SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je bent een waardeloze agent.
quote:Op maandag 10 maart 2025 19:29 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Poland declares interest in French nuclear deterrent – or even developing its own
https://notesfrompoland.c(...)-developing-its-own/Dat zullen wel meer landen gaan doen. Dat Frankrijk het arsenaal gaat uitbreiden is ook te verwachten Het VK zal ook iets moeten, want die hebben zich echt iets te afhankelijk gemaakt van de VS.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poland Stronk
[ afbeelding ]I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
En antwoord van de senator daarop:quote:Op maandag 10 maart 2025 19:41 schreef Momo het volgende:
X is een soort van down vandaag, dan maar zo.
[ afbeelding ]
Elon heeft het niet zo op deze oud astronaut en oud marinier die Oekraine steunt.
quote:The senator fired back: "Traitor? Elon, if you don’t understand that defending freedom is a core principle of what makes America great and keeps us safe, maybe you should leave it to those who do."
https://www.dr.dk/nyheder(...)-tropper-til-ukrainequote:Denmark is ready to send peacekeeping troops to Ukraine, says FM Rasmussen & Defense Minister Poulsen after a Foreign Policy Committee meeting.
En nu wachten op het bericht dat Rusland hun gaat waarschuwenquote:Op maandag 10 maart 2025 20:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
https://www.dr.dk/nyheder(...)-tropper-til-ukraine
Ok, jij gelijk.quote:Op maandag 10 maart 2025 19:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is gelul. Steun intrekken is hetzelfde als de tegenstander actief helpen.
Ze gaan geen LEGO meer kopenquote:Op maandag 10 maart 2025 20:06 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
En nu wachten op het bericht dat Rusland hun gaat waarschuwen
Dank u.quote:Op maandag 10 maart 2025 19:41 schreef Momo het volgende:
X is een soort van down vandaag, dan maar zo.
[ afbeelding ]
Elon heeft het niet zo op deze oud astronaut en oud marinier die Oekraine steunt.
Hòquote:Op maandag 10 maart 2025 20:04 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
En antwoord van de senator daarop:
[..]
Ban, die zitquote:Op maandag 10 maart 2025 16:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik vind het top dat jij altijd aandacht vraagt voor de feiten, bewijs, en argumenten.
Ook als Trump of Musk weer eens een leugen de ether in gooien dan ben jij altijd de eerste hier die dit onpartijdig en objectief aan de kaak stelt, topper!
Doet me denken aan dit filmpje.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je bent een waardeloze agent.
quote:Op maandag 10 maart 2025 20:04 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
En antwoord van de senator daarop:
[..]
Atoombommen zijn niet zo moeilijk, die kunnen wij ook heel snel maken. Het zijn de lange-afstands raketten die lastig zijn.quote:Op maandag 10 maart 2025 20:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat zullen wel meer landen gaan doen. Dat Frankrijk het arsenaal gaat uitbreiden is ook te verwachten Het VK zal ook iets moeten, want die hebben zich echt iets te afhankelijk gemaakt van de VS.
Op zich geen probleem om die bij Frankrijk aan te schaffen, die passen dan ook prima op de nieuwe onderzeeërs. Oekraïne kan ook prima raketten bouwen. Opties genoeg in Europa. Ik denk alleen dat Nederland niet per se ICBMs nodig heeft, gewoon bommen kan ook voldoende zijn.quote:Op maandag 10 maart 2025 20:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Atoombommen zijn niet zo moeilijk, die kunnen wij ook heel snel maken. Het zijn de lange-afstands raketten die lastig zijn.
https://x.com/SenMarkKelly/status/1899155561171558505quote:Op maandag 10 maart 2025 20:14 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Kan je een screenshot maken met het antwoord van Kelly erbij?
Maar mijn god, is dit echt wat Musk gezegd heeft? Het wordt met de dag gênanter..
Bommen zijn alleen leuk als je van neergeschoten bommenwerpers houd. En je kunt er geen MAD mee doen: de lanceertijd is te lang. Maar er zijn inderdaad wel opties binnen de EU.quote:Op maandag 10 maart 2025 20:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Op zich geen probleem om die bij Frankrijk aan te schaffen, die passen dan ook prima op de nieuwe onderzeeërs. Oekraïne kan ook prima raketten bouwen. Opties genoeg in Europa. Ik denk alleen dat Nederland niet per se ICBMs nodig heeft, gewoon bommen kan ook voldoende zijn.
We hebben nu de mogelijkheid de B61 te krijgen. Da's een free-fall bom. Je zou zeggen dat die prima vervangen kan worden door een andere bom, we zetten ze toch hooguit in als tactische nuke.quote:Op maandag 10 maart 2025 20:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Bommen zijn alleen leuk als je van neergeschoten bommenwerpers houd. En je kunt er geen MAD mee doen: de lanceertijd is te lang. Maar er zijn inderdaad wel opties binnen de EU.
Omdat hij een vies nazistisch zwijn is. Met een verkeerde mening.quote:Op maandag 10 maart 2025 20:35 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Hoezo omdat hij de 'verkeerde' mening heeft?
Nou, dat valt nog te bezien. Maar het probleem met bommen is, dat je boven het doel moet vliegen. En om daar te komen, moet je langs een heleboel luchtafweerraketten. En omdat je ver moet vliegen, heeft de vijand ook meer dan genoeg tijd om onderscheppingsjagers op te laten stijgen.quote:Op maandag 10 maart 2025 20:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
We hebben nu de mogelijkheid de B61 te krijgen. Da's een free-fall bom. Je zou zeggen dat die prima vervangen kan worden door een andere bom, we zetten ze toch hooguit in als tactische nuke.
Dat hoeft niet per se, een bom kun je ook een eindje laten zweven. Maar die B61's zijn bedoeld om divisies in één klap uit te schakelen als die in Nederland door de linies zijn gebroken. Niet om mee naar Moskou te vliegen.quote:Op maandag 10 maart 2025 20:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nou, dat valt nog te bezien. Maar het probleem met bommen is, dat je boven het doel moet vliegen. En om daar te komen, moet je langs een heleboel luchtafweerraketten. En omdat je ver moet vliegen, heeft de vijand ook meer dan genoeg tijd om onderscheppingsjagers op te laten stijgen.
Frankrijk heeft nog wel wat koraalrifjes in de stille oceaan die we mogen gebruiken. Als we hun ontwerp krijgen hoeven we niet al te veel te testen.quote:Op maandag 10 maart 2025 20:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
Weet je wat trouwens het allermoeilijkste is met kernwapens? Testen.
- Team Trump is de onderhandelingen begonnen door te zeggen dat er geen NAVO-lidmaatschap voor Oekraïne komt en dat Oekraïne grondgebied moet opgeven.quote:Op maandag 10 maart 2025 18:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Kun je dan even uitleggen hoe Trump Rusland helpt momenteel?
Ik al een paar weken geleden, en ik baal dat we op Fok! geen bluesky kunnen embedden en dus steeds op Twitter terugkomen door links van anderen. Daar kunnen we de commentaren niet lezen zonder ons opnieuw aan te melden. Met een omweg zoeken of de twitteraar ook een bluesky-account heeft. Waarom heeft Fok! Twitter nog niet naar de hel verwezen?quote:Op maandag 10 maart 2025 20:55 schreef HiZ het volgende:
Ik heb toevallig vandaag mijn x account gedeactiveerd en X verwijderd.
Lijkt me inderdaad een kleine moeite om BlueSky toe te voegen zodat berichten gelijk leesbaar zijn.quote:Op maandag 10 maart 2025 21:14 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik al een paar weken geleden, en ik baal dat we op Fok! geen bluesky kunnen embedden en dus steeds op Twitter terugkomen door links van anderen. Daar kunnen we de commentaren niet lezen zonder ons opnieuw aan te melden. Met een omweg zoeken of de twitteraar ook een bluesky-account heeft. Waarom heeft Fok! Twitter nog niet naar de hel verwezen?
Ik snap de druk van Trump op Zelenskyy om de Russen rust te gunnen wel.quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3ljzhzw6rec2k
Russian forces have halted their advance in Donetsk, and the Ukrainian Armed Forces have started to reclaim small pieces of territory, reports The New York Times. After over 15 months of offensive, the Russian army is exhausted and Ukraine is retaking momentum.
https://www.nytimes.com/2(...)tern-front-line.html
Omdat wanneer je een bericht van BSky hier post het links-georienteerd is. Post je hetzelfde bericht van het X account van die user is dat niet zo. Dan is het neutraal of rechts-georienteerd of zoiets. Weet ik veel, iets in die trant geloof ik. Maar vraag het aan Danny, die heeft daar een obsessie mee, dus hij kan vast beter uitleggen waar precies de verschillen zitten.quote:Op maandag 10 maart 2025 21:14 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik al een paar weken geleden, en ik baal dat we op Fok! geen bluesky kunnen embedden en dus steeds op Twitter terugkomen door links van anderen. Daar kunnen we de commentaren niet lezen zonder ons opnieuw aan te melden. Met een omweg zoeken of de twitteraar ook een bluesky-account heeft. Waarom heeft Fok! Twitter nog niet naar de hel verwezen?
De concessie die Rusland moet doen is wat precies? Oekraïne laten bestaan?quote:🇺🇸 U.S. Secretary of State Marco Rubio says Ukraine must cede territory in any peace deal with Russia.
Rubio: "There’s no military solution... Ukraine must be ready to make difficult concessions, just as Russia must."
https://www.nytimes.com/2(...)-ukraine-russia.html
Beetje overdreven van NY Times, alleen rond Toretsk is er wat getouwtrek en in het zuiden van Pokrovsk. Maar dit zijn geen hele grote veranderingen. In Kursk trekken de Russen vrij hard op de laatste paar dagen.quote:Op maandag 10 maart 2025 21:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik snap de druk van Trump op Zelenskyy om de Russen rust te gunnen wel.
Daar praten ze verdomd weinig over tot nu toe inderdaad.quote:Op maandag 10 maart 2025 21:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
De concessie die Rusland moet doen is wat precies? Oekraïne laten bestaan?
Leuke buit.quote:Pilots of the 5th Separate Assault Brigade, after losing drone in the gray zone, decided to go on a raid to retrieve it.
As a result, they returned with two captured Russians, an enemy "Kapushon" electronic warfare system, three enemy Mavic drones, and four enemy FPV drones.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lk2axku45k2v
Het leest alleen wat ongeloofwaardigquote:
Team Trump heeft Moskou eindelijk aan tafel gekregen en heeft wat geroepen over NAVO lidmaatschap omdat dat een heet hangijzer is.quote:Op maandag 10 maart 2025 21:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
- Team Trump is de onderhandelingen begonnen door te zeggen dat er geen NAVO-lidmaatschap voor Oekraïne komt en dat Oekraïne grondgebied moet opgeven.
- Team Trump is vredesonderhandelingen gestart met Rusland, zonder Oekraïne.
- Zelensky is vernederd in het witte huis.
- Oekraïne moet een grondstoffendeal tekenen, waar niets concreets tegenover staat.
- De Amerikaanse wapensteun en inlichtingen aan Oekraïne zijn stopgezet.
Ondertussen is Rusland geen strobreed in de weg gelegd.
Wil je het nog duidelijker hebben?
Ja natuurlijk zo werkt dat hier hé, zo ook bijvoorbeeld maanden lang hier de berichten van de pro russen voorbij zien komen met hele analyse filmpjes van "onafhankelijke" mede pro russen over bijvoorbeeld Chasiv Yar een stad op zo'n 20 kilometer van Bakhmut die eind mei in 2023 in russische handen viel.quote:Op maandag 10 maart 2025 21:26 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Beetje overdreven van NY Times, alleen rond Toretsk is er wat getouwtrek en in het zuiden van Pokrovsk. Maar dit zijn geen hele grote veranderingen. In Kursk trekken de Russen vrij hard op de laatste paar dagen.
quote:Op maandag 10 maart 2025 21:44 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
https://x.com/atrupar/status/1899197307083456894
Getouwtrek rond Toretsk en zuiden van Pokrovosk is niet zo bijzonder ja? Chasiv Yar is een stuk belangrijker door de ligging, daarom dat de Oekraïners dit met man en macht verdedigen en de Russen er niet doorheen komen.quote:Op maandag 10 maart 2025 21:41 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ja natuurlijk zo werkt dat hier hé, zo ook bijvoorbeeld maanden lang hier de berichten van de pro russen voorbij zien komen met hele analyse filmpjes van "onafhankelijke" mede pro russen over bijvoorbeeld Chasiv Yar een stad op zo'n 20 kilometer van Bakhmut die eind mei in 2023 in russische handen viel.
~20 kilometer in bijna 2 jaar, van strategisch belang voor de russen. En afstand nog minder dan van Amsterdam naar Hilversum. Waar Oekraïne de afgelopen dagen ook meters terug pakt.
