abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216911150
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:56 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Dat hij Europa een mes in de rug steekt kijk ik eigenlijk niet van op. Maar hij draait hem ook nog een paar slagen, de klootzak.
Hij doet waar hij altijd campagne mee heeft gevoerd. America First en de rest is allemaal zijn probleem niet tenzij er geld aan te verdienen valt.

Alleen hadden wij de naïeve hoop dat het zo’n vaart niet zou lopen.
pi_216911152
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat Trump Europa het mes in de rug steekt had niemand verwacht.
Mes of spiegel?
Vakman pur sang
pi_216911180
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Denk je dat bij een conflict tussen EU+VK+Oekraine en Rusland waar die laatste uiteraard een enorm pak slaag gaat krijgen Trump zal proberen Poetin te redden omdat anders woke lgbti+ soldaten met blauw haar de alfamales niet horen te verslaan?
Eerlijk gezegd kijk ik nergens meer van op. Het is al erg genoeg dat het überhaupt mogelijk is dat zo'n overduidelijke schurk en in en in slechte klootzak als Trump de machtigste positie ter wereld heeft gekregen. Samen met die gestoorde Musk en rotzak Vance. Hoeveel armoediger en gekker gaat het nog worden?
pi_216911183
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:58 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik dacht ook dat er wel genoeg tekenen aan de wand waren.
De grote jongens die Europa horen te regeren hebben het te druk met zichzelf en hebben liggen slapen.
Het eerlijke verhaal is dat de Polen en de Baltics hier jarenlang voor gewaarschuwd hebben, maar wij hebben dat allemaal weggehoond vanwege onze handelsbelangen. En zelfs nu zijn er nog bedrijven die zsm terug willen naar de Russische markt zodra dat mogelijk is, heeft vorige week een heel stuk over in het FD gestaan.
  maandag 3 maart 2025 @ 19:02:29 #105
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_216911185
Gelukkig was het een Rus die vandaag dood en verderf zaaide in Duitsland dus we hebben in Europa onze prioriteiten op orde

Ten aanval, pro patria vieze Russen voor alle aanslagen van de afgelopen decennia!

[ Bericht 97% gewijzigd door SemperLibertas op 03-03-2025 19:04:06 (Typo) ]
Le Diable
pi_216911192
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:59 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat "we" denk ik onderschat hebben is dat dit keer alle personen die hem in toom hielden tijdens zijn vorige termijn; nu allemaal aan de kant zijn geschoven.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_216911195
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hij doet waar hij altijd campagne mee heeft gevoerd. America First en de rest is allemaal zijn probleem niet tenzij er geld aan te verdienen valt.

Uiteindelijk gaat de VS hier ook niet beter van worden, daar ben ik van overtuigd.
pi_216911203
De aandelen van defensie-bedrijven gaan in Europa i.i.g. al lekker. :9
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 19:04:50 #109
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216911213
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:58 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik dacht ook dat er wel genoeg tekenen aan de wand waren.
De grote jongens die Europa horen te regeren hebben het te druk met zichzelf en hebben liggen slapen.
En nu wij? Heeft onze huidige regering al duidelijke plannen voor het vergroten van de slagkracht gepresenteerd? Veel meer soldaten erbij bijvoorbeeld? We zijn hier nogal lafjes volgens mij.

Den Uyl bestelde gewoon een berg F16's en Leopards, maar de stoere niet-woken van nu bibberen volgens mij van angst.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216911216
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:03 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Uiteindelijk gaat de VS hier ook niet beter van worden, daar ben ik van overtuigd.
En het liefst zo snel mogelijk, zodat die rednecks ook weer een beetje "common sense" krijgen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  maandag 3 maart 2025 @ 19:05:25 #111
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216911219
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:02 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Wat "we" denk ik onderschat hebben is dat dit keer alle personen die hem in toom hielden tijdens zijn vorige termijn; nu allemaal aan de kant zijn geschoven.
En dat hij nu grotendeels naar de pijpen danst van de tech miljardairs.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216911221
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:03 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Tegen de tijd dat ze daar achter komen zal de schade al onomkeerbaar zijn.
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 19:06:33 #113
3928 Ulx
pi_216911231
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:05 schreef The-BFG het volgende:

[..]
En het liefst zo snel mogelijk, zodat die rednecks ook weer een beetje "common sense" krijgen.
Zolang anderen er meer last van hebben vonden ze het wel best.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216911232
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:03 schreef Lospedrosa het volgende:
De aandelen van defensie-bedrijven gaan in Europa i.i.g. al lekker. :9
Ben wel benieuwd of de bankwijzer wat minder streng gaat worden over de wapenindustrie:

https://www.eerlijkegeldw(...)oe-scoort-jouw-bank/
pi_216911247
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zolang anderen er meer last van hebben vonden ze het wel best.
Het kan bijna niet anders dat al die stemmers ook geraakt gaan worden.. Dit is leuk voor de (zeer) korte termijn maar is simpelweg niet houdbaar.
pi_216911249
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het eerlijke verhaal is dat de Polen en de Baltics hier jarenlang voor gewaarschuwd hebben, maar wij hebben dat allemaal weggehoond vanwege onze handelsbelangen. En zelfs nu zijn er nog bedrijven die zsm terug willen naar de Russische markt zodra dat mogelijk is, heeft vorige week een heel stuk over in het FD gestaan.
Het kon niet goed gaan. Ik vind het een schande dat bepaalde lieden handelsbelangen voor de veiligheid van hun landgenoten laten gaan. Ze hebben er een complete zooi van gemaakt.
pi_216911258
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Toch verwacht ik dat hij een dezer dagen bekendmaakt dat de VS de NAVO verlaat. Hij hintte daar al naar tijdens zijn eerste termijn, en de relatie met de NAVO-bondgenoten is de laatste weken onder het vriespunt gedaald.

Tel daarbij op dat Musk gisteren ook al pleitte voor een vertrek uit de NAVO en die oproep steeds luider klinkt in MAGA-kringen.

Op papier heeft hij goedkeuring nodig van het Congres, maar als de president zijn steun aan de NAVO intrekt dan is er de facto sprake van een exit. Bovendien doet het Congres tot dusver niets om hem dwars te zitten.
Op dit moment wellicht. Maar Ik begreep uit een tweet van Kirsten Verdel dat dankzij een gemeenschappelijk Democratisch/Republikeins amendement (van o.a. Marco Rubio) dat nog van voor de herverkiezing van Trump dateert er een tweederde meerderheid in de senaat voor nodig is om uit de NAVO te stappen. Nou heeft Trump al laten zien dat ie er niet vies van is zaken per decreet te willen regelen die eigenlijk helemaal niet per decreet kunnen, maar hier verwacht ik toch wel weerstand.

twitter

En met "Amerika uit de VS" bedoelt Kirsten natuurlijk "Amerika uit de NAVO".
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 19:10:14 #118
3928 Ulx
pi_216911269
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:07 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Het kon niet goed gaan. Ik vind het een schande dat bepaalde lieden handelsbelangen voor de veiligheid van hun landgenoten laten gaan. Ze hebben er een complete zooi van gemaakt.
Anderen hebben zo star gedaan over de 60% regel waarna ze hele legers hebben wegbezuinigd.
pi_216911282
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:07 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
In het Westen wint de koopman het simpelweg altijd van de pastoor. Zo gaat het al eeuwen en dat zal ook nooit veranderen. En lui als Poetin weten dat en spelen er op in.
pi_216911289
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
En nu wij? Heeft onze huidige regering al duidelijke plannen voor het vergroten van de slagkracht gepresenteerd? Veel meer soldaten erbij bijvoorbeeld? We zijn hier nogal lafjes volgens mij.

Den Uyl bestelde gewoon een berg F16's en Leopards, maar de stoere niet-woken van nu bibberen volgens mij van angst.
Ja dat klopt, slappe hap. Maar worden ze al wakker? Volgens mij nog niet echt.
pi_216911300
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
In het Westen wint de koopman het simpelweg altijd van de pastoor. Zo gaat het al eeuwen en dat zal ook nooit veranderen. En lui als Poetin weten dat en spelen er op in.
Er hoort evenwicht te zijn. Dat is er nu niet, dus het kan alleen maar fout aflopen.
pi_216911303
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vind dat echt wonderbaarlijk. Er is voor miljarden gejat in Rusland en dan kom je terug?
  maandag 3 maart 2025 @ 19:14:14 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216911311
De VS uit de NAVO is een ernstige verzwakking. Is dat het wel waard?
Ik zou graag zien dat de EU tussen Oekraïne en Rusland in ging staan, maar meer richting Oekraïne. De VS staat daar dan ook, maar meer richting Rusland. Een prima constellatie voor onderhandelingen waarbij Trump de credits krijgt die hij gezien zijn aard nodig heeft.
Zo kun je deze zinloze slachtpartij beëindigen in plaats van hem onnoemelijk uit te breiden en te verlengen en de VS voor de navo behouden.
The End Times are wild
pi_216911341
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:14 schreef LXIV het volgende:
De VS uit de NAVO is een ernstige verzwakking. Is dat het wel waard?
Ik zou graag zien dat de EU tussen Oekraïne en Rusland in ging staan, maar meer richting Oekraïne. De VS staat daar dan ook, maar meer richting Rusland. Een prima constellatie voor onderhandelingen waarbij Trump de credits krijgt die hij gezien zijn aard nodig heeft.
Zo kun je deze zinloze slachtpartij beëindigen in plaats van hem onnoemelijk uit te breiden en te verlengen en de VS voor de navo behouden.
Wat betekent dit allemaal concreet? Oekraine moet het door Rusland veroverde gebied inleveren en Rusland het door Oekraine veroverde gebied ofzo?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216911358
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind dat echt wonderbaarlijk. Er is voor miljarden gejat in Rusland en dan kom je terug?
Nog los van het ethische/morele vraagstuk inderdaad. Onbegrijpelijk. Maar het zal wel een koude berekening zijn, er zal wel geld te verdienen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')