abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216909383
quote:
2s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die aversie wordt zorgvuldig gecultiveerd zo lijkt het. Op het hebben van echt persoonlijke standpunten heb ik de maga-cultisten nog nooit kunnen betrappen eigenlijk, die praten vooral na wat ze wordt opgedragen.
Typische populisten, ondertussen stijgen de prijzen van eieren door. _O-
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_216909401
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:14 schreef Breekfast het volgende:
Misschien maar beter dat Trump het duidelijk uitspreekt als hij de NAVO wil verlaten, dan weet Europa tenminste echt dat het menens is en gaat er hopelijk echt iets gebeuren.

Nu zie je in Europa toch nog de halfslachtige houding waarin we alsnog hopen dat Amerika ons blijft beschermen, en dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen.
Hier sluit ik mij bij aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 16:20:03 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216909410
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:17 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Is het verkiezingstijd? Nee? Dan boeit het niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216909435
quote:
14s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Hier sluit ik mij bij aan.
Ja dat lijkt me te prefereren boven een Trump die de ene dag dit zegt, de volgende dag het tegenovergestelde, en de dag erna ontkent dat hij die dingen uberhaupt gezegd heeft.

Duidelijkheid.
pi_216909457
quote:
Misschien maar beter dat Trump het duidelijk uitspreekt als hij de NAVO wil verlaten, dan weet Europa tenminste echt dat het menens is en gaat er hopelijk echt iets gebeuren.

Nu zie je in Europa toch nog de halfslachtige houding waarin we alsnog hopen dat Amerika ons blijft beschermen, en dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen.
Dit ja, en maar ouwehoeren, doe eens iets....
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  maandag 3 maart 2025 @ 16:26:29 #7
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216909486
quote:

Het is sowieso de vraag wat men gaat doen als er iets zou gebeuren. Als Rusland iets bij Letland zou proberen, acht ik de kans klein dat pakweg Turkije, Itali, Spanje of het VK meteen in actie komen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216909518
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Bolton claimt dat Trump die wens ook meermaals uitte tijdens zijn eerste termijn.

Trump lijkt de omstandigheden voor een vertrek te creeren. Hegseth en Vance namen Europa en de NAVO al de maat, daarna kozen de Amerikanen meermaals opzichtig de kant van de Russen, onder meer bij de VN. De ruzie met Zelensky, die weer leidde tot een NAVO-meeting zonder de VS.

Binnen MAGA groeit de aversie tegen Europa en de NAVO. Trump kan straks met een gerust hart de NAVO verlaten, zonder dat zijn achterban begint te morren.
Het de maat nemen van Europa en de Navo was helemaal niet onterecht en misschien kan men beter eens gaan luisteren.

Bij de VN heeft de VS zich onthouden van stemmen om het vredesproces niet te verstoren. Gewoon slim.

Laten we wel zijn, zoals Europa zich momenteel opstelt is het ook bepaald niet gericht op het behouden van de Navo.

Maar goed, we shall see. Het zou prima tot een breuk kunnen komen natuurlijk. Al is het maar omdat Europa op dit moment een te grote broek aan wil trekken.
pi_216909537
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:17 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Trump heeft aangegeven dat zijn beleid daar in eerste instantie voor gaat zorgen. Dus het is niet alsof dat uit de lucht komt vallen.

De meesten zullen het wel niet gehoord hebben.
  maandag 3 maart 2025 @ 16:32:18 #10
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216909560
quote:
14s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is sowieso de vraag wat men gaat doen als er iets zou gebeuren. Als Rusland iets bij Letland zou proberen, acht ik de kans klein dat pakweg Turkije, Itali, Spanje of het VK meteen in actie komen.
Tja ik weet het ook niet, maar als dat zou gebeuren is het meteen ook het einde van de Navo.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_216909562
quote:
14s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Artikel 5 is sowieso een wankele. Ik denk inderdaad ook niet dat de VS onder Biden echt vol in oorlog was gegaan met Rusland om zoiets.

Ook Biden ging door met Amerika first. Minder lomp, dat wel.
pi_216909564
Oekrane is geslaagd tot een patstelling te vechten. Oekrane produceert 50% van de wapens die ze gebruiken.

Wij als Europa (+GB en Canada) kunnen deze oorlog winnen.

We moeten meer wapens produceren en leveren aan Oekrane. We hebben nog geen enkele soldaat geleverd. We hebben nog heel veel kaarten die we nog niet gespeeld hebben.
pi_216909581
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:32 schreef polderturk het volgende:
Oekrane is geslaagd tot een patstelling te vechten. Oekrane produceert 50% van de wapens die ze gebruiken.

Wij als Europa (+GB en Canada) kunnen deze oorlog winnen.

We moeten meer wapens produceren en leveren aan Oekrane. We hebben nog geen enkele soldaat geleverd. We hebben nog heel veel kaarten die we nog niet gespeeld hebben.
Ok, dan gaan we soldaten leveren. En gaat Rusland over tot mobilisatie. Dan hebben we het probleem vertienvoudigd. Klasse...

Ik zie geen enkele politieke wil om dat te doen.
  maandag 3 maart 2025 @ 16:35:40 #14
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216909596
Als je in Rusland woont, of daar ergens, oke. En als je een Texaan op een ranch bent, vooruit. Dat er Nederlanders voor de republikeinen zijn, snap ik nog. Maar dat er hier serieus mensen voor Poetin en Trump zijn.. Echt ongelooflijk. Bizar. Van de pot gerukt. En bovenal ook heel verdrietig
  maandag 3 maart 2025 @ 16:38:03 #15
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_216909612
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:35 schreef Parafernalia het volgende:
Als je in Rusland woont, of daar ergens, oke. En als je een Texaan op een ranch bent, vooruit. Dat er Nederlanders voor de republikeinen zijn, snap ik nog. Maar dat er hier serieus mensen voor Poetin en Trump zijn.. Echt ongelooflijk. Bizar. Van de pot gerukt. En ook heel verdrietig
Collaborateurs zijn van alle tijden helaas en dat zie je in dit topic terug, uiteindelijk trekken ze altijd aan het kortste eind, ook dat leert de geschiedenis.
pi_216909708
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het de maat nemen van Europa en de Navo was helemaal niet onterecht en misschien kan men beter eens gaan luisteren.

Bij de VN heeft de VS zich onthouden van stemmen om het vredesproces niet te verstoren. Gewoon slim.

Laten we wel zijn, zoals Europa zich momenteel opstelt is het ook bepaald niet gericht op het behouden van de Navo.

Maar goed, we shall see. Het zou prima tot een breuk kunnen komen natuurlijk. Al is het maar omdat Europa op dit moment een te grote broek aan wil trekken.
Nee, de VS onthield zich niet van stemming, maar koos de daadwerkelijk de kant van de Russen. Dat deden de Amerikanen samen met het immer gezellige Noord-Korea en Eritrea. Opvallend genoeg onthielden China en Iran - normaliter bondgenoten van Rusland - zich wel van stemming.

twitter

US sides with Russia in UN resolutions on Ukraine

En daar komt bij dat Trump Zelensky een dictator noemde en suggereerde dat Oekrane de oorlog is begonnen, zonder ook maar n kritisch te woord te uiten richting Poetin en Rusland.
pi_216909748
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, de VS onthield zich niet van stemming, maar koos de daadwerkelijk de kant van de Russen. Dat deden de Amerikanen samen het immer gezellige Noord-Korea en Eritrea. Opvallend genoeg onthielden China en Iran - normaliter bondgenoten van Rusland - zich wel van stemming.

[ x ]

En daar komt bij dat Trump Zelensky een dictator noemde en suggereerde dat Oekrane de oorlog is begonnen, zonder ook maar n kritisch te woord te uiten richting Poetin en Rusland.
En de VS is bezig met het opheffen van sancties tegen Rusland.

Allemaal natuurlijk om vredesbesprekingen mogelijk te maken...
  maandag 3 maart 2025 @ 16:51:32 #18
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216909768
quote:

[..]
Nee, de VS onthield zich niet van stemming, maar koos de daadwerkelijk de kant van de Russen. Dat deden de Amerikanen samen met het immer gezellige Noord-Korea en Eritrea. Opvallend genoeg onthielden China en Iran - normaliter bondgenoten van Rusland - zich wel van stemming.

[ x ]

Hee een onweerlegbaar feit! Hier wordt waarschijnlijk niet op ingegaan!
pi_216909780
quote:

[..]
Nee, de VS onthield zich niet van stemming, maar koos de daadwerkelijk de kant van de Russen. Dat deden de Amerikanen samen het immer gezellige Noord-Korea en Eritrea. Opvallend genoeg onthielden China en Iran - normaliter bondgenoten van Rusland - zich wel van stemming.

[ x ]

Dat suggereerde hij niet, dat zei hij expliciet.
Overigens zonder motivatie of bewijs.
Zoals eigenlijk alles wat hij zegt, met als kers op de taart natuurlijk de gestolen 2020 verkiezingen.
350 miljard aan UA "gegeven", whatever, wat eerst 500 miljard was trouwens. Gewoon omdat hij dat zegt. De waarheid is maar een fractie van dat, waarschijnlijk.

Letterlijk zeggen dat hij de kanker wegsnijdt van de Biden administration. Biden een seniele idioot noemen. Enz enz. Zelfs op een officiele presidentiele bezoek scheldt hij Biden uit.

Maargoed, van mij mag het. Maar het is wel hypocriet om respect (meer onderwerping eigenlijk) te verwachten van je gasten.
pi_216909783
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ok, dan gaan we soldaten leveren. En gaat Rusland over tot mobilisatie. Dan hebben we het probleem vertienvoudigd. Klasse...

Jij ziet kennelijk graag een Oekraense capitulatie maar daarmee stel je die russische mobilisatie slechts een paar jaar uit, en dan heb je te maken met een nog sterker russisch leger.
  maandag 3 maart 2025 @ 16:53:51 #21
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_216909803
Misschien al eerder genoemd hier, maar nog 1x kan geen kwaad: een (vermoed ik) goede docu-serie over Zelensky woensdag om 21:05 uur op VRT Canvas (deel 1). Zodat jullie een ng beter gefundeerde mening kunnen geven hier! :Y

quote:
De driedelige serie The Zelensky Story vertelt het verhaal van een land onder belegering en biedt, aan de hand van interviews met Zelensky's inner circle, archiefmateriaal en het persoonlijke verhaal van Zelensky zelf, een uniek beeld van dit cruciale hoofdstuk in de wereldgeschiedenis.

The Zelensky story (documentaireserie) wordt uitgezonden op VRT Canvas en is te streamen op (o.a.) NLZIET en NPO Start (klik hier voor alle streamingdiensten).
https://www.tvgids.nl/informatief/the-zelensky-story
T ests dura y yo me veo cabrn en el espejo
pi_216909809
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:49 schreef Wantie het volgende:

[..]

En beschouwt Rusland niet langer als een cyberdreiging. Zelfs als je Rusland niet beschouwt als een acuut gevaar is het waanzin om jezelf niet te wapenen tegen toekomstige Russische cyberdreigingen.

quote:
Trump administration retreats in fight against Russian cyber threats

The Trump administration has publicly and privately signaled that it does not believe Russia represents a cyber threat against US national security or critical infrastructure, marking a radical departure from longstanding intelligence assessments.

The shift in policy could make the US vulnerable to hacking attacks by Russia, experts warned, and appeared to reflect the warming of relations between Donald Trump and Russia’s president, Vladimir Putin.

Two recent incidents indicate the US is no longer characterizing Russia as a cybersecurity threat.
Een verontrustende passage:

quote:
A recent memo at the Cybersecurity and Infrastructure Security Agency (Cisa) set out new priorities for the agency, which is part of the Department of Homeland Security and monitors cyber threats against US critical infrastructure. The new directive set out priorities that included China and protecting local systems. It did not mention Russia.

A person familiar with the matter who spoke to the Guardian on the condition of anonymity said analysts at the agency were verbally informed that they were not to follow or report on Russian threats, even though this had previously been a main focus for the agency.

The person said work that was being done on something “Russia-related” was in effect “nixed”.

“Russia and China are our biggest adversaries. With all the cuts being made to different agencies, a lot of cybersecurity personnel have been fired. Our systems are not going to be protected and our adversaries know this,” the person said.
pi_216909913
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
En beschouwt Rusland niet langer als een cyberdreiging. Zelfs als je Rusland niet beschouwt als een acuut gevaar is het waanzin om jezelf niet te wapenen tegen toekomstige Russische cyberdreigingen.
[..]
[..]

Wat absurd toch allemaal. Laat je deuren wagenwijd open want je denkt dat je buurman, waarvan de rest van de straat weet dat het een motoire inbreker is, eigenlijk een toffe vent is die geen kwaads in de zin heeft. De eigenaren van de woningen waar hij eerder heeft ingebroken hebben het vast zelf uitgelokt. Hebben de mensen die zeggen bestolen te zijn je eigenlijk bedankt omdat jij ook een inboedelverzekering had afgesloten? Niet voldoende, in ieder geval. Als je ooit in hun huis ingebroken ziet worden ga je zo dus beslist niet helpen.
pi_216909957
quote:

[..]

[ x ]

I stand corrected. Ik had ergens gelezen dat ze zich van stemming hadden onthouden. Maar goed, blijft staan dat het instrumenteel is aan het doel te komen tot vrede.

Het is ook niet alsof deze resolutie iets had veranderd.
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 17:05:44 #25
3928 Ulx
pi_216909966
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wie gaat Poetin bij mobilisatie in de (wapen)fabrieken laten werken?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216909984
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:52 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Jij ziet kennelijk graag een Oekraense capitulatie maar daarmee stel je die russische mobilisatie slechts een paar jaar uit, en dan heb je te maken met een nog sterker russisch leger.
Nee, ik zie graag geen derde wereldoorlog.

Ik vind wel dat Europa de legers snel op orde moet maken. Een wapenwedloop zie ik ook liever niet, maar dat is momenteel onontkoombaar.
pi_216909995
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
I stand corrected. Ik had ergens gelezen dat ze zich van stemming hadden onthouden. Maar goed, blijft staan dat het instrumenteel is aan het doel te komen tot vrede.

Het is ook niet alsof deze resolutie iets had veranderd.
Waarom is de kant van Rusland en Noord-Korea kiezen 'instrumenteel' om tot vrede te komen? Op welke manier brengt Zelensky een dictator noemen en claimen dat Oekrane de oorlog is begonnen vrede dichterbij?

Jij denkt dat als je Rusland op alle denkbare manieren tegemoet komt, er op magische wijze een duurzame vrede ontstaat?
pi_216909997
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:07 schreef VEM2012 het volgende:
Dus dan maar Poetin zijn zin geven en hopen dat hij zich aan de afspraken gaat houden?
pi_216910007
quote:

[..]
[..]
[..]

Dit is inderdaad niet verstandig, want Rusland is op dat punt kundig en natuurlijk een dreiging.
pi_216910011
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Trump heeft aangegeven dat zijn beleid daar in eerste instantie voor gaat zorgen. Dus het is niet alsof dat uit de lucht komt vallen.

De meesten zullen het wel niet gehoord hebben.
In de verkiezingen zei hij toch echt wat anders.
pi_216910017
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
Denk jij dat bij een mobilisatie iedereen opgetrommeld wordt? Een soort van alles of niets?
pi_216910031
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:52 schreef RotatoR het volgende:
Sterker dan ze nu zouden zijn, maar niet sterker dan Euroekrane tegen die tijd kan zijn.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 3 maart 2025 @ 17:11:44 #33
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_216910033
quote:

[..]

Ik vind wel dat Europa de legers snel op orde moet maken. Een wapenwedloop zie ik ook liever niet, maar dat is momenteel onontkoombaar.
En daarom buk je voor een agressor? Gelukkig had Churchill wel moreel besef.
pi_216910036
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Waarom is de kant van Rusland en Noord-Korea kiezen 'instrumenteel' om tot vrede te komen? Op welke manier brengt Zelensky een dictator noemen en claimen dat Oekrane de oorlog is begonnen vrede dichterbij?

Jij denkt dat als je Rusland op alle denkbare manieren tegemoet komt, er op magische wijze een duurzame vrede ontstaat?
Het zou mijn keuze niet zijn. Mij lijkt onthouden van stemming voldoende. Maar goed, wie weet werd het gedaan als handreiking om ergens toe te komen. Geen idee, ik ben niet bij de besprekingen.
pi_216910039
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:08 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dus dan maar Poetin zijn zin geven en hopen dat hij zich aan de afspraken gaat houden?
Nee, dat heb ik ook niet gezegd.
  maandag 3 maart 2025 @ 17:12:25 #36
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216910040
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 13:37 schreef HiZ het volgende:
Waarom heeft niemand het erover dat de 'deal' tussen Trump en Zelenski niet meer is dan een Memorandum of Understanding? Dus een soort van intentieverklaring?
Het is ook meer een test van wat iedereen verwacht , dat ie het zo terzijde schopt

Lavrov heeft al gezegd geen europese troepen in oekraine
, ook niet in moldavie en roemenie en ook niet in estland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216910050
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In de verkiezingen zei hij toch echt wat anders.
Nee, hij heeft dat weldegelijk vooraf aangegeven. Hij heeft natuurlijk veel vaker aangegeven dat de prijzen gingen dalen. Dus zie het meer als kleine lettertjes. Maar hij heeft het wel gezegd.
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 17:13:15 #38
3928 Ulx
pi_216910053
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Denk jij dat bij een mobilisatie iedereen opgetrommeld wordt? Een soort van alles of niets?
Nee, maar er is al een tekort aan arbeidskrachten in Rusland. En bij mobilisatie kijken ze niet eerst wie waar werkt. Dus je krijgt een hoop gedoe.
pi_216910055
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom was er vrede voor de oorlog?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_216910062
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:11 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ik buk helemaal niet. Dat maak jij ervan.
pi_216910071
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, maar er is al een tekort aan arbeidskrachten in Rusland. En bij mobilisatie kijken ze niet eerst wie waar werkt. Dus je krijgt een hoop gedoe.
Dat je een hoop gedoe krijgt is een feit. Het tekort aan arbeidskrachten valt wel mee, want ik weet toevallig van enkele figuren die lopen te zeiken geen werk te kunnen vinden en die wonen niet eens in een shithole.
pi_216910073
quote:

[..]

Wake-up call... zolang er geen regime en docetrine change in Rusland komt, is een WOIII een zeer serieuze werkelijkheid.

Je kan dus ook stellen dat het niet Zelenski is die een WOIII kan veroorzaken maar juist Trump en co zelf.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_216910079
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, hij heeft dat weldegelijk vooraf aangegeven. Hij heeft natuurlijk veel vaker aangegeven dat de prijzen gingen dalen. Dus zie het meer als kleine lettertjes. Maar hij heeft het wel gezegd.
Is goed maga.
https://edition.cnn.com/2(...)interview/index.html

When I win, I will immediately bring prices down, starting on day one,” Trump continued. “We will drill, baby, drill,” he said, referring to increasing domestic oil production. “That’s going to bring down prices of everything
pi_216910082
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:49 schreef Wantie het volgende:

[..]

Gaat allemaal wel ten koste van de EU en Trump wilt ook de EU om zeep helpen dus win-win voor hem
pi_216910095
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:15 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Wake-up call... zolang er geen regime en docetrine change in Rusland komt, is een WOIII een zeer serieuze werkelijkheid.

Je kan dus ook stellen dat het niet Zelenski is die een WOIII kan veroorzaken maar juist Trump en co zelf.
Ik heb volgens mij niet een keer Zelensky genoemd in dezen. Dus waar heb je het over?
pi_216910101
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:11 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Saillant detail is wel dat Churchill (of althans zijn onderminister) op advies van de Soviets het bombardement op Dresden voor zijn rekening nam :+
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 17:18:05 #47
3928 Ulx
pi_216910103
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:13 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waarom was er vrede voor de oorlog?
Voor 2014?
pi_216910111
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Is goed maga.
https://edition.cnn.com/2(...)interview/index.html

When I win, I will immediately bring prices down, starting on day one,” Trump continued. “We will drill, baby, drill,” he said, referring to increasing domestic oil production. “That’s going to bring down prices of everything
Je weet dat Trump zichzelf nog wel eens tegenspreekt, toch?

Bovendien heeft hij het hier expliciet over energie en dat daarmee (op termijn) alle prijzen gaan dalen.
pi_216910116
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Voor 2014?
Ja. Zeg maar al die jaren dat Oekrane niet was binnengevallen, of daarmee niet bedreigd werd.
pi_216910118
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb volgens mij niet een keer Zelensky genoemd in dezen. Dus waar heb je het over?
Die Zelensky was dan ook een toevoeging om te laten ze hoe dom het Trump naratief is.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_216910136
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Bovendien heeft hij het hier expliciet over energie en dat daarmee (op termijn) alle prijzen gaan dalen.
Als je heel goed leest, dan zie je dat hij het niet over de lange termijn heeft.
pi_216910154
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:19 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ja. Zeg maar al die jaren dat Oekrane niet was binnengevallen, of daarmee niet bedreigd werd.
Euh... waarom denk je dat Oekraense bevolking in 2014 zo liet merken geen zin te hebben in een Russische gezinde president (die overigens iets anders beloofd had..)?

Er was misschien wel vrede maar de invloed van Rusland was zeer negatief aanwezig daar.
  maandag 3 maart 2025 @ 17:25:05 #53
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216910178
Wellicht reeds gepost, en hoewel het begrijpelijk is dat hij opziet tegen deze Amerikaanse wens tot excuses om verder te kunnen onderhandelen, is het m.i. best jammer dat Zelensky geen excuses wenst te maken aan Trump.
Het is op dit moment van groot belang de weg vrij te maken tot herstel van een uitermate belangrijke verstandhouding tussen beide presidenten nu de tijd dringt

Een gulden samenwerking tussen Europa en de Amerikanen in NATO-verband zou m.i. in dezen alsnog veiligheidsgaranties kunnen opleveren voor Oekrane n Europa zelf.
Tenminste dan wanneer de veelbesproken deal over grondstoffen/mineralen en het door Rusland bezet gebied - met uiteindelijke en noodzakelijke instemming van Poetin - in goed overleg tot stand zou komen.

quote:
1u •

Zelenski weigert zich te verontschuldigen bij Trump na ruzie
Unsplash

Volodymyr Zelenski heeft zich niet verontschuldigd voor zijn ruzie met Donald Trump tijdens hun ontmoeting afgelopen vrijdag in Washington.

In een gesprek met journalisten na zijn bezoek aan Londen erkende de Oekraense president dat “vijanden” misbruik kunnen maken van dergelijke delicate onderhandelingen, hoewel hij de hoop uitsprak dat het meningsverschil snel zal worden vergeten.

Volodymyr Zelenski gaf geen commentaar op de vraag of hij verrast was door Donald Trump en vicepresident JD Vance, maar hij liet de deur open voor toekomstige gesprekken als hij “wordt uitgenodigd om echte problemen op te lossen”.

Hij zei: “Ik heb 12 uur met de trein gereisd en daarna 11 uur gevlogen omdat de president van de VS me heeft uitgenodigd. De VS is een van onze belangrijkste partners en voor mij is het een blijk van respect om in het Witte Huis te zijn als de president van de VS me uitnodigt.”

De Oekraense leider prees ook het initiatief van het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk en zei dat deze inspanningen “de komende weken vruchten zullen afwerpen”.

Volodymyr Zelenski bevestigde dat hij de annexatie van Oekraens grondgebied door Rusland nooit zal erkennen, zelfs niet als onderdeel van een vredesakkoord.

(FVDV and QG for Tagtik/Source: The Guardian/Picture: Unsplash)

https://www.msn.com/nl-nl(...)c538863de7de21&ei=71
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  maandag 3 maart 2025 @ 17:25:10 #54
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_216910180
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:17 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Saillant detail is wel dat Churchill (of althans zijn onderminister) op advies van de Soviets het bombardement op Dresden voor zijn rekening nam :+
Nou en? Dat achteraf vingertje wijzen met de kennis van nu is vrij sneu.
  maandag 3 maart 2025 @ 17:27:25 #55
323876 michaelmoore
pi_216910201
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

USA is 80 jaar lang de politieman van de wereld geweest
Deze rol past niet meer bij de huidige wereld verhoudingen

De dollar is zeer snel aan kracht als wereldreservemunt aan het inboeten , niet door Brics ,
maar van de Yuan , de Euro en de BITCOIN

Dus het is ZEER juist dat de USA tijdig een stap terug doet en dat de EU de rol van politieman in haar eigen achtertuin op zich neemt

Het zelfde verhaal zegt ook deze persoon ook exact hetzelfde

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 03-03-2025 17:32:44 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216910214
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als Rusland gaat mobiliseren, dan ga je uiteindelijk de situatie van 1917 krijgen.

Er is een statische front zoals in 1917. Duizenden Russen deserteerden tegelijkertijd van het front en het front viel weg. De Russische revolutie brak uit.
pi_216910221
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:25 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Nou en? Dat achteraf vingertje wijzen met de kennis van nu is vrij sneu.
Mij best hoor. Als jij degene die blanken als superieur en kolonialisme als een gift aan de Britse onderdanen zag, als toonbeeld van moraliteit wil neerzetten, ga je goddelijke gang :+.
pi_216910230
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De dollar is zeer snel aan kracht als wereldreservemunt aan het inboeten , niet door Brics , maar van de Yuan , de Euro en de BITCOIN

Dus het is ZEER juist dat de USA tijdig een stap terug doet en dat de EU de rol van politieman in haar eigen achtertuin op zich neemt

Ik ben dan ook van mening dat dit beleid van Trump snel ook zijn stemmers gaat raken. Waardoor zijn populariteit wel eens heel snel kan gaan dalen.

"Make America great again" zou eigenlijk moeten zijn: "Make America even worse"
  maandag 3 maart 2025 @ 17:31:01 #59
323876 michaelmoore
pi_216910231
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:29 schreef polderturk het volgende:

[..]
Als Rusland gaat mobiliseren, dan ga je uiteindelijk de situatie van 1917 krijgen.

Er is een statische front zoals in 1917. Duizenden Russen deserteerden tegelijkertijd van het front en het front viel weg. De Russische revolutie brak uit.
rusland heeft een GDP van Belgie en Nederland samen, Ruzzia stelt geen ene fuck voor
, hou nu eens op met Rusland de rol van grote boze boeman op te leggen

De jonge veelbelovend jonge bevolking van Ruzzia is ervandoor, die hoogopgeleidde kinderen hebben ongeloofelijk veel contacten , wat poetin overhield zijn dronken boeren en bouwvakkers uit het verre oosten die nu dood gaan

Ruzzia is een agressieve rothond, verder niks

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 03-03-2025 17:39:02 ]
  maandag 3 maart 2025 @ 17:31:53 #60
323876 michaelmoore
pi_216910236
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:30 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Ik ben dan ook van mening dat dit beleid van Trump snel ook zijn stemmers gaat raken. Waardoor zijn populariteit wel eens heel snel kan gaan dalen.

"Make America great again" zou eigenlijk moeten zijn: "Make America even worse"
doet er niet toe, wat USA doet dat doen ze

Dit is een zaak van de EU , het is ONZE achtertuin, domme poetin die gaat voor onze volledige achtertuin
  maandag 3 maart 2025 @ 17:33:55 #61
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_216910250
Verkeerde quote. :@
  maandag 3 maart 2025 @ 17:35:05 #62
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_216910257
quote:
14s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:30 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Mij best hoor. Als jij degene die blanken als superieur en kolonialisme als een gift aan de Britse onderdanen zag, als toonbeeld van moraliteit wil neerzetten, ga je goddelijke gang :+.
Product van zijn tijd, hij had het vredesvoorstel van Hitler ook kunnen aanvaarden, deed 'ie niet terwijl GB op haar rug lag.
pi_216910270
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
doet er niet toe, wat USA doet dat doen ze

Dit is een zaak van de EU , het is ONZE achtertuin, domme poetin die gaat voor onze volledige achtertuin
Voor ons maakt dat niets uit, al kan de USA daardoor wel snel weer een wat betrouwbare partner worden.

Maar wij als Europa zijnde moeten zeker onafhankelijk worden van andere grootmachten en echt meer zelf gaan regelen.
pi_216910279
quote:
Churchill insisted that the British government not renege on its 1917 promise to create a Jewish national home in Palestine, opposing the idea of granting Palestine self-rule due to the necessary Arab majority that would rule in Britain's place.

I remain of the opinion that a separate parliament for Ireland would be dangerous and impractical."

I think we shall have to take the Chinese in hand and regulate them. I believe that as civilized nations become more powerful they will get more ruthless, and the time will come when the world will impatiently bear the existence of great barbaric nations who may at any time arm themselves and menace civilized nations. I believe in the ultimate partition of China – I mean ultimate. I hope we shall not have to do it in our day. The Aryan stock is bound to triumph.[7]

Churchill was wary of communist Jews and strongly supported Zionism. He described Jews as "the most formidable and the most remarkable race", whose "first loyalty will always be towards [Jews]".[23][15]

Churchill described the Arabs as a "lower manifestation" than the Jews, whom he viewed as a "higher grade race" compared to the "great hordes of Islam".[60] He referred to Palestinians as "barbaric hordes who ate little but camel dung".[61]

Claims were made that during World War II, Churchill prioritised the stockpiling of food for Britain over feeding Indian subjects during the Bengal famine of 1943,[34][35] against the pleas made by Secretary of State for India, Leo Amery and the Viceroy of India, Lord Linlithgow, but eventually eased the famine by directing shipments of grains to India from Australia.[36][37] The famine resulted in the death of up to three million Indians, which Shashi Tharoor and Madhusree Mukerjee have blamed on Churchill's response.[38]

He was angered in autumn 1930 by the Labour government's decision to grant dominion status to India.[18] He argued that it would hasten calls for full independence from the British Empire.[19]
Fok!ers anno 2025: "Leek jij maar meer op Churchill."

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 03-03-2025 17:56:48 ]
pi_216910280
Live Oekrane: Botsing Trump en Zelensky was ‘geplande escalatie’, volgens CDU-leider Merz

Merz windt er geen doekjes om. Toch best verrassend, deze uitspraken.
  maandag 3 maart 2025 @ 17:40:20 #66
323876 michaelmoore
pi_216910299
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:36 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Voor ons maakt dat niets uit, al kan de USA daardoor wel snel weer een wat betrouwbare partner worden.
Nee dat gaat niet gebeuren en het is de achtertuin van europa waaraan geknabbeld wordt door die mafjoekel, laat de USA maar ophoepelen
  maandag 3 maart 2025 @ 17:40:33 #67
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216910300
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:35 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Product van zijn tijd, hij had het vredesvoorstel van Hitler ook kunnen aanvaarden, deed 'ie niet terwijl GB op haar rug lag.
De Britse doctrine was ook het voorkomen van een t dominante macht op het continent. Vandaar eerst de oorlogen tegen Frankrijk en later Duitsland.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_216910313
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:35 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Je stelde dat hij wl een moreel besef had maar hij was gewoon een ordinaire racist, imperialist (nogal wiedes dus, dat ie niet op zijn rug ging liggen) en een nietsontziende zionist. Inderdaad niet erg afwijkend voor West-Europese begrippen. Zeker niet toendertijd. Maar waaruit ontwaar je precies die hoogwaardige waarden?
pi_216910384
twitter
pi_216910398
Ben vooral heel benieuwd wanneer Trump Poetin gaat ontmoeten.

Wat betreft die wapenstilstand, al een boel onzekerheid en opmerkingen. Wanneer zou deze in moeten gaan? En waarom gaan wij als Europa niet gewoon met de Russen praten? Genoeg lijntjes nog toch?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216910417
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De dollar is zeer snel aan kracht als wereldreservemunt aan het inboeten , niet door Brics ,
maar van de Yuan , de Euro en de BITCOIN

Ik snap even niet wat deze reactie met mijn reactie te maken heeft. Maar goed.

Dat Europa de eigen broek op moet leren te houden, daar is denk ik vrijwel iedereen het wel mee eens.
  maandag 3 maart 2025 @ 17:56:37 #72
345631 Scjvb
pi_216910437
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:53 schreef Discombobulate het volgende:
Ben vooral heel benieuwd wanneer Trump Poetin gaat ontmoeten.

Wat betreft die wapenstilstand, al een boel onzekerheid en opmerkingen. Wanneer zou deze in moeten gaan? En waarom gaan wij als Europa niet gewoon met de Russen praten? Genoeg lijntjes nog toch?
Iets dergelijks, ja.

M.i. moet hoe dan ook inderdaad de weg vrijgemaakt worden voor onderhandelingen, waarbij bepaalde trots of twijfels even opzij worden gezet voor het werken aan algemeen belang en veiligheid.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216910475
quote:

[..]
[..]
[..]

Zelfs bij FOX snappen ze er geen reet van. Ter info: Gimenez is een Republikein.

twitter
  maandag 3 maart 2025 @ 17:59:53 #74
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_216910477
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:56 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Iets dergelijks, ja.

M.i. moet hoe dan ook inderdaad de weg vrijgemaakt worden voor onderhandelingen, waarbij bepaalde trots of twijfels even opzij worden gezet voor het werken aan algemeen belang en veiligheid.
Geldt dat ook voor je grote vriend in het Kremlin?
  maandag 3 maart 2025 @ 18:00:26 #75
323876 michaelmoore
pi_216910498
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik snap even niet wat deze reactie met mijn reactie te maken heeft. Maar goed.

Dat Europa de eigen broek op moet leren te houden, daar is denk ik vrijwel iedereen het wel mee eens.
Juist , de USA ziet er nog sterk uit van een afstandje maar is danig verzwakt door al dat woke gedoe waar wij ook flink last van hebben

we moeten ook snel dat stikstof gezeik ed. van ons afwerpen en aan de defensie en de infrastructuur gaan werken
  maandag 3 maart 2025 @ 18:04:33 #76
345631 Scjvb
pi_216910548
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:59 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
grote vriend in het Kremlin?
Onzin! :{w
pi_216910631
Maar kunnen wij onze eigen broek ophouden?
  maandag 3 maart 2025 @ 18:14:06 #78
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_216910649
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:04 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Onzin! :{w
Welke concessie moet Ruslan doen?
pi_216910681
Russian Missile Hits Training Base – Dead and Wounded Reported

Russian forces executed a missile strike on a Ukrainian military training base – reportedly killing 150 Ukrainian soldiers and 30 Foreign instructors, prompting a full-scale investigation by counterintelligence officials.

https://www.kyivpost.com/post/48161

Is Kyivpost een beetje betrouwbaar? Best wel veel doden namelijk
pi_216910684
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Juist , de USA ziet er nog sterk uit van een afstandje maar is danig verzwakt door al dat woke gedoe waar wij ook flink last van hebben

we moeten ook snel dat stikstof gezeik ed. van ons afwerpen en aan de defensie en de infrastructuur gaan werken
Of gewoon niet je kop in het zand steken en dat "stikstofgezeik" even doen, want zo moeilijk is t niet. Ook weer zo'n voortvloeisel van politiek uitstelgedrag, omdat het niet zo populair lag, net zoals dat gold voor het investeren in defensie.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 18:19:42 #81
3928 Ulx
pi_216910710
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Op dit moment zuivert Trump toch alle vrouwen en zwarten van hoge posities en vervangt ze door niet-woken. Van het niet-woke ras of geslacht zijn is nu belangrijker dan ervaring en kunde, eigenschappen die altijd als smoes werden gebruikt om mensen van woke geslacht of ras te benoemen.
pi_216910742
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zelfs bij FOX snappen ze er geen reet van. Ter info: Gimenez is een Republikein.

[ x ]
Ik denk dat niemand het zal snappen. Dat je relaties met Rusland wil normaliseren, ok. Maar het worden niet van vandaag op morgen beste vrienden...
  maandag 3 maart 2025 @ 18:24:01 #83
345631 Scjvb
pi_216910751
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:14 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Welke concessie moet Ruslan doen?
Zij kunnen ook op hun beurt onderhandeling en eventuele samenwerking betrachten en daarna alle vijandigheden snel stoppen. Beweegredenen waaruit deze oorlog is begonnen opzij zetten.
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 18:25:14 #84
3928 Ulx
pi_216910763
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:24 schreef Scjvb het volgende:
Beweegredenen waaruit deze oorlog is begonnen opzij zetten.
Landjepik? Gaan ze niet doen denk ik.
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 18:25:56 #85
3928 Ulx
pi_216910776
quote:
🇩🇪🇺🇸🇺🇦 The dispute between Zelensky and Trump in the White House was a deliberate escalation on the part of the US, Friedrich Merz said.

❗️He also said about general line of the current US government:
quote:
"There is a certain consistency in the series of events of recent weeks and months that we are currently observing from Washington, including the appearance of the American delegation at the Munich Security Conference."

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljigrv6erk23
  maandag 3 maart 2025 @ 18:32:39 #86
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216910853
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Op dit moment zuivert Trump toch alle vrouwen en zwarten van hoge posities en vervangt ze door niet-woken. Van het niet-woke ras of geslacht zijn is nu belangrijker dan ervaring en kunde, eigenschappen die altijd als smoes werden gebruikt om mensen van woke geslacht of ras te benoemen.
Dat lijkt allemaal nogal mee te vallen. Het 2e Trump kabinet enkel minder vrouwen dan het laatste kabinet van Biden, maar meer dan alle kabinetten daarvoor.

https://www.washingtonpos(...)-compare-presidents/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 3 maart 2025 @ 18:32:53 #87
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216910858
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:24 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Zij kunnen ook op hun beurt onderhandeling en eventuele samenwerking betrachten en daarna alle vijandigheden snel stoppen. Beweegredenen waaruit deze oorlog is begonnen opzij zetten.
Maar dat willen ze dus niet
pi_216910892
twitter
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 18:39:09 #89
3928 Ulx
pi_216910928
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:32 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat lijkt allemaal nogal mee te vallen. Het 2e Trump kabinet enkel minder vrouwen dan het laatste kabinet van Biden, maar meer dan alle kabinetten daarvoor.

https://www.washingtonpos(...)-compare-presidents/
Uit het leger.
pi_216910960
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:11 schreef Discombobulate het volgende:
Maar kunnen wij onze eigen broek ophouden?
We zullen wel moeten, en dat maakt ineens een hoop mogelijk. Zelfs als Trump en co snel in ongenade raken en er weer een frisse wind waait door Amerika; moeten we hiervan leren want het kan weer gebeuren.
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 18:43:00 #91
3928 Ulx
pi_216910974
quote:
"This is not a peacemaker. This is a troublemaker." - said the U.S. Secretary of Commerce, commenting on President Zelensky's legitimate desire to obtain $300 billion in reparations from Russia and reclaim occupied territories.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ljihsrm6a22f
Het is wel klaar met de VS. Daar heb je niets meer aan. We zullen het zonder ze moeten rooien.
  maandag 3 maart 2025 @ 18:47:37 #92
345631 Scjvb
pi_216911017
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:32 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Maar dat willen ze dus niet
Dat klopt.

Daar zal een oplossing voor gevonden moeten worden die evengoed tot duurzame vrede kan leiden. Desnoods en wellicht zonder Amerika in EU-verband als nu wordt besproken na die rampzalige meeting vrijdag in de VS.

Een staakt-het-vuren zou een begin moeten/kunnen zijn. Dus verdere onderhandeling, of pogingen daartoe over het een en ander, zal m.i. noodzakelijk blijven.
pi_216911056
We staan in Europa met 10-0 achter natuurlijk, dankzij het slappe afwachtende beleid van de afgelopen jaren. Poetin heeft de tijd van zijn leven, want wat zal hem nog tegenhouden in zijn niet te stillen honger naar de goede oude Sovjet tijd? Trump met zijn vals bijtende bulldog Vance niet in elk geval.
We gaan het zien, maar spannende tijden. ;(
pi_216911077
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:51 schreef Seeburg54 het volgende:
We staan in Europa met 10-0 achter natuurlijk, dankzij het slappe afwachtende beleid van de afgelopen jaren. Poetin heeft de tijd van zijn leven, want wat zal hem nog tegenhouden in zijn niet te stillen honger naar de goede oude Sovjet tijd? Trump met zijn vals bijtende bulldog Vance niet in elk geval.
Dat Trump Europa het mes in de rug steekt had niemand verwacht.
pi_216911083
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:17 schreef koffiekoekjes het volgende:
Russian Missile Hits Training Base – Dead and Wounded Reported

Russian forces executed a missile strike on a Ukrainian military training base – reportedly killing 150 Ukrainian soldiers and 30 Foreign instructors, prompting a full-scale investigation by counterintelligence officials.

https://www.kyivpost.com/post/48161

Is Kyivpost een beetje betrouwbaar? Best wel veel doden namelijk
Nog niks op NOS hierover.
pi_216911105
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee?
pi_216911113
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat hij Europa een mes in de rug steekt kijk ik eigenlijk niet van op. Maar hij draait hem ook nog een paar slagen, de klootzak.
pi_216911123
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is wel klaar met de VS. Daar heb je niets meer aan. We zullen het zonder ze moeten rooien.
Als je huis wordt leeggeroofd en je vraagt de politie om in actie te komen tegen de daders en je wil je spullen terug, dan ben je maar een smerige oorlogshitser. Volgens de VS moet je op je knien gaan zitten met je kontje omhoog, oogjes dicht en hopen dat het snel voorbij is.
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 18:58:06 #99
3928 Ulx
pi_216911134
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:51 schreef Seeburg54 het volgende:
Denk je dat bij een conflict tussen EU+VK+Oekraine en Rusland waar die laatste uiteraard een enorm pak slaag gaat krijgen Trump zal proberen Poetin te redden omdat anders woke lgbti+ soldaten met blauw haar de alfamales niet horen te verslaan?
pi_216911142
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nee?
Ik dacht ook dat er wel genoeg tekenen aan de wand waren.
De grote jongens die Europa horen te regeren hebben het te druk met zichzelf en hebben liggen slapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')