Maar dan is het ineens allemaal niet meer relevant, tot dat de russen morgen 1 meter terug pakken in die gebieden.. dan is het weer groot nieuws met 20 nieuwe analyses
Maar ik begrijp wel waarom die types de discussie verschuiven naar successen op het slagveld. Want het is ethisch gezien allemaal niet te verantwoorden.
Ik wou dit al eerder typen, kon je wel zien aankomen, wie het nou werkelijk heeft gedaan blijft denk ik een vraagteken. Ik zag Anonymous en soort pro Palestina groep het ook al claimen, en deze groep claimt het te hebben gedaan.quote:Op maandag 10 maart 2025 21:44 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
De enige die doelpalen verplaatst ben jij.quote:Op maandag 10 maart 2025 21:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Team Trump heeft Moskou eindelijk aan tafel gekregen en heeft wat geroepen over NAVO lidmaatschap omdat dat een heet hangijzer is.
Zelensky heeft de diplomatieke antenne van een baksteen, en begrijpt niet dat men niet in de hand moet bijten die je te vreten geeft.
Een aantal maanden geleden was de huidige stand van zaken nog een pyrrusoverwinning voor Rusland. NAVO gegroeid, Kiev niet veroverd, economie kapot en 800.000 doden en gewonden. En nu wordt Rusland "niks in de weg gelegd" Waar zijn die doelpalen ineens??
Mijn indruk is dat Danny in de PVV/FvD hoek zit en daarom weinig positiefs in BlueSky ziet.quote:Op maandag 10 maart 2025 21:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat wanneer je een bericht van BSky hier post het links-georienteerd is. Post je hetzelfde bericht van het X account van die user is dat niet zo. Dan is het neutraal of rechts-georienteerd of zoiets. Weet ik veel, iets in die trant geloof ik. Maar vraag het aan Danny, die heeft daar een obsessie mee, dus hij kan vast beter uitleggen waar precies de verschillen zitten.
Oekraïne heeft wel belangrijkere doelen om hun capaciteit aan te verspelen.quote:
"IP adressen afkomstig uit Oekraïne".quote:Op maandag 10 maart 2025 21:44 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Het steeds benoemen van een andere zienswijze als propaganda doet je hele argumentatie teniet.quote:Op maandag 10 maart 2025 21:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De enige die doelpalen verplaatst ben jij.
De vraag was hoe Trump Rusland helpt. Hij noemt een aantal punten van hulp.
Hoe en wat iemand van die hulp vindt is een andere vraag. En dit was precies wat ik eerder aangaf, want al deze punten waren al eerder genoemd in de afgelopen topics. Jullie zijn helemaal niet geïnteresseerd in de antwoorden maar gebruiken het alleen maar om weer andere propaganda te slijten. Zoals die van 'de doelpalen' nu. Vandaar mijn eerdere disclaimer dat posts propaganda bevat.
Zijn de argumenten op?quote:Op maandag 10 maart 2025 21:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het steeds benoemen van een andere zienswijze als propaganda doet je hele argumentatie teniet.
Oekraïne heeft het huidige grondgebied behouden dankzij de VS. Heeft een pro-westerse koers dankzij de VS, vechten met Amerikaanse wapentuig en ga zo maar door.quote:Op maandag 10 maart 2025 21:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De enige die doelpalen verplaatst ben jij.
De vraag was hoe Trump Rusland helpt. Hij noemt een aantal punten van hulp.
Hoe en wat iemand van die hulp vindt is een andere vraag. En dit was precies wat ik eerder aangaf, want al deze punten waren al eerder genoemd in de afgelopen topics. Jullie zijn helemaal niet geïnteresseerd in de antwoorden maar gebruiken het alleen maar om weer andere propaganda te slijten. Zoals die van 'de doelpalen' nu. Vandaar mijn eerdere disclaimer dat posts propaganda bevat.
Tot Trump. En dat was het punt.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oekraïne heeft het huidige grondgebied behouden dankzij de VS. Heeft een pro-westerse koers dankzij de VS, vechten met Amerikaanse wapentuig en ga zo maar door.
Is dat actief tegenwerken?quote:Op maandag 10 maart 2025 20:30 schreef Perrin het volgende:
Trump laat de delen van militair vliegveld Rzeszow afbreken die voor hulp aan Oekraïne gebruikt werden.
Misschien kunnen de familieleden van de slachtoffers die zijn omgekomen doordat Trump de early warning heeft uitgezet een bedankje naar het witte huis sturen. Voor het helpen en vooral niet tegenwerken van Oekraïne. Dat zullen ze vast wel inzien toch?quote:Op maandag 10 maart 2025 22:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er is maar 1 partij wat flink is geholpen hier. Dat Trump die oorlog wil beëindigen is ook het helpen van Oekraïne.
Oh ja vergeet hem vooral niet te bedanken...quote:Op maandag 10 maart 2025 22:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Misschien kunnen de familieleden van de slachtoffers die zijn omgekomen doordat Trump de early warning heeft uitgezet een bedankje naar het witte huis sturen. Voor het helpen en vooral niet tegenwerken van Oekraïne. Dat zullen ze vast wel inzien toch?
Door de Democraten. Trump heeft alleen maar schade voor Oekraïne veroorzaakt, met uitzondering die batch aan Javalins die onder Trump paar jaar terug aan UA verkocht is.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oekraïne heeft het huidige grondgebied behouden dankzij de VS. Heeft een pro-westerse koers dankzij de VS, vechten met Amerikaanse wapentuig en ga zo maar door.
Er is maar 1 partij wat flink is geholpen hier. Dat Trump die oorlog wil beëindigen is ook het helpen van Oekraïne.
In maart 2017 was ik op bezoek bij vrienden in Florida. En die zeiden maak je niet zo druk zoveel kwaad kan hij niet doen hij zal tegengewerkt worden en zal milder worden. Vervolgens miljoenen extra doden door zijn belachelijke covid beleid en toen ook al afbraak in de geloofwaardigheid van de VS door zijn gedweep met dictators. Deze periode is het dagelijks het ene absurde na het andere je krijgt het gewoon niet meer verzonnen tenzij je jezelf de vraag stelt:quote:Op maandag 10 maart 2025 22:18 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Door de Democraten. Trump heeft alleen maar schade voor Oekraïne veroorzaakt, met uitzondering die batch aan Javalins die onder Trump paar jaar terug aan UA verkocht is.
De reden dat de USA zich met oorlog zijn gaan bemoeien is dat als Hitler Rusland had gepakt hij onbeperkt toegang had gehad tot grondstoffen en dus onverslaanbaar zou zijn.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het is een beetje alsof de VS in de zomer van 1942 zegt. Dit duurt al 3 jaar en gaat nergens heen wij trekken ons terug, de nazi's mogen Europa hebben en de jappen Azie.
En we hebben onderhandeld met de snor en hij zegt dat we jullie grondstoffen mogen exploiteren dus stop met oorlogshitsen en demoniseren van de nazi's.
Volgens mij mis jij Pearl Harbour en the arsenal of democracy.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:25 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De reden dat de USA zich met oorlog zijn gaan bemoeien is dat als Hitler Rusland had gepakt hij onbeperkt toegang had gehad tot grondstoffen en dus onverslaanbaar zou zijn.
Ook de USA zou dan de sjaak zijn.
Klopt ja, dat hebben ze laten gebeuren als legitieme reden om zich in de oorlog te mengen.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Volgens mij mis jij Pearl Harbour en the arsenal of democracy.
Trump heeft, net als bij de Taliban, totaal debiel gehandeld. Zijn 'America First'-beleid is een simplistische isolatiepolitiek die de complexe realiteit van internationale betrekkingen negeert. Hij doet alsof isolatie alle problemen oplost, maar dat is simpelweg niet zo. Bovendien is een vergelijking met 1942 ook simplistisch, omdat de historische context en omstandigheden toen totaal anders waren. De huidige wereld vraagt om een genuanceerde aanpak waarbij nuance en internationale samenwerking essentieel zijn.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het is een beetje alsof de VS in de zomer van 1942 zegt. Dit duurt al 3 jaar en gaat nergens heen wij trekken ons terug, de nazi's mogen Europa hebben en de jappen Azie.
En we hebben onderhandeld met de snor en hij zegt dat we jullie grondstoffen mogen exploiteren dus stop met oorlogshitsen en demoniseren van de nazi's.
Trump's tariefbeleid veroorzaakt economische chaos. De aandelenmarkten kelderen, 'Trumpcession' dreigt, en vooral zijn eigen kiezers lijden onder hogere prijzen en banenverlies. Economen waarschuwen voor een recessie door deze ondoordachte maatregelen. Jij denkt dat "de deal" dan Oekraïne gaat helpen? Kijk naar Afghanistan. Die man heeft geen idee wat hij aan het doen is.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Duh. Maar dat slaat helemaal nergens op. Er zitten net zo goed conservatieve lui. Het is alleen niet heel makkelijk om de boel te beïnvloeden zoals bij X.quote:Op maandag 10 maart 2025 21:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mijn indruk is dat Danny in de PVV/FvD hoek zit en daarom weinig positiefs in BlueSky ziet.
Veel mensen zijn van twitter naar BS gevlucht, en er zitten (verhoudingsgewijs) inderdaad meer linkse/progressieve mensen.
Nope, Roosevelt wilde wel oorlog met Duitsland. Met Japan was niet de bedoeling. Duitsland verklaarde de oorlog trouwens aan de VS.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt ja, dat hebben ze laten gebeuren als legitieme reden om zich in de oorlog te mengen.
Tesla staat nu op -44% sinds begin van het jaar... Snap wel dat Musk wat chaggie isquote:Op maandag 10 maart 2025 22:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Trump's tariefbeleid veroorzaakt economische chaos. De aandelenmarkten kelderen, 'Trumpcession' dreigt, en vooral zijn eigen kiezers lijden onder hogere prijzen en banenverlies. Economen waarschuwen voor een recessie door deze ondoordachte maatregelen. Jij denkt dat "de deal" dan Oekraïne gaat helpen? Kijk naar Afghanistan. Die man heeft geen idee wat hij aan het doen is.
Gelukkig had ik alleen speelgeld in crypto, maar die kelderen nog veel harder.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Tesla staat nu op -44% sinds begin van het jaar... Snap wel dat Musk wat chaggie is
Japan en Duitsland waren verbonden he.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nope, Roosevelt wilde wel oorlog met Duitsland. Met Japan was niet de bedoeling. Duitsland verklaarde de oorlog trouwens aan de VS.
quote:De asmogendheden, ook wel de as genoemd, vormden voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog een alliantie, waarvan de kern bestond uit het Duitse Rijk, het Koninkrijk Italië en het Japanse Keizerrijk. Van deze mogendheden ging het initiatief van de oorlog uit
Dat was een verdedigingspact.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Japan en Duitsland waren verbonden he.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Asmogendheden
[..]
Het zou mij niet verbazen als de maga top hier dik aan het binnenlopen is. En straks weer instappen als alles laag staat. Toezicht hierop is ieder geval al weggehaald door ze, he wat vervelend.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:48 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Gelukkig had ik alleen speelgeld in crypto, maar die kelderen nog veel harder.
Japan had zijn eigen problemen met Rusland, het waren de Amerikanen of Rusland.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Japan en Duitsland waren verbonden he.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Asmogendheden
[..]
Toch weer een pakket maatregelen waar Poetin niet blij mee zal zijn.quote:Sanctions are on the way 🦅🦅🦅
Map from DroneBomber! 👀
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lk2i5rse422h
Wat Trump in Amerika doet moet hij zelf weten. Wat er inboezemt achtertuin moeten wij weten maar ook daar hebben we ons weer door Ome Amerika laten leiden.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In maart 2017 was ik op bezoek bij vrienden in Florida. En die zeiden maak je niet zo druk zoveel kwaad kan hij niet doen hij zal tegengewerkt worden en zal milder worden. Vervolgens miljoenen extra doden door zijn belachelijke covid beleid en toen ook al afbraak in de geloofwaardigheid van de VS door zijn gedweep met dictators. Deze periode is het dagelijks het ene absurde na het andere je krijgt het gewoon niet meer verzonnen tenzij je jezelf de vraag stelt:
Wat zou poetin doen?
Want het helpt de VS geen zier. Dat is nog het ergste van dit alles. En dan heb je hier nog steeds mensen die zeggen wacht het nu af het is een tactiek om te onderhandelen. Dit terwijl we in de eerste 4 jaar al gezien hebbend at het dat niet was en die gast alles letterlijk meent.
Ik neem het onze leiders trouwens wel kwalijk dat ze toen dat momentum niet genomen hebben om onafhankelijker te worden. De tekenen en het beleid was er toen al. Maar het was nog niet gortig genoeg en alleen de bezuinigingen op defensie zijn stopgezet er werd niets meer gedaan om de legers te verbeteren.
het was toch echt Japan die de USA ging aanvallenquote:Op maandag 10 maart 2025 22:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Japan had zijn eigen problemen met Rusland, het waren de Amerikanen of Rusland.
Bij sommige leden van de MAGA-beweging verwacht ik wel dat het bewust is. Van onze POTUS denk ik het niet en denk ik echt dat hij incapabel is. Die man is echt een beetje in zichzelf gaan geloven en dat is ook niet gek eigenlijk aangezien hij voor 20% van dat land een soort God op aarde is.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen als de maga top hier dik aan het binnenlopen is. En straks weer instappen als alles laag staat. Toezicht hierop is ieder geval al weggehaald door ze, he wat vervelend.
Nee, het was daadwerkelijk bedoeld om elkaar te steunen in geval van oorlog. Maar dat is off-topicquote:
De beurzen hebben 1,7 biljoen dollar aan waarde verloren. Wat kostte de hulp aan Oekraïne ook alweer?quote:Op maandag 10 maart 2025 22:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Tesla staat nu op -44% sinds begin van het jaar... Snap wel dat Musk wat chaggie is
Ja eens, gezamelijke vijanden.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Japan had zijn eigen problemen met Rusland, het waren de Amerikanen of Rusland.
Letterlijk in de wikipediatekst:quote:Op maandag 10 maart 2025 22:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee, het was daadwerkelijk bedoeld om elkaar te steunen in geval van oorlog. Maar dat is off-topic
https://nl.wikipedia.org/wiki/Driemogendhedenpact
quote:In de tekst van het verdrag beloofden de leden elkaar wederzijdse bijstand (i.c. een oorlogsverklaring) in het geval dat een van de leden zou worden aangevallen
David Sacks zou hier weleens een leuke klapper mee kunnen hebben gemaakt.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen als de maga top hier dik aan het binnenlopen is. En straks weer instappen als alles laag staat. Toezicht hierop is ieder geval al weggehaald door ze, he wat vervelend.
iets verderopquote:
In de originele tekst is het inderdaad zo opgeschreven in het geval een partij wordt aangevallen. Maar blijkbaar was de interpretatie op dat moment niet dat het een puur defensief pact was.quote:Toen de Japanners in december 1941 met hun aanval op Pearl Harbor een oorlog tegen de Verenigde Staten begonnen, waren Duitsland en Italië dan ook gehouden om ook de oorlog te verklaren. Hiermee kwam het volledige Amerikaanse productie-apparaat ter beschikking van de geallieerden.
Vergelijk het met de waarde van voor November en dan is er nog steeds een plus.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ach, zonder de aanval op Pearl Harbor had de VS natuurlijk nooit de moeite genomen om zich bij de Tweede Wereldoorlog aan te sluiten. Ze hadden immers al genoeg te doen met het sturen van wapens en hulp naar Groot-Brittannië en de Sovjetunie, terwijl ze zogenaamd neutraal bleven. En vergeet niet dat Duitsland op 11 december 1941 de oorlog aan de VS verklaarde; blijkbaar vonden ze het nodig om de VS uit te dagen terwijl ze al genoeg vijanden hadden. Dus ja, die aanval op Pearl Harbor was echt de enige reden dat de VS zich uiteindelijk bij het conflict voegden.quote:
Dat klopt niet. Het was defensief. Logisch ook: Anders kun je heel makkelijk een ander land in een oorlog betrekken, zeker als dat land aan de andere kant van de wereld ligt. Alleen het Molotov-Ribbentrop pact schiet me als zoiets te binnen.quote:
De sancties van de USA richting Japan vlak daarvoor kan gezien worden als meer dan een speldenprik voor oorlog. Japan kon strategisch bijna niet anders om de vloot aan te vallen om een vrije doortocht te hebben naar de rest van de Oceaan. "Toevallig" dat niet de hele vloot daar stond.quote:Op maandag 10 maart 2025 23:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Het was defensief. Logisch ook: Anders kun je heel makkelijk een ander land in een oorlog betrekken, zeker als dat land aan de andere kant van de wereld ligt. Alleen het Molotov-Ribbentrop pact schiet me als zoiets te binnen.
Ouch. Dit gaat Trump niet waarderen. Natuurlijk, hij wil de VS terugtrekken uit NAVO. Of dreigt daarmee om iets voor elkaar te krijgen. Dus dan is het de bedoeling dat wij in Europa gaan smeken. Niet dat we onze schouders ophalen en 'doe het nou niet joh, maar doe je het wel: Tabee! Saluut en de kost! Los ballos!' gaan roepen.quote:🇺🇸❌ The United States was not invited to the NATO summit on Ukraine in 🇫🇷Paris on March 11, - AP
The meeting will discuss the creation of an international security force for Ukraine. The French and British plan for Ukraine will be presented during the first part of the talks.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lk2fosspf22f
Dit is diplomatiek erg dom natuurlijk. Wacht nou even totdat wij een alternatief hebben op Starlink en andere commando-structuren...quote:Op maandag 10 maart 2025 23:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ouch. Dit gaat Trump niet waarderen. Natuurlijk, hij wil de VS terugtrekken uit NAVO. Of dreigt daarmee om iets voor elkaar te krijgen. Dus dan is het de bedoeling dat wij in Europa gaan smeken. Niet dat we onze schouders ophalen en 'doe het nou niet joh, maar doe je het wel: Tabee! Saluut en de kost! Los ballos!' gaan roepen.
Wacht nou maar af. Wij gaan 'smeken' op den duur.quote:Op maandag 10 maart 2025 23:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ouch. Dit gaat Trump niet waarderen. Natuurlijk, hij wil de VS terugtrekken uit NAVO. Of dreigt daarmee om iets voor elkaar te krijgen. Dus dan is het de bedoeling dat wij in Europa gaan smeken. Niet dat we onze schouders ophalen en 'doe het nou niet joh, maar doe je het wel: Tabee! Saluut en de kost! Los ballos!' gaan roepen.
Ik geloof er bovendien helemaal niets van, juist een service als twitter dat wereldwijd elke dag door vele miljoenen bezocht word en dan zou nu een groep die site plat kunnen leggen?quote:Op maandag 10 maart 2025 21:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
"IP adressen afkomstig uit Oekraïne".
Dikke kans dat rusland erachter zit om Oekraïne in een kwaad daglicht te zetten.
1: Alternatief starlink hebben we al.quote:Op maandag 10 maart 2025 23:14 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dit is diplomatiek erg dom natuurlijk. Wacht nou even totdat wij een alternatief hebben op Starlink en andere commando-structuren...
US suspends offensive cyber operations against Russia, senior US official saysquote:Op maandag 10 maart 2025 23:17 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik geloof er bovendien helemaal niets van, juist een service als twitter dat wereldwijd elke dag door vele miljoenen bezocht word en dan zou nu een groep die site plat kunnen leggen?
En Ik denk dat die afweging wel is gemaakt. Het risico dat Trump van alles doorgeeft aan de Russen is aanwezig. De VS boeide het niet dat hij topgeheime documenten op zijn plee had liggen, maar dat wil niet zeggen dat andere landen dan nog het risico willen nemen info met de VS te delen.quote:Op maandag 10 maart 2025 23:14 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dit is diplomatiek erg dom natuurlijk. Wacht nou even totdat wij een alternatief hebben op Starlink en andere commando-structuren...
Punt 1 klopt nietquote:Op maandag 10 maart 2025 23:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Alternatief starlink hebben we al.
2: Commando structuren zijn een uitdaging inderdaad.
Zelf had ik gehoopt dat het nog wat langer aan kon modderen zo dat er iets van een achtervang kon worden geregeld.quote:Op maandag 10 maart 2025 23:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
En Ik denk dat die afweging wel is gemaakt. Het risico dat Trump van alles doorgeeft aan de Russen is aanwezig. De VS boeide het niet dat hij topgeheime documenten op zijn plee had liggen, maar dat wil niet zeggen dat andere landen dan nog het risico willen nemen info met de VS te delen.
Voor starlink zijn er alternatieven. Misschien moeten er wat extra satellieten naar boven, maar soit. Moet dan maar. Wat moeten we anders? In een chantabele positie blijven zitten? Dat lijkt me echt een ontzettend stom idee.
Het risico lijkt me gewoon te groot met de VS aan de kant van Rusland. En vooral: de schade die Trump/Musk kunnen aanrichten kan daarna niet ongedaan worden gemaakt. Dus dan moeten we voor onszelf kiezen.quote:Op maandag 10 maart 2025 23:25 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Zelf had ik gehoopt dat het nog wat langer aan kon modderen zo dat er iets van een achtervang kon worden geregeld.
Betrouwbaarheid is ook een puntje van aandacht. En daar ontbreekt het bij Starlink misschien aan.quote:Op maandag 10 maart 2025 23:30 schreef Tjacka het volgende:
[..]
OneWebb staat nog lang niet op het niveau van Starlink
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |