het was toch echt Japan die de USA ging aanvallenquote:Op maandag 10 maart 2025 22:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Japan had zijn eigen problemen met Rusland, het waren de Amerikanen of Rusland.
Bij sommige leden van de MAGA-beweging verwacht ik wel dat het bewust is. Van onze POTUS denk ik het niet en denk ik echt dat hij incapabel is. Die man is echt een beetje in zichzelf gaan geloven en dat is ook niet gek eigenlijk aangezien hij voor 20% van dat land een soort God op aarde is.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen als de maga top hier dik aan het binnenlopen is. En straks weer instappen als alles laag staat. Toezicht hierop is ieder geval al weggehaald door ze, he wat vervelend.
Nee, het was daadwerkelijk bedoeld om elkaar te steunen in geval van oorlog. Maar dat is off-topicquote:
De beurzen hebben 1,7 biljoen dollar aan waarde verloren. Wat kostte de hulp aan Oekraïne ook alweer?quote:Op maandag 10 maart 2025 22:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Tesla staat nu op -44% sinds begin van het jaar... Snap wel dat Musk wat chaggie is
Ja eens, gezamelijke vijanden.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Japan had zijn eigen problemen met Rusland, het waren de Amerikanen of Rusland.
Letterlijk in de wikipediatekst:quote:Op maandag 10 maart 2025 22:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee, het was daadwerkelijk bedoeld om elkaar te steunen in geval van oorlog. Maar dat is off-topic
https://nl.wikipedia.org/wiki/Driemogendhedenpact
quote:In de tekst van het verdrag beloofden de leden elkaar wederzijdse bijstand (i.c. een oorlogsverklaring) in het geval dat een van de leden zou worden aangevallen
David Sacks zou hier weleens een leuke klapper mee kunnen hebben gemaakt.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen als de maga top hier dik aan het binnenlopen is. En straks weer instappen als alles laag staat. Toezicht hierop is ieder geval al weggehaald door ze, he wat vervelend.
iets verderopquote:
In de originele tekst is het inderdaad zo opgeschreven in het geval een partij wordt aangevallen. Maar blijkbaar was de interpretatie op dat moment niet dat het een puur defensief pact was.quote:Toen de Japanners in december 1941 met hun aanval op Pearl Harbor een oorlog tegen de Verenigde Staten begonnen, waren Duitsland en Italië dan ook gehouden om ook de oorlog te verklaren. Hiermee kwam het volledige Amerikaanse productie-apparaat ter beschikking van de geallieerden.
Vergelijk het met de waarde van voor November en dan is er nog steeds een plus.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Tesla staat nu op -44% sinds begin van het jaar... Snap wel dat Musk wat chaggie is
Ach, zonder de aanval op Pearl Harbor had de VS natuurlijk nooit de moeite genomen om zich bij de Tweede Wereldoorlog aan te sluiten. Ze hadden immers al genoeg te doen met het sturen van wapens en hulp naar Groot-Brittannië en de Sovjetunie, terwijl ze zogenaamd neutraal bleven. En vergeet niet dat Duitsland op 11 december 1941 de oorlog aan de VS verklaarde; blijkbaar vonden ze het nodig om de VS uit te dagen terwijl ze al genoeg vijanden hadden. Dus ja, die aanval op Pearl Harbor was echt de enige reden dat de VS zich uiteindelijk bij het conflict voegden.quote:
Dat klopt niet. Het was defensief. Logisch ook: Anders kun je heel makkelijk een ander land in een oorlog betrekken, zeker als dat land aan de andere kant van de wereld ligt. Alleen het Molotov-Ribbentrop pact schiet me als zoiets te binnen.quote:
De sancties van de USA richting Japan vlak daarvoor kan gezien worden als meer dan een speldenprik voor oorlog. Japan kon strategisch bijna niet anders om de vloot aan te vallen om een vrije doortocht te hebben naar de rest van de Oceaan. "Toevallig" dat niet de hele vloot daar stond.quote:Op maandag 10 maart 2025 23:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Het was defensief. Logisch ook: Anders kun je heel makkelijk een ander land in een oorlog betrekken, zeker als dat land aan de andere kant van de wereld ligt. Alleen het Molotov-Ribbentrop pact schiet me als zoiets te binnen.
Ouch. Dit gaat Trump niet waarderen. Natuurlijk, hij wil de VS terugtrekken uit NAVO. Of dreigt daarmee om iets voor elkaar te krijgen. Dus dan is het de bedoeling dat wij in Europa gaan smeken. Niet dat we onze schouders ophalen en 'doe het nou niet joh, maar doe je het wel: Tabee! Saluut en de kost! Los ballos!' gaan roepen.quote:🇺🇸❌ The United States was not invited to the NATO summit on Ukraine in 🇫🇷Paris on March 11, - AP
The meeting will discuss the creation of an international security force for Ukraine. The French and British plan for Ukraine will be presented during the first part of the talks.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lk2fosspf22f
Dit is diplomatiek erg dom natuurlijk. Wacht nou even totdat wij een alternatief hebben op Starlink en andere commando-structuren...quote:Op maandag 10 maart 2025 23:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ouch. Dit gaat Trump niet waarderen. Natuurlijk, hij wil de VS terugtrekken uit NAVO. Of dreigt daarmee om iets voor elkaar te krijgen. Dus dan is het de bedoeling dat wij in Europa gaan smeken. Niet dat we onze schouders ophalen en 'doe het nou niet joh, maar doe je het wel: Tabee! Saluut en de kost! Los ballos!' gaan roepen.
Wacht nou maar af. Wij gaan 'smeken' op den duur.quote:Op maandag 10 maart 2025 23:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ouch. Dit gaat Trump niet waarderen. Natuurlijk, hij wil de VS terugtrekken uit NAVO. Of dreigt daarmee om iets voor elkaar te krijgen. Dus dan is het de bedoeling dat wij in Europa gaan smeken. Niet dat we onze schouders ophalen en 'doe het nou niet joh, maar doe je het wel: Tabee! Saluut en de kost! Los ballos!' gaan roepen.
Ik geloof er bovendien helemaal niets van, juist een service als twitter dat wereldwijd elke dag door vele miljoenen bezocht word en dan zou nu een groep die site plat kunnen leggen?quote:Op maandag 10 maart 2025 21:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
"IP adressen afkomstig uit Oekraïne".
Dikke kans dat rusland erachter zit om Oekraïne in een kwaad daglicht te zetten.
1: Alternatief starlink hebben we al.quote:Op maandag 10 maart 2025 23:14 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dit is diplomatiek erg dom natuurlijk. Wacht nou even totdat wij een alternatief hebben op Starlink en andere commando-structuren...
US suspends offensive cyber operations against Russia, senior US official saysquote:Op maandag 10 maart 2025 23:17 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik geloof er bovendien helemaal niets van, juist een service als twitter dat wereldwijd elke dag door vele miljoenen bezocht word en dan zou nu een groep die site plat kunnen leggen?
En Ik denk dat die afweging wel is gemaakt. Het risico dat Trump van alles doorgeeft aan de Russen is aanwezig. De VS boeide het niet dat hij topgeheime documenten op zijn plee had liggen, maar dat wil niet zeggen dat andere landen dan nog het risico willen nemen info met de VS te delen.quote:Op maandag 10 maart 2025 23:14 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dit is diplomatiek erg dom natuurlijk. Wacht nou even totdat wij een alternatief hebben op Starlink en andere commando-structuren...
Punt 1 klopt nietquote:Op maandag 10 maart 2025 23:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Alternatief starlink hebben we al.
2: Commando structuren zijn een uitdaging inderdaad.
Zelf had ik gehoopt dat het nog wat langer aan kon modderen zo dat er iets van een achtervang kon worden geregeld.quote:Op maandag 10 maart 2025 23:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
En Ik denk dat die afweging wel is gemaakt. Het risico dat Trump van alles doorgeeft aan de Russen is aanwezig. De VS boeide het niet dat hij topgeheime documenten op zijn plee had liggen, maar dat wil niet zeggen dat andere landen dan nog het risico willen nemen info met de VS te delen.
Voor starlink zijn er alternatieven. Misschien moeten er wat extra satellieten naar boven, maar soit. Moet dan maar. Wat moeten we anders? In een chantabele positie blijven zitten? Dat lijkt me echt een ontzettend stom idee.
Het risico lijkt me gewoon te groot met de VS aan de kant van Rusland. En vooral: de schade die Trump/Musk kunnen aanrichten kan daarna niet ongedaan worden gemaakt. Dus dan moeten we voor onszelf kiezen.quote:Op maandag 10 maart 2025 23:25 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Zelf had ik gehoopt dat het nog wat langer aan kon modderen zo dat er iets van een achtervang kon worden geregeld.
Betrouwbaarheid is ook een puntje van aandacht. En daar ontbreekt het bij Starlink misschien aan.quote:Op maandag 10 maart 2025 23:30 schreef Tjacka het volgende:
[..]
OneWebb staat nog lang niet op het niveau van Starlink
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |