijk het gewoon per taak/afspraak en denk zo mijn mogelijk aan de volgende of aan de hoeveelheid. Het is nu even strak gepland maar wel allemaal goed mogelijk omdat er weinig dingen zijn die kunnen uitlopen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:59 schreef Blues het volgende:
Druk wij maken ons niet druk, wel veel te doen als je er zin in hebt, en prima
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |